Halo Infinite is voor mij de eerste in de serie die ik speel op PC (vroeger bij maatjes wel eens wat potjes gespeeld op de 360, maar nooit serieus).
Op basis van wat reacties hier, mijn ervaringen.
Progressie vind ik ook een dingetje, zonder battlepass valt er weinig te behalen. Aan de andere kant geeft dat ook wat rust in mijn geval.
CoD MW heb ik kapot gespeeld tot ik de damascus camo had, nu doe ik aan het einde van mijn dag lekker een potje Halo, zonder de stress van een specifiek wapen in een specifieke setting met specifieke attachments spelen om verder te komen.
Ik was daarom best teleurgesteld dat ik in Halo challenges moest doen met specifieke wapens in specifiek modi.
Gelukkig hebben ze dit rechtgetrokken door het aantal XP per potje te verhogen. Maar vind het nog steeds een k*t systeem, maar w/e het zijn enkel cosmetics.
Opvolgend daarop had je het Tenrai event, best grappig gedaan, de modus was tof, de specifieke challenges moest ik Googlen, ik heb zelf niets met samurai armor dus helaas pinda kaas, maar dat was slecht uitgewerkt.
Netcode heeft zo z'n dramatische momenten, maar over het algemeen geen last van.
Cheaters nog niet meegemaakt, of ik kijk er hard over heen.
Mensen die geen objective spelen is voor mij ook een w/e, ik win of verlies er niets mee. En daarom kun je imho die meuk er beter uit slopen. Waarom zou ik een bal beet houden als ik ook gewoon noobs kan klappen met een gravity hammer?
Ik begin het nu allemaal een beetje onder de knie te krijgen, dus ik ga deze week mijn ranked placements doen, aangezien ik voor 90% shooters speel kom ik redelijk goed mee, af en toe even zoek wat wat is, maar over het algemeen erg blij met deze game. De perfecte shooter voor iemand die weinig tijd heeft en geen zin/tijd meer heeft om te grinden voor attachments en camo's etc.
p.s. ik hoop dat ze een queue cancel implementeren, nu heb ik 3 seconden en moet ik wachten om de game te leaven. Niet dat het vaak gebeurt maar is soms hinderlijk.