Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:40
Iemand die een pop3 email account aan de praat heeft op de Poco? Is mij tot op heden nog niet gelukt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
NeWSJuNK schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:35:
Iemand die een pop3 email account aan de praat heeft op de Poco? Is mij tot op heden nog niet gelukt ;w
Ik heb een pop3 account aan de praat, maar niet via de ingebouwde mail app. Gebruik altijd Nine voor mijn emails. Kost wat, maar werkt echt heel goed met een goede support (ooit eens nodig omdat mijn license niet goed werd meegenomen, binnen een dag geholpen).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Aan de mensen die handmatig de MIUI 10 developer ROM hebben geïnstalleerd: was de telefoon nadien leeg als ware het een reset naar fabrieksinstellingen? Of bleven je gedownloade apps + instellingen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
NeWSJuNK schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:35:
Ja, kpnmail via de Gmail-app, naast gmail zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:10
Ik ga 'm retourneren. Ben niet tevreden met de geluidskwaliteit van de Bluetooth audio. Ook ligt de MIUI interface me niet, stoort de screenbleeding me meer dan ik in eerste instantie dacht en vind ik het toestel toch wel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofman schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:11:
Ik ga 'm retourneren. Ben niet tevreden met de geluidskwaliteit van de Bluetooth audio. Ook ligt de MIUI interface me niet, stoort de screenbleeding me meer dan ik in eerste instantie dacht en vind ik het toestel toch wel te groot.
Wat is er mis met de bluetooth audio? Eerste keer dat ik daar problemen over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:16:
[...]

Wat is er mis met de bluetooth audio? Eerste keer dat ik daar problemen over hoor.
Lastig uit te leggen, die van de XA2 heeft meer pit. Meer dynamiek en volume. Bovendien werkt de equalizer beter dan die van de Pocophone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ik vraag me dan toch af of er echt verschil zit in hoeveel screenbleeding de toestellen hebben. Ik zie het wel als er een compleet egale kleur (of zwart) weergegeven wordt, maar dan moet ik er wel echt naar zoeken.

Net update naar 9.6.22 binnengekregen via een OTA en geïnstalleerd.
Waar ik nog wel tegenaan loop is dat ik geen pagina snelkoppelingen van mijn browser (Firefox) gepinned krijg in de launcher. Verlang ik toch weer terug naar een Tweakers app....

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Iemand al flink wat foto's genomen met de Poco? Ik vind ze tov mijn Honor 8 behoorlijk tegenvallen. Als je de foto schiet is hij scherp, als je hem later terugkijkt is het onscherp. Of er een soort van waas overheen ligt. Ik twijfel om hem te retourneren :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Persoonlijk krijg ik van iedereen om mij heen enorme complimenten over de fotos. Spijt me dat ik ze niet hier ga posten (meeste zijn familiefoto's), maar ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit. Nu weet ik natuurlijk niet hoe goed de foto's van de Honor 8 waren waar je over spreekt, maar ze zijn lichtjaren beter dan mijn OPO ze maakte.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeWSJuNK schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:30:
Iemand al flink wat foto's genomen met de Poco? Ik vind ze tov mijn Honor 8 behoorlijk tegenvallen. Als je de foto schiet is hij scherp, als je hem later terugkijkt is het onscherp. Of er een soort van waas overheen ligt. Ik twijfel om hem te retourneren :/
Bij Belsimpel gekocht? Denk goed na over retourneren, zijn heel moeilijk. Tip mijn inziens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

NeWSJuNK schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:30:
Controleer altijd nog of er toevallig 'Beautify'-opties staan ingesteld, deze gooien inderdaad een soort blur-effect over je foto's.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Krijg hier nu een update binnen van MIUI 9.6. 22.0 maar blijft hangen of duurt het zo lang met info ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Wat blijft er precies hangen? De update downloaden of het toepassen?
Downloaden duurde bij mij nog geen halve minuut. Toepassen van de update misschien een minuut of 5.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Ik lees hier over de update... meteen checken hier natuurlijk: ook klaar: download uitgevoerd en as we speak (type) nu aan het herstarten...
Zal zo de voortgang melden ;)

EDIT:
reboot van ruim 7 minuten, en de update zit er in ;)

[ Voor 15% gewijzigd door dolledriesnl op 25-09-2018 13:28 . Reden: voortgangsreport ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Heb reboot gedaan tijdens ophalen info. Nu update wel afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightPhoenix schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:14:
[...]

Ik vraag me dan toch af of er echt verschil zit in hoeveel screenbleeding de toestellen hebben. Ik zie het wel als er een compleet egale kleur (of zwart) weergegeven wordt, maar dan moet ik er wel echt naar zoeken.

Net update naar 9.6.22 binnengekregen via een OTA en geïnstalleerd.
Waar ik nog wel tegenaan loop is dat ik geen pagina snelkoppelingen van mijn browser (Firefox) gepinned krijg in de launcher. Verlang ik toch weer terug naar een Tweakers app....
Schijnt per toestel nogal verschillend te zijn, ik zie het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]notgib schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:11:
Van harte @CLB !

Grootste twijfel die ik nu heb; het formaat. Ik heb redelijke handen maar is hij niet té groot? Phablet size?
[/quote

Nee ik vond hem kleiner dan ik verwachte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
Ah netjes, lineage os is ook al released voor de Pocophone f1
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3846972

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Ik had de OnePlus 6 op het oog. Toen ondekte ik deze Pocophone F1 en ben ik dik in twijfel.
Her en der lees ik dat de Pocophone geen notificaties zou geven. Is dit waar en/of inmiddels niet meer en verholpen? Is er bekend voor hoe lang Xiaomi updates en beveiligingsupdates geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Latte schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:09:
Ik had de OnePlus 6 op het oog. Toen ondekte ik deze Pocophone F1 en ben ik dik in twijfel.
Her en der lees ik dat de Pocophone geen notificaties zou geven. Is dit waar en/of inmiddels niet meer en verholpen? Is er bekend voor hoe lang Xiaomi updates en beveiligingsupdates geeft?
Ja de telefoon geeft (bij mij iig) notificaties. Nee die zie ik niet in de status balk terug. Als je de app rechten geeft kan hij wel de notificatie LED laten knipperen, maar die is nogal zwak/klein. Als je verdere rechten geeft zie je bijvoorbeeld whatsapp berichtjes op je lock screen. Maar mijn Pocophone gaat netjes trillen en maakt geluid als er een mail/sms/whatsapp/... binnenkomt.

Volgens de forumposts op het MIUI forum zijn ze aan het kijken hoe ze de notificaties in de statusbalk kunnen krijgen, maar een update daarover is er nog niet.

Qua Xiaomi support; ik heb zelf nog geen ervaring, maar naar wat ik lees krijgen veel van hun telefoons 3+ jaar ondersteuning (bron, bron2), maar reken er op dat er meer beveiligingsupdates gegeven worden dan major Android updates.

[ Voor 3% gewijzigd door LightPhoenix op 25-09-2018 17:25 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:01
Latte schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:09:
Beveiligingsupdates zijn bij Xiaomi vaak een van de beste. zero-1 problemen worden ook vaak binnen 24-uur opgelost.

Alleen de android updatebeleid is wat minder, deze is vrij karrig. Vaak maar 1-2 android updates per device.
Daarom moet je vaak kijken naar Lineageos / PixelExperience / Remix-OS hun updaten vaak naar een nieuw android systeemn.

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 25-09-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
LightPhoenix schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:24:
[...]

Ja de telefoon geeft (bij mij iig) notificaties. Nee die zie ik niet in de status balk terug. Als je de app rechten geeft kan hij wel de notificatie LED laten knipperen, maar die is nogal zwak/klein. Als je verdere rechten geeft zie je bijvoorbeeld whatsapp berichtjes op je lock screen. Maar mijn Pocophone gaat netjes trillen en maakt geluid als er een mail/sms/whatsapp/... binnenkomt.

Volgens de forumposts op het MIUI forum zijn ze aan het kijken hoe ze de notificaties in de statusbalk kunnen krijgen, maar een update daarover is er nog niet.

Qua Xiaomi support; ik heb zelf nog geen ervaring, maar naar wat ik lees krijgen veel van hun telefoons 3+ jaar ondersteuning (bron, bron2), maar reken er op dat er meer beveiligingsupdates gegeven worden dan major Android updates.
Ah, oke. Ja, zelf zou ik het ook jammer vinden als de notificaties niet in de statusbalk zouden verschijnen. Maar waarschijnlijk zou ik er wel aan kunnen wennen dat er bij een notificatie in ieder geval het LEDje zal branden. Ik heb niet eerder gehoord van het geven van rechten aan apps. Wel interessant dat je via zo'n manier berichten op je lockscreen kan laten verschijnen.

Dank voor de bron. Wat betreft mijn overweging zal ik nog heel wat YouTube filmpjes moeten bekijken en dit forum in de gaten houden.

Mocht men interessant vergelijkingsmateriaal hebben met de OnePlus 6, ben ik daar nog altijd benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
theduke1989 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:27:
[...]

Beveiligingsupdates zijn bij Xiaomi vaak een van de beste. zero-1 problemen worden ook vaak binnen 24-uur opgelost.

Alleen de android updatebeleid is wat minder, deze is vrij karrig. Vaak maar 1-2 android updates per device.
Daarom moet je vaak kijken naar Lineageos / PixelExperience / Remix-OS hun updaten vaak naar een nieuw android systeemn.
Bedoel je dat als ik één van die besturingssystemen erop zou zetten, ik meer kans heb op meer Android updates voor het toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:41:
[...]

Bij Belsimpel gekocht? Denk goed na over retourneren, zijn heel moeilijk. Tip mijn inziens!
Afgelopen tijd 2 telefoons terug gestuurd, bij beide netjes het geld binnen 3 dagen ontvangen.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Latte ja inderdaad je hebt eerder kans dat een custom rom uitgebracht wordt met de nieuwste Android rom en laatste patches.

Voorbeeld. PixelExperience rom was voor de RMN5 op Android 8 en nu 9 stock android. En als het aan mij ligt updaten ze ook nog eens naar bijvoorbeeld android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
LightPhoenix schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:14:
[...]

Ik ga er vanuit dat er wel verschillen inzitten. Voor zover ik kan beoordelen na diverse testen en zeer goed kijken, heeft mijn toestel geen last van screen bleeding, in ieder geval niets merkbaars en zeker niet bij gewoon gebruik van de telefoon.

Wat betreft de vingerprintscanner, die zou bij mij ook echt niet sneller kunnen zijn voor mijn gevoel. Is gewoon instant. Als dat bij iemand anders niet zo is, is er misschien iets met je toestel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
theduke1989 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:47:
@Latte ja inderdaad je hebt eerder kans dat een custom rom uitgebracht wordt met de nieuwste Android rom en laatste patches.

Voorbeeld. PixelExperience rom was voor de RMN5 op Android 8 en nu 9 stock android. En als het aan mij ligt updaten ze ook nog eens naar bijvoorbeeld android 10.
Oke! Wellicht toch eens naar kijken, helemaal als het een update naar stock Android zou kunnen krijgen. (Meestal root ik niet, vandaar dat ik me er eerst meer in zal moeten verdiepen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@Latte voor custom Roms heb je geen Root nodig. Maar een unlockde bootloader twee verschillende dingen. Daarnaast ik koop alleen nog Xiaomi toestellen dus weet niet beter.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Ik ga 'm retourneren. Ben niet tevreden met de geluidskwaliteit van de Bluetooth audio.
Goofman schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:20:
die van de XA2 heeft meer pit. Meer dynamiek en volume. Bovendien werkt de equalizer beter dan die van de Pocophone.
Voor mij zou een van de redenen voor aanschaf van de F1 zijn dat hij zowel AptX als de bluetooth codecs AptX HD als LDAC ondersteund. Ik had altijd het idee dat als deze codecs ondersteund worden (en je een hoofdtelefoon hebt die dit ook ondersteund) dat het dan vooral de hoofdtelefoon is die de geluidskwaliteit bepaald. Bij bluetooth gebruik je namelijk de DAC van de hoofdtelefoon.

Qua equalizer kan ik me voorstellen dat er verschillen zijn, maar dan kan je nog met iets als Equalizer FX pro werken. Volume ook nog enigszins maar qua dynamiek kan ik het niet plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofman
musicfreak schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:18:
[...]

[...]

Voor mij zou een van de redenen voor aanschaf van de F1 zijn dat hij zowel AptX als de bluetooth codecs AptX HD als LDAC ondersteund. Ik had altijd het idee dat als deze codecs ondersteund worden (en je een hoofdtelefoon hebt die dit ook ondersteund) dat het dan vooral de hoofdtelefoon is die de geluidskwaliteit bepaald. Bij bluetooth gebruik je namelijk de DAC van de hoofdtelefoon.

Qua equalizer kan ik me voorstellen dat er verschillen zijn, maar dan kan je nog met iets als Equalizer FX pro werken. Volume ook nog enigszins maar qua dynamiek kan ik het niet plaatsen.
Die aanname heb ik ooit ook gemaakt, maar na verschillende toestellen geprobeerd te hebben, ben ik er achter gekomen dat er wel degelijk verschil in geluidskwaliteit vwb de audio via Bluetooth. Ik heb sinds 2 weken de Sony WH-1000XM2 welke zowel AptX HD als LDAC ondersteunt. Mijn huidige Xperia XA2 toestel ondersteunt tot en met AptX HD (en dus geen LDAC, wazig ik weet het). Ik heb deze koptelefoon ook geprobeerd met de Pocophone F1 en de Samsung Galaxy S7 van mijn vrouw. Deze 2 toestellen ondersteunen inderdaad zowel AptX HD als LDAC en toch klinkt de WH-1000XM2 mooier en kan deze ook wat harder op de XA2 (met AptX HD). Dit is dan dus wel met ingeschakelde equalizer omdat ik het fijner luisteren vind met een wat vollere bas en ik daarvoor de equalizer altijd in moet schakelen. Op het moment dat ik op de Pocophone en de S7 de equalizer inschakel en de lagere frequenties wat bijregel gaat het volume wat omlaag en wordt het algehele klankbeeld wat 'doffer'. Met de XA2 heb ik en strakke bassen en sprankelende hogere tonen. En voel ik bij wijze van spreken het aanslaan van de gitaarsnaren en toetsen op de piano. Lastig uit te leggen, maar ik hoor verschil.

Nu is het geluid wat uit de Pocophone komt over het algemeen gewoon goed en voor 99% van de gebruikers meer dan voldoende. Bovendien is het in het algemeen voor heel veel mensen gewoon een erg goede keuze. Ik heb 'm inmiddels geretourneerd, maar als iemand anders mij om advies zou vragen welke smarrtphone te nemen dan wist ik wel welke ik zou adviseren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^ Meer mensen met deze ervaring met bluetooth-audiokwaliteit? Aangezien ik de XM3 heb vind ik geluidskwaliteit over bluetooth toch wel belangrijk. Helaas kijken de meeste reviews alleen naar geluidskwaliteit van de ingebouwde speaker.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

RoD schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:58:
^ Meer mensen met deze ervaring met bluetooth-audiokwaliteit? Aangezien ik de XM3 heb vind ik geluidskwaliteit over bluetooth toch wel belangrijk. Helaas kijken de meeste reviews alleen naar geluidskwaliteit van de ingebouwde speaker.
De telefoon is bij Bluetooth eigenlijk niet echt van belang als het om audiokwaliteit gaat, zolang de goede codect ondersteund wordt. De Pocophone ondersteunt LDAC, en zal niet anders zijn dan een andere telefoon met LDAC.

Alle digitaal naar analoogconversies vinden plaats op je koptelefoon.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
Ja klopt. Zwaar irritant vind ik dat. Volgens mij worden smartphones stiekem vaak als 'walkman' (ja sorry, ben van 1976) gebruikt en is de functionaliteit en kwaliteit van de koptelefoonuitgang en audio over Bluetooth zeker een belangrijke factor in de afweging of een smartphone bevalt of niet.

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben geen audiofiel, maar er is mij niets negatiefs opgevallen bij het luisteren naar muziek of audiobooks via BT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Goofman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:51:
Die aanname heb ik ooit ook gemaakt, maar na verschillende toestellen geprobeerd te hebben, ben ik er achter gekomen dat er wel degelijk verschil in geluidskwaliteit vwb de audio via Bluetooth
Dank voor het zo uitgebreid delen van je ervaringen. Bij alle Android telefoons die ik tot nu toe gebruikt heb (o.a. Wileyfox, Samsung Galaxy S7, Motorola G5 plus) wordt het volume en de dynamiek / volheid van het geluid via bluetooth minder als je een equalizer gebruikt. Ik had die ervaring zowel bij met toestellen met een ingebouwde equalizer van de fabrikant, als bij toestellen waarbij ik een aparte equalizer app moest downloaden. In die zin verbaasd het me dat dit bij de Sony XA2 niet gebeurt, al is Sony wel veel met bluetooth audio bezig.
Ervaar je het geluid van de XA2 ook als beter met de equalizer uitgeschakeld, in vergelijking met de Pocophone?

• Goofman
musicfreak schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:26:
[...]

Dank voor het zo uitgebreid delen van je ervaringen. Bij alle Android telefoons die ik tot nu toe gebruikt heb (o.a. Wileyfox, Samsung Galaxy S7, Motorola G5 plus) wordt het volume en de dynamiek / volheid van het geluid via bluetooth minder als je een equalizer gebruikt. Ik had die ervaring zowel bij met toestellen met een ingebouwde equalizer van de fabrikant, als bij toestellen waarbij ik een aparte equalizer app moest downloaden. In die zin verbaasd het me dat dit bij de Sony XA2 niet gebeurt, al is Sony wel veel met bluetooth audio bezig.
Ervaar je het geluid van de XA2 ook als beter met de equalizer uitgeschakeld, in vergelijking met de Pocophone?
Ik heb de Pocophone inmiddels al geretourneerd dus kan het nu niet meer vergelijken helaas.
En vwb het negatieve effect van de XA2 equalizer: net nog even getest (geswitched tussen mijn eigen setting, de 'Rock' setting en EQ uit) en er is geen negatief (dus zeker wel effect,m aar niet doffer of zachter geluid) effect na het inschakelen van de EQ. Ik had daar ook op gehoopt voordat ik de XA2 kocht. Ook ergens wel een forumpostje van iemand hierover gevonden (de XA2 is niet echt populair zeg maar), maar het blijft altijd afwachten of dat dit dan in de praktijk ook zo is. In het verleden vwb bedrade koptelefoons ook er goede ervaringen met de iPhone 5S. Daar zat ook een heel zuiver geluid in (duidelijke scheiding van instrumenten, helder, strakke bassen) wat met de ingebouwde EQ ook goed bij te regelen was. Echter daar weer geen ervaring met de Bluetooth audiokwaliteit.

Verwijderd

Wylana schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:38:
Ik hoop toch wel dat gezichtsherkenning gaat werken op regio NL/EU.

Weet verder (nog) niet wat de impact is als je regio India kiest, maar kan mij voorstellen dat dit voor sommige dingen lastig kan zijn.

Verder hoop ik mijn telefoon vrijdag te hebben (kan hem vandaag al ophalen, maar ben voor andere zaken van huis).
Polen Frankrijk en Spanje zijn er bij gekomen.
ik snap zowiezo niet dat het regio gebonden is, unlock voor elk land zou ik zeggen

• NeWSJuNK
Ik snap die equalizers überhaupt niet. Je wilt toch het geluid zoals het bedoeld is? Alles neutraal dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:05:
[...]

Polen Frankrijk en Spanje zijn er bij gekomen.
ik snap zowiezo niet dat het regio gebonden is, unlock voor elk land zou ik zeggen
Lijkt mij te maken te hebben met de lokale wetgeving over opslag en gebruik van persoonsgegevens waar Face Unlock onder valt (lees: GDPR).

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• Goofman
NeWSJuNK schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:19:
Ik snap die equalizers überhaupt niet. Je wilt toch het geluid zoals het bedoeld is? Alles neutraal dus :)
Ben geen purist. Ben van de walk-/discman generatie oftewel opgegroeid met Sony's megabass ;-)

• NeWSJuNK
Ik ken de walkman ook nog goed. Ben van 1970. Heb in mijn vroegere hifi installaties ook equalizers gehad. Misschien ben ik wel een purist geworden :*)

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met de xiaomi.eu community rom werkt face unlock uitstekend als je de tel op NL zet.

• musicfreak
Goofman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:55:
Ik heb de Pocophone inmiddels al geretourneerd dus kan het nu niet meer vergelijken helaas.
En vwb het negatieve effect van de XA2 equalizer: net nog even getest (geswitched tussen mijn eigen setting, de 'Rock' setting en EQ uit) en er is geen negatief (dus zeker wel effect,m aar niet doffer of zachter geluid) effect na het inschakelen van de EQ.
Ah, dat wordt dan lastig inderdaad. Goed te weten dat je bij de Sony equalizer qua volume (en ik neem aan dynamiek) geen verschil merkte.
In het verleden vwb bedrade koptelefoons ook er goede ervaringen met de iPhone 5S. Daar zat ook een heel zuiver geluid in (duidelijke scheiding van instrumenten, helder, strakke bassen) wat met de ingebouwde EQ ook goed bij te regelen was. Echter daar weer geen ervaring met de Bluetooth audiokwaliteit.
/offtopic
Bluetooth audiokwaliteit van iPhone's is prima, echter Apple gebruikt als codec AAC, iets wat bijvoorbeeld mijn Sennheiser hoofdtelefoon niet ondersteund. De MDR-1000XM2 / XM3 hoofdtelefoons van Sony weer wel overigens.

Verwijderd

Zoals je ziet zie ik de datum links boven op mijn scherm is het niet mogelijk dat ik daar de tijd krijg te zien ?

https://imgur.com/a/yELISHA

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Was dit vanaf het begin zo @Verwijderd ? Ik kan namelijk met geen mogelijkheid de datum daar krijgen (ik kan de optie iig niet vinden). Is het misschien iets in het thema wat je gebruikt? En welke ROM draai je, de Global of de Xiaomi.eu rom?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LightPhoenix schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:12:
Was dit vanaf het begin zo @Verwijderd ? Ik kan namelijk met geen mogelijkheid de datum daar krijgen (ik kan de optie iig niet vinden). Is het misschien iets in het thema wat je gebruikt? En welke ROM draai je, de Global of de Xiaomi.eu rom?
Ooh goed te horen dat dit niet standaard is ik zat op 14 nu 22 global maar ik denk dat het een dan een thema is, ik ga ff wat proberen

Update: Was dus thema ik zet hem op default en zie mijn tijd,

Thanks ik irriteerde me er zwaar aan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2018 13:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Net even gaan spelen met wat "onofficiële APKs" om een widget te krijgen met de app KWLP voor het weergeven van notificaties in plaats van de klok. Kwam deze tegen: https://www.htcmania.com/showthread.php?p=29350440. Lijkt goed te werken, maar bij mij krijg ik een overflow over de tijd in plaats van dat hij de tijd daadwerkelijk vervangt. Notificaties werken overigens wel, dus mocht je écht niet willen wachten op een fix van Xiaomi zou dit een optie zijn (overigens moet je wel KWLP pro hebben aangeschaft en KLCK pro mocht je dit ook op je lockscreen willen hebben).

edit: zie dat de overlay komt door Nova launcher, op Poco launcher werkt hij wel goed.

Zelf wacht ik nog wel even, alhoewel dit wel in de buurt komt van wat ik zocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 27-09-2018 15:38 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

• Latte
Zijn er bepaalde apps/games die de Pocophone momenteel niet ondersteunt? Waar zit dat hem trouwens in dat sommigen (nog) niet ondersteund worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Latte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:32:
Zijn er bepaalde apps/games die de Pocophone momenteel niet ondersteunt? Waar zit dat hem trouwens in dat sommigen (nog) niet ondersteund worden?
Voor zover bekend Asphalt 8 en 9. Zie ook http://en.miui.com/thread-3935216-1-1.html.
Ik verwacht dat dit nog wel opgelost gaat worden.

Android Auto heeft overigens ook issues, dacht eerst dat het aan mijn instellingen lag, maar komt dus vaker voor. Android Auto is echter nog niet officieel in NL uit, maar zodra je deze app opstart geeft hij maar een half scherm weer op je auto-scherm. Niet handig dus, maar wordt aan gewerkt :).

[ Voor 27% gewijzigd door Raznov op 27-09-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Gisteren de pocophone ontvangen en wat mee gespeeld, vandaag toch de bootloader unlocked,twrp alpha, en de disableforce encryptie geinstalleerd, om vervolgens de xiaomi eu rom te kunnen installeren.

De voordelen zijn kleiner als verwacht,
De standaard rom van de poco is zowiezo al beter gedebloat tov andere Xiaomi roms, echter de voordelen van de EU Rom;
Face unlock werkt nu al, al hoewel ik denk dat dit alleen een voordeel is als je een actieve cover hebt. (werkt overigens erg snel)
T9 dialer
Miui 10 en iets mooiere graphics
Bug uit Google assistent is verwijderd
Batterij status ook in %
Buiten playstore zeer weinig apps pre installed

Cons
Momenteel geen encryptie mogelijk!

Even een tipje voor degene die de pocophone wil unlocken, zorg dat je na de reboot van je poco, nadat de bootloader unlocked is, een vrij toegankelijk wifi netwerk of hotspot terbeschikking hebt.
Nadat de telefoon opnieuw opgestart is, dien je eerst je telefoon te unlocken met je Xiaomi account, en gezien dat deze net een full wipe heeft ontvangen dien je verbinding te maken met je wifi netwerk. Echter in sommige gevallen verschijnt het toetsenbord niet! Dus een hotspot of wifi connectie zonder wachtwoord maakt het dan even net wat makkelijker.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb hem vandaag binnen gehad en ik moet zeggen dat hij er gelikt uit ziet en razend snel werkt:)
Ik zit te denken om de EU rom erop te zetten maar ik ben een behoorlijke noob hierin.
Vandaar dat ik de voors en tegens tegen elkaar afweeg....
Installatie is niet zo lastig zo te zien aan de YT filmpjes die er inmiddels al over zijn gemaakt:)
Wat is jullie beweegreden naar de EU rom te gaan vraag ik me af?
Die update niet zelf toch?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvandenreek
DRuw schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:20:
Ik heb hem vandaag binnen gehad en ik moet zeggen dat hij er gelikt uit ziet en razend snel werkt:)
Ik zit te denken om de EU rom erop te zetten maar ik ben een behoorlijke noob hierin.
Vandaar dat ik de voors en tegens tegen elkaar afweeg....
Installatie is niet zo lastig zo te zien aan de YT filmpjes die er inmiddels al over zijn gemaakt:)
Wat is jullie beweegreden naar de EU rom te gaan vraag ik me af?
Die update niet zelf toch?
Ik gebruik de EU rom al jaren en het werkt voor mij net wat beter.
Het enigste waarom ik zelf deze keer getwijfeld heb is de nog brakke twrp die er op dit moment is.

Even chronologisch de stappen.

Bootloader unlocken;

Inloggen op je Xiaomi account op je telefoon
Ontwikkelaarsmodus aanzetten
Lock status op telefoon koppelen.
Unlock programma downloaden en inloggen
Telefoon in fastboot
Unlocken en rebooten
Telefoon weer koppelen

Met fastboot in fastboot twrp flashen en booten, modify aanzetten!
Toestel formateren indien de opslag in twrp 0 mb aangeeft.
Vervolgens via usb de Forcedisablencryptie op je pocophone zetten. ( indien de opslag niet zichtbaar is in windows, via twrp rebooten naar recovery.
Forcedisablecryptie installeren.

(Mocht je root willen dan ook magisk installeren en daarna diverse keren eerst herstarten om lagging te voor komen)

Direct na de Forcedisableencryptie kun je je rom al op je telefoon zetten en installeren, vervolgens vraagt twrp als je een dalvik cache wipe wilt doen, dit mag je bevestigen.

De eerste boot kan 10 tot 20 minuten duren.

Als ik je een advies mag geven, begin er nog niet aan als je dit niet vaker hebt gedaan!
Over een aantal weken zat er een beta twrp en stappen plan zijn! Mochten er dan problemen zijn zoals een bootloop, dan kunnen meer mensen je helpen om je telefoon weer aan de gang te krijgen!

• DRuw

DRuw

Goeie,
ik denk dat ik nog heel even wacht inderdaad zodat het zeker stabiel is. om issues te voorkomen.
Eerst ook nog even een fatsoenlijke screen protector erop voordat ik hem dagelijks ga gebruiken:)
Tnx voor de tip man!

• Bassbounce
Heeft er iemand ook last van dat het volume een stuk minder is op de laatste miui beta 8.9.20?
Stereo is ook minder in vergelijking met de miui 9 rom na mijn mening.

Maar ik kan het mis hebben vandaar mijn vraag.

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

GaMeOvEr

Is een hork.

fvandenreek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:18:
<verhaal>
Even een tipje voor degene die de pocophone wil unlocken, zorg dat je na de reboot van je poco, nadat de bootloader unlocked is, een vrij toegankelijk wifi netwerk of hotspot terbeschikking hebt.
Nadat de telefoon opnieuw opgestart is, dien je eerst je telefoon te unlocken met je Xiaomi account, en gezien dat deze net een full wipe heeft ontvangen dien je verbinding te maken met je wifi netwerk. Echter in sommige gevallen verschijnt het toetsenbord niet! Dus een hotspot of wifi connectie zonder wachtwoord maakt het dan even net wat makkelijker.
Liep ik ook tegenaan.

Mijn oplossing: Bij het invullen van het email adres voor je Xiaomi account, je Wifi Key invullen, copy, naar je wifi instellingen, daar paste. ;)

Hoef je niet aan je Wifi-instellingen te kloten. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Of je zet het even op een andere telefoon een hotspot aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
DRuw schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:25:
Of je zet het even op een andere telefoon een hotspot aan...?
Dat was idd ook mijn oplossing, maar de tip boven je is ook makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightscope
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 15:59
Heeft iemand enig idee waar je de pincode van je simkaart kan veranderen in de opties?

Ik heb me rot gezocht, maar ik kan het niet vinden. Heeft MIUI deze optie eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Nightscope schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:26:
Heeft iemand enig idee waar je de pincode van je simkaart kan veranderen in de opties?

Ik heb me rot gezocht, maar ik kan het niet vinden. Heeft MIUI deze optie eigenlijk?
In het NL's:

Instellingen -> Extra instellingen (onder systeem & apparaat) -> Wachtwoorden -> en dan onder sim kaart vergrendeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nightscope
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 15:59
Dankje! Echt suf dat dit niet naar voren komt in de search wanneer ik pincode of simkaart type :-(.
RiCk schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:01:
[...]

In het NL's:

Instellingen -> Extra instellingen (onder systeem & apparaat) -> Wachtwoorden -> en dan onder sim kaart vergrendeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste ROMs zijn te vinden op XDA. Zelf nog niets geprobeerd. Lijkt er op dat de IR Camera nog niet werkende is gekregen, maar dat is tot nu het enige nadeel. Verder lijkt geen van allen "officieel".

[ Voor 11% gewijzigd door Raznov op 28-09-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bassbounce schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:08:
Heeft er iemand ook last van dat het volume een stuk minder is op de laatste miui beta 8.9.20?
Stereo is ook minder in vergelijking met de miui 9 rom na mijn mening.
Heb je het over volume / stereo via de mini-jack aansluiting of via bluetooth?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
musicfreak schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:32:
[...]

Heb je het over volume / stereo via de mini-jack aansluiting of via bluetooth?
Over de normale speakers, het geluid via bluetooth is goed sinds de radio van de auto een update heeft gehad.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:32:
Asphalt 9 en ook eerdere versies (eerst niet, toen wel en nu weer niet) ligt bij game maker, maar het waarom is mij niet duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb de mijne vanmiddag opgehaald bij Belsimpel. Batterij was bijna leeg dus wilde hem opladen. Maar nu na een uur heb ik er maar 2procent bij. Hij is wel ook van alles aan het updaten. Maar is dat normaal voor de eerste keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@Janet_ normaal gesproken niet. Misschien een retour-exemplar ontvangen?

Buiten dat laat hem gewoon aan de lader, en de updates uitvoeren. Komt van zelf wel goed. Qualcomm socs zit je altijd goed bij. Geen brick mogelijkheden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik heb het probleem dat ik in whatsapp geen uitzondering kan maken voor de contacten waarvan ik altijd meldingen wil krijgen (dus ook als dnd aanstaat). Tot nu toe werkte dat op al mijn Android telefoons (samsung, huawei, android one) zonder problemen. App info -> App instellingen -> meldingen -> en dan bij het contact 'Aangepaste uitzondering niet storen' aanzetten. Maar bij de Pocophone ziet de App info er heel anders uit, en krijg ik het niet voor elkaar de aangepaste uitzondering voor dnd te activeren. Is dit typisch een dingetje van Miui?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Janet_ schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:06:
Ik heb de mijne vanmiddag opgehaald bij Belsimpel. Batterij was bijna leeg dus wilde hem opladen. Maar nu na een uur heb ik er maar 2procent bij. Hij is wel ook van alles aan het updaten. Maar is dat normaal voor de eerste keer?
Het updaten is normaal, maar 2 procent in een uur op een bijna leeg toestel lijk mij niet goed. Wat voor adapter zit er bij (heb hem zelf buiten nl gekocht dus geen idee)? Als deze qc3 is moet hij een stuk sneller kunnen laden. Heb je tijdens het laden nog het scherm aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
2% in een uur is retourneren lijkt me.
Batterij gaat overigens ongelooflijk lang mee. Na 2 dagen nog 40% over _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door NeWSJuNK op 28-09-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de stock rom toch best heftig bloated. Naast alle Xiaomi apps zijn ook alle Google apps niet te verwijderen of uit te schakelen. Morgenavond is mijn 72uur wachttijd verstreken, maar twijfel nog heel erg of ik het flashen wel aandurf met een alfa recovery.
Of het wordt de gok wagen en alsnog flashen of een tijdje in de la laten wachten tot er een stabiele recovery is. De stock rom gebruiken vind ik eigenlijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:09:
Ik vind de stock rom toch best heftig bloated. Naast alle Xiaomi apps zijn ook alle Google apps niet te verwijderen of uit te schakelen. Morgenavond is mijn 72uur wachttijd verstreken, maar twijfel nog heel erg of ik het flashen wel aandurf met een alfa recovery.
Of het wordt de gok wagen en alsnog flashen of een tijdje in de la laten wachten tot er een stabiele recovery is. De stock rom gebruiken vind ik eigenlijk geen optie.
Heb je al eerder een recovery veranderd , dan zal het niet zo een punt zijn, maar ben je er niet zo bekend mee, doe het dan nu niet! Wacht op duidelijke stappenplannen.

Het wat het betreft met bloated, ik heb niet veel spannenders gezien als een paar mi apps( met overigens best fijne functionaliteiten) gapps, en een paar Windows apps. Het komt mij meer over dat het zo ingericht is dat echte Noobs, direct aan de gang kunnen. De Chinees Engelse roms die op de toestellen staan voor China en India, dan kun je zeggen dat die bloated zijn, met tientallen aan overbodige apss, waarvan er verschillende nog push berichten sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:09:
Een bekende developer heeft vandaag een gratis pocophone ontvangen van Xiaomi.
Hij gaat werken aan het encryptie en decryptie probleem.
Dat is het enigste probleem wat er nog aan scheelt.
Ondertussen hier ook bezig met Pitchblack recovery, waarmee je gewoon ota kunt updaten via de miui update app.

[ Voor 3% gewijzigd door Bassbounce op 28-09-2018 21:11 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke developer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
De actieve hoesjes zijn verkrijgbaar op Ali!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Wat bedoel je met 'actieve hoesjes'? En heb je een link naar het product op Aliexpress?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:48:
[...]

Asphalt 9 en ook eerdere versies (eerst niet, toen wel en nu weer niet) ligt bij game maker, maar het waarom is mij niet duidelijk
Ja, apart. Ik ben diverse video’s tegengekomen waarbij Asphalt op het toestel gespeeld wordt. Wel weet ik zo niet om welke versie(s) het dan ging maar jij zegt dus al dat het de ene keer wel te spelen was en de andere keer weer niet. Als Asphalt het enige is wat dit toestel niet zou ondersteunen, valt het mee. Hoewel ik Asphalt wel graag speel.

• fvandenreek
Martino-s schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:54:
Wat bedoel je met 'actieve hoesjes'? En heb je een link naar het product op Aliexpress?
https://s.click.aliexpress.com/e/mqUnCFf
Gaat bij openen aan, en bij sluiten uit... Gebruik die dingen al jaren, super fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Latte schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:55:
[...]

Ja, apart. Ik ben diverse video’s tegengekomen waarbij Asphalt op het toestel gespeeld wordt. Wel weet ik zo niet om welke versie(s) het dan ging maar jij zegt dus al dat het de ene keer wel te spelen was en de andere keer weer niet. Als Asphalt het enige is wat dit toestel niet zou ondersteunen, valt het mee. Hoewel ik Asphalt wel graag speel.
Eerst niet in Playstore toen wel in Playstore en na een week weer weg.

Je kan wel gewoon spelen downloaden via andere appstore of appsite

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:26
Ervaringskundige die hier wel/geen last van hebben. Op xda spammen mensen erover.
mregeling schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:19:
[...]

Nergens last van.
Verschillende apps geprobeerd maar alles word geregistreerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Ik weet niet of het al geplaatst is.

https://www.xda-developer...-f1-pixel-experience/amp/

Ik zelf gebruik de PixelExperience op mijn rmn5global en ben uitermate tevreden over de ROM super stabiel.

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Hoi dom vraagje misschien.
Ik wil de een app in de pocolauncher in een andere categorie van de pocolauncher zetten... hoe doe je dat :)?

Dekay99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce

Huidige Pc

Verwijderd

fvandenreek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:38:
[...]
Bootloader unlocken;

Inloggen op je Xiaomi account op je telefoon
Ontwikkelaarsmodus aanzetten
Lock status op telefoon koppelen.
Unlock programma downloaden en inloggen
Telefoon in fastboot
Unlocken en rebooten
Telefoon weer koppelen

Met fastboot in fastboot twrp flashen en booten, modify aanzetten!
Toestel formateren indien de opslag in twrp 0 mb aangeeft.
Vervolgens via usb de Forcedisablencryptie op je pocophone zetten. ( indien de opslag niet zichtbaar is in windows, via twrp rebooten naar recovery.
Forcedisablecryptie installeren.

(Mocht je root willen dan ook magisk installeren en daarna diverse keren eerst herstarten om lagging te voor komen)

Direct na de Forcedisableencryptie kun je je rom al op je telefoon zetten en installeren, vervolgens vraagt twrp als je een dalvik cache wipe wilt doen, dit mag je bevestigen.
[...]
Dank voor bovenstaande stappenplan!

Heb nog geen ervaring met Treble devices en ook niet eerder van 'Forcedisablencryptie' gebruik moeten maken. Weet jij wat de consequenties zijn van dat laatste?

En hoe gaat het met updaten van roms, bijvoorbeeld Xiaomi.EU?? Moet dat dan ook anders (Forcedisablencryptie?) of zoals bij elk ander toestel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Mijn huidige telefoon (LG G3) is vandaag gestorven.. nu overweeg ik dus de F1 welke echt wel het max is wat ik voor een telefoon wil uitgeven. Feature set ziet er goed uit voor een telefoon van deze prijs.

Is de algemene impressie gewoon prima? Ik lees de laatste paar pagina's eigenlijk alleen maar over custom roms, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, het moet gewoon werken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• LightPhoenix
Acid_Burn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:21:
Is de algemene impressie gewoon prima? Ik lees de laatste paar pagina's eigenlijk alleen maar over custom roms, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, het moet gewoon werken.
Meer dan prima zou ik zeggen. Alles werkt gewoon (op de bekende bugs met bijvoorbeeld Android Auto na). Ik gebruik hem nu ongeveer twee weken en ben meer dan tevreden.

geeft geen reacties meer

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Top.. Android Auto gebruik ik toch niet :) Zo maar eens een bestelling plaatsen, zonder telefoon zitten is gewoon kut tegenwoordig.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik weet niet of het al gedeeld is maar: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3847565 proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:23:
[...]

Dank voor bovenstaande stappenplan!

Heb nog geen ervaring met Treble devices en ook niet eerder van 'Forcedisablencryptie' gebruik moeten maken. Weet jij wat de consequenties zijn van dat laatste?

En hoe gaat het met updaten van roms, bijvoorbeeld Xiaomi.EU?? Moet dat dan ook anders (Forcedisablencryptie?) of zoals bij elk ander toestel?
Er wordt geen gebruik gemaakt van data encryptie,dat is het enigste.

Voor updates, deze dien je zelf te installeren als package via de updaterapp of via twrp. Dit komt omdat de upload snelheden der mate laag zijn richting de Xiaomi servers dat ze daar mee gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsid4ado
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 01:39
Gebruik de telefoon ongeveer een paar weken. Had ook geen zin in custom roms maar debloaten is echt een must. Door gebruik van xiaomiadbfastboot gaat het heel makkelijk. Alles behalve finddevice uitgehaald. Enige min punt is de scherm zit wat bleeding aan de randen maar ben ik al gewend van mijn vorige telefoon.
Acid_Burn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Tot nu toe echt niet blij met mijn pocophone en dat komt eigelijk door een bugje. De dnd functie werkt niet. Mailtjes blijven een notificatie geven. Niet fijn als je slaapt..

Daarbij is dat hele miui wel behoorlijk brak. Die forums zijn verschrikkelijk. Op bug meldingen wordt niet gereageerd.

Ik zou het echt een geniale telefoon vinden als het gewoon stock Android was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ik heb de dnd functie wat moeten tweaken, maar hij werkt bij mij inmiddels wel. Heb je handmatig je hele geluid ook uitgezet @Bremg?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Nee niks handmatig gedaan. De dnd functie gaat keurig aan en blokkeerd iig WhatsApp geluid maar dus geen email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ik moest iig handmatig mijn hele geluid uitzetten, dus alle sliders helemaal naar links. Anders deed bij mij de dnd functie het niet.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Net een gek fenomeen gehad met de Poco. Wilde met geen mogelijkheid ontgrendelen. Scherm bleef zwart ongeveer 3 minuten. Ook langdurig de aan/uit knop ingedrukt houden. Niks nadaa noppes. Ledje bleef wit knipperen. Telefoon even weggelegd en toen weer proberen en ja hoor eindelijk reactie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik moet zeggen, na even een dag of 2 spelen met het ding ben ik best wel tevreden met het ding:)
In vergelijk met mijn honor8: VEEL betere batterij, groter scherm, SNELLER en goede camera (zever ik nu kan beoordelen).
Ook wat minpuntjes: geen goede notificatie van meldingen bovenin (geen icoon, je MOET het scherm naar beneden trekken), onduidelijke notificatie led, scherm naar rechts swipen geeft een of ander waardeloos menu wat je niet 100% weg krijgt lijkt het, (edit: ding heet app vault en is dus wel uit te zetten zie ik net) de app drawer omhoog swipen is wennen (is volgens mij ergens een instelling maar ik weet niet waar/wellicht pocolauncher eigen..

Al met al een fatsoenlijke upgrade voor een zeker fatsoenlijke prijs:)

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 30-09-2018 21:31 . Reden: toch wat gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 12:44
Heb deze telefoon vandaag binnen gekregen. Eerste indruk is echt prima! Wil alleen graag een pixel rom installeren maar kan pas na 72 uur unlocken. Is hier nog een omweg voor of iets dergelijks? Anders moet ik hem helaas nog een paar dagen in de kast leggen. Miui is het gewoon niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Kan je toch gewoon even gebruiken ? ik weet dat MIUI niet voor iedereen is maar om het nu meteen in de kast te gooien is ook wel heel extreem, er zijn ergere straffen in het leven dan 72u op MIUI zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb uit het niets een heel gek probleem. Als ik een selfie wil versturen gemaakt vanuit Whatsapp krijg ik een foto met een soort "storingsbeeld". Alleen maar strepen. Met de gewone camera app is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Alexo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:45:
[...]
Controleer altijd nog of er toevallig 'Beautify'-opties staan ingesteld, deze gooien inderdaad een soort blur-effect over je foto's.
Waar vind je die setting dan? Ik zie hem nergens in de instellingen van de camera app, maar die hinderlijke 'blur-laag' zie ik soms wel.

Foto's bij weinig licht blijven daarnaast imho echt slecht. En dat komt door de gigantische ISO waardes die de camera app dan kiest, in een poging de sluitertijd acceptabel kort te houden. Ga je naar handmatige instellingen (trouwens, foutief vertaald uit het Engels met 'handleiding', tja dat krijg je o.a. als keuze-optie voorgeschoteld als je 'manual' vanuit het Engels vertaald... #fail) dan kun je de ISO beperken en zo met enige vaste hand toch nog bruikbare foto's maken zonder last van ruis door te hoge ISO.
Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's