Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Vuvuzela

My spire is forming

Nietdatikweet schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:09:
[...]
Somebody? En als ik toch bezig ben kent iemand een betrouwbare site voor fitness materialen zoals barbells en ketleballen etc? (En ergens waar ze niet zijn uitverkocht)
De lengte van de powerband maakt niks uit. 208cm is een standaardmaat geloof ik. Genoeg betrouwbare shops maar ik zou kijken naar waar voorraad is.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

FireFoz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:27:
[...]

Sorry hoor maar wat een kul in die video :z Hij heeft het voornamelijk over instability en dat je er mee achterover kunt vallen. Instability is juist een plusplunt omdat je meer moet doen om hem stabiel te houden. Als het te veel wordt kun je hem gewoon laten vallen. Z'n argumenten zijn theoretische argumenten die ik echt nog nooit voorbij heb horen komen. Zie ook de vele comments onder de video...bijna niemand is het met hem eens _O-

Ik heb helaas niet de tijd om het nu allemaal op te zoeken, maar type in google trap bar vs barbell en je krijgt super veel resultaten waarin de trap bar juist als de betere uitkomt. Iedereen heeft zo z'n voorkeur voor oefeningen en materiaal en dat is prima, maar de argumenten die hier gegeven worden zijn erg zwak.

Maar het belangrijkste punt dat ik wil maken is dat het in deze video alleen maar gaat over deadliften in de gym waarbij je ze allebei voorhanden hebt. Daar gaat het hier niet alleen om. Ik heb ze allebei, maar als ik 1 van de twee zou kunnen gebruiken voor m'n totale workout, zou ik de hexbar nemen. Het voelt ook veel natuurlijker met bijvoorbeeld het bent-over-rowen omdat je armen in een veel natuurlijke positie staan dan bij een barbell.

Met een hexbar kun je ook squatten, met een barbell niet (ja met 5 kg). Hoe ga jij squatten met een barbell dan? En hoe ga je borst trainen? Ja, met een bankje en squat rack er bij ja. Maar we hebben het over thuis trainen met zo min mogelijk aanschaf. Dan is naar mijn idee een hex bar een prima optie waar je heel veel mee kan.
Ik mag Mark Rippetoe wel. Ik mag hem wel. Hij doet me denken aan die oude mannetjes van de muppetshow. Een sjagarijn maar wel een met humor. ik zie me wel samen met hem zitten op dat balkon.

Ik ga niet een discussie voeren met links naar wetenschappelijke studies waarin dit of dat wordt aangetoond in voor of nadeel van de een of ander. Maar ik begrijp het best wel dat een hex bar makkelijk is als je problemen hebt met de reguliere deadlift of lichamelijke beperkingen/blusseres hebt. Dan is het een prima alternatief voor een reguliere deadlift. Mijn mening is dat het een alternatief is als je niet anders kan. ik vindt het net zoiets als een SSF (safety squat bar). wellicht een leuke toevoeging maar zeer zeker niet een vervanging.

Mijn inziens kan je beter doorsparen voor een squat rek met barbell, wat bumperplates en een bankje. Ik heb mijn schuur gebruikt met een oppervlakte van 2,55mx2,1m. kleiner kan bijna niet....wacht check de instagram van Marlinde Gras (Nederlandse powerlifster) die heeft een setje in de eethoek staan waar ze squat, deadlift en bankdrukt.

Ik moet toegeven dat ik van een uitdaging hou. komt misschien daar wat ik heb meegemaakt in mijn leven.

Ik ben niet op zoek naar de makkelijke weg. zonder weerstand geen groei. zonder wrijving geen glans.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09-2021

fsi

Ik wil graag een pullup bar in mijn huis doen vanwege cornoa/thuissporten. Echter ben ik bang dat mijn deur het niet houdt.En ben angstig om mijn volledige gewicht eraan te hangen (80 kilo). Ik woon in een vrij nieuw appartementencomplex (huur). En heb niet heel veel ruimte. Nu lees ik ook suggesties om ringen aan het plafond te plaatsen. Heeft iemand suggesties voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23
fsi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:00:
Ik wil graag een pullup bar in mijn huis doen vanwege cornoa/thuissporten. Echter ben ik bang dat mijn deur het niet houdt.En ben angstig om mijn volledige gewicht eraan te hangen (80 kilo). Ik woon in een vrij nieuw appartementencomplex (huur). En heb niet heel veel ruimte. Nu lees ik ook suggesties om ringen aan het plafond te plaatsen. Heeft iemand suggesties voor me?
Je kunt dezelfde spieren ook oefenen op een andere manier, toch? Of je kunt ergens buiten misschien een plek vinden waar je je ergens kunt optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09-2021

fsi

Playa del C. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:11:
[...]

Je kunt dezelfde spieren ook oefenen op een andere manier, toch? Of je kunt ergens buiten misschien een plek vinden waar je je ergens kunt optrekken.
Ik ga liever niet naar buiten in deze tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Zuluman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:28:
[...]
Mijn inziens kan je beter doorsparen voor een squat rek met barbell, wat bumperplates en een bankje. Ik heb mijn schuur gebruikt met een oppervlakte van 2,55mx2,1m. kleiner kan bijna niet.
Dat ben ik met je eens, een powerrack is eigen de basis van iedere homegym. Maar kost wel meer ruimte en geld. Ik droeg de hex bar enkel aan als relatief goedkope, snelle en compacte tijdelijke oplossing om toch degelijk full-body te kunnen trainen.

Heb je het trouwens wel eens geprobeerd? Ik vind vooral squatten er mee fijner, maar bent over row door de stand van handen ook. Ik heb het idee dat het ook meer m'n quadriceps meepakt dan bij squatten met een barbell. Front squat lukt bij mij door een blessure (alweer) helaas niet goed.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FireFoz schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:19:
[...]

Dat ben ik met je eens, een powerrack is eigen de basis van iedere homegym. Maar kost wel meer ruimte en geld. Ik droeg de hex bar enkel aan als relatief goedkope, snelle en compacte tijdelijke oplossing om toch degelijk full-body te kunnen trainen.

Heb je het trouwens wel eens geprobeerd? Ik vind vooral squatten er mee fijner, maar bent over row door de stand van handen ook. Ik heb het idee dat het ook meer m'n quadriceps meepakt dan bij squatten met een barbell. Front squat lukt bij mij door een blessure (alweer) helaas niet goed.
En de overhead press? Zo'n hex bar lijkt me handig met de overhead press omdat je de barbell dan niet voor je hoeft te houden, maar je handen kan houden zoals bij dumbbells.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:21
dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:58:
[...]

Toevallig zelf ook die set besteld. Levertijd 2-5 weken dus nog even geduld :)
Ik verwacht er niet heel veel van maar veelzijdig is het wel.
Ik heb deze inmiddels zo'n anderhalve week. Doen hun werk en de bijgeleverde handvatten/enkelbanden zijn handig. Had ik een barbell gehad om de banden aan te bevestigen, dan had ik liever het advies van @Zuluman in deze gevolgd. Nu heb ik in elk geval wat meer mogelijkheden dan ik had. Via onder andere deze link het een en ander aan oefeningen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Ik wil nog even mijn X-fitt.nl ervaring delen met jullie....
Kort samengevat: 23-03 doe ik 2 orders; 1: een 20kg stang en 2: een set bumperplates
De prijzen van de bumperplates blijken foutief in de webshop te staan en ik word DIRECT gebeld dat het toch wel 3x zo duur wordt.
Aan de telefoon gezegd dat ik daar over na moet denken, want twijfel > veel geld.

Dag erna heb ik per mail aangegeven order 2 te willen annuleren vanwege het grote prijsverschil, order 1 mag doorgaan.

Radiostilte.

Diverse mails en Messenger berichten verder, maar geen reactie.

Afgelopen vrijdagmorgen uiteindelijk maar eens gebeld (ook mijn fout, heb het super druk gehad, dus overdag bellen is er gewoon bij ingeschoten, vandaar dat ik 's avonds deed mailen en de reactie wel tegemoet zou zien), krijg ik het verzoek om hem om 11:00 via Whatsapp te appen ter reminder want dan is ie in de loods en ging ie het checken voor me.
Zo gezegd zo gedaan, hier volgt het gesprek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEcRYCbz-oTtzEhhdAEjuogboZg=/f/image/mtHTbBYol1ZqxOzaW0kNblAZ.jpg

Einde van de dag had ik wel het geld van order 2 retour! Order 1 zal dan inderdaad wel onderweg zijn, of hij gaat hem daadwerkelijk cancellen, heb geen idee, want heb geen track&trace / mail gekregen.
We shall see!

Kortom, ik raad ze niet aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Salvatron schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:09:
[...]

En de overhead press? Zo'n hex bar lijkt me handig met de overhead press omdat je de barbell dan niet voor je hoeft te houden, maar je handen kan houden zoals bij dumbbells.
Ja dat kan ook, doe ik er ook mee juist omdat je je handen dan zo houdt. Maar met echt hogere gewichten wordt het wel lastiger om de hexbar in de startpositie te brengen. Met een normale barbell kun je dan een soort clean and jerk doen, maar hiermee niet. Daarom vind ik het geen volwaardige vervanging, maar toch goed te doen.

Ik krijg dat probleem bij ongeveer 15kg per kant. De hex bar zelf weegt 26 kg, dus in totaal 46kg. Ik moet hem dan echt omhoog gaan swingen wat risico op blessures geeft. Maar verlaag gewoon het gewicht een beetje en doe meer reps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FireFoz schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:22:
[...]

Ja dat kan ook, doe ik er ook mee juist omdat je je handen dan zo houdt. Maar met echt hogere gewichten wordt het wel lastiger om de hexbar in de startpositie te brengen. Met een normale barbell kun je dan een soort clean and jerk doen, maar hiermee niet. Daarom vind ik het geen volwaardige vervanging, maar toch goed te doen.

Ik krijg dat probleem bij ongeveer 15kg per kant. De hex bar zelf weegt 26 kg, dus in totaal 46kg. Ik moet hem dan echt omhoog gaan swingen wat risico op blessures geeft. Maar verlaag gewoon het gewicht een beetje en doe meer reps.
Waarom leg je de hex bar niet op een standaard? Dan hoef je hem niet zelf in startpositie te brengen.
edit: waarschijnlijk omdat je geen standaard hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 12-04-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:57
En dan is 56 kg kg best veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Salvatron schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:30:
[...]

Waarom leg je de hex bar niet op een standaard? Dan hoef je hem niet zelf in startpositie te brengen.
edit: waarschijnlijk omdat je geen standaard hebt ;)
Omdat ik een heel powerrack heb met ook een gewone barbell 😜 dus voor die oefening gebruik ik een gewone barbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FireFoz schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:03:
[...]

Omdat ik een heel powerrack heb met ook een gewone barbell 😜 dus voor die oefening gebruik ik een gewone barbell.
vind je de gewone barbell of de hex bar beter voor de overhead press? Ik heb wel een gewone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
Salvatron schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:12:
[...]

vind je de gewone barbell of de hex bar beter voor de overhead press? Ik heb wel een gewone.
Gewone 100%. Ik heb een Olympische en een korte met Olympische diameter. Ik vind die nog prettiger dan de Olympische,maar weet niet precies waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
fsi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:00:
Ik heb onlangs deze gekocht. Ik wilde een pullup bar die aan het plafond bevestigd kon worden ivm flexibiliteit qua plaatsing.

- geen knurling dus wat minder grip
- "tussenstangen" zijn minder dik, dan de hoofdstang, voor mij te dun om lekker vast te houden.

+ chin up gaat lekker.
+ flexibele plaatsing.
+ rest van het gezin kan er ook wat mee ;-). Wordt regelmatig gebruikt
+ door vaste plaats, gebruik ik hem vaak als ik langsloop.
+ zit stevig als een huis met supplied hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Wat doen jullie met de betaling van je sportschool abonnement?

Bij compleet toeval is de auto incasso van mijn sportschool mislukt (had minder uitgaven verwacht van rekening b). Nu krijg ik een mail dat ik het bedrag voor maand april binnen 5 dagen moet overmaken anders krijg ik per post een 2e herinnering die me ook nog eens 7,50 administratiekosten gaat kosten. En dat als ik dit bewust heb gedaan vanwege de corona sluiting dat ze me wijzen op dat het een overmachtsituatie is en ik nog gewoon een betalingsplicht heb (wat bullshit is)
Mijn sportschool is een kleine met 3 locaties, ik vind het een fijne gym en het is maar €25 per maand, dus ik was eigenlijk van plan het sowieso wel 3 maanden te geven en evt wel te zien wat voor tegemoetkomingen ze hebben (ze hebben nu bedacht dat het abbo geld in een tegoed wordt omgezet waar je veel te dure drankjes van mag gaan kopen).
Met auto incasso vond ik het wel best.. maar nu ik zelf actief moet gaan betalen voor iets waar ik geen zin in heb en dit is pas maand 1 van ? + hun blufverhaal dat ik verplicht ben te betalen ben ik toch wel getriggerd..

Gewoon betalen of ga ik moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
In het kader van solidariteit betaal ik gewoon door (20% gereduceerd tarief is ons aangeboden door de Crossfit box).

Overigens is het CF abbo normaal 125 EUR per maand... :). Ik vind persoonlijk dat we een plicht hebben om de kleine ondernemers te helpen overleven totdat er wat meer duidelijkheid is. Solidariteit, als je tenminste een goede band met je gym hebt... Door die hele lockdown geef ik sws veel minder uit dus is het qua kosten prima te overzien.

Maar dat jouw gym zo agressief reageert is wel een flink minpuntje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Poeh dat is wel even een andere reactie dan wat ik kreeg van mijn gym.
Die pauzeert de abo's momenteel, dus de mensen die voor een jaar betaald hebben, schuift die einddatum nu gewoon op. Toen hij dat bekend maakt reageerde eigenlijk iedereen wel met "hoeft niet, gewoon laten zoals het is" en degene die maandelijks betalen wilden ook gewoon blijven betalen.
Men wil liever een sportschool die overeind blijft, zodat er iets is om naar teug te gaan ;)

Maar als er ZO gereageerd werd, zou ik me ook nog wel eens bedenken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31

lasharor

7 december 2004

Bij ons bleef het vrij lang stil maar kwamen ze onverwachts toch met de mededeling dat ze alle incassos zouden stoppen.

Vervolgens kwamen ze een week later weer aanzetten met de mededeling dat toch wel heel veel mensen hadden aangegeven dat ze door wouden gaan met betalen dus hebben ze nu functionaliteit in de webportal ingebouwd om je incasso weer te starten.

Eind goed al goed, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik betaal gewoon door (30 euro per maand). Het is een lokale gym, dus geen grote keten. Steun graag de lokale ondernemer van de gym. Train er met veel plezier, dus zou zonde zijn als iedereen zijn abonnement gaat stopzetten en de sportschool failliet gaat.

Al merk ik zelf als ZZP'er in de fitnessbranche natuurlijk ook dat mijn inkomsten fors teruglopen.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 22:34
Wij betalen ook door.
Is 2 keer €30 per maand, ook geen grote keten maar gewoon 1 vestiging.
Er is nog niet duidelijk hoe ze gaan compenseren, maar ze zouden het wel gaan doen.
Zal of in tijd of in snacks/drinks van de bar zijn.
Ik vind het wel prima, tot nu toe is de sportschool 33 dagen dicht, dus dat is nog niet heel erg.

Ik hoop wel dat de regering met versoepelende maatregelen komt voor sportscholen :Y .
Of in ieder geval aangepaste regels, maximaal x aantal mensen in de gym.
Of inschrijven voor bepaalde tijdsvakken, vol is vol. Net als bij groepslessen.
Na je training alles goed schoonmaken. En als je begint ook.
In de kleedkamers niet teveel mensen tegelijk en tijdelijk niet douchen.
Zoiets misschien

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik betaal ook door bij crossfitbink36. abbo kost mij 65 per maand. Ik doe het graag en daarnaast heb ik nog mijn baan en geen achteruitgang in salaris.

Het is een mooie community. Ik heb geen andere box kunnen vinden die deze sfeer en mogelijkheden heeft voor zeer gunstig tarief voor een crossfitbox. er zijn bijna geen boxen waar je als powerlifter vrij kan trainen maar hier kan dat prima. en af en toe een wod is ook leuk.

En ze posten elke dag een workout met uitgebreidde instructies. je kan ook spullen lenen. als zal alles nu wel uitgeleend zijn. van barbells met bumperplates, kettlebells tot assaultbikes en rowers. niet gedaan gezien ik genoeg zelf heb. als was een rower of een assault bike welkom geweest.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Trainen veel van jullie nu ook thuis nu alles dicht is? Had jaren gelden alweer, denk 2004-2012 of zo, wel dumbbells en een stang, allebei met losse schijven voor thuis trainen, maar ooit aan de rugbyclub gegeven. Had geen ruimte voor power rack of zo en was bovendien toch allemaal veel te licht.

Nu van plan om een WaterRower te kopen, die kan ook rechtop staan en neemt dan vrij weinig ruimte in. Weliswaar geen krachttraining, maar het is in ieder geval full body en met korte sprintjes kan je er ook nog best wat kracht in kwijt. Daarnaast werd ook met krachttraining m'n vooruitgang gelimiteerd door conditie. Vaak genoeg gehad dat ik met low rep max kracht sets tot failure flinke tijd rust tussen sets moest nemen om ademhaling en hartslag weer beetje normaal te krijgen. Paar keer ook bijna knock-out.

Veder ben je aan het kutten met griptrainers, maar moet eigenlijk veel zwaardere kopen. Heb nu Gripmaster Prohands Pro X-Heavy, maar die stellen geen kut voor: 5 kg per vinger dus 20 per hand. Ooit gekocht voor herstel na blessure aan vingers door rugby.

Kan zonder al te veel moeite 100 speed reps met die dingen of static holds voor ruim een minuut. Is meer een soort stressballetje idee tijdens het werken (zit in de IT consultancy en werk inmiddels al 7 weken vanuit huis). Zit er aan te denken aantal Captains of Crush grippers te kopen, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:49
Ik zit bij Basic-Fit en heb de betaling laten opschorten. Het is natuurlijk een keten met vestigingen over heel Nederland en ik verwacht dat zij dit wel kunnen lijden. Als ik bij een lokale sportschool zat, had ik het niet laten stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Bij Basic-Fit de optie genomen om straks als ze weer open zijn, een maandelijkse korting te krijgen voor de gesloten weken. Per 1 mei stoppen zij zelf de automatische incasso's. Dus dat valt te doen.

Verder zag ik zojuist op marktplaats een aanbieder (vandaag geregistreerd) met 5kg schijven voor 32 euro per stuk en de 10kg schijven kosten 50 euro. Ik vraag me af wie dat nu gaat betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Snowmiss schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:32:
Bij Basic-Fit de optie genomen om straks als ze weer open zijn, een maandelijkse korting te krijgen voor de gesloten weken. Per 1 mei stoppen zij zelf de automatische incasso's. Dus dat valt te doen.

Verder zag ik zojuist op marktplaats een aanbieder (vandaag geregistreerd) met 5kg schijven voor 32 euro per stuk en de 10kg schijven kosten 50 euro. Ik vraag me af wie dat nu gaat betalen...
Er zullen vast mensen zijn die in paniek zulke bedragen gaan betalen. Maar ik in ieder geval niet haha. Ook wel schofterig om zulke bedragen te vragen. Normaal gaat een 5 kg schijf voor zo'n 20 euro en 10 kg voor 35 euro (uiteraard afhankelijk van merk en materiaal).

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
MarvinG schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:26:
[...]

Er zullen vast mensen zijn die in paniek zulke bedragen gaan betalen. Maar ik in ieder geval niet haha. Ook wel schofterig om zulke bedragen te vragen. Normaal gaat een 5 kg schijf voor zo'n 20 euro en 10 kg voor 35 euro (uiteraard afhankelijk van merk en materiaal).
Volgens mij is deze handelaar al iets te laat. Iedereen die schijven wilden, hebben de webshops leeg gekocht en anderen (zoals ik) wachten dan wel even. Tot de prijs terug is naar 2 euro per kilo voor gietijzeren schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 20:15
Ook even een vraag vanuit mijn kant gezien alles wat er aan de hand is qua Corona wil ik ook thuis wat meer gaan doen qua sporten om zo toch bezig te blijven.

Alleen heb ik helaas niet enorm veel ruimte voor apparatuur thuis dus dacht ik om een setje dumbells (10KG per dumbell) van iemand over te nemen. Of een setje weerstand banden te bestellen (zo'n setje van 5 met verschillende weerstandenbanden, handvatten etc.) .

Maar ik was benieuwd welke van de 2 opties het beste zou zijn om een beetje een goede full body workout te kunnen uit te kunnen voeren thuis ? Daarbij heb ik natuurlijk al wat voorbeelden van schema's op YT gevonden en ik vroeg me af welke het beste aansluit op mijn vraag hierboven :) ?

Weerstandenbanden ;
YouTube: Full Body Resistance Band Workout - 33 Minutes - Tone Your Body

Dumbells ;
YouTube: 27 Minute Full Body Dumbbell Workout - Prepare to feel the Burn
YouTube: Ultimate 30 Minute Home Dumbbell Workout

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Tyax op 20-04-2020 18:28 . Reden: Spelling ]

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16

jacobras

Developer

Tyax schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:09:
Alleen heb ik helaas niet enorm veel ruimte voor apparatuur thuis dus dacht ik om een setje dumbells (10KG per dumbell) van iemand over te nemen. Of een setje weerstand banden te bestellen (zo'n setje van 5 met verschillende weerstandenbanden, handvatten etc.) .
Zijn de dumbbells verstelbaar?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
jacobras schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:36:
[...]

Zijn de dumbbells verstelbaar?
Ja daar zit zo'n draai moer aan om zo de gewichten van 2,5kg en 1,25 kg eraf of erbij te doen om zo aan 10KG per dumbell te komen :) .

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik ben serieus blij met mijn weerstandsbanden, Reebok step en mijn 20KG KB. Sinds een aantal weken trainen weer een pak droger en weer wat massa erop geplakt.

Mocht het langer aanhouden, dan ga ik wel een powerrack bouwen.

Step ups met extra gewicht richting de 20 a 30 hh zijn echt killing.

Rows zijn ook prima, als alternatief heb ik een paar sjorbanden en hang ik ze boven mijn poort en doe inverted rows. Zo doe ik dus ook pull ups.

Een beetje borst... kan ook een incline variant en flys doen.

Facepulls ook niet te vergeten.

Doe er ook squats mee, armen, schouders, good mornings, etc.

Vijf dagen full body om genoeg stimulus te blijven geven. Ik twijfel ook nog of ik naar de gym terug ga, dat thuis trainen bevalt me prima. Alleen nog even kijken hoe dat gaat als het weer koud en regenachtig gaat worden. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Tatsu op 20-04-2020 20:02 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Tyax schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:38:
[...]

Ja daar zit zo'n draai moer aan om zo de gewichten van 2,5kg en 1,25 kg eraf of erbij te doen om zo aan 10KG per dumbell te komen :) .
Ik gebruik ook dumbbells met draaimoeren en je wordt helemaal gestoord van het elke keer op- en afdraaien om de gewichten te verstellen. Ik heb gekeken naar gewone klemmen en hier vragen ze de hoofdprijs. Gekocht in China voor een schijnte (2.70 voor 2 klemmen) maar tegen de tijd dat ze hier zijn is de gym vast weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 22:34
Zelf schijven maken is ook prima te doen.
Van beton/cement, kost ook stukken minder. Op youtube is er genoeg te vinden. Het stelt ook niet veel voor, bouwemmer met wat stukjes metaalrooster en dat op een weegschaal zetten en de betonmix erbij storten tot het gewenste gewicht.
Een stang en bankje zijn ook aardig aan de prijs in de webshops. De stang is wat lastiger na te maken denk ik.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:16
Anoniem: 91868 schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:37:
[...]

Ik gebruik ook dumbbells met draaimoeren en je wordt helemaal gestoord van het elke keer op- en afdraaien om de gewichten te verstellen. Ik heb gekeken naar gewone klemmen en hier vragen ze de hoofdprijs. Gekocht in China voor een schijnte (2.70 voor 2 klemmen) maar tegen de tijd dat ze hier zijn is de gym vast weer open.
Ik zou wel aanraden om die draaimoeren te blijven gebruiken.

Op een barbell loopt het zo'n vaart niet, maar een dumbbell heb je relatief snel vol. Als zo'n klem losschiet, ben je wel even klaar. Althans, met de common sense dat het risico verschilt met oefeningen waarbij je het gewicht wel en niet boven je lichaam tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
Anoniem: 91868 schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:37:
[...]

Ik gebruik ook dumbbells met draaimoeren en je wordt helemaal gestoord van het elke keer op- en afdraaien om de gewichten te verstellen. (2.70 voor 2 klemmen) maar tegen de tijd dat ze hier zijn is de gym vast weer open.
Tja dat is helaas dan niet ik zal het in gedachten houden als ik een keuze maak maar ik ben er nog niet uit wat ik het beste kan doen zoals eerder staat aangegeven. Kan me wel voorstellen dat je op ene bepaald moment helemaal klaar bent met het losdraaien van die dingen :P .
Tatsu schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:58:
Ik ben serieus blij met mijn weerstandsbanden
Zo zo goed bezig al zeg ik het zelf maar heb jij ook zo'n setje van 5 met verschillende weerstandenbanden, handvatten etc. in gebruik ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik denk dat ik er zo'n stuk of 20 banden heb in die set, wat ik doe is ze voor 2 of 3 oefeningen al klaarleggen. Scheelt dat ik ze 5 jaar geleden gekocht en op de zaak gezet heb.

Heb ook 4 kleine setjes van hetzelfde merk voor mijn medewerkers (fysio).

Heb ze van het merk bodylastic en moet zeggen een van betere kwaliteit.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
Ik heb nu een weerstandsband van 25 kg van de Decathlon. Ik ben wel tevreden, maar ik merk dat bij sommige oefeningen het te licht is. Hebben jullie nog andere banden van de decathlon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Gister ook maar eens een set resistance bands gekocht. Trainde eigenlijk al een hele tijd enkel op lichaamsgewicht, maar wil dat nu toch wel eens zwaarder gaan maken. Heb een set met de volgende "gewichten": 4.5kg, 6.8kg, 9kg, 11,33kg en 13,60kg. Deze banden zijn met elkaar te verbinden om het zwaarder te maken. Van de Action heb ik ook nog een 35kg band liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
handoff schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:00:
Ik heb nu een weerstandsband van 25 kg van de Decathlon. Ik ben wel tevreden, maar ik merk dat bij sommige oefeningen het te licht is. Hebben jullie nog andere banden van de decathlon?
Je kunt er eventueel ook twee tegelijk gebruiken dan heb je ook meer weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
FireFoz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:33:
[...]

Je kunt er eventueel ook twee tegelijk gebruiken dan heb je ook meer weerstand.
Dat is een goeie inderdaad. Ik heb hem dubbel gespannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
Tatsu schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:24:
Ik denk dat ik er zo'n stuk of 20 banden heb in die set, wat ik doe is ze voor 2 of 3 oefeningen al klaarleggen. Scheelt dat ik ze 5 jaar geleden gekocht en op de zaak gezet heb.

Adipose schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:12:
Gister ook maar eens een set resistance bands gekocht.
Ik ga ook maar zo'n setje weerstandenbanden bestellen als ze ergens op voorraad zijn maar ik ga wel op zoek naar een kwalitatief goede set :P . Er staan er ook veel op Aliexpress te koop alleen zo'n bodylastic set (USA) heb ik nog nergens op voorraad gezien.
Ik neem dan ook dat setje dumbells (10KG per dumbell) van iemand over zo kan ik van alles wat doen. :).

Nu ben ik alleen nog benieuwd met welke van de 2 ik het beste een full body workout kan uitvoeren aansluitend op de voorbeelden van YT schema's die eerder staan genoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik heb mijn weerstandsbanden binnen! nu kan ik bandend deadliften, squatten en bankdrukken. ik heb bij de gamma wat ankers gekocht bij de bootspullen. morgen ga ik een houten bumperplate storage maken en de mijn platform aflakken. volgende week ga ik nieuwe jerkbloks maken ala rogue van 25mm radiata pine. laat alle grote platen op maat zagen.

Edit: bumperplate storage gemaakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuAOvYuIVkS3AtVguQzvrCre4ZE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmSpZAijJY3I433BqJ0hpaJN.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN1lX4Bud1IUds9rXA8qlgkHNoI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROm3tmqRlOVWBRjwJTvZ1ifd.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OmfF-pAW-EaeemrBZcj3EoLtmk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67l5gWj2ULOSeso3emzylvGL.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CxR8NrQzE1z6JM5OyW_dt8wUvA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLy3bh8axj9JjbbNkeBjd5aU.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 47% gewijzigd door Zuluman op 26-04-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Iemand tips waar je waar je extra halterschijven kunt halen? Het lijkt onderhand overal uitverkocht :/

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ByteMe_ schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:02:
Iemand tips waar je waar je extra halterschijven kunt halen? Het lijkt onderhand overal uitverkocht :/
Bij simpleproducts hebben ze nog aardig wat. De goedkopere sets en lichtere bumperplates zijn uitverkocht. Verzending gaat redelijk vlot vanuit duitsland.

https://www.simpleproducts.de/hantelscheiben-50mm/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47
Sinds twee jaar papa en het sporten raakte een beetje op de achtergrond. Dat in combinatie met een zittend beroep betekende al snel de bekende papa buik. Daar moest verandering in komen.

Dus afgelopen maart een personal trainer in de arm geslagen en een plan gemaakt. Voeding- en trainingsschema gemaakt. Helaas stak toen de crisis de kop op, dus alle trainingen moesten thuis gebeuren met lichaamsgewicht. Desalniettemin gaat het goed. Startgewicht rond de 80kg en hedendaags 73.3kg (ben 1.82m).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utqBDGOYVjeTVLGdiBBDsBv4bts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5RQNJjarKlMlNk6MvM80tMiu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Wow, bijna 7kg in 5 weken! Dat is niet mis!

Hoe zien je train- en voedingsschemas er uit?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Zuluman schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:18:
[...]

Bij simpleproducts hebben ze nog aardig wat. De goedkopere sets en lichtere bumperplates zijn uitverkocht. Verzending gaat redelijk vlot vanuit duitsland.

Wat is de levertijd ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Weet iemand nog een website waar goede power bands uit voorraad leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:09
moca schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:23:
[...]

Ik zie ook helaas geen 30/31 mm schijven. Nog 3 weken trainen en ik heb te weinig gewicht:-). 2x 20 dan erbij dan kan ik een jaar minstens vooruit, lijkt me sterk dat ik squat boven de 125 ga krijgen😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

moca schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:23:
[...]

Binnen een week is het er. Heb 1x grote order gedaan 2 jaar geleden en die duur 2 weken. Maar dat was bankje, squat stands, barbell en 200kg bumperplates.

2 weken geleden powerbands bestelt en die waren er binnen 3 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Póg mo Thóin schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:20:
Wow, bijna 7kg in 5 weken! Dat is niet mis!

Hoe zien je train- en voedingsschemas er uit?
Plus minus 7kg. Ik weet mijn exacte start gewicht niet. In januari woog ik nog 83kg.

Mijn voedingsschema bestaat uit 40% vetten, 25% eiwitten en 35% koolhydraten. Doel is om 2100 calorieen per dag te eten.
Mijn ontbijt bestaat uit:
  • 100gr havermout
  • 250ml amandelmelk
  • 50gr bosvruchten (frambozen, rode bessen etc. zak van de Lidl)
  • theelepel kaneel
  • 1 scoop whey (24gr)
Mijn lunch:
  • 4 eieren
  • 40 gr spinazie
Avondeten verschilt per dag. Heb bij de PT aangegeven dat ik wel in een normale gezinssituatie zit, dus kan aanpassen maar moet wel rekening houden met het gezin.
Dus vaak bestaat mijn avond eten uit:
  • 50 tot 80 gram pasta, rijst of aardappelen
  • 100 tot 150 gram vlees (mager rundergehakt, runderlap etc.)
  • Groenten (net zoveel als ik op kan/wil)
Verder nog een tweetal tussendoortjes:
  • 2 rijstwafels met rookvlees of kalkoenfilet
  • gezouten amandelen 25 gram
En verder alleen maar water drinken. Geen alcohol en geen frisdranken. Maar dat deed ik eigenlijk al jaren, sinds wij thuis heel veel op onze suiker inname letten. Echt, als je daar op gaat letten bij boodschappen doen, schrik je je rot hoeveel suiker er overal in zit :+

Trainingsschema bestaat uit allerlei lichaamsgewicht en cardio oefeningen, zoals squats, pushups, mountain climbers, jumping jacks, sit-ups. Heb geen aparatuur tot mijn beschikking thuis, maar heb 1 halter van 10kg en een paar elastibands voor wat weerstandsoefeningen. Dit doe ik 3x per week en verder ga ik elke dag een stukje wandelen. Soms met gezin (dan gaat het wat langzamer) en soms zonder gezin (dan stap ik wat sneller door).

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 27-04-2020 14:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Ik ben tijdelijk van Singapore naar Nederland verhuist en heb mijn oude zelfgemaakte power rack weer in elkaar gezet en de halter + gewichten weer uit de schuur van mijn ouders gehaald.

Ik kan in elk geval weer squatten, deadliften, OHP, rows en bench press doen :)
Voor pull ups en chin ups gooi ik de halter boven op de rack en trek ik mij daar aan op.

Ik heb ook nog 4 soorten resistance bands, dus alles bij elkaar kan ik wat redelijke workouts doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oqq9-wKNqDlf9JvP3FPMr-T-jMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHhjucLrKfP1FV8sXMF7PMy7.jpg?f=fotoalbum_large

Het is niet perfect, maar veel keuze hebben we niet in deze tijd. 140kg aan total gewicht ben bang dat mijn deadlift daar zo voorbij gaat, maar dat is geen probleem. Mijn bench en squat voorbij de 140kg gaat wel even duren en met deadlift zijn er genoeg variaties te bedenken dat 140kg genoeg inspanning levert.

[ Voor 23% gewijzigd door Martijn19 op 27-04-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53
Martijn19 schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:27:
Het is niet perfect, maar veel keuze hebben we niet in deze tijd.
Niet perfect? Dit is volgens mij zo perfect als je het kunt krijgen. Mooie opstelling, trainen wanneer je wil en alle compound oefeningen kun je prima uitvoeren. Ik ben wel jaloers.
Wat zou je nog meer willen?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
@PdeBie Mooi man, ik doe ongeveer hetzelfde deze dagen.

Ik ben in januari begonnen met een cut en ben een dieet van ongeveer 2200kcal (30% carb / 30% vet / 40% proteïne) aan het volgen. Ik ben begonnen op 104.8 en woog vanochtend 91.5 (met m'n 1.77m).
Qua workout houd ik het volgende schema aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8HpaFTo.png
(gym is in dit geval een home workout met bodyweight)

Ik ben zeker tevreden met het vetverlies, alleen is het wel jammer dat ik niet gewoon naar de gym kan gaan om spierverlies te voorkomen. De bodyweight routines zijn fijn, maar deadlifts en squats zullen ze nooit kunnen vervangen!
Rond mijn middel en borst ben ik ieder zo'n 10cm kwijt en rond m'n armen 1 á 2cm. Ik ben vooral blij dat mijn overhemden weer gewoon passen! De laatste paar maanden van 2019 dacht ik dat al mijn kleding gekrompen was, maar nee, het was uiteraard mijn dirty bulk 8)7

Dit dieet houd ik sowieso nog een tijdje vol en dan ga ik "leanbulken" door mijn kcals iets te verhogen. E'en ding is duidelijk, ik moet blijven meten en foto's blijven maken anders verlies ik weer perspectief en dat resulteert in een pondje (of 30) te veel.

Ik had trouwens in afgelopen november een foto gemaakt om mijn vooruitgang te kunnen zien.
November 2019 103kg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z9tiTJV.jpg
April 2020 93kg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s7k0GXN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Póg mo Thóin pfff zo'n physique heb ik nog niet. Dan moet ik nog even :P
Wat een verschil zeg!

Maar jij traint elke dag? Of zijn de Bike recovery's gewoon momenten om wel even te bewegen i.p.v. stil te zitten op de bank? Al kijk ik naar de hartslag erbij, dan moet je toch wel trappen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Gisteren op Amazon.nl een setje resistance bands besteld en vandaag al geleverd. Prima kwaliteit van wat ik kan beoordelen.

https://www.amazon.nl/Fit...8101090&sprefix=re&sr=8-1

Ik kan eindelijk weer een beetje aan de slag.

[ Voor 6% gewijzigd door moca op 28-04-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 18:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hoe ga jij die banden precies gebruiken? Deze zijn zonder handvatten toch?
Tatsu schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:24:

Moet zeggen dat ik het zelf ook wel interessant vindt. Het neemt een stuk minder ruimte in dan een powercage met bankje, daar heb ik de ruimte gewoon niet voor.
Het lijkt er echter op dat jij even goed flink wat meters nodig hebt. Is dat bewust of kan dat echt niet korter?

Moet wel zeggen dat veel van die sets erg licht zijn volgens mij. Als je vier banden nodig hebt om totaal op 30kg weerstand te komen klinkt dat meer alsof ik net zo goed m'n reserve fietsband kan pakken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:51:

[...]

Moet zeggen dat ik het zelf ook wel interessant vindt. Het neemt een stuk minder ruimte in dan een powercage met bankje, daar heb ik de ruimte gewoon niet voor.
Het lijkt er echter op dat jij even goed flink wat meters nodig hebt. Is dat bewust of kan dat echt niet korter?

Moet wel zeggen dat veel van die sets erg licht zijn volgens mij. Als je vier banden nodig hebt om totaal op 30kg weerstand te komen klinkt dat meer alsof ik net zo goed m'n reserve fietsband kan pakken. :P
Kijk hier maar eens.

YouTube: James Grage

En die banden hebben weerstand zat, die dikke heeft max 70kg weerstand en je kan ze ook combineren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
moca schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:56:
[...]

Kijk hier maar eens.

YouTube: James Grage

En die banden hebben weerstand zat, die dikke heeft max 70kg weerstand en je kan ze ook combineren natuurlijk.
Ja jouw set wel, maar ik keek naar sets met iets meer accessoires. Bijvoorbeeld zoiets :
https://www.amazon.nl/The...luchtsport/dp/B077HV3RW5/

Daarvan twijfel ik wel of dat genoeg gaat zijn. Al verkijk ik mij misschien nog op het verschil tussen een band en kabels of gewichten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:05:
[...]

Ja jouw set wel, maar ik keek naar sets met iets meer accessoires. Bijvoorbeeld zoiets :
https://www.amazon.nl/The...luchtsport/dp/B077HV3RW5/

Daarvan twijfel ik wel of dat genoeg gaat zijn. Al verkijk ik mij misschien nog op het verschil tussen een band en kabels of gewichten.
Ja die set is tot 50kg inderdaad, zou ik niet snel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nee precies. En dat is dan ook nog eens het maximum van de totale set. Dan ben je al aan het combineren geslagen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Ja het is allemaal behelpen voorlopig. Ik heb m'n power rack verkocht een half jaar geleden en nu zijn alle sportscholen dicht. Maar ga toch weer alles aanschaffen zodra het leverbaar is. Thuis trainen blijft toch m'n voorkeur hebben.

https://www.fitness-seller.nl/atx-triplex-workout-station/

Ik denk dat ik voor zoiets ga ivm ruimtegebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die knakker heeft wel goede filmpjes, morgen ook maar eens wat bestellen.
Die banden die jij hebt gekocht lijken redelijk goedkoop voor powerbands. Is dat gewoon een goede deal of zijn ze ook iets minder?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:02:
Die knakker heeft wel goede filmpjes, morgen ook maar eens wat bestellen.
Die banden die jij hebt gekocht lijken redelijk goedkoop voor powerbands. Is dat gewoon een goede deal of zijn ze ook iets minder?
De reviews op Amazon.co.uk zijn positief
en mijn eerste indruk is ook prima. Merk geen verschil met een duurder setje van een maat van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
moca schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:13:
De reviews op Amazon.co.uk zijn positief
en mijn eerste indruk is ook prima. Merk geen verschil met een duurder setje van een maat van me.
Bij Amazon.de mag ik hem niet naar Nederland sturen, maar daar heb ik juist wel prime. Morgen eens goed kijken dan. Ziet er wel interessant uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:19:
[...]

Bij Amazon.de mag ik hem niet naar Nederland sturen, maar daar heb ik juist wel prime. Morgen eens goed kijken dan. Ziet er wel interessant uit.
Ik heb ze gewoon bij amazon.nl besteld, ik neem aan dat je daar gewoon kan inloggen? En anders voor snelle verzending komt er een paar euro bij, dus niet heel schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:51:

[...]

Je hebt wel wat afstand nodig, anders kun je ze nog wel buiten gebruiken. Merendeels van de resistance bands met handvatten zijn vaak ook te licht. Deze zijn van prima kwaliteit en haal er zelfs gainz gainz gainz mee. Hetzij wel wat hoger in reps maar dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tatsu schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:00:
Je hebt wel wat afstand nodig, anders kun je ze nog wel buiten gebruiken. Merendeels van de resistance bands met handvatten zijn vaak ook te licht. Deze zijn van prima kwaliteit en haal er zelfs gainz gainz gainz mee. Hetzij wel wat hoger in reps maar dat is prima.
Die van jou zien er ook wel weer wat langer uit dan die van @moca uit de filmpjes. Ik bestel wel gewoon een setje en ga het proberen. Zo te zien kan je het meeste er prima mee trainen, al voelt los gewicht normaal wel 'lekkerder'.
Dingen als deadlift zijn vast toch nog net even anders dan gewoon met een volgeladen barbell, maar ja, ik heb thuis geen barbell dus is het sowieso een hele stap vooruit. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Is wel even wennen aan de andere vorm van belasting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
Gonadan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:21:
[...]

Die van jou zien er ook wel weer wat langer uit dan die van @moca uit de filmpjes. Ik bestel wel gewoon een setje en ga het proberen. Zo te zien kan je het meeste er prima mee trainen, al voelt los gewicht normaal wel 'lekkerder'.
Inmiddels is het setje dumbells (10KG per dumbell) binnen wat ik heb over genomen dus ik kan in ieder geval iets doen thuis :) . Daarnaast heb ik zo'n setje weerstandenbanden op AliExpress besteld om uit te proberen wie weet is het wat ach ja het koste maar €15 :P . Misschien koop ik nog wel een kwalitatief betere set mocht het goed bevallen die weerstandenbanden. Nu alleen nog een een goede full body workout samenstellen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16

jacobras

Developer

Tyax schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:06:
[...]

Daarnaast heb ik zo'n setje weerstandenbanden op AliExpress besteld om uit te proberen wie weet is het wat ach ja het koste maar €15 :P
Ha, die "11-delige"? Die heb ik ook besteld, leek me geen gekke deal. Helaas op 1 april besteld en nog steeds niet verzonden maar ze geven ook aan dat het lang kan duren.

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 29-04-2020 23:23 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha nou ik heb ze liever wat eerder en raak ook niet zo graag een oog kwijt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ai. :|

Ze zijn binnen, net even geprobeerd. Ben nu al kapot. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Thnx, helaas heb ik 30mm nodig. Ik heb nu flink de balen dat ik niet eerder heb ingekocht.

Maar weer afwachten. Dan maar langer in de cut. Is ook wel nodig :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
jacobras schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:20:
[...]

Ha, die "11-delige"? Die heb ik ook besteld, leek me geen gekke deal. Helaas op 1 april besteld en nog steeds niet verzonden maar ze geven ook aan dat het lang kan duren.
Ja klopt ook zo'n setje maar dat is raar dat je zo lang moet wachten ik heb hem denk ik 2 dagen geleden besteld en ik kreeg vrij snel een verzend bevestiging plus Track&Trace code. Ik kan je wel via de PM laten weten welke ik heb besteld en bij wie ?
Gonadan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:44:
Ai. :|

Ze zijn binnen, net even geprobeerd. Ben nu al kapot. :')
Haha goed om te horen ik moet nog even wachten ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Neuzelaar schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:25:
Nieuw in dit topic.... heb vroeger heel veel gesport en ook een paar jaar krachttraining gedaan... maar heb de laatste 5 jaren niets meer gedaan... heb van deze break genoten maar van het sporten genoot ik ook en de tijd is gekomen om terug aan de slag te gaan!
Zoals iemand al schreef, krachttraining is meer een marathon dan een sprint en dat zal bij mij nu zeker niet anders zijn. Ik begin met iedere dag wat krachttraining en matige cardio en dag per dag mijn eetgewoonten verder aanpassen. Dan iedere maand resultaat bekijken en in de juiste richting aanpassen.

***members only***
Zet hem op! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

2g eiwit per dag is voor serieuze bodybuilders die graag veel spieren willen, lijkt me niet relevant voor de gemiddelde fitnesser die niet zulke hoge doelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
[...]

Een 50mm schijf gaat toch niet handig op een 30mm bar lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

trekker22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Een 50mm schijf gaat toch niet handig op een 30mm bar lijkt me?
Ik had nergens gelezen dat het om 30 mm gaat. Ik heb trouwens nog nooit 30 mm schijven gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Zuluman op 02-05-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Zuluman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Ik had nergens gelezen dat het om 30 mm gaat. Ik heb trouwens nog nooit 30 mm schijven gezien.
Die worden toch heel veel verkocht..?

https://gorillasports.nl/...jven-4-x-0-5-kg-gietijzer

Bijna alles is daar 30/31mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
Neuzelaar schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:58:
[...]

Thanks!

Meteen een vraagje voor de experts: ik ben me wat aan het inlezen over voeding en macro's. Er wordt voor het cutten vaak verwezen naar een ratio carb/EW/vet van (om en bij) 33/33/33. Maar ik lees ook dat 2g/dag proteine per kg lichaamsgewicht wordt aangeraden. Dan zit ik op bijna 200g EW, kan dat? (Wordt wel een uitdaging dan) Dat zouden 800kcal zijn. In die aangehaalde ratio zou dar 2400kcal per dag worden, wat me ook (veel) te veel lijkt. Hou ik 200g EW aan en 'cut' ik de rest (vetten & carbs)?
Wat eiwitten betreft gewoon zorgen dat iedere maaltijd wat eiwitten bevat. 2gr is echt voor de bodybuilders. Bakje magere kwark is altijd goed voor het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Thanks!

Meteen een vraagje voor de experts: ik ben me wat aan het inlezen over voeding en macro's. Er wordt voor het cutten vaak verwezen naar een ratio carb/EW/vet van (om en bij) 33/33/33. Maar ik lees ook dat 2g/dag proteine per kg lichaamsgewicht wordt aangeraden. Dan zit ik op bijna 200g EW, kan dat? (Wordt wel een uitdaging dan) Dat zouden 800kcal zijn. In die aangehaalde ratio zou dar 2400kcal per dag worden, wat me ook (veel) te veel lijkt. Hou ik 200g EW aan en 'cut' ik de rest (vetten & carbs)?
Eiwit 1 gram per kg vetvrije massa is prima. Vet 1 gram per kg lichaamsgewicht, en de rest koolhydraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Neem je lichaamslengte en haal daar de 1 van weg.(1.80m wordt 80g vet, 240g eiwit en de rest carbs)@Neuzelaar

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 02-05-2020 15:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Neuzelaar schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Dan zou ik ruwweg een macroverhouding hebben in kcal van EW 20/vet 60/ carb 20. Lijkt me ook niet echt te kloppen?
Hmm ik kom ongeveer op 25% eiwit, 25% vet en 50% carb. Maar ik vind die verhouding van macro's niet zo boeiend, belangrijkste is de hoeveelheid calorieën (als je fatsoenlijk eet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Is het bij een cut niet slimmer om hoger in de proteïne en lager in de carbs te zitten?

Het doel is toch om zoveel mogelijk spiermassa te behouden?

Anyway, zoals gezegd: zet een limiet qua daily kcal intake. Dat is sowieso stap 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 16:14
Wat een man.

Hafthor heeft het 500kg deadlift record verbroken met 501kg. En het ging hem nog 'makkelijk' af ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Bizar hè?

Als je deze lift vergelijkt met die van Eddie leek deze wel heel makkelijk. Eddie viel flauw, bloedneus etc etc. Bij Thor was er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Booyaa schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:05:
Wat een man.

Hafthor heeft het 500kg deadlift record verbroken met 501kg. En het ging hem nog 'makkelijk' af ook
Mooie tijden voor krachtsport laatste paar jaar. Zelf was ik vooral onder de indruk van 484kg weightlift total:

[YouTube: Lasha TALAKHADZE - All Time Total World Record 484 kg - 2019 IWF WC]

Je komt trainingvideo's tegen waarin hij 210 kg snatcht alsof het niks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:54:
Bizar hè?

Als je deze lift vergelijkt met die van Eddie leek deze wel heel makkelijk. Eddie viel flauw, bloedneus etc etc. Bij Thor was er niets aan de hand.
Mjah, Eddie deed het wel tijdens een competitie... dus was al vermoeid van alles ervoor.

Thor is waarschijnlijk opgestaan, lekker ontbijt, massage, ijsdouche o.i.d, beetje opwarmen en toen de camera aangezet voor de recordpoging.

Neemt niet weg dat je het alsnog maar even moet doen...en dan ZO makkelijk! 501kg F*CK! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
Gewicht is gewicht wat mij betreft. Respect!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:43
metallicattim schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:24:
[...]

Mjah, Eddie deed het wel tijdens een competitie... dus was al vermoeid van alles ervoor.

Thor is waarschijnlijk opgestaan, lekker ontbijt, massage, ijsdouche o.i.d, beetje opwarmen en toen de camera aangezet voor de recordpoging.

Neemt niet weg dat je het alsnog maar even moet doen...en dan ZO makkelijk! 501kg F*CK! :D
Dat is vaak het argument wat Eddie-fans aanhalen maar Giants Live heeft de hele competitie om de 500kg lift gemaakt. Zover ik weet deed hij ook niet mee aan andere onderdelen anders dan de deadlift en kreeg hij alle ruimte voor zijn warmups. In principe is, behalve de locatie, dus nu niks anders dan 'een competitie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Mooie tijden voor krachtsport laatste paar jaar. Zelf was ik vooral onder de indruk van 484kg weightlift total:

[YouTube: Lasha TALAKHADZE - All Time Total World Record 484 kg - 2019 IWF WC]

Je komt trainingvideo's tegen waarin hij 210 kg snatcht alsof het niks is.
Dit is echt goud, die snatch is echt prachtig, heb er wel 10x naar gekeken.

Ik mag hopen dat ik met dat gewicht zo soepel kan deadliften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
@Fuff zeker! Absurde is dat Lasha pas 26 is, dus heeft nog wel paar goede jaren te gaan om hier overheen te gaan. Als je ziet hoe makkelijk hij die 220 de lucht in gooit en helemaal die 210 in meerdere training videos denk je toch al snel dat 225 ook nog wel zou moeten lukken. Zou voor het eerst 4 rode schijven per kant zijn in de snatch.

Zou eigenlijk wel mooi zijn als hij een keer met tweede lift op zowel snatch als C&J goud pakt en dan op allebei in de derde lift vol gaat wetende dat er de kans bestaat dat hij hem mist. Ik denk dat als hij echt going for broke gaat en het hem lukt hij goed in de 490+ kg total weet te komen. Klinkt absurd, maar misschien is 500 kg dan zelfs wel mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 05-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredPlacemet
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-04-2022
[...]

Thanks!

Wat de bedoeling is hiermee is dat je 2g eiwitten moet per kg van je vetvrije massa ookwel Lean Body Mass (LBM) genoemt. 1g vetten aangezien dit belangerijk is voor je hormonenprofiel. De rest kun je opvullen met starchy carbs (Aardappels, Rijst etc) of Fiber Carbs (Uien etc).

Indien je wilt heb ik nog wel een excel sheet voor je om je voedingsschema in te maken.

Daarnaast als je veel over voeding wilt leren is het boek Burn The Fat, Feed the Muscle een bijbel voor mensen die sporten.

Let me know ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FredPlacemet op 06-05-2020 11:13 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.