Ahh thanks! Ik zag altijd mijn actieve, maar wist niet dat je dan nog door kon klikken! Thnx!Exactor it schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:21:
[...]
Ja. Je hebt er iets van 16 waarvan er steeds 4 actief zijn. Als je die af hebt komt er een ultimate challenge. Als je die af hebt is het klaar voor de week en krijg je een unlock. Vorige week was het een gele visor, deze week is het een grijs kleurtje. Je huidige challenges kun je zien door op y te drukken als je op multiplayer hebt geklikt in het menu. Vervolgens druk je op X voor upcoming challenges.
Er zijn toch wel sommige issues met deze game vind ik.
1) geen weapon balance: sommige zijn gewoon nutteloos, doen amper damage of gewoon bugged.
2) time to kill is wel zeer hoog. Als je een paar kogels mist van je AR of sidekick, moet je al herladen want je tegenstander leeft nog. Een volledige clip moeten gebruiken voor 1 kill aan 100% accuracy lijkt me nogal over the top voor sommige wapens.
3) melee hit box is echt een hit or miss
4) progression system mag een overhaul krijgen
5) challenges die slecht geïmplementeerd zijn. Je krijgt challenges voor gamemode X maar je kan niet eens gamemodes kiezen. Dus maar hopen dat je geluk hebt? Match gedaan en je challenge niet compleet? Terug hopen dat je hem opnieuw krijgt.
Sommige challenges promoten ook slechte gameplay: kill a player with a kill streak. Dus je zelf eerst paar keer laten doodgaan zodat hopelijk een tegenstander een killstreak heeft. Zelf goed spelen is net niet bevorderend voor deze challenge.
We weten allemaal dat enkele van bovenstaande punten bewust zo gemaakt zijn om de cash shop te promoten, bv de challenge swap tokens. Nu releasen ze multiplayer als een free game zodat ze kunnen rechtvaardigen dat het hele systeem zo gemaakt is en een cash shop wel moest.
1) geen weapon balance: sommige zijn gewoon nutteloos, doen amper damage of gewoon bugged.
2) time to kill is wel zeer hoog. Als je een paar kogels mist van je AR of sidekick, moet je al herladen want je tegenstander leeft nog. Een volledige clip moeten gebruiken voor 1 kill aan 100% accuracy lijkt me nogal over the top voor sommige wapens.
3) melee hit box is echt een hit or miss
4) progression system mag een overhaul krijgen
5) challenges die slecht geïmplementeerd zijn. Je krijgt challenges voor gamemode X maar je kan niet eens gamemodes kiezen. Dus maar hopen dat je geluk hebt? Match gedaan en je challenge niet compleet? Terug hopen dat je hem opnieuw krijgt.
Sommige challenges promoten ook slechte gameplay: kill a player with a kill streak. Dus je zelf eerst paar keer laten doodgaan zodat hopelijk een tegenstander een killstreak heeft. Zelf goed spelen is net niet bevorderend voor deze challenge.
We weten allemaal dat enkele van bovenstaande punten bewust zo gemaakt zijn om de cash shop te promoten, bv de challenge swap tokens. Nu releasen ze multiplayer als een free game zodat ze kunnen rechtvaardigen dat het hele systeem zo gemaakt is en een cash shop wel moest.
Ach tja, Onderhand wel genoeg over geschreven (of over gelezen
). Zal vast goed komen en zo niet dan gewoon lekker slayer en Quickplay matches spelen..
Het zal vast goedkomen aangezien ze nu echt veel gezeik te verwerken hebben
Het zal vast goedkomen aangezien ze nu echt veel gezeik te verwerken hebben
[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 28-11-2021 16:34 ]
Ik snap veel van je kritiekpunten maar deze niet. Het is echt ouderwets halo en ben daar blij mee. Als keer je ooit keer van achter wordt beschoten maak je nog een kans om weg te komen of terug te vechten. Dat is met name bij call of duty wel anders. Maar juist vind ik het daarom heel leuk. Er zijn voldoende shooters met een zeer lage ttk. En als je eenmaal skill hebt, gaat het automatisch sneller door headshots te schieteb. Sowieso headshots met sniper rifle is volgens mij instant kill (of die harpoon/piercer ding).[b]Pufster schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:15:[/b
Juist dat je niet altijd de beste wapen heeft, maakt het ook leuker vind ik. Kijk BF2042. Iedereen liep met de pp rond. Super overpowered. Bepaalde gamemodus is het zoeken naar wapens die beter zijn. En goed weten wat voor damage je wapen doet.
De skewer is one-shot, ook in een teen. De skewer en disruptor (energy pistol) zijn mijn favoriete toevoegingen aan het wapentuig.FireBladeX schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:17:
[...]
Ik snap veel van je kritiekpunten maar deze niet. Het is echt ouderwets halo en ben daar blij mee. Als keer je ooit keer van achter wordt beschoten maak je nog een kans om weg te komen of terug te vechten. Dat is met name bij call of duty wel anders. Maar juist vind ik het daarom heel leuk. Er zijn voldoende shooters met een zeer lage ttk. En als je eenmaal skill hebt, gaat het automatisch sneller door headshots te schieteb. Sowieso headshots met sniper rifle is volgens mij instant kill (of die harpoon/piercer ding).
Juist dat je niet altijd de beste wapen heeft, maakt het ook leuker vind ik. Kijk BF2042. Iedereen liep met de pp rond. Super overpowered. Bepaalde gamemodus is het zoeken naar wapens die beter zijn. En goed weten wat voor damage je wapen doet.
Mensen die klagen over hoge ttk spelen of het verkeerde spel (niks mis mee als je iets anders leuk vindt) of moeten nog even leren hoe de wapens werken.
EensFireBladeX schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:17:
[...]
Ik snap veel van je kritiekpunten maar deze niet. Het is echt ouderwets halo en ben daar blij mee. Als keer je ooit keer van achter wordt beschoten maak je nog een kans om weg te komen of terug te vechten. Dat is met name bij call of duty wel anders. Maar juist vind ik het daarom heel leuk. Er zijn voldoende shooters met een zeer lage ttk. En als je eenmaal skill hebt, gaat het automatisch sneller door headshots te schieteb. Sowieso headshots met sniper rifle is volgens mij instant kill (of die harpoon/piercer ding).
Vanmiddag heb ik een uurtje of anderhalf wat zitten spelen met de X en Y as gevoeligheid/versnelling. Ik kijk nu veel sneller de map door en heb sneller overzicht in de maps. 1 op 1 gevechten wel ff wennen.. Er zijn zoveel opties om duels aan te gaan. Ook de grapple shot/repulser etc. Geven zoveel meer opties, echt heerlijk
Grappleshot+Energy Sword/Gravity Hammer is awesome. Repulsor is weer awesome tegen die combi.D-Ed schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:23:
[...]
Eens![]()
Vanmiddag heb ik een uurtje of anderhalf wat zitten spelen met de X en Y as gevoeligheid/versnelling. Ik kijk nu veel sneller de map door en heb sneller overzicht in de maps. 1 op 1 gevechten wel ff wennen.. Er zijn zoveel opties om duels aan te gaan. Ook de grapple shot/repulser etc. Geven zoveel meer opties, echt heerlijk
Niet alleen de wapens eigenlijk… Men moet echt af van ‘de wapens zijn underpowerd’ etc… Ieder wapen heeft z’n plek in de sandbox maar het belangrijkste is ‘De Gouden Driehoek’ (met spannende stem zeg ik dit hardop in de woonkamer).Exactor it schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:23:
[...]
De skewer is one-shot, ook in een teen. De skewer en disruptor (energy pistol) zijn mijn favoriete toevoegingen aan het wapentuig.
Mensen die klagen over hoge ttk spelen of het verkeerde spel (niks mis mee als je iets anders leuk vindt) of moeten nog even leren hoe de wapens werken.
1. Granaten (shield naar beneden)
2. Schieten
3. Melee om het af te maken…
Eerst dit massteren en snappen en dan aan killingsprees gaan werken is de tip
Heerlijk! Ik had vandaag m’n eerste (bewuste) pancake medailleExactor it schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:24:
[...]
Grappleshot+Energy Sword/Gravity Hammer is awesome. Repulsor is weer awesome tegen die combi.
Niet bepaald. Shield doe je weg met energy wapens Dat granaten ook je shield raken is omdat ze nu eenmaal veel damage doen. Als je je in het midden van een vuurgevecht plots in melee range bevindt, ja dan melee je, maar dat heeft niets met eender welk soort driehoek te makenD-Ed schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:26:
[...]
1. Granaten (shield naar beneden)
2. Schieten
3. Melee om het af te maken…
The zogenaamde golden triangle is gewoon de drie manieren waarop je kunt aanvallen, niet een soort guide voor hoe je elk gevecht aan moet pakken.
De ene keer start je een gevecht met nades, de andere keer maak je hem af met nades. Soms melee je als eerste aanval, soms melee je om het af te maken.
Shields haal je niet alleen weg met een energy wapen. Het kan op talloze manieren. Het is situationeel wanneer je wat doet.
De ene keer start je een gevecht met nades, de andere keer maak je hem af met nades. Soms melee je als eerste aanval, soms melee je om het af te maken.
Shields haal je niet alleen weg met een energy wapen. Het kan op talloze manieren. Het is situationeel wanneer je wat doet.
Ik kan er allemaal wel uitspraken van Bungie bij gaan zoeken maar dan begin je over dat die de game niet meer maken.. Afijn, die driehoek is er wél. Als je hem niet kunt/of wil vinden dan is dat helemaal goed. Maar dan speel je niet Halo zoals het ooit is verzonnenKrimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:50:
[...]
Niet bepaald. Shield doe je weg met energy wapens Dat granaten ook je shield raken is omdat ze nu eenmaal veel damage doen. Als je je in het midden van een vuurgevecht plots in melee range bevindt, ja dan melee je, maar dat heeft niets met eender welk soort driehoek te maken
Nee, doe maar hoor. Ik merk dat je nu al wil terugkrabbelen, maar ik ben HEEL benieuwd naar die "shield haal je weg met grenades" uitsprakenD-Ed schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:58:
[...]
Ik kan er allemaal wel uitspraken van Bungie bij gaan zoeken maar dan begin je over dat die de game niet meer maken.. Afijn, die driehoek is er wél. Als je hem niet kunt/of wil vinden dan is dat helemaal goed. Maar dan speel je niet Halo zoals het ooit is verzonnenIeder z’n ding
Lol, het is etenstijd en ik ga verder mensen niet overtuigen die dat toch niet willen, YouTube (of Wikipedia) is your friendKrimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:00:
[...]
Nee, doe maar hoor. Ik merk dat je nu al wil terugkrabbelen, maar ik ben HEEL benieuwd naar die "shield haal je weg met grenades" uitspraken

Ow, je kende "allemaal" uitspraken van 343 die zeggen dat je shields hoort uit te schakelen met granaten. Zodra ik om zo'n uitspraak vraag ga je keihard gaan lopen, en moet ik het zelf maar op wikipedia gaan zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 18:06 ]
Is er eigenlijk een manier om capture the flag te forceren.... heb 2x deze weekly challenge dus beetje pijnlijk dat ik deze niet kan 'forceren'...
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Heb je je challenges al gehaald?Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:05:
Ow, je kende "allemaal" uitspraken van 343 die zeggen dat je shields hoort uit te schakelen met granaten. Zodra ik om zo'n uitspraak vraag ga je keihard gaan lopen, en moet ik het zelf maar op wikipedia gaan zoeken![]()
![]()
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
En daar is zijn enige argument weer: "je moet gewoon beter spelen". Sorry, we kunnen niet allemaal van op ons kamertje hele dagen doorgamen
Misschien kan jij me die uitspraken geven, als uber pro gamer?
[ Voor 9% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 18:13 ]
Als jij even strak de aanval zocht ingame als op het forum had je die challenges allang af.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:12:
[...]
En daar is zijn enige argument weer: "je moet gewoon beter spelen". Sorry, we kunnen niet allemaal van op ons kamertje hele dagen doorgamen
Ik reageer gewoon op onze residente gameverslaafden die ieder stukje kritiek of bewoording over halo die afwijkt van hun mening aanzien als een persoonlijke aanval, zoals bijvoorbeeld onze uchiha tijntje die insinueert dat ik granaten moet gebruiken voor shields ipv energy weapons zodat ik mijn Ghost challenge sneller kan halenExactor it schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:20:
[...]
Als jij even strak de aanval zocht ingame als op het forum had je die challenges allang af.

[ Voor 24% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 18:34 ]
Qué¿Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:05:
Ow, je kende "allemaal" uitspraken van 343 die zeggen dat je shields hoort uit te schakelen met granaten. Zodra ik om zo'n uitspraak vraag ga je keihard gaan lopen, en moet ik het zelf maar op wikipedia gaan zoeken![]()
![]()
Hoeveel Halo versies heb je voorheen gespeeld? De combinatie van nades en covenant wapens om een shield te depleten is er al sinds CE. Dat jij het misschien anders ervaart kan, maar je toon in deze discussie gaat ietwat te negatief klinken.
Je wilt zsm iemand dood hebben, in een strijd tegen meerdere vijanden is een granaat een van de meest nuttige tools om je leven te redden en beter de strijd uit te komen, in een 1v1 is het veel sneller dan een paar headshots met een BR.
En hoe is dat tegenstrijdig met wat ik schreef? Een opgeladen plasma pistol is veel efficienter in het volledig verwijderen van een shield, en tevens een fantastische opener.Blaauw87 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:23:
[...]
Je wilt zsm iemand dood hebben, in een strijd tegen meerdere vijanden is een granaat een van de meest nuttige tools om je leven te redden en beter de strijd uit te komen, in een 1v1 is het veel sneller dan een paar headshots met een BR.
[ Voor 13% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 18:26 ]
Nope. Helaas is het random welke gamemode je krijgt.Icekiller2k6 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:06:
Is er eigenlijk een manier om capture the flag te forceren.... heb 2x deze weekly challenge dus beetje pijnlijk dat ik deze niet kan 'forceren'...
Je toon is vooral onnodig in de discussie, wat D-ED vertelt klopt wel gewoon en dat bevestig ik graag.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:24:
[...]
En hoe is dat tegenstrijdig met wat ik schreef? Een opgeladen plasma pistol is veel efficienter in het volledig verwijderen van een shield, en tevens een fantastische opener.
Ik begrijp je argumenten niet dat je een shield weg moet krijgen met een energy wapen en dat een granaat simpelweg veel schade doet. Volgens mij vertellen jullie niet veel verschillende dingen, ook voor Exactor. Whatever works for you man..
De combinatie met een granaat en Burst rifle (pistol of BR) is over het algemeen een stuk sneller want je hoeft niet te switchen tussen wapen. Een plasma pistol is in een 1v1 het enige wapen wat in de buurt komt qua effectiviteit door zijn homing functie.
Ben je zeker?Blaauw87 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:34:
[...]wat D-ED vertelt klopt wel gewoon en dat bevestig ik graag.
Want bovenstaande is een uitspraak van D-ED, en hij bevestigde het zelf ook, samen met claims dat 343 dit OOK beweert. Volgens uchiha tijntje is het zelfs DE manier om 15 plasma kills te halen met de ghost.Ik begrijp je argumenten niet dat je een shield weg moet krijgen met een energy wapen
Ik ga 100% akkoord met wat Exactor schreef.ook voor Exactor. Whatever works for you man.
[ Voor 15% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 18:38 ]
Mijn argument? Ik stelde gewoon een simpele vraag? Maar gelet op je antwoord vermoed ik dat je nog steeds mensen aan het kietelen bent met je ghost.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:12:
[...]
Waar heb ik dat gezegd?Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:36:
[...]
Want bovenstaande is een uitspraak van D-ED, en hij bevestigde het zelf ook, samen met claims dat 343 dit OOK beweert. Volgens uchiha tijntje is het zelfs DE manier om 15 plasma kills te halen met de ghost.
Oow, wat vervelend toch he, als je per ongeluk mensen quote wanneer je over iets totaal anders wil praten.
Goed, laten we de zaken rechtzetten: Wat wou je dan juist insinueren? Of was het gewoon een flex over hoe een fantastische -echte- gamer je bent?
[ Voor 16% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 18:45 ]
Geen idee waarom je deze vreemde aanval op mij doet maar kom op gast. Ben je zelf wel helemaal lekker bij je hoofd?Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:22:
[...]
Ik reageer gewoon op onze residente gameverslaafden die ieder stukje kritiek of bewoording over halo die afwijkt van hun mening aanzien als een persoonlijke aanval, zoals bijvoorbeeld onze uchiha tijntje die insinueert dat ik granaten moet gebruiken voor shields ipv energy weapons zodat ik mijn Ghost challenge sneller kan halen. Ik hoop dat je zelf ook akkoord bent dat dit -absoluut- geen respectvol antwoord waardig is.
Toevallig is het mijn favoriete game en dé reden dat ik ooit aan de Xbox ben begonnen maar wat ben jij een zielig iemand om wildvreemden op een forum zo aan te vallen.. En dat moet nog kinderen groot brengen, ik heb medelijden met ze
Wie valt er wie aan? Wie zit er hier te mokken omdat de boze krimglas iets verkondigt dat afwijkt van zijn visie? WIe probeert er hier te flexen en uit te dagen met "heb je je challenges al", alsof het ook maar enige relevantie heeft? You reap what you sow.maar wat ben jij een zielig iemand om wildvreemden op een forum zo aan te vallen..
[ Voor 27% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 19:00 ]
Lol, man man leer lezen.. Je hebt de verkeerde voor je joh. Blind van woede zo lijkt het..Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:59:
[...]
Wie valt er wie aan? Wie zit er hier te mokken omdat de boze krimglas iets verkondigt dat afwijkt van zijn visie? WIe probeert er hier te flexen en uit te dagen met "heb je je challenges al", alsof het ook maar enige relevantie heeft? You reap what you sow.
Zegt de persoon die helemaal over de zeik is omdat zijn "shields haal je weg met grenades" bewering niet klakkeloos geaccepteerd wordt.D-Ed schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:02:
[...]
Lol, man man leer lezen.. Je hebt de verkeerde voor je joh. Blind van woede zo lijkt het..
Zullen we even stoppen met deze discussie die ontzettend op de man gespeeld wordt? Dank.
Cunning linguist.
Nogmaals, Ik probeer een stukje gameplay mechaniek uit te leggen. That’s it. Volgens mij haal je echt een paar dingen door elkaar en ben je MIJ aan het aanvallen dus lees even terug en gedraag je aub een beetje.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:07:
[...]
Zegt de persoon die helemaal over de zeik is omdat zijn "shields haal je weg met grenades" bewering niet klakkeloos geaccepteerd wordt.
Ik ben totaal niet ‘over de zeik’ op iets of iemand. Behalve dan op het verdienmodel van 343 Industries.. Maar goed, lees even terug en zie waar je fout zit aub
.
[ Voor 99% gewijzigd door D-Ed op 28-11-2021 19:32 ]
Granaten werken uitstekend. Schieten plus het exploderen van een granaat gaan tegelijk zo heb je vrij snel iemand neer, of zelfs een dubbel, of in sommige gevallen een tripple kill.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:07:
[...]
Zegt de persoon die helemaal over de zeik is omdat zijn "shields haal je weg met grenades" bewering niet klakkeloos geaccepteerd wordt.
Opgeladen plasma gun is ook effectief maar moet je dat schot niet missen en je moet nog switchen van wapen.
Er lijden meerdere wegen naar Rome 😄
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik blijf ver weg van de plasma pistol in multiplayer. Hij werkt alleen 'goed' als je tegenstander niet weet waar je bent en in dat geval heb je toch al het voordeel.RawChild schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:44:
[...]
Granaten werken uitstekend. Schieten plus het exploderen van een granaat gaan tegelijk zo heb je vrij snel iemand neer, of zelfs een dubbel, of in sommige gevallen een tripple kill.
Opgeladen plasma gun is ook effectief maar moet je dat schot niet missen en je moet nog switchen van wapen.
Er lijden meerdere wegen naar Rome 😄
Wel, het "plasma projectiel is traag" argument zie ik nog langskomen, maar hetzelfde geldt toch voor granaten, die dan ook nog eens teruggekaatst kunnen worden als je pech hebt?
"Alle wegen leiden naar Rome", akkoord, je gooit standaard je granaat naar waar je hoopt dat de vijand zit, maar voor mij persoonlijk heeft die plasma gun al meer "gratis" kills gegeven
"Alle wegen leiden naar Rome", akkoord, je gooit standaard je granaat naar waar je hoopt dat de vijand zit, maar voor mij persoonlijk heeft die plasma gun al meer "gratis" kills gegeven
[ Voor 34% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 19:49 ]
More power to you! Als jij de plasma pistol effectief kunt gebruiken in mp ben je verder dan ik dat ben. Ik hou het nog even bij twee nades op de voetjes als gevechtsopener.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:48:
Wel, het "plasma projectiel is traag" argument zie ik nog langskomen, maar hetzelfde geldt toch voor granaten, die dan ook nog eens teruggekaatst kunnen worden als je pech hebt?
Top tip bij nades: ze ontploffen pas nadat ze iets geraakt hebben, je kunt ze dus het beste via de grond naar enemies werpen (zoals honkbalspelers de bal ingooien zeg maar).
Misschien dat het ook wel afhangt waar je speelt. Ranked mode raak ik niet aan, voor hetzelfde geld ontwijkt men daar veel actiever projectielen.
[ Voor 5% gewijzigd door Krimglas op 28-11-2021 19:54 ]
Moet zeggen dat ik potjes quick play vaak lastiger vind dan ranked. Kom heel vaak goed samenspelende groepjes tegen. In ranked valt dat nog wel mee. Wel schieten mensen vaak beter in Ranked.Krimglas schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:53:
Misschien dat het ook wel afhangt waar je speelt. Ranked mode raak ik niet aan, voor hetzelfde geld ontwijkt men daar veel actiever projectielen.
Wel grappig, want er zijn wel meer spellen, zoals Apex Legends, waar je de beste spelers vooral in unranked vind. Want meestal zijn ze al max rank, en ze vinden het leuk om af en toe even flink te 'stompen' en zo bijvoorbeeld 20 kills te halen in unranked matches.
Voor de mindere goden zoals ik is dat vooral irritant. Ik zwoeg keihard in ranked om platinum te zijn en word door Onyx lui in quick play gesloopt.Atmosfeer schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:23:
Wel grappig, want er zijn wel meer spellen, zoals Apex Legends, waar je de beste spelers vooral in unranked vind. Want meestal zijn ze al max rank, en ze vinden het leuk om af en toe even flink te 'stompen' en zo bijvoorbeeld 20 kills te halen in unranked matches.
Thanks! Daar ga ik toch even iets meer op letten.Exactor it schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:52:
[...]
Top tip bij nades: ze ontploffen pas nadat ze iets geraakt hebben, je kunt ze dus het beste via de grond naar enemies werpen (zoals honkbalspelers de bal ingooien zeg maar).
Wat nieuwe marketing filmpjes die vandaag zijn gereleased voor Halo.
[YouTube: Halo Infinite - Carry On]
Net een paar hele gave potjes gespeeld met @D-Ed, @Exactor it en JerHui. Het potje wat er boven uit sprong was Oddball op Streets. Eerste ronde wonnen we vrij gemakkelijk. Tweede ronde werkten ze een stuk beter samen en verloren we. De derde ronde ging ook best lastig. We stonden geruime tijd achter met een stuk of 40 punten. Tot zelfs 50-90 (ronde gaat tot 100). Uiteindelijk door goede samenwerking en communicatie ons teruggeknokt tot 100-95 ofzo. Misschien weer een filmpje maken van de laatste minuut
Dit soort comebacks zie ik best vaak (andersom ook bij potjes waar we het volledig uit handen geven). Maar merk wel dat ik ranked echt het leukste vind. BtB is ook leuk vanwege de sandbox en weinig potjes zijn hetzelfde. Maar toch vind ik BtB net wat te chaotisch in de cleane gameplay.
[YouTube: Halo Infinite - Carry On]
Net een paar hele gave potjes gespeeld met @D-Ed, @Exactor it en JerHui. Het potje wat er boven uit sprong was Oddball op Streets. Eerste ronde wonnen we vrij gemakkelijk. Tweede ronde werkten ze een stuk beter samen en verloren we. De derde ronde ging ook best lastig. We stonden geruime tijd achter met een stuk of 40 punten. Tot zelfs 50-90 (ronde gaat tot 100). Uiteindelijk door goede samenwerking en communicatie ons teruggeknokt tot 100-95 ofzo. Misschien weer een filmpje maken van de laatste minuut
Dit soort comebacks zie ik best vaak (andersom ook bij potjes waar we het volledig uit handen geven). Maar merk wel dat ik ranked echt het leukste vind. BtB is ook leuk vanwege de sandbox en weinig potjes zijn hetzelfde. Maar toch vind ik BtB net wat te chaotisch in de cleane gameplay.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2021 23:55 ]
Vandaag Killionaire gehaald, kill 10 enemies in quik succession, ik had een tank xD
Hier nog een extended trailer.
[YouTube: Halo Infinite | Forever We Fight - Official Full Length]
Ben heeeeel benieuwd naar de campaign.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Echt heel cool hoe ze dit samenbrengen 👍BroWohsEdis schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:37:
Hier nog een extended trailer.
Ben gister begonnen met Halo gezien hij in de gamepass zit. Het eerste wat mij opvalt is hoe belabberd de performance is op de PC. Via quick play een aantal potjes gedaan op zeer kleine maps maar daar haal ik amper 120 FPS op 1440p medium met een 3080ti. Als het er nu echt uitmuntend uitziet qua graphics snap ik dat nog maar ik begrijp niet waarom een 3080ti hier zoveel moeite mee heeft op medium settings. In de maps binnen loopt het wel beter (140-160 fps) maar dan moet ik continue de FPS cap switchen per map. Ik merk duidelijk verschil tussen 100-120 fps en 140-160 fps. Zonder FPS cap loopt het gewoon niet lekker. Andere mensen hier ook ervaring mee?
Hierbij een clipje van onze overwinning met Oddball op Streets waar ik gisteren over had gepost.
Stonden erg ver achter totdat @D-Ed de bal in zijn handen kreeg!
2 camerapunten in het filmpje. 1 overzichtscamera van alle actie in de laatste minuut en 1 camerapunt vanuit de optiek van D-Ed
Ons team heeft de gele outline, tegenstander de blauwe. Dankzij de backsmash op het einde van Jeroen wonnen we het potje met 4 punten verschil. 
2 camerapunten in het filmpje. 1 overzichtscamera van alle actie in de laatste minuut en 1 camerapunt vanuit de optiek van D-Ed
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-11-2021 13:48 ]
Aan het begin toen ik nog niet wist van de fps cap setting speelde ik meestal met 45-55 fps, maar nu zit ik rond de 65-75, eigenlijk best tevreden mee voor een rx470 4gb, al ben ik met je eens dat de fps wel meer zou mogen voor hoe de game eruit zietbiggydeen2 schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:40:
Ben gister begonnen met Halo gezien hij in de gamepass zit. Het eerste wat mij opvalt is hoe belabberd de performance is op de PC. Via quick play een aantal potjes gedaan op zeer kleine maps maar daar haal ik amper 120 FPS op 1440p medium met een 3080ti. Als het er nu echt uitmuntend uitziet qua graphics snap ik dat nog maar ik begrijp niet waarom een 3080ti hier zoveel moeite mee heeft op medium settings. In de maps binnen loopt het wel beter (140-160 fps) maar dan moet ik continue de FPS cap switchen per map. Ik merk duidelijk verschil tussen 100-120 fps en 140-160 fps. Zonder FPS cap loopt het gewoon niet lekker. Andere mensen hier ook ervaring mee?
Verwijderd
Ik merk dat mijn enthousiasme daalt met halo multiplayer, best jammer. Ik denk dat het komt door gebrek aan opties, maar kan ook zomaar zijn dat mijn multiplayer shooter vermoeidheid toeslaat. Ben toch al onder de indruk van hoeveel ik gespeeld heb aangezien ik er van uit ging klaar te zijn met PvP shooters. Hele prestatie van Infinite.
Ik blijf wel af en toe een potje doen, wie weet. En anders wachten op veel meer keus met modes etc. en een progression systeem dat wel goed voelt. Wil sws niet burned out zijn wanneer de campaign uitkomt.
Jullie allemaal nog volop plezier?
Ik blijf wel af en toe een potje doen, wie weet. En anders wachten op veel meer keus met modes etc. en een progression systeem dat wel goed voelt. Wil sws niet burned out zijn wanneer de campaign uitkomt.
Jep, het is de beste MP game die ik de afgelopen 8 jaar heb gespeeld samen met Titanfall 1 en Gears 5.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:01:
DF: YouTube: Halo Infinite Campaign - Hands-On Impressions - Xbox Series X and Se...
Dacht even dat het op gebied van de campaign niet meer fout kon gaan maar 343 heeft zeker op tech gebied nog een hoop werk.
Het progressie systeem van de multiplayer en een campaign die niet vlot draait kan volgende week de review scores flink omlaag trekken.En dan heb ik het nog niet eens over het gemis van co-op & Forge.[voor mij persoonlijk geen probleem dat die later komen]
Hoop dat 343 een goeden patch/update bij launch heeft.
Dacht even dat het op gebied van de campaign niet meer fout kon gaan maar 343 heeft zeker op tech gebied nog een hoop werk.
Het progressie systeem van de multiplayer en een campaign die niet vlot draait kan volgende week de review scores flink omlaag trekken.En dan heb ik het nog niet eens over het gemis van co-op & Forge.[voor mij persoonlijk geen probleem dat die later komen]
Hoop dat 343 een goeden patch/update bij launch heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 29-11-2021 14:24 ]
Ik heb de eerste 7 minuten gekeken. Daarvan waren 4 minuten 2 hoofden die dingen zeiden en 3 minuten gameplay waarbij een needler gebruikt wordt tegen grunts en meer dan de helft van de schoten überhaupt mis zijn. Ook zeiden ze dat de nieuw enemies (banished) gewoon the Covenant zijn. Dat is zeg maar het verhaal, ze zijn afgesplitst van the Covenant. Door je af te splitsen groei je niet plotseling tentakels en verander je ook niet direct van kleur. Ik geloof niet dat ik wat ze zeggen over de game(play) heel serieus kan nemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Exactor it op 29-11-2021 14:36 ]
@Exactor it
Als je iemand serieus kan nemen is het DF of je maakt nu een grap ?
Ik maak geen grap. De mening van twee dudes die niet kunnen schieten en het verhaal niet kennen kan ik niet serieus nemen, ook niet als ze wel heel goed zijn in lange verhalen over cijfertjes vertellen.jori040 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:37:
@Exactor it
Het zal wel aan mij liggen maar vergeleken met de gameplay van apex Legends en destiny 2 vind ik dit echt een flinke stap terug en super boring. 
Blij dat jullie je ermee vermaken tho.
Maar deze video heeft niets met skills te maken.Volgens mij snap je het punt van de video niet.Exactor it schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:40:
[...]
Ik maak geen grap. De mening van twee dudes die niet kunnen schieten en het verhaal niet kennen kan ik niet serieus nemen, ook niet als ze wel heel goed zijn in lange verhalen over cijfertjes vertellen.
Een perfect voorbeeld van hoe je de 'golden triangel tactiek' tot in perfectie uitvoertuchiha tijntje schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:46:
Hierbij een clipje van onze overwinning met Oddball op Streets waar ik gisteren over had gepost.
2 camerapunten in het filmpje. 1 overzichtscamera van alle actie in de laatste minuut en 1 camerapunt vanuit de optiek van D-EdOns team heeft de gele outline, tegenstander de blauwe. Dankzij de backsmash op het einde van Jeroen wonnen we het potje met 4 punten verschil.
Gaafuchiha tijntje schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:46:
2 camerapunten in het filmpje. 1 overzichtscamera van alle actie in de laatste minuut en 1 camerapunt vanuit de optiek van D-EdOns team heeft de gele outline, tegenstander de blauwe. Dankzij de backsmash op het einde van Jeroen wonnen we het potje met 4 punten verschil.
[YouTube: Halo Oddball Streets, Oldies still going strong]
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Dat kan heel goed. Dank voor het delen van je mening en het filmpje.jori040 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:45:
[...]
Maar deze video heeft niets met skills te maken.Volgens mij snap je het punt van de video niet.
Verwijderd
Het is alsof je (imo) Tarkov gaat vergelijken met Halo. Het zijn shooters, maar daarmee heb je ook wel meteen gehad.Ambition88 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:40:
Het zal wel aan mij liggen maar vergeleken met de gameplay van apex Legends en destiny 2 vind ik dit echt een flinke stap terug en super boring.
Enorm verschillende spellen die je niet echt naast elkaar kan leggen. Maar goed, ook prima als het verder niet je ding is toch?
Zeker wel plezier, maar het niveau van de tegenstanders valt mij echt héél erg tegen en ben benieuwd of dat nou veel uit gaat maken als ik straks Onyx ben. En het regelmatige leaven van mensen vind ik ook ergelijk en hoop dat ze zoiets als in CS:GO Competitive gaan toepassen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:01:
Ik merk dat mijn enthousiasme daalt met halo multiplayer, best jammer. Ik denk dat het komt door gebrek aan opties, maar kan ook zomaar zijn dat mijn multiplayer shooter vermoeidheid toeslaat. Ben toch al onder de indruk van hoeveel ik gespeeld heb aangezien ik er van uit ging klaar te zijn met PvP shooters. Hele prestatie van Infinite.
Daarnaast: de mappen. Hier heb ik het al eerder over gehad, maar het aantal mappen mag echt wel omhoog. Gelukkig heb ik niet zoveel tijd om te spelen, maar als ik meer tijd over had zou ik waarschijnlijk mij wel wat sneller gaan vervelen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 15:00 ]
Ik geniet volop van de gameplay! Maar 343 heeft inderdaad veel foute keuzes gemaakt. Mooi samengevat in deze video van The Act Man (trouwe Halo fan die ook gewoon kritisch is):Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:01:
Wat kan het raar gaan!Een week geleden was men nog super positief over de multiplayer & SP[die hem voor een kwart gespeeld hebben] en de laatste dagen lijkt het een heel andere kant op te gaan met deze titel.
Vertel? Welke kant gaat het op de laatste dagen? Dat men kritisch is op een aantal zaken is toch ook al bekend sinds de release van de MP?jori040 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:21:
Wat kan het raar gaan!Een week geleden was men nog super positief over de multiplayer & SP[die hem voor een kwart gespeeld hebben] en de laatste dagen lijkt het een heel andere kant op te gaan met deze titel.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-11-2021 15:26 ]
Vind je de preview van DF zo negatief eigenlijk? Ik vind het wel meevallen, maar de framerate issues met de cinematic zijn natuurlijk wel heel raar. Verder zijn er wat issues met de resolutie in één van de modes op de Series S, maar de andere mode werkt prima en op de Series X is de performance netjes.jori040 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:21:
Hun mening neigt mij naar een game die top had kunnen zijn, maar nu nog steeds "gewoon goed" is door een paar minpuntjes. Geen deal breakers imo.
Het valt me op dat alle bekende minpunten nu zwaarder aan het licht worden gebracht.Ik ga me denk super vermaken met de SP daar niet van hoor.uchiha tijntje schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:23:
[...]
Vertel? Welke kant gaat het op de laatste dagen? Dat men kritisch is op een aantal zaken is toch ook al bekend sinds de release van de MP?
Als je een code verstuurt met die issues durf je wel moet ik zeggen.We hebben het hier wel over een grote AAA productie.Dioscuri schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:30:
[...]
Vind je de preview van DF zo negatief eigenlijk? Ik vind het wel meevallen, maar de framerate issues met de cinematic zijn natuurlijk wel heel raar. Verder zijn er wat issues met de resolutie in één van de modes op de Series S, maar de andere mode werkt prima en op de Series X is de performance netjes.
Hun mening neigt mij naar een game die top had kunnen zijn, maar nu nog steeds "gewoon goed" is door een paar minpuntjes. Geen deal breakers imo.Heb wel wat andere punten waar ik me meer aan erger, maar tot nu toe blijf ik er plezier aan beleven.
Ik denk de Halo fanboys (mezelf meegerekend) helemaal in de nopjes waren dat de gameplay strak in orde zit net na release. Ik ben me iets meer aan het ergeren over non-gameplay issues (progression, predatory monetisation, customization) maar dat is steeds helemaal weg als ik met een groepje zit te knallen. Qua gameplay zijn er maar een paar dingen die niet helemaal lekker zijn waarvan ik maar van 2 last heb (ik wil crossplay overal uit hebben en doorschieten na een mêlee is enorm irritant).jori040 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:45:
[...]
Het valt me op dat alle bekende minpunten nu zwaarder aan het licht worden gebracht.Ik ga me denk super vermaken met de SP daar niet van hoor.
Voor mensen wellicht handig die (net zoals ik) niet alle Halo’s heeft gespeeld.
Hier kan ik me in vinden.Exactor it schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:23:
[...]
Ik denk de Halo fanboys (mezelf meegerekend) helemaal in de nopjes waren dat de gameplay strak in orde zit net na release. Ik ben me iets meer aan het ergeren over non-gameplay issues (progression, predatory monetisation, customization) maar dat is steeds helemaal weg als ik met een groepje zit te knallen. Qua gameplay zijn er maar een paar dingen die niet helemaal lekker zijn waarvan ik maar van 2 last heb (ik wil crossplay overal uit hebben en doorschieten na een mêlee is enorm irritant).
Qua gameplay erger ik me vooral aan het gebrek aan collision nu. Ik merkte er eerst weinig van maar nu vooral in close quarters combat merk je heel vaak dat je door iemand heenloopt en dat geeft soms hele rare situaties.
Bijvoorbeeld wanneer je iemand wil slaan, en deze persoon net naar achter loopt, door je heen gaat en je dus eigenlijk 'in' zijn lichaam slaat. En dan is het opeens geen instakill op de rug meer, maar gewoon een meelee op z'n helm. Vervolgens slaat hij wel op je rug omdat hij door je heen liep en ben je zelf wel dood.
Ander voorbeeld. Je gooit een sticky, maar een teammate loopt net door je heen. Je ziet hem nog niet, maar de sticky registreert al dat hij vast zit aan de rug van je teammate omdat ie al half in je stond. Vervolgens pleeg je dus zelfmoord.
Bijvoorbeeld wanneer je iemand wil slaan, en deze persoon net naar achter loopt, door je heen gaat en je dus eigenlijk 'in' zijn lichaam slaat. En dan is het opeens geen instakill op de rug meer, maar gewoon een meelee op z'n helm. Vervolgens slaat hij wel op je rug omdat hij door je heen liep en ben je zelf wel dood.
Ander voorbeeld. Je gooit een sticky, maar een teammate loopt net door je heen. Je ziet hem nog niet, maar de sticky registreert al dat hij vast zit aan de rug van je teammate omdat ie al half in je stond. Vervolgens pleeg je dus zelfmoord.
[ Voor 26% gewijzigd door Atmosfeer op 29-11-2021 17:42 ]
Soms heel spastische situaties hier inderdaad, waarbij je steeds door elkaar heen loopt en herhaaldelijk 180 graden moet draaien om elkaar terug te kunnen vindenAtmosfeer schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:39:
Qua gameplay erger ik me vooral aan het gebrek aan collision nu. Ik merkte er eerst weinig van maar nu vooral in close quarters combat merk je heel vaak dat je door iemand heenloopt en dat geeft soms hele rare situaties
Als men er meer dan 30 uur in heeft gestoken vallen andere dingen op dan in het begin..jori040 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:21:
Die mislukte mêlee op de rug is echt het ergste ja. Vooral omdat je denkt dat je een zekere kill hebt en dan plotseling met je rug naar hem toestaat waardoor jij juist de backslap krijgt.Atmosfeer schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:39:
Qua gameplay erger ik me vooral aan het gebrek aan collision nu. Ik merkte er eerst weinig van maar nu vooral in close quarters combat merk je heel vaak dat je door iemand heenloopt en dat geeft soms hele rare situaties.
Of voor Oldies die ze wel een aantal keren hebben gespeeld, maar heel kort van memorie zijn …uchiha tijntje schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:35:
Voor mensen wellicht handig die (net zoals ik) niet alle Halo’s heeft gespeeld.
[YouTube: The Complete Halo Timeline]
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
This one made me laugh. #HaloInfiniteMP #Xbox pic.twitter.com/UtyIcHJjug
— Zona (@Zona_Rips) 29 november 2021
Ff op klikken voor een leuke clip. De grapplehook is echt een hele leuke toevoeging.
Weer een erg leuke avond gehad met wat mede tweakers. Thanks
[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-11-2021 00:25 ]
Die is wel lekker ja. Dikke doeiuchiha tijntje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:23:
[Embed]
Ff op klikken voor een leuke clip. De grapplehook is echt een hele leuke toevoeging.
Weer een erg leuke avond gehad met wat mede tweakers. ThanksErg lang geleden dat ik zo met een groep een MP game heb kunnen beleven.
Je ziet wel vaak komische dingen voorbij komen tijdens het spelen. Leuke toevoeging. Ook het gooien met die energy dingen is best lachen en effectief
Zo’n grapplehook is mooi icm een energy sword
Nou, er komt weer een update in de progression aan. Het is misschien iets beter voor de mensen die de challenges vervelend vinden en toch progressie willen boeken, maar ik mis nog steeds de XP voor medals en vooral voor de bijdrage aan de objective.
Ze belonen je dus meer voor het eerste potje dat je op een dag speelt. Pas vanaf match 7 is het de "gewone" 50 XP.
Wat ik trouwens ook mis, zijn de icoontjes van je XP rank. Naast dat je levels dus blijkbaar kan kopen, vind ik het überhaupt niet meer overzichtelijk om te zien of iemand veel of weinig heeft gespeeld. Al die armor unlocks vind ik nu al niet zo interessant meer, dus ik heb ook geen idee wanneer je ze unlockt. Liever zie ik dit dus terug:
Ze belonen je dus meer voor het eerste potje dat je op een dag speelt. Pas vanaf match 7 is het de "gewone" 50 XP.
1st Game = 300XP
— John Junyszek (@Unyshek) 30 november 2021
2nd Game = 200XP
3rd Game = 200XP
4th Game = 100XP
5th Game = 100XP
6th Game = 100XP
7th+ Game = 50XP
We believe this increase will help address those slower initial payouts while also benefiting those of you jumping on each and every day.
Wat ik trouwens ook mis, zijn de icoontjes van je XP rank. Naast dat je levels dus blijkbaar kan kopen, vind ik het überhaupt niet meer overzichtelijk om te zien of iemand veel of weinig heeft gespeeld. Al die armor unlocks vind ik nu al niet zo interessant meer, dus ik heb ook geen idee wanneer je ze unlockt. Liever zie ik dit dus terug:

[ Voor 50% gewijzigd door Dioscuri op 30-11-2021 08:11 ]
De UI en het presenteren van je Spartan is echt verschrikkelijk. Toevallig zat ik gisteren op Halowaypoint te kijken naar m'n servicerecord.. Bij MCC en H5 zie je de meeste stats.. Bij Infinite alleen de shop itemsDioscuri schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:58:
Nou, er komt weer een update in de progression aan. Het is misschien iets beter voor de mensen die de challenges vervelend vinden en toch progressie willen boeken, maar ik mis nog steeds de XP voor medals en vooral voor de bijdrage aan de objective.
[Twitter]
[Afbeelding]

Maar fijn te zien dat ze er werk van maken, dit is een stap in de goede richting maar ze hebben nog veel te fixen wat dit betreft.
Gisterenavond weer een hele toffe avond gehad met een mannetje of acht/negen. Veel custom matches, free for all, teams, shotty snipers etc. etc. De game speelt heerlijk en ziet er fantastisch uit. Nu 'de randzaken' nog fixen
Ik ben afgelopen weekend begonnen met Halo Infinite, was klaar met shooters zoals CoD en BF, en moet zeggen dat ik mij heerlijk vermaak.
Gravity Hammer is broken, maar die abuse ik zelf ook
Gravity Hammer is broken, maar die abuse ik zelf ook
True, ik ben ook wel benieuwd of we nog een update van de playlist krijgen op 8 december. Het toevoegen van die customs die je noemt als algemene game mode lijkt me niet zo lastig. Er moet toch een reden voor zijn om dat op dit moment nog niet uit te rollen, ze hebben immers ook Fiesta een week lang beschikbaar gemaakt. Hopelijk is de reden niet dat ze op deze manier periodiek weer een boost kunnen geven aan het aantal mensen dat Halo opstart doordat die ene gamemode alleen een weekje beschikbaar is. Kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen...D-Ed schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:34:
[...]
De UI en het presenteren van je Spartan is echt verschrikkelijk. Toevallig zat ik gisteren op Halowaypoint te kijken naar m'n servicerecord.. Bij MCC en H5 zie je de meeste stats.. Bij Infinite alleen de shop items![]()
Maar fijn te zien dat ze er werk van maken, dit is een stap in de goede richting maar ze hebben nog veel te fixen wat dit betreft.
Gisterenavond weer een hele toffe avond gehad met een mannetje of acht/negen. Veel custom matches, free for all, teams, shotty snipers etc. etc. De game speelt heerlijk en ziet er fantastisch uit. Nu 'de randzaken' nog fixen
Volgens mij breekt dan de échte ellende los op de fora en op de socials van 343.. En dat zal dan ook terecht zijn..Dioscuri schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:
[...]
True, ik ben ook wel benieuwd of we nog een update van de playlist krijgen op 8 december. Het toevoegen van die customs die je noemt als algemene game mode lijkt me niet zo lastig. Er moet toch een reden voor zijn om dat op dit moment nog niet uit te rollen, ze hebben immers ook Fiesta een week lang beschikbaar gemaakt. Hopelijk is de reden niet dat ze op deze manier periodiek weer een boost kunnen geven aan het aantal mensen dat Halo opstart doordat die ene gamemode alleen een weekje beschikbaar is. Kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen...
Edit: Hopelijk komen ze bij hun positieven en bieden ze die playlists aan op 8 december want ze hadden goud in handen en de mogelijkheid om dé shooter van deze winter te worden. Dan moeten ze nu wel echt laten zien dat ze de gamers op één zetten..
[ Voor 13% gewijzigd door D-Ed op 30-11-2021 09:18 ]
Ze zijn volgens mij sowieso de shooter van deze winter als ik zie hoe EA altijd de launch van een BF kan verpesten (qua bugs en glitches en gameplay) en hoe CoD weer gewoon CoD is. Ik vraag me af of ze de playlists gewoon zo vrij laten. Ik verwacht van niet. Het volledig vrijlaten van playlists is gewoon een risico op lege lobbies en modes die doodbloeden. Zeker gelet op hoeveel modi er wel niet kunnen zijn in een Halo.
Wat ik wel voornamelijk hoop is het loskoppelen van slayer met de overige teambased objective modi. Dat zou voor mij al een hele verbetering zijn. In een team speel ik graag objective. In mijn eentje liever slayer.
Over 6.5 uur mogen we ons weer druk maken om de nieuwe challenges

Daarnaast vind ik die nieuwe xp verdeling voor matches wel prima eigenlijk. Als je 7 potjes speelt, wat je op zich bijna in een uur kunt doen, ben je een level gestegen. Tel daarbij de challenges en de mogelijkheden voor dubbel XP bij op en iedereen die een beetje dit spel regulier speelt is zonder al te veel moeite level 100 aan het einde van het seizoen. Als ze dan ook nog eens iets van een leuke after the game stats aangeven vind ik het helemaal prima.
Over 6.5 uur mogen we ons weer druk maken om de nieuwe challenges

Daarnaast vind ik die nieuwe xp verdeling voor matches wel prima eigenlijk. Als je 7 potjes speelt, wat je op zich bijna in een uur kunt doen, ben je een level gestegen. Tel daarbij de challenges en de mogelijkheden voor dubbel XP bij op en iedereen die een beetje dit spel regulier speelt is zonder al te veel moeite level 100 aan het einde van het seizoen. Als ze dan ook nog eens iets van een leuke after the game stats aangeven vind ik het helemaal prima.
[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-11-2021 11:31 ]
Er zit nog wel wat ruimte tussen de huidige keuzes en zoveel lobbies dat het doodbloedt, toch? Ik kan me geen Halo voorstellen zonder SWAT of Action Sack in matchmaking. Zou jij niet graag weer infection, invasion of grifball terugzien? Of de FFA en 2v2v2v2 matches? Ik zou het echt enorm jammer vinden als dat maar af en toe mogelijk is via events, want de fun in onconventionele gamemodes is echt een belangrijke factor geweest in Halo online.uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:28:
Ze zijn volgens mij sowieso de shooter van deze winter als ik zie hoe EA altijd de launch van een BF kan verpesten (qua bugs en glitches en gameplay) en hoe CoD weer gewoon CoD is. Ik vraag me af of ze de playlists gewoon zo vrij laten. Ik verwacht van niet. Het volledig vrijlaten van playlists is gewoon een risico op lege lobbies en modes die doodbloeden. Zeker gelet op hoeveel modi er wel niet kunnen zijn in een Halo.Wat ik wel voornamelijk hoop is het loskoppelen van slayer met de overige teambased objective modi. Dat zou voor mij al een hele verbetering zijn. In een team speel ik graag objective. In mijn eentje liever slayer.
Maar goed, het is nog helemaal niet duidelijk hoe dat verder wordt uitgerold. We zijn pas net twee weken bezig dus geen reden om dit soort dingen al te veroordelen.
Ik merk dat ik wellicht wat meer onbevangen tegen deze Halo aan kijk omdat ik enkel Halo 3 online heb gespeeld en toen vond ik Gears of War al leukerDioscuri schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:02:
[...]
Er zit nog wel wat ruimte tussen de huidige keuzes en zoveel lobbies dat het doodbloedt, toch? Ik kan me geen Halo voorstellen zonder SWAT of Action Sack in matchmaking. Zou jij niet graag weer infection, invasion of grifball terugzien? Of de FFA en 2v2v2v2 matches? Ik zou het echt enorm jammer vinden als dat maar af en toe mogelijk is via events, want de fun in onconventionele gamemodes is echt een belangrijke factor geweest in Halo online.
Maar goed, het is nog helemaal niet duidelijk hoe dat verder wordt uitgerold. We zijn pas net twee weken bezig dus geen reden om dit soort dingen al te veroordelen.Multiplayer speelt lekker, ze zijn dingen aan het verbeteren en voor mij is het nu eerst op naar de campaign over iets meer dan een weekje.
Yep. Het is vaak moeilijk potjes vinden in de minder populaire gamemodes als ze standaard in de rotatie zitten. Er is wel een middenweg tussen alles altijd beschikbaar hebben en de drie huidige standaard matchmaking opties natuurlijk. Ik denk persoonlijk dat ranked prima is zoals het is. Bij quickplay/casual zou ik graag Slayer, objective, een event modus zoals shotty/sniper/fiesta/rocket warthogs en als default playlist Swat. Dat laatste omdat ik Swat briljant vind en dat altijd wil kunnen spelen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:34:
[...]
Ik merk dat ik wellicht wat meer onbevangen tegen deze Halo aan kijk omdat ik enkel Halo 3 online heb gespeeld en toen vond ik Gears of War al leuker. Dus al die modi die je aangeeft leven bij mij niet
NOG niet, want wie weet vind ik ze wel onwijs gaf als ze in de playlist komen
Maar zoals je aangeeft, er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat het wel oppassen is in hoeverre ze alles opsplitsen in eigen lobbies. Met name ook gelet op de roep naar het uitschakelen van crossplay. Als dat er doorkomt wordt de vijver een stukje kleiner. En om die dan nog een keer op te splitsen in mini vijvertjes..
You get my point denk ik wel
.
Als er in dit stadium al te weinig spelers zijn, met/zonder crossplay, om meer playlists aan te bieden dan heeft Halo Infinite een probleem. Het aantal playlists kan altijd aangepast/verminderd worden wanneer de playerbase daalt.
Nu krijg je ook dat spelers "geforceerd" worden om modes te spelen waar hij/zij niet op zit te wachten. Dat jaagt mensen weg.
Een splitsing tussen Objective en Slayer is het minste wat 343i kan aanbieden.
Hopelijk komen fan favorites snel terug als vaste game modes en niet als tijdelijke optie zoals Fiesta de afgelopen week was.
-------------
Ondertussen ben ik weer terug naar Halo MCC/5 waar ik gewoon kan spelen wat ik wil. Halo MCC heeft een fantastische matchmaking orchestrator, een aantal presets en de optie voor de speler om zelf de matchmaking query te finetunen mocht je bereid zijn wat langer te willen wachten. Ik heb mij weer prima vermaakt met o.a. Turkey Fiesta en Action Sack in Halo MCC.
Het zou super zijn als Halo Infinite de orchastrator van Halo MCC krijgt
Edit: Afgelopen weekend zelfs nog een paar potjes gespeeld via de 360 versie van Halo 3 en Reach. Verbaasde mij dat er nog mensen online waren. 30fps Halo was wel weer even wennen.
Nu krijg je ook dat spelers "geforceerd" worden om modes te spelen waar hij/zij niet op zit te wachten. Dat jaagt mensen weg.
Een splitsing tussen Objective en Slayer is het minste wat 343i kan aanbieden.
Hopelijk komen fan favorites snel terug als vaste game modes en niet als tijdelijke optie zoals Fiesta de afgelopen week was.
-------------
Ondertussen ben ik weer terug naar Halo MCC/5 waar ik gewoon kan spelen wat ik wil. Halo MCC heeft een fantastische matchmaking orchestrator, een aantal presets en de optie voor de speler om zelf de matchmaking query te finetunen mocht je bereid zijn wat langer te willen wachten. Ik heb mij weer prima vermaakt met o.a. Turkey Fiesta en Action Sack in Halo MCC.
Het zou super zijn als Halo Infinite de orchastrator van Halo MCC krijgt
Edit: Afgelopen weekend zelfs nog een paar potjes gespeeld via de 360 versie van Halo 3 en Reach. Verbaasde mij dat er nog mensen online waren. 30fps Halo was wel weer even wennen.
[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 30-11-2021 13:08 ]
Als ze dit slim spelen hoeft er de komende jaren geen gebrek te zijn aan spelers.. (zie voorbeeld van @Caayn met die oude games). Nu is het free to play dus dat loopt wel los.
Het belangrijkste is gewoon dat men de gamers keuzes geeft die we al 20 jaar geleden hadden... (check ook even de Youtube video van The Act Man die ik gisteren poste als wat meer duiding wenst). Zijn argumenten zijn echt allemaal on point.
Het belangrijkste is gewoon dat men de gamers keuzes geeft die we al 20 jaar geleden hadden... (check ook even de Youtube video van The Act Man die ik gisteren poste als wat meer duiding wenst). Zijn argumenten zijn echt allemaal on point.
Is dit per direct actief?Dioscuri schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:58:
[Twitter]
[Afbeelding]
Als er iemand is die de TS wat nuttiger wil maken dan dat hij nu is, stuur maar even DM en maak ik je mede-auteur. Heb zelf helaas geen tijd om er een goede update aan te geven, iets wat de game wel verdiend mijnsinziens.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Gezien je volgende week 65 Euro gaat betalen voor in wezen puur de campaing ben ik benieuwe hoe Microsoft die casual achtige speler aan boord gaat krijgen.Dat de co-op & Forge later komt moet je ook maar net weten.
[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 30-11-2021 13:49 ]
Die casual achtige speler speelt toch de F2P multiplayer. De console die hard ook en die speelt de campaign zonder extra kosten met GamePass. Lijkt me stug dat MS spelers aan zich wil binden via losse verkopen van de campaign eerlijk gezegd. Voor player retention (Lees zo vaak mogelijk skins verkopen) hebben ze de MP gratis gemaakt (en in bredere zin alle first party exclusives day 1 in GP gezet).jori040 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:
Gezien je volgende week 65 Euro gaat betalen voor in wezen puur de campaing ben ik benieuwe hoe Microsoft die casual achtige speler aan boord gaat krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 30-11-2021 13:52 ]
Tuurlijk ik vergeet Gamepass even.Ik ben nog zo old-school dat ik alles koop.
Ik zit/wil nog niet naar dat gamepass systeem dus ja ik ga Halo op release kopen.Met gamepass voelt het alsof de game nooit van mij is.
Ik zit/wil nog niet naar dat gamepass systeem dus ja ik ga Halo op release kopen.Met gamepass voelt het alsof de game nooit van mij is.
[ Voor 47% gewijzigd door jori040 op 30-11-2021 13:55 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nee niet direct, in een andere tweet wordt gezegd dat het actief is vanaf morgenochtend. Het is inmiddels 5 uur 's nachts in Seattle en de tweet is een paar uur oud, dus ik verwacht dat het ergens bij ons vanavond wordt doorgevoerd.
Is er überhaupt iets bekent over een stedelijk deel op de Zeta Halo? De stukken uit Halo 2 & 3 kan ik namelijk wel enorm waarderen.
Voornamelijke speculaties.Mosin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:20:
Is er überhaupt iets bekent over een stedelijk deel op de Zeta Halo? De stukken uit Halo 2 & 3 kan ik namelijk wel enorm waarderen.
"From what has been seen of Halo Infinite so far, the surface of Zeta Halo will broadly resemble Earth's atmosphere. This makes sense, considering the human inhabitants who the Forerunners studied there, and it will also likely make it quite similar to Installation 04."
Zal wel tegelijk komen met de nieuwe weekly challenges en het einde van het huidige event. Volgens mij 19u onze tijd.Dioscuri schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:12:
[...]
Nee niet direct, in een andere tweet wordt gezegd dat het actief is vanaf morgenochtend. Het is inmiddels 5 uur 's nachts in Seattle en de tweet is een paar uur oud, dus ik verwacht dat het ergens bij ons vanavond wordt doorgevoerd.