Football Manager 2019

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Supermach Ja. Ze stonden 10é. De eerste twee wedstrijden ging prima. Daarna 2 verloren. En stond ik 11e. dus degradatie. Newtown speelde ook in de Welse comeptitie. Dus tja. Straks met Barry Town aan de slag. Kijken of ik dit keer slaag, en de Technische manager geen contractverleningen laten doen enzo. Een pure 100% coach ervaring, dus enkel spelers, tactiek, wedstrijden, interviews zit er dus niet in. Moet ook zorgen dat ik mijn reputatie opkrik, want wil niet de hele tijd Noord-Ierse of Welse clubs spelen. :+

Heb een nieuwe opslaan-manier gevonden: 'Na de wedstrijden. ' Dat was er eentje die ik al tijden wil. Sinds het begin van Fm2005. _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Ivysaur op 07-08-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:37
Moet te doen zijn, als je een beetje de tijd krijgt van die Welshmen! In 4 wedstrijden degradatie moeten ontlopen is echt puur gokken en hopen, kan dus ook verkeerd uitpakken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:17
probleem is ook dat je meteen wordt buitengewipt aangezien er geen 2de klasse is in Wales. Dit is zo geprogrammeerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn kortste clubcarrière was in elk geval "1 x op de spatiebalk drukken". Ik werd aangenomen bij een club die gedegradeerd bleek te zijn en de spatiebalk zorgde voor een continue direct na de seizoensupdate. Jorgen werd aangenomen, Jorgen werd ontslagen. Mooie carrière dat wel. :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Haha, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zal je wel raar van op hebben gekeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nou, dat zeker. Ik had me wel verheugd op een uitdaging, maar had niet gezien dat ze degradeerden naar een onspeelbare competitie. Had nooit moeten werken, maar ging toch zo. Verbazing alom. ;)

Competitie is inmiddels beëindigd. Met 2 punten minder dan vorig jaar (98 vs 100), maar met een recordaantal doelpunten (117) geëindigd. Eén van mijn 2 wensbanen kwam vrij, maar dat team degradeert dus ook naar een onspeelbare competitie. Nu doet FM het in elk geval wel goed en kan ik niet eens solliciteren.

Even afwachten wat er nog meer vrijkomt. Ik heb zin om te verhuizen naar Servië.

Edit: ook net een nieuwe trofee verdiend: "Waar voor je geld - Gefeliciteerd! Je hebt Football Manager 30 seizoenen gespeeld."

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2019 16:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, dan nu even een uitgebreid verslagje van mijn beste seizoen ooit in FM.
Ik heb 1 wedstrijd verloren dit jaar, in de verlenging, en dat was de Europese Supercup tegen Liverpool.

De uitslagen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CneBecNh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tJW5sVCh.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XkQUKhFh.png

De competitie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BfeCvy9h.png

Uiteindelijk alle prijzen wel gepakt (op die europese supercup na dan):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z4CAPuFh.png

Finale Champions League was wel wat te spannend, en ik had me er bij rust al bij neergelegd dat het niet zou lukken. 2 wissels en een tactiek omzetting later....
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KMD52fbh.png

Ow, en nog een lijstje van mijn selectie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2wmNxixh.png

Stats van spelers kan ik aanleveren op aanvraag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2019 16:45 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Hoogie2004 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:33:
Zo, dan nu even een uitgebreid verslagje van mijn beste seizoen ooit in FM.
Ik heb 1 wedstrijd verloren dit jaar, in de verlenging, en dat was de Europese Supercup tegen Liverpool.

De uitslagen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De competitie:
[Afbeelding]

Uiteindelijk alle prijzen wel gepakt (op die europese supercup na dan):
[Afbeelding]

Finale Champions League was wel wat te spannend, en ik had me er bij rust al bij neergelegd dat het niet zou lukken. 2 wissels en een tactiek omzetting later....
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ga je nu verder met Man City of ga je na deze successen voor iets meer uitdaging?

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

PSV-EHV schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Gefeliciteerd! Ga je nu verder met Man City of ga je na deze successen voor iets meer uitdaging?
Tja, er lopen nog wat records inmiddels....
Kijken hoe ver ik die kan rekken. Daarna, heb ik het vermoeden dat ik FM20 ga afwachten, en tussendoor speel ik dit wel verder denk ik. Wie weet komt er nog een mooie aanbieding voorbij :)

De records die nog lopen:
Engeland - Premier Division:
- Most matches won in a row: 46
- Most matches without losing: 68

Champions League:
- Matches won in a row: 25
- Most matches without losing: 27

Clubrecords:
- Most matches won in a row: 64
- Most matches without losing: 64

En nog wat van dat prul :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hoogie2004 Met alle successen die ik beleef in mijn huidige save, kan ik nog steeds niet zo'n prachtig seizoen als jij laten zien. Fantastisch. Daar kan ik alleen maar mijn pet voor afnemen. Zelfs mijn saves met Barça waren nog niet zóó goed. Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:50:
@Hoogie2004 Met alle successen die ik beleef in mijn huidige save, kan ik nog steeds niet zo'n prachtig seizoen als jij laten zien. Fantastisch. Daar kan ik alleen maar mijn pet voor afnemen. Zelfs mijn saves met Barça waren nog niet zóó goed. Hulde.
Thnx :) Ben er wel trots op.

Heb het team nu zo staan, dat ik eigenlijk met een paar tactische omzettingen bijna altijd wel wat kan forceren (zie o.a. finale tegen Barca). Ik speel altijd 'attacking' voetbal, met veel kansen.

Enige dat me nog niet lukt is om consistent 1 van elke 3 shots op goal ook een goal te laten zijn. Ze hebben er soms gewoon 10 nodig om 1 goal te maken, dat is wel frustrerend :+

Tegen de betere ploegen gaat het ook altijd wel goed, heb in de laatste 2 jaar bijvoorbeeld met 7-0 van Real en PSG gewonnen, en nog meer van dat soort grote uitslagen tegen topploegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat mag je zeker! Dit is het beste resultaat dat ik heb gezien, zonder dat het van een tactiekgoeroe kwam in een testseizoen. 1 x een seizoen gezien van Fuss waarin hij alle competitiewedstrijden in Engeland of Spanje won. Bekerwedstrijden en CL heb ik niet gezien, dus kans is groot dat jij het beste hebt gepresteerd wat ik in al die jaren heb gezien. (y)

Ik heb dus nu een nieuw doel. @Hoogie2004 evenaren, maar dan met een baggerclub ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 22:24
Vraag 1
Net een save gestart in de 2. Bundesliga. Als ik vervolgens naar het scoutingcentrum (zoeken) ga en HUUR aanvink komt er geen enkele speler te voorschijn? Waarom is dat? Met saves in andere competities nooit last van gehad..?

datum ingame is 18-06-2018

wanneer ik een voorwaarde toevoeg met : verhuurlijst > beschikbaar krijg ik wel een lijst met voornamelijk 18 en 19 jarigen, maar waarom moet het op deze manier als het bij andere competities gelijk een weergave geeft als je huur aanvinkt?

vraag 2
waarom werkt SI überhaupt met B-elftallen als ‘aparte’ club en niet gewoon hetzelfde als een -18 elftal? Dus een -23 oid. Het is nu een ‘satelliet club’ waarbij je geen inspraak hebt mbt aannemen van de staf etc. Of ben ik nou gek?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JoteW Heb je bij het tandwiel ook gekeken naar de juiste interesse?

En SI maakt de clubs zoals ze IRL zijn. Is het een -18, dan is het een -18. Heet het team jong, B, amateurs, etc en is het deel van de club, dan is het zoals jij het hoopt. Functioneert het team als losse entiteit, dan is dat geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:00:
@JoteW Heb je bij het tandwiel ook gekeken naar de juiste interesse?

En SI maakt de clubs zoals ze IRL zijn. Is het een -18, dan is het een -18. Heet het team jong, B, amateurs, etc en is het deel van de club, dan is het zoals jij het hoopt. Functioneert het team als losse entiteit, dan is dat geprogrammeerd.
Ja staat gewoon op ‘Geinteresseerd’. Net even een save gestart om te testen in Italie, Engeland en Nederland en dan krijg ik gewoon zodra ik Huur aanvink een hele lijst. In duitsland krijg je gewoon 0 spelers weergegeven...

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Heb overigens een database van 229K spelers dus dat kan het probleem niet zijn.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JoteW Heel apart. Wellicht is je status als trainer of als club te laag, maar als je dat in IT, NL en EN niet hebt, blijft het vreemd. Start eens een nieuwe testsave in DE. Als het dan niet zo is, dan is het een probleem met je huidige save ipv met het land.

Ik ben met Dunav inmiddels opgeklommen naar de 12e plaats op de Europese clubranglijst. Hoger dan Chelsea, PSG, Feyenoord en Farul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:26:
@JoteW Heel apart. Wellicht is je status als trainer of als club te laag, maar als je dat in IT, NL en EN niet hebt, blijft het vreemd. Start eens een nieuwe testsave in DE. Als het dan niet zo is, dan is het een probleem met je huidige save ipv met het land.

Ik ben met Dunav inmiddels opgeklommen naar de 12e plaats op de Europese clubranglijst. Hoger dan Chelsea, PSG, Feyenoord en Farul :)
Naja ik weet dat je in Duitsland ook geen huur aanbiedingen kan doen tot je daadwerkelijk in de transferperiode zit, misschien dat het daar mee te maken heeft.

Wel raar dat je ook in Duitsland niet je interesse in een huurovereenkomst bekend kan maken als je buiten de transferperiode zit. Alleen voor transfer is die optie bruikbaar.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JoteW schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:39:
[...]

Naja ik weet dat je in Duitsland ook geen huur aanbiedingen kan doen tot je daadwerkelijk in de transferperiode zit, misschien dat het daar mee te maken heeft.

Wel raar dat je ook in Duitsland niet je interesse in een huurovereenkomst bekend kan maken als je buiten de transferperiode zit. Alleen voor transfer is die optie bruikbaar.
Dat kan in Engeland ook niet, daar kun je alleen bestaande huurovereenkomsten verlengen voor zover ik weet. En ook daar zie je buiten de transferperiode dus (nagenoeg?) geen spelers op de huurlijst, tenzij je je scouting range op wereldwijd ofzo hebt staan en er ergens anders wel een transferwindow open is ;)

=============================================
Voor mij wordt het trouwens ook weer eens tijd voor een update zie ik :)
Sorry voor de 100.000 grote plaatjes :p
Eerder al gepost, maar even een herhaling om de verhoudingen binnen de Premier League weer te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6hqF9i7yeKTrCXZ73RUUkWg/full.png

We hebben dus 'ietsje' minder te besteden dan de concurrentie ;)
De hele zomer lang flink aan het scouten en shoppen geweest, iets van 28m uitgegeven (en dan nog wat toekomstige bedragen, die tellen daarin niet mee) wat me op zich wel een redelijk gevoel gaf over de selectie. Later buiten de transferperiode zelfs nog een 35 jarige Leroy Sane en 34 jarige Osmane Dembele kunnen halen, dit bleken echt hele goede keuzes geweest te zijn. Dembele had iets van 10 assists, Sane 8 goals en 6 assists. Prima opbrengst voor 30k per week aan salaris. De topper was toch wel een van Leicester gehuurde speler. 19 competitie doelpunten, 31 in totaal, en dat voor net 7k per week aan salaris _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q82jFvE3CTJV3CR2j5z2yIVe/full.png
Dankzij zijn goals zijn we eigenlijk nooit in de gevarenzone terecht gekomen en als 9e geëindigd, ondanks een paar heel slechte periodes (met name december):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WBhAAfvGUQ1D34kPxWoOViHQ/full.png

December:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/efrs0OlEzCCXFTcI1ihUYhRz/full.png
Gelukkig in de 8!! wedstrijden in januari wat betere resultaten, 3 gewonnen, 3 gelijk, 2 verloren.

Voor de liefhebbers de volledige eindstand. We zijn gewoon met een negatief doelsaldo geeindigd :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNLLpow0wX5BfwHAMz1Eb8Ac/full.png

De Carabao cup was niet een heel groot succes, we verloren in een draak van een wedstrijd met 1-2 van Reading, thuis nogwel :(
Gelukkig maakte de FA cup een hele hoop goed, en dan nog een beetje extra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lIPpM21CE1un0CjhkVecggsP/full.png
2-1 winst tegen Man Utd, oftewel we gaan Europa in :D
The road to Wembley (onderste 2 wedstrijden even omdraaien, alfabetische volgorde ftw):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HNAkp75cYcFKDxQpikBc66Br/full.png

Man Utd eindigde als 3e en won helemaal niks. Arme Eddie Howe had het nog wel zo lang volgehouden >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/96zfVNTOkMD0TI42KfnHeMHW/full.png
Wegens het afslaan van die aanbieding plus de resultaten van het seizoen vond ik wel dat ik een nieuw contract verdiend had. Blijkbaar had m'n board het aanbod van Man Utd helemaal gemist ofzo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vdAxiyZt2A0glHk1Qe6Un5K1/full.png
Uiteindelijk gedreigd om dan op te stappen (geen idee waarom ik dat deed :?) en zowaar m'n zin gekregen :)

Tot slot, en dat is meer omdat ik het zelf grappig om te volgen, heb ik elk jaar een screenie gemaakt van m'n commerciële inkomsten:
2028-2029, m'n 1e volledige seizoen League Two:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S3eSGRFioZloxR58pM7aAvam/full.png
2029-2030m League One:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Z4lZJKbQy9AVgayBJRBbqtV/full.png
2030-2031, Championship:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xTUrIImS7EcozzKr1ZgGX5Mu/full.png
2031-2032, Premier League:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6PJCytEMChWEXXbou0gr2Wz2/full.png

Waar @Deadsy vroeger altijd klaagde dat de inkomsten niet mee leken te groeien, lijken ze dat toch wel gefixxed te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
@toolkist
Das een Engelse club, dat telt niet :D. Bij Engelse clubs groeiden de inkomsten in de vorige FM ook al.
Probeer het maar eens met een Nederlandse club, daar groeien ze nauwelijks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dan m'n Fylde game opgeven? No way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb bij Farul ook jarenlang de mededeling gekregen dat het bestuur ontzettend blij was met de inkomsten en daarmee de groei van het vermogen, maar dat ik me moest realiseren dat dit enkel kwam door de verkoop van spelers. Met andere woorden: let op je salarishuishouding e.d. want anders stort het kaartenhuis alsnog in. Pas in de laatste paar seizoenen ben ik wat vaker duurdere spelers gaan halen, want daarvoor durfde ik het ook gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
@toolkist Sprak in dit geval dan over de championship, daar kan het namelijk wel.

Heb in de testsave in duitsland scoutingnetwerk (ook voor jeugd) op wereldwijd gezet en nog steeds wanneer ik ‘huur’ aan vink blijft de lijst leeg. Vink ik die weer uit en transfer ook uit krijg ik gewoon de volledige lijst te zien van Neymar tot een transfervrije Nederlandse speler met een waarde van 10K ... 8)7

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:13:
Ik heb bij Farul ook jarenlang de mededeling gekregen dat het bestuur ontzettend blij was met de inkomsten en daarmee de groei van het vermogen, maar dat ik me moest realiseren dat dit enkel kwam door de verkoop van spelers. Met andere woorden: let op je salarishuishouding e.d. want anders stort het kaartenhuis alsnog in. Pas in de laatste paar seizoenen ben ik wat vaker duurdere spelers gaan halen, want daarvoor durfde ik het ook gewoon niet.
Gewoon zeer streng zijn met salarissen.
De meeste toppers komen dan niet maar soms is er een die het wel goed vind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Holy f*ck

Nieuwe sponsordeal is 162 miljoen, datwas 32 miljoen :O

En we gaan een nieuw stadion bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Gewoon zeer streng zijn met salarissen.
De meeste toppers komen dan niet maar soms is er een die het wel goed vind.
O zeker. Ik verlengde ook altijd vroeg, met lange contracten. Zo kregen ze weliswaar elk seizoen 10% opslag, maar dat gaat minder hard, dan wanneer je al na een jaar weer 15k per maand extra moet betalen per speler.

Zal voor de mensen die in Engeland spelen wel een lachertje zijn, stel ik me zo voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:53:
[...]

O zeker. Ik verlengde ook altijd vroeg, met lange contracten. Zo kregen ze weliswaar elk seizoen 10% opslag, maar dat gaat minder hard, dan wanneer je al na een jaar weer 15k per maand extra moet betalen per speler.

Zal voor de mensen die in Engeland spelen wel een lachertje zijn, stel ik me zo voor.
Zo doe ik het ook, behalve dan met die eikels die elk seizoen weer een nieuw contract willen.
Die zwaai ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net ook wat moois. Ik word uitgenodigd voor een gesprek bij Feyenoord. Ondanks dat ik nog lang niet naar Feyenoord wil, toch nieuwsgierig en gegaan. Ze waren heel tevreden met mijn antwoorden, maar ik ben volgens hen toch niet de juiste manager. Kiezen ze iemand die bij een handvol clubs getraind heeft en in zijn hele carrière 2 titels en 1 beker heeft gewonnen (allen in Oostenrijk). Prima dat ik het niet word, want ik wilde toch nog niet, maar de keuze voor die andere trainer is echt een aanfluiting.

Enfin, er zijn inmiddels 2 vacatures in Belgrado, maar ik vind beide clubs nog net niet interessant genoeg, denk ik. Verder 4e geworden op het -20 WK. Jammer. Gold Cup en Pan Am Games staan voor de deur, kijken of we daar wel goed kunnen presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Dynamo Dresden

Zonder 'huur' of 'transfer' aangevinkt te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S2S9Vpf.png

Met 'huur' aangevinkt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SrS5680.png

Derby County

Zonder 'huur' of 'transfer' aangevinkt te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0TunTUC.png

Met 'huur' aangevinkt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/szPEHBq.png

Hoe kan het nou dat ik in Duitsland geen spelers te zien krijg wanneer ik huur aanvink? beide saves even getest. Beide met dezelfde editor files geselecteerd..

Het is in de screens dan Dynamo Dresden. Ik heb dit ook geprobeerd met HSV, Hannover, Stuttgart en exact hetzelfde euvel..

@toolkist @Jorgen

[ Voor 9% gewijzigd door JoteW op 07-08-2019 21:59 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat zegt het tandwiel naast huur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:58:
Wat zegt het tandwiel naast huur?
Hetzelfde als ik vanmiddag aangaf, bij beide: 'Geinteresseerd'.

Maar op een ander forum kreeg ik het antwoord: niemand wil bij Dynamo spelen. Een bullshit reden aangezien ik dit met elke duitse club waarmee ik het geprobeerd heb, heb :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK, ja dat blijft raar. ik dacht wellicht andere save, vandaar dat ik het nog een keer vroeg.

Edit: ik heb even in mijn eigen FM18 save gecheckt. In de 1. Bundesliga en 2. Bundesliga mag je alleen spelers huren die 18 of ouder zijn. Lijkt me dat je geen leeftijdsfilter aan hebt staan toch?

Heb je nog speciale extra bestanden geladen, die wellicht de competitieregels hebben aangepast? Check even wat die competitieregels zijn in jouw save. Wellicht staat daar waarom het niet lukt.

[ Voor 68% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Jorgen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:12:
OK, ja dat blijft raar. ik dacht wellicht andere save, vandaar dat ik het nog een keer vroeg.

Edit: ik heb even in mijn eigen FM18 save gecheckt. In de 1. Bundesliga en 2. Bundesliga mag je alleen spelers huren die 18 of ouder zijn. Lijkt me dat je geen leeftijdsfilter aan hebt staan toch?

Heb je nog speciale extra bestanden geladen, die wellicht de competitieregels hebben aangepast? Check even wat die competitieregels zijn in jouw save. Wellicht staat daar waarom het niet lukt.
Heb alles net afgesloten, kom daar morgen op terug.

Regels zijn niet aangepast, heb enkel de live update van Sortitoutsi geladen. Blijf het daarom vreemd vinden dat bijvoorbeeld Alena (Barca), Foden (City), Woodburn (Liverpool) Bruun Larssen (BVB) niet weergegeven worden in de scoutingslijst die op Wereld staat, terwijl ze wel een Huur icoon voor hun naam hebben.

Of doe ik nu iets godsgruwelijk mis? :P Wanneer ik namelijk in de transferperiode zit laat hij wel namen zien maar mis ik nog een heel groot deel, een deel dat ik bijvoorbeeld bij Derby er wel tussen heb staan..

[ Voor 7% gewijzigd door JoteW op 07-08-2019 22:27 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JoteW schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Heb alles net afgesloten, kom daar morgen op terug.

Regels zijn niet aangepast, heb enkel de live update van Sortitoutsi geladen. Blijf het daarom vreemd vinden dat bijvoorbeeld Alena (Barca), Foden (City), Woodburn (Liverpool) Bruun Larssen (BVB) niet weergegeven worden in de scoutingslijst die op Wereld staat, terwijl ze wel een Huur icoon voor hun naam hebben.

Of doe ik nu iets godsgruwelijk mis? :P Wanneer ik namelijk in de transferperiode zit laat hij wel namen zien maar mis ik nog een heel groot deel, een deel dat ik bijvoorbeeld bij Derby er wel tussen heb staan..
Als je alles uitvinkt krijg je alles binnen je kennisgebied te zien, als je aan gaat vinken alleen de reële. Dus mag het huren en hebben de spelers interesse.
Het wel of niet mogen huren wordt bepaald door je transferwindow. In Engeland is die anders dan in Duitsland. In Engeland gaat ie op 9 juni in, in Duitsland op 1 juli. Zit je dus voor 1 juli, kun je niemand huren in Duitsland maar wel in Engeland.

De spelers die je noemt vallen bij de scouting gebieden onder de categorie 'jeugd' (onder 21), dus als je daar geen package gekozen hebt verklaart dat waarschijnlijk waarom je die spelers niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Mbt dat laatste, heb ik om te testen ook op Wereld gezet haha. @toolkist

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JoteW schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:27:
Mbt dat laatste, heb ik om te testen ook op Wereld gezet haha. @toolkist
Maar wat nog steeds niet duidelijk is volgens mij... op welke datum zit je spel nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand ervaring met het spelen met een club zoals Excelsior of Teleoptik, waarbij spelers heen en weer verplaatst kunnen worden tussen moederclub en satellietclub? Ik zit te dubben of ik ga solliciteren op de baan bij Teleoptik, maar wil niet dat al mijn beste spelers zomaar "gejat" worden door Partizan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:48:
Iemand ervaring met het spelen met een club zoals Excelsior of Teleoptik, waarbij spelers heen en weer verplaatst kunnen worden tussen moederclub en satellietclub? Ik zit te dubben of ik ga solliciteren op de baan bij Teleoptik, maar wil niet dat al mijn beste spelers zomaar "gejat" worden door Partizan.
@Deadsy heeft dat in Spanje gedaan met een B team en dat was volgens mij een gevalletje "1x nooit meer", omdat je spelers inderdaad zomaar 'geleend' worden door de moederclub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ik ben nu 10 wedstrijden onderweg met mijn 2e seizoen met Sparta in de Eredivisie. Ik presteer zwaar boven verwachting. Ik zou dit jaar 14e moeten worden, maar ik sta gewoon 1e! 8 wedstrijden gewonnen en 2 gelijk. Dit had ik echt niet verwacht. Ik ga er wel van uit dat ik nog een terugslag ga krijgen, maar alles lijkt tot nu toe te kloppen. Ik speel 4123 op de counter.

Konings, Sofyan Amrabat, Felix Gotze en Cantalapiedra als spelers die er tot nu toe boven uit stijgen. Ik maak mij alleen zorgen over de vaste afkoopsom van Amrabat (3.2 miljoen). Deze krijg ik helaas ook niet meer echt omhoog. Mijn insteek is wel om goedkoop spelers te kopen die bijvoorbeeld op de transfer lijst staan of die ik gratis kan halen (Ambrabat voor 500k) dan mogen ze ook wel voor dat soort bedragen vertrekken. Dan maak ik gewoon een hele leuke winst.

Liam Kelly (in het echt naar Feyenoord) komt in de winterstop over. Hij lijkt, voor Sparta, wel beestachtig goed. Alle stats kloppen. Overigens uit bij Feyenoord gelijk gespeeld. Soms lijkt FM net echt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 14:58
Jorgen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:48:
Wat @toolkist hierboven aangeeft; dat is inderdaad echt ruk. Ik heb (omdat ik dezelfde nieuwsgierigheid had) eens een game gestart als Barcelona B en het is letterlijk voor elke wedstrijd hopen dat je nog een fatsoenlijk elftal hebt. In het begin gaat het nog wel, maar naar mate het seizoen vorderde en er blessures bij de hoofdmacht optraden was ik regelmatig spelers 'kwijt'.

Ik vond het bijzonder onplezierig en ben nog voor het volbrengen van het seizoen iets nieuws begonnen.

On a sidenote; ik ben enige tijd geleden toch nog een game gestart en volgens mij is dit by far mijn meest succesvolle ooit:

1e seizoen - NEC 34w, 2g, 2v, Kampioen KKD. Na kampioenschap benaderd door AZ.
2e seizoen - AZ 31w, 2g, 1v, Kampioen Eredivisie, Bekerfinale verloren van PSV en kwartfinale Europa League verloren van RB Leipzig.
3e seizoen - AZ 29w, 4g, 1v, Kampioen Eredivisie, Bekerfinale gewonnen van Ajax en kwartfinale Champions League verloren van Monaco. Hierna ontslag genomen bij AZ.
3e seizoen - aangesteld als bondscoach van Nederland en Nations League gewonnen door in finale Portugal te verslaan.
4e seizoen - aantal oefenwedstrijden gespeeld en uiteindelijk WK in Qatar: Paraguay, Ghana, Qatar, Argentinie, Spanje, Italië & Kroatië aan de zegekar gebonden en wereldkampioen geworden. Daarna opgestapt maar op dat moment waren we als Nederland al 26 wedstrijden op rij ongeslagen en opgeklommen naar de 3e plek op de ranglijst.

Credit where it's due; ik heb dit gerealiseerd met een gedownloade tactiek, maar zo snel zo succesvol (met niet absolute topclubs) ben ik volgens mij nog nooit geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaap. op 08-08-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Jaap. schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:14:
[...]

Wat @toolkist hierboven aangeeft; dat is inderdaad echt ruk. Ik heb (omdat ik dezelfde nieuwsgierigheid had) eens een game gestart als Barcelona B en het is letterlijk voor elke wedstrijd hopen dat je nog een fatsoenlijk elftal hebt. In het begin gaat het nog wel, maar naar mate het seizoen vorderde en er blessures bij de hoofdmacht optraden was ik regelmatig spelers 'kwijt'.
Heb je dan niet de mogelijkheid om spelers uit de onder 19 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Goelan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

Heb je dan niet de mogelijkheid om spelers uit de onder 19 te halen?
Dat was in mijn geval niet eens direct nodig omdat het aantal spelers groot genoeg was, kwaliteit is een ander verhaal. Hoe dan ook blijft vond ik het gewoon frustrerend dat je beste spelers random weg gekaapt kunnen worden en je dus ook niet met een vaste kern kan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
Jaap. schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:14:
[...]

*Knip*

Credit where it's due; ik heb dit gerealiseerd met een gedownloade tactiek, maar zo snel zo succesvol (met niet absolute topclubs) ben ik volgens mij nog nooit geweest.
Dat zijn wel echt bizar goede seizoenen! Welke tactiek heb je hiervoor gedownload?

Ik download meestal een tactiek die aansluit bij mijn opvattingen (aanvallend, over de vleugels, 4-2-3-1) en ga dan een beetje tweaken naar mijn elftal/wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 06:48:
[...]

@Deadsy heeft dat in Spanje gedaan met een B team en dat was volgens mij een gevalletje "1x nooit meer", omdat je spelers inderdaad zomaar 'geleend' worden door de moederclub.
Het is de perfecte oplossing voor wanneer je een hekel hebt aan jezelf.

Was dacht ik een club die een samenwerkings verband had met een club uit de hoogste divisie. Daardoor was ik de B club.
Zelf toen we in de 3e divisie zaten plukte de A club de beste spelers weg. En uiteindelijk speelden deze dan vaak ook nog niet eens.

Misschien dat het anders is als je bij een club zit met een top jeugd.
Maar uiteindelijk is er gewoon een limiet aan hoe ver je kunt komen, want promoveren naar de hoogste divisie is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan ga ik in deze savegame niet voor zulke teams.

Dank voor alle ervaringen iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:15:
[...]
Het is de perfecte oplossing voor wanneer je een hekel hebt aan jezelf.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Supermach schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Dat zijn wel echt bizar goede seizoenen! Welke tactiek heb je hiervoor gedownload?

Ik download meestal een tactiek die aansluit bij mijn opvattingen (aanvallend, over de vleugels, 4-2-3-1) en ga dan een beetje tweaken naar mijn elftal/wensen.
Ik download ook altijd; ben zelf niet goed (of geduldig) genoeg om zelf wat in elkaar te draaien. Deze resultaten zijn behaald met deze tactiek. Fun fact; ondanks de titel van de tactiek is de striker niet eens de meest belangrijke speler; in mijn save zijn de LM/RM veel belangrijker gebleken..

Vanavond onder het genot van een Europa League avond maar eens kijken waar mijn 5e seizoen plaats gaat vinden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iNWQcnC.png

Vooral die laatste zin... :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r6MFxTI.png

Nou, in dit tempo ga ik me tegen 2082 echt zorgen maken. :+

@Ivysaur

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iNCEPWF.png

Don't be this manager... Beter doen moet zeker lukken!

[ Voor 66% gewijzigd door Jorgen op 09-08-2019 02:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ok, het is maar een oefenwedstrijd tegen een klein team, maar toch...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dpQLm1empeRjHNDsRliTfdhe/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@toolkist Mooie score! Vooral het eind van de wedstrijd! (y)

Mijn hoogste score is een 12-1 in eerdere rondes van de nationale beker in Roemenië. Was ook meteen tijdens mijn allereerste wedstrijd tijdens deze save. Zo hoog als jij heb ik nog niet gehad.

Nieuw seizoen CL. Wederom Feyenoord, AZ, Vitesse en Utrecht in de groepsronde. Netjes. :)

A: Man Utd, Leverkusen, AZ, RB Salzburg
C: Atlético, Farul, Rode Ster, Celtic
D: Spurs, Utrecht, Juventus, Osijek
F: Vitesse, Barça, Chelsea, Wolfsburg
G: Dunav, Feyenoord, Rapid, Dinamo Kiev

Vorig seizoen kwamen Farul, AZ en Utrecht niet door de groepsronde heen. Hopelijk hebben zij nu meer succes. Vitesse en Feyenoord reikten tot de kwartfinale.

NAC stroomde dit jaar in de 3e kwali-ronde van de EL, maar werd in de 4e door Lyon uitgeschakeld

Groep E: Valencia, ADO, Sporting, PAOK
Groep G: Roda, Maribor, Poli Iaşi, APOEL

Jep, geen Ajax (10e), geen PSV (6e), geen Heerenveen (12e)

Vorig seizoen: Heerenveen instroom 3e kwali-ronde, uitschakeling 4e ronde
Ajax uitgeschakeld in de 1e KO-ronde; Roda in de 2e.

Ondanks dat er dus 7 ploegen Europa in mogen, is de score niet om over naar huis te schrijven. Hopelijk doen de 6 ploegen die nu nog over zijn het dit jaar beter.

Net een mooie Concacaf Cup wedstrijd beleefd. Finale (het is maar 1 wedstrijd) tegen Costa Rica. Ik speel de wedstrijd zelf (dus geen instant result deze keer). In de 1e minuut komen we al op voorsprong, waarna Costa Rica flink blijft aandringen. Dat resulteert in de 36e minuut tot de gelijkmaker. Tot aan de rust zijn zij beter. In de teamtalk geef ik aan dat ik niet tevreden ben en dat heeft effect, want we komen na de thee met wat meer bravoure uit de startblokken. Toch houdt Costa Rica het overwicht tijdens de rest van de wedstrijd. Pas na het wisselen van een spits en verdediger en een omzetting naar de counter, ontstaan er meer kansen. Wanneer ik ook een middenvelder voor een verdedigende middenvelder wissel, ontstaat er nog wat meer balans aan onze kant en worden er in de 83e, 88e en 93e minuut nog 3 ingeprikt aan onze kant. Costa Rica 1 - USA 4. Uiteindelijk meer schoten op doel en een hoger gemiddelde, maar wel erg onder druk gestaan. Tevreden over het doorzettingsvermogen van mijn spelers. Weer een prijs met de VS erbij.

Aangezien het -20 wk (4e plaats) en de Pan American Games niet tot het gewenste resultaat hebben geleid en ik het pas over verschillende jaren weer mag proberen, begin ik steeds meer te denken aan stoppen met de VS. Wellicht dat ik de Nations League dit seizoen nog afmaak, maar dan is het denk ik wel klaar. Bijna - maar net niet - alles gewonnen; veel plezier gehad; doelen meer dan bereikt. Tevreden zo.

Ik vind het als land wel een aanrader met al die competities waaraan ze meedoen.

[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2019 01:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb eindelijk een zoon gekregen in FM :o Zoveel jaren gespeeld, nog nooit en nu eindelijk

Ik wil het alleen niet over zijn skills hebben ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Terranova op 10-08-2019 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supermach
Seizoen 3 Dulwich Hamlet

Board verwachtingen:
Competitie: Mid-Table / Media Verwachting: 16e
FA Cup: Behaal 1e Ronde
FA Trophy: niet belangrijk

De Board heeft in al haar wijsheid besloten een nieuw stadion te bouwen, waardoor we omkomen in de schulden. Zelfde financiële mogelijkheden dus als vorig seizoen.

Transfers
Dat betekent dat er in totaal 14 spelers bij zijn gekomen, waarvan 4 op huurbasis. De meeste hiervan gedurende het seizoen om langdurige blessures op te vangen. Van de 10 andere (transfervrije) spelers zijn er 5 voor de basis gehaald. Vooral linksbuiten Mikael Ndjoli was een schot in de roos.
Er zijn 6 spelers vertrokken, vooral zeurende spelers die weinig tot spelen kwamen in de eerste seizoenshelft, terwijl ik juist in de 2e seizoenshelft iedere speler nodig heb..
Grootste transfer is wellicht het behouden van Liam Nash!

FA Trophy
Vorig seizoen de kwartfinale, dat moest toch geëvenaard worden. En dat is gelukt. Via Torquay (4-0), Hereford (1-0) en Chesterfield (2-0) mochten we in de kwartfinale aantreden tegen York. Dit leverde een eenvoudige 4-1 overwinning op in eigen huis. De halve finale op bezoek bij Halifax leverde ook geen problemen op: 1-3. Finale dus! Na een lang en zwaar seizoen op Wembley tegen Barnet.

Helaas werd dat een anti-climax. 0-2 terwijl alle statistieken gelijk lagen. Een trofee die te winnen was, maar we gingen aan de spanning ten onder.

FA Cup
Na overwinningen op Havant & Waterlooville en Dover mochten we in de 2e ronde tegen Bradford City aantreden uit de League One. Een onterechte 0-1 nederlaag helaas, maar wel het hoogste aantal bezoekers ooit (4.500) en de hoogste recette ooit. Toch mooi meegenomen!

Vanarama National League

Een simpelweg briljant begin van het seizoen, 15 wedstrijden zonder nederlaag, zorgt al snel voor een flink gat met de achtervolgers. Grootste voorsprong is 10 punten geweest, maar meestal schommelde het rond de 6 à 8 punten. Halverwege het seizoen vormen rode kaarten, blessures en vermoeidheid een groot probleem. Onze reserves doen het verrassend goed, maar kunnen puntverlies niet altijd voorkomen. Al snel blijkt dat alleen Chesterfield de druk op ons kan houden en ze naderen tot op 1 puntje. Maar als wij een inhaalwedstrijd winnen en met 4 punten voorsprong nog 3 wedstrijden moeten spelen, kunnen we dit toch niet meer verspelen.

Het wordt nog mooier: Chesterfield verliest op eigen veld van Yeovil en wij hebben aan een thuisoverwinning op Fylde (ja, echt) genoeg voor een eerste titel in de geschiedenis van Dulwich Hamlet.

Maar …

We spelen 1-1. Onze huurling Fernandes vond dit een prima potje om na 51 minuten en een 1-0 voorsprong rood te pakken. Helaas, volgende thuiswedstrijd tegen Maidenhead weer proberen.

En dat lukt! 1-0, door wie anders dan Liam Nash. wederom 30+ goals dit seizoen en ook de hele belangrijke dus. De titel in de National League is voor ons! En dan begint nu het bouwen aan een nieuw team, want er zijn maar 8 spelers met doorlopende contracten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VKJkqK8.png

De Vanarama National League Golden Boot is gewonnen door Liam Nash (41 appearances, 32 goals) voor de 2e keer op rij. En ik wordt Manager of the Year, ook voor de 2e keer op rij.

Al met al een zeer geslaagd seizoen met de titel, promotie en een cup final. Helaas werd die verloren. Volgend seizoen eerst maar eens kijken wat voor kaliber spelers we kunnen halen, alvorens te beslissen of we 'slechts' voor handhaving gaan. Overigens heeft de Board besloten dat we Professioneel gaan worden, eens afwachten wat voor gevolgen dat gaat hebben. We zullen, omdat ons stadium nog in aanbouw is, gaan spelen in het Cherry Red Records Stadium voor maximaal 5.234 supporters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:21:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb eindelijk een zoon gekregen in FM :o Zoveel jaren gespeeld, nog nooit en nu eindelijk

Ik wil het alleen niet over zijn skills hebben ;(
Heb je daar een melding over gekregen? Is dan alleen zijn achternaam hetzelfde? Ik heb na 30 seizoenen volgens mij nog steeds geen zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:14:
[...]

Heb je daar een melding over gekregen? Is dan alleen zijn achternaam hetzelfde? Ik heb na 30 seizoenen volgens mij nog steeds geen zoon.
nope, maar zag de naam bij nieuwe jeugdspelers en bij relation sta ik als Father

[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 10-08-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:14:
[...]

nope, maar zag de naam bij nieuwe jeugdspelers en bij relation sta ik als Father
Toevallig voor het eerst een NL jeugdspeler gehad, dus die even gecheckt. Daar stond niks bij en bovendien heet hij ook totaal anders. Natuurlijk ook alle spelers met mijn achternaam bekeken. Ook daarbij geen zoon. Geen succes qua opvolging dus. Jorgen jr. laat hier nog even op zich wachten.

Edit: ik lees net een tweet van Miles Jacobson (baas SI) uit juli 2017. Kans van 1 op 10.000 newgens.
Per youth intake heb je zo'n 15 nieuwe spelers, dus na 30 jaar zit ik op 450 jeugdspelers. Dan hoef ik nog maar maximaal 9550/15 = 637 jaar te spelen. Tenzij iemand anders hem al na 3 seizoenen had. Dan moet ik voor dat statistische gemiddelde nog wat langer door. :p

@Supermach Mooi! Succes komend seizoen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

Toevallig voor het eerst een NL jeugdspeler gehad, dus die even gecheckt. Daar stond niks bij en bovendien heet hij ook totaal anders. Natuurlijk ook alle spelers met mijn achternaam bekeken. Ook daarbij geen zoon. Geen succes qua opvolging dus. Jorgen jr. laat hier nog even op zich wachten.

@Supermach Mooi! Succes komend seizoen. :)
Kans is 1 op 10.000 oid las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:41:
[...]

Kans is 1 op 10.000 oid las ik.
Yes, dat schreef ik net ook in mijn edit. Nog even doorspelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:41:
[...]

Yes, dat schreef ik net ook in mijn edit. Nog even doorspelen ;)
haha, dit is ook pas m'n 1e sinds CM92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Terranova Serieus? Wow.... ik speel ook al 20 jaar dit spel, als het niet langer is. Was het volgens mij ook nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:52:
@Terranova Serieus? Wow.... ik speel ook al 20 jaar dit spel, als het niet langer is. Was het volgens mij ook nog niet eerder tegen gekomen.
yup, bizar kleine kans dus :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ivysaur heeft het weer in zijn bolletje. Heb Claasen megapack gedownload. UK en Ierland in de editor data gedrukt. Even kijken wat ik er van kan maken bij de lokale Ierse amateur ploeg.

Barry Town is het niet geworden. Geen zin. o.a door de stresstest van WoW Classic en beta-testen van AoE II: DE.

Hoop dat het clubje van mijn favoriete dorp er bij zit. <3 Ben een rasechte Ierland liefhebber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b5tuqyon629wzr96Jma1V03N/thumb.jpg

Tering. Wat zijn ze slecht. . :o ik schaam me.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 11-08-2019 00:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Viel Spaß @Ivysaur
Yes indeed @Terranova

Ik probeer al sinds augustus 2041 om een Brazliaanse Amerikaan (of andersom) te overtuigen om voor de VS uit te komen. Hij wordt namelijk al jaren niet opgeroepen voor Brazilië en is zeer talentvol. Na tig afwijzingen, kreeg ik in november 2047 eindelijk de bevestiging dat hij voor mij wilde spelen. Hij moest alleen nog even met de andere partijen praten. Ik al blij en opgelucht; besluit die mafkees dat hij toch liever voor Brazilië wil uitkomen, omdat hij dan minder hoeft te reizen. Nou... dat klopt... je wordt namelijk niet opgeroepen pannenkoek. Dat scheelt inderdaad een hoop reizen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Jorgen Dank je wel! Het gaat voorlopig prima. Wat spelers aangetrokken, enzovoort. Wat spelers kwijt geraakt. Zo gaat dat op amateur-niveau.

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tDnzArCF8SZYrpVeJROCm2wn/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lfxMcdspUX294kAumdWCBE43/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hA2VbDTvBJYYFoNGCGpY8mA3/thumb.jpg

Voor meer plaatjes mag u vragen. d:)b *O*

Achtergrond:

In mijn jeugd gingen we elk jaar naar Glengarriff, Ierland. Als volwassene idem ditto. Ierland is het paradijs voor mij. Na jaren er van gedroomd te hebben heb ik eindelijk de stap gemaakt om naar Ierland te emigeren en in het vakantiehuisje te gaan wonen. Echter moet ik ook werk hebben en heb voor de grap een CV met mijn Cork City FM carriere verzonden naar een aantal amateurclubs in de regio.

Tot mijn verbazing werd ik aangenomen bij Kinsale. Yippie! Echter krijg ik niet zo heel veel salaris, dus ik werk voornamelijk in het dorp; o.a de pub en wat hand-en-pan diensten. Elke dag wanneer er getraind moet worden rij ik zo'n uurtje tot anderhalf naar Kinsale en terug. Gewoon omdat het kan.

De ultieme Ierse droom! Kijken hoe ver ik kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rk4rpyhtfv7ql7iofkSdo2eq/thumb.png

[ Voor 43% gewijzigd door Ivysaur op 11-08-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ivysaur Meen je dit nu echt? Of is dit het achtergrond verhaal van je FM-personage?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:05:
@Ivysaur Meen je dit nu echt? Of is dit het achtergrond verhaal van je FM-personage?
Het is autobiografisch, behalve het voetbalgedeelte. :9 Ik vis regelmatig in Kinsale. Vorig jaar nog in Old Head. Heb al jaren niet meer in de Bantry Baai gevist, omdat mijn oma onze boot heeft verkocht. Voor een schijntje. Hoi alcoholverslaving. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Ivysaur op 11-08-2019 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk! Dan is dit extra bijzonder voor je. Daarom speel ik met extra plezier in Duitsland. Ik heb daar zelf jaren gewoond.

Enne... dankjewel oma... :s

Mag ik u, met gepaste trots, presenteren: de nieuwe manager van FK IMT Novi Beograd!

Fudbalski Klub Industrija mašina i traktora (industriemachines en traktors) uit Novi Beograd (een nieuwe wijk/ gemeente van Belgrado) is gesitueerd op een steenworp afstand van de plek waar de Sava in de Donau uitmondt. Waar Brodarac ("de Veerman") qua naam mijn eerste voorkeur had, was het niet de verwachting dat die club snel vrij zou komen. In alle seizoenen tot nu toe, speelden ze afgelopen jaar voor de tweede maal in een speelbare divisie. Na degradatie bestaat de kans dat ik weer een eeuwigheid moest wachten en daar had ik geen trek in. De andere optie was Polet Dorcól een fusieclub met een stadion aan de oever van de Donau, maar ook die club deed het steeds net iets te goed, waardoor een managerwisseling uitbleef. Daarom de stap gewaagd naar FK IMT. We gaan hier vast weer veel plezier beleven. Met deze overstap kan ik ook mijn Donau-carrière weer een vervolg geven.

Ik heb besloten om nog 1 seizoen door te gaan als manager van de VS om zo nog een keer aan de Olympische Spelen deel te nemen. Dat vond ik vorige keer erg leuk, mede vanwege de 3 dispensatiespelers. Anyway, FK IMT dus. Een prachtige club, nog vrijwel zonder zilverwerk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vhdqxqb.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/welpw68.png

Bij dezen is dus ook mijn carrière bij Dunav Ruse tot een eind gekomen. Net als bij Farul heb ik toch wel binding met deze club en save gekregen, maar ja, je moet verder ;)

Overzicht van mijn palmares:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cG45jMC.png

Daarnaast ook 2 halve finales van de Champions League. Daarmee net iets minder hoog gereikt dan Farul, maar nog steeds een mooie prestatie.

Dunav bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Dunavlogo.jpg/266px-Dunavlogo.jpg

ФК ИМТ Нови Београд daar gaan we!

Afbeeldingslocatie: https://tmssl.akamaized.net//images/wappen/head/32113.png?lm=1530203175

Edit: bah, ik zie dat FM net wééééér mijn managersfoto heeft veranderd...

Er is nog wel enig werk aan de winkel...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zW5I1LO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DV2hbpX.png

Overigens met dit Dunav-team geëindigd:

GK

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JrWHWsY.png

VVL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/257odqT.png

VCL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2srtipj.png

VC

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PZKbMMt.png

VCR

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cE8DUNv.png

VVR

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3qk1Col.png

MCL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R2ca0TO.png

MCR

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rivTbLT.png

SCL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4lRoySY.png

SC

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TqFbMql.png

SCR

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KMlXLDw.png

reserves:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RpEEOFN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3CDjQTR.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GlFhAue.png

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2019 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O7xQobNfDPyyMFlkrvUKr1bT/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7A4mmWNayQjIs76b66rXD6rI/thumb.jpg

Tot nu toe kan het nog alle kanten op. 12 wedstrijden te gaan. Ben eigenlijk enkel aan het doorklikken, wedstrijden spelen, af en toe iemand ontslaan en een nieuwe amateur binnen halen, want er is niet heel veel te doen. Trainingen enzovoort stellen niet zo veel voor en ook vaak zinloos omdat amateurs niet zo veel trainen en gewoon weggeplukt kunnen worden :D

Gaat volgens mij best spannend worden die laatste wedstrijden. Gaan we promoveren?

[ Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 11-08-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen er gespeeld hebben met de clubs die ik in deze carrière getraind heb. :p

Edit: altijd leuk. Dunav koopt een speler van Farul, die gelijk scoort bij zijn debuut. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 12-08-2019 01:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kan eindelijk naar bed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FCyatOwJrdC9flWRQHaYNF2s/thumb.jpg

*O* d:)b *O*

Eens kijken of er een andere club mij wil overnemen. Anders wil ik gewoon doorgaan met Kinsale. Het doel is natuurlijk om een club in de Ierse eerste of tweede divisie te coachen. Daarna kampioen te worden en vervolgens een opstap maken naar Schotland of zelfs Engeland. Dat klinkt wel als een realistische carrière.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 12-08-2019 03:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 03:36:
Kan eindelijk naar bed

[Afbeelding]

*O* d:)b *O*

Eens kijken of er een andere club mij wil overnemen. Anders wil ik gewoon doorgaan met Kinsale. Het doel is natuurlijk om een club in de Ierse eerste of tweede divisie te coachen. Daarna kampioen te worden en vervolgens een opstap maken naar Schotland of zelfs Engeland. Dat klinkt wel als een realistische carrière.
FM is echt een grote boosdoener qua laat slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kinsale de reuzendoder. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sBSdUMy6rElVYORLl9o3eAwa/thumb.jpg

Okay even iets raars. Dus ik promo naar Divisie 2 Munster. Blijkbaar hadden we geen stadion, plotseling wil het bestuur een nieuw stadion bouwen. Kost maar even 430 000 euro. Waar halen ze het vandaan? Leuk een stadion 2500 paatsen. Tof! Denk dat de gemeente heeft betaald.

Daarnaast is de prognose om wederom te promoveren. :o What the hell. Ik ga het proberen. Tot nu toe hebben we een prima voorbereiding gehad dus ik denk dat dit seizoen een promotie moet opleveren. Erg realistisch vind ik het niet klinken, maar goed.

Morgen maar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Succes met je nieuwe club @Jorgen. Dat het maar weer net zo succesvol mag worden.

Heeft iemand al iets gehoord over een nieuwe FM? Meestal komen ze rond deze tijd wel met een aankondiging ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Goelan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:21:
Heeft iemand al iets gehoord over een nieuwe FM? Meestal komen ze rond deze tijd wel met een aankondiging ofzo.
Nog steeds niet. Deze vraag werd een paar weken terug ook al gesteld :P
Ik verwacht eigenlijk volgende week bij de Gamescom wel wat nieuws te horen over FM20, aangezien ze daar vorig jaar ook aanwezig waren als ik het goed heb.

Enige dat bevestigd is, is dat ie (als launch title) naar Google Stadia komt, maar dat is voor meer dan 75% van de spelers niet interessant denk ik, omdat FM op bijna alle hardware wel speelbaar is.
Bron: https://www.footballmanag...ager-debuts-new-platforms

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-08-2019 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 23:50

odan

The dark side is within all!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:56:
[...]

Nog steeds niet. Deze vraag werd een paar weken terug ook al gesteld :P
Ik verwacht eigenlijk volgende week bij de Gamescom wel wat nieuws te horen over FM20, aangezien ze daar vorig jaar ook aanwezig waren als ik het goed heb.

Enige dat bevestigd is, is dat ie (als launch title) naar Google Stadia komt, maar dat is voor meer dan 75% van de spelers niet interessant denk ik, omdat FM op bijna alle hardware wel speelbaar is.
Bron: https://www.footballmanag...ager-debuts-new-platforms
en voor de andere 25% ook niet want je kunt dan waarschijnlijk enkel de basegame zonder eigen updates/wijzigingen spelen ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

odan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

en voor de andere 25% ook niet want je kunt dan waarschijnlijk enkel de basegame zonder eigen updates/wijzigingen spelen ;)
Nja, ik ben wel geinteresseerd, mits het sneller werkt dan mijn laptop op de bank. Ik heb eigenlijk altijd zonder custom databases gespeeld, eigenlijk tot dit jaar.

Daarnaast zijn ze mod-support aan het bekijken, ik kan me voorstellen dat ze dat via Google Drive wel beschikbaar maken (in beperkte mate, in de toekomst). Maar voor mij is dat geen deal-breaker. Ik ga het gewoon proberen, dan zien we het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 23:50

odan

The dark side is within all!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Nja, ik ben wel geinteresseerd, mits het sneller werkt dan mijn laptop op de bank. Ik heb eigenlijk altijd zonder custom databases gespeeld, eigenlijk tot dit jaar.

Daarnaast zijn ze mod-support aan het bekijken, ik kan me voorstellen dat ze dat via Google Drive wel beschikbaar maken (in beperkte mate, in de toekomst). Maar voor mij is dat geen deal-breaker. Ik ga het gewoon proberen, dan zien we het wel :+
ik zou niet kunnen spelen zonder echte namen/logo's etc voor alles.

plus afhankelijk zijn van google voor mijn games.... steam heeft uiteraard ook zijn nadelen maar dan staat het tenminste wel op mijn eigen pc.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

odan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:02:
[...]

ik zou niet kunnen spelen zonder echte namen/logo's etc voor alles.

plus afhankelijk zijn van google voor mijn games.... steam heeft uiteraard ook zijn nadelen maar dan staat het tenminste wel op mijn eigen pc.
Groot gelijk hoor. Dat het lokaal staat bij Steam is zeker wel een voordeel, maar dat geeft ook wel 'nadelen'.
Alles valt of staat met de eisen die je stelt t.o.v. de mogelijkheden die je hebt, en die zijn gewoon voor iedereen compleet anders.

Ik verwacht ook niet dat het de heilige graal gaat zijn hoor, maar ik denk dat er zeker mensen zijn waarvoor het prima gaat werken (waaronder ikzelf, denk en hoop ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zit eigenlijk meer te wachten op een Football Manager zonder de jaartallen. Gewoon een doorlopende spel, met kwartaal, halfjaarlijkse en jaarlijkse updates. Met het oogpunt op dat lange savegame-manager, loyale managers enzovoort ook kunnen meegenieten van alle nieuw features enzovoort. Dat vind ik nogal een gemis. FM van nu is te veel gebaseerd op de topclubs en even snel pewpew prijzen winnen. ipv er ééntje van onderen pakken en die CL/EL waardig te maken. Dat kan voor sommige managers wel dik 1.5 jaar duren. En dan 'switch' je ook niet even snel naar een andere ploeg om weer opnieuw te beginnen met allemaal vreemdelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:22:
Ik zit eigenlijk meer te wachten op een Football Manager zonder de jaartallen. Gewoon een doorlopende spel, met kwartaal, halfjaarlijkse en jaarlijkse updates. Met het oogpunt op dat lange savegame-manager, loyale managers enzovoort ook kunnen meegenieten van alle nieuw features enzovoort. Dat vind ik nogal een gemis. FM van nu is te veel gebaseerd op de topclubs en even snel pewpew prijzen winnen. ipv er ééntje van onderen pakken en die CL/EL waardig te maken. Dat kan voor sommige managers wel dik 1.5 jaar duren. En dan 'switch' je ook niet even snel naar een andere ploeg om weer opnieuw te beginnen met allemaal vreemdelingen.
Behalve ik dan :P

Normaal begon ik ook altijd met de grote clubs hoor. Ajax, Barça, Juventus, etc. Dit is verfrissend en hier ben ik dan ook nog lang niet op uitgekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ivysaur schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:42:
Kinsale de reuzendoder. :+

[Afbeelding]

Okay even iets raars. Dus ik promo naar Divisie 2 Munster. Blijkbaar hadden we geen stadion, plotseling wil het bestuur een nieuw stadion bouwen. Kost maar even 430 000 euro. Waar halen ze het vandaan? Leuk een stadion 2500 paatsen. Tof! Denk dat de gemeente heeft betaald.

Daarnaast is de prognose om wederom te promoveren. :o What the hell. Ik ga het proberen. Tot nu toe hebben we een prima voorbereiding gehad dus ik denk dat dit seizoen een promotie moet opleveren. Erg realistisch vind ik het niet klinken, maar goed.

Morgen maar verder.
Of je hebt nu een lening, of er zou in het bericht moeten staan hoe ze de boel financieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
So far, so good. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k7qltwUIan82zz0j4FEMBmd3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4b0sfp5k6w1NNmjZTmdAcEBQ/thumb.jpg

Eigenlijk best saai zo. Door klikken, wedstrijdje toen, alt-tab naar iets anders, alt-tab terug, 'shout geven', alt-tab naar Tweakers ofzo. :+ Ik wil dit keer niet die sim-knop gebruiken. Heeft eigenlijk mijn Cork City-save verpest, want kon op een moment alle competitiewedstrijden wel simuleren omdat mijn team te goed werd.

Maar goed. Op naar Munster Senior Premier League. :D Met twee vingers in de neus.

@toolkist Het is dus een lening. Elke maand moeten we 2000 euro aflossen. Dus 15 jaar aflossen. Maar het maakt de situatie wel wankel. Hoop dat we worden overgenomen door een suikeroom, ofzo. Wel jammer dat Kinsale niet kan promoveren naar de tweede divisie van Ierland. Munster Senior Premier league is het maximaal haalbaar

[ Voor 17% gewijzigd door Ivysaur op 13-08-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom kan je niet promoveren, @Ivysaur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaap.
Ivysaur schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:22:
Hoewel ik je redenatie wel snap en volg denk ik dat wat jij voorstelt, niet (snel) gaat gebeuren is omdat SI zichzelf qua inkomsten hiermee in de vingers snijdt. Exact waarom EA met Fifa dit concept nog niet heeft toegepast.
Op 27 juni tweette Miles Jacobsen dat er 1.000.000 mensen zijn welke officieel eigenaar zijn van de PC/MAC versie. Laten deze mensen gemiddeld genomen 30 voor de game hebben betaald is dat een jaarlijkse opbrengst van 30.000.000 (and counting). Dat is serieus geld en wordt enkel behaald omdat mensen soort van verplicht worden om de nieuwe versie te kopen als zij de nieuwe rosters/teams etc willen. Voor een simpele patch die wat namen update is dit bedrag natuurlijk onacceptabel, los van de technische uitdagingen om uiteindelijk tig verschillende versies simultaan te moeten ondersteunen.

En los van voorgaande ben ik ook niet helemaal eens met jou conclusie waarop FM gebaseerd is: niemand schrijft je voor hoe je moet spelen. Volgens mij ben jijzelf & Jörgen bijvoorbeeld het levende voorbeeld hier van dat het ook creatief en anders kan. Dat het gros het wel op de manier doet welke je beschrijft als 'pewpew prijzen pakken' is ergens natuurlijk ook wel logisch; iedereen wil toch manager zijn van een grote club / grote spelers? De manier om dat te bereiken kan alleen verschillen omdat niet iedereen de tijd en of het geduld heeft om bijvoorbeeld van Kinsale of Farul een voetbalgigant te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ik herken mij wel in wat @Jaap. zegt. Ik vind het leuk om als eerste Ajax de CL te laten winnen. Daarna kies ik altijd een mindere club (wel met een redelijk niveau) om daar mee leuke prestaties neer te zetten. Ik heb niet meer de tijd (en drive) om clubs uit 4e of 5e divisies naar het hoogste niveau te brengen. Vroeger heb ik wel met Limerick FC de EL bestormt of met Notts County gepromoveerd naar de Premier League.

Echter, na een aantal jaar (ingame) ben ik er wel klaar mee. Regens vind ik leuk, maar een hele club met regens vind ik persoonlijk niet leuk meer. Er moeten nog wel real-life spelers aanwezig zijn. Wel erg leuk om jullie verhalen en enthousiasme te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
Miles Jacobson van Sports Interactive heeft aangegeven dat we pas tegen het einde van de maand iets horen over FM20.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

demo31051987 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:33:
Miles Jacobson van Sports Interactive heeft aangegeven dat we pas tegen het einde van de maand iets horen over FM20.

[Twitter]
Dat is dan nog ruim op tijd, voordat we een release in oktober of november zien, zoals alle jaren.

@Jaap. en @Goelan Ik hoop maar dat jullie het in elk geval leuk vinden om de avonturen met Farul, Dunav en IMT te lezen. Ik geniet ervan, dat zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 14-08-2019 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Begonnen met een erfenis van de vorige trainer op de 15e plaats (vd 16) met 14 punten uit 15 wedstrijden. Het seizoen voltooid met 44 punten uit 30 wedstrijden. Dat was genoeg voor de 7e plaats; een prima handhaving in de middenmooit en maar 1 punt achter de Europese play-offplaatsen.

Miljus is topscorer in de geschiedenis van IMT geworden en topscorer van de 2e divisie. De 7e plek in deze divisie is ook de hoogste positie in de clubgeschiedenis.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 14-08-2019 23:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kampioenenenen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vTiXLYUKA2tDLmZcvDcx1pab/thumb.jpg

Overname:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3DvVXfdxstgsUR0wb67q3lqm/thumb.jpg

Op naar de derde titel volgend seizoen. Zag ook dat er een vacature bij Cork City vrij was. Helaas wilden ze mij niet. Heb wel ontiegelijk veel aanbiedingen gekregen in het putje van Engeland. Hoogste club was Divisie 2 van Schotland. Maar omdat we kampioen zouden worden toch maar niet gedaan. Wat voor lulhannes ben ik dan om zomaar weg te gaan.

@Goelan Ik vind het juist leuker als er alleen maar regens zijn. Ik ken mijn clubje van gort tot haver. Elke jeugdtalent, elke speler, elke loyale 30er, etc. Het is super om een team te bouwen en te smeden. Heb wel eens spelers gehad die hun hele carriere bij Cork City bleven. Heb wel eens spelers gehad die voor miljoenen weg gingen. Dat is ook leuk. Dat na jaren, echt jaren, ineens clubs aan je beginnen te trekken en beginnen te smijten met 20 miljoen. Oke verkocht. Seizoen later willen ze iemand hebben voor 30, 40 , 50, 60, 80. Ga zo maar door. Dan weet je dat je het goed doet. Heb helaas met FM 19 Cork City eind 2018 en begin 2019 nooit een finale gewonnen. Enkel een El finale verloren en twee CL finales. Oof oof.

Had ik die save maar nooit verwijderd. Dacht dat ik nooit meer Fm zou spelen. :+ Maar fuck die insta-sim knop. Heeft alles verpest. :>

[ Voor 38% gewijzigd door Ivysaur op 14-08-2019 23:18 ]

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:17
maar nu doe je toch hetzelfde? Je start match, doet wat shouts en je gaat iets anders doen. Je keert terug en doet opnieuw hetzelfde,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Dat is dan nog ruim op tijd, voordat we een release in oktober of november zien, zoals alle jaren.

@Jaap. en @Goelan Ik hoop maar dat jullie het in elk geval leuk vinden om de avonturen met Farul, Dunav en IMT te lezen. Ik geniet ervan, dat zeker.
Ik lees de verhalen juist met veel plezier! Zeker, omdat ik het zelf nooit zo ver weet te schoppen.

@Ivysaur Ik vind regens in het begin leuk. Dan komt er uit je jeugdopleiding ineens een potentiële wereldtopper lopen. Daar moet je dan op de juiste manier mee om gaan anders blijft het 'maar' een leuke speler. Op een bepaald moment is er voor mij een soort van omslagpunt. Meestal heb ik het na 5 a 6 jaar in een save wel gezien. Dan ben ik uitgekeken op de spelers, de club etc.

Zelf ben ik gisteren in mijn derde seizoen met Sparta 6e geworden en we hebben ons geplaatst, via de play-offs, voor Europees voetbal. Dit had ik niet verwacht. Voor de winterstop stond ik nog 1e, maar je weet dat op een gegeven moment een terug val komt. De laatste periode ging het moeizaam. Vaak verloor ik in de laatste minuten van de wedstrijd. Dat je dan beloond wordt met Europees voetbal is erg gaaf. Ik ben zelfs uitgeroepen tot manager van het jaar.

Ik heb mijn grote talent (Tavsan) voor 10 miljoen weten te verkopen. Daarmee is mijn balans van 10 miljoen verdubbeld naar 20 miljoen. Daarnaast wordt op dit moment de club overgenomen. Ik ben benieuwd wat er van gaat komen. Stiekem hoop ik op een suikeroom, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om iedere keer de centen om te draaien voor die ene speler op de juiste plek. In de zomerstop moet ik wat overbodige spelers zien te lozen. Er komen nog een aantal transfervrije spelers binnen voor de breedte. Nu gaan zoeken naar buitenkansjes en wellicht wat gaan investeren in talenten. Dat heb ik eigenlijk tot op heden niet echt gedaan.

Wellicht is onderstaand filmpje ook interessant voor jullie:

[YouTube: Football Manager 2018 - Squad Building / Club DNA | Tips, tricks & guides]

Het is een filmpje van Leigh (FoxInTheBoxFM). Hij heeft vaak wel goede ideeën over waar je rekening mee dient te houden bij het bouwen van een team. Let bijvoorbeeld op spelers die niet houden van grote wedstrijden en een lage vastberadenheid. Deze spelers kan je beter niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Jorgen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:54:

Ik vind het juist leuk om ieders verhalen te lezen, ongeacht welke club er gemanaged wordt. Daarom is het ook zo mooi dat er dit jaar wat meer activiteit in is dan afgelopen edities.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Jaap. schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

Ik vind het juist leuk om ieders verhalen te lezen, ongeacht welke club er gemanaged wordt. Daarom is het ook zo mooi dat er dit jaar wat meer activiteit in is dan afgelopen edities.
De activiteit is wel een stuk meer inderdaad. Tijd voor een tweakers FM game, dat iedereen een speler maakt en de game dan gesimmed wordt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

De activiteit is wel een stuk meer inderdaad. Tijd voor een tweakers FM game, dat iedereen een speler maakt en de game dan gesimmed wordt :+
Leef je uit ;)
Klinkt zeker interessant. Alleen niet om zelf te doen, ik besteed m'n tijd liever aan met Fylde de Premier League en Europa veroveren ;)

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
Ik ben ook maar weer eens aan FM begonnen, In mijn game met Fc Twente begonnen in de KKD.
Weinig tot geen budget. Wel verrassend genoeg Boadu van Az kunnen huren.

Zijn er verder nog dingen die je in het begin van de game anders moet doen ten opzichte van vorige edities? Of is veel al hetzelfde?

Moet wel wennen aan deze manier van tactiek instellen.

• Terranova
toolkist schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Leef je uit ;)
Klinkt zeker interessant. Alleen niet om zelf te doen, ik besteed m'n tijd liever aan met Fylde de Premier League en Europa veroveren ;)
Haha, zoveel tijd kost het ook weer niet. Seizoentje simuleren, paar screenshots maken etc. Kan prima als je niet actief FM speelt. Op andere plekken waar dit gedaan werd ging de savegame ook online. Zodat meerdere mensen konden simuleren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat we ook kunnen doen is een bepaalde challenge starten. Beetje verhaal eromheen en regels bedenken en kijken wie daarin het eerste klaar is, of bijv. de meeste punten haalt, etc.

@Goelan Ik ben zelf ook nog nooit zo ver geweest hoor. Ruim 30 seizoenen inmiddels nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 15-08-2019 18:16 ]

• toolkist
  • Niet online
Lorenzoaliandro schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:42:
Ik ben ook maar weer eens aan FM begonnen, In mijn game met Fc Twente begonnen in de KKD.
Weinig tot geen budget. Wel verrassend genoeg Boadu van Az kunnen huren.

Zijn er verder nog dingen die je in het begin van de game anders moet doen ten opzichte van vorige edities? Of is veel al hetzelfde?

Moet wel wennen aan deze manier van tactiek instellen.
T.o.v. FM 2018 zijn de tactieken met 3 centrale spitsen (en überhaupt veel spelers centraal in de as) minder sterk gemaakt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een vierde plaats en dus geen eremetaal op de Olympische Spelen van 2048 is mijn laatste wapenfeit als bondscoach van alle vertegenwoordigde elftallen van de VS. Ik ben tussen 4 augustus 2041 en 8 augustus 2048 in totaal 7 jaar en 5 dagen aan het roer geweest en heb daarin 11 prijzen gewonnen. Dat is er 1 meer, dan alle 4 de bondscoaches voor mij. :D Daarnaast nog een handvol tweede plaatsen bij de Concacaf Nations League A (2x); Pan American Games (1x) en de Concacaf Olympische Kwalificatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhQ5Q2k.png

Aantal zeer mooie spelers in mijn teams mogen hebben, waaronder Chance Venegas en Gene Galvan. Beiden begonnen bij LA Galaxy, waarbij Galvan ook nog enkele seizoenen in de Eredivisie bewonderen was in het shirt van Vitesse.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OdCsLnN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1I5Mcj7.png

Ik weet nog niet of ik al meteen weer een nieuwe internationale job ambieer. Als ik iets op mijn pad tegenkom, dan graag weer een land met potentie en interessante competities.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bah, al mijn keepers zijn met vrije transfers vertrokken. Als semi-professionele club is het kennelijk ondoenlijk om je spelers aan je te binden. :-( En natuurlijk wil géén enkele spelers tekenen bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Jorgen Ik ben nu ook bezig om te zorgen dat al mijn spelers bij Kinsale blijven, hehe.

edit: Laat maar. Heb net een uitnodiging ontvangen van Finn Harps. Zij zitten in de Tweede Divisie van Ierland. Dus een flinke stap omhoog. Even wikipedia raadplegen ivm historie, enzovoort. Zou mooi zijn als ik Finn Harps kan promoveren naar de Eerste Divisie. En daar opgepakt worden door Cork City, Dundalk, Derry of Shamrock Rovers <3

Leuke save, denk ik zo. Van de kelder van Ierland, naar hopelijk de top in Engeland. Eerst maar kijken of Finn Harps mijn daadwerkelijk aannemen. Heb een paar toffe talentjes op het oog.

Edit2: Jammer. Ze wilden me niet hebben. Dan maar Kinsale voor een derde keer op een rij kampioen maken.

[ Voor 86% gewijzigd door Ivysaur op 15-08-2019 23:47 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste