Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Dioscuri schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:12:
[...]

Nee niet direct, in een andere tweet wordt gezegd dat het actief is vanaf morgenochtend. Het is inmiddels 5 uur 's nachts in Seattle en de tweet is een paar uur oud, dus ik verwacht dat het ergens bij ons vanavond wordt doorgevoerd.
Cool! Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:53:
[...]

Zal wel tegelijk komen met de nieuwe weekly challenges en het einde van het huidige event. Volgens mij 19u onze tijd.
Tegelijkertijd met de nieuwe items in de shop! *O*

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hype voor de campaign begint hier nu toch wel te groeien hoor :Y

[ Voor 25% gewijzigd door Wom op 30-11-2021 18:30 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Dit is sinds 18:00 actief.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff met Double xp aan is dit echt bizar hoe snel je levelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede aanpassing, eerste potjes op een dag bonus xp. Challenges worden daardoor minder noodzakelijk voor vlotter levelen met de battlepass. Weekly eind reward is gelukkig ook niks aan dus boeiend wel of niet alle weeklys completen.
Weer een stap naar de goede richting.

Heerlijk voor mensen die gewoon een aantal potjes op een dag wil spelen zonder teveel gedoe.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Wom schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:27:
[YouTube: Halo Infinite- Official Launch Trailer]

Hype voor de campaign begint hier nu toch wel te groeien hoor :Y
Hier ook erg veel zin in.Neem aan dat hij digitaal de 8e om 00:00 speelbaar gaat zijn op de Series X/S.

UPDATE
Shit ik zie in de store 19:00 staan.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 30-11-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:33:
Pff met Double xp aan is dit echt bizar hoe snel je levelt.
Hoop niet dat dit nu is doorgeslagen ? Het lijkt mij de bedoeling dat je nu in 2 wkn tijd door een battlepass heen snijdt, die tot mei 2022 loopt. Moet wel een beetje uitdaging in blijven zitten voor de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jori040 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:00:
[...]

Hier ook erg veel zin in.Neem aan dat hij digitaal de 8e om 00:00 speelbaar gaat zijn op de Series X/S.

UPDATE
Shit ik zie in de store 19:00 staan.
Jup.19:00 pas. :(

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEl8TNAUcAMYEqV?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Nol_NL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:08:
[...]

Hoop niet dat dit nu is doorgeslagen ? Het lijkt mij de bedoeling dat je nu in 2 wkn tijd door een battlepass heen snijdt, die tot mei 2022 loopt. Moet wel een beetje uitdaging in blijven zitten voor de komende maanden.
Je krijgt ongeveer een level per dag als je 7 potjes speelt. Weekly challenges erbij voor nog een level of 7 (of misschien meer. Ik ben level 25 in de battlepass met twee weken alle weeklies). Als je dubbel xp handig activeert ga je nog harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Had al een planning gemaakt zodat ik zeker om 00:00 zou kunnen beginnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wanneer je iedere dag 6 potjes doet en alle weeklys dat je na ongeveer 2 maanden op level 100 kan zitten.
Dat is misschien vrij snel maar het moet ook leuk blijven voor mensen die niet altijd Halo spelen, die willen ook een season completen voor de volgende er aan komt. En er zijn meer games die tijd vragen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:34:
Ik denk wanneer je iedere dag 6 potjes doet en alle weeklys dat je na ongeveer 2 maanden op level 100 kan zitten.
Dat is misschien vrij snel maar het moet ook leuk blijven voor mensen die niet altijd Halo spelen, die willen ook een season completen voor de volgende er aan komt. En er zijn meer games die tijd vragen. >:)
Nog veel imho, ik heb geen tijd om iedere avond 'zoveel' te spelen. Maar we gaan het meemaken, stiekem is het het ook weer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uzuhl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:47:
[...]

Nog veel imho, ik heb geen tijd om iedere avond 'zoveel' te spelen. Maar we gaan het meemaken, stiekem is het het ook weer waard.
Je kunt de battle pass gewoon completen ook al is het seizoen afgelopen. Dus ook al heb je niet elke avond de tijd. Uiteindelijk kun je dit seizoen gewoon completen over bijv. 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:02:
[...]

Je kunt de battle pass gewoon completen ook al is het seizoen afgelopen. Dus ook al heb je niet elke avond de tijd. Uiteindelijk kun je dit seizoen gewoon completen over bijv. 2 jaar.
Ja die 2 jaar ga je nodig hebben ook :+ Vind het al een gigantische k*t pass omdat het op basis van challenges werkt en niet door 'gewone' XP farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
Uzuhl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:47:
[...]

Met een beetje geluk heb je 30-45 minuten nodig per dag(tegen bot) en heb je na 100 dagen level 100 gehaald. Als je af en toe een dubbel xp activeert en misschien een weekly challenge haalt daalt het wellicht naar een dag of 80-85 :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
timmie271 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:03:
[...]

Met een beetje geluk heb je 30-45 minuten nodig per dag(tegen bot) en heb je na 100 dagen level 100 gehaald. Als je af en toe een dubbel xp activeert en misschien een weekly challenge haalt daalt het wellicht naar een dag of 80-85 :)
Bij de 5 maanden die er nog resten, zitten er waarschijnlijk ook nog wel dubbel XP weekenden of iets dergelijks, dus straks wordt gelukkig niemand buitengesloten. Je moet er toch niet aan denken dat je op zaterdagochtend op de reservebank wordt geplaatst, omdat je op maandag en woensdag nooit komt trainen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nol_NL op 01-12-2021 00:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:13
Mosin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:20:
Is er überhaupt iets bekent over een stedelijk deel op de Zeta Halo? De stukken uit Halo 2 & 3 kan ik namelijk wel enorm waarderen.
Moet hier toch nog even op terugkomen. De stedelijke delen die je kent uit Halo 2 en 3 spelen zich af op aarde, niet op een Halo-ring. Een Halo-ring heeft vooral wijdse landschappen en de gebouwen zijn haast allemaal forerunner architectuur. Volgens de lore is er wel veel onderzoek gedaan op Zeta Halo waardoor er wat primitieve nederzettingen zijn geweest. Ik weet alleen niet of die er ten tijde van Halo Infinite nog steeds zijn. Master Chief moet dus weer terugkeren naar aarde als je echte stedelijke gebieden tegen wil komen zoals in Halo 2 en Halo 3, dus Zeta Halo gaat dat helaas niet brengen.

Maar goed, in iedere Halo kom je vroeg of laat wel een slipstream tegen naar een ander deel van het universum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Dioscuri schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:27:
[...]

Moet hier toch nog even op terugkomen. De stedelijke delen die je kent uit Halo 2 en 3 spelen zich af op aarde, niet op een Halo-ring. Een Halo-ring heeft vooral wijdse landschappen en de gebouwen zijn haast allemaal forerunner architectuur. Volgens de lore is er wel veel onderzoek gedaan op Zeta Halo waardoor er wat primitieve nederzettingen zijn geweest. Ik weet alleen niet of die er ten tijde van Halo Infinite nog steeds zijn. Master Chief moet dus weer terugkeren naar aarde als je echte stedelijke gebieden tegen wil komen zoals in Halo 2 en Halo 3, dus Zeta Halo gaat dat helaas niet brengen.

Maar goed, in iedere Halo kom je vroeg of laat wel een slipstream tegen naar een ander deel van het universum. ;)
Dat klinkt inderdaad bekend. Ik was alweer kwijt dat je naar aarde gaat en op een aantal andere werelden/ringen komt. De verhaallijn is dan ook niet mijn sterkste punt, wat betreft deze game :9
Het zou op zich wel vet zijn rondom ruïnes te vechten in de singleplayer. Een beetje variatie kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat 343 best tevreden is met de huidige challenges. Ik vind het maar geforceerd, in Destiny 2 vond ik het bijvoorbeeld ook vooral vervelend. Kunnen ze het niet simpel houden zoals, kill 20/win quick play/speel een quick play, ipv kill er een paar met het shock wapen.
Het effect van de huidige challenges is da je anders gaat spelen. Ik ben er iig schuldig aan. Wanneer ik even 1 potje speel of mijn xp boost is aan, dan wil ik toch echt liever die paar mangler kills completen voor mijn challenge ipv de objectieve.

De nieuwe dagelijkse bonus xp voor de eerste potjes icm een slap eind reward deze week als je alle weeklys gedaan hebt, zorgt ervoor dat het verder prima is voor nu. Maar uiteindelijk lijkt het mij niet gezond voor de game.

De dagelijkse bonus verandering vind ik een hele goede keus.

Hebben jullie trouwens ook dat je een kill maakt met een challenge wapen en de ene keer telt die mee en de andere keer niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:09:

Hebben jullie trouwens ook dat je een kill maakt met een challenge wapen en de ene keer telt die mee en de andere keer niet?
Al een paar keer ja. Volgens mij gaat het mis bij 'assists'. Stel je teammaat iemand voor 90% neerkrijgt maar vervolgens doodgaat en jij doet dan de overige 10% aan damage, dan krijg jij de kill maar niet de count.... (dat denk ik of het is een random bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 20:58

RawChild

PSN: Rawchild

De nieuwe dagelijkse bonus xp voor de eerste potjes icm een slap eind reward deze week als je alle weeklys gedaan hebt, zorgt ervoor dat het verder prima is voor nu. Maar uiteindelijk lijkt het mij niet gezond voor de game.

De dagelijkse bonus verandering vind ik een hele goede keus.
Volgens mij is dat dagelijks xp wekelijks, krijg vandaag maar 50 xp voor mijn eerste potje.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RawChild schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:15:
[...]

Volgens mij is dat dagelijks xp wekelijks, krijg vandaag maar 50 xp voor mijn eerste potje.
Hier niet. Gewoon 200XP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RawChild schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:15:
[...]

18:00 reset.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kills met specifieke wapens voor challenges worden enkel geregistreerd wanneer jij daadwerkelijk de persoon vermoord met dat wapen.

Als jij bijvoorbeeld in een vuurgevecht zit met iemand en hij valt vervolgens van de map of krijgt schade van zijn eigen granaat dan krijg jij de kill en eventueel de bijhorende medal maar wordt het niet geregistreerd voor de challenge.

Medals en challenges worden anders berekend waardoor je bijv. wel een "Rifleman" (5 kills met de AR) kan halen in een match en tegelijkertijd maar 3 kills progressie hebt in jouw "X kills with the AR" challenge. Challenges zijn ook zeer specifiek "Get 5 killing sprees" betekend letterlijk 5 killing sprees, waar in vorige Halo games een killing Frenzy (10 kills), of hoger, ook meetelde.

Waarom challenge anders worden geregistreerd/berekend, geen idee.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 01-12-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Caayn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:19:
[...]
Kills met specifieke wapens voor challenges worden enkel geregistreerd wanneer jij daadwerkelijk de persoon vermoord met dat wapen.

Als jij bijvoorbeeld in een vuurgevecht zit met iemand en hij valt vervolgens van de map of krijgt schade van zijn eigen granaat dan krijg jij de kill en eventueel de bijhorende medal maar wordt het niet geregistreerd voor de challenge.

Medals en challenges worden anders berekend waardoor je bijv. wel een "Rifleman" (5 kills met de AR) kan halen in een match en tegelijkertijd maar 3 kills progressie hebt in jouw "X kills with the AR" challenge. Challenges zijn ook zeer specifiek "Get 5 killing sprees" betekend letterlijk 5 killing sprees, waar in vorige Halo games een killing Frenzy (10 kills), of hoger, ook meetelde.

Waarom challenge anders worden geregistreerd/berekend, geen idee.
Dit verklaart het. Gisteren schoot ik een dude een paar keer en hij viel van het dak, ik zag linksonder een Mangler kill maar hij telde niet mee. Past dus precies bij wat jij zegt. Dank! In Ranked zal dit door friendly fire wel vaker gebeuren dan in quickplay gok ik. Ik heb best vaak kills in ranked omdat mensen hun teamgenoten dood maken met nades. Dan zie ik een wapen kill van mij maar weet ik zeker dat ik niet de finishing touch deed zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2p-4T-ogWYn41e6w8hFMU7I-UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXWc3Y4ih7MHmlBK3B5ve2ti.jpg?f=fotoalbum_large

Skins met Gamepass. Past mooi bij mijn bumblebee BR :P Vanaf 8 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:43:
[Afbeelding]

Skins met Gamepass. Past mooi bij mijn bumblebee BR :P Vanaf 8 december.
En voor de 'ULTIMATE'..... -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:37:
[...]

En voor de 'ULTIMATE'..... -O-
Die krijgen een aimbot voor 24 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Best tevreden met hoe de multiplayer speelt. Maar hopelijk kan je snel aanpassen welke modi je wel en niet wilt spelen. Slayer :O

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit kwamen we vanavond tegen in CTF. Ik heb het geprobeerd, maar dit is niet te doen op een controller volgens mij.

https://www.xbox.com/play/media/8VJ29VZ2

Hoe dan ook. Hoop snel dat crossplay uitgeschakeld kan worden. Vind de pc echt een hopeloos platform met al die cheats bij ieder MP spel.

Je merkt wel dat je nu steeds meer tegen groepjes speelt in ranked en Quickplay. :)

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-12-2021 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:38:
[...]

Die krijgen een aimbot voor 24 uur!
De PC versie is toch gewoon gratis te spelen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:29:
Dit kwamen we vanavond tegen in CTF. Ik heb het geprobeerd, maar dit is niet te doen op een controller volgens mij.

Lijkt me niet nee. Op tobo/muis hoef je de knop niet vast te houden om de vlag te pakken zoals bij een controller. Of hij hier nu zo veel voordeel uithaalt...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:29:

Hoe dan ook. Hoop snel dat crossplay uitgeschakeld kan worden. Vind de pc echt een hopeloos platform met al die cheats bij ieder MP spel.

Je merkt wel dat je nu steeds meer tegen groepjes speelt in ranked en Quickplay. :)
Snap ook niet het voordeel van die actie uberhaubt doen?

Overigens nog geen cheaters tegen gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Uzuhl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:54:
[...]

Snap ook niet het voordeel van die actie uberhaubt doen?

Overigens nog geen cheaters tegen gekomen.
Deze dudes gingen in sprintsnelheid over de map met de vlag. Dat is niet in te halen dus. Plus ze kunnen sneller reageren als iemand ze onder vuur neemt.

Overigens is de vlag voor je uit gooien, ook met controller, de beste manier om hem te dragen. Je beweegt sneller en je kunt schieten indien nodig.

Edit: dit was sowieso een gek potje. Ik denk dat onze tegenstanders met macro's speelden. Ze schoten veel sneller dan ik dat kan maar ook minder zuiver. Van mijn 13 deaths waren er maar 3 headshot. Dat is best weinig in ranked met BRs.

[ Voor 47% gewijzigd door Exactor it op 02-12-2021 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
"Flag juggling" is een oud Halo trucje om sneller te bewegen wanneer je de flag hebt. Normaal wordt je bewegingssnelheid verlaagd wanneer jij de flag vast hebt. Door op het juiste moment tijdens een sprong de vlag te laten vallen en weer op te pakken minimaliseer jij dat. Plus je hebt sneller toegang tot jouw wapen voor verdediging.

Zolang jij de vlag vast hebt en niet sprint wordt jij niet in de HUD van de tegenstander getoond, dus het is een trade-off die jij maakt.

Echter de snelheid van flag juggling in de video hierboven is wel hoog, zal wel haast een PC speler geweest moeten zijn. Al heb ik mij nog niet verdiept in custom button mapping.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 02-12-2021 10:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Caayn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:00:
"Flag juggling" is een oud Halo trucje om sneller te bewegen wanneer je de flag hebt. Normaal wordt je bewegingssnelheid verlaagd wanneer jij de flag vast hebt. Door op het juiste moment tijdens een sprong de vlag te laten vallen en weer op te pakken minimaliseer jij dat. Plus je hebt sneller toegang tot jouw wapen voor verdediging.

Zolang jij de vlag vast hebt en niet sprint wordt jij niet in de HUD van de tegenstander getoond, dus het is een trade-off die jij maakt.

Echter de snelheid van flag juggling in de video hierboven is wel hoog, zal wel haast een PC speler geweest moeten zijn. Al heb ik mij nog niet verdiept in custom button mapping.
Ik Flag juggle zelf ook, want het biedt echt veel voordeel, zeker als je weet dat je een beetje beschermt wordt door je teamgenoten. Dan maakt het niet heel veel uit of je positie verraden wordt. Dan is snelheid vaak beter.

Echter de snelheid die zij hanteerden was echt absurd gewoon. :) Daar is niet tegenop te lopen als je net op de verkeerde positie bent.

Zelf gisteren in ranked solo/duo - controller de Diamond rank gehaald. :) Onyx gaat hem niet worden, dus ben er wel happy mee. Nu nog voor de ranked open / crossplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Flag juggling, ik heb een nieuw trucje te leren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Uzuhl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:00:
Flag juggling, ik heb een nieuw trucje te leren _/-\o_
Helaas kun je het maar met 1 vlag tegelijk. Terwijl je beweegt, los laten dan gaat hij mee in jouw richting en pak je hem weer op. Je moet dus gewoon afwisselend op Y en X drukken. :)

Wat nog leuker is om te oefenen is het grapplen van de vlag. Weet iemand of de repulsor er op werkt? Dat zou handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Speelt iemand splitscreen? Is dat te doen op een xss of heb je dan zo'n lage kwaliteit dat het niet te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Meer mensen desync ervaren? Redelijk aantal keer gehad dat ik al om de hoek was maar alsnog werd doodgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:58:
Meer mensen desync ervaren? Redelijk aantal keer gehad dat ik al om de hoek was maar alsnog werd doodgeschoten.
Soort van, bij close combat als we elkaar staat te b*tchslappen wil ik er nog wel eens door heen slaan waardoor ik ineens achter zijn character sta zonder dmg gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:58:
Daar heb ik waarschijnlijk last van kwam ik gisteren weer achter. Eergisteren ging het heel goed, en ik stond vaak boven aan of er vlak onder. Aimen wil steeds beter lukken, en er was dus een gevoel van progressie..
Gisteren wilde niets lukken, zelfs wanneer ik de tegenstander zag en op hem zat te knallen en hij mij een stuk later pas opmerkte. Draait zich om en hop ik lag weer dood, mijn k/d ratio was dramatisch. Begreep er helemaal niks van, tot ik op onderzoek uit ging en desync tegenkwam.
Het lijk er op dat het per speel sessie verschild.
Ik vermoed dat dit het is, of ik ben gewoon de ene dag goed en de andere dag zeer slecht dat kan natuurlijk ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik had gisteren in Ranked ineens dat ik een paar potjes achter elkaar in een team terecht kwam waarin we van start gingen met maar drie, en zelfs één keer slechts twee spelers. De tegenstander had wel gewoon vier spelers. Dat was echt irritant want dan heb je eigenlijk al bij voorbaat verloren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:14:
[...]

Daar heb ik waarschijnlijk last van kwam ik gisteren weer achter. Eergisteren ging het heel goed, en ik stond vaak boven aan of er vlak onder. Aimen wil steeds beter lukken, en er was dus een gevoel van progressie..
Gisteren wilde niets lukken, zelfs wanneer ik de tegenstander zag en op hem zat te knallen en hij mij een stuk later pas opmerkte. Draait zich om en hop ik lag weer dood, mijn k/d ratio was dramatisch. Begreep er helemaal niks van, tot ik op onderzoek uit ging en desync tegenkwam.
Ik vermoed dat dit het is, of ik ben gewoon de ene dag goed en de andere dag zeer slecht dat kan natuurlijk ook. :P
Wat is dat desync dan precies want opvallend genoeg heb ik éxact hetzelfde als jij gehad. Eergisteren mooie kd-ratio, alles ging soepel en merkte echt progressie. Gisteren ineens heel slecht, lage kd-ratio en moeite met het maken van kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:27:
[...]

Wat is dat desync dan precies want opvallend genoeg heb ik éxact hetzelfde als jij gehad. Eergisteren mooie kd-ratio, alles ging soepel en merkte echt progressie. Gisteren ineens heel slecht, lage kd-ratio en moeite met het maken van kills.
"Desync" is dat jouw client (Xbox/PC) en de server niet gelijk lopen met elkaar.

Extreem voorbeeld hiervan via Reddit: https://www.reddit.com/r/..._desync_problem_which_is/

Je ziet hier heel mooi dat de server en client niet meer gelijk lopen omdat ze een stukje anders hebben afgehandeld, wat een sneeuwbal effect veroorzaakt. De speler rijdt vrolijk verder op zijn scherm waar de speler volgens de server nog vast zit op een rand. Je ziet de camera wel mooi mee bewegen (die is immers onafhankelijk van waar de speler is).

Edit:
Staan/hurken kan bijvoorbeeld een desync veroorzaken in Infinite, waardoor jij op jouw scherm gehurkt zit achter een muurtje maar de server van mening is dat jij gewoon staat en dus zichtbaar bent voor andere spelers.

De gameclip die in theater staat is als het goed is wat de server heeft geregistreerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Caayn op 03-12-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Caayn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:32:
[...]
"Desync" is dat jouw client (Xbox/PC) en de server niet gelijk lopen met elkaar.

Extreem voorbeeld hiervan via Reddit: https://www.reddit.com/r/..._desync_problem_which_is/

Je ziet hier heel mooi dat de server en client niet meer gelijk lopen omdat ze een stukje anders hebben afgehandeld, wat een sneeuwbal effect veroorzaakt. De speler rijdt vrolijk verder op zijn scherm waar de speler volgens de server nog vast zit op een rand. Je ziet de camera wel mooi mee bewegen (die is immers onafhankelijk van waar de speler is).

Edit:
Staan/hurken kan bijvoorbeeld een desync veroorzaken in Infinite, waardoor jij op jouw scherm gehurkt zit achter een muurtje maar de server van mening is dat jij gewoon staat en dus zichtbaar bent voor andere spelers.

De gameclip die in theater staat is als het goed is wat de server heeft geregistreerd.
Oh wow! Dit wist ik niet. En tijdens het spelen heb je natuurlijk geen idee dat dit gebeurt? Is er iets wat je er (op voorhand) aan kunt doen om te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Laatst online: 20:48
Deze shooter voelt net zoals Battlefield 2042 wat betreft input lag.
Wat is dat toch met al die nieuwe games hiervoor heb ik geen 6700 xt gekocht.

Edit:
Min fps na 120 gezet en max fps na 300 lijkt het te verbeteren.

[ Voor 33% gewijzigd door Bassbounce op 03-12-2021 09:46 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:42:
[...]

Oh wow! Dit wist ik niet. En tijdens het spelen heb je natuurlijk geen idee dat dit gebeurt? Is er iets wat je er (op voorhand) aan kunt doen om te voorkomen?
Helaas niet. Enige wat je kan doen is zorgen voor een goede/stabiele verbinding maar dit probleem ligt voornamelijk aan de netcode van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Caayn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:47:
[...]
Helaas niet. Enige wat je kan doen is zorgen voor een goede/stabiele verbinding maar dit probleem ligt voornamelijk aan de netcode van de game.
Thnx! Neem wel aan dat ze dit met een toekomstige update kunnen verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:48:
[...]

Thnx! Neem wel aan dat ze dit met een toekomstige update kunnen verhelpen?
Netcode kan gewoon gepatcht worden :)

343i heeft gelukkig aangegeven dat ze het aan het onderzoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Caayn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:00:
[...]
Netcode kan gewoon gepatcht worden :)

343i heeft gelukkig aangegeven dat ze het aan het onderzoeken zijn.
Nice, gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Ik riep gisteren dat tegenstanders sneller schoten dan ik. Dat zou zomaar server lag geweest kunnen zijn bedenk ik me nu. Hopelijk komt er een goede fix, er is weinig zo frustrerend in een shooter als dat wat op je scherm gebeurt niet overeen komt met wat de server zegt dat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:08:
Ik riep gisteren dat tegenstanders sneller schoten dan ik. Dat zou zomaar server lag geweest kunnen zijn bedenk ik me nu. Hopelijk komt er een goede fix, er is weinig zo frustrerend in een shooter als dat wat op je scherm gebeurt niet overeen komt met wat de server zegt dat er gebeurt.
Misschien schoot een teamgenoot je gewoon in je rug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 20:58

RawChild

PSN: Rawchild

[...]

Ik dacht dat het aan mij lag, en dat kan ook nog steeds, maar sinds gisteren bak ik vrij weinig van. Tijd hiervoor altijd bij de beste van het team. Maar dat lukt zelden nog.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat het per potje verschilt, de servers lijken zeer onstabiel te zijn, ook regelmatig dat in een 4 v 4 ranked de ene speler na de andere ''leaved'', tot het bij mij ook opeens gebeurde dat ik uit het niets disconnect uit een potje , dus ik denk dat veel van die ''leavers'' niet eens leavers zijn, maar lui die worden gedisconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
RawChild schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:55:
[...]

Ik dacht dat het aan mij lag, en dat kan ook nog steeds, maar sinds gisteren bak ik vrij weinig van. Tijd hiervoor altijd bij de beste van het team. Maar dat lukt zelden nog.
Het is ook wel wisselend wat het niveau van je team en je tegenstander is. Ik had vandaag een potje met 3 minder goede spelers tegen 4 man met een hogere rank. Dat ging minder lekker dan het potje erna tegen een stel mindere goden. In dat tweede potje was mijn team allemaal dezelfde rank als ik ben.

Sowieso snap ik weinig van hoe ranking werkt. Ik stijg soms na een loss en daal soms na een overwinning. Het gaat wel gestaag omhoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ranked matchmaking is wel beetje kapot of althans de ranks. Speel net een capture the flag, heeft er iemand in mijn team een KD van 3/24… die platinum 4 is. Of als je je neefje van 3 laat gamen of zwaar bezopen bent ga lekker quick play spelen ofzo.

En leavers in ranked moeten gewoon gebanned worden voor een dag. Want als er 1 leaved is de game al klaar en gaan er nog meer leaven. Wat ik op zich kan begrijpen maar ik wil geen rankloss, dus dan blijf ik maar.

Ben helemaal klaar met dat soort types.

Einde rant.

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-12-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aargh die quitters. Bijna net zo erg als cheaters… Weer een potje verloren door een quitter. Als het nu slayer was dan tot daar aan toe, maar in ctf is dat dodelijk.

Hoop dat ze echt een ban systeem invoeren voor ranked quitters.

[ Voor 73% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-12-2021 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:49:
Aargh die quitters. Bijna net zo erg als cheaters… Weer een potje verloren door een quitter. Als het nu slayer was plekke, maar in ctf is dat dodelijk.

Hoop dat ze echt een ban systeem invoeren voor ranked quitters.
Vaak zijn het ook disconnects, jammer genoeg zelf ook een paar keer gehad, wordt je opeens uit de game geknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:57:
[...]

Vaak zijn het ook disconnects, jammer genoeg zelf ook een paar keer gehad, wordt je opeens uit de game geknikkerd.
Dan moet ik geluk hebben gehad want ik heb in al mijn potjes en dat zijn er behoorlijk wat nog geen enkele disconnect gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 01:02:
[...]

Dan moet ik geluk hebben gehad want ik heb in al mijn potjes en dat zijn er behoorlijk wat nog geen enkele disconnect gehad.
Ik heb het een stuk of 5 keer gehad nu

Dat is wel op de pc, daar kan het verschil zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 04-12-2021 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 01:08:
[...]

Ik heb het een stuk of 5 keer gehad nu

Dat is wel op de pc, daar kan het verschil zitten.
Die pc spelers wil ik sowieso mijden :P dus dat vind ik dan minder erg :P

——
Wat spelen er toch veel randdebielen dit spel. Heb je een 1-0 voorsprong met ctf met nog 2 minuten te gaan. Wat doen mijn teamies. Kom we gaan individueel lopen op de map en aanvallen ipv als team te verdedigen. Echt je zou ook een soort multiplayer license moeten halen voordat je xbox live af mag sluiten…

——-

Ik wil slayer only zsm. Wat een ellende is dat ranked zo zeg. In Oddball heb ik 3.35 de bal vastgehouden. En de overige drie samen 1 minuut. Want ze wilde zo graag de camo hebben en het zwaard. Helemaal prima als je het zwaard wilt, maar dan verdedig de ball carrier en ga niet rond lopen op de map…

Een license zou echt niet verkeerd zijn…

Het is echt zo’n vet MP spel, enige nadeel is, is dat je met mensen moet spelen… :+

——-

En dan kom je een Amerikaan tegen die echt hele gave callouts gaf in een CTF potje. Dus het kan wel gewoon met randoms! :)

[ Voor 66% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-12-2021 02:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 01:18:
[...]

Die pc spelers wil ik sowieso mijden :P dus dat vind ik dan minder erg :P
Enkel kan dat nog niet vooralsnog, hoop dat ze dat snel fixen. ( speel het op console en pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
In Battlefield kon de squad leader altijd wat objectives geven. Zo’n soort systeem zou in Halo ook niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 01:18:
Wat spelen er toch veel randdebielen dit spel. Heb je een 1-0 voorsprong met ctf met nog 2 minuten te gaan. Wat doen mijn teamies. Kom we gaan individueel lopen op de map en aanvallen ipv als team te verdedigen. Echt je zou ook een soort multiplayer license moeten halen voordat je xbox live af mag sluiten…
Je moet een beetje geluk hebben met random ja. Gisteren op Behemoth ctf had ik de vlag bij onze ramp. Eigen vlag was ook weg. Ik wordt van vrij ver gesniped en m'n teamgenoten blijven met z'n 3e maar naar voren lopen ipv één even terug gaat.

Maar soms heb je ook dat een team gewoon samenwerkt, zelfs zonder voice coms. Dan is het echt genieten.

Ben zelf met solo/duo/controller als gold 2 geranked. Maar heb nig heel erg dat het of heel erg lekker gaat, of echt helemaal nergens op lijkt. Maar dat heeft dus ook veel te maken met hoe je team samenspeelt. Heb al wel gemerkt dat je als gemiddelde spelers, prima kan winnen als je samenwerkt, tov een team goede spelers die objective games als Slayer zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je geen ranks wilt verliezen in ranked door vervelende teammates, moet je geen ranked spelen met randoms in een team based shooter.
Dat risico zal je altijd houden want ieder potje is een gok tenzij je met een vast team gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:50:
Wanneer je geen ranks wilt verliezen in ranked door vervelende teammates, moet je geen ranked spelen met randoms in een team based shooter.
Dat risico zal je altijd houden want ieder potje is een gok tenzij je met een vast team gaat.
Ik vind het niet erg om te schommelen in rank als dat een gevolg is van een normaal potje die je wint of verliest. Meestal daal ik niet eens zo veel als ik verlies omdat ik wel de objective speel. Ik vind het gewoon vervelend als mensen de core van een game mode niet spelen.

En ik speel ranked solo duo omdat je dan iig tegen “controllers” speelt, ook al zijn het mogelijk pc spelers. Daarnaast is het fijn dat je als solo speler niet tegenover een team van 4 komt te staan. Beide zijn in quick play niet het geval.

Maar merk wel dat CTF het meest gevoelig is voor een goed samenspel van teamgenoten. Daarna strongholds en dan Oddball. Bij Oddball is de objective nog het meest duidelijk en eenduidig. Strongholds werkt vooral goed als je team zich focust op 2 capture punten in plaats van perse ze alle drie te willen cappen.

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-12-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: nvm.

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mocht je iemand zoeken die in ieder geval de objective speelt @uchiha tijntje, mijn Xbox naam is hetzelfde als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:48:
Mocht je iemand zoeken die in ieder geval de objective speelt @uchiha tijntje, mijn Xbox naam is hetzelfde als hier.
Heb je toegevoegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 10:10
Vandaag begonnen en damn wat voelt het ouderwets goed! Echter veel noobs die basic principes niet snappen. Ik lees daar meer gefrustreerde reacties over in dit topic. Is het een idee om een tweakers discord op te zetten?
Edit: https://discord.gg/Bd9ajD9JUP
Bij deze :Y)
@Wom idee om deze in de TS te zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door stimpyMGS op 04-12-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Pfft. 17 potjes winnen voor de weekly ultimate.

Dat zijn er best een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga (heel) langzaam door de battle pass en kan inmiddels wel lekker meekomen.

Alleen ik blijf maar level 1 met mijn karakter. Doe ik daar wat fout of hoe werkt dat precies?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:40:
Ik ga (heel) langzaam door de battle pass en kan inmiddels wel lekker meekomen.

Alleen ik blijf maar level 1 met mijn karakter. Doe ik daar wat fout of hoe werkt dat precies?
Ben je niet in de war met het 'logootje' dat in je player card staat? Die 1 hebben heel veel mensen, maar kun je gewoon wijzigen. Dat is niet je level.

(misschien vergis je je daar niet mee hoor, maar ik heb dit ook een paar dagen gedacht haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timbox88 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:03:
[...]

Ben je niet in de war met het 'logootje' dat in je player card staat? Die 1 hebben heel veel mensen, maar kun je gewoon wijzigen. Dat is niet je level.

(misschien vergis je je daar niet mee hoor, maar ik heb dit ook een paar dagen gedacht haha)
Ooh echt? Dat zou heel goed kunnen ja, rechts onder in het multiplayer menu zeg maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dave_7698
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:58
Community director Brian Jarrard heeft op Reddit een uitgebreide update/verklaring en reactie gegeven op belangrijke kritiek omtrent Halo Infinite. Wellicht ook interessant voor de Tweakers hier, dus hieronder kan je het lezen:

“ I can't reply to every person yelling at me/343 here so want to just share a few final things to take or leave as you see fit. When we have some updates to share I'll be back.

First, I'm going to stress again that I 100% understand and generally agree with the frustrations most are expressing even if I don't agree with the attacks and ways in which some choose to express those feelings. Call me a shill, a liar, corp speak, etc. as you want, but I've never lied to this community and never will. And I'm not saying myself are 343 are a 'victim' in any way - that's yet another narrative some folks here have chosen to apply. It's my job to come in here, listen, franky take it on the chin, and despite personally being very put off by the way in which many are expressing themselves, still ensure that we are advocating for players internally. We do that regardless of it being positive or negative and always will.

As for Slayer itself - we're still having discussions around feasibility. Yes this is absolutely a hot topic and something the team is aware of. We would love to have modes and experiences that meet player expectations vs. the backlash situation we're in today. I don't believe anyone at 343 thought not having Slayer was a 'good idea.'

I don't personally agree we 'owe' folks a detailed dissertation on 'what 343 has been doing the last 6 years' or 'who ever thought this was a good idea', etc.. We have had people working their asses off for years to try and deliver the best Halo game they can amidst very challenging circumstances. But, I will try to at least provide some context for those who are interested.

The launch playlists were setup as they were to take a measured approach. We have UI limitations with the game right now in the way and number of playlists that are exposed. We have complex and not-ideal progression and challenge systems intertwined in playlists and modes that are not necessarily trivial to de-couple and change. (yes the entire challenge/progression system needs a lot of work - something the team is acutely aware of and prioritizing).

The team's plans for a Slayer playlist, I think, are more robust than what might 'suffice' for an interim solution. I love the ideas and some of the variants they're working on - those all require tuning and most importantly - testing. QA is a huge dependency and it's a critical part of the development pipeline that has been running nonstop for months to launch this game.

We are re-evaluating what it would take to potentially just start with a 'vanilla Slayer' playlist as a shorter term addition until the more robust offering is ready. I think the main hurdle that needs to be addressed and may require more time than is feasible before the holiday break is the knock on effect to challenges and needing to also re-assess 'quick play' and what that becomes. Historically, a Slayer only playlist and an Objective only playlist has always resulted in the Obj playlist quickly becoming unhealthy - but maybe we inevitably have no choice but to go down that route until more robust systems are available (note I am not a MP or systems designer).

It's just not quite as trivial as 'pushing a button.' And at the scale and complexity of this game - any and every change could have monumental impact in a negative way without extensive testing. Triaging these feedback issues and finding 'what CAN we do now' is what the team is already doing and will continue doing. Everything has to be tested. Everything has downstream dependencies and knock on effects. And, we're 4 days from a global launch with holidays right after.

As far as the notion of this all being a ploy to force challenge swaps - it just isn't. I don't expect everyone to believe that, but while we may not agree with the playlist selections and approach, I'm just going to say again "making players have no control and have to use swaps" has never once been a thing I've heard. Ever. And again, we know this entire challenge system is not ideal and while I'm glad they've been able to make some interim tweaks to progression pace and remove some of the more frustrating RNG challenges, there is absolutely more work to be done and this is not the ideal vision the Live team has in mind. (though, more challenge tweaks are coming with the playlist update, details to come soon) I did not really enjoy having to grind through 20+ games of Quick Play to hopefully get Oddball so I could hopefully win 3 times to complete a challenge. Or, <shudder>, having to get 10 Ravager kills. Is this week's Ultimate Reward of just an emblem really worth the grind? There's a lot of work to do - we are all in agreement there. A few more changes are coming this month and I hope we can start to lay out more robust plans after the break.

Not everyone likes that Infinite is a F2P game and thus has a new business model based on monetization of customization. I understand where you're coming from, especially with a 20 year established franchise with a longstanding legacy. F2P has been a huge boost to growing the player base and we've seen a huge amount of new players entering the franchise for the first time ever. But this is a business - the servers you play on cost money to operate. The studio that develops and maintains the game costs money. Battlepass and premium customization is the model for this game today. Is there room to continue assessing the overall economy and value for players? Absolutely and that's also an area the team is constantly monitoring and learning. The creation of cosmetics and the battlepass have absolutely nothing to do with something like a playlist. That content was created ages ago, is static, and wasn't done 'instead of playlists.' Was it a priority to make sure that this game could in fact generate revenue? Of course.

I'm starting to ramble here but the main TLDR is, for what it's worth, we're going to do what we can as soon as we can. If things today do not meet your expectations then I'm sorry you've been disappointed. I'm confident this game will continue to get better and better and all of these issues are fixable. I also realize that some players are just going to not play anymore - maybe they come back, maybe they don't. I also know - and want to be very up front and honest - that the pace at which bigger changes are brought to bear will absolutely not be as fast as many want. We have some problems, for sure, but I'm really proud of the foundation the team was able to deliver.

Everyone's entitled to their opinion. It's your prerogative to play or not play. I'd rather have people who are so passionate they're yelling at us than nobody caring at all. But I just ask that people please take a breath here, understand there are human beings behind this who put years of their lives into just trying to make the best experiences they can, and do not rush to judge or assume you've got it all figured out.

And with that, I fully expect to be blasted from here out, but hopefully for some, this post helps provide a bit more context. Have a great weekend everyone.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik las het inderdaad. Ik zou niet graag een developer willen zijn. De gaming community is echt zo ontzettend toxic.

Zelf heb ik zoiets van… als een game je niet aanstaat, ga niet lopen klagen richting developers (zelfs death threats) maar ga lekker een andere game spelen. Of laat je opnemen…

[ Voor 55% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou vandaag best wat uurtjes in de multiplayer gemaakt, speelt allemaal wel lekker weg maar man wat mis ik progressie zeg, ik ben voor mijn gevoel echt voor niets bezig. Als je net begint is het nog leuk om “bovenaan te eindigden” maar als je dat wat potjes achter elkaar lukt is daar de druk ook wel vanaf.

Hoop dat ze dat nog flink op de schop gaan nemen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:24:
Nou vandaag best wat uurtjes in de multiplayer gemaakt, speelt allemaal wel lekker weg maar man wat mis ik progressie zeg, ik ben voor mijn gevoel echt voor niets bezig. Als je net begint is het nog leuk om “bovenaan te eindigden” maar als je dat wat potjes achter elkaar lukt is daar de druk ook wel vanaf.

Even een serieuze vraag want ik lees dit veel terug maar zelf mis ik het niet. Wat voor progressie wil je? Progressie voor nieuwe wapens en addons zoals in CoD of BF zal er niet in komen. Progressie voor rank zit er op zich in als je ranked speelt. Progressie voor de armor dan? Die zit er op zich ook in en zeker met de laatste update is die battle pass prima te halen in een seizoen.

Of is het een soort levelsysteem met sergeants, luitenants, Colonels, General, etc zoals je bijv. in CoD 3 had met van die sterren voor je naam? Als dat iets is wat je wilt zou je dan dat afhankelijk willen maken van je skills of gewoon een xp systeem waarbij je als je teveel tijd in dit spel speelt ook het hoogste level kan halen?

Gewoon echt een serieuze vraag want ik heb heel weinig met progressiesystemen in MP games, met uitzondering als er een achievement aan gekoppeld is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:24:

Klopt, heb exact hetzelfde gevoel. En daarom val ik ook steeds terug op Battlefield, ondanks de bugs en flaws. Maar die continue stroom aan XP’s geeft gewoon een bepaalde voldoening. En dat mis ik enorm bij Halo. Al sta je ruimschoots bovenaan en win je de match, je krijgt er niks voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 05-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:38:
[...]

Klopt, heb exact hetzelfde gevoel. En daarom val ik ook steeds terug op Battlefield, ondanks de bugs en flaws. Maar die continue stroom aan XP’s geeft gewoon een bepaalde voldoening. En dat mis ik enorm bij Halo. Al sta je ruimschoots bovenaan en win je de match, je krijgt er niks voor.
Plezier? :+

Wat ik wel leuk zou vinden zijn challenges voor alle wapens. Zodat je wellicht nieuwe skins krijgt. Dat vond ik in BF wel grappig met mijn golden M1 Garand.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-12-2021 17:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:47:
[...]

Plezier? :+

Wat ik wel leuk zou vinden zijn challenges voor alle wapens. Zodat je wellicht nieuwe skins krijgt. Dat vond ik in BF wel grappig met mijn golden M1 Garand.
Plezier krijg ik met Slayer only playlists. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:37:
[...]

Even een serieuze vraag want ik lees dit veel terug maar zelf mis ik het niet. Wat voor progressie wil je? Progressie voor nieuwe wapens en addons zoals in CoD of BF zal er niet in komen. Progressie voor rank zit er op zich in als je ranked speelt. Progressie voor de armor dan? Die zit er op zich ook in en zeker met de laatste update is die battle pass prima te halen in een seizoen.

Of is het een soort levelsysteem met sergeants, luitenants, Colonels, General, etc zoals je bijv. in CoD 3 had met van die sterren voor je naam? Als dat iets is wat je wilt zou je dan dat afhankelijk willen maken van je skills of gewoon een xp systeem waarbij je als je teveel tijd in dit spel speelt ook het hoogste level kan halen?

Gewoon echt een serieuze vraag want ik heb heel weinig met progressiesystemen in MP games, met uitzondering als er een achievement aan gekoppeld is :P
Nou alles wat je omschrijft lijkt me een prima verbetering van hoe het nu is.

Zoveel kills hoger level, zoveel kills je wapen iets sterker. Etc.

Dat wat ik dik gedrukt heb is nu het geval met de battlepass. Speel je veel haal je van die “speel X potjes” of “win X potjes” XP binnen terwijl je daar helemaal niet “goed” voor hoeft te zijn, de (nutteloze) plaatjes en armor waar mensen nu mee lopen zegt dus helemaal niets over hoe “goed” ze zijn en dat vind ik jammer.

Onder de streep wil ik gewoon dat het zichtbaar is dat ik (op papier) beter ben dan de andere in een potje, of dat als andere (op papier) beter zijn ik er voor kan spelen ze te verslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-12-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:38:
[...]

Precies, ik ben het met de voorstanders van het Halo systeem eens dat je niet XP moet krijgen voor elke scheet maar een mooi midden moet prima mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik ben denk ik van de ouwe stempel. UT99 had ook geen battle pass. Ik haal genoeg uit het gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phydomir schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:12:
Ik ben denk ik van de ouwe stempel. UT99 had ook geen battle pass. Ik haal genoeg uit het gewoon spelen.
Mijn punt is nu niet battle pass maar progressie in het algemeen.

Het is een beetje als een sport wedstrijd zonder klassement maar wel met een uitslag, je wint de wedstrijd wel maar er gebeurt verder niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:06:
[...]

Nou alles wat je omschrijft lijkt me een prima verbetering van hoe het nu is.

Zoveel kills hoger level, zoveel kills je wapen iets sterker. Etc.

Dat wat ik dik gedrukt heb is nu het geval met de battlepass. Speel je veel haal je van die “speel X potjes” of “win X potjes” XP binnen terwijl je daar helemaal niet “goed” voor hoeft te zijn.

Onder de streep wil ik gewoon dat het zichtbaar is dat ik beter ben dan de andere in een potje, of dat als andere op papier beter zijn ik er voor kan spelen ze te verslaan.
Je kunt op zich zien (alleen niet vooraf) of je hogere of langere rank bent dan je tegenstanders en teamgenoten. Dus als ze voor de naam van de speler de rank plaatsen en dat voor het potje laten zien is je “onder aan de streep” ingelost als ik het goed begrijp.
Dat vind ik op zich een prima aanpassing als ze dat doorvoeren. :)

Juist het rank systeem zoals ze nu hanteren geeft veel meer inzicht in de skills van een speler dan een level systeem zoals in de meeste andere MP games. Ik ben nu diamond 2. Dat geeft mij een stuk meer “voldoening” dan level 80 ofzo in een CoD of een BF.

Maar wat echt niet hoort bij een MP als Halo is dat er verschil ontstaat in wapens tussen spelers. Dat is in een serie als CoD en iets mindere mate BF voor mij een groot irritatiepunt. Het zorgt voor ongebalanceerde games. Juist door het beperkte arsenaal aan wapens en dat iedereen dezelfde wapens heeft aan het begin zorgt er voor dat je op basis van de score kunt zien wie de betere was. Niet op basis van eventuele perks en Weapon en attachement unlocks.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-12-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:19:
[...]

Je kunt op zich zien (alleen niet vooraf) of je hogere of langere rank bent dan je tegenstanders en teamgenoten. Dus als ze voor de naam van de speler de rank plaatsen en dat voor het potje laten zien is je “onder aan de streep” ingelost als ik het goed begrijp.
Dat vind ik op zich een prima aanpassing als ze dat doorvoeren. :)

Juist het rank systeem zoals ze nu hanteren geeft veel meer inzicht in de skills van een speler dan een level systeem zoals in de meeste andere MP games.
Welk rank systeem heb je het dan over? Want er is alleen battle pass toch? en dat is niet op skills gebaseerd maar op hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:19:
[...]

Maar wat echt niet hoort bij een MP als Halo is dat er verschil ontstaat in wapens tussen spelers. Dat is in een serie als CoD en iets mindere mate BF voor mij een groot irritatiepunt. Het zorgt voor ongebalanceerde games. Juist door het beperkte arsenaal aan wapens en dat iedereen dezelfde wapens heeft aan het begin zorgt er voor dat je op basis van de score kunt zien wie de betere was. Niet op basis van eventuele perks en Weapon en attachement unlocks.
Nah het zorgt alleen voor ongebalanceerde games als je zelf niet goed genoeg bent :+

Maar zonder gekheid. Als levelen van guns etc niet bij een Halo hoort (dit is mijn eerste btw) dan kan ik dat wel laten vallen.

Als ze player progression er maar instoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En dan heb ik gelijk een vervolg vraag. Er is een ranked modus, maar waar zie ik mijn rank dan? Want dat is me ook nog niet helemaal duidelijk, als dat daar wel in zit vind ik dat ook prima en ga ik die modus wel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:21:
[...]

Welk rank systeem heb je het dan over? Want er is alleen battle pass toch en dat is niet op skills gebaseerd maar op hoeveelheid.
Je hebt vier mogelijkheden:

-Quick play
-Bot play
-Big team Battle
-Ranked

Ik speel bijna alleen maar ranked. En dan krijg je dus een rank en speel je voornamelijk tegen mensen dicht bij je eigen “skill level” en dan als je wint of verliest stijg of daal je.

Dat zie je in je beeldscherm als je de ranked modus selecteert :). Je hebt drie mogelijkheden voor ranked:

-solo / duo met controllers
-solo / duo met muis en legbord
-open / crossplay

Ik speel voornamelijk solo duo met controllers en als ik in een party zit met meer dan 2 personen de open crossplay mode.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-12-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:26:
[...]

Je hebt vier mogelijkheden:

-Quick play
-Bot play
-Big team Battle
-Ranked

Ik speel bijna alleen maar ranked. En dan krijg je dus een rank en speel je voornamelijk tegen mensen dicht bij je eigen “skill level” en dan als je wint of verliest stijg of daal je.
Aah dat vroeg ik hierboven net maar heeft elkaar gekruist denk ik. Waar zie ik die rank?

Want ik speel ook veel die modus namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-12-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:27:
[...]

Aah dat vroeg ik hierboven net maar heeft elkaar gekruist denk ik. Waar zie ik die rank?

Want ik speel ook veel die modus namelijk.
In je hoofdscherm als je ranked kiest. Dat balkje met brons, zilver, goud, platinum, diamond of onyx ervoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:29:
[...]

In je hoofdscherm als je ranked kiest. Dat balkje met brons, zilver, goud, platinum, diamond of onyx ervoor :P
Oooh dat heb ik helemaal gemist.
Nou dan zijn het meerendeel van mijn problemen wel ongegrond denk ik, even zichtbaar maken in de match en kan ik ermee vooruit.

Ik ga straks gelijk ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:33:
[...]

Oooh dat heb ik helemaal gemist.
Nou dan zijn het meerendeel van mijn problemen wel ongegrond denk ik, even zichtbaar maken in de match en kan ik ermee vooruit.

Ik ga straks gelijk ff kijken :)
Het is idd nog niet direct zichtbaar van je tegenstanders. Dat zou goed zijn als ze dat voor de match zichtbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:41:
[...]

Het is idd nog niet direct zichtbaar van je tegenstanders. Dat zou goed zijn als ze dat voor de match zichtbaar maken.
Neu. Dan gaan mensen sneller leaven.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste