Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dat was mijn gedachte ookSpooksel schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:49:
Ligt het aan mij, of was de manier waarop Raffi in LA verscheen een hommage aan T2
En de ontsnapping van 7 en Raffi in een politieauto met You wanted out, we’re out -> Blues Brothers?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
De aflevering van afgelopen vrijdag; Renée Picard? Wie is zij nou eigenlijk qua familie van Jean-Luc?
Nazaat of voorvader/moeder? In welke tijdlijn?
Ik snap 'm niet.
Als ik dit zo lees:
https://www.inverse.com/e...-trek-picard-renee-picard
verklaart dat het e.e.a. Maar dat kon ik niet halen uit die bewuste aflevering?
Heb ik dan niet goed gekeken ofzo?
Ja, dat stoort me ook wel.Mirved schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:26:
Vind de borg queen sowieso erg veel karakter tonen iets wat ik niet bij de borg vind passen.

Eigenlijk heb ik de Borg Queen nooit een leuk karakter gevonden, nu nog minder
Trouwens, een tricorder kan een bus en personen uitschakelen??
Ook Soong en zijn dochter toorden me wat... Het lijkt alsof de volledige geschiedenis rond dezelfde personen draait. En blijkbaar hebben we binnen 2 jaar drones met schilden?
[ Voor 52% gewijzigd door D-Three op 02-04-2022 14:58 ]
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Rios noemt haar Picards great-aunt dus ze is iig een voorouder van Jean-Luc Picardehtweak schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:18:
Kan iemand wat licht in de Picard familie duisternis schijnen?![]()
De aflevering van afgelopen vrijdag; Renée Picard? Wie is zij nou eigenlijk qua familie van Jean-Luc?
Nazaat of voorvader/moeder? In welke tijdlijn?
Ik snap 'm niet.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Ehhh?blobber schreef op zondag 3 april 2022 @ 00:39:
[...]
Rios noemt haar Picards great-aunt dus ze is iig een voorouder van Jean-Luc Picard
In het engels is een great/grand aunt toch de zuster van iemands opa/oma c.q. een tante van iemands vader/moeder?
Wikipedia: Aunt
Dan ben je toch geen voorouder? Hooguit familie...
Ja, idd, slechte woordkeuze mijnerzijdsehtweak schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:56:
[...]
Dan ben je toch geen voorouder? Hooguit familie...
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Waarom heeft ze die kerel niet gewoon meteen ge-assimilate? Het zou echt zoooooooo makkelijk voor d'r moeten zijn om een nieuw Borg collectief op te zetten daar in die tijdperiode.
Dat is inderdaad een opmerkelijke. Ook dat ze door de stem van Rios na te doen, ze de macht over het schip lijkt te hebben - daar had ze heel wat meer mee kunnen doen, lijkt mij.Spooksel schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:51:
Wat ik wel bijzonder vind ook is hoe random de 'hulpeloosheid' van die Borg Queen is. Het ene moment heb je het idee dat ze geen kant op kan en bij wijze van spreken met de paplepel gevoerd moet worden omdat ze het anders niet redt, en daarna kan ze ineens 112 bellen en heeft ze nog een tentakel over om een agent in bedwang te houden.
Yep. Maar even afwachten, wellicht dat ze nog niet in staat is dat soort dingen te doen. Was er ook niet een scene in de laatste aflevering waarbij ze 'iets' bij Jurati leek te injecteren vlak voor de Queen dood ging? Dat lijkt een beetje richting assimilatie, waardoor ik de indruk krijg dat ze niet sterk genoeg is om volledig over te nemen.Waarom heeft ze die kerel niet gewoon meteen ge-assimilate? Het zou echt zoooooooo makkelijk voor d'r moeten zijn om een nieuw Borg collectief op te zetten daar in die tijdperiode.
Wellicht dat die injectie door de Queen bij Jurati zorgt dat ze weer terug naar hun eigen tijd kunnen?
Rafi begint mij ook steeds meer en meer te irriteren. Haar 'boosheid' is zo over de top en geforceerd en ik vind haar eigenlijk ook niet eens een goede actrice. Dat is sowieso een problem met met modern-trek: we krijgen continue in ons gezicht geschoven hoe erg we dingen wel niet zouden moeten vinden en dat we bij alles een bepaald gevoel moeten hebben, maar dat gevoel is nooit verdiend. Elnor die dood ging kon me gewoon echt niks boeien. En om één of andere reden is dit clubje mensen helemaal gek op elkaar. Maar wanneer is dat dan gebeurd? Offscreen? Net als de gevoelens tussen rafi en seven, wanneer is dat nou gegroeid?
De borg queen wordt ook maar weinig mee gedaan en dat 'je bent alleen' gezeik met Juratti heb ik nu ook wel genoeg gehoord. Maar net als de borg cube in seizoen één lijkt de queen weer heel erg under utilized. Misschien dat daar nog iets interessants uit kan komen, maar da moet dan blijken. En goh, Juratti vermoord weer iemand....dat is sowieso normaal geworden in Star Trek. Die rode jurk staat er overigens wel goed. En to be fair, het feit dat ze de borg queen nu 'ziet' kan wel gaaf worden (hoewel ik eerder verwacht dat het nog meer reden is om te zeiken over haar gevoelens en onzekerheden).
Maar goed, we kunnen nog alle kanten op, maar ik begin weer moe te worden van Star Trek: Picard. Ik merk gewoon dat mijn interesse weg begint te gaan en dat we (tot nu toe) niet echt ergens komen met deze oninteressante personages. Ik begin ook steeds meer te vrezen dat het einde van het seizoen één of ander dom einde gaat worden met bij voorkeur één of andere politieke boodschap.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 04-04-2022 08:29 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Maar ja... uiteindelijk kun je wel stellen dat als je op zo'n manier naar een show gaat kijken dan kun je nagenoeg van iedere aflevering van elke tv show ooit wel de helft van de speelduur weg redeneren als overbodig voor het plot.
En ik vind het prettiger om te focussen op personages die wèl interessant zijn. Bijvoorbeeld jonge Guinan: prima rolletje. Die watcher is ook prima. Oudgedienden Q en Soong ook dikke prima.
Ik snap het heel goed dat ze die elnor een rood shirtje hebben aangetrokken: 2x snikken en weer doorgaan, serie is er beter door geworden
Op zich is het niet erg als iets voor het plot niet zoveel uitmaakt, als het maar interessant is. The Mandalorian is bijvoorbeeld het toppunt van dingen die er voor het plot niet toe doen, maar wel interessant zijn om naar te kijken. De Rios-arc heeft er vooral voor gezorgd dat we veel Rafi-Seven-gezeik hebben gehad waarbij ze ook nog eens vanalles doen om de tijdlijn te vervuilen, zoals: politieauto jatten, wegbeamen uit de politieauto in vol daglicht, een bus met gevangenen vrijlaten etc. Ik wil juist dat we bezig gaan met de interessante vragen: wat is the deal met de borg queen die tegen Picard zegt: 'look up Jean-Luc, wat is er met zijn moeder gebeurd, wat is er aan de hand met Q, wat zorgt voor de divergence?Spooksel schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:57:
Mjah, voor wat betreft die Rios verhaallijn. Ik ben het met je eens dat het uiteindelijk echt niks toegevoegd heeft aan het verhaal. Het enige wat ze deden wat was maatschappelijke kritiek leveren op het hele Amerikaanse systeem van omgaan met 'illegal aliens' en wat actiemomenten voor de show creëren.
Maar ja... uiteindelijk kun je wel stellen dat als je op zo'n manier naar een show gaat kijken dan kun je nagenoeg van iedere aflevering van elke tv show ooit wel de helft van de speelduur weg redeneren als overbodig voor het plot.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[Twitter: https://mobile.twitter.com/jonathansfrakes/status/1511402341378920448?cxt=HHwWgMCs6f6ayvkpAAAA]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dus in die 39 jaar moet nog WW3 uitbreken toch?
Godfather Bodybuilding topic reeks
En dat klinkt onrealistisch?MrJ schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:23:
Ze zitten nu in 2024 dus. First contact is 2063.
Dus in die 39 jaar moet nog WW3 uitbreken toch?
Ik vind het meer opvallend dat we in de komende +/- 20 maanden force fields gaan uitvinden die 1) gegenereerd kunnen worden door een drone en 2) in handen kunnen zijn van een particulier (Soong).
Oh en een lange-afstands ruimtereis lanceren waar slechts één astronaut aan deelneemt natuurlijk.
WW3 breekt (volgrens ST) uit in 2026 en duurt tot 2053. De reden voor de oorlog is een conflict over genetische manipulatie (heej.... Soong?).
Het personage Gary Seven, waar Picard naar refereert in ep 5 van afgelopen vrijdag, speelt daar ook een rol in overigens (zie TOS 2x26 "Assignment: Earth").
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Vond ik ook wel overdreven.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:24:
[...]
En dat klinkt onrealistisch?
Ik vind het meer opvallend dat we in de komende +/- 20 maanden force fields gaan uitvinden die 1) gegenereerd kunnen worden door een drone en 2) in handen kunnen zijn van een particulier (Soong)

Ik had begrepen dat ze aan het hoofd stond van een bemanning? Maar ik kan verkeerd zijn.Oh en een lange-afstands ruimtereis lanceren waar slechts één astronaut aan deelneemt natuurlijk.
En voorafgaan aan WW3 had volgens TOS de genetische gemanipuleerde Khan in de jaren '90 een kwart van de aarde veroverd en had je de Eugenic Wars... Ik denk niet dat ze in de jaren "60 hadden verwacht dat men 30 tot 50 jaar later nog over die serie zou bezig zijnWW3 breekt (volgrens ST) uit in 2026 en duurt tot 2053. De reden voor de oorlog is een conflict over genetische manipulatie (heej.... Soong?).
Het personage Gary Seven, waar Picard naar refereert in ep 5 van afgelopen vrijdag, speelt daar ook een rol in overigens (zie TOS 2x26 "Assignment: Earth").
Misschien zullen ze dat allemaal door middel van deze tijdreis veranderen?
Ik had niet het idee dat er veel voortgang qua verhaallijn was. En Jurati (of eigenlijk de Borg Queen) die aan het zingen is? 'Leuke' jurk, maar verder...
“Shadows of the Night” by Pat Benatar"
Alhoewel de combo tussen de Borg Queen en Jurati wel weer interessant is en waarschijnlijk voor verrassingen gaat zorgen.
Oh ja, en Soongs dochter, Kore, die er achter komt dat ze gefabriceerd is; beter laat dan nooit.
En Jonathan Frakes als regisseur.
Beetje saai en de Borg Queen is ook beetje vaag in deze positie.
Maar ik kan uiteraard ook niet kijken. I know.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verder weinig progressie in de verhaallijn, wat bij het beperkt aantal afleveringen per seizoen wel vervelend is.
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 09-04-2022 23:52 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat viel me inderdaad ook op. En is het dan de Borg Queen die zingt? Misschien komt er nog een spin-off, Star Trek: The Borg Musical. De Borg blijven maar inboeten aan geloofwaardigheidPatrickC schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:48:
Dat zingen van Jurati was wel erg vaag. Eerst valt het licht uit en dat begint ze opeens in de spotlights te zingen en de band die het nummer gewoon meespeelt alsof het gepland was? En het stikt van security maar als zoiets ongeplands gebeurt is er niets aan de hand? Of is iedereen ineens onder controle van de Borg queen?
Maar het was niet het enige. Met een donatie kom je blijkbaar in enkele dagen tijd in de raad van bestuur. En het praatje van JL leek mij toch niet echt overtuigend genoeg om René te overhalen? En wat te denken van Kora die al jaren opgesloten zat daar beneden en nu pas eens artikelen over haar vader leest? Ok, misschien waren het recente artikelen. Maar de onderzoeksdata van haar vader had ze ook wel gemakkelijk toegang toe.
Vandaar ook het meermaals gebruik van Picard die op de grond ligt en dan een flashback naar xx aantal minuten eerder. Om de indruk te geven dat er toch iets spannend isVerder weinig progressie in de verhaallijn, wat bij het beperkt aantal afleveringen per seizoen wel vervelend is.
Ik vraag me trouwens wel af wat dat 'monster' was in de dromen van Picard?
En zijn Larris en The Watcher dezelfde personen?
[ Voor 29% gewijzigd door D-Three op 10-04-2022 14:46 ]
Ik had niet het idee dat Kore uberhaupt al 'jaren' oud is eigenlijk.D-Three schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:32:
En wat te denken van Kora die al jaren opgesloten zat daar beneden en nu pas eens artikelen over haar vader leest? Ok, misschien waren het recente artikelen. Maar de onderzoeksdata van haar vader had ze ook wel gemakkelijk toegang toe.
Er staat mij iets van bij dat drie afleveringen geleden, op het einde, Q iets probeerde te doen, met z'n vingers klikte en dat er toen niets gebeurde "Oh that's unfortunate". Heb ik dat verkeerd onthouden? Is er ooit nog op doorgegaan, duidelijk geworden dat er bij Q iets aan de hand is?Spooksel schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:12:
Mjah, dat was na 2 afleveringen toch wel duidelijk lijkt me? Het zal me niks verbazen als dit in de finale uiteindelijk pas weer goed komt omdat Q dan de boel (zoals altijd eigenlijk) weer corrigeert naar zoals het hoort te zijn als iedereen zijn lesje geleerd heeft.
Nope, dat heb je goed onthouden. Of in ieder geval, dat staat mij ook bijvanaalten schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:44:
[...]
Er staat mij iets van bij dat drie afleveringen geleden, op het einde, Q iets probeerde te doen, met z'n vingers klikte en dat er toen niets gebeurde "Oh that's unfortunate". Heb ik dat verkeerd onthouden? Is er ooit nog op doorgegaan, duidelijk geworden dat er bij Q iets aan de hand is?
Ik ben definitief klaar met rafi. Ik vond haar al niet echt boeiend, maar ze heeft werkelijk niks te doen dit seizoen, behalve zeuren en zeuren en zeuren en zeuren. Jurati is ook niet mijn favoriete personage, maar die heeft in ieder geval nog wat te doen en iets wat lijkt op character development. Een borg queen en een mens in één lichaam is in ieder geval interessant, alleen vind ik nog steeds dat de borg queen wel weer erg menselijk en 'aardig' afgeschilderd wordt voor een normaal meedogeloos ras. En wie heeft ooit bedacht dat we Jurati graag zouden zien zingen....cringe!
Het hele '30 minuten geleden', '15 minuten geleden', flashback stuk is gewoon oud aan het worden en werkte totaal niet voor me. Daar moeten ze echt mee kappen. Ook ben ik een beetje klaar met Brent Spiner die Soong nummer 100 speelt. Die lol is er nu wel een keer vanaf. Sowieso vind ik het jammer dat Kore niet echt de dochter van Soong blijkt te zijn. Als het echt zijn dochter was, was zijn motivatie veel begrijpelijker en veel logischer dat hij Q zou helpen. Maar nu is het veel meer de mad scientist geworden. Erg jammer.
Al met al een vrij saaie aflevering die hopelijk nog ergens naar gaan leiden. De volgende aflevering gaat geheid in het hoofd van Picard afspelen, dus hopelijk weten we meer wat er met z'n moeder gebeurd is.
Typisch is wel dat seizoen 3 aangekondigd én gepromoot wordt terwijl seizoen 2 nog bezig is. Dat lijkt mij vrij wanhopig en doet mij vermoeden dat seizoen 2 niet zo lekker loopt als gehoopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 11-04-2022 23:10 ]

Maar goed, ik blijf wel kijken, want, tsja, blijft toch mijn held van vroeger

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Rios die ff rustig de dokter en haar zoontje naar de andere kant van de planeet aan boord van zijn schip beamt, zelfs de Voyager crew was niet zo slordig 28 jaar eerder
Als BSG fan was het dan wel heel tof om James Callis te zien in een gastoptreden, yay.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik vrees dat ook bij deze ofwel de seizoensfinale niet gehaald wordt en/of de serie van de kijklijst gaat. Jammer. Alleen de Lower Decks weet tenminste te boeien in de ST franchise.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Sowieso, het hele mysterie van moeder Picard werd groot uitgemeten, maar eigenlijk hebben we nu in praktisch een halve aflevering even al zijn persoonlijke demonen (die nog nooit ooit genoemd zijn in het verleden) opgelost. En meteen is de conclusie dat hij zijn pa eigenlijk niet goed kent en er misschien meer achter zat. Goh, iemand als Picard die daar nog nooit eerder bij stil heeft gedaan als hij ouder wordt. Daar geloof ik dus niks van. Dit was echt een facepalm aflevering...
* El-auriens kunnen nu ineens een Q oproepen?
* Assimilatie duurt blijkbaar nu lang en er zijn endorfines nodig ofzo om het proces te versnellen?
Als gebruikelijk schrijven ze zich weer alle kanten op, net wat er op dat moment nodig zonder na te denken dat dit hele grote gevolgen kan hebben of simpelweg bullshit is. Echt...bah! Kansloze baggerschrijvers.
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 16-04-2022 21:02 ]
Picard zijn verleden / Jeugd toevoegen aan de tijdlijn van zijn leven !?Luuk1983 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:32:
Waar was dit hele stuk over de geest van Picard nou voor nodig? Wat voegt het toe?
Misschien wel een verwijzing naar een nieuwe serie over de jonge Picard en zijn keuze voor starfleet.
Vond het ook een waardeloze aflevering, net als nummer 2 met die nazi's onzin.Ja vast. En in de basis is het idee dat Picard zich volledig heeft ingezet voor zijn werk en nu 'alleen' is, is helemaal niet zo verkeerd. Maar deze schrijvers zijn veel te incompetent om Picards achtergrond in te vullen. Alles en iedereen MOET een gigantisch trauma hebben uit het verleden, anders tel je niet mee. Werkelijk niemand heeft blijkbaar een goede jeugd gehad of een normaal leven. En gelukkig is iedereen aan de alcohol en drugs om er mee om te gaan. Zo vond ik het ook verschrikkelijk dat troi en riker een kind hebben verloren. Dat pas ook perfect in dit straatje.Winkiller schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:31:
Picard zijn verleden / Jeugd toevoegen aan de tijdlijn van zijn leven !?
Kortom het leven gaat niet altijd over rozen, en dat staat als een huis. Toen ik de leeftijd had van Picard in die aflevering had ik ook vreemde dromen, de muren kwamen op mij af. We hebben allemaal onze spoken.Luuk1983 schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:36:
[...]
Ja vast. En in de basis is het idee dat Picard zich volledig heeft ingezet voor zijn werk en nu 'alleen' is, is helemaal niet zo verkeerd. Maar deze schrijvers zijn veel te incompetent om Picards achtergrond in te vullen. Alles en iedereen MOET een gigantisch trauma hebben uit het verleden, anders tel je niet mee. Werkelijk niemand heeft blijkbaar een goede jeugd gehad of een normaal leven. En gelukkig is iedereen aan de alcohol en drugs om er mee om te gaan. Zo vond ik het ook verschrikkelijk dat troi en riker een kind hebben verloren. Dat pas ook perfect in dit straatje.
Ik moet zeggen dat ik wel begin te wennen aan jurati als borg queen. Ergens best wel cool en ik begin ergens ook wel te snappen waarom ze grondstoffen heeft om nieuwe nanoprobes te maken. Maar de hoeveelheid informatie en back story die ze aan de borg proberen te geven is nog steeds een beetje onzinnig.
Wat gebruikelijk onboeiend is, is raffi. Ze proberen haar extra diepte te geven door te laten zien dat door haar schuld Elnor in Starfleet gebleven is en dat ze daarom zo extra verdrietig is omdat het haar schuld zou zijn. Maar we hebben ooit gezien WAAROM ze in godsnaam zo close zijn. Er is niks in seizoen 1 qua relatie opbouw en nu zou ze ineens niet zonder hem kunnen. Elnor die af en toe in seizoen 1 op de achtergrond aanwezig was en soms een hoofd afhakte met de diepgang van een pak melk... lui schrijfwerk zoals gebruikelijk. Raffi is gewoon een vervelend, narcistisch personage dat van mij direct weg mag.
Op zich was de interactie tussen agent Wells en Picard prima. Maar heel realstisch, wat was het hele punt van die verhaallijn? Uiteindelijk zijn we er helemaal niks mee opgeschoten. Misschien dat Wells nog een rol gaat spelen, maar tot dat gebeurt hebben we echt veel tijd verspild om vervolgens vrij gelaten te worden. Oh en blijkbaar heeft Guinan ineens telepatische krachten....ja hoor, daar zijn we weer met het luie schrijfwerk waarbij we maar wat schrijven wat op dat moment toevallig nodig is.
En Q gaat blijkbaar dus dood of zo. Hij leeft miljoenen jaren en nu gaat hij in de lifetime van één mens (Picard) dood. Het zal allemaal wel. Ze moeten van goede huize komen om hier nog een goed einde aan te breiden.
Anyway, de pacing is mij nog steeds veel te langzaam. We hebben nog maar twee afleveringen en zijn veel teveel bezig met allerlei randzaken en bullshit. We gaan het zoals gebruikelijk de komende twee weken zien.
Tsja, (mede) geschreven door Kristen Beyer. Dan weet je genoeg...
Ik vind dat de crew zich trouwens wel heel makkelijk 'exposed' tegenover buitenstaanders. Eerst Rios met die dokter en haar zoontje, nu Picard en Guinan tegenover die (ex)FBI agent, geez. Die Temporal Prime Directive bestaat ook alleen maar wanneer de plot daarom zou vragen hoor

En waar komen die huurlingen vandaan op het einde, die Soong heeft verzameld? Z'n eigen persoonlijk legertje ofzo?
Ja dat was echt weer de meest idiote beslissing die je kan maken.Spooksel schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:23:
Het karakter Seven wordt niet bepaald recht aangedaan nee, omg. Maar die Raffi mag wat mij betreft helemaal onder een bus hoor, omg.
Ik vind dat de crew zich trouwens wel heel makkelijk 'exposed' tegenover buitenstaanders. Eerst Rios met die dokter en haar zoontje, nu Picard en Guinan tegenover die (ex)FBI agent, geez. Die Temporal Prime Directive bestaat ook alleen maar wanneer de plot daarom zou vragen hoor
Sowieso is het plan van de borg queen was vaag. Ze wil dus naar La Sirena ofzo beamen en het schip overnemen? Maar ze was al kei sterk tegen Seven en Rafi, hoezo heeft ze een leger nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 23-04-2022 22:09 ]
Net voor ze die ex special forces tonen, belt Soong toch met één of andere generaal om hem te bedanken? Hij noemt ook Spearhead Operations, ik denk die organisatie waarvoor Soong illegale genetische experimenten uitvoerde. Datgene waarvoor hij eerder dit seizoen voor die raad moest komen en waarom hij in die krantenknipsels een mad scientist werd genoemd. Maar goed, het was mij eerst ook onduidelijk. Veel wordt zo even snel benoemd en/of afgehandeld.segil schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:00:
En waar komen die huurlingen vandaan op het einde, die Soong heeft verzameld? Z'n eigen persoonlijk legertje ofzo?
Wat ik ook wel mis aan deze show is dat de crew niet overkomt als een crew. Ze lijken steeds maar te zeuren en te vitten op elkaar?
Verder lijkt weinig goed uitgewerkt. Picard slaat een praatje van enkele minuutjes met zijn voorouder waarvan ik de naam al ben vergeten. En hopla, weg depressie en angstgevoelens, ze gaat toch mee op ruimtemissie. Picard slaat een praatje met die FBI agent en hopla, weg de levenslange angst of haat (of wat het ook was) voor ruimtewezens. Ah, tijdreiziger? Oh prima, je bent vrij om te gaan.
Inderdaad veel randzaken die er weinig toe doen om het plot of seizoen vooruit te helpen. En inderdaad Q... Wat wordt John de Lancie onderbenut zeg. Weinig screentime en ik mis toch wel zijn flamboyant zijn. Al zou in dit geval overdreven tragedie ook passen.
Maar goed, ik blijf het toch maar volgen
Dat is waarschijnlijk een referentie naar alles wat we hebben gezien het voorbije seizoen, Picard met zijn vader/moeder, Seven met haar ex-Borg verleden, Raffi ziet overal Elnor, Jurati die worsteld met haar eenzaamheid, ... Soong en Rios ongetwijfeld ook wel iets
Jurati Queen ontsnapt toch. De rest komt tot inzicht; leef niet in het verleden, kijk naar de toekomst, wordt een betere versie van jezelf. Ook Soong, waarschijnlijk terug na een gesprekje van Picard. Q tevreden want een lesje geleerd, hij geneest op één of andere manier (waarschijnlijk door een gesprekje met Picard) en 'snapt' onze helden terug naar aflevering 1. Jurati is dan intussen Queen van haar eigen collectief en brengt dus een bezoekje. Iedereen besluit haar deze keer te vertrouwen en ze leven nog lang en gelukkig. O ja, Raffi laat Elnor zijn ding doen en Picard draait Laris een French kiss.
[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 26-04-2022 16:07 ]
Heeft niks met de character Picard uit TNG te maken. Dit is puur de Picard uit de film reeks.
Seizoen begon hoopvol maar met elke aflevering wordt het slechter en slechter.
Gelukkig nog 2 afleveringen.
Snap wel dat men voor seizoen 3 allle tng karakters uit het bejaardenhuis halen.
Nog even inspelen op de ‘member berrie TNG’
Hopelijk hierna Picard dood en begraven
[ Voor 6% gewijzigd door Henvar op 26-04-2022 22:12 ]
Je bent niet verplicht om te kijken hoor.Henvar schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:11:
Wat een shitzooi is Picard zeg.
Heeft niks met de character Picard uit TNG te maken. Dit is puur de Picard uit de film reeks.
Seizoen begon hoopvol maar met elke aflevering wordt het slechter en slechter.
Gelukkig nog 2 afleveringen.
Snap wel dat men voor seizoen 3 allle tng karakters uit het bejaardenhuis halen.
Nog even inspelen op de ‘member berrie TNG’
Hopelijk hierna Picard dood en begraven
Maar ik begrijp je wel, het is een beetje saai idd.

Dit lijkt in strijd te zijn met de hallucinatie die hij heeft van zijn moeder in de TNG aflevering "Where no man has gone before", waar zijn moeder als een oude dame wordt verbeeld.
Maar het is wel een sleur serie waar nauwelijks gang in zit en vooral die flashbacks zijn totaal niet interessant. Elke keer als de aflevering weer eindigt voelt het alsof je weer een likje van het ijsje hebt mogen doen.
Dus ik heb even topic bij gelezen en wat reviews opgezocht. Bij de laatste aflevering was er een reviewer die van 1 t/m 10 een uitzondering maakt en de aflevering bij hoge uitzondering een 0 gaf ...
Ik ga S2 dus geheel overslaan. Het is duidelijk dat het schrijvers team geen enkel talent heeft en geen idee heeft wat SF en Star Trek precies inhoud (Stewart inclusief).
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Nu snap ik wat star wars fans voelden bij de prequel en sequel trilogies. Een complete verkloting van een idee/visie/lore
- Picard laat Raffi en Seven gewoon achter als hij vlucht in de kelders. Al zou ik misschien hetzelfde doen met Raffi...
- Het Emergency Combat Hologram kent de laatste gedachten van Elnor. Dus niet alleen scant de computer de fysieke kenmerken van personen, het leest ook de gedachten. Double facepalm!
- Als je totale controle hebt over de transporten en je wil een schip in nemen, beam je dan niet gewoon alle soldaten in het schip? Nope, de overgrote meerderheid buiten is uiteraard logischer.
- De transporter van La Sirena is blijkbaar groen bij de soldaten.
- Vechten om het schip te behouden, uiteraard om de Queen tegen te houden maar ook omdat het hun enige manier is om thuis te komen. Even later zit ze bij wijze van spreken Jurati uit te zwaaien...
Dat zijn er een enkele die ik heb onthouden. Ben ik nu een mierenneuker? Ik denk dat ik S3 ook nog wel ga kijken eigenlijk, hahaha
Picard haalt dit aan, dat als hij haar niet uit de kamer had gelaten, ze misschien ouder was geworden. Dat hij haar ouder voorstelde, thee met haar drank en een praatje deed.Snowwie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 03:21:
Was het nu zo dat Picard zijn moeder zelfmoord had gepleegd en Picard zegt dat hij haar nooit weer zou zien?
Dit lijkt in strijd te zijn met de hallucinatie die hij heeft van zijn moeder in de TNG aflevering "Where no man has gone before", waar zijn moeder als een oude dame wordt verbeeld.
Dat gevoel heb ik met nog series de laatste tijd.Maar het is wel een sleur serie waar nauwelijks gang in zit en vooral die flashbacks zijn totaal niet interessant. Elke keer als de aflevering weer eindigt voelt het alsof je weer een likje van het ijsje hebt mogen doen.
Ik ga er van uit dat we mogen spoileren want de aflevering is netjes te bekijkenCopyCatz schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:41:
spoiler:nu hebben we dus een "good guy" Borg Collective ontstaan in Q's mirror universum die in aflevering 1 opduikt in het "normale" universum?
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 30-04-2022 18:14 ]
Seizoen 1 was natuurlijk uitstekend met de empathische manier waarop de karakters op elkaar reageren en interacteren. Denk aan de goede personages zoals die romulaanse bedrieger en de heerlijke manier waarop die het robotmeisje bedriegt, en een lekker verbitterde seven of nine: 'Picard still thinks there's a place in the galaxy for mercy. I didn't want to disillusion him. Somebody out here ought to have a little hope.'
Ook commander Oh en die romulaanse vrouw zijn gewoon goede personages en gedragen zich behoorlijk romulaans. De kwaliteit van de schrijvers zit hem imo in het feit dat ze heel goed in staat zijn om de karakters op elkaar te laten reageren, qua expressie en dialogen. Ook het acteerwerk is goed. Jurati is wat minder omdat ze wat onbenullig overkomt voor een vooraanstaande wetenschapper.
Dit filmpje blijft sterk:
Misschien staat of valt je waardering voor de serie (in ieder geval seizoen 1) met hoe cynisch je bent. Als je een optimist bent dan is dit niet jouw ding misschien. Maar als je een cynische inslag hebt is het misschien uitstekend. Persoonlijk ben ik meer van het realisme dan van het optimisme. De gedachte achter star trek mag dan optimistisch en positief zijn, het is volkomen irrealistisch met het oog op hoe de wereld zich aan het ontwikkelen is (klimaatverandering, opkomst van autoritaire regimes, massa uitsterving, uitputting van bronnen, ga zo maar door, ga zo maar door). We zijn op dit moment eerder op weg naar een dystopie dan een startrekachtige utopie. Dat is ook een reden waarom ik Picard tot nu toe goed vind.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
En we weten allemaal dat 1 Renée moet leven, 1 Renée moet dood een synoniem is voor Picard. Patrick is ook niet meer de jongste...
Ik kijk de serie af, maar een seizoen 3? Die kijk ik wel als die helemaal af is.
Wat is een goed alternatief? The Expanse?
[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 01-05-2022 08:37 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
The Expanse is wat mij betreft één van de beste sci Fi series ooit. Als je m nog niet gezien hebt zou ik m heel erg aanraden. Het is alles wat Star Trek niet is; interessante personages, interessante conflicten en heel veel science (fiction).SkyStreaker schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:36:
Tja...
spoiler:Eventjes het gehele borg-collectief afdoen onder een paar zinnetjes als "ook jij is eenzaam" is een flinke dooddoener. Vergeten wij eventjes de complete toewijding aan perfectie a la "Omega Molecule", dat heeft helemaal NIKS met "ik is ook alleen hoor" te maken.
En we weten allemaal dat 1 Renée moet leven, 1 Renée moet dood een synoniem is voor Picard. Patrick is ook niet meer de jongste...
Ik kijk de serie af, maar een seizoen 3? Die kijk ik wel als die helemaal af is.
Ben ik niet met je eens. De originele Star Trek kwam in de jaren 60 uit, op het hoogtepunt van de Koude Oorlog, een paar jaar na de Cubacrisis en tijdens de Vietnamoorlog.Salvatron schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:05:
Misschien staat of valt je waardering voor de serie (in ieder geval seizoen 1) met hoe cynisch je bent. Als je een optimist bent dan is dit niet jouw ding misschien. Maar als je een cynische inslag hebt is het misschien uitstekend. Persoonlijk ben ik meer van het realisme dan van het optimisme. De gedachte achter star trek mag dan optimistisch en positief zijn, het is volkomen irrealistisch met het oog op hoe de wereld zich aan het ontwikkelen is (klimaatverandering, opkomst van autoritaire regimes, massa uitsterving, uitputting van bronnen, ga zo maar door, ga zo maar door). We zijn op dit moment eerder op weg naar een dystopie dan een startrekachtige utopie. Dat is ook een reden waarom ik Picard tot nu toe goed vind.
Juist toen was het een baken van hoop op een betere toekomst. En dat is voor een flink deel ook uitgekomen. Het gaat nu een paar jaar de verkeerde kant op, maar ook dat buigt wel weer eens om. Voor mij is dat geen reden om de Star Trek geest nu de nek om te draaien.
Alles wat na Voyager geproduceerd is in het ST universum heeft weinig meer met ST te maken. Vergeleken met Picard is Enterprise met Bakula gewoon helemaal super. Kun je nagaan. Vanaf Voyager keek men alleen nog maar terug ipv vooruit. De schrijvers waren (zijn) lui en steeds meer onverklaarbar scifi werd gebruikt om nog iets van ST te kunnen maken, om vooral maar te kunnen blijven rehashen, met behoorlijk wat plotgaten.SkyStreaker schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:36:
Tja...
spoiler:Eventjes het gehele borg-collectief afdoen onder een paar zinnetjes als "ook jij is eenzaam" is een flinke dooddoener. Vergeten wij eventjes de complete toewijding aan perfectie a la "Omega Molecule", dat heeft helemaal NIKS met "ik is ook alleen hoor" te maken.
De ouders, of in ieder geval de vader, van Picard waren Frans en ze hebben allebei een Posh Brits accent. Sowieso bijzonder veel Brits accenten, alsof de Engelsen uit het VK de Federation hebben opgestart.
Dat hele Borg gedoe is 'bijzonder' te noemen. De Borg was de grootste vijand van de Federation in TNG en werd al sterk afgezwakt in Voyager. En nu lijkt de Borg helemaal niks meer te zijn. Meer een set piece om oude fans tevreden te houden. Nieuwe vijanden verzinnen is blijkbaar moeilijk, want er moet toch een band zijn met/voor de oude fans. Er wordt geassimileerd, maar eigenlijk ook compleet niet, iedere geassimileerde handelt 100% als mens. Wtf.
En dit hele seizoen zou in principe een Q vs Picard verhaal moeten zijn, daar begon het mee, maar dat verhaal lijkt zich compleet niet te ontwikkelen.
Het enige wat men wilt is de ST koe zove uitmelken dat er geen franchise meer van over is. Het is omdat ik me hierdoorheen heb gesleept dat ik de laatste aflevering nog zal kijken, maar ik vrees dat Q een belachelijk einde gaat krijgen.
The Expanse is eigenlijk wel de beste sci fi serie die de laatste 22 jaar op TV is gekomen. Alleen ook daar hebben de schrijvers nogal last gehad wat ze nou wilden met de serie. Het begon daar over de proto molecule en op een gegeven moment was dat geen thema meer. Leek achteraf meer op 3 seizoen introductie voor de laatste seizoenen. Begon geweldig, werd alleen maar matiger.
Space based sci fi is gewoon dood. Stargate is dood, gaan ze ook weer kijken naar een reboot. Lijkt wel alsof alle sci fi schrijvers collectief geen ideeen meer hebben. Geen idee of het door het hele 'pandering to the woke' komt, maar tsja, canon is niks meer waard.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het heeft gewoon weinig met Star Trek te maken. Ze veranderen juist de hele geschiedenis van Star Trek (alweer) die ze over de decennia hebben opgebouwd alsof het een oud vodje papier is. Als ze een rauwere Star Trek hadden willen maken hadden ze gewoon een nieuw universum moeten maken, dit is gewoon een lachertje. Het is geen Star Trek meer, maar Crap Trek.Salvatron schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:05:
ST Discovery sucks.
En wij weten het allemaal veeeel beter.
Voorstel: maak ff een goed en sterk script, biedt het aan, aan de welbekende productiefirma's en voila; miljoenen kijkers zullen tevreden zijn. De commerciële inkomsten gaan weer skyhigh en als scenarioschrijver loop je ook binnen!
Top toch?
Of is het allemaal niet zo simpel als het lijkt?
En ondertussen blijf ik me vermaken met wat de huidige SF series ons voorschotelen. En vooral de comments daarop. Heerlijk; ik pak de hapjes er alvast bij.
En ja, ik stam nog uit de tijd van de originele Capt. Kirk en Spock.
De kritiek dat gewoon de lore bijna compleet genegeerd wordt en haast als verkapte fanservice (mijn mening) verkocht wordt volgens velen is helaas wel behoorlijk valide.ehtweak schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:59:
ST Picard is ruk.![]()
ST Discovery sucks.![]()
En wij weten het allemaal veeeel beter.![]()
Voorstel: maak ff een goed en sterk script, biedt het aan, aan de welbekende productiefirma's en voila; miljoenen kijkers zullen tevreden zijn. De commerciële inkomsten gaan weer skyhigh en als scenarioschrijver loop je ook binnen!
Top toch?
Of is het allemaal niet zo simpel als het lijkt?![]()
En ondertussen blijf ik me vermaken met wat de huidige SF series ons voorschotelen. En vooral de comments daarop. Heerlijk; ik pak de hapjes er alvast bij.![]()
En ja, ik stam nog uit de tijd van de originele Capt. Kirk en Spock.
Ik ben nog maar 2 afleveringen in The Expanse, als er nog genoeg alternatieven zijn veel "soapserie"-drama erin, hoor ik het graag.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ben het niet eens met je conclusie. TNG was inderdaad optimistisch, omdat men toen in een optimistische periode leefde. Daarna ging het wel minder met de wereld en dat zag je terug in DS9, een stuk donderker dan TNG. En in VOY is het thema de weg kwijt zijn en proberen er nog iets van te maken. Inclusief genoeg real-life issues. Dus dat Picard de tijdsgeest dient te volgen, gebeurde sowieso al met vorige series. Echter, wat een groot verschil nog steeds is tussen TNG/DS9/ENT en Discovery/Picard, is dat men maar wat doet, geen enkele vorm van gezag lijkt te zijn, de serie vooral zich richt op emoties oprekken en minder bezig is om een goed verhaal neer te zetten. Dat is het grote manco, zoveel plotholes, zulke oninteressante karakters. Eigenlijk een totale disrespect voor de kijkers. Je kunt nog steeds een goede ST serie neerzetten, in een donkere toekomst met uitdagingen, problemen, tegenslagen, etc. Om te laten zien dat je een toekomst hebt waarin men nog wel steeds probeert het goede ervan te maken.Salvatron schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:05:
Straks beginnen met seizoen 2 na het 1e seizoen voor de zoveelste keer te hebben doorgewerkt.
Seizoen 1 was natuurlijk uitstekend met de empathische manier waarop de karakters op elkaar reageren en interacteren. Denk aan de goede personages zoals die romulaanse bedrieger en de heerlijke manier waarop die het robotmeisje bedriegt, en een lekker verbitterde seven of nine: 'Picard still thinks there's a place in the galaxy for mercy. I didn't want to disillusion him. Somebody out here ought to have a little hope.'
Ook commander Oh en die romulaanse vrouw zijn gewoon goede personages en gedragen zich behoorlijk romulaans. De kwaliteit van de schrijvers zit hem imo in het feit dat ze heel goed in staat zijn om de karakters op elkaar te laten reageren, qua expressie en dialogen. Ook het acteerwerk is goed. Jurati is wat minder omdat ze wat onbenullig overkomt voor een vooraanstaande wetenschapper.
Dit filmpje blijft sterk:
[YouTube: Star Trek Picard Killed The Optimism of Star Trek]
Dan doe je BSG 2004 tekort. Welliswaar gebaseerd op een ouder verhaal, maar toch erg goed neergezet.siggy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:52:
[...]
The Expanse is eigenlijk wel de beste sci fi serie die de laatste 22 jaar op TV is gekomen.
En persoonlijk genoot ik ook van ST ENT. Lekker verfrissend, om helemaal het begin van space exploration mee te maken. De introductie van de transporter bijvoorbeeld.
BSG begon heel erg prima, tegen het einde was er zoveel religieus geneuzel dat het al het voorgaande verpestte in mijn ogen. Omdat het toch nergens over ging. Geen idee hoe de schrijvers dat een goed idee vonden.segil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:13:
[...]
Dan doe je BSG 2004 tekort. Welliswaar gebaseerd op een ouder verhaal, maar toch erg goed neergezet.
En persoonlijk genoot ik ook van ST ENT. Lekker verfrissend, om helemaal het begin van space exploration mee te maken. De introductie van de transporter bijvoorbeeld.
Stargate niet vergeten, zelfs de gecancelde SG Universe was prima.
ST ENT had an sich potentieel, maar de hele canon werd al direct om zeep geholpen. En het einde was natuurlijk lachwekkend lui geschreven.
Dat blijft gewoon het probleem van nieuwe series in een oude franchise. De schrijvers willen meer vrijheid en niet vastzitten aan oude kaders. En de eigenaren willen een zo breed mogelijk publiek aanspreken omdat ze dan meer geld kunnen verdienen. Allemaal logisch, maar bedenk je maar, zou een Babylon 5 of Star Trek DS9 nog gemaakt kunnen worden? Dat komt niet verder dan een enkel seizoen. Daar begint men niet eens aan. The Expanse is er ook alleen maar gekomen dankzij het succes van de boeken.
Op The Expanse na is het al een ruim decennia weinig meer. Gewoon te weinig publek coor hardcore scifi. Kijk maar naar hoe The Matrix vernaggeld is. Ik moet er niet aan denken dat ze Stargate gaan rebooten.
Hier in het westen is die betere toekomst uitgekomen, niet perse in andere delen van de wereld.DappereDodo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:19:
[...]
Ben ik niet met je eens. De originele Star Trek kwam in de jaren 60 uit, op het hoogtepunt van de Koude Oorlog, een paar jaar na de Cubacrisis en tijdens de Vietnamoorlog.
Juist toen was het een baken van hoop op een betere toekomst. En dat is voor een flink deel ook uitgekomen.
Met zaken als klimaatverandering, massa uitsterving, etc, lijkt het erop dat het voor de komende eeuwen volledig de verkeerde kant op gaat. De problematiek wordt flink onderschat.Het gaat nu een paar jaar de verkeerde kant op, maar ook dat buigt wel weer eens om. Voor mij is dat geen reden om de Star Trek geest nu de nek om te draaien.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
De visie van Gene Roddenberry was dat als de mensheid na het bereiken van een absoluut dieptepunt zich pas zou hervinden.Salvatron schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:05:
De gedachte achter star trek mag dan optimistisch en positief zijn, het is volkomen irrealistisch met het oog op hoe de wereld zich aan het ontwikkelen is (klimaatverandering, opkomst van autoritaire regimes, massa uitsterving, uitputting van bronnen, ga zo maar door, ga zo maar door).
Gene Roddenberry at 100: The ‘Star Trek’ Creator Imagined a Glorious Future — and Our Fraught Present
Star Trek speelt zich juist af na die periode. En dat gaat juist in tegen de visie van Star Trek en is dus (imho) een zeer onnodige retcon.In fact, before the glorious future of Kirk, Picard, Starfleet, and the Federation, Rod’s father imagined an absolutely horrible 21st century, one even worse than our own, at least so far: It culminates with World War III in 2026, obliterating 600 million lives in a nuclear cataclysm. The global order devolves into a patchwork of warlords who mete out swift justice in kangaroo courts. One genocidal madman, a Col. Green — a character Gene created for “The Original Series” in 1969 — is hellbent on killing all those suffering from radiation poisoning following the fallout. On “The Next Generation,” Picard even says that Earth remained in chaos until the early 22nd century. The way things are going in our world, that seems about right.
Mensen hoeven natuurlijk niet te geloven in die visie, echter daarvoor is er genoeg dystopische SF.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Maar wat Picard nu presteert...
Star Trek Lower Decks vind ik ook wel leuk om kijken maar dat is uiteraard een tekenfilm en meer comedy. Van The Orville komt het laatste seizoen er binnenkort ook aan.
@siggy
Heb je het over de Stargate film reboot? Daar was inderdaad sprake van maar onlangs heeft Emmerich laten weten dat die er toch niet komt. Ik weet niet of ik dat erg moet vinden
Van BSG is er trouwens ook een sprake van een nieuwe serie maar deze is waarschijnlijk ook nog niet voor onmiddellijk.

Vergis ik me trouwens, of was het in deze aflevering überhaupt voor het eerst dat ik Seven heb horen refereren aan Voyager/Janeway?
Hopelijk kunnen we inmiddels wel 'veilig' zeggen dat we niet meer van die idiote flashbacks van Picard hoeven te zien nu we allemaal weten wat er met zijn moeder gebeurt is, niet dat dat boeiend was.
Also, blijkbaar zijn 'mobile emitters' in die paar jaar sinds Voyager gemeengoed geworden? Dat is toch wel een sterk staaltje reverse engineering dan van de Federation in die relatief korte tijd.
Uhm, ik zou zeggen... lees de boeken van The Expanse eens, dan merk dat het precies gaat zoals het hoort, alleen is het verhaal incompleet. De boekenreeks bevat 9 delen en de serie gaat enkel over de eerste 6 ervan. Voor zover dat ging hebben ze het in de serie nog prima netjes afgesloten.siggy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:52:
The Expanse is eigenlijk wel de beste sci fi serie die de laatste 22 jaar op TV is gekomen. Alleen ook daar hebben de schrijvers nogal last gehad wat ze nou wilden met de serie. Het begon daar over de proto molecule en op een gegeven moment was dat geen thema meer. Leek achteraf meer op 3 seizoen introductie voor de laatste seizoenen. Begon geweldig, werd alleen maar matiger.
[ Voor 35% gewijzigd door Spooksel op 04-05-2022 22:54 ]
Wat wel erg sprekend was en ook wel emotioneel is het afscheid van Q. Normaal zou Picard altijd tegen Q lopen schelden, "wegwezen, van m'n schip af","wat nu weer?" etc etc, en een klein momentje in All Good Things dat hij iets positiefs over Q zei van "Thank YOU", omdat Q zelf het idee had de helpende hand te bieden. En nu om te zien hoe Picard Q dankbaar toont en zefls omhelst was denk ik de perfecte afsluiter voor dit fantastische duo.
Het idee dat zelfs de Borg kunnen veranderen is niet ondenkbaar. De Borg hoeft niet altijd die verschrikkelijke vijand te blijven en zo krijgt het verhaal tenminste een andere wending. Ik bedoel, in de tijd van Kirk waren de Klingons ook de bad guys, en uiteindelijk werden ze bevriend met de Federatie. Eerst fors oorlog voeren, dan bevriend worden. Hmm, welke twee landen op deze planeet hebben hetzelfde gedaan? :-)
En wat betreft Soong en zijn nieuwe project "Khan", dat sluit helemaal aan bij de gebeurtenissen die we zien in Enterprise.
Nu maar eens zien wat we krijgen in seizoen 3. Als deze er al komt. Het wachten is tevens op The Orville.
Och kom, dat lag er toch het hele seizoen al dik bovenop? Ik dacht zelfs dat in seizoen 1 al werf gezegd dat Seven bi was.Snowwie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:47:. En nu, ineens in de laatste aflevering, wordt ze spontaan bi en kust ze Raffi?? (Ik had op dat moment wel even een WTF idee).
De manier waarop ze dit doen slaat nergens op. Dit zou ineens door Jurati komen, maar het heden is precies zoals ze het verlieten. Dus inclusief al die dingen die de borg gedaan hebben. Dat heeft Jurati dus ook gedaan?Het idee dat zelfs de Borg kunnen veranderen is niet ondenkbaar. De Borg hoeft niet altijd die verschrikkelijke vijand te blijven en zo krijgt het verhaal tenminste een andere wending. Ik bedoel, in de tijd van Kirk waren de Klingons ook de bad guys, en uiteindelijk werden ze bevriend met de Federatie. Eerst fors oorlog voeren, dan bevriend worden. Hmm, welke twee landen op deze planeet hebben hetzelfde gedaan? :-)
Ik bedoel, hoe duidelijk wil je het hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 06-05-2022 18:09 ]
Los daarvan was dit seizoen ook weer echt.. "meh"
De enige die echt nog als Star Trek acteerd is John de Lancie. Daar zat qua verhaal zoveel potentie, ,maar net als de Borg hebben ze dat makkelijk afgedaan.
De Borg, van ultieme baddies naar ultieme buddies. what the hell. Star Trek in de 21e eeuw. Zucht.
Wat let je ?Arsenius schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:53:
Gaan we nog een topic openen over Star Trek: Strange new worlds? Deze show voelde eindelijk weer als echte Trek. *Enthousiast*
Wel Kudos voor Seven x Raffi.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Oh ja en we gooien er ook even een galactic event tegenaan in de laatste 10 minuten van het hele seizoen. Epic fail....Mx. Alba schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:43:
Wat een anticlimax... De Borg zijn opeens pussycats. Maar als Jurati al 400 jaar de Borg Queen is, dan waren ze toch ook pussycats tijdens TNG en VOY? Wat is er nu met de Borg canon gebeurd?
Wel Kudos voor Seven x Raffi.
Elnor komt volgend seizoen gelukkig niet terug, net als Rios en Sochi. Helaas Rafi wel... https://trekmovie.com/202...not-be-back-for-season-3/
[ Voor 17% gewijzigd door Luuk1983 op 07-05-2022 00:48 ]
Echt zulk rommelig schrijfwerk!Luuk1983 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:46:
[...]
Oh ja en we gooien er ook even een galactic event tegenaan in de laatste 10 minuten van het hele seizoen. Epic fail....
Elnor komt volgend seizoen gelukkig niet terug, net als Rios en Sochi. Helaas Rafi wel... https://trekmovie.com/202...not-be-back-for-season-3/
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Jawel, de eerste twee afleveringenbie100 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:15:
wilde gaan beginnen om seizoen 2 te bekijken maar zo te lezen kan ik er beter niet aan beginnen
Het enige goede wat Picard eigenlijk heeft voortgebracht.
Wat een zaad serie.
Deel 3 kijk ik wel als het helemaal klaar is zodat er doorheen te skippen valt.
Mooi afscheid maar ook zonder enige uitleg. Een 'godheid' die toch sterft? Hij voelde zich alleen? Wat met de rest van de Q Continuum? Wat met zijn zoon?Snowwie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:47:
En nu om te zien hoe Picard Q dankbaar toont en zefls omhelst was denk ik de perfecte afsluiter voor dit fantastische duo.
Nu maar eens zien wat we krijgen in seizoen 3. Als deze er al komt.
Ik denk het wel. Al leek ze plots wel een relatie te hebben met Raffi helemaal op het einde van de laatste aflevering van S1. Dat kwam wel geforceerd over. Net als deze kus nu op het einde van S2.DappereDodo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:15:
[...]
Och kom, dat lag er toch het hele seizoen al dik bovenop? Ik dacht zelfs dat in seizoen 1 al werf gezegd dat Seven bi was.
Ik denk dat dit meer een fan-service was, Will nog eens tonen. En ligt het enkel aan mij of was dit echt slecht geacteerd? Het leek er bijna op alsof hij zijn lijnen aan het aflezen was?SkyStreaker schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:08:
Okay... Nog een spin-off metspoiler:Wesley Crusher in "Star Trek : The Travelers"
Ik bedoel, hoe duidelijk wil je het hebben?
Inderdaad. Of moeten we hen zien als een aparte soort Borg? Geen idee... Tijdreisverhalen zijn meestal zo zwak en vol plotholes.Mx. Alba schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:43:
Wat een anticlimax... De Borg zijn opeens pussycats. Maar als Jurati al 400 jaar de Borg Queen is, dan waren ze toch ook pussycats tijdens TNG en VOY? Wat is er nu met de Borg canon gebeurd?
Ach, ik kijk al zeker naar S3 om de oude cast nog eens te zienbie100 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:15:
wilde gaan beginnen om seizoen 2 te bekijken maar zo te lezen kan ik er beter niet aan beginnen
Ze hebben ongetwijfeld niks concreets laten zien over Q, dus dat kan nog alle kanten opgaan.
Jawel hij heeft emoties.Raymond schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:03:
Ze hebben ongetwijfeld niks concreets laten zien over Q, dus dat kan nog alle kanten opgaan.
Dat is waarRaymond schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:03:
Over tijdreizen moet je gewoon niet zoveel nadenken, daar krijg je alleen maar hoofdpijn van.
Een hergeboorte? Met een jongere acteur danZe hebben ongetwijfeld niks concreets laten zien over Q, dus dat kan nog alle kanten opgaan.
Zeker, dat wordt dan waarschijnlijk een zwarte nonbinaire transgenderD-Three schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:50:
[...]
Dat is waarEn zeker bij Star Trek
[...]
Een hergeboorte? Met een jongere acteur dan
....,met een handicap...😂Luuk1983 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:52:
[...]
Zeker, dat wordt dan waarschijnlijk een zwarte nonbinaire transgender
Picard als serie 2 is inderdaad niet best.. Alhoewel ik me er meer mee geamuseerd heb dan met het laatste seizoen van ST Discovery... Man man... wat was dat slecht... 12 afleveringen rekken en floep... In de laatste allemaal weer koek en ei..
Zo jammer, ik hoorde Patrick Stewart nog zeggen dat hij alleen aan een serie wilde meewerken als het een ode was aan star trek. Nou..
Lees de interviews die heeft maar eens (zie onder), dat verklaart veel. In het kort, Patrick Stewart vind dat zijn karakter geïntegreerd is met Picard, met andere woorden hij wilde vooral zichzelf spelen en ziet Star Trek als hierin als een vehikel. Die kans heeft hij gekregen.LA-384 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:37:
Zo jammer, ik hoorde Patrick Stewart nog zeggen dat hij alleen aan een serie wilde meewerken als het een ode was aan star trek. Nou..
Zie:
Star Trek: Picard’s Patrick Stewart On How He Finally Allowed More Of Himself To Inform His Portrayal Of His Iconic Starfleet Hero
The veteran actor said that, after decades of resistance, he now accepts that “Jean-Luc Picard is Patrick Stewart, and I am him. There is no separation anymore. I used my life continually when we were shooting Season Two and Three of Picard , and I’m no longer afraid of doing that, which at one time in my career I would have been. But not anymore. I feel I have something to say, and I can only say it through the performances that I give.”
‘Picard’ Star Patrick Stewart Shares Season 2 Regret and Explains Why He Sounds Slightly Different in Final Episodesn terms of his approach to his role, Stewart said the first seeds of possibility were planted when executive producer Alex Kurtzman, the guiding figure of the current Star Trek television franchise, first suggested that Picard’s evolution might mirror Stewart’s own.
“He said ‘It’s over 30 years since you were last Jean-Luc Picard,” Stewart revealed. “You’ve probably changed somewhat in that time in those 30 years: different opinions, different feelings, maybe even ways of working. Well,’ he said, ‘maybe that’s happened to Jean-Luc as well’…I was caught up by that. How do I, how do I be convincing that 25-30 years have passed, and this is not the same Jean-Luc that we all came to know and, some of us, to love.”
Mental health has been forefront and deeply impactful this season. I’m curious if Picard’s trauma over his mother’s death changed your perception of this character, whom you’ve known for 30 years. We, the viewers, have a better understanding now of this complicated man. How was this new information for you to digest and perform?
My only regret is that once Jean-Luc revealed those hidden facts about his childhood to us, I almost wished we could immediately put him back on the bridge of the Enterprise to hear and see what the impact this revelation had on him. But we couldn’t do that.
There are so many emotional complexities in this whole series that we did not investigate much in Next Generation. I grew up in a violent home and over the years, thanks to lots of very expensive American therapy, it’s something that I think I’ve come to terms with. But the harm that it could do while it was being compressed and kept out and kept back and not acknowledged, it was very dark. I realized this was the same with Jean-Luc.
Als je dat ook nog eens afzet met het feit dat hij in eerste instantie het idee van de serie had verworpen (bron) en dat hij vond dat Picard geen diplomaat moest zijn maar een actie held dan ontstaat toch het beeld van een persoon die vooral zichzelf wilde spelen in een rol die hij liever wilde en daarin een sturende rol in had bedongen (hij schrijft zelf ook mee).Jean-Luc putting the key back behind the brick knowing his younger self would find it, hence his trauma would take place, reminded me of the TNG episode “Tapestry,” where, after getting stabbed in the heart, he laughs, knowing his timeline is secured. Did you have glimpses of those moments during this series, those callbacks you actually experienced?
The fact is, during the seven years of shooting TNG, I truly began to understand that I didn’t know where Patrick Stewart left off and Jean-Luc Picard began. Over those first few years they just merged, and I found that I was, as Capt. Jean-Luc Picard, becoming more and more like Patrick Stewart. So when you get these moments of a character’s situation or his actions or his risks and dangers, those are something you recognize as a person.
Dat is natuurlijk een retcon van wat Picard en eigenlijk Star Trek oorspronkelijk was. Volgens Roddenberry's TNG writers bible zijn starfleet officers hoog getrainde professionals die geen ruimte laten voor onnodige melodrama. Contrasteer dat met nutrek en je ziet vooral veel melodrama, traumatische ervaringen en emoties die de vrije loop mogen krijgen.
Je ziet wel vaker Star Trek acteurs een haat/liefde verhouding ontwikkelingen met hun rol, maar ik zie toch liever dat als ze hun oorspronkelijke rol niet meer zien zitten het gewoon te laten rusten.
In de basis vond ik het gegeven dat iemand zich in dienst stelt van zijn werk en 'alleen' blijft helemaal niet verkeerd. We zagen hetzelfde bij Kirk in Generations. En wat Q wilde bereiken en de boodschap op het einde vond ik eigenlijk ook helemaal niet verkeerd. Alleen alles er omheen is zo matig uitgewerkt dat het goede bijna niet meer boeit...defiant schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:34:
Dat is natuurlijk een retcon van wat Picard en eigenlijk Star Trek oorspronkelijk was. Volgens Roddenberry's TNG writers bible zijn starfleet officers hoog getrainde professionals die geen ruimte laten voor onnodige melodrama. Contrasteer dat met nutrek en je ziet vooral veel melodrama, traumatische ervaringen en emoties die de vrije loop mogen krijgen.
Je ziet wel vaker Star Trek acteurs een haat/liefde verhouding ontwikkelingen met hun rol, maar ik zie toch liever dat als ze hun oorspronkelijke rol niet meer zien zitten het gewoon te laten rusten.
Een beetje meer emotie en psychologie is ook prima. Maar als je inderdaad Discovery ziet, dan zijn dat een stel onvolwassen kleuters met zware emotionele issues. Dat gaat mij dan weer veel te ver. Uiteindelijk is character development belangrijk, maar als Starfleet officier moet je op de bridge toch wel professioneel zijn. En dat kinderlijke zie je ook in de JJ Abrams films. Bedoel, Kirk lijkt wel 18 en alleen maar met testosteron na te denken...
Dat Picard in 30 jaar veranderd is snap ik wel, en dat mag ook echt wel naar voren komen. Maar dat hij in die tijd tot een watje getransformeerd is die continue door 'sterke vrouwen' wordt afgezeken en amper meer een keer stevig in zijn schoenen kan staan is echt bullshit. Zijn speech in aflevering 1 op Starfleet academy is voor het eerst dat ik weer een beetje de oude Picard zag.
Los daarvan vind ik dat Steward simpelweg niet zo goed meer kan acteren. Ik vind het lang niet altijd overtuigend. Naja zo erg als Will Wheaton die een poging doet om Crusher te spelen is het nog niet, vooruit.

En Wheaton was ook echt slecht en dat terwijl hij in de big bang het echt niet slecht deed als zichzelf.
Ach..... misschien zijn we ook wel erg verwend met het inmense grote aanbod van top series.