Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
D-Ed schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:03:
Het doet mij vooral denken aan Halo eigenlijk..
Sowieso is het al allemaal veel sneller dan het 'echte' Halo gevoel. Weet je nog in Halo CE toen sprint niet eens bestond. Iedereen liep op normaal tempo door de map en ergens snel een teammate helpen was er niet bij :+

Toen kwam sprint en mensen waren daar behoorlijk boos over weet ik nog. "Het echte halo gevoel is weg!". Inmiddels hebben we boosts, jetpacks, grapplehooks en slides gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Atmosfeer op 17-11-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Atmosfeer schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:06:
[...]

Sowieso is het al allemaal veel sneller dan het 'echte' Halo gevoel. Weet je nog in Halo CE toen sprint niet eens bestond. Iedereen liep op normaal tempo door de map en ergens snel een teammate helpen was er niet bij :+

Toen kwam sprint en mensen waren daar behoorlijk boos over weet ik nog. "Het echte halo gevoel is weg!". Inmiddels hebben we boosts, jetpacks, grapplehooks en slides gehad.
Toch knap dat ze dat gevoel dus vast weten te houden. Halo 5 voelde voor mij overigens veel sneller aan dan Infinite. Ik denk dat ze nu een veel betere balans hebben gevonden tussen het oude en nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:20
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende instellingen? Heb zelf nooit zoveel gesleuteld aan de FOV en kon maar moeilijk inschatten of mij dit echt een voordeel geeft tijdens het spelen. Merken jullie veel tussen quality en performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na een paar dagen voelt de gameplay nog steeds goed, de basis is er maar ik heb ondertussen wel meer puntjes van kritiek als aanvulling op de eerder gegeven kritiek:

- Geen pre-game lobby. Je kan vooraf niet rondneuzen naar de stats van de andere spelers in de lobby.
- Geen collision met andere spelers. Gooi je een fusion coil en een teammate loopt net dwars door jou heen? Dan ben je dood door de explosie.
- Geen vorm van friendly fire, sommige potjes vliegen de granaten je om de oren.
- Random crashes (game al opnieuw geïnstalleerd en mijn XSX een factory reset gegeven, tevens draai ik geen insider builds).
- Veel game modes missen
- Challenges voelen onhaalbaar, afhankelijk van geluk, en registeren soms niet. "Get X kills with a shade turret", er is momenteel maar één map met een shade turret welke niet respawned nadat hij vernietigd is. "Get X kills with a Wraith" in 4 uur speeltijd heb ik pas één keer een Wraith gezien laat staan dat ik de kans heb gehad om er eentje te besturen.
- Waar zijn de voertuigen in BTB?
- Als je BTB in gaat met een fireteam dan wordt je niet persé in dezelfde squad geplaatst |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 17-11-2021 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Caayn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:49:
- Geen collision met andere spelers. Gooi je een fusion coil en een teammate loopt net dwars door jou
Wel collision: Gooi je een fusion coil en een teammate loopt net voor jou? Dan ben je dood door de explosie :z. De meeste arenashooter classics hebben geen player collision, net om griefing te vermijden. Er zijn genoeg legitieme zaken om over te klagen, dus mierenneuken lijkt me wel overbodig :)
- Geen vorm van friendly fire, sommige potjes vliegen de granaten je om de oren.
Omdat je geen competitive mode aan het spelen bent..
- Waar zijn de voertuigen in BTB?
Er zitten massas voertuigen in BTB?

[ Voor 11% gewijzigd door Krimglas op 17-11-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Blaauw87 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:46:
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende instellingen? Heb zelf nooit zoveel gesleuteld aan de FOV en kon maar moeilijk inschatten of mij dit echt een voordeel geeft tijdens het spelen. Merken jullie veel tussen quality en performance?
Hier staat Halo op FOV 100, vanavond naar 110 om even te testen. Ik heb camerashake etc. uitstaan.. Alleen de speedlines met sprinten staan aan (ik probeer zo weinig mogelijk te sprinten).
En quality mode omdat ik in Dolby Vision wil spelen. De kleuren knallen er zo nét nog wat meer uit. Mijn tv doet geen 120 fps DV dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Krimglas schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:01:
[...]

Wel collision: Gooi je een fusion coil en een teammate loopt net voor jou? Dan ben je dood door de explosie :z. De meeste arenashooter classics hebben geen player collision, net om griefing te vermijden. Er zijn genoeg legitieme zaken om over te klagen, dus mierenneuken lijkt me wel overbodig :)
Misschien niet het beste voorbeeld en niet ieder puntje van kritiek is even "groot" (of hoe je het wilt noemen) :)
Omdat je geen competitive mode aan het spelen bent..
In ranked staat FF inderdaad aan en zijn granaten schaarser. Veranderd niks aan het spel in social playlists.

Uiteraard zullen ranked en social wel iets licht gewijzigde instellingen hebben en houden zoals wij gewend zijn.
Er zitten massas voertuigen in BTB?
Voornamelijk Warthogs en Mongoose varianten, halverwege en richting het einde zal je Wasps rond gaan zien vliegen.

Heb pas één keer een Wraith en een Scorpion gezien, Choppers, Banshees en Ghosts wel iets vaker maar ook die spawnen in mijn ervaring weinig. Uiteraard is er BTB Heavy (verwacht dat die mode wel terug komt) voor de meer voertuig georiënteerde matches.

Door de RNG Pelican drops kan het ook prima gebeuren dat het vijandelijke tem een Wasp krijgt en jouw team een Gungoose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, 10 ranked matches gespeeld. Dus ben nu eindelijk ranked. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blaauw87 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:46:
FOV op 90. Verder alle beeldinstellingen "uitstaan". Dus camera shake etc.
Ook speedlines heb ik uitgezet.

Ondanks dat mijn 65CX volledig 120Hz Dolby Vision ondersteund speel ik Halo toch in Quality Mode. Performance is namelijk 1080p-1440p/120Hz en Quality is 4K/60. Ik zit op nog geen 2.5m van m'n TV af en dan is het resolutieverschil erg waarneembaar.

En Halo vind ik een dusdanig "trage" shooter dat ik 120Hz geen must vind. COD daarentegen wil ik persé in 120Hz spelen aangezien dat veel sneller en twitchier is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 14:40
In de categorie domme vragen:

Bij voice chat mode in halo infinite op de xbox kan ik kiezen voor oa toggle-to-talk en push-to-talk. Maar welke knop moet ik voor deze toggle/push-to-talk indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Caayn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:49:
Na een paar dagen voelt de gameplay nog steeds goed, de basis is er maar ik heb ondertussen wel meer puntjes van kritiek als aanvulling op de eerder gegeven kritiek:

- Geen pre-game lobby.
Deze is wel jammer inderdaad. Ook geen post-game lobby en de lobby blijft niet samen.

Vond het altijd wel lachen als je met 8 man samen een ander vast team van 8 man tegenkomt en elkaar in de lobby ook kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

bartd1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:57:
In de categorie domme vragen:

Bij voice chat mode in halo infinite op de xbox kan ik kiezen voor oa toggle-to-talk en push-to-talk. Maar welke knop moet ik voor deze toggle/push-to-talk indrukken?
dat kun je zelf bepalen door de key te selecteren bij de key bindings

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:52:
Zo, 10 ranked matches gespeeld. Dus ben nu eindelijk ranked. :+
Dat zal dan geen gold zijn als ik het zo mag interpreteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Word wel moe van de crossplay in niet -ranked matches. Daar bak je er met controller echt niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RawChild schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:52:
[...]

Ff gejat:

Op je Xbox:

- Settings
- Account
- Privacy & online safety
- Xbox privacy
- View details & customize
- Communication & multiplayer
- You can join cross-network play: BLOCK
Ah, zie hier de work around!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:59:
[...]

dat kun je zelf bepalen door de key te selecteren bij de key bindings
BTW heeft iemand het werkend gekregen?
Communicatie met mede spelers lijkt haast onmogelijk in deze game. Team berichten versturen gaat zelfs via menu waarbij je eerst op escape moet drukken om veder te kunnen spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Thomas schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:57:
Word wel moe van de crossplay in niet -ranked matches. Daar bak je er met controller echt niks van.
Heb nu een aantal uur met controller gespeeld en een aantal uur met muis, merk dat je als controller close/mid toch echt een groot voordeel hebt, long range is de muis iets beter.

Wel aardig zitten rommelen met de controls, tegenwoordig is het weer een trend om aim acceleration niet te kunnen disablen dus die heb ik op 5 staan en daarna mijn sensitinivty/deadzone getweakt.
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:58:
[...]

Communicatie met mede spelers lijkt haast onmogelijk in deze game. Team berichten versturen gaat zelfs via menu waarbij je eerst op escape moet drukken om veder te kunnen spelen :'(
Wel een paar keer mensen gehoord op PC, maar niet veel.

[ Voor 25% gewijzigd door BroWohsEdis op 17-11-2021 20:14 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:58:
[...]

Ik praat op PC gewoon met mijn maten die op XSX spelen via de Xbox app van Windows.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ik heb wel erg veel plezier als halo 3 fan moet ik zeggen. Ondanks het sprinten is het wel in balans en voelt het als Halo wat mij betreft. Wel wennen al die nieuwe wapens (en de enigszins RNG Spawn ervan op de maps) en mappen, maar ook leuk om te leren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:21

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Vandaag de game gedownload en uitgeprobeerd.

Game blijft maar crashen halverwege een potje. Verder geen logs, of errors. En omdat mijn game steeds halverwege crashed wordt ik ook gebanned van de game :/

Heb Windows update gedaan, heb drivers van Nvidia ge-update maar blijf steeds crashen.

Iemand nog tips? andere basic dingen als files checken met steam, etc ook al gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Koen Hendriks op 17-11-2021 22:12 ]

• dloeffen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-08 12:56

dloeffen

Xbox GT: Lext0rz

Redelijk nieuw hier, hi!

Ondertussen ook al een aantal potten (15+) gespeeld en ben na Halo 3 gestopt met Halo. Moet eerlijk zeggen dat dit echt een nostalgisch gevoel geeft, maar wel met een enorme upgrade.

Ik heb inderdaad ook het idee dat er een hoop gamemodes missen (free-for-all, shotty snipers > overigens nog geen shotgun gezien lol), maar krijg ook met geen mogelijkheid teammates gemuted. Weet iemand hoe je dat doet op de XSX? Als je in-game scoreboard opent, werkt geen enkel knop om je party of een specifieke speler te muten, erg irritant als er een rus tegen z'n vrouw aan het bazuinen is tijdens een potje Halo :+

Ben erg benieuwd wat er vanaf de officiële release wordt toegevoegd en verbeterd, maar een goed begin is gemaakt :)

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:21

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Koen Hendriks schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:12:
Vandaag de game gedownload en uitgeprobeerd.

Game blijft maar crashen halverwege een potje. Verder geen logs, of errors. En omdat mijn game steeds halverwege crashed wordt ik ook gebanned van de game :/

Heb Windows update gedaan, heb drivers van Nvidia ge-update maar blijf steeds crashen.

Iemand nog tips? andere basic dingen als files checken met steam, etc ook al gedaan.
Complete Windows 10 herinstallatie... Nog steeds crashed de game halverwege 1 a 2 potjes 8)7

Er zal wel iets in de beta zitten wat niet tegen mijn hardware combinatie kan?

• Caayn
  • Niet online
Koen Hendriks schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:48:
[...]

Complete Windows 10 herinstallatie... Nog steeds crashed de game halverwege 1 a 2 potjes 8)7

Er zal wel iets in de beta zitten wat niet tegen mijn hardware combinatie kan?
Ik weet niet of het jouw hardware combinatie of dat de huidige build niet helemaal stabiel is.

Op mijn XSX crasht de game ook regelmatig, soms zelfs dusdanig dat mijn gehele console vastloopt. Kreeg er gisteravond zelfs een matchmaking ban door, toen ben ik maar gestopt... Vreemde is dat andere waar ik mee speel nergens last van lijken te hebben.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Caayn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:56:
[...]
Ik weet niet of het jouw hardware combinatie of dat de huidige build niet helemaal stabiel is.

Op mijn XSX crasht de game ook regelmatig, soms zelfs dusdanig dat mijn gehele console vastloopt. Kreeg er gisteravond zelfs een matchmaking ban door, toen ben ik maar gestopt... Vreemde is dat andere waar ik mee speel nergens last van lijken te hebben.
Heb het nu al een paar uur gespeeld, maar nog nooit een crash gehad op m'n XSX. Raar.
Moest even wennen aan de besturing. Halo5 leek een stuk sneller en moet zeggen dat ik dat tot nu toe wel fijner vind spelen. Zal even wennen zijn, denk ik :)

De graphics zijn echt wel super goed. Ziet er gelikt uit op m'n 65" OLED :D
Kan niet wachten op de campaign-mode.

Twitter

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
dloeffen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:52:
Redelijk nieuw hier, hi!

Ondertussen ook al een aantal potten (15+) gespeeld en ben na Halo 3 gestopt met Halo. Moet eerlijk zeggen dat dit echt een nostalgisch gevoel geeft, maar wel met een enorme upgrade.

Ik heb inderdaad ook het idee dat er een hoop gamemodes missen (free-for-all, shotty snipers > overigens nog geen shotgun gezien lol), maar krijg ook met geen mogelijkheid teammates gemuted. Weet iemand hoe je dat doet op de XSX? Als je in-game scoreboard opent, werkt geen enkel knop om je party of een specifieke speler te muten, erg irritant als er een rus tegen z'n vrouw aan het bazuinen is tijdens een potje Halo :+

Ben erg benieuwd wat er vanaf de officiële release wordt toegevoegd en verbeterd, maar een goed begin is gemaakt :)
Als er ingame geen makkelijke manier is dan kun je altijd een xbox party starten. Je hoort dan bij bijna alle spellen geen gamechat meer. Ook niet als je alleen in je invite only party zit. :)

• dloeffen

dloeffen

Exactor it schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:11:
[...]

Als er ingame geen makkelijke manier is dan kun je altijd een xbox party starten. Je hoort dan bij bijna alle spellen geen gamechat meer. Ook niet als je alleen in je invite only party zit. :)
Ja precies, maar raar dat je je team niet kunt muten toch? Ik dacht dat ik gek was, maar kan het echt niet ontdekken 8)7

In principe praat ik ook alleen maar met vrienden (= party), dus wellicht deze instelling even fixen als dat de oplossing is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

[ Voor 67% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2021 10:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:42
dloeffen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:52:
[...] overigens nog geen shotgun gezien lol)
Ik alleen in eerdere flights en hij heet nu "Bulldog". Helaas geen one shot kill meer, maar twee schoten nodig. Geen goede counter voor de energy sword meer dus. ;(

Vond deze uitleg wel handig voor vooral de nieuwe wapens:

• Krimglas
Dioscuri schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:51:
[...]

Ik alleen in eerdere flights en hij heet nu "Bulldog". Helaas geen one shot kill meer, maar twee schoten nodig. Geen goede counter voor de energy sword meer dus. ;(

Vond deze uitleg wel handig voor vooral de nieuwe wapens:

[YouTube: EVERY Weapon in Halo Infinite Explained & Reviewed!]
Dikke aanrader voor iedereen met weinig Halo ervaring, vooral omdat het ook een bewustzijn schopt van shield damage vs hp damage en het belang van swappen van wapens.
Speciaal voor mensen die het gevoel hebben dat ze zelf zeer snel dood gaan en zelf amper damage lijken te doen ;)

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
Net tijdens de lunch wat potjes quickplay 4v4 gedaan met Halo infinite, en hoewel ik de game echt top vind met vrienden is het in je eentje echt niet te doen. Als mensen ook maar een beetje samen spelen en je speelt zonder bekende verlies je elke gunfight omdat je gewoon niks in kan brengen met mensen die samen spelen in Halo. Nog voordat ik überhaupt 1 shield down krijg lig ik al plat. door 2, 3 man die samen hun hele magazijn op me legen. Maargoed, gisteren 3 uur met een full squad zitten spelen en dan speelt het echt heerlijk weg.

Verwijderd

Dat valt niet tegen, dat ze binnenkort al dingen gaan aanpassen. Nu nog de xp boost helemaal uit de game halen en we zijn al een heel eind. ;)

Ik denk inderdaad(geven ze zelf ook aan) dat er een tweede progressie systeem nodig is.
Een level systeem dat oneindig doorgaat met of zonder rewards waarbij je geen boosts kunt gerbuiken of xp weekenden voor krijgt. Een constant iets.

Zolang ze goed aan de weg blijven timmeren, niet te greedy zijn en er echt werk van maken moet het goed komen.
De basis is iig goed. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2021 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:20
swoutr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:47:
Net tijdens de lunch wat potjes quickplay 4v4 gedaan met Halo infinite, en hoewel ik de game echt top vind met vrienden is het in je eentje echt niet te doen. Als mensen ook maar een beetje samen spelen en je speelt zonder bekende verlies je elke gunfight omdat je gewoon niks in kan brengen met mensen die samen spelen in Halo. Nog voordat ik überhaupt 1 shield down krijg lig ik al plat. door 2, 3 man die samen hun hele magazijn op me legen. Maargoed, gisteren 3 uur met een full squad zitten spelen en dan speelt het echt heerlijk weg.
Als ik merk dat randoms elkaar niet volgen in een 4v4 zorg ik ervoor dat ik een ander teamgenoot volg. Zo probeer ik altijd uit de 2v1 battles te blijven, lukt niet altijd uiteraard maar het scheelt een hoop.

Ook de ping functie is best relaxed, ping een tegenstander zodat je team minder snel verrast is door zijn positie.

• Exactor it
  • Nu online
Blaauw87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:24:
[...]

Als ik merk dat randoms elkaar niet volgen in een 4v4 zorg ik ervoor dat ik een ander teamgenoot volg. Zo probeer ik altijd uit de 2v1 battles te blijven, lukt niet altijd uiteraard maar het scheelt een hoop.

Ook de ping functie is best relaxed, ping een tegenstander zodat je team minder snel verrast is door zijn positie.
Dit probeer ik ook te doen. De meeste spelers zijn welwillend alleen denken ze net anders dan ik/jij over hoe je een objective pakt. Samen optrekken gaat in elk geval meestal meer succes opleveren dan in je eentje de Oddball pakken of een zone cappen.

• D-Ed
  • Niet online
Goddamn wat een snelle reactie (alweer) van 343 _/-\o_

We gaan toch niet meemaken dat ik net als vroeger weer uren per avond voor de console zit... Overigens merk ik nu wel dat ik na een paar uurtjes even klaar ben.. Hoewel we gisteren met een paar lui ook weer die momenttje van 'nog eentje dan' hadden 8)

• Atmosfeer
Customization van armor boeit me weinig, maar dat je niet meer gewoon de kleur kan selecteren die je wilt, en deze los verkocht worden nu, is een beetje wrang.

Op reddit was uitgerekend dat je 270.000 dollar nodig zou hebben om alle kleuren te kopen die de MCC collectie heeft :+

• D-Ed
  • Niet online
Atmosfeer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:42:
Customization van armor boeit me weinig, maar dat je niet meer gewoon de kleur kan selecteren die je wilt, en deze los verkocht worden nu, is een beetje wrang.

Op reddit was uitgerekend dat je 270.000 dollar nodig zou hebben om alle kleuren te kopen die de MCC collectie heeft :+
Terugrekenen naar Euro valt het wel mee toch? :9 8)7

Ja echt gekken werk hoe het nu is ingericht. Ik zei het al eerder, het lijkt wel alsof de developers van 343 dit expres hebben gedaan om zo deze online 'woede' flink aan te wakkeren zodat de master chiefs van Microsoft terug in hun hok geschopt worden ;)

• dloeffen

dloeffen

Tweakers in om een keertje een Tweakers-Fireteam samen te stellen? >:)

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:07:
[...]

Terugrekenen naar Euro valt het wel mee toch? :9 8)7

Ja echt gekken werk hoe het nu is ingericht. Ik zei het al eerder, het lijkt wel alsof de developers van 343 dit expres hebben gedaan om zo deze online 'woede' flink aan te wakkeren zodat de master chiefs van Microsoft terug in hun hok geschopt worden ;)
Door extreem **** in te zetten aan het begin kun je de gamers een heel blij gevoel geven bij iedere kleine aanpassing, en gaan ze meteen vol enthousiasme nog dingen kopen ook om de makers te belonen. :P

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:27:
[...]

Door extreem **** in te zetten aan het begin kun je de gamers een heel blij gevoel geven bij iedere kleine aanpassing, en gaan ze meteen vol enthousiasme nog dingen kopen ook om de makers te belonen. :P
Sja, ik heb voor de support wel de instap BP gekocht maar heb voor de rest niets met heel het XP systeem.. Fijn dat ze het gaan aanpassen maar ben dus niet zo'n achievement/XP verzamelaar ;)

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Gaat als niet Halo speler steeds beter. Van 0-13 in het eerste potje (:D) naar nu redelijk constant ruim positief en hogere scores (:*)).

Wel grappig dat bijna alle CTF potjes 2-0 of 0-2 gaan om daarna te eindigen in 2-3 of 3-2. Soort van psychologisch effect aan de gang lijkt wel.

Ranked boeit me nog niet zo. Eerst een betere framerate en ranked zal waarschijnlijk snel toxic worden naarmate je verder komt.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29
Echt nutteloos om een ranked game te laten doorgaan als iemand het spel verlaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Holy shit deze kill was cool! Nét op tijd een capture the flag weten te voorkomen. 8)

https://gamerdvr.com/gamer/rivanov/video/147100036

Is het geen idee om video’s van GamerDVR te kunnen embedden?

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2021 19:22 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thomas schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:59:
[...]

Ah, zie hier de work around!
Raar, dit staat bij mij aan, maar crossplay doet het gewoon nog steeds. Ik chatte net met een random speler die claimt via PC te spelen. Getest met een vriend, en yup, geen probleem.

• Atmosfeer
Ik blijf die XP boosts sowieso vaag vinden. Dus je verdient XP boost om sneller door een hele langzame battlepass te gaan.

Zou je denken dat je hetzelfde effect bereikt als je de XP boost gewoon weghaalt en je het aantal XP per level in de pass kleiner zou maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Atmosfeer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:37:
[...]

Ik blijf die XP boosts sowieso vaag vinden. Dus je verdient XP boost om sneller door een hele langzame battlepass te gaan.

Zou je denken dat je hetzelfde effect bereikt als je de XP boost gewoon weghaalt en je het aantal XP per level in de pass kleiner zou maken....
Daar verdienen ze geen geld mee. :+
Er zitten tegenwoordig teams met psychologen bij het designen van een game om de gebruiker zoveel mogelijk geld af te troggelen met zo min mogelijk kosten, dan krijg je deze Battlepass dus.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

BroWohsEdis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:09:
[...]

Er zitten tegenwoordig teams met psychologen bij het designen van een game om de gebruiker zoveel mogelijk geld af te troggelen met zo min mogelijk kosten, dan krijg je deze Battlepass dus.
Deze battle pass gaat wel héél langzaam. Ik heb er letterlijk een dagtaak aan om 1 level omhoog te gaan, zo veel speel ik niet.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Levelen gaat langzaam, maar wat heb je eraan om te levelen? Iedereen begint (gelukkig) met dezelfde wapens en armor en heeft dezelfde kansen elk potje. Je krijgt toch enkel cosmetics die je door de rode/blauwe gloed niet eens ziet en door dezelfde armor is er sowieso al weinig verschil, ook al is het ingezoomd. Ik snap de heisa niet zo, of mis ik wat?

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Thomas schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:17:
[...]

Deze battle pass gaat wel héél langzaam. Ik heb er letterlijk een dagtaak aan om 1 level omhoog te gaan, zo veel speel ik niet.
Ik heb nu 11 uur gespeeld en ben net level 5 zonder echt naar de challenges te kijken. Had liever gewoon een normaal level systeem gehad maar gelukkig geven de wat latere/moeilijkere challenges ook meer XP. Gaat wel behoorlijk traag inderdaad, vind het opzich prima omdat het alleen armor e.d. is.

Verwijderd

Het seizoen duurt nog meer dan 140 dagen, ik zie het probleem niet. Niemand zegt dat je binnen een maand level 100 moet zijn. Of heb Ik iets gemist?
Tevens kun je dit seizoen afronden wanneer je wilt, het verloopt niet. (bij premium iig niet, weet niet hoe het zit bij normale battlepass)

Dat je xp kunt kopen voor geld blijf ik waardeloos vinden maar dat heb al genoeg aangekaart. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Trouwens de muziek die ik tot nu toe heb gehoord is gewoon weer echt top kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En nog footage van XboxEra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:46:
Het seizoen duurt nog meer dan 140 dagen, ik zie het probleem niet. Niemand zegt dat je binnen een maand level 100 moet zijn. Of heb Ik iets gemist?
Tevens kun je dit seizoen afronden wanneer je wilt, het verloopt niet. (bij premium iig niet, weet niet hoe het zit bij normale battlepass)

Dat je xp kunt kopen voor geld blijf ik waardeloos vinden maar dat heb al genoeg aangekaart. ;)
Weet niet of je ooit de halo MCC gespeeld hebt, maar die toont hoe gigantisch de gap is qua progressie. Punten verzamelen met zowel online als offline activiteiten, waarbij je per tier zelf kan kiezen waaraan je je punten wil besteden, of je negeert de seasonal en spendeert de punten aan de weekly offers. Specialere items zijn duurder, maar daar spaar je dan ook je punten voor op. In tegenstelling tot de weeklies in Infinite die iedere week voor veel mensen onbereikbaar zijn, tenzij je echt massa's uren investeert (want zelfs na het finishen van alle challenges moet je nog eens 20 extra matches spelen alvorens je die reward kan claimen).

Voor mij is het vooral het besef dat, nadat ik 10 euro heb betaald voor die battlepass:
- De inhoud van die battlepass eigenlijk enorm weinig voorstelt en veel van die armor parts enorm subtiel zijn en op elkaar lijken, dan wel varianten zijn voor de verschillende armor coatings. De paar ietwat leuk uitziende skins zitten heel hoog in de tier, waarvoor maanden toegewijd spelen nodig is.
- De wekelijks aangeboden speciale skins ook buiten mijn bereik zitten, tenzij ik iedere match focus op objectives ipv gewoon leuk te spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Krimglas op 19-11-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Krimglas schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:38:
[...]

Weet niet of je ooit de halo MCC gespeeld hebt, maar die toont hoe gigantisch de gap is qua progressie.
Die heb ik de eerste 3 maanden na launch gespeeld. Toen was het een groot drama wat online betreft. Ik denk dat Infinite stukken beter in elkaar zit, nog voor release. Ik geloof wel dat ze progressie gaan fiksen. Zo moeilijk is dat namelijk niet.

Ik zou liever een systeem zoals bij Reach zien. Daar waren armour pieces veel meer onderscheiden van elkaar qua vorm waardoor je ze ook in potjes herkende. Ook de leveling was veel logischer. Gewoon xp per medal en per overwinning.

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 19-11-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
De progressie issues worden door 343 onder de loop genomen. Dit is al in hun blog van een week of twee geleden aangehaald en meerdere keren hier in de thread en uitvoerig besproken/terug te lezen online.

Er is werkelijk niemand die er niet van baalt dus ze komen echt wel met een alternatief. Ik zou me er nu niet druk om maken. En mochten ze het niet voldoende aanpassen dan is dit mijn eerste en tevens laatste BP die ik kocht voor deze game ;)

Edit: Gisterenavond 0 potjes gewonnen maar tóch lol gehad, dat is ook wat waard _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 19-11-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exactor it schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:06:
[...]

Ik zou liever een systeem zoals bij Reach zien. Daar waren armour pieces veel meer onderscheiden van elkaar qua vorm waardoor je ze ook in potjes herkende. Ook de leveling was veel logischer. Gewoon xp per medal en per overwinning.
Gewoon dit 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
In ander nieuws: vroeger was een shotgun een power weapon. De bulldog is echt waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exactor it schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
In ander nieuws: vroeger was een shotgun een power weapon. De bulldog is echt waardeloos.
En hoewel het geluid van de game heerlijk is mis ik het 'shotty geluid' en klinkt de Warthog als een naaimachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
D-Ed schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:23:
[...]

En hoewel het geluid van de game heerlijk is mis ik het 'shotty geluid' en klinkt de Warthog als een naaimachine...
Weet je wat niet underpowered is? De Skewer! https://gamerdvr.com/gamer/exactor-it/video/147135610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:19:
Echt nutteloos om een ranked game te laten doorgaan als iemand het spel verlaat.
Ja dat is inderdaad vrij frustrerend. Al meerdere keren gehad, vaak ook dat we dan met 3v4 nog net (of bijna) winnen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Heb nu ook paar x gezien dat mensen ranked leaven. :(
Als mensen eventueel samen willen spelen, ik speel vaak in de avond: BesottedOrb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
BroWohsEdis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:09:
[...]

Ja snap wat je bedoeld. In principe willen ze de Battlepass zo lang mogelijk maken dat een bepaald percentage levels gaat kopen. Zal wel een optimale functie achter zitten. Te lang en mensen haken af om Halo te spelen en te kort dan gaat niemand levels kopen.

Maar waarom dan die XP boosts nog? Om mensen het gevoel te geven dat ze sneller vooruit komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krimglas schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:38:
[...]

Weet niet of je ooit de halo MCC gespeeld hebt, maar die toont hoe gigantisch de gap is qua progressie. Punten verzamelen met zowel online als offline activiteiten, waarbij je per tier zelf kan kiezen waaraan je je punten wil besteden, of je negeert de seasonal en spendeert de punten aan de weekly offers. Specialere items zijn duurder, maar daar spaar je dan ook je punten voor op. In tegenstelling tot de weeklies in Infinite die iedere week voor veel mensen onbereikbaar zijn, tenzij je echt massa's uren investeert (want zelfs na het finishen van alle challenges moet je nog eens 20 extra matches spelen alvorens je die reward kan claimen).

Voor mij is het vooral het besef dat, nadat ik 10 euro heb betaald voor die battlepass:
- De inhoud van die battlepass eigenlijk enorm weinig voorstelt en veel van die armor parts enorm subtiel zijn en op elkaar lijken, dan wel varianten zijn voor de verschillende armor coatings. De paar ietwat leuk uitziende skins zitten heel hoog in de tier, waarvoor maanden toegewijd spelen nodig is.
- De wekelijks aangeboden speciale skins ook buiten mijn bereik zitten, tenzij ik iedere match focus op objectives ipv gewoon leuk te spelen.
Ik heb heel lang geen halo multiplayer gespeeld, klinkt omslachtig.
De challenge objectives heb ik het ook niet zo op. Gisteren al wat verbetert gelukkig. Ik zou als weekly gebeuren liever iets zien zoals, speel 10 potjes. Andere soort challenges kunnen ook weer zorgen voor mensen die leaven wanneer een challenge voor hun gevoel onhaalbaar lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Atmosfeer schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:47:
[...]

Ja snap wat je bedoeld. In principe willen ze de Battlepass zo lang mogelijk maken dat een bepaald percentage levels gaat kopen. Zal wel een optimale functie achter zitten. Te lang en mensen haken af om Halo te spelen en te kort dan gaat niemand levels kopen.

Maar waarom dan die XP boosts nog? Om mensen het gevoel te geven dat ze sneller vooruit komen dan?
Ik vermoed om het gevoel te versterken dat ze sneller vooruit komen inderdaad, sommige mensen willen graag nog het level aspect behouden zonder het progressiegevoel te verliezen (alle levels te kopen), door de boosts kunnen ze dan 'sneller' vooruit.

Zelf merkte ik ook dat ik gelijk als impuls de battle pass + XP boosts wilde kopen terwijl de XP boosts toch aardig waardeloos zijn.

Hier ook wat interessante stof: http://platinumparagon.in...es-and-microtransactions/

Activision heeft het hoogtepunt qua gedragsmanipulatie in games :9 https://www.dexerto.com/c...ing-sbmm-details-1622403/

https://patents.google.com/patent/US20160005270A1/en

[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-11-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 08:03
Mij boeit heel dat battlepas en levelen gebeuren niks. Ik speel het omdat ik het een fijne multiplayer vindt en het leuk vindt om te doen. Heel dat aanpassen van je poppetje en zien welk level iemand iemand is maakt mij niks uit, daar speel ik Halo niet voor.

Dat gezegd te hebben ben ik het er wel mee eens dat die custom zooi in de store aan de dure kant is en dat als je niet voor de battlepas betaald en vrijwel niks is wat je aan custom zooi vrijspeelt maar wel tering veel challenge swaps.

Maar ik ben ook wel weer blij dat 80% van al het gezeur over die battlepas, custom spullen en progressie gaat. De basis van de game is dus heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 19-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Mijn enige twee "zorgen" zijn eigenlijk de mission structure en variatie qua gebieden. Wat de vorige Halo games zo tof maakt, vandaag de dag nog steeds zijn de vele verschillende gebieden waar je heen gaat en ik vraag me echt af of we dat hier gaan krijgen.

En als tweede, in een blog dit jaar zei 343 dat terwijl de map open world achtig is, zullen main missions ons naar meer closed off sections brengen, zodat de dev de action en set pieces beheert zeg maar. Ik zie daar nog niet veel van, maar ik hoop het wel. Klonk als de juiste balans tussen grote epic battles in de open world en dan meer lineaire stukjes voor de story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

rogierba schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:40:
Mij boeit heel dat battlepas en levelen gebeuren niks. Ik speel het omdat ik het een fijne multiplayer vindt en het leuk vindt om te doen. Heel dat aanpassen van je poppetje en zien welk level iemand iemand is maakt mij niks uit, daar speel ik Halo niet voor.

Dat gezegd te hebben ben ik het er wel mee eens dat die custom zooi in de store aan de dure kant is en dat als je niet voor de battlepas betaald en vrijwel niks is wat je aan custom zooi vrijspeelt maar wel tering veel challenge swaps.

Maar ik ben ook wel weer blij dat 80% van al het gezeur over die battlepas, custom spullen en progressie gaat. De basis van de game is dus heel erg goed.
Klopt, ik ben blij als er uiteindelijk een global progression is en de Battlepass misschien wat sneller gaat. Wat meer maps e.d. bij en dan is het een perfecte Halo game imo :D
devilsnight schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:04:
Mijn enige twee "zorgen" zijn eigenlijk de mission structure en variatie qua gebieden. Wat de vorige Halo games zo tof maakt, vandaag de dag nog steeds zijn de vele verschillende gebieden waar je heen gaat en ik vraag me echt af of we dat hier gaan krijgen.

En als tweede, in een blog dit jaar zei 343 dat terwijl de map open world achtig is, zullen main missions ons naar meer closed off sections brengen, zodat de dev de action en set pieces beheert zeg maar. Ik zie daar nog niet veel van, maar ik hoop het wel. Klonk als de juiste balans tussen grote epic battles in de open world en dan meer lineaire stukjes voor de story.
Er is inmiddels wat gameplay van campaigns, heb wel een aantal stukjes gezien met wat meer orginele Halo missies, de open world combat ziet er toch ook heel leuk uit. Ik hoop dat Firefight ooit nog komt in Infinite.

Blijkbaar kun je door items te collecten in de single player ook armor unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BroWohsEdis schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:56:
[...]

Klopt, ik ben blij als er uiteindelijk een global progression is en de Battlepass misschien wat sneller gaat. Wat meer maps e.d. bij en dan is het een perfecte Halo game imo :D

[...]

Er is inmiddels wat gameplay van campaigns, heb wel een aantal stukjes gezien met wat meer orginele Halo missies, de open world combat ziet er toch ook heel leuk uit. Ik hoop dat Firefight ooit nog komt in Infinite.

Blijkbaar kun je door items te collecten in de single player ook armor unlocken.
Ja, meer maps mag zeker. Ik heb nog geen map die ik geweldig vind, maar dat kan nog komen.
Dat je items zou kunnen unlocken via singleplayer klinkt goed, leuke afwisseling.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:01:
[...]

Ja, meer maps mag zeker. Ik heb nog geen map die ik geweldig vind, maar dat kan nog komen.
Dat je items zou kunnen unlocken via singleplayer klinkt goed, leuke afwisseling.
Vind al de maps tot nu toe wel gewoon prima, geen slechte maps maar ook geen Guardian/The Pit/Narrows zeg maar. In ieder geval een upgrade t.o.v. die foeilelijke Halo 5 forge maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Ik heb na een uurtje of 12 het Halo gevoel weer terug in de vingers. Nu de skills en aim van vroeger nog terugkrijgen. :) (oh en de mogelijkheid om crossplay uit te zetten, pc spelers wil ik liever niet tegen spelen)

De challenges zijn beter na de reset van gisteren maar een paar tracken niet goed. Ik maakte net 15 kills in een potje ranked (zonder van wapen te wisselen) en had nul voortgang op de BR challenge. Eerder vandaag had ik dat met de bulldog. Die unlockte na een potje waarin ik zeker geen shotgun kills had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook sinds vandaag dat je lang op ‘andere spelers laden’ blijft hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
Oei... Misschien ben ik wat negatief nu, maar zonder een 'service record' of iets van een rank/niveau zoals in eerdere Halo's (in unranked dus) en zonder Forge voorlopig, weet ik niet hoelang de game mensen vast gaat houden.

In eerdere games had je ook weinig maps aan het begin, maar door Forge en een grote Forge community werden al snel de vetste grote BTB maps gemaakt. Nu lijkt het erop dat we zeker tot mei wel vast zitten aan slechts 3 BTB maps... Dat is toch wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo, ranked inmiddels, gold 4. Moet zeggen dat ik ranked niet helemaal geweldig vind. Je begint met een BR en niks anders met veel karigere drops op de map, had graag gezien dat het gewoon hetzelfde als quick play was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Thomas schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:27:
Zo, ranked inmiddels, gold 4. Moet zeggen dat ik ranked niet helemaal geweldig vind. Je begint met een BR en niks anders met veel karigere drops op de map, had graag gezien dat het gewoon hetzelfde als quick play was.
De BR alleen al maakt dat ik liever ranked speel. Plus, je kunt crossplay uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Exactor it schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:26:
[...]

De BR alleen al maakt dat ik liever ranked speel. Plus, je kunt crossplay uitzetten. :)
Is dat zo? Die tab is bij mij in ieder geval bugged dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
FrankoNL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:53:
[...]

Is dat zo? Die tab is bij mij in ieder geval bugged dan.
Als je naar arena gaat dan zijn er twee menu keuzes boven 'search'. Daar kun je aangeven of je tegen 4 man premade parties wil spelen of tegen max solo/duo parties (dit is een awesome keuze) en welke input mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yup, ik speel ook alleen met controller. Ik vind alleen BR wel jammer. Kan best leuk zijn, maar hoop dat na de beta ook de keuze bestaat om gewoon normaal te spelen. Desalniettemin, ik ben overwegend positief over de gameplay. Echt intense potjes meegemaakt. Lang geleden. Vond halo 5 eigenlijk ook vrij sterk qua MP, maar deze voelt toch nog een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Wat mij niet helemaal is:

Zijn het echt maar 3btb maps en 4 of 5 kleinere maps tot aan S2? Dat is niet best en dan gaan ze veel mensen kwijtraken tot aan de release van s2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 14:40
Hebben jullie tips voor een Halo noob?

Het aimen/schieten gaat best aardig al kan het met oefening altijd beter worden. Groter probleem is dat ik geen idee heb waar ik moet lopen (schaduw meestal maar een teammate aangezien alleen rondlopen ieg geen goed idee is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:33
Ik vermoed dat wel dit klote jaar wel nog gaan afsluiten met een mooie Halo game[campaign]: https://gamer.nl/artikele...eteen-tot-de-verbeelding/

Inmiddels staan er meerdere positieve previews op het web.

Enige wat de game nog in de weg kan gaan zitten is het gemis van co-op & Forge bij launch maar dat is wat het is.

Ik heb zin in deze Halo! :)

[ Voor 38% gewijzigd door jori040 op 20-11-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
Nog meer mensen problemen met de "update beschikbaar" knop?
Hij zegt dat er een update is maar als ik er op klik gebeurt er niks.

PC trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
bartd1983 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:09:
Hebben jullie tips voor een Halo noob?

Het aimen/schieten gaat best aardig al kan het met oefening altijd beter worden. Groter probleem is dat ik geen idee heb waar ik moet lopen (schaduw meestal maar een teammate aangezien alleen rondlopen ieg geen goed idee is).
Oefenen oefenen oefenen
Leer de wapens kennen
Leer de maps uit je hoofd
Change setup/layout (fov, controller settings etc)

Voeg me gerust toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:27:
Ik heb nog geen ranked geprobeerd, maar dit klinkt juist goed in mijn oren. :P Voor een speeltuin de andere modes en voor het "serieuze" werk ranked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb nog geen ranked geprobeerd, maar dit klinkt juist goed in mijn oren. :P Voor een speeltuin de andere modes en voor het "serieuze" werk ranked.
We hebben vanavond met een paar man ranked gespeeld. Het 'serieuze' werk was niet perse nodig maar leuk spelen was het zeker. Wat een bazenspel is dit toch ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33
Bijna 03:00 uur alweer... Nog één potje dan. Volgens mij is het wel een goed teken toch, als je niet kan stoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Zijn er toevallig mensen die graag in een team halo willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik wil graag in een team spelen, alleen wel in een ouwe lullen team (discriminatie en racistisch ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Meer mensen "last" van houterige animatie als je ergens op klimt etc? Speel zelf op de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Zoo dit speelt lekker weg zeg, voor t eerst in jaren dat ik weer een Halo game speel, erg fijn. _/-\o_

Misschien een domme vraag, maar hoe join ik met een Fireteam een server en zorg ik ervoor dat we na een match op de server blijven? Nu worden we na elke match terug naar t hoofdmenu gegooid en moeten we opnieuw joinen. Kan dat anders?

En is er iets mis met de Challenges? Challenges lijken niet alle kills te registreren, of droppen na een potje waarin ik niks voor de challenge gedaan heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Meelobee op 21-11-2021 15:24 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Meelobee schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:17:
Zoo dit speelt lekker weg zeg, voor t eerst in jaren dat ik weer een Halo game speel, erg fijn. _/-\o_

Misschien een domme vraag, maar hoe join ik met een Fireteam een server en zorg ik ervoor dat we een match op de server blijven? Nu worden we na elke match terug naar t hoofdmenu gegooid en moeten we opnieuw joinen. Kan dat anders?
Je gaat altijd terug naar het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Exactor it schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:19:
[...]

Je gaat altijd terug naar het hoofdmenu.
Das onhandig, geeft zoveel downtime. Gaat dat nog veranderen, of blijft dat zo? Komen er bv geen servers waar map of gamemode x y z roteren?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Meelobee schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:22:
[...]

Das onhandig, geeft zoveel downtime. Gaat dat nog veranderen, of blijft dat zo? Komen er bv geen servers waar map of gamemode x y z roteren?
Geen idee. :) Ik gok dat er wel nieuwe playlists gaan komen. Team Fiesta, shotty snipers en swat zijn de grote namen die ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Meelobee schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:22:
[...]

Voor ranked en quick play mag je er wel vanuit gaan dat het zo blijft. Met een free to play model met microtransacties zal er wel een engagement optimized matchmaking systeem inzitten om de inkomsten uit microtransacties te maximaliseren. Dan gaat ie na elke match weer op zoek naar een set spelers voor jou om je zo betrokken mogelijk te houden zodat je wellicht geld gaat uitgeven.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Eens dat de forge beschikbaar komt zal dit ook enorm verbeteren aangezien daar de "eeuwige" servers terug te vinden zijn. Doodzonde dat die uitgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
Echt heel leuk spel. Alleen duurt het laden van een match wel echt gigantisch lang bij mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Één ding is zeker, de studio heeft wel echt de feeling genailed van de game, de gameplay is top!

Normaal ben ik geen fan van objective based modes, maar net hadden we een super goede CTF match, heerlijk.

Één ding vind ik wel jammer, we zijn met zes mensen en dan heb je alleen de BTB mode die je kan spelen, alleen die hele grote maps dus. Ik zou heel graag die kleinere maps zoals Streets ook willen zien, maar helaas kan dat alleen maar 4 VS 4. Wellicht vind 343 Industrieel 5 Vs 5 in die maps overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Cheezborger schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:53:
Echt heel leuk spel. Alleen duurt het laden van een match wel echt gigantisch lang bij mij..
PC speler? Eerste keer inladen van bepaalde maps duurt inderdaad aanzienlijk langer dan normaal, vermoedelijk omdat er nog shaders gecompileerd moeten worden voor jouw videokaart. De tweede keer zou het een heel stuk sneller moeten gaan.

Niet de meest ideale oplossing, want het is een reden waarom we zo vaak op het "waiting for players" scherm zitten staren :p
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste