Er zitten een aantal bij waar ik absoluut vertrouwen in heb. Dat waren mensen die dezelfde mening hebben als ik over seizoen 1 en 2 en geen hoop hadden voor seizoen 3. Uiteindelijk ga ik natuurlijk mijn eigen mening vormen, maar ik heb er daardoor in ieder geval zin in. Kijken ging ik het toch wel.ehtweak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:38:
[...]
Wie dan? Wanneer/Waar dan?
Want S3 moet nog beginnen.
Hooguit betaalde critici en andere beïnvloeders hebben al wat gezien...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Tsja, wat zegt dat? Wie zijn deze 6 personen en hoe zijn ze gecontacteerd? Als je kritiek uit op een bedrijf en ze nodigen je uit met toeters en bellen en geven jou een speciaal gevoel omdat jij als één van weinigen als eerste de afleveringen mag zien, hoe 100% objectief ben je dan nog in je oordeel?snah001 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:32:
De eerste 6 afleveringen zijn aan screeners toegestuurd waarbij er verschillende aangaven niet meer verder te kijken als het tegenvalt zoals de afgelopen seizoenen.
Deze zijn plots erg verrast door de kwaliteit want allen gaven aan dat dit bij afstand het beste seizoen is waar vele zaken nu wel voor elkaar zijn. We gaan het wel zien.
Oh en voor diegenen die het niks vinden: je wordt echt niet gedwongen te kijken.
Het is een bekend gegeven dat gesponsorde reviews altijd positiever zijn. Dat is de reden dat bedrijven samples opsturen naar influencers voor beoordeling. Zogenaamd onder mom van: je mag alles zeggen wat je wilt hoor. Ze weten dat kritiek op de manier meestal minder wordt en positief uitpakt.
Of het nu positief of negatief is, wanneer iemand stellig zijn mening poneert zullen velen die een andere mening hebben zich genoodzaakt voelen hun visie opnieuw te geven. En dat gaat dan steeds in herhaling.Webgnome schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:36:
@Luuk1983 waar het volgens mij om gaat is dat wanneer er 1 iemand in dit topic zegt 'Picard is poep!' er 10.000 andere tweakers ook zeggen dat ze de serie poep vinden. Dat is na 1x ook wel duidelijk
Schijnt een bekend gezegde voor te zijn op internet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 98% gewijzigd door Gonadan op 16-02-2023 11:48 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vraag me af wat ze in ST TNG (aflevering) ze aan refereren .. of beter gezegd welk event.
persoonlijk gezegd vind ik het nogal "traag" het is ook nogal "zwart/wit met weing grijs" betreft good vs evil oftewel veel te veel extremen voor mijn smaak.
voor de rest laat ik even wachten totdat er wat meer mensen het gezien hebben.
Tja vanalles
Het je Paramount+? Ik vind het idioot dat het niet op SkyShowtime staat, das praktisch Paramount+. Nou maar wachten tot morgen en het op Amazon Prime staat.vso schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:13:
3x01 is wel een leuke aflevering ... leuke opbouw aflevering.
Vraag me af wat ze in ST TNG (aflevering) ze aan refereren .. of beter gezegd welk event.
persoonlijk gezegd vind ik het nogal "traag" het is ook nogal "zwart/wit met weing grijs" betreft good vs evil oftewel veel te veel extremen voor mijn smaak.
voor de rest laat ik even wachten totdat er wat meer mensen het gezien hebben.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Erhm nee zag via de "niet bespreekbare wegen" opdoemen, maar to be fair ik erger me eerder aan het feit dat europa/NL de legale wegen te erg aan banden zijn gelegd.Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:19:
[...]
Het je Paramount+? Ik vind het idioot dat het niet op SkyShowtime staat, das praktisch Paramount+. Nou maar wachten tot morgen en het op Amazon Prime staat.
Ondanks de "bad reviews" van menig star trek show had ik graag meer meer enzo gewild en zou er best een abbo voor afsluiten, dat betreft irriteer ik me ook dood aan de geboycotte spinoffs/fanmade meuk die niet verschijnt.
Amazon Prime hoop ik dat tie snel verschijnt. gelukkig geen maanden/jaren maar dag of 2 na release.
Tja vanalles
Morgen als het goed isvso schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:52:
[...]
Erhm nee zag via de "niet bespreekbare wegen" opdoemen, maar to be fair ik erger me eerder aan het feit dat europa/NL de legale wegen te erg aan banden zijn gelegd.
Ondanks de "bad reviews" van menig star trek show had ik graag meer meer enzo gewild en zou er best een abbo voor afsluiten, dat betreft irriteer ik me ook dood aan de geboycotte spinoffs/fanmade meuk die niet verschijnt.
Amazon Prime hoop ik dat tie snel verschijnt. gelukkig geen maanden/jaren maar dag of 2 na release.
Stond er vanochtend om 5u al op (don't ask how I know, heb er zeker geen wekker voor gezet). De afspraak tussen Amazon en CBS is dan ook binnen de 24 na release in de VS.Of-Aaargh schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:59:
S03e01 staat nu inderdaad in NL op Amazon Prime.
Je merkt wel dat er direct een heel andere toon gezet wordt dan in het vorige seizoen. Het is bijna opmerkelijk dat deze 2 seizoenen in 1 keer zijn ontwikkeld, Ben ook even op WP gaan kijken daarstraks over de productie van dit laatste seizoen en ze hebben er enorm veel mensen bij betrokken die vroeger aan TNG hebben meegewerkt. En er zijn wel wat aspecten waaraan dat in deze eerste aflevering al snel duidelijk werd, zoals de meer vertrouwde LCARS interface (Ja, Michael Okuda heeft nog eens nieuwe Okudagrammen kunnen maken
Alleen de muziekkeuze voor de aftiteling vond ik een beetje opmerkelijk. Het thema van Star Trek IX zit er heel hard in verweven.
De pacing van de aflevering, maar ook het setdesign blijft modern en de Titan is voor mij van binnen te donker. TOS en TNG hadden zeer lichte schepen van binnen, maar sinds VOY is alles donkerder geworden, en dat hoeft voor mij niet.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Blokker_1999 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:48:
[...]
Stond er vanochtend om 5u al op (don't ask how I know, heb er zeker geen wekker voor gezet). De afspraak tussen Amazon en CBS is dan ook binnen de 24 na release in de VS.
Je merkt wel dat er direct een heel andere toon gezet wordt dan in het vorige seizoen. Het is bijna opmerkelijk dat deze 2 seizoenen in 1 keer zijn ontwikkeld, Ben ook even op WP gaan kijken daarstraks over de productie van dit laatste seizoen en ze hebben er enorm veel mensen bij betrokken die vroeger aan TNG hebben meegewerkt. En er zijn wel wat aspecten waaraan dat in deze eerste aflevering al snel duidelijk werd, zoals de meer vertrouwde LCARS interface (Ja, Michael Okuda heeft nog eens nieuwe Okudagrammen kunnen maken)
Alleen de muziekkeuze voor de aftiteling vond ik een beetje opmerkelijk. Het thema van Star Trek IX zit er heel hard in verweven.
De pacing van de aflevering, maar ook het setdesign blijft modern en de Titan is voor mij van binnen te donker. TOS en TNG hadden zeer lichte schepen van binnen, maar sinds VOY is alles donkerder geworden, en dat hoeft voor mij niet.
Tja vanalles
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
vso schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:57:
[...]
spoiler:het einde van de aflevering deed me denken aan die film (ST 2) met Kirk en de genesis torpedo oid .. huh heb ik een zoon?? nog net geen KAAHN
De jas van Beverly is zelfs de zelfde stijl.
[ Voor 5% gewijzigd door Centauriprime op 17-02-2023 22:29 ]
15x330 SW38
Dingen die ik wat minder vond (maar het plezier niet in de weg zaten):
* Ik vind Patrick Steward echt te oud worden voor de rol. Ik vind hem lang niet altijd meer overtuigend overkomen. Jonathan Frakes is echt AWESOME in zijn rol!
* Ik vond dat ze wel heel makkelijk 'even' gekozen hadden om de Titan voor de gek te gaan houden...
* Zelfverdediging, OK. Maar ik blijf het behoorlijk on-Star Trek vinden om iemand van point blank range te executeren (Crusher).
Anyway, ik kan niet wachten om verder te kijken!
Wordt nog wat!
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Kan je verklappen dat deel s3e02 een stuk beter is, vind het zowaar jammer dat we nog maar 10 delen hierna hebben ofzoLuuk1983 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:52:
Ik vond de eerste aflevering in ieder geval vermakelijk. Eindelijk zit er een beetje pacing in. Ook eindelijk weer eens wat beautyshots! Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk de Titan-A wel tof vind. Ik was wat sceptisch aan de hand van de trailer. En ik heb mij zowaar nog niet aan Rafi geërgerd. We zijn natuurlijk pas bij de eerste aflevering, maar het begin is in ieder geval goed.
Dingen die ik wat minder vond (maar het plezier niet in de weg zaten):
* Ik vind Patrick Steward echt te oud worden voor de rol. Ik vind hem lang niet altijd meer overtuigend overkomen. Jonathan Frakes is echt AWESOME in zijn rol!
* Ik vond dat ze wel heel makkelijk 'even' gekozen hadden om de Titan voor de gek te gaan houden...
* Zelfverdediging, OK. Maar ik blijf het behoorlijk on-Star Trek vinden om iemand van point blank range te executeren (Crusher).
Anyway, ik kan niet wachten om verder te kijken!
Zat picard nu in een syntetic body oid ?
Tja vanalles
Ik moet helaas tot morgen wachten op Amazon Prime, maar ben benieuwd. Ja Picard heeft een synthetisch lichaam sinds het einde van seizoen 1.vso schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:38:
[...]
Kan je verklappen dat deel s3e02 een stuk beter is, vind het zowaar jammer dat we nog maar 10 delen hierna hebben ofzo
Zat picard nu in een syntetic body oid ?
Dat was toch al lang bekend:
https://screenrant.com/pi...y-is-different-from-datas
https://screenrant.com/st...c-resurrection-explained/
Het begint meteen sterk. Alle personages waar ik geen binding mee had uit seizoen 1 en 2 zitten niet in seizoen 3, Top.
De nieuwe personages die zijn toegevoegd zijn sterk en niet irritant.
Dit voelt meer aan als een goede start trek film. Ik ben benieuwd waar het naar toe gaat.
Zalige donderdag avond !
Deze video is niet beschikbaar krijg ik als melding, mist ook de inbegrepen in Prime vermelding.
Deze is trouwens ook 2 minuten dan de wel afgespeelde 2e aflevering.
Mooi begin trouwens. Top.
Nu verder met Carnival Row.
Ik had dat gisteren ook met dezelfde foutmelding. Maar de goede 2e aflevering staat er gelukkig ook.dinandus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:07:
Ik zie tussen aflevering 1 en 2 van het nieuwe seizoen nog een aflevering 2 staan.
Deze video is niet beschikbaar krijg ik als melding, mist ook de inbegrepen in Prime vermelding.
Deze is trouwens ook 2 minuten dan de wel afgespeelde 2e aflevering.
Hier precies hetzelfde.dinandus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:07:
Ik zie tussen aflevering 1 en 2 van het nieuwe seizoen nog een aflevering 2 staan.
Deze video is niet beschikbaar krijg ik als melding
Ik had echt zo; van wat is dit nu weer? Maar de tweede aflevering twee (rare zin) kon ik dan wel weer kiezen en gewoon kijken.
Afijn; het was een prima aflevering.
Oude Star Trek tijden herleven.
Ik zat me te bedenken hoe lang ik al naar Star Trek kijk.
ST TNG (waar Picard voor het eerst op dook) al sinds 1987.
Maar nog 'erger', al sinds de eind 196x jaren, naar de originele Star Trek gekeken.
Oef; ik word oud.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wesley Crusher ? Nope volgens mij en mijn Star Trek verslaafde echtgenote.Gunner schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:37:
Ben vooral benieuwd of we Will Wheaton nog te zien krijgen
Janeway trouwens ook niet volgens de (wilde) berichten op het grote internet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind het wel iets te cliché (ondanks dat iedereen dat waarschijnlijk wel zag aankomen) dat Jack de zoon van Picard is. Alsof het doodnormaal is dat hoofdpersonages kinderen krijgen en er niks van weten, zo vaak gebeurt het in films en series. Het lijkt goede tijden wel. Ik vond het altijd al afgezaagd en in dit geval dus ook.
Ik vind captain Shaw ook steeds beter als personage. Nee, hij is niet echt likable, maar zijn motivatie is best consistent en eigenlijk ook helemaal niet zo raar. Waarom zou hij de levens van 500 mensen riskeren voor twee oude mannen?
De verhaallijn van Rafi zal vast belangrijk worden, maar in deze aflevering vond ik het vooral een afleiding. Elke keer had ik zo iets van: kom op, terug naar de Titan, wat gebeurt daar? De introductie van Worf vond ik dan weer wel goed nu blijkt dat hij de handler van Rafi is. Goed gevonden van de schrijvers wat mij betreft. Sowieso is het de eerste keer dat ik de emoties van Rafi oprecht en terecht vond in tegenstelling tot de gemaakte emoties voor Elnor in seizoen 2.
Wat ik echt maar dan ook écht misplaatst vond is weer het grove geweld. Oh ik heb niks tegen geweldadige films en ik kan ook prima tegen gore, maar ik blijf het onthoofden van personages zoals Worf deed met Sneed gewoon niet nodig voor een Star Trek serie. Het voegt weinig toe.
Als wat ? hopelijk niet zo'n rol waarmee hij bekend is geworden.Gonadan schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:45:
Lijkt me lollig als Jim Parsons een rolletje heeft.
Trouwens geen reacties over de blik van Beverly naar Jean Luc ?
Met 1 blik wist Jean Luc dat Jack zijn kind was 😁
Leuk om Worf weer te zien, ik dacht eerst dat het die Elnor was.
Tja vanalles
Gelukkig niet zeg, wat een kansloos oppervlakkig personage was dat. Een soort elf die verder niks zegt en er een beetje bijloopt.Winkiller schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:58:
Leuk om Worf weer te zien, ik dacht eerst dat het die Elnor was.
Sowieso kon dat ook niet, want voor seizoen 3 is al lang geleden bevestigd dat alleen Jeri Ryan (Seven) en Michelle Hurd (Raffi) terug zouden komen van de oude cast, naast Patrick Steward uiteraard.
nu wachten op ep4 .. grrr
Voor wie het nog niet gezien hebben, je doet jezelf een plezier als je ep1 en 2 niet volledig gezien hebt (lees zoned out bij delen) bekijk het dan toch even opnieuw !! voordat je Ep3 bekijkt.
Tja vanalles
Leuk dat Worf weer meespeelt, maar om nou te zeggen dat 'ie zo sterk acteert; mwah...
De bijna dood scene van Jack was wel erg cliché en aan het gezicht van Beverly kan ik maar moeilijk wennen

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
de face stretcher ?
Moest 'm ff opzoeken maar ik denk wel dat de hoeveelheid plastic overeenkomt jaWolfp4ck schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:00:
@MrFl0ppY doet Beverly je ook denken aan die type uit Star Trek Insurrection ?
de face stretcher ?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik hoop wel dat het blijft bij een TNG reünie, niet dat ze nog meer andere series (DS9) erbij gaan trekken.
* Raven kan zich niet herinneren dat Worf en Odo (redelijk) close warenMercatres schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:02:
Maar deze zag ik niet aankomen: die verwijzing van Worf naar een oude vriend (Odo)
Al kan ik er naast zitten, DS9 is al tijdje terug
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat ging tenminste wel gelijk op met het acteerwerk van Raffiehtweak schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:02:
Leuk dat Worf weer meespeelt, maar om nou te zeggen dat 'ie zo sterk acteert; mwah...
Inderdaad weer een sterke aflevering. Ik vond echter wel dat Picard behoorlijk out of character was met z'n attack attack!
Ja, ik dacht even dat het een shapeshifter in Picard-vorm wasDappereDodo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:44:
[...]
Inderdaad weer een sterke aflevering. Ik vond echter wel dat Picard behoorlijk out of character was met z'n attack attack!
Het waren volgens mij niet de beste vrienden (zoals Bashir en O'Brien) maar ze hadden wel respect voor elkaarRaven schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:33:
[...]
* Raven kan zich niet herinneren dat Worf en Odo (redelijk) close waren
Al kan ik er naast zitten, DS9 is al tijdje terug
Was het wel Picard?DappereDodo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:44:
Ik vond echter wel dat Picard behoorlijk out of character was met z'n attack attack!
Dat vraag ik me ook af. Picard en Riker doen zo out of character. (Riker op het einde die Picard beschuldigt dat 'ie iedereen de dood in gejaagd heeft)... zou me niets verbazen dat eentje een changeling is.
Verder ben ik niet zo enthousiast als de rest hier. Het is marginaal beter dan S01 en S02.
Een paar kritiekpunten:
- Rafi, gewoon alles.
- Nog teveel emo scenes. Lijkt wel dat ze elke aflevering toch minstens 1 heart opener nodig hebben. Zoals dat voor een 2e keer in de serie benoemd moet worden dat Rafi toch echt wel een slechte moeder is. (E02) Waar is dat goed voor?
- Crusher aan begin E01 met enorme plot armor.
- Die psychotic kapitien van de Shrike

- In E02 wanneer ze tegenover Shrike komen te staan en Shaw zegt dat ze helemaal kansloos zijn. Als ze al de motoren opstarten, worden ze uit de lucht geknald. En vervolgens vliegen ze gewoon weg, langs de Shrike heen. Waaaahhhhh.....
- en zo nog wel meer zaken
- Maar waar ik me het meest aan erger is de rol van Picard. Dit is niet de Picard waarmee ik opgegroeid ben en waar ik van houd. Helder, besluitvast, leider, een echte kapitein. Deze Picard is een onzekere, zoekende, twijfelachtige Picard. Juk. (ik weet dat Patrick dit personnage interessanter vindt)
Idd de makeup artiest heeft een beetje te veel zijn best gedaan, ik dacht onmiddellijk aan Rambo 5 & 6, een plastic uiterlijk. Of zou het de de-aging techniek zijn ? Overigens dit is Star Trek op zijn best IMHO.MrFl0ppY schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:52:
en aan het gezicht van Beverly kan ik maar moeilijk wennen. Past op 1 of andere manier zo niet in de serie en/of het karakter.
Ik heb hier reacties gelezen dat Worf niet zo goed zou acteren en houterig was. Maar tot nu toe vind ik Worf behoorlijk trouw zijn aan het originele personage. En waar ik echt een hekel aan Rafi had, heb ik dat tot nu toe nog steeds niet. Ik denk niet dat ze ooit mijn favoriete personage zal worden, maar het schrijfwerk was prima. Wat ik ook sterk vond was - even los van inhoud - de uitwisseling tussen Crusher en Picard. Voor mij was het eindelijk weer een moment waarin we een Picard zagen die wat van zich afbijt.
Ik hoop dat het personage van Jack Crusher nog ergens voor gaat dienen. Op dit moment zou het hele personage weggelaten kunnen worden en dan veranderd er niks aan het verhaal. Ook vind ik de pacing iets te traag. Ja, we hebben een hoop geleerd deze aflevering, maar van mij had de Titan onderhand wel een keer mogen ontsnappen uit de nebula, het duurt me allemaal wat te lang.
Riker vind ik heel sterk en ook heel erg trouw aan zijn personage. Behalve de interactie tussen Riker en Picard, waarbij Picard de hele tijd wilt aanvallen en Picard niet. Dat voelde niet echt logisch en nogal out of character. Of één van hun is inderdaad een changeling, dat zou mij niet verbazen.
leuke opmerkingLuuk1983 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:24:
Zo de derde aflevering heeft weer een boel nieuwe informatie opgeleverd. Ik vind tot nu toe het idee dat de changelings de tegenstander zijn leuker dan ik had verwacht. Interessant wat ze daarmee gaan doen! Ik denk overgens aan de hand van de trailers dat ze Lore 'gestolen' hebben uit het Daystrome institute.
Scherp ! vond het ook wel wazige afsluiting, anderzijds character wise van Riker is het een pro/con situatie ja hij is nogal "tegendraads" maar toch wel iets wat ik in-line vind.Behalve de interactie tussen Riker en Picard, waarbij Picard de hele tijd wilt aanvallen en Picard niet. Dat voelde niet echt logisch en nogal out of character. Of één van hun is inderdaad een changeling, dat zou mij niet verbazen.
zeker picard is deze is apart bijna "kinderlijk" versus TNG houding inderdaad
Tja vanalles
Bedoel je niet B-4?Luuk1983 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:24:
Interessant wat ze daarmee gaan doen! Ik denk overgens aan de hand van de trailers dat ze Lore 'gestolen' hebben uit het Daystrome institute.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ook geweldig dat de klassieke muziek die Worf aan het beluisteren was exact dezelfde was die Picard luisterde tijdens Star trek 8 (First Contact).
Leuke Easter egg.
[ Voor 66% gewijzigd door daffie82 op 05-03-2023 17:48 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
s03e04 ... lastig om te verworden zonder spoilers, ik mis toch wel iets (ondanks dat ik het net zoals iedereen vervelend tot nu toe achte)
veel kijkplezier !
edit:
Wat me wel opviel in s03 is dat de changelings niet zo "odo" maar dat rood/wit gedaante vind ik hinderlijker dan de vorm die Odo had .. zijn het wel echte changelings ? (refererend aan s03e03)
[ Voor 26% gewijzigd door vso op 09-03-2023 21:55 ]
Tja vanalles
E.e.a. wordt nu langzaam duidelijk in de verhaallijn zonder verder iets te verklappen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik gok dat het gewoon 'reimagined' is, zoals zoveel dingen. Op zich niet perse iets mis mee. De changeling effecten zijn niet echt goed oud geworden als je nu DS9 gaat kijken. Maar ik vind persoonlijk net als jij dat het nu allemaal iets te gory is ofzo.vso schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:53:
Wat me wel opviel in s03 is dat de changelings niet zo "odo" maar dat rood/wit gedaante vind ik hinderlijker dan de vorm die Odo had .. zijn het wel echte changelings ? (refererend aan s03e03)
Dit is echt classic Trek idd.
(wat dat dan ook precies moge zijn)
Toch een punt van kritiek:
Bij andere ST series wordt er nogal gezeverd over al dat emo-gedoe. Welnu, in het eerste half uurtje van deze aflevering kwam er ook een hoop emotioneel gedoe aan te pas. Dus wat dat betreft...

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Tja...PatrickC schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:23:
Episode 4 was goed maar dat verhaal over het holodek wat een eigen power source heeft, terwijl het hele schip om power verlegen zit, vond ik toch wel ‘makkelijk’ schrijverswerk.
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Holodeck_reactor
https://www.reddit.com/r/..._source_do_the_holodecks/
Die was ik even vergeten, maar destijds ook vreemd natuurlijk en iets specifieks van Voyager vanwege de EMH? Want er waren ook episodes waar energy van de holodecks werd omgeleid naar andere systemen. Bijvoorbeeld bij TNG: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Booby_Trap_(episode)
Dat was mij ook al opgevallen maar gelaten voor wat het was,PatrickC schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:23:
Episode 4 was goed maar dat verhaal over het holodek wat een eigen power source heeft, terwijl het hele schip om power verlegen zit, vond ik toch wel ‘makkelijk’ schrijverswerk.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik vond het wel mooi dat ze het überhaupt uitlegde. Want ze liepen het holodeck op en ik zei meteen: ja hoor, het schip heeft amper energie en dan zou je het holodeck gebruiken. En toen kwam die uitleg. Toen dacht ik al: hmm ze hebben er in ieder over nagedacht.PatrickC schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:23:
Is dat ze het oude geluid van V’ger gebruiken.
Die van de immense power entity, die de satelliet Voyager-1, als zijn naam gebruikte, uit de eerste star trek film, Star Trek: The Motion Picture.
Telkens als dat changeling schip(shrike) verschijnt, en ook als ze een spannend moment ondersteunen van de changeling scènes.
Dacht trouwens dat dat shapeshifters werden genoemd, zoals Odo in DS9 (misschien wel als een ode bedoeld)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat is helemaal waar, maar een onderdeel van je schip uitrusten met een incompatibel energy source is natuurlijk een ‘uitvinding’ om in je script het holodeck te kunnen gebruiken in dergelijke gevallen. En ja, ST fans letten op dit soort details, dus dan kun je dat ook maar beter meteen uitleggen in het script.Luuk1983 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:59:
[...]
Ik vond het wel mooi dat ze het überhaupt uitlegde. Want ze liepen het holodeck op en ik zei meteen: ja hoor, het schip heeft amper energie en dan zou je het holodeck gebruiken. En toen kwam die uitleg. Toen dacht ik al: hmm ze hebben er in ieder over nagedacht.
Wat mij betreft is er een balans. Uiteindelijk gaat het om de personages. Discovery slaat helemaal te ver door en valt bijna van de schaal, bij Picard vind ik het nog wel OK. Misschien dat ze iets te weinig emotie in de oude series hadden. Wat zeker wel zo is, is dat iedereen een trauma MOET hebben. Toen we in seizoen 1 riker en troi voor het eerst zagen baalde ik ervan dat ook zij niet gewoon gelukkig oud waren geworden maar dat er weer vanalles gebeurd moest zijn. Dat is vanaf dat moment nou eenmaal een gegeven dat je niet meer kan negeren. Hoe ze daar mee omgaan in seizoen 3 vind ik binnen die kaders best prima. Wolf 359 is sowieso een gigantisch trauma van Picard, ik denk dat daar te weinig mee gedaan is in TNG. Maar mee eens dat het wel een beetje oud begint te worden, mensen die boos zijn op Picard. Dat was in de DS9 pilot met Sisko beter gedaan. Maar goed, ze willen dit vast elke keer naar boven brengen voor nieuwe kijkers ofzo...segil schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:47:
Aardige aflevering. Iets teveel gore wat mij betreft, op het einde leek het meer op een horror film dan ST. En nog teveel emo gedoe, zoals Riker die de dood van zijn zoon niet kan verwerken, Picard die weer geconfronteerd wordt met Wolf 359. Dat is wel het manco van veel hedendaagse series, dat ze lekker willen gaan op emoties, en confrontaties en onderlinge relaties. Dat had je gelukkig een stuk minder bij de oudere ST series.
Ik snap dat de crew trauma's opgelopen hebben en dat je die wilt adresseren. Maar elke aflevering minstens 2 heart openers? Dat is toch teveel van het goede imho. Waar is het ST gebleven met een goed functionerende crew, die een technische uitdaging tegenkomt en door onderling samen te werken dat probleem oplost, volgens een commando structuur. Zonder insubbordination, stemverheffing, plot armor, scenes met veel lens flares (thanks JJ, *ikel), etc.
SNW is onderweg om een goede serie te worden, laten we hopen dat ze dat kunnen volhouden. En het kan hedendaags nog wel. Zoals Andor. In die stijl had ik dolgraag Picard of welke ST serie ook gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door segil op 12-03-2023 10:19 ]
Ik snap wel wat je bedoeld ja. Van mij hoeft dat ook niet zo. Ik vind het alleen niet zo erg als andere series omdat ik een band heb met deze personages waardoor bepaalde emoties oprecht overkomen en ik die emoties ook kan voelen. Bij Discovery bijvoorbeeld meppen ze je constant in je gezicht van: "zielig he! VIND JE HET NIET ZIELIG! OMG VERDRIETIG HE? VIND JE OOK NIET? VOEL JE HET OOK???". Dat is zo geforceerd en al die personages kunnen mij helemaal geen bal boeien, dus al die emotie komt niet over. Maar ook Rafi in seizoen 2 van Picard die een heel seizoen liep te huilen en boos liep te doen omdat Elnor dood was, dat kwam ook totaal niet over omdat Elnor een karakter is van karton zonder diepgang. Dan werkt het ook niet.segil schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:17:
Ik denk dat het vooral gebruikt wordt om kijkers te binden. Emotie sells. Sinds programma's zoals Big Brother, Idols, So you think you can dance/eat/shit/sing/puke/fart en series als Lost heeft Hollywood ontdekt dat kijkers hier lekker op gaan.
Ik snap dat de crew trauma's opgelopen hebben en dat je die wilt adresseren. Maar elke aflevering minstens 2 heart openers? Dat is toch teveel van het goede imho. Waar is het ST gebleven met een goed functionerende crew, die een technische uitdaging tegenkomt en door onderling samen te werken dat probleem oplost, volgens een commando structuur. Zonder insubbordination, stemverheffing, plot armor, scenes met veel lens flares (thanks JJ, *ikel), etc.
SNW is onderweg om een goede serie te worden, laten we hopen dat ze dat kunnen volhouden. En het kan hedendaags nog wel. Zoals Andor. In die stijl had ik dolgraag Picard of welke ST serie ook gezien.
Dus van mij mag het ook wat minder als ik de keuze heb, maar ik kan het tot nu toe prima handelen in tegenstelling tot bovenstaande voorbeelden
Amen!Luuk1983 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:34:
[...]
Maar ook Rafi in seizoen 2 van Picard die een heel seizoen liep te huilen en boos liep te doen omdat Elnor dood was, dat kwam ook totaal niet over omdat Elnor een karakter is van karton zonder diepgang. Dan werkt het ook niet.
Toen ik E04 aan het kijken was, bekroop eventjes mij de angst dat Rafi to the rescue kwam om de Enterprise te redden uit de baarmoeder. Gelukkig kwam ze de gehele aflevering niet voor, dus dat is ook een pluspunt
Is dat zo? Was een rode draad bij Data in TNG niet dat hij menselijk wilde zijn en emoties ervaren? Of Seven in Voyager, die relaties met anderen (EMH, Chakotay) ging verkennen, of het EMH die ‘verliefd’ werd op Seven en die Vidiian dokter? Of de relatie tussen Paris en Torres, of Worf en Dax . Of Torres die worstelde met haar half-Klingon, half-human zijn. Dat zagen we de eerste keer zelfs bij Spock. En dan heb je nog T’Pol in Enterprise. En Riker met Troy. En zo zijn er nog heel veel voorbeelden. Maar vroeger was een seizoen 26-28 afleveringen en viel het minder snel op denk ik.segil schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:47:
Dat had je gelukkig een stuk minder bij de oudere ST series.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vond er niet overdreven veel emo in zitten, was prima gedoseerd.
Wat is ST dan nog hedendaags? Sci-fi (SCIENCE fiction), of een space soap?DappereDodo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:21:
Op zich ben ik het wel met je eens @segil, maar zeg nou zelf, welk origineel technische uitdaging kunnen ze nog bedenken na 50+ jaar Star Trek? Alles is al eens gedaan, dat zag je zelfs al bij Voyager.
Grotendeels mee eens.DappereDodo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:21:
Op zich ben ik het wel met je eens @segil, maar zeg nou zelf, welk origineel technische uitdaging kunnen ze nog bedenken na 50+ jaar Star Trek? Alles is al eens gedaan, dat zag je zelfs al bij Voyager.
Maar bij momenten zoals de herinnering aan Wolf 359 kwam het wel een beetje (bij Picard dan) geforceerd over maar heeft ook te maken met (voor mij dan) het feit dat Patrick echt oud aan het worden is en soms lijkt het er op alsof hij aan de vooravond van Parkinson staat want met heel veel moeite kan hij gezichtsuitdrukkingen tonen en dan ziet het er dan vrij geforceerd uit.
Ja nou, pfff.... hadden ze niet moeten doen.
Ik kijk Picard tijdens een wederom een keer door TNG heen bingen. Picard haalt het niveau echt in de verste verte niet van TNG. Alles gaat zo traag, veelteveel emotie.en helaas -Patrick Stewart is gewoon te oud geworden; hij kan die rol helemaal niet meer dragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 13-03-2023 06:49 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Hoe dan?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dat is uitgelegd in de afleveringDj Neo Ziggy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:57:
Ik zit toch wel met vragen voor aflevering vier:
spoiler:Help we moeten zoveel mogelijk energie besparen, laat ik dan vooral het holodeck opstarten.....
Hoe dan?
Filter je wel alle concert afleveringen weg dan uit TNG, over langzaam gesproken.Geronimous schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:49:
[...]
Ik kijk Picard tijdens een wederom een keer door TNG heen bingen. Picard haalt het niveau echt in de verste verte niet van TNG. Alles gaat zo traag, veelteveel emotie.en helaas -Patrick Stewart is gewoon te oud geworden; hij kan die rol helemaal niet meer dragen.
15x330 SW38
Dat ben ik niet met je eens, Patrick Stewart neemt deze rol aan als oude man. Ik zag hem vandeweek op het toneel samen mijn Gandalf, en daar speelt hij heel anders.Geronimous schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:49:
[...]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
ff een paar posts teruglezen...Dj Neo Ziggy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:57:
Ik zit toch wel met vragen voor aflevering vier:
spoiler:Help we moeten zoveel mogelijk energie besparen, laat ik dan vooral het holodeck opstarten.....
Hoe dan?
Een emo-SciFi-space-soap.segil schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:43:
[...]
Wat is ST dan nog hedendaags? Sci-fi (SCIENCE fiction), of een space soap?
Heb de film nog niet gezien maar de SciFy film "Everything Everywhere All at Once" heeft een uitstekende recensie ontvangen op IMDB.
Binnenkort maar eens gaan kijken dus.
:strip_exif()/f/image/WUUBnJr4atY84tiuWWTRGewJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat niet een beetje een probleem met veel van die streaming shows tegenwoordig? Verhaal dat wordt uitgerokken om toch maar afleveringen van een uur en/of veel afleveringen te hebben.Geronimous schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:49:
[...]
Die al jaren in ontwikkeling zijnde Section 31 show met haar als lead gaat hem nu helemaal niet meer worden denk ik, de streaming-toko's moeten juist al flink bezuiningen...snah001 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:32:
En Michelle Yeah die wij allen kennen als Philippa Georgiou heeft als actrice met Aziatische roots de eerste Oscar ooit gewonnen.
Heb de film nog niet gezien maar de SciFy film "Everything Everywhere All at Once" heeft een uitstekende recensie ontvangen op IMDB.
Binnenkort maar eens gaan kijken dus.
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nee, lijkt mij niet - ook vroeger, decennia geleden, moest een aflevering precies een uur zijn (of 55 minuten, of wat dan ook, afhankelijk van de hoeveelheid geplande reclame). Dus op afleveringsniveau werd het toen ook al gerekt om in die tijd te passen.D-Three schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:14:
[...]
Is dat niet een beetje een probleem met veel van die streaming shows tegenwoordig? Verhaal dat wordt uitgerokken om toch maar afleveringen van een uur en/of veel afleveringen te hebben.
Kan mij hooguit voorstellen dat het vroeger wat makkelijker was voor de schrijvers, met een seizoen van ~22 afleveringen: met zoveel afleveringen is het wellicht makkelijker om een rode draad door het seizoen te maken, een verhaal dat gedurende het hele seizoen loopt. En als dat 20 afleveringen nodig heeft, vallen 2 fillers niet zo op.
Dat is waar al ben ik het niet volledig eens. Die rode draad was er vroeger minder. Ik denk dat dat net moeilijker was voor schrijvers?
Meestal waren een episodes ongeveer 45 minuten om met reclameblokken inderdaad op ongeveer één uur uit te komen. En in die tijdspanne gebeurde naar mijn gevoel dikwijls veel omdat het verhaal ook min of meer afgerond moest zijn. Soms af en toe een dubbelaflevering.
Tegenwoordig is er 1 verhaal gespreid over meerdere afleveringen. Dan voelt het soms wat trager aan en/of zijn er nevenverhaaltjes die er dikwijls weinig toe doen. Enkel mijn mening/gevoel uiteraard. 😉 Maar ik had dat gevoel toch bij bijvoorbeeld het vorige seizoen van Picard en het laatste van The Expanse.
ik wou dat voyager zo begonnen was .. dat de aflevering vermakelijk is pfff is een understatement
ben benieuwd naar jullie reacties !
Tja vanalles
Morgen pas op prime...snah001 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:31:
Vanavond.......
maakt niet uit, tot nu toe is het een seizoen waar ik blij ben dat ik het legaal kan kijken.
Tja vanalles
Is er een nieuwere Voyager?
En waar kijk jij zo vroeg de aflevering al?
Toch een dag eerder op sky showtime? Vandaag dusMel33 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:54:
[...]
Is er een nieuwere Voyager?
En waar kijk jij zo vroeg de aflevering al?