@
toolkist Mooie score! Vooral het eind van de wedstrijd!
Mijn hoogste score is een 12-1 in eerdere rondes van de nationale beker in Roemenië. Was ook meteen tijdens mijn allereerste wedstrijd tijdens deze save. Zo hoog als jij heb ik nog niet gehad.
Nieuw seizoen CL. Wederom Feyenoord, AZ, Vitesse en Utrecht in de groepsronde. Netjes.
A: Man Utd, Leverkusen, AZ, RB Salzburg
C: Atlético, Farul, Rode Ster, Celtic
D: Spurs, Utrecht, Juventus, Osijek
F: Vitesse, Barça, Chelsea, Wolfsburg
G: Dunav, Feyenoord, Rapid, Dinamo Kiev
Vorig seizoen kwamen Farul, AZ en Utrecht niet door de groepsronde heen. Hopelijk hebben zij nu meer succes. Vitesse en Feyenoord reikten tot de kwartfinale.
NAC stroomde dit jaar in de 3e kwali-ronde van de EL, maar werd in de 4e door Lyon uitgeschakeld
Groep E: Valencia, ADO, Sporting, PAOK
Groep G: Roda, Maribor, Poli Iaşi, APOEL
Jep, geen Ajax (10e), geen PSV (6e), geen Heerenveen (12e)
Vorig seizoen: Heerenveen instroom 3e kwali-ronde, uitschakeling 4e ronde
Ajax uitgeschakeld in de 1e KO-ronde; Roda in de 2e.
Ondanks dat er dus 7 ploegen Europa in mogen, is de score niet om over naar huis te schrijven. Hopelijk doen de 6 ploegen die nu nog over zijn het dit jaar beter.
Net een mooie Concacaf Cup wedstrijd beleefd. Finale (het is maar 1 wedstrijd) tegen Costa Rica. Ik speel de wedstrijd zelf (dus geen instant result deze keer). In de 1e minuut komen we al op voorsprong, waarna Costa Rica flink blijft aandringen. Dat resulteert in de 36e minuut tot de gelijkmaker. Tot aan de rust zijn zij beter. In de teamtalk geef ik aan dat ik niet tevreden ben en dat heeft effect, want we komen na de thee met wat meer bravoure uit de startblokken. Toch houdt Costa Rica het overwicht tijdens de rest van de wedstrijd. Pas na het wisselen van een spits en verdediger en een omzetting naar de counter, ontstaan er meer kansen. Wanneer ik ook een middenvelder voor een verdedigende middenvelder wissel, ontstaat er nog wat meer balans aan onze kant en worden er in de 83e, 88e en 93e minuut nog 3 ingeprikt aan onze kant. Costa Rica 1 - USA 4. Uiteindelijk meer schoten op doel en een hoger gemiddelde, maar wel erg onder druk gestaan. Tevreden over het doorzettingsvermogen van mijn spelers. Weer een prijs met de VS erbij.
Aangezien het -20 wk (4e plaats) en de Pan American Games niet tot het gewenste resultaat hebben geleid en ik het pas over verschillende jaren weer mag proberen, begin ik steeds meer te denken aan stoppen met de VS. Wellicht dat ik de Nations League dit seizoen nog afmaak, maar dan is het denk ik wel klaar. Bijna - maar net niet - alles gewonnen; veel plezier gehad; doelen meer dan bereikt. Tevreden zo.
Ik vind het als land wel een aanrader met al die competities waaraan ze meedoen.
[
Voor 37% gewijzigd door
Jorgen op 10-08-2019 01:16
]