Kort inleidend verhaal:
In 2011 kreeg ik na het sleutelen aan een auto opeens gigantisch pijn in mijn onderrug, rechts. Na div. onderzoeken waaronder een MRI, bleek het een beginnende hernia te zijn, een opgezette tussenwervelschijf die op de ischias zenuw drukte, waardoor pijnscheuten van mijn bil naar mijn enkel schoten, echt geen pretje!
Met sporten/pijnstillers heb ik deze pijn weg weten te trainen, na de pijnstillers afbouwen waren de pijnscheuten weg. feest!
Maar het bleef wel zeuren in de onderrug, voornamelijk na het slapen, als ik wakker werd dan was mijn onderrug echt pijnlijk, zo'n vieze zeurende pijn. Vaak sliep ik hierdoor een stuk minder lang, want ik stond liever op, dan met pijn te blijven liggen. Zodra ik opstond was de pijn wel weg.
Dit duurt dus al jaren inmiddels en ik had me erbij neergelegd, want "je hebt nu eenmaal een zwakkere onderrug" werd me verteld, gewoon "niet meer op de buik slapen" was het advies en dat doe ik dus al sindsdien.
Sinds 2 weken heb ik plotseling geen last meer hiervan! Zodra ik wakker wordt voel ik me prima, nergens last van!
Ik vraag me nu af, waar komt dit opeens door dat dit na jaren zomaar opeens weg, WEG is?
Zou het door keto-dieet komen, ik zit nu in de 5e week? Dit is 10x gezonder (meer groente/onbewerkt voer) dan mijn vorig eetpatroon, wellicht herstel ik 's nachts beter?
Komt het doordat ik nu veel meer energie/concentratie heb en mijn workouts veel beter gaan; de SQ en de DL zijn qua techniek mega vooruit gegaan. Voorheen had ik simpelweg de energie niet om een hele set fatsoenlijk af te maken en dan werd de rug er wel eens ingegooid (zowel bewust en onbewust).
Misschien is het een combi? Who knows! Hoe dan ook, ik klaag niet, maar vind het wel frappant!
Vooralsnog is keto echt de oplossing voor mij
-edit-
Trouwens dit weekend een nieuwe weegschaal gekocht, de vorige was een drama met BT verbinding maken... De nieuwe geeft wel rond hetzelfde lichaamsgewicht en BMI aan, maar de verdere waardes wijken gigantisch af
VP van 18% naar 26%
Spieren van 47% naar 32%
Water van 60% naar 53%
Komt er nu nóg een vraag bij, welke van de 2 zat er het dichts bij

Ik vind de waardes van de nieuwe weegschaal wel realistischer.
[
Voor 10% gewijzigd door
metallicattim op 02-03-2020 13:30
]