Met die Tunturi Rapid loop je gewoon nog steeds te schroeven en met losse schijven te klooien. Het enige voordeel is dat hij niet helemaal los moet zoals je bij een reguliere moer hebt.Zenix schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:43:
Ik zag dat hier laatst weer over dumbells ging, deze van Tunturi zijn ook wel aantrekkelijk:
https://www.tunturi.com/n...elbare-dumbbell-28kg.html
Deze zijn hetzelfde als de Zipro, Eisenlink enz, maar dan hexagonaal, waardoor de dumbells wat meer in balans voelen. Ook uit te breiden met kettlebell en barbell en te koop bij diverse winkels. Wel een goede om in de gaten te houden als die nog in de aanbieding komt.
Met dit soort dumbells weet je wel dat het niet stuk gaat.
Daarnaast vind ik stappen van 4 kg ook best groot. Ja ze adverteren met 2, maar dan heb je aan één kant een schijf meer dan aan de andere kant. Dat lijkt mij niet echt lekker voor de balans.
Tja, de complexiteit maakt wel dat ze als enige écht snel te verstellen zijn. De rest is veel meer een compromis. Leuk als je per se met dumbbels wilt gooien, maar daar ben ik toch al niet van.Alle nuobell en trulap, en namaak moet je vermijden, die dingen zijn zo complex en met keer laten vallen is het over. Gewoon Powerblock, Rep Quickdraws en Reppins, Iron Master of de clonen daarvan zoals de Zipro, Eisenlink of die Tunturi hierboven. Die kan je gewoon lekker laten vallen zonder zorgen en dat is toch wel lekker.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8