Football Manager 2019

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog wat weetjes uit mijn save. In de actieve competities zijn er niet veel spelers die het na bijna 40 seizoenen tot de "beste allertijden" wisten te schoppen, of daar in elk geval nog steeds bij horen. MVP's van enkele NL en DE clubs:

Club basiself                    bank
Ajax- -
Feyenoord- Ridgeciano Haps
PSVBart Ramselaar -
Vitesse- -
Utrecht- -
AZThomas Ouwejan Fredrik Midtsjø
BayernRobert LewandowskiChristian Früchtl; Kai Havertz
Dortmund-Julian Brandt
Schalke- -

Ajax, Vitesse, Utrecht, Schalke: géén enkele. Dat vindt ik vooral met het enorme talent van Ajax bijzonder.
Alleen Bayern en AZ wisten meer dan één originele speler in het sterrenteam te hebben.

Nu onderweg naar het EK van 2056 in Oostenrijk en Zwitserland.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
@Jorgen wel grappig om te zien dat Ramselaar in FM bij PSV een MVP is geworden. Hoe anders is dat in het echt. Ook wel bijzonder, wat je zegt, dat geen enkele huidige Ajaxcied in het lijstje voorkomt. Wellicht, omdat ze allemaal op jonge leeftijd zijn weggekocht? Dat zie ik namelijk vaak gebeuren in mijn saves als ik Ajax zelf niet ben.

Inmiddels zit ik weer op het einde van het seizoen. Nu voor het tweede opvolgende jaar kampioen geworden met Sparta. Helaas in de groepsronde direct uitgeschakeld in de CL (3e geworden). Vervolgens ook de eerstvolgende ronde uit de EL geknikkerd. Ik heb nu wel flink wat goede spelers gehaald afgelopen seizoen en nu in de zomerstop (Retsos, Hoever, Todibo, Puigmal en een hoop regens). Ik ben inmiddels ook een tijdje bondscoach van het Nederlands elftal. Sta nu in de halve finale van het EK tegen België. Nederland heeft echt een aantal zieke regens in deze save. Jammer is, is dat ze op jonge leeftijd vertrekken naar een hele grote club om vervolgens niet meer aan spelen te komen.

edit: Wat een wedstrijd tegen België zeg... 0-2 achter komen en vervolgens met 4-2 winnen. Werkelijk waar volledig overklast. Zij hadden 4 schoten (2 op goal... enige zwakke positie is de keeper op het moment). Wij hadden 36 schoten (23 op goal). Op naar de finale!

En nog een edit: In de finale met 2-1 van Italië gewonnen! Wel heel tof dit. Ik had veel jonge spelers meegenomen met het idee hen ervaring op te laten doen. Pakken we gewoon direct het EK!

[ Voor 17% gewijzigd door Goelan op 21-10-2019 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Goelan Dat zou heel goed kunnen. Ik heb even voor je gekeken.

2017/18 Nico Tagliafico naar Milan
2018/19 Maximilian Wöber naar Sevilla; Frenkie de Jong naar Barça; Donny vd Beek en Daley Blind beiden naar Milan; Matthijs de Ligt naar FC Bayern; Perr Schuurs naar City; Kasper Dolberg naar Benfica; Zakaria Labyad naar Hajduk (Labyad is trouwens trainer van Arsenal nu); Klaas-Jan Huntelaar en Kostas Lamprou beiden vrije transfer
2019/2020 Noussair Mazraoui naar Twente; Sergiño Dest naar Trenčín; André Onana naar Cagliari; Siem de Jong naar Oviedo; Lasse Schöne vrije transfer
2020/2021 Daley Sinkgraven naar PSV; Hakim Ziyech naar Shanghai SIPG en Lisandro Magallán naar Zwolle
2020/2012 David Neres naar Gladbach
2022/2023 Dusan Tadic, Joël Veldman en (opnieuw) Sergiñno Dest allen vrije transfer

In de 2e kwalifficatieronde van de EL ben ik gekoppeld aan het Georgische Samtredia. We beginnen met een uitwedstrijd. Die werd met 2-4 gewonnen; waarna we het thuis met 3-0 afmaakten. De volgende ronde troffen we een oude bekende van me: FCSB, oftewel Steaua Boekarest. Helaas waren zij te sterk door eerst met 2-3 te winnen in mijn stadion en in Boekarest met 1-1 gelijk te spelen. Het Europese avontuur is dus helaas nu alweer voorbij.

Edit: @Goelan Gefeliciteerd met je EK-overwinning! Hup Holland Hup! Olé olé olé! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 22-10-2019 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Wellicht dat het dus te maken heeft met het feit dat de spelers niet lang bij de club blijven hangen.

@Jorgen Thanks! Was wel heel mooi dit ja. Nu hopen op wat talenten die verder doorbreken, want van Dijk en Wijnaldum zijn beide 33 en die laatste zal het WK niet meer gaan meemaken.

Overigens is mijn nieuwe stadion net klaar.. het Sparta Stadion (heel origineel, haha). Er kunnen nu 20 a 22k mensen in met de mogelijkheid om uit te breiden naar ruim 40k. Nu kunnen er dus zeker 9k meer mensen in dus meer opbrengsten! Ik verbaas mij wel iedere keer over de uitgaande transfers. Ik koop vaak gratis spelers die ik het seizoen er na voor tussen de 5 en 10 miljoen weer verkoop.

Ik zal vanavond of morgen nog even wat foto's posten van het Nederlands elftal en mijn team bij Sparta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Voor wie het gemist heeft, had het gisteravond ook nog in FM 2020 topic gepost.
Livestream van FM 2020.

[Video: Football Manager 2020 - First Look Live Stream]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben door Schotland uitgeschakeld in de 2e ronde van het EK van 2056 in Oostenrijk en Zwitserland. Dat betekende ook mijn zwanenzang als bondscoach van Engeland. In juli werd ik namelijk ontslagen. Mijn opvolger is ADO-speler Chovanie Amatkariyo. Geen tea & biscuits; fish & chips en cats & dogs voor mij dus. Na 1 degradatie, dus nu ook mijn eerste ontslag. Heel jammer.

Bij aanvang van deze job dacht ik nog dat ik hier veel succesvoller zou kunnen zijn. Engeland doet echter aan minder internationale competities mee dan de VS en daardoor is het dus meteen ook belangrijker om elk toernooi in de top 3 te eindigen. Dat is met een veel groter aantal toplanden ook meteen een heel stuk moeilijker. Bij de VS wist je dat je afrekenen moest met Mexico om de finale te halen of te winnen. Canada en Costa Rica konden ook erg taai zijn, maar stonden daar toch onder. Bij Engeland had je te maken met krakers tegen de andere Britse landen en Ierland; en tegen grote landen als Duitsland, Nederland, Frankrijk, Italië, België, Portugal en Spanje. De kans op succes in de nations league of het EK was daarmee toch kleiner. Ik heb nog overwogen om ook de jeugd van Engeland te gaan trainen - net zoals ik deed met de USA - maar vanwege alle aandacht die IMT al vroeg om te groeien, heb ik dat niet gedaan. Mogelijk had dat nog een aantal leuke wedstrijden en prijzen opgeleverd. Enfin, ik heb mijn best gedaan om ook met Engeland te schitteren, maar meer dan een derde plaats op het WK; een aantal weken eerste op de wereldranglijst én de overwinning van de Nations League mocht het niet brengen. Op dat laatste ben ik overigens wel trots, want dat blijft een mooie en zware competitie. Jammer dat het zo eindigde, maar ook wel blij met weer een mooie prijs om toe te voegen aan mijn palmares. Nu maar eens bedenken of ik op een aanbod voor een nieuwe baan als nationale pias bondscoach inga, of toch even voor de rust van 1 baan kies.

Het stadion van IMT is na jaren van uitbreiden eindelijk af en kan nu 5000 supporters aan. Op dit moment kijkt het bestuur naar een nieuwe locatie voor een compleet nieuw stadion. Ze blijven voorzichtig, want met een beoogde 8205 plaatsen gaan we nog steeds niet heel veel groter in absolute aantallen stoeltjes. Anderzijds is dat na kleine stapjes van steeds een paar honderd plekken wel een enorme verbetering door er 60% bij te doen.

Zowel qua resultaten als qua groei is IMT zeker de moeilijkste club van deze save. Ik denk dat het zeker mogelijk is om hier succes te hebben, maar het is een kwestie van geduld. (Voor heel Servië Limburgs lult...?) Volhouden en op deze weg doorgaan dus.

[ Voor 75% gewijzigd door Jorgen op 23-10-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Waarom maakt het deze save zoveel moeilijker dan Dunav of Farul @Jorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Goelan Dat is een heel goede vraag. Ik heb niet perse het idee dat de competitie lastiger is, of de tegenstand zwaarder. Ik haal geregeld punten tegen Partizan en Rode Ster. Ook tegen de teams daaronder doe ik vaak mee voor de winst van de wedstrijd. Tegelijkertijd zijn er veel periodes dat ik 5 keer achter elkaar verlies. Of het nu het prijzengeld is, of de aantrekkingskracht van de competitie, maar het is ook lastiger om spelers te halen die me beter maken. Ik weet ook niet of mijn leeftijd in het spel gaat meespelen natuurlijk (70+ inmiddels :P). Ik blijf er gewoon voor gaan, maar het is wel een 15-jaren-plan voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eindelijk de Europese Golden Boy in mijn team! :)

Reeds 5 keer eerder won een speler die ik zelf gekocht had, alleen 4 x steeds nadat ik hem al verkocht had aan een groter team en 1 x nadat ik zelf al vertrokken was naar mijn volgende club. Nu dus ook onder mijn leiding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YieHioW.png

Gekke is, van deze speler had ik het zelf nog helemaal niet verwacht ;)

Edit: 'Tuurlijk.... direct na de prijs doet Middlesbrough een bod dat voldoet aan zijn contract én hoppakee, weg speler. OMGWTFBBQ... |:( En wat ontvang je er dan voor? Twee miljoen euro...

Weer jammer dit.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 24-10-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:07:
Eindelijk de Europese Golden Boy in mijn team! :)

Reeds 5 keer eerder won een speler die ik zelf gekocht had, alleen 4 x steeds nadat ik hem al verkocht had aan een groter team en 1 x nadat ik zelf al vertrokken was naar mijn volgende club. Nu dus ook onder mijn leiding.

[Afbeelding]

Gekke is, van deze speler had ik het zelf nog helemaal niet verwacht ;)

Edit: 'Tuurlijk.... direct na de prijs doet Middlesbrough een bod dat voldoet aan zijn contract én hoppakee, weg speler. OMGWTFBBQ... |:( En wat ontvang je er dan voor? Twee miljoen euro...

Weer jammer dit.
En je kan weer door met het opleiden van de volgende speler, haha. Was het wel een groot talent dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goelan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:13:
[...]

En je kan weer door met het opleiden van de volgende speler, haha. Was het wel een groot talent dan?
Veelbelovend, maar zeker geen wereldklasse, denk ik.
Ik was dan ook verbaasd dat hij gekozen werd. Kreeg ook geen classificatie als wonderkind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:19:
[...]

Veelbelovend, maar zeker geen wereldklasse, denk ik.
Ik was dan ook verbaasd dat hij gekozen werd. Kreeg ook geen classificatie als wonderkind mee.
Dat is dan wel verrassend te noemen ja. Ik heb veel echt goede talenten meegemaakt die nooit werden geselecteerd. Die presteerden bovenmatig zowel nationaal als internationaal. Wel leuk natuurlijk om mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Wel leuk... het nieuwe 'Sparta Stadion' is net 3 weken open en we kunnen de kaartverkoop al niet meer aan. We gaan dus na 3 weken al uitbreiden van 21.652 naar 28.686 toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja verrassend inderdaad. In 4 seizoenen 39 wedstrijden gespeeld en 17 goals. Wel een 16 voor afwerken.

Leuk van je stadion. Het mijn is ook continu te klein. Ze durven/kunnen echter niet meer investeren, dus we groeien met babystapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:37:
Ja verrassend inderdaad. In 4 seizoenen 39 wedstrijden gespeeld en 17 goals. Wel een 16 voor afwerken.

Leuk van je stadion. Het mijn is ook continu te klein. Ze durven/kunnen echter niet meer investeren, dus we groeien met babystapjes.
Dan is dit toch een groter talent lijkt mij:

Janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gaat bij mij om deze speler:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jIln25g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Leuke speler! Maar nou niet heel bijzonder op het eerste oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee, dat dacht ik dus ook.

Over bijzondere spelers gesproken; ik kom net een Australiër tegen met de naam Paul Roestbakken. Denk dat hij geen lease-auto krijgt van de club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 00:43:
Nee, dat dacht ik dus ook.

Over bijzondere spelers gesproken; ik kom net een Australiër tegen met de naam Paul Roestbakken. Denk dat hij geen lease-auto krijgt van de club.
_O-

Ik kom nu net een speler tegen die Damestoy heet :+

[ Voor 8% gewijzigd door Goelan op 26-10-2019 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

2100 wedstrijden gespeeld. Ik heb de finale van de Servische beker gehaald, maar deze verloren van Partizan met 1-4. Ondanks het verlies hebben we ook een record gezet: 17 doelpunten gemaakt in 1 bekerseizoen. Dt bleek in de laatste wedstrijd helaas niet genoeg. Wel zijn we weer vierde geworden in de competitie, waardoor er opnieuw een jaar Europees voetbal veilig gesteld is. On other news: NAC heeft de Europa League gewonnen door in de finale - na verlenging - Real Madrid met 3-0 te verslaan. :)

Dit is toch wel een beetje jammer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MaEqBOu.png

Laten we maar zeggen dat er nog voldoende ruimte is om te groeien :P

Als ik kijk naar de Europese rankings, dan had ik Feyenoord wat hoger verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kx5bFmC.png

Al jaren hét beste team van Nederland en tevens het meest succesvolle Nederlandse team in Europa. Toch staan een heleboel Nederlandse clubs boven Feyenoord in de Europese rankings.

Van NAC begrijp ik dat vanwege 2 recente finales, waarvan 1 x winst.
PSV heeft echter al weer 4 jaar terug de EL en supercup gewonnen.
Vitesse deed datzelfde in 2030 (en daarna 3 verloren finales).
Utrecht deed dat in 2040.

Kijk ik dan naar Feyenoord, dan zie ik in dezelfde periode 1 x CL, 1 x CWC, 2 x EL, 1 x SC en een handvol 2e plaatsen. Helaas hebben zij het de afgelopen seizoenen dan toch net wat minder gedaan, door minder ver te reiken dan de andere NL teams. Dat scheelt ondanks alle prijzen en successen dan toch behoorlijk in de coëfficiënten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het nieuwe seizoen is uitstekend begonnen. De heenwedstrijd in de 2e kwalificatieronde van de Europa League hebben we met 5-0 van Dukla Praag gewonnen; gevolgd door een eclatante 6-2 thuisoverwinning tegen Vojvodina. Na 9 eerdere wedstrijden waarin we niet van hen wisten te winnen, konden we hier eindelijk met het volle aantal punten naar huis. Met deze schitterende winst staan we na 1 competitieronde op de eerste plaats in de Superliga. Zegt nog allemaal niks, maar is natuurlijk wel een erg fijn begin.

De terugwedstrijd in Praag werd met 0-1 gewonnen, waardoor we nu met 6 punten en 6-0 over 2 wedstrijden de betere waren. In de volgende ronde treffen we Шахтар Донецьк (Sjachtar / Shakhtar Donetsk). De mijnwerkersclub uit Oost-Oekraïne is natuurlijk een zware tegenstander. Sinds de start van mijn save zijn ze elk jaar eerste of tweede in de competitie én eerste of tweede in de beker geworden. Over "constant" gesproken...

De volgende competitiewedstrijd was tegen Partizan en hoewel de media mij een kans toeachtte, versloegen zij ons uit met 1-3. De wedstrijd daarna stond Shakhtar op het programma en met de vorige duels nog fris in het geheugen wist ik niet echt wat ik daarvan nu moest verwachten. De lijn van de eerste wedstrijden doorzetten? Of zou het verlies tegen Partizan een teken aan de wand zijn? Gelukkig bleek er sprake te zijn van het eerste, want in de heenwedstrijd, wisten we in Belgrado met 4-0 van de Oekraïners te winnen. Hoewel we in de return met 0-1 verloren in de Donbas-Arena, was de 4-1 over 2 wedstrijden natuurlijk genoeg om een ronde verder te bekeren.

Die vierde kwalificatieronde bracht ons bij CS U Craiova uit Roemenië. Een zeer bekende tegenstander dus. De heenwedstrijd zou na afloop omschreven worden als "reclame voor het voetbal". Mooie wedstrijd met een goede uitslag: 4-3 voor ons. De terugwedstrijd in Craiova zal moeten blijken of de uitdoelpunten van de Roemenen ons de das om doen; of dat 4 doelpunten van onze kant voldoende zijn om hen de nek om te draaien ;)

Helaas-pindakaas, werd de return een 2-0 voor Craiova, waardoor zij de groepsronde halen en wij wederom in het zicht van de haven stranden. Jammer, natuurlijk, maar ik heb ook genoeg aanknopingspunten gezien die aangeven dat we binnen nu en een aantal seizoenen wel in de groepsfase van een groot toernooi aanwezig zullen zijn. Doorgaan en volhouden dus.

Goede weg ingeslagen en voorlopig ook doorgezet. Na 17 wedstrijden sta ik 2e. 1 Wedstrijd meer gespeeld dan de nummer 1, maar ook maar 2 punten achterstand. Wat verder opvalt is dat Rode Ster nu ver beneden verwachting presteert. Ze staan continu laag in het linkerrijtje, of hoog in het rechter. Vorig jaar was het juist Partizan dat dat overkwam en die ternauwernood de kampioensplayoffs haalde. Nu is het dus kijken of Rode Ster de weg omhoog terugvindt.

Ik kreeg ook de baan van bondscoach van Servië en Italië aangeboden. Ik heb voor die laatste gekozen. Servië wel serieus overwogen, ook omdat ik dan wellicht nog wat eigen spelers zou kunnen laten debuteren, maar aangezien ik al "dagelijks bezig ben" in de Servische competitie, heb ik voor het avontuur in de Laars van Europa gekozen. In deze save doet Italië het redelijk goed op de jeugdtoernooien, maar de Azurri laten het bij de grote mannen afweten. Eens kijken of ik daar verandering in kan brengen.

Wat ik als bondscoach van Engeland zo leuk vond is dat ik ook spelers in mijn selectie had die voetbalden bij Feyenoord, Utrecht, Vitesse en Roda JC. Ik ben benieuwd waar mijn nieuwe spelers allemaal vandaan komen. :)

De eerste selectie is klaar. 9 spelers van 30 of ouder. De rest allemaal tussen de 21 en de 29. Twaalf van hen spelen in de Italiaanse competitie; 6 van hen in de Duitse Bundesliga; 1 speelt in Oostenrijk; 1 speler verdiend zijn brood in Roemenië en drie internationals krijgen salaris uit de Premier League. Wat verder opvalt is dat de 2 sterkste teams uit Italië tijdens deze save - t.w. Napoli en Juventus - elk geen enkele speler leveren. Nu is het vanzelfsprekend ook een kwestie van keuzes maken, want minnimaal 1 van de spelers van Napoli en 1 of 2 van Juventus zouden een plekje in het team kunnen innemen. Helaas zijn de selecties doorgaans 23 spelers, dus nu moeten ze nog even wachten.

[ Voor 102% gewijzigd door Jorgen op 30-10-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

altijd grappig hoe de dingen lopen in zo'n save. De manager van Feyenoord is net ontslagen. Dat was Enock Mwepu ( Wikipedia: Enock Mwepu ). Hij won als manager o.a. met PSV de Europa League en met Feyenoord 2 landstitels.

Verder heeft Farul een speler in dienst die ik ooit met Dunav aan Arsenal verkocht en daarna bij Farul ging spelen. Kan wel genieten van zulke kleinigheidjes. Of het puur toeval is, of niet, ik vind het leuk.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 03-11-2019 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is heel spannend dit seizoen. Rode Ster, Partizan en Vojvodina strijden om de eer en ik volg op korte afstand. Met nog 4 wedstrijden te gaan is het kampioenschap nog steeds mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nvjV68r.png

Van de top 4 treffen alleen Partizan en Rode Ster elkaar nog. Voor de rest spelen we allemaal alleen nog maar tegen de nummers 5 t/m 8. Het is dus echt een kwestie van zoveel mogelijk scoren en geen enkel punt meer laten liggen. Ik denk dat Vojvodina daarom wel eens met de landstitel aan de haal zou kunnen gaan omdat Rode Ster en Partizan sowieso punten moeten halen tegen elkaar en daar wordt iemand het slachtoffer van. Maar, omdat zij beide een wedstrijd te goed hebben, is het nog allemaal mogelijk. Ik schat Rode Ster sterker in dan Partizan, ondanks dat Partizan beter presteerde tijdens dit seizoen.

Voorspelling per 4-11-2019 00:51:

1 Vojvodina
2 Rode Ster
3 Partizan
4 IMT

In de heenwedstrijden van de halve finale van de Europa League hebben Freiburg en Utrecht met 2-2 gelijkgespeeld en heeft NAC met 3-1 van FC Bayern gewonnen. Voorspelling aldaar is dat de finale in een Nederlands feestje uitmondt. NAC doet het heel goed in Europa de afgelopen jaren, maar met Utrecht kampioen in de Eredivisie, zet ik mijn geld voor de overwinning op hen.

De eerste punten zijn ingelopen. Wij wonnen, terwijl Partizan verloor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SM9BvWM.png

Rode Ster en Vojvodina pakten allebei wel hun punten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/meR9QE1.png

Ondertussen zet Feyenoord een record in de KNVB-beker door een gemiddelde te halen van ruim 69.000 bezoekers per wedstrijd. Hun stadion kan overigens 77.550 aan.

Met een 5-0 winst tegen Spartak hebben we onze "eerste prijs van het seizoen" ook veilig gesteld. We hebben ons namelijk opnieuw gekwalificeerd voor de Europa League.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tpa5H7O.png

Partizan verloor thuis tegen Rode Ster zoals ik had verwacht. Vojvodina won wel. Hierdoor ben ik Partizan virtueel voobij gegaan, maar zij hebben nog steeds 1 wedstrijd minder in de benen. Vojvodina staat nu boven Rode Ster, maar ook zij mogen nog inhalen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CDhywEQ.png

Megashock in de Europa League: NAC wordt in de terugwedstrijd met 4-0 door Bayern terug naar huis gestuurd, waardoor Bayern met 5-3 wint. In real life natuurlijk niks geks aan, maar met 2 finales in de afgelopen 3 jaar, waaronder de winst tegen Real Madrid, was NAC wel degelijk favoriet tegen de Zuid-Duitsers.

Op het andere veld heeft Utrecht flink huisgehouden tegen Freiburg. 7-0!! Utrecht heeft zich in mijn save daarmee wel definitief tussen de grote clubs gevestigd.

De finale wordt daarmee (de door mij niet verwachte) Utrecht tegen Bayern. Helaas voor Breda geen NAC.

Partizan wist 2 wedstrijden te winnen, waaronder de inhaalwedstrijd: 0-3. Daarmee zijn ze hun concurrenten voorbij gegaan en staan ze (wellicht maar tijdelijk) op de eerste plaats. Vojvodina liet wel punten liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CDhywEQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OoTPGMB.png

Nu staan er dus weer 3 teams helemaal gelijk en ben ik nog altijd op die zelfde vermaledijde 5 punten achterstand. Verschil is wel dat ik nu 1 wedstrijd minder heb gespeeld dan de teams op plaats 1 en 2. Rode Ster en ik spelen binnenkort elk een wedstrijd waarin we ook op 36 staan. De laatste wedstrijd wordt voor ons alle 4 alles of niets.

Rode Ster ging flink tekeer tegen Odžaci en wij wonnen met mooie cijfers van Rad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x6VjCPj.png

Hiermee zijn we eindelijk écht ingelopen op Vojvodina en Partizan, maar kunnen we tevens Crvena Zvezda niet meer achterhalen. Het is een ongelooflijk spannende inhaalrace die kan leiden tot Champions League, of niet...

Allemaal een thuiswedstrijd én allemaal gewonnen. Daarmee is er in de laatste ronde niks meer veranderd aan de stand in de top 4 en zijn we net zoals de afgelopen 2 seizoenen weer 4e gewonnen. Nu wel met een flinke voorsprong op de rest van de competitie en maar een zeer beperkte achterstand op de topclubs. Zijn wij al een topclub? Nee, dat vind ik zelf van niet; daarvoor laten we nog te veel en te vaak punten liggen. Het is wel een prestatie van formaat om dit seizoen zo goed te eindigen en zeker in de afrondende fase zo stabiel te zijn en de punten binnen te slepen. Er moest in de laatste wedstrijd wel een penalty voor aan te pas komen, maar dat mag de pret én de trots niet drukken. Zeer blij met dit seizoen én wederom gegroeid.

Kampioen in 2060 misschien?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIQmr7p.png

Wat is er daarmee terechtgekomen van mijn voorspelling, iets meer dan een uurtje geleden?

Eindstand per 4-11-2019 01:56

1 Vojvodina → Rode Ster
2 Rode Ster → Vojvodina
3 Partizan ✔
4 IMT ✔

Met afstand de meeste goals gemaakt, maar ook nog veel te veel doelpunten tegen gekregen. Nog een jaartje groeien en strijden dus :)

On other news: Utrecht heeft het stokje van NAC overgenomen door in de EL-finale in Boedapest met 2-0 van Bayern München te winnen. De trofee hoeft dus maar relatief kort te reizen aangezien hij verhuist van een Bredase naar een Utrechtse prijzenkast. Voor het tweede seizoen op rij een Nederlandse overwinning in de Europa League dus. :)

De Champions League kent ook een Nederlands tintje in de finale. Daar nemen PSG en Vitesse het tegen elkaar op. Helaas voor de Gelderse club kon Vitesse uiteindelijk geen potten breken. In Camp Nou werd het 2-0 voor de Parijzenaren.

Met 4 clubs in de halve finales van de Europese toernooien was dit wel weer een uitmuntend seizoen voor het Nederlandse voetbal. PSV strandde in de halve finale van de CL tegen Vitesse, dat op zijn beurt de finale verloor van het bovengenoemde Paris Saint-Germain. In de halve finales van de Europa League was het NAC dat verloor van Bayern en Utrecht dat met ruime cijfers van het eveneens Duitse Freiburg won. Daar wisten de Nederlanders in de finale wel een prijs toe te voegen aan hun palmares. Al met al voor de supporters uit Nederland een seizoen om van te smullen.

Nog wat verder weg over de grens werd in 2057 de Fifa World Club Cup gespeeld in Caïro. Voor het eerst in de geschiedenis van mijn save stonden er 2 clubs in de finale die beide niet uit Europa of Zuid-Amerika kwamen. En ook voor het eerst won er daardoor een club uit een ander werelddeel dat voorheen nog nooit de FCWC had gewonnen. Guangzhou Evergrande uit China won met 2-1 van Coton Sport uit Kameroen. Manchester City werd derde en Grêmio vierde..

[ Voor 102% gewijzigd door Jorgen op 04-11-2019 04:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nieuw seizoen, nieuwe kansen. In de heenwedstrijd van de derde kwalificatieronde van de Europa League begonnen we uit bij Lokomotiv Moskou. Russische teams kunnen vreselijk goed zijn, maar ik had al gezien dat LM nauwelijks prijzen had gewonnen. Toch met enige spanning de wedstrijd gestart. Winnen we daar gewoon met 9-1! Denk dat we de return in Belgrado maar administratief afdoen. Zelfs als we niet op komen dagen, winnen we nog ;) Dat deden we natuurlijk wel en daar werd met 2-0 gewonnen. Rustig aan, maar prima dus. 11-1 is geweldige prestatie voor mijn nog altijd kleine clubje.

In de vierde kwalificatieronde werden we aan Dinamo Kiev. Zij winnen wel geregeld nationale prijzen, maar moeten ook genoegen nemen met een plek achter Shakhtar. De loting had slechter gekund, maar ook veel beter. Toch wisten we de thuiswedstrijd met 2-1 te winnen. De return werd een week later met 5-1 gewonnen. Wederom een mooie stand: 7-2 in ons voordeel.

Daarmee hebben we voor het eerst in de geschiedenis van deze club de hoofdfase van een Europees continentaal toernooi bereikt. We mogen meedoen aan de groepsronde van de Europa League! Jeej!

In de Europa League zijn we gekoppeld aan Arsenal, Újpest (Boedapest, Hongarije) en Sportvereinigung Ried (Ried im Innkreis, Oostenrijk).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NeyOWrY.png

On other news; ik heb mijn eerst miljard verdiend met transfers. Er moesten 303 spelers voor verkocht worden, waardoor de teller nu op 1,01 miljard staat. Als je speelt met Manchester City, PSG of Barcelona zal de geldmeter wel wat sneller oplopen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 05-11-2019 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
niet meer nodig

[ Voor 97% gewijzigd door daltona op 08-11-2019 07:34 ]

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb een speler gehuurd van de Wolves die een werkvergunning nodig heeft. Nadat alles is afgerond krijg ik de boodschap te zien "je bent nu in staat om een werkvergunning aan te vragen.". De vraag is nu: hoe dan ? Heeft iemand de oplossing voorhanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

garathane schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:58:
Ik heb een speler gehuurd van de Wolves die een werkvergunning nodig heeft. Nadat alles is afgerond krijg ik de boodschap te zien "je bent nu in staat om een werkvergunning aan te vragen.". De vraag is nu: hoe dan ? Heeft iemand de oplossing voorhanden ?
Zit er niet ergens onder contract of ontwikkeling een optie om dat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gaat op zich best lekker zo. Na 5 wedstrijden 2e met nog wedstrijden te goed. Daarna voor het eerst dit seizoen verloren, wat ons terugzette naar de 6e plek. De wedstrijd erop vervolgens weer met 6-0 gewonnen, wat mijn team de eerste plaats in de competitie opleverde.

Dit seizoen is nog lang, maar het begin is bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Jorgen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:43:
[...]

Zit er niet ergens onder contract of ontwikkeling een optie om dat te doen?
Nope. Ik heb alle tabs van de speler afgelopen, zowel bij mijn club (leython orient) als bij zijn echte club (wolves), maar ik kan niks vinden. Waarschijnlijk heeft het met de Brexit te maken (Engelse club - Spaanse speler, - datum: 28/08/2020). Op internet kan ik ook geen info vinden, vandaar dat ik het maar eens neerleg. Misschien heeft iemand met een save uit het UK ook zoiets gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan weet ik het ook even niet uit mijn hoofd. Sowieso heb ik FM18, ipv 19.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NXqJ1dq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rAubTyX.png

O+

In de volgende ronde mogen we tegen Roda JC :)

Winterstop 2058/2059 in mijn save. Ik vertrek naar het FM2020 topic.
Dank iedereen voor het lezen van mijn belevenissen. Ik heb de verhalen met plezier geschreven.

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 11-11-2019 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:49
linux support is verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin18071982
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik heb momenteel last van een te warme laptop tijdens 3d wedstrijden in FM 2021 terwijl ik een vrij moderne laptop heb (MSI GF75 i7 10e gen, Geforce 1660 6GB) dus vroeg me af heeft het aantal geladen competities daar ook invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 22:24

YES

Moderator General Chat
Deze post mag genegeerd worden, oud topic

[ Voor 93% gewijzigd door YES op 17-08-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
martin18071982 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 02:41:
Ik heb momenteel last van een te warme laptop tijdens 3d wedstrijden in FM 2021 terwijl ik een vrij moderne laptop heb (MSI GF75 i7 10e gen, Geforce 1660 6GB) dus vroeg me af heeft het aantal geladen competities daar ook invloed op?
Nee dat heeft geen invloed. Mocht je het de hele tijd hebben tijdens het spelen dan zou het nog kunnen (al is de kans dan nog klein), maar als het tijdens wedstrijden in 3D is, is het de videokaart die warm wordt.

Geen idee of en zo ja hoe makkelijk je laptop open gemaakt kan worden, maar het kan zijn dat hij stof verzameld heeft aan de binnenkant waardoor de airflow en dus koeling belabberd geworden is. Schoonmaken kan soms wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin18071982
YES schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Nee dat heeft geen invloed. Mocht je het de hele tijd hebben tijdens het spelen dan zou het nog kunnen (al is de kans dan nog klein), maar als het tijdens wedstrijden in 3D is, is het de videokaart die warm wordt.

Geen idee of en zo ja hoe makkelijk je laptop open gemaakt kan worden, maar het kan zijn dat hij stof verzameld heeft aan de binnenkant waardoor de airflow en dus koeling belabberd geworden is. Schoonmaken kan soms wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Je hebt mijn reactie gequote maar verder niets geschreven?

Overigens is dit een behoorlijk oud topic ook, je kan je vraag (de volgende keer) beter in dit topic stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin18071982
YES schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Je hebt mijn reactie gequote maar verder niets geschreven?

Overigens is dit een behoorlijk oud topic ook, je kan je vraag (de volgende keer) beter in dit topic stellen.
Sorry ging denk ik iets fout :9~
Maar probleem is opgelost. FPS op 60 gezet en daardoor kan ik nu FM spelen met alle details op max en de CPU op rond de 75 graden :)
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste