Het is heel spannend dit seizoen. Rode Ster, Partizan en Vojvodina strijden om de eer en ik volg op korte afstand. Met nog 4 wedstrijden te gaan is het kampioenschap nog steeds mogelijk.
Van de top 4 treffen alleen Partizan en Rode Ster elkaar nog. Voor de rest spelen we allemaal alleen nog maar tegen de nummers 5 t/m 8. Het is dus echt een kwestie van zoveel mogelijk scoren en geen enkel punt meer laten liggen. Ik denk dat Vojvodina daarom wel eens met de landstitel aan de haal zou kunnen gaan omdat Rode Ster en Partizan sowieso punten moeten halen tegen elkaar en daar wordt iemand het slachtoffer van. Maar, omdat zij beide een wedstrijd te goed hebben, is het nog allemaal mogelijk. Ik schat Rode Ster sterker in dan Partizan, ondanks dat Partizan beter presteerde tijdens dit seizoen.
Voorspelling per 4-11-2019 00:51:
1 Vojvodina
2 Rode Ster
3 Partizan
4 IMT
In de heenwedstrijden van de halve finale van de Europa League hebben Freiburg en Utrecht met 2-2 gelijkgespeeld en heeft NAC met 3-1 van FC Bayern gewonnen. Voorspelling aldaar is dat de finale in een Nederlands feestje uitmondt. NAC doet het heel goed in Europa de afgelopen jaren, maar met Utrecht kampioen in de Eredivisie, zet ik mijn geld voor de overwinning op hen.
De eerste punten zijn ingelopen. Wij wonnen, terwijl Partizan verloor.
Rode Ster en Vojvodina pakten allebei wel hun punten.
Ondertussen zet Feyenoord een record in de KNVB-beker door een gemiddelde te halen van ruim 69.000 bezoekers per wedstrijd. Hun stadion kan overigens 77.550 aan.
Met een 5-0 winst tegen Spartak hebben we onze "eerste prijs van het seizoen" ook veilig gesteld. We hebben ons namelijk opnieuw gekwalificeerd voor de Europa League.
Partizan verloor thuis tegen Rode Ster zoals ik had verwacht. Vojvodina won wel. Hierdoor ben ik Partizan virtueel voobij gegaan, maar zij hebben nog steeds 1 wedstrijd minder in de benen. Vojvodina staat nu boven Rode Ster, maar ook zij mogen nog inhalen.
Megashock in de Europa League: NAC wordt in de terugwedstrijd met 4-0 door Bayern terug naar huis gestuurd, waardoor Bayern met 5-3 wint. In real life natuurlijk niks geks aan, maar met 2 finales in de afgelopen 3 jaar, waaronder de winst tegen Real Madrid, was NAC wel degelijk favoriet tegen de Zuid-Duitsers.
Op het andere veld heeft Utrecht flink huisgehouden tegen Freiburg. 7-0!! Utrecht heeft zich in mijn save daarmee wel definitief tussen de grote clubs gevestigd.
De finale wordt daarmee (de door mij niet verwachte) Utrecht tegen Bayern. Helaas voor Breda geen NAC.
Partizan wist 2 wedstrijden te winnen, waaronder de inhaalwedstrijd: 0-3. Daarmee zijn ze hun concurrenten voorbij gegaan en staan ze (wellicht maar tijdelijk) op de eerste plaats. Vojvodina liet wel punten liggen.
Nu staan er dus weer 3 teams helemaal gelijk en ben ik nog altijd op die zelfde vermaledijde 5 punten achterstand. Verschil is wel dat ik nu 1 wedstrijd minder heb gespeeld dan de teams op plaats 1 en 2. Rode Ster en ik spelen binnenkort elk een wedstrijd waarin we ook op 36 staan. De laatste wedstrijd wordt voor ons alle 4 alles of niets.
Rode Ster ging flink tekeer tegen Odžaci en wij wonnen met mooie cijfers van Rad.
Hiermee zijn we eindelijk écht ingelopen op Vojvodina en Partizan, maar kunnen we tevens Crvena Zvezda niet meer achterhalen. Het is een ongelooflijk spannende inhaalrace die kan leiden tot Champions League, of niet...
Allemaal een thuiswedstrijd én allemaal gewonnen. Daarmee is er in de laatste ronde niks meer veranderd aan de stand in de top 4 en zijn we net zoals de afgelopen 2 seizoenen weer 4e gewonnen. Nu wel met een flinke voorsprong op de rest van de competitie en maar een zeer beperkte achterstand op de topclubs. Zijn wij al een topclub? Nee, dat vind ik zelf van niet; daarvoor laten we nog te veel en te vaak punten liggen. Het is wel een prestatie van formaat om dit seizoen zo goed te eindigen en zeker in de afrondende fase zo stabiel te zijn en de punten binnen te slepen. Er moest in de laatste wedstrijd wel een penalty voor aan te pas komen, maar dat mag de pret én de trots niet drukken. Zeer blij met dit seizoen én wederom gegroeid.
Kampioen in 2060 misschien?
Wat is er daarmee terechtgekomen van mijn voorspelling, iets meer dan een uurtje geleden?
Eindstand per 4-11-2019 01:56
1
Vojvodina → Rode Ster
2
Rode Ster → Vojvodina
3 Partizan ✔
4 IMT ✔
Met afstand de meeste goals gemaakt, maar ook nog veel te veel doelpunten tegen gekregen. Nog een jaartje groeien en strijden dus
On other news: Utrecht heeft het stokje van NAC overgenomen door in de EL-finale in Boedapest met 2-0 van Bayern München te winnen. De trofee hoeft dus maar relatief kort te reizen aangezien hij verhuist van een Bredase naar een Utrechtse prijzenkast. Voor het tweede seizoen op rij een Nederlandse overwinning in de Europa League dus.
De Champions League kent ook een Nederlands tintje in de finale. Daar nemen PSG en Vitesse het tegen elkaar op. Helaas voor de Gelderse club kon Vitesse uiteindelijk geen potten breken. In Camp Nou werd het 2-0 voor de Parijzenaren.
Met 4 clubs in de halve finales van de Europese toernooien was dit wel weer een uitmuntend seizoen voor het Nederlandse voetbal. PSV strandde in de halve finale van de CL tegen Vitesse, dat op zijn beurt de finale verloor van het bovengenoemde Paris Saint-Germain. In de halve finales van de Europa League was het NAC dat verloor van Bayern en Utrecht dat met ruime cijfers van het eveneens Duitse Freiburg won. Daar wisten de Nederlanders in de finale wel een prijs toe te voegen aan hun palmares. Al met al voor de supporters uit Nederland een seizoen om van te smullen.
Nog wat verder weg over de grens werd in 2057 de Fifa World Club Cup gespeeld in Caïro. Voor het eerst in de geschiedenis van mijn save stonden er 2 clubs in de finale die beide niet uit Europa of Zuid-Amerika kwamen. En ook voor het eerst won er daardoor een club uit een ander werelddeel dat voorheen nog nooit de FCWC had gewonnen. Guangzhou Evergrande uit China won met 2-1 van Coton Sport uit Kameroen. Manchester City werd derde en Grêmio vierde..
[
Voor 102% gewijzigd door
Jorgen op 04-11-2019 04:08
]