In de camera even klikken op dat toverstafje. Dan krijg je de optie schoonheid. Die staat standaard op 3.gijskluppels schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:07:
[...]
Waar vind je die setting dan? Ik zie hem nergens in de instellingen van de camera app, maar die hinderlijke 'blur-laag' zie ik soms wel.
Foto's bij weinig licht blijven daarnaast imho echt slecht. En dat komt door de gigantische ISO waardes die de camera app dan kiest, in een poging de sluitertijd acceptabel kort te houden. Ga je naar handmatige instellingen (trouwens, foutief vertaald uit het Engels met 'handleidig', tja dat krijg je o.a. als keuze-optie voorgeschoteld als je 'manual' vanuit het Engels vertaald... #fail) dan kun je de ISO beperken en zo met enige vaste hand toch nog bruikbare foto's maken zonder last van ruis door te hoge ISO.
Toverstafje? Ik zie alleen iets soortgelijks als ik eerst rechtsboven op de menuknop klik (de drie streepjes). Daar staat dan een wit stafje met sterretje met als onderschrift "mooi maken". 1x klikken maakt hem blauw (actief?), nog een klik verandert hem in "beautiful pro", ook blauw.Janet_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:18:
[...]
In de camera even klikken op dat toverstafje. Dan krijg je de optie schoonheid. Die staat standaard op 3.
Is dat het? Dan was die dus uit bij mij, want wit?
Dat beauitfy dingetje komt naar voren bij selfies in portret modus. Onder de andere foto's is deze bij mij niet aanwezig.Janet_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:18:
[...]
In de camera even klikken op dat toverstafje. Dan krijg je de optie schoonheid. Die staat standaard op 3.
Voor wat betreft de geblurde foto's, heb je het ook eens geprobeerd met een alternatieve camera app zoals Open Camera?
@gijskluppels Toevallig kom ik op Amazon een review tegen van iemand waarin hetzelfde blur-effect probleem wordt opgemerkt. Volgens diegene is dit niet te veranderen en hoopt dat ze het in een volgende MIUI update verhelpen. (bron)
Verwijderd
https://xiaomi.eu/communi...nfirmed-issues-faq.46800/Bremg schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:48:
Tot nu toe echt niet blij met mijn pocophone en dat komt eigelijk door een bugje. De dnd functie werkt niet. Mailtjes blijven een notificatie geven. Niet fijn als je slaapt..
Daarbij is dat hele miui wel behoorlijk brak. Die forums zijn verschrikkelijk. Op bug meldingen wordt niet gereageerd.
Ik zou het echt een geniale telefoon vinden als het gewoon stock Android was..
Lineage OS 16 is uit, veel betere notch support, veel betere stereo weergave.
Eigenlijk is alles zo'n beetje aan het toestel verbeterd.
Eerste release is aardig geslaagd, ir sensor werkt niet maar daar gaat poco nog naar kijken.
Eigenlijk is alles zo'n beetje aan het toestel verbeterd.
Eerste release is aardig geslaagd, ir sensor werkt niet maar daar gaat poco nog naar kijken.
Klopt het dat als je flashed all je settings etc kwijt bent trouwens?
Er wordt voor gewaarschuwd bij het unlocken al maar ik zou niet weten waarom dat zou zijn....
Er wordt voor gewaarschuwd bij het unlocken al maar ik zou niet weten waarom dat zou zijn....
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Als je de bootloader unlocked dan ben doe je ook direct een complete wipe van de telefoon. Alles is dus dan inderdaad weg. Vaak is het overigens ook zo dat voordat je een nieuwe ROM flashed (lees, je gaat van MIUI naar LOS 16 bijvoorbeeld) je ook een volledige wipe moet doen in TWRP.
Het zijn dus niet alleen de settings die weg zijn. Ook al je apps die niet standaard bij de ROM horen, zijn weg. Het is alsof je hem net weer nieuw uit het doosje hebt gehaald. Ook zegt Xiaomi dat je dan de fabrieksgarantie kwijt bent. Dat is een heftig gedebateerd thema, omdat je hier in Europa wel nog gewoon garantie hebt na een unlock. bron . Heb je hem buiten Europa gekocht, dan is de kans groot dat de garantie wel weg is. Was voor mij ook een reden om hem hier in Europa te kopen. Kost meer, maar ook zeker garantie na een unlock.
Het zijn dus niet alleen de settings die weg zijn. Ook al je apps die niet standaard bij de ROM horen, zijn weg. Het is alsof je hem net weer nieuw uit het doosje hebt gehaald. Ook zegt Xiaomi dat je dan de fabrieksgarantie kwijt bent. Dat is een heftig gedebateerd thema, omdat je hier in Europa wel nog gewoon garantie hebt na een unlock. bron . Heb je hem buiten Europa gekocht, dan is de kans groot dat de garantie wel weg is. Was voor mij ook een reden om hem hier in Europa te kopen. Kost meer, maar ook zeker garantie na een unlock.
[ Voor 56% gewijzigd door LightPhoenix op 04-10-2018 07:38 ]
Ik heb de Pocophone nu een week in gebruik en hij bevalt me prima. Mega snel en de batterijduur is bizar (komende van een G5). Nu heb ik echter wel een bug die me behoorlijk irriteert. Wanneer ik de telefoon met de auto verbind via bluetooth om muziek af te spelen, switcht te telefoon constant tussen bluetooth codecs. Ik hoor de kwaliteit veranderen en de verbinding pauzeert dan voor een fractie. Dit gebeurt om de zoveel seconden. Ik heb al geprobeerd om een vaste codec te selecteren, maar dit werkt helaas niet. De telefoon switcht nog steeds tussen codecs. Heeft iemand anders hier ook last van?
Wat heb je zelf al gevonden?Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:33:
Werkt 3G en 4G nu op de Pocophone met Orange of niet?
Verwijderd
Orange beweert dat het niet werkt op 4G en misschien met 3G, deze persoon beweert dat het wel lukt: https://twitter.com/Nicky_Dem/status/1047880092578471936 maar is een Proximus gebruiker.
Even voor mijn nieuwsgierigheid, heb je dit probleem ook als je via een bluutooth hoofdtelefoon of bluetooth speaker luistert (als deze tenminste verschillende codecs ondersteunen)?adehaan968cs schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:31:
Wanneer ik de telefoon met de auto verbind via bluetooth om muziek af te spelen, switcht te telefoon constant tussen bluetooth codecs. Ik hoor de kwaliteit veranderen en de verbinding pauzeert dan voor een fractie.
Heb het even getest. Switch dan inderdaad niet. Heel vreemd probleem.musicfreak schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:50:
[...]
Even voor mijn nieuwsgierigheid, heb je dit probleem ook als je via een bluutooth hoofdtelefoon of bluetooth speaker luistert (als deze tenminste verschillende codecs ondersteunen)?
Ik ben eens nieuwsgierig: heeft er iemand hier last van een toch lag bij het typen op Gboard of een ander toetsenbord? Ik merk dat ik nu veel meer fouten typ dan met mijn vorige gsm (redmi note 3). Lees ook dat er nog met dit probleem zitten. (https://forum.xda-develop...-touch-lag-issue-t3847981)
Zit nu op Lineagos 15.1, maar denk dat ik het ook al op miui had. Hopen dat dit met software kan opgelost worden. Had ergens gelezen dat het beter zou gaan met een first party toetsenbord, dus nu ben ik aan het typen op het aosp toetsenbord, maar kan nog niet zeggen of dit beter gaat.
Zit nu op Lineagos 15.1, maar denk dat ik het ook al op miui had. Hopen dat dit met software kan opgelost worden. Had ergens gelezen dat het beter zou gaan met een first party toetsenbord, dus nu ben ik aan het typen op het aosp toetsenbord, maar kan nog niet zeggen of dit beter gaat.
Ik heb hier zelf geen last van op LineageOS 16 in combinatie met SwiftKey.sieem schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:50:
Ik ben eens nieuwsgierig: heeft er iemand hier last van een toch lag bij het typen op Gboard of een ander toetsenbord? Ik merk dat ik nu veel meer fouten typ dan met mijn vorige gsm (redmi note 3). Lees ook dat er nog met dit probleem zitten. (https://forum.xda-develop...-touch-lag-issue-t3847981)
Merkte wel wat vertraging met name met het scrollen op miui 10.
Wat ik weet dat ze het momenteel in onderzoek hebben, en het in sommige gevallen al opgelost hebben en het met de volgende update's gaan verhelpen.
Pas op met SwiftKey, dit is gewoon een verkapte keylogger.. Mocht dit in verkeerde handen vallen dan heb je met een simpele regex zo de wachtwoorden uit de ruwe data gehaald (zoeken op @ van emails)Bassbounce schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:56:
[...]
Ik heb hier zelf geen last van op LineageOS 16 in combinatie met SwiftKey.
Merkte wel wat vertraging met name met het scrollen op miui 10.
Wat ik weet dat ze het momenteel in onderzoek hebben, en het in sommige gevallen al opgelost hebben en het met de volgende update's gaan verhelpen.
Bedankt voor de waarschuwing, dit was mij geheel onbekend en zal op zoek gaan na een opvolger!Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Pas op met SwiftKey, dit is gewoon een verkapte keylogger.. Mocht dit in verkeerde handen vallen dan heb je met een simpele regex zo de wachtwoorden uit de ruwe data gehaald (zoeken op @ van emails)
Al die alternatieve toetsenborden werken op deze manier, ze sturen je data door naar de servers voor "analyse" en het gros zal er ook zodanig mee omgaan maar het hoeft maar 1 keertje mis te gaanBassbounce schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:01:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing, dit was mij geheel onbekend en zal op zoek gaan na een opvolger!
Zo na een weekje kan ik zeggen dat ik tevreden ben afgezien van het toetsenbord dat af en toe vastloop en het feit dat m'n selfies van Catfish kwaliteit zijn. (Zie er veel beter uit dan in het echt haha)
Ik zit te twijfelen of ik naar lineage moet maar miui bevalt me eigenlijk ook wel prima (kom van een Samsung S8)
Ik zit te twijfelen of ik naar lineage moet maar miui bevalt me eigenlijk ook wel prima (kom van een Samsung S8)
Accu niet brak?Janet_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:18:
Zo na een weekje kan ik zeggen dat ik tevreden ben afgezien van het toetsenbord dat af en toe vastloop en het feit dat m'n selfies van Catfish kwaliteit zijn. (Zie er veel beter uit dan in het echt haha)
Nee totaal niet. En dat terwijl ik echt wel veel app, YouTube en Netflix. Doe ongeveer 1,5 dag met de accu.
Ik zeg dat omdat je batterij 2% in een uur laadt. Maar was geen issue dusJanet_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 01:51:
[...]
Nee totaal niet. En dat terwijl ik echt wel veel app, YouTube en Netflix. Doe ongeveer 1,5 dag met de accu.
Hoe kom je daar nu bij? SwiftKey is een bedrijf dat in 2016 is gekocht door Microsoft (nieuws: Microsoft neemt Swiftkey over - update), imo wel de beste (subjectief uiteraard) toetsenbord app met goede tekstvoorspelling.Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Pas op met SwiftKey, dit is gewoon een verkapte keylogger.. Mocht dit in verkeerde handen vallen dan heb je met een simpele regex zo de wachtwoorden uit de ruwe data gehaald (zoeken op @ van emails)
Imo een van de betrouwbaarste keyboards, nog wat boven de Google keyboard qua handigheid. Zeker geen schimmige keylogger.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
PixelExperience ROM is ook beschikbaar. https://forum.xda-develop...perience-t3830197/page233Janet_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:18:
Draait al op Android 9. Ik draai het momenteel op mijn rmn5global. Prima ROM. Vele malen beter dan MIUI..
[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 05-10-2018 06:15 ]
Swiftkey is dan misschien de uitzondering op de regel, maar er is een goede reden dat je via InTune policies kan forceren dat je geen alternatief toetsenbord op een zakelijke telefoon mag gebruikenjanvanduschoten schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 02:21:
[...]
Hoe kom je daar nu bij? SwiftKey is een bedrijf dat in 2016 is gekocht door Microsoft (nieuws: Microsoft neemt Swiftkey over - update), imo wel de beste (subjectief uiteraard) toetsenbord app met goede tekstvoorspelling.
Imo een van de betrouwbaarste keyboards, nog wat boven de Google keyboard qua handigheid. Zeker geen schimmige keylogger.
Oja vergeten daarop te reageren. Klopt inderdaad. Ik gebruikte mn lader van de s8, maar dat is dus geen succes. Ik vind het snelladen met de originele kabel overigens ook geen succes. Vind het toch wat langer duren maar misschien is dat wel gevoelsmatig.NeWSJuNK schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 02:12:
[...]
Ik zeg dat omdat je batterij 2% in een uur laadt. Maar was geen issue dus
Iemand die PixelExperience ROM gebruikt op de telefoon? Want wil weten voordat ik het aanschaf of het een goede ROM is.
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van de Pocophone voor zakelijk gebruik. Privé gebruik ik de iPhone X dus was erg benieuwd hoe dit toestel zou bevallen. Eerlijk is eerlijk ik heb er nog geen moment spijt van. de notch was voor mij geen minpunt gezien de X deze ook heeft.
Wat snelheid betreft doet dit toestel echt nauwelijks onder voor de iPhone X, al merk ik soms wat vertraging met snel door een pagina scrollen bijvoorbeeld. Dit lees ik ook op andere sites dus mogelijk heeft dat te maken met een software bug die in de toekomst nog gefixt wordt.
Het uiterlijk ziet er misschien wat goedkoop uit, maar de materialen voelen toch wel degelijk aan.Voor deze prijs heb ik er graag een plastic achterkant voor over i.p.v. glas wat ook nog eens veel gevoeliger is. Fingerprint scanner is echt razendsnel, voor mijn gevoel veel sneller dan de iPhone 7 die ik ook een tijd in gebruik heb gehad. Face herkenning werkt nog niet in NL maar dankzij de tip om je regio op Hong Kong te zetten werkt het nu ook.
Miui werkt ook prima, het blijft nog even wennen in vergelijking met iOS maar het is allemaal erg soepel en overzichtelijk. Ik heb geen ervaring met stock Android maar ik kan zo snel geen Miui nadelen vinden. Is waarschijnlijk ook een kwestie van smaak.
Enige nadeel van de Pocophone is het LCD scherm hoewel gelukkig geen last van screen bleeding is het toch een aardig verschil in kwaliteit als je OLED gewend bent. En het notificatie LED-je wat echt heel minimalistisch en in 1 kleur is uitgevoerd.
Kortom echt een top toestel voor een bizar lage prijs al je kijkt naar de specs.
Wat snelheid betreft doet dit toestel echt nauwelijks onder voor de iPhone X, al merk ik soms wat vertraging met snel door een pagina scrollen bijvoorbeeld. Dit lees ik ook op andere sites dus mogelijk heeft dat te maken met een software bug die in de toekomst nog gefixt wordt.
Het uiterlijk ziet er misschien wat goedkoop uit, maar de materialen voelen toch wel degelijk aan.Voor deze prijs heb ik er graag een plastic achterkant voor over i.p.v. glas wat ook nog eens veel gevoeliger is. Fingerprint scanner is echt razendsnel, voor mijn gevoel veel sneller dan de iPhone 7 die ik ook een tijd in gebruik heb gehad. Face herkenning werkt nog niet in NL maar dankzij de tip om je regio op Hong Kong te zetten werkt het nu ook.
Miui werkt ook prima, het blijft nog even wennen in vergelijking met iOS maar het is allemaal erg soepel en overzichtelijk. Ik heb geen ervaring met stock Android maar ik kan zo snel geen Miui nadelen vinden. Is waarschijnlijk ook een kwestie van smaak.
Enige nadeel van de Pocophone is het LCD scherm hoewel gelukkig geen last van screen bleeding is het toch een aardig verschil in kwaliteit als je OLED gewend bent. En het notificatie LED-je wat echt heel minimalistisch en in 1 kleur is uitgevoerd.
Kortom echt een top toestel voor een bizar lage prijs al je kijkt naar de specs.
Sinds twee weken in bezit van de F1 en zowel op mijn Pioneer DEH-4700BT autoradio als een OVC3860 Bluetooth A2DP module van eBay geen geluidskwaliteits-issues waarneembaar.adehaan968cs schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:31:
Wanneer ik de telefoon met de auto verbind via bluetooth om muziek af te spelen, switcht te telefoon constant tussen bluetooth codecs. Ik hoor de kwaliteit veranderen en de verbinding pauzeert dan voor een fractie. Dit gebeurt om de zoveel seconden. Ik heb al geprobeerd om een vaste codec te selecteren, maar dit werkt helaas niet. De telefoon switcht nog steeds tussen codecs. Heeft iemand anders hier ook last van?
Hoe lang duurt het snelladen bij jou?Janet_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:47:
[...]
Oja vergeten daarop te reageren. Klopt inderdaad. Ik gebruikte mn lader van de s8, maar dat is dus geen succes. Ik vind het snelladen met de originele kabel overigens ook geen succes. Vind het toch wat langer duren maar misschien is dat wel gevoelsmatig.
Als ik 'm bijlaad met meegeleverde oplader en kabel, is 'ie meestal binnen 1-1.5 uur weer vol, komende van ~20-30% remaining capacity. Voor een max 18W lader en een 15.4Wh accu niet onaardig lijkt me.
Ik zit bij Orange en kan bevestigen dat 3G en 4G gewoon werkt zoals het moet.Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:45:
[...]
Orange beweert dat het niet werkt op 4G en misschien met 3G, deze persoon beweert dat het wel lukt: https://twitter.com/Nicky_Dem/status/1047880092578471936 maar is een Proximus gebruiker.
Verwijderd
Dankje!!!Matomatisch schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:26:
[...]
Ik zit bij Orange en kan bevestigen dat 3G en 4G gewoon werkt zoals het moet.
Enige idee wanneer MIUI 10 via OTA zal worden gepushed?
Performance van de telefoon is echt goed, maar ik mis Android Auto, dat crasht onder MIUI 9. Oh en het scherm is écht krasgevoelig, plak daar zo snel mogelijk een protector op.
Performance van de telefoon is echt goed, maar ik mis Android Auto, dat crasht onder MIUI 9. Oh en het scherm is écht krasgevoelig, plak daar zo snel mogelijk een protector op.
De developer rom, weekly, muv deze week ivm Chinese feestdagen. De stable elke 2 maanden.gijskluppels schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:12:
Enige idee wanneer MIUI 10 via OTA zal worden gepushed?
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Ik ben inmiddels geïnteresseerd geraakt in de Pocophone. Ik ben op zoek naar iemand die mij iets kan vertellen over de kwaliteit van de microfoon tijdens een video opname. Kan ik dit vergelijken met een S6 die gaat kraken als het geluid te hard is (bijv. tijdens concert of feestje)? Of is dit aanzienlijk beter? Heb op het moment een OP3, die voldoet daarin prima.
Verwijderd
Mooie reviewDutchy88 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:30:
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van de Pocophone voor zakelijk gebruik. Privé gebruik ik de iPhone X dus was erg benieuwd hoe dit toestel zou bevallen. Eerlijk is eerlijk ik heb er nog geen moment spijt van. de notch was voor mij geen minpunt gezien de X deze ook heeft.
Ik heb hem ook binnen, al eerder miui gehad.. went weer snel... Ik krijg alleen mijn werkprofiel er niet op met Microsoft intune... Iemand dit ook gehad en weet waar dit in zit?
Zou lineage is dit niet hebben? Ga maar eens unlock aanvragen..
Zou lineage is dit niet hebben? Ga maar eens unlock aanvragen..
[ Voor 16% gewijzigd door red bull op 07-10-2018 09:39 ]
Gisteren ook wat getest. En elke 15-30 seconden is er een kortstondige onderbrekening via bluetooth naar de auto. Kwaliteit is wat mij betreft ook wat slechter dan met mijn vorige telefoon (Galaxy A5)adehaan968cs schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:31:
Ik heb de Pocophone nu een week in gebruik en hij bevalt me prima. Mega snel en de batterijduur is bizar (komende van een G5). Nu heb ik echter wel een bug die me behoorlijk irriteert. Wanneer ik de telefoon met de auto verbind via bluetooth om muziek af te spelen, switcht te telefoon constant tussen bluetooth codecs. Ik hoor de kwaliteit veranderen en de verbinding pauzeert dan voor een fractie. Dit gebeurt om de zoveel seconden. Ik heb al geprobeerd om een vaste codec te selecteren, maar dit werkt helaas niet. De telefoon switcht nog steeds tussen codecs. Heeft iemand anders hier ook last van?
Zou dit een probleem zijn met MIUI of een hardware issue?
Ik hoop een MIUI issue. Kwaliteit kan zijn omdat hij tussen codecs wisselt. Als ik hem op APTx HD zet klinkt het minstens net zo goed als mijn oude G5, maar omdat hij steeds switcht tussen APTx HD en SBC (wat lage kwaliteit is) is het knap vervelend. Het feit dat hij steeds wisselt lijkt me in dit geval dan wel softwarematig.beOnt schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Gisteren ook wat getest. En elke 15-30 seconden is er een kortstondige onderbrekening via bluetooth naar de auto. Kwaliteit is wat mij betreft ook wat slechter dan met mijn vorige telefoon (Galaxy A5)
Zou dit een probleem zijn met MIUI of een hardware issue?
Enig idee waarom hij dit doet, dit switchen?adehaan968cs schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:24:
maar omdat hij steeds switcht tussen APTx HD en SBC (wat lage kwaliteit is) is het knap vervelend.
Toen ik miui gebruikte vond ik de muziek aardig vlak klinken, weinig dynamiek.musicfreak schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:54:
[...]
Enig idee waarom hij dit doet, dit switchen?
Sinds ik gebruik maak van LineageOS 16 met equalizer, klinkt het geluid perfect!
Een ding waar ik me wel aan irriteer is de kijkhoek als je een polaroid zonnebril op hebt....
in landscape zie je het prima maar normaal moet je je scherm en je hoofd tilten om het goed te zien....
dat ze daar nou niet iets op gevonden hebben (scherm 90 graden draaien?)
in landscape zie je het prima maar normaal moet je je scherm en je hoofd tilten om het goed te zien....
Als je het 90 graden draait verplaats je het probleem alleen aangezien dan landscape niet meer te zien is. Ze kunnen het polarisatiefilter ook weglaten, maar dan heb je meer last van glare in de zon en kun je het scherm weer minder goed aflezen.DRuw schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:45:
Een ding waar ik me wel aan irriteer is de kijkhoek als je een polaroid zonnebril op hebt....
das waar maar ik denk dat "men" meer problemen heeft met een scherm normaal aflezen met een zonnebril op dan op landscape...
iedere keer over je bril kijken om uberhaubt te zien wie er belt is anders dan dat je een YT filmpje bewust aanzet oid...
just my 2 cents...
iedere keer over je bril kijken om uberhaubt te zien wie er belt is anders dan dat je een YT filmpje bewust aanzet oid...
just my 2 cents...
Dat puntje liep ik ook tegen aan van het weekend. De telefoon bevalt me prima, maar ik heb dus aan gepolariseerde zonnebril en dat viel me even tegen

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Geen flauw ideemusicfreak schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:54:
[...]
Enig idee waarom hij dit doet, dit switchen?
Ik heb toevallig net een screenprotector besteld. Maar verandert dat dan de polarisatie van het licht?Raznov schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:01:
Als je problemen hebt met het scherm met een gepolariseerde zonnebril: koop een glazen screenprotector (kan je al vinden voor iets van een dollar op aliexpress) en zet deze er op. Is je scherm ook nog eens beschermd.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zie ook YouTube: SOLUTION for Polarized Sunglasses On SmartPhones Screen In HINDI By ... voor een mooi voorbeeld. De wetenschappelijke onderbouwing heb ik mij verder niet echt mee bezig gehouden, maar had ergens gelezen dat het, het licht moest verspreiden. Ook werkt het niet bij alle screenprotectors, heb een tijdje terug problemen gehad met matte protectors bijvoorbeeld. Heb zelf voor de Poco deze gekocht: https://nl.aliexpress.com...MI-max-2/32917301708.htmlAcid_Burn schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:05:
[...]
Ik heb toevallig net een screenprotector besteld. Maar verandert dat dan de polarisatie van het licht?
Ik heb er 2 naar me onderweg om te testen toevallig maar het zullen dezelfde zijn:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.334a4c4dy4XQjA
en
we gaan het zien...
en
we gaan het zien...
Ik probeer de bootloader van mijn Pocophone te unlocken, maar de Mi Unlock tool stopt steeds bij 50% waarop ik de melding "Couldn't verify device" "Unknown error(-1)" krijg.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
- USB debugging staat aan
- OEM unlocking staat aan
- Mi account is gekoppeld

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 08-10-2018 13:24 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Welke versie software gebruik je voor de unlock tool?Compizfox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:20:
Ik probeer de bootloader van mijn Pocophone te unlocken, maar de Mi Unlock tool stopt steeds bij 50% waarop ik de melding "Couldn't verify device" "Unknown error(-1)" krijg.
[Afbeelding]
Je kan ook even kijken of je via http://i.mi.com je device kan vinden, zo niet, op je Pocophone even de sync naar Mi uit zetten en weer aan zetten. Als hij daarna wel werkt nogmaals proberen via fastboot te unlocken.
Had ik al gevonden, maar is niet hetzelfde probleem als ik heb.
De laatste (3.3.827.31).Raznov schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:50:
[...]
Welke versie software gebruik je voor de unlock tool?
Onder "My space and devices" bedoel je? Daar staat hij wel tussen:Je kan ook even kijken of je via http://i.mi.com je device kan vinden, zo niet, op je Pocophone even de sync naar Mi uit zetten en weer aan zetten. Als hij daarna wel werkt nogmaals proberen via fastboot te unlocken.

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 08-10-2018 15:13 ]
Hier had ik zelf ook last van, na tal van "oplossingen" geprobeerd te hebben, is het me uiteindelijk gelukt door een registry aanpassing te maken met de volgende .reg file. Het probleem wordt blijkbaar veroorzaakt door een verschil tussen USB 2.X en 3.X.Compizfox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:20:
[Afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\usbflags\18D1D00D0100] "osvc"=hex:00,00 "SkipContainerIdQuery"=hex:01,00,00,00 "SkipBOSDescriptorQuery"=hex:01,00,00,00 |
Bedankt, deze deed het hem!JFranke schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:02:
[...]
Hier had ik zelf ook last van, na tal van "oplossingen" geprobeerd te hebben, is het me uiteindelijk gelukt door een registry aanpassing te maken met de volgende .reg file. Het probleem wordt blijkbaar veroorzaakt door een verschil tussen USB 2.X en 3.X.
code:
1 2 3 4 5 6 Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\usbflags\18D1D00D0100] "osvc"=hex:00,00 "SkipContainerIdQuery"=hex:01,00,00,00 "SkipBOSDescriptorQuery"=hex:01,00,00,00
Ik ben nu voorbij de stap "Verifying device" gekomen. Nu zegt hij echter "Couldn't unlock" "After 8 hours of trying to unlock device".
Ik neem aan dat dit een brakke vertaling is van de boodschap dat ik nog 8 uur moet wachten voordat ik hem kan unlocken?
Even wachten tot vanavond dan maar.
Welke custom ROM raden jullie aan, als ik mag vragen? Ik ben altijd fan geweest van Cyanogenmod/LineageOS. Ik zag dat er al een (unofficial) LineageOS 16 voor de Pocophone te vinden is op XDA, en had me voorgenomen om deze direct te flashen.
In de paar dagen dat ik de Pocophone heb is MIUI me eigenlijk (tegen mijn verwachting in) ook prima bevallen. Ik zou deze natuurlijk ook gewoon kunnen rooten. Het voordeel is dan dat ik IR face unlock behoud.
Dan heb je ook nog Xiaomi.eu, wat een community-driven verbeterde versie van MIUI schijn te zijn.
Welke custom ROM raden jullie aan, als ik mag vragen? Ik ben altijd fan geweest van Cyanogenmod/LineageOS. Ik zag dat er al een (unofficial) LineageOS 16 voor de Pocophone te vinden is op XDA, en had me voorgenomen om deze direct te flashen.
In de paar dagen dat ik de Pocophone heb is MIUI me eigenlijk (tegen mijn verwachting in) ook prima bevallen. Ik zou deze natuurlijk ook gewoon kunnen rooten. Het voordeel is dan dat ik IR face unlock behoud.
Dan heb je ook nog Xiaomi.eu, wat een community-driven verbeterde versie van MIUI schijn te zijn.
Zelf draai ik de eu-rom, welke goed bevalt, veel meuk is er in ieder geval uit. Wel twijfel ik nog naar een overgang naar Lineage OS (vooral als ik dit zie: YouTube: Stable Lineage OS 16 PocoPhone F1| Android 9.0 Pie Poco F1 (BEST ROM...). Maar zie wel weer op tegen het opnieuw instellen van mijn telefoon, want dat kost iedere keer tijd. Daarom wacht ik zelf ook op een official Lineage release, want dan mag ik er toch van uit gaan dat het eenvoudiger gaat worden om het geheel via ota up to date te houden (zoals ik bij mijn oneplus one was gewend).
Kan natuurlijk ook het eea gewoon backuppen met titanium backup oid, maar ben denk ik gewoon lui
Kan natuurlijk ook het eea gewoon backuppen met titanium backup oid, maar ben denk ik gewoon lui
[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 08-10-2018 16:17 ]
Vandaag de Poco F1 128GB blauw binnengekregen. Eerste indruk; kneiter snel, scherm is beter dan ik had verwacht (als in, erg goed), speakers geven goed geluid. MIUI is wel wat te 'speels' voor me denk ik; ik ga het 2 weken proberen. Zo niet, dan ga ik denk ik over naar Lineage OS. Vanaf morgen 10 dagen in de VS, dus ik ga eens kijken hoe hij bevalt.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik draai op het moment ook de Xiaomi.eu rom, maar ik vermoed dat ik naar lineage ga, als die er officieel is.
Aannames zijn fataal.
Poco heeft gereageerd over de ontstane ophef over het scherm:

[ Voor 28% gewijzigd door Bassbounce op 08-10-2018 17:55 ]
Zit ook nog te twijfelen over de aanschaf van een pocophone. Issue waardoor ik nog twijfel is de widefine L1 (Netflix HD) ondersteuning. Die enkele keer dat ik Netflix op mijn telefoon kijk maakt me weinig uit maar ik stream veelvuldig Netflix met mijn telefoon naar mijn 50 inch tv via Chromecast. 540p ga je dan wel zien vrees ik. Iemand een idee of je bij deze manier van streamen ook vast zit aan SD of dat dan wel HD mogelijk is?
Klinkt als een PR (lul) verhaal, mijn scherm heeft ook 'gradient by design'.Bassbounce schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:53:
Poco heeft gereageerd over de ontstane ophef over het scherm:
[Afbeelding]
Als je naar; instellingen gaat -> over deze telefoon -> 4x Kernel versie tikt, krijg je de CIT test menu, kan je zo ongeveer alles testen van de telefoon inclusief het scherm, nog steeds bleeding onderin.
Inmiddels mijn poco ook een aantal dagen binnen,bij belsimpel gekocht.
Banggood duurt veel te lang, na een maand wachten geannuleerd.
Zoals ook in de tweakers review beschreven, erg snelle telefoon, prijs, accu ect.
Die Miui interface gaat hem niet worden, dus binnenkort is unlocken, veel liever stock android.
Die afgeronde scherm hoeken onderin had ook niet gehoeven, zou leuk zijn als je dat ook kon verbergen net zoals de notch boven in.
Chromecast kan je gewoon HD streamen geen enkel probleem.The Medic schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:01:
Zit ook nog te twijfelen over de aanschaf van een pocophone. Issue waardoor ik nog twijfel is de widefine L1 (Netflix HD) ondersteuning. Die enkele keer dat ik Netflix op mijn telefoon kijk maakt me weinig uit maar ik stream veelvuldig Netflix met mijn telefoon naar mijn 50 inch tv via Chromecast. 540p ga je dan wel zien vrees ik. Iemand een idee of je bij deze manier van streamen ook vast zit aan SD of dat dan wel HD mogelijk is?
Las ergens in een review dat je het scherm in portret stand niet kunt aflezen met een gepolariseerde zonnebril.. iemand die dit kan bevestigen? Want dat is natuurlijk niet echt een slim design
Klopt en tja... Ik heb liever zo dan in andersom. Aan de andere kant, dit is ook een van de redenen dat ik geen gepolariseerde zonnebril heb. Overigens staat nog geen pagina terug hier ook een stuk over, dus misschien volgende keer even de zoekfunctie gebruiken.vogels schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:33:
Las ergens in een review dat je het scherm in portret stand niet kunt aflezen met een gepolariseerde zonnebril.. iemand die dit kan bevestigen? Want dat is natuurlijk niet echt een slim design
Thanks heb er overheen gelezen denk ik, want heb hier wel zitten bladeren. Eens even afwachten of de screenprotector oplossing werkt. Zit nog te twijfelen tussen de Poco of de mi8
Ik denk dat je hem verkeerd opvat: het display heeft geen "gradient by design", maar het power menu (wat je krijgt als je de power button lang inhoudt heeft een gradient aan de onderkant.nFo schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:48:
[...]
Klinkt als een PR (lul) verhaal, mijn scherm heeft ook 'gradient by design'.
Ik heb dit ook even getest en ik heb inderdaad nergens last van "edge bleed" behalve in dat power menu, wat dus geen edge bleed is maar gewoon die achtergrond.
Inderdaad. Vrij vervelend en dom bedacht.vogels schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:33:
[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 08-10-2018 20:00 ]
Is hier iemand die al een smart cover gebruikt? Ik heb een nillkin binnen, maar die lijkt niet smart,...
Probeer anders PixelExperience ROM prima rom.Hammetje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:32:
Vandaag de Poco F1 128GB blauw binnengekregen. Eerste indruk; kneiter snel, scherm is beter dan ik had verwacht (als in, erg goed), speakers geven goed geluid. MIUI is wel wat te 'speels' voor me denk ik; ik ga het 2 weken proberen. Zo niet, dan ga ik denk ik over naar Lineage OS. Vanaf morgen 10 dagen in de VS, dus ik ga eens kijken hoe hij bevalt.
Ik heb overal een lichte screen bleeding aan de onderkant, dat is wel jammer.Compizfox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:59:
[...]
Ik denk dat je hem verkeerd opvat: het display heeft geen "gradient by design", maar het power menu (wat je krijgt als je de power button lang inhoudt heeft een gradient aan de onderkant.
Ik heb dit ook even getest en ik heb inderdaad nergens last van "edge bleed" behalve in dat power menu, wat dus geen edge bleed is maar gewoon die achtergrond.
[...]
Inderdaad. Vrij vervelend en dom bedacht.
Maar verder weinig te klagen, misschien maar polletje starten.
Is veel meer dan die; 0,3% wat Xiaomi vermeld.
[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 08-10-2018 21:29 ]
Dan zou ik het toestel retourneren, hier nergens geen last van.nFo schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:27:
[...]
Ik heb overal een lichte screen bleeding aan de onderkant, dat is wel jammer.
Maar verder weinig te klagen, misschien maar polletje starten.
Is veel meer dan die; 0,3% wat Xiaomi vermeld.
Ik had er ook last van. Retour gestuurd naar Belsimpel.
Wellicht te laat om nog te zien voor je vertrekt, maar volgens een Amerikaanse review is de Pocophone onbruikbaar in de VS, omdat die de daar benodigde frequenties niet ondersteunt. Geen idee of dit echt overal zo is, maar het zou vervelend zijn om 10 dagen enkel met een Wi-Fi-telefoon rond te lopen...Hammetje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:32:
Dank voor de headsup. Sta al op Schiphol, moet zo boarden. Ik ben benieuwd, we gaan het meemaken. Ik laat het wel weten wat mijn simkaarten in de VS doen qua bereik, ik heb privé een KPN simkaart en zakelijk T-Mobile simkaart in het toestel zitten.Amazor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Wellicht te laat om nog te zien voor je vertrekt, maar volgens een Amerikaanse review is de Pocophone onbruikbaar in de VS, omdat die de daar benodigde frequenties niet ondersteunt. Geen idee of dit echt overal zo is, maar het zou vervelend zijn om 10 dagen enkel met een Wi-Fi-telefoon rond te lopen...
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Heb de Pocophone sinds gisteren binnen via Belsimpel (128GB versie,steel blue)...
kom van een Moto G5 met nagenoeg stock Android dus de MIUI interface is even wennen, zeker het ontbreken van notificaties maar zal wel opgelost geraken id toekomst.
1 ding stoort me echter serieus. de facebook app crashed constant. Ik krijg regelmatig de boodschap "facebook app reageert niet meer"...het enige wat ik dan kan doen is via de "opruimer app" die er op zit alles cleanen en dan kan ik facebook terug opstarten...nog iemand dezelfde ervaring of hoe je dit kan oplossen?
kom van een Moto G5 met nagenoeg stock Android dus de MIUI interface is even wennen, zeker het ontbreken van notificaties maar zal wel opgelost geraken id toekomst.
1 ding stoort me echter serieus. de facebook app crashed constant. Ik krijg regelmatig de boodschap "facebook app reageert niet meer"...het enige wat ik dan kan doen is via de "opruimer app" die er op zit alles cleanen en dan kan ik facebook terug opstarten...nog iemand dezelfde ervaring of hoe je dit kan oplossen?
Geen bekend probleem bij de Poco zelf. Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Of even uitloggen en weer inloggen / cache gewist?vtrke schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:27:
Heb de Pocophone sinds gisteren binnen via Belsimpel (128GB versie,steel blue)...
Jup, facebook app verwijdert en terug geinstalleerd, hielp niets. Ik denk dat het te maken heeft met de floating notificaties van facebook...sinds ie daar een melding over gaf begon het mis te gaan.Raznov schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:45:
[...]
Geen bekend probleem bij de Poco zelf. Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Of even uitloggen en weer inloggen / cache gewist?
Kun je die niet uitschakelen? Natuurlijk geen perfecte oplossing, maar dat lost het crashen wellicht op. Je kunt Facebook Messenger installeren om daar dan in ieder geval persoonlijke berichten wel nog als notificatie binnen te krijgen.vtrke schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Jup, facebook app verwijdert en terug geinstalleerd, hielp niets. Ik denk dat het te maken heeft met de floating notificaties van facebook...sinds ie daar een melding over gaf begon het mis te gaan.
heb nu alle notificaties uitstaan van facebook app...ben benieuwd of dit goed gaat en is natuurlijk verre van ideaalq-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:40:
[...]
Kun je die niet uitschakelen? Natuurlijk geen perfecte oplossing, maar dat lost het crashen wellicht op. Je kunt Facebook Messenger installeren om daar dan in ieder geval persoonlijke berichten wel nog als notificatie binnen te krijgen.
I.p.v de app kun je natuurlijk ook in de browser een link naar Fb op het startscherm plaatsenvtrke schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Jup, facebook app verwijdert en terug geinstalleerd, hielp niets. Ik denk dat het te maken heeft met de floating notificaties van facebook...sinds ie daar een melding over gaf begon het mis te gaan.
Zo doe ik het en met de browser Kiwi kun je dan ook de messenger hierin gebruiken zonder dat die geïnstalleerd is
Probeer deze: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3847565 Ik gebruik de RMN5G ROM erg stabiel. En stock bijna.Compizfox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:44:
Even wachten tot vanavond dan maar.
Heb je ook in de pocolauncher de notificaties van FB toegestaan? Over het algemeen mag een app helemaal niets qua notificaties in de launcher en moet je alles handmatig aanzetten. Misschien dat dit een probleem gaf en dat de app daarom crasht?vtrke schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:47:
[...]
heb nu alle notificaties uitstaan van facebook app...ben benieuwd of dit goed gaat en is natuurlijk verre van ideaal
Ah werkt dat wel met andere browsers dan Firefox? Ik krijg dat echt met geen mogelijkheid voor elkaar...hlubach schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:19:
[...]
I.p.v de app kun je natuurlijk ook in de browser een link naar Fb op het startscherm plaatsen
Zo doe ik het en met de browser Kiwi kun je dan ook de messenger hierin gebruiken zonder dat die geïnstalleerd is
[quote]LightPhoenix schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:41:
[...]
Heb je ook in de pocolauncher de notificaties van FB toegestaan? Over het algemeen mag een app helemaal niets qua notificaties in de launcher en moet je alles handmatig aanzetten. Misschien dat dit een probleem gaf en dat de app daarom crasht?
[...]
Dat kan, heb nu even de telefoon helemaal teruggebracht naar fabrieksinstellingen en opnieuw opgestart zonder backup terug te zetten vanuit google drive. Dus echt als nieuw toestel. Enkel facebook en 2x whatsapp (via duo apps) geinstalleerd zonder toestemming voor notificaties...tot nu toe nog niets gecrashed...ga geleidelijk aan alle apps terug handmatig installeren om te zien of nu alles goed gaat...
[...]
Heb je ook in de pocolauncher de notificaties van FB toegestaan? Over het algemeen mag een app helemaal niets qua notificaties in de launcher en moet je alles handmatig aanzetten. Misschien dat dit een probleem gaf en dat de app daarom crasht?
[...]
Dat kan, heb nu even de telefoon helemaal teruggebracht naar fabrieksinstellingen en opnieuw opgestart zonder backup terug te zetten vanuit google drive. Dus echt als nieuw toestel. Enkel facebook en 2x whatsapp (via duo apps) geinstalleerd zonder toestemming voor notificaties...tot nu toe nog niets gecrashed...ga geleidelijk aan alle apps terug handmatig installeren om te zien of nu alles goed gaat...
[quote]LightPhoenix schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:41:
[...]
[...]
Na een uurtje weer van hetzelfde, ik krijg een melding over notificatie van FB en dan hangt de app...zie screenshot via de link: https://ibb.co/dkR5yp
Wat moet ik juist doen met de poco launcher om dit op te lossen?
Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[...]
[...]
Na een uurtje weer van hetzelfde, ik krijg een melding over notificatie van FB en dan hangt de app...zie screenshot via de link: https://ibb.co/dkR5yp
Wat moet ik juist doen met de poco launcher om dit op te lossen?
Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 09-10-2018 17:18 ]
@vtrke Volgende keer kun je het beste je post wijzigen 
Als je lang op de facebook app drukt krijg je een popup met iets van 'app info' of je ziet een (i) ergens. Als je daar op drukt kom je in een scherm met veel instelmogelijkheden van de app. Als het goed is zie je dingen als 'autostart' en 'meldingen' (of een Engelse equivalent mocht je F1 daar op ingesteld staan).
Als je bij daar bij 'meldingen' kijkt, staat standaard 'Badges' aan, maar je er op klikt kun je veel meer instellen. Een daarvan is 'zwevende meldingen' en 'vergrendelscherm-meldingen'. Verder kun je ook de geluidsmelding, het trillen en de LED aanzetten. Wellicht dat dit aanzetten een verschil maakt?
Verder weet ik niet of de agressieve batterijbespaarder het euvel kan veroorzaken. MIUI kapt relatief snel processen af die niet op de voorgrond draaien. Je kunt kijken in de batterijbespaarder of je een uitzondering kunt maken voor de facebook app en of je dan geen crashes meer krijgt.
Hoop dat het iets helpt!
Als je lang op de facebook app drukt krijg je een popup met iets van 'app info' of je ziet een (i) ergens. Als je daar op drukt kom je in een scherm met veel instelmogelijkheden van de app. Als het goed is zie je dingen als 'autostart' en 'meldingen' (of een Engelse equivalent mocht je F1 daar op ingesteld staan).
Als je bij daar bij 'meldingen' kijkt, staat standaard 'Badges' aan, maar je er op klikt kun je veel meer instellen. Een daarvan is 'zwevende meldingen' en 'vergrendelscherm-meldingen'. Verder kun je ook de geluidsmelding, het trillen en de LED aanzetten. Wellicht dat dit aanzetten een verschil maakt?
Verder weet ik niet of de agressieve batterijbespaarder het euvel kan veroorzaken. MIUI kapt relatief snel processen af die niet op de voorgrond draaien. Je kunt kijken in de batterijbespaarder of je een uitzondering kunt maken voor de facebook app en of je dan geen crashes meer krijgt.
Hoop dat het iets helpt!
Daarover gesproken: op de stock ROM (MIUI 9) had ik bij Settings --> Battery --> Battery saver en dan het hamburgermenu een optie om deze aggressieve suspension van apps globaal uit te zetten.LightPhoenix schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:15:
In Xiaomi.eu (MIUI 10) heb ik deze optie niet meer. Ik kan het alleen maar per app instellen. Is deze optie ergens ander naartoe verplaatst? Ik wil die Battery Saver gewoon in één keer voor alle apps uitzetten, want ik wil dat mijn apps gewoon op de achtergrond kunnen doen wat ze moeten doen.
Verwijderd
Ik heb mijn toestel ook bij Belsimpel geen last van bleeding zou hem ook terug brengenBassbounce schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:45:
[...]
Dan zou ik het toestel retourneren, hier nergens geen last van.
Ik twijfel nog, niet veel zin in RMA gezeur.Bassbounce schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:45:
[...]
Dan zou ik het toestel retourneren, hier nergens geen last van.
Maar als ze bij Belsimpel daar niet al te moeilijk overdoen, dan maar terug sturen.
Belsimpel is heel makkelijk, mits er geen schade te zien is.nFo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:16:
[...]
Ik twijfel nog, niet veel zin in RMA gezeur.
Maar als ze bij Belsimpel daar niet al te moeilijk overdoen, dan maar terug sturen.
Gewoon retourneren omdat het je niet bevalt, kan binnen 4 weken.
Krijg je het geld binnen 3 werkdagen op je rekening gestort.
Daarvan gewoon een ander kopen, want anders ben je hem wel langer kwijt in geval van reparatie.
Heb jij hier nog steeds last van? weerhoud mij op dit moment van het kopen van een eigen poco.
sieem schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:50:
Ik heb hier nog steeds last van, maar ik heb ook nog geen update uitgevoerd. Ik heb gelezen dat het een software issue is en al opgelost is in de laatste miui beta:joostnl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:25:
Heb jij hier nog steeds last van? weerhoud mij op dit moment van het kopen van een eigen poco.
[...]
https://forum.xda-develop...hp?p=77649647&postcount=2
Weliswaar de miui van Xiaomi.eu, maar kan zijn dat die fixed gemerged is vanuit de officiële miui. Nu hopen dat LineagesOS deze fix ook gaat hebben of dat ik mijn vendor partitie kan updaten met deze fix.
Ik draai LineagesOS, dus kan niets zeggen over de updates van miui.
Jammer, wat ik lees nog steeds niet opgelost.
Ik vraag me af hoe erg dit een probleem is in de praktijk?
sieem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Ik heb hier nog steeds last van, maar ik heb ook nog geen update uitgevoerd. Ik heb gelezen dat het een software issue is en al opgelost is in de laatste miui beta:
https://forum.xda-develop...hp?p=77649647&postcount=2
Weliswaar de miui van Xiaomi.eu, maar kan zijn dat die fixed gemerged is vanuit de officiële miui. Nu hopen dat LineagesOS deze fix ook gaat hebben of dat ik mijn vendor partitie kan updaten met deze fix.
Ik draai LineagesOS, dus kan niets zeggen over de updates van miui.
Goh, het is wel vervelend. Maar je went er ergens ook wel aan, het is te zien hoe snel je typt en wat je weergavegrootte is. Als ik mijn scherm op een standaard weergavegrootte zet is het ook al minder erg. Daarnaast lees ik ook dat het enkel met third-party toetsenborden zou zijn, al kan dat ook speculatie zijn.joostnl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:55:
Jammer, wat ik lees nog steeds niet opgelost.
[...]
Samengevat: ik hoop dat ze het oplossen, maar ik ga er niet mijn gsm voor terug doen.
Is die te installeren zonder dat de telefoon geheel leeg is dus met behoud van apps en instellingen?fvandenreek schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:45:
[...]
De developer rom, weekly, muv deze week ivm Chinese feestdagen. De stable elke 2 maanden.
[ Voor 8% gewijzigd door gijskluppels op 10-10-2018 17:27 ]
Een rom updaten, naar een nieuwer type rom binnen dezelfde serie en Android versie, kan met behoud van alle gegevens, dit noemen ze een dirty flash.gijskluppels schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:27:
[...]
Is die te installeren zonder dat de telefoon geheel leeg is dus met behoud van apps en instellingen?
Telefoon werkt perfect in de VS. T-MOBILE geeft hier in Orlando 4g.
Kan iemand van jullie me vertellen of het mogelijk is om de bootloader te unlocken zonder een account bij Xiaomi? Ik heb nog nooit een toestel hoeven registreren en ik voel er vrij weinig voor om mijn persoonlijke gegevens af te staan aan een multinational. Ja ik weet dat Google het ook doet, maar dat is een noodzakelijk kwaad.
@SamPatterson je geeft geen persoonlijke gegevens.
1. Je maakt een bullshit account aan.
2. Je doorloopt het unlock process.
3. Installeert TWRP.
4. Installeert een nieuwe ROM of Magisk.
And that's it. De Xiaomi account kan je dan voor alle toestellen in de toekomst gebruiken. En wanneer je hebt ge-unlocked kan je gewoon het account van de device verwijderen.
Toen ik in het verleden Xiaomi toestellen verkocht. Tussen verzenden vanuit China hier naar toe. Maakte ik altijd fake Gmail accounts aan voor de kopers zodat ze bij aankomst van de device in Nederland een unlockte Xiaomi met de EU ROM hadden.
1. Je maakt een bullshit account aan.
2. Je doorloopt het unlock process.
3. Installeert TWRP.
4. Installeert een nieuwe ROM of Magisk.
And that's it. De Xiaomi account kan je dan voor alle toestellen in de toekomst gebruiken. En wanneer je hebt ge-unlocked kan je gewoon het account van de device verwijderen.
Toen ik in het verleden Xiaomi toestellen verkocht. Tussen verzenden vanuit China hier naar toe. Maakte ik altijd fake Gmail accounts aan voor de kopers zodat ze bij aankomst van de device in Nederland een unlockte Xiaomi met de EU ROM hadden.
[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 11-10-2018 05:10 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's