Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:55:
[...]

Neu. Dan gaan mensen sneller leaven.
Mensen die leaven vanwege een hogere player leaven ook als ze drie keer achter elkaar neer gemaaid worden. Dat zal dus niet zoveel uitmaken schat ik zo in, dat zijn players waar je toch niet mee moet willen spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 05-12-2021 18:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:55:
[...]

Neu. Dan gaan mensen sneller leaven.
Dat is ook weer zo. Het is ook niet snel goed te doen!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:55
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:58:
[...]

Mensen die leaven vanwege een hogere player leaven ook als ze drie keer achter elkaar neer gemaaid worden. Dat zal dus niet zoveel uitmaken schat ik zo in, dat zijn players waar je toch niet mee moet willen spelen.
Ze leaven sneller als ze weten dat ze drie keer neergemaaid zijn door een Onyx dan als ze dat niet weten.

Vanavond vermakelijke potjes in Ranked. Ik speel met @uchiha tijntje waardoor er allemaal veel te hoge ranks rondhuppelen maar we weten zo af en toe wel een potje te winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
[...]

Ze leaven sneller als ze weten dat ze drie keer neergemaaid zijn door een Onyx dan als ze dat niet weten.
Nah dat is een aanname natuurlijk, ik denk dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen.

Als het überhaupt al zou gebeuren met goeie skill based matchmaking.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 05-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:49:
[...]

Nah dat is een aanname natuurlijk, ik denk dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen.

Als het überhaupt al zou gebeuren met goeie skill based matchmaking.
Jij denkt dat mensen even snel quitten als ze weten dat ze tegen een Onyx speler spelen als wanneer ze dat niet weten? Oké dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:22:
[...]

Jij denkt dat mensen even snel quitten als ze weten dat ze tegen een Onyx speler spelen als wanneer ze dat niet weten?
Wat ik zeg is niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij :)

Maar goed met Skilled based matchmaking toch al geen issue, een leaver zal geen hoog level zijn dus komt als het goed is helemaal geen gamers uit de Onyx rank tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 05-12-2021 23:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:24:
Nou vandaag best wat uurtjes in de multiplayer gemaakt, speelt allemaal wel lekker weg maar man wat mis ik progressie zeg, ik ben voor mijn gevoel echt voor niets bezig. Als je net begint is het nog leuk om “bovenaan te eindigden” maar als je dat wat potjes achter elkaar lukt is daar de druk ook wel vanaf.

Hoop dat ze dat nog flink op de schop gaan nemen in ieder geval.
100% mee eens.. Het is echt ongelofelijk dat je (ja, soms maak ik het mee) als één van de beste in je team eindigt met meeste medailles/kills etc. en slechts 50XP krijgt omdat je de game hebt gespeeld 8)7

Heel het verhaal hierboven van 343 kan ik echt waarderen maar als ze nu nog zoveel werk hebben om iets te doen met al die kritiek.. Dan hebben ze echt niet begrepen hoe de Halo community deze game de laatste 20 jaar heeft gespeeld.. Echt een grove schande! En dan heb ik het niet eens over de Uber slechte UI en party/fireteam systeem dat in Halo 2 al beter werkte dan in deze game _O-

Ik blijf deze game echt wel lang spelen omdat de basis gewoon heerlijk wegspeelt maar alles eromheen is een slap in de face voor de Old School Halo gamer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exactor it schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:11:
[...]

Vanavond vermakelijke potjes in Ranked. Ik speel met @uchiha tijntje waardoor er allemaal veel te hoge ranks rondhuppelen maar we weten zo af en toe wel een potje te winnen. :)
"Vroeger" in Halo 2 en 3 speelden we ook tegen veel beter spelers en leave wij niet.. Juist als we hogere levels in de lobby zagen kregen we zin om onszelf te bewijzen en onszelf te testen tegen die hogere ranks.. Vaak mislukte dit maar kreeg je wel inzicht in bepaalde tricks of moves en probeerde je dat het volgende potje uit..

Wat was die tijd toch overzichtelijk en fijn, lekker alle kleuren van de regenboog kiezen om je karakter uit te dossen en 'red VS blue' te spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Halo Infinite is voor mij de eerste in de serie die ik speel op PC (vroeger bij maatjes wel eens wat potjes gespeeld op de 360, maar nooit serieus).

Op basis van wat reacties hier, mijn ervaringen.

Progressie vind ik ook een dingetje, zonder battlepass valt er weinig te behalen. Aan de andere kant geeft dat ook wat rust in mijn geval.
CoD MW heb ik kapot gespeeld tot ik de damascus camo had, nu doe ik aan het einde van mijn dag lekker een potje Halo, zonder de stress van een specifiek wapen in een specifieke setting met specifieke attachments spelen om verder te komen.

Ik was daarom best teleurgesteld dat ik in Halo challenges moest doen met specifieke wapens in specifiek modi.
Gelukkig hebben ze dit rechtgetrokken door het aantal XP per potje te verhogen. Maar vind het nog steeds een k*t systeem, maar w/e het zijn enkel cosmetics.

Opvolgend daarop had je het Tenrai event, best grappig gedaan, de modus was tof, de specifieke challenges moest ik Googlen, ik heb zelf niets met samurai armor dus helaas pinda kaas, maar dat was slecht uitgewerkt.

Netcode heeft zo z'n dramatische momenten, maar over het algemeen geen last van.

Cheaters nog niet meegemaakt, of ik kijk er hard over heen.

Mensen die geen objective spelen is voor mij ook een w/e, ik win of verlies er niets mee. En daarom kun je imho die meuk er beter uit slopen. Waarom zou ik een bal beet houden als ik ook gewoon noobs kan klappen met een gravity hammer? :?

Ik begin het nu allemaal een beetje onder de knie te krijgen, dus ik ga deze week mijn ranked placements doen, aangezien ik voor 90% shooters speel kom ik redelijk goed mee, af en toe even zoek wat wat is, maar over het algemeen erg blij met deze game. De perfecte shooter voor iemand die weinig tijd heeft en geen zin/tijd meer heeft om te grinden voor attachments en camo's etc.

p.s. ik hoop dat ze een queue cancel implementeren, nu heb ik 3 seconden en moet ik wachten om de game te leaven. Niet dat het vaak gebeurt maar is soms hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Als pc shooter vet is geen headshot damage met shields aan een te grote afknapper voor mij. Kan de design keuze niet helemaal volgen. Een 2v1 is onwinbaar, dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt in een shooter. Hebben ze halo nu expres makkelijker gemaakt voor crossplay ofzo?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Review embargo van de campaign is zojuist verlopen.

PowerUpGaming 10/10

https://powerup-gaming.co...ts-got-a-nice-ring-to-it/

ArsTechnica

https://arstechnica.com/g...t-but-arrives-in-tatters/

GameReactor 10/10

https://www.gamereactor.s...er/1013803/Halo+Infinite/

GameSpot 9/10

https://www.gamespot.com/...f-was-daddy/1900-6417798/

[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 06-12-2021 09:04 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GameInformer 9.25/10

https://www.gameinformer....to-form-and-something-new

VentureBeat 5/5

https://venturebeat.com/2...te-review-craigs-revenge/

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 06-12-2021 09:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

evilpin0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:01:
Als pc shooter vet is geen headshot damage met shields aan een te grote afknapper voor mij. Kan de design keuze niet helemaal volgen. Een 2v1 is onwinbaar, dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt in een shooter. Hebben ze halo nu expres makkelijker gemaakt voor crossplay ofzo?
2v1's zijn prima te doen hoor? Als je van hardcore mode shooters komt is het inderdaad andere koek, mja dat is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie cijfers. :) Zin in om dit weekend het te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Uzuhl schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:48:
Halo Infinite is voor mij de eerste in de serie die ik speel op PC (vroeger bij maatjes wel eens wat potjes gespeeld op de 360, maar nooit serieus).

Op basis van wat reacties hier, mijn ervaringen.

Progressie vind ik ook een dingetje, zonder battlepass valt er weinig te behalen. Aan de andere kant geeft dat ook wat rust in mijn geval.
CoD MW heb ik kapot gespeeld tot ik de damascus camo had, nu doe ik aan het einde van mijn dag lekker een potje Halo, zonder de stress van een specifiek wapen in een specifieke setting met specifieke attachments spelen om verder te komen.

Ik was daarom best teleurgesteld dat ik in Halo challenges moest doen met specifieke wapens in specifiek modi.
Gelukkig hebben ze dit rechtgetrokken door het aantal XP per potje te verhogen. Maar vind het nog steeds een k*t systeem, maar w/e het zijn enkel cosmetics.

Opvolgend daarop had je het Tenrai event, best grappig gedaan, de modus was tof, de specifieke challenges moest ik Googlen, ik heb zelf niets met samurai armor dus helaas pinda kaas, maar dat was slecht uitgewerkt.

Netcode heeft zo z'n dramatische momenten, maar over het algemeen geen last van.

Cheaters nog niet meegemaakt, of ik kijk er hard over heen.

Mensen die geen objective spelen is voor mij ook een w/e, ik win of verlies er niets mee. En daarom kun je imho die meuk er beter uit slopen. Waarom zou ik een bal beet houden als ik ook gewoon noobs kan klappen met een gravity hammer? :?

Ik begin het nu allemaal een beetje onder de knie te krijgen, dus ik ga deze week mijn ranked placements doen, aangezien ik voor 90% shooters speel kom ik redelijk goed mee, af en toe even zoek wat wat is, maar over het algemeen erg blij met deze game. De perfecte shooter voor iemand die weinig tijd heeft en geen zin/tijd meer heeft om te grinden voor attachments en camo's etc.

p.s. ik hoop dat ze een queue cancel implementeren, nu heb ik 3 seconden en moet ik wachten om de game te leaven. Niet dat het vaak gebeurt maar is soms hinderlijk.
Jij beschrijft, onbewust, precies waarom er een aparte playlist nodig is objective based modes en slayer ;)

- Unlocks in Halo, met uitzondering van Halo 4, zijn altijd puur cosmetisch en hebben nooit impact op de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Halo speelt anders dan andere shooters.

Headshots werken enkel met een precisie wapen (of de pistol) wanneer de schilden van jouw tegenstander weg zijn. Headshot met een sniper werkt altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ACG:

Skill Up:

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Caayn schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:08:
[...]
Jij beschrijft, onbewust, precies waarom er een aparte playlist nodig is objective based modes en slayer ;)

- Unlocks in Halo, met uitzondering van Halo 4, zijn altijd puur cosmetisch en hebben nooit impact op de gameplay.
Ik ben niet bekend met de slayer mode, maar jullie zijn hyped dus ik ook :*)

Ja zoals het hoort, maar we zijn de afgelopen jaren 'verwend' mbt ingame unlocks etc. dus ik snap dat mensen dit wat minder vinden in Halo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:24:
Nou vandaag best wat uurtjes in de multiplayer gemaakt, speelt allemaal wel lekker weg maar man wat mis ik progressie zeg, ik ben voor mijn gevoel echt voor niets bezig. Als je net begint is het nog leuk om “bovenaan te eindigden” maar als je dat wat potjes achter elkaar lukt is daar de druk ook wel vanaf.

Hoop dat ze dat nog flink op de schop gaan nemen in ieder geval.
Grappig ik heb juist het tegenovergestelde. Eindelijk weer eens een shooter waar de progressie er echt totaal niks toe doet en het vooral toch op je gamesense aan komt. :D Vooral in competitive dan, casual speel ik zelf niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is Halo altijd geweest. Vind het wel charme hebben, het maakt het spel wat dynamischer. Omdat de Time to Kill hoger is dan een typische shooter wordt een klein foutje niet meteen keihard afgestraft, maar de consistente speler zal wel bijna altijd bovenaan eindigen. Je hebt meer opties om te gebruiken dan met je BR voor headshots te gaan en die gebruiken is cruciaal.

2v1 situatie kun je winnen als je cover hebt en een paar tactische nades gooit om hun shield neer te halen alvorens ze te headshotten.

In CS:GO kun je op dust long doors campen en als je 5 headshots weet te tappen heb je helemaal geen cover nodig. Skill is het zeker, maar leuk?

In een potje Halo heb ik zo veel meer "ow shit dat was awesome" momenten dan ik ooit in CSGO gehad heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is Halo altijd geweest. Vind het wel charme hebben, het maakt het spel wat dynamischer. Omdat de Time to Kill hoger is dan een typische shooter wordt een klein foutje niet meteen keihard afgestraft, maar de consistente speler zal wel bijna altijd bovenaan eindigen. Je hebt meer opties om te gebruiken dan met je BR voor headshots te gaan en die gebruiken is cruciaal.

2v1 situatie kun je winnen als je cover hebt en een paar tactische nades gooit om hun shield neer te halen alvorens ze te headshotten.

In CS:GO kun je op dust long doors campen en als je 5 headshots weet te tappen heb je helemaal geen cover nodig. Skill is het zeker, maar leuk?

In een potje Halo heb ik zo veel meer "ow shit dat was awesome" momenten dan ik ooit in CSGO gehad heb...
Dit dus, was met maatje aan het spelen, alle twee Halo virgins. beetje zitten stoeien, toen kwamen we achter grappling hook + gravity hammer. Amazing gameplay, arme opponents :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Uzuhl schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:13:
[...]

Ik ben niet bekend met de slayer mode, maar jullie zijn hyped dus ik ook :*)

Ja zoals het hoort, maar we zijn de afgelopen jaren 'verwend' mbt ingame unlocks etc. dus ik snap dat mensen dit wat minder vinden in Halo.
Whoops. Slayer is Halo's naam voor team deathmatch :)

offtopic:
Als Halo fan ben ik op het moment niet zo hyped voor de multiplayer en ben ik weer terug naar Halo MCC.

Singleplayer ga ik morgen zien wanneer die op de mat valt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 06-12-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Campaign duurt ongeveer 8 uur kwam ik tegen, dat zijn 2 of 3 avondjes. Had toch wel gehoopt op minimaal 15/20 uur maar ik zal wel weer te kritisch zijn. :P Zeker na de multiplayer met weinig content zou je toch denken dat de campaign bom vol zou zitten. Het ontwikkelingsproces van de game zal wel echt heel naar geweest zijn, komen we ooit vast wel eens in meer detail over te horen.
Als de game echt zo goed is gaan we er natuurlijk wel meerdere keren doorheen, dat dan weer wel. :9

Hoe dan ook, zin in!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:14:
[...]

Grappig ik heb juist het tegenovergestelde. Eindelijk weer eens een shooter waar de progressie er echt totaal niks toe doet en het vooral toch op je gamesense aan komt. :D Vooral in competitive dan, casual speel ik zelf niet echt.
Ja ik speel ook alleen ranked inmiddels, dan doe ik het nog een klein beetje ergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uzuhl schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:05:
[...]

2v1's zijn prima te doen hoor? Als je van hardcore mode shooters komt is het inderdaad andere koek, mja dat is even wennen.
Ja dat heb ik dus ook. Ik speel in COD altijd hardcore. Dan heb je hier soms wel erg veel kogels nodig, daar moest ik ook enorm aan wennen. Lijken wel sponsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Donstil schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:23:
[...]

Ja dat heb ik dus ook. Ik speel in COD altijd hardcore. Dan heb je hier soms wel erg veel kogels nodig, daar moest ik ook enorm aan wennen. Lijken wel sponsen.
Haha precies hetzelfde hier, hardcode snd :9
Vind het stiekem wel chill dat je shield regen heb waardoor je makkelijker terug in de fight komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:30
uchiha tijntje schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:05:
Mooie cijfers. :) Zin in om dit weekend het te spelen.
Ik heb alleen de Arstechnica en IGN reviews gelezen, maar Ars is echt kritisch:

https://arstechnica.com/g...es-in-tatters/?comments=1

vooral over de graphics. Had eigenlijk ook meer verwacht van zo'n "tent pole" game voor Xbox/PC.

[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 06-12-2021 10:48 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uzuhl schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:38:
[...]

Haha precies hetzelfde hier, hardcode snd :9
Vind het stiekem wel chill dat je shield regen heb waardoor je makkelijker terug in de fight komt.
Nou nu ik wat uurtjes gespeeld heb wel idd.

Wat ik nu doe. Vuur openen, raak blijven schieten maar dichterbij rennen > Slaan met achterkant wapen.
Daar maak ik verreweg de meeste kills mee :)

Hele andere manier van spelen dan COD hardcore maar daardoor ook wel weer grappig.

Wel voelt het daardoor alsof het onder de streep wat makkelijker is, misschien dat mijn ID nog even in de juiste rankings gezet moet worden o.i.d.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 06-12-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de nodige potjes gespeeld samen met @Exactor it in open / crossplay. Ook die staat nu op Diamond 1. Ging gisteren vrij aardig. Nu eens kijken of ik ook mijn rank in solo / duo (Diamond 2) langzaam maar zeker richting de 3 of 4 kan krijgen. Dat zal wel het maximale zijn wat in mijn vingers zit denk ik. :) Ik leg nog te vaak 1 op 1 battles af door dat ik de melee en grenade nog niet helemaal lekker onder de knie heb. Misschien eens een paar potjes tegen wat bots proberen om te zien hoe die grenades nou precies "werken". De physics en timing zijn mij echt nog een raadsel :).

De game speelt na een kleine maand nog steeds heerlijk. Speel vooral Arena en de maps zitten zo lekker in elkaar waarbij ik nog steeds kleine shortcuts ontdek. Een van de beste MP's die ik gespeeld heb.

En als ik de reviews nu lees die erg positief zijn (met uitzondering van wellicht een Ars :P) ben ik blij dat ze nog een jaar hebben genomen. Wel grappig dat dit uitstel ook mede komt door veel gamers die sowieso nooit een Halo game hebben gespeeld of zouden spelen en wij daardoor een betere game hebben gekregen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Donstil schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:59:
[...]

Nou nu ik wat uurtjes gespeeld heb wel idd.

Wat ik nu doe. Vuur openen, raak blijven schieten maar dichterbij rennen > Slaan met achterkant wapen.
Daar maak ik verreweg de meeste kills mee :)

Hele andere manier van spelen dan COD hardcore maar daardoor ook wel weer grappig.

Wel voelt het daardoor alsof het onder de streep wat makkelijker is, misschien dat mijn ID nog even in de juiste rankings gezet moet worden o.i.d.
Ik ben zelf altijd van het rushen & quickscopen geweest, ben blij dat deze game zich er aan ontleend, en ipv quickscope ben ik ze nu aan het backhand slappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Hieronder alle onuitgebrachte Halo Infinite-modi.

Arena: Attrition
Arena: Attrition Dodgeball
Arena: Elimination
Fiesta: Attrition
Fiesta: CTF
Fiesta: One Flag CTF
Fiesta: Strongholds
Ranked: Elimination
Ranked: One Flag
Tactical: Slayer
Tactical: Slayer Commandos
Tactical: Slayer Manglers
Tactical: Slayer Sidekicks
Tactical: Slayer Stalker Rifles

Bron: https://nl.hardware.info/...-infinite-multiplayermodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Uzuhl schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ik ben zelf altijd van het rushen & quickscopen geweest, ben blij dat deze game zich er aan ontleend, en ipv quickscope ben ik ze nu aan het backhand slappen :+
Wat ook lekker werkt als je dichtbij bent is melee om shields weg te halen en direct een headshot er achter aan. Uiteraard beter een backsmack dat dit maar het komt soms zo uit dat je beter eerst de melee kan doen ipv schieten.

Als je grappling hook + hammer leuk vindt, ga je zeker genieten van muren en afgronden icm repulsor. :)

@uchiha tijntje ben nog platinum 5 in crossplay volgens mij. En nades werken zo: je gooit ze en ze gaan boem. (boem gaan ze pas nadat ze iets geraakt hebben, grond muur of speler).

[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 06-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:41:
[...]

Wat ook lekker werkt als je dichtbij bent is melee om shields weg te halen en direct een headshot er achter aan. Uiteraard beter een backsmack dat dit maar het komt soms zo uit dat je beter eerst de melee kan doen ipv schieten.

Als je grappling hook + hammer leuk vindt, ga je zeker genieten van muren en afgronden icm repulsor. :)

@uchiha tijntje ben nog platinum 5 in crossplay volgens mij.
Nou ja, logisch ook, want ik carry je natuurlijk ook elk potje. Die 45 kills en zo komen voornamelijk door mijn excellente callouts!. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Klopt het dat je met een backslap iemand direct killt (sorry, enigszins halo noob als in; nog nooit eerder een deel gespeeld, behalve de SP van de master chief collection) zonder dat je eerst de shield moet uitschakelen?

Ben nu Gold 5 in ranked btw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:47:
Klopt het dat je met een backslap iemand direct killt (sorry, enigszins halo noob als in; nog nooit eerder een deel gespeeld, behalve de SP van de master chief collection) zonder dat je eerst de shield moet uitschakelen?

Ben nu Gold 5 in ranked btw!
Jep. Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Nog qua nades:

Ze moeten iets raken voor ze af gaan. Normale nades doen het minste damage. Je moet er twee zo een beetje op de tegenstander krijgen voor een kill. Plasma is veel sterker. Stick is 100% kill. Maar eentje vlakbij ook. 2 op een meter of 7 a 8 is ook een kill op een tegenstander met fullshield. Spike grenades sticken ook (en zijn one shot bij stick) ze doen ongeveer dezelfde damage als normale nades als je geen stick hebt. Dynamo grenades doen shock damage en zijn dus awesome voor Oddball. Kills zijn bij mij wel vrij zeldzaam met die dingen.

En een bonus funfact: je kunt een dropshield direct uitschakelen door aan de voorkant onderop de bron te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:59:
Nog qua nades:

Ze moeten iets raken voor ze af gaan. Normale nades doen het minste damage. Je moet er twee zo een beetje op de tegenstander krijgen voor een kill. Plasma is veel sterker. Stick is 100% kill. Maar eentje vlakbij ook. 2 op een meter of 7 a 8 is ook een kill op een tegenstander met fullshield. Spike grenades sticken ook (en zijn one shot bij stick) ze doen ongeveer dezelfde damage als normale nades als je geen stick hebt. Dynamo grenades doen shock damage en zijn dus awesome voor Oddball. Kills zijn bij mij wel vrij zeldzaam met die dingen.

En een bonus funfact: je kunt een dropshield direct uitschakelen door aan de voorkant onderop de bron te schieten.
Net een kort oefenpotje gestart tegen bots (aanrader voor iedereen die nieuw is om de mechanics te leren) en kwam er achter dat een nade twee keer moet stuiteren voordat ze afgaan. Ik dacht altijd 1 keer, maar het is dus 2 keer. Geen wonder dat al mijn nades pas ontploffen als ze 2 km achter de vijand liggen. :+

Daarnaast lijkt het er op dat als je rent je melee verder reikt dan als je gewoon normaal loopt. Af en toe vraag ik me af hoe het komt waarom ik de ene keer een afstand kan overbruggen van 1.5 meter als ik bash en de andere keer totaal niet "gelocked" wordt. Wellicht dat het daarmee te maken heeft, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:14:
[...]

Net een kort oefenpotje gestart tegen bots (aanrader voor iedereen die nieuw is om de mechanics te leren) en kwam er achter dat een nade twee keer moet stuiteren voordat ze afgaan. Ik dacht altijd 1 keer, maar het is dus 2 keer. Geen wonder dat al mijn nades pas ontploffen als ze 2 km achter de vijand liggen. :+

Daarnaast lijkt het er op dat als je rent je melee verder reikt dan als je gewoon normaal loopt. Af en toe vraag ik me af hoe het komt waarom ik de ene keer een afstand kan overbruggen van 1.5 meter als ik bash en de andere keer totaal niet "gelocked" wordt. Wellicht dat het daarmee te maken heeft, maar ben er nog niet helemaal over uit.
Weet je zeker dat ze twee keer iets moeten raken? Volgens mij is het een bepaalde tijd nadat ze iets geraakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exactor it schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:36:
[...]

Weet je zeker dat ze twee keer iets moeten raken? Volgens mij is het een bepaalde tijd nadat ze iets geraakt hebben.
Dat dacht ik ook inderdaad (vorige week stond hier een video waarin dat terug te zien is).

overigens mêlee met een dash (+sprint) geeft nog meer reach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:36:
[...]

Jep weet het haast zeker. Diverse malen getest. Op de grond gegooid en hij ging vrij snel af na de 2e keer. Ik dacht. Hmm dat zou kunnen omdat er wellicht een delay op zit vanaf de 1e stuit. Daarna er 1tje tegen de dakrand van een hoog gebouw gegooid en tussen de 1e "stuit" en de 2e zat dan wel een seconde of 3 en hij ontplofte pas echt na de 2e stuit op de grond. Als het een delay was na de 1e stuit had die "midair" moeten ontploffen.

Vanavond ff verder testen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-12-2021 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:40:
[...]

Jep weet het haast zeker. Diverse malen getest. Op de grond gegooid en hij ging vrij snel af na de 2e keer. Ik dacht. Hmm dat zou kunnen omdat er wellicht een delay op zit vanaf de 1e stuit. Daarna er 1tje tegen de dakrand van een hoog gebouw gegooid en tussen de 1e "stuit" en de 2e zat dan wel een seconde of 3 en hij ontplofte pas echt na de 2e stuit op de grond. Als het een delay was na de 1e stuit had die "midair" moeten ontploffen.

Vanavond ff verder testen? :P
Kijk dit dan. :)

Nade ontploft na contact met grond: https://www.xbox.com/play/media/VAGWBC5V

Nade ontploft pas na de grond geraakt te hebben als je hem tegen een muur gooit: https://www.xbox.com/play/media/L5WA9UG9

Direct na contact met grond: https://www.xbox.com/play/media/F9N3METF

Direct na contact met grond (met enorme worp) : https://www.xbox.com/play/media/TS2VK7SJ

Dan zou de theorie zijn: korte tijd na aanraking grond of na twee dingen geraakt te hebben die niet de grond zijn. Als ze op de balkon zitten op bazaar is op de balkon krijgen dus genoeg. Als ze in een kamer bok de balkon zitten moet je met je werphoek rekening houden met waar je wil dat hij de grond raakt. Ik gooide ze tot nu toe te ver denk ik. Je kunt ze beter met een stuit naar binnengooien en alleen via een muur als je verder naar achter wil gooien.

Spike grenades zitten op een simpele timer. Die ontploffen na 2 seconden (ook in de lucht). Plasmas hebben aanraking nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Exactor it op 06-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm oké dat verklaard op zich mijn ervaringen met de muur. Helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh onhandig, daar heb ik ook mee zitten rommelen inderdaad.
Perfect boogje en toch klapte ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik begreep dus ook van het grote boze internet dat je die Nates en andere spawn dingen kapot kan schieten met je handgun.

Edit: Ooh dit dus:

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 06-12-2021 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 23:57

RawChild

PSN: Rawchild

Wat een clickbait titel zeg

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha ja Youtube, what's new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Donstil schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:24:
[...]

Haha ja Youtube, what's new.
En ik maar op nades schieten en stuck zitten in diamond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb helemaal geen tijd voor de Campaign. Moet challenges grinden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:35:
Heb helemaal geen tijd voor de Campaign. Moet challenges grinden. :9
Voor de een draait Halo om de Campaign en de ander de multiplayer.Zelf ga ik die Campaign gaar spelen en speel ik een beetje multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Ik heb alleen nog maar de Skill Up review gecheckt en die is lekker kritisch maar wel vanuit een fan oogpunt gemaakt. Onpoint gameplay (dat wisten we) met toch wel veel herhalende level designs.. Klinkt echt als een erg goede 1.0 versie van de singleplayer. Verhalend mist hij wel het één en ander..

Ik kijk zeker uit naar de singleplayer maar bij mij blijft wel echt het gevoel hangen dat 343 niet de studio is die de komende 10 jaar Halo moet blijven maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Als ik hem de 8e fysiek koop kan ik dan eerder aan de gang of zit er tot 19:00 een slotje ingebakken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@D-Ed
Ik ben vooral benieuwd hoe 343 de Campaign de komende maanden/jaren gaat uitbouwen.Deze Halo zou toch ontwikkeld zijn met toekomstige content in gedachten of zit ik er naast ?

Ik denk dat 343 juist nu pas op een goed spoor zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand die nuchter naar Halo Infinite kijkt:

Heb de video nog niet helemaal gekeken en na deze stop ik ook met info bekijken, want nu is het tijd om het zelf te gaan ervaren. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:28:
@D-Ed
Ik ben vooral benieuwd hoe 343 de Campaign de komende maanden/jaren gaat uitbouwen.Deze Halo zou toch ontwikkeld zijn met toekomsige content in gedachten of zit ik er naast ?

Ik denk dat 343 juist nu pas op een goed spoor zit.
Zekers! Ik denk ook wel dat ze 'op het goede spoor zitten' maar als ik de Skill Up video goed begrijp krijgt hij ook het gevoel dat ze 'dingen weg hebben gelaten' om er later aan toe te voegen..

Al met al krijg ik het gevoel dat ze in de basis iets heel goeds hebben staan maar dat de meeste tijd is gaan zitten in de webshop/Battlepass/verdienmodel ipv in het vertellen van een goed verhaal en de gamer op één zetten (geen slayer optie in de multiplayer is de grootste grap eigenlijk en staat voor dat gevoel dat ik heb).

Er staan ons nog genoeg andere verrassingen te wachten waarvoor we onze portemonnee mogen trekken is mijn vermoeden.. Het is aan 343 om het tegendeel te bewijzen maar het voordeel van de twijfel hebben ze bij mij al lang niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:32:
Hier nog iemand die nuchter naar Halo Infinite kijkt:

[YouTube: Halo Infinite Review - Incredible But Tragic]

Heb de video nog niet helemaal gekeken en na deze stop ik ook met info bekijken, want nu is het tijd om het zelf te gaan ervaren. >:)
Ik houd het bij de Skill Up video en kijk verder ook niets meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 23:57

RawChild

PSN: Rawchild

Ben heel benieuwd, tot dusver vooral positieve reviews.

Komt er nou ook een update voor de mp bij release? Het zou nu nog een beta zijn, wat extra gamemodes zou niet onaardig zijn.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:47:
Ben heel benieuwd, tot dusver vooral positieve reviews.

Komt er nou ook een update voor de mp bij release? Het zou nu nog een beta zijn, wat extra gamemodes zou niet onaardig zijn.
Schijnt heel moeilijk zijn een aparte Slayer playlist.

Is ook al zo'n 15 jaar sinds dat uitgevonden is, technologie zal wel verloren zijn gegaan in de archieven ofzo. Ze zouden er voor de holidays meer nieuws over hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:51:
[...]

Schijnt heel moeilijk zijn een aparte Slayer playlist.

Is ook al zo'n 15 jaar sinds dat uitgevonden is, technologie zal wel verloren zijn gegaan in de archieven ofzo. Ze zouden er voor de holidays meer nieuws over hebben.
20 jaar. ;)

Blijkbaar heeft iemand van 343 aangegeven dat anders teveel mensen Slayer gingen spelen ipv de objective gametypes _O- _O-

En die objectives zijn natuurlijk nodig om de die vreemde challenges in te zetten zodat mensen geld gaan betalen om die vreemde challenges te kunnen skippen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:54:
[...]

20 jaar. ;)

Blijkbaar heeft iemand van 343 aangegeven dat anders teveel mensen Slayer gingen spelen ipv de objective gametypes _O- _O-

En die objectives zijn natuurlijk nodig om de die vreemde challenges in te zetten zodat mensen geld gaan betalen om die vreemde challenges te kunnen skippen -O-
Stel je eens voor als ze de boel released hadden met predatory monetization een tandje teruggeschroefd. Instant game of the year. Iedereen wil een Xbox. MS is de coole broer in een zee van cheap cash grabs.

Men kan dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:56:
[...]

Stel je eens voor als ze de boel released hadden met predatory monetization een tandje teruggeschroefd. Instant game of the year. Iedereen wil een Xbox. MS is de coole broer in een zee van cheap cash grabs.

Men kan dromen.
My thoughts exactly.. Dan waren nu de Series S ook overal uitverkocht volgens mij mét allemaal een gamepass abonnement erbij..

Maar goed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX8VIr6KfIgRJMWgfzJ-0Sc3qy8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jSW2NoCi2g3jiIfoCKzk4LTs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:03:
[...]
Ik kijk zeker uit naar de singleplayer maar bij mij blijft wel echt het gevoel hangen dat 343 niet de studio is die de komende 10 jaar Halo moet blijven maken...
Dat gevoel had ik na Halo 4 al met hun fantastische idee voor o.a. killstreaks en loadouts in Halo 8)7

Helaas blijft 343i fout, na fout, na fout maken. De core gameplay is in ieder geval goed, alleen zo ontzettend jammer dat de rest er omheen gewoon bagger is en dat er een paar typische 343i "change for the sake of change" keuzes zijn gemaakt. Maar goed, wij krijgen weer lege beloftes van een paar mensen binnen 343i, die elkaar vaak genoeg onbewust tegenspreken, en de cycle repeats...

offtopic:
Excuus als ik soms een beetje down overkom, ik merk dat ik gewoon echt klaar ben met 343i als studio.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 06-12-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:02:
[...]
Dat gevoel had ik na Halo 4 al met hun fantastische idee voor o.a. killstreaks en loadouts in Halo 8)7

Helaas blijft 343i fout, na fout, na fout maken. De core gameplay is in ieder geval goed, alleen zo ontzettend jammer dat de rest er omheen gewoon bagger is en dat er een paar typische 343i "change for the sake of change" keuzes zijn gemaakt. Maar goed, wij krijgen weer lege beloftes van een paar mensen binnen 343i, die elkaar vaak genoeg onbewust tegenspreken, en de cycle repeats...

offtopic:
Excuus als ik soms een beetje down overkom, ik merk dat ik gewoon echt klaar ben met 343i als studio.
Ik ben een echte cynicus maar het kan toch haast niet anders dat 343 zelf ook wel inziet dat dit niet de way forward is, maar dat ze van bovenaf de opdracht gekregen hebben het F2P met zo veel mogelijk monitization crap.

Je gaat met niet wijsmaken dat die lui aan de koffieautomaat staan en tegen elkaar zeggen, weet je wat, laten we Slayer playlist eruit slopen want dat is wat de community wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien moet er een apart topic worden gemaakt met als titel "De verloren verlangens van een Halo fan".... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:11:
Misschien moet er een apart topic worden gemaakt met als titel "De verloren verlangens van een Halo fan".... :)
Ik begrijp je punt hoor maar om alle kritiek af te doen met 'de gameplay is toch goed'? Is niet eerlijk..

Ik val niet graag in herhaling maar alle punten zijn hier al uitvoerig naar voren gekomen, fundamenteel zijn er gewoon veel dingen niet goed bij 343 Industries en de keuzes die ze maken..

We gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen maar het is duidelijk dat er twee krachten strijden binnen het bedrijf..

En @Caayn Ik voel het ook dat ik negatief ben maar ben voor de rest echt wel blij met de gameplay. Misschien dat 'de race' van gisteren vandaag nog nadreunt bij mij ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 06-12-2021 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lol dit is mijn eerste Halo. Je hoeft echt geen fanboy te zijn om in te zien dat dit niet heel erg netjes uitgebracht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Overigens wil ik hier nog aan toe voegen.

343 heeft heel duidelijk aangegeven dat dit een 'Spiritual Reboot' van de eerste Halo is.. Ze hebben er veel aan gedaan om de Halo fans aan zich te binden, veel mensen uitgenodigd mee te denken met wat er in de 'Spiritual Reboot' terecht moet komen. Tevens hebben ze de MLG pro's uitgenodigd om de multiplayer 'onpoint' te krijgen..

343 heeft ALLES te danken áán de fans.. Waarom denk je dat die community zich zo hard laat horen? Ze voelen zich een oor aangenaaid (en in mijn optiek is dat ook terecht).

Edit: En ik kijk nog steeds uit naar de single en multiplayer hoor, don't worry ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 06-12-2021 16:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hun hele monitization is gewoon predatory en het ironische is dat ze december vorig jaar hebben aangegeven dat ze dat juist niet wouden doen. Geen FOMO challenges, geen rotating shop met tijdelijke aanbiedingen om een sense of urgency te creëren. Ergens tussen toen en nu is dat "vergeten". Battlepass content is ook gestript zodat er meer in de shop gezet kon worden. En dat voor customization die altijd onderdeel is geweest voor de base-game. Nu moet je betalen voor een ander kleur armor.

Maar laten we zeggen dat je daar geen moeite mee hebt omdat de multiplayer nu F2P is. Je koopt de battlepass niet en het boeit je niet hoe je Spartan er uit ziet. Dan nog heeft 343 veel steken laten vallen.
  • Geen dedicated playlists. Dit zorgt er voor dat mensen die voor challenges jagen er eigenlijk baat bij hebben te leaven totdat ze de juiste gamemode hebben, wat de ervaring van iedereen, ook men die niet voor challenges gaat negatief beïnvloed. Rejoinen als je om technische redenen disconnect is ook niet mogelijk waardoor je je teammates opzadelt met bots.
  • Nog geen forge en co-op Campaign, welke er tot nu toe altijd in gezeten heeft bij launch.
  • Custom gamemodes zijn buggy as hell.
  • Veel gamemodes zijn nog niet eens beschikbaar.
  • In vorige Halos had je van zo'n samenvatting van multiplayer achievements die je dan ook in de pre-game lobby kon bekijken van andere. Geen idee hoe het heet, maar dat scheen wel altijd leuk te zijn om te flexen met je K/D ratio of je hoeveelheid medals. Als iemand een toffe helmet op had dan wist je ook dat men goed was in de game, in plaats van de beurs trekken, maar dat is een cosmetics klacht en die zou ik achtwegen laten.
  • Vehicle spawns in BTB zijn asymmetrisch en wispelturig. Komt je tegenstander opeens in een Scorpion aan terwijl jouw team niet eens de kans gehad heeft er een te krijgen. Leuk als dat de Slayer match omgooit.
  • Ping system is broken, als je crosshair niet precies op de enemy zit ziet niemand dat. Apex legends doet dat echt fenomenaal beter.
  • Voertuigen zijn extreem licht en stuiteren alle kanten op als je een steentje tegen komt.
  • Winnen of verliezen, je krijgt evenveel XP. Dat boeit jouw niet want de Battlepass hadden we afgesproken dat je die toch niks uitmaakt, maar waarom zou je teammate die 15 Ghost kills moet krijgen voor een challenge moeite doen om de flag te capturen. Men krijgt er evenveel XP voor. Heck, je kan 3 flaggen capturen en je krijgt evenveel XP als je teammate die in base zit te idlen, snap wel dan men de moeite niet doet. Dat heeft ook negatieve invloed voor mensen die wel serieus willen spelen.
Begrijp me niet verkeerd, de core gameplay is tof, maar laten we niet doen alsof 343 geen kritiek zou mogen krijgen omdat het "gratis" is en daarmee geen enkele vorm van kritiek meer mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@D-Ed
Over heel dat multiplayer gebeuren moet men wijzen naar Microsoft en niet naar 343 lijkt me.Vermoed dat niemand in het ontwikkelteam fan is van dit huidige systeem.

Dat we aan dit systeem vast zitten hebben we te danken aan de gratis multiplayer.HAD DAT NIET GEDAAN!!!

Belangrijkste voor mij is dat ik de campaign straks aardig tot goed/top ga ervaren. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 06-12-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:21:
@D-Ed
Over heel dat multiplayer gebeuren moet men wijzen naar Microsoft en niet naar 343 lijkt me.Vermoed dat niemand in het ontwikkelteam fan is van dit huidige systeem.

Dat we aan dit systeem vast zitten hebben we te danken aan de gratis multiplayer.HAD DAT NIET GEDAAN!!!

Belangrijkste voor mij is dat ik de campaign straks aardig tot goed/top ga ervaren. ;)
De F2P MP is toch een echt logische stap? Ze moeten strijden om een plek aan tafel tussen giganten als CoD en BF (met een trouwe userbase van heb ik jou daar) en daarnaast met de F2P giganten zoals Warzone, Fortnite, Apex en wat er allemaal nog niet meer is uitgebracht. Een betaalde Halo MP zou anno 2021 in mijn optiek DOA zijn. Maarja ik merk dat ik hier een minderheid vorm. :)

En dat er zaken best anders kunnen ben ik het ook mee eens en er zal ook wel het nodige gaan veranderen. Maar als ik zie hoeveel toxicity ze over zich heen krijgen op bijv. Reddit, herinnert me dat weer dat de gaming community erg mooi kan zijn maar ook zo ontzettend toxic.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-12-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Tja dat Halo nu op moment in de picture staat komt idd wel door de gratis multiplayer maar of dat op de lange termijn de juiste keuze is zet ik in twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:47:
[...]

De F2P MP is toch een echt logische stap? Ze moeten strijden om een plek aan tafel tussen giganten als CoD en BF (met een trouwe userbase van heb ik jou daar) en daarnaast met de F2P giganten zoals Warzone, Fortnite, Apex en wat er allemaal nog niet meer is uitgebracht. Een betaalde Halo MP zou anno 2021 in mijn optiek DOA zijn. Maarja ik merk dat ik hier een minderheid vorm. :)

En dat er zaken best anders kunnen ben ik het ook mee eens en er zal ook wel het nodige gaan veranderen. Maar als ik zie hoeveel toxicity ze over zich heen krijgen op bijv. Reddit, herinnert me dat weer dat de gaming community erg mooi kan zijn maar ook zo ontzettend toxic.
Dat het F2P is en cosmetisc kent wil niet zeggen dat je een tientje moet neerleggen voor een kleur en sticker, waar deze serie altijd geprezen is geweest voor de vele customization opties die standaard ingebakken waren. Er is een balans en 343/MS is die hier echt kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:21:
@D-Ed

Dat is een aanname natuurlijk waar we hopelijk in de toekomst een bevestiging van krijgen.. Voor hetzelfde geld heeft 343 na de drie test flights zoveel zelfvertrouwen gekregen en zijn er een stel marketing/management afdelingen geweest die de microtransacties hebben opgeschroefd. Dan bij MS een mooie presentatie houden over hoe ze die jaar vertraging wel even terug gingen verdienen.. We weten het gewoon niet.

Van de aankondiging dat de multiplayer drie weken eerder online kwam kreeg ik positieve kriebels en de developers die daar stonden hadden tranen in de ogen van geluk. Dus die hebben hun hart echt wel op de juiste plaats... Maar de mensen die je niet ziet bepalen hoe het geld verdient moet worden.. En dan heb je als developer maar gewoon te doen wat management zegt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:02:
[...]

Dat het F2P is en cosmetisc kent wil niet zeggen dat je een tientje moet neerleggen voor een kleur en sticker, waar deze serie altijd geprezen is geweest voor de vele customization opties die standaard ingebakken waren. Er is een balans en 343/MS is die hier echt kwijt.
Een kleur die je slechts op één core kunt gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:47:
[...]

Wellicht een logische stap maar ze slaan in de tussentijd ook heel veel stappen over: F2P én crossplay én de core game compleet uit te kleden én overdreven veel geld vragen voor opties die 20 jaar geleden al in de game zaten én mensen geen keuzes bieden én mensen letterlijk onmogelijke challenges aanbieden waarvan ze weten dat men die niet leuk gaat vinden zodat men ze (betaald) kan switchen... én én én ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
jori040 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:00:
[...]

Voor de een draait Halo om de Campaign en de ander de multiplayer.Zelf ga ik die Campaign gaar spelen en speel ik een beetje multiplayer.
Same, en maar gelijk op Legendary en met alle side giggs , want ben wel teleurgesteld in die 10 uur die ik voor de story lees.

Fucking hyped voor woensdag 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
jori040 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:06:
[...]

Als ik hem de 8e fysiek koop kan ik dan eerder aan de gang of zit er tot 19:00 een slotje ingebakken ?
Schijnt dat de fysieke versie gelijk werkt op meerdere plekken gelezen.

Maarja waarom zou je niet die paar uurtjes meer wachten en hem eigenlijk gratis spelen op Gamepass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:49
Tip: je kunt de game via cdkeys voor 45 euro halen, mocht je geen fan zijn van gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
doobieters schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:33:
Tip: je kunt de game via cdkeys voor 45 euro halen, mocht je geen fan zijn van gamepass.
Still doesnt make any sense though, voor die 12,99 vs de 45 voor een game die je in een week+ uit kan hebben is die 1 maand subscription toch een veel betere optie, hoe hard iemand gamepass ook disliked.

Ik zeg mn abbo erna gewoon weer op, had hem voor Forza weer geactiveerd maar vond het maar mehhh.

Hierna activeer ik de pass pas weer voor Stalker 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:49
robzzzzzzzz schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:38:
[...]

Still doesnt make any sense though, voor die 12,99 vs de 45 voor een game die je in een week+ uit kan hebben is die 1 maand subscription toch een veel betere optie, hoe hard iemand gamepass ook disliked.

Ik zeg mn abbo erna gewoon weer op, had hem voor Forza weer geactiveerd maar vond het maar mehhh.

Hierna activeer ik de pass pas weer voor Stalker 2
Sommige mensen vinden het niet fijn om de tijdsdruk te voelen van het aflopen van zo'n abbo en het gevoel te hebben dat je de game niet 'bezit'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
doobieters schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:43:
[...]

Sommige mensen vinden het niet fijn om de tijdsdruk te voelen van het aflopen van zo'n abbo en het gevoel te hebben dat je de game niet 'bezit'.
Het niet bezitten kan ik inkomen, al heb ik juist met mn ps5 digital dat ik elke x baal wanneer ik een game uit heb en er 80 euro voor heb moeten betalen en er daarna niks meer mee doe.

Maar idd ieder zn ding.

Tijdsdruk is er niet echt, al verleng je het abbonement met nog een maand ben je alsnog minder dan de helft kwijt, en de MP is free to play, persoonlijk hou ik niet van pvp mp games, alleen Co op en couch co op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
robzzzzzzzz schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:06:
[...]

Same, en maar gelijk op Legendary en met alle side giggs , want ben wel teleurgesteld in die 10 uur die ik voor de story lees.

Fucking hyped voor woensdag 8)7
Voor de puur de story is dat voor een Halo game wat bij beterft prima.Ben wel benieuwd wat de lengte is als je alle content op de map doet.

Heb er ook erg veel zin in. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 06-12-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
doobieters schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:43:
[...]

Precies dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Is er ooit een halo playlist geweest quickplay/social met battlerifle/dmr starts? Dat zou ik graag zien. (naast shotty sniper en Swat natuurlijk). Er was in Reach een tijdje pistol only free for all. Dat was ook briljant. Ik blijf spray en pray assault rifle spel suf vinden. Single shot en burst wapens liggen me veel beter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
jori040 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:12:
[...]

Voor de puur de story is dat voor een Halo game wat bij beterft prima.Ben wel benieuwd wat de lengte is als je alle content op de map doet.

Heb er ook erg veel zin in. :)
Ongeveer 25+ uur ligt aan de difficulty, Meeste reviewers hebben de game op normal uitgespeeld en gerushed met very minor side content.

Ga zelf gelijk op Legendary beginnen en alle content af , behalve de Skulls enzo, ben echt geen collector, maar wil wel graag alle missies, bosses en side content spelen.

Schijnt ook dat je de spartan cores dan echt wel nodig hebt om progress te boeken dus denk dat we op die manier wel een dikke 25+ uur tot 30 zoet gaan zijn!

Zin in! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:56:
[...]

Men kan dromen.
Dit snap ik ook niet.. 343 doet aan een snelle cashgrab zo lijkt het, terwijl een goede Halo (wat DE xbox IP is) op lange termijn toch veel meer goeds doet voor Xbox en MS. Voelt alsof er totaal geen visie meer is.

Of om maar even de advocaat van de duivel te spelen; als je veel geld wil binnenharken kan je beter eerst zoveel mogelijk gamers pakken door een goede start te maken, en ga je vol in op geld binnenharken in seizoen 2. Het voelt nu heel erg alsof ze enorm zitten te bedelen om geld, door meteen hele basic dingen (zoals kleuren) voor 5 of 8 euro te verkopen....

[ Voor 24% gewijzigd door Atmosfeer op 06-12-2021 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Atmosfeer schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:21:
[...]

Dit snap ik ook niet.. 343 doet aan een snelle cashgrab zo lijkt het, terwijl een goede Halo (wat DE xbox IP is) op lange termijn toch veel meer goeds doet voor Xbox en MS. Voelt alsof er totaal geen visie meer is.
Ze hadden Bungie en de oude formule nooit moeten laten gaan, en met net zoveel honger als ze nu allerlei prominente studios opkopen, Bungie heel dik moeten betalen for life.

Halo is een van de enige redenen dat ik een Xbox in huis heb staan, en mn meest geliefde franchise en idd de main Microsoft IP, wat dat betreft grijpen ze nog steeds mis! Gamepass is super nice maar ook echt niet all that!

Sony doet het wat dat betreft beter en na de snes en n64 was toch echt Microsoft en hun xbox met Halo mijn eerste next gen liefde, en de reden waarom ik tot vandaag de dag nog zo hyped ben voor Infinite.

[ Voor 29% gewijzigd door robzzzzzzzz op 06-12-2021 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
robzzzzzzzz schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:24:
[...]

Ze hadden Bungie en de oude formule nooit moeten laten gaan, en met net zoveel honger als ze nu allerlei prominente studios opkopen, Bungie heel dik moeten betalen for life.

Halo is een van de enige redenen dat ik een Xbox in huis heb staan, en mn meest geliefde franchise en idd de main Microsoft IP, wat dat betreft grijpen ze nog steeds mis! Gamepass is super nice maar ook echt niet all that!

Sony doet het wat dat betreft beter en na de snes en n64 was toch echt Microsoft en hun xbox met Halo mijn eerste next gen liefde, en de reden waarom ik tot vandaag de dag nog zo hyped ben voor Infinite.
Is een beetje een trend in de hele tech industrie helaas. Zoveel mogelijk, en zo snel mogelijk geld uit de gebruiker knijpen. Is het niet met microtransacties dan wel zoveel mogelijk advertenties.

Op het moment dat de gebruikers beginnen weg te lopen zijn de investeerders alweer met dikke zakken vetrokken naar het volgende product om uit te gaan knijpen.

*kijkt weemoedig terug naar de tijd dat developers zoals Epic Games gewoon de editor bij de game voegde zodat de community duizenden skins, mods en levels gratis konden aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Atmosfeer schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:34:
[...]

Is een beetje een trend in de hele tech industrie helaas. Zoveel mogelijk, en zo snel mogelijk geld uit de gebruiker knijpen. Is het niet met microtransacties dan wel zoveel mogelijk advertenties.

Op het moment dat de gebruikers beginnen weg te lopen zijn de investeerders alweer met dikke zakken vetrokken naar het volgende product om uit te gaan knijpen.

*kijkt weemoedig terug naar de tijd dat developers zoals Epic Games gewoon de editor bij de game voegde zodat de community duizenden skins, mods en levels gratis konden aanbieden.
Helemaal mee eens, hetzelfde hier! dat waren nog eens tijden! samen met dan ook nog de level editors etc.

waarbij de community soms nog toffere content creëerde dan de developer zelf, die halen ze er tegenwoordig ook schaamteloos uit.

Op de Pc is dat gellukig vaak nog anders, maar daar doe ik niet veel meer mee jammergenoeg ivm het vele upgraden jaarlijks, de kosten en de schaarsheid van het materiaal.

[ Voor 8% gewijzigd door robzzzzzzzz op 06-12-2021 22:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
robzzzzzzzz schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:24:
[...]

Het grootste deel van de Bungie medewerkers die wél verder wilde met Halo werken nu bij 343 ;)

Het vreemde van Infinite is dat ze dus blijkbaar wel de core van Infinite helemaal vol met Legacy hebben gekregen en iedereen is vol lof en verwachting.. "Halo is terug!" maar aan de andere kant dus dat vreemde verdienmodel dat er in is geslopen.. Het rijmt gewoon niet met hoe ik Microsoft de laatste paar jaar zie/ervaar..

Net zoals met die fuckup dat ze Xbox Live plots drie keer zo duur wilde maken maar daar werd heel snel en hard aan de rem getrokken.. Het lijkt wel alsof ze bij Halo een soort van ABS systeem aan het bedenken zijn...

Afijn, ik heb vanavond besloten gewoon volle bak en vol verwachting woensdag aan de singleplayer te beginnen en mij verder te laten verrassen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Laatst online: 03-09 20:51
Wat gaat het levelen ongelofelijk traag zeg... 5,6 uur erin zitten nu, altijd bovenaan de leaderboards en ik ben nog steeds level 1?! Het werkt erg demotiverend. Je speelt niks vrij op deze manier... of valt er ook niks vrij te spelen?

Hebben meer mensen hier last van of doe ik iets verkeerd?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Generaal Pep schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:02:
Wat gaat het levelen ongelofelijk traag zeg... 5,6 uur erin zitten nu, altijd bovenaan de leaderboards en ik ben nog steeds level 1?! Het werkt erg demotiverend. Je speelt niks vrij op deze manier... of valt er ook niks vrij te spelen?

Dat is vreemd want zonder je challenges te doen moet je toch minimaal een level kunnen stijgen per dag (als je zes matches speelt):

1st Game = 300 XP
2nd Game = 200 XP
3rd Game = 200 XP
4th Game = 100 XP
5th Game = 100 XP
6th Game = 100 XP

Als je ook nog wat challenges doet (even op Y drukken) dan gaat het nog sneller. En de volgende dag reset bovenstaande..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Generaal Pep schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:02:

Die 1 op je spelerskaart is een emblem. Die kun je aanpassen via customisation. Zo kun je makkelijk level 9 worden! :+

Dingen vrijspelen gaat via de battlepass. Die kun je kopen en dan level je via xp van potjes en challenges. Progressie in dit spel is beter dan ke nu denkt maar is toch wat suf, maar voor een indruk kun je de afgelopen twee pagina's aan zinloos geklaag teruglezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Exactor it op 06-12-2021 23:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
D-Ed schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:54:
[...]

Het grootste deel van de Bungie medewerkers die wél verder wilde met Halo werken nu bij 343 ;)

Het vreemde van Infinite is dat ze dus blijkbaar wel de core van Infinite helemaal vol met Legacy hebben gekregen en iedereen is vol lof en verwachting.. "Halo is terug!" maar aan de andere kant dus dat vreemde verdienmodel dat er in is geslopen.. Het rijmt gewoon niet met hoe ik Microsoft de laatste paar jaar zie/ervaar..

Net zoals met die fuckup dat ze Xbox Live plots drie keer zo duur wilde maken maar daar werd heel snel en hard aan de rem getrokken.. Het lijkt wel alsof ze bij Halo een soort van ABS systeem aan het bedenken zijn...

Afijn, ik heb vanavond besloten gewoon volle bak en vol verwachting woensdag aan de singleplayer te beginnen en mij verder te laten verrassen _/-\o_
Vreemd he! dat verdienmodel, gaat wel een beetje mee met de moderne tijden maar ik ben daar als veteraan zwaar tegen 8)7

Mss worden we wel oud hehe.

Ik speel Halo denk ik net als jij al sinds 2001, Toen Bart Smit als enige winkel van Nederland de xbox 4 weken eerder verkocht dan het embargo en Halo echt een out of world experience was na Goldeneye als favo game op de n64 kapot te hebben gespeeld, Gewoon revolutionair!

En campaign wise voor mij hetzelfde heb er zin in! en ga me ook laten verassen, super veel zin in!

[ Voor 10% gewijzigd door robzzzzzzzz op 07-12-2021 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Wat een gezeur over dingen die je 3 seconde voor de match start ziet en daarna niet meer. De mindset "waarom zou ik m'n best doen of de objective spelen als ik er toch geen xp voor krijg" snap ik ook echt niet. Zodra de game begint wil ik winnen en het team helpen.
Nee, iedereen wil alles zonder moeite binnen een week gehaald hebben om dan te klagen dat er te weinig uit een battle pass kan worden gehaald.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 06:16:
Wat een gezeur over dingen die je 3 seconde voor de match start ziet en daarna niet meer. De mindset "waarom zou ik m'n best doen of de objective spelen als ik er toch geen xp voor krijg" snap ik ook echt niet. Zodra de game begint wil ik winnen en het team helpen.
Nee, iedereen wil alles zonder moeite binnen een week gehaald hebben om dan te klagen dat er te weinig uit een battle pass kan worden gehaald.
Lekker makkelijk onderbouwde posts als geklaag afdoen.

Heb ook niet gezegd dat ik niet wil winnen. Ik heb gezegd dat mensen die wel challenges willen grinden geen enkele baat hebben bij winnen. Die leaven totdat ze de juiste gamemode hebben of gaan lopen kutten met wapens/voertuigen voor hun challenge. De XP grinders maakt het ook niet uit, win/verlies, 5 killtaculars of niet, je krijgt evenveel XP. Door deze vreemde manier van progressie zal een deel van de playerbase minder op het objective gefocust zijn wat het negatief beïnvloed voor iedereen.

In eerdere Halo titels, en gezonde games in het algemeen, wordt je beloont met XP voor goede gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Phydomir schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 06:16:
De battlepass boeit mij niet, de gamers die het wél boeit en daarom de core gameplay niet spelen is waar de irritatie zit, rustig aan joh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@robzzzzzzzz
Hier XBOX+Halo bij launch via E-Plaza. :)
Voor die tijd speelde ik wel eens wat op de Playstaion 2 maar door Halo ben ik pas echt fanatiek gaan gamen.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste