Daniel. schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:05:
Ik ben al lweer een tijdje bezig maar hebben jullie er ook last van dat je voornamelijk maar 1 persoon gebruikt om mee te vechten. Of wisselt dat wel eens, ik merk dat ik bijna niet switch en het is lastig dat er niet per char een korte tutorial is. Daardoor blijf ik nu hangen met Kirby want die is bijna niet veranderd t.o.v. de Nintendo 64 versie.
Zoals @
ph4ge eigenlijk al zei, een main hebben is een goed iets. Een secondary erbij nog beter. Als je op een gegeven moment aspiraties hebt om mee te doen aan tournaments, zul je goed moeten zijn in 2 characters, die, waar mogelijk, niet hetzelfde type character zijn. Dus bvb. Zelda + Robin heeft bijna geen nut, want allebei melee characters met projectiles, maar Ike en Fox bijvoorbeeld wel.
Kirby is qua kit inderdaad weinig aangepast vanaf de N64, maar wordt wel gezien als een van de slechtste characters in Ultimate, dus je potentieel is al enorm minder dan veel van de rest van de characters. Hij is licht, heeft slechte bewegingssnelheid in de lucht en op de grond en heeft geen hoog bereik.
Ik ben zelf erg geoefend geraakt met Zelda (die ook als character met laag potentieel wordt ingeschat) sinds release, maar liep al snel tegen dit soort praktische limieten aan, wanneer je tegen mensen gaat spelen die ook weten wat ze doen (als je in de wat hogere rangen online komt, of lokaal gaat spelen tegen mensen)