Je zegt zelf iets terug nog in het topic dat je er voor pleit om geen laagopgeleide mensen meer binnen te halen.pedorus schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:46:
[...]
Dit is niet iets dat ik zelf doe, dit is iets wat ik om me heen zie gebeuren. Ik heb wel eens een Marokkaan proberen aan te nemen, de reactie van de baas? Wij nemen geen Marokkanen aan! Hebben we slechte ervaringen mee! Nu ja, dan kun je even het tegendeel beweren maar dan ben je toch klaar he (das niet mijn huidige baas trouwens).
En daarnaast zie ik dat er al een overschot is aan arme mensen met een lage opleiding waarmee wordt geconcurreerd. Ik sta er daarom om met Blok te spreken "pragmatisch" in, ik zie dit niet veranderen. Waarom zou je arme mensen binnenlaten met een lage opleiding?
Ik heb daar nog geen enkele goede reden voor gezien. De hoogopgeleiden kunnen hier gewoon met het vliegtuig komen, de anderen komen vrijwel alleen met behulp van mensensmokkelaars die je ook nog helpt. De geschatte kosten per stuk bij ongewijzigd beleid staat hierboven en is zo'n 700.000 euro. De geschatte kosten voor terugvliegen en in de regio opvangen zijn stukken lager. Dus precies zoals de barmhartige samaritaan duizenden jaren geleden al deed: betaal de herberg, maar neem iemand niet naar huis.
En dan vragen mensen zich af waarom er toch zoveel "xenofobische PVV-stemmers" ontstaan, terwijl dit vaak mensen zijn met wie direct op arbeids-, woning- en uitkeringsmarkt wordt geconcurreerd. En die vaak in de wijken wonen waar overlast ontstaat.
Dus laten we het eens omdraaien, wat is precies de reden om ze wel hier binnen te laten? Het argument dat ik het meeste hoor is dat we ze "hard nodig" hebben, en dat lijkt mij dus helaas niet waar. Of ik weet niet waarvoor we ze dan nodig hebben, in ieder geval niet om te werken.
Overigens is dat wel een flinke verschuiving van de doelpalen. Primair is het asielbeleid er op gericht om mensen op te vangen die hun land moesten ontvluchten. We vangen ze niet op omdat we behoefte hebben aan laagopgeleide mensen. Dat ze wel als zodanig aan de slag kunnen is een mooie bijkomstigheid maar dat is niet het motief.
En dat we mensen opvangen en waarom we dat doen is geloof ik al vaker besproken. Ik zie niet echt wat dat met dit topic te maken heeft.