Iemand enig idee hoe het staat met notificatie icoontjes die blijven staan onder de notch, Xiaomi werkte hier wel aan volgens mij, of komt dat in de volgende stable?
Ik maak nog wel eens websites die ik veel bezoek toe aan mijn Home scherm. Normaal zag je dan gewoon of de favicon, icoontje van de website. Nu is het een kleine favicon en een icoontje van je browser...erg irritant
PSN ID Binloading_nl
Uit de weekly feedback thread op het MIUI forum:Kapot schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:19:
Iemand enig idee hoe het staat met notificatie icoontjes die blijven staan onder de notch, Xiaomi werkte hier wel aan volgens mij, of komt dat in de volgende stable?
in combinatie met:2. Notification dismissed from status bar, expect to keep notification showing in status bar
As the space in status bar is limited for POCO and POCOPHONE, after testing with a group of beta users we picked below 2 solutions:
Keep AM/PM status and a notification indicator when there are unread notifications;
Remove AM/PM status so we could put more notification icons in status bar
Feel free to share us your preference.
Er wordt dus nog weldegelijk aan gesleuteld zo lijkt het. Maar het lijkt erop dat er geen 'standaard' notificaties in de status balk zullen blijven staan. Snap ik ook wel met de Notch in de weg.2. Status bar - no notifications app icons display
Finished. Please try on the beta version (MIUI 10 Global 8.10.17). You can turn on this feature like 'Settings-Notifications & Status bar-Show Icons for incoming notifications'
Hmm... de favicon is bij mij even groot als het icoontje van andere apps. Heeft wel in de rechter onderhoek een firefox logotje. Waarschijnlijk om aan te geven dat het geen app is. Is dat echt zo irritant voor je?steefje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:22:
Ik maak nog wel eens websites die ik veel bezoek toe aan mijn Home scherm. Normaal zag je dan gewoon of de favicon, icoontje van de website. Nu is het een kleine favicon en een icoontje van je browser...erg irritant
Ja ik vind dit erg vervelend, icoontje van de favicon is ook kleiner bij mij. Als er niets aan te doen is, dat helaas.LightPhoenix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:15:
[...]
Hmm... de favicon is bij mij even groot als het icoontje van andere apps. Heeft wel in de rechter onderhoek een firefox logotje. Waarschijnlijk om aan te geven dat het geen app is. Is dat echt zo irritant voor je?
PSN ID Binloading_nl
Gebruik je de laatste versie van de POCO launcher? Ik gebruik Firefox als browser en bij de instellingen staat de POCO launcher ingesteld met een layout van 5*6 en een standaard pictogrampakket. Ik kan zelf pas sinds een maand of 2 (denk ik...) websites op mijn startscherm pinnen. Op de een of andere manier werkte dit niet met Firefox. Misschien dat je een andere browser gebruikt en dat daarom de favicon klein is?steefje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:13:
[...]
Ja ik vind dit erg vervelend, icoontje van de favicon is ook kleiner bij mij. Als er niets aan te doen is, dat helaas.
yep, maar ik zie nu ook de oorzaak.LightPhoenix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:17:
[...]
Gebruik je de laatste versie van de POCO launcher? Ik gebruik Firefox als browser en bij de instellingen staat de POCO launcher ingesteld met een layout van 5*6 en een standaard pictogrampakket. Ik kan zelf pas sinds een maand of 2 (denk ik...) websites op mijn startscherm pinnen. Op de een of andere manier werkte dit niet met Firefox. Misschien dat je een andere browser gebruikt en dat daarom de favicon klein is?
Ik gebruik DuckDuckGo als browser. Die gaat hier anders mee om dan Chrome. In Chrome is de favicon groot en een klein label van de Chrome Browser, in DuckDuckGo, is zowel de Favicon als Browser icoon...helaas dus voor mij.
PSN ID Binloading_nl
Gebruik de telefoon nu sinds vrijdag en ben er vrij blij mee.
Alleen irritatie i.v.m. Do Not Disturb, en notificaties.
Ik gebruikte dit op mijn Moto G5S Plus 's nachts en tijdens het werk om alleen meldingen te krijgen van wanneer ik gebeld werd. Geen notificaties of ander gedoe, van niets of niemand.
Wat ik merk van de Do Not Disturb-functie in MIUI is dat je nog steeds notificaties krijgt met geluid van Telegram en Whatsapp enzoverder, en dat je media-geluid (bij bijv. YouTube of Google Music) wordt gemute? Heb ik iets verkeerd ingesteld?!
Ik gebruikte dit op mijn Moto G5S Plus 's nachts en tijdens het werk om alleen meldingen te krijgen van wanneer ik gebeld werd. Geen notificaties of ander gedoe, van niets of niemand.
Wat ik merk van de Do Not Disturb-functie in MIUI is dat je nog steeds notificaties krijgt met geluid van Telegram en Whatsapp enzoverder, en dat je media-geluid (bij bijv. YouTube of Google Music) wordt gemute? Heb ik iets verkeerd ingesteld?!
Onder DND heb je de "allow incoming calls" instelling. Deze geldt ook voor notificaties, ook al staat dat niet omschreven. Sinds ik deze op waarde "none" heb staan is mijn telefoon stil. Als men binnen 15 minuten nog een keer belt (en er misschien spoed is) gaat het toestel gewoon met geluid over.Adrianb schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:34:
Gebruik de telefoon nu sinds vrijdag en ben er vrij blij mee.
Idempotent.
Dat is vreemd.MainframeX schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:06:
[...]
Onder DND heb je de "allow incoming calls" instelling. Deze geldt ook voor notificaties, ook al staat dat niet omschreven. Sinds ik deze op waarde "none" heb staan is mijn telefoon stil. Als men binnen 15 minuten nog een keer belt (en er misschien spoed is) gaat het toestel gewoon met geluid over.
Heb nu ook ontdekt: als er een alarm afgaat tijdens dat ie in do not disturb staat, dan moet je je telefoon helemaal unlocken en in de notificaties het alarm opzoeken om het te snoozen of uitzetten.
Zonder do not disturb krijg je gewoon mooi het alarm op je lockscreen.
Lijkt me dat die functionaliteit toch niet helemaal behoorlijk werkt.
Dat is wel apart. Ik moet zeggen dat ik dat probleem dan weer niet heb. Ik zal de situatie bij mij even opsommen; Ik maakt gebruik van de standaard wekker app van MIUI en heb de volgende instellingen in DND staan:Adrianb schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:07:
[...]
Dat is vreemd.
Heb nu ook ontdekt: als er een alarm afgaat tijdens dat ie in do not disturb staat, dan moet je je telefoon helemaal unlocken en in de notificaties het alarm opzoeken om het te snoozen of uitzetten.
Zonder do not disturb krijg je gewoon mooi het alarm op je lockscreen.
Lijkt me dat die functionaliteit toch niet helemaal behoorlijk werkt.
- Allow incoming calls: None
- Notify about repeated calls: Aan
- Restrict floating notifications: Aan
- Schedule turn on time: Aan
Met deze instellingen verschijnt bij mij ieder ochtend de wekker app op de voorgrond. Ik heb afgezien van het instellen van "Allow incoming calls" ook niet verder hoeven pielen om DND naar mijn wens te krijgen.
EDIT: Ik krijg nou net een dm van adrianb. Zijn wekker gaat af terwijl DND nog aan staat. Bij mij staat DND dan al volgens schema uitgeschakeld. Ik ga voor aankomende nacht het schema aanpassen zodat mijn wekker ook af zal gaan terwijl DND ingeschakeld is. Indien het probleem dan ook bij mij voorkomt is het wel duidelijk waar en hoe het mis gaat.
EDIT2: Zowel gisteren als vandaag krijg in terwijl DND ingeschakeld is gewoon de wekker app te zien op mijn telefoon zodra deze afgaat. Het lijkt dus niet daar aan te liggen, althans niet bij mij.
[ Voor 20% gewijzigd door MainframeX op 28-02-2019 22:23 ]
Idempotent.
Ik heb de Google Camera port vanop XDA geinstalleerd en de settings van deze post gevolgd.
Maakt dit nog steeds gebruikt van de dual-camera dan?
Maakt dit nog steeds gebruikt van de dual-camera dan?
Ik heb ook de Google camera port van BSG geïnstalleerd en de settings eens nagelopen van de link.
Echter bij het instellen van de 4e optie:
BSG Mod Settings >
Input Model
>Interface style - Pixel 2
>Back Camera - Pixel III XL
>Front Camera - Pixel III XL
>Config - Pixel 2018 ZsIR Hdr+
crasht de camera elke keer
(hij stond op auto.)
Maar weer terug gezet op auto
Welke optie is nog meer aanbevolen?
Wat kan de oorzaak zijn?
Echter bij het instellen van de 4e optie:
BSG Mod Settings >
Input Model
>Interface style - Pixel 2
>Back Camera - Pixel III XL
>Front Camera - Pixel III XL
>Config - Pixel 2018 ZsIR Hdr+
crasht de camera elke keer
(hij stond op auto.)
Maar weer terug gezet op auto
Welke optie is nog meer aanbevolen?
Wat kan de oorzaak zijn?
mountainbiker
Getriggered door een discussie in het Custom ROM's topic tussen @wilbert11 en @rens-br:
De nieuwe beta van MIUI heeft ondersteuning van Widevine L1 zo melden verschillenden bronnen, waaronder XDA. Ik had persoonlijk werkelijk niet meer verwacht dat dit echt zou gaan komen en snap dan ook niet waarom OnePlus telefoons naar een service center moesten om te worden geupgrade. Netflix lijkt de F1 nog niet gewhitelist te hebben, maar angezien Amazon Prime het al wel doet lijkt dit een kwestie van tijd. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor het in de stable zit, maar het lijkt me echt heel erg goed nieuws voor de mensen die om deze reden nog twijfelden.
De nieuwe beta van MIUI heeft ondersteuning van Widevine L1 zo melden verschillenden bronnen, waaronder XDA. Ik had persoonlijk werkelijk niet meer verwacht dat dit echt zou gaan komen en snap dan ook niet waarom OnePlus telefoons naar een service center moesten om te worden geupgrade. Netflix lijkt de F1 nog niet gewhitelist te hebben, maar angezien Amazon Prime het al wel doet lijkt dit een kwestie van tijd. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor het in de stable zit, maar het lijkt me echt heel erg goed nieuws voor de mensen die om deze reden nog twijfelden.
[ Voor 1% gewijzigd door LightPhoenix op 28-02-2019 14:05 . Reden: Xiaomi whitelist niet, doet Netflix zelf. Verbetering gemaakt. ]
Wordt de security patch niveau bij een update wel eens bijgewerkt of blijft dit bij een nieuwe stable doorgaans het zelfde? Momenteel zitten we op de december patch level maar dat begint inmiddels al best een eindje terug te worden vind ik.
Idempotent.
LineageOS 16 komt eraan! Nightly build voor Pocophone loopt: https://builds.lineageos.org/?page=1
LOS 16 aankondiging: https://lineageos.org/Changelog-22
Edit: build mislukt, we moeten nog een dagje geduld hebben helaas.
[ Voor 18% gewijzigd door wian op 01-03-2019 09:05 ]
Als zo'n 'Persistent Lockscreen' geïntroduceerd gaat worden, misschien toch maar weer eens kijken naar de face unlock optie. Aan de andere kant werkt het voor mij nu ook goed zonder de face unlock.
Het 'probleem' waarbij de telefoon al unlockt voordat je een notificatie kunt lezen wordt daarmee verholpen.
Zeker, ik heb in mijn post van 6 februari ook aangegeven dat dit een enorm probleem voor mij is. Maar of deze implementatie beter is dan het gewoon uitzetten van de face unlcok weet ik niet en ben ik benieuwd naar.
Die optie hebben ze ook toegevoegd in de laatste build van LOS (20/02), werkt perfect en ik gebruik 'm zelf ook.dutchgio schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:04:
Het 'probleem' waarbij de telefoon al unlockt voordat je een notificatie kunt lezen wordt daarmee verholpen.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Download is beschikbaar!wian schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:03:
LineageOS 16 komt eraan! Nightly build voor Pocophone loopt: https://builds.lineageos.org/?page=1
[ Voor 9% gewijzigd door wian op 03-03-2019 09:51 . Reden: Officiele download link ]
Is er een workaround on smart Lock aan de praat te krijgen?
Wil graag dat mijn telefoon unlocked is als deze verbonden is met de bluetooth van mijn auto
Wil graag dat mijn telefoon unlocked is als deze verbonden is met de bluetooth van mijn auto
Ik twijfel om een Pocophone F1 te halen, ter vervanging van mijn Galaxy S7. Ik heb daarbij echter een paar dingen die ik mij afvraag:
1. Heeft de Pocophone F1 AptX ondersteuning (dat heeft mijn Galaxy S7 wel en dat vind ik vrij belangrijk
2. kan je het scherm aan krijgen door 2x op het scherm te tappen wanneer hij locked is?
3. Weet iemand of de camera vergelijkbaar is met die van de S7?
4. Ik hoor verschillende verhalen of de F1 nou wel of geen stereo speakers heeft
5. Hoe functioneert het toestel na een halfjaar of enkele maanden gebruik? Ik heb nog nooit van het merk gehoord en ik vind de naam een beetje sceptisch overkomen dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
1. Heeft de Pocophone F1 AptX ondersteuning (dat heeft mijn Galaxy S7 wel en dat vind ik vrij belangrijk
2. kan je het scherm aan krijgen door 2x op het scherm te tappen wanneer hij locked is?
4. Ik hoor verschillende verhalen of de F1 nou wel of geen stereo speakers heeft
5. Hoe functioneert het toestel na een halfjaar of enkele maanden gebruik? Ik heb nog nooit van het merk gehoord en ik vind de naam een beetje sceptisch overkomen dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
Op zich zijn voor de meeste vragen eenvoudig antwoorden te vinden, de meeste reviews bevatten deze informatie, dus misschien is het handig om het eea te lezen voordat je over gaat op kopen? Ervaringen met Miui bijv.Tycho500 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:15:
Ik twijfel om een Pocophone F1 te halen, ter vervanging van mijn Galaxy S7. Ik heb daarbij echter een paar dingen die ik mij afvraag:
1 Ja.
2 Ja.
3 https://www.gsmarena.com/...Phone1=9293&idPhone2=7821
4 Stereo (veel sites zullen daar nog twijfel in hebben want internet en speculaties over "nieuwe" telefoons, ondertussen is de Poco al lang uit natuurlijk).
5 Prima, Pocophone = Xiaomi, Wikipedia: Xiaomi
Bedankt voor je reactie! Ik heb hem besteld en ga hem morgen ophalen. Ik wilde eerste de Galaxy S10 kopen maar aangezien ik mijn S7 niet persé hoefde te verkopen vond ik dat niet echt nodig... Na vier Samsung's ben ik toe aan iets nieuws. Ik ben benieuwd!Raznov schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:58:
[...]
