Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 14:33
Sinds kort geupdate naar versie 10.2.2.0.PEJMIXM (Stable).
Geen idee of het door de update komt, maar ik kan geen wifihotspot meer aanmaken.

Bij het willen opzetten: Error en krijg het niet opgezet.
Via adb het volgende nagekeken:
code:
1
2
settings get global tether_dun_required
null

Nadien aangepast naar:
code:
1
settings put global tether_dun_required 0

En geeft achteraf (na rebooten gsm):
code:
1
2
settings get global tether_dun_required
0

Maar toch geen wifihotspot mogelijkheid. Simkaart versteken van Slot 1 naar 2 haalt helaas ook niks uit.
Aanpassen van de APN kan ik niet.

Iemand nog hints of tips?

EDIT:
APN settings bij kameraad met proximus: default,supl,dun
ik mis de dun optie en kan die niet toevoegen/aanpassen. "The operator does not allow APN of type dun."

Wordt toch geval langsgaan bij provider denk.

[ Voor 14% gewijzigd door C-dude op 28-01-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:40
Ik heb het net even geprobeerd @C-dude, maar op de Global ROM werkt de hotspot functie werkt bij mij nog gewoon. Aangezien ik niet aanneem dat je provider het tetheren ineens verboden heeft tijdens je update misschien iemand die met de EU ROM het kan proberen? (In je oudere posts gaf je aan die te gebruiken).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
Zou me inderdaad ten sterkste verbazen, maar ik heb voor deze telefoon een nieuwe simkaart moeten halen. Tot nu geen hotspot mogelijkheid moeten gebruiken, maar nu valt dit me op.

Ik wacht eventuele reacties nog af en anders wordt het een wandeling richting de Proximus winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Hoi allemaal,

Ik heb op het moment een iPhone 8.
Wil toch weer switchen vooral voor de accu.

Nu vraag ik mij af ....
Is de telefoon kwa prestaties vergelijkbaar ?
Rooten en ROMs heb ik jaren gedaan dat is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
MainframeX schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:25:
Ik heb het programma er heel even op gehad maar het lijkt erop dat je gewoon wordt omgeleid naar het apps overzicht dat in Android zelf ingebakken zit. Ik kijk het maar even aan hoeveel ik me er aan stoor en anders moet ik het toestel maar gaan rooten ofzo.
Misschien is dit een oplossing, ga naar: Instellingen > Aanvullende instellingen > Toestemming & intrekking en vink daar kalender uit.

Je kan de app trouwens ook verwijderen zonder root met deze tool:
https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:25
David13 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Misschien is dit een oplossing, ga naar: Instellingen > Aanvullende instellingen > Toestemming & intrekking en vink daar kalender uit.

Je kan de app trouwens ook verwijderen zonder root met deze tool:
https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools
Dat programmaatje op Github werkte als een trein, dank je wel!
Paperbag24 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:19:
Hoi allemaal,

Ik heb op het moment een iPhone 8.
Wil toch weer switchen vooral voor de accu.

Nu vraag ik mij af ....
Is de telefoon kwa prestaties vergelijkbaar ?
Rooten en ROMs heb ik jaren gedaan dat is geen probleem.
De pocophone kan zich qua prestatie zeker meten aan een iPhone 8. Voor jouw beeldvorming; Alles start vrijwel direct op en ik krijg nooit het gevoel ergens op te hoeven wachten. Met 6GB ram aan boord blijven ook veel apps gewoon direct beschikbaar, zelfs wanneer ik ze al een behoorlijke tijd niet geopend heb.

[ Voor 42% gewijzigd door MainframeX op 28-01-2019 21:24 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
MainframeX schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Dat programmaatje op Github werkte als een trein, dank je wel!

[...]

De pocophone kan zich qua prestatie zeker meten aan een iPhone 8. Voor jouw beeldvorming; Alles start vrijwel direct op en ik krijg nooit het gevoel ergens op te hoeven wachten. Met 6GB ram aan boord blijven ook veel apps gewoon direct beschikbaar, zelfs wanneer ik ze al een behoorlijke tijd niet geopend heb.
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb net de blauwe besteld.
Ik ben benieuwd ben klaar met dagelijks bijna 2 keer opladen 🙂😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:15
Hoe is de geluidskwaliteit met het opnemen van video?
Dit werd begin oktober al gevraagd
ROLVELO schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:31:
Ik ben op zoek naar iemand die mij iets kan vertellen over de kwaliteit van de microfoon tijdens een video opname. Kan ik dit vergelijken met een S6 die gaat kraken als het geluid te hard is (bijv. tijdens concert of feestje)? Of is dit aanzienlijk beter?
maar heb geen direct antwoord hierop kunnen vinden.

Zelf heb ik deze video gehoord.

Klinkt boven mijn verwachtingen, maar ben vooral benieuwd naar hoe de microfoon een harde bass verwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 28-01-2019 23:29 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfryslan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb de telefoon al een 2 maanden op België staan en ervaar geen enkel verschil.
Alleen dat de gezichtsontgrendeling nu wel werkt, wat echt super ideaal is!!
klaasvd79 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Heeft het verder nog invloed dat je de regio op België zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:22
Op Xiaomi.eu werkt het op Nederlands ook, je kunt de notch verbergen en notificatie icoontjes in de statusbalk weergeven. Toch wel fijne opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

dutchgio schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:11:
Op Xiaomi.eu werkt het op Nederlands ook, je kunt de notch verbergen en notificatie icoontjes in de statusbalk weergeven. Toch wel fijne opties. :)
Ik heb al een tijdje gezocht naar de optie om de notch te verbergen maar kan hem na de update niet meer vinden. Enig idee waar dat dan is gebleven?

M'n vrouw gebruikt hem, en hij heeft een bijzonder goede batterijduur. Gemiddeld komt ze nu uit op een SOT van circa 7 uur ( eind van de dag zit ze op een schermtijd van +/- 3,5 uur, en dat zit hij nog boven de 50%)
Zeer tevreden mee :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanduschoten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:31:
Ik heb al een tijdje gezocht naar de optie om de notch te verbergen maar kan hem na de update niet meer vinden. Enig idee waar dat dan is gebleven
Ik dacht dat die optie sinds Android Pie weer verdwenen was uit de settings, maar je kan Nacho Notch gebruiken om hem te hiden, werkt perfect en geen root o.i.d. nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

rens-br schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Ik dacht dat die optie sinds Android Pie weer verdwenen was uit de settings, maar je kan Nacho Notch gebruiken om hem te hiden, werkt perfect en geen root o.i.d. nodig.
Met die app kun je hem toch alleen zwart maken dacht ik? Voor de Pie update kon je de ruimtes naast de noch zwart maken en kwamen de notificaties e.d. er onder te staan, zoiets zoek ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
janvanduschoten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:45:
Met die app kun je hem toch alleen zwart maken dacht ik? Voor de Pie update kon je de ruimtes naast de noch zwart maken en kwamen de notificaties e.d. er onder te staan, zoiets zoek ik.
Dat klopt. Wat jij wilt kan met die app inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Paperbag24 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:03:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb net de blauwe besteld.
Ik ben benieuwd ben klaar met dagelijks bijna 2 keer opladen 🙂😉
Je zult het vast een fijn toestel vinden. Ik heb zelf ook een Spigen armor case erbij besteld die erg goed past: https://www.belsimpel.nl/...zwart-xiaomi-pocophone-f1

Voordeel van dat hoesje is dat naar mijn mening het toestel er niet lelijk van wordt, hij goed past en ook vanaf de voorkant beschermd (en dat het dus niet gelijk einde oefening is als hij plat op het scherm valt).

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-09 23:27

Steve79

wie weet!?

Best een mooie camera review op DXOMark

https://www.dxomark.com/xiaomi-pocophone-f1-camera-review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Zag ik inderdaad ook voorbij komen. In mijn ogen ook een faire review. Camera is niet fantastisch, maar voor het geld echt meer dan verwacht. Misschien een toevoeging voor de startpost @Kiswum?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
LightPhoenix schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Zag ik inderdaad ook voorbij komen. In mijn ogen ook een faire review. Camera is niet fantastisch, maar voor het geld echt meer dan verwacht. Misschien een toevoeging voor de startpost @Kiswum?
Hij is toegevoegd, inclusief de review van Tweakers.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 20:52
Sinds kort ook eigenaar van een Pocophone F1, komende van een Huawei Honor 5X. De performance. Dat zegt genoeg, zeker na 3 jaar met een Snapdragon 616 Firefox zien veranderen in een slak.

Het presteert nog steeds ondermaats, Firefox, op de nieuwe telefoon, maar het is nu wel weer plezierig. Jammer dat er geen makkelijk oplossing is voor het bijhouden van bladwijzers + logins tussen verschillende apparaten met verschillende browsers.

Ik heb gelukkig geen regressies gehad in prestaties met de update naar MIU 10. De 10.2.2 update hou ik nog even af, gezien hier en daar mensen er problemen mee hebben. Denk dat ik van het weekend eens een review schrijf, zoals ik bij mijn Honor 5X heb gedaan. Zijn wel wat zaken die mij opvallen die ik niet zo goed naar voren vond komen in reviews die ik gelezen heb en gezien (stereo geluid?).

Voor nu nog even genieten van de snelheid en accu duur van dit apparaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 18:58
Tijmen007 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:15:
[..]
Zijn wel wat zaken die mij opvallen die ik niet zo goed naar voren vond komen in reviews die ik gelezen heb en gezien (stereo geluid?).
[..]
Juist over het geluid viel me een opmerking in de Tweakers-review op. Is dat wat je bedoelt?:
"Het geluid klinkt prima, al is de speaker aan de onderkant veel luider dan die boven het scherm, wat voor een ongebalanceerde weergave zorgt. "
reviews: Xiaomi Pocophone F1 - High-end smartphone voor weinig geld

Mijn vriendin heeft er sinds kort één, en heel druk ben ik er zelf nog niet mee bezig geweest dus heb het zelf nog niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 21:02
Bedankt, was er eigenlijk op aan het wachten. Wel jammer dat men de review niet heeft gedaan met de laatste update. Heel groot zal het verschil wel niet geweest zijn, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

De camera is best okay, maar ik vind de Gcam mod eigenlijk nog steeds betere foto's schieten.

Weet iemand ook hoe je die als default camera app kan instellen?

Via settings - Geïnstalleerde apps/systeemapps - opties - standaard apps werkt dit gewoon niet. Nou ja, in die zin dat de snelkoppelingstoetsen zoals twee keer volume down etc., of die op het vergrendelscherm gewoon vrolijk de MIUI camera blijven aanroepen... Dit geldt ook voor hun browser etc.

Dat was met Android One wel wat beter geregeld.

Tot nu toe ook mijn enige minpuntje bij de officiële Miui rom. Heb nog niet echt zin om te gaan rooten enzo.

PS: Duckduck en Google bieden geen oplossing tot nu toe, of ik gebruik niet de juiste zoektermen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jivebunny op 30-01-2019 16:44 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 20:52
Melkunie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Juist over het geluid viel me een opmerking in de Tweakers-review op. Is dat wat je bedoelt?:
Precies, welk stereo geluid? De bovenste speaker doet vrijwel niks. Zeker bij laag volume.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
Jivebunny schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:42:
[...]
Via settings - Geïnstalleerde apps/systeemapps - opties - standaard apps werkt dit gewoon niet. Nou ja, in die zin dat de snelkoppelingstoetsen zoals twee keer volume down etc., of die op het vergrendelscherm gewoon vrolijk de MIUI camera blijven aanroepen... Dit geldt ook voor hun browser etc.
[...]
Voor wat betreft de standaard instelling voor de browser heb ik wel een antwoord voor je; Als je "Clear defaults" doet bij de stock browser in het "Installed apps" optie scherm dan zal de telefoon je een keuze tussen je geïnstalleerde browsers aanbieden.
MainframeX schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:32:
[...]
Ik zoek me trouwens ook een ongeluk naar een instelling om de DND/Do not disturb volledig stil te maken. Als ik DND instel krijg ik namelijk nog wel notificaties en geluiden binnen van Telegram.

EDIT: na een kleine zoektocht lees ik dat de DND functie niet altijd evengoed werkt :F
Hier quote ik mezelf even. Hopelijk helpt dit een aantal mensen die tegen het zelfde probleem aan liepen; De DND functie is dus wel degelijk consequent in te stellen. Als je bij "Allow incoming calls" de instelling op "None" (in tegenstelling tot "Contacts only") zet dan blijft het toestel daadwerkelijk stil, ook voor Whatsapp, Telegram en andere IM geluiden. Je zou denken dat dit alleen voor telefoongesprekken geldt maar het gaat hier denk ik om een slechte (engrish?) vertaling. Dat mysterie is dus opgelost. Mijn telefoon heeft de hele dag geen krimp gegeven, echt fijn!

[ Voor 42% gewijzigd door MainframeX op 30-01-2019 20:49 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom1983
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-01-2021
Ook een nieuwe eigenaar hier, zit wel met een vraag. Heb nu miui 10.2.2.0 staan, volgens mij is dit de nieuwste versies? Echter voor dat ik deze update heb doorgevoerd kon ik de Notch verbergen en nu blijkbaar niet meer.

Tweede probleem: de notificaties in de bovenste balk blijven niet zichtbaar, als ze binnen komen zie ik ze even in de linkerhoek maar dan verdwijnen ze weer. Ik dacht nochtans dat deze twee problemen opgelost waren?

Kan iemand me opweg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tom1983 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:39:
Ook een nieuwe eigenaar hier, zit wel met een vraag. Heb nu miui 10.2.2.0 staan, volgens mij is dit de nieuwste versies? Echter voor dat ik deze update heb doorgevoerd kon ik de Notch verbergen en nu blijkbaar niet meer.

Tweede probleem: de notificaties in de bovenste balk blijven niet zichtbaar, als ze binnen komen zie ik ze even in de linkerhoek maar dan verdwijnen ze weer. Ik dacht nochtans dat deze twee problemen opgelost waren?

Kan iemand me opweg helpen?
Beide klopt. Hide notch is niet meer aanwezig in de laatste updates. Je kunt nog wel nacho notch als app gebruiken om te hiden.

Notificaties blijven maar een korte tijd zichtbaar, maar ook hier zijn alternatieven voor, zoek ook even in dit topic. Ik heb notificaties niet aangepast qua weergave tijd, maar een weekje terug was er wel iemand die dit voor elkaar had gekregen dacht ik.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 18:58
Tijmen007 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:52:
[...]
Precies, welk stereo geluid? De bovenste speaker doet vrijwel niks. Zeker bij laag volume.
Net even getest, is inderdaad een flink verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

superiscch schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Lastpass is gratis, tenzij je extras wilt. Onthoudt ook alles voor apps 👍
Bitwarden is een goeie tegenhanger van lastpass. Werkt ook in apps.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
C-dude schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:10:
Zou me inderdaad ten sterkste verbazen, maar ik heb voor deze telefoon een nieuwe simkaart moeten halen. Tot nu geen hotspot mogelijkheid moeten gebruiken, maar nu valt dit me op.

Ik wacht eventuele reacties nog af en anders wordt het een wandeling richting de Proximus winkel :)
Volgens Proximus wordt er niks geblokkeerd, dus dan moet het toch aan de rom liggen. :|
Wat me nu ook opvalt, bij updates blijft die zeggen dat er een update beschikbaar is, hoewel de laatste erop staat.

10.2.2.0.PEJMIXM (Stable) is toch de laatste, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
C-dude schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Volgens Proximus wordt er niks geblokkeerd, dus dan moet het toch aan de rom liggen. :|
Wat me nu ook opvalt, bij updates blijft die zeggen dat er een update beschikbaar is, hoewel de laatste erop staat.

10.2.2.0.PEJMIXM (Stable) is toch de laatste, niet?
Dat is voor zover ik weet inderdaad de laatste versie.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wanneer ik foto's maak met snapchat of whatsapp staat mijn camera ingezoomd , hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Laatst online: 07:54
Kaya10 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:18:
Wanneer ik foto's maak met snapchat of whatsapp staat mijn camera ingezoomd , hoe kan ik dit oplossen?
Niet, dat ligt aan de apps zelf. Foto maken met de camera app en dan doorsturen via Whatsapp of Snapchat en je hebt dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Mother_lepard schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:02:
[...]

Niet, dat ligt aan de apps zelf. Foto maken met de camera app en dan doorsturen via Whatsapp of Snapchat en je hebt dat probleem niet.
Is na de update gebeurt wat raar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimo73
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ben sinds gisteren ook eigenaar van een poco F1 na het lezen van goede reviews.
Tot dusver zeer tevreden al heb ik wel 2 vraagjes.
Hebben jullie ook last dat de batterij vrij snel leeg gaat? Of wellicht klopt het percentage niet?
Gisteren 100% om 19:00 , alleen af en toe wat op internet gekeken en batterij was om 22:00 op 73%, vind dat vrij snel gaan moet ik zeggen.

Heb nu de laatste 10.2.2.0 global versie op mijn telefoon , zou ik de EU versie erop moeten zetten en wat is het verschil eigenlijk tussen global en EU?

Alvast bedankt😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Gisteren is me opgevallen dat wanneer je foto's in het donker neemt met flits, het bijgeleverde hoesje zorgt voor een 'fletse' waas over de foto.

Wanneer je het hoesje verwijderd zien de foto's er een stuk beter uit!

Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Ik heb ook de global rom, ik doe met gemak 2 dagen op een volle batterij.
Gebruik 'm vrij fors inclusief Bluetooth en GPS.

Ik ben overigens wel een fan van donkere thema's achtergronden en nightmode. 👌🏻
Rimo73 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 07:35:
Hallo,

Hebben jullie ook last dat de batterij vrij snel leeg gaat? Of wellicht klopt het percentage niet?
Gisteren 100% om 19:00 , alleen af en toe wat op internet gekeken en batterij was om 22:00 op 73%, vind dat vrij snel gaan moet ik zeggen.

Heb nu de laatste 10.2.2.0 global versie op mijn telefoon , zou ik de EU versie erop moeten zetten en wat is het verschil eigenlijk tussen global en EU?

Alvast bedankt😁

[ Voor 5% gewijzigd door Steve79 op 03-02-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimo73
Welk thema gebruik je en wat is night mode?
Steve79 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:41:
Ik heb ook de global rom, ik doe met gemak 2 dagen op een volle batterij.
Gebruik 'm vrij fors inclusief Bluetooth en GPS.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:35
Ja dat gebeurde bij mij ook, zowel bij het meegeleverde hoesje als bij een gekochte doorzichtige gelcase. Nu heb ik er een ondoorzichtige case omheen en is het probleem weg.
Ik heb de indruk dat de flitser vrij breed straalt en het licht dus reflecteert in het plastic.
Steve79 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:37:
Gisteren is me opgevallen dat wanneer je foto's in het donker neemt met flits, het bijgeleverde hoesje zorgt voor een 'fletse' waas over de foto.

Wanneer je het hoesje verwijderd zien de foto's er een stuk beter uit!

Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 16:28
Heb ik weer. 3 weken gewacht op de Pocophone, en nu zo'n 2 maanden naar volle tevredenheid in gebruik. Tot gisteren dus, toen-ie uit m'n zak viel, én ik er gelijk op ging staan. Scherm aan diggelen dus...

Iemand al ervaring met een goed adres om het scherm te laten vervangen, bij voorkeur niet al te ver van Apeldoorn? Een kort belrondje bij toko's in de buurt leverde weinig succes op, soms kenden ze de Pocophone überhaupt niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:50
Niet in de buurt, maar ik weet dat hij schermpjes heeft:

https://www.the-gsmstore.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Hallo,

[...]
Een (smartphone) accu is pas na 3 volledige ladingen pas betrouwbaar te noemen. Check de status over ongeveer een week nog een keer. Ik ben benieuwd of het voor je heeft geholpen of dat het nog steeds magertjes is.
Laat je dat nog even weten?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimo73
Dank je wel.
Zal het in de gaten houden en het hier laten weten 👍
Kiswum schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:33:
[...]

Een (smartphone) accu is pas na 3 volledige ladingen pas betrouwbaar te noemen. Check de status over ongeveer een week nog een keer. Ik ben benieuwd of het voor je heeft geholpen of dat het nog steeds magertjes is.
Laat je dat nog even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

Alvast bedankt😁
Global en EU is in het geval van de Pocophone wel wat verschil, maar niet zo veel als bij diverse Xiaomi China en EU Releases. De Global versie van de Pocophone heeft iets meer "rommel", zie ook "Our ROMs features (Whats not in Global):" in
https://xiaomi.eu/community/threads/9-1-24-26.48919/

Verder heb je voor de EU Rom wel een unlocked bootloader nodig, en is de EU Rom een custom Rom. Dus je zal er wel het een en ander voor moeten doen om het werkende te krijgen (niet simpelweg updaten over je huidige OS). Zie ook het Rooten & Custom ROM's topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:17
Steve79 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:41:
[...]
Qua stroomverbruik maakt dit bij een IPS-paneel echter vrijwel niets uit. Bij zwartweergave zet hij zijn pixels niet 'uit' zoals een OLED-scherm. Ik ben er echter wel blij mee dat het een IPS-paneel is, bij m'n vorige twee OLED-smartphones kon ik perfect mijn autonavigatie app zien, helaas ook als de app was uitgeschakeld :+

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Na toch veel te hebben gelezen over de snelle en goede face unlock van de F1 ben ik toch maar even overstag gegaan en heb ik mijn regio op Belgie gezet. Een week of 2 heb ik gebruik gemaakt en inmiddels weer uitgezet en terug naar regio Duitsland.

Het systeem werkt prima en snel, maar wat mij betreft te goed. Ik ben gewend om even te dubbel tikken op mijn scherm om de tijd/notificaties/... snel te zien. Maar als ik dat deed met screen unlock aan dan zat ik dus direct op mijn home screen :/

Heel suf waarschijnlijk, maar voor mij werkt het dus gewoon goed met unlocken via de vingerafdrukscanner.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTielens
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-11-2023
Upquark schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:47:
Heb ik weer. 3 weken gewacht op de Pocophone, en nu zo'n 2 maanden naar volle tevredenheid in gebruik. Tot gisteren dus, toen-ie uit m'n zak viel, én ik er gelijk op ging staan. Scherm aan diggelen dus...

Iemand al ervaring met een goed adres om het scherm te laten vervangen, bij voorkeur niet al te ver van Apeldoorn? Een kort belrondje bij toko's in de buurt leverde weinig succes op, soms kenden ze de Pocophone überhaupt niet. |:(
Geen ervaring met Pocophone laten repareren, maar ik heb in het verleden wel eens zelf het scherm vervangen van een iPhone en een andere Android-telefoon. Ik ben niet enorm handig, maar met een Youtube filmpje erbij was dit goed te doen. Zo'n kit en scherm bestellen op Internet en zelf een keer hobby'en zou dus mijn aanrader zijn.

Eventueel kun je ook op Vraag & Aanbod een oproep plaatsen, wat volgens mij zijn er best wat Tweakers die als side business telefoons repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik twijfel of ik de pocophone f1 zal halen of de Honor view 20. Ze zijn qua specs vergelijkbaar maar de honor heeft een betere camera en bouwkwaliteit, maar is dan ook €100 duurder (met abbo). De poco is goedkoper, en ik vind plastic totaal niet erg, maar bouwkwaliteit (dat hij tegen een val kan met een hoesje) en goede besturing is wel belangrijk voor mij. Ik hoor wel veel over problemen met het touch screen op internet.
Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mythia
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
LightPhoenix schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:58:
Na toch veel te hebben gelezen over de snelle en goede face unlock van de F1 ben ik toch maar even overstag gegaan en heb ik mijn regio op Belgie gezet. Een week of 2 heb ik gebruik gemaakt en inmiddels weer uitgezet en terug naar regio Duitsland.

Het systeem werkt prima en snel, maar wat mij betreft te goed. Ik ben gewend om even te dubbel tikken op mijn scherm om de tijd/notificaties/... snel te zien. Maar als ik dat deed met screen unlock aan dan zat ik dus direct op mijn home screen :/

Heel suf waarschijnlijk, maar voor mij werkt het dus gewoon goed met unlocken via de vingerafdrukscanner.
Je bent hierin niet de enige. Ik had exact hetzelfde. Zit je in de auto, krijg je wat binnen. Makkelijk om dan juist even het vergrendelscherm te zien in plaats van het openen van een app welke je dan ook op de achtergrond had lopen ;)

Maar moet inderdaad wel toegeven dat de face unlock wel echt bloedsnel werkt.

a
Kimbolie12 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:17:
Ik twijfel of ik de pocophone f1 zal halen of de Honor view 20. Ze zijn qua specs vergelijkbaar maar de honor heeft een betere camera en bouwkwaliteit, maar is dan ook €100 duurder (met abbo). De poco is goedkoper, en ik vind plastic totaal niet erg, maar bouwkwaliteit (dat hij tegen een val kan met een hoesje) en goede besturing is wel belangrijk voor mij. Ik hoor wel veel over problemen met het touch screen op internet.
Wat denken jullie?
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de View20 maar kwam van een iPhone 8 Plus af. Nadat deze aan gruzelementen is gevallen overgestapt naar de Poco en ik ben op elk vlak verbaasd. Gelukkig de Poco nog niet laten vallen maar dus ik kan je niet vertellen hoe de bouwkwaliteit is maar heb er dan ook direct een hoesje omheen gegooid.

De touch lag, waar je wel veel over leest is bij mij totaal niet storend. Maar daar moet je dus wel rekening mee houden. Wat ik eerder in dit topic heb gelezen is dat Xiaomi hiervoor (wanneer? geen idee) een fix moet uitbrengen.

[ Voor 39% gewijzigd door mythia op 07-02-2019 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimbolie12
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03-2021
mythia schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Je bent hierin niet de enige. Ik had exact hetzelfde. Zit je in de auto, krijg je wat binnen. Makkelijk om dan juist even het vergrendelscherm te zien in plaats van het openen van een app welke je dan ook op de achtergrond had lopen ;)

Maar moet inderdaad wel toegeven dat de face unlock wel echt bloedsnel werkt.

a
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de View20 maar kwam van een iPhone 8 Plus af. Nadat deze aan gruzelementen is gevallen overgestapt naar de Poco en ik ben op elk vlak verbaasd. Gelukkig de Poco nog niet laten vallen maar dus ik kan je niet vertellen hoe de bouwkwaliteit is maar heb er dan ook direct een hoesje omheen gegooid.

De touch lag, waar je wel veel over leest is bij mij totaal niet storend. Maar daar moet je dus wel rekening mee houden. Wat ik eerder in dit topic heb gelezen is dat Xiaomi hiervoor (wanneer? geen idee) een fix moet uitbrengen.
Thanks voor de info. Wat moet ik me voorstellen bij de touch lag? Typ je dan vaker het verkeerde in of is het storend bij games? Ik wil namelijk wel een beetje behoorlijk kunnen typen en games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-06 15:39
Ik heb mijn Pocophone bij coolblue besteld, ik merk niks van die touch lag. Het typen gaat soepel en games werken ook soepel. Ik draai de laatste global stabiele versie van Miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythia
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
@Kimbolie12 Meer met het scrollen op bijvoorbeeld een webpagina, dat het scherm dan iets vertraging heeft met je veegbeweging (lol) maar deze ervaar ik niet als storend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 16:28
JTielens schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:04:
[...]

Geen ervaring met Pocophone laten repareren, maar ik heb in het verleden wel eens zelf het scherm vervangen van een iPhone en een andere Android-telefoon. Ik ben niet enorm handig, maar met een Youtube filmpje erbij was dit goed te doen. Zo'n kit en scherm bestellen op Internet en zelf een keer hobby'en zou dus mijn aanrader zijn.

Eventueel kun je ook op Vraag & Aanbod een oproep plaatsen, wat volgens mij zijn er best wat Tweakers die als side business telefoons repareren.
Thanks, maar heb ondertussen de portemonnee maar getrokken en in Almere het scherm laten vervangen. Goede service, maar ja, 't kost wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Kimbolie12 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Thanks voor de info. Wat moet ik me voorstellen bij de touch lag? Typ je dan vaker het verkeerde in of is het storend bij games? Ik wil namelijk wel een beetje behoorlijk kunnen typen en games spelen.
Voor de gein is een keer op een iPhone typen.
Precies dezelfde als wat je nu hebt geschreven en dan weer teruggaan naar een Android telefoon. Dit soort dingen hebben meerdere Android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Laatst online: 30-01-2022
Iemand een idee hoe ik nl alert uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Laatst online: 07:54
Gerard4 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:31:
Waarom zou je dat willen uitschakelen? Paar berichten per jaar, plus dat het voor je veiligheid goed kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Gerard4 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:31:
"Instellingen", "Meer", "Noodmeldingen"

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Laatst online: 30-01-2022
Mother_lepard schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:06:
[...]

Waarom zou je dat willen uitschakelen? Paar berichten per jaar, plus dat het voor je veiligheid goed kan zijn.
Ik heb de hele dag door onzin berichten gekregen over een dingetje 50 km verderop wat niks met veiligheid te maken had. De gekken. Luide sirene met daarna een gesproken bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 16:58
Met mijn POCO F1 probeer ik regelmatig bij hotspots in te loggen, maar nu lijkt er een error te zijn. Als ik een hotspot via settings - WIFI verbind en POCO automatisch connect, blijft de URL in het WiFi scherm hangen op een oude hotspotpagina die ik ooit gebruikt heb.

Zie hier: https://www.mupload.nl/img/3f5bsmkb.android.htmlviewer.png

Als ik naar browser ga zie ik alleen 'offline' en opent zich geen hotspot url om in te loggen.

- Telefoon al opnieuw opgestart
- Browser history al geclears
- Hotspot al vergeten en opnieuw opgestart

Iemand een tip hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik schrik toch wel heel erg van alles in deze video, gelukkig (nog) niet in Nederland, maar dat is ook niet te hopen dat het ooit komt. https://www.reddit.com/r/...ads_can_you_find_on_miui/

Dat zijn wel heel veel advertenties.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan22 op 11-02-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Jakkus schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:25:
Een vraagje: tijdens het bellen met verschillende personen valt af en toe ineens het geluid weg op mijn pocophone f1. Ik kan kan de ander niet horen, en de ander hoort mij ook niet. Het gebeurt best regelmatig, dus het is wel vervelend. Met mijn vorige telefoon (Motorola moto g3) gebeurde dat nooit. Herkent een van jullie dit probleem?
Zou het softwarematig kunnen zijn?
Eerder heb ik dit bericht geplaatst, ik denk inmiddels zelf de oplossing te hebben gevonden:
https://www.google.com/am..._articleshow/63924756.cms

Misschien komt het doordat ik in noordoost-Groningen woon, en het bereik hier niet altijd optimaal is..

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Stefan22 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:20:
Ik schrik toch wel heel erg van alles in deze video, gelukkig (nog) niet in Nederland, maar dat is ook niet te hopen dat het ooit komt. https://www.reddit.com/r/...ads_can_you_find_on_miui/

Dat zijn wel heel veel advertenties.
Niet schrikken, andere rom erop zetten.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
fulgore schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:41:
[...]

Niet schrikken, andere rom erop zetten.
Als de region op Nederlands staat is er helemaal geen sprake van advertenties in de launcher. Er is dus niks aan de hand.

Verder las ik in het rooten & custom rom topic dat de Poco F1 bij de launch devices zit voor de officiële release van LineageOS 16. Voor de custom rom flashers onder ons echt wel heugdelijk nieuws.

Idempotent.

• Kaya10
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden mijn Poco F1 teruggezet naar fabrieksinstellingen...
Maar na intensief gebruik merk ik dat het toestel gelocked wordt, dus moet ik het terug aanzetten (krijg dan een volledig zwart scherm en moet het dan unlocken)..

Dit gebeurt wanneer ik Chrome, berichten app, telefoon app, maps etc open...

Is dit een bekende bug?

En wanneer ik heel traag ga filmen, merk ik dat de filmpjes heel snel gaan wanneer ik ze later wil bekijken ( 1080 30FPS)

[ Voor 15% gewijzigd door Kaya10 op 14-02-2019 15:41 ]

• LightPhoenix
Kaya10 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:39:
Maar na intensief gebruik merk ik dat het toestel gelocked wordt, dus moet ik het terug aanzetten (krijg dan een volledig zwart scherm en moet het dan unlocken)..

Is dit een bekende bug?

En wanneer ik heel traag ga filmen, merk ik dat de filmpjes heel snel gaan wanneer ik ze later wil bekijken ( 1080 30FPS)
Gelocked? Als in... je moet hem weer met je vinger/gezicht/pin/patroon unlocken? Dat heb ik echt nog nooit gehad.

geeft geen reacties meer

• Kaya10
  • Niet online
LightPhoenix schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Gelocked? Als in... je moet hem weer met je vinger/gezicht/pin/patroon unlocken? Dat heb ik echt nog nooit gehad.
Ja moet het dan weer unlocken met vinger/gezicht/pin/patroon
Ik zal eens een video ervan proberen te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maribolo
  • Laatst online: 05-09 04:46
Zojuist mijn pocophone ontvangen. Ik ben er heel blij mee, maar helaas wel die vervelende touchscreen lag. Is de kans groot dat dit nog opgelost wordt? Ik twijfel zelf nogal of ik hem niet beter terug kan brengen...

• rudorky_b
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
maribolo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:30:
Zojuist mijn pocophone ontvangen. Ik ben er heel blij mee, maar helaas wel die vervelende touchscreen lag. Is de kans groot dat dit nog opgelost wordt? Ik twijfel zelf nogal of ik hem niet beter terug kan brengen...
Alle updates al gedraaid? Sindsdien heb ik hier geen last meer van.

• maribolo
Er staat nu miui 10.2.2.0 op, volgens mij was dit de laatste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsid4ado
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 01:39
Kaya10 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:39:

Is dit een bekende bug?

Heb je zoeen slimme hoes waar als je die sluit de telefoon gelocked wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKatte
  • Laatst online: 16-06-2022
maribolo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:30:
Op het MIUI POCO F1 forum wordt gesproken dat met de volgende update (eind februari begin maart) de touchscreen issues worden verbeterd/opgelost... Of dat waar is weet ik natuurlijk niet. Lijkt me vervelend wanneer je hier last van hebt. Hopelijk wordt het met een update opgelost, als het een hardware probleem is lijkt terugbrengen de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maribolo
Ik vermoed inderdaad dat terugbrengen de beste optie is!

Ik vraag mij nu eigenlijk ook vooral af of er wel exemplaren zijn waarbij deze lag niet voorkomt? Als je langzamer typt is het haast niet merkbaar. Echter, bij spelletjes vind ik het wel echt merkbaar (jetpack joyride, piano tiles om maar even iets te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKatte
  • Laatst online: 16-06-2022
Ik ben geen spelletjes speler...Candy Crush af en toe, haha... Maar met typen/swypen heb ik absoluut niet het gevoel dat er een "lag" is of zoiets. Zal wel één van de gelukkigen wezen, of jij bent één van de pechvogels... Al hoop ik echt dat het met een update kan worden opgelost voor iedereen die er last van heeft. 't Is gewoon een 'beest' van een telefoon verder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
dsid4ado schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:06:
[...]

Heb je zoeen slimme hoes waar als je die sluit de telefoon gelocked wordt?
Nee heb een gewone hoesje.
Gebeurt iedere dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb voorlopig nog niets van touchscreen lag ondervonden, noch op de global rom, noch op de global EU rom, noch op Lineage OS. Ik lees wel in het LOS topic op XDA dat er 2 verschillende touchpanelen gebruikt worden in de Poco F1. Of het daaraan gerelateerd is weet ik echter niet. Ik speel geen games en typ niet super snel, maar zelfs al typ ik random wat tekens zo snel ik kan, dat werkt gewoon perfect. Ik gebruik overigens niet het Gboard maar Swiftkey.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsid4ado
  • Laatst online: 27-07 01:39
Nee heb een gewone hoesje.
Gebeurt iedere dag
probeer een magneet te plaatsen tussen twee volume knopen op het scherm als het uit gaat moet je smart cover uitzetten. het kan zijn dat ei magnetische veld ergens van ontvang zoals sieraden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag een soort reclame achtige boodschap pontificaal in beeld tijdens unlocken die je niet weg kan klikken. New Lockscreen Avalaible ofzo. Was een rood-achtig scherm. Meer mensen deze ‘melding’ gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Cheesy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:06:
Vandaag een soort reclame achtige boodschap pontificaal in beeld tijdens unlocken die je niet weg kan klikken. New Lockscreen Avalaible ofzo. Was een rood-achtig scherm. Meer mensen deze ‘melding’ gehad?
Klinkt erg als een crap "gratis" app eerlijk gezegd. Heb je onlangs nog een nieuwe app op je telefoon gezet? (zoals een file manager, weer app etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:20:
[...]

Klinkt erg als een crap "gratis" app eerlijk gezegd. Heb je onlangs nog een nieuwe app op je telefoon gezet? (zoals een file manager, weer app etc)
Ik heb ook tot op heden geen reclame gezien op mijn telefoon.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheesy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:06:
Misschien kan je de volgende keer hier een screenshot van maken? Binnen Miui is dit met drie vingers naar beneden swipen. Ben wel benieuwd of dit écht vanuit Miui komt, want verwacht het eigenlijk niet. Mocht dit wel zo zijn is het meer reden om toch naar de Custom Roms te gaan (of EU Rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Screenshot wist ik even niet te maken is namelijk de telefoon van mn vrouw. De melding was ook niet zichtbaar als een openstaande app (door op het linker vierkantje onderin beeld te tikken).
In principe geen hele vreemde apps geïnstalleerd laatste tijd. Deze week Google Earth en een aantal weken terug de app van Wish.
Ik weet ook niet zeker of het echt reclame was, maar wel irritant in ieder geval. Mocht het nog een keer voordoen dan maak ik een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenshot maak ik altijd door volume omlaag en on/off tegelijk in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-09 12:58
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:49:
Screenshot maak ik altijd door volume omlaag en on/off tegelijk in te drukken.
ik trek met drie vingers het scherm van boven naar beneden voor een screenshot, werkt altijd perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 04-09 22:40

WCA

dolledriesnl schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:37:
[...]

ik trek met drie vingers het scherm van boven naar beneden voor een screenshot, werkt altijd perfect!
Moet je wel eerst aanzetten in instellingen, dat staat standaard uit namelijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
GreNade schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Moet je wel eerst aanzetten in instellingen, dat staat standaard uit namelijk
Bij mij stond dit standaard aan.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb iets wonderlijk bij het luisteren naar fm: zo ongeveer elke minuut valt het geluid weg, alsnog iets de verbinding wegdrukt.
Enig idee waar dat door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Eleni schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:43:
Ik heb iets wonderlijk bij het luisteren naar fm: zo ongeveer elke minuut valt het geluid weg, alsnog iets de verbinding wegdrukt.
Enig idee waar dat door komt?
Net even een minuut of twintig geprobeerd, maar bij mij loopt het geluid prima door. Gebruik de functie overigens normaal gesproken niet. Valt het geluid maar even weg of is het dan weg tot je de app weer opnieuw start?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Het geluid valt steeds maar heel even weg.
LightPhoenix schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Net even een minuut of twintig geprobeerd, maar bij mij loopt het geluid prima door. Gebruik de functie overigens normaal gesproken niet. Valt het geluid maar even weg of is het dan weg tot je de app weer opnieuw start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Eleni schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:46:
Het geluid valt steeds maar heel even weg.
Lopen er andere apps op de achtergrond die ook geluid zouden gebruiken? Dus een mail die binnenkomt, een whatsapp bericht, dat soort dingen? En gebruik je gewoon de Global ROM of heb je iets anders geflashed?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja dat kan zeker, maar het wonderlijke is dat het met regelmaat gebeurt, er komt niet elke minuut een mail binnen.
Geen andere rom geflashed en dit op geen enkel ander Xiaomi apparaat meegemaakt.
LightPhoenix schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Lopen er andere apps op de achtergrond die ook geluid zouden gebruiken? Dus een mail die binnenkomt, een whatsapp bericht, dat soort dingen? En gebruik je gewoon de Global ROM of heb je iets anders geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Eleni schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:51:
Ja dat kan zeker, maar het wonderlijke is dat het met regelmaat gebeurt, er komt niet elke minuut een mail binnen.
Geen andere rom geflashed en dit op geen enkel ander Xiaomi apparaat meegemaakt.
Had kunnen zijn natuurlijk. Sommige mensen hebben whatsappgroepen met elke 20 seconden een bericht :P
Maar misschien dan een idee om eerst alles geforceerd te sluiten en dan te kijken of het nog steeds gebeurd. Zo nee, dan app voor app kijken. Zo ja, ... ja wat dan... :? Ook met andere oortjes geprobeerd?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Helaas, allemaal geprobeerd....
LightPhoenix schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Had kunnen zijn natuurlijk. Sommige mensen hebben whatsappgroepen met elke 20 seconden een bericht :P
Maar misschien dan een idee om eerst alles geforceerd te sluiten en dan te kijken of het nog steeds gebeurd. Zo nee, dan app voor app kijken. Zo ja, ... ja wat dan... :? Ook met andere oortjes geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eleni schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:23:
Helaas, allemaal geprobeerd....

[...]
Hier ligt al een bug voor open (maar lijkt nog niet opgepakt), zijn in ieder geval meer mensen met het zelfde probleem.
http://en.miui.com/thread-3835869-1-1.html

Heb je binnen de FM-app de cache ook al verwijderd? Ook al geprobeerd met een andere FM-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Raznov schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Hier ligt al een bug voor open (maar lijkt nog niet opgepakt), zijn in ieder geval meer mensen met het zelfde probleem.

Heb je binnen de FM-app de cache ook al verwijderd? Ook al geprobeerd met een andere FM-app?
Jeetje, das ook niet eens een recente bug. Blijkbaar geen prioriteit, lekker is dat.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee ik zal de cache eens verwijderen, en ik ben al op zoek naar een werkende fm App, eentje die dus echt geen data verbruikt.

Wel goed te weten dat ik niet de enige ben!
Raznov schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Vreemde issue hier.. Maandagavond geüpdatet naar versie 10.2.2.0 stable. Dinsdagochtend is mijn alarm (repeating, Elke werkdag om 07:10 en 07:20) niet afgegaan. Nu slaap ik werkelijk nooit door mijn alarm heen, maar om te testen of ik niet gek werd vandaag ook een alarm gezet op een andere telefoon. Ik was dus een paar minuten voor mijn normale alarm wakker, en beiden gingen ze niet af. Om 07:30 plotseling een notificatie van twee 'missed alarms'. Als ik gewoon een alarm zet voor over een minuut werkt het wel normaal.. ik ga mijn repeating alarmen wel opnieuw instellen, kijken of dat werkt, maar wel erg vreemd dit.

Een andere issue is dat het geluid soms niet werkt, niet zeker of dit pas sinds de laatste software versie is. Video's spelen geen geluid af en alleen na de telefoon herstarten werkt het geluid weer. Ik ga nog even testen of dit alleen na het verwijderen van earphones is of dat het vaker voorkomt..

Verder erg tevreden in de paar maanden dat ik hem heb, maar dit is toch wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met de 10.2.2.0 stable ook problemen met het alarm; uiteindelijk heb ik de hele alarm app van Xiami aan de kant gegooid en weer teruggegaan naar good ol' Google Clock en die werkt als een zonnetje, mits je hem permissies geeft om lockscreen notifications te laten zien etc. Die Xiaomi Clock app voegt ook niet zoveel toe voor zover ik kan zien. Daarnaast is het een system app (of iig eentje die niet alle 'normale' permissieinstellingen heeft) waardoor je met dit soort bugs weinig kunt aanpassen.
.Joop schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:54:
Vreemde issue hier.. Maandagavond geüpdatet naar versie 10.2.2.0 stable. Dinsdagochtend is mijn alarm (repeating, Elke werkdag om 07:10 en 07:20) niet afgegaan. Nu slaap ik werkelijk nooit door mijn alarm heen, maar om te testen of ik niet gek werd vandaag ook een alarm gezet op een andere telefoon. Ik was dus een paar minuten voor mijn normale alarm wakker, en beiden gingen ze niet af. Om 07:30 plotseling een notificatie van twee 'missed alarms'. Als ik gewoon een alarm zet voor over een minuut werkt het wel normaal.. ik ga mijn repeating alarmen wel opnieuw instellen, kijken of dat werkt, maar wel erg vreemd dit.

Een andere issue is dat het geluid soms niet werkt, niet zeker of dit pas sinds de laatste software versie is. Video's spelen geen geluid af en alleen na de telefoon herstarten werkt het geluid weer. Ik ga nog even testen of dit alleen na het verwijderen van earphones is of dat het vaker voorkomt..

Verder erg tevreden in de paar maanden dat ik hem heb, maar dit is toch wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:15
Iemand nog meer last van dat de flits bij foto’s aan een zijde overbelicht als je een transparante cover gebruikt? Zie linker kant van de foto.

Ook licht de cover helemaal op door de flitser, een leuk effect maar of het de bedoeling is....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zp6UdxN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qNHjuxY.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door remanus op 22-02-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja dat had ik ook, inmiddels een ondoorzichtig hoesje in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetruZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Hier is de poco f1 net binnen *O* . Als vervanging van m'n OP3t die steeds vaker zomaar uitviel. Heb het forum redelijk doorgelezen, benieuwd hoe het bevalt.

Edit: nou, valt niet tegen, mooie en snelle telefoon. Alleen werken nogal wat apps en websites niet lekker samen met het scherm en dan met name de afgeronde hoeken en de notch.

De manier waarop miui de notificaties afhandelt is ook nog even wennen.

Ik mis m'n OP3t stiekem een beetje ;(

[ Voor 48% gewijzigd door PetruZ op 24-02-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 08:02
dutchgio schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:14:
[...]

https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

De versie van 22 januari is voor de laatste Stable update.
Met de aanbevolen instellingen uit de eerste post moet je behoorlijk goede foto's kunnen maken.
Dien je dan die 'B-S-G' apk te downloaden en installeren? Of zie ik het verkeerd?
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's