Football Manager 2019

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00

Hoogie2004

Whohooooo

demo31051987 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

MIles spreekt over mid-September:
[Twitter]

De Twitter van FM zelf heeft nog wat info over de Stadia-release:
[Twitter]
Dat je in Stadia meer leagues kan activeren is wel cool. Ze kunnen de load daar natuurlijk desnoods verdelen over meerdere servers :)

Met Man City nog 1 wedstrijd te gaan om 100 wedstrijden ongeslagen te zijn in de competitie. Wedstrijd 99 leverde de titel van seizoen 2029/2030 op (de 6e op rij), in de 31e wedstrijd van het seizoen al :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk filmpje. Helaas nog even wachten op info. Meestal wacht ik met kopen tot maart. Dan is de .3 update geweest en zijn de voor mij belangrijke mods ook beschikbaar. Ben wel benieuwd naar de nieuwe features. FM19 zal ik waarschijnlijk niet meer kopen. Dus nog even een half jaartje door spelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die Twitter feed maakt me wel erg nieuwsgierig naar de Stadia features...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cdwjzbrwf0j31.png

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-08-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik zal FM waarschijnlijk wel weer vanaf de launch kopen zoals ieder jaar. Ik ben benieuwd naar de nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:55
FM20 op Stadia is een andere versie dan op Steam. Je kan de game niet 1 keer kopen en spelen op beide platforms. Kan alleen niets vinden over het overnemen van de save van de Steam-versie naar de Stadia-versie.

Bron: Twitter MilesSI

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-04 14:42
toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:02:
[...]

Kun je er eens een screenshot van plaatsen?
Wellicht heb je de zeldzame non Brexit variant?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MJgTWpb.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pc9nL6n.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Promotie! Via de 2e plaats; 4 punten achter de nummer 1. Voor kampioen Teleoptik is het de 7e titel op rij in de Srpska Liga Beograd, aangezien zij als B-Team niet mogen promoveren. Officieus/voor mijn gevoel zijn we dus kampioen, maar helaas telt dat niet mee voor mijn palmares. Komend seizoen wordt het weer keihard werken om punten te sprokkelen, aangezien het de vorige tweeënhalve seizoen ook erg zwaar was. Kijken wat we nu kunnen bereiken. Dit seizoen geëindigd met 65 punten wat een evenaring is van het clubrecord. Ook 19 overwinningen behaald, waar het record 20 was. Voldoende om blij mee te zijn dus en hopelijk voldoende basis om niet meteen weer terug te vallen als we in de Prva Liga mogen aantreden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/somfCf8.png

Na de overstap van Amerika naar Engeland, nu ook met dit land de eerste prijs binnen gehaald: de Nations League! In de finale met 2-0 van wereldkampioen Portugal gewonnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O6KAx68.png

[ Voor 129% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2019 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermach
toolkist schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:55:
Gaat lekker @Supermach. De volgende uitdaging: Meekomen met clubs die 2-3 spelers meer betalen dan jij je hele selectie ;)
Nu je budget redelijk is zou je een maand of 2 je scouting budget omhoog kunnen gooien zodat je ook Europese spelers kunt halen. Ik neem voor het gemak even aan dat je dezelfde vorm van Brexit als ik hebt, dat is de meest gangbare (max 17 buitenlanders, minimum van 9k per week om te mogen spelen).
9k per week is nu prima op te hoesten en er zijn best wat leuke buitenlandse spelers die een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan de Britse spelers.
Sta aan het begin van het nieuwe seizoen, misschien wel leuk om alvast mee te geven het loonverschil:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nAd9q9h.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Supermach Ik zeg "houden zo" ;)

Hoe anders was het de vorige keer op het 2e niveau...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ou4aDP.png

We zijn ook lekker op dreef met Engeland. Inmiddels de nummer 1 positie op de Fifa-wereldranglijst buitgemaakt en na 41 dagen (en daarmee 1000+ uur) ook eindelijk mijn recordaantal doelpunten in 1 wedstrijd verbroken.

Mijn allereerste wedstrijd deze savegame met Farul won ik in de beker met 12-1 van een amateurteam. Nu wonnen de Engelse internationals met 12-0 van Luxemburg. Geen wereldprestatie, maar wel hartstikke leuk :D Dat is overigens nog maar 1 doelpunt minder dan het real life record van Engeland. Destijds (we hebben het over 1882...) werd er met 13-0 van Ierland gewonnen. In verhouding met de huidige datum in mijn savegame, houdt dat record dan al bijna 170 jaar stand. Gevolgd door een 1-6 overwinning uit bij Denemarken zijn we met 12 uit 4 lekker op weg in de EURO-kwalificatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fnN5MM0.png

[ Voor 84% gewijzigd door Jorgen op 30-08-2019 06:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37
FM20 preorder op Voidu, 37.50 met code VOIDUFM20.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En seizoen 2029/2030 zit erop, en het was een moeilijk seizoen, al zeggen de cijfers wat anders. De selectie was toch stiekem wat dunnetjes, dus het was soms wat schipperen met wissels en blessures. Maar uiteindelijk toch wel een gigantisch succes.

Nog iets beter als vorig jaar, want de Europese supercup werd ook gewonne,n, en dus alle prijzen gepakt:
- Premier Division (6e keer op rij)
- Club World Championship (2e keer op rij, en 3e keer in 4 jaar)
- Champions League (3e keer op rij, 4e keer in 5 jaar)
- Europese supercup (1e keer)
- FA Cup (2e keer op rij, 3e keer in 4 jaar)
- Carabao Cup (2e keer rij)
- Community Shield (4e keer op rij)

Qua wedstrijden was het seizoen niet zo dominant als vorig jaar, want ik verloor van AS Monaco in de Champions League groepsfase, speelde gelijk tegen Marseille in de 1e knockout ronde, en speelde in de competitie een keer gelijk tegen Chelsea. De rest werd wel allemaal gewonnen.

Ik ben inmiddels 106 wedstrijden ongeslagen in de Premier League, een verbetering van het oude record met ongeveer 3x.... En die reeks loopt nog. Ik ben nog steeds op jacht naar meeste doelpunten in een seizoen als team, en de grootste overwinning.

Kijken of we voor volgend jaar een beetje diepte kunnen toevoegen, ik mis vooral diepte op de vleugels voorin. Heb daar wel absolute wereldtoppers lopen, en 1 goeie backup die beide kanten kan spelen, maar dat is een nogal dunne spoeling... De rest ben ik qua bezetting erg tevreden over.

Het blijft wel een dingetje met die Brexit, zwaar vervelend met al die werkvergunningen enzo :( 3 spelers proberen te halen, maar ze krijgen alledrie geen werkvergunning... En ik weigert eigenlijk om 75+ miljoen stuk te slaan op een reserve, maar ik zal toch iets moeten halen voor de diepte....

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-08-2019 22:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

1800 wedstrijden ✔

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3YWs7or.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, even het een en ander herschrijven ;)

Engeland:

Het was een lang seizoen voor de Engelse internationals. Ondanks dat de Engelse competities niet actief zijn, vielen er in een week tijd 7 internationals uit. Winterstop en de spelers waren op.

Inmiddels maken we ons op voor het EK. Met een eindzege op elk van de 2 vorige toernooien om de Europese titel (niet mijn werk, maar van mijn voorgangers) wordt er wel het een en ander van ons verwacht. Een eerste plaats op de wereldranglijst draagt daar natuurlijk ook aan bij. Daarom gaan we oefenen tegen nummer 2 Portugal en 3 Nederland. Ook FIFA-wereldranglijsthekkensluiter (zevendubbele woordwaarde) Andorra mag nog een keertje tegen ons oefenen. Met de eerste 2 wedstrijden hoop ik onze kracht te testen en met de laatste het positieve gevoel voor het EK op te krikken. Op naar een goed toernooi hopelijk.

Overige:

Zo af en toe duiken er ook geweldige namen op in mijn savegame.
Zo zag ik inmiddels o.a. een Sean Swan, Vladimir Dragula, James Brown en Sekou Dja Djédjé.

IMT Novi Beograd:

In de laatste 10 wedstrijden gebeurde er vanalles. Ik heb expres de verwachtingen getemperd, maar met nog 9 wedstrijden was handhaving al zeker. Het bestuur wilde linker rijtje, ik in elk geval niet degraderen en dat lukte glansrijk. Met een paar wedstrijden te gaan waren we zelfs al zeker van de promotie-play-offs en even later ook nog eens van de Prva Liga titel in Servië. Met nog 1 wedstrijd te gaan, stonden we gelijk met 3 records: meeste doelpunten, meeste wedstrijden gewonnen en meeste punten in de competitie. In de laatste wedstrijd wonnen we met 0-5. Daarmee dus de gewenste 3 records ook binnengehaald. 79 goals; 21 wedstrijden gewonnen en 68 punten. Zeer tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hnpyxbf.png

Het ging zelfs zo goed dat al tijdens de winterse transferperiode er aan allerlei basisspelers getrokken werd en o.a. Napredak (hoogste divisie) geïnteresseerd raakte in mijn spelers. Ik heb alle "goeie" kunnen behouden. Toen ik mocht stemmen voor de beste speler van de tweede divisie was het makkelijk. 8 Van de 10 genomineerden zijn afkomstig van IMT :p Die mag ik niet kiezen...

Wel een raar iets. Je mag maar 5 spelers lenen per seizoen, en ik heb er 6. Die laatste kwam in de winterstop, maar je hoort mij niet klagen. Ze staan wekelijks alle 6 in de basis, waardoor heel mijn as gehuurd is. An sich is dat geen probleem, want het geeft resultaat op de korte duur, maar ik moet dus wel zorgen dat ik die contracten nog een jaar door kan laten lopen, of ik moet meteen 6 basisspelers zien te vervangen voor het komende seizoen in de hoogste liga. Daar worden dus nog wat transferverhaaltjes over uitgezweet...

In die hoogste divisie kom ik onder andere Partizan en Rode Ster (beide Belgrado) tegen. Leuk om het kampioenschap van Servië en Belgrado strijden, maar dat zijn wel 2 ontzettend sterke tegenstanders. De Super Liga wordt dus geen sinecure en versterkingen zullen moeten komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CvRLECO.png

En ze hebben verstand gekregen van voetbal! ;) Eigenlijk was het wel zwaar voor het bestuur natuurlijk. Halen ze een van de meest succesvolle managers ter wereld binnen, wordt het tweeënhalf seizoen vechten tegen de onvermijdelijke degradatie en in plaats van mij te ontslaan (wat ik nog steeds verbazingwekkend vind) mag ik toch aanblijven. Ternauwernood. En dan nu 2 back to back promoties naar de hoogste divisie.

Even dacht ik dat deze club mijn plezier in deze savegame zou gaan bederven, maar na de degradatie en de veel makkelijkere divisie die we daarna troffen, ging het alleen maar bergop. Volhouden, vasthouden en kijken waar het schip strandt.

[ Voor 197% gewijzigd door Jorgen op 02-09-2019 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:47
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hXbfV6n.png

Oeh dit is nog eens een leuk pareltje van de jeugdopleiding. Gozert is 1 week in het spel en heeft al deze stats. Bijna al beter dan mijn 1e keeper terwijl ik een top 5 team ben in de La Liga :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supermach
Dulwich Hamlet Seizoen 6

4x promotie, 1 League One titel en 1 Checkatrade Trophy zijn de opbrengst van 5 seizoenen Dulwich Hamlet. En dan nu seizoen 6 in de Championship. De tactiek van vorig seizoen was erg sterk en werd dus vastgehouden. Qua financiën, zoals eerder al laten zien, zijn we geen enkele partij voor de rest van de Championship, maar met een paar slimme aankopen moeten we redelijk meekomen.

Transfers

Het gezeur om betere contracten is begonnen, dat zet mijn salarisbudget onder druk. Zoals elk jaar na een promotie weer veel transfers.
8 spelers kwamen transfervrij, waarvan er slechts 2 regelmatig meededen. Verder hebben we een band met Man City wat een paar mooie leenspelers opleverde, hebben we voor 27k onze vorig seizoen gehuurde keeper van West Ham overgenomen en kochten we nog 2 spelers die ons vanuit Zuid-Amerika werden aangeboden voor weinig. ondertussen 4 spelers verkocht en uiteraard een transfervrije uittocht van mindere goden.
Totaal uitgegeven: 145k, Totaal ontvangen: 625k

Verwachtingen

Sky Bet Championship: Vecht dapper tegen degradatie (Media Prediction: 24/26)
Emirates FA Cup: Bereik de 4e ronde
Carabao Cup: Bereik de 2e ronde

Carabao Cup

Overwinningen op Birmingham (3-0), Colchester (2-1), Leeds (3-1) en Nottingham Forest (1-0), mede door het geluk elke wedstrijd thuis te mogen spelen, brachten ons in de kwartfinale. Daarin was onze moederclub Manchester City echter veel te sterk; 5-1. City zou uiteindelijk de finale op penalty's verliezen.

Emirates FA Cup

We stromen in in de derde ronde, en dat was meteen ons Waterloo. Thuis tegen Chelsea werd het 2-5.

Sky Bet Championship

Het blijft een beetje vreemd, de verwachtingen van een nieuw seizoen na een promotie. Verreweg het laagste salaris- en transferbudget, nauwelijk geld om te scouten, waardeloze accomodaties, maar toch het gevoel dat je wel weer bovenin mee gaat doen. Dat doet een werkende tactiek in FM.
Het hele seizoen waren we thuis bijna niet te verslaan en pakten we uit regelmatig driepunters. Halverwege het seizoen stonden we 3e en eigenlijk stond alles dicht bij elkaar. Nadat wij en Derby een goede reeks neerzetten ging het tot het einde tussen ons. Na 43 van de 46 wedstrijden waren we officieel gepromoveerd naar de Premier League en een wedstrijd later pakten we de titel ook nog! Misschien wel het mooiste van dit alles; Liam Nash. Zijn 5e seizoen bij Dulwich Hamlet onder mijn leiding en de 5e keer dat hij de topscorerstitel van de competitie pakt. Eerlijk gezegd is dit niveau te hoog voor hem, hij krijgt 2 van de 5 sterren, maar schiet ze nog steeds binnen. Zijn contract loopt af, hij is 28 en kan de Premier League simpelweg niet aan. Met pijn in mijn hart zal ik deze icoon van de club moeten laten gaan, of hij moet een heel klein contractje accepteren als reserve, dat lijkt me niet te gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IkVj8Js.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5HhYr2s.jpg

Volgend Seizoen

Premier League, Europees voetbal lonkt. Bergen geld komen binnen uit tv rechten. Eerste prioriteit is de accomodaties upgraden én de jeugdacademie moet verbeterd worden. Geen van deze zaken zijn tot nog toe uitgevoerd.
Komend seizoen huren we het stadion van Crystal Palace, omdat ons eigen stadion te klein is. Ik hoop vooral dat de tactiek ons erin kan houden, zodat we volgend seizoen echt aan de selectie kunnen werken. Nu zal het vooral transfervrije, goedkope spelers binnenhalen zijn en mogelijk een kleine transfer hier en daar. Voorlopig transferbudget is 23.4 miljoen en het salarisbudget 1.32 miljoen. De scouting zal ongetwijfeld een boost krijgen, mogelijk kan er een pareltje gevonden worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

't Heeft even geduurd, maar we zijn eindelijk een profclub

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9GlIR3V.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YeXw6GO.png

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2019 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En toen gingen we in de halve finale EK 2052 onderuit tegen Portugal, na een reeks waarbij we sinds 2040! niet meer op het EK verloren hadden. 4-5... Laatste minuut maakten zij de winnende treffer. :'(

Her Majesty's Navy vaart momenteel uit...

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2019 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Joehoe!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CM85iF3.png

*O* -O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zat te denken om FM2020 voor 37 te halen. Maar er is nog helemaal geen nieuws. No features, no gameplay. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op maandag 9 september 2019 @ 00:14:
Zat te denken om FM2020 voor 37 te halen. Maar er is nog helemaal geen nieuws. No features, no gameplay. lol
https://www.instant-gamin...am-football-manager-2020/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanatik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Zo... 30 euro is geen geld zeg. Misschien moet ik hem daar vast pre-orderen. Het is ook weer zo November ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:29
Ik speel het spel genoeg om er gewoon €60 voor neer te tikken, maar dat voelt toch minder leuk dan _O-
Voor ~€38 ge-preorderd bij 2Game dit jaar. Ook al veranderen ze niks, koop 'm toch wel. Het fifa-syndroom :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Inmiddels in het 3e jaar bezig met Valencia CF. In het 2e jaar het kampioenschap gehaald en in het 3e jaar de spaanse beker. Ben dus zeker niet ontevreden!

Merk wel dat spelers al heel snel een extreem hoog salaris willen waardoor ik óf moet verkopen en verder moet gaan met de jeugd óf structureel verlies maken per maand.. Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ambianz ik bied spelers langdurige contracten aan direct als ze om verlenging of verhoging vragen. Zo stel ik ze tevreden en zijn ze geneigd om zich lang vast te leggen. Weliswaar vragen ze vaak veel loon en verhogingspercentages, maar dat is altijd minder dan herhaaldelijk nieuwe contracten op korte termijn. En omdat minimaal 80 % van mijn aankopen ruim onder de 21 is, zijn de lonen jarenlang heel schappelijk en dus betaalbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2019 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Jorgen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 05:25:
@Ambianz ik bied spelers langdurige contracten aan direct als ze om verlenging of verhoging vragen. Zo stel ik ze tevreden en zijn ze geneigd om zich lang vast te leggen. Weliswaar vragen ze vaak veel loon en verhogingspercentages, maar dat is altijd minder dan herhaaldelijk nieuwe contracten op korte termijn. En omdat minimaal 80 % van mijn aankopen ruim onder de 21 is, zijn de lonen jarenlang heel schappelijk en dus betaalbaar.
Opzich goed punt maar de meeste van mij spelers hebben 4 of 5 jaar contract. Spelen vervolgens goed en krijgen een bod van een club als PSG, Liverpool. Die wordt afgewezen en vervolgens is het dus zeuren om een verbeterd contract met daarbij de vraag om 200k p/m extra.

Bij jongere spelers speelt dit probleem inderdaad veel minder

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 23:23

Zyron

BWRAAAAP

Hier vooral nog twijfelend of het FM2020 voor PC wordt of Google Stadia..

Zit eigenlijk nooit meer achter de vaste computer, alleen met laptop (of console) op de bank.. en gezien de laptop een jaar of 7 oud is is Stadia toch wel erg interessant..

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De eerste verliespartij met City in de competitie in 3 jaar tijd is een feit, een typische FM wedstrijd, met 10+ schoten op doel van mij, 1 voor Man Utd, en ik verlies met 1-2 door een eigen goal.....

Toch 115 wedstrijden ongeslagen, best een net record dacht ik zo. Ik denk dat ik na dit seizoen of stop met deze save, en wacht op FM20, of dat ik daarna kijk of ik bij Barcelona aan de slag kan, die hebben wat leuke jeugd rondlopen, en doen het niet bijster goed in europa en de competitie laatste jaren.... Maarja, dan moet wel die baan beschikbaar komen :+

#Edit: En om de frustratie compleet te maken, rollen we de wedstrijd erna Chelsea op met 9-0....

#Edit 2: Die verliespartij heeft mijn spelers wakker gemaakt.... na Chelsea met 9-0, winnen we in de competitie met 11-1 van Colchester (record), en in de Champions League met 12-0 (ook een record, en met mijn b-team opgesteld) van Club Brugge

Ik begin het gevoel te krijgen dat het doelpuntenrecord er dit seizoen aan kan. Dat staat op 128 goals in een jaar in de competitie, en we staan na 11 wedstrijden al op 41.....

[ Voor 31% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-09-2019 22:44 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zyron schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:10:
Hier vooral nog twijfelend of het FM2020 voor PC wordt of Google Stadia..

Zit eigenlijk nooit meer achter de vaste computer, alleen met laptop (of console) op de bank.. en gezien de laptop een jaar of 7 oud is is Stadia toch wel erg interessant..
Zou mooi zijn, als je kon kiezen waar je FM speelde en dat het niet of alleen via Stadia is, of alleen via de pc.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met nog 12 wedstrijden te gaan, stonden we er redelijk voor. Nummers 15 en 16 degraderen direct; nummer 14 moet promotiedegradatieplay-offs spelen. Wij stonden inmiddels een paar punten en plekken boven de nummer 14. De eerste helft van het rijtje wedstrijden dat nog zou komen, moesten we tegen de topclubs en goede middenmoters; de laatste helft tegen de ploegen waarmee we concurreren. Plan was om tegen de zware jongens 2 punten te halen halen en de rest te verliezen. Tegen de mindere goden zouden we dan hopelijk nog een keer of 2 à 3 kunnen winnen om zo de nummers 14, 15 en 16 voor te kunnen blijven.

Op dit moment staan we op een 11e plaats, 5 punte boven de degradatieplekken. Met 4 punten uit de eerste 3 wedstrijden tegen de moeilijke tegenstanders, ging het zelfs beter dan ik op voorhand durfde te hopen. Nu komen er nog 3 heel moeilijke wedstrijden aan, maar alles wat nu nog komt en lukt is meegenomen. Hopelijk kunnen we deze positieve lijn doorzetten en spelen we ook komend seizoen in de Super Liga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Totaal onverwacht mag ik meedoen in de play-offs voor de titel :P
Ik sta nu 7e met nog 1 wedstrijd te gaan. Ik kan door de nummer 8 voorbij gestreefd worden en de nummer 9 (FK Rad Belgrado) zou gelijk kunnen komen. Dat zou betekenen dat ik 9e had kunnen worden, maar aangezien in Servië het onderlinge resultaat telt bij een gelijk puntenaantal en ik beide ontmoetingen met Rad heb weten te winnen, kan ik in de praktijk niet meer onder hen eindigen. Zelfs als ze het doelsaldo (7 beter aan mijn kant) of het aantal doelpunten (18 meer voor mij) zouden kunnen overbruggen, is het voor hen niet meer mogelijk om mij in te halen. De huidige nummer 8 (FK Čukarički Beograd) heeft evenveel punten en kan mij voorbijgaan, of nog onder Rad eindigen, omdat Rad 4 punten aan hun onderlinge duels heeft overgehouden.

Dit is nu eens heel fijn dat een theoretisch scenario in werkelijkheid de goede kant op valt voor ons team. :)

Zeer blij met het lijfsbehoud. Het is nu wel veel moeilijker om de komende wedstrijden te moeten spelen, want die zijn straks allemaal tegen topteams.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nXlEPiq.png

Uiteindelijk ben ik zelfs met 43 punten geëindigd en houd ik daarmee zelfs de 7e plaats in handen in de reguliere competitie. Met 3 punten uit de wedstrijden tegen Čukarički houd ik ook hen onder mij, vanwege het resultaat uit beide wedstrijden. Helemaal mooi. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3LwYzkr.png

Zelfs met het prachtige aantal van 50 punten ons 1e seizoen in de hoogste divisie weten te eindigen. Het was een zwaar seizoen, maar wel 1 met aanknopingspunten om het komend seizoen nog beter te kunnen doen. Hopelijk kunnen de nieuwe aanwinsten ons daarbij helpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QEe7VsE.png

Een nieuw competitierecord neergezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CGnAgec.png

En ook een nieuw persoonlijk succes door als 2e te eindigen in de manager-van-het-jaarverkiezing.

En toen kreeg ik een uitnodiging om opnieuw bij Farul aan de slag te gaan. Leuk dat ze me terug willen natuurlijk :) maar ik ben nog lang niet klaar met mijn challenge.

We zijn dit jaar 2e geworden in de Nations League, door voor de tweede maal achter elkaar de finale te halen. Helaas bleek België sterker na penalty's. Saillant detail: aan beide zijden werd vrijwel alles gemist. Wij scoorden alleen de eerste en na 6 strafschoppen had Belgïe er 2. :p

[ Voor 35% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2019 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wildhagen Speel je nog steeds in Roemenië? Hoe gaat het met je team? En hoe doet Farul het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ga volgende week een lange vliegreis tegemoet, dus ik wil weer een nieuwe FM save beginnen. Nu ben ik wel een beetje geinspireerd door de onbekende landen/clubs hier en ik vroeg me af: hoe komen jullie bij zo'n onbekende club uit? Waar let je op? En hoe zorg je ervoor dat je save game niet ontzettend sloom wordt? Hoeveel landen selecteren jullie zodat je goed kan scouten?

Ik speel FM2019 Touch op de Surface GO, dus ik kan niet oneindig veel landen selecteren, maar ik zie vaak dat je slechts enkele spelers kan halen als je een land niet in de save selecteert.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@PSV-EHV Na al die jaren van grote clubs en grote competites, wilde ik voor mezelf meer uitdaging en iets nieuws. De reden waarom ik een club kies is heel divers. Dat kan puur op de naam zijn van een club die ik toevallig tegenkom op Teletekst / NOS.nl / rsssf.com, etc. Zo heb ik jaren in Colombia gespeeld met Once Caldas. Gewoon omdat ik de naam van de club gaaf vond. Of ik zag een schaatster met een leuk koppie en besloot dat er maar eindelijk eens een club uit een koud land de Champions League moest winnen. :p Dus een savegame met alleen Scandinavische/Noordse en Baltische landen geselecteerd en een aantal jaren met Lillestrøm gespeeld. Mijn vorige savegame speelde ik met Bruk-Bet Termalica Nieciecza in Polen. Dat was kort geleden de kleinste stad (Nieciecza) ooit, waarbij een voetbalclub in de hoogste afdeling van een Europese competitie uitkwam. Dat sprak me aan. :) Mijn huidige save heeft een veel persoonlijker tintje. Mijn ouders hadden een binnenvaartschip en hebben een groot deel van hun leven door West-Europa gevaren over de Europese kanalen en rivieren. Zelf ben ik ook op het schip opgegroeid. Inmiddels zijn Oost- en West-Europa met elkaar verbonden door het Rijn-Main-Donaukanaal. Je kunt nu van de Noordzee naar de Zwarte Zee varen zonder "buitenlangs" te moeten. (Dus zonder het Europese vasteland te verlaten.) Wat ik daarom bedacht was een "reisje langs de Rijn". Vanaf de haven van het Roemeense Constanța; via het Donau-Zwarte Zeekanaal; over de Donau en de verbinding naar de Main (Rijn-Main-Donaukanaal); over de Main en uiteindelijk de Rijn, naar de haven van Rotterdam om zo weer bij de Noordzee uit te komen. :) Op deze manier "vaar" ik van Roemenië naar Nederland en doe onderweg Bulgarije, Servië, Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk en Duitsland aan. Het Donautraject heb ik overigens zelf nooit gevaren, maar dat zorgde ervoor dat ik in plaats van alleen Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en Nederland, juist een heleboel onbekende landen kon aan doen in mijn savegame. Het maakt voor mijn spel niet uit in welke divise de club speelt, als dit maar in een land is in de juiste volgorde van oost naar west. De Donau doet sommige landen meermaals aan, maar als ik een land gehad heb, hoef ik hem 20 km verderop niet nog een keer te doen. Ik mag van mezelf pas verder naar een volgend land als ik de nationale beker en de hoogste divisie gewonnen heb. Nationale teams laat ik mezelf vrij in. Om het iets makkelijker te maken, gebruik ik een gedownloade tactiek van het de SI Games Community en ik maak gebruik van een scoutingtool. Het is namelijk bijna ondoenlijk om fatsoenlijk personeel te vinden als miniclubje en dus moet ik mijn meestal niet-bestaande budget heel voorzichtig gebruiken. Ik spendeer overigens nog net zoveel tijd in de tool, als wanneer ik zelf wel goede scouts zou hebben. Even weer terug naar de gekozen clubs: de landen en de volgorde waarop, liggen reeds vast. Ik heb met Wikipedia en de Europese landkaart gekeken naar welke steden er direct aan de Donau, Main en Rijn liggen. Voor die steden wilde ik in elk geval een redelijk aantal inwoners, zodat er ook verschillende clubs zijn om uit te kiezen. Die clubs moeten zoveel mogelijk een binding met varen of de rivieren hebben. Farul Constanța heeft als logo een vuurtoren. Dunav (van Dunav Ruse) betekent letterlijk Donau. In Servië was het lastiger. Het team wat ik wilde had als vertaalde bijnaam "de veerman", maar dat speelde haast nooit in actieve competities. Mijn huidige werkgever IMT (industrie en tractorfabriek) ligt met het stadion in Belgrado, direct aan de monding van de Sava in de Donau. Volgende stop wordt Vukovar in Kroatië. Ik ben nu al aan het kijken wat de teamnamen daar zijn, wat de betekenis/geschiedenis is die bij het team hoort en op welke locaties ze precies liggen. :) Toevalligerwijs zijn alle drie de teamlogo's mooie cirkels. Als dat bij elk team zo kan blijven, is dat een extra aardigheidje. Nee, geen OCD, maar ik vond het wel grappig toen het me ineens opviel. Tot nu toe heb ik in elk land 1 club getraind. Servië had er 2 kunnen zijn (bijv. ook Vojvodina), maar omdat de save nu al erg lang duurt en ik wel ergens in 2020 klaar wil zijn, houd ik het hier alleen bij Belgrado. Wellicht dat ik in Nederland en Duitsland meer teams kies, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik heb zelfs al bedacht wat ik doe nadat ik met een Rotterdams team kampioen ben geworden. Dan steken we de Atlantische Oceaan over naar Uruguay om daar met Danubio aan de slag te gaan. Ook Danubio betekent namelijk Donau. Op dit moment is het 2053 in mijn savegame. Ik nader de 1900 wedstrijden en heeft het me op 2 kleine dipjes na nooit verveeld. Ik ga dus nog wel even door. Ik mik nog steeds op 100 seizoenen, ook omdat Nederland, Duitsland en Oostenrijk een stuk makkelijker moeten zijn, maar in dit tempo weet je het maar nooit. ;)

Voor wat betreft het sloom worden; ik laad alle beschikbare competities in via extra files van Claassen (SI Community). Hiervan selecteer ik er een stuk of 9 compleet met alle divisies als speelbaar. Op deze manier blijft het spel speelbaar (2 tot 3 sterren) en kan ik als ik ooit extra competities wil laden, ook nog uit de hele wereld kiezen. Daarnaast heb ik auto-continue aan staan (5 seconden) en doe ik vrijwel alle wedstrijden simuleren met instant result. Wat ik uit kan besteden, besteed ik uit. Alleen ingaande transfers doe ikzelf. Uitgaande deels via de technisch directeur (overbodige en slechte spelers) en deels zelf (elke speler die wel goed is). Zo blijft het behapbaar en heb ik in 1000+ uur 35 seizoenen kunnen spelen. Tot nu toe heb ik de competities die ik heb afgerond gewoon actief gehouden. Ik vind het namelijk leuker dat Dunav en Farul echt gesimuleerd worden, ipv dat het enkel nog de eindstand van het seizoen is. Ik had wel Frankrijk, Italië, Engeland en Spanje willen laden of eventueel België, maar dan wordt de save mij te langzaam. Daarvan zal ik moeten accepteren dat deze landen dus minder actief zijn op transfergebied en dat alleen de echte topclubs nog managers aantrekken. Dat is echter een acceptabel gemis aan mij save.

Nou, zo dus.
Dit was mijn spreekbeurt over Football Manager. Iemand nog vragen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

PSV-EHV schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:47:
Ik ga volgende week een lange vliegreis tegemoet, dus ik wil weer een nieuwe FM save beginnen. Nu ben ik wel een beetje geinspireerd door de onbekende landen/clubs hier en ik vroeg me af: hoe komen jullie bij zo'n onbekende club uit? Waar let je op? En hoe zorg je ervoor dat je save game niet ontzettend sloom wordt? Hoeveel landen selecteren jullie zodat je goed kan scouten?

Ik speel FM2019 Touch op de Surface GO, dus ik kan niet oneindig veel landen selecteren, maar ik zie vaak dat je slechts enkele spelers kan halen als je een land niet in de save selecteert.
Ik zou op de recommendation letten van FM bij het starten van de game. Er staat zo'n 5 sterren ding dat lager wordt naarmate je meer selecteert. Ik zit zelf meestal tussen de 4 en 5 sterren op mijn laptop, dat gaat nog prima.

Onbekende clubs, weinig ervaring mee. Reddit heeft een hele grote mega-thread met 'Who should I manage': https://www.reddit.com/r/..._i_manage_megathread_v70/
Het voorbeeldje dat nu bovenaan staat is wel goud:
If anyone is looking for a long term save i would you to check out FC Vaduz in the Swiss Challenge League.

The club is from Liechtenstein (a small country between Austria and Switzerland). They compete in the Swiss competition, and the clubs in that competition don't allow a european ticket to FC Vaduz. Due to this, Vaduz gets a european ticket for the first quallifying round IF they win the Liechtenstein cup. This cup consists out of a few teams, and they only get drawn in at the quarter finals. You're almost guaranteed to win this ticket since the teams in this cup are pretty bad. This means you will always play european football, even when you start of in the second tier of the Swiss league.

There is a catch tho, because you can only get Champions League if you win the Europa League. So if you ultimatly win the Europa League, you will get drawn into the Champions League, but if you fail to win the CL that year, you start in the EL again (thanks to the Liechtenstein Cup ticket). The challenge is to win the CL with this team.

The Swiss league has some interesting rules for teams in it. In the first tier you can only have 10 non-EU players in the squad and no more then 5 in the playing 11, and 8 players have to be trained in either Switzerland or Liechtenstein.

The second tier (where you start of) you can only have 10 non-EU players in the squad and no more then 3 in the playing 11. 12 players in the squad have to be trained in either Switzerland or Liechtenstein, and 11 players in the match 11 have to be trained in either Switzerland or Liechtenstein.

Their youth intake isn't that good, and with Basel and Young Boys in the league, winning the Swiss league isn't that easy in the first few years either.

This would be a interesting save as in some cases it might be smart to NOT win the Europa league, if you're not sure if you can win the CL the next year.
toon volledige bericht
Wil zelf nog een keer in zuid-amerika beginnen, bij een club met goeie jeugdopleiding. Daar heb ik vroeger ook veel plezier aan beleefd.

[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-09-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:47
PSV-EHV schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:47:

Als het goed is kan je de landen wel selecteren, maar niet als playable markeren. Dan laad hij toch de spelers in, maar is dat niet de volledige data om te kunnen spelen in die landen.

Dit doe ik vaak bij een brazilie en argentinie enzo. Ik ga er toch niet managen, maar ik wil wel de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hoogie2004 Ik heb zoals ik hierboven vertelde veel plezier gehad in Colombia. Once Caldas was een erg leuke club en ook América de Cali en Millonarios waren erg leuk.

Ik heb verschillende teams uit Brazilïe getraind (o.a. Sao Paulo, Corinthians, Santos) en met wisselend succes. Ik vond het op zich best leuk, ook omdat je in een compleet ander deel van de wereld zit en allerlei andere continentale competities en regels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:09:
[...]

Als het goed is kan je de landen wel selecteren, maar niet als playable markeren. Dan laad hij toch de spelers in, maar is dat niet de volledige data om te kunnen spelen in die landen.

Dit doe ik vaak bij een brazilie en argentinie enzo. Ik ga er toch niet managen, maar ik wil wel de spelers.
Het grootste verschil in snelheid komt door de hoeveelheid spelers die je laadt. Daarna pas het aantal gesimuleerde wedstrijden. Het verschil tussen enkel de spelers laden, of een competitie als view only zit hem in hoe actief de clubs zijn op de transfermarkt. Wil je dus enkel de spelers uit Brazilië, Engeland, etc, dan kan je dit eenvoudiger en minder belastend doen door bij je gamesetup voor de juiste parameters te kiezen voor het aantal spelers in je database. Wil je dat Santos een actievere jeugdopleiding heeft en Chelsea al je talenten wegkaapt? Dan kan je wel de competitie als view only zetten. En wil je dat alles tot op de rode kaart in de 3e minuut gesimuleerd wordt? Dan dus als playable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
Jorgen schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:57:
@PSV-EHV Na al die jaren van grote clubs en grote competites, wilde ik voor mezelf meer uitdaging en iets nieuws. De reden waarom ik een club kies is heel divers. Dat kan puur op de naam zijn van een club die ik toevallig tegenkom op Teletekst / NOS.nl / rsssf.com, etc. Zo heb ik jaren in Colombia gespeeld met Once Caldas. Gewoon omdat ik de naam van de club gaaf vond. Of ik zag een schaatster met een leuk koppie en besloot dat er maar eindelijk eens een club uit een koud land de Champions League moest winnen. :p Dus een savegame met alleen Scandinavische/Noordse en Baltische landen geselecteerd en een aantal jaren met Lillestrøm gespeeld. Mijn vorige savegame speelde ik met Bruk-Bet Termalica Nieciecza in Polen. Dat was kort geleden de kleinste stad (Nieciecza) ooit, waarbij een voetbalclub in de hoogste afdeling van een Europese competitie uitkwam. Dat sprak me aan. :) Mijn huidige save heeft een veel persoonlijker tintje. Mijn ouders hadden een binnenvaartschip en hebben een groot deel van hun leven door West-Europa gevaren over de Europese kanalen en rivieren. Zelf ben ik ook op het schip opgegroeid. Inmiddels zijn Oost- en West-Europa met elkaar verbonden door het Rijn-Main-Donaukanaal. Je kunt nu van de Noordzee naar de Zwarte Zee varen zonder "buitenlangs" te moeten. (Dus zonder het Europese vasteland te verlaten.) Wat ik daarom bedacht was een "reisje langs de Rijn". Vanaf de haven van het Roemeense Constanța; via het Donau-Zwarte Zeekanaal; over de Donau en de verbinding naar de Main (Rijn-Main-Donaukanaal); over de Main en uiteindelijk de Rijn, naar de haven van Rotterdam om zo weer bij de Noordzee uit te komen. :) Op deze manier "vaar" ik van Roemenië naar Nederland en doe onderweg Bulgarije, Servië, Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk en Duitsland aan. Het Donautraject heb ik overigens zelf nooit gevaren, maar dat zorgde ervoor dat ik in plaats van alleen Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en Nederland, juist een heleboel onbekende landen kon aan doen in mijn savegame. Het maakt voor mijn spel niet uit in welke divise de club speelt, als dit maar in een land is in de juiste volgorde van west naar oost. De Donau doet sommige landen meermaals aan, maar als ik een land gehad heb, hoef ik hem 20 km verderop niet nog een keer te doen. Ik mag van mezelf pas verder naar een volgend land als ik de nationale beker en de hoogste divisie gewonnen heb. Nationale teams laat ik mezelf vrij in. Om het iets makkelijker te maken, gebruik ik een gedownloade tactiek van het de SI Games Community en ik maak gebruik van een scoutingtool. Het is namelijk bijna ondoenlijk om fatsoenlijk personeel te vinden als miniclubje en dus moet ik mijn meestal niet-bestaande budget heel voorzichtig gebruiken. Ik spendeer overigens nog net zoveel tijd in de tool, als wanneer ik zelf wel goede scouts zou hebben. Even weer terug naar de gekozen clubs: de landen en de volgorde waarop, liggen reeds vast. Ik heb met Wikipedia en de Europese landkaart gekeken naar welke steden er direct aan de Donau, Main en Rijn liggen. Voor die steden wilde ik in elk geval een redelijk aantal inwoners, zodat er ook verschillende clubs zijn om uit te kiezen. Die clubs moeten zoveel mogelijk een binding met varen of de rivieren hebben. Farul Constanța heeft als logo een vuurtoren. Dunav (van Dunav Ruse) betekent letterlijk Donau. In Servië was het lastiger. Het team wat ik wilde had als vertaalde bijnaam "de veerman", maar dat speelde haast nooit in actieve competities. Mijn huidige werkgever IMT (industrie en tractorfabriek) ligt met het stadion in Belgrado, direct aan de monding van de Sava in de Donau. Volgende stop wordt Vukovar in Kroatië. Ik ben nu al aan het kijken wat de teamnamen daar zijn, wat de betekenis/geschiedenis is die bij het team hoort en op welke locaties ze precies liggen. :) Toevalligerwijs zijn alle drie de teamlogo's mooie cirkels. Als dat bij elk team zo kan blijven, is dat een extra aardigheidje. Nee, geen OCD, maar ik vond het wel grappig toen het me ineens opviel. Tot nu toe heb ik in elk land 1 club getraind. Servië had er 2 kunnen zijn (bijv. ook Vojvodina), maar omdat de save nu al erg lang duurt en ik wel ergens in 2020 klaar wil zijn, houd ik het hier alleen bij Belgrado. Wellicht dat ik in Nederland en Duitsland meer teams kies, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik heb zelfs al bedacht wat ik doe nadat ik met een Rotterdams team kampioen ben geworden. Dan steken we de Atlantische Oceaan over naar Uruguay om daar met Danubio aan de slag te gaan. Ook Danubio betekent namelijk Donau. Op dit moment is het 2053 in mijn savegame. Ik nader de 1900 wedstrijden en heeft het me op 2 kleine dipjes na nooit verveeld. Ik ga dus nog wel even door. Ik mik nog steeds op 100 seizoenen, ook omdat Nederland, Duitsland en Oostenrijk een stuk makkelijker moeten zijn, maar in dit tempo weet je het maar nooit. ;)

Voor wat betreft het sloom worden; ik laad alle beschikbare competities in via extra files van Claassen (SI Community). Hiervan selecteer ik er een stuk of 9 compleet met alle divisies als speelbaar. Op deze manier blijft het spel speelbaar (2 tot 3 sterren) en kan ik als ik ooit extra competities wil laden, ook nog uit de hele wereld kiezen. Daarnaast heb ik auto-continue aan staan (5 seconden) en doe ik vrijwel alle wedstrijden simuleren met instant result. Wat ik uit kan besteden, besteed ik uit. Alleen ingaande transfers doe ikzelf. Uitgaande deels via de technisch directeur (overbodige en slechte spelers) en deels zelf (elke speler die wel goed is). Zo blijft het behapbaar en heb ik in 1000+ uur 35 seizoenen kunnen spelen. Tot nu toe heb ik de competities die ik heb afgerond gewoon actief gehouden. Ik vind het namelijk leuker dat Dunav en Farul echt gesimuleerd worden, ipv dat het enkel nog de eindstand van het seizoen is. Ik had wel Frankrijk, Italië, Engeland en Spanje willen laden of eventueel België, maar dan wordt de save mij te langzaam. Daarvan zal ik moeten accepteren dat deze landen dus minder actief zijn op transfergebied en dat alleen de echte topclubs nog managers aantrekken. Dat is echter een acceptabel gemis aan mij save.

Nou, zo dus.
Dit was mijn spreekbeurt over Football Manager. Iemand nog vragen? :+
toon volledige bericht
Wow, hele mooie manier om onbekende clubs te coachen, ik heb je verslagen altijd met plezier gelezen maar ik wist niet dat dit erachter zat. _/-\o_
Terranova schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:09:
[...]

Ja dat doe ik ook, maar daarmee laad je nog steeds wel de database vol met spelers, waardoor de save wel slomer wordt (weliswaar minder dan wanneer je de hele league selecteert)

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@PSV-EHV Dat is leuk om te horen. Dankjewel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:40:
@wildhagen Speel je nog steeds in Roemenië? Hoe gaat het met je team? En hoe doet Farul het?
Ja maar nu ff niet. Ben ff op vakantie. Nou ja op terugreis dan, morgen ben ik weer thuis.

Voor mijn vakantie was ik op 1/3e van het seizoen. De enige teams die serieus meedoen voor het kampioenschap zijn Farul en mijn eigen team (Petrolul). De nummer 3 heeft al 10 punten achterstand Iirc, de rest nog meer

Tussen Farul en Petrolul is het een beetje stuivertje wisselen, dan staat de 1 weer boven de ander, en vice versa. Het onderlinge verschil is nooit meer dan een punt of 2 a 3. Bij mijn laatste save stond Farul 2 punten boven mij maar ik had wel 1 wedstrijd minder gespeeld.

In de beker loigt ik er al wel uit. Doelstelling board was halen 6e ronde. Maar in de 5e ronde was Dinamo Boekarest toch ff 2 maatjes te groot.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk om te lezen dat Farul het goed doet. Ik heb namelijk geen idee van hoe ze in het echt zijn; enkel wat ik ervan gemaakt hheb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb na 6 jaar op rij Kilian Mbappe eindelijk hem van de troon gestoten in de World Golden Ball verkiezing. En hoe:
Golden Ball

Alle 3 spelers zijn van mijn aanval, Xavier is mijn spits, Yazici de rechtsbuiten, en Cesar mijn aanvallende middelvelder in het centrum :)

Overigens allen regens, waarbij Xavier en Yazici ook bij RB Salzburg bij mij hebben gespeeld :) Yazici komt van PSV, en Xavier van een of andere club in Brazilië. Cesar heb ik opgepikt bij Atletico Madrid.

#Edit:
Ik wordt echt knetter van de biedingen van de CPU managed teams... Ze bieden vrolijk 72 miljoen, zonder onderhandelingsmogelijkheid, op spelers wiens waarde op 90+ ligt, met een vraagprijs van 175 miljoen.... Idioten.... En dan ook gewoon nog 6x in 5 dagen ofzo :(

[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-09-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoogie2004 schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:07:
Ik heb na 6 jaar op rij Kilian Mbappe eindelijk hem van de troon gestoten in de World Golden Ball verkiezing. En hoe:
[Afbeelding: Golden Ball]

Alle 3 spelers zijn van mijn aanval, Xavier is mijn spits, Yazici de rechtsbuiten, en Cesar mijn aanvallende middelvelder in het centrum :)

Overigens allen regens, waarbij Xavier en Yazici ook bij RB Salzburg bij mij hebben gespeeld :) Yazici komt van PSV, en Xavier van een of andere club in Brazilië. Cesar heb ik opgepikt bij Atletico Madrid.

#Edit:
Ik wordt echt knetter van de biedingen van de CPU managed teams... Ze bieden vrolijk 72 miljoen, zonder onderhandelingsmogelijkheid, op spelers wiens waarde op 90+ ligt, met een vraagprijs van 175 miljoen.... Idioten.... En dan ook gewoon nog 6x in 5 dagen ofzo :(
Mooi man! Wel opvallend hoe het altijd West-Europese teams zijn waarvan de spelers winnen. Ik heb verschillende topspelers gehad, maar nog nooit won er eentje zo'n prijs. Hier was Mbappé ook jarenlang de beste speler van de wereld met 65 persoonlijke prijzen, waarvan 34 gouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G8nDs8I.png

1900 en op naar de 2000!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M8PPcCD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R1bQFdE.png

Na 9 wedstrijden staan we keurig in de middenmoot; zelfs 3 plaatsen hoger dan Partizan. Schijn bedriegt, want met 1 keer verliezen kunnen we ook ineens één na laatste zijn. Deze lijn doorzetten dus, want elke misstap is mogelijk dodelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/737brFm.png

[ Voor 61% gewijzigd door Jorgen op 17-09-2019 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:55

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Miles meets Hector Bellerin | Climate Change | Football Manager 2020

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Poeh poeh, mijn 1e sezieon bij Petrolul Ploiesti zit erop, en het was een rollercoaster.

Zoals eerder gezegd gingen ik en Farul heel lang gelijk op. Echter, op ongeveer 2/3e van de competitie hadden beide ploegen enorm veel last van blessures en schorsingen, waardoor de nummer 3, Chindia Targoviste, ons kon inhalen. Zij hadden tot 2/3e van de competitie 10 punten achterstand maar hebben, mede door de eerder genoemde problemen bij Farul en mij, een verdomd knappe inhaalrace gemaakt, en zijn uiteindelijk kampioen geworden.

Farul en ik hebben allebei evenveel punten (78), maar mijn doelsaldo was net ff (+3) iets beter. Maar de beslissing viel letterlijk pas op de laatste speeldag. Hierdoor heb ik de 2e plek afgedwongen, die recht geeft op directe promotie. Farul was veroordeeld tot de 3e plek, die een play-off moet spelen tegen de nummer 6 van de Relegation Group (bottom 8 van Liga 1) van de Liga 1. Dit was FC Voluntari.

Helaas voor Farul verloren ze die met 1-1 (thuis) en 0-2 (uit), waardoor ze ook volgend jaar in Liga II uit mogen komen.

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ZrO05WOidIlOzRs35DAIdjJ/full.png

Mijn selectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UpjxjwayCHAxAsxL6wWJZBwn/full.png

Mijn beste speler qua scores:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YNKoqnaYlufF681Q9BwaYMrC/full.png

Mijn topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/drnn2FfARH9zrngbKRGl07EV/full.png

Moet nu wel mijn team enorm versterken en van een hoop dood gewicht afscheid nemen, want met dit team maak ik geen schijn van kans. Dat zal nog niet meevallen.... mijn transferbudget is namelijk nog steeds 0 euro, en ik heb maar heel weinig speelruimte in mijn wage-budget :X

Virussen? Scan ze hier!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer van Farul. Moet wel heel spannend zijn geweest, zeg! Succes komend seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Was zeker spannend. Ik verloor mijn laatste wedstrijd. Als Farul gelijk gespeeld had, of gewonnen had, waren zij 2e geworden, en had ik play-offs moeten spelen....

Anyway, nieuwe seizoen staat voor de deur, en ik heb nauwelijks versterkingen kunnen halen. Wel een paar spelers, maar naar mijn mening onvoldoende en ook van onvoldoende caliber. Wel heb ik gelukkig iets meer diepte, vooral voor de ML en DC posities die wel erg zwak waren. Maar voor mijn MC, AMC en ST posities heb ik geen versterking kunnen halen, dus ik haal maar wat veelbelovende spelers (met name een ST ziet er goed uit) uit mijn U19's, in de hoop dat die mee kunnen...

Ik heb er een hard hoofd in hoor, dit komende seizoen, maar uiteraard gaan we fel strijden. Bij de bookies sta ik 500-1, en als één na laaste, en dus bijna favoriet om te degraderen. Enige team wat nog lager staat is Chindia die ook gepromoveerd zijn,die hebben 550-1 bij de bookies....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na onze degradatie naar het laagste niveau en van daaruit de gestage opmars naar boven, lijkt dit geen toeval meer te zijn. Net over de helft van het nieuwe seizoen draaien we goed mee in de competitie. Nog altijd kunnen 1 of 2 verliespartijen het verschil betekenen tussen kampioensgroep of degradatiecarrousel. We kunnen behalve naar beneden, gelukkig ook omhoog kijken en ons op de Europese plaatsen richten. Hoewel dat erg leuk is voor de supporters en de financiën, hebben we daar ook nog niks te zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbM7PW4.png

Ons stadium wordt uitgebreid. Dat mag ook wel met 1000 zitplaatsen. Daarmee ben ik de kleinste club in 1 van de 9 actieve hoogste divisies namelijk. Alleen hoe kan dat nu dat we 2 verbouwingen tegelijk hebben? Ik heb omdat de verbouwing zolang duurde (3 jaar volgens de planning) nog een verbouwing aangevraagd. Volgens mij had dat niet moeten kunnen, maar het kon toch. Nu lopen er dus 2 die nog 21 en 22 maanden duren. En wat krijg ik dan? Volgens mij 300 plekken erbij ofzo.

Jeej! :F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E0Y0sCQ.png

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 22-09-2019 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat ik aan het begin van het seizoen al verwachtte is uitgekomen. Het doelpuntenrecord voor de premier league (meeste goals gescoord in 1 jaar) is gesneuveld, met nog 3 wedstrijden te gaan.

Het oude record was 128, uit 1930/1931, en ik sta nu op 131, met nog 3 wedstrijden voor de boeg :)

Voor volgend seizoen wil ik toch wel de switch naar Barcelona forceren denk ik, dus ontslag nemen en solliciteren lijkt me de beste keus. De manager van Barcelona staat niet heel erg stevig op zijn plek, dus de kans is er. Maar eerst, seizoen afmaken en de Champions League nog een keer winnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En het is zover, de 5e Champions League met City (in 6 jaar, 4 op rij) is binnen, en de dag erna mijn ontslag ingediend. Een hele mooie tijd is nu achter me, tijd voor een nieuwe uitdaging.

Meteen interesse in de baan bij Barcelona getoond, en de dag erna nam Diego Simeone (die daar de leiding had) ontslag. Paar dagen later een contract-aanbod geaccepteerd, dus hier schrijft de nieuwe manager van Barcelona voor de seizoenen 2031-2032 en 2032-2033 :D

De selectie daar is wat krap, en er is nauwelijks ruimte voor aankopen (30 miljoen), dus dat wordt interessant om alles op de rit te krijgen daar.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi man! Gefeliciteerd met de CL en succes met Barça.

• Goelan
Mooie successen @Hoogie2004! Succes met Barca. Hoe doen zij het in de competitie? Wel leuke potentiële spelers in je jeugd of moet je echt gaan bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Goelan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:03:
Mooie successen @Hoogie2004! Succes met Barca. Hoe doen zij het in de competitie? Wel leuke potentiële spelers in je jeugd of moet je echt gaan bouwen?
Tja, afgelopen jaar wel kampioen geworden schijnbaar, maar ik moet het nog even goed bekijken. Wel wat leuke jeugd ja, maar of ik die al in kan zetten... Het team is niet bijster slecht, ze zijn 2 en 3 jaar terug tegen mij ten onder gegaan in de Champions League finale, al hadden ze beide jaren echt een makkelijke loting geloof ik.

Ik mis diepte op de linkerflank (maar 1 linksback, en maar 1 linker middelvelder). Schijnbaar was het budget voor volgend seizoen nog niet bekend, dus ik heb toch 100 miljoen te besteden, al heb ik al 60 miljoen uitgegeven aan mijn nieuwe linksback. Voor de rest ga ik toch met de jeugd proberen rond te komen dit seizoen, aantal 4* potentials, dus als die een beetje groeien, moet dat goed komen.

De selectie heeft een aantal grootverdieners van 30+, die moet ik dus zien te slijten voor mooie bedragen, om zo wat ruimte in het budget te creëren. Ik denk dat de Champions League halen wel een jaar of 3 gaat duren zeker... Financieel is het niet al te best namelijk. Kijken of we wat goeie deals kunnen doen om dat wat op de rit te krijgen.

• Goelan
Klinkt als een leuke uitdaging. De wat oudere spelers, nu het nog kan, voor een mooi bedrag verkopen en investeren in de jeugd!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Goelan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:09:
Klinkt als een leuke uitdaging. De wat oudere spelers, nu het nog kan, voor een mooi bedrag verkopen en investeren in de jeugd!
Precies waarom Barca me een leuke uitdaging leek, en een beetje vergelijkbaar met Man City toen ik daar aankwam. Ik moet nog zien hoe ver ik nog kom in deze save, aangezien ik binnenkort voor de 2e keer papa wordt, en FM20 ook al binnenkort uitkomt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Auto-continue en de fles geven gaan goed samen hoor :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jorgen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:47:
Auto-continue en de fles geven gaan goed samen hoor :P
Dat komt vast goed :+

Speel nu ook vaak 's avonds op de bank, tijdens het TV kijken. Ik neem aan dat dat gewoon door blijft gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoogie2004 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:53:
[...]

Dat komt vast goed :+

Speel nu ook vaak 's avonds op de bank, tijdens het TV kijken. Ik neem aan dat dat gewoon door blijft gaan :)
Jij weet het van je eerste, dus dat gaat wel lukken lijkt me. Mensen roepen zo vaak dat "je eigen leven eindigt bij het krijgen van kinderen, maar je daar weer zoveel moois voor terugkrijgt". Onzin natuurlijk. Je krijgt er veel moois voor én je houdt gewoon je eigen leven. Beetje je best doen met opvoeden en win-win ;)

Die van mij is inmiddels 5 en gelukkig hartstikke lief. Ik kan 's avonds film kijken; gamen; muziek luisteren, enz. En ik ben maar alleen.

FM gaat zeker lukken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goelan
Ik herken mij wel in bovenstaande reacties. FM is ideaal voor op de bank tijdens het kijken van een serie met mijn vrouw. Zou mij fantastisch lijken om later met mijn zoon een save te doen waarbij we alle twee een club zijn, haha.

Gisteren nog een paar wedstrijdje gedaan met Sparta. Ik sta nu in de halve finale van de Europa League! Gewonnen van Lazio (0-0 uit en 2-0 thuis). Dit had ik nooit voor mogelijk gehouden. Ik sta nu in de halve finale tegen PSG. Mooi eindstation toch! ;) In de competitie sta ik 2e met 2 punten achterstand op PSV. De laatste competitie wedstrijd is thuis tegen PSV dus het kan nog een mooi eind worden. Ik wil nog 1 volledig seizoen afmaken, omdat daarna het nieuwe stadion klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goelan
Ik heb al tijden beloofd om wat screenshots te laten zien van mijn save. Hierbij gooi ik ze online, omdat het einde van het seizoen vrij bijzonder te noemen is.

Kampioen

Op de laatste wedstrijd dag kampioen geworden in een rechtstreeks duel tegen de nummer 2, PSV.

wedstrijden

De gespeelde wedstrijden. Kijk ook even naar de 2-0(!) uit overwinning bij PSG! Hierdoor sta ik in de finale van de EL tegen Arsenal.

team

Dit is mijn team.

dreyer

Dit is mijn beste speler. Toevallig speelt hij IRL op huurbasis bij Heerenveen.

Op verzoek kan ik nog wel wat screens posten :)

edit: Helaas de finale van de EL met 1-0 verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie prestaties @Goelan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Dank je wel @Jorgen.

Natuurlijk niet te vergelijken met de andere low league prestaties hier, maar dit is voor mij ook echt een save waar ik van geniet. Hele tijd intensief scouten, loeren op de gratis spelers en buitenkansjes. Inmiddels is het team wel echt een vreemdelingenlegioen, maar vaak zie ik dat de jeugd voor leuke prijzen (2 tot 5 miljoen) kan vertrekken en ik heb mij voorgenomen dat ik dit geld beter kan gebruiken om mijn selectie verder te versterken.

Ik had 2 seizoen terug een speler verkocht aan PSV. Best een groot talent, maar ze wilden 2 miljoen betalen. Ik heb een 50% doorkoopclausule weten vast te leggen. Diezelfde speler ging in de winter voor 20 miljoen naar Chelsea. Toch leuk dat je dan weer 10 miljoen extra budget hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lage divisies of niet; dat maakt jouw prestaties toch echt niet minder hoor. (y) Zo kan ik alleen maar dromen van de Champions League successen van @Hoogie2004. Iedere club heeft zijn eigen uitdagingen. En we spelen allemaal de game op onze eigen manier.

Vooral lekker doorgaan dus! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8fyteVw.png

De winterstop duurt nog even, maar met deze tussenstand gaan we de 2e seizoenshelft in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Dat ziet er goed uit! Alles ligt nog erg dicht bij elkaar. De nummer 1 en 10 op 12 punten afstand.

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
"

Club Vision

Develop a culture, work with the board to achieve ongoing objectives and plot a course for your club to progress in seasons to come.

Development Centre

An all-encompassing hub that allows you to nurture your young stars through the youth ranks until they’re ready for first-team action.''
Kijk ik wel erg naar uit. Vooral die eerste.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 28-09-2019 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Op deze blog hebben ze een handig overzicht met nieuwe features. Zit toch weer wat mooie nieuwe diepgang in die wat frustraties kunnen weghalen (o.a. speeltijd beloftes, en een visie voor je club uit stippelen).

https://www.footballmanag...FM20%20NEW%20FEATURES?m=1

Ik vind dat er eindelijk weer eens genoeg verschil in lijkt te zitten om de full versie te gaan spelen ipv de touch. Enige nadeel is dat een seizoen 3x zo lang duurt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Thanks voor de url @Hoogie2004. Die nieuwe features ga ik eens even op mijn gemakje lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kantje boord de kampioensgroep gehaald. Met de complete dertig wedstrijden van de reguliere fase gespeeld en een viertal verliespartijen daarbij oprij met veel doelpunten aan weerszijden (6 voor, 14 tegen), won ik in de laatste wedstrijd met 3-4 uit bij Crvena Zvezda (Rode Ster). Mijn directe concurrenten hadden evenveel punten én 1 wedstrijd minder. Afwachten dus wat de andere clubs zouden doen. Alsnog bleek die laatste overwinning voldoende te zijn om mee te mogen doen aan de volgende fase. Hier starten we gewoon met het volledige aantal punten en goals en moeten we het in nog 7 wedstrijden opnemen tegen de grote jongens uit de competitie. Zwaar, maar niet onmogelijk, getuige onze laatste overwinning. Wat er verder ook zal gebeuren, prolongatie van een plek in de hoogste divisie is sowieso een feit. Weer een geslaagd seizoen dus. Nu eens zien of we op de een of andere manier nog wat extra punten en geld kunnen verdienen om volgend jaar nog beter voor de dag te komen.

Het vervolg was wisselend. Soms versloegen we een grootmacht met machtsvertoon, soms werden we kinderlijk eenvoudig aan de kant gezet. Het leven van een topclub-in-wording gaat niet altijd over rozen. Groeispurts vinden plaats met horten en stoten. Uiteindelijk wisten we geheel onverwacht zelfs de Europa League te halen! Een mogelijk nog grotere schok is wel dat Partizan Belgrado niet alleen onder ons is geëindigd, maar zelfs geen Europees voetbal heeft weten te halen. Doordat bekerfinalisten Rode Ster en Vojvodina beide gekwalificeerd zijn voor deelname aan de Champions League is de plaats van het bekertoernooi naar de 5e plek in de competitie gegaan, waardoor wij dus uiteindelijk met een boel geluk en hard werken beloond worden voor een behoorlijk goed seizoen. Daar gaan we dan met 1000 zitplaatsen in het stadion... Het behalen van de Europese tickets wordt als zo'n grote prestatie gezien dat het betreffende nieuwsbericht 3 x voorbij komt. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PaXiIjd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AJeIVJI.png

[ Voor 35% gewijzigd door Jorgen op 30-09-2019 05:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Mooie prestatie weer Jorgen! Aankomend seizoen voor het kampioenschap of is dat nog te vroeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Poeh... Heel goede vraag. Denk dat dat te vroeg is, als ik naar mijn verdediging kijk. We scoren het meest, maar achterin is het zo lek als een mandje. Bovendien vind ik het met deze club veel lastiger om fatsoenlijke spelers aan te trekken.

Ga natuurlijk wel mijn best doen om dat te proberen.

Edit: Ik heb een tweede, naar mij vernoemd stadion. Ondanks dat ik er al jaren weg ben, heeft ook Dunav het stadion naar mij vernoemd. Jorgen Park is gebouwd in 2052 en kan 33.311 toeschouwers huisvesten.

Onze 5e plek in de competitie blijkt goed voor de uitverkiezing tot manager van het jaar. Ook mogen we instromen in de 2e kwalificatieronde van de Europa League. Dat betekent dus 6 wedstrijden om de groepsronde te bereiken. Ondanks dat mijn spitsen er lekker op los scoren (topscorer, 2e en gedeeld 4e in de competitie), is de achterzijde nog steeds lek als een zeef. Laat ik hopen op 1 punt thuis in de EL. Alles daarboven is een extraatje.

[ Voor 56% gewijzigd door Jorgen op 30-09-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat een stom gedoe. Na de gewonnen wedstrijd om de derde plaats op het WK, kon ik bij het teamgesprek dat erop volgde alleen maar aangeven dat ik vind dat het beter had gemoeten. Heel mijn nationale elftal - op 1 na - in het rood :S Gelukkig zijn ze bij de bond heel tevreden en is het land weer van het elftal gaan houden. Hopelijk heeft het geen verdere gevolgen voor de moraal in het nationale team. Maar wat een bagger als je maar 1 stomme zin hebt om te kiezen.

Onze eerste stappen in de Europa League zijn gezet. De loting voor de 2e kwalificatieronde koppelde ons aan FK Ventspils uit Letland. Meteen zo'n dark horse waarvan je niet weet hoe en of je kans maakt om te winnen, of compleet ten onder te gaan. De uitwedstrijd wonnen we met 0-1. Dat gaf natuurlijk enig vertrouwen en meteen meer punten dan vooraf gehoopt, maar je bent nog helemaal nergens zeker van. Met enige spanning dus de terugwedstrijd gestart. Het had niet gekker kunnen lopen, want we wonnen zeer overtuigend met 9-3. Ons Europese avontuur is dus gestart met een tweetal overwinningen, met een totaal van 10 doelpunten voor en 3 doelpunten tegen. Fabelhaft... We waren echter niet het enige team met zo'n monsterscore, want MSK Žilina verpletterde Santa Coloma zelfs met 14-0 over 2 wedstrijden, deze ronde. Verder gingen ook Beroe en Újpest lekker tekeer.

De wedstrijden tegen Ventspils zorgde niet alleen voor onze eerste overwinningen op het Europese toneel, maar stonden ook voor enkele records garant: hoogste toeschouwersaantal (was 1000; nu 5500); hoogste wedstrijdscore voor IMT en hoogste wedstrijdinkomen (€ 28.000 t.o. 4,5k). De ton premie die we ontvingen was natuurlijk ook hartstikke lekker voor deze kleine club met grote dromen.

Denk dat onze prestaties ook voor clubcoëfficiënten gezorgd hebben, want die staan op iets meer dan 10.000. Krijg je die per wedstrijd, of pas aan het einde van het seizoen? Anders snap ik niet waar ze vandaan komen.

Anyway, de 3e kwalificatieronde gaat wel echt een vreselijk moeilijke opgave worden. We hebben geloot tegen Galatasaray dat met 8 titels; 10 tweede plaatsen en 12 derde plaatsen, naar verwachting presteert in Turkije. Dat zal een harde dobber worden.

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 03-10-2019 02:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Mooi werk weer! Mooie uitdaging Galatasaray... dan kan je wel echt zien waar je staat. Zal wel een moeilijk pot worden.

Af en toe gebeuren er ook onverklaarbare dingen in FM he... ik ben begonnen aan het nieuwe seizoen. Ik pak de Johan Cruijff schaal, win de eerste 2 competitie wedstrijden en ga vervolgens met 6-2 uit onderuit bij NAC. Ze waren ook gewoon echt veel beter. Ik kan niet echt pin pointen waar het nu precies aan lag. Ik heb wel flink wat nieuwe aankopen moeten doen, omdat mijn selectie voor een groot gedeelte is weggekocht. Wellicht dat het te maken heeft met alle nieuwe spelers, maar dan zou ik verwachten dat ik die andere wedstrijden ook niet zou winnen. Op zich niet erg, ondanks het kampioenschap moet ik in het linkerrijtje eindigen, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Goelan Dat laatste gebeurt mij ook nog steeds. Ik werd achtereenvolgens 8e en 5e, maar het bestuur is nog steeds tevreden met niet degraderen. ;)

Die potjes tegen Galatasaray waren bijzonder. Eerst win ik uit met een fabuleuze en onverwachten 2-4. Dan komt de nummer 10 in de competitie langs die ons met 6-3 verslaat. Dat gaf natuurlijk te denken voor de return tegen de Turken. Deze werken we weliswaar in "eigen huis" af (wat in dit geval ons geleende stadion is, voor de duur van onze eigen verbouwing), maar tegen zo'n grootmacht en na zo'n groot verlies, is het toch afwachten waar je staat. Konden we het zelfvertrouwen na de heenwedstrijd herpakken? Of was de competitiewedstrijd in het weekend de voorbode voor nog meer onheil. Gekker kon het in elk geval niet worden, want ook thuis werd gewonnen. Met 5-1 nog wel! Dat betekent dat we nu 2 rondes hebben overleefd en ons Europese avontuur dus nog zeker 2 wedstrijden duurt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XWKl7S9.png

Onze volgende tegenstander wordt FK Krasnodar uit Rusland. Altijd lastig natuurlijk. Ik heb beide teams even vergeleken en ik denk dat Krasnodar over iets betere spelers beschikt dan Galatasaray. De verwachting is dat het weer zwaar wordt, maar zoals we net hebben meegemaakt, zijn de wonderen de wereld nog niet uit. We gaan dus sowieso ons best weer doen. Dat bleek wel in de heenwedstrijd, alwaar we met 4-4 gelijkspeelden. Wederom niet verwacht, maar een zeer net resultaat. Thuis zorgde dat voor hoop, maar 1 wedstrijd voor de groepsronde bleek een 1-2 verlies ook onze laatste wedstrijd tijdens ons debuutseizoen.

Nu kunnen we ons tijdens het verdere verloop van dit seizoen puur richten op de competitie en de beker. Dat is ook wel nodig, want met 3 maal een gelijkspel en 2 verliespartijen in de Super Liga, is dit seizoen bar slecht gestart. Alle energie kan nu gelukkig weer gefocust worden, dus ik hoop op een beter vervolg.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 05-10-2019 03:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nou, het eerste seizoen met Barcelona zit erop. Een seizoen waarvan ik zelf niet al te veel verwachtte, aangezien de selectie nog een grondige schoonmaak nodig had.

De selectie kent een belachelijk aantal aanvallende middenvelders, geen enkele goeie centrale middenvelder (dus dat was het hele seizoen behelpen), en veel te weinig diepte in de verdediging. Tevens zijn de beste spelers 31/32 jaar oud, en verdienen ze veel te veel (350k+ / week). Begin van het seizoen, om de financiën wat op orde te krijgen, dus meteen oude 2 spelers verkocht, wat een beetje ruimte gaf om nieuwe talenten te halen. In de winterstop nogmaals 5 spelers verkocht (voor onder de marktwaarde), omdat ik ze niet gebruikte, en ze allemaal meer als 200k / week verdienden. Alles om financieel gezond te worden. Totaal verkocht € 141 miljoen.

Daarnaast in totaal voor € 124 miljoen 6 spelers gekocht, waaronder mijn linksback van Manchester City voor 60 miljoen. Die positie was echt bar slecht bezet namelijk. Daarnaast nog enkele aankopen voor de komende jaren voor bedragen rond de 10 a 20 miljoen.

Het doel dit jaar van het bestuur was kampioen van Spanje worden, en halve finale Champions League. Hier kon ik me prima in vinden, ik heb in deze carrière nog nooit het kampioenschap gemist, dus dat wilde ik nu ook niet laten gebeuren. En de Champions League verwacht ik nog zeker 2 jaar voor te moeten bouwen.

De competitie:
Het begon allemaal voortvarend, met een tactiek die leek op mijn succesvolle tactiek bij Manchester City, begonnen we met een vijftal overwinningen, en een gelijkspel met Real Madrid, wat onze naaste belager zou zijn gedurende het seizoen. Alles liep voortvarend, tot een kleine dip ongeveer halverwege, waarin we flink wat punten lieten liggen. Na 25 wedstrijden kwam Madrid langszij, en moesten we knokken om het kampioenschap. Gelukkig liet Real na het veroveren van de koppositie ineens wat punten liggen, waardoor we met 2 wedstrijden te gaan kampioen werden!

Barcelona 2032 competitie

Spaanse beker:
Laten we kort zijn, in een tweeluik in de 5e ronde eruit geknikkerd. Had nooit mogen gebeuren, maar mijn spelers gaven 2 wedstrijden niet thuis (of eigenlijk 4 wedstrijden, dit viel in de periode dat ik 2x verloor en 1x gelijk speelde in 4 wedstrijden).

Champions League:
Dit was een verhaaltje apart. De groepsfase begon met een gelijkspel (4-4) tegen Braga, die uiteindelijk laatste werden met 1 schamel puntje... De rest van de wedstrijden werd (soms ternauwernood) gewonnen, wat ons groepswinnaar maakte.

De eerste knockout ronde koppelde me aan mijn oude club RB Salzburg, welke over 2 wedstrijden verslagen werd met 4-1. Wat een compleet vertekend beeld gaf, want als ik eerlijk moet zijn was RB Salzburg de eerste wedstrijd compleet de baas.

In de kwartfinale volgde Real Madrid, een echte angstgegner, die me in de competitie een aantal weken ervoor met 3-0 naar huis hadden gestuurd, met geen enkele doelpoging. De Champions League bleek anders, we wonnen de heenwedstrijd met 2-0, en de return bij Real zelfs met 5-0 :) Het doel van het bestuur en mezelf was gehaald.

In de halve finale had ik dikke mazzel met de loting, de overgebleven clubs waren FC Bayern, Manchester City en SLB, en ik lootte SLB. Dat is een echte topploeg in mijn save inmiddels, maar deze had wel mijn voorkeur. De heenwedstrijd werd met hangen en wurgen met 1-0 gewonnen, en de return met een comfortabele 4-0. Finale bereikt, en wel tegen mijn vorige ploeg, Manchester City.

Voor de finale had ik echt spanning, ik had niet de verwachting dat ik die wedstrijd kon winnen, gezien de voorhoede die ik bij Manchester City had neergezet. Voor de finale moest ik dus iets verzinnen, en mijn oplossing was 2 wonderkinderen inzetten, die in de competitie wat mooie creativiteit hadden laten zien, ten koste van 2 'vedettes'.

De finale was zoals verwacht een echte rollercoaster, na 33 minuten maakte City de 1-0, en ik had nog geen schot op doel gehad. Dat we de rust haalden met 1-0 was een godswonder, want City had al 3 100% kansen om zeep geholpen. In de rust 1x gewisseld, en een van de twee wonderkids eruit voor een vedette, en in minuut 52 nog een keer, een vedette eraf voor een jongeling. Net na rust liep het beter, met wat kleine kansen voor ons, maar in minuut 53 de 2-0 viel, had ik er al vrede mee dat het niet ging lukken dit jaar.

Echter een tactische omzetting daarna (rond minuut 60) bleek goed te vallen, en we creëerden zelfs 10 schoten op doel in de 2e helft. In de 84e minuut maakte mijn invaller (Saul, een spits die notabene de eerste helft van het seizoen voor Barcelona B speelde) de 2-1. Om vervolgens in minuut 88 een verlenging af te dwingen via een mooie goal van mijn rechtsbuiten.

De eerste helft van de verlening was niet erg spannend, met geen enkel schot op doel of hoogtepunt. De tweede helft kende maar 2 goede kansen. Xavier (mijn topspits van City) stuitte echter op mijn keeper, De laatste kans voor ons viel in minuut 117, Saul kreeg een fantastische steekbal en maakte hem geweldig af.

Het kippenvel staat nog op mijn rug. Met deze ploeg de Champions League winnen werd door mezelf als onmogelijk geacht, zeker tegen het dominante Manchester City, en al helemaal na die eerste helft waar we compleet weggespeeld werden.

Barcelona 2032 champions league

Ik heb als coach nu elk jaar de nationale titel weten te pakken met mijn ploeg (3 ploegen), en 6 van de laatste 7 Champions Leagues, met 2 verschillende teams. Dit is by far mijn beste carrière ooit in FM.

Nu wordt het bouwen aan een ploeg om City ook volgende jaren de baas te zijn, aangezien ik voor 1,4 miljoen / week in loonkosten heb gesneden gedurende dit seizoen (veel dure oudere spelers weg in winterstop). Op naar volgend seizoen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wow @Hoogie2004 Wat goed inkopen, rouleren en een fijne tactiek allemaal niet kunnen doen zeg. Hulde voor weer een geweldig seizoen op je palmares. Leuk om te lezen ook en vanaf hier was het verhaal over je CL-finale ook spannend. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent. Goed op weg dus en ga zo door :D

Spannend is het ook hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FUF9Gs5.png

Reguliere competitie duurt 30 wedstrijden + 7 voor de play-offs. Na een waardeloos begin en een heel zwak vervolg, sprokkelen we nu eindelijk wat punten bij elkaar. De middenmoot kan elk jaar alle kanten op en zo ook nu. Een van mijn leukste middenvelders werd verkocht voor zijn release fee en dus mochten we ineens 2,1M bijschrijven. Wel jammer dat er geen doorverkoopclausules bijzitten. Het blijft wel echt lastig om versterkingen aan te trekken. Mijn keeper die het al een paar seizoen supergoed doet, maakt nu geen goede indruk en ook de 2 reservekeepers laten van alles door. Ik heb nieuwe keepers aangetrokken in de winterstop om te zien of dat nog helpt. We scoren nog steeds aardig, maar krijgen er ook ontzettend veel tegen. Hopelijk kunnen we na de 2½ maand durende winterstop een stuk beter voor de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
@Hoogie2004 Mooi resultaat zeg! Je hebt het ook mooi weten te verwoorden. Klinkt als een spannende finale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Goelan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:09:
@Hoogie2004 Mooi resultaat zeg! Je hebt het ook mooi weten te verwoorden. Klinkt als een spannende finale!
Die finale was echt belachelijk, zeker na die eerste helft van City had ik het gevoel dat het nog jaren ging duren voor ik iets bij elkaar had gezocht om ze te kunnen verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Hoogie2004 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Die finale was echt belachelijk, zeker na die eerste helft van City had ik het gevoel dat het nog jaren ging duren voor ik iets bij elkaar had gezocht om ze te kunnen verslaan.
Ik vind het dan altijd leuk om te zien dat je, soms, echt iets kan toevoegen als een manager. Soms ook in de omgekeerde situatie hoor. Dat je of 2-0 achter staat en je zet de boel net even iets anders neer (je staat toch 2-0 achter ;)) en dat je dan toch wint met 2-3. Maar ik heb ook vaak genoeg mee gemaakt dat ik zelf 2-0 voor sta en dan een aantal jonge jongens er in breng en dan toch 2-2 gelijk speel. Mooi spel! _/-\o_

Ik moet echt nog even het seizoen afmaken bij Sparta. Dan krijg ik een nieuw stadion. Daarna ben ik klaar voor de nieuwe FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:52
Hebben hier mensen ervaring met het spelen van FM op een macbook pro 13 inch? Ik wilde na een aantal jaren weer eens de nieuwe FM gaan bestellen. Hiervoor altijd op een Windowslaptop (tot aan fm17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19
rickskeg99 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:31:
Hebben hier mensen ervaring met het spelen van FM op een macbook pro 13 inch? Ik wilde na een aantal jaren weer eens de nieuwe FM gaan bestellen. Hiervoor altijd op een Windowslaptop (tot aan fm17)
Ja, ervaring mee. Wat wil je precies weten? ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:52
Rivanov schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Ja, ervaring mee. Wat wil je precies weten? ;)
Zijn er nog verschillen tov de windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19
rickskeg99 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Zijn er nog verschillen tov de windows versie?
Nee, Mac en Windows versie zijn identiek.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb wat hulp nodig.

Ik zit met Sochaux in de tweede helft van seizoen 6 ofzo. Opzich gaat het redelijk, maar in de competitie sta ik 8e en zojuist 2x gelijk gespeeld tegen de nummer 20 en de nummer 18. Daarvoor in de EL gespeeld tegen AS Roma, dik gewonnen (5 - 0 over twee wedstrijden) nu de eerste wedstrijd tegen Juventus, win ik met 3-1(!) het niveau is erg groot en toch winnen.

TLDR; Tegen de makkelijke tegenstanders loopt het voor geen meter, tegen de goeden gaat het als een malle. Hoe zorg ik ervoor dat ik ook van de makkelijke tegenstanders win?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 12:20
Ter info; @demo31051987 heeft de moeite genomen om het topic voor de volgende editie te maken - https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1950304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ghengis schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:32:
Ik heb wat hulp nodig.

Ik zit met Sochaux in de tweede helft van seizoen 6 ofzo. Opzich gaat het redelijk, maar in de competitie sta ik 8e en zojuist 2x gelijk gespeeld tegen de nummer 20 en de nummer 18. Daarvoor in de EL gespeeld tegen AS Roma, dik gewonnen (5 - 0 over twee wedstrijden) nu de eerste wedstrijd tegen Juventus, win ik met 3-1(!) het niveau is erg groot en toch winnen.

TLDR; Tegen de makkelijke tegenstanders loopt het voor geen meter, tegen de goeden gaat het als een malle. Hoe zorg ik ervoor dat ik ook van de makkelijke tegenstanders win?
Gebruik je teamtalks? Laat dan pre-match weten dat je ze de wedstrijd serieus moeten nemen en na de match (als je gelijk gespeeld hebt, of verloren) dat het echt te weinig was. Wellicht dat je ze daarmee kunt opladen voor de kleinere tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Jorgen schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:50:
[...]

Gebruik je teamtalks? Laat dan pre-match weten dat je ze de wedstrijd serieus moeten nemen en na de match (als je gelijk gespeeld hebt, of verloren) dat het echt te weinig was. Wellicht dat je ze daarmee kunt opladen voor de kleinere tegenstanders.
Die gebruik ik inderdaad, meestal reageren ze er positief op maar het heeft in de wedstrijd (lang) niet altijd het gewenste effect. Zijn er nog meer knoppen waar ik aan kan draaien?

Toevoeging: Inmiddels de tweede wedstrijd tegen Juve gespeeld, weer 2-1 gewonnen. Totaal 5-2 geworden. Dat zijn serieuze cijfers. Tegelijk: 1-0 verloren van Bordeaux nummer 3 in Ligue 1.

[ Voor 14% gewijzigd door Jadero op 11-10-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ghengis Poeh, lastige vraag. Ik denk in elk geval die teamtalks zo volhouden. Alhoewel ik ze deze savegame volledig door mijn staf laat doen. Standaard verliezen tegen slechtere tegenstanders zou in elk geval niet moeten gebeuren, als je tegen de goede tegenstanders wel steeds wint. Zijn al je spelers gemotiveerd en in goede conditie? Wellicht wat gerichte aankopen doen voor het nieuwe seizoen, op de plekken waar spelers steeds minder dan een 6,5 halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m6wjNFE.png

Door te winnen van Rode Ster in de laatste wedstrijd kwam ik op gelijke hoogte met Rad. Onderling resultaat telt dan. Door dit seizoen in de reguliere competitie te verliezen en gelijk te spelen en in de play-offs te winnen, hadden we elk 4 punten uuit de onderlinge ontmoetingen. Opgeteld was het doelsaldo ook gelijk: 8-8. Geen winnaar onderling dus. Dan gaat het doelsaldo van de competitie tellen en ondanks dat wij meer scoorden, kregen we er ook een heleboel tegen. Met 2 doelpunten verschil gaat Rad daarom aan de haal met de 5e plaats en eindigen wij als 6e. Doordat Rode Ster en Vozdovac de bekerfinale spelen en beide al gekwalificeerd zijn voor Europa, gaat het laatste ticket naar Rad en grijpen we dit seizoen naast een Europees ticket. Nu was dat vorig jaar al een grote verrassing, dus dit jaar konden we alleen maar hopen op opnieuw zulk succes voor deze kleine club. Een tegenvaller? Ja, toch wel. Maar ook nu biedt het wel perspectief voor de toekomst, omdat we er weer heel dichtbij zaten.

Komend seizoen krijg ik een paar nieuwelingen binnen die de club ofwel direct, ofwel na een paar seizoenen echt sterker kunnen maken. Ik heb dus wel goede hoop op een verbetering van dit seizoen in de nabije toekomst.

We spelen komende tijd wederom niet in ons eigen stadion. Er zijn nieuwe plannen kenbaar gemaakt voor de verbouwing en daarom spelen we vanaf nu tijdelijk in het stadion van Rad. Afgelopen seizoen staat het stadion steeds in de steigers. Iedere keer als het klaar is, is het al te klein. Ons gemiddelde toeschouwers aantal is van 1000 in het vorig seizoen naar 4609 tijdens dit seizoen gegaan. Dat is minder dan de geplande nieuwe capacitieit. Gelukkig kan het Rad stadion 17500 toeschouwers herbergen, dus er is wel weer een seizoen ruimte voor groei.

Uiteindelijk bleek onze 6e positie wel goed voor een nieuwe manager-van-het-jaar-titel. Kennelijk doen we het toch goed. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2019 22:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://heiko-joke.com/wp-content/uploads/2017/12/2000.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YXiaJ86.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2wYTXjp.png

Ik heb het machtige aantal van 2000 wedstrijden bereikt.

Ondanks dat ik nog niet op een derde van mijn carrière ben, vermaak ik me nog altijd prima met deze challenge. 5600 Doelpunten voor; 2300 tegen. Bijna 70% van de wedstrijden gewonnen. Dat percentage zal hopelijk komende seizoenen weer boven de 70 uitkomen, als we weer een paar stappen proberen te zetten.

De savegame draait nog altijd prima en geeft me over het algemeen veel plezier.

Wat overzichtjes:

Het WK:

Brazilië heeft nog altijd de meeste overwinningen (5), máár heeft sinds 2002 geen finale meer gewonnen (en ook maar één gespeeld). Dit recordaantal zeges moeten ze overigens delen met (West-)Duitsland en Engeland. Op de Verenigde Staten na - onder mijn leiding - is deze hoofdprijs altijd naar een land aan onze kant van de oceaan gegaan. Argentinië heeft nog een aantal pogingen gedaan; evenals Australië. Helaas voor hen mocht dat niet baten en is de World Cup niet naar Down Under of de pampa's gegaan. Grootste schok was waarschijnlijk de allereerste finale, waar Zweden en België elkaar troffen. Zweden ging met de beker aan de haal en Nederland werd dat jaar derde. Dat was tevens ook meteen de enige keer :s dat Nederland eremetaal op het toernooi bemachtigde. Amerika wist de stunt van Zweden te herhalen; wat direct ook de laatste keer was dat een dark horse de finale won. In 10 toernooien tijd was Engeland 4 keer de sterkste; wat in het land waar voetbal uitgevonden is tot hoge verwachtingen leidde voor de daaropvolgende toernooien. Hiermee is Engeland ook mondiaal gezien het sterkste land van deze save. Als bondscoach van Engeland ben ik nog niet half zo succesvol als in mijn periode bij Team USA, maar we staan wel al jaren stevig op een 2e plaats op de wereldranglijst. Af en toe is het stuivertje wisselen met Portugal. Zij zijn in elk geval het laatste decennium hét te kloppen land. Nederland en Spanje wisselen de derde en vierde plaats met elkaar af.

Romelu Lukaku, Gelson Martins en Leon Bailey wonnen elk een keer de prijs voor beste speler van het wereldkampioenschap. Kylian Mbappé en opnieuw Lukaku werden elk een keer topscorer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UAef1sW.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BTj1ZFR.png

Fifa World Club Cup:

De World Club Cup is vooral een Europees feestje gebleken, met in totaal 7 overwinningen voor FC Bayern. (1 in real life; 6 in de save); waarvan zelfs 2 x twee op een rij. De Duitse clubs waren sowieso erg sterk in deze competie. 5 Keer in de laatste 6 jaar werd de beker naar Die Heimat meegenomen. Naast Bayern, waren drie cups voor Bayer (!!) Leverkusen. Zou het wellicht aan de naam liggen? Op gelijke hoogte met Bayern staat The Citizens die ook 6 keer beslag legden op de beker. Enige verschil tussen City en Bayern is dat Bayern al 1 échte cup in de kast heeft staan en Manchester City enkel de virtuele prijzenkast heeft kunnen vullen. PSG, Atlético en Manchester United wonnen elk ook vaker dan één keer. Enige Nederlandse team dat hier heeft weten te schitteren is Feyenoord. Zij hielden de eer hoog voor ons land en namen de beker mee naar Rotterdam. Mijn SC Farul won ook, maar dat was enkele maanden nadat ik was vertrokken naar Dunav in Bulgarije. Natuurlijk deden er meer clubs mee dan alleen de Europese. Boca (Argentinië) en Flamengo (Brazilië) waren daarvan het meest succesvol. Elk legden ze twee keer beslag op de CWC. Samen waren ze ook goed voor 17 finales. Op gepaste afstand werden zij gevolgd door River, Racing en Grêmio. Beste teams uit andere werelddelen waren América uit Mexico en Guangzhou Evergrande uit China. Helaas voor hen zat er maar 1 tweede plaats in en een handvol derde plaatsen. Flamengo was sowieso wel een constante factor met 3 finaleplaatsen op rij en 7 deelnames in de eerste 15 jaar. Twee keer achter elkaar hadden we 2 dezelfde finales in opeenvolgende seizoenen. In 2049 en 2050 stonden Leverkusen en River tegenover elkaar (2 x winst Leverkusen); gevolgd door 2052 en 2053 waarin Bayern en Boca elkaar troffen (2 x winst Bayern).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KJdgsQm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EOjuyGO.png

Het EK:

Ook op het Europees Kampioenschap kwamen we er niet aan te pas. België heeft in real life met haar gouden generatie de basis gelegd aan het Europese succes, want met 4 finales én 3 overwinningen zijn zij het land dat het beste presteerde tijdens deze savegame. Frankrijk en Engeland volgen met elk 2 titels uit respectievelijk 4 en 3 finales. Wij zijn overigens niet het enige powerhouse zonder silverware. Ook Duitsland haalde tijdens mijn carrière nooit meer de finale van het EK.

Beste spelers waren Ousmane Dembelé en Edmilson Fernandes. De Gouden Schoen ging naar Andrija Zivkovic, Romelu Lukaku en Paulinho (uitkomend voor Duitsland).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JY0NuSn.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l6iOrR3.png

UEFA Nations League:

Wederom maar 1 finaleplaats voor Nederland; ook nu zonder winst. Les Blues wisten 8 keer het nieuwste toernooi te winnen. Daarmee zijn zij het sterkste land in de Nations League, op gepaste afstand gevolgd door Engeland. Hier zien we ook 3 overwinningen voor Italië en 1 voor onze Oosterburen.

Persoonlijke prijzen worden op dit toernooi helaas niet uitgedeeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GiosNkz.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1b20RWG.png

Champions League:

Natuurlijk zien we hier de usual suspects, maar we zien ook dat de balans langzaam verschuift richting een aantal nieuwe powerhouses en dat er af en toe een dark horse is die de belangrijkste clubcompetitie wint. Om met die laatste te beginnen: wie had er verwacht dat SC Farul de Champions League zou winnen? Dat is samen met mijn WK-winst met Amerika ook mijn grootste prestatie in deze savegame. Meest recente finale zag ook een nieuwe groep helden aan het firmament van het Europese clubvoetbal verschijnen: Rapid Wien. Waarschijnlijk mede mogelijk doordat de Oostenrijkse competitie actief is in mijn savegame. Naast het sterke optreden van Feyenoord met een winst in 2037 zijn dat ook de enige 3 clubs uit kleinere competities die de Cup met de Grote Oren wisten te bemachtigen. Feyenoord speelde in 38 seizoenen zelfs 4 finales en is daarmee het sterkste team van Nederland in Europese competities. Wat verder opvalt is de opmars van Bayer Leverkusen. Om de Club World Cup te winnen moet je natuurlijk eerst de Champions League hebben gewonnen en dat deden ze 3 keer in 6 seizoenen. Ook in de Duitse competitie zijn ze een geduchte tegenstander voor Bayern München.

Real Madrid is nog steeds recordkampioen met 15 overwinningen, máár daarvan werden er maar 2 behaald tijdens mijn 38-jarige carrière. Voor de Galacticos is dat natuurlijk veel te weinig. Grootste tegenstand kreeg de Koninklijke wat dat betreft van Manchester City met 9 titels en FC Bayern dat zes keer de beker mee naar huis nam. Andere clubs met sterke optredens waren PSG (5 x), Atlético Madrid (4 x) en Leverkusen (3 x). Barcelona - in real life toch een fantastisch team - kon enkel in 2024 de gouden medaille bijschrijven.

De Gouden Schoen ging de eerste jaren mee naar huis met Alexis Sánchez, Roberto Firmino, Harry Kane, Pierre-Emerick Aubameyang, Paulo Dybala en Neymar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AHPuvdD.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LdiBo8G.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sCVulDp.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nNLXDg6.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DsCyIJB.png

Europa League:

Eindelijk Nederlands succes! De Europa League is tijdens deze 2000 wedstrijden een Nederlands feestje gebleken. Twaalf van de 38 finales kenden een Nederlandse finalist, die de helft van de wedstrijden ook aan het langste eind trok. Feyenoord is de onbetwiste nummer 1 met 3 overwinningen; gevolgd door Ajax, PSV en FC Utrecht met elk 1 keer de Europa Cup. In de verloren finales haalden de volgende clubs de eindstrijd: Utrecht en Feyenoord (elk 1) en Vitesse (zelfs 3 x). Vitesse is daarmee naast Feyenoord het team met de meeste deelnames aan de eindstrijd. Meest recentelijk stond NAC in de finale, enkel werd deze verloren van Hertha BSC. Berlijn won het dus van Breda.

Onder anderen Harry Kane en Ousmane Dembelé wonnen de titel voor beste speler. Carlos Soler was de eerste tijdens mijn save (uitkomend voor Valencia).

Wat verder opvalt is dat beide Europese toernooien niet succesvol waren voor België en Italië. Dichterbij dan Rijssel (de Nederlandse naam van het Franse Lille; met nauwe banden met België) kwamen onze Zuiderburen niet. Rijssel / Lille verloor hun enige EL- finale trouwens ook. Inter (2 x) en Napoli (1 x) wonnen elk nog wel de Europa League, maar je ziet ook in mijn save de teloorgang van de Italiaanse competitie. Enkel Napoli won ook een keer de CL (met finales voor opnieuw Napoli en ook Inter), maar daarmee is al het Italiaanse eremetaal ook vergeven.

Waar de Champions League natuurlijk de sterkste competitie met de beste teams is; is de Europa League waarschijnlijk het interessantste bekertoernooi. Niet alleen door de sterke optredens van de clubs uit Nederland. Twaalf finales is natuurlijk geweldig, maar er gebeurde nog meer. Met Valencia, Inter, Everton, Arsenal, Feyenoord, Vitesse, Schalke 04, Stuttgart, Dinamo Zagreb, Ajax, Hoffenheim, Utrecht, Rode Ster, Napoli, PSV en Hertha is het ook het toernooi met de grootste diversiteit aan winnaars. Hier dus niet alleen de usual suspects die via de CL de EL instroomden, of in de competitie net te kort kwamen voor een CL-ticket. Laatstgenoemde beker is natuurlijk het summum voor een clubtrainer, maar de EL is waar het allemaal gebeurt in deze save.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UQZ7qYK.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YZYcWY7.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N2Rpqa7.png

Europese Supercup:

De Europese Supercup kent vanzelfsprekend een aantal zeer interessante affiches aangezien dit voetbalfeestje gespeeld wordt tussen de winnaars van de Champions League en Europa League. Oude en nieuwe grootheden van de Europa Cup I tegen de diversiteit aan frequente en minder frequente winnaars van de Europa Cup II / III.

38 Finales leverden echter in meer dan driekwart van de gevallen een voorspelbare overwinning op. Enkel Napoli, Feyenoord, Ajax, Spurs, Hoffenheim, Farul, PSV en Leverkusen zijn "kleinere clubs" te noemen; waarbij alleen Farul echt een schok was.Als onofficieus beste team van Europa staat het natuurlijk geweldig op de palmares van iedere club.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3HpqBD2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rDuKSIw.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ikvnFPi.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/op9ZMe2.png

Copa América:

De Copa América kent zoals gebruikelijk veel succes voor Brazilië. Argentinië won weliswaar verschillende keren goud (2), zilver (0) of brons (5), maar blijft toch achter bij de grote concurrent. De Goddelijke kanaries konden weliswaar evenveel eremetaal bijschrijven als de buurman: 4-0-3, maar met 4 x goud is dat toch veel mooier. Wat verder opvalt is dat beide grootmachten nooit tegen over elkaar stonden in de finale.

Uruguay en Argentinië delen het aantal overwinningen met elk 16 bekers in de prijzenkast. Brazilië volgt op enige afstand met 12 cups op haar palmares.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c4ltiLM.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D1qJjmF.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EQsPXDI.png

Copa Libertadores:

Waar de Champions League het belangrijkste clubtoernooi van Europa en de wereld is, is de Copa Libertadores de tegenhanger daarvan in Zuid-Amerika. Flamengo, Boca en River zijn hier met afstand de drie sterkste voetbalverenigingen. Zij worden gevolgd door Racing, Grêmio, Atlético Mineiro en San Lorenzo. De laatste finale zonder een team uit Brazilië of Argentinië was de real life finale van 2016 toen Atlético Nacional uit Colombia en Club Social y Deportivo Independiente del Valle uit Ecuador mochten uitmaken wie de winnaar van de Libertadores zou worden. (Winst Atlético.) Pas in 2030 stond er opnieuw een team uit een ander land in de finale: Club Olimpia uit Paraguay. Het zou wederom jaren duren voordat zij uiteindelijk pas in 2046 werden opgevolgd door opnieuw Atlético Nacional. Alleen die laatste wist ook beslag te leggen op het toernooi. Wat verder opvalt is dat geen enkel team uit Uruguay de finale wist te halen.

Eigenlijk best vreemd, want terugkijkend naar het echte voetbalverleden wisten geregeld teams uit kleinere landen de finale te halen en zelfs te winnen. Mogelijk is dit verschil een direct gevolg van het niet actief zijn van de Zuid-Amerikaanse competities. Ook iets om verandering in te brengen zodra ik de overstap maak naar Uruguay. (Alhoewel dat nog wel eens 3000 tot 4000 wedstrijden kan duren vooraleer ik zover ben...)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/unj52Ma.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WqUYUiy.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5fsKHLE.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WPyc0y0.png

Spelers met wereldwijd de grootste impact:

Cristiano Ronaldo:

Ronaldo speelde in mijn savegame jaren een enorme rol van betekenis. Eén van mijn favoriete voetballers in real life én grandioos in het spel met een zeer mooie carrière. Qua wedstrijden, goals en prijzen komt ook in 2055 niemand echt in de buurt op Messi na.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T1F2pBf.png

Lionel Messi:

Alleen Messi kan zich meten met Ronaldo, maar moet qua statistieken en prijzen toch genoegen nemen met de 2e plek. In werkelijkheid 1 van de besten ooit; in deze savegame natuurlijk ook.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qCw2DE8.png

Kylian Mbappé:

Mbappé was de laatste real life speler die een grote impact op het mondiale voetbal wist te hebben. Talloze prijzen in Europa en de wereld maakten van hem de meest waardevolle speler sinds Messi en Ronaldo. Succesvol met Paris, Frankrijk en City, won hij zover ik kan zien,meer internationale competities dan iedere andere speler.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UX5m2AW.png

Zoubir Harada:

Eerste speler na Mbappé die jarenlang geweldig was. Hij is nog actief als technisch directeur, vandaar dat er nog geen overzicht gegenereerd is en ik wat heb moeten knippen en plakken ;) Harada werd naast beste van Europa, ook 6 keer tot beste speler van de wereld gekroond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2fpfMCI.png

Roy Braem:

Braem en Harada waren de nieuwe Messi en Ronaldo. Elk seizoen was het stuivertje wisselen voor wie als beste speler van Europa gekozen werd. Dat gebeurde dus om en om. In tegenstelling tot Harada, won Braem maar 2 keer de prijs voor beste speler van de wereld. En dat terwijl ik toch elk jaar gestemd heb. :+ Waar Harada vooral succes had met Bayern, kon Roy Braem het ene na het andere eremetaal bijschrijven in dienst van Atlético, PSG en City.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yJp4lbr.png

James Perkins:

Na de hegemonie van Zoubir Harada en Roy Braem hoefden we niet heel lang te wachten tot er een nieuwe superster zou opstaan. Dit keer de Engelsman James Perkins. Ook hij was jaren achtereen hét gezicht van het mondiale voetbal. Wat ik mooi vind, is dat de supersterren ook over de landen verdeeld zijn. Portugal, Argentinië, Frankrijk (2 x), Nederland en Engeland.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zPPL67d.png

Eregalerij van Nederlandse trainers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xhUbMsm.png

Edit: Eerst stopte imgur met uploaden. Overbelasting...? ;) Toen verloor ik 2 uur typewerk van bovenstaande round-up. Uiteindelijk is het toch gelukt. Als er interesse is, wil ik ook wel round-ups schrijven over de actieve (en eventueel inactieve) competities, of bijv. carrièrestatistieken van bepaalde spelers en trainers posten. Keep in mind dat ik inmiddels ver in 2055 ben aanbeland. Statistieken van de grote spelers zijn bewaard, de meesten zullen uit het spel verdwenen zijn. Iemand verzoekjes?

[ Voor 118% gewijzigd door Jorgen op 20-10-2019 03:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goelan
Mooie samenvatting @Jorgen! Grappig om te lezen hoe alles gaat als de computer het simuleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Thanks!

Ja, hè? Had het er daarnet met mijn broer over; of het nu vervelend is dat het nu soms wel behoorlijk onrealistisch is (NAC in de EL-finale), of dat het juist leuk is. Omdat het organisch en geleidelijk gaat, ipv zomaar ineens, blijft het toch wel realistisch voor mijn gevoel. Ik vind zelf die dynamische spelwereld erg leuk in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
het is natuurlijk sterk afhankelijk van de competities die je geladen hebt. Dit heeft een zeer grote invloed op de Regens die aangemaakt worden in het spel zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@quovadis25 Gefeliciteerd met je verjaardag.

Ja natuurlijk is dat afhankelijk van wat je in je spel hebt geladen. Als ik kijk naar de competities die geladen zijn, dan doen die het ook beter dan de competities die niet geladen zijn. Eigenlijk weten alleen Engeland en Spanje hun kwaliteit te behouden. Portugal, Italië en Frankrijk zijn afgegleden. Als je dat niet wilt, moet je alle beschikbare competities laden, maar er zullen denk ik niet veel mensen dat kunnen doen én tegelijkertijd het spel nog speelbaar houden.

Teletekst-momentjes:

3e...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwpr7Z1.png

2e...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tIa3Gky.png

en 1e...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6OBuH2u.png

Weliswaar meer wedstrijden gespeeld, maar ook zelf verdiend.
Eerste keer dat IMT bovenaan de ranglijst staat. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2019 03:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:32:
Thanks!

Ja, hè? Had het er daarnet met mijn broer over; of het nu vervelend is dat het nu soms wel behoorlijk onrealistisch is (NAC in de EL-finale), of dat het juist leuk is. Omdat het organisch en geleidelijk gaat, ipv zomaar ineens, blijft het toch wel realistisch voor mijn gevoel. Ik vind zelf die dynamische spelwereld erg leuk in elk geval.
Persoonlijk vind ik het juist wel leuk!

De verschillen waarin het gebeurd zijn soms misschien niet helemaal realistisch, maar je ziet (in het echt) dat bijvoorbeeld Ajax met structureel goed beleid (op dit moment dan he ;)) ineens weer mee kan doen om de CL titel. Terwijl je dit 10 jaar geleden je niet had voor kunnen stellen. Dat ik nu met Sparta mee doe om de titel en de CL speel is op dit moment zeker niet realistisch, maar met goed beleid, juiste aankopen, investeren in je jeugd dan kan het zeker mogelijk zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik het aankoopbeleid soms erg raar vind. Ik zag bijvoorbeeld Ajax stelselmatig uitgerangeerde spelers kopen die al ver over hun top waren, maar wel voor de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zat net nog eens een beetje door mijn save heen te bladeren. Bij de beste teams per land valt op dat Nederland geen enkele originele speler meer in zijn beste opstelling of bank heeft zitten. België heeft er nog de meeste, gevolgd door Duitsland, Frankrijk en Brazilië.

Land    basiself                    bank
België    Kevin de Bruyne; Eden Hazard; Romelu Lukaku Thibaut Courtois; Leon Bailey
Duitsland Leroy Sané Christian Früchtl; Kai Havertz; Paulinho
Engeland - Jadon Sancho; Harry Kane
Frankrijk Kylian Mbappé; Ousmane Dembelé Antoine Griezmann; Paul Pogba
Italië - Moise Kean; Lorenzo Pellegrini; Pietro Pellegri
Nederland - -
Portugal - Cristiano Ronaldo
Spanje Isco David de Gea
Zweden - -
Argentinië Paulo Dybala -
Brazilië Neymar Ederson; Marquinhos; Philippe Coutinho
Uruguay Edinson Cavani -

Dus geen Zlatan Ibrahimovic; Lionel Messi; Luis Suarez; Dries Mertens; Vincent Kompany; Raheem Sterling; Delle Alli; Matthijs de Ligt; Frenkie de Jong; of Memphis Depay van de huidige generatie sterren. Ook geen nieuw opkomende generatie zoals wat er nu bij het echte Oranje aan de deur klopt. Nu heb ik de elftallen niet bijgehouden in de afgelopen seizoenen; dus het kan heel goed zijn dat sommige spelers het nog lang hebben volgehouden in de sterrenteams, maar dat heb ik dan gemist.

[ Voor 58% gewijzigd door Jorgen op 28-10-2019 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Jorgen zijn er in al die jaren ook grote clubs gedegradeerd?
Dan denk ik aan
Man Utd/City/Chelsea/Liverpool/Spurs/Arsenal
Bayern/Dortmund/Schalke
Juve/Inter/Ac Milan/Napoli/AS Roma
Barca/Real/Atletico
PSG/Monaco/Lyon
Ajax/PSV/Feyenoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:10:
@Jorgen zijn er in al die jaren ook grote clubs gedegradeerd?
Dan denk ik aan
Man Utd/City/Chelsea/Liverpool/Spurs/Arsenal
Bayern/Dortmund/Schalke
Juve/Inter/Ac Milan/Napoli/AS Roma
Barca/Real/Atletico
PSG/Monaco/Lyon
Ajax/PSV/Feyenoord
Dat wil ik heel graag voor je bekijken, maar voor de competities die niet geladen zijn (speelbaar of viewable) wordt alleen de top 3 bijgehouden. Als een team degradeert en zich via bijv. de 4e plaats of als periodekampioen weer kwalificeert voor de hoogste divisie, zie ik het team ook niet terug in de statistieken van het tweede niveau. Of zie ik iets over het hoofd en kan ik dat wel voor je zien?

Edit: Ik heb ook even het speelschema gecheckt, maar daar worden van Arsenal enkel de Europese wedstrijden getoond.

Edit 2:

Korte samenvatting van wat ik wél kan zien.

Kampioenen:

Nederland: 16 x Feyenoord. Daarmee zijn ze met afstand het beste team van Nederland. Utrecht 7 x; Vitesse 4. PSV een paar jaar terug nog, maar verder staan Ajax (4 x) en PSV (7 x) al 25 jaar zonder hoofdprijzen.

België: bijna de helft van de titels is gegaan naar Anderlecht. Ongeveer een kwart elk door Standaard Luik en Club Brugge. Maar 3 x won een ander team (AA Gent en KV Mechelen).

Duitsland: 1 x Dortmund; 9 x Leverkusen; de rest voor ongenaakbaar Bayern.

Engeland: 75% van de titels gaat naar City. Alle andere titels naar United. Londen heeft dus geen enkele titel behaald in mijn save. Sterkste van de rest is Spurs dat met een abonnement op 2e en 3e plaatsen succesvoller is dan Chelsea, Arsenal of Liverpool.

Frankrijk: 2 x Monaco; alle andere titels naar Paris Saint-Germain.

Italië: 18 x Napoli; 16 x Juventus. De overige titels naar Milan (3) en Inter (1).

Portugal: 5 x Sporting; 4 x Porto. De rest naar Benfica.

Spanje: de helft voor Real. Barç en Atlético elk een kwart.

Luxemburg: 29 x Dudelange; 4 x Differdange.

Oostenrijk: 2/3 naar Red Bull Salzburg; 1/3 voor Rapid Wien.

Zwitserland: 28 x Basel. Af en toe Young Boys of Zürich.

Schotland: 33 x Celtic; de overige kampioenschappen naar Rangers.

Ierland: 9 x Shamrock; 18 x Dundalk; 8 x Cork.

Noord-Ierland: 29 x Cliftonville; de rest verdeeld over Glentoran en Crusaders.

Wales: alles voor Bangor (muv 1 x Bala en 2 x TNS).

Griekenland: 24 x Olympiakos; de rest verdeeld tussen PAOK en AEK. Panathinaikos komt er niet aan te pas.

Turkije: Besiktas bijna de helft; gevolg door Fenerbahçe. Galatasaray komt er nauwelijks aan te pas.

Cyprus: 25 x Apoel. De rest door verschillende teams.

Oekraïne: 24 x Shakthar. De rest (minus 2) naar Dinamo.

Rusland: 10 x Spartak; 18 x CSKA. Handjevol titels voor Zenit en Krasnodar.

Wit-Rusland: 26 x BATE; 9 x Dinamo.

Tsjechië: 16 x voor Slavia; 15 x voor Sparta.

Slowakije: 8 x Slovan; 20 x Žilina. Handvol andere teams.

Polen: 20 x Legia; de rest vooral door Lechia en Lech.

Bulgarije: 13 x Dunav :) Daarvoor periodes met Ludogerets (11) en Beroe (12). Maar 2 maal het kampioenschap voor CSKA Sofia.

Hongarije: 18 x MTK; 14 x Ferencváros; 3 x Ujpest. Maar 3 seizoenen ging de titel niet naar Boedapest.

Roemenië: sinds 2022 alles naar Farul, muv van 4 x Poli Iaşi. Daarvoor in 5 jaar tijd 4 verschillende winnaars.

Kroatië: Hajduk en Dinamo verdelen de buit. Elk een tijdlang ongenaakbaar met 11 titels op rij.

Servië: 1 x Vojvodina. De rest naar Rode Ster (2/3) en Partizan (1/3).

Slovenië: circa de helft naar Maribor. De overige titels afwisselend voor Domžale of Olimpija.

Bosnië: 16 x Zrinjski; 9 x Sarajevo.

Denemarken: 22 x Kopenhagen. De rest verdeeld onder de kleinere teams.

Noorwegen: 17 x Rosenborg; De rest verdeeld onder Strømsgodset, Molde en Brann.

Zweden: 9 x AIK; 13 x Malmö; 7 x Norrköping; 6 x Göteborg.

Finland: 22 x HJK; 14 x SJK.

IJsland: 22 x FH; 13 x KR.

Israël: 28 x Maccabi Tel-Aviv. Af en toe Hapoel Beer Sheva of andere teams.

Brazilië: 19 x Flamengo; 6 x Palmeiras; 11 x Grêmio.

Argentinië: 18 x Boca; 12 x River.

Uruguay: 24 x Peñarol; 10 x Nacional.

Mexico: 31 x América (maar dat is een dubbele competitie met een openingsronde en een laatste ronde. Dus elk jaar 2 competities.)

Verenigde Staten: 27 x LA Galaxy. De rest verdeeld onder NY City en Seattle.

China: 13 x Hebei; 11 x Guangzhou Evergrande; 8 x Shanghai SIPG.

Zuid-Korea: 11 x Seoel; 11 x Jeonbuk. Rest verdeeld onder Ulsan, Suwon en Pohang.

Japan: 7 x Uruwa; 11 x Antlers; De rest verdeeld onder een heleboel andere teams.

Australië: (competitie gespeeld over 2 aparte rondes.) 23 x Western Sydney Wanderers; 23 x Melbourne Victory; de rest voor o.a. Sydney FC en Adelaide.

Edit 3:

Degradanten:

Meest opvallende degradanten uit de Eredivisie: FC Groningen, Zwolle, FC Twente, Sparta, ADO Den Haag, SC Heerenveen.

Degradanten Duitse Bundesliga: Werder Bremen, Kaiserslautern, HSV, Hertha, Mönchengladbach, Hoffenheim, Frankfurt.

Degradanten Oostenrijkse Bundesliga: St. Pölten, Sturm Graz, Austria Salzburg, Austria Wien.

Overige competities waar je om vroeg moest ik kijken wie er op de eerste 3 plaatsen op het tweede niveau geëindigd zijn. Mogelijk zijn er dus grotere clubs gedegradeerd en via omwegen weer gepromoveerd. Wat ik heb kunnen vinden van de andere competities: Southampton, Aston Villa, Leicester, Leeds, Middlesbrough, Newcastle Utd, Udinese, Palermo, Atalanta, Deportivo, Mallorca, Lens, Bordeaux, Metz, Boavista.

Lijkt er dus op dat alle echte topclubs zich hebben weten te handhaven.

Aan deze uitgave kunnen geen rechten worden ontleend. De schrijver dezes is niet verantwoordelijk voor enig leed c.q. jolijt hieruit voortkomend.

[ Voor 89% gewijzigd door Jorgen op 20-10-2019 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ceI2Kbj.png

Edit: Het kampioenschap kan ik helaas vergeten. Met nog 2 wedstrijden te gaan is de eerste plaats buiten bereik. Dit seizoen wordt het de 2e, 3e of 4e plaats. In alle gevallen beter dan ooit én verzekerd van Europees voetbal.

Edit 2: Een geweldig seizoen gehad met IMT. Uiteindelijk een zeer verdienstelijke vierde plaats behaald. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fgqs2m5.png

Nummers 1, 2, 3, 4 6 en 9 afkomstig uit de Witte Stad, oftewel Belgrado.

Edit 3: Mijn spelers denken dat ik gek ben wanneer ik zeg dat ik volgend jaar voor de titel wil gaan. Met het linkerrijtje zijn ze wel tevreden :P

[ Voor 110% gewijzigd door Jorgen op 21-10-2019 18:59 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste