Daar let ik ook op! Echter ben ik zelf toevallig iemand die deze truc kent. Wat ik dus doe is halverwege mijn aanloop de andere hoek te pakken zodat de tegenstander ‘misleid’ word. Doe dit echter alleen in WL als je precies weet hoe je dit doet. Als je te ver naar de hoek richt of te laat word het alsnog een waarschijnlijke misser. Helaas gebruiken meerdere mensen dit trucje ook en duik ik daardoor soms nog de verkeerde hoek in.
In Rivals is dit makkelijker omdat daar die pijl zichtbaar kan worden. Zo zie je precies of je goed richt ja of nee. Maar als je eenmaal weet hoe of wat kan je het prima in WL toepassen.
Bean77 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:43:
[...]
Idem dito hier. Had mijn doel gold 3 makkelijk binnen en daarna maar een beetje wat uitproberen etc. Uiteindelijk nog gold 2 geworden. Maar er zit het nodige onzin in de game. Maar aan de andere kant maakt het ook wel wat leuker. Niet meer vanzelfsprekend dat de beste speler wint omdat de gameplay best kan zorgen dat de mindere tegenstander door een EA goal toch wint. Daarom klagen de topspelers ook zo op het spel en op zich is dat weer een goed teken. Laten we vooral koesteren dat die timed shots zo goed als eruit zijn. Dat was pas echt pure onzin.
Klopt, echter is de WL erop gebaseerd dat je zoveel mogelijk winsten pakt. In Rivals lach ik er daarom nog wel eens om. Echter hoort FIFA (vind ik) er gewoon om te draaien dat de tegenstander met het beste spel, meeste kansen en meeste skill wint. En tuurlijk, er kan af en toe een wedstrijd tussen zitten dat er zo’n lullig momentje tussen zit, zo is voetbal ook. Vind dit overigens veel te structureel in de game zitten. Aantal wedstrijden verloren door een onzin-strafschop, keepersblunder en 90+ min goals is niet meer te tellen. Heb dit gek genoeg zelf, heel weinig mee.
Geniet wel gewoon van de game hoor, had een andere keer ook een weekend dat juist die 50/50 potjes drie keer mijn kant op vielen en ik daarom Elite binnen haal. Is ook gewoon een dosis geluk. Dit weekend verlies ik 2 penaltyseries, verlies ik 3 a 4 potten in de laatste minuut en nog een potje kreeg ik in de laatste minuten een goal tegen en volgende verlies doordat ik een schot wilde blokken en de aanvaller tegen mij aan liep.
Durf op dit moment wel te stellen dat ik in een gemiddeld weekend Gold 1 binnen haal. Soms een uitschieter naar boven, andere keer naar beneden.