Verwijderd

SimonMc schreef op donderdag 20 september 2018 @ 00:53:
Gezien de hoofdcamera dezelfde is als in andere ( duurdere ) modellen van Xiaomi, waarin die ook beter presteert, is er geen mogelijkheid om de software te verbeteren? Kan je bv op deze ook de Google Pixel camera app zetten? Ik ben deze mobiel sterk in overweging aan het nemen, maar alleen als de camera zeker zo goed is als m'n Samsung S6. Hij moet ook fatsoenlijke foto's in donkere omstandigheden kunnen nemen.
Camera kan zich zelfs meten met de Galaxy S7. Dus dat moet geen enkel probleem zijn. Alleen selfie camera is minder, zie tweakers review.

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Een vraagje: is het mogelijk om met de poco launcher bovenaan symbooltjes te krijgen als er een nieuwe mail, sms, etc is...? Dus naast de symbolen voor wifi en ontvangst etc?
Default staan die daar niet en vind niet direct hoe ik ze activeer.
Of komt het door de notch dat je ze gewoonweg niet kan activeren omwille van plaatsgebrek?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb hem ook besteld bij Eglobal.
Blauw/128GB
Betaald via paypal voor de zekerheid:)
Mijn Honor8 begint te kuren qua batterij.....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11
Redondo77 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:50:
Een vraagje: is het mogelijk om met de poco launcher bovenaan symbooltjes te krijgen als er een nieuwe mail, sms, etc is...? Dus naast de symbolen voor wifi en ontvangst etc?
Default staan die daar niet en vind niet direct hoe ik ze activeer.
Of komt het door de notch dat je ze gewoonweg niet kan activeren omwille van plaatsgebrek?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Zijn ook verschillende threads op het MIUI forum met de vraag of dit komt in de MIUI 10 build. Persoonlijk zou ik het ook prettig vinden, maar er zijn ook gebruikers die het zo willen houden.

geeft geen reacties meer

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:40
DRuw schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:59:
Ik heb hem ook besteld bij Eglobal.
Blauw/128GB
Betaald via paypal voor de zekerheid:)
Mijn Honor8 begint te kuren qua batterij.....
Wat voor batterij kuren als ik vragen mag?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
NeWSJuNK schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:16:
[...]

De batterij is toch overal hetzelfde?

4,000mAh, Quick Charge 3.0, USB Type-C

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
RiCk schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:19:
[...]
De batterij is toch overal hetzelfde?
De vraag ging over de Honor 8. 8)

• RiCk
musicfreak schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:36:
[...]

De vraag ging over de Honor 8. 8)
Excuseer, al die quotes O-)

--> ik zeg niets meer en ga eens lezen

[ Voor 39% gewijzigd door RiCk op 20-09-2018 10:39 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
RiCk schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:38:
[...]

Excuseer, al die quotes O-)

Het antwoord is: non-removable Li-Po 3000 mAh battery.
Er zijn wel wat reviews die uiteenzetten wat de gemiddelde duur is.
Belangrijk wel: de Honor 8 heeft een 5.2 inch scherm, de Pocophone F1 6.2 inch (bijna). Dat vraagt allemaal ook wat meer ;)
Lees eens goed. Die honor 8 heeft batterijproblemen.

• DRuw

DRuw

NeWSJuNK schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:16:
[...]

Hij loopt ineens gek te doen na anderhalf jaar gebruik. Gaat van 20% naar 1%-> direct uit, vervolgens aanzetten en 17% waarna hij na 5 minuten alsnog uit gaat en als ik hem dan op de lader zet geeft hij aan nog 23% vol te zijn...
Daarnaast red hij net de dag niet meer.
Voor de duidelijkheid: dit is dus met mijn honor8...
Tijd voor een nieuw speeltje was mijn conclusie:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Sinds net de Pocophone in gebruik! Zelf kom ik van iOS, dus het is eventjes wennen. De keuze om over te stappen naar Android was snel gemaakt omdat ik de nieuwe prijzen van Apple's aangekondigde iPhones echt waanzinnig overdreven vond voor wat ze bieden.

Allereerste indruk van de Poco en Android/MIUI:
- Mooi, degelijk toestel dat solide aanvoelt
- Enorm snel vergeleken bij mijn oude iPhone 5s
- Er passen veel apps op 1 scherm
- Gebruiksvriendelijk: makkelijk zoeken en scrollen door apps.
- Fingerprint reader: echt bizar snel.

Er is wel iets wat ik zelf niet kan vinden:
Kan iemand me vertellen hoe ik apps verwijder van het homescreen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LightPhoenix
Bartaz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:56:
Er is wel iets wat ik zelf niet kan vinden:
Kan iemand me vertellen hoe ik apps verwijder van het homescreen?
Lang op de app drukken en kort bewegen, dan verschijnt linksboven naast de notch een optie om de app helemaal van het device te verwijderen en rechts van de notch een optie om hem van het homescreen te verwijderen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
DRuw schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:18:
[...]

Hij loopt ineens gek te doen na anderhalf jaar gebruik. Gaat van 20% naar 1%-> direct uit, vervolgens aanzetten en 17% waarna hij na 5 minuten alsnog uit gaat en als ik hem dan op de lader zet geeft hij aan nog 23% vol te zijn...
Ik kom ook van de Honor 8 en met precies hetzelfde batterij-euvel: die 20% naar 5% in full-speed en dan ineens vloep uit!

Ben zeer zeer tevreden met de Poco, heb hem nu 6 dagen in gebruik. Blauw, 128Gb. Ook de Second Space al in gebruik. Perfecte play-ground voor onbekende apps, of om de kids games te laten doen zonder het gevaar dat ze per ongeluk wat meer volwassen-gerichte whatsapp-berichten onder ogen krijgen ;)

• joep012345
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-09 19:08
DRuw schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:18:
[...]

mijn oude samsung a5 2016 heeft dit ook en erger nog als ik mijn telefoon in de avond 100% was werd ik wakker met 80% en rond 13 uur was die leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:21
Vandaag ook de Pocophone F1 gehaald. Wat een top ding zeg echt super snel en de batterij gaat super lang mee.
Ik kom van een OnePlus One dus een upgrade was ook wel hard nodig.

Verwijderd

Robi schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:33:
Vandaag ook de Pocophone F1 gehaald. Wat een top ding zeg echt super snel en de batterij gaat super lang mee.
Ik kom van een OnePlus One dus een upgrade was ook wel hard nodig.
Waar besteld?

Verwijderd

Bassbounce schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:01:
Ik heb de Poco f1 ook sinds vandaag! Wat een geweldig toestel! Geleverd door Alternate.

De lcd bleeding hype die momenteel gaande is is echt overdreven.
Was ook bij het indiaanse `model` volgens mij

Verwijderd

Ik bij Belsimpel de Blauwe 128, 348 euro

• Robi
Ik heb hem bij belsimpel gekocht in de winkel zelf. Ze hadden er nog maar 1 _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Robi op 20-09-2018 17:06 ]

Verwijderd

Robi schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:06:
[...]

Ik heb hem bij belsimpel gekocht in de winkel zelf. Ze hadden er nog maar 1 _/-\o_
Is het officiele global rom? en staan er al updates klaar (ota) ?

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:55:
[...]

Er is alleen een global uitvoering er zijn na mijn weten geen Chinese poco phone's.
Ja ik kreeg meteen een update, echter ben ik direct na miui 10 global beta overgestapt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bassbounce op 20-09-2018 18:23 ]

Huidige Pc

• Robi
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:55:
[...]

Ja is global. En heb nog geen updates gezien.

Verwijderd

Bassbounce schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:22:
[...]

Er is alleen een global uitvoering er zijn na mijn weten geen Chinese poco phone's.
Ja ik kreeg meteen een update, echter ben ik direct na miui 10 global beta overgestapt.
Heb je die Global beta er handmatigopgezet en zo ja moest je dan niet je bootloader unlocken (wat je schijnt te moeten aanvragen en 360 uur wachten of zo)

Draait hij beter die Miui10 dan Mui9

• Bassbounce
@Verwijderd

Miui 10 global beta is gewoon te proberen met een gelockte bootloader.
Kun je gewoon met de ingebouwde ota app flashen.
Ik vind miui 10 wat sneller aanvoelen en ook mooier vandaar mijn keuze voor miui 10.

Bij Xiaomi moet je tegenwoordig 720 uur ( 30 dagen) wachten maar bij Poco phone is het maar 72 uur wachten om te unlocken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bassbounce op 20-09-2018 21:01 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog heel erg of ik voor de pocophone moet kiezen of een android one toestel zoals Mi A2 of Nokia7+. Als lineage beschikbaar zou/zal zijn, is mijn keuze direct gemaakt, prefereer een kale android versie boven miui, met als enige voorwaarden stabiliteit en camerakwaliteit. Vooral dat laatste blijft helaas wel problematisch bij custom roms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:39:
Ik twijfel nog heel erg of ik voor de pocophone moet kiezen of een android one toestel zoals Mi A2 of Nokia7...
Ik heb hiervoor even de Xiaomi mi a2 gehad, echter is dat een totaal ander toestel, de Poco phone is vele malen sneller en heeft zeker het dubbele aantal screen on time.
Het geluid en de haptic feedback is ook vele malen beter ook het scherm.

Voor de mi a2 is er nog geen stabiele twrp ( heb er zelf een proberen te compileren maar dat werkte niet bij iedereen goed) , en custom roms zijn er nog niet en ik vermoed dat Poco phone groter gaat worden met roms.

Mocht je dan toch de overweging maken tussen de a2 en de Nokia, dan zou ik achter elkaar voor de Nokia kiezen die rom is veel beter geoptimaliseerd en de batterij gaat ook langer mee.
Echter melden sommige tweakers ook daar weer problemen met het scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Bassbounce op 20-09-2018 23:07 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
DRuw schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:22:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over het mobiele bereik wegens het verminderde aantal antennes?
Ik zit er ook naar te kijken deze aan te schaffen maar het bereik bij mij in de buurt is al niet super....
Geen idee of ik er last van krijg maar als mensen al normaal prima bereik hebben en nu 50/50 is dat voor mij wel een afknapper:(
Ik woon ook in een afgelegen gebied. kom van een LG G6 en bereik is prima met de Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Ik twijfel nog heel erg of ik voor de pocophone moet kiezen of een android one toestel zoals Mi A2 of Nokia7+. Als lineage beschikbaar zou/zal zijn, is mijn keuze direct gemaakt, prefereer een kale android versie boven miui, met als enige voorwaarden stabiliteit en camerakwaliteit. Vooral dat laatste blijft helaas wel problematisch bij custom roms.
Ik kom van een Xiaomi Mi5s en heb nu een Nokia 8. De Nokia valt me tot nu toe tegen, voelt niet heel vlot aan, camera niet super, batterij gaat geen hele dag mee en stock android is niet echt super gebruiksvriendelijk in mijn ogen. Mijn 8 gaat in iig in de verkoop en dan een Pocophone F1 bestellen, ben blij dat ik dan weer MIUI heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Grappig dat ervaringen zo kunnen verschillen. Ik kwam van een OPO met LOS15.1 en hoe meer ik met MIUI werk, hoe groter mijn aversie aan het worden is. Persoonlijk hoop ik dat dat er snel een stabiele LOS voor de F1 komt. Wat voor dingen mis je dan vooral in stock wat in MIUI wel zit @TomBraamhaar ?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
@LightPhoenix Hele simpele dingen als de back vasthouden om een app helemaal te sluiten. Wanneer ik een filmpje kijk een het geluid zachter wil zetten hij automatisch ook het media geluid pakt en niet het geluid van de beltoon. Paar simpele voorbeelden die mijn Nokia 8 niet doen iig. Kan het verder niet echt benoemen, maar hoe langer ik mijn Nokia 8 gebruik hoe meer ik terug verlangde naar de Mi5s.

Heel veel dingen vind ik wat omslachtiger bij stock Android en logischer bij MIUI. Maar dit zal waarschijnlijk heel persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LightPhoenix @TomBraamhaar
Het is inderdaad wel zo dat er vele kleine handigheden in MIUI zitten. Mijn voorkeur ligt echter bij LOS vanwege de privacy. Met MIUI én gapps hebben twee grote interbedrijven veel van mijn gegevens, tenminste dat gevoel heb ik. Met LOS is dat in ieder geval beperkter, waarbij ik nog hoop om ook zo min mogelijk google toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ik zit net even te proberen, maar bij mij lukt dat 'back' trucje niet op mijn F1 @TomBraamhaar. Gewoon in een app de terug toets ingedrukt houden? Of begrijp ik je verkeerd? Dat probleem met onderscheid maken tussen media volume en ringer volume ken ik niet vanuit LOS, maar dat is dan natuurlijk ook geen complete stock Android.

Persoonlijk erger ik me vooral aan de (m.i.) onlogische indeling van opties. Voorbeeldje is dat ik bij een van mijn SIM kaarten de pincode uit wilde zetten. Ik heb het gevonden, maar dit stond onder Aanvullende instellingen->Privacy->Simlock. Ik verwacht eerder dat dit ergens onder Simkaarten & mobiele netwerken zit. Verder ook het verschil tussen de telefoon op 'stil' zetten of op 'dnd'. In LOS kon ik niet mijn volume meer veranderen als hij op de optie 'helemaal geen geluiden' stond. Maar blijkbaar was bij mij 'stil' niet stil. Whatsapp gaf netjes geen toon, maar Signal wel. Nu op DND gaat het goed, maar kan ik hem nog steeds in DND hebben staan en rustig mijn ringer volume omhoog draaien. Wellicht doe ik wat fout (grote kans zelfs), maar dan vind ik het alsnog niet intuïtief werken.

Privacy is ook wel een ding... ik heb totaal geen behoefte aan het opslaan van foto's in de MI cloud of weet ik veel wat. Worden allemaal netjes naar mijn Stack geupload, dus een Chinees bedrijf heeft die helemaal niet nodig. Idem met telefoon instellingen etc.

Verder nog steeds blij met de telefoon, maar het is wel even anders en wennen (en hopen op een LOS versie).

Andere vraag: Op welke versie van MIUI zitten jullie? Ik zit op 9.6.14.0 en lees dat er wel hogere versies zijn. Nu kreeg ik net een melding dat 9.6.22.0 klaar stond, maar als ik in de updater kijk kan ik die nog downloaden nog installeren. Heb even mijn regio van Duitsland naar Hong Kong gezet en opnieuw opgestart, maar alsnog geen update. Mensen andere ervaringen?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
@LightPhoenix Volgens mij stond ergens onder settings -> systems settings -> Additional settings -> Buttons de optie om aan long press oid functies toe te voegen. Misschien zit dit niet in de Pocophone.

van Micloud maakte ik verder geen gebruik, heb een Office 365 abo met onedrive, daar sla ik automatisch al mijn foto's op.

[ Voor 23% gewijzigd door TomBraamhaar op 21-09-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quickcharge 3.0 of quickcharge 4.0 ???

Is MIUI 9.6.14.0 Stabiel de laatste MIUI versie

Als ik controleer op updates zie ik zijn er geen nieuwe updates

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
LightPhoenix schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:45:
Ik zit net even te proberen, maar bij mij lukt dat 'back' trucje niet op mijn F1 @TomBraamhaar. Gewoon in een app de terug toets ingedrukt houden? Of begrijp ik je verkeerd? Dat probleem met onderscheid maken tussen media volume en ringer volume ken ik niet vanuit LOS, maar dat is dan natuurlijk ook geen complete stock Android.

Persoonlijk erger ik me vooral aan de (m.i.) onlogische indeling van opties. Voorbeeldje is dat ik bij een van mijn SIM kaarten de pincode uit wilde zetten. Ik heb het gevonden, maar dit stond onder Aanvullende instellingen->Privacy->Simlock. Ik verwacht eerder dat dit ergens onder Simkaarten & mobiele netwerken zit. Verder ook het verschil tussen de telefoon op 'stil' zetten of op 'dnd'. In LOS kon ik niet mijn volume meer veranderen als hij op de optie 'helemaal geen geluiden' stond. Maar blijkbaar was bij mij 'stil' niet stil. Whatsapp gaf netjes geen toon, maar Signal wel. Nu op DND gaat het goed, maar kan ik hem nog steeds in DND hebben staan en rustig mijn ringer volume omhoog draaien. Wellicht doe ik wat fout (grote kans zelfs), maar dan vind ik het alsnog niet intuïtief werken.

Privacy is ook wel een ding... ik heb totaal geen behoefte aan het opslaan van foto's in de MI cloud of weet ik veel wat. Worden allemaal netjes naar mijn Stack geupload, dus een Chinees bedrijf heeft die helemaal niet nodig. Idem met telefoon instellingen etc.

Verder nog steeds blij met de telefoon, maar het is wel even anders en wennen (en hopen op een LOS versie).

Andere vraag: Op welke versie van MIUI zitten jullie? Ik zit op 9.6.14.0 en lees dat er wel hogere versies zijn. Nu kreeg ik net een melding dat 9.6.22.0 klaar stond, maar als ik in de updater kijk kan ik die nog downloaden nog installeren. Heb even mijn regio van Duitsland naar Hong Kong gezet en opnieuw opgestart, maar alsnog geen update. Mensen andere ervaringen?
Dat logicaverhaal is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen.
Verder worden updates nooit in 1x uitgerold. Gewoon kwestie van even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
ChinaGeek schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:58:
[...]

Dat logicaverhaal is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen.
Verder worden updates nooit in 1x uitgerold. Gewoon kwestie van even geduld dus.
Tuurlijk is het een kwestie van wennen en de meeste opties zijn door een combi van alle menu's doorlopen en google gebruiken ook te vinden. Maar intuïtief vind ik het niet.

Ging mij vooral om het vreemde dat ik wel een melding van de updater krijg dat ik een update kan downloaden en als ik dan de updater open geen nieuwe update kan downloaden... Wellicht is dat een bug die in een nieuwe update nog opgelost gaat worden :P En toen kwam ik uit op de vraag of er al anderen waren met een nieuwere versie en dan natuurlijk direct geïnteresseerd welke veranderingen zijn doorgevoerd.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacemaze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 14:04
Fiddle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:43:
Iemand al ervaringen met dit toezstel i.c.m. Tele2? Aangezien ik maar 2 bandbreedtes zie :)

Volgens https://www.eglobalcentral.nl:

Telecomaanbieder LTE Netwerk Frequentie
KPN 800, 900, 1800, 2100, 2600
T-Mobile 900, 1800, 2100, 2600
Vodafone 800, 900, 1800, 2100, 2600
Tele2 800, 2600
UPC/Ziggo 2600
Deze vraag speelt hier ook: bij de kenmerken van de telefoon hier op Tweakers staat de 800MHz band er niet bij, maar bij bijvoorbeeld eglobal wel. Iemand al praktijk ervaring gehad met de combinatie Pocophone f1 en Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Spacemaze schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:24:
[...]

Deze vraag speelt hier ook: bij de kenmerken van de telefoon hier op Tweakers staat de 800MHz band er niet bij, maar bij bijvoorbeeld eglobal wel. Iemand al praktijk ervaring gehad met de combinatie Pocophone f1 en Tele2?
800MHz heeft hij sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raceeend9
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 13:13
Er zijn tests met LineageOS, ik kom er zelf ook vanaf en moet wel ff wennen aan alle bloatware. ik irriteer mij enorm aan de apps die ik niet kan verwijderen (o.a. google drive)
Op XDA zijn al een aantal tests gedaan en ik verwacht dat het niet heel lang meer duurt voordat het stabiel draait.

ervaring tot nu toe: wat een snel toestel! Ik gebruik hem tijdens werk niet heel veel, maar heb nu sinds 6:30 vanmorgen nog 99% over. heb hem wel even tot 10:00 aan de pc gehangen om er wat bestanden op te zetten. Maar toch van 10:00 tot 15:00 1% weg is simpel uitgedrukt niet heel erg veel _/-\o_ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
raceeend9 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:59:
[...]

ervaring tot nu toe: wat een snel toestel! Ik gebruik hem tijdens werk niet heel veel, maar heb nu sinds 6:30 vanmorgen nog 99% over. heb hem wel even tot 10:00 aan de pc gehangen om er wat bestanden op te zetten. Maar toch van 10:00 tot 15:00 1% weg is simpel uitgedrukt niet heel erg veel _/-\o_ _/-\o_ .
Holy crap... hoe doe je dat? 6:21 is hij bij mij van de lader gegaan. 59 minuten SOT en ik zit op 81%. Dual sim dat wel en alleen 3G (@#$@# Duitse Telekom aanbieders) en whatsapp web aan op de achtergond.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceeend9
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 13:13
Niet gebruiken. Wifi staat aan en krijg wel meldingen van MIUI forum...
Moet misschien wel zeggen dat ik er geen simkaart in heb aangezien ik nog niet alles over heb kunnen zetten. heb al wel hier en daar apps geinstalleerd en wat gespeeld in de instellingen.
Whatsapp web gebruikt naar mijn ervaring vrij veel, er wordt constant gesynct met de pc.
(98% nu btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Ah oke, ja dat verklaart wel een hoop. Ik kon het me anders absoluut niet voorstellen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassbounce
De notificatie iconen komen terug in de statusbar en android auto zijn ze mee bezig om te fixen!!

Ook met widevine l1 zijn ze bezig.

http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2

[ Voor 9% gewijzigd door Bassbounce op 21-09-2018 15:30 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Bassbounce schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:29:
De notificatie iconen komen terug in de statusbar en android auto zijn ze mee bezig om te fixen!!

Ook met widevine l1 zijn ze bezig.

http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2
Fantastisch. Goed dat comments serieus genomen worden en men er in investeerd.

Nu nog die nieuwe MIUI op m'n Poco zien te krijgen straks, liefst zonder unlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Bassbounce schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:00:
@Verwijderd

Miui 10 global beta is gewoon te proberen met een gelockte bootloader.
Kun je gewoon met de ingebouwde ota app flashen.
...
Kun je in een paar zinnen uitleggen hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
gijskluppels schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:04:
[...]

Kun je in een paar zinnen uitleggen hoe je dat doet?
http://en.miui.com/a-232.html

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Deze telefoon is krap een maand te koop, dus het zal nog wel even duren voordat LineageOS uitkomt. Moet zeggen dat de standaard rom goed te doen is als je de bloatware maar verwijderd met adb.

Er is wel een onofficiele treble GSI versie van lineage OS, maar deze is verre van stabiel. Heb er voorlopig de xiaomi.eu rom op staan (bloatware verwijderd) en deze werkt super soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Klopt het dat ik op die manier (met de local update methode) enkel een "developer ROM" van MIUI 10 kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
gijskluppels schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:27:
[...]

Klopt het dat ik op die manier (met de local update methode) enkel een "developer ROM" van MIUI 10 kan vinden?
Zelf downloaden van miui, dan op je telefoon zetten en als pakket updaten.. Of met met programma van miui waar ik zo ff geen link van heb... Wel vd ROM,

http://en.miui.com/getrom.php?r=355&m=yes&app=false

Zo lang je bij miui originele roms blijft, hoef je niet te unlocken, voor de EU Rom moet je wel unlocken.

[ Voor 10% gewijzigd door fvandenreek op 21-09-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
Dus de beschikbare MIUI 10 heet "Developer ROM". Ok. En de risoco's dat het een en ander mogelijk niet werkt: wat heb je daar van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
gijskluppels schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:37:
Dus de beschikbare MIUI 10 heet "Developer ROM". Ok. En de risoco's dat het een en ander mogelijk niet werkt: wat heb je daar van gemerkt?
Anders ga je terug naar de stable, het werkt allemaal recht toe recht aan bij de originele roms, er kan ook weinig misgaan....

Voor de liefhebbers, sinds vandaag de EU Rom hier https://xiaomi.eu/community/threads/8-9-20.46616/ alleen met unlock en twrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Sorry voor de dubbel post,

De verschillen tussen global entry eu

Our ROMs features (Whats not in Global):
Based on China Stable / Weekly builds (except HMNote3SE)
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
3way reboot menu
Removed ads in system apps
Face Unlock for all 7.x/8.x/9.x devices
Vertical clock widget on lockscreen
Steps counter in Assistant screen
More shortcuts on left lockscreen
Wake up gestures for 7.x/8.x/9.x devices
AI preloading option in MIUI Lab
Fullscreen gestures for 7.x/8.x/9.x devices
Option to auto-expand first notification
Notifications priority settings
More edit options in Gallery app
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 4x7, 5x5, 5x6, 5x7 (depends on device)
SafetyNet passed (Google Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks
Added game speed booster
Added erase module (magic elimination) to Gallery photo edit options
Fixed low volume sound via headphone
Fixed Google assistant voice response issue
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wian schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:45:
...
xiaomi.eu rom op staan (bloatware verwijderd)
...
Mag ik vragen welke apps/paketten je dan precies hebt verwijderd uit EU rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:00:
[...]

Dit is niet van mij, maar de grootste EU Communion... xiaomi.eu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:00:
[...]
Ik gebruik geen miui services (miui backup, mi cloud etc.), dus heb het rigoreus opgeschoond :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
pm uninstall -k --user 0 com.miui.screenrecorder
pm uninstall -k --user 0 com.miui.qr
pm uninstall -k --user 0 com.milink.service
pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.account
pm uninstall -k --user 0 com.miui.securityadd
pm uninstall -k --user 0 com.miui.msa.global
pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.payment
pm uninstall -k --user 0 com.miui.videoplayer
pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.midrop.overlay
pm uninstall -k --user 0 com.miui.backup
pm uninstall -k --user 0 com.miui.micloudsync
pm uninstall -k --user 0 com.miui.daemon
pm uninstall -k --user 0 com.miui.hybrid
pm uninstall -k --user 0 com.miui.vsimcore
pm uninstall -k --user 0 com.mfashiongallery.emag
pm uninstall -k --user 0 com.miui.player
pm uninstall -k --user 0 com.miui.sysopt
pm uninstall -k --user 0 com.miui.translation.kingsoft
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services
pm uninstall -k --user 0 com.miui.videoplayer.overlay
pm uninstall -k --user 0 com.miui.bugreport
pm uninstall -k --user 0 com.miui.cloudbackup
pm uninstall -k --user 0 com.miui.notes
pm uninstall -k --user 0 com.miui.wmsvc
pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.midrop
pm uninstall -k --user 0 com.miui.cloudservice
pm uninstall -k --user 0 com.miui.hybrid.accessory
pm uninstall -k --user 0 com.miui.translation.xmcloud
pm uninstall -k --user 0 com.miui.calculator
pm uninstall -k --user 0 com.miui.cloudservice.sysbase
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system
pm uninstall -k --user 0 com.miui.cleanmaster
pm uninstall -k --user 0 com.miui.weather2
pm uninstall -k --user 0 com.miui.yellowpage
pm uninstall -k --user 0 com.miui.antispam
pm uninstall -k --user 0 com.miui.providers.weather
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager
pm uninstall -k --user 0 com.miui.smsextra

• DRuw

DRuw

Waarom moet je eigenlijk unlocken voor de eu rom?

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
DRuw schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 06:34:
Waarom moet je eigenlijk unlocken voor de eu rom?
Omdat je anders TWRP niet kan installeren. En laat TWRP nou net de recovery zijn die je nodig hebt voor alle custom Roms. Daarom moet je unlocken. Anders kan je gewoon gebruik maken van Miflash tool. Of de Updater app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
Denk dat het ook belangrijk is om aan te halen dat de EU Rom een custom ROM is en geen officiële ROM van Xiaomi. En dus moet je daarvoor de bootloader unlocken, want Xiaomi zelf heeft deze niet gemaakt.

geeft geen reacties meer

• DRuw

DRuw

Kijk, dat had ik dus even gemist:)
Ik hoop dat ik hem binnenkort binnen heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix
En voor de duidelijkheid: EU ROM is weer wat anders dan de Global ROM. Die laatste is wel officieel van Xiaomi en wordt ondersteund. Maar heeft wel veel zaken die voor de meeste EU gebruikers weer minder of niet interessant zijn.

geeft geen reacties meer

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 07:45
Oke, ik ervaar iets aparts met mijn Pocophone. Waarschijnlijk is het voor velen totaal niet relevant maar ik hoop dat iemand mij misschien wat meer info kan geven of even kan kijken of hij hetzelfde ervaart.

Ik woon op dit moment op een locatie waar ik geen vast internet heb (zijn ze mee bezig) en ik gebruikte mijn vorige telefoon (Lenovo P2) dan ook vrijwel dagelijks als wifi hotspot voor mijn andere devices. Nu heb ik dit met de Pocophone geprobeerd maar loopt het niet zo lekker als met de Lenovo P2.

Zo gebruik ik de hotspot om bijv. mijn PS4 online te krijgen, en ik kon echt heel fatsoenlijk online gamen. De meeste populaire games had ik gewoon <50 ping wat prima was. Maar nu met de Pocophone begint de ping heel even laag en schiet hij daarna makkelijk boven de 120 ping en blijft hij daar hangen.

Het aparte is dat als ik een download start op de PS4 de downloadsnelheid vrijwel hetzelfde is als met de Lenovo P2.

Wanneer ik een snelheidtest doe op mijn Pocophone krijg ik gewoon de resultaten die ik verwacht, en downloaden uit de Play Store gaat ook zo snel als het hoort, dus de verbinding is voor de rest prima. Ik heb nog even wat getest en ook met de Oneplus 5 van m'n broer ervaar ik geen problemen en is m'n ping 35.

Ik heb met GlassWire het dataverbruik een beetje bekeken en je ziet een heel duidelijk patroon. Wanneer ik een download aan zet of niet in een game zit gebruikt de hotspot makkelijk 1 tot 2MB/s, maar wanneer ik een online game opstart down en upload hij maar enkele KB/s per seconde. Bij de Oneplus 5 en Lenovo was dit dus veel hoger.

Ik heb niet veel verstand van datagebruik en ping, maar je zou zeggen dat de hotspot wel capable is om het aan te kunnen aangezien het met een download o.i.d. wel werkt. Heel vaag.

EDIT:
Probleem inmiddels verholpen door mijn Poco aan m'n laptop te hangen en vanaf daar de internetverbinding te bridgen naar mijn PS4 met een internetkabel. WIFI Hotspot werkt nogsteeds niet goed (genoeg) dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Daanthk op 22-09-2018 22:55 ]

• fvandenreek
Daanthk schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:13:
Oke, ik ervaar iets aparts met mijn Pocophone. Waarschijnlijk is het voor velen totaal niet relevant maar ik hoop dat iemand mij misschien wat meer info kan geven of even kan kijken of hij hetzelfde ervaart.

Ik woon op dit moment op een locatie waar ik geen vast internet heb (zijn ze mee bezig) en ik gebruikte mijn vorige telefoon (Lenovo P2) dan ook vrijwel dagelijks als wifi hotspot voor mijn andere devices. Nu heb ik dit met de Pocophone geprobeerd maar loopt het niet zo lekker als met de Lenovo P2.

Zo gebruik ik de hotspot om bijv. mijn PS4 online te krijgen, en ik kon echt heel fatsoenlijk online gamen. De meeste populaire games had ik gewoon <50 ping wat prima was. Maar nu met de Pocophone begint de ping heel even laag en schiet hij daarna makkelijk boven de 120 ping en blijft hij daar hangen.

Het aparte is dat als ik een download start op de PS4 de downloadsnelheid vrijwel hetzelfde is als met de Lenovo P2.

Wanneer ik een snelheidtest doe op mijn Pocophone krijg ik gewoon de resultaten die ik verwacht, en downloaden uit de Play Store gaat ook zo snel als het hoort, dus de verbinding is voor de rest prima. Ik heb nog even wat getest en ook met de Oneplus 5 van m'n broer ervaar ik geen problemen en is m'n ping 35.

Ik heb met GlassWire het dataverbruik een beetje bekeken en je ziet een heel duidelijk patroon. Wanneer ik een download aan zet of niet in een game zit gebruikt de hotspot makkelijk 1 tot 2MB/s, maar wanneer ik een online game opstart down en upload hij maar enkele KB/s per seconde. Bij de Oneplus 5 en Lenovo was dit dus veel hoger.

Ik heb niet veel verstand van datagebruik en ping, maar je zou zeggen dat de hotspot wel capable is om het aan te kunnen aangezien het met een download o.i.d. wel werkt. Heel vaag.
Ik denk dat je het moet zoeken bij het energie beheer, deze is erg straf bij Xiaomi..

• NeWSJuNK
Heb de Poco ook ontvangen. Iemand een idee hoe je Outlook email werkend kunt krijgen? Bij IMAP moet ik meerdere wachtwoorden invullen.

• Daanthk
fvandenreek schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat je het moet zoeken bij het energie beheer, deze is erg straf bij Xiaomi..
Mmmm, heb van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ze wellicht weinig aandacht aan de kwaliteit van de hotspot functionaliteit hebben besteed.

Gelukkig heb ik vanavond wel mijn probleem verholpen door mijn Poco met mn laptop te tetheren en mn laptop met mn PS4 te verbinden met een internetkabel. Nu heb ik een bridge opgezet en is het probleem compleet verdwenen. Het probleem zat em dus echt in de verbinding tussen hotspot en PS4, en niet in de ontvangst of verkeerd ingestelde instellingen.

Misschien had ik mijn probleem niet zo uitgebreid moeten plaatsen, t was achteraftoch een behoorlijke lap tekst. Maar misschien wel belangrijk om te weten, dat de hotspot functionaliteit niet zo goed is als op andere smartphone's (of het ligt aan mijn device...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:08
@Daanthk Ook ik ben niet erg thuis in netwerken en hoe alles daaromheen met elkaar te maken heeft, maar ik heb onlangs geholpen met het online gaan van de ps4 van een vriend. Die wilde draadloos verbinding maken, maar het registreren lukte telkens niet, terwijl de internet test zonder problemen verliep. Daar lag de oplossing in het veranderen van de DNS naar primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4

Mogelijk dat dat in jouw situatie ook verbetering kan geven.

Slaat nergens op wat ik schrijf. Dan zou het probleem er nog steeds moeten zijn na koppeling met laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 23-09-2018 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
LA-384 schreef op zondag 23 september 2018 @ 05:09:
@Daanthk Ook ik ben niet erg thuis in netwerken en hoe alles daaromheen met elkaar te maken heeft, maar ik heb onlangs geholpen met het online gaan van de ps4 van een vriend. Die wilde draadloos verbinding maken, maar het registreren lukte telkens niet, terwijl de internet test zonder problemen verliep. Daar lag de oplossing in het veranderen van de DNS naar primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4

Mogelijk dat dat in jouw situatie ook verbetering kan geven.

Slaat nergens op wat ik schrijf. Dan zou het probleem er nog steeds moeten zijn na koppeling met laptop.
Ik heb deze oplossing inderdaad vaker langs zien komen. Mijn down en upload snelheid gingen weldegelijk wat omhoog maar het had weinig effect op de ping. Wel bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:10
De Pocophone (128 GB) gisteren ontvangen en mijn eerste indrukken zijn:
- Razendsnel in alles, ook in zaken als ontgrendelen (face unlock werkt erg goed) en apps installeren
- Grote telefoon
- Mooi scherm maar wel wat screenbleeding aan de onderzijde
- Geluidskwaliteit via Bluetooth (ik gebruik mijn smartphone als 'walkman') goed, maar niet zo mooi als mijn Xperia XA2
- Accu lijkt daadwerkelijk lang mee te gaan op een lading
- MIUI is qua looks niet helemaal mijn ding, maar werkt goed en biedt veel instelmogelijkheden
- Gesture control erg fijn, geen navigatie balk meer nodig
- GPS kwaliteit erg goed

Ik blijf testen. Weet nog niet of ik de Pocophone ga houden. Met name het formaat, de screenbleeding en de audiokwaliteit via Bluetooth moet ik nog een ei over leggen. Wanneer dit geen belangrijke eigenschappen zijn voor je en het screenbleeding je niet stoort dan heb je hier voor zover ik nu in kan schatten een hele goede smartphone aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik ben gematigd positief over de pocophone.
Vingerprintscanner werkt redelijk goed maar minder snel dan mijn Honor 8. Ook jammer dat je niet kunt scrollen met de scanner. Scherm is afgezien van wat bleeding onderaan goed. Maar net wat minder dan de Honor 8. Teleurstellend is de niet werkende notificatie Led en onzichtbaarheid van binnenkomende berichten. Je hoort wel een signaal maar ziet niet van wat het afkomstig is. Camera is vergelijkbaar met de Honor dus valt mee te leven. Gek genoeg ondervindt ik geen verschil in snelheid met de Honor. Beiden zijn voldoende snel. Grootste pluspunt en hoofdreden van de aanschaf is de batterij. Enorm verschil tussen de 2 telefoons. De schil van Huawei vind ik mooier en beter dan de Poco software. Zal ook deels wennen zijn.Gesture Control is mooi maar neemt bij sommige apps de verzenden knop weg om berichten te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:10
NeWSJuNK schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:53:
Vingerprintscanner werkt redelijk goed maar minder snel dan mijn Honor 8. Ook jammer dat je niet kunt scrollen met de scanner. Scherm is afgezien van wat bleeding onderaan goed. Maar net wat minder dan de Honor 8. Teleurstellend is de niet werkende notificatie Led en onzichtbaarheid van binnenkomende berichten. Je hoort wel een signaal maar ziet niet van wat het afkomstig is. Camera is vergelijkbaar met de Honor dus valt mee te leven. Gek genoeg ondervindt ik geen verschil in snelheid met de Honor. Beiden zijn voldoende snel. Grootste pluspunt en hoofdreden van de aanschaf is de batterij. Enorm verschil tussen de 2 telefoons. De schil van Huawei vind ik mooier en beter dan de Poco software. Zal ook deels wennen zijn.Gesture Control is mooi maar neemt bij sommige apps de verzenden knop weg om berichten te versturen.
Dat van die onzichtbaarheid van binnenkomende berichten kan ik onderschrijven. Ik dacht dat het aan mijn instellingen lag, maar blijkbaar is dat een standaard setting. Dat de notificatieled niet werkt was mij nog niet opgevallen, maar als deze inderdaad niet goed werkt is dat ook een minpuntje.
Ik meen me te herinneren dat Xiaomi firmware erg enthousiast is in het besparen van energie en dat het onderdukken van notificaties (zowel in de statusbar als dmv kennisgeving via de notificatieled) daar een gevolg van is.

Oh en vwb de snelheid: mijn Xperia XA2 is in principe snel genoeg. Maar de Pocophone is nog een tikkie sneller. Ik heb die snelheid niet nodig, dus ervaar ik het als fijn, maar gaat het voor mij persoonlijk niet meetellen in mijn afweging of de Pocophone voldoet aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrifeNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 13:08
Ik heb eventueel een pocophone van een dag oud voor 360 euro
128GB model zwart met bon van belsimpel.
Mocht iemand interessen hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gerubu schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:18:
Ik heb eventueel een pocophone van een dag oud voor 360 euro
128GB model zwart met bon van belsimpel.
Mocht iemand interessen hebben ;)
Ik zou zeggen zet het op Vraag & Aanbod en niet hier.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrifeNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 13:08
Pierre schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:19:
[...]

Ik zou zeggen zet het op Vraag & Aanbod en niet hier.
Staat ie op nu, maar dacht deel het even hier ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Poco verslaat Iphone XS Max 8)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
fvandenreek schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:41:
[...]

Anders ga je terug naar de stable, het werkt allemaal recht toe recht aan bij de originele roms, er kan ook weinig misgaan....
...
Toch nog even over die stable ROM, die je zelf kunt installeren zonder unlock (http://en.miui.com/a-232.html). Twee vragen:

1) Schijnbaar is de stable ROM op mijn toestel (met MIUI 9) nieuwe dan de developer ROM waarop MIUI 10 gebaseerd is: MIUI 9.6.14.0 Stabiel draait er nu en de gedownloade MIUI 10 developer ROM heet XM-POCOF1-GLOBAL 8.9.20. Wie weet hoe dat zit?

2) Klopt het dat bij installatie van deze ROM de telefoon helemaal schoongeveegd wordt, zodat alle apps, instellingen etc etc naderhand weer teruggezet moeten worden, alsof je een reset naar fabrieksinstellingen doet?

Dat laatste vind ik nogal zo-zo: OTA updates behouden volgens mij de apps, instellingen etc die je eerder allemaal gedaan hebt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...] Teleurstellend is de niet werkende notificatie Led en onzichtbaarheid van binnenkomende berichten. Je hoort wel een signaal maar ziet niet van wat het afkomstig is. [...]
Dit viel mij ook meteen op. In mijn geval bleek het een instelling te zijn. Blijkbaar heeft de telefoon bedacht dat het bij heel veel apps (niet alle) overbodig is om een melding op het lockscreen te tonen en het notificatieledje te laten knipperen. Ik heb het kunnen oplossen door per app te instellingen in Notifications & status bar > App notifications aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gijskluppels schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:17:
[...]

Toch nog even over die stable ROM, die je zelf kunt installeren zonder unlock (http://en.miui.com/a-232.html). Twee vragen:

1) Schijnbaar is de stable ROM op mijn toestel (met MIUI 9) nieuwe dan de developer ROM waarop MIUI 10 gebaseerd is: MIUI 9.6.14.0 Stabiel draait er nu en de gedownloade MIUI 10 developer ROM heet XM-POCOF1-GLOBAL 8.9.20. Wie weet hoe dat zit?

2) Klopt het dat bij installatie van deze ROM de telefoon helemaal schoongeveegd wordt, zodat alle apps, instellingen etc etc naderhand weer teruggezet moeten worden, alsof je een reset naar fabrieksinstellingen doet?

Dat laatste vind ik nogal zo-zo: OTA updates behouden volgens mij de apps, instellingen etc die je eerder allemaal gedaan hebt, toch?
OTA updates doen dan dat inderdaad weet niet hoe dat zit met de MIUI 10 aangezien het een DEV is en geen Stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
gijskluppels schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:17:
[...]

Normaliter kun je dit beschouwen als een ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik zag in enkele reviews dat de pocophone werd "afgekraakt" om de grote notch en de ronde hoeken, maar nou zie ik dat filmpje met de iPhone xs en dan zie ik zo goed als gelijke proporties. Het kon een tweeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
LA-384 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:41:
Ik zag in enkele reviews dat de pocophone werd "afgekraakt" om de grote notch en de ronde hoeken, maar nou zie ik dat filmpje met de iPhone xs en dan zie ik zo goed als gelijke proporties. Het kon een tweeling zijn.
Zie je dat als positief of negatief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@theduke1989 Ik zie dat als opvallend, omdat het design en keuzes bij de nieuwe iphones door velen als vernieuwend en "het voorbeeld" worden gezien. Ik vraag me dan af of de iPhone xs op dezelfde punten "afgekraakt" wordt. Het is overigens geen vraag waar ik antwoord op verwacht. Ik heb zelf nog geen moeite gedaan daar op te zoeken.

Ik kan mijn pocophone morgen ophalen. Ik ben wel benieuwd hoe die bevalt. Na LG en 3x HTC is het m'n eerste middenklasse (prijstechnisch) en China telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Viel me ook al op. De crème de la crème op smartphone gebied heeft een zelfde formaat notch als een budget (poco) Phone. Om over de snelheid nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 14:38
Op dit moment bezig met het downloaden van de XM-POCOF1-GLOBAL
Weet iemand of hiermee de Android Auto issues al gefixt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Ebbeliebebbelie schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:38:
Op dit moment bezig met het downloaden van de XM-POCOF1-GLOBAL
Weet iemand of hiermee de Android Auto issues al gefixt zijn?
http://en.miui.com/thread-3935216-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Quote uit de link van @RiCk:
1. Android Auto issues
We've already contacted Android Auto team and asked them to check.
Dus ik gok nog niet. Welke versie van de ROM download je precies? De naam die je geeft is niet heel informatief. Versienummer zou meer helpen :)

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Ze geven iig goede feedback, dat heb je niet vaak van een fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:56
Laatste versie rom voor de global is V9.6.22.0.OEJMIFD
Voor de liefhebber op eigen risico:
https://drive.google.com/...W8gUaukukKpmxBNG4HDfWs-0m

Deze kun je gebruiken vanaf de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Blijft het toestel net zo snel als er een micro sd kaart in zit? Ik heb mijn Galaxy s8 het probleem dat het toestel af en toe hapert sinds ik er een 128gb kaartje in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Led werkt niet als je berichten op uw lockscreen laat komen.
Als je dit afzet, werkt de ledmelding wel.

Om te kunnen zien welke app een melding ontvangen heeft (d.m.v. een bolletje), moet je de poco launcher permissie geven. Weet niet meer juist in welke menu het zit maar ook een tijd achter gezocht.
Aantal ongelezen berichten wordt niet weergegeven maar daar wordt aan gewerkt heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
Gisteren een spontane broekzak-reboot van mn Poco gehad. Nu blijf ik de melding krijgen: "POCO Launcer is gestopt", en wel bij elke handeling (lees: geen enkele praktische handeling was nog mogelijk)
Gelukkig kon ik nog wel naar Google Play hoppen (die stond nog als actieve sessie in het geheugen), waarna ik Nova Launcher heb kunnen installeren. Die heb ik nu dus ingericht, maar wil gewoon een werkende Poco Launcher.

Foutrapport:
http://www.bild.me/bild.p...59_com.miui.bugreport.png

Iemand bekend met deze fout? Heb weinig zin een factory reset uit te gaan voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
dolledriesnl schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:49:
Gisteren een spontane broekzak-reboot van mn Poco gehad. Nu blijf ik de melding krijgen: "POCO Launcer is gestopt", en wel bij elke handeling (lees: geen enkele praktische handeling was nog mogelijk)
Gelukkig kon ik nog wel naar Google Play hoppen (die stond nog als actieve sessie in het geheugen), waarna ik Nova Launcher heb kunnen installeren. Die heb ik nu dus ingericht, maar wil gewoon een werkende Poco Launcher.

Foutrapport:
http://www.bild.me/bild.p...59_com.miui.bugreport.png

Iemand bekend met deze fout? Heb weinig zin een factory reset uit te gaan voeren.
Heb je de cache van de pocolauncher al een keer weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik neem aan dat de acuuduur van de Honor beter is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
ChinaGeek schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:50:
[...]

Heb je de cache van de pocolauncher al een keer weggegooid?
Dank voor de tip!
Het legen van de cache alleen was niet de oplossing, een stapje verder wel: alle gegevens verwijderen van de POCOLauncer-app.
Nadeel: de vers opgebouwde structuur is nu ook foetsie... Voordeel: de foutmelding is wel weg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat ik ipv datum de tijd links boven in krijg (ik hide mijn notch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:07:
Is het mogelijk dat ik ipv datum de tijd links boven in krijg (ik hide mijn notch)
Ik kan helaas geen optie vinden die dit mogelijk maakt (maar misschien dat iemand met meer MIUI ervaring wel een oplossing heeft).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Berlinetta schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:06:
[...]

Ik neem aan dat de acuuduur van de Honor beter is toch?
Lijkt me niet... dat is de reden dat ik dezelfde overstap maak. Batterij gaat vanaf een bepaalde leeftijd kuren geven (anderhalf jaar in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bassbounce schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:30:
@Kiswum

Om die reclame die in miui zitten eraf te halen.
Buiten dat om wil ik gewoon de vrijheid hebben om Lineage te compileren.
Ik mag toch zeker wel zelf beslissen, wat ik met het toestel wil of mag doen?

Omdat jij niet hoeft te vanwege je 'account status' neemt niet weg dat andere mensen wel langer moeten wachten.
Vind het nogal raar, deze beslissen dat het zolang moet duren.
72 uur voor pocophone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WolfsRain schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:33:
[...]

Dit, en kijk voor de grap eens een 480p filmpje op YouTube in landscape mode op een 1080p+ telefoon. Verschil met 1080p is imo heel duidelijk.

Zou mij er persoonlijk erg aan irriteren als ik max 540p kan kijken op een 1080p scherm.
Check dit even YouTube: The Pocophone F1 Has A Problem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deurmatje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:30:
Misschien nog een klein dingetje. In full screen mode heb je bij Spotify rechts onderin dat "library" niet helemaal in beeld past door de ronding van de onderkant. Geen id of dit met een update te verhelpen is.

Asphalt 9 is nu ook te downloaden voor de poco https://twitter.com/lithe.../1036934535575793665?s=19

En bootloader unlock is veranderd naar 3 dagen? (Geen ervaring mee)
Asphalt 9 was even te downloaden nu weer niet, vrij vaag
Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen: [Pocophone F1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders: [Pocophone F1] Accessiores
- Rooten & Custom ROM's: [Pocophone F1] Rooten & Custom ROM's