Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
Gisteren ook mijn toestel binnen gehad. Ik ben altijd een iPhone gebruiker geweest met twee keer een uitstapje naar Android (Galaxy 5 en HTC Sensation). Beide toestellen icm het OS zijn me niet echt bevallen en zodoende altijd weer terug gestapt naar IOS.
Ik had een Iphone SE, welke nog prima werkte. Echter, kan ik binnenkort een nieuw toestel “uitkiezen” aangezien mijn abonnement afloopt.
Weer een Iphone zou voor mij een logische keuze zijn, echter vind ik de prijzen buitensporig worden. Nu ben ik geen heavy user, dus zou ik eerder gaan kijken naar een Iphone 8 of X ipv de nieuwe toestellen.
Ondanks mijn voorliefde voor Iphones, lees ik wel altijd de reviews van andere toestellen op Tweakers of Hardware.info. Gezien de positieve reacties en de review van deze Pocophone, wilde ik de gok toch eens wagen.
Ik heb me kennelijk een beetje vergist in het formaat…van 4”naar 6.3” is nogal een stap. Toestel had voor mij dus best een slag kleiner gemogen. Dat is uiteraard puur persoonlijk en net wat je gewend en fijn vind.
In tegenstelling tot mijn eerdere ervaring met Android, valt me dit zeker niet tegen. Het voelt allemaal prima aan en vind mijn weg redelijk binnen de menu’s.
Ik vind het wel irritant dat wanneer ik een App installeer deze niet direct op mijn front-page komt, maar nog in het menu staat. Zelfde geldt voor het de-installeren van apps. Al is dit ook geen extreme stoorzender.
Waar ik me wel aan stoor is dat al die apps toegang willen tot allerlei persoonlijke info. Wat moet een weer-app nu met mijn contactgegevens of foto’s? In IOS heb ik hier veel minder last van, daar krijg je dergelijke verzoeken ook maar dan alleen bij logisch gebruik ( Facebook wilt toegang tot je foto’s als je foto’s wilt uploaden bv.)
Het toestel zelf (op het formaat na) bevalt me wel. Toestel voelt enorm snel en responsive aan. Face Unlock en vingerafdruk werkt razendsnel en het laden van diverse websites gaat ook een stuk sneller. De scherpte en kleuren van het scherm bevallen me ook goed en gelukkig heb ik geen last van bleeding zoals sommige hier dit wel hebben.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:58:
Gisteren ook mijn toestel binnen gehad. Ik ben altijd een iPhone gebruiker geweest met twee keer een uitstapje naar Android (Galaxy 5 en HTC Sensation). Beide toestellen icm het OS zijn me niet echt bevallen en zodoende altijd weer terug gestapt naar IOS.
Ik had een Iphone SE, welke nog prima werkte. Echter, kan ik binnenkort een nieuw toestel “uitkiezen” aangezien mijn abonnement afloopt.
Weer een Iphone zou voor mij een logische keuze zijn, echter vind ik de prijzen buitensporig worden. Nu ben ik geen heavy user, dus zou ik eerder gaan kijken naar een Iphone 8 of X ipv de nieuwe toestellen.
Ondanks mijn voorliefde voor Iphones, lees ik wel altijd de reviews van andere toestellen op Tweakers of Hardware.info. Gezien de positieve reacties en de review van deze Pocophone, wilde ik de gok toch eens wagen.
Ik heb me kennelijk een beetje vergist in het formaat…van 4”naar 6.3” is nogal een stap. Toestel had voor mij dus best een slag kleiner gemogen. Dat is uiteraard puur persoonlijk en net wat je gewend en fijn vind.
In tegenstelling tot mijn eerdere ervaring met Android, valt me dit zeker niet tegen. Het voelt allemaal prima aan en vind mijn weg redelijk binnen de menu’s.
Ik vind het wel irritant dat wanneer ik een App installeer deze niet direct op mijn front-page komt, maar nog in het menu staat. Zelfde geldt voor het de-installeren van apps. Al is dit ook geen extreme stoorzender.
Waar ik me wel aan stoor is dat al die apps toegang willen tot allerlei persoonlijke info. Wat moet een weer-app nu met mijn contactgegevens of foto’s? In IOS heb ik hier veel minder last van, daar krijg je dergelijke verzoeken ook maar dan alleen bij logisch gebruik ( Facebook wilt toegang tot je foto’s als je foto’s wilt uploaden bv.)
Het toestel zelf (op het formaat na) bevalt me wel. Toestel voelt enorm snel en responsive aan. Face Unlock en vingerafdruk werkt razendsnel en het laden van diverse websites gaat ook een stuk sneller. De scherpte en kleuren van het scherm bevallen me ook goed en gelukkig heb ik geen last van bleeding zoals sommige hier dit wel hebben.
Goede review! Heb je ook last van touchscreen bug, als je snel typt bv?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
steefje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:58:
...
Onder instellingen, startscherm & recenten, is mits je de standaard launcher gebruikt, in te stellen dat nieuw geïnstalleerde apps op je beginscherm komen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Goede review! Heb je ook last van touchscreen bug, als je snel typt bv?
Niet opgevallen tot nu toe, echter moet ik sowieso wennen aan het toetsenbord tov het IOS toetsenbord.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
SamPatterson schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 02:33:
Kan iemand van jullie me vertellen of het mogelijk is om de bootloader te unlocken zonder een account bij Xiaomi? Ik heb nog nooit een toestel hoeven registreren en ik voel er vrij weinig voor om mijn persoonlijke gegevens af te staan aan een multinational. Ja ik weet dat Google het ook doet, maar dat is een noodzakelijk kwaad.
Zelf al jaren een xiaomi account, nooit spam ontvangen, en zoals eerder aangegeven kun je je account van je telefoon verwijderen.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Sinds vandaag ook trotse bezitter van de Pocophone! Zat eigenlijk een beetje op een Pixel 3 te azen, maar helaas is die dit jaar nog steeds niet officieel in Nederland en vind ik hem behoorlijk prijzig. Dus toen maar voor de budget optie gegaan en erg blij verrast!
Hardware is echt top en geen blacklight bleeding. Verder ook lekker formaat en ding kan wel tegen een stootje; mijn vorige telefoon was een iPhone X, maar wilde net een slagje groter en een telefoon die ik net met angst-om-te-laten-vallen moest vasthouden.
Ik was wel een beetje huiverig voor MIUI (hiervoor een blauwe maandag een Xiaomi Mi 5 gehad, maar die heel snel weer van de hand gedaan met name door MIUI), maar moet zeggen dat de skin me minder stoort. Wel erg veel bloatware, echter gaat het toestel hoe dan ook als een speer. Met de juiste theme is het denk ik niet eens nodig om een andere ROM te flashen. Echter toch wel meteen de unlock aangevraagd, want Lineage OS + de Poco is volgens mij een gouden combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
Hoeveel mensen hier draaien al op Lineage 16 ? Heeft er iemand een idee of de Poco ook officieel gaat ondersteund worden door Lineage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
fvandenreek schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Zelf al jaren een xiaomi account, nooit spam ontvangen, en zoals eerder aangegeven kun je je account van je telefoon verwijderen.
Ik heb sinds kort een pocophone helaas en word echt helemaal gek van de spam. De notificaties zijn zowieso heel matig op miui.

Ben bang dat ik nu toch weer een custom rom moet gaan installeren. Miui is echt zwaar ondermaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Bremg schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Ik heb sinds kort een pocophone helaas en word echt helemaal gek van de spam. De notificaties zijn zowieso heel matig op miui.

Ben bang dat ik nu toch weer een custom rom moet gaan installeren. Miui is echt zwaar ondermaats
Verklaar spam? Oprecht nieuwsgierig

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
steefje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Verklaar spam? Oprecht nieuwsgierig
Push notificaties van hun bloatware of OS. Berichten als update app X of we hebben een nieuw product of we hebben een nieuwe feature. Laatst iets over fucking pubg mobile etc etc

Ik ben langzaam de veroorzakers aan het uninstallen maar niet alles kan er af helaas

Ik snap overigens ook oprecht niet waarom ze alle basic google apps moeten namaken maar dan vol rammen met bugs..

[ Voor 11% gewijzigd door Bremg op 11-10-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Bremg schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:26:
[...]

Push notificaties van hun bloatware of OS. Berichten als update app X of we hebben een nieuw product of we hebben een nieuwe feature. Laatst iets over fucking pubg mobile etc etc

Ik ben langzaam de veroorzakers aan het uninstallen maar niet alles kan er af helaas

Ik snap overigens ook oprecht niet waarom ze alle basic google apps moeten namaken maar dan vol rammen met bugs..
Ik had het over email spam Ed. Push notificaties lijkt op een toestel wat een resellers rom heeft of waarop spam staat. Xiaomi heeft me nog nooit ongepaste push berichten gestuurd in de 6 1/2 jaar dat ik het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bremg schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Ik had juist het tegengestelde. Ik was van plan z.s.m. LineageOS te installeren, maar ben nu op MIUI gebleven (wel Xiaomi.eu) omdat MIUI me positief verraste.

Ik weet niet wat je bedoelt met spam (behalve misschien van de Mi Store, maar die app kun je gewoon verwijderen) en matige notificaties.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
https://forum.xda-develop...3-2-3-decryption-t3853004

Eindelijke een goed werkende twrp met werkende encryptie en decryptie.

@beOnt

Ik draai eigenlijk al lineage sinds de eerste releases van Abhishek, ik ga er vanuit dat er zeker officiële ondersteuning van Lineage komt, want de developer die lineage nu voor pocophone heeft gebracht is lid van het lineage team.

Daarnaast heeft Pocophone diverse toestellen na andere maintainers van andere roms gestuurd, dus we kunnen wel stellen dat er meerdere roms officiële ondersteuning krijgen.
Ook iemand die gcams poort, heeft het toestel gekregen.

Dus wat betreft development zit het wel goed met de Pocophone!
Bijzonder fijn dat een bedrijf, vrijblijvend toestellen verstuurd na bekende developers in de custom rom communitie.

Ook fijn dat de notch perfect geïmplementeerd is in Lineage os 16 waarbij er ruimte is voor 2 notificatie iconen.

[ Voor 49% gewijzigd door Bassbounce op 11-10-2018 22:38 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ik als inmiddels voormalig iOS gebruiker snap niet zo goed waarom iedere partij zijn eigen schip moet gebruiken. Is wellicht de charme van Android, maar is toch veel handiger om er een goed is te maken. Stock Android of Android one. Totaal office topic overigens. Of zitten er in bepaalde roms extra functies TOV de standaard

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
steefje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:59:
Ik als inmiddels voormalig iOS gebruiker snap niet zo goed waarom iedere partij zijn eigen schip moet gebruiken. Is wellicht de charme van Android, maar is toch veel handiger om er een goed is te maken. Stock Android of Android one. Totaal office topic overigens. Of zitten er in bepaalde roms extra functies TOV de standaard
Laatst een video hierover gezien. Het is meerdere malen geprobeerd om stock Android weg te zetten maar dat faalt vrijwel elke keer. Ondanks dat de meeste tech reviewers stock Android als een pluspunt ervaren. Blijkbaar is de marketing voor die gammele Android schillen makkelijk oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
steefje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:59:
Dat laatste sowieso ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
@Bassbounce bij Xiaomi toestellen in het algemeen is de ROM development een van de beste in zijn soort.

Komt vaak omdat ze Qualcomm Soc's gebruiken waardoor de BLOPS snel vrijgegeven worden. En Xiaomi vaak snel is met het uigeven van de KERNEL source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
ik lees dingen over notificaties. wat moet ik daarbij denken? komen d whatsapp berichten later aan of zoiets?

Twijfel zelf om van de samsung a5 2017 naar deze telefoon over te stappen. Wat zijn de dingen die de samsung beter heeft? Oled scherm zag ik, maar voor de rest niks lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
@jaydenjarno het is maar hoeveel je wilt uitgeven natuurlijk.

Maar via de chineze wegen heb je natuurlijk de 128gb variant in 1 week in huis. en voor ene prima prijs.

Voordelen:
- snelle soc
- veel werkgeheugen
- FHD scherm
- Custom ROMS beschikbaar.

Nadelen:
- widefine L3
- geen NFC
- geen OLED

you tell me,

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
jaydenjarno schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:03:
ik lees dingen over notificaties. wat moet ik daarbij denken? komen d whatsapp berichten later aan of zoiets?

Twijfel zelf om van de samsung a5 2017 naar deze telefoon over te stappen. Wat zijn de dingen die de samsung beter heeft? Oled scherm zag ik, maar voor de rest niks lijkt mij?
Ik mis notificaties. Miui spamt je helemaal de t*fus in het begin. Notificatie geluid komt een minuut na de melding. Het is gewoon buggy en weird. Vrijwel alles dat door miui aangeraakt is werkt brak.

Gister kreeg ik geen calender meldingen, heb ik perongeluk de namaak app van miui gebruikt.

Oh do not disturb rammelt ook aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Bremg schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:16:
[...]

Ik mis notificaties. Miui spamt je helemaal de t*fus in het begin. Notificatie geluid komt een minuut na de melding. Het is gewoon buggy en weird. Vrijwel alles dat door miui aangeraakt is werkt brak.

Gister kreeg ik geen calender meldingen, heb ik perongeluk de namaak app van miui gebruikt.

Ik denk dat jij nog een beetje moet wennen aan MIUI... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

350,- euro via Amazon.de het begint wel te kriebelen...
Op dit moment heb ik een OnePlus 3 die bijna 2 jaar oud is maar snel leeg is. Batterij vervangen kan natuurlijk ook, maar als Tweaker wil je natuurlijk wel eens wat anders ;)

Is de PocoPhone F1 een goede opvolger op mijn huidige OPO3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremg
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat jij nog een beetje moet wennen aan MIUI... :/
Ik vraag me af of dat ooit gaat gebeuren. Nu weer de kalender app die me 3! pushmeldingen geeft "best deals for you", "Mi super sale", "weekly update".

Uiteraard mag je die app niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:15
Bremg schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Ik vraag me af of dat ooit gaat gebeuren. Nu weer de kalender app die me 3! pushmeldingen geeft "best deals for you", "Mi super sale", "weekly update".

Wat bij mij werkte is om alle rechten in te trekken voor de apps die je niet wil gebruiken en die niet verwijderbaar zijn. Ik kreeg toen geen agendameldingen meer. Ook geen andere spam, trouwens.

Maar goed, ik heb mijn F1 ook verkocht, omdat DND inderdaad brak is, het gebrek van notificaties op de balk bovenin, en dat twin apps in Nova launcher ook niet lekker werkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
  • Laatst online: 10:28
n0ss schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:39:
Op dit moment heb ik een OnePlus 3 die bijna 2 jaar oud is maar snel leeg is. Batterij vervangen kan natuurlijk ook, maar als Tweaker wil je natuurlijk wel eens wat anders ;)

weet niet welke uitvoering , maar bij belsimpel €348.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
Bremg schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:16:
[...]

Heel vreemd moet ik zeggen. Ik ben ook geen fan van MIUI, maar tot nu toe werkt het allemaal spam vrij. Ook niet heel veel bloatware apps. Kan het misschien liggen aan de regio waar je hem op instelt? Ik heb hem op Duitsland staan, aangezien ik daar woon en ik geen face unlock wil gebruiken. Ik merkte dat toen ik hem op Hong Kong zette om face unlock te proberen er ineens heel veel andere apps geinstalleerd/actief werden.

DND heb ik inmiddels wel onder de knie... logisch vind ik het niet, maar het werkt bij mij inmiddels wel.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
[...]

Maar je kan hem wel gewoon uitschakelen, of inderdaad geen rechten geven.
Gewoon een beetje finetunen, dan werkt het meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

[...]

Ik heb dat soort meldingen nog niet gezien. Ik heb em wel bij belsimpel besteld en niet in china. Misschien is dat een verschil?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

sterremos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

weet niet welke uitvoering , maar bij belsimpel €348.
De 128GB versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Als je hem uit China haalt, zou ik sowieso eerst een clean ROM erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Hier ook totaal geen last van spam of iets dergelijks. Regio staat op NL en rechten van Miui apps zijn ingetrokken/beperkt. Wat notificaties betreft merk ik ook geen vertragingen, ik gebruik trouwens zelf Nova Launcher voor de notificatie badges en dat werkt prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dat was dan maar even. Nu is dat de prijs voor de 64GB, en is de 128GB bij Belsimpel eur 379/388,-. Maar goed, off-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Zojuist de Pocophone 128 GB Blauw besteld bij Amazone voor 339,-
Hij komt maandag binnen, dus ben benieuwd of ik net zo enthousiast wordt als de rest van wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

theduke1989 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:51:
Komt vaak omdat ze Qualcomm Soc's gebruiken waardoor de BLOPS snel vrijgegeven worden. En Xiaomi vaak snel is met het uigeven van de KERNEL source.
Eh, weet je het zeker? Xiaomi heeft nogal een slechte reputatie als het gaat om het releasen van kernel sources. Al hebben ze laatst beloofd om het voortaan binnen 3 maanden vrij te geven.

https://www.xda-developer...in-3-months-after-launch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vantslot
  • Nu online
r
Bassbounce schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:29:
https://forum.xda-develop...3-2-3-decryption-t3853004

Eindelijke een goed werkende twrp met werkende encryptie en decryptie.

@beOnt

Ik draai eigenlijk al lineage sinds de eerste releases van Abhishek, ik ga er vanuit dat er zeker officiële ondersteuning van Lineage komt, want de developer die lineage nu voor pocophone heeft gebracht is lid van het lineage team.

Daarnaast heeft Pocophone diverse toestellen na andere maintainers van andere roms gestuurd, dus we kunnen wel stellen dat er meerdere roms officiële ondersteuning krijgen.
Ook iemand die gcams poort, heeft het toestel gekregen.

Dus wat betreft development zit het wel goed met de Pocophone!
Bijzonder fijn dat een bedrijf, vrijblijvend toestellen verstuurd na bekende developers in de custom rom communitie.

Ook fijn dat de notch perfect geïmplementeerd is in Lineage os 16 waarbij er ruimte is voor 2 notificatie iconen.
Thanks. Ik moet nog een kleine 48 uur wachten totdat ik de bootloader kan unlocken. Ik was van plan deze rom te flashen https://forum.xda-develop...m-lineageos-16-0-t3849934, maar begrijp uit jouw verhaal dat je een andere draait? Niet berylium maar abishek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
vantslot schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:28:
r
[...]

Thanks. Ik moet nog een kleine 48 uur wachten totdat ik de bootloader kan unlocken. Ik was van plan deze rom te flashen https://forum.xda-develop...m-lineageos-16-0-t3849934, maar begrijp uit jouw verhaal dat je een andere draait? Niet berylium maar abishek?
Dat is de goede, nee ik gebruik LineageOS van de ontwikkelaar abhishek.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Nu online
Bassbounce schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Dat is de goede, nee ik gebruik LineageOS van de ontwikkelaar abhishek.
Ahh I see by abishek Ik ben niet heel bekend met LineageOS. Waar staat berylium voor dan? En hoe draait het? Last van (veel) bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
vantslot schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Ahh I see by abishek Ik ben niet heel bekend met LineageOS. Waar staat berylium voor dan? En hoe draait het? Last van (veel) bugs?
Beryllium is een code naam voor pocophone f1.
Het draait goed, echter de auto brightness gaat niet zo vloeiend en de camera is nog niet echt goed.
Dat is op te lossen door gcam te instaleren.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Laatst online: 20-01 00:27
Ik merkte dat je niet afzonderlijk het belvolume en het volume van de notificaties kan instellen. Heeft iemand daar een oplossing voor? Ik wil 's nachts wel gebeld kunnen worden, maar wil niet de notificaties horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Ik heb problemen met de vinger afdruk scanner. Ik krijg continue de melding dat ik hem schoon moet maken. Ook na het schoonmaken.
Iemand hier ervaring mee? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb dit topic even doorzocht en op XDA gekeken, maar kon niet direct een praktijkervaring vinden. Is er iemand die een GSI als daily driver gebruikt? Zo ja, is dat stabiel?

Ik heb het toestel ondertussen even maar vind MIUI toch niet echt aangenaam.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Nu online
Bassbounce schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Beryllium is een code naam voor pocophone f1.
Het draait goed, echter de auto brightness gaat niet zo vloeiend en de camera is nog niet echt goed.
Dat is op te lossen door gcam te instaleren.
Ok, dank! Als dat de enige twee dingen zijn dan valt het heel erg mee. Camera is wel jammer natuurlijk, maar wie weet komt daar snel verbetering in. Met de meeste ROMs moet je daar wel wat op in leveren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Scamid op andere Xiaomi modellen kun je dmv een belcode de diagnostische mode openen. Daarmee kun je sensors calibreren en resetten. Google even, grote kans dat een van die codes ook op de F1 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
fvandenreek schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:46:
[...]

Een rom updaten, naar een nieuwer type rom binnen dezelfde serie en Android versie, kan met behoud van alle gegevens, dit noemen ze een dirty flash.
Nou, de developer ROM (deze: http://en.miui.com/download-355.html) installeren vanuit de telefoon zelf (op deze manier: http://en.miui.com/a-232.html) levert dus wél een volledige schoongeveegde telefoon op. Dat zegt de telefoon zelf overigens ook als je die "update" gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
gijskluppels schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:54:
[...]

Nou, de developer ROM (deze: http://en.miui.com/download-355.html) installeren vanuit de telefoon zelf (op deze manier: http://en.miui.com/a-232.html) levert dus wél een volledige schoongeveegde telefoon op. Dat zegt de telefoon zelf overigens ook als je die "update" gaat doen.
Dat staat toch ook in de quote? Zolang je van dev ROM versie 1 naar verdie 2 gaat kun je door zonder wipe. Maar ga je van Stock ROM naar Dev ROM, dan moet een wipe doen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
LightPhoenix schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Dat staat toch ook in de quote? Zolang je van dev ROM versie 1 naar verdie 2 gaat kun je door zonder wipe. Maar ga je van Stock ROM naar Dev ROM, dan moet een wipe doen.
Niet als zodanig gelezen dan denk ik.

Ander fenomeen: als ik de volumeknoppen gebruik, wordt het mediavolume aangepast en niet het beltoonvolume, dat terwijl er geen media actief is (Spotify, YouTube, etc). Bug in de dev ROM anyone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Sinds vandaag ook de Pocophone F1, leuk en snel ding :-)

Echter 1 probleempje krijg ik maar niet opgelost.
Ik heb een lokale nextcloud installatie, bereikbaar van buitenaf.
Op mijn vorige smartphone is er geen probleem, maar de Pocophone wil niet connecteren naar mijn Nextcloud installatie op DNS naam als ik verbonden ben met mijn intern wifi netwerk (via browser surfen lukt perfect).
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- op IP geen probleem met de app
- Split DNS, interne DNS server laat ik naar het privaat ip adres verwijzen, externe DNS verwijst naar extern ip adres -> geen verschil, de app wil niet connecteren, met een browser geen probleem.
- Externe DNS blokkeren op mijn router/firewall, geen verschil.

Iemand die raad weet? Nextcloud draait hier op verschillende systemen, laptops, smartphones, ... op geen enkel toestel zijn er problemen met deze setup. De Pocophone lijkt iets raars te doen met DNS resolving icm de Nextcloud app vermoed ik.
Ik draai Nextcloud 14.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:18:
Sinds vandaag ook de Pocophone F1, leuk en snel ding :-)

Echter 1 probleempje krijg ik maar niet opgelost.
Ik heb een lokale nextcloud installatie, bereikbaar van buitenaf.
Op mijn vorige smartphone is er geen probleem, maar de Pocophone wil niet connecteren naar mijn Nextcloud installatie op DNS naam als ik verbonden ben met mijn intern wifi netwerk (via browser surfen lukt perfect).
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- op IP geen probleem met de app
- Split DNS, interne DNS server laat ik naar het privaat ip adres verwijzen, externe DNS verwijst naar extern ip adres -> geen verschil, de app wil niet connecteren, met een browser geen probleem.
- Externe DNS blokkeren op mijn router/firewall, geen verschil.

Iemand die raad weet? Nextcloud draait hier op verschillende systemen, laptops, smartphones, ... op geen enkel toestel zijn er problemen met deze setup. De Pocophone lijkt iets raars te doen met DNS resolving icm de Nextcloud app vermoed ik.
Ik draai Nextcloud 14.0.3.
Wat zijn de rest van je ervaringen, hoe vind je camera en heb je last van keyboard bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
gijskluppels schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:54:
[...]

Ben je van een stable... Naar een weekly... Developer gegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
fvandenreek schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

Ben je van een stable... Naar een weekly... Developer gegaan dan?
Ik heb de Dev ROM uit de link geïnstalleerd, deze dus: http://en.miui.com/download-355.html

Welke andere opties zijn er die MIUI aanbiedt, die vanuit het toestel te installeren zijn?

[edit] Android Auto werkt overigens met deze Dev ROM (nog steeds?) niet, dus de toegevoegde waarde is momenteel nihil voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door gijskluppels op 13-10-2018 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
joostnl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:55:
Jammer, wat ik lees nog steeds niet opgelost.
Ik vraag me af hoe erg dit een probleem is in de praktijk?

[...]
Even een update: ik heb mijn poco F1 geüpdate naar Lineageos 16.0 en de laatste miui beta ervoor geflasht om de laatste vendor partitie te hebben en nu is de touch lag een stuk minder! Misschien zelfs volledig opgelost. Ik denk dus niet dat dit je moet weerhouden om de poco F1 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
sieem schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Even een update: ik heb mijn poco F1 geüpdate naar Lineageos 16.0 en de laatste miui beta ervoor geflasht om de laatste vendor partitie te hebben en nu is de touch lag een stuk minder! Misschien zelfs volledig opgelost. Ik denk dus niet dat dit je moet weerhouden om de poco F1 te kopen.
Welke guide heb je hiervoor gevolgd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:39:
[...]

Wat zijn de rest van je ervaringen, hoe vind je camera en heb je last van keyboard bug?
Algemene indruk zéér goed, nog niet in detail foto's gaan bekijken, maar enkele testfoto's zien er zeer goed uit.
Keyboard lag is in sommige apps merkbaar, maar heb nog geen enkele letter gemist.

Heb deze gekocht om sowieso naar lineage os te gaan. Dus zal niet lang de originele software draaien.
Alhoewel ik de supersnelle face unlock wel héél leuk vind!

[ Voor 6% gewijzigd door BlackShadow op 13-10-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sieem
BlackShadow schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

Welke guide heb je hiervoor gevolgd?
Ik heb geen guide gevolgd. Gewoon het volgende gedaan:
Zat op LineageOS 15.1. Heb de zip gedownload van de laatste miui beta, die geflasht via twrp, dan system gewiped, dan LineageOS 16 geïnstalleerd. Ben wel mijn data kwijt geraakt omdat het decrypten fout liep. Dit kwam waarschijnlijk omdat twrp nog niet officieel is en nog wat buggy is. Dus kans is groot dat je best even je data formateert. Best de twrp gebruiken die in de topic van LineageOS 16.0 wordt aangeraden. Dan kun je data wel correct decrypten.

[ Voor 16% gewijzigd door sieem op 13-10-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
sieem schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:19:
[...]

Ik heb geen guide gevolgd. Gewoon het volgende gedaan:
Zat op LineageOS 15.1. Heb de zip gedownload van de laatste miui beta, die geflasht via twrp, dan system gewiped, dan LineageOS 16 geïnstalleerd. Ben wel mijn data kwijt geraakt omdat het decrypten fout liep. Dit kwam waarschijnlijk omdat twrp nog niet officieel is en nog wat buggy is. Dus kans is groot dat je best even je data formateert. Best de twrp gebruiken die in de topic van LineageOS 16.0 wordt aangeraden. Dan kun je data wel correct decrypten.
Thx. Face unlock zit er vermoedelijk niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
BlackShadow schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:30:
[...]

Thx. Face unlock zit er vermoedelijk niet in?
Als je opengapps nano flashed kun je de standaard trusted faces van Google gebruiken en dat werkt super. Niet getest hoe veilig het is, maar het is wel super snel. Je hebt bijna het idee dat er geen beveiliging opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand vertellen of Android auto normaal werkt op bijv lineage os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zijn er mensen die van een s9 naar de poco f1 zijn overgestapt of zal ik de eerste zijn die dat zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Kaya10 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:46:
Zijn er mensen die van een s9 naar de poco f1 zijn overgestapt of zal ik de eerste zijn die dat zal doen?
Ik! Ik was het beu om elke dag in de loop van de middag de telefoon bij te moeten laden, en altijd een powerbank bij me te moeten hebben als ik een dag geen stopcontact in de buurt had. Dus ik zocht een vervanger.
De voordelen van de F1: fenomenale batterijduur. Gevoelsmatig net zo snel. Bouwkwaliteit is niet echt van veel mindere kwaliteit.
De nadelen: toch wel minder mooi scherm. DND instellingen die niet goed werken. Notificatie-LED is een wit speldepuntje. De camera is echt een stuk minder goed. Dual apps werkt in combinatie met Nova launcher niet echt goed.
Het zijn allemaal heel individuele dingen, natuurlijk.
Ik heb 'm dus voor een goede prijs verkocht. En nog steeds op zoek naar de perfecte telefoon. Ik heb nu een Huawei P Smart+, die ook z'n dingetjes heeft (m.n. de matige camera). Een Sony XZ3 geprobeerd, die is het ook niet helemaal voor mij persoonlijk (zie V&A ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
gijskluppels schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Ik heb de Dev ROM uit de link geïnstalleerd, deze dus: http://en.miui.com/download-355.html

Welke andere opties zijn er die MIUI aanbiedt, die vanuit het toestel te installeren zijn?

~~~[edit] Android Auto werkt overigens met deze Dev ROM (nog steeds?) niet, dus de toegevoegde waarde is momenteel nihil voor mij.
Als je van een stable naar een weekly/developer rom gaat, blijf je niet binnen dezelfde rom soort... En dan kan of is... Een dirty flash nooit verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raznov schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:26:
Kan iemand vertellen of Android auto normaal werkt op bijv lineage os?
En om even mij zelf te quoten. Ik kan na het installeren van LOS 16 vertellen dat Android Auto werkt (alhoewel dit natuurlijk nog steeds geen officiele NL app is en dus even los gedownload moet worden). Android Auto heb ik niet werkende gekregen onder Miui 10, dus ik zal voor nu even overgaan op de LOS 16 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
evdakker schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:02:
[...]

Ik! Ik was het beu om elke dag in de loop van de middag de telefoon bij te moeten laden, en altijd een powerbank bij me te moeten hebben als ik een dag geen stopcontact in de buurt had. Dus ik zocht een vervanger.
De voordelen van de F1: fenomenale batterijduur. Gevoelsmatig net zo snel. Bouwkwaliteit is niet echt van veel mindere kwaliteit.
De nadelen: toch wel minder mooi scherm. DND instellingen die niet goed werken. Notificatie-LED is een wit speldepuntje. De camera is echt een stuk minder goed. Dual apps werkt in combinatie met Nova launcher niet echt goed.
Het zijn allemaal heel individuele dingen, natuurlijk.
Ik heb 'm dus voor een goede prijs verkocht. En nog steeds op zoek naar de perfecte telefoon. Ik heb nu een Huawei P Smart+, die ook z'n dingetjes heeft (m.n. de matige camera). Een Sony XZ3 geprobeerd, die is het ook niet helemaal voor mij persoonlijk (zie V&A ;)).
Probleem met de batterij heb ik ook, en door de zware Samsung Experience skin is het toestel ook niet zo snel (ik gebruik het al zo'n 4 maanden) , heb het laten vallen waardoor ik een barst in de scherm heb
Ik ga nu overstappen naar een Pocophone F1, eens kijken wat deze kan bieden voor zijn prijs.
Weet wel dat ik mijn camera & NFC hiervoor moet inleveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
Vandaag een nieuwe versie van MIUI ontvangen. V9.6.25.0

Features:
- Face unlock in Belgium
- Optimization - adjusted screen brightness in reading mode
- Adjusted sleep time when device lies flat on a surface
- Improved camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 13:47
Goh, gaat de Face unlock functie per land uitgerold worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Bij de xiaomi.eu rom worden de nieuwe roms inmiddels weer geupload, dus de nieuwe update staat daar ook klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben zelf redelijk te spreken over LOS 16 op de Pocophone, maar mis toch een aantal onderdelen van Miui. Voordeel is dan wel dat Android Auto op LOS 16 werkt en dat er geen Mi-Apps standaard op staan, maar dat weekje Xiaomi.eu-ROM draaien heeft mij op zich wel goed gedaan. Vond Miui snel reageren en vooral een hele fijne Camera app hebben. Onder LOS kon ik overigens ook Netflix niet vinden binnen de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Ik heb de MIUI 10 developer ROM geinstalleerd, lost voor mij de problemen op met MS Bedrijfsportaal (Intune)... Enige probleem die ik heb is als ik scherm unlock met 2x tikken aan heb staan is dat de muziek hapert als ik via bluetooth(bedraad niet geprobeerd) muziek luister met het toestel in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
ik hoor iedereen over roms etc. Maar is de telefoon niet gewoon goed zoals je hem koopt? of is het echt een ramp dan?

lijkt nu als ik lees dat de telefoon alleen zo goed is als je er een custom rom op zet.

Zit nu namelijk op de a5 2017 en die werkt prima. Maar wil misschien toch deze telefoon. Of de Mate 20 lite (beide accuduur prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:10:
ik hoor iedereen over roms etc. Maar is de telefoon niet gewoon goed zoals je hem koopt? of is het echt een ramp dan?

lijkt nu als ik lees dat de telefoon alleen zo goed is als je er een custom rom op zet.

Zit nu namelijk op de a5 2017 en die werkt prima. Maar wil misschien toch deze telefoon. Of de Mate 20 lite (beide accuduur prima)
In principe is de telefoon prima zoals je hem koopt. Maar zoals bij veel telefoons zit er regelmatig bloatware op. Programma's die je eigenlijk niet wil hebben en welke toch je systeem vertraagt of in de weg zit. Dat is een van de voornaamste redenen om naar een andere ROM te gaan. Let wel, dat je hiervoor je bootloader moet unlocken (wachttijd van 72 uur) en het niet super eenvoudig is om te doen (maar wel te doen is zolang je het standaard stappenplan volgt). Zelf ben ik bijv van Miui 9 naar Miui 10 dev gegaan zonder unlock van bootloader, merkte ik dat er toch nog iets te veel rotzooi op stond (Mi-apps e.d.) en ben ik na het unlocken van de bootloader over gegaan naar Xiaomi.eu Miui10 ROM. Nu dan dus op Lineage OS 16.

Het ligt er een beetje aan hoe je met je telefoon om gaat en wat je er mee wil doen. Ik heb meestal de voorkeur voor Stock android, en al die launchers en UI aanpassingen ben ik niet zo weg van en vind ik vertragend (werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

jaydenjarno schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:10:

Ik denk dat 9 van de 10 topics over telefoons hier op GoT over unlocken en custom ROMs gaan. Over de stock-ROM ben je namelijk snel uitgepraat, en we zitten hier op Tweakers natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 16-10-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Raznov schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

In principe is de telefoon prima zoals je hem koopt. Maar zoals bij veel telefoons zit er regelmatig bloatware op. Programma's die je eigenlijk niet wil hebben en welke toch je systeem vertraagt of in de weg zit. Dat is een van de voornaamste redenen om naar een andere ROM te gaan. Let wel, dat je hiervoor je bootloader moet unlocken (wachttijd van 72 uur) en het niet super eenvoudig is om te doen (maar wel te doen is zolang je het standaard stappenplan volgt). Zelf ben ik bijv van Miui 9 naar Miui 10 dev gegaan zonder unlock van bootloader, merkte ik dat er toch nog iets te veel rotzooi op stond (Mi-apps e.d.) en ben ik na het unlocken van de bootloader over gegaan naar Xiaomi.eu Miui10 ROM. Nu dan dus op Lineage OS 16.

Het ligt er een beetje aan hoe je met je telefoon om gaat en wat je er mee wil doen. Ik heb meestal de voorkeur voor Stock android, en al die launchers en UI aanpassingen ben ik niet zo weg van en vind ik vertragend (werken).
Heb je geen last van Bluetooth, hotspot en camera problemen met Lineage OS16?
Ik zat ook even op Lineage OS 16 maar door diverse problemen met Bluetooth (diverse apparaten werden niet gevonden of connecten zeer moeizaam), hotspot en camera toch maar besloten om voorlopig naar Miui 10 EU ROM te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchy88 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Heb je geen last van Bluetooth, hotspot en camera problemen met Lineage OS16?
Ik zat ook even op Lineage OS 16 maar door diverse problemen met Bluetooth (diverse apparaten werden niet gevonden of connecten zeer moeizaam), hotspot en camera toch maar besloten om voorlopig naar Miui 10 EU ROM te gaan.
Op Bluetooth geen problemen nog (heb een Amazfit Stratos, 2 Bluedio headsets en een auto kunnen koppelen zonder problemen). De Hotspot werkt niet, maar gebruik ik zelf ook niet. De Camera vind ik zoals eerder vermeld de Miui 10 Camera beter, maar onder LOS 16 werkt Android Auto weer wel. Beetje dubbel dus. Uiteindelijk kies ik er nu voor om een iets mindere camera app met Android Auto te gebruiken in plaats van fijnere camera app zonder Android Auto. Moet overigens wel zeggen dat ik nog twijfel om terug te gaan maar Xiaomi.eu ROM, want die liep wel vlotter kreeg ik het gevoel.

Verder werkt overigens Slow motion niet op de camera, ook iets wat ik zelf niet zo snel gebruik, maar toch. LOS16 heeft wel icoontjes voor notificaties, wat ook iets is wat ik onder Miui mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Raznov op 16-10-2018 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Ik zit wel nog op de stock rom, naar mijn mening een prima rom. Er staat uiteraard wel wat bloatware op, en als je die opent vragen die vaak dubieuze permissies. Mijn oplossing daarvoor is simpel: de apps gewoon verbergen via de ingebouwde functionaliteit hiervoor, en de app nooit open en anders de permissies weigeren. Jammer dat dit nodig is natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ebbao
  • Laatst online: 15:09
Ik zit ook op de stock rom maar heb hem wel debloated via Xiaomi ADB/Fastboot tools. Ik weet niet of het hierdoor per se sneller werkt, maar het is wel prettig om al die apps eraf te hebben. Hoe cleaner, hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Heeft iemand enig idee waarom ze de face-unlock functionaliteit per regio uitrollen?

Met een simpele update kunnen ze iedereen toch gewoon de mogelijkheid geven voor face-unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
Hoe is de foto camera t.o.v. een Samsung S7? Met name bij weinig licht/binnen dan.
Ik zoek een nieuwe telefoon voor de vrouw en was zelf altijd erg te spreken over de S7 camera.
Qua prijs zit de Pocophone en de S7 op hetzelfde niveau nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 01:10
om wat indruk te krijgen over de foto en videokwaliteit van de Pocophone...valt best mee, had hiervoor een Iphone 6, Pocophone is zeker niet slechter op dat gebied...

2 video's...1 actie en 1 slowmo

https://vimeo.com/295373564

https://vimeo.com/294006588

4 foto's (bdw dat watermerk kan eruit he, is een optie die je uit kan zetten)

foto best even downloaden op onderstaande link om hem offline te bekijken..in de browser meestal minder goed weergegeven....

https://ibb.co/fvgCQf (native resolutie 4032x3024)
https://ibb.co/kmMCQf (native resolutie 4032x3024)
https://ibb.co/c81CQf (fb resolutie 2048x1536)
https://ibb.co/bVDgJ0 (fb resolutie 2048x1536)

[ Voor 10% gewijzigd door vtrke op 17-10-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
De foto's zijn prima. Ze zijn evenredig met andere mid-range toestellen zoals een Samsung A5/A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ebbao schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:42:
Ik zit ook op de stock rom maar heb hem wel debloated via Xiaomi ADB/Fastboot tools. Ik weet niet of het hierdoor per se sneller werkt, maar het is wel prettig om al die apps eraf te hebben. Hoe cleaner, hoe beter.
Thx!
Kunnen alle apps veilig gewist worden?
com.xiaomi.* / com.miui.* / com.mi.*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Ik zou alleen de volgende systeem apps niet verwijderen:

- com.xiaomi.simactivate.service
- com.xiaomi.xmsf (service framework)
- Eventueel de Mi Cloud, Cloud Backup en Account apps mocht je nog willen synchroniseren etc.

Alle overige miui apps heb ik zelf zonder problemen verwijderd.
Let op, ik maak wel gebruik van de EU Miui 10 ROM i.p.v. Global. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 17-10-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wellicht is het hier al voorbij gekomen (maar kon het met de search niet vinden), maar hebben meer mensen het probleem dat het niet mogelijk is om een 5 Ghz hotspot aan te maken?

2,4 Ghz werkt prima, maar bij 5 Ghz geeft hij bij het inschakelen aan "5 Ghz band is niet beschikbaar in dit land".

Wat natuurlijk onzin is, want ik neem aan dat jullie thuis ook allemaal vrolijk 5 Ghz wifi gebruiken.

Ik draai overigens een Xiaomi.eu weekly versie van MIUI 10 (8.10.11 weekly om precies te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
n0ss schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:39:

Ik vind van wel. Heb zelf ook de overstap gemaakt (met even een Xiaomi A2 Lite tussendoor) en vind het een waardige vervanger. Enige grote nadeel is dat deze geen notificatieswitch heeft en dat bovendien de DND instellingen anders werken. Je kunt het niet zo instellen dat notificaties geen geluid maken en binnenkomende oproepen wel. Als je stil of do not disturb instelt geldt dat direct voor beide.

Mijn workaround is dat ik het notificatiegeluid voor alles op 'geen' heb gezet, maar nu krijg ik dus ook geen notificatiegeluiden als ik daar wel behoefte aan heb (als ik rustig thuis zit bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11

Asitis

Dus.

Ik zit ook lekker op de stock ROM, puur omdat ik me niet de hele dag met m'n telefoon bezig hou en het allemaal niet zo belangrijk vind zolang het maar werkt, en dat doet het prima :P
Behalve de lockscreen apps, zeker de media-controls zijn echt ruk (op MIUI9), Spotify, Bandcamp, Netflix, whatever, lockscreen vergaat altijd in een "No music" display met wel controls die niets doen en een lege cover-art..

Is dat beter in MIUI10?
Also, iemand al enig beeld op wanneer skins ook beschikbaar komen in deze regionen? Ik wordt scheel van dat felle wit overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
wat ik niet snap is dat ik hier blijkbaar de enige ben die SERIEUS problemen heeft met de facebook app. Dat ding blijft dus maar crashen. Moet werkelijk elk uur meerdere malen cash wissen en het opruimprogramma draaien om het met moeite terug aan de praat te krijgen. Krijg zelfs melding door xiaomi zelf dat mijn app dikwijls crashed en of de melding doorgestuur mag worden naar hun, wat ik dan ook doe. Vind het het kwa software dus echt een brakke toestel...

dit staat er in de bug melder naar xiaomi....

https://ibb.co/mDbkwL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Asitis schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:22:
Ik zit ook lekker op de stock ROM, puur omdat ik me niet de hele dag met m'n telefoon bezig hou en het allemaal niet zo belangrijk vind zolang het maar werkt, en dat doet het prima :P
Behalve de lockscreen apps, zeker de media-controls zijn echt ruk (op MIUI9), Spotify, Bandcamp, Netflix, whatever, lockscreen vergaat altijd in een "No music" display met wel controls die niets doen en een lege cover-art..

Is dat beter in MIUI10?
Also, iemand al enig beeld op wanneer skins ook beschikbaar komen in deze regionen? Ik wordt scheel van dat felle wit overal.
Kijk in dat geval eens naar de EU ROM van Miui 10, daarbij heb je ook gelijk de mogelijkheid om skins te downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

vtrke schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:28:
wat ik niet snap is dat ik hier blijkbaar de enige ben die SERIEUS problemen heeft met de facebook app. Dat ding blijft dus maar crashen. Moet werkelijk elk uur meerdere malen cash wissen en het opruimprogramma draaien om het met moeite terug aan de praat te krijgen. Krijg zelfs melding door xiaomi zelf dat mijn app dikwijls crashed en of de melding doorgestuur mag worden naar hun, wat ik dan ook doe. Vind het het kwa software dus echt een brakke toestel...

Ik heb de Lite app van Facebook gedownload, die werkt prima. Ik snap sowieso niet waarom mensen nog de "gewone" Facebook + Messenger apps installeren :P
Dutchy88 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Kijk in dat geval eens naar de EU ROM van Miui 10, daarbij heb je ook gelijk de mogelijkheid om skins te downloaden ;)
Maar zijn daar de bugs ook opgelost? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Asitis op 17-10-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
vtrke schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:28:

Ik weet niet of er hier veel mensen zijn met de facebook app, zelf maak ik gebruik van Firefox voor Facebook omdat ik met ublock origin makkelijk de ads kan skippen. Maar als ik naar de log kijk gaat er toch iets fout met of de notificatie toestemmingen of met de agressieve MIUI batterijbespaarder.

Werkte de normale app bij jou ook niet @Asitis of heb je die überhaupt niet geprobeerd?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Überhaupt niet geprobeerd, vieze bloatware :P Ik gebruik het liever helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
je zou denk idd dat het iets te malen heeft met notificaties maar heb in de FB app alle notificaties uit staan, in poco launcher en geen batterijbespaarder uitgeschakeld voor FB...helpt dus niet... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@evdakker @Kaya10 wat voeren jullie met de S9 uit dat je rond de middag al moet laden? Ik gebruik de S8 redelijk intensief, maar alleen als ik de hele tijd navigeer of zware spellen speel krijg ik de batterij binnen een paar uur leeg. Met normaal gebruik haal ik makkelijk het eind van de dag. Is dat bij de S9 zoveel slechter? Ik ben namelijk benieuwd of je dat met een andere telefoon dan wel redt..... dan zou je bijna op zoek moeten naar toestellen met minimaal een 4000 mAh batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
Intussen ook erg gecharmeerd van deze telefoon (altijd al van de Xiaomi's). Op mijn eerste phone (HTC Desire) had ik ook altijd MIUI geïnstalleerd en dat vond ik best fijn werken. Daarna op mijn Nexus altijd een Cyanogen gehad. Sinds 2 jaar nu een S7, en altijd stock gehouden.

Een aantal vragen voordat ik eventueel overstap:
- Ik zie dat je geen full-HD Netflix etc. kan kijken, hoe zit dit met streamen naar Chromecast?
- Camera ziet er aardig uit, hoe houdt deze het tegen de S8 bijvoorbeeld? Ervaringen?

Dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightPhoenix
AFCAjax schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:29:

- Ik zie dat je geen full-HD Netflix etc. kan kijken, hoe zit dit met streamen naar Chromecast?
Geen problemen met streamen naar een Chromecast. Alles is gewoon mooi full-HD (of 4k mocht je dat hebben).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vtrke
Intussen ook erg gecharmeerd van deze telefoon (altijd al van de Xiaomi's). Op mijn eerste phone (HTC Desire) had ik ook altijd MIUI geïnstalleerd en dat vond ik best fijn werken. Daarna op mijn Nexus altijd een Cyanogen gehad. Sinds 2 jaar nu een S7, en altijd stock gehouden.

- Camera ziet er aardig uit, hoe houdt deze het tegen de S8 bijvoorbeeld? Ervaringen?

Dankjewel!
heb hierbovebn wat fotovoorbeelden en video's gepost...ik vind de camera best aardig, beter dan mijn Iphone 6 in elk geval die ik ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
gwystyl schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:27:
@evdakker @Kaya10 wat voeren jullie met de S9 uit dat je rond de middag al moet laden? Ik gebruik de S8 redelijk intensief, maar alleen als ik de hele tijd navigeer of zware spellen speel krijg ik de batterij binnen een paar uur leeg. Met normaal gebruik haal ik makkelijk het eind van de dag. Is dat bij de S9 zoveel slechter? Ik ben namelijk benieuwd of je dat met een andere telefoon dan wel redt..... dan zou je bijna op zoek moeten naar toestellen met minimaal een 4000 mAh batterij
Redelijk veel on-screen tijd, ik ben veel op mijn telefoon bezig. En vanaf vroeg (zes uur). Maar inderdaad, 4000 mAh is beter, met de S9+ hield ik het bijna tot bedtijd vol ;). De Exynos 9810 van de Europese S9 schijnt ook meer batterij te verbruiken dan de Snapdragon 845 van de Amerikaanse S9 (en de F1).
Weer ontopic: met de F1 hield ik 20-30% over aan het eind van de dag... Het is jammer dat er wat andere frustratiepuntjes waren (met name geen notificaties in de statusbalk en gedoe met DND), anders was dit mijn ideale smartphone geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
vtrke schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:25:
je zou denk idd dat het iets te malen heeft met notificaties maar heb in de FB app alle notificaties uit staan, in poco launcher en geen batterijbespaarder uitgeschakeld voor FB...helpt dus niet... :-(
Ik heb om het te proberen ook maar even de Facebook app geïnstalleerd. Zal het een dag/paar dagen proberen en kijken of ik tegen iets aanloop.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vtrke
LightPhoenix schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

Ik heb om het te proberen ook maar even de Facebook app geïnstalleerd. Zal het een dag/paar dagen proberen en kijken of ik tegen iets aanloop.
super, en ik heb facebook en messenger even verwijderd om de lite versie te installeren, zal je ook op de hoogte houden wanneer het daar mis gaat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vtrke

Dankjewel!
1 opmerking nog over de camera, als je veel foto's vlak achter mekaar wil nemen dat treedt er shutter lag op, maw de afdrukknop reageert niet meer onmiddellijk. 1 of 2 foto vlak achter mekaar geen probleem maar meerdere.... ik denk dat dit puur een software issue is waar ze ook al een oplossing voor beloofd hebben...
kan ook te maken hebben met low light...omdat het gisteren bij zonsondergang was

hier nog een review over de camera: https://www.androidpit.com/pocophone-f1-camera-review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Koen050 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:47:
Heeft iemand enig idee waarom ze de face-unlock functionaliteit per regio uitrollen?

Met een simpele update kunnen ze iedereen toch gewoon de mogelijkheid geven voor face-unlock?
Geen idee, maar sinds de update van vandaag hoort België bij de gelukkigen qua face unlock. Zet regio op België en je behoudt alles in Nederlandse taal én je hebt face unlock! Werkt geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

j0p3Y schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:06:
[...]

Geen idee, maar sinds de update van vandaag hoort België bij de gelukkigen qua face unlock. Zet regio op België en je behoudt alles in Nederlandse taal én je hebt face unlock! Werkt geinig.
De taal staat sowieso los van die region setting. Ik heb eigenlijk niets kunnen vinden wat afhankelijk is van die region setting behalve de face unlock. Of de stock ROM zette ik hem dan op India of Hong Kong om face unlock te kunnen gebruiken zonder bijwerkingen.

In Xiaomi.eu hebben ze die hele setting er gewoon uitgesloopt en is face unlock altijd beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Laatst online: 15:09
BlackShadow schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Thx!
Kunnen alle apps veilig gewist worden?
com.xiaomi.* / com.miui.* / com.mi.*
In het stappenplan vermelden ze het volgende:

Note: The Debloater will lists any apps which are safe to remove

Je kan dus in principe alle apps verwijderen die getoond worden in dat programma. Altijd wel even goed kijken wat je aanvinkt uiteraard.
Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's