• deliberator
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 08:09
Zit te denken om dit toestel als vervanger van mijn Iphone 6S te gaan gebruiken.
Ga ik hier dan spijt van krijgen of niet?
Heb geen ervaring met Xiaomi, en wil gewoon eens iets anders.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
deliberator schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:14:
Zit te denken om dit toestel als vervanger van mijn Iphone 6S te gaan gebruiken.
Ga ik hier dan spijt van krijgen of niet?
Heb geen ervaring met Xiaomi, en wil gewoon eens iets anders.
Hoe moeten wij weten of je hier spijt van krijgen als we je verwachtingen niet kennen?

• deliberator
ChinaGeek schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:24:
[...]

Hoe moeten wij weten of je hier spijt van krijgen als we je verwachtingen niet kennen?
Ik ben gewoon benieuwd wat de ervaringen hier zijn qua kwaliteit van de telefoon.
Moet je bang zijn dat je na een jaar al een nieuw nodig bent, of is het gewoon degelijke kwaliteit?
Ben qua telefoon een huis tuin en keuken gebruiker en gebruik de telefoon voor beetje Facebook en Whatsapp en een enkele keer Netflix en Youtube.
Volstaat deze dan? Of zijn er dingen waar je je aan gaat ergeren?

Heb in een uitspatting een Iphone aangeschaft aantal jaar geleden en wil oriënteren op iets anders.
Maar vind een andere Iphone gewoon te prijzig.

Ben gewoon benieuwd naar gebruikers ervaringen omtrend dit toestel.

• ChinaGeek
deliberator schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:30:
[...]

Ik ben gewoon benieuwd wat de ervaringen hier zijn qua kwaliteit van de telefoon.
Moet je bang zijn dat je na een jaar al een nieuw nodig bent, of is het gewoon degelijke kwaliteit?
Ben qua telefoon een huis tuin en keuken gebruiker en gebruik de telefoon voor beetje Facebook en Whatsapp en een enkele keer Netflix en Youtube.
Volstaat deze dan? Of zijn er dingen waar je je aan gaat ergeren?

Heb in een uitspatting een Iphone aangeschaft aantal jaar geleden en wil oriënteren op iets anders.
Maar vind een andere Iphone gewoon te prijzig.

Ben gewoon benieuwd naar gebruikers ervaringen omtrend dit toestel.
Alles valt of staat met de verwachtingen die je hebt. Als je hem alleen gebruikt voor wat je aangeeft, ga je dik plezier aan dit toestel beleven.

• deliberator
ChinaGeek schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:42:
[...]

Alles valt of staat met de verwachtingen die je hebt. Als je hem alleen gebruikt voor wat je aangeeft, ga je dik plezier aan dit toestel beleven.
Moet je bang zijn dat je op een gegeven moment geen OS updates meer krijgt?
Zoals met iOS het geval is en enkele Samsung toestellen inmiddels?

• ChinaGeek
deliberator schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:56:
[...]

Moet je bang zijn dat je op een gegeven moment geen OS updates meer krijgt?
Zoals met iOS het geval is en enkele Samsung toestellen inmiddels?
Xiaomi zijn updatebeleid is misschien wel het beste van alle telefoonleveranciers. Maar goed, niemand kan ik de toekomst kijken...

• deliberator
ChinaGeek schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:00:
[...]

Xiaomi zijn updatebeleid is misschien wel het beste van alle telefoonleveranciers. Maar goed, niemand kan ik de toekomst kijken...
Oke, dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
ChinaGeek schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:42:
[...]

Helemaal mee eens! Ik gebruik nu 2 jaar Xiaomi telefoons en gebruik ze zeer intensief. Wat mij betreft zijn het in alle opzichten prima toestellen en bieden ze veel waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
Heb deze telefoon nu een paar weken en kan alleen zeggen dat het een topding is. Heb hiervoor alleen maar dure flagships gehad, meest recentelijk de HTC10, en daar viel eigenlijk altijd wel iets tegen (de HTC10 accu was bijna volledig onbruikbaar na anderhalf jaar, veelvoorkomend probleem), maar met deze telefoon heb ik eigenlijk helemaal niks te klagen. Hij is vlot, heeft een mooi scherm, Android One dus vrijwel geen vervelende aanpassingen en bloatware, snelle fingerprintscanner, en de bouwkwaliteit is volgens mij ook erg stevig. En dan de accu.. Wat een verademing. Ik doe er makkelijk twee dagen mee met redelijk gebruik, en als je zuinig bent kan 3+ dagen zelfs makkelijk. Laatst op 40% geëindigd aan het einde van dag 2.

De notch is wat mij betreft een overbodige gimmick maar stoort niet (en kan "uitgezet" worden met bepaalde apps), buiten dat het scherm iets groter is in lengte dan ik graag heb. Went snel genoeg in ieder geval.

Camera en dergelijke blinken niet uit maar zijn wel gewoon prima, en de accuduur is zoals gezegd wel echt top. Als dit de nieuwe standaard voor budget telefoons is, hoef ik geen luxe flagship meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Heb m nu een week in gebruik en ja, fijn toestel.

Maar hebben jullie dat ook: panorama foto's maken kan alleen met toestel in portrait mode (rechtop dus) ook al wil je een horizontale (landscape) foto maken? Bij mijn vorige toestel (S5) kon ik gewoon t toestel kantelen en horizontaal naar links of rechts gaan, dat detecteerde 'ie zelf terwijl bij de A2 lite dat alleen met t toestel in portrait kan en dan moet je ook nog van te voren aangeven of je naar links of rechts wilt bewegen....minder handig).

Verder kan ik mijn weg nog niet goed vinden met de volumes: het lijkt alsof Oreo minder verschillende volume instel-opties heeft (apart voor bv systeem, meldingen, media etc etc) dan eerdere Android versie (volgens mij had ik iets van Android 5 op mijn vorige toestel).

Voor de rest lekker vlot toestel en de accuduur is prima (na 2 maal een nieuwe, volgens de officiële verkoopkanalen 'originele' accu voor mijn S5 vervangen te hebben die in no-time leeg was (zelfs na system reset) was ik er wel klaar mee en dit is nu een verademing....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
Joppnl schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:50:
Heb m nu een week in gebruik en ja, fijn toestel.

Maar hebben jullie dat ook: panorama foto's maken kan alleen met toestel in portrait mode (rechtop dus) ook al wil je een horizontale (landscape) foto maken? Bij mijn vorige toestel (S5) kon ik gewoon t toestel kantelen en horizontaal naar links of rechts gaan, dat detecteerde 'ie zelf terwijl bij de A2 lite dat alleen met t toestel in portrait kan en dan moet je ook nog van te voren aangeven of je naar links of rechts wilt bewegen....minder handig).

Verder kan ik mijn weg nog niet goed vinden met de volumes: het lijkt alsof Oreo minder verschillende volume instel-opties heeft (apart voor bv systeem, meldingen, media etc etc) dan eerdere Android versie (volgens mij had ik iets van Android 5 op mijn vorige toestel).
Van die camera is inderdaad vreemd, misschien een andere camera app proberen? Wat betreft volume, als je het volume aanpast krijg je een schuifje te zien met daarnaast een pijltje naar beneden. Als je daarop drukt krijg je afzonderlijke volumes voor media, meldingen en alarmen. Weet niet of dat minder opties zijn dan eerst eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
volume regelen van notificatie is niet gescheiden van het belgeluid. Volgens mij is dit omdat het Android-One is het geval. Dit is jammer, ik hoop dat ze dit wel doen in een van de toekomstige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:00
Is de bug met Android Auto reeds opgelost? Dat is het enige dat me tegenhoudt om de Mi A2 lite aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
Ik heb Android Auto op mijn Mi A2 Lite en ben enthousiast. Navigeert fijner dan met Google Map app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Even meelezen hier. Afgelopen week is mijn Lenovo P2 gevallen en is het scherm gebarsten. Reparatiekosten zijn zo'n €170, dus op naar een nieuwe telefoon.

De Mi A2 Lite komt zeker in aanmerking :).

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
Gisteren de A2 Lite binnen gekregen in ruil voor Mijn s6 edge. wat een ongelofelijk fijn apparaat in vergelijking met de S6.
reden waarom ik hem in de eerste instantie uberhaupt had omgewisselt was omdat de batterij van de S6 half dood was en dus echt veel te snel leeg ging, hierdoor voelt de Xiaomi mi A2 Lite dan ook aan alsof de batterij een eeuwigheid mee gaat.

De notch valt eigenlijk helemaal niet op en tot nu toe heb ik er dus ook weinig last van gehad.
de camera valt opzich redelijk mee, als je hem gaat vergelijken met de S6 dan valt hij tegen maar hij is redelijk goed als je hem nergens mee gaat vergelijken.

ik heb dan de 4GB/64GB Versie en ook hoe hij in de hand ligt, de vingerprintscanner en de knoppen voelen erg fijn aan. het enige wat ze beter hadden kunnen doen in mijn opzicht is de camera opzij laten gaan ipv naar onderen maar als je de meegeleverde case erom doet merk je hier bijna niks van.

overal dus een erg fijne telefoon met als enige paar minpuntjes de camera

Edit: na de telefoon een dag Intensief te gebruiken (2,5 A 3 uur reizen waar OSRS mobile en spotfiy worden gebruikt, en een complete werkdag van 9 tot 5 waar vooral reddit wordt gebruikt en Whatsapp berichtjes gestuurt) kwam ik thuis met een batterij waar nog ongeveer 30% stroom in zat, Ruim voldoende naar mijn mening, toen ik eenmaal naar bed ging rond een uurtje of 10 had ik zelfs nog genoeg stroom om op Bed wat te netflixxen. Prima batterij dus

[ Voor 18% gewijzigd door energydrank op 04-10-2018 10:04 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Beste gebruikers weet iemand of de Mi A2 Lite een "one handed mode" heeft zoals veel andere xiaomi telefoons ook hebben?

Afbeeldingslocatie: http://xiaomi.gadgetsacademy.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/06/miui-7-one-handed-mode-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.nirmaltv.com/images/One-handed-mode.jpg

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Aangezien het een AndroidOne toestel is ga ik uit van niet, aangezien die one handed mode een toevoeging is in de MIUI schil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
One Hand Modus zit inderdaad niet standaard in Android One. In de Playstore zijn apps te vinden waar dit wel mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken bezit ik de A2 lite, echter zie ik bij veel apps op de homepage een witte achtergrond. Bij whatsapp, instagram of marktplaats is dat niet het geval. Bij youtube, tikki of post nl weer wel. Wat veroorzaakt een witte achtergrond?

Ik heb al op het internet rond gekeken en er wordt beweerd dat het wijzigen van een thema dit verhelpt, maar de A2 lite heeft geen eigen thema app zoals dat wel bij andere Xiaomi toestellen is. Als ik een thema app uit de store neem verandert de launcher. Dit heb ik nog niet echt geprobeerd, zou eerst graag willen weten of er eventueel andere mogelijkheden zijn waar tweakers achter zijn gekomen.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Wat kan ik er tegen doen? Het stoort mij niet zo erg maar het zou er beter uitzien zonder de witte achtergronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:56:
Sinds 2 weken bezit ik de A2 lite, echter zie ik bij veel apps op de homepage een witte achtergrond. Bij whatsapp, instagram of marktplaats is dat niet het geval. Bij youtube, tikki of post nl weer wel. Wat veroorzaakt een witte achtergrond?

Ik heb al op het internet rond gekeken en er wordt beweerd dat het wijzigen van een thema dit verhelpt, maar de A2 lite heeft geen eigen thema app zoals dat wel bij andere Xiaomi toestellen is. Als ik een thema app uit de store neem verandert de launcher. Dit heb ik nog niet echt geprobeerd, zou eerst graag willen weten of er eventueel andere mogelijkheden zijn waar tweakers achter zijn gekomen.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Wat kan ik er tegen doen? Het stoort mij niet zo erg maar het zou er beter uitzien zonder de witte achtergronden.
Volgens mij is dit vast in de launcher van Android One/Oreo.
Hieronder een artikel dat aangeeft dat je dit alleen kunt wijzigen als je een andere launcher installeert. Dit is niet moeilijk en ook makkelijk terug te draaien als je terug zou willen.
https://www.androidcentra...s-and-how-do-i-get-rid-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krik13
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-04 20:40
Dit moet de opvolger worden van mijn Wileyfox Swift 2+, maar heb nog wel een vraagje over het scherm. Is deze krasgevoelig? Hij heeft geen Gorilla Glass, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
krik13 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:45:
Dit moet de opvolger worden van mijn Wileyfox Swift 2+, maar heb nog wel een vraagje over het scherm. Is deze krasgevoelig? Hij heeft geen Gorilla Glass, vandaar mijn vraag.
Vind ik wel meevallen. Ik gebruik geen screenprotector, en het scherm is nog netjes.
Afgezien van een incident waarbij ik mijn fietssleutels in dezelfde broekzak had gestoken, maar dat kun je het scherm moeilijk kwalijk nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Toestel voor m'n pa gekocht ivm vervangen S6. Prima toestel met zeer goede antenne's. Wifi en 4G komen sterker binnen dan de Samsung J5 van m'n moeder. Viel me niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Eddos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Vind ik wel meevallen. Ik gebruik geen screenprotector, en het scherm is nog netjes.
Afgezien van een incident waarbij ik mijn fietssleutels in dezelfde broekzak had gestoken, maar dat kun je het scherm moeilijk kwalijk nemen..
Ik zou altijd een screenprotectod aanbrengen. Bij voorkeur een glas screenprotector. Krasbestendig en ook bij vallen heb je nog enige bescherming. :)
Er is een grote keuze beschikbaar ook bij aliexpress. Hoeft niet duur te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_r_a_m
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:35
Als jarenlange trouwe IPhone gebruiker ben ik op zoek naar een waardige opvolger voor mijn 6s plus. Doordat er tegenwoordig kwalitatief zoveel goede smartphones in het budgetsegment te koop zijn, kan ik het mezelf niet meer verantwoorden om rond de 1000 euro te betalen voor een flagship smartphone. Zodoende is mijn keuze gevallen op de Mi A2 lite. Afgezien van de afwezigheid van optische beeldstabilisatie; Kan iemand van jullie iets zeggen over de fotokwaliteit tov een IPhone 6s plus? En is de A2 lite te unlocken met gezichtsherkenning? Ik lees in 1 review van niet (https://www.mysmartprice....e-camera-battery-android/). Niet de beste bron m.i., maar is face unlock geen standaard onderdeel van Android geworden sinds 5.0? Ik weet dat deze optie minder veilig is dan een vingerafdrukscanner, maar ik weet niet of ik kan wennen aan een vingerafdrukscanner aan de achterkant van een telefoon 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
https://m.gsmarena.com/xiomi_mi_a2_lite-review-1804p5.php

Hier staat een review van de camera en als je doorklikt kun je de camera vergelijken met andere telefoons. Dit geeft een goed beeld van de kwaliteit in vergelijking.

Hieronder de direkte link naar de vergelijkingstool :
https://www.gsmarena.com/...Phone2=9140&idPhone3=8776

[ Voor 25% gewijzigd door Fred13 op 15-10-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
B_r_a_m schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:16:
Niet de beste bron m.i., maar is face unlock geen standaard onderdeel van Android geworden sinds 5.0? Ik weet dat deze optie minder veilig is dan een vingerafdrukscanner, maar ik weet niet of ik kan wennen aan een vingerafdrukscanner aan de achterkant van een telefoon 🤭
De achterkant is toch verreweg de beste plaats voor een vingerafdrukscanner. Je haalt de telefoon uit je broekzak en in dezelfde beweging raak je de sensor aan met je middelvinger. Zit die aan de voorkant, dan heb je toch twee handen nodig.

Face unlock bij een iphone wordt naast de gewone camera ook gedaan door een infraroodcamera, waardoor het onmogelijk is te unlocken door er een foto voor te houden. Bij Android wordt het alleen met de selfiecamera gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:28
Iemand een idee hoe je in het app menu mappen kan maken met meerdere apps in 1 map? Ik bedoel niet op het home scherm, daar lukt het me wel. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
belly89 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:22:
Iemand een idee hoe je in het app menu mappen kan maken met meerdere apps in 1 map? Ik bedoel niet op het home scherm, daar lukt het me wel. 🤔
Als je met het app menu de app drawer bedoelt: daarin kun je met de standaard meegeleverde launcher van Android One geen mappen maken, die kun je alleen op de homescreens maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Leo. P. Klepper op 19-10-2018 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Leo. P. Klepper schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

Als je met het app menu de app drawer bedoelt: daarin kun je geen mappen maken, die kun je alleen op de homescreens maken.
Dat bedoel ik inderdaad. Balen dat dit niet kan. Kom na zo'n 6 jaar van Samsung toestellen en daar was het vanzelfsprekend, dus had verwacht dat dit wel bij alle android toestellen kon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
belly89 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Balen dat dit niet kan. Kom na zo'n 6 jaar van Samsung toestellen en daar was het vanzelfsprekend, dus had verwacht dat dit wel bij alle android toestellen kon. :(
Dan kan het met een andere launcher waarschijnlijk wel, zoals bijvoorbeeld de Nova launcher:

https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update van gisteren lijkt mijn GPS een beetje raar te doen. Ik zit volgens flitsmeister in Zuid-Afrika. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:32:
Na de update van gisteren lijkt mijn GPS een beetje raar te doen. Ik zit volgens flitsmeister in Zuid-Afrika. Meer mensen met dit probleem?
Ik heb de laatste update maar heb hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplatteel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 08:44
Het gespreksvolume kan ik tijdens het bellen zachter zetten. Zodra er echter een nieuw gesprek gevoerd wordt staat de instelling weer op maximaal. Weet iemand of en hoe ik het volume standaard zachter kan zetten? Ook nog geen werkende app kunnen vinden.
In Android 9 is het ws. wel mogelijk de call settings in te stellen. Maar ja, dat duurt nog wel minimaal 2 maanden.

[ Voor 19% gewijzigd door dplatteel op 22-10-2018 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Hier de telefoon nu ongeveer 3 weken in gebruik. Erg positief!

+ snel
+ accu (soms na 2 dagen nog steeds niet aan de lader)
+ kwaliteit telefoon, voelt goed aan

- audio kwaliteit bij het bellen lijkt van mindere kwaliteit als bij mijn voorgaande telefoons (S6, Blackberry Priv)

+/- de foto kwaliteit is acceptabel, had beter gemogen. In het volle licht is het goed. Binnen worden de foto's zichtbaar minder. Maarja, can't have it all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb deze telefoon voor mijn moeder gekocht. Hij bevalt zeer goed, maar ze heeft nu een probleem dat ik nog nooit eerder heb gezien: als ze iemand belt (via telefoon app, of whatsapp bellen) hoort degene aan de andere kant van de lijn haar wel, maar ze hoort hem niet. Als ze de telefoon op speaker zet hoort ze de persoon wel duidelijk, maar dan galmt het geluid door en wordt de toonhoogte steeds hoger waardoor er een bijzonder vervelend geluid ontstaat dat pijn doet aan je oren.

Ik heb al geprobeerd de telefoon volledig te resetten, zelfde probleem. De speaker op de notch heb ik geprobeerd schoon te maken met een tandenstoker en tandenborstel, lostte het probleem niet op. De microfoon van de telefoon werkt nog perfect, speaker ook mits je niet aan het bellen bent, dan galmt hij dus door en wordt de toonhoogte steeds hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
Dit probleem ken ik niet. Ik gebruik 2 sim-kaarten. Je zou een andere telefoon app kunnen proberen, ik gebruik deze:

https://play.google.com/s...ils?id=com.simpler.dialer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Brogala schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:47:
Ik heb deze telefoon voor mijn moeder gekocht. Hij bevalt zeer goed, maar ze heeft nu een probleem dat ik nog nooit eerder heb gezien: als ze iemand belt (via telefoon app, of whatsapp bellen) hoort degene aan de andere kant van de lijn haar wel, maar ze hoort hem niet. Als ze de telefoon op speaker zet hoort ze de persoon wel duidelijk, maar dan galmt het geluid door en wordt de toonhoogte steeds hoger waardoor er een bijzonder vervelend geluid ontstaat dat pijn doet aan je oren.

Ik heb al geprobeerd de telefoon volledig te resetten, zelfde probleem. De speaker op de notch heb ik geprobeerd schoon te maken met een tandenstoker en tandenborstel, lostte het probleem niet op. De microfoon van de telefoon werkt nog perfect, speaker ook mits je niet aan het bellen bent, dan galmt hij dus door en wordt de toonhoogte steeds hoger.
Mijn moeder had hetzelfde bij een ander toestel. Echter als ikzelf belde met haar toestel was alles goed. Ze hield haar toestel als ze belde niet correct aan het oor, dus hoorde de andere kant niet.... 8)7 |:(
Heb je zelf geprobeerd of het wel bij jou goed werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboomen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-08 14:57
Ik heb dit toestel nu een kleine week en ben er best tevreden mee. Het enigste wat me stoort is dat tijdens wandelen met het toestel in mijn broekzak hij spontaan cijfers begint in te toetsen. Tot dusver zonder een poging om een nummer te bellen. Heeft waarschijnlijk met bellen naar noodnummers te maken. We herkent dit en heeft er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Fred13 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Mijn moeder had hetzelfde bij een ander toestel. Echter als ikzelf belde met haar toestel was alles goed. Ze hield haar toestel als ze belde niet correct aan het oor, dus hoorde de andere kant niet.... 8)7 |:(
Heb je zelf geprobeerd of het wel bij jou goed werkt ?
Ik heb het geprobeerd en bij mij werkt het ook niet... Belsimpel reageert ook niet :X Het lijkt een software probleem gezien de microfoon en luidspreker nog perfect werken, behalve dan dat rare ge-echo... Maar aan de andere zou het ook kunnen zijn dat de kleine speaker bij de notch kapot is, alleen dan snap ik niet hoe dit invloed heeft op hoe de speaker het geluid afspeelt. Vreemd probleem. Ze heeft nu iig oortjes zodat ze nog wel kan bellen.

@Leo. P. Klepper Die app ga ik even proberen, bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 24-10-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Brogala schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Ik heb het geprobeerd en bij mij werkt het ook niet... Belsimpel reageert ook niet :X Het lijkt een software probleem gezien de microfoon en luidspreker nog perfect werken, behalve dan dat rare ge-echo... Maar aan de andere zou het ook kunnen zijn dat de kleine speaker bij de notch kapot is, alleen dan snap ik niet hoe dit invloed heeft op hoe de speaker het geluid afspeelt. Vreemd probleem. Ze heeft nu iig oortjes zodat ze nog wel kan bellen.

@Leo. P. Klepper Die app ga ik even proberen, bedankt.
Ik zou hem terug sturen, je hebt garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
Na een klein akkefietje vorige maand waarbij de telefoon in eerste instantie op een punt op het beton terecht kwam, uit zijn meegeleverde hoesje sprong en op de rand van het scherm stuiterde ( klein barstje ) was het gisteren dan toch echt prijs.
In plaats van in mijn achterbroekzak te schuiven, ging hij er net naast en plat op zijn gezicht.
Display in 562 stukjes waarbij iedere swipe me nu bijna bloedende vingers oplevert.

Wie heeft er ervaring met het bestellen & vervangen van display van de a2 lite ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Deakers schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:57:
Na een klein akkefietje vorige maand waarbij de telefoon in eerste instantie op een punt op het beton terecht kwam, uit zijn meegeleverde hoesje sprong en op de rand van het scherm stuiterde ( klein barstje ) was het gisteren dan toch echt prijs.
In plaats van in mijn achterbroekzak te schuiven, ging hij er net naast en plat op zijn gezicht.
Display in 562 stukjes waarbij iedere swipe me nu bijna bloedende vingers oplevert.

Wie heeft er ervaring met het bestellen & vervangen van display van de a2 lite ???
Ik wel ervaring met de vervanging van een scherm in de Redmi Note 4X.
Ik heb net de instructies gekeken voor het vervangen voor de Mi A2 Lite,
De bouw en reparatie van de A2 Lite lijkt erg op de van de 4X.

Ik vond het niet moeilijk, een scherm voor de Note 4x of de A2 Lite is makkelijk gevonden op AliExpress.
Ik zou lcd + touchscreen samen kopen, aangezien de boel aan elkaar gelijmt is.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1tyXrCgKTBuNkSne1q6yJoXXaG/For-Xiaomi-Mi-a2-Lite-LCD-Dispaly-Touch-Screen-New-Digitizer-Glass-Panel-Replacement-LCD-Screen.jpg_220x220.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door 3x3 op 31-10-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:17
Weet iemand welke Google camera ik kan gebruiken op de Mi A2 Lite?

Is er ook al bekend wanneer Pie naar de A2 Lite komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Zelf nu ook de Mi A2 Lite in gebruik. 64gb 4gb model.
Eerste indruk is echt goed!

Ik kom van een OnePlus 3T af. Voelt als een fijne "upgrade"

- Scherm ben ik aangenaam verrast over
- Accuduur is fenomenaal (6u SOT met nog 30% over)
- Toestel voelt lekker snappy aan
- Belkwaliteit is goed
- Bouwkwaliteit ook gewoon prima. Niks op aan te merken. Voelt gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook tevreden eigenaar van deze Xiaomi Mi A2 Lite 64GB 4GB RAM, maar ik heb een voor mij groot nadeel.

De camera werkt slecht met apps, zoals snapchat, whatsapp en instagram.

De front-camera is ingezoomd en bij het versturen van snapchats naar mijn vrienden krijgen zij zwarte randen om de foto of video heen. Ook is het kwaliteit van de camera een stuk minder met snapchat. Ik heb geprobeerd de ratio aan te passen bij de camera-instellingen om de front-camera minder ingezoomd te krijgen, maar dit is niet gelukt.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de Mi A2 Lite nu een paar weken en kom van een Samsung Galaxy S5 Duos. Hierbij mijn ervaringen (soms t.o.v. de S5):

- Het duurt veel langer om via 5GHz verbinding te maken met mijn router. Dit probleem had de S5 niet, echter de Moto 5G van mijn vrouw laat hetzelfde zien.
- 'Gewoon' wifi gaat wel vlot, al is de signaalsterkte lager dan bij mijn Samsung.
- Het Bluetooth-signaal overbrugt ook maar een kortere afstand (te zien op mijn smartwatch, die nu vaker aangeeft dat het signaal weg is als ik in een andere kamer ben), al is de verbinding met apparaten binnen bereik wel stabieler (draadloze oortjes haperen minder vaak dan bij mijn Samsung).
- Android one is uiteraard een groot voordeel
- De vingerafdruksensor is erg snel en geeft weinig false negatives. Het is wel even wennen dat deze aan de achterkant zit. Bij het uit de broekzak halen is dit geen probleem, maar als de telefoon voor me op m'n bureau ligt, is het natuurlijk iets onhandiger.
- De statusbalk heeft mooi compacte icoontjes waardoor ze meestal allemaal in beeld passen. Ik heb er wel een paar uitgeschakeld, zoals bluetooth (dat toch de hele dag aan staat) en alarm (die ook automatisch elke dag herhaalt). Dit kan je doen door het tandwieltje ingedrukt te houden tot hij gaat draaien. Vervolgens heb je in je instellingenmenu een extra pagina met Systeem UI-instellingen.
- De accu gaat erg lang mee. 2 dagen is voor mij makkelijk te halen.
- Er wordt een dun hoesje meegeleverd. Deze glijdt niet gauw uit je hand. Ik heb zelf nog een display protector besteld, dit doe ik standaard bij alle telefoons.
- Ik ben erg blij met het formaat: niet al te veel groter dan mijn vorige telefoon en zeker niet zo groot als de meeste flagships van tegenwoordig. Desondanks wel een 5.84" scherm!
- Deze telefoon is wat zwaarder dan mijn vorige, maar ik vind dat persoonlijk wel fijn. Hij ligt lekker in de hand.
- De camera is in binnensituaties wat minder dan mijn Samsung, maar heb vooraf e.e.a. vergeleken op gsmarena.com (link eerder in dit topic) en vind het geen probleem.
- De schermhelderheid laat ik niet automatisch aanpassen: dit gaat iets te onrustig. Met het bereik van de schermhelderheid ben ik overigens wel tevreden.
- Ik las elders dat iemand vond dat de nabijheidssensor (om te bepalen of je de telefoon aan je oor hebt en dus het scherm uit moet) niet goed genoeg reageert. Ik heb dit uitgeprobeerd, en het scherm gaat pas aan als je de telefoon 2-3 cm van je hoofd houdt, dus je scherm zal niet onterecht aan gaan (had mijn Samsung af en toe wel).

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Op de Android One telefoons van Xiaomi inclusief de Mi A2 Lite zorgt de november update voor grote problemen, dus voorlopig beter maar niet installeren totdat er een verbeterde versie verschijnt.

https://forum.xda-develop...ber-update-issue-t3864241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-08 13:41
Probleem lijkt te maken te hebben met de combinatie NL taalinstelling en pincode van de simkaart.

Dus op te lossen door de pincode van de sim uit te schakelen of taal op Engels zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik krijg helemaal nog geen update aangeboden. Misschien hebben het al terug gedraaid maar het is goed te weten dat ik het niet blind moet updaten deze ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
Fijn toestel :) Het enige wat mij opvalt is dat er maar 1 notificatiekleur is, of doe ik iets fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Messje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:39:
Fijn toestel :) Het enige wat mij opvalt is dat er maar 1 notificatiekleur is, of doe ik iets fout?
Ja, de A2 Lite heeft een simpel wit ledje. Je kunt alle kleuren kiezen, als het maar wit is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:52
Heb de A2 Lite nu een week in gebruik, als opvolger van een iphone 5S. M'n laatste Android-ervaring was met een HTC Hero (met die kin inderdaad). Smartphone gebruik ik vooral voor bellen, messaging, lezen van tekst, streaming audio beluisteren en navigatie. Foto's schiet ik amper, spelletjes speel ik NOOIT en social media is ook al niet aan mij besteed.

In dat licht valt de A2 Lite mij positief op qua snelheid, het voelt echt veel snappier dan de 5S; accuduur (48 uur met volle accu) en de vingerafdrukscanner is snel en accuraat. De grootte valt me ook mee, de schermgrootte went ontzettend snel en het gros van de handelingen kan ik met een hand doen.

Ik had (uiteraard) geen hoge verwachtingen van de A2 Lite camera's en die presteren zoals ik verwachtte: er komen eigenlijk alleen toonbare plaatjes uit bij (zeer) goede lichtomstandigheden. Dit is natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk, komende van een iphone. Wat me wel tegenvalt is het 4G bereik met Tele2 (waar de iphone soms terugschakelde naar 3G, geeft de A2 Lite "geen service" aan) en tijdens het bellen moet ik de speaker echt "perfect" uitlijnen met m'n oor om het goed te kunnen horen.

Al met al, leuk om weer eens met Android te spelen. Moet alleen voor mezelf bedenken of ik de minpunten rond 4G-bereik en de "ideale plaatsing aan het oor" ook echt breekpunten ga vinden.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
driedees schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:16:
Heb de A2 Lite nu een week in gebruik, als opvolger van een iphone 5S. M'n laatste Android-ervaring was met een HTC Hero (met die kin inderdaad). Smartphone gebruik ik vooral voor bellen, messaging, lezen van tekst, streaming audio beluisteren en navigatie. Foto's schiet ik amper, spelletjes speel ik NOOIT en social media is ook al niet aan mij besteed.

In dat licht valt de A2 Lite mij positief op qua snelheid, het voelt echt veel snappier dan de 5S; accuduur (48 uur met volle accu) en de vingerafdrukscanner is snel en accuraat. De grootte valt me ook mee, de schermgrootte went ontzettend snel en het gros van de handelingen kan ik met een hand doen.

Ik had (uiteraard) geen hoge verwachtingen van de A2 Lite camera's en die presteren zoals ik verwachtte: er komen eigenlijk alleen toonbare plaatjes uit bij (zeer) goede lichtomstandigheden. Dit is natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk, komende van een iphone. Wat me wel tegenvalt is het 4G bereik met Tele2 (waar de iphone soms terugschakelde naar 3G, geeft de A2 Lite "geen service" aan) en tijdens het bellen moet ik de speaker echt "perfect" uitlijnen met m'n oor om het goed te kunnen horen.

Al met al, leuk om weer eens met Android te spelen. Moet alleen voor mezelf bedenken of ik de minpunten rond 4G-bereik en de "ideale plaatsing aan het oor" ook echt breekpunten ga vinden.
Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
driedees schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:16:
Wat me wel tegenvalt is het 4G bereik met Tele2 (waar de iphone soms terugschakelde naar 3G, geeft de A2 Lite "geen service" aan) en tijdens het bellen moet ik de speaker echt "perfect" uitlijnen met m'n oor om het goed te kunnen horen.

Dat de telefoon niet overschakeld naar 3G ligt denk ik aan Tele2, die doet er alles aan om te voorkomen dat klanten 3G gebruiken.

Zie nieuws: Tele2 verlaagt 3g-snelheid naar 2Mbit/s vanaf 31 januari 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Dat maakt het inderdaad lastig vergelijken, want met m'n iPhone merkte ik ook steeds vaker slecht/geen 4G-bereik te hebben. Dus ik weet niet of mijn problemen nu (meer) te wijten zijn aan de A2 Lite of aan Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik kan deze telefoon nu voor 163 euro bestellen bij geekmaxi, zal ik dat meteen doen, of wachten of er met black friday een nog betere deal komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
schaatsmeneer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:14:
Ik kan deze telefoon nu voor 163 euro bestellen bij geekmaxi, zal ik dat meteen doen, of wachten of er met black friday een nog betere deal komt?
Als je de Mi A2 Lite voor 163 euro gaat bestellen, heb je een serieus slechte deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
ChinaGeek schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:28:
[...]

Als je de Mi A2 Lite voor 163 euro gaat bestellen, heb je een serieus slechte deal...
Dat is dan wel uit Duitsland. In China is hij een paar tientjes goedkoper, maar dat weegt niet op tegen de lange bezorgtijd en moeilijkheid qua garantie.

Verder zie ik hem overal voor 200ish voorbij komen (excl China)

[ Voor 9% gewijzigd door schaatsmeneer op 21-11-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

schaatsmeneer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:45:
[...]

Dat is dan wel uit Duitsland. In China is hij een paar tientjes goedkoper, maar dat weegt niet op tegen de lange bezorgtijd en moeilijkheid qua garantie.

Verder zie ik hem overal voor 200ish voorbij komen (excl China)
Als het de 4/64GB versie is dan is de prijs nog niet eens zo slecht. Eventuele verzendkosten en risico op invoerrechten moet je ook rekening mee houden. Black Friday geeft overigens niet altijd een goede deal maar je kan dat best afwachten. Ik zelf heb bij Banggood gekocht afgelopen maand voor 161 Euro, de 64GB versie. Mede ook omdat je kan kiezen voorde optie Prioriteit Direct Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
TVL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:16:
[...]

Als het de 4/64GB versie is dan is de prijs nog niet eens zo slecht. Eventuele verzendkosten en risico op invoerrechten moet je ook rekening mee houden. Black Friday geeft overigens niet altijd een goede deal maar je kan dat best afwachten. Ik zelf heb bij Banggood gekocht afgelopen maand voor 161 Euro, de 64GB versie. Mede ook omdat je kan kiezen voorde optie Prioriteit Direct Mail.
Het is inderdaad de 4/64 versie.

Mijn grootste probleem met de China shops is dat ik de garantie niet vertrouw en dat ik bang ben perongeluk een versie met MIUI te kopen. Misschien is dit onterecht, ik heb hem op banggood laatst nog voor 143 euro gezien.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09
Zit er op de Mi A2 Lite een nachtmodus in de camera app? Is toch iets wat ik geregeld gebruik op m'n Honor 7 en echt zou missen. De matige camera weerhoudt mij toch een beetje om dit toestel aan te schaffen, voor de rest voldoet ie aan het meeste van mijn eisen, al had ik net als de meeste hier liever een USB-C aansluiting gezien.

De Mi A2 is me wat groot en daar moet ik teveel inleveren op andere gebieden (geen sd-slot, kleinere batterij) dus dat is niet echt een optie.

De batterij van m'n Honor 7 is na 3 jaar rampzalig aan het worden, toestel valt geregeld uit rond de 30% of bij het gebruik van de camera nu zelfs soms op 60%. Software is ook echt verouderd (Android 6) dus ben echt wel toe aan een ander toestel. Besef echter dat de camera toch redelijk belangrijk is voor mij gezien ik al m'n foto's met m'n smartphone neem en vrees dat deze Lite niet zal voldoen. Van de foto's die in het begin van dit topic gepost zijn word ik niet echt gelukkig, die zijn toch minder dan m'n Honor van kwaliteit.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
Largamelion schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:20:
Zit er op de Mi A2 Lite een nachtmodus in de camera app?
2 zelfs... Een hht mode (hand held twilight) en onder scenes een night mode.
Maar na wat geexperimenteer was mijn conclusie dat ik beter gewoon de standaard mode in donker kon gebruiken (ik geloof dat het de scene nacht modus was die het bijna zwart wit maakte).

Nog 3 foto's bijgevoegd gemaakt bij buiten donker, en 1 vergelijking met mijn Nexus 5X (die waar Nexus 5X in staat, die met Simon&Garfunkel is zo'n 40% gecropped)
https://imgur.com/a/PaDKiqb

Kortom, niet voor de camera kopen (althans niet bij donkere omstandigheden, bij redelijk tot goed daglicht zijn de foto's wel heel goed vind ik)

• easyriider
  • Niet online
Largamelion schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:20:
Zit er op de Mi A2 Lite een nachtmodus in de camera app? Is toch iets wat ik geregeld gebruik op m'n Honor 7 en echt zou missen. De matige camera weerhoudt mij toch een beetje om dit toestel aan te schaffen, voor de rest voldoet ie aan het meeste van mijn eisen, al had ik net als de meeste hier liever een USB-C aansluiting gezien.
Waarom zou je ook de meegeleverde camera app gebruiken. Ik gebruik al jaren ook op andere telefoons de app A Better Camera, gemaakt door een bedrijf dat ook de interne software maakt voor fotocamera's van andere bedrijven.

Daarbij gebruik ik meestal de stand DRO, een soort HDR dat een wat lichtere foto oplevert, maar ook de originele foto bewaard zodat ik later kan kiezen welke van de twee foto's er het best uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Inmiddels de tweede week met de A2 Lite erop zitten. Vrees dat de 4G connectiviteit toch echt een euvel van het toestel is, het treintraject waar ik slecht/geen 4G bereik heb vanochtend afgelegd met m'n ouwe iphone en daarbij geen last van wegvallende/slechte 4G verbinding (Tele2), alleen 4 seconden geen service in een tunneltje op dat traject.

Gesprekskwaliteit is okay en het goed aan m'n oor moeten plaatsen begint te wennen. Merk wel dat het geluid bij bellen via de luidspreker niet hard kan, eigenlijk te zacht. In een kamer van 3 bij 3 meter, met 3 man even snel wat conference calls was lastig. Volume van de bellers aan de andere kant uit de speakers van de A2 Lite is te zacht en de microfoon pikt stemmen niet al te best op. Telefoon lag in het midden van de tafel, op een smal doosje waardoor die eigenlijk zweefde, normaliter prima te doen met iphones/Samsungs/etc,

Voor de rest echt prima toestel, lekker vlot, komen acceptabele foto's uit overdag en Android bevalt me prima. Alleen dat bellen en 4G bereik...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas.
De camera-app viel mij toch behoorlijk tegen. De Google Camera met HDR+ is echt veel beter.
Wel moet je er even voor gaan zitten om het werkend te krijgen. Je moet namelijk camera2api enablen, om het mogelijk te maken.

Dit is mogelijk zonder root en andere gekkigheid.

Zie deze link hoe je dit doet. Basis kennis fastboot en adb is handig.

https://forum.xda-develop...able-camera2-api-t3851414
Let op, backup alle data! Je hebt kans dat je een factory reset doet. Dan ben je alles op je telefoon kwijt.

Stap 14. sla je over, de APK met de camera app haal je ergens anders vandaan.

Namelijk deze:
https://forum.xda-develop...2-lite-optimised-t3867784

Werkt perfect en het blijft behouden met OTA updates. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bas. op 26-11-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Zit de 4G op de SOC want mijn vorige telefoon had dezelfde chipset en daar viel op dezelfde plek de 4G weg tijdens de treinrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mckloen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:17
Welke update hebben jullie trouwens als laatste OTA update gekregen? Op mijn non-rooted Mi A2 Lite heb ik nog steeds de 5 oktober patch.
De 2 (foutieve) november updates heb ik nooit gekregen.
Taalinstelling staat op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

mckloen schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:11:
Welke update hebben jullie trouwens als laatste OTA update gekregen? Op mijn non-rooted Mi A2 Lite heb ik nog steeds de 5 oktober patch.
De 2 (foutieve) november updates heb ik nooit gekregen.
Taalinstelling staat op NL.
Ik heb ook de oktober patch. November heb ik ook nooit gekregen. Ben wel benieuwd naar de volgende update, dat wordt Android 9 Pie. Had gelezen dat de gewone A2 deze al krijgt dus hoop de Lite binnenkort ook.
https://www.theandroidsou...ie-update-for-mi-a2-lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ik denk van wegen de problemen met de normale A2 is deze uitgesteld of gaan ze meteen door naar de volgende. Als nu om beta testers vragen kan het nog wel even duren. Begin volgend jaar verwacht ik dan pas een update naar 9.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Bas. schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:23:
De camera-app viel mij toch behoorlijk tegen. De Google Camera met HDR+ is echt veel beter.
Wel moet je er even voor gaan zitten om het werkend te krijgen. Je moet namelijk camera2api enablen, om het mogelijk te maken.
Cool dat het je gelukt is!
Ik neem aan dat je de Xiaomi Camera app nu ook nog steeds geinstalleerd hebt? Zou je eens wat vergelijkings foto's van precies dezelfde 'scene' waarin de google camera er goed uitspringt met standaard app en GCam op de Mi A2 Lite kunnen posten? Ik ben heel benieuwd wat al dat getweak dan uiteindelijk aan foto-kwaliteit winst oplevert.
Werkt perfect en het blijft behouden met OTA updates. :)
Heb je sindsdien al een OTA update gehad dan?
(ik had dus wel al zitten lezen over het enablen van die API, en er waren toch wel mensen die zeiden dat ze geen OTA updates meer kregen, maar meer die zeiden dat ze ze nog wel kregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
homernt schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:21:
Ik denk van wegen de problemen met de normale A2 is deze uitgesteld of gaan ze meteen door naar de volgende. Als nu om beta testers vragen kan het nog wel even duren. Begin volgend jaar verwacht ik dan pas een update naar 9.0.
De update naar Pie is vandaag begonnen, maar het hangt er vanaf waar je woont, hier is de update nog niet beschikbaar.

https://www.androidplanet...-lite-android-pie-update/

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Voor de prijs ben ik opzich ook tevreden met de A2 Lite. Maar merk dat ik vrij snel tegen de limiet van de cpu aanloop. Snel schakelen tussen Reddit/Chrome zorgt al vrij snel voor hick-ups. Daarnaast vind ik het scherm toch net iets te klein. Wilde eigenlijk m'n telefoon gebruiken als tabletvervanger, dan is dit formaat toch net aan de kleine kant.

Maar nogmaals, voor het geld echt meer dan een goeie aankoop.

Tesla M3LR '21

• homernt
easyriider schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:09:
[...]

De update naar Pie is vandaag begonnen, maar het hangt er vanaf waar je woont, hier is de update nog niet beschikbaar.

Dat is positief dus waarschijnlijk dit jaar nog. Ik zal van het weekend alvast een back-up maken dan kan ik een volledig schone installatie doen. Kost wat meer tijd maar is het wel waard denk ik.

• homernt
London schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:18:
Voor de prijs ben ik opzich ook tevreden met de A2 Lite. Maar merk dat ik vrij snel tegen de limiet van de cpu aanloop. Snel schakelen tussen Reddit/Chrome zorgt al vrij snel voor hick-ups. Daarnaast vind ik het scherm toch net iets te klein. Wilde eigenlijk m'n telefoon gebruiken als tabletvervanger, dan is dit formaat toch net aan de kleine kant.

Maar nogmaals, voor het geld echt meer dan een goeie aankoop.
Mijn vorige telefoon de Lenovo P2 heeft dezefde SOC maar was wel vlotter/soepelere dan de A2 Lite. Ik denk dat het komt dat de interne opslag van A2 Lite trager is. Het geld moet ergens van dan komen.

Ik heb hem nu een kleine drie maanden en in het begin had ik wel problemen. Dit werd veroorzaak door de SD-kaart die ik in had zitten. Ik kon op een gegeven met niks meer wegschrijven niet op de sd kaart en op interne opslag. Nadat ik de sd kaart eruit heb gehaald en een reset werkt het zonder problemen. Jammer maar nog altijd een betere keuze dan de normale A2 van wegen de grotere batterij en de headphone jack.

• TVL

TVL

easyriider schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:09:
[...]

Las recent dat ze testers zochten dus had verwacht dat het langer zou duren. Hoop dat deze update zonder problemen zal gaan. Vorige (november) update had de nodige problemen.
Liever dat het wat langer duurt maar goed dan snel en problemen.

• Bas.
Zo, met succes de Pie OTA erop! Eens zien hoe het bevalt :)

• easyriider
  • Niet online
London schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:18:
Daarnaast vind ik het scherm toch net iets te klein. Wilde eigenlijk m'n telefoon gebruiken als tabletvervanger, dan is dit formaat toch net aan de kleine kant.
De kleinere afmetingen waren voor mij juist de belangrijkste reden om niet voor de A2 te kiezen. Voor het grotere werk heb ik nog een 10 inch Samsung tablet.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Bas. schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:23:
[knip]
[knip]
Yeeh, gelukt!

Helaas wel een factory reset te pakken bij de eerste poging. De komende tijd maar eens kijken hoe de Gcam bevalt.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Krijg ik vanzelf een melding voor nieuwe updates of moet ik dit handmatig doen.

Ik kamp nog steeds met het probleem dat mijn Mi A2 Lite niet wil bootten als ik in het Nederlands sta en de simkaart een pincode vraagt (zie: https://www.androidics.nl...-mi-a2-na-laatste-update/).

Als hier een patch voor komt, gaat dit dan automatisch?
Nu lijkt het terug te werken omdat ik in het Engels sta, maar als hier nu nog geen patch voor is zou dat wel spijtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
BramVanha schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:56:
Krijg ik vanzelf een melding voor nieuwe updates of moet ik dit handmatig doen.

Ik kamp nog steeds met het probleem dat mijn Mi A2 Lite niet wil bootten als ik in het Nederlands sta en de simkaart een pincode vraagt (zie: https://www.androidics.nl...-mi-a2-na-laatste-update/).

Als hier een patch voor komt, gaat dit dan automatisch?
Nu lijkt het terug te werken omdat ik in het Engels sta, maar als hier nu nog geen patch voor is zou dat wel spijtig zijn.
Als je de pincode van je simkaart verwijdert, zou het probleem weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
pinojo123 schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:43:
[...]

Als je de pincode van je simkaart verwijdert, zou het probleem weg moeten zijn.
Ik heb hem voorlopig in het Engels staan en pincode eraf inderdaad. Maar dit is geen échte patch natuurlijk. Ook; is de pincode nu weg van mijn simkaart, of vraagt de A2 Lite gewoon geen pincode bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte gister dat er een onbekende app op de telefoon stond, geen idee of die er altijd al was of dat het later is geinstalleerd zonder dat ik het wist.
Het gaat om de app: Caping: https://play.google.com/s...m.engloryintertech.caping
Lijkt geen malware te zijn? Maar wel heel vaag.. Is het verstandig een factory reset te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:33
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:50:
Ik merkte gister dat er een onbekende app op de telefoon stond, geen idee of die er altijd al was of dat het later is geinstalleerd zonder dat ik het wist.
Het gaat om de app: Caping: https://play.google.com/s...m.engloryintertech.caping
Lijkt geen malware te zijn? Maar wel heel vaag.. Is het verstandig een factory reset te doen?
Mmm, ik heb zelf een Mi A1, en ik meen me te herinneren dat er op het XDA-forum ook mensen waren met de Caping-app. Volgens mij is dat een service voor een soort webwinkelachtige app die op toestellen in Azië vooraf was geïnstalleerd. Verder doet het niets, is ook geen virus ofzo. Ik zou het lekker gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:17
Is de Pie update nu al beschikbaar voor de Mi A2 Lite?
Ik lees op internet dat deze er al zou moeten zijn.
Echter, Mijn vrouw heeft deze nog niet binnen. en ook niet bij handmatig zoeken.

Is deze nog niet volledig uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjschutte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-08 19:24
Bas. schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:24:
Zo, met succes de Pie OTA erop! Eens zien hoe het bevalt :)
Heb nog geen aankondiging gehad dat Pie update beschikbaar. Installatie goed gegaan en hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:50:
Bij mij staat die er ook op. Wel verwijderd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Ik heb een Mi A2 64Gb en deze bevalt mij erg goed.

Ik heb inmiddels een upgrade gehad naar Android 9 Pie. Hierdoor doet mijn GPS het niet meer.
Ik heb inmiddels allerlei zaken geprobeerd, zelf een complete reset van het toestel.
Zonder resultaat. Ook verschillende navigatie apps geprobeerd, zonder resultaat.

Zijn er nog meer mensen met GPS problemen na de laatste update naar Android 9 Pie ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Al die mensen die de Pie upgrade hebben gehad, hebben die met VPN software de regio tijdelijk op Polen of Indonesië gezet zoals ik in andere forums heb gelezen? Of zelf een ROM geflashed?
Of zijn er echt al OTA updates naar Pie zonder extra workarounds geweest in Nederland?

Ondertussen zit mijn eigen Mi A2 Lite nog steeds op de oktober security level op Android 8.1; zijn er mensen die voor hun Mi A2 Lite een november security update hebben gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mckloen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:17
Mijn A2 Lite zit ook nog op de oktober patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik vermoed dat de november update bewust over is geslagen vanwege bootloop problemen in Nederland. Op diverse forums is Pie al te downloaden voor de Lite. Zal voor het nieuwe jaar wel zo'n beetje voor iedereen beschikbaar zijn.
Mijn A1 heeft hem al wel, geen zichtbare bugs wat anderen wel weer ervaren, kwestie van een beetje geduld voor de A2 lite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppnl
Aangezien voor mij een goed werkende telefoon belangrijker is dan de laatste Android versie kijk ik wel even de Pie-kat uit de boom en wil ik voorlopig geen system-update (met name omdat ik zeker wil zijn dat de door Tele 2 gebruikte 4G banden blijven werken..., zie Mi A1 story nieuws: Bezitters Xiaomi Mi A1 klagen over ontbrekende 4g na Android 9-upgrade))

Daarom system-update uitgezet en om dat ergens in een menu te vinden viel me nog niet mee (blijkt dat je ergens 10 keer (!!) op moet tappen....)

Uiteindelijk deze handleiding (weliswaar voor Pixl XL elefoon) gevonden en getest: dit werkt ook voor de A2lite. Geen idee of je dan nog wel de security updates krijgt maar (voor mij) even voorlopig geen Pie

Dus...voor diegene die ook de Pie-kat uit de boom willen kijken:

https://lifehacker.com/ho...te-on-your-pix-1828336344

[ Voor 12% gewijzigd door Joppnl op 13-12-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mi a2 lite inmiddels binnen. Hij bevalt er goed moet ik zeggen! Overgang van IOS naar Android one valt ook alles mee.

Nu heb ik alleen nog een probleem met het bluetooth systeem in mijn auto. Ik krijg mijn a2 lite niet over de bluetooth in mijn auto. Iemand hier ervaring mee?

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor de volgende vraag.. Maar ik heb al mijn contacten dubbel in mijn lijst staan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:25:
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor de volgende vraag.. Maar ik heb al mijn contacten dubbel in mijn lijst staan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Je kunt in dit forum zoeken naar "contacten", daar hebben veel meer mensen last van gehad waaronder ikzelf. Hier mijn fix:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56167003

Als je hetzelfde probleem hebt als ik is het probleem dat de whatsapp contacten en de reguliere contacten niet goed worden ontdubbeld, omdat die ontdubbeling op Xiaomi Android One telefoons valt over formattering verschillen in de telefoonnummers (de fix hierboven is een tool draaien om de telefoonnummers te herformatteren, als je niet veel contacten hebt: een willekeurige wijziging in een contact en save ontdubbelt dat specifieke contact).

(geen auto, dus ook geen verstand van bluetooth in de auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppnl
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:25:
Nu heb ik alleen nog een probleem met het bluetooth systeem in mijn auto. Ik krijg mijn a2 lite niet over de bluetooth in mijn auto. Iemand hier ervaring mee?
In zo verre ervaring mee dat t bij mij probleemloos werkt.

Uiteraard wel even moeten aanmelden/koppelen maar dan werkt t perfect.

k Heb een wat oudere, losse radio, uit mn hoofd gezegd een Kenwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderBos schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:09:
[...]

Je kunt in dit forum zoeken naar "contacten", daar hebben veel meer mensen last van gehad waaronder ikzelf. Hier mijn fix:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56167003

Als je hetzelfde probleem hebt als ik is het probleem dat de whatsapp contacten en de reguliere contacten niet goed worden ontdubbeld, omdat die ontdubbeling op Xiaomi Android One telefoons valt over formattering verschillen in de telefoonnummers (de fix hierboven is een tool draaien om de telefoonnummers te herformatteren, als je niet veel contacten hebt: een willekeurige wijziging in een contact en save ontdubbelt dat specifieke contact).

(geen auto, dus ook geen verstand van bluetooth in de auto)
Thanks! Ga het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppnl schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:06:
[...]

In zo verre ervaring mee dat t bij mij probleemloos werkt.

Uiteraard wel even moeten aanmelden/koppelen maar dan werkt t perfect.

k Heb een wat oudere, losse radio, uit mn hoofd gezegd een Kenwood.
Ok dankje! Dit is een Clio met bluetoothset later ingebouwd. Misschien is dat het probleem.

• 3x3

3x3

Hebben hier mensen last van de bootloop?

nieuws: Sommige Xiaomi Mi A2-smartphones belanden in bootloop na update

Of die alleen eigen voor de grote broer van de A2Lite ?

[ Voor 11% gewijzigd door 3x3 op 20-12-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
3x3 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:57:
Hebben hier mensen last van de bootloop?

Of die alleen eigen voor de grote broer van de A2Lite ?
Yep, de Mi A2 Lite krijgt geen updates meer, dus ook geen bootloop issues door updates.... >:)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, Winkels, prijzen: [Xiaomi Mi A2 Lite] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, Laders, protectors, e.d.: [Xiaomi Mi A2 Lite] Accessoires
- Mi A2: [Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie