Deze kwam ik een tijdje terug ook tegen, maar vond ik zelf iets te veel werk, maar misschien is het toch wel iets danEbbeliebebbelie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:02:
Ondertussen heb ik een soort van fix gevonden waardoor Android Auto in ieder geval een beetje bruikbaar wordt (menu buttons zijn beschikbaar, google maps navigatie werkt en zwarte balken zijn een heel stuk minder). Echter brengt deze fix een aantal bugs met zich mee. Zo heb ik het bijvoorbeeld niet voor elkaar gekregen om iemand te bellen (gebeld worden is geen probleem).
Het enige verschil met de reddit post is dat ik het SecondScreen profiel handmatig aanzet en pas wanneer android auto verbonden is. Wanneer het profiel van te voren aangezet wordt, krijg ik geen verbinding meer met mijn auto.
Ik heb zowel Spotify als Maps gewoon kunnen gebruiken. Ook het switchen tussen deze twee werkte (meestal) naar behoren, aangezien de menubalk onderin weer zichtbaar is.Raznov schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Kun je mij vertellen of hierbij bijv Spotify werkt en of ik Maps kan oproepen?
[...]
Het ziet er inderdaad enigszins een klein beetje wazig uit, maar het is heel goed bruikbaar. Je moet alleen op dat moment niet proberen om je telefoon zelf te bedienen, want die is met dat profiel praktisch onbruikbaar.Raznov schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Nadeel begreep ik ook was dat alles een lagere dpi krijgt en daardoor er minder goed uit ziet op het scherm?
[...]
Het 'voordeel' van ScreenCast handmatig activeren, is dat je Tasker niet hoeft aan te schaffen.
Ik meen me nog wel te herinneren dat de stap om het commando "adb shell pm grant com.farmerbb.secondscreen.free android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS"
niet helemaal werkte zoals er staat, maar ik heb het uiteindelijk wel werkend gekregen. Mocht je hier moeite mee hebben, stuur me dan ff een PM.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik heb een snelkoppeling naar tweakers.net op mijn home screen staan. Dat doe je door in Chrome naar Tweakers te browsen, dan die drie puntjes rechtsbovenin en kiezen voor "toevoegen aan startscherm". Vervolgens vind je de koppeling op een van je homescreens. Ik ben erachter dat Tweakers (of eender welke site) dan afzonderlijk van de chrome-app geopend wordt. Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden op deze manier.bszz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:26:
Toch wel een hinderlijke bug in Chrome: als ik tweakers.net bezoek en daarna in dezelfde tab op een filmpje op een andere site fullscreen afspeelt, komt na een paar seconden tweakers.net weer vol in beeld dwars door het filmpje heen.. .
Zeg, lees ik dit ineens:
https://gadgets.ndtv.com/...overing-issue-fix-1939214
De MIUI 10 global stable rom wordt de komende dagen uitgerold!
En nog even om terug te komen op de belkwaliteit, ik heb na afgelopen dinsdag (een week terug dus) geen problemen meer gehad met de audio tijdens het bellen. Alle telefoontjes zijn goed te verstaan zonder hulpmiddelen. Natuurlijk bel ik liever met oortjes in of met mijn bluetooth headphones maar zonder is ook prima.
Heb wel verschillende kleine issues, maar dat zie ik meer als kinderziekten. Zo heb ik de telefoon drie dagen gebruikt zonder te laden en toen had ik nog 20% batterij over. Daarna helemaal vol geladen en de dag erna (zondag) was er nog maar 35% over terwijl ik hem niet méér heb gebruikt. Na het volladen gaf de telefoon aan te gokken dat er nog voor 16 uur aan batterij was. Die zondag weer tot 100% geladen en dit keer heeft hij tot dinsdagochtend volgehouden en heb ik hem opgeladen met nog 40% op de teller. Dit keer bij het volladen de melding dat de batterij toch zeker 56 uur mee zou moeten gaan op de huidige lading.
Ik vind het raar dat die tijden fluctueren.
Daarnaast registreert het toestel niet altijd mijn fingerpress. Dat kan zijn omdat mijn rechterduim iets meer eelt heeft. Met typen merk ik er niks van maar bij browsen wel of als ik op de terug-toets onderaan het toestel klik.
Verder echt superblij mee, helemaal gek op deze smartphone. Nou dit was mijn spreekbeurt
De MIUI 10 global stable rom wordt de komende dagen uitgerold!

En nog even om terug te komen op de belkwaliteit, ik heb na afgelopen dinsdag (een week terug dus) geen problemen meer gehad met de audio tijdens het bellen. Alle telefoontjes zijn goed te verstaan zonder hulpmiddelen. Natuurlijk bel ik liever met oortjes in of met mijn bluetooth headphones maar zonder is ook prima.
Heb wel verschillende kleine issues, maar dat zie ik meer als kinderziekten. Zo heb ik de telefoon drie dagen gebruikt zonder te laden en toen had ik nog 20% batterij over. Daarna helemaal vol geladen en de dag erna (zondag) was er nog maar 35% over terwijl ik hem niet méér heb gebruikt. Na het volladen gaf de telefoon aan te gokken dat er nog voor 16 uur aan batterij was. Die zondag weer tot 100% geladen en dit keer heeft hij tot dinsdagochtend volgehouden en heb ik hem opgeladen met nog 40% op de teller. Dit keer bij het volladen de melding dat de batterij toch zeker 56 uur mee zou moeten gaan op de huidige lading.
Ik vind het raar dat die tijden fluctueren.
Daarnaast registreert het toestel niet altijd mijn fingerpress. Dat kan zijn omdat mijn rechterduim iets meer eelt heeft. Met typen merk ik er niks van maar bij browsen wel of als ik op de terug-toets onderaan het toestel klik.
Verder echt superblij mee, helemaal gek op deze smartphone. Nou dit was mijn spreekbeurt
[ Voor 10% gewijzigd door Ohmarinus op 31-10-2018 09:20 ]
En?Hammetje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:13:
Een collega van me had vandaag mogelijk een oplossing voor het Android Auto probleem... Lijkt me stug, maar ga toch proberen wat hij als tip meegaf.
Binnen Android Auto kan je ontwikkelaarsmodus aanzetten en daar de uitvoer op 720p en 1080p toestaan, die staan standaard uit. Ik heb dit nu aangevinkt. Ik zal straks even naar mijn auto (VW Polo, bj2017) lopen om te testen of dit verschil maakt.
Oh
In die link: "...For some Android Auto issues, Xiaomi has said that the problem is currently being analysed and that it will focus on following up this issue with Google..."Ohmarinus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:12:
Zeg, lees ik dit ineens:
De MIUI 10 global stable rom wordt de komende dagen uitgerold!![]()
(...)
Dus Android Auto is met MIUI 10 Stable nog niet gefixt... baalt.
[ Voor 44% gewijzigd door janvanduschoten op 31-10-2018 15:19 ]
Doe eens niet
Gebruik de volgende keer de Wijzigen knop ipv stug achter elkaar te blijven posten.
Gebruik de volgende keer de Wijzigen knop ipv stug achter elkaar te blijven posten.
[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 31-10-2018 14:53 ]
Zie hierboven
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 31-10-2018 15:18 ]
Ik bedoel dat als ikLA-384 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:41:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik heb een snelkoppeling naar tweakers.net op mijn home screen staan. Dat doe je door in Chrome naar Tweakers te browsen, dan die drie puntjes rechtsbovenin en kiezen voor "toevoegen aan startscherm". Vervolgens vind je de koppeling op een van je homescreens. Ik ben erachter dat Tweakers (of eender welke site) dan afzonderlijk van de chrome-app geopend wordt. Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden op deze manier.
1. een website bezoek
2. een nieuw tabblad open en naar een andere website ga
3. Het eerste tabblad sluit
4. Het filmpje afspeel in het tabblad dat nog open staat
5. dat filmpje fullscreen maak
Dan zie ik na enkele seconden de website van het gesloten tabblad grotendeels over het filmpje heen....
Ja, dat probleem heb ik ook. Ook niet bij alle filmpjes en sites overigens (of ik mis iets/een handeling waardoor het komt). Hopelijk wordt het snel opgelost. Mocht je een fix vinden dan hoor ik het graagbszz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:29:
[...]
Ik bedoel dat als ik
1. een website bezoek
2. een nieuw tabblad open en naar een andere website ga
3. Het eerste tabblad sluit
4. Het filmpje afspeel in het tabblad dat nog open staat
5. dat filmpje fullscreen maak
Dan zie ik na enkele seconden de website van het gesloten tabblad grotendeels over het filmpje heen....
Heb sinds gisterenavond ook een PocoPhone F1 , snelheid is opvallend goed.
Ik merkte bij het opladen al wel meteen de screenbleeding onderaan op maar dat stoort me op zich niet zo erg.
De 2 dingen die me wel enorm storen en me hem mogelijk gaan laten terugsturen (komt van bij Amazon dus ik kan 'm normaal vrij makkelijk retourneren)
1 : Android Auto werkt niet, ik heb ondertussen begrepen dat dit een issue is dat veel notch telefoons hebben en het een beetje wachten is op Google of custom rom evt...
2 : Eerst dacht ik dat ik paranoide was maar er is wel degelijk "iets" niet helemaal goed met de (multi) touch van het scherm, de zijkanten zijn minder responsief en bv een pinch to zoom werkt echt merkbaar slechter dan op mijn S6. Eerst dacht ik nog dat het mijn tempered glass kon zijn maar zonder dat heb ik het ook.
Ik downloadde de multitouch tester app en kan inderdaad duidelijk een verschil zien als ik snel in het midden van het scherm touch of aan de zijkanten , dan "hapert" die soms of reageert soms helemaal niet op een touch...
Omdat het voor mij nog niet dudielijk is of dit nu een hard of software probleem is heb ik nogal een slecht gevoel bij mijn aankoop... Ik vermoed dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en deze retourneren en voor een OnePlus 6T gaan...
Wat is jullie gevoel bij de multitouch issues ?
Ik merkte bij het opladen al wel meteen de screenbleeding onderaan op maar dat stoort me op zich niet zo erg.
De 2 dingen die me wel enorm storen en me hem mogelijk gaan laten terugsturen (komt van bij Amazon dus ik kan 'm normaal vrij makkelijk retourneren)
1 : Android Auto werkt niet, ik heb ondertussen begrepen dat dit een issue is dat veel notch telefoons hebben en het een beetje wachten is op Google of custom rom evt...
2 : Eerst dacht ik dat ik paranoide was maar er is wel degelijk "iets" niet helemaal goed met de (multi) touch van het scherm, de zijkanten zijn minder responsief en bv een pinch to zoom werkt echt merkbaar slechter dan op mijn S6. Eerst dacht ik nog dat het mijn tempered glass kon zijn maar zonder dat heb ik het ook.
Ik downloadde de multitouch tester app en kan inderdaad duidelijk een verschil zien als ik snel in het midden van het scherm touch of aan de zijkanten , dan "hapert" die soms of reageert soms helemaal niet op een touch...
Omdat het voor mij nog niet dudielijk is of dit nu een hard of software probleem is heb ik nogal een slecht gevoel bij mijn aankoop... Ik vermoed dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en deze retourneren en voor een OnePlus 6T gaan...
Raak je in Landscape met je hand, de rondingen van je scherm niet aan? Dat was bij mij in eerste instantie het probleem.Korlean schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:54:
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Hmm, ga ik eens op letten. Misschien laat ik me ook gek maken door de dingen die ik erover lees.fvandenreek schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:14:
[...]
Raak je in Landscape met je hand, de rondingen van je scherm niet aan? Dat was bij mij in eerste instantie het probleem.
Verwijderd
Probeer dit eens uit met de app die hier omschreven staat https://www.reddit.com/r/..._f1_weird_touch_type_fix/Korlean schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:54:
Die app heb ik toevallig daarnet ook gebrruikt, maar ik ben nog niet helemaal zeker dat dit gewoon euh "fake" software is, in de zin van dat hij wel cijfertjes laat zien maar het in sé niets doet. Placebo-appje zeg maar.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:23:
[...]
Probeer dit eens uit met de app die hier omschreven staat https://www.reddit.com/r/..._f1_weird_touch_type_fix/
Ik heb de stappen gedaan, ik ga er nu op letten of het beter is.
Ik vraag me af of het bv op een custom rom ook een issue is, dan zou je denken dat het eerder een hardware issue is ipv een MUI/software issue...
Ik heb nog een aantal dagen om mijn beslissing te maken (terugsturen of niet)...
Ik had er in het begin best wel wat last van, maar achteraf was ik het probleem. De gevoeligheid van het scherm zit erg dicht bij de zijkant... Toch vervelend bijna bessellessKorlean schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:28:
[...]
Die app heb ik toevallig daarnet ook gebrruikt, maar ik ben nog niet helemaal zeker dat dit gewoon euh "fake" software is, in de zin van dat hij wel cijfertjes laat zien maar het in sé niets doet. Placebo-appje zeg maar.
Ik heb de stappen gedaan, ik ga er nu op letten of het beter is.
Ik vraag me af of het bv op een custom rom ook een issue is, dan zou je denken dat het eerder een hardware issue is ipv een MUI/software issue...
Ik heb nog een aantal dagen om mijn beslissing te maken (terugsturen of niet)...
Ehm wat bedoel je hiermee? Dat 'ie aan de zijkanten niet gevoelig is?fvandenreek schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:40:
De gevoeligheid van het scherm zit erg dicht bij de zijkant...
Gebruikt al iemand een van de custom ROMs op dagelijkse basis? Hoe bevalt dat? Problemen?
Heb de Pocophone eigenlijk vooral besteld omdat ik m'n Samsung (met Touchwiz) zat was. Vanilla Android is veel prettiger.
Heb de Pocophone eigenlijk vooral besteld omdat ik m'n Samsung (met Touchwiz) zat was. Vanilla Android is veel prettiger.
Juist heel gevoeligmusicfreak schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:49:
[...]
Ehm wat bedoel je hiermee? Dat 'ie aan de zijkanten niet gevoelig is?
Ja. Hier lineageOS 16, 23 oktober versie. Eigenlijk kan ik niet aangeven dat er iets niet werkt. Ja, face unlock, maar ik kom van een telefoon af die helemaal niets van die snufjes had, dus geen face unlock hebben is vooralsnog geen probleem voor me. Ik raad je aan deze draad eens door te lezen (de laatste paar pagina's dan). Daar staat denk ik nog wel wat informatie die je zoekt.hershel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:03:
Gebruikt al iemand een van de custom ROMs op dagelijkse basis? Hoe bevalt dat? Problemen?
Over de gevoeligheid aan de randen: In het begin had ik dat ook, dat ik vaak met mijn vingers onbedoeld op de zijkant van het scherm zat, waardoor de telefoon dacht dat ik meerdere vingers wilde gebruiken, terwijl ik gewoon over het scherm veegde.
Dat ervaar ik niet. Wel lijkt het of bij het zoomen van bijvoorbeeld foto's dat allen werkt wanneer de (bijv. duim- en wijs-)vingers naar boven en beneden bewegen om te zoomen. Met links-rechts bewegen werkt pinch-zoom bij mij niet. En dat werkt heel structureel zo, als het zo hoort.Korlean schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:54:
(...)
... en bv een pinch to zoom werkt echt merkbaar slechter dan op mijn S6. Eerst dacht ik nog dat het mijn tempered glass kon zijn maar zonder dat heb ik het ook.
(...)
En Android Auto, werkt dat?Thonz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:48:
[...]
Ja. Hier lineageOS 16, 23 oktober versie. Eigenlijk kan ik niet aangeven dat er iets niet werkt. Ja, face unlock, maar ik kom van een telefoon af die helemaal niets van die snufjes had, dus geen face unlock hebben is vooralsnog geen probleem voor me.
(...)
Ja en nee, ten minste in die versie. Het werkt, maar na het ontkoppelen gaat het scherm flikkeren en is de enige oplossing een reset van het toestel. Ik ben zojuist over gegaan van Miui EU Rom (laatste versie) naar Lineage OS release van vandaag. Zal eerdaags eens Android Auto proberen en kijken of het issue na ontkoppelen opgelost is. Nadeel welke ik tot nu toe heb gevonden is dat de zaklamp het niet doet in deze LOS release.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat Miui mij heel goed bevallen is, en dat eigenlijk het grootste "probleem" het niet werken van Android Auto was. Dat zal hopelijk bij de volgende Miui 10 release (mits deze natuurlijk naar Android P gaat) opgelost zijn en dan ga ik dus waarschijnlijk weer terug naar Miui 10.
Bedoel jij da miui for poco of de "gewone" miui waar je wel fan van bent?Raznov schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:52:
[...]
Ja en nee, ten minste in die versie. Het werkt, maar na het ontkoppelen gaat het scherm flikkeren en is de enige oplossing een reset van het toestel. Ik ben zojuist over gegaan van Miui EU Rom (laatste versie) naar Lineage OS release van vandaag. Zal eerdaags eens Android Auto proberen en kijken of het issue na ontkoppelen opgelost is. Nadeel welke ik tot nu toe heb gevonden is dat de zaklamp het niet doet in deze LOS release.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat Miui mij heel goed bevallen is, en dat eigenlijk het grootste "probleem" het niet werken van Android Auto was. Dat zal hopelijk bij de volgende Miui 10 release (mits deze natuurlijk naar Android P gaat) opgelost zijn en dan ga ik dus waarschijnlijk weer terug naar Miui 10.
Global of eu maakt niet heel veel uit. Zelf draaide ik de eu variant want die is schoner, maar bij mijn vrouw draait de global en ook die stelt niet teleur (heeft gewoon wat meer meuk).Korlean schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:46:
[...]
Bedoel jij da miui for poco of de "gewone" miui waar je wel fan van bent?
edit: LineageOS 16 heeft nog altijd issues met Android Auto (het scherm gaat flikkeren zodra de telefoon verwijderd wordt van de auto). Ik ga dus weer terug naar EU ROM.
[ Voor 18% gewijzigd door Raznov op 01-11-2018 10:45 ]
Bij mij is het volgende aan de hand. Ik wil mijn poco via bluetooth verbinden met mijn soundbar. Nu lijkt hij wel te koppelen met de soundbar, maar wanneer ik muziek wil afspelen. Komt de muziek alleen uit mijn poco vandaan.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
MIUI 10 is uit voor de F1.
http://en.miui.com/thread-4393301-1-1.html
Flashen via de updater.
Zorg er wel voor dat je nu op de laatste 9.6.25 zit.
Flashen via de updater.
Thread is deleted..mregeling schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:47:
Flashen via de updater.
Bijzonder.
Zie dat alle thread's verdwenen zijn die over MIUI 10 gaan.
edit :
http://bigota.d.miui.com/...EJMIFH_ef67c4052e_8.1.zip
[ Voor 20% gewijzigd door mregeling op 01-11-2018 16:07 ]
Ik heb hem net geüpdate. Moet zeggen dat ik de interface nu erg lelijk vind.
Niet toevallig een paar screenshots van hoe het er nu uitziet @Janet_?
edit: Zie wel hier een vergelijking tussen 9 en 10, maar niet alles op 9 ziet er zo uit als bij mij op mijn F1.... dus wellicht zijn screenshots alsnog wel nuttig.
edit: Zie wel hier een vergelijking tussen 9 en 10, maar niet alles op 9 ziet er zo uit als bij mij op mijn F1.... dus wellicht zijn screenshots alsnog wel nuttig.
[ Voor 60% gewijzigd door LightPhoenix op 01-11-2018 16:19 ]
LightPhoenix schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:15:
Niet toevallig een paar screenshots van hoe het er nu uitziet @Janet_?

Zien jullie wat? Ik kan niet meer kopiëren en plakken lijkt het.
Do not disturb werkt ook niet meer. En die functie gebruikte ik nou net de hele dag door.
Het swipen om apps af te sluiten is denk ik even wennen. Ook de volume buttons zijn nu anders. Ik vind het persoonlijk allemaal te kinderlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Janet_ op 01-11-2018 17:00 ]
Uhm... nee ik zie alleen zwarte vlakken in je post. Of bedoelde je dat niet?
Dat DND niet werkt is hinderlijk, ik gebruik die functie ook de hele dag. Bedoel je dat hij er wel is maar trillen en geluid niet meer uitzet of bedoel je iets anders? En dat swipen om af te sluiten klinkt wat apart.
Misschien ook de reden dat de update 'weg' lijkt te zijn van het MIUI forum?
Dat DND niet werkt is hinderlijk, ik gebruik die functie ook de hele dag. Bedoel je dat hij er wel is maar trillen en geluid niet meer uitzet of bedoel je iets anders? En dat swipen om af te sluiten klinkt wat apart.
Het waren echt plaatjes. Maar ze komen overeen met de link met wijzigingen.LightPhoenix schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:14:
Uhm... nee ik zie alleen zwarte vlakken in je post. Of bedoelde je dat niet?
Dnd werkt helemaal niet, ik zie telefoontjes en apps gewoon binnen komen en dat wilde ik dus niet.
Met swipen bedoel ik dat je nu naar links of rechts kan vegen om je apps te sluiten IPV naar boven.
Wat is jullie mening over de camera in de poco? Ik worstel er wel een beetje mee, ik merk dat foto's heel snel wazig zijn door kleine beweging van de onderwerpen waarvan je fotos maakt. Ik merkte het vandaag enorm bij het maken van foto's van mijn kids (nee het lukt me niet ze goed stil te laten zitten voor foto's 😀)
Ik kom van een galaxy s7 en daar had ik dit zeer weinig.
Ik vrees dat het voor mij dan een note9 of iphone xr moet worden, jammer want ik hoopte dat de poco iets voor mij zou zijn, maar ik ben blijkbaar wat te veeleisenend voor een 350€ smartphone
Ik vrees dat het voor mij dan een note9 of iphone xr moet worden, jammer want ik hoopte dat de poco iets voor mij zou zijn, maar ik ben blijkbaar wat te veeleisenend voor een 350€ smartphone
Yes, ik merk ook dat de camera een voorkeur heeft voor langere sluitertijden. Ik heb liever dat hij de ISO eerst omhoog gooit en dan pas de sluitertijd. Wellicht is dit in een app als OpenCamera wel in te stellen.Korlean schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:25:
Wat is jullie mening over de camera in de poco? Ik worstel er wel een beetje mee, ik merk dat foto's heel snel wazig zijn door kleine beweging van de onderwerpen waarvan je fotos maakt. Ik merkte het vandaag enorm bij het maken van foto's van mijn kids (nee het lukt me niet ze goed stil te laten zitten voor foto's 😀)
Hmm, shutter manueel instellen kan wel via de manual mode maar dan ga ik volgens mij constant liggen prullen om de beste waarde te vinden denk ik 😀Ohmarinus schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:40:
[...]
Yes, ik merk ook dat de camera een voorkeur heeft voor langere sluitertijden. Ik heb liever dat hij de ISO eerst omhoog gooit en dan pas de sluitertijd. Wellicht is dit in een app als OpenCamera wel in te stellen.
Wel iets wat ik heel snel gewoon ben en fantastisch vind is de face unlock, echt super.
Ah, ja die hoeft van mij niet zo. Wel jammer van de brede notch daardoor. Face unlock schijnt toch niet zo veilig te zijn en ben nu al helemaal gewend aan de fingerprint unlockKorlean schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:49:
[...]
Hmm, shutter manueel instellen kan wel via de manual mode maar dan ga ik volgens mij constant liggen prullen om de beste waarde te vinden denk ik 😀
Wel iets wat ik heel snel gewoon ben en fantastisch vind is de face unlock, echt super.
Ik ben echt in dubio over deze smartphone
Pro :
- Snel
- Geweldige batterij levensduur(+ quickcharge)
- Faceunlock is super snel
- Prijs
Con:
- Scherm is wennen, ik vind het minder responsief dan mijn S7 (swipen/scrollen of pinch to zoom kosten merkbaar meer moeite/meer drukkacht?)
- Camera geeft bij minste beweging wazige foto's. (was ook niet op mijn S7)
- Android Auto werkt niet (is blijkbaar wel een veel voorkomend probleem bij notch telefoons dus een fix zal er wel komen, maar hoe snel?
Ik ben dus echt aan het twijfelen, toestel terugsturen of niet.
Andere opties zijn dan een Note9 of iPhone Xr of Pixel 3 xl.. Maar dan spreken we al meteen over telefoons die 2.5 tot 3 maal duurder zijn dus...
**edit : ik vraag me af hoe het zou zitten met de OnePlus 6T en zijn camera...
Pro :
- Snel
- Geweldige batterij levensduur(+ quickcharge)
- Faceunlock is super snel
- Prijs
Con:
- Scherm is wennen, ik vind het minder responsief dan mijn S7 (swipen/scrollen of pinch to zoom kosten merkbaar meer moeite/meer drukkacht?)
- Camera geeft bij minste beweging wazige foto's. (was ook niet op mijn S7)
- Android Auto werkt niet (is blijkbaar wel een veel voorkomend probleem bij notch telefoons dus een fix zal er wel komen, maar hoe snel?
Ik ben dus echt aan het twijfelen, toestel terugsturen of niet.
Andere opties zijn dan een Note9 of iPhone Xr of Pixel 3 xl.. Maar dan spreken we al meteen over telefoons die 2.5 tot 3 maal duurder zijn dus...
**edit : ik vraag me af hoe het zou zitten met de OnePlus 6T en zijn camera...
[ Voor 5% gewijzigd door Korlean op 01-11-2018 21:30 ]
Een OnePlus 6T heeft een veel mooier scherm, in ieder geval. Maar is niet echt een eerlijke vergelijking, gezien het prijsverschil.
[ Voor 18% gewijzigd door hershel op 01-11-2018 21:56 ]
Met de camera is weinig mis, probeer Open Camera anders, die geeft bij mij scherpere plaatjes dan de andere camera apps.
Voor de camera hoef je een Poco niet te kopen is mijn ervaring. Foto's zijn onscherp en bij weinig licht is het helemaal weinig. Misschien komt er nog een update om de foto's een boost te geven. De Pocophone blinkt uit in batterij en snelheid voor bescheiden prijs.Korlean schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:25:
Hier staat MIUI 9 nog als stable ROM (V9.6.25.0.OEJMIFD): https://en.miui.com/download-355.htmlmregeling schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:47:
Flashen via de updater.
10 alleen als developer ROM. Of bedoelde je dat ook?
Android Auto issues zouden opgelost zijn!
"...7. Android Auto issues
Already solved. It will be released in coming weeks..."
Zie: http://en.miui.com/thread-4406006-1-1.html
Nu de vraag: wat is "coming weeks"...
[edit]:
En hier is de developer versie van Android 9 te downloaden: https://www.xda-developer...android-pie-beta-poco-f1/
Komend weekend proberen en zien of Android Auto daarin opgelost is.
[edit2]:
"Kan de update niet verifiëren. ROM is in beta testing, make sure you have signed in with a beta authorized xiaomi account."
Hmm.
Vriendelijke en laatste verzoek om niet achter elkaar te posten als je als laatste hebt gepost
Gewoon de Wijzigen knop gebruiken ipv meerdere posts onder elkaar.
"...7. Android Auto issues
Already solved. It will be released in coming weeks..."
Zie: http://en.miui.com/thread-4406006-1-1.html
Nu de vraag: wat is "coming weeks"...
[edit]:
En hier is de developer versie van Android 9 te downloaden: https://www.xda-developer...android-pie-beta-poco-f1/
Komend weekend proberen en zien of Android Auto daarin opgelost is.
[edit2]:
"Kan de update niet verifiëren. ROM is in beta testing, make sure you have signed in with a beta authorized xiaomi account."
Hmm.
Vriendelijke en laatste verzoek om niet achter elkaar te posten als je als laatste hebt gepost
Gewoon de Wijzigen knop gebruiken ipv meerdere posts onder elkaar.
[ Voor 60% gewijzigd door janvanduschoten op 03-11-2018 17:49 ]
Miui 10 Stable is hier te downloaden, of kies voor deze als je van 9.6.25.0 afkomt.gijskluppels schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:17:
[...]
Hier staat MIUI 9 nog als stable ROM (V9.6.25.0.OEJMIFD): https://en.miui.com/download-355.html
10 alleen als developer ROM. Of bedoelde je dat ook?
Beide linkjes komen overigens uit deze xda thread.
Installeren kan dan via de updater -> updatepakket kiezen. Hier draait hij sinds vanochtend, maar het is geen hele spannende update (Pie komt later).
Ik lees hier toch best wel veel issues over dit toestel. Kan iemand mij vertellen waarom ik niet voor een Oneplus 6 zou gaan, voor 70 euro extra bij Gearbest?
Je kan poco voor 280 euro vinden. Dat is een hoop prijs verschil tov oneplus.
edjedan schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:48:
Kan iemand mij vertellen waarom ik niet voor een Oneplus 6 zou gaan, voor 70 euro extra bij Gearbest?
Oké, €97 in dat geval. Maar dan nog...dsid4ado schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:12:
Je kan poco voor 280 euro vinden. Dat is een hoop prijs verschil tov oneplus.
[...]
Omdat je van de net geen honderd euro heel veel andere leuke dingen kan doen?
Ik heb echt totaal geen problemen met mijn Poco. Nee ik heb geen auto die Android Auto ondersteund en heb dus geen idee hoe dat daar zit (al lees ik dat het vooral een notch telefoon breed probleem is). De camera is echt super ivm mijn oude One Plus One. Ook het scherm is bij mij prima en beter dan mijn oude OPO. Hij is snel en voor dat geld ben ik nog geen betere telefoon tegengekomen. MIUI is wennen en ik heb liever lineage OS, maar zolang daar nog geen officiële build van is wacht ik nog wel even. Verder zijn er natuurlijk altijd redenen om meer geld uit te geven voor een telefoon met nog meer features, maar voor een relatief kleine prijs krijg je gewoon heel veel.... IMHO....
Ik heb zelf een OnePlus 5T en mijn vrouw sinds kort een Pocophone. Als je ze naast elkaar beet hebt is de pocophone een net zo grote, maar iets zwaardere (grotere accu?) telefoon. Voelt tot mijn verbazing erg degelijk aan en is een mooie telefoon om te zien, ook de achterkant. De camera is verrassend goed, daar twijfelde ik een beetje over. Zeker buiten komen er prachtige plaatjes uit en binnen valt het ook echt niet tegen.
Als ik nu zelf een telefoon zou moeten zou deze erg hoog op mijn lijstje staan.
Als ik nu zelf een telefoon zou moeten zou deze erg hoog op mijn lijstje staan.
Oké, ik twijfel nog dus vandaar mijn vraag.
Maar over de camera dus verschillende geluiden...
Begrijp me goed, ik ben al heel lang een Xiaomi-fan maar was ook een tevreden bezitter van een Oneplus X...
En als ik 100 € extra moet betalen voor een phone met minder issues en beter scherm dan heb ik daar geen problemen mee. De batterij is voor mij wel belangrijk dus dan neig ik weer naar de Pocophone...
Waarschijnlijk al ergens genoemd maar hoe zit het met het meldingsledje? Apart instelbaar met kleuren?
Begrijp me goed, ik ben al heel lang een Xiaomi-fan maar was ook een tevreden bezitter van een Oneplus X...
En als ik 100 € extra moet betalen voor een phone met minder issues en beter scherm dan heb ik daar geen problemen mee. De batterij is voor mij wel belangrijk dus dan neig ik weer naar de Pocophone...
Waarschijnlijk al ergens genoemd maar hoe zit het met het meldingsledje? Apart instelbaar met kleuren?
[ Voor 11% gewijzigd door edjedan op 03-11-2018 18:42 ]
LED is alleen wit en niet verder instelbaar (suf, maar beter dan niets). Verder hangt de camera vooral af wat je gewend bent denk ik. Zoals aangegeven is de camera stukken eter dan die van mijn oude opo... Maar ik neem aan (en hoop eigenlijk ook voor dat geld) dat een veel duurdere nieuwe Samsung of Huawei een nog veel betere camera geeft. Maar voor mij is het dus al een openbaring.edjedan schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:40:
Oké, ik twijfel nog dus vandaar mijn vraag.
Ik wil gewoon lang doen met een goedkope telefoon. Ik hoop weer 4 jaar vooruit te kunnen met mijn F1... Nog beter als hij langer mee gaat en dan kijken we dan welk goedkope phone er dan is.
Ik heb de pocophone gisteren gehaald en ik vind het een prima telefoon.
Maar ik kan geen manier vinden om de bootloader te unlocken met mijn Linux laptop.
Maar ik kan geen manier vinden om de bootloader te unlocken met mijn Linux laptop.
Ik kom er zojuist achter dat ik geen SMS ontvang...
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Wat heb je al geprobeerd?Compizfox schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:31:
Ik kom er zojuist achter dat ik geen SMS ontvang...
Ik heb het al opgelost door onder "Settings --> SIM cards & mobille networks --> SIM card settings --> Edit SIM card number" mijn eigen nummer in te vullen.
Raar dat dat nodig is.
Hebben meer mensen last van problemen met de headphone jack?
Wanneer ik mijn oortjes met microfoon en afstandsbediening gebruik, speelt muziek maar voor 3 seconden, en soms alleen maar noise. Ik heb dit met meerdere oortjes (met microfoon) geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.
Een normale auxkabel voor speakers werkt vlekkeloos, dus ik denk dat het aan de microfoon/afstandsbediening ligt.
Ook worden mijn oortjes niet herkend door de telefoon in de instellingen.
Wanneer ik mijn oortjes met microfoon en afstandsbediening gebruik, speelt muziek maar voor 3 seconden, en soms alleen maar noise. Ik heb dit met meerdere oortjes (met microfoon) geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.
Een normale auxkabel voor speakers werkt vlekkeloos, dus ik denk dat het aan de microfoon/afstandsbediening ligt.
Gebruik je toevallig een setje met afstandbediening die eigenlijk voor iOS apparaten is? Voor Apple apparaten zijn die headphonejacks net iets anders, waardoor de volume bediening en microfoon volgens mij niet werken op android apparaten...Frankvb schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:46:
Hebben meer mensen last van problemen met de headphone jack?
Ja dat lijkt me niet normaal.Compizfox schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:55:
[...]
Ik heb het al opgelost door onder "Settings --> SIM cards & mobille networks --> SIM card settings --> Edit SIM card number" mijn eigen nummer in te vullen.
Raar dat dat nodig is.
Hmm, dat zou prima kunnen. Heb het in ieder geval nu 'gefixt' door het volgende te doen. Als je de oortjes erin laat terwijl je een reboot doet, dan worden de oortjes wel herkent en werkt alles primaKoen050 schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:39:
[...]
Gebruik je toevallig een setje met afstandbediening die eigenlijk voor iOS apparaten is? Voor Apple apparaten zijn die headphonejacks net iets anders, waardoor de volume bediening en microfoon volgens mij niet werken op android apparaten...
Gister m'n Pocophone binnen gekregen, pracht apparaat, scherm is ook een stuk beter dan ik had verwacht, en ik kom van een samsung amoled af.
Er zijn nog wel wat dingen om te tweaken en uit te zoeken. Zo krijg ik bijvoorbeeld een notificatie zodra een app m'n GPS locatie ophaalt.
Er zijn nog wel wat dingen om te tweaken en uit te zoeken. Zo krijg ik bijvoorbeeld een notificatie zodra een app m'n GPS locatie ophaalt.

Houd me aanbevolen voor je oplossing, ik wil wel graag normale notificaties blijven ontvangen.
wessel145 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:12:
Gister m'n Pocophone binnen gekregen, pracht apparaat, scherm is ook een stuk beter dan ik had verwacht, en ik kom van een samsung amoled af.
Wat voor meerwaarde heeft die 8 GB versie?Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:50:
Heeft iemand een idee of wanneer de Pocophone f1 8GB versie uitkomt?
Kom je net precies 2 GB RAM te kort dan?Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:50:
Een ervaringsvraag: dual-sim, 2x WhatsApp via Settings -> Duale Apps. Dat werkt allemaal goed, krijg ook een 2e WhatsApp icon.
Echter, als ik mijn 1e (originele) WhatsApp icon aantik krijg ik een popup window te zien met de 2 WhatsApp iconen waarbij ik kan kiezen welke ik wil starten; de originele (1e) versie of de gekloonde (2e) versie.
Een extra klik/handeling dus.
Is dit zoals het hoort te werken?
Of ligt het misschien aan het gebruik van de Nova launcher?
Echter, als ik mijn 1e (originele) WhatsApp icon aantik krijg ik een popup window te zien met de 2 WhatsApp iconen waarbij ik kan kiezen welke ik wil starten; de originele (1e) versie of de gekloonde (2e) versie.
Een extra klik/handeling dus.
Is dit zoals het hoort te werken?
Of ligt het misschien aan het gebruik van de Nova launcher?
[ Voor 6% gewijzigd door Profit2U op 05-11-2018 19:06 . Reden: Toevoeging ]
Verwijderd
Compizfox schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:51:
[...]
Kom je net precies 2 GB RAM te kort dan?
Iemand ervaring met de telefoon op het Tele2 4G netwerk, vraag me af of die hierop zou werken?
Ja, ik. Werkt als een zonnetje.MZwier schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:18:
Iemand ervaring met de telefoon op het Tele2 4G netwerk, vraag me af of die hierop zou werken?
Grootste nadeel van de telefoon is voor mij de touchdelay. Schijnbaar zijn ze in de beta aan het testen met verbeteringen. Kan niet snel genoeg gaan voor mij.
Ik vroeg me dit dus ook af. Zit nu op Tele2 (met nog een Nexus 5MZwier schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:18:

https://forum.tele2.nl/sm...1-bij-je-abonnement-73201
Nooit. Die zijn alleen ter promotie gestuurd naar reviewers. Helaas helaas. Er zou veel vraag naar zijn.Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:50:
Dat is geen wetmatigheid nee.Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:04:
[...]
nee maar ik ga ervan uit dat 2GB extra de smartphone merkbaar sneller maakt?!
[ Voor 11% gewijzigd door ChinaGeek op 06-11-2018 06:46 ]
Ik zit hier via tele2 op 4g en heb nog geen enkele hickup meegemaakt. Ik gebruik al jaren sim-only met losse aanschaf van de telefooon dus geen idee waarom dat soort clubs deze combi niet hebben, maar voor dit bedrag (<€300) kun je hem toch gewoon los aanschaffen?.Joop schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:17:
[...]
Ik vroeg me dit dus ook af. Zit nu op Tele2 (met nog een Nexus 5). Wil graag overstappen naar de Pocophone, maar nergens te combineren met een Tele2 abonnement. Sites die zulke combinaties normaliter wel aanbieden (belsimpel, mobiel.nl) geven ook geen optie om met Tele2 te combineren, terwijl het wel met bijvoorbeeld Hollandsnieuwe kan, die hem zelf ook niet op de site aanbied. Volgens dit topic op Tele2.nl kunnen er wel problemen optreden:
Zit op de website te kijken en kwam deze antwoord tegen:.Joop schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:17:
[...]
Ik vroeg me dit dus ook af. Zit nu op Tele2 (met nog een Nexus 5). Wil graag overstappen naar de Pocophone, maar nergens te combineren met een Tele2 abonnement. Sites die zulke combinaties normaliter wel aanbieden (belsimpel, mobiel.nl) geven ook geen optie om met Tele2 te combineren, terwijl het wel met bijvoorbeeld Hollandsnieuwe kan, die hem zelf ook niet op de site aanbied. Volgens dit topic op Tele2.nl kunnen er wel problemen optreden:
''OP dit toestel zal VoLTE en VoWifi niet werken omdat die niet zijn gecertificeerd voor het Tele2 netwerk. Je blijft dus afhankelijk van een 3G en starks alleen nog maar 2G netwerk als je wilt bellen.l DIe netwerken gaan wel uit! (Vodafone al op1 jan. 2020) Met een 2G verbinding kun je tijdens het bellen dus ook GEEN data meer gebruiken.. ''
Nu vraag Ik me echt af of dit ook echt waar is, en of dit ook de echte reden is.
Natuurlijk kun je hem los aanschaffen. Maar mocht je hem niet uit China oid willen halen kost hij op dit moment €350,- in Nederland en €320,- op Amazon.de Marketplace. Koop je hem echter bij Belsimpel met een Simyo abonnement van €16,- (4GB data, 100min/sms voor 1 jaar) hoef je maar €298,- bij te betalen voor de telefoon. Dat scheelt toch €52,- terwijl de abonnementsprijs gelijk is aan de sim-only. Zo heb ik destijds ook minder betaald voor de Nexus 5 i.c.m. Tele2. Ga je naar een 8GB abonnement zakt de telefoonprijs naar €274,-. Daarom vraag ik me af waarom zulke sites ze niet in combinatie met Ben, Tele2 en Telfort aanbieden, terwijl dat normaal wel kan.Ebbao schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:21:
[...]
Ik zit hier via tele2 op 4g en heb nog geen enkele hickup meegemaakt. Ik gebruik al jaren sim-only met losse aanschaf van de telefooon dus geen idee waarom dat soort clubs deze combi niet hebben, maar voor dit bedrag (<€300) kun je hem toch gewoon los aanschaffen?
Dat zal dat ook gelden voor alle andere providers die gebruikmaken van de netwerken van Vodafone, T-mobile (Tele2), KPN.theduke1989 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:28:
[...]
Zit op de website te kijken en kwam deze antwoord tegen:
''OP dit toestel zal VoLTE en VoWifi niet werken omdat die niet zijn gecertificeerd voor het Tele2 netwerk. Je blijft dus afhankelijk van een 3G en starks alleen nog maar 2G netwerk als je wilt bellen.l DIe netwerken gaan wel uit! (Vodafone al op1 jan. 2020) Met een 2G verbinding kun je tijdens het bellen dus ook GEEN data meer gebruiken.. ''
Nu vraag Ik me echt af of dit ook echt waar is, en of dit ook de echte reden is.
Tele2 heeft een eigen 4g netwerk in Nederland, maar valt voor het bellen terug op het 3g-netwerk van T-mobile. Voor T-mobile kan ik zo snel niet vinden wanneer ze van plan zijn om 3g uitgefaseerd te hebben, maar ze faseren eerst nog 2g uit. KPN wil 3g in 2022 uitgefaseerd hebben, ik denk dat T-mobile zeker niet eerder zal zijn.
kreeg net update binnen...nu ah updaten naar MIUI V10.0.4.0.OEJMIFH.... ben benieuwd!
Welke MIUI had je tot nu toe?vtrke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:30:
kreeg net update binnen...nu ah updaten naar MIUI V10.0.4.0.OEJMIFH.... ben benieuwd!
[edit] Dat is trouwens MIUI 9: V10.0.4.0.OEJMIFH (MIUI9), zie http://en.miui.com/download-355.html
[ Voor 18% gewijzigd door gijskluppels op 06-11-2018 15:51 ]
denk het niet hoor: https://ibb.co/ivkP2qgijskluppels schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:50:
[...]
Welke MIUI had je tot nu toe?
[edit] Dat is trouwens MIUI 9: V10.0.4.0.OEJMIFH (MIUI9), zie http://en.miui.com/download-355.html
Yup, MIUI 10 Global. Heb even gekeken en toen ik zocht naar updates kreeg ik hem ook binnen. Eerste indruk: "Crap weer nieuwe UI-elementen om aan te wennen". We gaan het zien
Gps notificatie tweak nog niet kunnen vinden. Jij wel?
wessel145 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:12:
Is MIUI 10 al voor iedereen uit? Want ik zie nog geen updatevtrke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:30:
Ik krijg m nu ook binnen. miui v10. Moet boodschappen doen maar wil nu ff wachten.Lecros schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:15:
[...]
Is MIUI 10 al voor iedereen uit? Want ik zie nog geen update
Worden de wijzigingen / verbeteringen benoemd in de update melding? Zo ja, wil iemand die hier delen?
Martino's | Google is your friend...
Deze versie had ik al draaien. Problemen met Android Auto zijn nog niet opgelost. Eerder is wel gecommuniceerd dat er een oplossing is gevonden en dat deze komende weken beschikbaar zou komen.gijskluppels schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:24:
[...]
Ok, apart
Kun je wellicht Android Auto testen? Of jij @LightPhoenix ?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Gezien mijn Dacia Logan geen Android Auto ondersteund gast dat hem niet worden @gijskluppels, sorry.
Verder merkte ik wel dat mijn vingerafdruk niet meer lekker herkent werd na de update. Opnieuw ingesteld en het werkt weer, maar wel apart.
Verder merkte ik wel dat mijn vingerafdruk niet meer lekker herkent werd na de update. Opnieuw ingesteld en het werkt weer, maar wel apart.
Ja dat had ik gezien, "coming weeks". Concreter wordt het niet.Hammetje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:30:
[...]
Deze versie had ik al draaien. Problemen met Android Auto zijn nog niet opgelost. Eerder is wel gecommuniceerd dat er een oplossing is gevonden en dat deze komende weken beschikbaar zou komen.
Sommigen zeggen op het MIUI forum dat het per Android 9 opgelost is, er gaat al een beta tester van Android 9 voor de Poco rond. Is mij alleen nog niet gelukt om deze te installeren. Had stille hoop dat het in de Global MIUI 10 onder Android 8 wellicht al opgelost was.
Nope, eigenlijk heb ik GPS maar uitgezet, zovaak gebruik ik dat toch niet en voor de meeste dingen (zoals een snapchat filter) zijn de andere locatievoorzieningen voldoende.joostnl schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:38:
Gps notificatie tweak nog niet kunnen vinden. Jij wel?
[...]
De updates:Martino-s schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:30:
Worden de wijzigingen / verbeteringen benoemd in de update melding? Zo ja, wil iemand die hier delen?
https://ibb.co/jdRktV
https://ibb.co/jb7KLA
Global update draait op de Pocophone van mijn vrouw, MIUI V10.0.4.0.OEJMIFH. Werkt prima als ROM, geen grote problemen maar geen Android 9 nog, dus Android Auto werkt niet.gijskluppels schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:59:
[...]
Ja dat had ik gezien, "coming weeks". Concreter wordt het niet.
Sommigen zeggen op het MIUI forum dat het per Android 9 opgelost is, er gaat al een beta tester van Android 9 voor de Poco rond. Is mij alleen nog niet gelukt om deze te installeren. Had stille hoop dat het in de Global MIUI 10 onder Android 8 wellicht al opgelost was.
Zelf draai ik (unlocked) de EU Rom Miui 10.2 8.11.1, hier werkt Android Auto prima op. Beter nog dan LineageOS, want die gaf problemen met een flikkerend scherm na ontkoppeling, dat doet de Miui ROM niet.
De verwachting is dat Android P er nog wel even een maandje of 1 a 2 over gaat doen om van beta op Global stable te komen.
Overigens voor hen die niet kunnen wachten tot de OTA van V10.0.4.0 (waar ik zelf bij de telefoon van mijn vrouw dus ook onder viel): De Rom is ook te downloaden via http://en.miui.com/thread-4448113-1-1.html en dan via fastboot of de interne updater te installeren (Instellingen > Over telefoon > Systeem update, drie puntjes klikken en dan kiezen voor een lokaal update bestand, welke je dus wel eerst even moet downloaden).
[ Voor 18% gewijzigd door Raznov op 07-11-2018 00:15 ]
Spannend, ik kreeg rond 22u vanavond de melding van de update. Omdat ik morgen een belangrijke afspraak heb ga ik die nu nog niet installeren. Morgenavond even proberen. Blijven mijn instellingen/nova launcher/apps etc allemaal gewoon waar ze zijn of maakt die update er een fresh install van?
Gebruikt iemand 'ok google' of ' hey google' om de assistant te starten? Ik dacht dat het met deze update zou gaan werken maar ik kan het nog steeds niet activeren.
Iemand een idee hoelang de update draait? Moet effe kiezen tussen nu (en op het werk tijdelijk uit de lucht zijn) of thuis vanavond.
Global stable is een update die verder niets aan zal passen. Kost ongeveer 10 a 15 min in totaal.Ohmarinus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 00:34:
Spannend, ik kreeg rond 22u vanavond de melding van de update. Omdat ik morgen een belangrijke afspraak heb ga ik die nu nog niet installeren. Morgenavond even proberen. Blijven mijn instellingen/nova launcher/apps etc allemaal gewoon waar ze zijn of maakt die update er een fresh install van?
Dank... heb hem hier gestart (met 92% batterij) en 11 minuten later heb ik mijn foon weer beschikbaar (op 88% batterij).Raznov schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:21:
[...]
Global stable is een update die verder niets aan zal passen. Kost ongeveer 10 a 15 min in totaal.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's