Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zenix schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:43:
Ik zag dat hier laatst weer over dumbells ging, deze van Tunturi zijn ook wel aantrekkelijk:
https://www.tunturi.com/n...elbare-dumbbell-28kg.html

Deze zijn hetzelfde als de Zipro, Eisenlink enz, maar dan hexagonaal, waardoor de dumbells wat meer in balans voelen. Ook uit te breiden met kettlebell en barbell en te koop bij diverse winkels. Wel een goede om in de gaten te houden als die nog in de aanbieding komt.

Met dit soort dumbells weet je wel dat het niet stuk gaat.
Met die Tunturi Rapid loop je gewoon nog steeds te schroeven en met losse schijven te klooien. Het enige voordeel is dat hij niet helemaal los moet zoals je bij een reguliere moer hebt.

Daarnaast vind ik stappen van 4 kg ook best groot. Ja ze adverteren met 2, maar dan heb je aan één kant een schijf meer dan aan de andere kant. Dat lijkt mij niet echt lekker voor de balans.
Alle nuobell en trulap, en namaak moet je vermijden, die dingen zijn zo complex en met keer laten vallen is het over. Gewoon Powerblock, Rep Quickdraws en Reppins, Iron Master of de clonen daarvan zoals de Zipro, Eisenlink of die Tunturi hierboven. Die kan je gewoon lekker laten vallen zonder zorgen en dat is toch wel lekker.
Tja, de complexiteit maakt wel dat ze als enige écht snel te verstellen zijn. De rest is veel meer een compromis. Leuk als je per se met dumbbels wilt gooien, maar daar ben ik toch al niet van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:23

Zenix

BOE!

Gonadan schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:02:
[...]

Met die Tunturi Rapid loop je gewoon nog steeds te schroeven en met losse schijven te klooien. Het enige voordeel is dat hij niet helemaal los moet zoals je bij een reguliere moer hebt.

Daarnaast vind ik stappen van 4 kg ook best groot. Ja ze adverteren met 2, maar dan heb je aan één kant een schijf meer dan aan de andere kant. Dat lijkt mij niet echt lekker voor de balans.

[...]

Tja, de complexiteit maakt wel dat ze als enige écht snel te verstellen zijn. De rest is veel meer een compromis. Leuk als je per se met dumbbels wilt gooien, maar daar ben ik toch al niet van.
De powerblock, Quickdraws en reppins zijn ook snel en vergelijkbaar qua prijs met nuobell, geen reden on daarvoor te kiezen.

Die tunturi zijn wel het meest duurzaam en goedkoopste maar iets langzamer inderdaad.

Ik heb gewoon 6 sets spinlock, goedkoop gaat niet stuk en heb voor elke dumbell oefening mijn gewicht klaar liggen, en nog twee warming up setjes, kost alleen wat meer ruimte. Hoef meestal maar 1x per week een gewicht aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Bij Zumub is wel een goede aanbieding vandaag
https://www.zumub.com/NL/...entrate-1kg-p-10326#10328

Met de kortingscode ZUMUB-15 gaat er nog 15% vanaf in de winkelwagen.
Dan kost het maar 28,735 per 2kg

Maar er is ook nog een cashback beschikbaar via cashbackxl https://www.cashbackxl.nl/webshops/zumub
Dan gaat er nog 5,8% af als nieuwe klant.

Ik heb er nog niet eerder bestelt, maar reviews zijn niet slecht als ik zoal lees, maar @Gineau had er wel goede ervaringen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 09-10-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zenix schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:19:
De powerblock, Quickdraws en reppins zijn ook snel en vergelijkbaar qua prijs met nuobell, geen reden on daarvoor te kiezen.

Die tunturi zijn wel het meest duurzaam en goedkoopste maar iets langzamer inderdaad.

Ik heb gewoon 6 sets spinlock, goedkoop gaat niet stuk en heb voor elke dumbell oefening mijn gewicht klaar liggen, en nog twee warming up setjes, kost alleen wat meer ruimte. Hoef meestal maar 1x per week een gewicht aan te passen.
Het zijn allemaal compromissen. Had ik onbeperkt geld en ruimte dan had ik o.a. gewoon een paar rekken met hex langs de wand staan, helaas is dat ook weer niet het geval. :P

Powerblocks of die quickdraw of pepin van Rep hebben ook allemaal weer hun individuele voor- en nadelen ten opzichte van elkaar en ook van andere waaronder de Nuobell of wat dan ook. Het is net waar je persoonlijk het zwaartepunt legt. Niet iedereen heeft daarin dezelfde overwegingen als jij. :)

Overigens zijn die dingen van Rep twee keer zo duur, da's écht niet grappig. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 09-10-2025 15:45 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:59
Ik heb nu Powerblocks en ben er erg tevreden mee. Daarvoor had ik Bowflex dumbells, maar de Powerblocks zijn al een stuk fijner om mee te trainen. Het voelt super degelijk en ze gaan tot 41kg. Dus die zal ik waarschijnlijk heel mijn leven kunnen gebruiken. De Bowflex die ik had ging tot 24kg. Dat was voor sommige oefeningen te weinig.
Een ander voordeel van de Powerblocks, is dat ze pas groter worden als je ze zwaarder maakt. De Bowflex en veel andere verstelbare dumbells zijn ongeacht het ingestelde gewicht altijd op hun maximale lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Toekan schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:42:
Ik heb nu Powerblocks en ben er erg tevreden mee. Daarvoor had ik Bowflex dumbells, maar de Powerblocks zijn al een stuk fijner om mee te trainen. Het voelt super degelijk en ze gaan tot 41kg. Dus die zal ik waarschijnlijk heel mijn leven kunnen gebruiken. De Bowflex die ik had ging tot 24kg. Dat was voor sommige oefeningen te weinig.
Een ander voordeel van de Powerblocks, is dat ze pas groter worden als je ze zwaarder maakt. De Bowflex en veel andere verstelbare dumbells zijn ongeacht het ingestelde gewicht altijd op hun maximale lengte.
Die Bowflex en afgeleiden zijn verschrikkelijk. Verstelbare dumbells die niet kleiner worden als je minder gewicht gebruikt, moet je inderdaad vermijden. Dan kan je beter gewoon goedkope spinlocks nemen, die zijn korter.

Ik ben vooral fan van de Powerblock versies zonder rubber (urethaan) waardoor die goed compact blijft voor zijn gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat vind ik ook niet aantrekkelijk van die bowflex achtigen inderdaad. De imitaties zijn goed geprijsd en daarmee populair maar het zijn wel erg lompe dingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.