Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met trainen bij een hoge bloeddruk? En dan met name als je er medicatie voor krijgt?
Heb net een dagmeting achter de rug, zit vooral met bovendruk flink te hoog en moet daar dadelijk bij de apotheek een pilletje voor ophalen.

Lees her en der dat dat dingen doet met je sportprestaties, vraag me af waar ik in de praktijk rekening mee moet houden.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

Vuvuzela

My spire is forming

DennusB schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:49:
Vandaag van de fysio te horen gekregen dat m’n core niet sterk genoeg is en ik daarom wat rugklachten heb soms. Moet ik dus gaan trainen, heb 2 oefeningen gehad om thuis te doen maar vraag me nu opeens af : wat zijn nou goede oefeningen om in de gym te doen voor core stability? Iemand tips? :)
Squats en deadlifts sowieso, OHP ook wel. Kettlebell swings en hyperextensions vind ik ook lekker.
Wat ga je thuis doen? Voor je core kan je thuis iig veel doen.. ab wheel, planks, pallof press, deadbugs etc.

I served in a company of heroes.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DennusB schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:49:
Vandaag van de fysio te horen gekregen dat m’n core niet sterk genoeg is en ik daarom wat rugklachten heb soms. Moet ik dus gaan trainen, heb 2 oefeningen gehad om thuis te doen maar vraag me nu opeens af : wat zijn nou goede oefeningen om in de gym te doen voor core stability? Iemand tips? :)
https://www.fit.nl/krachttraining/core-stability-oefeningen
fitnessmatje haal je bij Action voor iets van 8 euro

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

PPL 6 days / Week 3 of 12 / Dag 4 / Legs

Squat / 5x5x70kg (+2.5kg)
Romanian deadlift / 3x12x40kg (+2.5kg)
Leg press / 3x12x105kg (+5kg)
Calf raise / 5x12x50kg (+5kg)

Hanging Leg Raises 3x12

Cardio:
Loopband / 15 min. / 6% Incline / Snelheid 5.7

Gewicht
66,1 kg

Gisteren feest gehad van mijn vader omdat die met pensioen gaat. Heb wat drankjes en soms hapjes gehad en daarna met zijn allen naar de chinees geweest. Heb niet super veel gegeten. Blijkbaar toch meer gegeten dan ik dacht. Hoop dat het vocht is grotendeels en dat ik morgen weer op mijn oude gewicht zit. Nja we pakken de draad maar weer gewoon op. Het is alleen wel gelijk zo'n domper.

Calorieën
2.033 / 245 g Koolhydraten / 140 g Eiwit / 53 g Vet

Kan denk ik morgen niet sporten :( baal ik wel van. Stiekem hoop ik dat het lukt en anders is mijn PPL schema beetje in de war. Als het toch niet lukt doe ik zaterdag en zondag wel mijn Pull en Push.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grudgie schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:43:
Gisteren feest gehad van mijn vader omdat die met pensioen gaat. Heb wat drankjes en soms hapjes gehad en daarna met zijn allen naar de chinees geweest. Heb niet super veel gegeten. Blijkbaar toch meer gegeten dan ik dacht. Hoop dat het vocht is grotendeels en dat ik morgen weer op mijn oude gewicht zit. Nja we pakken de draad maar weer gewoon op. Het is alleen wel gelijk zo'n domper.
Boeien! Laten we zeggen dat je flink overeten hebt, en gedronken, en dat je 1500kcal boven je onderhoud hebt ingenomen. Dat is 2 ons aan gewicht, al het andere is water+darminhoud. Zie het als een leuk experiment om te zien hoe lang het duurt voor je weer je grafiek te pakken hebt. En een deel van de extra massa is spier geworden, je lichaam wil de voedingsstoffen graag opnemen als je in een cut zit tenslotte. Binnen 4 dagen zit je weer op je baseline verwacht ik, gebaseerd op wat ik recent bij mezelf heb gezien na een keer flink uit eten te zijn geweest.

Verder, het leven gaat met ups en downs, je kan niet alles controleren, en als je je door kleine tegenslagen uit het veld laat slaan maak je het jezelf nodeloos moeilijk. Ik werd vannacht bijvoorbeeld ziek wakker om half vijf, ben nu zo futloos als wat, dus trainen wordt 'em zeker niet, wellicht zet het door een lig er een week af, who knows. Ik maak me daar niet druk om, het is een marathon, geen sprint. Ik doe wat ik kan, ik zie dat het werkt, de rest komt met de tijd vanzelf.

Had ik al gezegd dat je wellicht iets te obsessief bent O-)

• Grudgie

Grudgie

joepP schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Boeien! Laten we zeggen dat je flink overeten hebt, en gedronken, en dat je 1500kcal boven je onderhoud hebt ingenomen. Dat is 2 ons aan gewicht, al het andere is water+darminhoud. Zie het als een leuk experiment om te zien hoe lang het duurt voor je weer je grafiek te pakken hebt. En een deel van de extra massa is spier geworden, je lichaam wil de voedingsstoffen graag opnemen als je in een cut zit tenslotte. Binnen 4 dagen zit je weer op je baseline verwacht ik, gebaseerd op wat ik recent bij mezelf heb gezien na een keer flink uit eten te zijn geweest.

Verder, het leven gaat met ups en downs, je kan niet alles controleren, en als je je door kleine tegenslagen uit het veld laat slaan maak je het jezelf nodeloos moeilijk. Ik werd vannacht bijvoorbeeld ziek wakker om half vijf, ben nu zo futloos als wat, dus trainen wordt 'em zeker niet, wellicht zet het door een lig er een week af, who knows. Ik maak me daar niet druk om, het is een marathon, geen sprint. Ik doe wat ik kan, ik zie dat het werkt, de rest komt met de tijd vanzelf.

Had ik al gezegd dat je wellicht iets te obsessief bent O-)
Dankjewel voor je reactie. Weet ook wel dat het grotendeels water + darminhoud is. Alleen soms wordt het beetje een mindfuck.

Ben er soms inderdaad wat te obsessief mee bezig. Omdat het bij mij geen half werk is. Of ik ga er helemaal voor of niet. Ik ken daar dan geen tussen weg in. Heel stom van mij. Maarja.. 8)7

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Draait je leven om het trainen, of draait het trainen om je leven aan te vullen?

Het obsessieve ken ik uit persoonlijke ervaring in de eerste jaren van het trainen, mezelf gek maken dat ik niet voldoende zou binnenkrijgen wat betreft eten. Of zenuwachtig worden als ik niet die dag zou kunnen trainen.

Dan slaat het ergens door, en zit je jezelf in de weg. Wat is je doel?

Vraag dan voor jezelf af wat je minimaal nodig hebt om dat doel te behalen? En in welk tijdsbestek? Uiteindelijk gaat het om een realistisch doel in een realistisch tijdsperiode waar jij ook nog plezier uit het leven kan halen.

Bij sommigen kan dat ook zijn dat het is om op een bodybuildpodium te eindigen of een powerliftwedstijd. Daar zijn dan weer andere minimale eisen voor nodig.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grudgie Je bent dat zo weer kwijt, tenminste ik wel. het is niet zo dat je 1 cheatdag hebt je weer 1 week moet trainen om het er af te krijgen. waarom kun je vandaag niet trainen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Grudgie

Grudgie

Tatsu schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:55:
Draait je leven om het trainen, of draait het trainen om je leven aan te vullen?

Het obsessieve ken ik uit persoonlijke ervaring in de eerste jaren van het trainen, mezelf gek maken dat ik niet voldoende zou binnenkrijgen wat betreft eten. Of zenuwachtig worden als ik niet die dag zou kunnen trainen.

Dan slaat het ergens door, en zit je jezelf in de weg. Wat is je doel?

Vraag dan voor jezelf af wat je minimaal nodig hebt om dat doel te behalen? En in welk tijdsbestek? Uiteindelijk gaat het om een realistisch doel in een realistisch tijdsperiode waar jij ook nog plezier uit het leven kan halen.

Bij sommigen kan dat ook zijn dat het is om op een bodybuildpodium te eindigen of een powerliftwedstijd. Daar zijn dan weer andere minimale eisen voor nodig.
Ik sport omdat ik dat erg leuk vind en lekker om te doen. Lekker even tijd voor mij zelf. Muziekje in en gaan. Even tijd voor mij alleen.

Ben qua eten niet erg obsessief. Ik eet gevarieerd en tel niet mijn macro's. Zorg dat ik overal genoeg van heb maar niet super strak ofzo.
Hackus schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:29:
@Grudgie Je bent dat zo weer kwijt, tenminste ik wel. het is niet zo dat je 1 cheatdag hebt je weer 1 week moet trainen om het er af te krijgen. waarom kun je vandaag niet trainen ?
True!

Vanavond eten bij schoonouders en pas rond half 9 ofzo thuis ? Weet niet of ik het dan nog red om te trainen. Zie wel hoe het loopt. En anders niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Grudgie op 28-02-2020 12:50 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Morgen weer een dag ;)

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Vanavond Grieks eten en daarna bios met popcorn en colaatje :)
Ik had ook altijd de neiging om door te slaan, ik heb dat los gelaten en als ik uit eten ga of cheat doe ik het ook gewoon goed. Heerlijk.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Gisteren eindelijk weer even een mentale blokkade doorbroken.

2 keer de 140kg deadlift kunnen PR'en. Misschien dat een 1 x 145 ook nog wel zou lukken :+

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:12
Naar mate ik ouder word, wordt het er niet echt leuker op moet ik zeggen. Ik train nou al een jaar met blessures....dan weer hier, dan weer daar. Ben er wel een beetje klaar mee. Ik zit er aan te denken om alle gewichten gewoon door de helft te doen en dan alles 2x zo langzaam uit te voeren. Minder stress op de pezen en hopelijk net zo veel spier activatie. Heb nu rechts in m'n schouder een blessure die ik niet eens heb opgelopen met sporten. Voel er in het dagelijks leven niets van, maar met krachttraining wel. Irritant pijntje. De andere in m'n linker onderarm. Resultaat is dat ik op benen na, bijna geen een oefening fatsoenlijk kan doen :(

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Grudgie

Grudgie

Toch onverwachts nog kunnen sporten vanavond :D

PPL 6 days / Week 3 of 12 / Dag 5 / Pull
BB Row / 3x5x57.5kg (+2.5kg)
Lat Pulldown / 3x12x37.5kg (+2,5kg)
Cable Row / 3x12x32.5kg (+2.5kg)
Face Pull / 5x20x22.5kg (+2.5kg)
Hammer Curl / 4x12x12kg (+2kg)
DB Curl / 4x12x12kg (+2kg)

Gewicht
65 kg

• wokkelz
FireFoz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:40:
Naar mate ik ouder wordt, wordt het er niet echt leuker op moet ik zeggen. Ik train nou al een jaar met blessures....dan weer hier, dan weer daar. Ben er wel een beetje klaar mee. Ik zit er aan te denken om alle gewichten gewoon door de helft te doen en dan alles 2x zo langzaam uit te voeren. Minder stress op de pezen en hopelijk net zo veel spier activatie. Heb nu rechts in m'n schouder een blessure die ik niet eens heb opgelopen met sporten. Voel er in het dagelijks leven niets van, maar met krachttraining wel. Irritant pijntje. De andere in m'n linker onderarm. Resultaat is dat ik op benen na, bijna geen een oefening fatsoenlijk kan doen :(
En hoe oud ben je als ik vragen mag?

• FireFoz
wokkelz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:56:
[...]

En hoe oud ben je als ik vragen mag?
37

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15
Waarom stop je niet 2/3 maanden voor herstel?

BlaBlaBla

• FireFoz
Strider schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Waarom stop je niet 2/3 maanden voor herstel?
Kun je dan niet weer onderaan beginnen? Een week of 2 probeer ik wel eens

• wokkelz
Ik ben zelf 35 en heb ook allerlei chronische pijntjes maar ik train er eigenwijs altijd omheen. Ik kan niet bankdrukken/dippen/pushups ivm aanhechting triceps op m’n elleboog maar dumbells kan ik dan bijzonder genoeg weer wel pakken zonder pijn. En zo gaan we vrolijk verder

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15
FireFoz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Kun je dan niet weer onderaan beginnen? Een week of 2 probeer ik wel eens
Het is niet zo dat je al je spiermassa in 3 maanden kwijt raakt, daarnaast is je spierherstel enorm als je weer begint te trainen.

Een stop van 2 weken gaat niet veel uithalen. Ik ben zelf 3 maanden gestopt omdat een pols blessure alleen maar erger begon te worden, dat heeft uiteindelijk veel goeds gedaan.

BlaBlaBla

• Grudgie

Grudgie

Vandaag weer lekkere push dag gehad.

PPL 6 days / Week 3 of 12 / Dag 6 / Push
Overhead press 5x5x27.5kg (+2.5kg)
Bench press 3x12x40kg (+2.5kg)
Incline DB 3x12x14kg (+2kg)
Tricep pushdown 3x12x15kg (+2.5kg)
Overhead tricep ext 3x12x12kg (+2kg)
Lateral raise 3x20x8kg (+2kg)

Gewicht
64,2 kg

• PhatFish
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Naar mate ik ouder word, wordt het er niet echt leuker op moet ik zeggen. Ik train nou al een jaar met blessures....dan weer hier, dan weer daar. Ben er wel een beetje klaar mee. Ik zit er aan te denken om alle gewichten gewoon door de helft te doen en dan alles 2x zo langzaam uit te voeren. Minder stress op de pezen en hopelijk net zo veel spier activatie. Heb nu rechts in m'n schouder een blessure die ik niet eens heb opgelopen met sporten. Voel er in het dagelijks leven niets van, maar met krachttraining wel. Irritant pijntje. De andere in m'n linker onderarm. Resultaat is dat ik op benen na, bijna geen een oefening fatsoenlijk kan doen :(
Ik herken hier wel wat in. Sinds ik de 30 ben gepasseerd (33 nu) heb ik toch merkbaar vaker last van kleine blessures en stijfheid waarvan ik mij soms afvraag waar het in vredesnaam vandaan komt. De schouderblessures ben ik inmiddels vanaf, gewoon door op mijn rug te slapen, i.p.v. mijn zij. Een gymbuddy had er ook last van en gaf aan dat het waarschijnlijk door een onbalans kwam, de lats zijn dan te sterk ofzo (die hebben wij beiden behoorlijk). Maar goed, heb het verder niet uitgezocht.

Veel stretchen, direct na de workout, helpt ook veel. Je kan best je gewichten omlaag doen, maar als het knopen in he spieren zijn die de boel verzieken, kun je ook "gewoon" die knopen eruit proberen te krijgen met stretches. Een goede (sport)massage kan ik je ook aanraden. Moet je wel iemand hebben die de knopen eruit weet te masseren. Heb helaas een aantal keer een masseuse gehad die mij gewoon pijn deed door gewoon op de aanhechtingspunten van de pezen te drukken. Dat is geen massage, maar gewoon marteling. Overhead press is overigens ook geweldig voor veel correctie in het lichaam, is mijn persoonlijke ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door PhatFish op 29-02-2020 16:43 ]

...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Slow-rep is sowieso goede afwisseling. verder heb ik ook al meer dan 15j vaker kleine pijntjes (ben ook stukje ouder dan jij :) ) ik knal gewoon verder, of het moet echt een blessure zijn/worden. maar gelukkig is een goede vriend van mij, oa mijn fysiotherapeut.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 12:38

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik wordt volgend jaar 50. :-) en ik heb ook nu en dan kleine pijntjes. Maar gelukkig niks ernstigs. Van de week en vandaag plotseling een heftige scherpe pijn in de knie toen ik aan t klussen was uit 't niets. Een verkeerde beweging denk ik. Met trainen (6x2x160kg squats) had ik totaal geen last. Ik doe altijd een goede dynamische warmingup en doe aan periodiseren. Ik train vaak rond de 65-75% van mijn 1 rep max en gebruik RPE. Ik ben nu met een 16 weken programma bezig van Calgary Barbell. Ik doe mee aan een powerlift meet in minn box op 17 april. Ik doe nu 4x per week. 3x deadlifts, 3x squats en 3x bench. Waarvan 1x zwaar en de rest lichter. De rest is aanvullend werk. Door te periodiseren overbelast je jezelf niet en zorg je ervoor dat je gelijdelijk je lichaam laat aanpassen aan de zwaardere belasting. Zowel je spieren en pezen als je centrale zenuwstelsel.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• joepP
  • Niet online
De sterksten hier zijn de oudjes, grappig. Genetics FTW! Ben zelf 41, nog weinig last van echte blessures, wel wat pijntjes gehad uiteraard, maar ben momenteel eventjes volledig vrij van kwaaltjes. Vroeger wel wat last gehad van knie, schouder en onderarm, maar niets dat na een maand of twee weer over ging. Ga gezien mijn leeftijd wel verstandiger om met mijn energie, en ik train eigenlijk nooit op >80% van 1RM. Kost ook teveel tijd qua warming up om het effect ervan te rechtvaardigen wat mij betreft trouwens.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:04
bijna 54 train hang 3x in de week aan de gewichten en 2x in de week doe ik MMA

en elke dag drink ik ook nog een pakje chocomelk :9

• Grudgie

Grudgie

PPL 6 days / Week 3 of 12 / Dag 7 / Legs

Squat / 5x5x70kg (+2.5kg)
Romanian deadlift / 3x12x40kg (+2.5kg)
Leg press / 3x12x105kg (+5kg)
Calf raise / 5x12x50kg (+5kg)

Cardio:

Gewicht
63 kg

Weekoverzicht gewicht
Week 1: 67,5 kg
Week 2: 66,2 kg
Week 3: 65,9 kg
Week 4: 66,3 kg
Week 5: 66,1 kg
Week 6: 65,4 kg
Week 7: 64,9 kg
Week 8: 64,3 kg
Week 9: 64,5 kg

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:20
Kort inleidend verhaal:
In 2011 kreeg ik na het sleutelen aan een auto opeens gigantisch pijn in mijn onderrug, rechts. Na div. onderzoeken waaronder een MRI, bleek het een beginnende hernia te zijn, een opgezette tussenwervelschijf die op de ischias zenuw drukte, waardoor pijnscheuten van mijn bil naar mijn enkel schoten, echt geen pretje!
Met sporten/pijnstillers heb ik deze pijn weg weten te trainen, na de pijnstillers afbouwen waren de pijnscheuten weg. feest!
Maar het bleef wel zeuren in de onderrug, voornamelijk na het slapen, als ik wakker werd dan was mijn onderrug echt pijnlijk, zo'n vieze zeurende pijn. Vaak sliep ik hierdoor een stuk minder lang, want ik stond liever op, dan met pijn te blijven liggen. Zodra ik opstond was de pijn wel weg.
Dit duurt dus al jaren inmiddels en ik had me erbij neergelegd, want "je hebt nu eenmaal een zwakkere onderrug" werd me verteld, gewoon "niet meer op de buik slapen" was het advies en dat doe ik dus al sindsdien.

Sinds 2 weken heb ik plotseling geen last meer hiervan! Zodra ik wakker wordt voel ik me prima, nergens last van!
Ik vraag me nu af, waar komt dit opeens door dat dit na jaren zomaar opeens weg, WEG is?

Zou het door keto-dieet komen, ik zit nu in de 5e week? Dit is 10x gezonder (meer groente/onbewerkt voer) dan mijn vorig eetpatroon, wellicht herstel ik 's nachts beter?
Komt het doordat ik nu veel meer energie/concentratie heb en mijn workouts veel beter gaan; de SQ en de DL zijn qua techniek mega vooruit gegaan. Voorheen had ik simpelweg de energie niet om een hele set fatsoenlijk af te maken en dan werd de rug er wel eens ingegooid (zowel bewust en onbewust).

Misschien is het een combi? Who knows! Hoe dan ook, ik klaag niet, maar vind het wel frappant! :o
Vooralsnog is keto echt de oplossing voor mij 8)

-edit-
Trouwens dit weekend een nieuwe weegschaal gekocht, de vorige was een drama met BT verbinding maken... De nieuwe geeft wel rond hetzelfde lichaamsgewicht en BMI aan, maar de verdere waardes wijken gigantisch af
VP van 18% naar 26%
Spieren van 47% naar 32%
Water van 60% naar 53%

Komt er nu nóg een vraag bij, welke van de 2 zat er het dichts bij :9 Ik vind de waardes van de nieuwe weegschaal wel realistischer.

[ Voor 10% gewijzigd door metallicattim op 02-03-2020 13:30 ]

• wokkelz
joepP schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:17:
De sterksten hier zijn de oudjes, grappig. Genetics FTW! Ben zelf 41, nog weinig last van echte blessures, wel wat pijntjes gehad uiteraard, maar ben momenteel eventjes volledig vrij van kwaaltjes. Vroeger wel wat last gehad van knie, schouder en onderarm, maar niets dat na een maand of twee weer over ging. Ga gezien mijn leeftijd wel verstandiger om met mijn energie, en ik train eigenlijk nooit op >80% van 1RM. Kost ook teveel tijd qua warming up om het effect ervan te rechtvaardigen wat mij betreft trouwens.
Hoe moet ik me dat voorstellen trouwens? Je traint nooit op meer dan 80% van je 1RM, maar train je altijd dan op het zelfde gewicht of bouw je op vanaf 60% tot 80% en soms een 1RM test ofzo?

• Grudgie

Grudgie

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 1 / Pull
Deadlift / 1x5+x90kg (+5kg)
Lat Pulldown / 3x12x40kg (+2.5kg)
Cable Row / 3x12x35kg (+2.5kg)
Face Pull / 5x20x25kg (+2.5kg)
Hammer Curl / 4x12x14kg (+2kg)
DB Curl / 4x8x14kg (+2kg)

Cardio:
Loopband / 30 min. / 6% Incline / Snelheid 5.7

Gewicht
64,2 kg

• joepP
  • Niet online
wokkelz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Hoe moet ik me dat voorstellen trouwens? Je traint nooit op meer dan 80% van je 1RM, maar train je altijd dan op het zelfde gewicht of bouw je op vanaf 60% tot 80% en soms een 1RM test ofzo?
Ik doe weleens een 12RM test, de laatste keer was ~4 weken geleden. Dan pak ik de grote oefeningen met een gewicht wat ik verwacht 12x te doen, en kijk hoever ik kom. Deadlift was de vorige keer bijvoorbeeld 125kg, met nog wel 2 reps in de tank. Uitgaande van 14x125kg heb ik een 1RM van ~183kg volgens https://strengthlevel.com/one-rep-max-calculator. Ik denk niet dat ik dat haal overigens, want ik train nooit zo zwaar, maar als uitgangspunt voor andere trainingen werkt het prima.

Nu doe ik bijvoorbeeld sinds vorige week een programma met 3x per week fullbody, elke oefening 3x8 met 2:30 rust, op 70% van mijn (theoretisch) 1RM. In het geval van deadlift dus ~128kg, rond ik af naar 125kg. Als het laatste setje te makkelijk gaat verhoog ik het gewicht de volgende training. Op deze manier heb ik geen zware gewichten nodig met lange warming up, technisch matige reps en pijntjes achteraf. Uiteraard laat ik vast wel wat gains liggen op deze manier, maar zolang ik elke week netjes mijn ding doe ga ik toch wel vooruit. En als je geblesseerd raakt kan je vooruitgang helemaal wel vergeten. Wellicht zal ik over een tijdje wel weer wat zwaarder willen trainen, maar voor nu bevalt dit me prima.

Voor de vorm nog even mijn training van daarnet:
- Squat / 3x8x90kg (makkie -> volgende keer zwaarder)
- Bench / 3x8x85kg (max)
- Bend-over-row / 3x8x65kg (volgende keer zwaarder)
- Reverse flies / 3x12x8kg (prima)
- Lat pulldown / 3x8x65kg (max)
- Triceps pushdown / 3x12x30kg (max)

• joepP
  • Niet online
metallicattim schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:36:
Trouwens dit weekend een nieuwe weegschaal gekocht, de vorige was een drama met BT verbinding maken... De nieuwe geeft wel rond hetzelfde lichaamsgewicht en BMI aan, maar de verdere waardes wijken gigantisch af
VP van 18% naar 26%
Spieren van 47% naar 32%
Water van 60% naar 53%

Komt er nu nóg een vraag bij, welke van de 2 zat er het dichts bij :9 Ik vind de waardes van de nieuwe weegschaal wel realistischer.
Fijn voor je dat je rugpijn over is, hoop dat het zo blijft! Zonder pics kunnen we natuurlijk niets zeggen, post anders eens een shirtless. Als je durft ;)

• Grudgie

Grudgie

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 2 / Push
Bench press 5x5x67.5kg (+2.5kg)
Overhead press 3x12x20kg
Incline DB 3x12x16kg (+2kg)
Tricep pushdown 3x12x17.5kg (+2.5kg)
Overhead tricep ext 3x12x14kg (+2kg)
Lateral raise 3x20x10kg (+2kg)

Cardio:

Gewicht
64,6 kg

• joepP
  • Niet online
Vraagje, heeft iemand een tip voor een makkelijk lekker tussendoortje, minstens 20g proteine? Ik eet al een halve liter kwark, drie eieren en genoeg vlees per dag, dus wel iets anders dan dat. Eiwitrepen vind ik smerig en ik wil geen supplementen in mijn dieet. Bestaat er zoiets als een eiwitrijk vegan wholefood?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-12 16:26

lasharor

7 december 2004

Grudgie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:56:
Overhead press 3x12x20kg

Cardio:

Gewicht
64,6 kg
Ga je dit nu elke dag posten? 8)7

Ik doe hier trouwens 6x12 lateral raise als superset bij de tricep pushdown en overhead tricep extension. Ben ik nog wat eerder klaar. Zie niet direct een rede om dit niet zo te doen trouwens.

• Grudgie

Grudgie

lasharor schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Ga je dit nu elke dag posten? 8)7

Ik doe hier trouwens 6x12 lateral raise als superset bij de tricep pushdown en overhead tricep extension. Ben ik nog wat eerder klaar. Zie niet direct een rede om dit niet zo te doen trouwens.
Je moet doen wat jij zelf het fijnste vindt.

Wil mijn progressie ook wel niet posten. Doe ik het niet als jullie het irritant vinden. Ook prima. :)

• metallicattim
joepP schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:46:
Vraagje, heeft iemand een tip voor een makkelijk lekker tussendoortje, minstens 20g proteine? Ik eet al een halve liter kwark, drie eieren en genoeg vlees per dag, dus wel iets anders dan dat. Eiwitrepen vind ik smerig en ik wil geen supplementen in mijn dieet. Bestaat er zoiets als een eiwitrijk vegan wholefood?
100gram kaas 8) ong. 20gr eiwit, ±350kcal, (KH-vrij :+ ) makkelijk mee te nemen en super lekker, al zeg ik het zelf. Het is dan alleen niet vegan...

Wat betreft je vraag om een foto, die zal ik zondag (ons meetmoment) eff maken, want heb nu alleen een foto van start week 1 en sindsdien is er echt al enorme verandering zichtbaar, dus is niet meer representatief momenteel :)

• DBPMW
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12 19:28
joepP schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:46:
Noten bevatten veel proteïne. Met name pinda's, amandelen en pistache noten bevatten veel proteïne. Als je daar 100 gram van eet dan haal je de 20 gram proteïne.

• joepP
  • Niet online
DBPMW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Noten bevatten veel proteïne. Met name pinda's, amandelen en pistache noten bevatten veel proteïne. Als je daar 100 gram van eet dan haal je de 20 gram proteïne.
De hoeveelheid vet in noten is mij te hoog, ik moet dan 600kcal eten om 20g proteine binnen te krijgen.

@metallicattim Ik eet al genoeg kaas, maar bedankt voor de tip. Ideaal voedsel voor jou als keto lijkt me.

Voor nu heb ik vis-in-blik ingeslagen, twee boterhammen met 100g vis is 30+ gram proteine voor ~350-400kcal. Is niet vegan, de planeet huilt, maar voor nu is het prima. Als iemand nog andere tips heeft graag, maar vegan+lekker+makkelijk+veel proteine valt nog niet mee blijkbaar.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Heb even te veel last van mijn linkerschouder, het is zo erg geworden dat ik niets een incline press kan doen. Ik vermoed dat het de rotator cuff is. Dus ik ga even een week of twee/drie geen press oefeningen doen. Kijken of het een beetje revalideert.

Verder blijf ik gestaag afvallen en zat ik gisteren op 96,4 en dat betekent dat ik de laatste paar weken ongeveer een halve kg per week kwijt ben. Daar ben in best tevreden mee!
Grudgie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:56:
Overhead press 3x12x20kg

Cardio:

Gewicht
64,6 kg
Niet meer bij de gym geweest sinds sinds dinsdag?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Grudgie

Grudgie

Póg mo Thóin schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:33:

Niet meer bij de gym geweest sinds sinds dinsdag?
Jawel. Maar kreeg het gevoel dat sommige het irritant vonden dat ik het steeds ging posten. Dus vandaar dat ik er na niets meer heb gepost erover. :)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
* ByteMe_ kent het.... 2019 begon met maandenlang pijnlijke pees(pezen?) linkerarm. Na de verhuizing en teveel en te zwaar gesjouwd maandenlang rugpijn (eigen schuld, tja). En 2 weken terug weer die pijn in de linkerarm door een langdurige statische houding, ik was pissig dat het weer terugkwam. Gelukkig nu zo goed als weg. Ik merk bij diverse oefeningen dat m'n armen het niet altijd leuk vinden. Flyes bijvoorbeeld, rechterbovenarm pijntje, zelfs als ik de oefening zeer langzaam doe. Met deze oefening heb ik al lange tijd een vreemd drukkend gevoel op de borst wat bij een bepaalde houding getriggered wordt. Doe ik dumbell benchpress of weighted pushups, voel ik het juist helemaal niet.

Side lateral raise ben ik compleet mee gestopt, die heeft al vaker voor ellende gezorgd in de schouders. En deze week ook even geen extra beenoefeningen gedaan: linkerknie doet moeilijk :') Dus maar HIIT op de hometrainer gedaan. Ik ga ook gewoon niet meer naar de huisarts voor deze dingen: krijg je weer de 'neem rust' uitspraken. Een app met fysio oefeningen heeft me overigens wel erg geholpen bij mijn rug.

Maar ondanks de euvels, ben ik er elke keer weer bovenop gekomen, hoewel ik nu steeds meer met name voorzichtig ben met de rug: vandaag weer in de weer geweest met zandzakken, niet zwaar, maar die rug begon alweer langzaamaan te zeuren omdat ik in rap tempo die zakken over wilde pakken op de steekwagen, dus weer netjes de goede houding gedaan :+

Zolang ik train, zal er altijd iets weer pijn doen ben ik bang. Nu ik cut, train ik al lichter met meer reps, maar voor de bulk zal ik toch echt weer moeten oppassen.

Binnenkort ook weer een extra gewichten bestellen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• joepP
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:33:
Heb even te veel last van mijn linkerschouder, het is zo erg geworden dat ik niets een incline press kan doen. Ik vermoed dat het de rotator cuff is. Dus ik ga even een week of twee/drie geen press oefeningen doen. Kijken of het een beetje revalideert.

Verder blijf ik gestaag afvallen en zat ik gisteren op 96,4 en dat betekent dat ik de laatste paar weken ongeveer een halve kg per week kwijt ben. Daar ben in best tevreden mee!
Daar mag je zeker tevreden mee zijn. Ja, pijntjes, ze horen erbij, maar klote is het wel. Doe je wel goed opwarmen voor je push-oefeningen? Er zijn genoeg rotator-opwarm-oefeningen. Je hoeft er geen uren aan te besteden, maar 5 minuten dynamische warming up lijkt me minimaal. Voor nu kan je wellicht de oefeninge met half gewicht doen voor de doorbloeding, en verder extra focussen op benen/rug toch?
ByteMe_ schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:01:
Side lateral raise ben ik compleet mee gestopt, die heeft al vaker voor ellende gezorgd in de schouders. En deze week ook even geen extra beenoefeningen gedaan: linkerknie doet moeilijk :') Dus maar HIIT op de hometrainer gedaan. Ik ga ook gewoon niet meer naar de huisarts voor deze dingen: krijg je weer de 'neem rust' uitspraken. Een app met fysio oefeningen heeft me overigens wel erg geholpen bij mijn rug.
Side lateral raises zijn voor mij een absolute no-go. Ik kan de beweging sowieso al lastig soepel uitvoeren, het is net of er van alles niet lekker "past" in de schouder. Google vindt impingement, maar mezelf diagnosticeren vind ik een lastig iets, plus dat dit soort algemene diagnoses gebaseerd op louter klachten (zonder scans dus) ook niet echt falsificeerbaar zijn. Hoe dan ook, als ik zo dom ben om side-raises te doen krijg ik vaak last van mijn schouder de dag erna. Ik heb die flauwekul dus maar uit mijn schema gehaald. Ik moet trouwens ook oppassen met bicep-curls en triceps-pushdown, als die zwaar worden vinden mijn schouders het ook niet grappig.

[ Voor 3% gewijzigd door joepP op 07-03-2020 11:30 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grudgie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:45:
[...]

Jawel. Maar kreeg het gevoel dat sommige het irritant vonden dat ik het steeds ging posten. Dus vandaar dat ik er na niets meer heb gepost erover. :)
Niets van aantrekken, als jij dat wilt plaatsen hier, doe je dat.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

joepP schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Side lateral raises zijn voor mij een absolute no-go. Ik kan de beweging sowieso al lastig soepel uitvoeren, het is net of er van alles niet lekker "past" in de schouder. Google vindt impingement, maar mezelf diagnosticeren vind ik een lastig iets, plus dat dit soort algemene diagnoses gebaseerd op louter klachten (zonder scans dus) ook niet echt falsificeerbaar zijn. Hoe dan ook, als ik zo dom ben om side-raises te doen krijg ik vaak last van mijn schouder de dag erna. Ik heb die flauwekul dus maar uit mijn schema gehaald. Ik moet trouwens ook oppassen met bicep-curls en triceps-pushdown, als die zwaar worden vinden mijn schouders het ook niet grappig.
Hou je je duim hoger dan je pink en draai je je schouders ook echt open? Als je internal rotation hebt in je schouders (pink omhoog) dan kom je tegen die impigments aan. Lichtjes voorover buigen met je lichaam helpt ook, en dan met een laag gewicht.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als je veel blessures hebt: probeer Gowodmobility eens een maandje gratis...

• Póg mo Thóin
  • Niet online
@joepP opwarmen doe ik zeker weten! Ik ben al vaak 20 minuten bezig voordat ik aan mijn work sets begin. Maar wat betreft de rotator cuff; daar heb ik al jaren (15+) af en aan last van. Zelfs alleen mijn arm optillen boven mijn schouder doet nu al pijn, en het is de laatste weken alleen maar erger geworden. Even een beetje rust kan geen kwaad. En inderdaad, nu gewoon lekker benen en rug doen!
Trouwens, sinds ik deze goede warmups doe merk ik dat ik veel minder pijntjes en kwaaltjes oploop!

@Grudgie gewoon blijven posten! 👍

• joepP
  • Niet online
@Póg mo Thóin Hoe slaap je? Als je op je zij slaapt, met je arm onder je kussen door, en je matras is hard, dan vraag je om problemen. Heb daar zelf een keer maanden mee aan de kant gestaan, thuis kwam ik er nog mee weg (zacht matras, dik kussen), maar op vakantie met een hard matras en dun kussen heb ik een keer flink verkeerd gelegen. Met een hele nare blessure tot gevolg.

@Vuvuzela Dank voor de tip. Als ik het ooit (big if!) weer eens ga proberen zal ik daarop letten. Duim hoog, schouders open, licht voorover. Check! Laag gewicht deed ik trouwens al, anders loopt het helemaal niet soepel. Overigens weet ik niet hoe nuttig die side-raises nou eigenlijk zijn, met military press neem je de zijkant ook wel aardig mee lijkt me?

• Póg mo Thóin
  • Niet online
@joepP holy shit! Misschien heb je gelijk! Ik slaap inderdaad op mijn zij en doe vaak mijn arm onder mijn kussen. Én ik heb een gaar matras!
Ik zal dit even moeten onderzoeken! Thanks voor de tip!

• Grudgie

Grudgie

@Hackus @Póg mo Thóin Dank jullie wel. Dan blijf ik het lekker posten :)

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 3 / Legs
Squat / 5x5x72.5kg (+2.5kg)
Romanian deadlift / 3x12x42.5kg (+2.5kg)
Leg press / 3x12x110kg (+5kg)
Calf raise / 5x12x55kg (+5kg)

Cardio:

Gewicht
64,8 kg

----------------------------------------------------------------

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 4 / Rust

Gewicht
64,3 kg

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 5 / Pull
BB Row / 3x5x60kg (+2.5kg)
Lat Pulldown / 3x12x40kg (+2,5kg)
Cable Row / 3x12x35kg (+2.5kg)
Face Pull / 5x20x25kg (+2.5kg)
Hammer Curl / 4x12x14kg (+2kg)
DB Curl / 4x10x14kg (+2kg)

Gewicht
63,9 kg

Cardio:
Loopband / 30 min. / 6% Incline / Snelheid 5.7

---------------------------------------------------------------------

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 6 / Push
Overhead press / 5x5x30kg (+2.5kg)
Bench press / 3x12x42.5kg (+2.5kg)
Incline DB / 3x12x16kg (+2kg)
Tricep pushdown / 3x12x17.5kg (+2.5kg)
Overhead tricep ext / 3x12x14kg (+2kg)
Lateral raise / 3x25x10kg (+2kg)

Gewicht
64,5 kg

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

YouTube: Full Live Stream | Arnold Strongman Classic 2020 - Day 2
Verspreid over vanavond nog 3 strongman events. Thor wil het deadlift record van Eddie Hall (500kg) verbreken.

Ik hoop dat Kieliszkowski wint. Staat nu nog op 1 maar DL is niet echt zijn ding.. gok dat hij 5e wordt maar als hij de andere 2 events weer wint kan het spannend worden.

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-12 20:13
Thx!
Ik volg het yt channel van Hafthor al een tijd. Sympathieke vent, hoop dat hij het haalt. Martins Licis is ook leuk om te volgen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Frame Cary om 20:45u

Mateusz Kieliszkowski In 7 sec. Mooie prestatie met zijn 26j.

Haftor verzaakte,en liet de carry vaker vallen

[ Voor 75% gewijzigd door Hackus op 07-03-2020 21:06 ]

• wokkelz
Maar ze deadlifeten bij de Arnold classic niet met dezelfde bar toch?

• Grudgie

Grudgie

PPL 6 days / Week 4 of 12 / Dag 7 / Legs
Squat / 5x5x72.5kg (+2.5kg)
Romanian deadlift / 3x12x42.5kg (+2.5kg)
Leg press / 3x12x110kg (+5kg)
Calf raise / 5x12x55kg (+5kg)

Gewicht
Vergeten vanmorgen te wegen.

Weekoverzicht gewicht
Week 01: 67,5 kg
Week 02: 66,2 kg
Week 03: 65,9 kg
Week 04: 66,3 kg
Week 05: 66,1 kg
Week 06: 65,4 kg
Week 07: 64,9 kg
Week 08: 64,3 kg
Week 09: 64,5 kg
Week 10: 64,4 kg

Vanaf week 11 ga ik mijn kcal verlagen naar 2.000 kcal en cardio verhogen naar 20 min.
Kijken wat dat doet met het gewicht.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Dit topic had ik nog niet ontdekt. Ben nu sinds august 2019 serieus aan het sporten, 5 dagen in de week. Ik volg nSuns 5/3/1 met success.

Hiermee begon ik in augustus:

Lichaamsgewicht: 83,5kg (nu 76,8kg). Body fat op 83.5kg weet ik niet, maar ik ben 77kg met 18,5% geweest terwijl ik nu 77kg en 15,5% ben. Gemeten met een weegschaal, dus niet zo nauwkeurig denk ik.

Bench Press: 72,5kg x 3 (nu 95kg x 3)
Sumo Deadlift: 80kg x 3 (nu 135kg x 3)
Squat: 80kg x 5 (nu 120kg x 2)
Overhead Press: 50kg x 3 (nu 60kg x 2)

Gewicht ging redelijk snel van 83kg naar 77kg in november en toen weer naar 80kg in begin februari, nu 5 weken aan het cutten weer en ongeveer 3% body fat kwijt terwijl mijn lifts gelijk blijven of zelfs stijgen. We gaan nog een paar weekjes door.

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn19 op 09-03-2020 06:40 . Reden: body fat toegevoegd ]

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:53
Martijn19 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 06:38:
Dit topic had ik nog niet ontdekt. Ben nu sinds august 2019 serieus aan het sporten, 5 dagen in de week. Ik volg nSuns 5/3/1 met success.

Hiermee begon ik in augustus:

Lichaamsgewicht: 83,5kg (nu 76,8kg). Body fat op 83.5kg weet ik niet, maar ik ben 77kg met 18,5% geweest terwijl ik nu 77kg en 15,5% ben. Gemeten met een weegschaal, dus niet zo nauwkeurig denk ik.

Bench Press: 72,5kg x 3 (nu 95kg x 3)
Sumo Deadlift: 80kg x 3 (nu 135kg x 3)
Squat: 80kg x 5 (nu 120kg x 2)
Overhead Press: 50kg x 3 (nu 60kg x 2)

Gewicht ging redelijk snel van 83kg naar 77kg in november en toen weer naar 80kg in begin februari, nu 5 weken aan het cutten weer en ongeveer 3% body fat kwijt terwijl mijn lifts gelijk blijven of zelfs stijgen. We gaan nog een paar weekjes door.
Welkom! Leuk dat je ook je ervaringen deelt.

Even voor de context: Hoe lang ben je, wat zijn je doelen en om welke reden heb je gekozen voor de sumo deadlift?

• Martijn19
mefjoew schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Welkom! Leuk dat je ook je ervaringen deelt.

Even voor de context: Hoe lang ben je, wat zijn je doelen en om welke reden heb je gekozen voor de sumo deadlift?
Bedankt!

Lengte is 178cm. Ik ben naar sumo deadlift geswitched omdat ik vaak onderrug pijn had met de gewone deadlift. Waarschijnlijk stukje flexibiliteit, foute vorm of iets dergelijks maar aangezien de sumo deadlift zoveel beter ging zag ik geen reden om terug te gaan.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Goed bezig @Martijn19 ! Hoe ga je om met voeding in het weekend? Blijf je strikt aan het plan? Of cheat je wel eens?

Ik heb het idee dat mijn cheat momenten 'te gortig' zijn waardoor ik, gedeeltelijk, stagneer.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
96.1 vanochtend! Dus dat gaat nog steeds de goede kant op voor mij. Ik blijf afvallen en heb geen honger en in de gym gaat alles lekker! Win/win/win!

Zometeen naar de sportschool voor deadlifts en andere pull oefeningen! *O*

• Martijn19
the-edge schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:23:
Goed bezig @Martijn19 ! Hoe ga je om met voeding in het weekend? Blijf je strikt aan het plan? Of cheat je wel eens?

Ik heb het idee dat mijn cheat momenten 'te gortig' zijn waardoor ik, gedeeltelijk, stagneer.
Ik heb moeite om een deficit vol te houden! Als ik cheat dan ga ik ook tekeer :P ik eet normaal 2600-2800 kcal per dag (1.5 uur krachttraining + 1 uur stair master, dus ik verbrand genoeg) maar in het weekend gelijk 3 dagen 4000kcal per dag, dan schiet het natuurlijk niet op 8)7

Merk dat ik nu wel een beetje mijn max met afvallen heb bereikt zonder echt moeite te doen, nu moet ik me echt inhouden als ik die 6 pack wil. 77-78kg wat ik nu ben met 16% bodyfat is mijn comfort level. Maar ik zou graag wat meer vet kwijt willen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn19 op 10-03-2020 12:38 ]

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Nog lager in je kcals gaan dan?

Ik zit rond 2200 en ik heb niet het idee dat ik te weinig binnenkrijg.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gZrQjRq.png

Wat eet je zoal nu dan op een dag?

[ Voor 83% gewijzigd door Póg mo Thóin op 12-03-2020 10:58 ]

• the-edge
Een klein beetje mijn stats :)

Ik zit op 1950 kcal met een gewicht van 89kg lengte 186.
Waarvan 171 gr eiwitten (net geen 2 gr per kg lichaamsgewicht), 76 gr vet (maximaal) en 146 gr koolhydraten (max)

Inderdaad hier ook 6 dagen perfect gegeten, netjes gesport (CrossFit 2x in de week en 2x in de week krachttraining), die 7e dag ga ik ook redelijk los. Het probleem zit hem dan met name in de suikers (snoepjes, koekjes).

Ik zie het vet zeg maar op mijn lichaam minder worden, probleemgebied is rond de navel en 'love handles'. Die zullen er als aller laatste afgaan. Of zal ik nog meer moeten trainen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Póg mo Thóin je vet is voor iemand van 1.60m of 61kg bij een gezond gewicht.(beetje weinig)
Als je rijst eet dan zilvervliesrijst, dat is beter voor je bloedsuikerspiegel dan witte rijst. Verder zou ik in de ochtend meer langzame carbs nemen ipv de avond na het trainen. dan doe je weinig meer, en heb dat niet nodig. banaan heb je ook niet nodig voor zgn energie om te trainen. Ik zou je vetten en eiwit wat omhoog gooien en de rijst in de avond en banaan skippen, of banaan bij ontbijt

• mefjoew
the-edge schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:57:

Weet niet of iemand hier al eerder feedback op heeft gegeven, maar dat is echt heel erg weinig.. Ben geen expert, maar meen te 'weten' dat zo'n lage inname ook averechts kan werken. Of dat de werkelijke inname hoger ligt dan hetgeen geschat wordt. Hoe ben je tot deze hoeveelheid gekomen? En heb je weleens getest wat er gebeurt als je rond de 2500 Kcal zit? Ligt er natuurlijk aan wat je verder allemaal onderneemt ook, dus suggereer niet dat je 'zomaar' moet verhogen naar dat aantal.

• the-edge
mefjoew schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Weet niet of iemand hier al eerder feedback op heeft gegeven, maar dat is echt heel erg weinig.. Ben geen expert, maar meen te 'weten' dat zo'n lage inname ook averechts kan werken. Of dat de werkelijke inname hoger ligt dan hetgeen geschat wordt. Hoe ben je tot deze hoeveelheid gekomen? En heb je weleens getest wat er gebeurt als je rond de 2500 Kcal zit? Ligt er natuurlijk aan wat je verder allemaal onderneemt ook, dus suggereer niet dat je 'zomaar' moet verhogen naar dat aantal.
Dat het een averechts effect heeft is mij ook niet bekend, ik ben nog eens na gaan rekenen (via de caloriebhoefte calculator van cleannutrition.nl). Daar kom ik idd met mijn 'stats' uit op:

VETVERLIES/DROOG TRAINEN
2167Caloriebehoefte
220Eiwitten (g)
70Vetten (g)
164Koolhydraten (g)

Dat zijn wel even andere cijfers inderdaad :X
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat een hogere calorieinname voor me doet, aangezien ik dit al een flinke tijd doe (rond de 2000).

[ Voor 7% gewijzigd door the-edge op 10-03-2020 15:07 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:47:
Nog lager in je kcals gaan dan?

Ik zit rond 2200 en ik heb niet het idee dat ik te weinig binnenkrijg.
[Afbeelding]

Wat eet je zoal nu dan op een dag?
Mis ik geen dingen in dat schema? Ik zie dat je pindakaas met bessen en oats eet, maar neem aan dat je er dan ook kwark/melk bij doet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:21:
@Póg mo Thóin je vet is voor iemand van 1.60m of 61kg bij een gezond gewicht.(beetje weinig)
Aha, ik hield 0.66 gram vet per kg lichaamsgewicht aan. Ik kan dat uiteraard hoger doen en de carbs omlaag. Eens kijken hoe dat gaat.
Als je rijst eet dan zilvervliesrijst, dat is beter voor je bloedsuikerspiegel dan witte rijst.
Het is witte rijst, omdat ik het lekkerder vind. Het is denk ik ook belangrijk om ook gewoon een klein beetje te genieten. Maar ik al eens 50/50 doen.
Verder zou ik in de ochtend meer langzame carbs nemen ipv de avond na het trainen. dan doe je weinig meer, en heb dat niet nodig. banaan heb je ook niet nodig voor zgn energie om te trainen. Ik zou je vetten en eiwit wat omhoog gooien en de rijst in de avond en banaan skippen, of banaan bij ontbijt
De reden van de banaan is eigenlijk om mijn carbs omhoog te gooien en als snack tussen lunch en avondeten. In principe doe ik aan IIFYM. Maar thanks voor de tips, ik zal het eens bekijken!
DennusB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:28:
[...]

Mis ik geen dingen in dat schema?
Het enige dat eigenlijk mis zijn de groenten, daar eet ik zoveel als ik kan van en die tel ik niet mee in m'n macros.
Ik zie dat je pindakaas met bessen en oats eet, maar neem aan dat je er dan ook kwark/melk bij doet?
Ik doe een schepje havermout met best veel water in een pannetje, even koken, en daarna voeg ik bevroren bessen en pindakaas toe. Geen behoefte aan melk op die manier. Ik vind het megalekker!

Thanks voor het meedenken!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

the-edge schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Dat het een averechts effect heeft is mij ook niet bekend, ik ben nog eens na gaan rekenen (via de caloriebhoefte calculator van cleannutrition.nl). Daar kom ik idd met mijn 'stats' uit op:

VETVERLIES/DROOG TRAINEN
2167Caloriebehoefte
220Eiwitten (g)
70Vetten (g)
164Koolhydraten (g)

Dat zijn wel even andere cijfers inderdaad :X
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat een hogere calorieinname voor me doet, aangezien ik dit al een flinke tijd doe (rond de 2000).
Wat is je gemiddelde van kcal per dag over een week als je je cheatday(s) er bij rekent? Als je zegt fors te cheaten kan daar best 300 verschil kcal in zitten.

@Póg mo Thóin Witte rijst is prima. Als je er een hoop kip en groentes bij eet dan is dat stijgen van je bloedsuiker niet meer zo spannend.

• the-edge
Vuvuzela schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Wat is je gemiddelde van kcal per dag over een week als je je cheatday(s) er bij rekent? Als je zegt fors te cheaten kan daar best 300 verschil kcal in zitten.

@Póg mo Thóin Witte rijst is prima. Als je er een hoop kip en groentes bij eet dan is dat stijgen van je bloedsuiker niet meer zo spannend.
Dan kom ik nog niet uit op 2300kcal per dag (2285 ongeveer).
Over 7 dagen is het gemiddelde niet slecht. Misschien 6 dagen iets meer eten en die 7e dag minder cheaten om meer stabiliteit te krijgen?

• joepP
  • Niet online
the-edge schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:57:

Waarvan 171 gr eiwitten (net geen 2 gr per kg lichaamsgewicht), 76 gr vet (maximaal) en 146 gr koolhydraten (max)

Inderdaad hier ook 6 dagen perfect gegeten, netjes gesport (CrossFit 2x in de week en 2x in de week krachttraining), die 7e dag ga ik ook redelijk los. Het probleem zit hem dan met name in de suikers (snoepjes, koekjes).

Ik zie het vet zeg maar op mijn lichaam minder worden, probleemgebied is rond de navel en 'love handles'. Die zullen er als aller laatste afgaan. Of zal ik nog meer moeten trainen?
Het heeft natuurlijk geen zin om te zeggen dat je 1950 kcal eet, exact je eiwitten en alles gaat wegen, om daarna te eenmaal per week te bingen op meuk. Eet dan gewoon elke 2500kcal en gedraag je een beetje. Je moet de impact van dat overeten trouwens echt niet onderschatten! Als je elke dag ~500kcal in de min zit zou je 0.5kg/week moeten afvallen. Echter, als je zaterdagavond de kroeg in gaat, 15+ bier drinkt en daarna een bak shoarma naar binnen gaat harken dan heb je zo 3000kcal geplust. Zondag nog even lekker brak friet eten en je hele voortgang is weg.

Als je toewijding niet matcht met je ambitie wordt het nooit wat ;)

• the-edge
Je schetst het uiteraard ontzettend overdreven, maar je punt is duidelijk. Cheaten breekt af van wat je 6 dagen netjes hebt gedaan. Goede feedback, waarvoor dank.

Ik wil proberen om 6 dagen iets meer te gaan eten en de 7e dag nog beter op te gaan letten.

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Kan je vrolijk doortrainen, of is jouw gym nu op slot vanwege het coronagevaar?

Gains, bye bye :/

[ Voor 7% gewijzigd door Shaffy op 14-03-2020 00:30 ]

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Shaffy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:29:
Kan je vrolijk doortrainen, of is jouw gym nu op slot vanwege het coronagevaar?

Gains, bye bye :/
Ik heb dinsdag besloten om een paar weken de gym te vermijden. Dus nu doe ik een beetje calisthenics bij de pull-up bars in het park hier.
Zo hoop ik toch een beetje in vorm te blijven!

Mijn routine bestaat uit een selectie van de volgende oefeningen:
Pull-ups
Chin-ups
Jump muscle ups

Dips
Straight bar dips

Push-ups
Planche push-ups
Clapping Push-ups

Sit-ups
Hanging Leg raises
Russian Twists
Leg flutters
V-ups

Plank
Hollow Hold
Archer Hold

Pistol squats
Lunges
Calf raises
Split squats
Single leg box squats (do not toch ground)

Burpees
Mountain climbers
Jumping Jacks

Jumping Air Squats
Alternating Jumping Lunges
High Knee Tucks jumps
Vertical jump
Horizontal jump
Depth jumps
Box jumps
Single leg jumps

• joepP
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb dinsdag besloten om een paar weken de gym te vermijden. Dus nu doe ik een beetje calisthenics bij de pull-up bars in het park hier.
Zo hoop ik toch een beetje in vorm te blijven!
Maar prima plan toch? Zolang je in beweging blijft en goed op je eten let zal het afvallen gewoon doorgaan. Wellicht is het ook wel lekker om eens iets anders te doen tijdelijk. Wel even ontsmetten voor gebruik dan he ;)

Ik heb gelukkig een homegym, altijd open, en geen zweet/virussen/bacterien van anderen :P

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

jij kunt deze oefeningen? Vooral planche push ups zijn nogal moeilijk

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:01:
[...]

jij kunt deze oefeningen? Vooral planche push ups zijn nogal moeilijk
De planche push-up kan ik zeker weten niet! Dat is een copy/paste foutje.

Sowieso doe ik deze paar weken geen dips- en borstoefeningen zodat mijn rotator cuff een beetje kan herstellen.

De pistol squat is moeilijk. Ik zorg dat ik rustig zak en niet te diep ga (tot net onder parallel) en duw dan weer omhoog. Ik zorg wel dat ik naast een paal of iets dergelijks sta wanneer ik het uitvoer. Ik merk vooral dat balanceren op mijn rechterbeen moeilijk is!

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

joepP schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb gelukkig een homegym, altijd open, en geen zweet/virussen/bacterien van anderen :P
Dat lijkt me wel heel relaxed, maar hoeveel heb je nodig als je thuis traint? Ik denk dan meteen aan een bankje en dumbells en zo'n stang die je in de deurstijl kan hangen voor pull-ups. Maar dan heb je nog niets om te squatten.

Heb jij misschien een foto/omschrijving van jouw homegym?

• joepP
  • Niet online
Tuurlijk.

Van links naar rechts:
- Dumbells tot 30kg (zwaarder is duur!)
- Ergometer (staand)
- Bumperplates, 2x0.5/1/2/2.5/5/10/15/20/25
- Barbells en hulpstukken
- Halfrack met latpulley & seated row
- Bankje
- Rubberen tegels op de vloer inzake bonken

Ik kan alles veilig doen met de steunen in het rack, enige oefening die ik mis zijn dips. En dingen als legpress & legextension natuurlijk, maar die boeien me niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0evWZdR3u9s_kMW0Y78ULTDeqUM=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/3TsbPL3ZY5tlShIRpmXK9Rzi.jpg?f=fotoalbum_medium

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

joepP schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:32:
Tuurlijk.

Van links naar rechts:
- Dumbells tot 30kg (zwaarder is duur!)
- Ergometer (staand)
- Bumperplates, 2x0.5/1/2/2.5/5/10/15/20/25
- Barbells en hulpstukken
- Halfrack met latpulley & seated row
- Bankje
- Rubberen tegels op de vloer inzake bonken

Ik kan alles veilig doen met de steunen in het rack, enige oefening die ik mis zijn dips. En dingen als legpress & legextension natuurlijk, maar die boeien me niet.

[Afbeelding]
Nice :) Valt me eigenlijk best mee hoeveel ruimte het inneemt!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
https://www.fitforfree.nl/clubs-tot-nader-order-gesloten

Ik had de luxe om op mijn werk te mogen trainen maar vanwege Corona hebben ze dit afgesloten.

Afgelopen vrijdag een maand abonnement bij fitforfree afgesloten en nu zijn die ook dicht. Wellicht had ik dit aan moeten zien komen...

Dan maar wat oefeningen voor thuis gaan zoeken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gelukkig kan ik bij mijn fysio trainen als ik thuis niet 'uitkom'.(bevriend)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gelet op de quarantaine: iemand tips voor een goede pull up stang voor in je huis, die je in een deurkozijn zet?

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 12:38

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oo3u4OPxFmw-Z_8jCxD1uSyYIAw=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/revpSxpzAf2lWgDbhuSolUv3.jpg?f=fotoalbum_medium

ik moet mijzelf gelukkig prijzen. Ik kan thuiswerken, thuis trainen en ik heb wc papier :-) . Ik kan alles doen. Ik heb een bankje. en ik heb totaal 207,5kg. een set dumbels tot 15kg per stuk, kettlebells tot 20kg, optrekstang in huis. foamroller en zelfs een massagetafel en vrouw die kan masseren. Gister voor het laatse getraind in mijn crossfit box. had nog een kleine pr. 2x160kg 2 sec. paused squat. zat meer in maar ik acht het wat rustiger te houden aangezien je immumsysteem na een zeer zware training één tot een aantal uren verzwakt kan zijn. je denkt gezond te zijn maar je weet t niet. zal je net zien dat je er niet vanaf komt met milde klachten en op ic aan de beademing moet. ik douche wel koud al 2 jaar, af en toe een ijsbad van wim hof. Ik heb sindsdien geen griep meer gehad. voorheen wel 2/3x per jaar.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• metallicattim
Requiem19 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:26:
Gelet op de quarantaine: iemand tips voor een goede pull up stang voor in je huis, die je in een deurkozijn zet?
Ik heb er nog een te koop ;) €10
Gaat om dit model:
Afbeeldingslocatie: https://www.betersport.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/r/iron-gym-xtreme-stock-photo.jpg

Ik doe hem weg omdat ik hem in mijn huis niet echt kan gebruiken, of de deur moet dichtblijven (katten) of er staat een trap/muur in de weg :P
Ik heb nu eentje gekocht die je tussen de deur kunt draaien, ook erg handig, maar wel beperkt qua gripmogelijkheden.

In plaats van sporten, ga ik maar in de tuin werken... moet o.a. 2 boompjes kappen, leg ik die maar in mijn nek :P

[ Voor 30% gewijzigd door metallicattim op 16-03-2020 08:07 ]

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-12 14:00
Hier tot 1 april de gym gesloten. Ze hebben ook wat klimrekken buiten, dus misschien dat ik daar wat kan doen de komende weken. En anders bodyweight oefeningen thuis uitvoeren. Naja 2 weken rust is misschien ook niet heel erg. Iedereen kan nu goed herstellen. Zal je zien dat je na deze toestand ineens veel sneller sterker wordt :p

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• the-edge
Ik heb gelukkig ook een power rack met voldoende gewichten, een bankje, ab roller, dumbbell setje en een kb van 20kg. Met een beetje creativiteit kom ik sterker uit quarantaine toen ik erin ging :)

Daarnaast publiceert mijn CrossFit box thuiswerkouts (voornamelijk lichaamsgewicht waarschijnlijk).

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik heb deze video bekeken en hoop daar wat inspiratie uit te halen. Al is het best een pittige workout! Misschien een beetje te pittig voor mij :X

YouTube: The PERFECT Home Workout (Sets and Reps Included)

• André
  • Laatst online: 03-12 12:09

André

Analytics dude

Póg mo Thóin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:47:
Ik heb deze video bekeken en hoop daar wat inspiratie uit te halen. Al is het best een pittige workout! Misschien een beetje te pittig voor mij :X

Die wil ik begin van de avond doen, meeste moet lukken met de Crossfit ervaring. Handstand pushups bijvoorbeeld, ben benieuwd.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik ben benieuwd!

EDIT: Nou, ik heb net 2 rondes van het volgende achter de rug:
1. SQUAT / ANTERIOR (1 MINUTE PER EXERCISE / REST-PAUSE IF NEEDED)
Alt. Single Leg Box Squats
1 1/2 Bottomed Out Squats (to failure)
Jump Squats

2. UPPER PUSH (1 MINUTE PER EXERCISE / REST-PAUSE IF NEEDED)
Handstand Pushups OR Power Pushaways
Rotational Pushups OR Knee Rotational Pushups
Cobra Pushups (long head contracted) OR Knee Cobra Pushups

3. HINGE / POSTERIOR (1 MINUTE PER EXERCISE / REST-PAUSE IF NEEDED)
Alt. Single Leg Heel Touch Squats
Alt. Sprinter Lunges
Plyo Sprinter Lunges

4. UPPER PULL (1 MINUTE PER EXERCISE / REST-PAUSE IF NEEDED)
Pullups OR Seated Pullups
Human Pullovers
Inverted Chin Curls

5. ABS (1 MINUTE PER EXERCISE / REST-PAUSE IF NEEDED)
Reverse Corkscrews
Black Widow Knee Slides
Levitation Crunches
En ik moet zeggen dat het ZWAAR was voor mij. Gewoon vermoeiend, maar vooral ook technisch gezien een uitdaging. De borstoefeningen heb ik met geen mogelijkheid correct uit kunnen voeren. Ik miste gewoon de coördinatie dus ik zal daar op moeten trainen.
Ook kan ik met geen mogelijkheid 60 seconden lang pull-ups doen. Ik heb er ongeveer 12 gedaan en heb de rest daarna op een lagere bar gedaan al steunend op de grond.

Maar verder vond ik het een hele fijne training en een leuke afwisseling van hoe ik normaal train! We zullen zien hoe ik er over paar weken over denk! al doen mijn abs nu wel veel pijn :9

[ Voor 97% gewijzigd door Póg mo Thóin op 16-03-2020 16:09 ]

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:36
Hier overgestapt op thuis trainen met dumbbells. Wel steeds schijfjes wisselen voor de verschillende oefeningen...

Was eigenlijk net van plan om mijn 'tussen' resultaten te gaan posten.
Ik ben op 30 december gestart met starting strength programma voor drie keer in de week met dus afwisselende A en B workouts (alles 3x5, behalve de DL 1x5). Na vijf weken fase 1 ben ik op 3 februari gestart met fase 2 en die had ik eigenlijk nog tot eind mei willen volhouden, maar daar gooit Corona roet in het eten.

Progressie die ik tot nu toe geboekt heb:

SQ: begonnen met een kettlebel van 6kg, nu 75kg
OHP: start 5kg nu 35kg
BP: start 10kg nu 45kg
DL: start 17,5kg nu 105kg
PC: kwam in fase twee erbij, start 20kg nu 35kg (maar nog veel aan het werken aan netjes uitvoeren)

Dit alles bij gelijk blijvend gewicht van 75kg en 1,82m voor een persoon van 47 jaar die jaren niet gesport had ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Snowmiss op 16-03-2020 22:14 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:04
PM_Petrol schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:08:
Hier tot 1 april de gym gesloten. Ze hebben ook wat klimrekken buiten, dus misschien dat ik daar wat kan doen de komende weken. En anders bodyweight oefeningen thuis uitvoeren. Naja 2 weken rust is misschien ook niet heel erg. Iedereen kan nu goed herstellen. Zal je zien dat je na deze toestand ineens veel sneller sterker wordt :p
hier tot 6 april :|

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Aangezien de gym bij mij tot zeker 6 april dicht zit vond ik dit wel een goede video. Aan de reacties te zien zijn we niet de enige haha.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:01

jacobras

Developer

Snowmiss schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:32:
Hier overgestapt op thuis trainen met dumbbells. Wel steeds schijfjes wisselen voor de verschillende oefeningen...
Dit ja. Ik heb twee dumbbells met 4x5kg/4x2.5kg/4x1.25kg. Er zit zo'n vlindervormig draaiding bij dat nodig is ook om de boel vast te draaien.. flink wat gedoe.

En de pianokruk als bench gebruiken werkte ook niet helemaal :+

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• wokkelz
Het enige wat ik in huis heb is een EZ bar (geen idee hoe zwaar) met 4x 2.25kg 2x1.75kg 4x1.25kg en 2x0.75kg schijfjes.
Kan ik iig eea mee doen.
Enige probleem met body weight oefeningen zoals push ups/dips is dat ik gigantisch stekende pijn bij mn triceps aanhechting/elleboog heb.. Verder lukt de rest wel gelukkig, niet ideaal maar we kunnen iets doen.

• mefjoew

Net Workout A gedaan van deze gast, KNETTERGEK. Ga helemaal kapot en dan houd ik nog onbedoelde pauzes tussen de oefeningen in. Twee volledige sets gedaan en 55 minuten bezig geweest. Volgens die knakkert zelf kan je dan drie volledige sets doen.. Zal aan mij liggen, maar vind dit vrij heftig 8)7

Verwijderd

mefjoew schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:16:
[...]

Net Workout A gedaan van deze gast, KNETTERGEK. Ga helemaal kapot en dan houd ik nog onbedoelde pauzes tussen de oefeningen in. Twee volledige sets gedaan en 55 minuten bezig geweest. Volgens die knakkert zelf kan je dan drie volledige sets doen.. Zal aan mij liggen, maar vind dit vrij heftig 8)7
Niks mee toch, gewoon lekker kapot gaan.
Als de gyms weer open zijn zul je blij zijn dat je dit hebt gedaan. Ik durf te wedden dat heel veel mensen stoppen met trainen, of hooguit thuis twee keer iets doen.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
mefjoew schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:16:
[...]

Ik heb er ook ongeveer zolang over gedaan. Mensen die dit 3 keer kunnen in een uur zijn echt megafit!

Nou, morgen ga ik B doen! Ik heb er zin in!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Als de gyms weer open zijn zul je blij zijn dat je dit hebt gedaan. Ik durf te wedden dat heel veel mensen stoppen met trainen, of hooguit thuis twee keer iets doen.
Inderdaad, niets mis mee. Maar het punt is dat we het niet konden bijhouden :'( het was echt zwaar!
Dit zet wel even in perspectief dat ik nog een lange weg te gaan heb voordat ik mezelf echt fit kan noemen!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:36
jacobras schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:01:
[...]

Dit ja. Ik heb twee dumbbells met 4x5kg/4x2.5kg/4x1.25kg. Er zit zo'n vlindervormig draaiding bij dat nodig is ook om de boel vast te draaien.. flink wat gedoe.
Ik heb twee paar liggen. Een licht setje en een zwaar, maar dan nog blijf ook ik die vlindermoer op en neer draaien...

Wil wel ook een keer schijven van 5kg ervoor aanschaffen. Heb nu 3kg/2kg/1kg en 0,5 kg en dat al ruim ruim 30 jaar maar nu eindelijk worden ze echt gebruikt 😜

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:45:
[...]

in mijn optiek is daar wel degelijk wat mis mee, rustig aan beginnen om blessures en overbelasting te voorkomen. Ik heb zelf geregeld gehad dat ik overbelast werd en blessures kreeg omdat ik teveel deed.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1 ... 23 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.