Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Een baalmoment. Ik heb uit het niets een haarscheurr in m'n scherm. Precies in het midden van de Notch naar beneden tot het einde van de Notch. Ik heb mijn telefoon nooit laten vallen of met spullen in mijn tas of zak gestopt. Balen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Janet_ schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:13:
Een baalmoment. Ik heb uit het niets een haarscheurr in m'n scherm. Precies in het midden van de Notch naar beneden tot het einde van de Notch. Ik heb mijn telefoon nooit laten vallen of met spullen in mijn tas of zak gestopt. Balen dus..
Ze schijnen makkelijk te repareren te zijn en de schermen niet duur... Aliexpress & Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 01:10
Regio even op Belgie gezet, face-unlock werkt dus perfect en snel...zeker een meerwaarde als je een Booklet als hoesje hebt, beetje gedoe met de vingerscanner achter met zulk hoesje...met face-unlock veel handiger en sneller!

heb trouwens deze booklet voor de pocophone, zeer tevreden van: https://www.smartphonehoe...-xiaomi-pocophone-f1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
red bull schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:40:
[...]

Ze schijnen makkelijk te repareren te zijn en de schermen niet duur... Aliexpress & Youtube
Dat is fijn! Alleen het repareren kan ik helaas zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dutchy88 @Ebbao

Zou iemand misschien de lijst uit de Debloater programma kunnen kopieren? of anders een printscreen?

Ik beschik over de app 'root uninstaller' waarmee ik de apps vanuit de telefoon al kan freezen of verwijderen. Alleen wil ik zeker weten dat ik geen verkeerde onderdelen verwijder. Het zou mij dus enorm helpen als de lijst beschikbaar is, zonder java e.d. te moeten installeren op een pc.

Edit:
Heb het programma toch maar geinstalleerd en de lijst bekeken. Alsnog bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Zijn er mensen hier die Google Home in combinatie met een Chromecast gebruiken op hun Pocophone? Ik kan de Chromecast installeren, maar aan het einde krijg ik de melding dat de setup gelukt is maar de device niet gevonden kan worden. Vervolgens kan ik wel casten, maar vanaf de Pocophone is the Chromecast niet te zien in de Google Home app, en ik kan niet bij de instellingen bijvoorbeeld.

De setup eindigt met deze message: http://www.google.com/url...2F%2Fprntscr.com%2Fl7bqow

Ik maak gebruik van Ziggo, een Horizon Mediabox XL.

[ Voor 17% gewijzigd door Grimmbeard op 18-10-2018 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:27:
@evdakker @Kaya10 wat voeren jullie met de S9 uit dat je rond de middag al moet laden? Ik gebruik de S8 redelijk intensief, maar alleen als ik de hele tijd navigeer of zware spellen speel krijg ik de batterij binnen een paar uur leeg. Met normaal gebruik haal ik makkelijk het eind van de dag. Is dat bij de S9 zoveel slechter? Ik ben namelijk benieuwd of je dat met een andere telefoon dan wel redt..... dan zou je bijna op zoek moeten naar toestellen met minimaal een 4000 mAh batterij
İk red de dag met een s9 echt niet
İs gewoon gebruik, max 3u SOT

Ben student (hele dag Snapchat, fb, WhatsApp en Spotify..

Mijn s7 deed het zelfs beter.
Nou heb ik mijn pocophone 64gb ontvangen,
İk ga morgen overstappen en deze s9 wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 07:45
Ik heb sinds 3 dagen dat mijn Pocophone constant opnieuw opstart en hij houd mijn data gebruik niet meer bij. Is dit een probleem met de software of met de hardware? Heb weinig zin in een factory reset maar als het niet anders kan...

EDIT: Hiervoor werkte de telefoon naar behoren, de problemen zijn echt van het ene op het andere moment komen opdagen.

EDIT 2: Heb ondertussen toch de bevreesde factory reset uitgevoerd. Nu hopen dat de problemen verholpen zijn. Als ie nog een keer uit het niets reboot zonder reden gaat ie terug...

[ Voor 40% gewijzigd door Daanthk op 18-10-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11

Asitis

Dus.

Grimmbeard schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 01:49:
Zijn er mensen hier die Google Home in combinatie met een Chromecast gebruiken op hun Pocophone? Ik kan de Chromecast installeren, maar aan het einde krijg ik de melding dat de setup gelukt is maar de device niet gevonden kan worden. Vervolgens kan ik wel casten, maar vanaf de Pocophone is the Chromecast niet te zien in de Google Home app, en ik kan niet bij de instellingen bijvoorbeeld.

De setup eindigt met deze message: http://www.google.com/url...2F%2Fprntscr.com%2Fl7bqow

Heb dat inderdaad ook gehad met de Chromecast. Uiteindelijk wel aan de praat gekregen door de chromecast een factory reset gegeven, sindsdien werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Hoe kan ik mijn berichten / oproepgeschiedenis overzetten van mijn S9 naar de Poco F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaya10 met één van de vele apps uit de playstore is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:11:
@Kaya10 met één van de vele apps uit de playstore is een optie.
Hoe betrouwbaar is dat :D
Smart switch werk enkel van Samsung naar Samsung en van X naar Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
Pocophone F1 krijgt concurrentie: Meizu 16th

Filmpje met review: YouTube: Is This The Most Underrated Smartphone Right Now?

YouTube: Meizu 16 Plus Unboxing & Hands-On Review (English)

[ Voor 24% gewijzigd door vtrke op 18-10-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:27
Hoe betrouwbaar is dat :D
Smart switch werk enkel van Samsung naar Samsung en van X naar Samsung...
[/quote]

Nou ik had gewoon een switch applicatie in de wizard bij het opstarten van de pocophone en die heeft alles netjes overgezet. Ik kom van en samsung af.

[ Voor 5% gewijzigd door Cybermage op 18-10-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ik heb even mijn oude S9 langs mijn Poco F1 gezet:
Er is best wel wat verschillen tussen de Amoled scherm van de S9 en de LCD scherm van de Poco F1.

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/6384/LhS2kb.jpg

Op gebied van camera ben ik wel een aantal stappen achteruit gegaan ...

[ Voor 9% gewijzigd door Kaya10 op 18-10-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
Kaya10 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:49:
Ik heb even mijn oude S9 langs mijn Poco F1 gezet:
Er is best wel wat verschillen tussen de Amoled scherm van de S9 en de LCD scherm van de Poco F1.

[Afbeelding]

Op gebied van camera ben ik wel een aantal stappen achteruit gegaan ...
Is niet moeilijk, S9 heeft 1 vd mooiste amoled schermen op de markt...foto’s vallen nog goed mee op de F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:14
Het is al een paar keer langsgekomen in dit topic en ik had er zelf ook last van: het aflezen van het scherm met een gepolariseerde zonnebril.
Het goede nieuws is dat met een screen protector dit probleem verholpen wordt. Ik heb zojuist een Bakeey 9H protector erop gezet en het scherm is nu goed afleesbaar in verticale positie.

Voor mij was dit toch wel één van de grote minpunten, aangezien ik dagelijks de telefoon in een autohouder heb. Nu alleen nog een wat betere notificatie-weergave en ik ben helemaal tevreden.

edit: Deze protector: https://www.banggood.com/...676.html?cur_warehouse=CN

[ Voor 13% gewijzigd door PointyMaximus op 19-10-2018 13:29 . Reden: toevoegen link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfryslan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb bij iedere app aangevinkt waar ik een melding van wil ontvangen.

Via:
Instellingen - Meldingen&statusbalk - App meldingen

Nu worden de meldingen weergegeven op het vergrendelingscherm, en krijg ik er een geluid van...

Werkt prima voor mij zo.

Wat zou je nog meer willen?
PointyMaximus schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:28:
Nu alleen nog een wat betere notificatie-weergave en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PointyMaximus
djfryslan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:11:

Via:

Nu worden de meldingen weergegeven op het vergrendelingscherm, en krijg ik er een geluid van...

Werkt prima voor mij zo.

[...]
Nou, met name meldingsicoontjes in de statusbalk bovenin. Ik merk dat ik dat heel erg mis. Maar goed, schijnbaar met MIUI 10 wordt dit verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
Maar Meizu 16th ondersteunt niet de LTE bands zo te zien, dus niet echt nuttig in Nederland lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50
Dekt jij het volledige scherm af?
Ik las in de review op banggood een negatief bericht
PointyMaximus schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:28:
Het is al een paar keer langsgekomen in dit topic en ik had er zelf ook last van: het aflezen van het scherm met een gepolariseerde zonnebril.
Het goede nieuws is dat met een screen protector dit probleem verholpen wordt. Ik heb zojuist een Bakeey 9H protector erop gezet en het scherm is nu goed afleesbaar in verticale positie.

Voor mij was dit toch wel één van de grote minpunten, aangezien ik dagelijks de telefoon in een autohouder heb. Nu alleen nog een wat betere notificatie-weergave en ik ben helemaal tevreden.

edit: Deze protector: https://www.banggood.com/...676.html?cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lyncyst
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:14
Ik heb gister de Bakeey screen protector ontvangen van BG, maar ik vind hem te klein en bijzonder ontworpen.
De Notch uitsparing in de screen protector is minder hoog dan de notch daadwerkelijk is, daarnaast is de notch uitsparing veel breder dan de notch is.

Ik vind het in iedergeval geen gezicht en raad hem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
joostnl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:00:
Dekt jij het volledige scherm af?
Ik las in de review op banggood een negatief bericht

[...]
Tis echt net aan. Geen millimeter over aan de zijkanten, iets ruimer was beter geweest. Boven en onder is er meer ruimte, dat is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfryslan
Dat begrijp ik, ik mis de meldingsiconen ook wel een beetje, al vind ik het ook wel rustig zo.
Als ik de meldingen even na wil kijken scroll ik de notificatiebalk even naar beneden.

Maar een update is altijd welkom :)
PointyMaximus schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Nou, met name meldingsicoontjes in de statusbalk bovenin. Ik merk dat ik dat heel erg mis. Maar goed, schijnbaar met MIUI 10 wordt dit verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
lyncyst schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:05:
Suffig is dat soms. Op AliExpress laatst twee glazen screenprotectors besteld voor mijn werktelefoon (Samsung J3 2017). De ene past perfect, bij de andere klopt de uitsparing bovenaan totaal niet en wordt de flitser afgedekt. Niet dat dat zo'n probleem is maar toch. En zeg je er iets over dan vind men vrij vertaalt dat je niet zo moet zeuren. Ach, ze waren goedkoop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Grimmbeard schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 01:49:

Kleine followup, want dit probleem is verholpen, dus mocht iemand in de toekomst hetzelfde ervaren, onderneem de volgende stappen:
1. Contact opgenomen met Ziggo. Die keken verder niet echt naar het probleem, maar besloten meteen een nieuw modem op te sturen. Vandaag de Arris TG2492LG-ZG ontvangen. Ik had er een hard hoofd in dat dit ging werken, en bovendien moest ik nu mijn signaal splitten en had ik een extra kastje staan, omdat ik die Mediabox moet blijven gebruiken voor TV.

2. Hele boel geïnstalleerd. Wi-fi van de oude Horizon Mediabox uitgeschakeld, nieuwe Wi-Fi verbinding opgezet via het nieuwe moden van Arris.

3. Chromecast factory reset uitgevoerd.

4. Google Home van mijn telefoon verwijderd.

5. From scratch opnieuw de Chromecast geïnstalleerd via de Pocophone. En tegen mijn verwachtingen in werkte alles meteen als een zonnetje. Pocophone herkent nu netjes de Chromecast, en kan alles probleemloos casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Gisteren poco opgehaald. Ik was bang dat hij te groot zou zijn tov mijn oneplus x, maar het valt allemaal wel mee.

Ik moet ook de 72 uur wachten om 'm te unlocken en dit is iets wat ik zeker ga doen. Ik wilde een filmpje maken met slomo en dat terugkijken, maar kreeg geen toegang tot mijn bestanden voordat ik de gallerij telefoon-rechten had gegeven. Bekijk het eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi, is er iemand die zijn ervaringen kan delen welke beter is tussen pocophone en mi.mix 2, ben serieus aan t twijfelen tussen de twee. Maar weet niet welke processor beter is. Ik kom van een MI a1 met gcam.

Gr Wes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Wessel0077 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:18:
Hoi, is er iemand die zijn ervaringen kan delen welke beter is tussen pocophone en mi.mix 2, ben serieus aan t twijfelen tussen de twee. Maar weet niet welke processor beter is. Ik kom van een MI a1 met gcam.

Gr Wes.
Je weet dat je dat in de pricewatch heel mooi kan vergelijken? De mix 2 heeft een SD835, de Pico heeft een SD845. Poco is dus 'beter' op cpu vlak.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ik haal een SOT van 6u met mijn Poco F1 terwijl ik met mijn S9 een SOT van 3 à 4 u haalde.
Ben zeer tevreden met de batterij, de camera kan ik vergelijken met die van mijn oude Samsung S7

En deze kan prima filmen zonder OIS
Ik mis alleen maar de NFC en de camera van de S9 voor de rest is alles prima.
En wat ben ik blij dat ik die nutteloze edge scherm niet meer heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Vandaag voor het eerst geprobeerd Android Auto te installeren en gebruiken.

Laatste .apk gedownload via google, ging probleemloos. Navigeren werkt ook, maar ik heb een dikke zwarte balk boven en onder. De 5 knoppen mis ik - spraakbesturing werkt. Voordeel met navigeren is dat je scherm sowieso jouw locatie in het midden zit. Navigeren lukt dus goed, het enige wat je mist is de aankomsttijd. Was dat al zo of is dit nieuw.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hammetje schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:01:
Vandaag voor het eerst geprobeerd Android Auto te installeren en gebruiken.

Laatste .apk gedownload via google, ging probleemloos. Navigeren werkt ook, maar ik heb een dikke zwarte balk boven en onder. De 5 knoppen mis ik - spraakbesturing werkt. Voordeel met navigeren is dat je scherm sowieso jouw locatie in het midden zit. Navigeren lukt dus goed, het enige wat je mist is de aankomsttijd. Was dat al zo of is dit nieuw.
Yes, zelfs met de nieuwste EU of stock roms werkt Android Auto niet. ik heb gemerkt dat deze met LineageOS 16 wel werkt, maar vond die iets te veel issues hebben voor mijn dagelijkse OS. Ik begreep dat het probleem bij Android Auto vooral ligt bij de notch icm Android 8, even wachten dus maar tot dit opgelost is. Vraag mij wel af of Android Auto team dit moet doen of Poco-team (want tot nu toe lijkt het in http://en.miui.com/thread-4177882-1-1.html er op dat dit naar het Android Auto team is geschoven).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
lyncyst schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:05:
Ik heb gister de Bakeey screen protector ontvangen van BG, maar ik vind hem te klein en bijzonder ontworpen.
De Notch uitsparing in de screen protector is minder hoog dan de notch daadwerkelijk is, daarnaast is de notch uitsparing veel breder dan de notch is.

Ja die heb ik ook gekocht, maar omdat het totaal geen match is besloten verder te kijken. Echter wat laks geweest....barst in mijn scherm. Kleine slipper van 30 cm, maar precies vlak op het scherm. Gelukkig maar klein barstje in de hoek. Ga wel eens zoeken naar een nieuw scherm...en fatsoenlijke protector.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Thonz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:10:
Gisteren poco opgehaald. Ik was bang dat hij te groot zou zijn tov mijn oneplus x, maar het valt allemaal wel mee.

Ik moet ook de 72 uur wachten om 'm te unlocken en dit is iets wat ik zeker ga doen. Ik wilde een filmpje maken met slomo en dat terugkijken, maar kreeg geen toegang tot mijn bestanden voordat ik de gallerij telefoon-rechten had gegeven. Bekijk het eens...
Wat bedoel je met 72 uur wachten en unlocken? Kom zelf overigens ook van een OPX, vorige week besloten om een nieuwe phone te kopen maar nu is net vorige week de achterkant van de OPX gebroken toen ik met mijn dijbeen tegen de tafel liep :+

Was al bang dat de Poco F1 veel groter zou zijn, maar als ik het zo hoor valt dat dus wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:17
Het Poco team is nu samen met Google en Qualcomm bezig om Widevine L1 op de telefoon te krijgen. Is momenteel al in beta en ze verwachten het ergens in Q4 uit te brengen. Oh, en ze werken aan 4k 60fps. :)

Bron: http://en.miui.com/thread-4272498-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Danny.G schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:27:
Het Poco team is nu samen met Google en Qualcomm bezig om Widevine L1 op de telefoon te krijgen. Is momenteel al in beta en ze verwachten het ergens in Q4 uit te brengen. Oh, en ze werken aan 4k 60fps. :)

Klinkt goed, ben benieuwd of er ook nog een hogere framerate gaat komen dan op lagere resoluties. Zoals 1080p 240 fps slomo die dan naar 480 fps slomo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Danny.G schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:27:

Ik ben benieuwd hoe ze dit willen doen, bij Oneplus was het nodig om je telefoon op te sturen hiervoor. Ik had ook begrepen dat die keys die nodig zijn, alleen vanaf 'authorized' computers geinstalleerd mogen worden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
Op diverse websites lees ik dat de pocophone Gorilla glass 3 heeft, maar ik vraag me echt af of dit wel het geval is. Het glas is zeer vatbaar voor krassen. De gorilla glass 3 en 4 telefoons die ik hiervoor had zijn toch merkbaar beter.

Heb snel een screenprotector aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

beOnt schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:47:
Op diverse websites lees ik dat de pocophone Gorilla glass 3 heeft, maar ik vraag me echt af of dit wel het geval is. Het glas is zeer vatbaar voor krassen. De gorilla glass 3 en 4 telefoons die ik hiervoor had zijn toch merkbaar beter.

Tadaaaaa:
YouTube: Pocophone F1 Durability Test - Can 'Cheap' also be 'Dura...

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
beOnt schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:47:

Valt best mee zeg ik uit ervaring, mijn iPhone X krast soms sneller voor mijn gevoel dan m’n Pocophone. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:32
Wonderbaarlijke verhalen over krassen van schermen. Ik heb met al mijn telefoons nog nooit een krasje of barst in het scherm gehad. En zonder bescherming of wat dan ook. Gewoon voorzichtig met je spullen omgaan en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ohmarinus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:23:
[...]
Wat bedoel je met 72 uur wachten en unlocken?
Je moet 72 uur (3 dagen) wachten voordat je de bootloader kunt unlocken. Bij andere telefoons van Xiaomi is dit zelfs 3 maanden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
djfryslan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:11:

Via:

Werkt prima voor mij zo.

[...]
https://mi-globe.com/miui...n-icons-for-notch-phones/

Is al een workaround voor de missende notificatie iconen, echter met de nieuwste beta verschijnen de notificatie iconen gewoon in de statusbalk bij het krijgen van een notificatie.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Thonz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:10:

Grappig, ik kom ook van een OnePlus X. Heb de Pocophone F1 nu sinds 1 oktober. Heel tevreden mee! (mis wel OLED scherm)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zeau, heb de 128Gb versie besteld. Wordt morgen waarschijnlijk geleverd. Ik kom nu van een One Plus X, dit was mijn eerste Android telefoon dus heb erg veel moeten leren omdat dit een nieuwe OS voor mij was.

Heb al een beetje rondgekeken naar tips & tricks voor een soepele migratie. Ik heb een google account, dus daarmee kan ik de meeste dingen wel syncen, maar ik weet er nog niet alles over. En elke site geeft weer andere tips (tegenstrijdige dingen ook).

Wat is bijvoorbeeld bloatware die je meteen van de Pocophone af moet gooien en wat zijn direct de instellingen die je kunt doen voor max battery life? Ik zal niet gaan gamen op deze telefoon, maar wel veel vastleggen en muziek luisteren. Voor de langste batterijduur ga ik de Snapdragon Battery Guru app installeren.

Moet ik de apps die ik op mijn oude telefoon had geïnstalleerd weer opnieuw met de hand installeren of gaat dat automatisch zodra ik in de Playstore inlog?

Ik kom van Android versie 5.1.1 Lollipop en heb nooit meer verder geupdate omdat ik zag dat Oneplus teveel fouten had in de volgende updates die ze uitrolden. Dus het zal een hele grote step-up zijn voor mij om nu naar de Pocophone over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
NeWSJuNK schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:37:
Wonderbaarlijke verhalen over krassen van schermen. Ik heb met al mijn telefoons nog nooit een krasje of barst in het scherm gehad. En zonder bescherming of wat dan ook. Gewoon voorzichtig met je spullen omgaan en klaar.
In 20jaar nooit een barst oid gehad. Wel met mijn S8 maar die liet ik van hoog vallen doordat m'n hand ineens uit het niets geen gevoel meer had.

Pocophone heeft nu wel een barst je uit het niets. Dus zelfs al ben je voorzichtig, het kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11

Asitis

Dus.

Ohmarinus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:44:
Moet ik de apps die ik op mijn oude telefoon had geïnstalleerd weer opnieuw met de hand installeren of gaat dat automatisch zodra ik in de Playstore inlog?
Ik had hiervoor een Samsung A3, migratie was echt een kwestie van een kwartiertje/half uurtje wachten. Via je Google Account wordt alles overgezet, tot aan je wekkers, apps en al. Alleen settings zijn wat anders dus die zul je na moeten lopen, maar ik had binnen het uur een exacte software kopie van mn Samsung op de Poco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe je die meldingen toch nog van boven kunt krijgen?
Door die notch moet ik mijn notificatiebalk naar beneden halen om mijn meldingen te kunnen zien...
Ik zie ook geen batterijpercentage...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Nee, dat hoeft niet. Als het is gekoppeld aan je google account, dan kan je zelfs kiezen welke je wel en niet opnieuw wil installeren. Zo heb ik een hele hoop apps niet geïnstalleerd die ik maar één keer heb gebruik, maar er wel nog op stonden.
Wat is bijvoorbeeld bloatware die je meteen van de Pocophone af moet gooien en wat zijn direct de instellingen die je kunt doen voor max battery life? Ik zal niet gaan gamen op deze telefoon, maar wel veel vastleggen en muziek luisteren. Voor de langste batterijduur ga ik de Snapdragon Battery Guru app installeren.
Ik heb meteen lineageOS16 erop gezet. Op mijn OPX had ik nog lineageOS14 erop staan. Deze voelde wel veel stabieler aan met wat meer functies, maar gezien LOS16 nog niet officieel is en simpelweg anders is, denk ik dat het wel gaat wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kaya10 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
Heeft iemand enig idee hoe je die meldingen toch nog van boven kunt krijgen?
Door die notch moet ik mijn notificatiebalk naar beneden halen om mijn meldingen te kunnen zien...
Ik zie ook geen batterijpercentage...
Beide zijn sinds de laatste Miui 10 versie "opgelost". Je kan hierbij de notificaties zien (voor een korte tijd, maar werkt prima op die manier) en het batterij percentage.

Miui10 is wel beta. Dit werkt het beste door de Pocophone te unlocken (kost 72 uur wachttijd) en dan een twrp of custom recovery te flashen, data alles te verwijderen en dan de Miui 10 ROM te flashen (Global, EU of Mi-Globe net wat je zelf het fijnste vind). Dan kan je ook een andere ROM kiezen natuurlijk.
Zonder unlock is ook een optie (zie ook http://en.miui.com/thread-3852597-1-1.html), maar ook hier ben je, je data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Raznov schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Beide zijn sinds de laatste Miui 10 versie "opgelost". Je kan hierbij de notificaties zien (voor een korte tijd, maar werkt prima op die manier) en het batterij percentage.

Miui10 is wel beta. Dit werkt het beste door de Pocophone te unlocken (kost 72 uur wachttijd) en dan een twrp of custom recovery te flashen, data alles te verwijderen en dan de Miui 10 ROM te flashen (Global, EU of Mi-Globe net wat je zelf het fijnste vind). Dan kan je ook een andere ROM kiezen natuurlijk.
Zonder unlock is ook een optie (zie ook http://en.miui.com/thread-3852597-1-1.html), maar ook hier ben je, je data kwijt.
Is het dan niet gewoon beter om even te wachten tot Miui 10 officieel uitkomt. Of ben je dan alsnog je data kwijt als je die uiteindelijk update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 16:05
Ohmarinus schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Is het dan niet gewoon beter om even te wachten tot Miui 10 officieel uitkomt. Of ben je dan alsnog je data kwijt als je die uiteindelijk update?
Dit vraag ik me nou ook af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Dat gaat de grote vraag worden, in de meeste gevallen voor grote updates ben je niets kwijt.
Miui 10 is nu ook een beta, dus is altijd nog een risico. Zelf ben ik wel weg van Miui 10 en loopt alles prima. Wel ben ik naar de EU rom gegaan (waarvoor ik hem moet unlocken) want ik ben niet zo'n fan van de bloatware die Xiaomi op de Global mee brengt.

Wachten op Miui10 kan overigens ook nog even duren, ik weet niet wanneer ze bij het Poco-team van plan zijn om over te gaan, iemand daar een idee van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Raznov schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Dat gaat de grote vraag worden, in de meeste gevallen voor grote updates ben je niets kwijt.
Miui 10 is nu ook een beta, dus is altijd nog een risico. Zelf ben ik wel weg van Miui 10 en loopt alles prima. Wel ben ik naar de EU rom gegaan (waarvoor ik hem moet unlocken) want ik ben niet zo'n fan van de bloatware die Xiaomi op de Global mee brengt.

Wachten op Miui10 kan overigens ook nog even duren, ik weet niet wanneer ze bij het Poco-team van plan zijn om over te gaan, iemand daar een idee van?
Ja, dat vind ik dus raar, ik heb het EU model gekocht bij MaxICT maar de telefoon zit vol met rare apps, een extra browser, etc. Op het doosje staat 'Global Version'. Hebben ze mij voorgelogen? Ik heb in de chat gevraagd of het om de EU versie ging. Het stond immers ook in de titel.

Is er veel verschil tussen de Global en de EU versie? Als de Global Version minder goed ondersteund wordt ga ik hem laten omwisselen omdat ik dat echt belachelijk vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Ohmarinus op 25-10-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:02:
[...]

Ja, dat vind ik dus raar, ik heb het EU model gekocht bij MaxICT maar de telefoon zit vol met rare apps, een extra browser, etc. Op het doosje staat 'Global Version'. Hebben ze mij voorgelogen? Ik heb in de chat gevraagd of het om de EU versie ging. Het stond immers ook in de titel.
Alle Pocophones worden geleverd met Global versie. Dat is de ROM die Xiaomi zelf er op zet, net als dat bijv Samsung of HTC een eigen systeem er op zet. Voor Xiaomi is hier geen verschil in. De EU Rom zelf, is een intiatief waarbij de Global ROM gestript wordt van onnodige apps en waarbij mogelijke andere toevoegingen worden gedaan. Dit zelfde geld voor de Mi-Globe ROMS. Beide zijn eigenlijk gestripte ROMs van de officiele Xiaomi ROM. Het update beleid van beide hangt dus ook samen met het update beleid van Xiaomi (mits er geen extreme fouten worden gemaakt).

Het is dus waar dat MaxICT de telefoon heeft verkocht als EU versie, want dit is de versie welke Xiaomi binnen de EU zal leveren. Wel heeft deze wat "rommel" apps er op staan (maar goed, buiten de Android One toestellen om, welke niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Raznov schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Alle Pocophones worden geleverd met Global versie. Dat is de ROM die Xiaomi zelf er op zet, net als dat bijv Samsung of HTC een eigen systeem er op zet. Voor Xiaomi is hier geen verschil in. De EU Rom zelf, is een intiatief waarbij de Global ROM gestript wordt van onnodige apps en waarbij mogelijke andere toevoegingen worden gedaan. Dit zelfde geld voor de Mi-Globe ROMS. Beide zijn eigenlijk gestripte ROMs van de officiele Xiaomi ROM. Het update beleid van beide hangt dus ook samen met het update beleid van Xiaomi (mits er geen extreme fouten worden gemaakt).

Het is dus waar dat MaxICT de telefoon heeft verkocht als EU versie, want dit is de versie welke Xiaomi binnen de EU zal leveren. Wel heeft deze wat "rommel" apps er op staan (maar goed, buiten de Android One toestellen om, welke niet?).
Okay dus in principe is de Global Rom nog veel erger kwa bloatware?
Heb al zitten zoeken en heb een script gevonden waarmee je alle bloatware kan disablen van je telefoon, maar ik durf het nog niet aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Heb al zitten zoeken en heb een script gevonden waarmee je alle bloatware kan disablen van je telefoon, maar ik durf het nog niet aan :9
De Global ROM is het startpunt voor iedere Pocophone gebruiker (mits er niet met de ROM 'gerommeld' is).
Kijk ook eens bij bijvoorbeeld: https://xiaomi.eu/community/threads/8-10-18.47060/ en dan het onderdeel "Our ROMs features (Whats not in Global)".
Een script uitvoeren moet kunnen zonder problemen, heb je de code / link naar het script? Bloatware uitschakelen is natuurlijk een optie, maar zelf heb ik het liever weg wat ook de reden is dat ik mijn Poco heb geunlockt om andere ROMs te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Raznov schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

De Global ROM is het startpunt voor iedere Pocophone gebruiker (mits er niet met de ROM 'gerommeld' is).
Kijk ook eens bij bijvoorbeeld: https://xiaomi.eu/community/threads/8-10-18.47060/ en dan het onderdeel "Our ROMs features (Whats not in Global)".
Een script uitvoeren moet kunnen zonder problemen, heb je de code / link naar het script? Bloatware uitschakelen is natuurlijk een optie, maar zelf heb ik het liever weg wat ook de reden is dat ik mijn Poco heb geunlockt om andere ROMs te proberen.
Hi, yes, ik kwam het op deze site tegen:
https://forum.xda-develop...-poco-f1-safe-to-t3836119

Wat denk jij daarvan?
Thanks voor de link!

Edit:
Deze ziet er trouwens beter uit:
http://en.miui.com/thread-3620390-1-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 25-10-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:30:
[...]

Hi, yes, ik kwam het op deze site tegen:
https://forum.xda-develop...-poco-f1-safe-to-t3836119

Wat denk jij daarvan?
Thanks voor de link!
Er wordt met adb gewerkt, devices opgeroepen en een lijst gemaakt van alle Xiaomi apps.
Daarna een uninstall uitgevoerd, wat er voor zal zorgen dat de app verwijderd wordt zonder root toegang. Nadeel hiervan is:
  • Je hebt geen backup van de app die je weg haalt - haal je te veel weg, is het lastig om terug te halen.
  • Mogelijk zijn de apps weer terug bij een update van de Global ROM (aangezien ze standaard onderdeel van zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Raznov schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

Er wordt met adb gewerkt, devices opgeroepen en een lijst gemaakt van alle Xiaomi apps.
Daarna een uninstall uitgevoerd, wat er voor zal zorgen dat de app verwijderd wordt zonder root toegang. Nadeel hiervan is:
  • Je hebt geen backup van de app die je weg haalt - haal je te veel weg, is het lastig om terug te halen.
  • Mogelijk zijn de apps weer terug bij een update van de Global ROM (aangezien ze standaard onderdeel van zijn).
Juist, had je mijn edit ook gezien? Dat programma ziet er beter uit, maar doet eigenlijk hetzelfde alleen met een GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Juist, had je mijn edit ook gezien? Dat programma ziet er beter uit, maar doet eigenlijk hetzelfde alleen met een GUI.
Ziet er ook goed uit, ken het programma niet. Enige wat ik zelf altijd graag wil weten is wat het programma precies doet voordat ik het verwijder. Dat is soms wat onduidelijk bij de Xiaomi apps, waardoor je als onwetende soms te veel kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Janet_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:30:
[...]

In 20 jaar nooit een barst gehad. Wel met mijn S8 maar die liet ik van hoog vallen doordat m'n hand ineens uit het niets geen gevoel meer had.

Pocophone heeft nu wel een barst je uit het niets. Dus zelfs al ben je voorzichtig, het kan gebeuren.
Nah 2 jaar xiaomi mi5 gehad... geen kras of barst. Nu de Pocophone in de eerste week, valt ie vanuit mijn broekzak terwijl ik zat op een stoel zat.. Krak. Barst op scherm. en geen hoesje erom heen :(

Volgens mij is ie wat zwaarder en een groter scherm waardoor een barst in het scherm snel gebeurd is.
Heb een nieuw scherm besteld... en binnen... morgen even aan de slag om het te vervangen :)

Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
NeWSJuNK schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:37:
Ik heb ruim twee jaar een Nexus 5X op zak gehad, met alleen een harde cover over de achterzijde. Geen enkele vorm van screenprotector. Geen krassen.

Met de Poco binnen 2 weken al hele fijne krasjes langs de gehele buitenkant t/m de eerste serieuze (baalt). Mijn ervaring: dat Poco scherm is véél gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Raznov schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Yes, zelfs met de nieuwste EU of stock roms werkt Android Auto niet. ik heb gemerkt dat deze met LineageOS 16 wel werkt, maar vond die iets te veel issues hebben voor mijn dagelijkse OS. Ik begreep dat het probleem bij Android Auto vooral ligt bij de notch icm Android 8, even wachten dus maar tot dit opgelost is. Vraag mij wel af of Android Auto team dit moet doen of Poco-team (want tot nu toe lijkt het in http://en.miui.com/thread-4177882-1-1.html er op dat dit naar het Android Auto team is geschoven).
Ook met de Developer ROM MIUI 10 werkt het niet. En dat moet voor mij écht opgelost worden, vind het een zware teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Raznov schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Bedankt voor de tip

Flashen of via twrp is helemaal niets voor mij , weer ik nog van mijn zte nubia z9 mini (onstabiel rom etc)
Ik wacht wel rustig op die updates af.

Bovendien maakt het toestel een geluid wanneer ik een foto maak via Snapchat, hoe kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
@gijskluppels

Is nogal een veel voorkomend probleem bij toestellen met een notch, de Oneplus 6 had het ook en is inmiddels opgelost dmv een update.

Bij Xiaomi zijn ze er ook mee bekend en hier volgt wellicht ook een update voor.

1. Android Auto issues
Android Auto team is analyzing.

http://en.miui.com/forum....8&extra=page%3D1&mobile=2

[ Voor 28% gewijzigd door Bassbounce op 25-10-2018 22:33 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Nee jij heb de global rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Bassbounce schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:29:
@gijskluppels
Bij Xiaomi zijn ze er ook mee bekend en hier volgt wellicht ook een update voor.

1. Android Auto issues
Android Auto team is analyzing.

http://en.miui.com/forum....8&extra=page%3D1&mobile=2
Dat analyzing staat er al enkele weken :)

Ik blijf afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Okay! De eerste issues doen zich helaas al voor. Een aantal apps die ik heb geïnstalleerd zijn niet terug te vinden in de app drawer.

Bijvoorbeeld de Knab bank app. Deze kan ik wel starten vanuit de app store dus hij is wel geïnstalleerd. De pocophone rebooten heeft niks uitgehaald en de app opnieuw installeren ook niet.

Wie weet wat ik hier nog mee kan proberen? Het zijn maar een paar apps (ik denk twee) die op deze manier niet verschijnen. Het zijn geen widgets, het zijn echt apps.

Edit:
Na een tweede reboot (en starten met power+volume up ingedrukt) verschijnt de Knab app ineens! A miracle.

[ Voor 11% gewijzigd door Ohmarinus op 27-10-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Vraagje, welke oplader hebben jullie er standaard bij gekregen?
Ik heb de MDY-08-EO.
Dat is volgens mij geen 18W oplader.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
fulgore schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:36:
Vraagje, welke oplader hebben jullie er standaard bij gekregen?
Ik heb de MDY-08-EO.
Dat is volgens mij geen 18W oplader.
Ik heb de MDY-08-EJ

dus bij mij:
- 5v * 2.5A = 12.5W
- 9v * 2A = 18W
- 12v * 1.5A = 18W

Ik zou zeggen, doe de berekening even zelf, normaal staat het op de lader hoeveel Ampere en Volt het is.

[ Voor 14% gewijzigd door beOnt op 27-10-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

beOnt schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Ik heb de MDY-08-EJ

dus bij mij:
- 5v * 2.5A = 12.5W
- 9v * 2A = 18W
- 12v * 1.5A = 18W

Ik zou zeggen, doe de berekening even zelf, normaal staat het op de lader hoeveel Ampere en Volt het is.
5v * 2A =10W ....

Vreemd, er zitten dus verschillende adapters in de verpakking :?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
De review op Notebookcheck is erg positief over veel aspecten van de Pocophone, maar niet over de belkwaliteit. Ze schrijven:

Our test device’s call quality is unconvincing too. Call partners sound clear when making a call with the earpiece, but our voice sounded scratchy and with plenty of unwanted noise. These issues worsen when using the loudspeaker as the microphone fails to pick up our voice if we are further than a foot away from our test device.

Dit klinkt niet heel best, echter ik lees deze ervaringen hier op Tweakers niet terug. Hoe zijn jullie ervaringen met de belkwaliteit? Hebben jullie last van ruis en kraken (zowel met de luidspreker aan je oor als op hands-free)?

Iets anders, ik heb in het verleden mijn Asus tablet laten bricken, kon er niks meer mee. Hoe groot is de kans hierop bij het flashen van de Xioami.eu MIUI 10 dev rom? En verwachten jullie dat Amazon of Belsimpel de telefoon repareert als je hem met een niet originele ROM aanbiedt? Of moet je hem dan eerst terugflashen naar MIUI 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
fulgore schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

5v * 2A =10W ....

Vreemd, er zitten dus verschillende adapters in de verpakking :?
Alle xiaomi en Pocophone telefoons die in Nederland aanwezig zijn, zijn geïmporteerde toestellen of toestellen die de gebruiker zelf uit bijvoorbeeld uit Frankrijk, Spanje, Italië of Polen heeft gehaald tijdens een trip.

De kans bestaat dus, dat er verschillende adapters in de dozen zijn geplaatst. Dat kan zijn gedaan doordat er voorheen een andere adapter in zat of doordat de reseller de originele adapter los wil verkopen en er een lager geclassificeerde adapter in de doos heeft achter gelaten.

Ondanks geruchten, is Belsimpel vooralsnog geen officiële reseller en koopt de telefoons ook in via een tussenpersoon.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een irritant euvel met mijn pocophone. Ik heb een andere achtergrond voor het home-screen en lock-screen ingesteld, maar na verloop van tijd (vaak dezelfde dag) verandert het home-screen weer naar de default achtergrond van het ingestelde thema en blijft daar op staan.

Ik heb in de instellingen gekeken, maar ik kan eigenlijk geen logische instelling vinden die dit zou kunnen veroorzaken.

Heeft iemand een oplossing voor mij?
Mogelijk relevante informatie (die ik zelf nog niet gechecked heb eigenlijk)
- Ik heb een niet-storen schema ingesteld
- Ik gebruik de app twilight om in de avonduren het scherm extra te dimmen en blauw te filteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Weet er iemand hoe je kan zien dat je 4G+ of 4.5G hebt? (LTE-Advanced/Carrier-Aggregatie) Bij samsung kan je dat mooi zien aan het logo vanboven, maar bij de poco heb ik dit nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
is er een mogelijkheid om toch nfc op deze telefoon te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Rotaderp2 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:13:
Neen, er zit geen NFC chip in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:13:
De review op Notebookcheck is erg positief over veel aspecten van de Pocophone, maar niet over de belkwaliteit. Ze schrijven:

Our test device’s call quality is unconvincing too. Call partners sound clear when making a call with the earpiece, but our voice sounded scratchy and with plenty of unwanted noise. These issues worsen when using the loudspeaker as the microphone fails to pick up our voice if we are further than a foot away from our test device.

Dit klinkt niet heel best, echter ik lees deze ervaringen hier op Tweakers niet terug. Hoe zijn jullie ervaringen met de belkwaliteit? Hebben jullie last van ruis en kraken (zowel met de luidspreker aan je oor als op hands-free)?

Iets anders, ik heb in het verleden mijn Asus tablet laten bricken, kon er niks meer mee. Hoe groot is de kans hierop bij het flashen van de Xioami.eu MIUI 10 dev rom? En verwachten jullie dat Amazon of Belsimpel de telefoon repareert als je hem met een niet originele ROM aanbiedt? Of moet je hem dan eerst terugflashen naar MIUI 9?
Hi, heb er nog niet veel mee gebeld maar de gesprekken die ik tot nu toe heb gehad waren niet echt super. In het ene geval verstond ik de beller amper en in het andere geval meldde men dat ik slecht verstaanbaar was. Ik hoop niet dat dit aan de telefoon ligt want het was eigenlijk onmogelijk om zo te bellen. Ik moest in beide gevallen een in-ear koptelefoon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik bel meestal op de speaker. Geen klachten dat ik mensen niet kan verstaan en andersom ook niet. Klinkt kraakhelder. Kan aan de lijn liggen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Tweede poco ook last van screen bleeding helaas, misschien toch wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Rotaderp2 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:13:
zoiets: https://www.bol.com/nl/p/nfc-reader-writer/9200000047154333/ op een otg draadje aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Iemand bekend met een update zodat de camera pixel 3 kwaliteit foto's kan schieten? Ik zag het voorbij komen in een filmpje op YouTube. Het bestandje is te downloaden als apk file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zojuist een update gekregen naar MIUI V 9.6.25.0.OEJMIFD | Stable 1.7G

Benieuwd naar de werking. Anderen deze update ook al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:27
Ohmarinus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:28:

Heb de update al gekregen. Weinig verschil hoor. Volgens mij gewoon kleine bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ohmarinus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:46:
[...]
Hi, heb er nog niet veel mee gebeld maar de gesprekken die ik tot nu toe heb gehad waren niet echt super. In het ene geval verstond ik de beller amper en in het andere geval meldde men dat ik slecht verstaanbaar was.
Hmm dat klinkt niet best...
NeWSJuNK schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:57:
Ik bel meestal op de speaker. Geen klachten dat ik mensen niet kan verstaan en andersom ook niet. Klinkt kraakhelder. Kan aan de lijn liggen misschien?
Bij Notebookcheck hebben ze dat idee niet. Bij veel van hun reviews hebben ze geen klachten over de gesprekskwaliteit, Ik mag aannemen dat ze telkens met dezelfde provider testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfryslan
Ik heb hem nu een paar weken, en de bel-kwaliteit, ook via de speaker en handsfree via Bluetooth is gewoon goed.

Ook geen klachten gekregen dat ze mij niet goed verstaan ofzo.

Ik bel via simyo, dus kpn netwerk.
Ook overal 4g internet btw.

Dus no problemo hier...
musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:13:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:36:
Iemand bekend met een update zodat de camera pixel 3 kwaliteit foto's kan schieten? Ik zag het voorbij komen in een filmpje op YouTube. Het bestandje is te downloaden als apk file.
Ja. Ik heb lineageos 16 erop staan en de pixel 3 camera gedownload. Alles werkt perfect maar de slowmo functie nog niet. Google lens is echt geweldig.
Ik zie het als een soort Shazam voor je camera.

Ik heb wel de telefoon tijdelijk moeten rooten omdat ik de standaard camera eraf moest halen om deze te installeren. De root functie heb ik er erna weer afgehaald. Ik heb 't vooralsnog niet nodig en ik krijg zoveel waarschuwingen dat ik geen risico wil lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Thonz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:52:
[...]

Ja. Ik heb lineageos 16 erop staan en de pixel 3 camera gedownload. Alles werkt perfect maar de slowmo functie nog niet. Google lens is echt geweldig.
Ik zie het als een soort Shazam voor je camera.

Ik heb wel de telefoon tijdelijk moeten rooten omdat ik de standaard camera eraf moest halen om deze te installeren. De root functie heb ik er erna weer afgehaald. Ik heb 't vooralsnog niet nodig en ik krijg zoveel waarschuwingen dat ik geen risico wil lopen
Waarom moest de standaard camera er af? In het filmpje werken de camera's toch naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Omdat (volgens mij) die pixel camera de betere versie van de normale camera is en omdat er al een opstaat moet die updaten, maar ik denk omdat het toch net wat anders is lukt dat niet. Ik kreeg in ieder geval steeds install failed bij elke versie. Nu heb ik de 6.1a ofzo. De nieuwste beste.

Voor zover het nog te volgen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
@vtrke Ik heb vandaag de Facebook app weerk verwijderd (wat een ongelofelijke @#$@#%#@ app is dat geworden zeg) en ben weer terug bij de normale browser versie met ublock. Ik heb tijdens mijn gebruik geen enkele crash gehad en meerdere meldingen etc gekregen. Geen idee dus wat er bij jou mis ging/gaat.

@musicfreak Ik bel me een ongeluk, gewoon zonder oortje of op de speaker en heb nog geen negatieve ervaringen met de belkwaliteit. Ik kan iedereen prima verstaan en anderen mij ook (mocht de provider ook nog belangrijk zijn: Vodafone Duitsland 2G/3G netwerk).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Een collega van me had vandaag mogelijk een oplossing voor het Android Auto probleem... Lijkt me stug, maar ga toch proberen wat hij als tip meegaf.

Binnen Android Auto kan je ontwikkelaarsmodus aanzetten en daar de uitvoer op 720p en 1080p toestaan, die staan standaard uit. Ik heb dit nu aangevinkt. Ik zal straks even naar mijn auto (VW Polo, bj2017) lopen om te testen of dit verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
LightPhoenix schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:07:
Ik bel me een ongeluk, gewoon zonder oortje of op de speaker en heb nog geen negatieve ervaringen met de belkwaliteit. Ik kan iedereen prima verstaan en anderen mij ook
Dank voor de praktijkervaring, klinkt goed (letterlijk 8))

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een aantal berichten verhuisd naar: [Pocophone F1] Accessoires. Berichten over Accessoires horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55
Toch wel een hinderlijke bug in Chrome: als ik tweakers.net bezoek en daarna in dezelfde tab op een filmpje op een andere site fullscreen afspeelt, komt na een paar seconden tweakers.net weer vol in beeld dwars door het filmpje heen.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hammetje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:13:
Een collega van me had vandaag mogelijk een oplossing voor het Android Auto probleem... Lijkt me stug, maar ga toch proberen wat hij als tip meegaf.

Binnen Android Auto kan je ontwikkelaarsmodus aanzetten en daar de uitvoer op 720p en 1080p toestaan, die staan standaard uit. Ik heb dit nu aangevinkt. Ik zal straks even naar mijn auto (VW Polo, bj2017) lopen om te testen of dit verschil maakt.
Zoals ik al dacht, niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Hammetje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:42:
[...]

Zoals ik al dacht, niet geholpen.
In mijn Peugeot ook niet, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met touchscreen issues en met name het toetsenbord, deze app zou het moeten oplossen. Zie reddit. https://www.reddit.com/r/..._f1_weird_touch_type_fix/

Laat weten of het lukt.

https://play.google.com/s...i.touchscreenrepair&hl=nl

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
  • Laatst online: 11-09 14:38
Ondertussen heb ik een soort van fix gevonden waardoor Android Auto in ieder geval een beetje bruikbaar wordt (menu buttons zijn beschikbaar, google maps navigatie werkt en zwarte balken zijn een heel stuk minder). Echter brengt deze fix een aantal bugs met zich mee. Zo heb ik het bijvoorbeeld niet voor elkaar gekregen om iemand te bellen (gebeld worden is geen probleem).
Het enige verschil met de reddit post is dat ik het SecondScreen profiel handmatig aanzet en pas wanneer android auto verbonden is. Wanneer het profiel van te voren aangezet wordt, krijg ik geen verbinding meer met mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
Ohmarinus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:28:

Al een behoorlijk tijdje, heb nu wel face unlock werkend door m op region Belgie te zetten.

Rete snelle unlock bij mij,
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's