Op zich zijn voor de meeste vragen eenvoudig antwoorden te vinden, de meeste reviews bevatten deze informatie, dus misschien is het handig om het eea te lezen voordat je over gaat op kopen? Ervaringen met Miui bijv.
1 Ja.
2 Ja.
4 Stereo (veel sites zullen daar nog twijfel in hebben want internet en speculaties over "nieuwe" telefoons, ondertussen is de Poco al lang uit natuurlijk).
Ik heb de review van Tweakers gelezen en ben er wel van overtuigd dat dit een goede deal is. Het enige jammere is de mindere selfiecamera, de mindere 4g antennes en het feit dat Netflix niet in full hd is af te spelen. Weet jij toevallig of op deze punten nog iets is verbetered door de tijd heen wellicht?Raznov schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:58:
[...]
Op zich zijn voor de meeste vragen eenvoudig antwoorden te vinden, de meeste reviews bevatten deze informatie, dus misschien is het handig om het eea te lezen voordat je over gaat op kopen? Ervaringen met Miui bijv.
1 Ja.
2 Ja.
Edit:
Hoe erg zijn trouwens de advertenties in MIUI? Ik heb er net pas over gelezen en als het storend is denk ik erover om toch een andere telefoon te kopen...
[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 05-03-2019 13:12 ]
Volgende keer graag je laatste post aanpassen als je zelf als laatste hebt gereageerd.
[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 05-03-2019 13:12 ]
Tripple post...
[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 05-03-2019 13:11 ]
Ik heb ze nog nooit op een Xiaomi telefoon gezien en dus ook niet op de Pocophone. Als je hem op regio Nederland zet krijg je geen reclame. Op regio India bijvoorbeeld weer wel.Tycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 01:24:
Hoe erg zijn trouwens de advertenties in MIUI? Ik heb er net pas over gelezen en als het storend is denk ik erover om toch een andere telefoon te kopen...
HD (L1) is nu wel beschikbaar in de beta update, dus dat gaat snel komen met een stabiele update. Selfie camera is iets beter met de Gcam software (zo te installeren, even de zoekfunctie gebruiken), 4g antennes zijn goed: beter dan de iPhones van mijn collega's bijvoorbeeld.Tycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 00:04:
[...]
Ik heb de review van Tweakers gelezen en ben er wel van overtuigd dat dit een goede deal is. Het enige jammere is de mindere selfiecamera, de mindere 4g antennes en het feit dat Netflix niet in full hd is af te spelen. Weet jij toevallig of op deze punten nog iets is verbetered door de tijd heen wellicht?
[ Voor 44% gewijzigd door Mother_lepard op 05-03-2019 06:54 ]
Netflix zal binnenkort in fHD beschikbaar zijn, in de bèta van de Pocophone is al support ingebouwd dus als die versie officieel wordt en Netflix de Pocophone whitelist dan zal dat werken.Tycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 00:04:
[...]
Ik heb de review van Tweakers gelezen en ben er wel van overtuigd dat dit een goede deal is. Het enige jammere is de mindere selfiecamera, de mindere 4g antennes en het feit dat Netflix niet in full hd is af te spelen. Weet jij toevallig of op deze punten nog iets is verbetered door de tijd heen wellicht?
Verder vind ik de selfiecam best ok en heb ik geen enkel probleem met 4G.
En reclame in het OS ben ik nog nooit tegengekomen, noch op de global ROM, noch op de EU ROM.
[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 05-03-2019 06:57 ]
Ik sluit me bij Raznov aan qua ervaringen. Let wel dat de stereo ervaring minder kan zijn door het feit dat de speaker aan de onderkant van de telefoon veel luider is dan die aan de bovenkant.Tycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 01:24:
Wel wil ik nog even kwijt dat ik deze week mijn eerste 'reclame' uiting van MIUI had. Ik was helaas niet helder genoeg van geest om een screenshot te maken, maar misschien kennen anderen dit ook? Bij het opnieuw opstarten van de telefoon kwam ik eerst op mijn normale startscherm terecht waarna ik ineens een layover kreeg van MIUI met een 'reclame' voor een nieuwe functie (voor mij althans) genaamd Glance. Iets met elke dag nieuws en nieuwe 'amazing' lock screens. Direct weg geklikt en niet meer gezien. Stond verder duidelijk bij dat het van Xiaomi was, dus geen rogue app die ineens iets liet zien. Mijn locatie staat verder op Duitsland. Iemand dit ook al eens gehad?
Yep, blij dat ik niet de enige benLightPhoenix schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:05:
[...]
Wel wil ik nog even kwijt dat ik deze week mijn eerste 'reclame' uiting van MIUI had. Ik was helaas niet helder genoeg van geest om een screenshot te maken, maar misschien kennen anderen dit ook? Bij het opnieuw opstarten van de telefoon kwam ik eerst op mijn normale startscherm terecht waarna ik ineens een layover kreeg van MIUI met een 'reclame' voor een nieuwe functie (voor mij althans) genaamd Glance. Iets met elke dag nieuws en nieuwe 'amazing' lock screens. Direct weg geklikt en niet meer gezien. Stond verder duidelijk bij dat het van Xiaomi was, dus geen rogue app die ineens iets liet zien. Mijn locatie staat verder op Duitsland. Iemand dit ook al eens gehad?
Cheesy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:06:
Vandaag een soort reclame achtige boodschap pontificaal in beeld tijdens unlocken die je niet weg kan klikken. New Lockscreen Avalaible ofzo. Was een rood-achtig scherm. Meer mensen deze ‘melding’ gehad?
[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 05-03-2019 11:12 ]
Draai je de (standaard) Global Rom of de EU-Rom?LightPhoenix schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:05:
[...]
Ik sluit me bij Raznov aan qua ervaringen. Let wel dat de stereo ervaring minder kan zijn door het feit dat de speaker aan de onderkant van de telefoon veel luider is dan die aan de bovenkant.
Ah! N= 2 dan @Cheesy en excuus... ik had de thread even moeten doorzoeken, maar dat dus niet gedaan. Ik had je post niet meer paraat. Maar dus wel bevestiging van het feit dat het kan gebeuren.
En ik draai nog steeds de Globel Rom @Raznov en uit de reacties van @Cheesy tot nu toe lijkt het erop dat hij dat ook doet.
En ik draai nog steeds de Globel Rom @Raznov en uit de reacties van @Cheesy tot nu toe lijkt het erop dat hij dat ook doet.
Ik heb zelf geen ervaring met ads, maar komt ook wel doordat ik de global rom maar een korte tijd gebruikt heb.LightPhoenix schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:22:
Ah! N= 2 dan @Cheesy en excuus... ik had de thread even moeten doorzoeken, maar dat dus niet gedaan. Ik had je post niet meer paraat. Maar dus wel bevestiging van het feit dat het kan gebeuren.
Misschien kan je de app Blokada proberen om ads tegen te gaan? Geen root voor nodig voor zover ik weet, maar wel een app die je alleen buiten de app-store kan vinden (want gaat tegen het business model van google in).
Anders kan je dit mogelijk proberen? YouTube: Remove Ads from MIUI on Xiaomi Redmi Phones - Safe & Easy (NO ROOT)
Ik weet dat dit op een vorige Xiaomi telefoon wel werkte (msa access revoken).
Aangezien ik nog maar 1x 'het slachtoffer ben geworden' (Raznov schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met ads, maar komt ook wel doordat ik de global rom maar een korte tijd gebruikt heb.
Misschien kan je de app Blokada proberen om ads tegen te gaan? Geen root voor nodig voor zover ik weet, maar wel een app die je alleen buiten de app-store kan vinden (want gaat tegen het business model van google in).
Anders kan je dit mogelijk proberen? YouTube: Remove Ads from MIUI on Xiaomi Redmi Phones - Safe & Easy (NO ROOT)
Ik weet dat dit op een vorige Xiaomi telefoon wel werkte (msa access revoken).
Iig bedankt voor de tips!
Ik heb mn pocophon4 f1 binnen en ben er erg blij mee! Het enige waar ik niet helemaal uit kom zijn de notificatie icoontjes linksboven naast de notch. Ik heb al ingesteld dat hij de icoontjes daar wel laat zien alleen zodra ik een notificatie krijg laat hij die maar enkele seconden zien. Daarna wordt het icoontje weer omgewisseld voor de klok en blijft die klok daar ook staan tot de volgende notificatie.
Is hier iets aan te doen of is dat nou eenmaal de manier hoe de telefoon werkt? Dat zou ik wel een beetje jammer vinden namelijk.
Daarnaast krijg ik ook geen brandend ledje te zien zodra ik een notificatie krijg.
Is hier iets aan te doen of is dat nou eenmaal de manier hoe de telefoon werkt? Dat zou ik wel een beetje jammer vinden namelijk.
Daarnaast krijg ik ook geen brandend ledje te zien zodra ik een notificatie krijg.
Voor blijvende notificaties heb ik globeROM_CenterClock_beryllium_9.1.10_enable.zip geflashed via twrpTycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:04:
Ik heb mn pocophon4 f1 binnen en ben er erg blij mee! Het enige waar ik niet helemaal uit kom zijn de notificatie icoontjes linksboven naast de notch. Ik heb al ingesteld dat hij de icoontjes daar wel laat zien alleen zodra ik een notificatie krijg laat hij die maar enkele seconden zien. Daarna wordt het icoontje weer omgewisseld voor de klok en blijft die klok daar ook staan tot de volgende notificatie.
Aangezien de Pocophone in aanbieding op 250€ staat aan het overwegen om deze aan te schaffen, echter een paar vraagjes:
1) is er bij de provider Orange in België (band 3 en band 20) 4g+ met carrier aggregation beschikbaar? Lees een aantal tegenstrijdige dingen hieromtrend.
2) Het probleem van de touch screen lag lijkt niet bij elke telefoon voor te komen, klopt dit? Op welke manier valt dit vooraf te vermijden, is er een verschil tussen 64 en 128 gb? Zal het met een toekomstige firmware update opgelost worden?
3) Wanneer zou de pocophone F2 uitkomen? Nogal stom om model 1 te kopen als de tweede versie er weldra aan zit te komen.
Dank alvast voor de antwoorden, en excuseer als ik in het verkeerde topic zou zitten.
1) is er bij de provider Orange in België (band 3 en band 20) 4g+ met carrier aggregation beschikbaar? Lees een aantal tegenstrijdige dingen hieromtrend.
2) Het probleem van de touch screen lag lijkt niet bij elke telefoon voor te komen, klopt dit? Op welke manier valt dit vooraf te vermijden, is er een verschil tussen 64 en 128 gb? Zal het met een toekomstige firmware update opgelost worden?
3) Wanneer zou de pocophone F2 uitkomen? Nogal stom om model 1 te kopen als de tweede versie er weldra aan zit te komen.
Dank alvast voor de antwoorden, en excuseer als ik in het verkeerde topic zou zitten.
1) Neen, Ik heb nog nooit 4G+ gehad op de Pocophone bij Orange. (wel in Duitsland op roaming)PJ_DnB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:35:
Aangezien de Pocophone in aanbieding op 250€ staat aan het overwegen om deze aan te schaffen, echter een paar vraagjes:
Ik heb nog nooit iets aangepast in een OS... Maar je zegt eigenlijk dat er (zonder klooien) niks aan te doen is..?Worstkaas schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:18:
[...]
Voor blijvende notificaties heb ik globeROM_CenterClock_beryllium_9.1.10_enable.zip geflashed via twrp
Dat was de enige oplossing die ik kon vindenTycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:05:
[...]
Ik heb nog nooit iets aangepast in een OS... Maar je zegt eigenlijk dat er (zonder klooien) niks aan te doen is..?
Ze zijn er nog mee bezig vanuit Pocophone om dit alsnog te kunnen tonen. Op het MIUI forum kun je er meer over vinden.Tycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:05:
[...]
Ik heb nog nooit iets aangepast in een OS... Maar je zegt eigenlijk dat er (zonder klooien) niks aan te doen is..?
Op de vorige pagina kun je mijn post vinden met meer info en een link naar de MIUI thread.Tycho500 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:04:
Staan al je app permissies goed? Mag je app de LED gebruiken? In de start post van dit topic staat aangegeven hoe je de notificaties en meldingen 'aan' kunt zetten zodat ze overal zou kunnen zien.Daarnaast krijg ik ook geen brandend ledje te zien zodra ik een notificatie krijg.
Als ik een bericht binnen krijg dan komt 30 sec later oid pas het geluid. Zeer irritant. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Mijn pocolauncher is regelmatig traag als ik naar de homepage terug wil, alsof hij hem opnieuw opstart. Batterysaver etc al uitgezet.. Iemand zelfde gehad of nog tips?
Sinds ik Nova Launcher Prime 6.0 gebruik zijn alle irritaties verdwenen. Misschien kun je dat eens proberen. Kan nu niet anders zeggen dan dat het een heerlijk snel toestel is met opvallend goede camera en accuduur.red bull schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:22:
Mijn pocolauncher is regelmatig traag als ik naar de homepage terug wil, alsof hij hem opnieuw opstart. Batterysaver etc al uitgezet.. Iemand zelfde gehad of nog tips?
Ik heb een stock versie van de Pocophone maar ben na 2 maanden gebruik wisselend tevreden.
Af en toe werkt de touch gewoon niet. Dan stopt het met werken terwijl je bezig bent. Als je het scherm uit een weer aan zet (met de aan/uit knop) werkt het ineens weer perfect.
Heeft nog it iemand hier last van, of is er een fix?
De telefoon heeft geen last van de touch vertraging of het niet goed werken in de hoeken. Het is het volledige touchscreen dat stopt met werken. Lijkt softwarematig te zijn.
Af en toe werkt de touch gewoon niet. Dan stopt het met werken terwijl je bezig bent. Als je het scherm uit een weer aan zet (met de aan/uit knop) werkt het ineens weer perfect.
De telefoon heeft geen last van de touch vertraging of het niet goed werken in de hoeken. Het is het volledige touchscreen dat stopt met werken. Lijkt softwarematig te zijn.
Als je denkt dat het softwarematig is doe dan ff een factory reset, dan ben je zeker. Is de eerste maal dat ik dit lees en ik volg de Poco topics op XDA, Tweakers en MIUI forum redelijk goed.I-am-crazy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:08:
Ik heb een stock versie van de Pocophone maar ben na 2 maanden gebruik wisselend tevreden.
Ik had zoiets op mijn Acer telefoon. De scherm begint niet te reageren. En als aan uit doet dan werkte die. Maar de werk tijd werd korter en korter en uiteindelijk stopte die de aanraking uberhaut te accepteren. Blijk dat de scherm kapot was omdat die een soort bend had.I-am-crazy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:08:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden. Het gedrocht heeft "battery scenes", geheel volgens de MIUI kwaliteitstandaard zit dat dus ramvol met bugs. "Non interacive mode" uitgezet en werkt weer zoals het hoort.Bremg schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:11:
Als ik een bericht binnen krijg dan komt 30 sec later oid pas het geluid. Zeer irritant. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Mijn Poco F1 komt morgen binnen als het goed is. Iemand tips om zo dicht mogelijk bij de Stock Android ervaring te komen? Zit zelf iig al te denken aan Nova Launcher, maar misschien zijn er device-specifieke instellingen?
Een andere launcher helpt een heel stuk, maar uiteindelijk zal een custom Rom meer naar de stock-ervaring toe gaan. Ik zou persoonlijk eerst gewoon even met de Poco Launcher aan de slag gaan en de Pocophone ervaren zoals Xiaomi het wilde. Zelf heb ik dit een tijdje gedaan maar daarna wel over gegaan op Nova Launcher en uiteindelijk naar Lineage over gestapt. Ook in custom Roms zijn er nog diverse keuzes te maken.Smultie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:20:
Mijn Poco F1 komt morgen binnen als het goed is. Iemand tips om zo dicht mogelijk bij de Stock Android ervaring te komen? Zit zelf iig al te denken aan Nova Launcher, maar misschien zijn er device-specifieke instellingen?
Dat is inderdaad ook inderdaad mijn plan van aanpak. Zag dat Lineago nét uit is (Official), dus dat is inderdaad een goeie optie!
Je kan via themes ook het Pixel N thema selecteren, dan voelt het (behalve het settings menu) echt aan als stock komende van een Nexus 5.Smultie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:20:
SW-0056-0705-6423 Splatoon2
Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn hier, maar helaas is mijn poco vannacht uit bed gevallen en heb ik een mooie barst in het scherm.
Ik ben meteen even rond gaan neuzen en het scherm is nog relatief makkelijk te vervangen (zonder fohn en lijm gekloot, als je een replacement + frame koopt). Nu ben ik alleen wel bang dat als ik een scherm op aliexpress koop ik er eentje krijg met flut kwaliteit (lage helderheid enz, replacements hebben vaak ook geen mesh voor de earspeaker).
Zijn er tweakers die ook hun scherm hebben vervangen? waar hebben jullie m vandaan en ben je er tevreden over?
Ik ben meteen even rond gaan neuzen en het scherm is nog relatief makkelijk te vervangen (zonder fohn en lijm gekloot, als je een replacement + frame koopt). Nu ben ik alleen wel bang dat als ik een scherm op aliexpress koop ik er eentje krijg met flut kwaliteit (lage helderheid enz, replacements hebben vaak ook geen mesh voor de earspeaker).
Zijn er tweakers die ook hun scherm hebben vervangen? waar hebben jullie m vandaan en ben je er tevreden over?
https://www.probello.nl/order/4/617wessel145 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:12:
Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn hier, maar helaas is mijn poco vannacht uit bed gevallen en heb ik een mooie barst in het scherm.
https://repairpoint.nl/xi...mi-pocophone-f1-reparatie
En wellicht kun je vragen via https://volksshop.nl/
Het gaat niet om laten vervangen, maar zelf vervangen. En de vraag of iemand een goede leverancier heeft gevonden die goede schermen levert.red bull schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:28:
[...]
https://www.probello.nl/order/4/617
https://repairpoint.nl/xi...mi-pocophone-f1-reparatie
En wellicht kun je vragen via https://volksshop.nl/
Hier bestellen?Mother_lepard schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:37:
[...]
Het gaat niet om laten vervangen, maar zelf vervangen. En de vraag of iemand een goede leverancier heeft gevonden die goede schermen levert.
https://www.amazon.de/Wes...keywords=pocophone+f1+lcd
Vraag me af of er fake schermen in omloop zijn voor de F1
Ik vraag mij eerder af of er uberhaupt originele schermen in omloop zijn. Wat mijn opvalt als ik op amazon/aliexpress kijk is dat de schermen die ze daar verkopen geen 'mesh' (gaasje voor earspeaker) hebben. Dit is voor mij al een red flag, vandaar dat ik hoopte dat een tweaker hier ervaring mee had.red bull schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:00:
[...]
Vraag me af of er fake schermen in omloop zijn voor de F1
Misschien dat ik alsnog zo'n schermpje op aliexpress koop voor 27 euro (incl frame, scheelt weer lijmen) en zelf maar eens ga testen.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik heb ook een barst in je schermwessel145 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:27:
[...]
Ik vraag mij eerder af of er uberhaupt originele schermen in omloop zijn. Wat mijn opvalt als ik op amazon/aliexpress kijk is dat de schermen die ze daar verkopen geen 'mesh' (gaasje voor earspeaker) hebben. Dit is voor mij al een red flag, vandaar dat ik hoopte dat een tweaker hier ervaring mee had.
Misschien dat ik alsnog zo'n schermpje op aliexpress koop voor 27 euro (incl frame, scheelt weer lijmen) en zelf maar eens ga testen.
PSN ID Binloading_nl
Ik ben opzoek naar een telefoon voor mijn familielid (heb al een topic voor aangemaakt) en misschien wil ik mijn budget uitbreiden. Hoe is de updates? Net zo snel met xiaomi andere producten met Android One? is het nog steeds een goede koop?
Ik ben net lid van de Poco-'familie' en de stock ROM valt me zwaaar tegen. Notificaties komen niet/slecht/zonder geluid door. Veel bloatware, etc etc.Dutchredgaming schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:58:
Ik ben opzoek naar een telefoon voor mijn familielid (heb al een topic voor aangemaakt) en misschien wil ik mijn budget uitbreiden. Hoe is de updates? Net zo snel met xiaomi andere producten met Android One? is het nog steeds een goede koop?
Ik ga morgen eens kijken of het met LineageOS beter is!
Dan heb je je wel heel slecht ingelezen voor je tot de koop over bent gegaan. Deze hele thread alleen al staat vol met opmerkingen over hoe je de F1 het beste kunt configureren zodat notificaties goed doorkomen. Ook dat bloatware erg regio afhankelijk is (ook een instelling) en manieren om dat te verwijderen. Tuurlijk mag je een mening hebben, maar enige nuance is ook wel prettig, zeker als je iemand die informatie zoekt beantwoord (Al had die persoon natuurlijk ook gewoon even in deze thread kunnen zoeken, anders blijven we bezig met onze meningen geven).Smultie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:28:
[...]
Ik ben net lid van de Poco-'familie' en de stock ROM valt me zwaaar tegen. Notificaties komen niet/slecht/zonder geluid door. Veel bloatware, etc etc.
Ik ga morgen eens kijken of het met LineageOS beter is!
Om dus nog even wat nuance te geven richting @Dutchredgaming: Na zaken goed te hebben ingesteld heb ik echt nul problemen met notificaties die moeilijk doen. Ja de F1 heeft inderdaad geen persistente meldingen links naast de notch, maar aangezien ik alles op mijn lock screen zie heb ik die ook niet nodig. Verder werken de meldingen op de icons van de apps zelf ook goed om aan te geven dat er een melding van die app is. MIUI is echt geen 'schone' Android One ervaring en het heeft heel wat aparte quirks waar je omheen moet werken of mee moet leren leven. Verder komen de updates wel regelmatig door en zitten we ook 'al' op Pie. Beveiligings-patches mogen wel weer een update naar mijn mening. Verder zou ik hem nog steeds aan mensen aanraden, zeker voor de lage prijs.
Volledig eens met @LightPhoenix . De stock ROM met MIUI is echt prima, daarnaast heb ik de heisa rondom de notificaties nooit goed gesnapt. Ik heb nu zelf sinds een week LineageOS 16 draaien, gewoon om dat een keer te proberen. Ook dat bevalt uitstekend - dit komt wat meer richting Android zoals Google het bedoeld heeft.
Of het toestel nog steeds aan te raden is? Absoluut - nog steeds is dit toestel qua kosten/prestatie verhouding een absolute topper. Ik ga er binnenkort nog één aanschaffen voor mijn vrouw.
Of het toestel nog steeds aan te raden is? Absoluut - nog steeds is dit toestel qua kosten/prestatie verhouding een absolute topper. Ik ga er binnenkort nog één aanschaffen voor mijn vrouw.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
@Dutchredgaming updates zijn in principe maandelijks (stable) maar wel met uitzonderingen, zie ook https://techburner.in/poc...ophone_F1_Update_Timeline.
Zoals eerder vermeld denk ik niet dat er voor dit bedrag, nieuw, een betere telefoon te vinden is. De Pocophone heeft natuurlijk wel wat nadelen (scherm tov OLED kan als minder worden ervaren en geen nfc), maar wat mij betreft geen nadelen om niet tot koop over te gaan.
Ik heb binnen de familie nu 3 mensen die een Pocophone hebben. Mijn vrouw draait gewoon een stable versie, welke prima werkt. Ze heeft voor zover mij bekend geen last van ad of bloatware en het toestel werkt naar behoren. Vooral de accu vind ze erg fijn, want het toestel gaat zonder problemen ruim 2 dagen mee. Veel van de "problemen" (zoals notificaties en Widevine L1) zijn of worden opgelost met updates, maar let wel dat het uiteindelijk Miui is. Het is geen Android One toestel, dus zit ook wel een eindje van stock Android af. Dit merk je ook na de notificatie updates, want dit werkt toch net even anders tov stock. Wil je echt een stock ervaring met deze specificaties, zit er weinig anders op dan naar een Custom Rom te gaan.
Zelf zit ik op LineageOS terwijl het andere familielid op PixelExperience Rom zit. Beide custom dus. De ondersteuning van de community is hierbij erg fijn en zorgt voor een up to date ervaring. Zelf was ik dat al wel gewend met de Oneplus One, maar ik heb ook toestellen meegemaakt waar dit totaal niet bij gebeurde (thanks Huawei). Al met al, nog altijd net zo tevreden als het moment dat ik de Pocophone binnen kreeg (het moment van reviewen).
Zoals eerder vermeld denk ik niet dat er voor dit bedrag, nieuw, een betere telefoon te vinden is. De Pocophone heeft natuurlijk wel wat nadelen (scherm tov OLED kan als minder worden ervaren en geen nfc), maar wat mij betreft geen nadelen om niet tot koop over te gaan.
Ik heb binnen de familie nu 3 mensen die een Pocophone hebben. Mijn vrouw draait gewoon een stable versie, welke prima werkt. Ze heeft voor zover mij bekend geen last van ad of bloatware en het toestel werkt naar behoren. Vooral de accu vind ze erg fijn, want het toestel gaat zonder problemen ruim 2 dagen mee. Veel van de "problemen" (zoals notificaties en Widevine L1) zijn of worden opgelost met updates, maar let wel dat het uiteindelijk Miui is. Het is geen Android One toestel, dus zit ook wel een eindje van stock Android af. Dit merk je ook na de notificatie updates, want dit werkt toch net even anders tov stock. Wil je echt een stock ervaring met deze specificaties, zit er weinig anders op dan naar een Custom Rom te gaan.
Zelf zit ik op LineageOS terwijl het andere familielid op PixelExperience Rom zit. Beide custom dus. De ondersteuning van de community is hierbij erg fijn en zorgt voor een up to date ervaring. Zelf was ik dat al wel gewend met de Oneplus One, maar ik heb ook toestellen meegemaakt waar dit totaal niet bij gebeurde (thanks Huawei). Al met al, nog altijd net zo tevreden als het moment dat ik de Pocophone binnen kreeg (het moment van reviewen).
Hé, zie dat er gister blijkbaar begonnen is met de uitrol van de nieuwe stable. Hier nog niet aangekomen iig anders had ik mijn opmerking hierboven over de security patches niet gemaakt. Maar wel erg suf dat ze 'te weinig tijd hadden' om een change log te schrijven...Raznov schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:42:
@Dutchredgaming updates zijn in principe maandelijks (stable) maar wel met uitzonderingen, zie ook https://techburner.in/poc...ophone_F1_Update_Timeline.

Zeker slordig. Hoop dat er meer duidelijkheid komt wat de changes zijn. Ik blijf het vooral jammer vinden dat de beta's echt een stuk verder zijn tegenover de stable.LightPhoenix schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:32:
[...]
Hé, zie dat er gister blijkbaar begonnen is met de uitrol van de nieuwe stable. Hier nog niet aangekomen iig anders had ik mijn opmerking hierboven over de security patches niet gemaakt. Maar wel erg suf dat ze 'te weinig tijd hadden' om een change log te schrijven...Ik lees uit de ervaringen dat de L1 widevine en de 4k 60 fps filmen nog niet in deze stable zitten. De rest is gissen en dat vind ik toch wel zwak moet ik zeggen (dat ze ons laten gissen).
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en deze is prijs kwaliteit wel goed vermoed ik.
Ik heb altijd Xiaomi telefoons gehad en zeer tevreden van, nu achter wat reviews te hebben gezien lees ik dat de poco wel wat problemen heeft met screen bleeding vanaf de onderkant.
Is dit nog steeds van toepassing of is het maar een klein percentage?
Ik heb altijd Xiaomi telefoons gehad en zeer tevreden van, nu achter wat reviews te hebben gezien lees ik dat de poco wel wat problemen heeft met screen bleeding vanaf de onderkant.
Er is wat heisa rond geweest, maar ik heb het persoonlijk nog nooit gemerkt. Zelfs als ik er naar zoek, zie ik het niet. Net zoals de touchscreen problemen waar verschillende mensen over klagen, nog nooit gemerkt.TonyF schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:09:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en deze is prijs kwaliteit wel goed vermoed ik.
Dit kwam voor bij een klein percentage, Xiaomi zei zelf 1 %, maar als ik de Telegram groepen moest geloven zat dat eerder tussen de 5 en 10 %. Ik heb zelf hier geen last van gehad, en heb er ook de afgelopen maanden geen posts meer over gezien (als in nieuwe F1's met sb). Of het nog voorkomt? Vast wel, maar geen idee hoe veel en of het te maken heeft met waar je hem koopt.TonyF schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:09:
Security patch van februari is ook live.
Net geïnstalleerd en vooralsnog lijkt alles te werken.
Net geïnstalleerd en vooralsnog lijkt alles te werken.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Vorige week de Pocophone F1 gekocht bij Alternate (op dat moment de goedkoopste in pricewatch). Nogmaals dank Raznov voor de adviezen 
Hij bevalt erg goed, wereld van verschil met me oude telefoon. Alles erg snel en vlot in gebruik. Enige wat ik merkte is dat accu soms wat sneller leeg raakte. Ik had toen veel apps actief in het geheugen en nu met het sluiten van actieve apps heb ik al 2 dagen niet opgeladen. Maar dan gebruik ik hem ook niet zo veel, want zit meestal achter de pc
Klopt het dat accu sneller leeg gaat als je meer dingen actief hebt? (klinkt logisch op zich)
Met het installeren van de telefoon heb ik misschien de update melding over het hoofd gezien. Nu moet ik handmatig hem laten zoeken naar updates, hij laat niet zelf weten dat er een update klaar staat. Bijvoorbeeld die security patch van februari. Maar dit is misschien in de instellingen aan te passen.
Las ook dit nieuws dat Xiaomi officeel naar de Benelux komt. Ik ben leek in china telefoons dus ik schrok even toen ik dat las. Maakt dit uit dat ik hem voor de officiele komst al heb gekocht? Op welke manier komen de producten nu in Nederland dan? Qua rechten/garantie heb ik nu een minder (illigaal?) product?
Hij bevalt erg goed, wereld van verschil met me oude telefoon. Alles erg snel en vlot in gebruik. Enige wat ik merkte is dat accu soms wat sneller leeg raakte. Ik had toen veel apps actief in het geheugen en nu met het sluiten van actieve apps heb ik al 2 dagen niet opgeladen. Maar dan gebruik ik hem ook niet zo veel, want zit meestal achter de pc
Klopt het dat accu sneller leeg gaat als je meer dingen actief hebt? (klinkt logisch op zich)
Met het installeren van de telefoon heb ik misschien de update melding over het hoofd gezien. Nu moet ik handmatig hem laten zoeken naar updates, hij laat niet zelf weten dat er een update klaar staat. Bijvoorbeeld die security patch van februari. Maar dit is misschien in de instellingen aan te passen.
Las ook dit nieuws dat Xiaomi officeel naar de Benelux komt. Ik ben leek in china telefoons dus ik schrok even toen ik dat las. Maakt dit uit dat ik hem voor de officiele komst al heb gekocht? Op welke manier komen de producten nu in Nederland dan? Qua rechten/garantie heb ik nu een minder (illigaal?) product?
Maak in principe niks uit. Garantie wordt in Nederland geregeld door de verkopende partij, in jouw geval dus Alternate.E2max schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:55:
Verder worden de toestellen vaak 'grijs' geïmporteerd. Dat wil zeggen dat de winkels de toestellen zelf importeren en dan verkopen. Ook dat doet niks af aan de garantie.
Met de officiële komt van Xiomi betekend het alleen dat Xiaomi de toestellen (ook) zelf gaat verkopen en de winkels mogelijk geen grijze import meer hoeven te doen.
Ik denk dat je even moet aangeven wat 'sneller' is. Als je in de lijst kijkt bij stroomverbruik, zit er dan 1 (of meer) apps bij die veel meer energie gebruikt heeft dan de rest, plus het feit dat je dit niet kan verklaren. Het open hebben in het geheugen mag niet leiden tot meer energie verbruik. MIUI zelf is redelijk streng en zal zelf de apps sluiten als ze niet meer gebruikt worden. Een veelgebruikte maat om te kijken naar batterijverbruik is de Screen on Time (SoT). Zelf haal ik op 1 lading ongeveer 6.5 - 7 uur aan scherm tijd. Toen mijn weer app maar GPS bleef zoeken op de achtergrond daalde dit naar 3 uur. Op die manier kun je kijken of je verbruik 'normaal' is (voor jouw gebruik).E2max schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:55:
Je krijgt (helaas) niet elke maand een security update. Die van februari is pas sinds maandag beschikbaar. Daarvoor zaten we al even op een ouder patch niveau. Dus als je zegt dat je de telefoon sinds vorige week hebt en de uitrol van de nieuwe patch pas nu gefaseerd op gang komt, is het dus niet gek dat je nog geen update tegen bent gekomen (naast de updates die je hebt gekregen toen je hem waarschijnlijk in gebruik nam).Met het installeren van de telefoon heb ik misschien de update melding over het hoofd gezien. Nu moet ik handmatig hem laten zoeken naar updates, hij laat niet zelf weten dat er een update klaar staat. Bijvoorbeeld die security patch van februari. Maar dit is misschien in de instellingen aan te passen.
Ha, na die laatste update doet de wekker het niet meer. Leuk joh! Ik slaap in een verduisterde kamer en moet altijd vroeg op. Eerste afspraak al gemist.. fml.
Iemand een oplossing? ://
Hier heb ik na de laatste update een probleem met de dual-versie van Whatsapp: deze start niet meer op maar komt met 'Launcher kan niet worden gestart'. Permissies staan gelijk aan de 'primaire' whatsapp, die wel gewoon functioneert.
Nu gebruik ik de dual-variant niet veel, en weet dus niet met 100% zekerheid of dit update-gerelateerd is
edit: na cleanen van de cache (de default-clean, niet een diepere) en een herstart van de foon werkt-ie weer
Nu gebruik ik de dual-variant niet veel, en weet dus niet met 100% zekerheid of dit update-gerelateerd is
edit: na cleanen van de cache (de default-clean, niet een diepere) en een herstart van de foon werkt-ie weer
[ Voor 14% gewijzigd door dolledriesnl op 14-03-2019 09:19 . Reden: update ]
Net even een wekker laten lopen, maar hier doet hij het nog na de update. Gebruik je de standaard MIUI klok voor je alarm of een andere app? Heb je de instellingen gecontroleerd qua meldingen?Ohmarinus schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:11:
Ha, na die laatste update doet de wekker het niet meer. Leuk joh! Ik slaap in een verduisterde kamer en moet altijd vroeg op. Eerste afspraak al gemist.. fml.
Mooidolledriesnl schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:14:
Ik heb nog geen verschillen gemerkt na de update. Whatsapp doet het voor mijn 2e sim nog gewoon net als de eerste en ook de wekker ging vanmorgen weer veel te vroegOhmarinus schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:11:
Het zijn allemaal gewoon de standaard apps.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Na het uit/aan zetten van de wekker werkt 'ie weer zoals het hoort. Bizar, de wekker die ik vóór het updaten had gezet is dus niet afgegaan maar als ik ze opnieuw zet werken ze wel gewoon. Beetje slordig, zal dus niet echt noemenswaardig zijn voor de meeste gebruikers.LightPhoenix schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:40:
[...]
Net even een wekker laten lopen, maar hier doet hij het nog na de update. Gebruik je de standaard MIUI klok voor je alarm of een andere app? Heb je de instellingen gecontroleerd qua meldingen?
[...]
Het is dat ik in een verduisterde kamer slaap en geen partner heb dus totaal niet doorheb hoe laat het is
Na de laatste update lijken de problemen na 2 dagen testen van de baan. Mijn vriendin met exact dezelfde telefoon had ook exact dezelfde problemen maar deze waren na de update ook verholpen.Largamelion schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:29:
[...]
Als je denkt dat het softwarematig is doe dan ff een factory reset, dan ben je zeker. Is de eerste maal dat ik dit lees en ik volg de Poco topics op XDA, Tweakers en MIUI forum redelijk goed.
Is het mogelijk om de talen van apps (zoals buienradar, google maps, twitter etc) in the stellen in het Nederlands maar alle MIUI gerelateerde zaken (zoals alles in de instellingen) op engels te laten? Ik vind de vertaling soms een beetje irritant omdat het niet klopt en heb daarom die liever in het Engels maar de apps zelf in het Nederlands
Meer mensen die 10.2.3 niet kunnen downloaden? Ik krijg eerst de melding dat ik niet op wifi zit terwijl dat wel zo is, en dan 'Cant download, something went wrong. Wait a minute or two and try again.
Edit: Blokada uit en het werkt weer.
Edit: Blokada uit en het werkt weer.
[ Voor 9% gewijzigd door The_Anarchist op 14-03-2019 21:55 ]
Ja sjezus nou wordt 'ie mooi.. De telefoon ging deze nacht ineens van airplane modus af en de wekker is voor de tweede nacht op rij niet gegaan.. gvd weer te laat op een meeting.
Good job Pocopone..
Good job Pocopone..
Lijkt toch iets wat met jouw toestel niet goed is (app gerelateerd misschien?) De Pocophone van m'n vrouw heeft echt 0 issues, werkt gewoon goed zoals je mag verwachten.Ohmarinus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:30:
Ja sjezus nou wordt 'ie mooi.. De telefoon ging deze nacht ineens van airplane modus af en de wekker is voor de tweede nacht op rij niet gegaan.. gvd weer te laat op een meeting.
Good job Pocopone..
Probeer ander eens een andere wekker app, en test hem van te voren eens om te zien of hij doet wat hij moet doen.
https://play.google.com/s...armclock.amdroid&hl=en_US gebruik ik zelf bijvoorbeeld, prima app.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Kijk eens naar je accu management, staat dat op besparen?Ohmarinus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:30:
Good job Pocopone..
Alarm klok en Miui, heb hiermee ook bugs gehad met een Xiaomi Note 2, nooit op kunnen lossen. Lijkt vrij random, maar leek er toen op dat het toestel in een soort deep sleep kwam en daardoor geen alarm af liet gaan. Van alles geprobeerd met betrekking tot batterij-management etc, maar niet op kunnen lossen. Mogelijk toch echt een Miui-bug, uiteindelijk een alternatieve alarm-app gebruikt, dat werkte wel.
Hoi, ik heb net een nieuwe poco gekocht en had een vraag over het stereo geluid wat volgens mij uit beide luidsprekers moet komen, maar bij mij is de linker speaker zo dood als een pier is dat normaal ?
Of zijn er soms instellingen die ik niet goed heb staan ?
Uit de 3.5mm audioconnector komt wel stereo geluid.
[ Voor 9% gewijzigd door yingyang op 15-03-2019 22:39 ]
Hij werkt wel maar op een lager volume dan je rechter speaker.yingyang schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:15:
Hoi, ik heb net een nieuwe poco gekocht en had een vraag over het stereo geluid wat volgens mij uit beide luidsprekers moet komen, maar bij mij is de linker speaker zo dood als een pier is dat normaal ?
Ik weet niet of je kan instellen.
Beetje vreemd maar dat is het.
Je schrijft dat hij links een lager volume heeft, maar als ik op de rechter speaker mijn duim leg dan hoor ik zo goed als niets meer, alleen als ik hem tegen mijn oor houd maar dat kan ook lekgeluid van de rechter speaker zijn en als ik dan op beide speakers een duim leg hoor ik geen verschil.Stef120 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 07:29:
[...]
Hij werkt wel maar op een lager volume dan je rechter speaker.
Ik weet niet of je kan instellen.
Beetje vreemd maar dat is het.
Is dat wat je met lager volume bedoelt ?
[ Voor 6% gewijzigd door yingyang op 16-03-2019 10:11 ]
1 speaker zit aan de onderkant, de andere is de speaker die je normaal tegen je oor aan houdt tijdens een telefoongesprek (bovenaan het scherm in het midden). Die laatste speaker heeft een iets lager volume. Het is geen volwaardige stereo dus.yingyang schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:15:
Dus uit de linker speaker komt "helemaal geen geluid" ook geen mono of wat dan ook ?Mother_lepard schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:47:
[...]
1 speaker zit aan de onderkant, de andere is de speaker die je normaal tegen je oor aan houdt tijdens een telefoongesprek (bovenaan het scherm in het midden). Die laatste speaker heeft een iets lager volume. Het is geen volwaardige stereo dus.
De linkerkant is de microyingyang schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:08:
[...]
Dus uit de linker speaker komt "helemaal geen geluid" ook geen mono of wat dan ook ?
Dat begrijp ik niet want in de gegevensbeschrijving staat duidelijk "Luidspreker: ja, stereo" Het is dan heel vreemd dat er helemaal geen geluid uitkomt want dit staat nergens vermeld.
Ik heb even gegoogeld en inderdaad inderdaad jij hebt gelijk want ik zie dat iedereen het heeft.
Dat is balen want ik heb hem net in de fabrieksinstellingen teruggezet.
[ Voor 20% gewijzigd door yingyang op 16-03-2019 11:28 ]
Stereo met 2 speakers. Ongeacht waar ze in het toestel zitten. Ze hoeven dus niet naar elkaar te zitten...liever niet voor beter geluid.yingyang schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:23:
[...]
Dat begrijp ik niet want in de gegevensbeschrijving staat duidelijk "Luidspreker: ja, stereo" Het is dan heel vreemd dat er helemaal geen geluid uitkomt want dit staat nergens vermeld.
Ik heb even gegoogeld en inderdaad inderdaad jij hebt gelijk want ik zie dat iedereen het heeft.
Dat is balen want ik heb hem net in de fabrieksinstellingen teruggezet.
Ik wil mijn pocophone terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar nu vraagt hij om mijn mi account om verder te kunnen. Is dit te omzeilen?
Ik heb de de pocophone net binnen uit China van Banggood voor 239 euro. Kom Mi Note 2 en daarvoor ook diverse Xiaomi toestellen gehad. Zeer tevreden, vooral met soepele migratie en 2 grote systeem updates. Hij vreet alleen m'n micro sd kaartje niet goed en daardoor loopt bijv de file manager vast; dat kan echter met ieder apparaat en reken het de Poco niet aan. Grootste gemis is zeker de notificaties en hoop dat deze in de global rom komt; ik ben het geklooi nl. zat en wil niet (weer) unlocken en flashen. Gebruik nova launcher en heb geen last van lag, screenbleed, ads of andere problemen die voorbij komen de voorgaande 72 pagina's van deze thread. Voor 239 euro gewoon dikke spekkoper.
Staan er nog bestanden van de vorige telefoon op het kaartje?Gordian Knot schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:38:
Ik heb de de pocophone net binnen uit China van Banggood voor 239 euro. Kom Mi Note 2 en daarvoor ook diverse Xiaomi toestellen gehad. Zeer tevreden, vooral met soepele migratie en 2 grote systeem updates. Hij vreet alleen m'n micro sd kaartje niet goed en daardoor loopt bijv de file manager vast; dat kan echter met ieder apparaat en reken het de Poco niet aan. Grootste gemis is zeker de notificaties en hoop dat deze in de global rom komt; ik ben het geklooi nl. zat en wil niet (weer) unlocken en flashen. Gebruik nova launcher en heb geen last van lag, screenbleed, ads of andere problemen die voorbij komen de voorgaande 72 pagina's van deze thread. Voor 239 euro gewoon dikke spekkoper.
In dat geval bestanden die je wil houden op pc zetten, kaartje formatteren en dan in de pocophone doen.
Kun je daarna de bestanden weer terugplaatsen.
Staat nog wat meuk op, maar niks belangrijks. Formatteren is de volgende stap idd, thanksEleni schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:10:
[...]
Staan er nog bestanden van de vorige telefoon op het kaartje?
In dat geval bestanden die je wil houden op pc zetten, kaartje formatteren en dan in de pocophone doen.
Kun je daarna de bestanden weer terugplaatsen.
Maar zo lui (zie geen zin in rooten , flashen etc) dat ik ook dat al voor me uit schuif....tweaker onwaardig zo langzamerhand
Maar bedankt voor de tip!
Hoe vind ik het Pixel N theme? Ik heb alleen de keus uit classic en pocohypnobe schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:46:
[...]
Je kan via themes ook het Pixel N thema selecteren, dan voelt het (behalve het settings menu) echt aan als stock komende van een Nexus 5.
Welke regio heb je ingesteld? voor sommige regio's is de themes app niet beschikbaar, kan misschien dit probleem verklaren.Teleluvr schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:29:
[...]
Hoe vind ik het Pixel N theme? Ik heb alleen de keus uit classic en poco
Zoals in dit topic reeds vermeld is HongKong de ideale regio, alles beschikbaar en geen ads
Nadien gewoon de themes app openen en zoeken naar Pixel N
SW-0056-0705-6423 Splatoon2
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's