Even de boel
een beetje volledig herschreven om er een seizoensterugblik van te maken.
Europees
De Champions League stond er 1 wedstrijd van te voren niet zo goed voor. Iedereen moest winnen om door te gaan en ik moest nog tegen Real Madrid. We hadden inmiddels wel de vorige wedstrijd tegen City gewonnen en dat was natuurlijk een fijne wetenschap om mee te beginnen. Uiteindelijk met 2-4 van Real weten te winnen. Zeer blij, want tegen de verwachting in uiteindelijk dus door. Eén punt uit de eerste 3 wedstrijden en 9 uit de laatste 3. Wellicht één van de spannendste Europese campagnes uit mijn carrière. In elk geval zeer waarschijnlijk de grootste comeback.
Vervolgens Chelsea (1 x 2e plaats CL, geen kampioenschappen) en FC Bayern (4 x CL en 2 dozijn kampioenschappen) verslagen in de Champions League, waarin we nu opnieuw tegen City geloot hebben voor de halve finale. Thuis wonnen we met 4-2 en uit werd het 3-1. Tot aan de 90e minuut zouden we doorgaan, maar door het gelijke aantal doelpunten en 1 uitdoelpunt meer voor City, zijn we in de halve finale gestrand. Jammer, maar wel een zeer mooie prestatie voor dit team. In de Champions League ook bijna het recordaantal doelpunten gehaald. Dat staat nu op 45 van Farul (onder mijn leiding). Wij zijn op 43 blijven steken. Voor zo'n bescheiden team als Dunav is dat een campagne om trots op te zijn. Manchester City is ook de kampioen dit seizoen, door van stadsgenoot Manchester United te winnen. Hiermee is City nu voor de 8e keer de beste van Europa (na 11 finales).
Jeugd, supercup en nationale beker
Mijn jeugdteam is voor de 8e keer op rij kampioen geworden, waarvan 1 x door alles te winnen. Dit seizoen ging het ook weer fijn met daarnaast ook een bekerwinst voor de jeugdteams. Daar werd CSKA Sofia met 6-3 in de finale verslagen. Jammer genoeg voor CSKA Sofia was de ellende daarna nog niet voorbij. Mijn eerste team won de nationale beker met 9-0, ja negen nul,

van datzelfde Sofia. Daarmee hebben we de treble dit seizoen opnieuw binnengehaald. Dat, samen met de supercup aan het begin van dit seizoen en een halve finale in de CL, maakt dit een uitermate geslaagd seizoen op het gebied van bekertoernooien.
Records in de nationale beker:
33 goals in 1 seizoen
12 daarvan voor 1 speler
7 assists voor 1 speler
8,88 als hoogste gemiddelde waardering voor 1 speler
9-0 hoogste uitslag voor een bekerwedstrijd
Nationale competitie
Hier gingen we extreem goed. Zodanig dat de records aaneengeregen werden. Helaas komt overal een eind aan en in dit geval werd dat voltrokken door een middenmoter die met 1-2 (geflatteerd) van ons wist te winnen. Desondanks ben ik heel content met de volgende records in de competitie:
Bulgaarse Pŭrva profesionalna futbolna liga
100 punten in 1 seizoen
33 wedstrijden gewonnen in 1 seizoen
31 wedstrijden op rij zonder nederlaag
22 wedstrijden op rij gewonnen
24 clean sheets
9 wedstrijden zonder tegendoelpunt
alle competities samen, inclusief nationale beker en Champions League
20 wedstrijden zonder nederlaag
20 wedstrijden op rij gewonnen
Niet meer dan 1 wedstrijd op rij verloren in alle competities tezamen
10-0 hoogste uitslag in een officiële wedstrijd (vs Basel in de CL)
31 clean sheets in het seizoen
Overige records voor Dunav
20 miljoen voor 1 speler uitgegeven. Record voor mijzelf, Dunav en de Bulgaarse competitie.
33 miljoen (38 mogelijk) + 50% voor een speler gekregen. Record voor de club en competitie.
Bezoekersgemiddelde van 17968, waarmee het nieuwe stadion voor bijna 97% gevuld is.
Hiermee ook het vroegste kampioenschap ooit binnengehaald. Met nog 7 wedstrijden te gaan, kan ik niet meer ingehaald worden.
Nationaal team Verenigde Staten
Waar bij de clubwedstrijden de vriendschappelijke potjes niet meetellen, wordt dat bij het nationaal team kennelijk wel gedaan. Volgens de berichten heb ik 22 wedstrijden geen nederlaag geleden met de VS, maar dan wordt er gekeken naar een vriendschappelijk verlies anderhalf jaar geleden tegen Italië. Tel ik alleen de potjes die daadwerkelijk ergens om gingen, dan was het laatste verlies van de
Joe-es-of-ee nog een jaar verder geleden en staan we al 27 wedstrijden zonder verlies.
In de Nations League A kwamen we opnieuw tot de finale, alwaar Mexico helaas te sterk bleek. Wel weer een tweede plaats om toe te voegen aan de palmares van de VS. We hebben net de voorlopige selectie van 30 spelers voor het komende WK (2046) ingediend. Over een paar weken wordt het ons best doen om de mooiste titel van het spel te prolongeren. We mogen het in de groep opnemen tegen Chili, Nieuw-Zeeland en Portugal.
Helaas bleek het sprookje van Amerika in de World Cup geen vervolg te krijgen. De groepsfase werd ternauwernood overleefd met een verlies tegen Portugal, winst tegen Nieuw-Zeeland en een gelijkspel tegen Chili. Met maar 4 punten werden we tweede achter de Portugezen. In de volgende ronde stond Argentinië op ons te wachten. Waar dat team vorig WK nog voor ons moest buigen, was het nu aan ons om van hen te verliezen. Al met al een roemloos einde aan het Wereld Kampioenschap, dat uiteindelijk door Engeland werd gewonnen. Ik twijfel nog of ik doorga als bondscoach, aangezien er nog 1 cup op mijn lijstje staat om te winnen.
[
Voor 132% gewijzigd door
Jorgen op 05-08-2019 20:03
]