Ik ga het morgenochtend doen en laat wel weten hoe het ging.Póg mo Thóin schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:44:
[...]
Ik heb er ook ongeveer zolang over gedaan. Mensen die dit 3 keer kunnen in een uur zijn echt megafit!
Nou, morgen ga ik B doen! Ik heb er zin in!
[...]
Inderdaad, niets mis mee. Maar het punt is dat we het niet konden bijhoudenhet was echt zwaar!
Dit zet wel even in perspectief dat ik nog een lange weg te gaan heb voordat ik mezelf echt fit kan noemen!
Ik ben nu precies 2 maanden in mijn "cut" (gewoon afvallen) en ik ben best tevreden met mijn vooruitgang.
Op zaterdag 18 januari kwam ik terug van vakantie in Israel waar het me pas echt duidelijk werd dat ik een beetje te veel was aangekomen de laatste 4/5 maanden. Ik paste namelijk niet meer normaal in de zwembroek die pas van de zomer had gekocht. Een wake up call dus. Ik moest hier iets aan doen.
Die avond nog stond de weegschaal op 104,8(waarschijnlijk veel vocht etc na een dag reizen en eten). Dat was niet al te best. Dus ik had me direct voorgenomen heel erg op mijn kcals en macros te letten. Zodoende begon ik met mijn dieet van 2200kcal per dag. 9 dagen later zat ik al op de 100kg en nu, 2 maanden later staat de wijzer op 95,4. En ik blijf gestaag afvallen.
Verder had ik ook mijn gymschema helemaal omgegooid en nam ik de cardio wat serieuzer.
Ik houd dit vol totdat mijn gewicht stabiliseert of wanneer ik tevreden ben met de resultaten in de spiegel. Maar ik denk nog zeker 3kg kwijt te kunnen. Dat zal wel weer een week of 6/8 duren. Dan zal ik zien of ik de kcals iets omhoog moet gooien.
En het "bewijs":

Op zaterdag 18 januari kwam ik terug van vakantie in Israel waar het me pas echt duidelijk werd dat ik een beetje te veel was aangekomen de laatste 4/5 maanden. Ik paste namelijk niet meer normaal in de zwembroek die pas van de zomer had gekocht. Een wake up call dus. Ik moest hier iets aan doen.
Die avond nog stond de weegschaal op 104,8(waarschijnlijk veel vocht etc na een dag reizen en eten). Dat was niet al te best. Dus ik had me direct voorgenomen heel erg op mijn kcals en macros te letten. Zodoende begon ik met mijn dieet van 2200kcal per dag. 9 dagen later zat ik al op de 100kg en nu, 2 maanden later staat de wijzer op 95,4. En ik blijf gestaag afvallen.
Verder had ik ook mijn gymschema helemaal omgegooid en nam ik de cardio wat serieuzer.
Ik houd dit vol totdat mijn gewicht stabiliseert of wanneer ik tevreden ben met de resultaten in de spiegel. Maar ik denk nog zeker 3kg kwijt te kunnen. Dat zal wel weer een week of 6/8 duren. Dan zal ik zien of ik de kcals iets omhoog moet gooien.
En het "bewijs":

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
@Póg mo Thóin Goed bezig. Doe je ook aan krachttraining?
Ik wil deze periode van gym lockdown gebruiken om te cutten. Ik at tot vorige week 3000 kcal per dag. Hiermee kwam ik langzaam aan. Afgelopen zomer was mn maintenance ongeveer 2700 kcal. Maar omdat ik nu niet meer zon intensief kan sporten zal ik iets lager moeten gaan zitten. Het is nog wel de bedoeling dat ik ongeveer 3x per week full body ga doen op het klimrek dat buiten bij de sportschool staat. Pull ups, opdrukken, squats en crunches/hanging leg raises. Voor de schouders heb ik nog wat dumbbels thuis. De kracht zal ongetwijfelt afnemen, maar het is nu niet anders met lockdown.
Ik wil deze periode van gym lockdown gebruiken om te cutten. Ik at tot vorige week 3000 kcal per dag. Hiermee kwam ik langzaam aan. Afgelopen zomer was mn maintenance ongeveer 2700 kcal. Maar omdat ik nu niet meer zon intensief kan sporten zal ik iets lager moeten gaan zitten. Het is nog wel de bedoeling dat ik ongeveer 3x per week full body ga doen op het klimrek dat buiten bij de sportschool staat. Pull ups, opdrukken, squats en crunches/hanging leg raises. Voor de schouders heb ik nog wat dumbbels thuis. De kracht zal ongetwijfelt afnemen, maar het is nu niet anders met lockdown.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
@PM_Petrol jazeker! Tot vorige week 4 keer per een push/pull routine. Ik was net klaar met een higher rep/lower weight cycle en was zojuist begonnen met lower rep/higher weight. Corona heeft een beetje roet in het eten gegooid, dus nu doe ik bodyweight oefeningen en volg ik een programma van Athlean X. En die is pittig!
Hiernaast probeer ik ook minstens 3 maal per week een vorm van cardio te doen. Al is het doel van de cardio niet zozeer vetverlies, maar meer om mijn uithoudingsvermogen en conditie te verbeteren. Zodoende zijn het vooral hiit-sessies.
Hiernaast probeer ik ook minstens 3 maal per week een vorm van cardio te doen. Al is het doel van de cardio niet zozeer vetverlies, maar meer om mijn uithoudingsvermogen en conditie te verbeteren. Zodoende zijn het vooral hiit-sessies.
Zo'n 1,77 geloof ik.
Morgen weer routine A van Athlean X proberen. Kijken of ik het iets beter doe dan maandag! Het wordt interessant aangezien ik vandaag 20 minuten op meer dan 90% max hartslag hardgelopen heb (met 15 minuten warming up en cooling down). Dit voel ik echt in m'n hamstrings.
Morgen weer routine A van Athlean X proberen. Kijken of ik het iets beter doe dan maandag! Het wordt interessant aangezien ik vandaag 20 minuten op meer dan 90% max hartslag hardgelopen heb (met 15 minuten warming up en cooling down). Dit voel ik echt in m'n hamstrings.
Intensief, maar top dat je zo bezig blijft. Iedereen kan succes hebben als het meezit, het gaat erom hoe je het in tijden van tegenslag doet, en of je dat als "tegenslag" of "uitdaging" ziet.
Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk conservatief mikt met je doelen, waarom is dat? Met jouw lengte lijkt 75-80kg me een perfect gewicht, niet 90. En nu je hebt geleerd (en gezien!) hoe je lichaam werkt kan je net zo goed all the way gaan. Je moet je hele leven met je lichaam doen, en behalve fictieve mentale grenzen is er maar weinig reden om er niet uit te zien zoals je wilt als je eenmaal genoeg kennis hebt. Als je er in slaagt om je leven zodanig in te richten dat je bijna automatisch de juiste keuzes maakt qua eten & slapen heb je daar voor altijd plezier van.
Enne, "best tevreden" vind ik geen recht doen aan je resultaten. Je bent na je eerste "gratis" kilo's nog 4.6kg afgevallen in 2 maanden. Dat is precies 0.5kg per week, wat perfect is om je spiermassa te behouden en vet te verliezen. Daar mag je wel meer dan "best tevreden" mee zijn
Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk conservatief mikt met je doelen, waarom is dat? Met jouw lengte lijkt 75-80kg me een perfect gewicht, niet 90. En nu je hebt geleerd (en gezien!) hoe je lichaam werkt kan je net zo goed all the way gaan. Je moet je hele leven met je lichaam doen, en behalve fictieve mentale grenzen is er maar weinig reden om er niet uit te zien zoals je wilt als je eenmaal genoeg kennis hebt. Als je er in slaagt om je leven zodanig in te richten dat je bijna automatisch de juiste keuzes maakt qua eten & slapen heb je daar voor altijd plezier van.
Enne, "best tevreden" vind ik geen recht doen aan je resultaten. Je bent na je eerste "gratis" kilo's nog 4.6kg afgevallen in 2 maanden. Dat is precies 0.5kg per week, wat perfect is om je spiermassa te behouden en vet te verliezen. Daar mag je wel meer dan "best tevreden" mee zijn
[ Voor 16% gewijzigd door joepP op 20-03-2020 09:50 ]
Eens met bovenstaande. Sporten is een marathon en geen sprint.
Imo gaat het (helaas) daar vaak mis. Veel mensen kunnen best goed een sprint doen van 1-3 maanden en dan alles uit de kast trekken. Maar als je na die sprint weer terug in je oude gewoontes en levensstijl valt, ben je best snel je progressie weer kwijt.
Ik vind het wel echt lastig om mezelf te motiveren moet ik zeggen nu zonder fysieke gym. Woon in een jaren 50 appartementje in Amsterdam. Kan dus binnen niet echt los gaan (dan komt de buurman gelijk even langs). Zit wel op de fiets binnen, maar ondanks het ongezonde eten val ik af => spiermassa verdwijnt gewoon.
Gelukkig wel elke ochtend onder de leiding van mijn zeer gedisciplineerde vriendin mobility oefeningen. Nu nog in de avond / middag wat kracht eraan toevoegen. Kettle bell mochten we lenen van de CF box, dus het enige dat mij tegenhoudt is motivatie
.
Imo gaat het (helaas) daar vaak mis. Veel mensen kunnen best goed een sprint doen van 1-3 maanden en dan alles uit de kast trekken. Maar als je na die sprint weer terug in je oude gewoontes en levensstijl valt, ben je best snel je progressie weer kwijt.
Ik vind het wel echt lastig om mezelf te motiveren moet ik zeggen nu zonder fysieke gym. Woon in een jaren 50 appartementje in Amsterdam. Kan dus binnen niet echt los gaan (dan komt de buurman gelijk even langs). Zit wel op de fiets binnen, maar ondanks het ongezonde eten val ik af => spiermassa verdwijnt gewoon.
Gelukkig wel elke ochtend onder de leiding van mijn zeer gedisciplineerde vriendin mobility oefeningen. Nu nog in de avond / middag wat kracht eraan toevoegen. Kettle bell mochten we lenen van de CF box, dus het enige dat mij tegenhoudt is motivatie
Wijze woorden! Omdat ik al zo lang train zie ik dit gelukkig niet als tegenslag. Ik ben best positief ingesteld. Ik heb alleen te lang niet goed in de spiegel gekeken. Letterlijk! We hadden namelijk tot 2 maanden geleden geen spiegel waar ik m'n hele lichaam in kon zienjoepP schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:47:
Intensief, maar top dat je zo bezig blijft. Iedereen kan succes hebben als het meezit, het gaat erom hoe je het in tijden van tegenslag doet, en of je dat als "tegenslag" of "uitdaging" ziet.
Ik dacht ik meer spiermassa had, bleek een groot gedeelte van dat gewicht gewoon vet te zijn
Ik baseer mijn doelen eigenlijk op mijn laatste gewicht gewicht met een redelijk vetpercentage, toen zat ik rond de 93 geloof ik. Dat is een jaar of 3 geleden. Sindsdien fluctueert het van 93 naar 100, maar ik merk dat het steeds sneller richting de 100 gaat en dat ik veel stricter moet zijn met het dieet.Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk conservatief mikt met je doelen, waarom is dat? Met jouw lengte lijkt 75-80kg me een perfect gewicht, niet 90. En nu je hebt geleerd (en gezien!) hoe je lichaam werkt kan je net zo goed all the way gaan. Je moet je hele leven met je lichaam doen, en behalve fictieve mentale grenzen is er maar weinig reden om er niet uit te zien zoals je wilt als je eenmaal genoeg kennis hebt. Als je er in slaagt om je leven zodanig in te richten dat je bijna automatisch de juiste keuzes maakt qua eten & slapen heb je daar voor altijd plezier van.
Dus je hebt eigenlijk wel helemaal gelijk. Mijn doelen zijn korte termijn mikpunten en vervolgens doe ik een kleine evaluatie en zie ik weer hoe ik verder ga.
Ik zie mijn huidige routine trouwnes absoluut niet als straf of een negatief iets. Het tegenovergestelde juist! Qua dieet is het heel makkelijk vol te houden en ik voel me nooit hongerig en qua gym is er een hoop variatie en leuke progressie.
En tja, 80 kg... Sinds mijn 16de ben ik al zwaarder dan 80 (afgezien van 2012 toen ik een paar maanden wegens een ernstig ongeluk niet kon trainen en een hele harde cut heb gedaan tot 80kg) Nu ik dat zo terug zie was dat misschien niet eens zo verkeerd!
Precies on target! Heel tevreden eigenlijk!Enne, "best tevreden" vind ik geen recht doen aan je resultaten. Je bent na je eerste "gratis" kilo's nog 4.6kg afgevallen in 2 maanden. Dat is precies 0.5kg per week, wat perfect is om je spiermassa te behouden en vet te verliezen. Daar mag je wel meer dan "best tevreden" mee zijn
Uiteraard! Gelukkig was mijn oude levensstijl niet drastisch anders dan mijn huidige. Kleinere porties bij de maaltijd en geen snoepen. En dat gaat me goed af gelukkig.Requiem19 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:52:
Eens met bovenstaande. Sporten is een marathon en geen sprint.
Gelukkig wel elke ochtend onder de leiding van mijn zeer gedisciplineerde vriendin mobility oefeningen. Nu nog in de avond / middag wat kracht eraan toevoegen. Kettle bell mochten we lenen van de CF box, dus het enige dat mij tegenhoudt is motivatie.
Verwijderd
Puur uit interesse. Welk idee zit hier achter? Het klinkt alsof je een blessure of hartaanval probeert op te wekkenPóg mo Thóin schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:54:
Het wordt interessant aangezien ik vandaag 20 minuten op meer dan 90% max hartslag hardgelopen heb (met 15 minuten warming up en cooling down). Dit voel ik echt in m'n hamstrings.
Het was eigenlijk de bedoeling om op 80% te rennen, maar ik had een fout gemaakt in de rekensomVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:38:
[...]
Puur uit interesse. Welk idee zit hier achter? Het klinkt alsof je een blessure of hartaanval probeert op te wekken
Nu net trouwens weer de routine van AthleanX gedaan. Pittig!! Maar ik ben in ieder geval wat beter bekend met de oefeningen. Maandag weer! maar eerst morgen HIIT en zondag een heel rustig 60/70% loopje doen...
Ik overweeg serieus om "tijdelijk" een powerrack en bijbehoren te kopen, want ik zie het gebeuren dat de komende weken/maanden alles dicht blijft en zo lang wil ik niet "niks" doen.
Ik heb eens gekeken en rond de 1000 euro heb je het zelfs nieuw, Squatrack, barbell, bankje, 130kg bumperplates. 2e hands is natuurlijk ook een optie waardoor het misschien nog goedkoper kan.
Ben alleen bang dat ik het na dit hele gedoe niet meer wil verkopen
maar bedoeling is echt tijdelijk, want heb de garageruimte straks wel weer nodig.
Ik heb eens gekeken en rond de 1000 euro heb je het zelfs nieuw, Squatrack, barbell, bankje, 130kg bumperplates. 2e hands is natuurlijk ook een optie waardoor het misschien nog goedkoper kan.
Ben alleen bang dat ik het na dit hele gedoe niet meer wil verkopen
https://krachttraining.info/power-rack-kopen/ heeft goede info. Zelf heb ik vorige week nog wat schijven bij fitness-seller.nl gekocht, die hebben ook mooi racks.metallicattim schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:00:
Ik overweeg serieus om "tijdelijk" een powerrack en bijbehoren te kopen, want ik zie het gebeuren dat de komende weken/maanden alles dicht blijft en zo lang wil ik niet "niks" doen.
Niet normaal. Ik probeer wat dumbells te kopen, een bankje en een optrekstang zodat ik thuis wat kan doen. Alles weg. Moet ik dan toch maar met Calisthenics beginnen
Optrekstang heb ik voor je eventueel, zie paar berichten terug 
Ik heb gister een bankje en 2 DB van 20kg weten te scoren voor noppes! En heb mijn sportschool gevraagd of ze spul willen uitlenen/verhuren.
Een stang koop je wel voor €100, alleen halterschijven vind ik behoorlijk duur en ik heb maar 130kg nodig
En een squatrack wordt lastig, alles is uitverkocht... ik denk dat ik zelf maar aan de slag ga...
YouTube: DIY: Building the Buff Dudes Power Rack
Ik heb gister een bankje en 2 DB van 20kg weten te scoren voor noppes! En heb mijn sportschool gevraagd of ze spul willen uitlenen/verhuren.
Een stang koop je wel voor €100, alleen halterschijven vind ik behoorlijk duur en ik heb maar 130kg nodig
En een squatrack wordt lastig, alles is uitverkocht... ik denk dat ik zelf maar aan de slag ga...
YouTube: DIY: Building the Buff Dudes Power Rack
Liep tegen hetzelfde aan, maar afgelopen vrijdag toch nog een webshop gevonden die e.e.a. nog wél op voorraad had. Meteen de knoop doorgehakt om toch maar eens voor een pull-upbar te gaan!Proqzor schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:03:
Niet normaal. Ik probeer wat dumbells te kopen, een bankje en een optrekstang zodat ik thuis wat kan doen. Alles weg. Moet ik dan toch maar met Calisthenics beginnen
https://www.fitnessdelive...stang.html?sqr=pull%20up&
Ik denk dat ik het zo ga doen 

Velgen zat thuis haha, eff op de weegschaal en gaaaaaan!

Velgen zat thuis haha, eff op de weegschaal en gaaaaaan!
Ik heb vandaag 88x88mm balken gehaald en ga mijn eigen squatrack maken! Zo eentje als bovenstaand filmpje. Heb ze al laten zagen bij de Hornbach, dus kwestie van in elkaar schroeven en gaten boren.
En dacht ik vandaag een mooie koop gedaan te hebben op x-fitt.nl; halterstang+130kg bumperplates voor €290, hadden ze de prijzen fout staan.... Word ik gebeld, het moest €509 zijn
Ben bang dat er niks anders opzit, want Marktplaats/Marketplace staat werkelijk 0,0 op (op veel 30mm spul na) en wil wel blijven trainen de komende weken/maanden
En dacht ik vandaag een mooie koop gedaan te hebben op x-fitt.nl; halterstang+130kg bumperplates voor €290, hadden ze de prijzen fout staan.... Word ik gebeld, het moest €509 zijn
Ben bang dat er niks anders opzit, want Marktplaats/Marketplace staat werkelijk 0,0 op (op veel 30mm spul na) en wil wel blijven trainen de komende weken/maanden
[ Voor 11% gewijzigd door metallicattim op 23-03-2020 18:30 ]
Ik heb 2 dumbbells met van die schijven tot 14kg . Opzich kan ik dus aardig wat doen.
Iemand een goede video hierover
Benchpress etc. wordt wat lastig
Kansloos. Misschien wel tot 1 juni (!) dicht. Daar gaat mijn behaalde resultaat van het afgelopen half jaar. Ik was zo goed op weg
Kansloos. Misschien wel tot 1 juni (!) dicht. Daar gaat mijn behaalde resultaat van het afgelopen half jaar. Ik was zo goed op weg
Ook de grote oefeningen zijn met dumbbells te doen. Zoek op YouTube maar naar dumbbell squat, dumbbell bench press of dumbbell death liftMaStar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:22:
Ik heb 2 dumbbells met van die schijven tot 14kg . Opzich kan ik dus aardig wat doen.
Hier eentje die ik gekeken heb:
YouTube: Floor Chest Press Better Than Bench Press???
Helaas daar ook geen 30mm schijven van 5kg meer. Iemand deze nog thuis liggen waar hij/zij niets mee doet?WindowsME schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Liep tegen hetzelfde aan, maar afgelopen vrijdag toch nog een webshop gevonden die e.e.a. nog wél op voorraad had. Meteen de knoop doorgehakt om toch maar eens voor een pull-upbar te gaan!
https://www.fitnessdelive...stang.html?sqr=pull%20up&
Kom er net achter dat ik schijven met een gat van 23mm diameter bezit. Even verder gezocht en die vind ik nog wel ergens...
[ Voor 38% gewijzigd door Snowmiss op 23-03-2020 23:02 ]
Ik doe zelf push-ups en bulgarian split squats. Hiermee kun je de grootste compounds nog goed bijhouden/trainen afhankelijk van trainingsniveau.MaStar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:22:
Daarnaast kun je nog aardig accessoires doen die niet heel hoog in de kg moet in vergelijking met de compounds.
Overigens, kijk de laatste video van Jeff Nippard over het behoud van je gains. Als je net een halfjaar traint is het goed te doen en kun je zelfs gains maken als je tot failure en met genoeg volume traint.
[ Voor 13% gewijzigd door Galukon op 23-03-2020 22:54 ]
Nu nog een alternatief vinden voor de BenchPressGalukon schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:52:
[...]
Ik doe zelf push-ups en bulgarian split squats. Hiermee kun je de grootste compounds nog goed bijhouden/trainen afhankelijk van trainingsniveau.
Daarnaast kun je nog aardig accessoires doen die niet heel hoog in de kg moet in vergelijking met de compounds.
Overigens, kijk de laatste video van Jeff Nippard over het behoud van je gains. Als je net een halfjaar traint is het goed te doen en kun je zelfs gains maken als je tot failure en met genoeg volume traint.
Zoals ik al zei, de push-up komt qua beweging goed overeen maar je kan ook een floor press doenMaStar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:36:
[...]
Nu nog een alternatief vinden voor de BenchPressHeb wel 2 Dumbbells, dus daar ga ik de komende 69 dagen (!) eens wat voor proberen.
Vond zelf dit artikel erg verhelderend. Bevat ook goede tips, dus aanrader!
Verwijderd
Ik wil een Power rack op m'n zolder plaatsen. Het ding weegt 100 kg. Ik zelf weeg 90 kg. Als ik ga bankdrukken kom ik max aan een 100kg, dus zit ik op 290 kg. En dan heb ik het nog niet over deadlifts en squats.
Gaat mijn zolder dit houden? Het is een nieuwbouwhuis van 2 jaar oud met een 20cm kanaalplaatvloer. Ik meen dat de puntbelasting van die dingen 250kg/m2 is, maar dat weet ik niet zeker.
Iemand ervaring met ook een homegym op zolder?
Gaat mijn zolder dit houden? Het is een nieuwbouwhuis van 2 jaar oud met een 20cm kanaalplaatvloer. Ik meen dat de puntbelasting van die dingen 250kg/m2 is, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb het ook overwogen, maar bedenk eens wat voor klap het is als je 150+ kg van een meter hoog laat vallen? Dan komt beneden het stucwerk naar benedenVerwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:20:
Ik wil een Power rack op m'n zolder plaatsen. Het ding weegt 100 kg. Ik zelf weeg 90 kg. Als ik ga bankdrukken kom ik max aan een 100kg, dus zit ik op 290 kg. En dan heb ik het nog niet over deadlifts en squats.
Ik ga het dan toch maar in de garage doen, het wordt toch warmer nu.
Gister lekker bezig geweest ermee en bijna klaar!
Eerst 12mm gaten geboord in 1 paal, maar dat was blijkbaar te smal voor de 12mm ijzeren staaf
:strip_exif()/f/image/r2P6WjeZ4qvccnDuG0WhQRaE.jpg?f=fotoalbum_large)

En het resultaat tot nu toe.
:strip_exif()/f/image/sKhPykaOIubEOak8MNBtm0d4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem bewust wat lager gemaakt, want dan kan ie onder het garagepoortframe staan. OHP zal ik dan gewoon ervoor doen.
Ik moet nog een dwarsbalk aan de voorkant/bovenop maken ( hout was op
Het is geen meesterwerk, maar het gaat prima zijn werk doen (hoop ik)
@metallicattim dit is echt gaaf man! Ik ben best jaloers nu!
Welke afmetingen heb je hiervoor gebruikt?metallicattim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:39:
[...]
Ik heb het ook overwogen, maar bedenk eens wat voor klap het is als je 150+ kg van een meter hoog laat vallen? Dan komt beneden het stucwerk naar beneden
Ik ga het dan toch maar in de garage doen, het wordt toch warmer nu.
Gister lekker bezig geweest ermee en bijna klaar!
Eerst 12mm gaten geboord in 1 paal, maar dat was blijkbaar te smal voor de 12mm ijzeren staafDus is uiteindelijk 16mm geworden en dat werkt prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het resultaat tot nu toe.
[Afbeelding]
Ik heb hem bewust wat lager gemaakt, want dan kan ie onder het garagepoortframe staan. OHP zal ik dan gewoon ervoor doen.
Ik moet nog een dwarsbalk aan de voorkant/bovenop maken ( hout was op) en wat schuine klosjes voor de stevigheid.
Het is geen meesterwerk, maar het gaat prima zijn werk doen (hoop ik)
Dagje werk, en als je wat handiger zou zijn als ik ben (en beter gereedschap), half dagje haha
Ik ben alleen nog altijd op zoek naar een stang+schijven....
Heb iemand gevonden die zelf schijven maakt, die vraagt €1,85 per kg, wat op zich prima is! Nadeel hij woont 450km heen/terugreis ver weg. Zijn dan massieve stalen schijven, lekker oldschool geklingel aan de stang
@Alouwerse ik heb 88x88x1800mm balken gebruikt, voor dit wat ik gemaakt heb, heb je er 9 nodig á 8,45 p.s. bij de Hornbach. Hoekijzers bij de Action halen, 1,49 per 3 > stuk of 5 pakjes nodig.
Breedte heb ik 100cm balken en diepte 80cm balken gebruikt ( stang moet dan min 117cm binnenmaat hebben, maar OLY stangen zijn 132cm over het algemeen ).
Ik ben 1,72cm en als ik een volledig rack nodig zou hebben, moet ie 210cm hoog zijn, dus reken maar uit hoeveel jij ongeveer nodig zou hebben
Ik ben alleen nog altijd op zoek naar een stang+schijven....
Heb iemand gevonden die zelf schijven maakt, die vraagt €1,85 per kg, wat op zich prima is! Nadeel hij woont 450km heen/terugreis ver weg. Zijn dan massieve stalen schijven, lekker oldschool geklingel aan de stang
@Alouwerse ik heb 88x88x1800mm balken gebruikt, voor dit wat ik gemaakt heb, heb je er 9 nodig á 8,45 p.s. bij de Hornbach. Hoekijzers bij de Action halen, 1,49 per 3 > stuk of 5 pakjes nodig.
Breedte heb ik 100cm balken en diepte 80cm balken gebruikt ( stang moet dan min 117cm binnenmaat hebben, maar OLY stangen zijn 132cm over het algemeen ).
Ik ben 1,72cm en als ik een volledig rack nodig zou hebben, moet ie 210cm hoog zijn, dus reken maar uit hoeveel jij ongeveer nodig zou hebben
Ga je er nog meer makenmetallicattim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:51:
Dagje werk, en als je wat handiger zou zijn als ik ben (en beter gereedschap), half dagje haha
Ziet er goed uit man!
Haha, ik ga zo weer naar de Hornbach, dus zeg het maar
Ben zelf al vaak aan het kijken voor een homegym (al jaren) maar de knoop nog niet doorgehakt. Had ik het nu maar wel gedaan..maarja nu is het tijd voor mij om cardio eens op te bouwen met hardlopen en rennen.
Voor de homegym en enthousiastelingen is dit een heel erg interessante website. Gymporno voor mij in iedergeval
:
https://gymcrafter.com/
Voor de homegym en enthousiastelingen is dit een heel erg interessante website. Gymporno voor mij in iedergeval
https://gymcrafter.com/
Mijn powerrack is klaar
Heb alleen een foutje gemaakt en had beter de "J-hooks" door kunnen laten lopen aan beide kanten, zodat ik binnen en buiten het rack de stang kan gebruiken, nu moet ik ze eff omdraaien, kwestie van 1 moertje los, dus op zich geen ramp, maar had handiger gekund... Ach, je leert leven met onhandig zijn
:strip_exif()/f/image/qgyrHMZTq0zdpOXk6GUlfHeL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog tijd vinden om hem daadwerkelijk te gebruiken haha, want ben al dagen van 's morgens tot 's avonds het klussen in huis/tuin, morgen toch echt eff uurtje vrij maken!!
Heb alleen een foutje gemaakt en had beter de "J-hooks" door kunnen laten lopen aan beide kanten, zodat ik binnen en buiten het rack de stang kan gebruiken, nu moet ik ze eff omdraaien, kwestie van 1 moertje los, dus op zich geen ramp, maar had handiger gekund... Ach, je leert leven met onhandig zijn
:strip_exif()/f/image/qgyrHMZTq0zdpOXk6GUlfHeL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog tijd vinden om hem daadwerkelijk te gebruiken haha, want ben al dagen van 's morgens tot 's avonds het klussen in huis/tuin, morgen toch echt eff uurtje vrij maken!!
Nou, ik heb week twee van het programma van AthleanX erop zitten. De eerste sessie verleden week duurde bijna een uur om twee rondes te voltooien, maar nu completeer ik twee rondes in minder dan 30 minuten. Dus ik denk dat ik maandag een extra ronde erbij gooi.
@metallicattim mooi man!
@metallicattim mooi man!
1e workout zit erop
Denk dat ik ook nog een simpel deadlift platform ga maken, ik merk dat de rubber matten die ik in mijn garage heb liggen, toch niet super geschikt zijn hiervoor. Zijn te "zacht".
Precies hierom vind ik krachttraining zo'n mooie bezigheid: het is een prachtige metafoor voor het leven. Alles waar je energie in stopt groeit, en zonder inspanning geen resultaat.Póg mo Thóin schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:26:
Nou, ik heb week twee van het programma van AthleanX erop zitten. De eerste sessie verleden week duurde bijna een uur om twee rondes te voltooien, maar nu completeer ik twee rondes in minder dan 30 minuten. Dus ik denk dat ik maandag een extra ronde erbij gooi.
Heb je daar een mailadres/website van?metallicattim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:51:
Btw. Mooi rack, veel plezier ermee!
[ Voor 4% gewijzigd door Snowmiss op 29-03-2020 14:38 ]
Ik ben mijn motivatie helemaal kwijt qua trainen.
Elke week weer ging ik netjes 4x en soms 5 voor wat assistentie werk.
Ben 2 weken geleden terug gekomen van wintersport en sindsdien helemaal niks gedaan. Ik werk verplicht thuis, maar heb gewoon geen animo om iets te gaan doen.. Ben gewoon energieloos.
Ben 2 weken geleden terug gekomen van wintersport en sindsdien helemaal niks gedaan. Ik werk verplicht thuis, maar heb gewoon geen animo om iets te gaan doen.. Ben gewoon energieloos.
Had hem op MP gevonden: https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618Snowmiss schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:38:
[...]
Heb je daar een mailadres/website van?
Btw. Mooi rack, veel plezier ermee!
Ik zie dat ie nu €2 de kilo vraagt... vraag & aanbod he!
Vergelijkbaar met wanneer sommige mensen uit bed springen dus, valt toch best mee?metallicattim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:39:
Ik heb het ook overwogen, maar bedenk eens wat voor klap het is als je 150+ kg van een meter hoog laat vallen? Dan komt beneden het stucwerk naar beneden
Sowieso ben ik wel van het neerleggen van bb's en niet gooien, maar als ik op zolder zou trainen helemaal.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iemand van 150+ kg springt niet meer hoor 
Het liefst leg je de BB netjes neer ja, maar als je je grenzen opzoekt, ga je er ook wel eens overheen en dan laat je hem bovenaan los... dan komt het hard aan hoor
Het liefst leg je de BB netjes neer ja, maar als je je grenzen opzoekt, ga je er ook wel eens overheen en dan laat je hem bovenaan los... dan komt het hard aan hoor
Verwijderd
Als je niet normaal je deadlift kan laten zakken, doe je gewoon teveel. En nee ga jezelf niet vergelijken met Eddie Hall ofzo.
Haha nee zeker niet! Maar je kan me niet wijsmaken dat als je een absolute 1RM doet, dat dan je nog kracht hebt om hem netjes langs de benen, langs de knietjes op de grond neer te leggen.... Dan doe je gewoon te weinig
Neuh, maar een 1RM max is iets wat normaal gesproken niet in je standaard trainingsschema zit. Voor die enkele keer zou ik de barbell even naar de tuin verplaatsen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja ok, heb je meteen je conditionering gehad voor die dag
Net even mijn dumbbells nog eens goed nagemeten. Zijn wel gewoon 30mm schijven die ik nodig heb. Ik heb de vraag uitgezet via MP.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Productnaam Prijs Aantal
2,5 kg gietijzeren standaard halterschijf
(momenteel niet op voorraad)
€ 4,90
tijdelijk uitverkocht
5 kg gietijzeren standaard halterschijf
€ 9,90
tijdelijk uitverkocht
10 kg gietijzeren standaard halterschijf
€ 18,90
tijdelijk uitverkocht
15 kg gietijzeren standaard halterschijf
€ 27,90
tijdelijk uitverkocht
20 kg gietijzeren standaard halterschijf
€ 35,90
tijdelijk uitverkocht |
Grrr
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Soms kun je de barbell wel eens per ongeluk loslaten omdat bijv. je armen of handen het niet aankunnen (zonder dat je dat vantevoren weet). Ik heb dit wel eens gehad in de flat waar ik woonde, de hele flat dreunde ervan...metallicattim schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:39:
Iemand van 150+ kg springt niet meer hoor
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Vanwege drukte levert hij alleen nog ongecoat. En omdat ik ze met 30mm boring nodig heb, worden ze €2,50 per kilo....Snowmiss schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:25:
Net even mijn dumbbells nog eens goed nagemeten. Zijn wel gewoon 30mm schijven die ik nodig heb. Ik heb de vraag uitgezet via MP.
Ik wacht ook nog even tot er weer schijven in andere webshops leverbaar zijn.
Je doet net alsof het een natuurwet is waar je zelf geen invloed op hebt. Dat is onzin. Gewoon gaan, desnoods korter en lichter trainen, en kijken hoe je je daarna voelt.wokkelz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:13:
Ik ben mijn motivatie helemaal kwijt qua trainen.
Marktplaats staat toch vol met 30mm spul?Snowmiss schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:30:
[...]
Vanwege drukte levert hij alleen nog ongecoat. En omdat ik ze met 30mm boring nodig heb, worden ze €2,50 per kilo....
Ik wacht ook nog even tot er weer schijven in andere webshops leverbaar zijn.
Het 50mm spul is zeldzaam/duur/direct weg.
Iemand uit Valkenburg levert nog bumperplates, 100kg set (2x5, 2x10, 2x15, 2x20) voor €275.
Als ik niet al van alles geleend had, kocht ik direct een set.
P.s. iemand ervaring met x-fitt.nl? Ik heb daar 23-03 2 orders geplaatst, maar blijkbaar stonden de prijzen verkeerd van de bumperplates dus ik werd direct gebeld dat het dubbel zo duur werd. Ik heb aangegeven er even over na te moeten denken, maar heb besloten om de order met de bumperplates te annuleren op 25-03. Sindsdien geen reactie of terugbetaling.
Ook nog geen verzending van de oly stang (de andere order) die ik wel wil hebben.
Ze hebben het vast druk, maar het duurt me iets te lang met deze stilte van hun kant...
Stel oplichters lijkt me zo. Je hebt ze bestelt en betaald. De prijs was reeel te noemen neem ik aan. Ze bedenken dat ze meer kunnen vangen en zeggen doodleuk dat ze 2x zo duur zijn geworden terwijl je al besteld en betaald heb voor de toen geldende prijs. Je kan achteraf niet opeens de prijs wijzigen lijkt me. Beñ geen expert op consumentenrecht maar je hebt een goede zaak. Al zou ik eerlijk gezegd mij ook de moeite besparen.metallicattim schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:03:
P.s. iemand ervaring met x-fitt.nl? Ik heb daar 23-03 2 orders geplaatst, maar blijkbaar stonden de prijzen verkeerd van de bumperplates dus ik werd direct gebeld dat het dubbel zo duur werd. Ik heb aangegeven er even over na te moeten denken, maar heb besloten om de order met de bumperplates te annuleren op 25-03. Sindsdien geen reactie of terugbetaling.
Ook nog geen verzending van de oly stang (de andere order) die ik wel wil hebben.
Ze hebben het vast druk, maar het duurt me iets te lang met deze stilte van hun kant...
edit: ik was voorbarig ze oplichters te noemen
Kijk eens bij sqmize. Half april zou van alles weer binnen komen. Ik ga in ieder geval mijn bumperplates voortaan aan op slot zetten in de schuur. Heb nog 2 lange sloten.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Nee om eerlijk te zijn was de prijs alles behalve reëel!
Mijn beredenering was, ze willen alles nog snel voor een eventuele lockdown verkopen dus gooien er een flinke korting overheen
Anyway, het bleek dus een fout te zijn, ze hadden korting op korting geprogrammeerd per ongeluk. Prima kan gebeuren, dat geeft mij wel het recht om de order te annuleren. Maar ik vind het frappant dat ik direct te woord gestaan wordt als ik vragen heb voordat ik een bestelling doe , maar zodra ik die order uiteindelijk toch wil annuleren wordt het een week stil.... Ook wordt de stang dus nog altijd niet verzonden, terwijl die wel op voorraad zou zijn.
Nogmaals, ze kunnen het vast druk hebben (alhoewel vorige week was het ook super druk en werd ik toch te woord gestaan), dus heb begrip voor langere verzend/verwerktijden etc. maar ze kunnen me wel gewoon te woord staan lijkt me! Toen zij een fout maakten, konden ze me ook direct bellen en mailen
Mijn beredenering was, ze willen alles nog snel voor een eventuele lockdown verkopen dus gooien er een flinke korting overheen
Anyway, het bleek dus een fout te zijn, ze hadden korting op korting geprogrammeerd per ongeluk. Prima kan gebeuren, dat geeft mij wel het recht om de order te annuleren. Maar ik vind het frappant dat ik direct te woord gestaan wordt als ik vragen heb voordat ik een bestelling doe , maar zodra ik die order uiteindelijk toch wil annuleren wordt het een week stil.... Ook wordt de stang dus nog altijd niet verzonden, terwijl die wel op voorraad zou zijn.
Nogmaals, ze kunnen het vast druk hebben (alhoewel vorige week was het ook super druk en werd ik toch te woord gestaan), dus heb begrip voor langere verzend/verwerktijden etc. maar ze kunnen me wel gewoon te woord staan lijkt me! Toen zij een fout maakten, konden ze me ook direct bellen en mailen
Heb je ze al een keer teruggebeld? Ik zou niet mailen want dat kunnen ze weer uitstellen.metallicattim schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:34:
Nee om eerlijk te zijn was de prijs alles behalve reëel!![]()
Mijn beredenering was, ze willen alles nog snel voor een eventuele lockdown verkopen dus gooien er een flinke korting overheen![]()
Mocht je echt niets meer horen, uit eigen ervaring is een slechte review op trustpilot meestal ook wel een een drijfveer voor sommige bedrijven.
Leuk om te zien / lezen hoe sommigen hier lekker thuis aan het trainen zijn en zelfs een power rack maken. Ik kan gelukkig ook gewoon lekker blijven trainen, zou gek worden als ik (bijna) geen krachttraining meer zou kunnen doen.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
ok. Dan heb ik teveel gezegd. Kijk even hier. geen idde at voor prijs je zag maar ik heb alles hier gekocht. 389,95 voor een 150kg set. al zijn de sets nu wel uitverkocht maar losse gewichten kan je wel bestellen. ik heb wat powerbands besteld voor banded deadlifts en 2x10 want ik voel dat ik mijn deadlift PR van 210kg ga verbreken en ik heb maar 207,5kg op de bar. :-)metallicattim schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:34:
Nee om eerlijk te zijn was de prijs alles behalve reëel!![]()
Mijn beredenering was, ze willen alles nog snel voor een eventuele lockdown verkopen dus gooien er een flinke korting overheen![]()
ik heb trouwens underlayment gelegd onder mijn rubberen vloermatten en dat scheelt een hoop gebonk heeft mijn vrouw verteld. en ik heb nieuwe opslagkast gemaakt waardoor ik meer ruimte heb. platform is 2,55m breed bij 2,1m diep. vrije hoogte in het midden is 2,2m en tussen balken 2,4m waardoor ik precies staand strict press kan doen tussen de balken.
[ Voor 10% gewijzigd door Zuluman op 31-03-2020 14:29 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Thx Zuluman! Ik heb inmiddels van alles kunnen lenen van mijn sportschool, ik kan voorlopig even vooruit 
Plan is in principe om straks weer terug naar de sportschool te gaan, maar moet ook toegeven dat het thuis trainen ook bijzonder fijn is merk ik!
Maar als ik thuis zou blijven trainen, ga ik ná de "lockdown" wel op marktplaats shoppen, denk dat je dan doodgegooid wordt ermee haha
Underlayment is een goede tip! Ik ga binnenkort ook eff klussen:
Plan is in principe om straks weer terug naar de sportschool te gaan, maar moet ook toegeven dat het thuis trainen ook bijzonder fijn is merk ik!
Maar als ik thuis zou blijven trainen, ga ik ná de "lockdown" wel op marktplaats shoppen, denk dat je dan doodgegooid wordt ermee haha
Underlayment is een goede tip! Ik ga binnenkort ook eff klussen:
Intussen zijn we een paar maand verder. Gekke periode natuurlijk, die ook zijn invloed heeft op mijn doelen. Net als een aantal anderen hier doe ik nu workouts@home, die toch minder efficiënt blijken (?) In ieder geval is de invloed van alles op mijn gewicht wel zichtbaar:mefjoew schreef op zondag 5 januari 2020 @ 08:27:
[...]
Dat laatste ja. Maar realiseer me dat het zo niet werkt, dus zal mezelf ertoe zetten de komende maanden langzaam maar zeker toe te werken naar een gewicht van ± 82 kg. Zien wat dat doet met alles. Zit nu gemiddeld op 78,5 de laatste weken, dus dan praten we over een gewichtstoename van 3,5 kilo. Ga niet al te precies vaststellen in welke stappen ik daartoe wil komen (gewicht schommelt immers behoorlijk van dag tot dag en niet elke week ziet er hetzelfde uit), maar laten we zeggen dat ik in mei/juni op dit gewicht wil zijn.
Zal regelmatig hier updaten, dan zijn jullie mijn 'stok achter de deur'.
/f/image/NUiG4x4aphomkMAMX9BlRmmL.png?f=fotoalbum_large)
Schema is slechts ten dele veranderd, want waar ik eerder 4/2 sportschool hardlopen deed doe ik nu 3/3. Flink eten dus als ik nog aan mijn doel/belofte wil voldoen
ben nou de garage aan het opruimen ( had twee jaar geleden al gemoeten btw) kan ik ook weer lekker trainen heb daar meuk genoeg voor
Hier ben ik met weerstandsbanden en een KB van 20kg aan de gang, het is even passen en meten met een pas geboren dochter. Maar het lukt.
Sta nu ook al een poos op 78KG en een pak droger. Heb dit jaar ook de doelstelling om 5km onder de 25 minuten te kunnen hardlopen, verder wat meer naar de performance aspect de aankomende tijd. Op naar ripped fit 40.
Sta nu ook al een poos op 78KG en een pak droger. Heb dit jaar ook de doelstelling om 5km onder de 25 minuten te kunnen hardlopen, verder wat meer naar de performance aspect de aankomende tijd. Op naar ripped fit 40.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Jij zat voorheen toch dichter tegen de 100kg aan? Volgens mij heb ik het dan wel over meer dan 5 jaar geleden.Tatsu schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:17:
Hier ben ik met weerstandsbanden en een KB van 20kg aan de gang, het is even passen en meten met een pas geboren dochter. Maar het lukt.
Max was 97 KG inderdaad... maar dat was een dreamerbulk. Heb dit afgelopen jaar wat meer tijd en moeite in mijn voeding gestoken en ben van 86kg naar nu 78 gegaan. Wil dan later langzaamaan weer door naar 80.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Hoe lang ben je ook alweer @Tatsu? En merk je veel krachtsverschil tussen de periode van 97kg en nu? Hoe ziet je sportweek er nu uit? Enig idee ook hoeveel Kcal je nu eet? #Interested
1.74m. En ja, wel wat... zou ik weer volle bak kracht gaan trainen dan herpak ik het wel weer. In mijn logboeken terug te zien maakt het zo'n 10% verschil.
Nu is het 4-5x per week met een KB en weerstandsbanden aan de gang tot de gyms weer open gaan. Als ook wat aan het spelen met ring push ups, inverted rows, etc. En dan 2x hardlopen in de week. Moet wat doen om fit te blijven, en een goed excuus om weer wat droger te worden. Dit jaar komt die sixpack wel.
Nu is het 4-5x per week met een KB en weerstandsbanden aan de gang tot de gyms weer open gaan. Als ook wat aan het spelen met ring push ups, inverted rows, etc. En dan 2x hardlopen in de week. Moet wat doen om fit te blijven, en een goed excuus om weer wat droger te worden. Dit jaar komt die sixpack wel.
Ik kan gewoon doortrainen want eigen gym, ware het niet dat ik nog steeds die blessure in m'n linkerarm heb
Het is m'n biceps en de spier aan de bovenkant van m'n onderarm. Ik voel het wel wat minder maar nog steeds wel als ik hem aanspan. Nu al 4 weken niet gesport...zit erg te twijfelen of ik morgen niet maar gewoon weer ga beginnen. Rust helpt blijkbaar niet...
Of ben ik te ongeduldig?
Of ben ik te ongeduldig?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik heb wel eens blessures gehad in mijn elleboog, duurde minstens een half jaar tot een jaar tot het weg was... Ik heb ook blessures gehad die binnen 1 week weer weg waren. Het hangt af van de soort blessureFireFoz schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:16:
Ik kan gewoon doortrainen want eigen gym, ware het niet dat ik nog steeds die blessure in m'n linkerarm hebHet is m'n biceps en de spier aan de bovenkant van m'n onderarm. Ik voel het wel wat minder maar nog steeds wel als ik hem aanspan. Nu al 4 weken niet gesport...zit erg te twijfelen of ik morgen niet maar gewoon weer ga beginnen. Rust helpt blijkbaar niet...
Of ben ik te ongeduldig?
4 weken niet trainen vanwege een blessure?FireFoz schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:16:
Ik kan gewoon doortrainen want eigen gym, ware het niet dat ik nog steeds die blessure in m'n linkerarm hebHet is m'n biceps en de spier aan de bovenkant van m'n onderarm. Ik voel het wel wat minder maar nog steeds wel als ik hem aanspan. Nu al 4 weken niet gesport...zit erg te twijfelen of ik morgen niet maar gewoon weer ga beginnen. Rust helpt blijkbaar niet...
Of ben ik te ongeduldig?
Zou het anders bekijken, kijk naar wat je wel kan. Doe dat. Pas aan wat pijnlijk is.
Als het op een schaal van 0-10 zo rond de 4 blijft, prima. Alles daarboven, aanpassen... in gewicht, herhalingen en bewegingsbaan. Naar verloop van tijd zul je met dezelfde pijnklachten meer kunnen.
Rust != het antwoord. Aangepast bewegen naar kunnen wel.
Het probleem is dat ik het bij bijna alle bewegingen voel, behalve bij benen natuurlijk. Ik heb altijd geleerd bij pijn niet doortrainen.Tatsu schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:38:
[...]
4 weken niet trainen vanwege een blessure?
Zou het anders bekijken, kijk naar wat je wel kan. Doe dat. Pas aan wat pijnlijk is.
Als het op een schaal van 0-10 zo rond de 4 blijft, prima. Alles daarboven, aanpassen... in gewicht, herhalingen en bewegingsbaan. Naar verloop van tijd zul je met dezelfde pijnklachten meer kunnen.
Rust != het antwoord. Aangepast bewegen naar kunnen wel.
Heb je met die elleboog blessure ook gewoon doorgetraind en was het toen in eens weg? Of ook nog fysio e.d. gedaan?Salvatron schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:47:
[...]
Ik heb wel eens blessures gehad in mijn elleboog, duurde minstens een half jaar tot een jaar tot het weg was... Ik heb ook blessures gehad die binnen 1 week weer weg waren. Het hangt af van de soort blessure
Vorige zomer SL5 gedaan. Squat en DL tot rond 80 kilo. Nu in maart weer begonnen en op 68 kg squat.
Ik heb voor ongeveer 100 kg aan gewichten maar zit ook niet gietijzer 10 kg en die neemt veel plek in beslag op de stang. Dus tot 90 kan ik wel gaan.
Ik vind de 2kg increase vrij zwaar worden, zeker omdat ik nog 2x per week iets aan trail run wil doen. Als ik nu naar een 1kg increase per training ga, doe ik langer tot ik nieuwe gewichten nodig heb (hoofdprijs nu?).
En voelt misschien prettiger en beter de goede uitvoering te doen.
Is dit een optie ?
Ik heb voor ongeveer 100 kg aan gewichten maar zit ook niet gietijzer 10 kg en die neemt veel plek in beslag op de stang. Dus tot 90 kan ik wel gaan.
Ik vind de 2kg increase vrij zwaar worden, zeker omdat ik nog 2x per week iets aan trail run wil doen. Als ik nu naar een 1kg increase per training ga, doe ik langer tot ik nieuwe gewichten nodig heb (hoofdprijs nu?).
En voelt misschien prettiger en beter de goede uitvoering te doen.
Is dit een optie ?
Iemand beetje ervaringen met die trx banden? Of je kan ze ook wel suspension trainers noemen. Ik zie ze in allemaal verschillende kleuren en prijzen en kan nou echt niet onderscheiden wat nu 'kwaliteit' is en wat niet.
Als je zeker wil zijn zou ik voor de echte TRX gaan. Is wel aan de prijs maar dan weet je tenminste zeker
dat je kwaliteit in huis haalt en niet opeens met je snufferd op de grond kletst omdat er iets breekt of zo
Je hangt soms met je volle gewicht in die banden, dan wil je wel dat het betrouwbaar is.
TRX shop
dat je kwaliteit in huis haalt en niet opeens met je snufferd op de grond kletst omdat er iets breekt of zo
Je hangt soms met je volle gewicht in die banden, dan wil je wel dat het betrouwbaar is.
TRX shop
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb gewacht tot het over ging, dus geen pull ups gedaan met die elleboog. Duurde dus wel lang, misschien bijna een jaar.FireFoz schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:01:
Heb je met die elleboog blessure ook gewoon doorgetraind en was het toen in eens weg? Of ook nog fysio e.d. gedaan?
Als je mogelijk nog op zoek bent naar (nieuwe) informatie dan kun je voor de gein even kijken op de website van Kai Greene kijken. Hij heeft een groot deel van zijn e-books online gezet voor $1
Heb je toevallig nog goede tips voor oefeningen met weerstandsbanden? Heb ze sinds kort ook en ben er nog niet al te handig mee. Daarnaast levert een zoektocht op internet vooral een gevoel op dat iets met bomen en een bos te maken heeft..Tatsu schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:45:
1.74m. En ja, wel wat... zou ik weer volle bak kracht gaan trainen dan herpak ik het wel weer. In mijn logboeken terug te zien maakt het zo'n 10% verschil.
YouTube: INTENSE 10 MIN AT HOME "FULL BODY" WORKOUT! (RESISTANCE BANDS ARE AW...mefjoew schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:23:
[...]
Heb je toevallig nog goede tips voor oefeningen met weerstandsbanden? Heb ze sinds kort ook en ben er nog niet al te handig mee. Daarnaast levert een zoektocht op internet vooral een gevoel op dat iets met bomen en een bos te maken heeft..
Ik heb een hele tijd Stronglifts 5x5 gedaan met power rack. Maar ik kan dit niet 5x per week doen aangezien mijn knieën 5 dagen zwaar squatten niet zo tof vinden.
Dus ik stap van 5x per week SL af, schaal ik terug naar 2-3 keer. En dan nog wat upper-body oefeningen.
Dus ik stap van 5x per week SL af, schaal ik terug naar 2-3 keer. En dan nog wat upper-body oefeningen.
Het is ook de bedoeling dat je Stronglifts 5x5 3 dagen per week doet. Indien je dit doet zou je al binnen 12 weken op 100kg squatten moeten zitten.the-edge schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:39:
Ik heb een hele tijd Stronglifts 5x5 gedaan met power rack. Maar ik kan dit niet 5x per week doen aangezien mijn knieën 5 dagen zwaar squatten niet zo tof vinden.
5x per week is veelste veel omdat je lichaam zo geen rust krijgt.
Ja, daar ben ik ook achter, was ook wat naïef van me, voordat ik me blesseer moet ik daar wat anders mee.FredPlacemet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:13:
[...]
Het is ook de bedoeling dat je Stronglifts 5x5 3 dagen per week doet. Indien je dit doet zou je al binnen 12 weken op 100kg squatten moeten zitten.
5x per week is veelste veel omdat je lichaam zo geen rust krijgt.
Met 5x5 werk ik nu (met lengte 186, 34 jaar oud en 89kg lichaamsgewicht - figuur endomorph
Squat 85
DL 130kg
Bench 67.5
Barbell row 60
OH press 50
Ik wil dit blijven doen, en dus heel licht opbouwen. Ik vind alleen dat alles boven mijn middel zeg maar niet zo goed 'geraakt' wordt met SL.
Zou ik dan meer moeten benchen? Of juist met dumbell of kettlebell oefeningen moeten doen?
[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 07-04-2020 14:19 ]
Massa krijgen is ook niet iets wat je snel moet verwachten. Het is een sport die je lang moet oefenen, daarnaast is het altijd moeilijk te zeggen aangezien we niet weten wat je vetpercentage is en daarmee wat je kcal behoefte is. Ik neem aan dat je kracht wilt bouwen anders doe je namelijk geen stronglifts. Zorg iig dat je veel eiwitten eet 2 gram per kg lichaamsgewicht, 1g vet per kg lichaamsgewicht en de rest kun je opvullen met koolhydraten.the-edge schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:17:
[...]
Ja, daar ben ik ook achter, was ook wat naïef van me, voordat ik me blesseer moet ik daar wat anders mee.
Met 5x5 werk ik nu (met lengte 186, 34 jaar oud en 89kg lichaamsgewicht - figuur endomorph)
Squat 85
DL 130kg
Bench 67.5
Barbell row 60
OH press 50
Ik wil dit blijven doen, en dus heel licht opbouwen. Ik vind alleen dat alles boven mijn middel zeg maar niet zo goed 'geraakt' wordt met SL.
Zou ik dan meer moeten benchen? Of juist met dumbell of kettlebell oefeningen moeten doen?
Ik meld mij hier ook maar weer eens. Ben één van de gelukkigen met een squatrek en nog materiaal in mijn tuin zodat ik kan door trainen.
Helaas heb ik de afgelopen wel flinke ' corona achtige ' benauwdheids klachten gehad en merk ik nu in de 4e weken nog steeds luchtweg klachten. Wel ben ik weer begonnen met rustig bouwen aan de Sq. Dl. Be.
Voor nog wat andere langdurige blessures (nare pijn in heup bijna een jaar lang) Is kracht natuurlijk flink achteruit gegaan. In januari nog wel 190 kunnen deadliften en 130.kunnen banken. Squatten heb ik.al bijna een jaar niet zwaarder gedaan dan 150kg.
Mijn PR's 2018 waren:
220 deadlift
190 Squat
150 bench
Nu ga ik dus weer rustig naar bouwen met werk gewichten:
100/120kg deadlift
70/90kg Squat (techniek focus ivm oude blessure)
80/100kg bench
Helaas heb ik de afgelopen wel flinke ' corona achtige ' benauwdheids klachten gehad en merk ik nu in de 4e weken nog steeds luchtweg klachten. Wel ben ik weer begonnen met rustig bouwen aan de Sq. Dl. Be.
Voor nog wat andere langdurige blessures (nare pijn in heup bijna een jaar lang) Is kracht natuurlijk flink achteruit gegaan. In januari nog wel 190 kunnen deadliften en 130.kunnen banken. Squatten heb ik.al bijna een jaar niet zwaarder gedaan dan 150kg.
Mijn PR's 2018 waren:
220 deadlift
190 Squat
150 bench
Nu ga ik dus weer rustig naar bouwen met werk gewichten:
100/120kg deadlift
70/90kg Squat (techniek focus ivm oude blessure)
80/100kg bench
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Heeft iemand tips voor goede koptelefoons voor tijdens het sporten?
Het liefst on-ear en met noise-canceling. Ik heb nu de sony wh-1000xm3, wat een over-ear is. Perfecte noice canceling en geluid, maar over-ear is warm en hij blijft erg slecht zitten bij het sporten.
@Cobb doe je ook wat aan conditie? Conditietraining verbetert je longcapaciteit. Klachten als benauwdheid en druk op de borst kunnen overigens ook door stress komen, wat ook niet ondenkbaar is in deze tijd.
Het liefst on-ear en met noise-canceling. Ik heb nu de sony wh-1000xm3, wat een over-ear is. Perfecte noice canceling en geluid, maar over-ear is warm en hij blijft erg slecht zitten bij het sporten.
@Cobb doe je ook wat aan conditie? Conditietraining verbetert je longcapaciteit. Klachten als benauwdheid en druk op de borst kunnen overigens ook door stress komen, wat ook niet ondenkbaar is in deze tijd.
[ Voor 28% gewijzigd door FireFoz op 07-04-2020 17:20 ]
@FireFoz Nee het is zeer zeker geen stress. Vriendin en traingsmaat hebben dezelfde klachten ervaren en ook de afname ervan. We hebben ook wat andere klassieke klachten gehad maar minimaal.
Ik doe zeker wat aan mijn conditie. Vanaf september 2019 twee keer per week zware sled pushes en drags. Dat hebben we in januari februari nog wat opgevoerd. Dat is echt zwaar werk. Gelukkig heb ik thuis een autoband , met een paar planken erin zodat er gewicht in kan, met een diy touw harnas en kan ik dit ook weer thuis gaan opbouwen.
In februari nog een wedstrijdbad anderhalf keer genomen onder water. Nu nog moeite met het opblazen van een flinke balon.
Ik doe zeker wat aan mijn conditie. Vanaf september 2019 twee keer per week zware sled pushes en drags. Dat hebben we in januari februari nog wat opgevoerd. Dat is echt zwaar werk. Gelukkig heb ik thuis een autoband , met een paar planken erin zodat er gewicht in kan, met een diy touw harnas en kan ik dit ook weer thuis gaan opbouwen.
In februari nog een wedstrijdbad anderhalf keer genomen onder water. Nu nog moeite met het opblazen van een flinke balon.
[ Voor 10% gewijzigd door Cobb op 07-04-2020 17:51 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Tijd voor een ander programma? Ik zie sowieso de laatste tijd dat SL en SS steeds meer afgeraden worden omdat het qua UB/LB volume niet in balans is.. met T-rex mode als gevolg. Volgens mij ook maar 1 setje DL per weekthe-edge schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:17:
[...]
Ja, daar ben ik ook achter, was ook wat naïef van me, voordat ik me blesseer moet ik daar wat anders mee.
Met 5x5 werk ik nu (met lengte 186, 34 jaar oud en 89kg lichaamsgewicht - figuur endomorph)
Squat 85
DL 130kg
Bench 67.5
Barbell row 60
OH press 50
I served in a company of heroes.
Andere programma’s die makkelijke via een app te track en zijn?Vuvuzela schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:22:
[...]
Tijd voor een ander programma? Ik zie sowieso de laatste tijd dat SL en SS steeds meer afgeraden worden omdat het qua UB/LB volume niet in balans is.. met T-rex mode als gevolg. Volgens mij ook maar 1 setje DL per week
Dacht dat er een iOS app die SL, SS en nog diverse andere programma ingebouwd had maar kan het njet terug vinden.
Klopt en ik merk dat dus ook, de afwisseling is er te weinig. 3 keer per week SL is 3 keer zwaar squatten en maar 1 keer benchen. Dus wat betreft je constatering vwb onbalans; daar ben ik het inderdaad mee eens.Vuvuzela schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:22:
[...]
Tijd voor een ander programma? Ik zie sowieso de laatste tijd dat SL en SS steeds meer afgeraden worden omdat het qua UB/LB volume niet in balans is.. met T-rex mode als gevolg. Volgens mij ook maar 1 setje DL per week
het is de bedoeling van SS en SL om basiskracht op te bouwen, nadat je klaar bent met zo'n trainingsschema kun je bijv. gaan bodybuilden of powerliften, en bijv. meer upperbody werk gaan doen. Lijkt me onzinnig om die schema's daarom af te gaan raden.Vuvuzela schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:22:
[...]
Ik merk zelf ook dat ik veel meer moeite moet doen voor upperbody dan voor lowerbody.
Je kunt naast SS of SL nog wel wat extra werk doen, als je het maar niet te bont maakt of ten koste gaat van het "main" werk.
-Dus goed opwarmen met een variant
-Dan de main lift
-Daarna 2, 3 of 4 oefening ernaast naar keuze als je denkt dat nodig te hebben of om het leuk te houden.
Wil je dikke armen dan die je nog een biceps triceps oefening.
Heb je naar voren geronde schouders dan pak je wat extra horizontaal roei werk.
Ben je slordig met je techniek dan kan het ook geen kwaad om nog wat extra setjes mainlifts te doen met 50/60% en een focus op techniek.
WIl je stevig gewicht bankdrukken, dan ga je een extra keer banken in de week.
etc.
-Dan de main lift
-Daarna 2, 3 of 4 oefening ernaast naar keuze als je denkt dat nodig te hebben of om het leuk te houden.
Ben je slordig met je techniek dan kan het ook geen kwaad om nog wat extra setjes mainlifts te doen met 50/60% en een focus op techniek.
etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 08-04-2020 14:54 ]
Aanvullend hierop: vaak wordt aangeraden je schema uit te breiden met dips (borst/triceps) en chin/pull-ups (rug/biceps).Cobb schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:52:
Je kunt naast SS of SL nog wel wat extra werk doen, als je het maar niet te bont maakt of ten koste gaat van het "main" werk.
-Dan de main lift
etc.
Mag ik jullie nog lastig vallen met corona-style thuis oefeningen?
Ik sport normaal gewoon lekker in de sportschool, zoals de meesten hier. Ik las al wel enkele gelukvolgens met thuis een squatrek. Thuis heb ik nu 2x dumbbels van 14kg en een kleine stang van in totaal 30kg. Maar vooral met benchen en squat (normaal beiden circa 120kg) worden mijn spieren niet echt geprikkeld. Als ik het echt héél traag en beheerst uitvoer voel ik er nog wel wat van.
Verwachten jullie dat ik met kabels meer succes ga hebben?

Ik kan dan iig. een breder scala aan oefeningen pakken. Ik ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben zulke kabels.
Ik sport normaal gewoon lekker in de sportschool, zoals de meesten hier. Ik las al wel enkele gelukvolgens met thuis een squatrek. Thuis heb ik nu 2x dumbbels van 14kg en een kleine stang van in totaal 30kg. Maar vooral met benchen en squat (normaal beiden circa 120kg) worden mijn spieren niet echt geprikkeld. Als ik het echt héél traag en beheerst uitvoer voel ik er nog wel wat van.

Ik kan dan iig. een breder scala aan oefeningen pakken. Ik ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben zulke kabels.
Heb ik ervaring mee, vind het echt 10x niks. Ben zelf erg fan van een hex-bar voor thuis. Daar kun je bijna alles mee trainen. Alleen borst en triceps zijn wat lastig, maar voor benen, schouders, rug en biceps is het denk ik het meest effectieve dat er is. Daarmee deadliften, bent-over-rowen en dan military press en dan alles 3x12 ofzo en je bent echt helemaal kapotG33st schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:35:
[Afbeelding]
Een beetje hex-bar kost alleen wel 150 euro en daar komen dan de (olympische) gewichten nog bij. Dus je bent zo 300 euro verder. Maar dan kun je ook echt wel fatsoenlijk thuis trainen. Dat soort dingen behouden ook altijd wel redelijk goed hun waarde, dus als je het weer verkoopt is het niet zo dat je er nog maar 50 euro voor krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 09-04-2020 22:20 ]
G33st schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:35:
[Afbeelding]
Waarom een hex bar /trap bar en niet een gewone barbell? Daar kan je veel mee mee. Zelfs borst en triceps.FireFoz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:19:
[...]
Heb ik ervaring mee, vind het echt 10x niks. Ben zelf erg fan van een hex-bar voor thuis. Daar kun je bijna alles mee trainen. Alleen borst en triceps zijn wat lastig, maar voor benen, schouders, rug en biceps is het denk ik het meest effectieve dat er is. Daarmee deadliften, bent-over-rowen en dan military press en dan alles 3x12 ofzo en je bent echt helemaal kapot![]()
Een beetje hex-bar kost alleen wel 150 euro en daar komen dan de (olympische) gewichten nog bij. Dus je bent zo 300 euro verder. Maar dan kun je ook echt wel fatsoenlijk thuis trainen. Dat soort dingen behouden ook altijd wel redelijk goed hun waarde, dus als je het weer verkoopt is het niet zo dat je er nog maar 50 euro voor krijgt.
De variatie met een barbell zijn eindeloos.
En als je met bands wil werken dan zou ik ook niet die gebruiken uit het plaatje maar deze
Ik gebruik ze met deadliften, squats en bankdrukken onder andere. of los. google maar en je vindt talloze oefeningen. ze gebruiken ze veel in crossfitboxen als pull up ondersteuning. ik heb 2 paarse (36kg) en 2 groene (45kg). bij deadlifts span ik ze over mijn bar en neemt gewicht te naarmate je hoger komt. zelfde bij squats en benchpress. los kan nog veel meer en kan het zeker een aanvulling zijn.
Dit vindt Mark van de hex bar en ik ben het met hem eens.
Volgde even jullie gesprek train nu ook lichtjes thuis. Ben zelf 178 cm en als ik het goed lees is die band 208 cm. Zijn dat universele maten of te lang voor gebruik voor iemand van 178cm?Zuluman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:55:
[...]
[...]
Waarom een hex bar /trap bar en niet een gewone barbell? Daar kan je veel mee mee. Zelfs borst en triceps.
En als je met bands wil werken dan zou ik ook niet die gebruiken uit het plaatje maar deze
Ik gebruik ze met deadliften, squats en bankdrukken onder andere. of los. google maar en je vindt talloze oefeningen. ze gebruiken ze veel in crossfitboxen als pull up ondersteuning. ik heb 2 paarse (36kg) en 2 groene (45kg). bij deadlifts span ik ze over mijn bar en neemt gewicht te naarmate je hoger komt. zelfde bij squats en benchpress. los kan nog veel meer en kan het zeker een aanvulling zijn.
[YouTube: Why the Trap Bar is Completely Useless with Mark Rippetoe]
Toevallig zelf ook die set besteld. Levertijd 2-5 weken dus nog even geduldG33st schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:35:
[Afbeelding]
Ik verwacht er niet heel veel van maar veelzijdig is het wel.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Meer reps maken en meer sets als je te weinig gewichten hebt. btw, je kunt ook barbell lunges in de tuin doen.G33st schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:35:
[Afbeelding]
(of binnen)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Sorry hoor maar wat een kul in die videoZuluman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:55:
[...]
[...]
Waarom een hex bar /trap bar en niet een gewone barbell? Daar kan je veel mee mee. Zelfs borst en triceps.
[YouTube: Why the Trap Bar is Completely Useless with Mark Rippetoe]
Ik heb helaas niet de tijd om het nu allemaal op te zoeken, maar type in google trap bar vs barbell en je krijgt super veel resultaten waarin de trap bar juist als de betere uitkomt. Iedereen heeft zo z'n voorkeur voor oefeningen en materiaal en dat is prima, maar de argumenten die hier gegeven worden zijn erg zwak.
Maar het belangrijkste punt dat ik wil maken is dat het in deze video alleen maar gaat over deadliften in de gym waarbij je ze allebei voorhanden hebt. Daar gaat het hier niet alleen om. Ik heb ze allebei, maar als ik 1 van de twee zou kunnen gebruiken voor m'n totale workout, zou ik de hexbar nemen. Het voelt ook veel natuurlijker met bijvoorbeeld het bent-over-rowen omdat je armen in een veel natuurlijke positie staan dan bij een barbell.
Met een hexbar kun je ook squatten, met een barbell niet (ja met 5 kg). Hoe ga jij squatten met een barbell dan? En hoe ga je borst trainen? Ja, met een bankje en squat rack er bij ja. Maar we hebben het over thuis trainen met zo min mogelijk aanschaf. Dan is naar mijn idee een hex bar een prima optie waar je heel veel mee kan.
[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 10-04-2020 12:30 ]
BOR is ook fijn met Hexbar, Shrugs ook btw
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat lijkt me wel handig, squatten met een hex bar, dan heb je geen powerrack of andere installatie meer nodig. Bovendien, als de barbell beneden is zorgt dat ook voor meer stabiliteit denk ik.FireFoz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:27:
Met een hexbar kun je ook squatten, met een barbell niet (ja met 5 kg). Hoe ga jij squatten met een barbell dan? En hoe ga je borst trainen? Ja, met een bankje en squat rack er bij ja. Maar we hebben het over thuis trainen met zo min mogelijk aanschaf. Dan is naar mijn idee een hex bar een prima optie waar je heel veel mee kan.
Borst trainen met een hex bar moet ik nog ff opzoeken, geen idee hoe je dat zou doen.
Borst trainen met een hex bar is niet aan te raden, daarvoor kun je beter een gewone barbell nemen. Maar dan heb je dus ook een bankje nodig en bij voorkeur een powerrack.... vergt een stuk meer investering. Thuis borst trainen met weinig materiaal is lastig.Salvatron schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:38:
[...]
Dat lijkt me wel handig, squatten met een hex bar, dan heb je geen powerrack of andere installatie meer nodig. Bovendien, als de barbell beneden is zorgt dat ook voor meer stabiliteit denk ik.
Borst trainen met een hex bar moet ik nog ff opzoeken, geen idee hoe je dat zou doen.
Wat je wel kan doen met een hex bar, is de gewichten er af halen en dan push ups doen met de handvatten. Je kunt dan dieper dan wanneer je gewoon de grond gebruikt. Maar om je borst echt zwaar te trainen ontkom je niet aan een bankje denk ik.
hoi allen,
ik wil zelf een pull up bar maken voor buiten. Aan 1 zijde zet ik een tuinpaal van 7x7 cm in de grond. Aan de andere kant gebruik ik een oude boom (stam).
Als stang gebruik ik een een steigerbuis van rond 27 mm. Daarbij heb ik 2x steigerbuis voetplaat gekocht om deze aan beide zijdes te bevestigen. Hopelijk houd deze 70 kilo
.
Echter, zou het steviger zijn om de buis door de tuinpaal heen te laten lopen, en ook nog een heel deel in de boom te laten lopen? Of maakt dat voor de stevigheid niets uit? Dan leunt de buis zeg maar op een groter oppervlakte, namelijk niet alleen op de voetplaten, maar op de gehele breedte van de paal en een deel van de boom.
Dus met de platen aan paal links en boom rechts (buis is getekend met = ):
__
| |__ __| |
| |=============| |
| |¯¯ ¯¯| |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
Of de buis laten doorlopen door de paal en gedeeltelijk in de boom:
__
| |__ __| |
=|= |=============|== |
| |¯¯ ¯¯| |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
ik wil zelf een pull up bar maken voor buiten. Aan 1 zijde zet ik een tuinpaal van 7x7 cm in de grond. Aan de andere kant gebruik ik een oude boom (stam).
Als stang gebruik ik een een steigerbuis van rond 27 mm. Daarbij heb ik 2x steigerbuis voetplaat gekocht om deze aan beide zijdes te bevestigen. Hopelijk houd deze 70 kilo
Echter, zou het steviger zijn om de buis door de tuinpaal heen te laten lopen, en ook nog een heel deel in de boom te laten lopen? Of maakt dat voor de stevigheid niets uit? Dan leunt de buis zeg maar op een groter oppervlakte, namelijk niet alleen op de voetplaten, maar op de gehele breedte van de paal en een deel van de boom.
Dus met de platen aan paal links en boom rechts (buis is getekend met = ):
__
| |__ __| |
| |=============| |
| |¯¯ ¯¯| |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
Of de buis laten doorlopen door de paal en gedeeltelijk in de boom:
__
| |__ __| |
=|= |=============|== |
| |¯¯ ¯¯| |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
Somebody? En als ik toch bezig ben kent iemand een betrouwbare site voor fitness materialen zoals barbells en ketleballen etc? (En ergens waar ze niet zijn uitverkocht)Nietdatikweet schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:43:
[...]
Volgde even jullie gesprek train nu ook lichtjes thuis. Ben zelf 178 cm en als ik het goed lees is die band 208 cm. Zijn dat universele maten of te lang voor gebruik voor iemand van 178cm?
[ Voor 4% gewijzigd door Nietdatikweet op 10-04-2020 18:28 ]
Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.