Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
nope maar in ST prodigy en picard is er al genoeg aan gerefereerd en de wijze waarop S03 geschreven is .. <mogelijke spoiler> dus ff weg ge-editMel33 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:54:
[...]
Is er een nieuwere Voyager?
En waar kijk jij zo vroeg de aflevering al?
Hoe ik zo vroeg kijk .. der zijn vele wegen naar de oplossing
[ Voor 16% gewijzigd door vso op 16-03-2023 21:16 ]
Tja vanalles
Staat niet op Showtime in Nederland, maar op Paramount+ en daar heb je een vpn voor nodig.Gunner schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]
Toch een dag eerder op sky showtime? Vandaag dus
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
En dan pas morgen.
Ik volg het meeste hier in dit topic. Maar waar te zien is dus met vpn op paramount+
Ik heb skyShowTime ook.
Star Trek prodigy kende ik nog niet.
Ach het is zo 0:00uur
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 16-03-2023 22:28 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik vroeg waar het eerder was te zien dan op prime. Meer niet eigenlijk En ik gun die serie zijn geld.
Mijn zoeken leverde alleen prime op als kijkoptie.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Fijn dat ie vanaf middernacht op Prime staat
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Prima aflevering hoor, maar om je nou ergens aan vast te moeten grijpen? Je referentie naar het begin van Voyager snap ik niet.vso schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:50:
S3E05 mensen ga er lekker voor zitten, zorg dat je niet gestoord word tijdens ..en dat je ergens aan vast kan grijpen.!!
ik wou dat voyager zo begonnen was .. dat de aflevering vermakelijk is pfff is een understatement
ben benieuwd naar jullie reacties !
Nope daar staat Picard niet op. In Nederland alleen op Prime.Gunner schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:10:
[...]
Toch een dag eerder op sky showtime? Vandaag dus
Ik heb voor de zekerheid in bed gekeken vanmorgen. Was de dag erg goed beginnen:). Toch fijn dat deze al zo vroeg op prime staat.vso schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:50:
S3E05 mensen ga er lekker voor zitten, zorg dat je niet gestoord word tijdens ..en dat je ergens aan vast kan grijpen.!!
Ik ben erg blij met dit seizoen.
Ik vind de emo tot dusver wel mee vallen. Ik trek bij discovery echt niet, het is gelukkig een stuk minder hier.
En Picard is oud, over de 90 geloof ik. Dus logisch dat hij niet meer het karakter is ten tijde van tng. Echt wel goed geacteerd al prefereer ik ook de Picard van 30 jaar geleden.
Erg benieuwd waar het heen gaat, nu er zoveel oude bekenden meedoen hoop ik stiekem op een bezoekje aan het gamma kwadrant via ds9.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Patrick Stewart is 82[Roland] schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:51:
En Picard is oud, over de 90 geloof ik. Dus logisch dat hij niet meer het karakter is ten tijde van tng. Echt wel goed geacteerd al prefereer ik ook de Picard van 30 jaar geleden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
In NL niet te zien via Prime? Dat is vreemd want volgens Justwatch wel.snah001 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:14:
In NL heeft Netflix Amazon Prime de rechten dus niet te zien op SkyShowtime.
Maar goed, in België dus wel te zien via Prime. Met enkele kleine fouten in de ondertiteling. Net aflevering 5 gekeken want ik heb een dagje verlof. En eindelijk wat meer actie en spanning! Waarschijnlijk de leukste aflevering tot nu toe. Enkel de (her)introductie van Ro vond ik wat geforceerd en meer als fan service over komen.
Is er trouwens niemand die aan haar gelaatstrekken ziet dat Beverly een changeling is?
Borg? Ik denk en hoop van niet. En die hebben we al gehad vorig seizoen.
Is hij zonder te weten ook een changeling? Mogelijks maar waarom dan die rode ogen.
Andere theorie die ik heb gelezen: Pah-Wraith. De tegenhangers van de Prophets uit DS9. Niet echt mijn favoriete verhaallijn uit Star Trek. Het zou best kunnen vanwege de Changelings/Dominion en dus de link met DS9. Maar waarom willen ze Jack dan?
Blijkbaar heb ik iets gemist.Raven schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:17:
Herkende iemand die emergency order? Heb 'm zitten Googlen, maar kwam alleen bij transcripts uit.
Was ook mijn eerste reactie maar hij zegt Picard
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb het niet over Patrick Stewart maar over Jean-Luc Picard.
Geboren in 2305 en dit speelt zich af in 2401. Hij is dus 96 (al is hij eigenlijk dood gegaan in seizoen 1)
Ander persoon dan 30 jaar geleden en ik vind dat Stewart dat erg goed acteert.
Tempo lag naar mijn idee wel een beetje aan de slow kant. Net alsof de tijd volgemaakt moest worden.
Maar vele verrassende ontwikkelingen die ik niet had zien aankomen.
Begin nu wel een vaag vermoeden te krijgen waar dit heen gaat...

wel altijd wat te zeurenehtweak schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:49:
Wow; aflevering 5 was... gewoon goed!![]()
Tempo lag naar mijn idee wel een beetje aan de slow kant. Net alsof de tijd volgemaakt moest worden.
Maar vele verrassende ontwikkelingen die ik niet had zien aankomen.
Begin nu wel een vaag vermoeden te krijgen waar dit heen gaat...
vind het nu wel jammer dat ze maar 10 episodes doen oid .. en was dit niet de final final oid (geen s04 ?)
anyway kan niet wachten voor ep06
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 17-03-2023 22:36 ]
Tja vanalles
[...]
Nou, iedereen zit te wachten op die vergelijking met voyager. Wat bedoel je hier nou mee?vso schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:50:
ik wou dat voyager zo begonnen was .. dat de aflevering vermakelijk is pfff is een understatement
GekkePrutser schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 00:24:spoiler:Het is overigens Beverly die dat zegt. Ik herkende haar stem ook niet maar het stond in de ondertiteling. Tenzij dit een foutje is, is het nog een heel stuk raarder natuurlijk.
Wat me ook was opgevallen is dat Beverly helemaal niet verwonderd lijkt dat haar zoon die 4 changelings heeft kunnen overmeesteren?
nu hoe ST voy start in het Deltagamma quadrant heb ik altijd zoiets van "meh' gevonden ..te weinig ook in alle afleveringen mee gedaan .. + borg ..segil schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:57:
Eindelijk een goede, spannende aflevering! Goed geacteerd, prima verhaal en leuk om Ro Laren weer eens te zien.
[...]
Nou, iedereen zit te wachten op die vergelijking met voyager. Wat bedoel je hier nou mee?
@Mel33 thx voor de correctie
Hoe dit ontwikkeld bij picard vind ik echt een setting waar je een leuke lange show verder uit kan bouwen .. dat betreft is discovery ook wel goed gedaan alleen Discovery en strange worlds zijn voor mij niet dit "universum" de verbinding tussen ds9/voy,tng is wel leuk subtiel genoeg.
dat betreft zou een hand-over ook nog wel leuk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door vso op 18-03-2023 17:19 ]
Tja vanalles
Klopt, ik kijk altijd met Engelse ondertiteling. Met de Spaanse Prime kan ik waarschijnlijk de Nederlandse niet eens zien, maar ik heb het niet eens geprobeerd. Ik heb liever ondertiteling in de gesproken taal als ik die versta. De enige reden dat ik het aanzet is dat ik 's avonds laat het volume heel laag heb ivm de buren.D-Three schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:51:
[...]
spoiler:Net eens gekeken op Prime met de Englisch [cc] ondertiteling en dan staat haar naam er inderdaad. Bij de Nederlandse ondertiteling niet.
Wat me ook was opgevallen is dat Beverly helemaal niet verwonderd lijkt dat haar zoon die 4 changelings heeft kunnen overmeesteren?
GekkePrutser schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:43:
Ik heb liever ondertiteling in de gesproken taal als ik die versta. De enige reden dat ik het aanzet is dat ik 's avonds laat het volume heel laag heb ivm de buren.
Hier omdat ik mij anders ga ergeren aan de vele fouten in Nederlandse ondertiteling. Vooral op Rtl8 en Net5 is het de afgelopen jaren zéér slecht geworden. In de CSI's wordt burner phone (prepaid) vertaald als verbrande telefoon(lijn) of iets in die richting en dat is maar 1 van de vele fouten van "professionele" vertalers, er zijn fouten die 1e jaars mavo-leerlingen niet eens maken. De hobbyisten op niet nader te noemen websites (voor wanneer Nederlandse ondertiteling er niet is) doen het vaak beter

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-03-2023 17:47 ]
Oscar Wilde
Raven schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:46:
[...]
offtopic:
Hier omdat ik mij anders ga ergeren aan de vele fouten in Nederlandse ondertiteling. Vooral op Rtl8 en Net5 is het de afgelopen jaren zéér slecht geworden. In de CSI's wordt burner phone (prepaid) vertaald als verbrande telefoon(lijn) of iets in die richting en dat is maar 1 van de vele fouten van "professionele" vertalers, er zijn fouten die 1e jaars mavo-leerlingen niet eens maken. De hobbyisten op niet nader te noemen websites (voor wanneer Nederlandse ondertiteling er niet is) doen het vaak beter
je irriteert je er aan omdat die mensen "verstand op 0" en/of de episode niet zien ,,, en automagische vertalers die jij/ik gebruiken doen 99% van het werk ..
Iemand die er inderdaad de kantjes vanaf loopt .. fan subs zijn zoveel beter omdat het met passie gedaan word.
Tja vanalles
Inderdaad, mooie voortzetting van een oude verhaallijn uit TNG. De actrice Michelle Forbes speelde trouwens ook een sterke rol als Admiral Helena Cain in een aantal afleveringen van de Battlestar Galactica remake.segil schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:57:
Eindelijk een goede, spannende aflevering! Goed geacteerd, prima verhaal en leuk om Ro Laren weer eens te zien.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
beter dan s01/s02 still ..
Tja vanalles
Season 1 teleurstellend
Season 2 niet gekeken
Season 3, ja..dit had beter Season 1 kunnen zijn...ga niet zeggen dat het geweldig is, maar wel ruim beter dan Season 1.
https://wren.co/join/Devian
Mwa, ik vond het iets teveel van het goede. Moeten ze niet te vaak doen...Daniel85 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:39:
De Star Trek fan in me, zat te glimlachen naar alle verwijzingen en fan pleasing momenten in de 6e aflevering. Absoluut geweldig!
Soms moet je het wiel niet opnieuw uitvinden. Mix oud met nieuw en bouw langzaam de nieuwe personages op zodat zij de show ook kunnen dragen.
Vorige seizoenen zat ik me alleen maar te ergeren aan de geforceerde nieuwe personages.
Eens, deze aflevering hield het niet op. En dan ook meteen de identiteitscrisis van data erbovenopDappereDodo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 06:50:
[...]
Mwa, ik vond het iets teveel van het goede. Moeten ze niet te vaak doen...

Maar goed. Verder is het seizoen prima te pruimen. Ben benieuwd waar het naartoe gaat.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Elke aflevering hier verwacht ik Wesley naar binnen stappen "hey bro"whiner schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:15:
Als ze hier nu mee waren begonnen dan waren er niet zoveel mensen afgehaakt.
Soms moet je het wiel niet opnieuw uitvinden. Mix oud met nieuw en bouw langzaam de nieuwe personages op zodat zij de show ook kunnen dragen.
Vorige seizoenen zat ik me alleen maar te ergeren aan de geforceerde nieuwe personages.
hmm hoe slecht S01/02 ook zijn .. toch was het wel leuk eens wat anders te zien dan "spaceship life" al is het nog steeds beperkt.
Song en al zijn afgeleiden pfff ben daar wel klaar mee ..
De handover/crossover is leuk tussen oud/nieuw maar ik trok de TOS /TNG overstap goed waar alleen de naam van het schip hetzelfde was .. (sorta) en daar waren de oude personages (spock,bones,scotty) nice add-on naast mevrouw Rodenberry
Tja vanalles
Wie wil er ook een bezoekje brengen aan het fleet museum?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nog erger; dan worden de longen (internal organs are also replicated) compleet met kanker gerepliceerd.CopyCatz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:14:
En als je als shapeshifter gaat roken, moet je dan ook zelf de longkanker nadoen eigenlijk?

Ik krijg steeds meer de indruk dat het verhaal wel erg uitgesmeeeeeeeerd is over zoveel afleveringen.
Nog even kwam de originele Voyager in beeld, toen 7of9 met een mijmerende blik door de museumstukken ging. Had eigenlijk verwacht dat Janeway ook nog wel kwam opdraven, maar helaas.
Roep het niet te hard. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze haar als changeling laten terugkomen en dat de enige die dit doorheeft Seven is ofzo.ehtweak schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:58:
Had eigenlijk verwacht dat Janeway ook nog wel kwam opdraven, maar helaas.
Verder vond ik EP 5 een stuk beter dan 6. Iets téveel reünie. Ik hoop niet dat we nu 1/2 afleveringen krijgen met meervoudige persoonlijkheidsstoornis en dat deze superieure AI snel (graag binnen 5 minuten) zijn shit voor elkaar heeft.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar als ik oude ST fan zit niet te wachten op nog meer ST in deze stijl van veel acties, bombastische verhaallijnen en veel emo. Het heeft imho vrij weinig meer te doen met ST. Voor mij is ST nog steeds op ontdekking gaan, njeuwe werelden en volkeren ontdekken, nieuwe technische uitdagingen en af en toe een gevecht. Toen ik opgroeide was TNG een wereld waar ik best zou willen opgroeien en wonen. Maar in deze stijl is het nonstop oorlogje spelen. Nee, bedankt.Blokker_1999 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:54:
Wat mij betreft wordt er ook stilaan een basis gelegd voor een nieuwe TNG show. De oude cast is geweldig, maar de nieuwelingen dit seizoen moeten zeker niet onder doen. En de stijl van de show is iets waar zowel een modern publiek als een oudere generatie zich in kan vinden volgens mij.
Wie wil er ook een bezoekje brengen aan het fleet museum?
Lekker dit seizoen afronden en dan is het klaar. Afronding voor alle TNG karakters.En vervolgens mag SNW gewoon doorgaan in die stijl die ze begonnen zijn, zoals de oude ST series ook waren.
Leuk seizoen tot nu toe, hopelijk krijgt de cast een waardig afscheid, de houdbaarheidsdatum van verschillende acteurs is nu toch wel een beetje gepaseerd zo blijkt.
Heb jij dan bewijs dat het plastische chirurgie is? Want op internet is daar een discussie over en er wordt gezegd dat het gewoon goede huidverzorging is icm goede genen.Croqy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:41:
Dr Crusher heeft zichzelf wel toegetakeld zeg met plastische chirurgie. Past ook niet helemaal in het sci-fi thema als je het mij vraagt. Draag je leeftijd gracieus of gebruik een sterk staaltje futuristische heelkunde om er jonger uit te willen zien.
Leuk seizoen tot nu toe, hopelijk krijgt de cast een waardig afscheid, de houdbaarheidsdatum van verschillende acteurs is nu toch wel een beetje gepaseerd zo blijkt.
Iets anders

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 27-03-2023 09:30 ]
Haha waar we ons online al niet mee bezig houden, ik heb dit ook besproken met mijn vrouw, wij beiden denken dat het make-up is. Dr. Crusher mag nog steeds gezien worden, ze is nog steeds herkenbaar als Dr. Crusher en niet als een Madonna Alien.segil schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Heb jij dan bewijs dat het plastische chirurgie is? Want op internet is daar een discussie over en er wordt gezegd dat het gewoon goede huidverzorging is icm goede genen.
Kort gezegd (grapje)
Ik vind dat ze legend zijn met de weg die de hele Star Trek TOS en TNG en nu Picard, (nu dus 30 jaar later) weer gaat proberen te plaveien. Dat pad wat de serie nu bewandeld, en hoe ze hem weer hebben geïntroduceerd, en psychologisch gezien ook nog zeer intelligent opgezet ook.
Vooral om de nieuwe kijkers net zo te boeien als wij ervan zijn gegrepen destijds .
Ik zie dat ze de filosofie van Roddenberry (Rip my old childhood friend) dat ze zijn filosofie, functioneel en heel mooi, en slim ook, deze nieuwe generatie kids aan het introduceren zijn.
Zie het geloof wat wij hebben in Star Trek met onze hedendaagse bijna volwassen Trycorders (smartphones) generatie, die ze Roddenberry zijn filosofie ook willen laten geloven, Daar waar wij ook in geloven!.
Wij maken en bouwen alles geïnspireerd na, en dan in het echt!
En zeker wij Tweakers, en wetenschappers.
Hoe zou jij je oude series aan je kinderen willen laten zien?.
Nou zo dus!, met dezelfde mensen en mensenstreken en karakters als toen, en dezelfde koppen.
Heel herkenbaar voor als je de oude database na wil pluizen.(extreem cruciale factor hier)
En reken maar dat de kids de serie uit de database gaan kijken om te weten waarom iemand als Worf, nu Zen is, en ertegen kan als Riker hem nu weer op de hak neemt, Haha ik vind het geniaal.
En mijn kind kan er dus net zo geïnspireerd om lachen als ik. Als hij de serie eenmaal kent, en dan 39 jaar later weer deze serie terug kijkt als volwassen mens. Dan ziet hij ook hoe wij trekkies nu ook alles uitzoeken om de wetenschappelijke onderbouwing te zien kloppen. (hierop haak ik dus even op dit topic in met deze informatie)
Het levert een slim en vasthoudend publiek op dit. Wat ik je brom.!!
Dit is de slimste megaklapper qua introductie-tech-reclame, die ik ooit heb gezien, om een 53 jaar oude serie levend te houden. For The Next Generation. pun intended, and not intended. Haha
Als je Trekkie bent, en Data wil zijn, en Picard en/of al die anderen. En je gaat er ook nog in geloven, net als wij, en jij maakt nu een smartphone(trycorder) Dan zie je hoe slim dit is om Roddenberry zijn droom, 'misschien zelfs wel zijn voorwaarden', om voor elke +/-30 jaar, (want in feite is dat dit toch wel), een generatie te laten voelen wat dit pareltje voor inpakt heeft gehad op ons. Laten voelen?. ja ik denk dat 'voelen' de juiste emotie is die hij wil geven, laten voelen dat het ergens toch wel beter kan dan we nu doen, en vrediger. Zijn filosofie met de 'weg naar ver weg, en ver voorbij dat wij ooit zijn geweest'. (evolutie stimulans)
Seven's zoektocht naar perfectie, is ook heel duidelijke taal dat een oerdrift vd mens uitlegt, met seven's haar verhaal. JA!, een gevoel is precies wat Star Trek wil dat jij bij hun hebt, of dan wel krijgt.
Er werden onderwerpen als psychologie behandeld in die serie, en van haat en liefde, jaloezie en anders denkenden dan jij, en zelfs dus als het meezat helder uitgelegd als je het einde van een episode had gezien. Je herkende je eigen menselijke trekken erin, en kon uit de serie lering halen. Het klopt gewoon, want de wetenschap kwam er ook bij betrokken
Roddenberry's team, en dan de wetenschappers ook, en dan de doeners en denkers erbij, zijn toch wetenschappelijke helemaal berekend bezig hiermee. (al 50 jaar)
Met dat geloof wat hij erin had, om vooruitgang bij de mens te stimuleren ook, en om de honger uit de wereld te willen halen, en naar perfectie(beter) te willen streven.
Geniaal allemaal zoals die man en zijn team het heeft bedacht, ongoing waarschijnlijk, en hoe hij al die jaren zijn manschappen heeft ingezet en wetenschappers erbij gehaald. Wat ze nu dus ook duidelijk weer hebben gedaan, in mijn ogen.
Wát die serie, in zijn kracht naar de kijker brengt, waarmee hij eigenlijk zijn bestaansrecht mee heeft gewonnen, van zijn introductie 50 jaar geleden, tot nu. En nu helemaal uit geprogrammeerd tot deze kraker. Is de, in mijn ogen, met 'feitelijk geniaalste wetenschappelijke onderbouwde steun', en in mijn ogen zo de meeste kans van slagen heeft, (al was het maar om de eer van de cast hoog te houden, als oude held ga je geen flop maken als je zo moe bent op die leeftijd hoor)
Best werkende introductie aller tijden wat mij betreft. Wat ze nu hebben geprogrammeerd, is gewoon super gelikt en bijna een perfect poging, Die haast niet kan mislukken.
Deze aflevering 6 heeft mij dat in ieder geval ervan zo overtuigd.
Je zou kunnen zeggen, om tot een zekere voortzetting te kunnen slagen. Is dit wel de manier.
Geweldig om dat erin te zien. En ik ben misschien de enige die het zo ziet, hier in dit topic. Maar nu ik dit hier zo opschrijf, zullen er wel meer zijn die dit ook zien, weet ik 100% zeker, als wetenschapper aanhanger.
En er ligt een kijkplezier van 830uur + nog een aantal van 28 specials opkomst, op de plank straks.
De hele serie van Kirk’s en Spock’s Enterprice tot Ferengi Quark, en changeling Odo's DS9 en zijn Dominion wars. De jonge personages van Kikk, Spock enz in de Star Trek Beyond filmreeks. En Seven of Nine's Voyager. Captain Pike met ST SNW, You get the picture, maar al deze items komen voor in de serie Picard. bijna, tot nu dan. we zullen zien wie en wat er nog bijkomt.
En dan is de oude setting ook nog makkelijk te kijken online, wat ook cruciaal is. En dus met de koppen en personages op de voorgrond, en heel herkenbaar op te zoeken,, geen gezoek wie de oude acteur was, om een aflevering te zoeken, etc.
En zo ook niet het oude decor heel erg storend is met deze opzet, denk ik. Wat natuurlijk 'altijd' de crux is bij terug kijken vd de oude series.
het nazoeken van hun karakter en functies te leren kennen uit die tijd in de Star Trek database, levert ook weer wat op natuurlijk.. En dat 'falende decor factor' halen ze hier met de Picard opbouw zoals hij nu gaat, en bekende gezichten, er wel zo uit!, vind ik.
Want je zou kunnen zeggen dat ze met deze originele cast de nieuwe kijkers lokken om hun in actie te zien uit de oude serie, om de karakters in de serie te leren kennen op die/deze manier. Dus dan misschien makkelijker het oude decor voor lief nemen, met deze factor. Het zou zo het beste kunnen werken toch?
Het spoort wel aan om dat te doen iig.
Ik hoop dat de generatie na ons ook naar de ‘Sterren‘ blijft kijken. ‘pun a googleplex times intended'
En dit is hoe ze dat hier proberen te doen. En ik vind het geniaal en onderbouwd, en met de intro van Picard voor deze jeugd zo bedacht.
Total geen bewijs voor of bron, dit is puur mijn gedachten over de kans van slagen, en om de kritiek op een oude man, die het nog wel even voor ons wil doen, te beschermen. Hij was net als Krik, wel mijn held in die tijden. Bij TOS met Kirk was het vrijdag of zaterdag om 19uur voor de buis, ik zat te janken als ik toen naar sport moest, en bij TNG werkte ik, en kon af en toe kijken, maar tijdens de jaren van niet werken maar studie, de TNG compleet gekocht, en zo'n Borg Cube Box serie Met 3 VHS banden erin.
Kreeg je de kriebels van als je er aan denkt, als er dat soort volk rond zou kunnen ronddwalen in ons werkelijke universum haha. Maar ook dat collectief brein leven, was interessant om toch de beperkingen en voordelen te zien.
Nee heel fijn om nieuw materiaal te hebben, en het oude ook heel makkelijk accessible is.
Afgedwongen, door met de oude garde dit te doen.
Fascinating.
[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 31-03-2023 17:22 ]
Ik ben inmiddels ook aan S3 begonnen. Af en toe is er wel wat aan te merken (maar dat was op TNG ookMel33 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 01:02:
Op dat online bezig houden wil ik even inhaken met een persoonlijke kijk en gedachten die ik over de herintroductie van Star Trek heb. En dan met name en de Piccard start, waar zo hier en daar best wel wat kritiek op was, ik dacht misschien zien zij niet wat ik erin zie, nou daar gaat ie dan.
Kort gezegd (grapje)
Ik vind dat ze legend zijn met de weg die de hele Star Trek TOS en TNG en nu Piccard, (nu dus 30 jaar later) weer gaat proberen te plaveien. Dat pad wat de serie nu bewandeld, en hoe ze hem weer hebben geïntroduceerd, en psychologisch gezien ook nog zeer intelligent opgezet ook.
Vooral om de nieuwe kijkers net zo te boeien als wij ervan zijn gegrepen destijds .
Ik zie dat ze de filosofie van Roddenberry (Rip my old childhood friend) dat ze zijn filosofie, functioneel en heel mooi, en slim ook, deze nieuwe generatie kids aan het introduceren zijn.
Zie het geloof wat wij hebben in Star Trek met onze hedendaagse bijna volwassen Trycorders (smartphones) generatie, die ze Roddenberry zijn filosofie ook willen laten geloven, Daar waar wij ook in geloven!.
Wij maken en bouwen alles geïnspireerd na, en dan in het echt!
En zeker wij Tweakers, en wetenschappers. /-\o
Hoe zou jij je oude series aan je kinderen willen laten zien?.
Nou zo dus!, met dezelfde mensen en mensenstreken en karakters als toen, en de zelfde koppen.
Heel herkenbaar voor als je de oude database na wil pluizen.(extreem cruciale factor hier)
En reken maar dat de kids de serie uit de database gaan kijken om te weten waarom iemand als Worf, nu Zen is, en ertegen kan als Riker hem nu weer op de hak neemt, Haha ik vind het geniaal.
En mijn kind kan er dus net zo geïnspireerd om lachen als ik. Als hij de serie eenmaal kent, en dan 39 jaar later weer deze serie terug kijkt als volwassen mens. Dan ziet hij ook hoe wij trekkies nu ook alles uitzoeken om de wetenschappelijke onderbouwing te zien kloppen. (hierop haak ik dus even op dit topic in met deze informatie)
Het levert een slim en vasthoudend publiek op dit. Wat ik je brom.!!
Dit is de slimste megaklapper qua introductie-tech-reclame, die ik ooit heb gezien, om een 53 jaar oude serie levend te houden. For The Next Generation. pun intended, and not intended. Haha
Als je Trekkie bent, en Data wil zijn, en Piccard en/of al die anderen. En je gaat er ook nog in geloven, net als wij, en jij maakt nu een smartphone(trycorder) Dan zie je hoe slim dit is om Roddenberry zijn droom, 'misschien zelfs wel zijn voorwaarden', om voor elke +/-30 jaar, (want in feite is dat dit toch wel), een generatie te laten voelen wat dit pareltje voor inpakt heeft gehad op ons. Laten voelen?. ja ik denk dat 'voelen' de juiste emotie is die hij wil geven, laten voelen dat het ergens toch wel beter kan dan we nu doen, en vrediger. Zijn filosofie met de 'weg naar ver weg, en ver voorbij dat wij ooit zijn geweest'. (evolutie stimulans)
Seven's zoektocht naar perfectie, is ook heel duidelijke taal dat een oerdrift vd mens uitlegt, met seven's haar verhaal. JA!, een gevoel is precies wat Star Trek wil dat jij bij hun hebt, of dan wel krijgt.
Er werden onderwerpen als psychologie behandeld in die serie, en van haat en liefde, jaloezie en anders denkenden dan jij, en zelfs dus als het meezat helder uitgelegd als je het einde van een episode had gezien. Je herkende je eigen menselijke trekken erin, en kon uit de serie lering halen. Het klopt gewoon, want de wetenschap kwam er ook bij betrokken
Roddenberry's team, en dan de wetenschappers ook, en dan de doeners en denkers erbij, zijn toch wetenschappelijke helemaal berekend bezig hiermee. (al 50 jaar)
Met dat geloof wat hij erin had, om vooruitgang bij de mens te stimuleren ook, en om de honger uit de wereld te willen halen, en naar perfectie(beter) te willen streven.
Geniaal allemaal zoals die man en zijn team het heeft bedacht, ongoing waarschijnlijk, en hoe hij al die jaren zijn manschappen heeft ingezet en wetenschappers erbij gehaald. Wat ze nu dus ook duidelijk weer hebben gedaan, in mijn ogen.
Wát die serie, in zijn kracht naar de kijker brengt, waarmee hij eigenlijk zijn bestaansrecht mee heeft gewonnen, van zijn introductie 50 jaar geleden, tot nu. En nu helemaal uit geprogrammeerd tot deze kraker. Is de, in mijn ogen, met 'feitelijk geniaalste wetenschappelijke onderbouwde steun', en in mijn ogen zo de meeste kans van slagen heeft, (al was het maar om de eer van de cast hoog te houden, als oude held ga je geen flop maken als je zo moe bent op die leeftijd hoor)
Best werkende introductie aller tijden wat mij betreft. Wat ze nu hebben geprogrammeerd, is gewoon super gelikt en bijna een perfect poging, Die haast niet kan mislukken.
Deze aflevering 6 heeft mij dat in ieder geval ervan zo overtuigd.
Je zou kunnen zeggen, om tot een zekere voortzetting te kunnen slagen. Is dit wel de manier.
Geweldig om dat erin te zien. En ik ben misschien de enige die het zo ziet,hier in dit topic. Maar nu ik dit hier zo opschrijf, zullen er wel meer zijn die dit ook zien, weet ik 100% zeker, als wetenschapper aanhanger.
En er ligt een kijkplezier van 830uur + nog een aantal van 28 specials opkomst, op de plank straks.
De hele serie van Krik’s en Spock’s Enterprice tot Ferengi Quark, en changeling Odo's DS9 en zijn Dominion wars. De jonge personages van Krik, Spock enz in de Star Trek Beyond filmreeks. En Seven of Nine's Voyager. You get the picture, maar al deze items komen voor in de serie Piccard. bijna, tot nu dan. we zullen zien wie en wat er nog bijkomt.
En dan is de oude setting ook nog makkelijk te kijken online, wat ook cruciaal is. En dus met de koppen en personages op de voorgrond, en heel herkenbaar op te zoeken,, geen gezoek wie de oude acteur was, om een aflevering te zoeken,etc.
En zo ook niet het oude decor heel erg storend is met deze opzet, denk ik. Wat natuurlijk 'altijd' de crux is bij terug kijken vd de oude series.
het nazoeken van hun karakter en functies te leren kennen uit die tijd in de Star Trek database, levert ook weer wat op natuurlijk.. En dat 'falende decor factor' halen ze hier met de Piccard opbouw zoals hij nu gaat, en bekende gezichten, er wel zo uit!, vind ik.
Want je zou kunnen zeggen dat ze met deze originele cast de nieuwe kijkers lokken om hun in actie te zien uit de oude serie, om de karakters in de serie te leren kennen op die/deze manier. Dus dan misschien makkelijker het oude decor voor lief nemen, met deze factor. Het zou zo het beste kunnen werken toch?
Het spoort wel aan om dat te doen iig.
Ik hoop dat de generatie na ons ook naar de ‘Sterren‘ blijft kijken. ‘pun a googleplex times intended'
En dit is hoe ze dat hier proberen te doen. En ik vind het geniaal en onderbouwd, en met de intro van Piccard voor deze jeugd zo bedacht.
Total geen bewijs voor of bron, dit is puur mijn gedachten over de kans van slagen, en om de kritiek op een oude man, die het nog wel even voor ons wil doen, te beschermen. Hij was net als Krik, wel mijn held in die tijden. Bij Kirk was het om 19uur voor de buis, ik zat te janken als ik naar sport moest, en bij TOS werkte ik, en kon af en toe kijken, maar tijdens de jaren van niet werken maar studie, de TOS gekocht, en zo'n Borg Cube Box serie Met 3 VHS banden erin.
Kreeg je de kriebels van als je er aan denkt, als er dat soort volk rond zou kunnen ronddwalen in ons werkelijke universum haha. Maar ook dat collectief brein leven, was interessant om toch de beperkingen en voordelen te zien.
Nee heel fijn om nieuw materiaal te hebben, en het oude ook heel makkelijk accessible is.
Afgedwongen, door met de oude garde dit te doen.
Fascinating.
Het lijkt qua dialogen en thema's ook allemaal een stuk minder geforceerd dan Discovery, misschien omdat hier veel ervaring in de serie zit, of omdat ze gewoon een goede Star Trek serie willen neerzitten, hoe dan ook, ik vermaak me er prima mee.
Ik ben pas bij E2, dus ik heb nog genoeg verrassingen die er aan komen (dus ik skip een beetje door het topic, maar jouw reactie bracht me inderdaad even aan het denken).
ik zou alles behalve deze "picard" serie met mijn kids willen kijken, alhoewel s03 "kijkwaardig" is .. ik vind het te donker de eerste 2 seizoenen .. hoofd die wegvliegt / de dood van ichy bvMel33 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 01:02:
Kort gezegd (grapje)
Ik vind dat ze legend zijn met de weg die de hele Star Trek TOS en TNG en nu Piccard, (nu dus 30 jaar later) weer gaat proberen te plaveien. Dat pad wat de serie nu bewandeld, en hoe ze hem weer hebben geïntroduceerd, en psychologisch gezien ook nog zeer intelligent opgezet ook.
mixed bag dit seizoen, slecht wil ik het ook weer niet noemen leuke post van je btw
Tja vanalles
Je tekst is maar moeilijk te volgen, maar ik zou dit echt niet aan de jongere generatie laten zien. Tenzij je een doemdenker bent. Roddenberry was een optimist over de toekomst en dat is Picard alles behalve. Ik volg Stark Trek sinds TNG en het positieve gevoel dat ik daarbij gekregen heb, wordt teniet gedaan door Discovery en Picard. Gelukkig dat SNW een andere weg in slaat.
Dit heb ik dus ook bij de serie. Het is allemaal behoorlijk duister. Dat is best OK als serie, maar voelt best haaks op TNG, VOYsegil schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Je tekst is maar moeilijk te volgen, maar ik zou dit echt niet aan de jongere generatie laten zien. Tenzij je een doemdenker bent. Roddenberry was een optimist over de toekomst en dat is Picard alles behalve. Ik volg Stark Trek sinds TNG en het positieve gevoel dat ik daarbij gekregen heb, wordt teniet gedaan door Discovery en Picard. Gelukkig dat SNW een andere weg in slaat.
Wellicht met ChatGTP geschreven?Mel33 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 01:02:
Op dat online bezig houden wil ik even inhaken met een persoonlijke kijk en gedachten die ik over de herintroductie van Star Trek heb. En dan met name de Piccard start, waar zo hier en daar best wel wat kritiek op was, ik dacht misschien zien zij niet wat ik erin zie, nou daar gaat ie dan.
Beetje onsamenhangend verhaal waar Picard als "Piccard" en Kirk als "Krik" geschreven is.
Begrijp wel enigszins waar je naar toe wil maar je had het jezelf een stuk makkelijker met meer samenhang kunnen maken.
Ik kan niet wachten...
Another One: https://youtu.be/ED2KcLcOg3M
[ Voor 35% gewijzigd door Winkiller op 28-03-2023 16:44 ]
@vso @Mutatie enz.segil schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Ja ik ben er niet zo goed in, op TweakZone/ of hoe heetten wij vroeger ook al weer,

Nee ach ja daar met de echt jonge generatie zit ik ook een beetje mee hoe ik dat had moeten uitleggen, maar om trekkie echt te kunnen begrijpen en ook te zijn, zit wel ergens bij de 12jaar en hoger, 8 9 10 kan misschien nog net om dr aan te beginnen.. ja zeg het maar. Nee echt het hele jonge grut niet natuurlijk, Sorry als ik je die indruk gaf, ik nam het een beetje aan dat dit nog niks is voor echt de hele jongsten.
Nee als je met 12 ongv, pas echt gaat leren goed te begrijpen, of iig gaat leren begrijpen. maar dat start al bij 6. als ik mis zit dan word ik wel gecorrigeerd hier. Maar nee niet zo jong wss zo als jij bedoeld hierboven. Denk ik.
Nee je moet het dan ook wel in de volgorde van release laten zien natuurlijk, Anders krijgen ze de doemdenker tijd van nu niet beredeneert. volg je 't nog?. Ik heb dat idd niet in het stuk uitgelegd, dat hoe wij zijn opgevoed met star trek, meegaand naar nu, dat je dat ook natuurlijk zo aan je kind moet tonen. dat is wel heel belangrijk iddJe tekst is maar moeilijk te volgen, maar ik zou dit echt niet aan de jongere generatie laten zien. Tenzij je een doemdenker bent.
Ja als iemand mijn tekst beter kan plempen, ga je gang, DM mij, en ik wijzig mijn post. Lijkt mij de moeite waard als iedereen het kan begrijpen wat ik bedoel, ik corrigeer wel weer als ik het anders dan jij had bedoeld. maar volgens mij krijgen ze de hoofdlijnen wel mee, hoop ik haha.
Nee man of vrouw, Nederlands is niet mijn ding sorry. maar Leuk als hij aangepast wordt naar correct nl, ga jullie gang
[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 28-03-2023 18:10 ]
Hahah geniaal dat je dit ook ziet. Ik zag het zelf namelijk ook.snah001 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:16:
[...]
Wellicht met ChatGTP geschreven?
Beetje onsamenhangend verhaal waar Picard als "Piccard" en Kirk als "Krik" geschreven is.
Begrijp wel enigszins waar je naar toe wil maar je had het jezelf een stuk makkelijker met meer samenhang kunnen maken.
Zat zelf ook met dat idee naar mijn tekst te kijken. Lijkt wel chat gtp dacht ik nog.
Haha dat had ik nog niet eens gezien joh, Krik haha, nee met deze kennis die ik ervan heb weet ik natuurlijk donders goed dat het Kirk is. Sorry en alles verbeterd. denk ik.snah001 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:16:
[...]
vind spoilers niet zo erg, haat alleen dat 99% verklapt isWinkiller schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:17:
Iets andere trailer van Picard S03E07: https://youtu.be/UadeCUnQTKk
Ik kan niet wachten...
Another One: https://youtu.be/ED2KcLcOg3M
Tja vanalles
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Of het maakt het juist spannend, ik kan niet wachten op vrijdag.Spooksel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:33:
Dat soort previews kijk ik gewoon standaard al niet meer, haalt veels teveel de verassing eraf voor op de vrijdag.
Ik wil meer en ik wil het nu

Nog een sneak peek met Seven, Update 30-3: https://youtu.be/fcZr4gqMvjI
[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 30-03-2023 14:12 ]

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2023 00:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
pff net ook afgerond .. het is maar hoe je het bekijkt .. voor mij niet in de top in elkgevalsnah001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:40:
Afl. zeven gekeken, beetje lang getrokken maar prima te pruimen en ook nog aan het begin een oude bekende......
may the force be with you.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:02:
Ik dacht dat nieuwe afleveringen op donderdag kwamen.
[ Voor 3% gewijzigd door vso op 31-03-2023 00:05 ]
Tja vanalles
Klopt, ik moet ook nog een Mando kijken, dus dan die maar
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
this is the way aka "I love it when a plan comes together".oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:06:
[...]
Klopt, ik moet ook nog een Mando kijken, dus dan die maar
maar zereneus gezegd er zijn natuurlijk wegen om hem eerder te zien (daar praten we niet verder over hier), alhoewel een dag wachten op prime ook wel overleefbaar is. voor die 3,- per maand heb ik aan mijn verplichting voldaan.
terug naar picard zelf .. hoewel ik echt genoten heb van de vorige afleveringen en op zich s01/s02 ook wel redelijk te pruimen vond .. is deze story arc met de deadline van paar uur wel erg meh .. in tng was er altijd wel iemand die de "held van de dag was" tot op heden is het net geen kaas op brood oid ..
Tja vanalles
I know, daar ging het mij ook niet zozeer omvso schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:15:
[...]
this is the way aka "I love it when a plan comes together"
maar zereneus gezegd er zijn natuurlijk wegen om hem eerder te zien (daar praten we niet verder over hier)
* vso logt in op prime.oisyn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:45:
[...]
I know, daar ging het mij ook niet zozeer om. Ik was in de veronderstelling dat de nieuwe aflevering ook in NL op donderdag kwam. Maar dat is dus blijkbaar niet zo?
Tot en met de s03e05 was het vrijdag, s03e06 de 23ste (donderdag) volgens de "guide" in de lijn der verwachting gezien vorig seizoenen was het ook donderdag ..
denk even afwachten, btw de foto's die ze erbij zitten zijn wel erg spoilerig
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 31-03-2023 00:54 ]
Tja vanalles
Wel grappig de acteurs weer te zien. Picard klinkt wel echt als een oude man als hij praat. De originele Startrek had wel een hele andere opzet, maar ik kan me voorstellen dat de ideeën op zijn nu.
[ Voor 78% gewijzigd door Marzman op 31-03-2023 06:37 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Voor Star Trek: Strange New Worlds die op 15juni begint met 10 afleveringen.
BTW: ik mis alhier nog het gezaag over (te?)veel emo gedoe in deze aflevering...
De backstory van Vadic is een beetje standaard, maar op zich prima. Ik snap waarom ze pissed is. Ik ben er ook voor om de federation wat minder utopisch te maken dan in vroegere series. Maar ik heb toch wel wat moeite met Daystrom station en alle 'illegale' shit die daar gebeurt. De floating head die Vadic de bevelen geeft vind ik volledig uit de toon vallen bij een relatief serieuze serie. Zo'n doom-achtige stem van een wezen wat blijkbaar gewoon puur evil is heeft weinig diepgang. Misschien leren we nog wat meer, maar ik vind dat tot nu toe de grootste zwakte van de bad guys.
Na zeven afleveringen kan ik wel zeggen dat ik het in ieder geval een interessant seizoen vind die mij genoeg boeit om elke keer weer verder te willen kijken. De conclusie moeten we nog afwachten, maar als dit nieuwe Star Trek is kan ik het goed kijken. Picard mag van mij stoppen als personage. Steward is gewoon te oud. Hij heeft zijn goede momenten en hij kan echt wel acteren, maar deze Picard hoeft van mij niet zo. Riker vind ik juist helemaal geweldig. Ik teken zo voor een serie met Riker als captain. Ook seven (als we niet teveel geforceerde woke krijgen) en de dochter van LaForge zou ik best in een serie willen zien. Worf en LaForge mogen er ook wezen, terwijl Crusher mij niet zoveel doet.
Visueel vind ik de nieuwe schepen mooi en zien we tenminste ook wat meer beauty shots. In Discovery heb ik aan de hand van de Eaglemoss modellen moeten achterhalen hoe de 32e eeuwse schepen er überhaupt uitzagen omdat je ze nooit goed te zien kreeg. (En behalve dat zijn ze kei lelijk). De sets zijn mooi, maar ik vind alles veel te donker. Een beetje cinematisch is prima (zie verschil Enterprise D in TNG en Generations), maar het is in Picard constant deprimerend donker. En om één of andere reden moet werkelijk elke kamer 80 red alert lampen hebben.
Is het perfect? Nee. En soms is het wel een beetje teveel fan service tot een punt dat het wat geforceerd overkomt. Maar zoals ik al zei, als we meer van dit soort Star Trek krijgen, dan heb ik dat liever dan geen Star Trek naast Strange New Worlds. Blij dat Discovery stopt, hoewel de nieuw aangekondige 'starfleet academy' serie in ieder geval al alle tekenen heeft om weer een emo-zeik-woke serie te gaan worden.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Maar…
En Picard heeft nu deze rol maar straks kan er een hologram(ai) (irl) van hem met jong gezicht verder ST series maken. Volgens mij bouwen ze dat hier een beetje op, of naartoe. Kan zijn heh
En dat donkere, het is ook een beetje the dark side of Picard toch?
[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 02-04-2023 13:39 ]
Om daar op in te haken, nu gaan ze echt veel te ver. De Federation en Star Fleet zijn van een utopie en een positief mensbeeld (TOS en TNG) gegaan naar een wat meer realistische samenleving en een oorlogsarmada (DS9), naar nu dr Mengele praktijken??Luuk1983 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:50:
De backstory van Vadic is een beetje standaard, maar op zich prima. Ik snap waarom ze pissed is. Ik ben er ook voor om de federation wat minder utopisch te maken dan in vroegere series. Maar ik heb toch wel wat moeite met Daystrom station en alle 'illegale' shit die daar gebeurt.
Ep7 was de 1e echt slechte aflevering van dit seizoen, naar mijn bescheiden mening natuurlijk.
Anyways.. nog altijd beter dan Discovery
Ik vond hem wel ok (in vergelijking met de andere). Genocide door de mens op die aliens plaatst het in een wat ander perspectief. Ik vermoed dat ze daar meer mee gaan doen.ehtweak schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:02:
Tja, wat zal ik er van vinden, van aflevering 7; mwah.![]()
BTW: ik mis alhier nog het gezaag over (te?)veel emo gedoe in deze aflevering...
/▌
Ja daar stoorde ik me ook wel aan dat daar geen bewaking wasMirved schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:20:
in de laatste afleveringen begonnen al die plotholes mij toch wel te storen.
spoiler:Daystrom instituut de meest streng bewaakte black site kom je heel makkelijk in door een chipje te vervangen. Daarnaast doen ze een door gedraaide AI het blijkbaar bewaken. Als je ergens heen warped en meteen cloacked dan kan al die high tech sensoren het blijkbaar niet zien. Heel starfleet kun je binnen no time infiltreren. Je trap bestaat er uit om op de vijand af te lopen en dan weg te rennen terwijl je beschoten worst. Raak schieten is sowieso. blijkbaar erg moeilijk.
/▌
@Luuk1983 ben het 85% met je eens
Algemeen gehouden:
- te oud .. hmm weetje ben blij dat men de rol vervult ipv niet,
te donker/onlogische nitpick niet geheel mee oneens, maar kijk eens naar TOS ook tenenkrommend kwa "tech" maar ach toen was het best vooruitstrevend (picard vind ik dat overgens erg tegenvallen op dat punt) kortom je moet wel een breed publiek aanspreken.
Tja vanalles
Op zich denk ik dat ik niet overdreven nitpickig naar een serie kijk. Ik heb veel Star Trek kennis, maar uiteindelijk is het gewoon een televisie show en zijn er altijd wel kleine inconsistenties geweest. Uiteindelijk gaat het erom dat het vermakelijk is. Ik kan wel slecht tegen dingen die zo overduidelijk onlogisch zijn die mij meteen op het moment zelf al opvallen. Ik heb dat tot nu toe twee keer toe gehad:Mirved schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:20:
in de laatste afleveringen begonnen al die plotholes mij toch wel te storen.
spoiler:Daystrom instituut de meest streng bewaakte black site kom je heel makkelijk in door een chipje te vervangen. Daarnaast doen ze een door gedraaide AI het blijkbaar bewaken. Als je ergens heen warped en meteen cloacked dan kan al die high tech sensoren het blijkbaar niet zien. Heel starfleet kun je binnen no time infiltreren. Je trap bestaat er uit om op de vijand af te lopen en dan weg te rennen terwijl je beschoten worst. Raak schieten is sowieso. blijkbaar erg moeilijk.
* De Titan heeft nergens meer energie voor, maar het holodeck ging wel aan. Ze hebben dat in ieder geval meteen daarna in de aflevering zelf uitgelegd. Beetje simpel allemaal, maar goed, op zich fijn dat het verklaard is.
* De Titan die ongecloacked aan komt warpen en dan in full view van alles en iedereen cloacked. Normaal kan je een schip die eraan komt met warp al een kwartier van tevoren zien op sensoren, maar dat ze in dit geval niet gezien zijn is echt bullshit.
We weten natuurlijk niet of de founders makkelijk of moeilijk alles hebben kunnen infiltreren. En het lijkt mij met alle beveiligingsmaatregelen vrij lastig om een hoge officier te vervangen zonder dat het opvalt, maar voor het verhaal neem ik het gewoon als waarheid aan. Daar wil ik niet teveel over nadenken, je hebt wel een bepaalde suspension of disbelieve nodig.
Overigens heb ik veel kritiek gelezen over dat het onlogisch is dat ze moeten decloaken om te kunnen beamen, maar dat is wel vaker gebeurd. In trouble with tribbles moest de Defiant decloaken om aan boord van de USS Enterprise te kunnen beamen bijvoorbeeld. Maar goed, volgens mij is dit ook zo'n inconsistentie die voorkomt in jaren Star Trek
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 03-04-2023 11:26 ]
De cloaking device op de titan was natuurlijk degene van de hms bounty. In de film ST4 konden ze zonder problemen beamen terwijl cloaked.
Al zou je dat nu ook weer op te weinig vermogen kunnen gooien, we weten de staat van de titan.
Het is mooi dat ze het proberen, maar de aantallen verhalen zijn nu zo veel dat er altijd wel ergens een boek, stripboek, serie of film is die het net effe anders doet.
En elke keuze zet de andere schrijver weer voor het blok.
15x330 SW38
Zeker mee eens en dit zijn van die voorbeelden die mij niet eens zoveel uitmaken. Het maakt het verhaal niet slechter of beter ofzo. Ik kan veel slechter tegen schrijvers die zich helemaal in een hoek schrijven omdat ze toevallig iets nodig hebben wat in potentie gigantische impact heeft. Bijvoorbeeld:Centauriprime schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:38:
Tja, de reden dat de defiant moet decloaken was dacht ik om dat dat type heel veel vermogen vraagt. Daarom geen shields, niet vuren enz zolang cloaked.
De cloaking device op de titan was natuurlijk degene van de hms bounty. In de film ST4 konden ze zonder problemen beamen terwijl cloaked.
Al zou je dat nu ook weer op te weinig vermogen kunnen gooien, we weten de staat van de titan.
Het is mooi dat ze het proberen, maar de aantallen verhalen zijn nu zo veel dat er altijd wel ergens een boek, stripboek, serie of film is die het net effe anders doet.
En elke keuze zet de andere schrijver weer voor het blok.
* In StarTrek: Into darkness bestaat blijkbaar de mogelijkheid om van de aarde naar Kronos te beamen; blijkbaar hebben we überhaupt geen starships meer nodig als we zover kunnen beamen.
* In diezelfde film: blijkbaar kan je iedereen terug halen uit de dood door het superbloed van Khan te gebruiken; met andere woorden: niemand hoeft ooit meer dood te gaan.
* In Picard seizoen 1 hadden ze zo'n magisch bullshit device waarmee ze alles konden maken door er maar aan te denken. Vreemd dat we er nooit meer iets over gehoord hebben, want zo'n ding zou een heleboel zo kunnen oplossen.
* Maar goed, in TNG had je op een gegeven moment een aflevering waarin subspace naar de knoppen ging door het gebruik van de warp drive. Dat had in potentie natuurlijk gigantische impact voor warp-reizen. Maar na die aflevering is er nooit maar iets over gezegd.
Kennelijk is dat probleem ooit opgelost ('handwaived'). Voor de USS Voyager wordt het zelfs expliciet genoemd d.m.v. een retcon.Luuk1983 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:51:
* Maar goed, in TNG had je op een gegeven moment een aflevering waarin subspace naar de knoppen ging door het gebruik van de warp drive. Dat had in potentie natuurlijk gigantische impact voor warp-reizen. Maar na die aflevering is er nooit maar iets over gezegd.
In Discovery was het ook zo apart. Instant travel (teleportatie!) door het hele universum heen, en niemand die het ooit meer noemt (over een periode van +900 jaar!). Nee, zoiets hou je niet permanent geheim. Of het lekt uit, of iemand anders vindt die technologie zelf uit.
[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2023 13:02 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Altijd even de aangehaalde bronnen lezen.Webgnome schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:04:
Dat was toch niet in TNG? Dat ws volgens mij in Voyager dat het Omega Molecule warp in de weg kan zitten.
In 2370, the Hekaran scientist Serova discovered that the use of conventional warp engines caused damage to the fabric of spacetime. The Federation Council imposed a speed limit of warp factor 5 on all Federation vessels in all but extreme emergency cases, such as medical emergencies. (TNG: "Force of Nature", "The Pegasus", "Eye of the Beholder")
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hier kan ik mij HELEMAAL in vinden! Well said.Luuk1983 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:50:
Aflevering 7 was inderdaad wat mij betreft de minste aflevering van allemaal. Ondanks dat ik de pacing redelijk vind, zeker in verhouding met de andere seizoenen, voelde dit een beetje als een fillter. Dit is ook de eerste aflevering waarin ik mij irriteer aan wat cliché zaken: na al die jaren is het blijkbaar nog steeds super makkelijk om een starship over te nemen. Voyager werd bijvoorbeeld ook bijna elke week overgenomen. Een modern vliegtuig is nog minder makkelijk te kapen. Ook begin is wel een beetje genoeg te krijgen van al die verschillende 'Soongs' en telkens nieuwe manieren om data terug te brengen.
De backstory van Vadic is een beetje standaard, maar op zich prima. Ik snap waarom ze pissed is. Ik ben er ook voor om de federation wat minder utopisch te maken dan in vroegere series. Maar ik heb toch wel wat moeite met Daystrom station en alle 'illegale' shit die daar gebeurt. De floating head die Vadic de bevelen geeft vind ik volledig uit de toon vallen bij een relatief serieuze serie. Zo'n doom-achtige stem van een wezen wat blijkbaar gewoon puur evil is heeft weinig diepgang. Misschien leren we nog wat meer, maar ik vind dat tot nu toe de grootste zwakte van de bad guys.
Na zeven afleveringen kan ik wel zeggen dat ik het in ieder geval een interessant seizoen vind die mij genoeg boeit om elke keer weer verder te willen kijken. De conclusie moeten we nog afwachten, maar als dit nieuwe Star Trek is kan ik het goed kijken. Picard mag van mij stoppen als personage. Steward is gewoon te oud. Hij heeft zijn goede momenten en hij kan echt wel acteren, maar deze Picard hoeft van mij niet zo. Riker vind ik juist helemaal geweldig. Ik teken zo voor een serie met Riker als captain. Ook seven (als we niet teveel geforceerde woke krijgen) en de dochter van LaForge zou ik best in een serie willen zien. Worf en LaForge mogen er ook wezen, terwijl Crusher mij niet zoveel doet.
Visueel vind ik de nieuwe schepen mooi en zien we tenminste ook wat meer beauty shots. In Discovery heb ik aan de hand van de Eaglemoss modellen moeten achterhalen hoe de 32e eeuwse schepen er überhaupt uitzagen omdat je ze nooit goed te zien kreeg. (En behalve dat zijn ze kei lelijk). De sets zijn mooi, maar ik vind alles veel te donker. Een beetje cinematisch is prima (zie verschil Enterprise D in TNG en Generations), maar het is in Picard constant deprimerend donker. En om één of andere reden moet werkelijk elke kamer 80 red alert lampen hebben.
Is het perfect? Nee. En soms is het wel een beetje teveel fan service tot een punt dat het wat geforceerd overkomt. Maar zoals ik al zei, als we meer van dit soort Star Trek krijgen, dan heb ik dat liever dan geen Star Trek naast Strange New Worlds. Blij dat Discovery stopt, hoewel de nieuw aangekondige 'starfleet academy' serie in ieder geval al alle tekenen heeft om weer een emo-zeik-woke serie te gaan worden.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
Een vliegtuig was pre 2001 ook vrij simpel te kapen en de opbouw van de ruimteschepen is niet veranderd met de series van voor die tijd. En het zou ook een beetje saai zijn als de kapitein en cabinepersoneel in een afgesloten hok zaten de hele seriedaffie82 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:49:
[...]
Hier kan ik mij HELEMAAL in vinden! Well said.
En gewone zeeschepen worden ook nog steeds makkelijk gekaapt. Het was pas weer in het nieuws.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 05-04-2023 10:33 ]
/▌
Klopt, het stoorde mij ook niet zo hard hoor, vond het wel een terechte opmerking.Marzman schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:32:
[...]
Een vliegtuig was pre 2001 ook vrij simpel te kapen en de opbouw van de ruimteschepen is niet veranderd met de series van voor die tijd. En het zou ook een beetje saai zijn als de kapitein en cabinepersoneel in een afgesloten hok zaten de hele serie
En gewone zeeschepen worden ook nog steeds makkelijk gekaapt. Het was pas weer in het nieuws.
De aflevering vond ik ook nog wel meevallen, maar de grote lijnen van zijn post was ik het echt wel helemaal mee eens.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Bijna goed geraden! Enkel was het niet JanewayThalaron schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:44:
[...]
Roep het niet te hard. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze haar als changeling laten terugkomen en dat de enige die dit doorheeft Seven is ofzo.
[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 05-04-2023 20:25 ]
Interessant, beetje aardig wat emo en andere dingen die opeens kunnen zonder verder iets te verklappen.
De actrices die Janeway en Seven speelden waren niet bepaald vriendinnen, dus dat verbaasd mij niets.D-Three schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:24:
Data is wat mij betreft al genoeg gerecycleerd...
[...]
Bijna goed geraden! Enkel was het niet Janeway
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
leuke aflevering ondanks de "emo" jammer van de vorige .. voor de rest met je eenssnah001 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:35:
Dat was aflevering 8.
Interessant, beetje aardig wat emo en andere dingen die opeens kunnen zonder verder iets te verklappen.
Tja vanalles
Ben benieuwd of het verhaal in die laatste twee uurtjes netjes wordt afgesloten.
En wat vond ik van aflevering 8? Tja... wel 'prachtig' evil hoe Amanda Plummer de rol van Vadic speelt.
Ik had eerder verwacht dat 'ie, de brokstukken van de Shrike achterlatend, full speed warp er vandoor zou gaan...
Maar wat of hoe dan?
Amanda Plummer was de ster van de serie. De chaos die ze uitstraalt door haar bewegingen, haar uitspraak, ... fantastisch.ehtweak schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:32:
Nou, nog maar twee afleveringen te gaan.
Ben benieuwd of het verhaal in die laatste twee uurtjes netjes wordt afgesloten.
En wat vond ik van aflevering 8? Tja... wel 'prachtig' evil hoe Amanda Plummer de rol van Vadic speelt.
Qua opbouw naar het einde ben ik wel benieuwd over wat Jack nu - echt - is. Er gaan al genoeg geruchten rond (zeker in de context van de Changelings en DS9), maar ik hoop stiekem op iets nieuws.
Enige wat me nu stoort is de hoeveelheid personages. Het zijn er té veel, waardoor aan het einde van episode 8 Shaw opeens een bijrolletje leek te hebben.
Maar qua fanservice:
Op het einde leek het meer een reünie van alle oudjes...Mercatres schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:58:
[...]
Enige wat me nu stoort is de hoeveelheid personages. Het zijn er té veel, waardoor aan het einde van episode 8 Shaw opeens een bijrolletje leek te hebben.
Nu maar hopen dat het niet uitdraait op een ruïne.
[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 07-04-2023 11:45 ]
Ook vind ik dat ze gewoon weer doorgaan met Worf als comic relief te gebruiken. Iets wat ze al deden in Insurrection en Nemesis. Dat doet het personage geen plezier. Worf had dit seizoen hier en daar wat grappige momenten, maar in deze aflevering vond ik het ronduit cringe.
Als laatste kan ik mij niet voorstellen dat Riker en Troi nog nooit eerder een serieus gesprek hebben gevoerd. Zo komen ze over en dat kan mij niet voorstellen. Wel hebben ze samen een chemie die erg goed is.
Kortom, niet perse een hele slechte aflevering, maar zonder deze aflvering hadden we niks gemist.
Zonder deze aflevering hadden we niet geweten hoe het verder zou aflopen met Vadic trouwens schitterend gespeeld door Amanda Plummer, de dochter van...........Kortom, niet perse een hele slechte aflevering, maar zonder deze aflvering hadden we niks gemist.
Dus je had zeker wat gemist.
- Waarom werd de computer niet gelocked toen de brigde werd overvallen? Dat gebeurt in zoveel ST afleveringen, maar nu niet?
- Tijdens de reünie op het einde is iedereen blij om Data/Lore/B4 weer te zien, maar Worf blijft een beetje chagerijnig zitten. Ik dacht nog, heeft die ruzie met Data? Maar later gedraagd 'ie zich gewoon normaal. Iemand anders dat ook opgevallen?
- Als Jack andere personen kunnen overnemen, waarom dat dan niet doen met Vadic of een van de aanvallers?
- In de vorige aflevering zei Geordie duidelijk dat hij niet het risico wilde lopen om Data nogmaals te verliezen en hij daarom die scheiding in Data/Lore niet zou opheffen. En nu is dat ineens geen belemmering meer?
- Waar komen Word en Raffi ineens vandaan? En hoe kunnen ze zo makkelijk van dat enorme schip afkomen.
- Ik ben blij dat de Shrike er niet meer is. Eerst wordt het gebracht als een enorm, onoverwinnelijk schip. Maar vervolgens wordt daar niet veel meer mee gedaan en op het einde kan dat ding eenvoudig met een paar photon tornado's opgeblazen worden. En ook dat geluidje (zwenngggggg) elke keer als de Shrike in beeld kwam. Jezus, hoe cringe was dat toch.
Wel bij om de complete crew weer te zien. Vooral Riker en Geordie presteren erg goed. Geordie is fantastisch gewoon, nog veel beter neergezet dan in zijn TNG tijden. Die ogen van hem ook, geweldig.
Worf is ook goed, alhoewel in een paar scenes een beetje teveel de comical relief geworden. Ik vind dat toch niet zo passen bij hem.
Nu is de belangrijke vraag voor komende week... what is behind door number 1?
Mwah, ik had ook wel iets van 'is het beste waar de hedendaagse scriptschrijvers mee kunnen komen nou echt gewoon de originele cast weer terugzetten?'...segil schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:23:
Wel bij om de complete crew weer te zien. Vooral Riker en Geordie presteren erg goed. Geordie is fantastisch gewoon, nog veel beter neergezet dan in zijn TNG tijden. Die ogen van hem ook, geweldig.
Worf is ook goed, alhoewel in een paar scenes een beetje teveel de comical relief geworden. Ik vind dat toch niet zo passen bij hem.
Vond het ook wel wat vreemd dat enkel de originele TNG crew aan die tafel zat. En niet 7of9.
Tussendoor zag ik een cloaked shuttle langsvliegen, mogelijk daarmee? En een groot deel van de Shrike's crew zat op de Titan, dus weinig verzet.segil schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:23:
- Waar komen Word en Raffi ineens vandaan? En hoe kunnen ze zo makkelijk van dat enorme schip afkomen.
Oscar Wilde
Je herkend dat geluid niet van V’ger??segil schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:23:
En ook dat geluidje (zwenngggggg) elke keer als de Shrike in beeld kwam. Jezus, hoe cringe was dat toch.