Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Of herkijk eens de eerste seizoenen van TNG om wat tenenkrommend acteerwerk en slechte verhalen te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
D-Three schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:01:
Of herkijk eens de eerste seizoenen van TNG om wat tenenkrommend acteerwerk en slechte verhalen te zien :P
Klopt ook... TNG begon pas goed/beter te worden in s3 en met later het aantrekken van oa. Braga als schrijver.

Maar steward speelt imho niet de beste rol van zijn leven

Voyager was overigens ook een slepend drama totdat de Borg in the picture kwamen... Toen begon het pas goed/beter te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door LaFleche op 09-05-2022 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Spooksel

Spooksel!

Ik heb echt enorm last van 'mixed feelings' over deze finale (en het seizoen in z'n geheel).

Het ging allemaal wel weer enorm snel en makkelijk in deze 'finale'. Van het redden van de Europa missie (super weirde lanceerplek trouwens, in het echt zou dat sowieso vanaf Cape Canaveral geweest zijn), het dwarsbomen van Soong en dan Borg queen Agnes die bij de Federation wil en meteen maar even de vloot gebruikt voor een mega schild.

Het verhaal van Rios vond ik wel mooi afgesloten in ieder geval, dat was een pluspunt. Dat in tegenstelling tot het terug brengen van Elnor door Q, man man man... Dat hadden ze toch beter kunnen oplossen zodat we niet 6 afleveringen achter elkaar gejank en drama van Raffi gehad hadden.

Ow well.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Spooksel schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:00:
Ik heb echt enorm last van 'mixed feelings' over deze finale (en het seizoen in z'n geheel).

Het ging allemaal wel weer enorm snel en makkelijk in deze 'finale'. Van het redden van de Europa missie (super weirde lanceerplek trouwens, in het echt zou dat sowieso vanaf Cape Canaveral geweest zijn), het dwarsbomen van Soong en dan Borg queen Agnes die bij de Federation wil en meteen maar even de vloot gebruikt voor een mega schild.

Het verhaal van Rios vond ik wel mooi afgesloten in ieder geval, dat was een pluspunt. Dat in tegenstelling tot het terug brengen van Elnor door Q, man man man... Dat hadden ze toch beter kunnen oplossen zodat we niet 6 afleveringen achter elkaar gejank en drama van Raffi gehad hadden.

Ow well.
Eens. Eigenlijk volgde het hele seizoen de opbouw van een enkele aflevering van TNG:
  1. Er is een probleem en een b-verhaal
  2. away mission, complicaties en zoeken naar oplossingen tot 6 minuten voor het einde
  3. implementatie van de oplossing en de planeet is gered binnen 5 minuten, problemen? welke problemen?! go team!!
  4. afsluiting en afscheid van de "alien/planet of the week"
Meer tempo in het midden zou een beter verhaal in de laatste 2 afleveringen hebben kunnen opleveren. Rios was top, de rest was ernstig gehaast. Jammer maar ach, nog steeds beter dan DIS :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 09:11
Tsja, van het weekend de laatste aflevering gekeken en het even paar daagjes laten bezinken. Eigenlijk klopt er weinig van:
  • De Borg is de Borg niet meer. Ze hebben zich 400 jaar verstopt en zijn blijkbaar nooit de "oude" Borg tegen gekomen.
  • Q is Q niet meer. Opeens heeft hij allemaal emoties die hij voorheen niet had.
  • Als ik me niet vergis had Guinan Picard (en Data) al eens ontmoet in de jaren 1890 in een TNG episiode.Nu hadden we opeens een jongere Guinan die van niets wist.
  • Iedere voorouder lijkt precies op nakomelingen van 400 jaar later
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Met alle respect voor Patrick Stewart, maar zijn acteerwerk was niet geweldig. Hij heeft natuurlijk een respectabele leeftijd bereikt, maar soms kon ik het niet aanzien. Het oude gezegde: Stop op je hoogtepunt gaat nog steeds op. Hij doet nu alleen afbreuk aan Picard. Dit wordt ook niet geholpen door het slechte script. Die hele "mommy-issues" verhaallijn voegde weinig toe. Sowieso waren er teveel afleveringen waar eigenlijk niets interesants gebeurde.

En dan de finale. Opeens is er een grote bedreiging maar als we allemaal onze schilden aanzetten is het zo voorbij. Alsof het allemaal op het laatste moment bedacht is. Het voelt allemaal als slechte fan-fiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
Als ik me niet vergis had Guinan Picard (en Data) al eens ontmoet in de jaren 1890 in een TNG episiode.Nu hadden we opeens een jongere Guinan die van niets wist.
Jonge Guinan reist naar 21e eeuw.

Oudere Guinan reist naar 19e eeuw.

Simpel toch?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
NitroX infinity schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Jonge Guinan reist naar 21e eeuw.

Oudere Guinan reist naar 19e eeuw.

Simpel toch?
Niet echt. Ik heb nog nergens gehoord dat Guinan kan tijdreizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:13
Niet te hard over nadenken :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Excuus schijnt te zijn dat in de tijdlijn van de Picard serie de gebeurtenissen uit die TNG aflevering nooit gebeurd zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Daar is inderdaad over geschreven;
“Guinan does not recognize Picard in 2024. Fans might be briefly confused by this because she did meet him on Earth in 1893 in ‘The Next Generation.’ The reason that she doesn’t recognize Picard is that he’s traveled from a future in which Starfleet doesn’t exist, and therefore the whole thing with Data’s head in ‘Time’s Arrow’ never happened.” In other words, the alternate reality Picard was too busy conquering and never traveled back in time to 1893, so he never met Guinan then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Destiny schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:40:

[..]

En dan de finale. Opeens is er een grote bedreiging maar als we allemaal onze schilden aanzetten is het zo voorbij. Alsof het allemaal op het laatste moment bedacht is. Het voelt allemaal als slechte fan-fiction.
De bedreiging is helemaal niet voorbij. De Borg Queen gaf ook al aan dat ze poortwachters zouden zijn om de tunnel in de gaten te houden omdat ook zij niet wisten wie/wat er achter zat. Dat zal dan vermoedelijk in het 3e seizoen weer opgepikt worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Wildfire schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:58:
[...]

De bedreiging is helemaal niet voorbij. De Borg Queen gaf ook al aan dat ze poortwachters zouden zijn om de tunnel in de gaten te houden omdat ook zij niet wisten wie/wat er achter zat. Dat zal dan vermoedelijk in het 3e seizoen weer opgepikt worden.
Oh ja, de "cliffhanger". Ben vooral benieuwd welk excuus ze nu weer gaan gebruiken om Picard van zijn pensioen terug te halen. "Er kwam iets door de wormhole en ze vroegen naar Picard".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

bevat SPOILERS:

ik heb het 2e seizoen bekeken, op zich een leuk seizoen maar zeker na de 6e aflevering werd het wat matigjes. Ook minder goed dan seizoen 1, en de laatste aflevering was echt belachelijk met een lesbische 7 en die belachelijke Queen. Daarvoor was Jurati wel mooi gefilmd in haar rode jurk. Alsof de karaktermoord op 7 of 9 nog niet genoeg was (verbitterde zuipschuit) komen ze hier aanzetten met het feit dat ze lesbisch is. Dat slaat toch nergens op, ze was met Chakotay getrouwd in Voyager, echt belachelijk dit. Ook het feit dat de Queen menselijke emoties heeft slaat nergens op, in Voyager was ze rationeel en gevoelloos. En dan Wesley Crusher er nog even op een rare manier doorheen mixen... Ik tolereer veel maar dit is echt slecht geschreven wat mij betreft, lijkt wel een persiflage van star trek. Zelfs voor star trek begrippen heeft dit 2e seizoen in bepaalde opzichten geen geloofwaardigheid.

Ik vraag me trouwens af of de acteurs er zelf geen moeite mee hebben om hun rollen te spelen, zoals Jery Ryan bijv, die een best wel rare 7 speelt.
LaFleche schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:25:
Voyager was overigens ook een slepend drama totdat de Borg in the picture kwamen... Toen begon het pas goed/beter te worden.
Ik vond Voyager vanaf het begin erg goed, meningen verschillen...

[ Voor 24% gewijzigd door Salvatron op 25-05-2022 06:49 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Salvatron schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:42:
Alsof de karaktermoord op 7 of 9 nog niet genoeg was (verbitterde zuipschuit) komen ze hier aanzetten met het feit dat ze lesbisch is. Dat slaat toch nergens op, ze was met Chakotay getrouwd in Voyager, echt belachelijk dit.
Want mensen kunnen geen romantische gevoelens voor hetzelfde geslacht krijgen nadat ze met iemand getrouwd zijn geweest van het andere geslacht?

Maar goed, buiten dat, vond ik het een heel vermakelijk seizoen. Ja, het was een totaal andere stijl dan we gewend zijn, maar als je er voor open staat was het nog steeds een leuk verhaal.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Salvatron schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:42:
bevat SPOILERS:

ik heb het 2e seizoen bekeken, op zich een leuk seizoen maar zeker na de 6e aflevering werd het wat matigjes. Ook minder goed dan seizoen 1, en de laatste aflevering was echt belachelijk met een lesbische 7 en die belachelijke Queen. Daarvoor was Jurati wel mooi gefilmd in haar rode jurk. Alsof de karaktermoord op 7 of 9 nog niet genoeg was (verbitterde zuipschuit) komen ze hier aanzetten met het feit dat ze lesbisch is. Dat slaat toch nergens op, ze was met Chakotay getrouwd in Voyager, echt belachelijk dit. Ook het feit dat de Queen menselijke emoties heeft slaat nergens op, in Voyager was ze rationeel en gevoelloos. En dan Wesley Crusher er nog even op een rare manier doorheen mixen... Ik tolereer veel maar dit is echt slecht geschreven wat mij betreft, lijkt wel een persiflage van star trek. Zelfs voor star trek begrippen heeft dit 2e seizoen in bepaalde opzichten geen geloofwaardigheid.
Ja, ik vond het ook triest. Spijt dat ik de serie afgekeken hebt (je hoopt dat het op een gegeven moment beter gaat worden). Dus voor mij geen S3 Picard meer.

Ben trouwens ook afgehaakt bij Discovery. Te veel onlogisch gedoe en knipperende lampjes.
Strange New Worlds vind ik tot dusverre een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

leejoow schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:55:
[...]

Want mensen kunnen geen romantische gevoelens voor hetzelfde geslacht krijgen nadat ze met iemand getrouwd zijn geweest van het andere geslacht?
ik was ff vergeten dat ze ook nog bi zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:31

SkyStreaker

Move on up!

Wesley Crusher betekent gewoon de introductie van een spin-off, wedden?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

leejoow schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:55:
[...]

Maar goed, buiten dat, vond ik het een heel vermakelijk seizoen. Ja, het was een totaal andere stijl dan we gewend zijn, maar als je er voor open staat was het nog steeds een leuk verhaal.
Het is vermakelijke scifi, absoluut. Maar ik vind het niet echt star trek.

Te veel actie, te veel trauma als backstory character binding, te weinig ontdekkingsreis. In verschillende opzichten doet Strange New Worlds het (tot nu toe) beter, vind ik.
SkyStreaker schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:09:
Wesley Crusher betekent gewoon de introductie van een spin-off, wedden?
Ik denk niet dat Will Wheaton er open voor staat om een serie te dragen... Hij heeft is er redelijk open over dat hij best wel wat mentale problemen heeft overgehouden aan TNG, en in bijvoorbeeld dit interview geeft hij wel aan dat hij een mooie plek heeft in het universum, maar ook dat hij juist van die kleinere rol houd:
wouldn’t have known how to appreciate the opportunity and the privilege of being a small part of every show instead of a slightly larger part of a single show. I am in a place now where I can appreciate this, and I can love it, and I can extract maximum value from it and get the most amazing experience out of the entire thing.
Maar goed, dat betekend nog niet dat hij niet de intro kan zijn van de organisatie en dat ze vanaf daar de spinoff verder nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 25-05-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:24
Salvatron schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:28:
[...]

ik was ff vergeten dat ze ook nog bi zou kunnen zijn
Ik heb over dat hele lesbische/bi-verhaal nagedacht. Ben ik nou zo bekrompen, of is het schrijfwerk ruk, of iets anders? An sich is er niks mis mee dat Seven bi of lesbisch zou zijn. Het probleem wat ik er vooral mee heb, is dat het mij veel te geforceerd over komt. We hebben on-screen amper iets gezien waarom die twee elkaar nou leuk vinden. Daarnaast zie ik amper chemie tussen die twee. Net als dat sommige hetro-stellen in film niet werken omdat er geen chemie is tussen de acteurs vind ik dat hier ook. En daarnaast zijn deze twee alleen maar aan het zeiken en bitchen geweest. Ik heb er geen enkel moment Seven en Rafi leuk of interessant gevonden om naar te kijken. Alleen de worsteling van Seven met haar borg-verleden en hoe blij ze is dat ze geen implants meer heeft kon ik waarderen als character development. Dat past bij de Seven die ik ken.

Mijn conclusie is daarom dat de relatie van Seven en Rafi mij veel te geforceerd over komt om een bi/lesbische relatie in de serie te schrijven. En dat geforceerde is precies hetgene wat mij is zoveel films en series extreem tegen begint te staan. Zie praktisch de hele cast van Discovery bijvoorbeeld. Dat Seven lesbisch of bi zou zijn kan mij eigenlijk niet eens zoveel schelen, als het maar interessant is. Als je Arcane gekeken hebt (zeer aan te raden!) dan komen daar ook same-sex relaties in voor. Maar dat voelt natuurlijk en de personages zijn interessant, daar heb ik mij geen seconde aan gestoord.

TL;DR
Kortom, Seven bi/lesbisch, /care. In dit geval veel te geforceerd en extreem onboeiend = cringe.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Destiny schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:40:
spoiler:
Lijkt het einde van S1 wel... Alles gaat mis en opeens is daar Riker met een hele vloot. Problem solved. Totaal geen verhaalontwikkeling. Nu weer net zo.

Ook vond ik de reis naar de huidige tijd veel te veel aanvoelen als "Lekker goedkoop, geen sci-fi sets nodig". Een beetje zoals de "clip shows" van de jaren '80.

Wel vond ik het iets beter dan S1 want het verhaal werd tenminste niet overschaduwd door alle "toevallige" fan service herenigingen met de oude crew. Maar al met al vond ik het weer een teleurstelling, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
GekkePrutser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:56:
[...]

spoiler:
Wel vond ik het iets beter dan S1 want het verhaal werd tenminste niet overschaduwd door alle "toevallige" fan service herenigingen met de oude crew. Maar al met al vond ik het weer een teleurstelling, helaas.
spoiler:
Dat hebben ze bewaard voor het derde seizoen, daar komt blijkbaar de oude crew weer in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
GekkePrutser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:56:
[...]

spoiler:
Lijkt het einde van S1 wel... Alles gaat mis en opeens is daar Riker met een hele vloot. Problem solved. Totaal geen verhaalontwikkeling. Nu weer net zo.

Ook vond ik de reis naar de huidige tijd veel te veel aanvoelen als "Lekker goedkoop, geen sci-fi sets nodig". Een beetje zoals de "clip shows" van de jaren '80.

spoiler:
Ik heb het einde van het 2de seizoen nog niet gekeken, ik heb gister deel 9 gekeken. Ik vind het ook niet echt een star trek gevoel hebben. Wel interessant hoe het Soong verhaal verder gaat, en lastig te begrijpen dat de schrijvers met een dochter android op de proppen komen, waar Soong het niet voor elkaar krijgt haar werkend/levend te houden, en uiteindelijk Lore en dan Data zou moeten krijgen, Kheb ze nooit over een dochter gehoord, Maar oke. Wat ik dan daarvan dat verhaal wel weer makkelijk gevonden vind.. Is dat ze met Q aankomen, en Soong naar de dark side gaat. En het dus in deze realiteit bestaat. Ze hebben dan alles nog open qua 'script geschied herschrijving'. Elke 'al geschreven aflevering' kan je dan een draai geven, tja, Ach als het maar gaat kloppen en plausibel is, dan vind ik dat nog wel oke. Maar het is wel wat "bij gebrek aan betere verhalen situatie" met die schrijvers zeg, pff
En met Picard zijn moeder, dat vind ik ook niet echt star trek, Maar het zal wel nodig zijn voor het verhaal ergens. afwachten.

Maar wordt het wel afwachten??, want als ik jou verhaal van afl 10 hoor, kan het dus afgelopen zijn met de serie Picard, maar ik hoop van niet. Want ik vind ze(de schrijvers) nogal heen en weer grijpen met de karakters en relaties om de hedendaagse maatschappij te laten weerklinken, Maar die toevoeging aan hun karkaters blijf bij dit wat we tot nu toe zien, zeer open en irrelevant voor de serie Picard.

En dat doet veel mensen die kijken geen goeds als dit het laatste seizoen zal zijn. Ze moeten wel door nu om een complete flop te voorkomen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:51:
[...]

spoiler:
Ik heb het einde van het 2de seizoen nog niet gekeken, ik heb gister deel 9 gekeken. Ik vind het ook niet echt een star trek gevoel hebben. Wel interessant hoe het Soong verhaal verder gaat, en lastig te begrijpen dat de schrijvers met een dochter android op de proppen komen, waar Soong het niet voor elkaar krijgt haar werkend/levend te houden, en uiteindelijk Lore en dan Data zou moeten krijgen, Kheb ze nooit over een dochter gehoord, Maar oke. Wat ik dan daarvan dat verhaal wel weer makkelijk gevonden vind.. Is dat ze met Q aankomen, en Soong naar de dark side gaat. En het dus in deze realiteit bestaat. Ze hebben dan alles nog open qua 'script geschied herschrijving'. Elke 'al geschreven aflevering' kan je dan een draai geven, tja, Ach als het maar gaat kloppen en plausibel is, dan vind ik dat nog wel oke. Maar het is wel wat "bij gebrek aan betere verhalen situatie" met die schrijvers zeg, pff
En met Picard zijn moeder, dat vind ik ook niet echt star trek, Maar het zal wel nodig zijn voor het verhaal ergens. afwachten.

Maar wordt het wel afwachten??, want als ik jou verhaal van afl 10 hoor, kan het dus afgelopen zijn met de serie Picard, maar ik hoop van niet. Want ik vind ze(de schrijvers) nogal heen en weer grijpen met de karakters en relaties om de hedendaagse maatschappij te laten weerklinken, Maar die toevoeging aan hun karkaters blijf bij dit wat we tot nu toe zien, zeer open en irrelevant voor de serie Picard.

En dat doet veel mensen die kijken geen goeds als dit het laatste seizoen zal zijn. Ze moeten wel door nu om een complete flop te voorkomen.
Nee, het volgende seizoen (3) wordt het laatste (is geen spoiler volgens mij, want het gaat niet over de inhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 09:45
Luuk1983 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:48:
[...].
TL;DR
Kortom, Seven bi/lesbisch, /care. In dit geval veel te geforceerd en extreem onboeiend = cringe.
Tldr: ja, dat ligt aan het schrijfwerk. Dat is over de hele linie gewoon ruk.

Star Trek is altijd progressief geweest, dus dat een flink deel van het hele woke gebeuren er in zou voorkomen, is te verwachten. Alleen wordt zo ongeveer alles waar de woke beweging voor staat er met de haren bijgesleept. In der Beschränkung zeigt sich der Meister. Nu ben ik zelf ook vrij liberaal, maar een verbod voor de gehele schrijversstaf om ooit nog een woord op papier te zetten zou me niet verkeerd uitkomen.

Gelukkig is SNW vooralsnog goed te pruimen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
DappereDodo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 06:30:
[...]
Star Trek is altijd progressief geweest, dus dat een flink deel van het hele woke gebeuren er in zou voorkomen, is te verwachten. Alleen wordt zo ongeveer alles waar de woke beweging voor staat er met de haren bijgesleept. [...]
Weet je wat het tegenovergestelde is van haat? Het is niet liefde, maar onverschilligheid. Star Trek was altijd progressief in dat het er niet toe deed dat Uhura zwart is, of Janeway een vrouw. Antiracisme (woke) als tegenhanger van racisme is niet het tegenovergestelde, maar exact dezelfde nare manier van hokjesdenken (alleen dan gespiegeld). De reflectie van een racist is nog steeds een racist. De hele woke ideologie veeg ik om dezelfde reden van tafel dat ik ook niet geïnteresseerd ben in extreem rechts gedachtengoed - van hetzelfde laken een pak. Het is geen verrassing dat ze elkaar altijd zo gemakkelijk weten te vinden.

Dit is de reden waarom Picard zo aanstootgevend is; het gebruikt een oprecht progressief instituut, slaat het stuk en bouwt het opnieuw op in de naam van progressiviteit 2.0, maar iedereen die gewend is om niet in hokjes te denken -veelal dankzij Star Trek- ziet onmiddellijk dat hier geen enkele vooruitgang mee wordt geboekt. De serie zit erg slecht in elkaar, maar de politieke golf waarop het allemaal is gestoeld maakt er echt een wankel, incoherent geheel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
Gisteren de laatste aflevering van Seizoen 2 gekeken.
De verhaallijn over 10 episodes uitgesmeerd blijft lastig te volgen (was in seizoen 1 beter te doen) en zeker als je zoals ik helemaal niks met Q of wat voor verhaallijnen die daarmee samenhangen op heb.
Patrick Stewart komt nu toch over als een oude breekbare man (is ie waarschijnlijk ook) en dat draagt niet bij aan de dynamiek die Star Trek toch met zich mee hoort te dragen overigens met groot respect voor Stewart.
Strange New Worlds laat zien hoe het wel moet en ook nog eens met riante kijkcijfers en recensies.
Verhalen die over 1 of 2 episodes worden uitgesmeerd maximaal zodat je niet iedere week jezelf zit af te vragen "waar zit ik ook alweer in het verhaal".

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
Er is een Comic-Con teaser voor Picard S3 waarbij we LaForge, Crusher en Worf te zien krijgen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 08:25

GeeBee

Oddball

Picard S3 met LaForge, Worf, Troy, Riker en Crusher...
Star Trek: The Elderly Generation?

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 27-07-2022 11:08 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GeeBee schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:05:
Picard S3 met Riker, LaForge, Worf, Troy en Crusher...
Star Trek: The Elderly Generation?
Patrick Stewart wilde van Picard niet een soort vervolg van TNG maken omdat hij het idee had dat TNG perfect was en ze dat hoofdstuk goed hadden afgesloten. Dat konden ze alleen maar verpesten volgens hem. En met goede reden. Als ik seizoen 1 en 2 zie, dan ben ik vooral bang dat ze het keihard gaan verpesten. Van mij had Picard gewoon mogen stoppen, er is geen hoop voor die show. Iedereen van de cast is sowieso gewoon te oud. Je kan er eigenlijk geen actieseizoen van maken, want dat was in 2002 al awkward toen Riker de actieheld ging spelen in Nemesis. Naja we gaan het zien...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:25
Met @Luuk1983 inderdaad. De schrijvers hebben duidelijk geen idee wanneer ze moeten stoppen. Of zou het paramount zijn die loopt te pushen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Webgnome schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:26:
Met @Luuk1983 inderdaad. De schrijvers hebben duidelijk geen idee wanneer ze moeten stoppen. Of zou het paramount zijn die loopt te pushen?
Oh natuurlijk pushed Paramount. alle streaming diensten struikelen over elkaar en het is heel duidelijk dat kwantiteit absoluut voor kwaliteit gaat. En Paramount heeft baat bij zoveel mogelijk Star Trek, net als dat Disney+ vast heeft bij zoveel mogelijk Star Wars en Marvel. Ik denk dat de matige kwaliteit ze uiteindelijk heel hard gaat bijten, maar dat hebben ze nog niet door. Voor nu is het voor hen vooral zoveel mogelijk content te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Van de kwaliteit hoeven ze het niet te hebben. Paramount schiet zichzelf, zoals zo vaak, in de voet door Star Trek iets exclusiefs Amerikaans te maken door bijv. hun streamingdienst niet in Europa ( of heel mondjesmaat ) te willen uitrollen. Dat is ook een reden dat Star Trek in europa lang niet zo groot is als zou kunnen.

maar dat is misschien meer voer voor het algemene star trek topic..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Webgnome schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:33:
Van de kwaliteit hoeven ze het niet te hebben. Paramount schiet zichzelf, zoals zo vaak, in de voet door Star Trek iets exclusiefs Amerikaans te maken door bijv. hun streamingdienst niet in Europa ( of heel mondjesmaat ) te willen uitrollen. Dat is ook een reden dat Star Trek in europa lang niet zo groot is als zou kunnen.

Wij krijgen elk moment SkyShowtime, wat een samenwerking tussen verschillende partijen is hier in Europa, met als het goed is de content van Paramount+. Nou moet ik zeggen dat alleen Strange New Worlds mij zou doen overwegen voor zo'n dienst te betalen en eventueel lower decks seizoen 3 als deze niet op Amazon Prime of Netflix komt, voor de rest hoef ik het niet te doen (qua Star Trek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Even terug over Seizoen 3 van Picard; is Jonathan Frakes flink afgevallen? In seizoen 1 was hij volgens mij veel voller in zijn gezicht. Ik vond in de teaser van een tijd terug al dat hij dunner leek, maar dat zie ik nu ook in al het nieuwe materiaal. Iemand anders dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Luuk1983 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Oh natuurlijk pushed Paramount. alle streaming diensten struikelen over elkaar en het is heel duidelijk dat kwantiteit absoluut voor kwaliteit gaat. En Paramount heeft baat bij zoveel mogelijk Star Trek, net als dat Disney+ vast heeft bij zoveel mogelijk Star Wars en Marvel. Ik denk dat de matige kwaliteit ze uiteindelijk heel hard gaat bijten, maar dat hebben ze nog niet door. Voor nu is het voor hen vooral zoveel mogelijk content te genereren.
matige kwaliteit qua verhaallijn dan, want de CGI is zeer goed en het acteerwerk is ook prima en de personages zijn ook wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Salvatron schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:24:
matige kwaliteit qua verhaallijn dan, want de CGI is zeer goed en het acteerwerk is ook prima en de personages zijn ook wel goed.
Als het om Picard en Discovery gaat, dan vind ik de look/CGI het enige pluspunt. De verhaallijn en de personages kunnen me op een paar na helemaal niks interesseren. Ik baal daarom ook als een stekker dat van alle personages van Picard die er waren uitgerekend Rafi terugkomt voor seizoen 3, veruit het meest vervelende en onboeiende personage van heel Picard naar mijn mening. En Discovery...ik neem niet eens de moeite meer om seizoen 4 te gaan kijken, zo weinig interesseert het mij... Na drie seizoenen weet ik nog steeds maar de naam van drie personages ofzo, want alles draait om ruimte Jezus Burnham, wat een narcistische huilebalk is die alle regels breekt als het haar uitkomt maar toch door iedereen op haar handen gedragen wordt en persoonlijk alle problemen van de hele melkweg weet op te lossen. Maar uiteraard is het prima als jij je er wel mee vermaakt natuurlijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 27-07-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Luuk1983 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Als het om Picard en Discovery gaat, dan vind ik de look/CGI het enige pluspunt. De verhaallijn en de personages kunnen me op een paar na helemaal niks interesseren. Ik baal daarom ook als een stekker dat van alle personages van Picard die er waren uitgerekend Rafi terugkomt voor seizoen 3, veruit het meest vervelende en onboeiende personage van heel Picard naar mijn mening. En Discovery...ik neem niet eens de moeite meer om seizoen 4 te gaan kijken, zo weinig interesseert het mij... Na drie seizoenen weet ik nog steeds maar de naam van drie personages ofzo, want alles draait om ruimte Jezus Burnham, wat een narcistische huilebalk is die alle regels breekt als het haar uitkomt maar toch door iedereen op haar handen gedragen wordt en persoonlijk alle problemen van de hele melkweg weet op te lossen. Maar uiteraard is het prima als jij je er wel mee vermaakt natuurlijk!
discovery heeft inderdaad matige personages ook al vond ik die aziatische vrouw Michelle Yeon oid die de koningin speelt wel goed. Maar Picard is wat mij betreft gewoon goed qua personages, ook Rafi vind ik niet beroerd hoewel de actrice haar personage wel wat minder goed speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Webgnome schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:33:

Wat ik gewoon heel raar zou vinden. Wat ik vermoed (geen cijfers) dat er meer ST fans buiten de VS zijn dan in de VS. Vooral in Duitsland is sci-fi populair. Mocht dat zou zijn, zou je toch verwachten dat ze meer wereldwijd promoten. En ook de ST series op een wereldwijd publiek afstemmen, i.p.v. voornamelijk Amerikaanse grapjes en cultuur verwerken in de verhaallijnen (wat je vooral terugzag in ST VOY)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Salvatron schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:41:
[...]

discovery heeft inderdaad matige personages ook al vond ik die aziatische vrouw Michelle Yeon oid die de koninging speelt wel goed. Maar Picard is wat mij betreft gewoon goed qua personages, ook Rafi vind ik niet beroerd hoewel de actrice haar personage wel wat minder goed speelt.
Smaken verschillen. Ik vind Michelle Yeoh echt een ongelooflijk slechte actrice. Totaal niet overtuigend, komt ook niet natuurlijk over. Ze 'acteert' net zo slecht in andere series.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@segil Dat vind ik toch niet vreemd, het blijven uiteindelijk Amerikaanse series, dat is niet enkel bij ST zo.

@FooLsKi Met Michelle Yeoh heb ik het ook lastig. Geen idee of het aan haar acteerprestaties ligt of aan haar accent waardoor ik haar niet altijd goed begrijp. Misschien valt het minder op tussen al die andere slechte acteurs in DIS :P

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 29-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
D-Three schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:30:
@segil Dat vind ik toch niet vreemd, het blijven uiteindelijk Amerikaanse series, dat is niet enkel bij ST zo.
Alleen als je het bekijkt in het licht van een toekomstige samenleving met aardbewoners en iedereen gelijk is. Dan zou je ook in je serie meer culturele aspecten vanuit de hele wereld kunnen verwerken. En niet alleen nostalgie naar westerns, de jaren 50 in de VS en indianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wat kunnen meningen toch verschillen, ik vond Michelle Yeoh net boven de middelmatige tot slechte overige cast members uitsteken.
Even OT: wisten jullie overigens dat ze getrouwd is met Jean Todt, voormalig Fia president?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

Winkiller

De Mopperpot

snah001 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:53:
Even OT: wisten jullie overigens dat ze getrouwd is met Jean Todt, voormalig Fia president?
Als F1 fan wist het ik maar wist je dat ze ook Bond (Tomorrow Never Dies) girl is geweest ?
Ik vond Keiko O'Brien (DS9) een leuker persoon, gespeeld door Rosalind Chao. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07

defiant

Moderator General Chat
Luuk1983 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:12:
Patrick Stewart wilde van Picard niet een soort vervolg van TNG maken omdat hij het idee had dat TNG perfect was en ze dat hoofdstuk goed hadden afgesloten. Dat konden ze alleen maar verpesten volgens hem. En met goede reden. Als ik seizoen 1 en 2 zie, dan ben ik vooral bang dat ze het keihard gaan verpesten.
Wat me blijft verbazen is dat Patrick Stewart een ijzersterke onderhandelingspositie had en alleen naar zwaar onderhandelen akkoord was gegaan met de serie. Hij had die positie kunnen gebruiken om de serie in positieve zin bij te sturen, hij zit zelfs in de writers room, maar het tegenovergestelde is gebeurd. Het komt wel vaker voor dat acteurs een grote mate van professionele afstand hebben tot de franchise en de eigen karakters, maar Patrick Stewart laat imho zien dat hij weinig heeft begrepen van Star Trek en z'n eigen karakter.

Bijvoorbeeld, volgens de opzet van Roddenberry is Starfleet een utopische humanistische progressieve organisatie. Hedendaagse sociale issues werden altijd geportretteerd vanuit het perspectief van Starfleet vs een ander ras/planeet/etc. Vluchtelingen en brexit problemen zijn actueel? Creëer een planeet/ras/etc waarin dat speelt en maak dat onderdeel van een story arc. Maar Starfleet retconnen naar een xenofobische organisatie als een plot device in S1 gaat daar regelrecht tegenin.

Er zijn een hoop mensen die zeggen wat maakt het toch uit, maar in mijn ogen is het gewoon onnodig, erg lui en toont het geen respect voor het universum zoals die door anderen met (imho) veel meer creativiteit en diepgang is neergezet. Een van de belangrijkste aspecten van SF is suspension of disbelief en de geloofwaardigheid van het universum, als dat wordt doorbroken dan wordt SF voor mij stukken minder kijkbaar.

Ik ben geen Star Wars fan, maar als ik de SW community volg hebben ze precies hetzelfde probleem. Het lijkt dus wel een fase in streaming televisie om kwantiteit boven kwaliteit te pushen bij franchises. Ik ben iig blij dat een hoop IP dit bespaart is gebleven (Stargate, Farscape, Babylon 5, etc).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:34
@defiant Die laatste regel moet je niet te hard roepen. Zo is bijvoorbeeld een reboot van Babylon 5 al in de maak bij CW...
En sinds Amazon MGM heeft gekocht, met daarbij de rechten van Stargate lijkt dat pad ook wel duidelijk.

Wat betreft Star Trek: Picard kan ik het enkel met je eens zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Raymond P schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:19:
@defiant Die laatste regel moet je niet te hard roepen. Zo is bijvoorbeeld een reboot van Babylon 5 al in de maak bij CW...
En sinds Amazon MGM heeft gekocht, met daarbij de rechten van Stargate lijkt dat pad ook wel duidelijk.
Ik moet TV nieuws beter volgen merk ik al :) Ik dacht dat Babylon 5 weer canceled was, maar ik zie het inderdaad dat ze 't weer willen doorzetten, jammer, zeker een reboot is onnodig.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
BSG wat wel een geslaagde reboot, ook al verzandde het halverwege wel even en was het einde nogal meh.

Stargate was fantastisch maar ik heb de minder populaire mening dat de latere seizoenen en Atlantis voor mij niet hoefden. :P De Ori en de Wraith waren gewoon vervangers voor de Goa'uld en dus meer van hetzelfde. SG Universe was dan wel weer iets nieuws maar we weten jammer genoeg hoe dat is af gelopen. Dit terzijde, want er is blijkbaar een gerucht dat Amazon een reboot wil doen met de cast van de oorspronkelijke film? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Zucht, ik las iets over seizoen 3 dat Picard een zoon zou hebben ofzo. Ik zit hier alweer met een dikke face palm. Wat origineel als het inderdaad zo is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Dit hoort er helaas ook soms bij... ;(
https://trekmovie.com/202...org-queen-actress-was-45/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Star Trek: Picard | Season 3 Official Trailer:
https://youtu.be/KMyQkazS1hA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Ooh, trailer ziet er spannend uit (maar dat doet het altijd volgens mij ;)). Wel een aantal spoilers denk ik.
Gelukkig is het wel de 'final season'. Nog meer seizoenen dragen denk ik niks bij aan het verhaal van Picard.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 00:23
edie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:32:
Gelukkig is het wel de 'final season'.
er zijn reeds geruchten zelf van cast en writers van een 4e season, afhankelijk hoe Sir Patrick zich voelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wolfp4ck schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:26:
[...]

er zijn reeds geruchten zelf van cast en writers van een 4e season, afhankelijk hoe Sir Patrick zich voelt
Ik vond het na S2 al twijfelachtig of het nog wel goed was om door te gaan voor hem. Leuk hoor, al die fanservice in S3, maar een S4?

Weet wanneer je moet stoppen en dat lijkt dan afwezig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Kga eerst opt gemak S03 bekijken, zal in ieder geval beter zijn dan het gedrocht Willow waar ik moest door strugglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 22:36

Rannasha

Does not compute.

Gunner schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:28:
[...]

Ik vond het na S2 al twijfelachtig of het nog wel goed was om door te gaan voor hem.
S2 en S3 zijn direct na elkaar gefilmd, dus het stond al vast dat S3 er zou komen. Het filmen van seizoen 3 is afgerond op hetzelfde moment dat seizoen 2 uitkwam.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wolfp4ck schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:30:
Kga eerst opt gemak S03 bekijken, zal in ieder geval beter zijn dan het gedrocht Willow waar ik moest door strugglen.
wat is Willow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 01-02-2023 18:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
5.5 op imdb is een overschatting... jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vind de Pickard wel goed maar Patrick Stewart is nu toch wel echt oud aan het worden en de soepelheid is er bij hem een beetje uit.
Beter dit dan helemaal geen ST meer.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:42
snah001 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 01:51:
Vind de Pickard wel goed maar Patrick Stewart is nu toch wel echt oud aan het worden en de soepelheid is er bij hem een beetje uit.
Nee hoor, dit lekker laten zitten en ST: Strange New Worlds gaan kijken!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
snah001 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 01:51:
vind je het heel gek? Die man is 82. Dan mag je van mij best oud zijn geworden :+.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Wat denken we van seizoen 3? Ik ben voorzichtig optimistisch, maar seizoen 1 en 2 waren (samen met Discovery) zo'n teleurstelling dat ik merk dat ze eerst maar moeten bewijzen dat ze een goed seizoen kunnen schrijven. Het is in de trailer allemaal ook weer zo donker. En helaas helaas...praktisch alle personages van seizoen 1 en 2 zijn er niet meer, maar ongeveer het meest irritante personage hebben ze behouden...Rafi...

Maar goed, het is niet lang wachten meer en we gaan het zien. Het is in ieder geval goed dat er een nieuwe showrunner is.

De geruchten zijn dat het mogelijk een 'passing of the tourch' seizoen wordt als introductie van een soort next next generation. Meestal loopt dat niet goed af, maar ach, anders hebben we strange new worlds nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Webgnome schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:02:
[...]

vind je het heel gek? Die man is 82. Dan mag je van mij best oud zijn geworden :+.
Mee eens, maar je moet je dan afvragen of je nog het belangrijkste personage is je eigen serie moet zijn. Op zich geen probleem om een oude Picard te spelen, maar ik vind zijn acteerwerk lang niet altijd overtuigend meer. Dat leidt mij af in ieder geval. En daarnaast struikelt hij meer dan eens over bepaalde zinnen alsof hij een beetje dronken is (S2E01: "Open hailing frequencies"). Allemaal te verklaren, maar misschien is het dan tijd om te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Luuk1983 ach ja. Er is al genoeg kritiek op deze serie geweest. Dat is dan ook de reden dat ze er na 3 seizoenen mee stoppen. Plus het feit dat Stewart waarschijnlijk zelf niet zo happig is op nog 4 seizoenen erbij. Het is beter zo. Mensen moeten leren los te laten. Je kunt de cast van TNG niet tot in de eeuwigheid overal voor blijven gebruiken.

Het is goed dat er andere series zijn zoals STD, prodigy etc. Daar moeten mensen maar mee leren leven. En wil je iets zoals het vroeger was dan moet je Strange new worlds gaan kijken. Maar de vraag is natuurlijk hoe lang ze dat format vol kunnen houden.

Ik kan niet wachten op het volgende seizoen van Strange new worlds in ieder geval.

[ Voor 33% gewijzigd door Webgnome op 02-02-2023 11:30 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Luuk1983 ik ben begonnen met S2 maar heb het nooit afgemaakt, zegt wel genoeg denk ik. Het is hetzelfde als STD wat mij betreft. Ja het draagt de naam en soms wat bekende karakters, maar daar houdt het ook wel op qua vergelijking. Ik weet niet of ik hem ooit nog af ga kijken.

@Raven goed om te weten. Ik ben immens fan van de film maar durfde de serie niet aan, daar houd ik het dan maar bij. Al dat uitmelken van oude successen onder het mom van 'voor de fans' ben ik al een tijdje klaar mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ben gestopt tijdens seizoen 2, het had niks meer te maken met Star trek naar mijn mening.
spoiler: Seizoen 2 plot spoiler
Wat bezielt ze om een heel seizoen in het hedendaagse leven te plaatsen? Was dit een budgetcut? Hoe is dit nog star trek/scifi?

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzy-logics op 04-02-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Leukste aan Discovery en Picard is dat ze zeer vermakelijke Angry Joe en Red Letter Media filmpjes geven :)

Voor de rest is het helaas allemaal erg crap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het meest teleurgesteld was ik eigenlijk toen Patrick Stewart min of meer duidelijk maakte dat hij eigenlijk niets zag in het karakter Jean Luc Picard zoals die was neergezet in TNG, maar in plaats van als conclusie afscheid te nemen van die rol hij juist het karakter wilde veranderen in wat hij zelf vond dat het moest zijn. Vanwege de belangstelling en succes van TNG heeft hij ook een positie gekregen om dat steeds meer af te dwingen, Patrick Stewart is steeds meer zichzelf gaan spelen, zoals je ook zag met invloed van z'n jeugd en z'n vader op hem. Hij had een slechte relatie met z'n vader die autoritair was, omdat het karakter Picard in zijn ogen ook autoritair was (imho leest hij hier dan het Picard karakter verkeerd) had hij daar blijkbaar moeite mee.

Maar dat is niet de rol van een acteur, een goede acteur heeft het vermogen van het aannemen van een rol dat in principe geheel los staat van persoonlijke situaties. De acteur zal tevens moeten accepteren dat de rol die gespeeld wordt in de context van een serie/film vaak door fans vereenzelvigd zal worden.

Het is zeker zo in een serie met een fanbase en als gevolg daarvan beroemdheid het moeilijk kan zijn voor acteurs om dat te vereenzelvigen met hun eigen persoonlijkheid. Dat is iets wat Galaxy Quest imho bijna in perfectie heeft weergegeven, zeker door Tim Allen en Alan Rickman. Maar dat is nu eenmaal wel wat bij het beroep hoort en je zeker na je pensioen ook van kan weglopen als het je niet meer bevalt.

Verder eens met het sentiment, de kwaliteit is dramatisch, maar Star Trek zit in het streaming tijdperk als IP nu helaas bij de verkeerde bedrijven (Secret Hideout) en de verkeerde mensen (Alex Kurtzman).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fuzzy-logics schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:28:
Ben gestopt tijdens seizoen 2, het had niks meer te maken met Star trek naar mijn mening.
spoiler: Seizoen 2 plot spoiler
Wat bezielt ze om een heel seizoen in het hedendaagse leven te plaatsen? Was dit een budgetcut? Hoe is dit nog star trek/scifi?
Ja ik vermoed dat het vanwege budget-redenen is. We hebben natuurlijk vaker dit soort afleveringen gehad en dat is op zich niet erg natuurlijk, maar een heel seizoen gaat inderdaad wel wat ver.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Beloven jullie (de strikte ST Picard adepten) dan wel om niet te kijken, naar het nieuwste/laatste seizoen? ;)

Want dat is dan niet goed voor je gemoedsrust. :+

Dan ga ik wel kijken. :Y Ik vind het gewoon leuk sf entertainment. Waarbij een stelletje bejaarde rotten uit het herkenbare SF verleden zich nogmaals mogen rondwentelen in allerlei SF situaties en andere verzinsels. Omringd door kleurrijke (onzin) gear, in fake fabeltastische landschappen. En af en toe nog flink wat pief, paf, poef.

Prima toch? :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
ehtweak schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:55:
Beloven jullie (de strikte ST Picard adepten) dan wel om niet te kijken, naar het nieuwste/laatste seizoen? ;)

Dan ga ik wel kijken. :Y Ik vind het gewoon leuk sf entertainment. Waarbij een stelletje bejaarde rotten uit het herkenbare SF verleden zich nogmaals mogen rondwentelen in allerlei SF situaties en andere verzinsels. Omringd door kleurrijke (onzin) gear, in fake fabeltastische landschappen. En af en toe nog flink wat pief, paf, poef.

Ik ga zeker kijken, want ik hoop op goede trek. Als het goed is, zal ik dat zeker toegeven, maar als het niet goed is, zal ik daar ook zeker mijn mond niet over houden. Ik ben helemaal voor 'gewoon leuk sf entertainment' en het hoeft ook zeker allemaal niet perfect. Maar seizoen 2 valt voor mij niet onder 'gewoon leuk sf entertainment', maar de ene frustratie na de andere omdat het zo dom is dat ik mij daar niet overheen kan zetten. Maar een nieuw seizoen, nieuwe kansen en in ieder geval een nieuwe showrunner. Dus er is misschien nog een kans dat het beter wordt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

vooral de laatste aflevering van picard seizoen 2 was voor mij een totale afknapper. Jurati als de borg queen, hoe verzinnen ze. Wat een anti-climax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ehtweak schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:55:

Ja helemaal goed, als je het niet leuk vindt kijk je gewoon niet en klagen mag bij de partner thuis. Mijn vrouw vond Picard S1 en S2 wel leuk maar ik minder desalniettemin ga ik S3 ook kijken, het is inderdaad gewoon lollig om deze bekende groep mensen opnieuw samen bezig te zien in Sciencefiction. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk1983
Winkiller schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Ja helemaal goed, als je het niet leuk vindt kijk je gewoon niet en klagen mag bij de partner thuis. Mijn vrouw vond Picard S1 en S2 wel leuk maar ik minder desalniettemin ga ik S3 ook kijken, het is inderdaad gewoon lollig om deze bekende groep mensen opnieuw samen bezig te zien in Sciencefiction. :)
We zijn hier om de serie hier bespreken, goed en slecht. Ik zeg toch ook niet tegen jou dat als je er niet tegen kan dat mensen kritiek hebben op de serie, nou blijft dan hier maar gewoon weg? Zolang het netjes blijft is iedereen welkom met zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Luuk1983 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:30:
[...]

We zijn hier om de serie hier bespreken, goed en slecht. Ik zeg toch ook niet tegen jou dat als je er niet tegen kan dat mensen kritiek hebben op de serie, nou blijft dan hier maar gewoon weg? Zolang het netjes blijft is iedereen welkom met zijn mening.
:)
Kritiek ? het lijkt soms meer op compleet afbranden, inderdaad iedereen heeft een eigen mening maar sommige meningen mogen van mij bij de partner neergelegd worden of bij pappa en mamma. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Winkiller schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:14:
[...]

:)
Kritiek ? het lijkt soms meer op compleet afbranden, inderdaad iedereen heeft een eigen mening maar sommige meningen mogen van mij bij de partner neergelegd worden of bij pappa en mamma. ;)
Ik persoon vind het afbranden van de serie eigenlijk nog veel te mild voor de troep die ze gemaakt hebben, maar fair enough, het heeft geen zin alleen maar te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vind het acteerspel goed in het eerste seizoen, 2e seizoen is wat minder, maar vooral het eerste seizoen heeft interessante personages die goed worden neergezet door de acteurs. Narissah (die kwaadaardige romulaanse vrouw), haar broer (die kerel uit Game of Thrones) zijn imo goed, Picard is goed maar traag, de subplots (bijv. rafi en haar zoon) zijn imo ook geregeld goed, etc. De empathie en de manier waarop de karakters met elkaar omgaan is echt goed. Voor mij zitten er genoeg goede kanten aan Picard om er naar te blijven kijken maar dan moeten ze wel normaal blijven doen en geen rare fratsen uithalen zoals in de laatste aflevering van seizoen 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuzzy-logics
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Bepaal ik lekker zelf wel hoor :) '

Dit topic is niet alleen maar voor positieve reacties, kritiek mag ook gewoon. Ik zie iedereen ook hun (negatieve) reacties onderbouwen.
En Ehtweak neem ik niet serieus, die zit voor de ''humor'' series te spoileren in andere topics.

Ik ga zeker seizoen 3 even bekijken, waar seizoen 2 een schande was wat mij betreft zou seizoen 3 weer goed kunnen zijn. En zo niet dan heb ik als een echte Hollander weer lekker wat te mopperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De eerste 6 afleveringen zijn aan screeners toegestuurd waarbij er verschillende aangaven niet meer verder te kijken als het tegenvalt zoals de afgelopen seizoenen.
Deze zijn plots erg verrast door de kwaliteit want allen gaven aan dat dit bij afstand het beste seizoen is waar vele zaken nu wel voor elkaar zijn. We gaan het wel zien.
Oh en voor diegenen die het niks vinden: je wordt echt niet gedwongen te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 06-02-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
snah001 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:32:
De eerste 6 afleveringen zijn aan screeners toegestuurd waarbij er verschillende aangaven niet meer verder te kijken als het tegenvalt zoals de afgelopen seizoenen.
Deze zijn plots erg verrast door de kwaliteit want allen gaven aan dat dit bij afstand het beste seizoen is waar vele zaken nu wel voor elkaar zijn. We gaan het wel zien.
Oh en voor diegenen die het niks vinden: je wordt echt niet gedwongen te kijken.
Ik heb die signalen ook opgevangen, laten we hopen dat ze waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy-logics
  • Niet online
Zou leuk zijn als ze het mooi weten af te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeh dat zou mooi zijn. Ik zie in de Prime app dat ik na S2E7 ben afgehaakt. Heeft het zin om die alsnog te gaan kijken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
F_J_K schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:31:
Oeh dat zou mooi zijn. Ik zie in de Prima app dat ik na S2E7 ben afgehaakt. Heeft het zin om die alsnog te gaan kijken?
Persoonlijk: nee, de conclusie is zo dom. Van de andere kant ben je er bijna en kan je je eigen mening vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Luuk1983 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:37:
Ik heb die signalen ook opgevangen, laten we hopen dat ze waar zijn.
Mijn enige hoop op kwaliteitsverbetering is imho als ze andere mensen hebben ingezet voor de inhoud, maar ik heb even gekeken naar de schrijvers en regisseurs van S3 en die zijn nog grotendeels hetzelfde als S2 en S1. Van hetzelfde team verwacht ik niet dat ze in staat zijn een omslag te maken, gezien de consequent lage kwaliteit die ze eerder afgeleverd hebben. Ik kijk aan het einde van het seizoen wel eerst naar de reviews voor ik mezelf eraan waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
defiant schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Mijn enige hoop op kwaliteitsverbetering is imho als ze andere mensen hebben ingezet voor de inhoud, maar ik heb even gekeken naar de schrijvers en regisseurs van S3 en die zijn nog grotendeels hetzelfde als S2 en S1. Van hetzelfde team verwacht ik niet dat ze in staat zijn een omslag te maken, gezien de consequent lage kwaliteit die ze eerder afgeleverd hebben. Ik kijk aan het einde van het seizoen wel eerst naar de reviews voor ik mezelf eraan waag.
Ik heb redelijk goede hoop. Als Dave Cullen positief is, dan moeten ze wel echt iets goed gedaan hebben...

YouTube: I Can Confirm This!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:59
Ik ga denk ik seizoen 3 wel kijken. Ik moet toegeven dat ik seizoen 1 beter vond dan ik dacht maar seizoen 2 ben ik net als zovele ook halverwege afgehaakt. wat mij betreft hadden ze het bij 1 seizoen kunnen houden dan had Patrick Stewart een waardig afscheid gehad. Dit seizoen schijnt ook het laatste te zijn, laten we maar hopen dat het op een positieve noot eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Bartosy schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:12:
Ik ga denk ik seizoen 3 wel kijken. Ik moet toegeven dat ik seizoen 1 beter vond dan ik dacht maar seizoen 2 ben ik net als zovele ook halverwege afgehaakt. wat mij betreft hadden ze het bij 1 seizoen kunnen houden dan had Patrick Stewart een waardig afscheid gehad. Dit seizoen schijnt ook het laatste te zijn, laten we maar hopen dat het op een positieve noot eindigt.
Alles en iedereen zit constant te hinten dat dit niet het einde is. De vraag is alleen: het einde van wat? Komen er spinoffs? Er zijn ook geruchten van een soort van next next generation waarbij dit seizoen ook een soort passing of the tourch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Bartosy schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:12:
Er zijn zeker zaken die verder uitgediept hadden mogen worden of juist totaal weggelaten in S1 & S2 hadden mogen worden.

Voor de rest is het natuurlijk wel lastig om iets (nieuws) in het ST universum te bouwen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik dacht dat die romulaanse kerel die de hoofdrolspeelster bedriegt met zijn verhaaltjes over 'ik hou van jou' uit games of thrones kwam maar ik kan hem nergens vinden, zal me wel vergist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Salvatron schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:14:
ik dacht dat die romulaanse kerel die de hoofdrolspeelster bedriegt met zijn verhaaltjes over 'ik hou van jou' uit games of thrones kwam maar ik kan hem nergens vinden, zal me wel vergist hebben.
Naja het was één awkward incest-feest, dus het leek wel een beetje op game of Thrones :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ok ik begin er zowaar zin in te krijgen. Zoals ik al zei, als Dave Cullen positief begint te worden, dan zegt dat nogal wat: YouTube: My Thoughts on Star Trek: Picard Season 3 Thus Far….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

snah001 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:32:
Deze zijn plots erg verrast door de kwaliteit want allen gaven aan dat dit bij afstand het beste seizoen is waar vele zaken nu wel voor elkaar zijn.
Ja klopt, ik kwam op YT het volgende tegen: https://youtu.be/AnBBtKRJpQA
Staan leuke positieve opmerkingen onder de video, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wanneer komt season 3 op Prime Nederland? 16 of 17 feb of een hele andere datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Arsenius FYI:

https://www.swp.de/unterh...se-jean-luc-62596777.html

Auch die dritte Staffel wird bei Prime Video zu sehen sein. Der Streamingdienst hat verkündet, dass nach der Premiere am 17. Februar 2023 wöchentlich neue Folgen der 10-teiligen letzten Staffel auf dem Streamingdienst von Amazon zu sehen sein werden.

https://ton-an.com/star-trek-picard-staffel-3/

Die dritte Staffel soll am 16. Februar 2023 über Paramount+ und einen Tag später bei Amazon Prime ausgestrahlt werden. Jede Woche gibt es eine neue Folge. Insgesamt 10 Episoden, die bis zum 20./21. April 2023 ausgestrahlt

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 15-02-2023 23:55 ]

Mooie Plaatjes   

• Webgnome
Voor de mensen die de Duitse taal niet machtig zijn
  • Seizoen 3 van Picard zal bij Prime video beschikbaar zijn vanaf 17 Februari ( morgen dus )
  • Seizoen 3 van Picard zal vanaf 16 Februari bij Paramount+ beschikbaar zijn (vandaag dus ) en vanaf morgen dus bij Prime

Strava | AP | IP | AW

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:19
Ben benieuwd naar S3 was ook niet zo te spreken over S2.

Heb wel weer een nieuwe dosis scifi nodig er is al een tijdje niks nieuws uitgekomen.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Het is o zo makkelijk om een serie af te branden. Ben ik blij dat ik het wel heel erg leuk vind.
Kan daarom ook niet wachten op seizoen 3.
Wel met iedereen eens dat het woke gebeuren er niet in moet zitten. Maar ja das tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Luuk1983
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:24:
Het is o zo makkelijk om een serie af te branden. Ben ik blij dat ik het wel heel erg leuk vind.
Kan daarom ook niet wachten op seizoen 3.
Wel met iedereen eens dat het woke gebeuren er niet in moet zitten. Maar ja das tegenwoordig meer regel dan uitzondering.
Ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat het makkelijk is om een serie af te branden. Sowieso heel fijn dat je het leuk vindt, het is immers entertainment. Maar er zijn een hoop redenen waarom je het niet leuk zou kunnen vinden. Dat is nog steeds een mening natuurlijk, maar niet minder valide. Uiteindelijk moet je je eigen mening vormen. Ik vond seizoen 1 matig en seizoen 2 ronduit slecht, bijna tot op het niveau van dat ik twijfelde of ik seizoen 3 nog wel ging kijken. Maar iedereen die seizoen 3 al gezien heeft is super enthousiast. Ik heb er oprecht heel veel zin in nu!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
@Luuk1983 waar het volgens mij om gaat is dat wanneer er 1 iemand in dit topic zegt 'Picard is poep!' er 10.000 andere tweakers ook zeggen dat ze de serie poep vinden. Dat is na 1x ook wel duidelijk ;)

Strava | AP | IP | AW

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:00:
[...]

... Maar iedereen die seizoen 3 al gezien heeft is super enthousiast. Ik heb er oprecht heel veel zin in nu!
Wie dan? Wanneer/Waar dan?
Want S3 moet nog beginnen.

Hooguit betaalde critici en andere beïnvloeders hebben al wat gezien... ;)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste