Football Manager 2019

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 13:34
toolkist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:20:
[...]

Allemachtig die kleuren, doen die geen pijn aan je ogen? 8)

@soskes wat voor iets zoek je?
soms wel, maar nog niks leuks gezocht eigenlijk :P
kan ik ergens kijken naar mooie skins? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rubeo38 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:32:
[...]

https://www.fmscout.com/c-fm19-skins.html bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:54
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ac33446678a8b0d28485e08fd4a1294e.png

Money money money *O*

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OKHmGLZgsFIUJTYff4lhlZiH/full.png

Het seizoen kan beginnen. Er is nog genoeg budget doordat ik de bonus voor competitie - en bekerwinst op laag heb gezet, maar dat is meer een beslissing geweest om geld te besparen. Alleen voor exceptionele spelers maak ik nog een uitzondering.
Besteed nu 31k van de 38k per week aan salarissen en heb 150k transferbudget, maar dat gebruik ik alleen voor tekengelden. Het is echt onzin om op dit niveau spelers te kopen, met de enorme hoeveelheden beschikbare spelers (transfervrij danwel verhuur).

1e wedstrijd:
3-0 overwinning terwijl we 65 minuten met 10 speelden. 21 schoten waarvan 11 op goal, dus we hadden nog wel wat ruimer mogen winnen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 19-06-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:55
@soskes wat voor iets zoek je?
Wel een club uit de grote landen, Europa of Amerika. Meestal kies ik voor een subtopper (Bologna of Betis bijvoorbeeld) of lower leagues (FC Chemnitz, West upon Super Mare). Misschien maar gewoon die nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Ik dacht eigenlijk dat dit over de zomer en of winterstop ging _O-

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/84aa42053ed2605a8382398a6e3542e9.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Rubeo38 Ik zie dat je nog geen name fix gebruikt. Op de site van Susie (Sortitoutsi) kan je deze vinden en volgens de stap-voor-stap handleiding eenvoudig aan je game toevoegen. Ik vind de immersie groter wanneer ik gewoon tegen FC Porto speel ipv tegen FCP en wanneer dat in de Champions League is ipv de Champions Cup.

Zie: https://sortitoutsi.net/d...-german-national-team-fix

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In het echt zou ik inmiddels gelazer hebben met het bestuur van de club en het land, maar in FM is alles mogelijk. Ik moest de return van de 2e ronde CL-kwalificatie spelen tegen Krasnodar en tegelijkertijd de finale van de Gold Cup tegen Mexico. Dat was dus opstelling bevestigen → instant result → opstelling bevestigen → instant result → uitslag 1 → uitslag 2 → dubbel feest, want we wonnen beide met 4-0. :)

Dit is nu ook de 2e grote prijs met de VS. Na het afgelopen WK nu ook de Gold Cup in de prijzenkast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/euHnP7n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

Jorgen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:42:
@Rubeo38 Ik zie dat je nog geen name fix gebruikt. Op de site van Susie (Sortitoutsi) kan je deze vinden en volgens de stap-voor-stap handleiding eenvoudig aan je game toevoegen. Ik vind de immersie groter wanneer ik gewoon tegen FC Porto speel ipv tegen FCP en wanneer dat in de Champions League is ipv de Champions Cup.

Zie: https://sortitoutsi.net/d...-german-national-team-fix
Werkt dit ook als ik al een savegame heb gestart? Ik ben weer sinds 6 jaar erin gedoken, en heb al een half jaar erop zitten, ik wil die niet kwijt raken :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Qu3st Ja, maar met beperkingen - je verliest dan de nicknames. Bij een nieuwe savegame werkt wel alles direct.

Zie deze post in het bijbehorende topic: https://sortitoutsi.net/comments/get/448179

En een half jaar al? :P ;) :+ Dan hoop ik dat het een heel succesvol halfjaar was, want anders zou ik lekker opnieuw starten. Ik start hooguit een game om wat te testen en te zien hoe alles werkt/eruit ziet, maar verder speel ik nooit zonder deze 3 dingen:

1) Real name / licenses fix van Sortitoutsi: https://sortitoutsi.net/d...-german-national-team-fix
2) De competitie updates van Claassen: FM19 - Europa compleet (55 landen) of FM18 - wereld update pack
3) De Live Data Update van Sortitoutsi, waarbij de transferupdates, competitiestanden en dergelijke zijn bijgewerkt tot op het moment van downloaden: https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update (geschikt voor FM17, 18 en 19)

* Jorgen zit reeds in augustus 2043 en vermaakt zich meer dan uitstekend

[ Voor 113% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2019 01:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Jorgen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:34:
@Qu3st Ja, maar met beperkingen - je verliest dan de nicknames. Bij een nieuwe savegame werkt wel alles direct.

Zie deze post in het bijbehorende topic: https://sortitoutsi.net/comments/get/448179

En een half jaar al? :P ;) :+ Dan hoop ik dat het een heel succesvol halfjaar was, want anders zou ik lekker opnieuw starten. Ik start hooguit een game om wat te testen en te zien hoe alles werkt/eruit ziet, maar verder speel ik nooit zonder deze 3 dingen:

1) Real name / licenses fix van Sortitoutsi: https://sortitoutsi.net/d...-german-national-team-fix
2) De competitie updates van Claassen: FM19 - Europa compleet (55 landen) of FM18 - wereld update pack
3) De Live Data Update van Sortitoutsi, waarbij de transferupdates, competitiestanden en dergelijke zijn bijgewerkt tot op het moment van downloaden: https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update (geschikt voor FM17, 18 en 19)

Het gaat fantastisch haha, als ik jou datum zie dan valt mijn savegame heel erg mee :9, maar heb wel veel tijd aan staf, tacktiek en trainingen gestoken. Maar bedankt voor de tips en ik ga dan maar gewoon opnieuw beginnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Qu3st niet perse noodzakelijk, maar wel minder werk voor het fixen (en meteen klaar voor je vervolggames). Wens je een leuke carrière!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rubeo38 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:32:
[...]

mijn go to websites zijn eigenlijk altijd community.sigames.com en sortitoutsi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 13:34
Ik heb ondertussen een andere skin, en het bestand gedownload en aangepast zoals beschreven. Vond het best meevallen kwa werk, was met een kwartiertje wel klaar :P

Ben het wel met je eens dat het allemaal net even wat netter is :)
Maar had eigenlijk geen benul dat dat te verkrijgen was
Dus bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rubeo38 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:17:
Ik heb ondertussen een andere skin, en het bestand gedownload en aangepast zoals beschreven. Vond het best meevallen kwa werk, was met een kwartiertje wel klaar :P

Ben het wel met je eens dat het allemaal net even wat netter is :)
Maar had eigenlijk geen benul dat dat te verkrijgen was
Dus bedankt!
graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:36
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gesi08c.png
Natuurlijk FM, kampioen worden met Gladbach is natuurlijk minder belangrijk dan 1x in de beker eruit gaan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Onze campagne in de Europapokal der Landesmeister verloopt hetzelfde als vorig jaar. Wederom de play-offs gehaald (laatste kwalificatieronde) en daarin uitgeschakeld. Opnieuw betekent dat wel kwalificatie voor de Europa League. Europees bekeren we door in het 2e toernooi. In de groepsronde mogen we het opnemen tegen Porto, Kopenhagen en AZ. Kansen? Vorig jaar rekende ik op 2 tot 5 punten en het werden er meer. Mijn team is nu iets sterker, dus tja... Laat ik me richten op de 3e plaats, dan is alles daarboven weer mooi meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OYtdIIh.png

[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soms is het ook een raar baggerspel zeg.

Nu ik in mijn 27e seizoen ben, heb ik nog steeds een 1 bij werken met jeugd (minimaal 95% van mijn aankopen is -21 én dientengevolge zijn mijn opstellingen dat lange tijd ook. Vrijwel alle oudere spelers zijn daardoor lang bij de club en zelf opgeleid).
Het bestuur is zwaar ontevreden en bezorgd over het afgebrokkelde image sinds mijn komst (dat terwijl ik Dunav haar allereerste kampioenschap in haar bestaan heb bezorgd en we afgelopen seizoen 175 plaatsen gestegen zijn op de ranglijst voor Europese clubs + een kwartfinale plek in de Europa League).

Dus... Wat willen ze nog meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Jorgen Weg gaan. En een nieuw avontuur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

Hoogie2004

Whohooooo

Jorgen schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 02:53:

Nu ik in mijn 27e seizoen ben, heb ik nog steeds een 1 bij werken met jeugd (minimaal 95% van mijn aankopen is -21 én dientengevolge zijn mijn opstellingen dat lange tijd ook. Vrijwel alle oudere spelers zijn daardoor lang bij de club en zelf opgeleid).
Het bestuur is zwaar ontevreden en bezorgd over het afgebrokkelde image sinds mijn komst (dat terwijl ik Dunav haar allereerste kampioenschap in haar bestaan heb bezorgd en we afgelopen seizoen 175 plaatsen gestegen zijn op de ranglijst voor Europese clubs + een kwartfinale plek in de Europa League).

Dus... Wat willen ze nog meer dan?
Melden bij SI, duidelijk een bug in je save :+

Ik heb af en toe ook geen idee hoe die imago's en dergelijke werken, al heb ik er in FM Touch 19 nu dus geen last van, wat dat is een van de dingen die daar niet in zit. Denk dat ik voor FM20 wel voor de volledige versie ga (dan krijg je Touch er overigens bij).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
Jorgen schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 02:53:

Voor mijn gevoel ontwikkelen je eigen stats niet. Je kan in het begin, afhankelijk van je 'ervaring', een keuze maken waarin je punten verdeeld voor je stats. Echter blijven deze altijd hetzelfde?

Tijdje geen FM meer gespeeld. Dit weekend met een maatje weer eens een goede netwerk game starten. Of wellicht verder gaan met de oude, maar die is van eind vorig jaar ergens. Om die game weer op te pakken duurt waarschijnlijk net zo lang als een nieuwe opstarten, haha.

[ Voor 18% gewijzigd door Goelan op 21-06-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Foutje..

[ Voor 98% gewijzigd door Goelan op 21-06-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:55
Terranova schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:36:
[Afbeelding]
Natuurlijk FM, kampioen worden met Gladbach is natuurlijk minder belangrijk dan 1x in de beker eruit gaan 8)7
Dit zijn ook wel de kleine dingetjes waar ik mij aan irriteer.
Doe je het fantastisch goed en ver boven wat er van je club mag verwachten. Dan heb je een nederlaag tegen een tegenstander die je logisch mag verwachten omdat die veel en veel beter is en dan vallen ze daar als gekken over.

Ik snap wel dat het misschien lastig te programmeren is, maar dit mag wel iets beter in fifa 20.
Elke editie sinds cm93 gespeeld en het blijft een erg fascinerend spel. Al hoop ik dat ze in de toekomst iets van een stadion editor toevoegen ala fifa manager van heel lang geleden. Met de optie om dit zelf te doen of dit te delegeren aan een stadion manager als je er geen interesse in hebt.
Als je de totale controle over een club hebt dan wil je toch ook wel invloed op hoe je stadion eruit ziet c.q. opgebouwd is met zitplaatsen, businesseats etc. Misschien is dat grafisch wel teveel gevraagd.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

Hoogie2004

Whohooooo

Bean77 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:59:
[...]

Doe je het fantastisch goed en ver boven wat er van je club mag verwachten. Dan heb je een nederlaag tegen een tegenstander die je logisch mag verwachten omdat die veel en veel beter is en dan vallen ze daar als gekken over.

Ik snap wel dat het misschien lastig te programmeren is, maar dit mag wel iets beter in fifa 20.
Elke editie sinds cm93 gespeeld en het blijft een erg fascinerend spel. Al hoop ik dat ze in de toekomst iets van een stadion editor toevoegen ala fifa manager van heel lang geleden. Met de optie om dit zelf te doen of dit te delegeren aan een stadion manager als je er geen interesse in hebt.
Als je de totale controle over een club hebt dan wil je toch ook wel invloed op hoe je stadion eruit ziet c.q. opgebouwd is met zitplaatsen, businesseats etc. Misschien is dat grafisch wel teveel gevraagd.
Het zou al een leuke toevoeging zijn om meer controle te hebben over financiën zoals seizoenkaart prijzen, maar anderzijds is dat juist buiten de controle van de coach normaliter, dus ook niet vreemd dat het er niet in zit.

Al mis ik soms de financiële draaiknopjes nog wel een beetje, in het echt moet je het ook doen met wat de club je ter beschikking stelt denk ik.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
[...]

Al hoop ik dat ze in de toekomst iets van een stadion editor toevoegen ala fifa manager van heel lang geleden. Met de optie om dit zelf te doen of dit te delegeren aan een stadion manager als je er geen interesse in hebt.
Dat zou ik ook een mooie toevoeging vinden. En meer invloed op commercieel gebied. Bijvoorbeeld het binnen halen van nieuwe sponsors. Of het afsluiten van een sponsor naam van je stadion. Hier heb je nu totaal geen invloed op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hoogie2004 verschillende bugs reeds gemeld, maar de ontwikkeling aan FM18 is allang gestopt. Hooguit dat het helpt voor FM19 of FM20.

@Goelan ik ben met de minst mogelijke ervaring en kunde begonnen en veel staat inmiddels op 17 t/m 20, maar lang niet alles.

@Bean77 hoewel ik het spel nu ook meer speel als een Alex Ferguson cq TD, gaan die natuurlijk eigenlijk nooit over het stadion. Zou wel leuk zijn

Sowieso zou ik graag veel meer statistieken zien over de 27 seizoenen tot nu toe. De game houdt ze ergens bij, maar maakt ze voor ons niet inzichtelijk. Lijkt me erg leuk om te zien wat er al die jaren gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:13:

@Goelan ik ben met de minst mogelijke ervaring en kunde begonnen en veel staat inmiddels op 17 t/m 20, maar lang niet alles.
Dat is mij nooit opgevallen. Zou het kunnen doordat ik meestal maar maximaal 4 seizoenen speel? Ik moet wel zeggen dat ik mijzelf vaak wel enige ervaring toeken. Met name gespitst op motiveren, omgaan met jeugd en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Het zou al een leuke toevoeging zijn om meer controle te hebben over financiën zoals seizoenkaart prijzen, maar anderzijds is dat juist buiten de controle van de coach normaliter, dus ook niet vreemd dat het er niet in zit.
Eens, maar er zitten nu ook aspecten in die buiten de controle van een coach nu zijn. Denk bijv. aan aannemen staf, aannemen TD, aankoop- verkoop spelers, scouting etc.
Het zou leuk zijn als je stadion, Sponsoring en wat andere elementen gewoon kunt kiezen om mee aan de slag te gaan. Hetzelfde als scouting nu. Laat je het aan de hoofd scouting (hoofd stadion/hoofd marketing) of ga je aan de slag met scoutingsopdrachten (stadion details/sponsorovereenkomsten) etc.

Ach ondertussen blijf ik toch wel van het spel genieten.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Wat mij gigantisch irriteert is dat in mijn lange carrière, gestart zonder ervaring/reputatie/diploma's. Is dat ik nog steeds vragen krijg bij job interviews over die ene keer dat ik los ben gegaan tegen een speler 10 ingame jaren geleden of dat ik elke keer weer vragen krijg over alle keren dat ik ontslag heb genomen(wat feitelijk waar is omdat je bij een club blijft nadat je contract afloopt en je alleen weg kan door ontslag te nemen).

Ik nam bewust korte contracten zodat ik sneller richting de top kon gaan(wat verassend lang heeft geduurd ondanks diverse titels/bekers op lager niveau)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bijna halverwege het seizoen, en ik durf wel te stellen dat we gaan promoveren dmv het kampioenschap.
Nog geen hele grote voorsprong, maar dat komt nog wel ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ums8Hu1lal4hdqiDCeFhFaHD/full.png

Vreemdste resultaat tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cN9GwCcwZegD98T2S2E492BZ/full.png
Leuke extra tijd in de 1e helft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net met 1-2 verloren van Cherno More in de competitie, maar tegen dezelfde tegenstander wel met 4-0 gewonnen in de beker. :)

Wat is trouwens jullie ervaring met het toevoegen en verwijderen van landen en competities tijdens een savegame? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar merk nu dat ik tegen de limieten aanloop bij het spelersbestand voor Amerika. Er zitten maar ongeveer 200 Amerikanen in mijn savegame, waarvan een deel al met interlandpensioen is; een deel gewoon niet goed genoeg is; en een deel daarvan voor andere landen gekozen heeft, of gewoon niet voor het nationale team wil uitkomen. Dat betekent dat ik met grote moeite 3 of soms meer complete selecties kan samenstellen. Nu moet ik bijv. ook selecteren voor de A-selectie, -23 en -20, terwijl ik door het seizoen heen ook spelers nodig heb voor Amerika-B en -22. Ik denk er dan ook over om de Amerikaanse voetbalpiramide helemaal te laden, of zodra ik de relevante competities gespeeld heb, uit te kijken naar een ander nationaal team.

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 23-06-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Jorgen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:34:

Weet iemand hoe dit allemaal gedaan moet worden als je FM via Gamepass hebt geinstalleerd? De paden naar de folders zijn een stuk anders dan via Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De locatie van de tactieken, skins, database edits en savegames zijn toch gelijk? Dus voor punt 2 en 3 zou je gewoon de juiste mappen in je users\documenten folder kunnen gebruiken.

C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2019\juiste folder

\editor data → voor databasewijzigingen zoals extra landen (Claassen update) of transferupdates (Sortitoutsi Live update)
\tactics → voor gedownloade tactieken
\skins → voor nieuwe skins
\graphics → voor alle overige uitbreidingen zoals face- en logopacks, shirts, scoreborden, etc
\games → voor je savegames
\shortlists → voor lijsten met spelers
enz

Ik kan zo snel even niet de locatie vinden van FM18 of 19 wanneer je hem via de Windows Store hebt geïnstalleerd. Principe zou het zelfde moeten zijn. Even zoeken naar de 1900, 1910 en 1930 folders. Voor gamepass is het sdcard\appdata-local-packages-SportsInteractive(with a lot of random numbers)-Localcache-Local-Microsoft-WriteablePackageRoot-data\database\db\1930, dus voor een Windows Store aankoop, zou ik ook even checken of die locatie op je computer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Jorgen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:13:
De locatie van de tactieken, skins, database edits en savegames zijn toch gelijk? Dus voor punt 2 en 3 zou je gewoon de juiste mappen in je users\documenten folder kunnen gebruiken.

C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2019\juiste folder

\editor data → voor databasewijzigingen zoals extra landen (Claassen update) of transferupdates (Sortitoutsi Live update)
\tactics → voor gedownloade tactieken
\skins → voor nieuwe skins
\graphics → voor alle overige uitbreidingen zoals face- en logopacks, shirts, scoreborden, etc
\games → voor je savegames
\shortlists → voor lijsten met spelers
enz

Ik kan zo snel even niet de locatie vinden van FM18 of 19 wanneer je hem via de Windows Store hebt geïnstalleerd. Principe zou het zelfde moeten zijn. Even zoeken naar de 1900, 1910 en 1930 folders. Voor gamepass is het sdcard\appdata-local-packages-SportsInteractive(with a lot of random numbers)-Localcache-Local-Microsoft-WriteablePackageRoot-data\database\db\1930, dus voor een Windows Store aankoop, zou ik ook even checken of die locatie op je computer bestaat.
Bedankt, ik heb het gevonden! Alles nu up to date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Qu3st schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Bedankt, ik heb het gevonden! Alles nu up to date ;)
Was het voor Windows Store, hetzelfde als via GamePass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Jorgen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:59:
Net met 1-2 verloren van Cherno More in de competitie, maar tegen dezelfde tegenstander wel met 4-0 gewonnen in de beker. :)

Wat is trouwens jullie ervaring met het toevoegen en verwijderen van landen en competities tijdens een savegame? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar merk nu dat ik tegen de limieten aanloop bij het spelersbestand voor Amerika. Er zitten maar ongeveer 200 Amerikanen in mijn savegame, waarvan een deel al met interlandpensioen is; een deel gewoon niet goed genoeg is; en een deel daarvan voor andere landen gekozen heeft, of gewoon niet voor het nationale team wil uitkomen. Dat betekent dat ik met grote moeite 3 of soms meer complete selecties kan samenstellen. Nu moet ik bijv. ook selecteren voor de A-selectie, -23 en -20, terwijl ik door het seizoen heen ook spelers nodig heb voor Amerika-B en -22. Ik denk er dan ook over om de Amerikaanse voetbalpiramide helemaal te laden, of zodra ik de relevante competities gespeeld heb, uit te kijken naar een ander nationaal team.
Er worden, zeker in jou geval, gewoon regens aangemaakt van oudere leeftijd om de spelers aan te vullen. Zitten vaak leuke spelers tussen :+ dus het kan wel interessant zijn om af en toe competities erbij te doen (en/of weg te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Er worden, zeker in jou geval, gewoon regens aangemaakt van oudere leeftijd om de spelers aan te vullen. Zitten vaak leuke spelers tussen :+ dus het kan wel interessant zijn om af en toe competities erbij te doen (en/of weg te halen)
Yep, werkt prima. Al heb ik zelf meer competities weggehaald dan toegevoegd in m'n huidige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Jorgen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Was het voor Windows Store, hetzelfde als via GamePass?
Ja, die installeer je via de Windows Store :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Qu3st schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Ja, die installeer je via de Windows Store :)
Top. Had kunnen zijn dat gamepass games een iets andere locatie kregen. Mooi dat het allemaal gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Halverwege het seizoen kan ik niet klagen (en dat doe ik dan ook maar niet):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OEgAWRNDfFoUSalgp6s60EaH/full.png

Vooral het bereiken van de 3e ronde FA cup was verrassend. Had die wedstrijd maar weer eens bekeken ipv de instant result en Southampton mocht eigenlijk helemaal niet klagen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ra2z1G7sgtgpeigiUnFFj4oG/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DpZk9Q6ClxwpqE0DyQOMOBqf/full.png

[edit]Jammer, had op een uitwedstrijd tegen een topper uit de Premier League gehoopt (ivm entree gelden en tv geld), maar helaas. Uit tegen Derby die in de Championship spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 24-06-2019 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inmiddels ook weer 200 wedstrijden aan het roer bij Dunav en na 17 wedstrijden in de competitie reeds 10 punten voorsprong op de nummer 2. Je hoort mij niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ik heb afgelopen weekend een savegame met een maatje weer opgepakt. Een weekend lang alleen maar FM. Dat is erg goed bevallen, haha.

Hij was Manchester United en is kampioen geworden. Ik was eerst Everton, maar daar heb ik ontslag genomen. Wat ik ook deed ik kreeg die ploeg niet aan het voetballen. Vervolgens ben ik bij Manchester City aan de slag gegaan en daar ging het erg goed. Na het instappen met ik geklommen vanaf de 6e plek en uiteindelijk 2e geworden. FA cup gewonnen en 2e in de UEFA cup.

Ik ben nu zelf verder gegaan met die save. Ik heb zo'n 500 miljoen uitgegeven aan spelers (o.a. Milinkovic Savic, Chiesa, de Ligt, Sessegnon, Bailey, Militao, Artur, Pellegri, L. Hernandez, de Jong). Daarentegen ook 450 miljoen aan spelers verkocht (o.a. Laporte, Silva (wilden beiden weg), Danilo, Gundogan, Aguero, Otamendi). Wel leuk om een save een keer op deze manier aan te vliegen en zoveel geld te hebben. Ik speelde eigenlijk altijd eerst met Ajax en daarna een lagere club voor meer uitdaging. Nu kan ik echt iedereen halen die ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goelan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:06:
Wel leuk om een save een keer op deze manier aan te vliegen en zoveel geld te hebben. Ik speelde eigenlijk altijd eerst met Ajax en daarna een lagere club voor meer uitdaging. Nu kan ik echt iedereen halen die ik wil...
Ik heb in mijn huidige save even de neiging gehad om ook naar een kapitaal krachtige club in een grote competitie te gaan (Dortmund, Everton, Spurs waren o.a. de mogelijke bestemmingen) maar ik denk dat ik er heel snel geen zin meer in heb als het geld met bakken binnen komt waaien, of eigenlijk, er al beschikbaar is als ik binnenkom. Blij dat ik dat toch maar niet gedaan heb en naar Fylde ben gegaan toen de mogelijkheid voorbij kwam, dat ligt me toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Ik ben na 17 jaar bij FC Utrecht opgestapt.
13 keer kampioen, heel vaak de beker, halve finale Champions League en halve finale UEFA cup behaald.
Helaas nooit een Europese prijs. Om toch die grote prijs te gaan pakken ontslag genomen en een jaar op vakantie, hopelijk naar een top club waarmee ik wel die europese prijs kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 14:26
De deal van vorige week heeft me toch weer de verslaving in geholpen (2 jaar clean :') )

Met de Graafschap begonnen, man wat is mijn club toch een drama. Een paar spelers hier en daar binnen weten te sprokkelen om het toch maar een beetje aan elkaar te laten hangen, en zelfs ongeslagen door het voorseizoen gekomen! (Legia Gdansk met 3-0 afgemat, en KSC Lokeren met 6-0 zelfs!)

Maarja, zo werkt FM, je laten denken dat je het nog hebt, en dan bruut onderuitschoffelen.

Seizoenstart tegen Feyenoord met pech in de laatste minuten 1-0 verloren, hier en daar wat winst, gelijk, verlies, maar ik sta 12e na 6 wedstrijden.

Maar het lukt allemaal steeds minder in het team, iedereen is blij, maar de cohesion is sinds het begin al bagger en komt maar niet omhoog. Daarbij was mijn taktiek zeer goed in het voorseizoen, maar in de Eredivisie hebben wij er toch maar moeilijk mee (Direct Counter attack preset, 4-2-3-1, cautious, counter, direct passing.) Achteruit zitten, de bal proberen te pakken en hem vooruit schoppen naar de spits die hem naar de vleugelspelers doorspeelt.

Werkte top in het voorseizoen, zelfs tegen de betere clubs, maarja Eredivisie is elke week lastig, zeker met de Graafschap, dus krijgen ze maar niet die bal in de voorhoede. Met tot resultaat dat de meeste wedstrijden ik 20-30 schoten op doel tegen krijg, en vaak onder de 10 schoten op doel krijg.

Op het moment ben ik ook huiverig om te gaan klooien want qua stand sta ik gewoon buiten de drop-zone, maarja, ik ben natuurlijk ook bang dat het uiteindelijk gaat breken als ik zoveel schoten tegen krijg.

En Charlison Benschop is ook gewoon nog de #1 qua scoren, dus waar klaag ik om! :P

Maar tips van de FM19 veteranen zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ik ben hier een paar seizoenen op weg met mijn psv game. Mijn tactiek om spelers te verkopen met o.a. een clausule waar ik 50% van toekomstige transfers krijg begint zijn vruchten af te werpen.
Veel geinvesteerd in toekomstige spelers waardoor ik door de bomen het bos bijna niet meer zie wat er allemaal binnen komt :P Volgende keer toch handiger/slimmer aanpakken.

Een club managen blijft leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Net het seizoen afgerond en zoals eerder al aangegeven, makkelijk kampioen geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xYIq0UfFTEu8aGzE7fHGaaA5/full.png

Met 2 spitsen die samen al 60 keer scoorden is dat wellicht ook niet heel vreemd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C61ihjtbWRgYOwUDGeCC57nk/full.png

Beste speler is Parsons, gehuurd van de Spurs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TYa3V3HMQq4QDupSSeNonwRw/full.png
Maar ook Simpson, eind vorig seizoen gratis opgehaald, mag er wezen voor dit niveau. Aangezien ik zonder AMC speel stond hij overigens standaard in de spits.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YG9doHLWwMycLccfZvlv59lN/full.png

Komende zomer weer flink scouten en zoeken, want er zijn genoeg spelers die niet goed genoeg zijn voor de League One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heerlijk huisgehouden in de groepsfase van de Europa League. Eigenlijk had ik totaal niet op zulke dominantie gerekend, maar wel gehoopt dat we de resultaten van vorig seizoen zouden kunnen voortzetten. Geluk, of niet, we gingen zeer eenvoudig door:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l3jbPhP.png

Daarna versloegen we Cluj (Roemenië) met 2 overwinningen (5-2 totaal), maar konden we in de 2e knockoutronde met maar 1 puntje tegen Utrecht, alsnog naar huis.

In de competitie draaien we heerlijk. 60 punten uit 25 wedstrijden. Nog 1 te gaan voor de kampioensplay-offs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1M3NxjT.png

Ik hoop dat we de resterende 11 wedstrijden (1 voor de reguliere competitie, 10 voor de playoffs) net zo goed blijven draaien. Vorig jaar lieten we daar ons 2e kampioenschap liggen. Ook volgend jaar heeft Bulgarije 2 CL-tickets en 3 EL-tickets, dus de kans op Europees voetbal wordt wel weer steeds groter, maar met die rare play-offs waarbij de winnaar van de degradatieronde alsnog voor een EL-ticket mag strijden, maakt dat je tot op het laatst niet weet wie er in Europa gaan voetballen. In real life gaan de nummers 1 en 2 sowieso Europa in (CL en EL), en mag de nummer 3 in de playoffs spelen tegen de winnaar van de degratdatiegroep. Aangezien ik door mijn resultaten in de afgelopen 2 Europa Leagues medeverantwoordelijk ben voor de 5 Europese tickets, vermoed ik dat het dit jaar zo gaat zijn: nr 1 zeker van CL, nummer 2 ook. Nummer 3 zal waarschijnlijk zeker zijn van EL-deelname. Nummer 4 gaat dan de play-offs spelen tegen de winnaar van de degratdatieronde (zou gek zijn als dat de nummer 3 bleef namelijk). Laatste toegangsbewijs uit deze loterij gaat dan naar de bekerwinnaar. Mocht die hetzelfde zijn als 1 van bovengenoemde, dan gaat niet de verliezend bekerfinalist op reis, maar de volgende in de competitie.

Ik vraag me echt af of mensen in Bulgarije dit systeem weten te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Laatst online: 18:44
dit is hetzelfde systeem als in België :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Best een mooi bedrag voor een League Two (nu net League One) team, voor een spits die nagenoeg niet scoorde in z'n invalbeurten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U8Si8q8mlusJrHIQyNh66eem/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Yes; woehoe!

2 uit 3 :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FWZI5dj.png

Met een aantal eclatante overwinningen afgewisseld met hier en daar wat puntjes morsen, was ik uiteindelijk 3 wedstrijden voor het einde al zeker van de titel. Nu nog de finale van de beker spelen en dan is (mogelijk) het Bulgaarse deel van mijn challenge/career voltooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat gaat ineens wel veel te snel he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja joh, maar er blijft nog tijd genoeg over om me te vervelend alvorens ik tevreden ben met een club uit Belgrado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ach die zijn er zo enorm veel. De halve competitie leek uit clubs uit Belgrado te bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er is ook een regionale Belgrado competitie. Enige is, om bij mijn carrière te passen, heb ik mijn zinnen gezet op clubs waarvan de naam bij water past. Brodarac bijv. Dat betekent iets als schipper of veerman. Alleen die spelen zo laag dat ze in mijn hele savegame nog maar 1 jaar op een speelbaar niveau gebivakkeerd hebben. Dat gaat heel veel geluk en/of heel veel geduld betekenen. Of ik moet mezelf niet kwellen en een andere bijpassende club vinden.:P

En ja hoor! De beker is van ons. Met 5-0 Levski verslagen. :)

Bulgarije: check

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 30-06-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In dat geval: kies een club met een stadion tegen de Donau aan ;-)

https://www.google.nl/map...44.8320984,20.4442212,13z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:24:
In dat geval: kies een club met een stadion tegen de Donau aan ;-)

https://www.google.nl/map...44.8320984,20.4442212,13z
Held!

Dat was ook iets dat ik overwogen had, maar nog niet had opgezocht. Dat maakt de mogelijkheden meteen groter.

Ik heb trouwens het idee opgevat om, wanneer ik deze challenge beëindigd heb met Feyenoord, dan de grote oversteek te maken naar Uruguay, alwaar ik met Danubio (Spaanse vertaling van Donau) de prijzen wil gaan pakken. Zo kan ik het ook in de toekomst nog leuk houden. Maar goed, dan moet ik eerst nog 7 andere landen voltooien.

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 01-07-2019 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pQDm3jSFCwtfdNrZHBgOvhQp/full.png

Ben nog bezig met wat huurspelers, maar het gaat de goede kant op. We gaan voor minimaal de play offs (al vertel ik m'n spelers dat we degradatie willen voorkomen, anders beginnen ze te zeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Willen jullie eens kijken of de teams in andere competities (die je niet geladen hebt) ook nieuwe trainers aantrekken? Bij mij doen alleen de hele grote dat (Juve, Barça, Real, de 6 Engelse toppers) en vrijwel alle andere teams niet. Celtic en Marseille zitten bijv. al 20 jaar zonder manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:33:
Willen jullie eens kijken of de teams in andere competities (die je niet geladen hebt) ook nieuwe trainers aantrekken? Bij mij doen alleen de hele grote dat (Juve, Barça, Real, de 6 Engelse toppers) en vrijwel alle andere teams niet. Celtic en Marseille zitten bijv. al 20 jaar zonder manager.
Bij mijn game gebeurd dat wel gelukkig. Zit zelf in 2035.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Terranova OK, fijn. Gebruik jij extra files of niet?
Iemand anders? Hoe gaat dat bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ioRBMIn.png

Dit is me nog maar relatief weinig gebeurd.
21/22; 3e
23/24: 1e
33/34: 2e
34/35: 2e
37/38: 1e
38/39: 2e
39/40: 3e
41/42: 1e
43/44: 1e

Is ook wel te begrijpen met die scorefactor waarmee spelers uit toplanden hun doelpunten mogen vermenigvuldigen. Voor de uitverkiezing van beste speler van Europa is er nog nooit een speler van mij in de top 3 geëindigd. Een speler die ik in 2039 nog kocht voor Farul is een paar jaar later wel Golden Boy geworden, maar toen zat ik inmiddels bij Dunav. Zo zijn er overigens wel meer spelers die de Gouden Schoen wonnen, of hoog eindigden, nadat ik ze verkocht had.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 01-07-2019 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dyNJp1xy78eeBMAwnTG2uGEj/full.png

@Jorgen is bij mij ook, bij bijvoorbeeld River Plate en Boca. Zijn al jaren lang managerloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@toolkist Dank voor het checken. Dit is dus een probleem dat in FM19 niet is opgelost.

En gefeliciteerd met de 500e wedstrijd, oude man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jij zit neem ik aan al ruim over de 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:27:
Jij zit neem ik aan al ruim over de 1000?
Daar geef ik liever geen antwoord op... ;)

spoiler:
9888 dagen en 1412 wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZAkmD1.png

Dit klinkt alsof mijn club bij de grote jongens hoort, maar het zijn allemaal vrije transfers van jeugdspelers waarvan de contracten afliepen. Toch zijn we zeker goed op weg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x8yO4DO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:45
Las dat FM beschikbaar zal komen op Google Stadia. Iemand die daar geïnteresseerd in is? Het zou het voor mij weer makkelijker maken om FM te spelen, omdat dit dan gewoon via de browser kan. M'n privé laptop is te traag en op m'n werk laptop kan ik niks installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:57
Draicon schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:57:
Las dat FM beschikbaar zal komen op Google Stadia. Iemand die daar geïnteresseerd in is? Het zou het voor mij weer makkelijker maken om FM te spelen, omdat dit dan gewoon via de browser kan. M'n privé laptop is te traag en op m'n werk laptop kan ik niks installeren.
Ik niet. Ik heb een prima desktop staan waar ik de game op speel. Stadia zou voor mij niets toevoegen behalve een extra kostenpost.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
Voor mij is het een reden geweest om Google Stadia te pre-orderen. Ik heb geen behoefte meer om veel geld uit te geven aan een desktop of game-laptop. Verder speel ik eigenlijk uitsluitend offline spellen, dus veel potentiële nadelen van Stadia vallen voor mij weg. Ik ben vooral benieuwd of ik bij FM20 nu ook soepel een save kan spelen met een hele grote database, dat zou helemaal fantastisch zijn.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Wel nadelig denk ik dat je verder niets kan aanpassen, niet de updates qua echte namen etc kunt toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:57
Qu3st schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Wel nadelig denk ik dat je verder niets kan aanpassen, niet de updates qua echte namen etc kunt toevoegen.
Dat is voor mij nog een reden om niet via Google Stadia te spelen. Ik wil de echte namen, alle spelers met een foto en de juiste logo's. SI kan dat niet regelen vanwege rechten, dus dan maar zelf toevoegen :)

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:23:
@Terranova OK, fijn. Gebruik jij extra files of niet?
Iemand anders? Hoe gaat dat bij jullie?

[Afbeelding]

Dit is me nog maar relatief weinig gebeurd.
21/22; 3e
23/24: 1e
33/34: 2e
34/35: 2e
37/38: 1e
38/39: 2e
39/40: 3e
41/42: 1e
43/44: 1e

Is ook wel te begrijpen met die scorefactor waarmee spelers uit toplanden hun doelpunten mogen vermenigvuldigen. Voor de uitverkiezing van beste speler van Europa is er nog nooit een speler van mij in de top 3 geëindigd. Een speler die ik in 2039 nog kocht voor Farul is een paar jaar later wel Golden Boy geworden, maar toen zat ik inmiddels bij Dunav. Zo zijn er overigens wel meer spelers die de Gouden Schoen wonnen, of hoog eindigden, nadat ik ze verkocht had.
Ik speel gewoon een default versie met alleen die fake shizzle uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als dat betekent dat je makkelijk grote databases en veel landen kunt laden, dan lijkt me dat ideaal. Op mijn 3 jaar oude laptop gaat het nog prima, maar meer is leuker ;)

Wat ik me dan wel afvraag, is wat dit voor de modcommunity gaat betekenen. Als ik niet meer mijn live transfer update; names fix of extra landen kan draaien, houdt het voor mij op. Zonder die 3 start ik geen lange carrière. Sterker nog; zonder die names fix speel ik liever helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Persoonlijk gebruik ik een ander truukje als ik op afstand wil gamen met een systeem dat niet meer jong genoeg is om spellen te spelen.

Ik gebruik een programma/dienst genaamd Parsec, kan je of een game server huren, maar je mag ook gratis en vrijblijvend je eigen systeem opzetten als een privé game server en deze dan naar jou en je vrienden streamen. Persoonlijk gebruik ik hem vooral om mijn eigen PC te screen-sharen zodat ik klassieke PS2 fighters (Tekken en Dragonball Z!) kan spelen met kameraden over het internet. Het kost voor de clients bijna geen power om te draaien.

Maar het kan ook makkelijk gebruikt worden om Football Manager te hosten, maarja, enige wat je dan nodig hebt is een systeem die je als server kan gebruiken. Dus dat betekend dat je alsnog een computer moet hebben die Parsec en FM19 draait, maar het is wel een optie :+)

Parsec is ook vooral tof omdat latency echt minimaal is, aangezien ik met kameraden uit de VS en VK gewoon Tekken kan spelen zonder drama, dus met FM heb je al helemaal geen problemen qua latency/lag!

Niet zo handig als Stadia gaat worden, maar voor de handige tweaker met hun thuissysteem (en remote desktop/magic packets om dat ding aan/uit te zetten!) kan je gewoon je eigen remote game server draaien via dat programma.

En voor extra handigheid, Parsec werkt op Android, dus met je Samsung tab kan je ook nog eens FM spelen. Al heb ik alleen ervaring met pc to pc.

[ Voor 9% gewijzigd door deknegt op 02-07-2019 14:07 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Ik ga lang niet zo snel als de meesten hier, ik ben maanden geleden begonnen met een carriëre met Sochaux. Ligue 2, één van de mindere ploegen maar met een hele goede jeugdopleiding en degelijk stadion.

Seizoen 1
Eerste helft van het seizoen ging erg goed, 2 aankopen gedaan waarvan alleen Yassin Fekir (broertje van) het redelijk deed. In de wintertransferperiode 2 dragers van mijn team weg waardoor we een dip kregen. Geen degelijke vervanging voor terug weten te halen. Toch uiteindelijk gepromoveerd maar geen kampioen geworden

Seizoen 2
Gepromoveerd dus, lijfsbehoud als doel. Redelijk wat tranfers kunnen doen, waaronder één van de twee dragers van vorig seizoen terug kunnen halen als huurling. Verder een talentvolle spits van Barca B en als grootste Bassem Srarfi van Nice. Gehuurd overigens. Constant tegen degradatie gevochten maar doordat het allemaal heel dicht bij elkaar zat en ik de laatste 3 wedstrijden won, uiteindelijk 13 geworden.

Seizoen 3
Proberen verder te bouwen op wat er nu staat. Middenmoot is het doel. Helaas besluit het bestuur om een (totaal onnodig) nieuw stadion te bouwen, veel te duur voor zo'n club dat gaat nog lang pijn doen. Dankzij een grote uitgaande transfer (17,75 miljoen voor mijn keeper) toch wat ruimte. Bassem Srarfi had ik al gehuurd, nu gekocht verder Corentin Jean van Toulouse en Olivier Boscagli (Nice) overgenomen. Erg tevreden over deze aankopen. Uiteindelijk opnieuw 13e geworden wat opzich prima is maar geen verbetering ondanks de aankopen.

Seizoen 4
We hebben een probleem met scoren, niemand rendeert echt goed, dat is een uitdaging voor mij. Opnieuw een grote uitgaand transfer (11 mln) waar ik redelijk voor in heb kunnen kopen. Topscorer uit de Ligue 2 gekocht (Bridge Ndilu), Nissen Kristensen (van Schalke maar IRL bij Ajax) een goedkope verdediger en één van de grootste talenten uit mijn club van seizoen 1 teruggekocht (Fuchs). Verder nog als vervanger van die uitgaande transfer Szymanski en 2 talenten. Dit seizoen erg goed gedraait, Ndilu is een redelijke aankoop maar rendeert nog niet enorm. Inmiddels breken ook verschillende talenten door uit de jeugdopleiding waaronder Melvin Sitti die erg belangrijk is, en een verdediger Kunz. Uiteindelijk 12e geworden.

Seizoen 5
Weinig financiële ruimte deze keer, versterking op het middenveld was nodig. Carel Eiting gratis op weten te halen, een nieuwe keeper was nodig en een talent van Sparta Praag (Jiri Koukal) overgenomen. Op de valreep ook nog Nicky Tigchelaar van Feyenoord voor de Linksback positie. Prima seizoen eerste helft gaat erg goed, Ndilu scoort als en een malle. Gaat in de winter van voor helaas maar 10 miljoen (beslissing bestuur). Koukal moet dat opvangen maar doet dat niet voldoende. Het talent van Barca verkoop ik, voldoet niet aan de verwachtingen. Uiteindelijk worden we 6e wat recht geeft op Europa League deelname. Gevoelsmatig niet helemaal terecht, maar wel erg blij mee. m.n. voor de centen en het aanzien.

Seizoen 6
Daar zit ik nu in, weinig geld te besteden. Een nieuwe spits gekocht, opnieuw een talent van Barca maar deze heeft al wat bewezen, was bij Barca B al wat belangrijker. Het transferbudget was toen nagenoeg op. Inmiddels seizoen van start, gaat nog niet gemakkelijk, loting EL is: PSV, Hearts en Celta de Vigo geen idee wat ik hier van kan verwachten.

Plaatjes:

Ndilu

2

Sitti

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

"Het is niet echt verslavend. Ik kan alleen niet stoppen met spelen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Ik heb weer wat tijd gevonden om verder te spelen. Nu ben ik ongeveer weer een half jaar verder in mijn save game, maar wat mij opvalt is dat er voor de 2e keer door een consortium geprobeerd wordt Ajax over te nemen. Dat was in de vorige save ook al, blijft dit zo de hele tijd doorgaan? Meer mensen hier 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Qu3st schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:15:
Ik heb weer wat tijd gevonden om verder te spelen. Nu ben ik ongeveer weer een half jaar verder in mijn save game, maar wat mij opvalt is dat er voor de 2e keer door een consortium geprobeerd wordt Ajax over te nemen. Dat was in de vorige save ook al, blijft dit zo de hele tijd doorgaan? Meer mensen hier 'last' van?
Heb ik ook gehad met PSV, toen kreeg ik een (ingame) week lang mails: 'overname op losse schroeven', 'partijen zijn er bijna uit', 'overname op losse schroeven', 'partijen zijn er bijna uit', etc.

Ik ben gister begonnen met een nieuwe savegame, werkloos begonnen. Ik kreeg een aanbieding om bij FC Luzern aan de slag te gaan in Zwitserland, en dat leek me wel een leuke uitdaging. Transferbudget van 300k en 4k salarisbudget per week over. Op de transfermarkt gebeurt dus vrij weinig, ik heb de eerste 2 wedstrijden inmiddels gespeeld. Eerst thuis met 2-0 gewonnen van FC Sion, die favoriet was. De tweede wedstrijd uit tegen Young Boys, deze won ik met 2-3 door diep in blessuretijd te scoren! Ik heb het idee dat dit wel een leuke save gaat worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

PSV-EHV schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:06:
[...]

Heb ik ook gehad met PSV, toen kreeg ik een (ingame) week lang mails: 'overname op losse schroeven', 'partijen zijn er bijna uit', 'overname op losse schroeven', 'partijen zijn er bijna uit', etc.
Hoe lang blijft dat doorgaan? Want nu is het al de 2e keer in deze game, heb er weinig tot geen last van, maar niet erg realistisch als het over Ajax gaat (beursgenoteerd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan kan een partij wel proberen alle aandelen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Qu3st schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Hoe lang blijft dat doorgaan? Want nu is het al de 2e keer in deze game, heb er weinig tot geen last van, maar niet erg realistisch als het over Ajax gaat (beursgenoteerd ;))
Dat ging net zolang door totdat PSV inderdaad overgenomen werd. Overigens was de begeleidende tekst dat 'eigenaar Toon Gerbrands' met pensioen ging, terwijl Toon Gerbrands helemaal geen eigenaar is van PSV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BcivIVm.png

:)

Nu nog de Confederations Cup spelen en daarna tijd voor een nieuwe uitdaging.
Alle nationale jeugdteams onder mijn leiding overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 06-07-2019 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-06 22:09
Ben inmiddels in m'n 4e seizoen met Brentford. Direct na eerste jaar David Raya als keeper binnengehaald. Zie ik tot mijn grote verbazing dat hij nu daadwerkelijk naar Brentford transfereert. Realistische transfer dus! ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7a184086131893241d64aa8870da4cb2.png

[ Voor 15% gewijzigd door Daiov97 op 06-07-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:15:
PSV-EHV schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:06:
[...]

Dit blijft net zo lang doorgaan tot de club daadwerkelijk overgenomen is :(

Dit is al enorm vaak gemeld op het SI bug forum, maar om de een of andere reden weigeren ze er iets aan te doen. In het geval van PSV zou een overname volgens mij theoretisch nog kunnen (al hebben ze Gerbrandts dus de verkeerde 'rol' gegeven), bij Ajax niet aangezien de vereniging een "gouden aandeel" heeft die dat voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt volgens mij overnames beperken, evenals de Brexit, middels lnc bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Of een database fix, maar die moet je dan wel doen voordat je begint met je game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eindelijk weer in de groepsfase van de Champions League. Na 2 x net niet (gestrand in de laatste play-offronde) nu Anderlecht met 7-1 over 2 wedstrijden naar huis gestuurd. Mijn oude club Farul is bij de loting als eerste geplaatst :) Wij zijn ingedeeld bij PSG, Spurs en Rode Ster. Ondanks mijn meer dan mooie prestaties in de laatste 2 seizoenen van de Europa League; houd ik nu wel rekening met een snelle uitschakeling. Ik hoop derde te worden in deze groep, maar ik ben bang dat zelfs dat wel moeilijk gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben ik per ongeluk in Tennis Manager 2019 beland?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tcl0edB4YiZjmJGVNDyN0Dm4/full.png
Wel jammer, was tegen de 2e plek dus we hadden een mooi gaatje kunnen slaan. Sta zelf 1e, Wycombe is nota bene net als ik gepromoveerd afgelopen seizoen).
Volgende wedstrijd is de 4e ronde Carabao cup. Vorige ronde Crystal Palace (premier league) uitgeschakeld in een uitwedstrijd, ik had gehoopt om nu een groot Premier League team te treffen om flink wat entree gelden te verdienen, maar dit is ook prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EEpjF035mg96VAV4LJ9Us4R1/full.png
Cambridge staat 14e in de League Two, dus met onze sterktste opstelling zou dit toch moeten lukken...

[edit]resultaat...
spoiler:
Scheelde niet veel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7mBwSmkZ6qWQUtzyfKWEhBEA/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 07-07-2019 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JxwHWRQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jpM3nXQ.png

Eigen doelpunt kwam van een ex-Farulspeler die denk ik graag een cadeautje kwam brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik mag ook tegen de Spurs 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wWCglOsh5pMj1xS8Imm9q8WF/full.png

Ben benieuwd hoeveel geld dit in het laatje gaat brengen. Ik hoop ook op een bak TV geld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar 50k tv geld voor 2 wedstrijden Carabao cup :(
In de FA cup onterecht uitgeschakeld.. Rode kaart in de 27e minuut terwijl de bal zuiver gespeeld werd. Ben ertegen in beroep gegaan, maar dat verandert helaas niks aan de uitslag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/33ljW4RGcPwd91ti14AcdPll/full.png

Overigens werd het nog verworpen ook :p

Heenwedstrijd tegen de Spurs voor de halve finale Carabao cup net gespeeld en we zijn niet afgegaan.. Sterker nog, we hebben nog een kans 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/inWm9AERfbF2r0fxYJv9VjjQ/full.png
En de penningmeester gaat erg blij zijn:

Voor en na de wedstrijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qGQpVyZxCNNUWGZGPWJbUOqZ/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mt77kiOq5uTnWR7O7oKm8ISI/full.png
Even 1.2m erbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik weet niet of de vraag hier al een x is gesteld, maar ik heb de FM 2019 touch versie op mn iPad. Het is mij gelukt om de officiele logo's en emblems toe te voegen via iTunes. Heeft iemand een idee hoe je de league namen goed kan krijgen op de iPad? Zodat het Champions League wordt ipv CHampions Cup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SuperCrisz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:39:
Ik weet niet of de vraag hier al een x is gesteld, maar ik heb de FM 2019 touch versie op mn iPad. Het is mij gelukt om de officiele logo's en emblems toe te voegen via iTunes. Heeft iemand een idee hoe je de league namen goed kan krijgen op de iPad? Zodat het Champions League wordt ipv CHampions Cup?
Wellicht heb je op de ipad dezelfde paden/folders als op een Mac?

Zie https://sortitoutsi.net/d...-german-national-team-fix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
Heuj, eindelijk een laptop waarmee ik FM in 3D kan spelen. Heel ander spel ineens, alleen maar leuker! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:26
Zijn er ook update packages te downloaden waarmee je straks de selecties hebt zoals ze nu zijn / begin competitie in FM 2019?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
soepah schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:58:
Zijn er ook update packages te downloaden waarmee je straks de selecties hebt zoals ze nu zijn / begin competitie in FM 2019?
https://fminside.net/fmi-update-season-2019-2020/

Zijn nog genoeg anderen te vinden, als je onze vriend Google even verder gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deknegt
Na een paar jaar aankloten is het muntje volgens mij een beetje te hard gevallen in de Achterhoek. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9d583878d6439d03c6392b937d7423c7.png

Het Team:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e531c9f34b70ae2b1ce61ed42d68c20a.png

De Uitslagen:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7264af7b5920895d95439c4dfde881c7.png

En natuurlijk, de taktiek die ik in gebruik heb. (Geen extra instructies)
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8b92cc90526d1b7fd78b4644dc73f010.png

Het verhaaltje:
Eerste twee seizoenen eindigde ik als 14e, vaak na een goede start waar alles uiteindelijk nog zwaar uit elkaar viel en we met geluk de playoffs konden afwenden. Er was ook niet echt een goed team waar je 'u' tegen zet, een degelijk middenveld, maar veel 'net niet' spelers die gewoon niet goed genoeg waren voor de Eredivisie.

Jurjus heb ik laten blijven via lenen-lenen-lenen, geweldige keeper die gewoon solide in doel staat. Van de Pavert is ook de long-stay, maar is dit seizoen zijn basisplek kwijtgeraakt aan twee superieure spelers. En hier en daar nog meer lang gedienden.

In S2 had ik de knip getrokken om Breinburg terug te halen van Sparta, is sinds S3 mijn Captain en heeft nooit een slechte wedstrijd. Ook Liam van Gelderen gesnaaid van Ajax voor maar 96K, sinds de eerste wedstrijd een basisspeler, en hij is uitstekend en pas 20!

In S3 Will Grigg (ja die van de meme) geleend van Sunderland, hij scoorde 14 en gaf de team een boost samen met de jeugdspelers die opkwamen. Dylan Vente van Feyenoord binnengehaald via lenen voor het laatste half jaar, prikte 5 doelpunten in 11 wedstrijden toen Grigg laat nog uitviel.
Voor de rest niet veel gekocht, maar wel 9de geworden na een tricky seizoen dat slechter voelde dan dat het uitendelijk werd!

Met het geld van die 9de plek heeft het team de Vijverberg met 2K stoeltjes uitgebreid, en de facilities ook naar Good/Great gedrukt om de trainingen te verbeteren.
Carel Eiting voor 1.3M van Ajax overgenomen, rots in de branding tussen de verdediging en middenveld.
Vente overgenomen voor 875K, en is meteen doorgegaan met scoren en ziet er uit als de spits van de toekomst voor ons. Heerlijke speler, niet de beste schutter maar werkt altijd hard en dat betaald terug in doelpunten!
Felix Götze voor maar 275K van Augsburg gekocht, het broertje van Mario. Klasse verdediger die ook op het middenveld kan werken als het nodig is.
Ruud Boymans (terug) gehaald voor niks, is aan de oude kant maar heeft top mentale skills en een top persoonlijkheid dus hij takelt niet af, vooral als mentor figuur en als breekijzer-waterdrager type spits.

Mijn jeugd zit ook echt vol, niet normaal hoeveel 4/5* talentjes ik heb, niet alleen van mijn eigen academie maar ook van een paar dochter-teams in Duitsland/Belgïe, en hier en daar wat gescout in de Balkan, Noord-Amerika, en gewoon in de Eerste Divisie.

Dus ja, geen idee hoe, maar het team speelt als een malle en ziet er uit als een Achterhoekse Liverpool, veel Tiki-Taka met diepe ballen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
vuurtjih schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:05:
[...]

https://fminside.net/fmi-update-season-2019-2020/

Zijn nog genoeg anderen te vinden, als je onze vriend Google even verder gebruikt.
Knap dat ze De Ligt al bij Juventus hebben verwerkt. Heeft nog steeds niet officieel getekend. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
deknegt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:48:
Mijn jeugd zit ook echt vol, niet normaal hoeveel 4/5* talentjes ik heb, niet alleen van mijn eigen academie maar ook van een paar dochter-teams in Duitsland/Belgïe, en hier en daar wat gescout in de Balkan, Noord-Amerika, en gewoon in de Eerste Divisie.
Als je clubreputatie omhoog gaat als je zo lekker blijft draaien, dan zijn al die 4/5* spelers ineens nog maar 3*
Voor mij de reden waarom ik nog geen geld uit geef aan jeugd bij Fylde, ik kan het geld wel beter gebruiken en het levert toch alleen maar brandhout op. M'n derde keeper is wel altijd een jeugd speler, gebruik ik toch niet maar helpt wel met de selectie vereisten qua zelf opgeleide spelers.
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste