Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:08:
[...]

Gadverdamme, Je zou er bijna level 1 van willen blijven..

Het is wel te merken dat ze hier nog veel commentaar op gaan krijgen.. R/halo ontploft bijna met kritiek (en terecht). Ik ben groot Halo dan maar dit kunnen ze beter heel snel gaan fixen
Bij veel ophef zullen ze het er vast wel iets aan gaan doen, maar het feit dat je dit al in je game stopt zegt mij genoeg. Laten we hopen dat een xp aanpassing snel komt.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2021 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ach tja, ondertussen hebben we een gratis Tripple A game ter beschikking, heerlijke gameplay en gisteren al een aantal typische 'Halo moves' gemaakt, in de pan gehakt en met 100 VS 99 gewonnen _/-\o_

Laten we nu niet dit systeem waar ze aan gaan werken (en terecht!) gebruiken om niet te genieten van de game.

Het is gewoon duidelijk dat er twee krachten aan het werk zijn. De ontwikkelaars en kunstenaars van 343 Industries die gisteren met trots en tranen in de ogen aankondigde dat ze drie weken voor release 'klaar waren' en de 'suits' die van plan zijn de gamers voor iedere dollar en Euro uit te melken.. Laten we zien wie er nu gaat winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Halo fanbase komt nooit over iets overeen, battlepass systeem dat bijzonder ruk is is tenminste iets dat de community samenbrengt :p. (en nu ik kijk op /r/halo besef ik dat ik 12 uur te laat ben om dat battlepass rekensommetje te maken)
Scheelt wel dat we een aantal heel mooie unlocks cadeau gekregen hebben voor de launch.

[ Voor 18% gewijzigd door Krimglas op 16-11-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:26

RawChild

PSN: Rawchild

Boeie dat je betaalt kan levelen. Je wordt er als het goed is niet beter van. Daarnaast is het spel gratis, fantastisch toch? Ik snap om die reden wel dat ze er een verdien model in hebben gebouwd. Ik gun het ze van harte, heerlijke game.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Krimglas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:47:
Halo fanbase komt nooit over iets overeen, battlepass systeem dat bijzonder ruk is is tenminste iets dat de community samenbrengt :p. (en nu ik kijk op /r/halo besef ik dat ik 12 uur te laat ben om dat battlepass rekensommetje te maken)
Scheelt wel dat we een aantal heel mooie unlocks cadeau gekregen hebben voor de launch.
Dat merkte we gisteren ook inderdaad ;)

Maar klopt, het is nogal een vocale community maar daardoor is de game wel een jaar uitgesteld en spelen we nu een mooiere en fijnere game volgens mij..

Welke unlocks bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
halowaypoint blog
For example, starting today and through the first week, you can log-in to Halo Infinite to unlock a free collection of 20th anniversary themed cosmetics. Following this free reward period, the start of our Season 1 opening event, “Fracture: Tenrai”, will kick off on November 23. This will be your first of multiple opportunities to earn Season 1’s samurai-themed armor pieces and other customization items.
De initiele kleuren (inclusief de master chief kleuren), sigils en nameplates die je nu al hebt zijn een cadeautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
RawChild schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:54:
Boeie dat je betaalt kan levelen. Je wordt er als het goed is niet beter van. Daarnaast is het spel gratis, fantastisch toch? Ik snap om die reden wel dat ze er een verdien model in hebben gebouwd. Ik gun het ze van harte, heerlijke game.
Het probleem is dat mensen die betalen voor de battlepass evengoed vastzitten aan het progressiesysteem dat amper vooruitgaat tenzij je massa's uren investeert en ook deels van geluk afhangt. Men adverteert met de battlepass het argument dat de items die je unlockt veel meer waard zijn dan wat je voor de pass betaalt. Goed argument, daarom kocht ik vroeger ook altijd steevast campaign medals in TF2, maar dat is niet relevant als je pass zo ontworpen is dat je al werkloos moet zijn om voldoende tijd te hebben om die dingen uberhaupt te kunnen unlocken.

[ Voor 6% gewijzigd door Krimglas op 16-11-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Krimglas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:01:
[...]

Het probleem is dat mensen die betalen voor de battlepass evengoed vastzitten aan het progressiesysteem dat amper vooruitgaat tenzij je massa's uren investeert en ook deels van geluk afhangt. Men adverteert met de battlepass het argument dat de items die je unlockt veel meer waard zijn dan wat je voor de pass betaalt. Goed argument, daarom kocht ik vroeger ook altijd steevast campaign medals in TF2, maar dat is niet relevant als je pass zo ontworpen is dat je al werkloos moet zijn om voldoende tijd te hebben om die dingen uberhaupt te kunnen unlocken.
Het levelen gaat inderdaad redelijk traag, heb ik verder geen problemen mee omdat het amper effect heeft op de gameplay. Qua content vind ik de Battle pass meer bevatten dan bijvoorbeeld Apex.

Ik vind het een beetje naief dat iedereen los gaat over die battle pass op Reddit. Ik heb liever een gratis game met een battle pass die werkt en goed uitgedacht is dan een game die 60 euro kost, geld durft te vragen voor skins, een betaalde semi pay2win battlepass heeft, niet af is en keihard heeft gefaald qua game design zoals Battlefield.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Ja, best klote. Het systeem stimuleert je niet om het goed te doen of je teamgenoten te helpen, het zorgt ervoor dat je alles op alles zet om willekeurige challenges te voltooien (wat nadelig kan zijn voor je team).

Zo had ik gisteren de meeste stronghold captures maar stond onderaan 'de ranking' na de match.. Is niet echt teambuilding zo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Nog mensen die misschien af en toe samen willen gamen? Wel 30 plus speler hier dus niet meer de snelste, haha. Maar mijn vrienden hebben allemaal geen xbox en ik heb er jaren geen gehad. Dus mijn vriendenlijst is nog kort.

Voeg mij gerust toe: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
RawChild schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:15:
Nog mensen die misschien af en toe samen willen gamen? Wel 30 plus speler hier dus niet meer de snelste, haha. Maar mijn vrienden hebben allemaal geen xbox en ik heb er jaren geen gehad. Dus mijn vriendenlijst is nog kort.

Voeg mij gerust toe: Nosferatu 360NL
Voor de 30+ Xbox gamers hebben we juist een 'Xbox Oldies' Discord ingericht. Stel je daar even voor en haak aan met verschillende sessies (en je bent een jonkie voor velen daar ;) ): https://discord.gg/jNT4FadG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Fuujii schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:06:
Gisteren flink wat uren gespeeld. Als iemand die de oudere Halo's heeft platgespeeld...

Maps

Ik ben heel blij met het spel. Veel beter dan Halo 5. Maar de maps esthetiek vind ik wel echt een ontzettende teleurstelling.
Het is een beetje flauwtjes inderdaad (de stijl). Maar dit is wel in lijn met eerdere Halo games. De vanilla maps zijn altijd wat meh, met meer interessante maps in de DLC.
[...]

Aangezien de battle pass nooit weggaat kan je jaren doen over deze pass. Dus opzich vind ik dat je werkloos moet zijn argument niet helemaal kloppen.

Doordat de pas nooit verdwijnt heb je er eigenlijk juist veel meer tijd voor dan in andere games.

[ Voor 47% gewijzigd door Atmosfeer op 16-11-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik vermaak me prima, maar de progressie verdient aanpassing naar een algemeen xp systeem. Alleen challenges duurt veel en veel te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie ook de TTK veel te hoog? Nu heb ik nooit een Halo game gespeeld, dus misschien dat het standaard is voor de serie, maar het is erg lastig een 1v2 of 1v3 te winnen puur op aim. 1 voor 1 traden als je in de minderheid bent is te doen, maar je hebt amper genoeg ammo om er meerdere neer te leggen. Regelmatig dat ik mij in een goede positie maneuvreer en achter 2-3 tegenstanders beland. Maar het kost dan zoveel tijd om eentje neer te leggen dat de rest tijd heeft om te reageren. Mis echt de clutch factor die ik in andere shooters vind.

Deze klacht geld overigens het meest voor big team battles, op de kleine 4v4 maps komen die situaties minder vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pariah86
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-06 17:06
idd heb ook dat gevoel dat je precies 2 magazijnen nodig hebt om iemand om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:22:
Vinden jullie ook de TTK veel te hoog? Nu heb ik nooit een Halo game gespeeld, dus misschien dat het standaard is voor de serie, maar het is erg lastig een 1v2 of 1v3 te winnen puur op aim. 1 voor 1 traden als je in de minderheid bent is te doen, maar je hebt amper genoeg ammo om er meerdere neer te leggen. Regelmatig dat ik mij in een goede positie maneuvreer en achter 2-3 tegenstanders beland. Maar het kost dan zoveel tijd om eentje neer te leggen dat de rest tijd heeft om te reageren. Mis echt de clutch factor die ik in andere shooters vind.

Deze klacht geld overigens het meest voor big team battles, op de kleine 4v4 maps komen die situaties minder vaak voor.
Dat is de ttk die Halo kenmerkt. Je moet samenwerken om meerdere lui om te leggen (behalve als je power weapons hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Vinden jullie ook de TTK veel te hoog? Nu heb ik nooit een Halo game gespeeld, dus misschien dat het
Niet vertrouwen op de standaard rifle die je krijgt ;)
De TTK is inderdaad hoger dan in andere games (waar het vaak neerkomt op "wie de ander eerst ziet wint het gevecht"), maar de standaard rifle is binnen halo het zwakste wapen en enkel te gebruiken als je echt niets anders kan vinden. Switch maar eens naar je handgun en merk hoe je veel gemakkelijker vijanden neerkrijgt.

Dat en teamplay is inderdaad belangrijk. Je bent lang niet de eerste die blind een vijand achtervolgt om dan plots door drie vijanden omsingeld te zijn :p

[ Voor 11% gewijzigd door Krimglas op 16-11-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is werkelijk mijn eerste Halo ervaring en man wat is de gameplay snel voor mijn oude botten :P

Heel ff tegen bots gespeeld en snap er nog weinig van maar het ziet er wel mooi en smooth uit allemaal, komt wel een hoop op je af als totale noob, service Tag etc?

Er stond wat random ingevuld maar is dat iets van een clan tag of zo?

Ga het zeker nog wel wat verder aan de tand voelen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vergeet in Halo de combinatie melee+weapon niet, een zeer krachtige combinatie om vijanden eerst licht te beschadigen met wat kogels om het vervolgens af te maken met een snelle melee hit. Een goed geplaatste granaat om vooraf wat schade aan te richten helpt ook enorm.

Met wat oefening is het prima mogelijk om, zonder power weapons, een 1v2 te winnen. Je hebt alleen wat meer tactiek nodig dan simpelweg spray&pray ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 16-11-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pariah86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:30:
idd heb ook dat gevoel dat je precies 2 magazijnen nodig hebt om iemand om te leggen.
Met de standaard rifle heb je ongeveer een clip nodig. Pistol is in mijn ervaring een stuk beter dan de rifle. Lagere TTK, meer range en velen malen accurater.
Krimglas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:41:
[...]

Niet vertrouwen op de standaard rifle die je krijgt ;)
De TTK is inderdaad hoger dan in andere games (waar het vaak neerkomt op "wie de ander eerst ziet wint het gevecht"), maar de standaard rifle is binnen halo het zwakste wapen en enkel te gebruiken als je echt niets anders kan vinden. Switch maar eens naar je handgun en merk hoe je veel gemakkelijker vijanden neerkrijgt ;)

Dat en teamplay is inderdaad belangrijk. Je bent lang niet de eerste die blind een vijand achervolgt om dan plots door drie vijanden omsingeld te zijn :p
Zodra je standaard secondary beter is dan je standaard primary in alle situaties is er echt iets mis met de balance. Het helpt ook niet mee dat headshots alleen meer damage doen als het schild weg is, haalt het skill niveau flink omlaag.

En je vergeet even dat ik degene ben die achter 3 man staat. Maar voordat dat eerste dood is heeft de rest zich al omgedraaid en heb ik nooit genoeg ammo om de andere twee aan te pakken.
Exactor it schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:32:
[...]

Dat is de ttk die Halo kenmerkt. Je moet samenwerken om meerdere lui om te leggen (behalve als je power weapons hebt)
Denk dat het gewoon niet mijn game is dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Dat is fair. Halo is meer een throwback naar de oude UT/quake dagen waar je echt duels had waar je rond elkaar danst ipv dat het gevecht binnen 0.1 seconden afgelopen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:33
Atmosfeer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:51:
[...]

Het is een beetje flauwtjes inderdaad (de stijl). Maar dit is wel in lijn met eerdere Halo games. De vanilla maps zijn altijd wat meh, met meer interessante maps in de DLC.
Misschien flauw, maar als je kijkt naar Halo 2/3 was dat compleet anders.
Minimaal de helft is non-human. En ook binnen al deze maps zit er veel variatie (jungle, sneeuw, woestijn).

Dat mis ik nu. Dat kunnen mensen zeiken vinden (niet jij hoor), maar het maakt de maps simpelweg veel saaier. Omdat het allemaal als hetzelfde aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Fuujii schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:47:
[...]

Minimaal de helft is non-human. En ook binnen al deze maps zit er veel variatie (jungle, sneeuw, woestijn).

Dat mis ik nu. Dat kunnen mensen zeiken vinden (niet jij hoor), maar het maakt de maps simpelweg veel saaier. Omdat het allemaal als hetzelfde aanvoelt.
Mee eens dat de mappen wat saai aanvoelen in vergelijking met voorgaande launch maps. Zijn dit al alle maps of komen er op 8 december er nog een paar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krimglas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:47:
Dat is fair. Halo is meer een throwback naar de oude UT/quake dagen waar je echt duels had waar je rond elkaar danst ipv dat het gevecht binnen 0.1 seconden afgelopen is :p
Ik heb Q3A CPMA helemaal stuk gespeeld. Halo doet mij denken aan een game waarbij iedereen met mega health en red armor rondloopt. Dat werkt in een 1 op 1 game, maar niet bij een 12v12 game mode.

Qua skill staat Q3 echt op velen stappen hoger dan Halo. Movement, aim, map control, timers, snelheid, echt alles vergt meer in Q3 Vind het dus niet echt een throwback als ik eerlijk ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2021 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:50:
[...]

Ik heb Q3A CPMA helemaal stuk gespeeld. Halo doet mij denken aan een game waarbij iedereen met mega health en red armor rondloopt. Dat werkt in een 1 op 1 game, maar niet bij een 12v12 game mode.

Qua skill staat Q3 echt op velen stappen hoger dan Halo. Movement, aim, map control, timers, snelheid, echt alles vergt meer in Q3 Vind het dus niet echt een throwback als ik eerlijk ben.
Daarom is Halo in de kern ook juist veel 4v4. Samenwerken is key, waar ik dat in andere shooters minder ervaar.

Verder denk ik dat het ook komt als je meer speelt. Ik weet eigenlijk niet hoe het nu in Halo Infinite is, maar voorheen wist je dat 4 shots met een Battle Rifle genoeg waren (waarbij de laatste een headshot). Dit waren 5 schoten bij de magnum of DMR. Als je nieuw bent, ben je misschien nog geneigd van te grote afstand je Assault Rifle te gebruiken, maar dan is de TTK inderdaad wel heel hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:45:
[...]

Met de standaard rifle heb je ongeveer een clip nodig. Pistol is in mijn ervaring een stuk beter dan de rifle. Lagere TTK, meer range en velen malen accurater.

[...]

Zodra je standaard secondary beter is dan je standaard primary in alle situaties is er echt iets mis met de balance. Het helpt ook niet mee dat headshots alleen meer damage doen als het schild weg is, haalt het skill niveau flink omlaag.

En je vergeet even dat ik degene ben die achter 3 man staat. Maar voordat dat eerste dood is heeft de rest zich al omgedraaid en heb ik nooit genoeg ammo om de andere twee aan te pakken.

[...]

Denk dat het gewoon niet mijn game is dan.
Een van de truks in Halo is armor stripping met iets wat daar goed in is en dan een headshot met een precision geweer. Als je de Assault Rifle en pistol hebt, schiet ik op short/medium range meestal armor weg met de AR en maak ik de kill via een headshot met de pistol. Op long range gebruik ik alleen de pistol. Al is dat niet ideaal natuurlijk. De battle rifle is veel geschikter op alle ranges dan de combi AR/pistol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Caayn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:49:
[...]
Mee eens dat de mappen wat saai aanvoelen in vergelijking met voorgaande launch maps. Zijn dit al alle maps of komen er op 8 december er nog een paar bij?
Dit zijn alle maps voor nu helaas. Maar ik verwacht toch redelijk snel nieuwe mappen om de playerbase vast te houden.
Fuujii schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:47:
[...]

Ja ik mis iets van een iconische map zoals Zanzibar of Ghost Town en de wat interessantere layouts zoals The Spire. Het is nogal recht toe recht aan nu.

De Halo 2 anniversary had echt mooie sfeervolle maps:
https://halo.fandom.com/w...iversary_Multiplayer_Maps

[ Voor 48% gewijzigd door Atmosfeer op 16-11-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 19:59
Oddball vind ik écht een goeie gamemode. Alleen wel essentieel dat je samen en om elkaar heen speelt.

Mensen die samen willen spelen? Speel op PC. account: wauwturr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19
Ik vind de skills levels nu wel heel apart ingericht, is het nu wel nog steeds skill bases matchmaking of is het één grote playlist waarin je iedereen kan treffen?

De seasonal levels interesseren mij eigenlijk niks, ik zou vooral hard willen strijden om bovenin platinum te eindigen als je dat zou kunnen vergelijken van H5. Dergelijke progressie triggert mij veel meer dan levelen voor esthetics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Weet iemand hoe ik Dolby Vision activeer voor dit spel? In settings staat Alow Dolby Atmos aan echter springt mn LG C9 gewoon in de spel modus, dus niet in dolby vision....

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Nooit Halo spelen en het nu al afschrijven op een verkeerde TTK doe je de game tekort mee IMHO. Tuurlijk, als het niet je ding is dan snel weer door maar zoek maar eens naar de 'Golden Triangle' van Halo (al vanaf Halo CE is dat de formule om fights te winnen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH6sVxt6SFObIQ2zR0Ev_73tL_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G8vAf2eVbwCO8hesZeSb5poL.jpg?f=user_large

Handgranaat, Gun en je Melee zijn je beste vriend en dien je echt wel een beetje te snappen. Als je dat eenmaal doorhebt en af en toe lukken de combos dan win je veel meer battles..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Frez schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:41:
Weet iemand hoe ik Dolby Vision activeer voor dit spel? In settings staat Alow Dolby Atmos aan echter springt mn LG C9 gewoon in de spel modus, dus niet in dolby vision....
Misschien staat je console nog op 120fps? DV op de C9 kan alleen op 60fps (hier de B9 en heb hetzelfde 'probleem' :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Blaauw87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
Ik vind de skills levels nu wel heel apart ingericht, is het nu wel nog steeds skill bases matchmaking of is het één grote playlist waarin je iedereen kan treffen?

De seasonal levels interesseren mij eigenlijk niks, ik zou vooral hard willen strijden om bovenin platinum te eindigen als je dat zou kunnen vergelijken van H5. Dergelijke progressie triggert mij veel meer dan levelen voor esthetics.
Matchmaking doet op de achtergrond wel z'n ding volgens mij (aan de matches van gisteren te merken) maar de ranking is echt ruk op dit moment inderdaad...

Paar posts terug heb ik een linkje gedropt naar het blog van 343 over de aanpassingen waar ze na release mee gaan beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:50
Hoe kan ik halo infinite forceren om online te gaan?

Top dat quick resume maar moet steeds helemaal afsluiten om weer online te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dioscuri schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:02:
[...]

Daarom is Halo in de kern ook juist veel 4v4. Samenwerken is key, waar ik dat in andere shooters minder ervaar.
Dat is natuurlijk onzin. Denk dat je het alleen vergelijkt met de huidige hype van BR shooters en mogelijk TDM games.
Verder denk ik dat het ook komt als je meer speelt. Ik weet eigenlijk niet hoe het nu in Halo Infinite is, maar voorheen wist je dat 4 shots met een Battle Rifle genoeg waren (waarbij de laatste een headshot). Dit waren 5 schoten bij de magnum of DMR. Als je nieuw bent, ben je misschien nog geneigd van te grote afstand je Assault Rifle te gebruiken, maar dan is de TTK inderdaad wel heel hoog.
Misschien, mijn ervaring is dat je pistool vrijwel net zo goed is als de rest van de wapens.
Exactor it schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:03:
[...]

Een van de truks in Halo is armor stripping met iets wat daar goed in is en dan een headshot met een precision geweer. Als je de Assault Rifle en pistol hebt, schiet ik op short/medium range meestal armor weg met de AR en maak ik de kill via een headshot met de pistol. Op long range gebruik ik alleen de pistol. Al is dat niet ideaal natuurlijk. De battle rifle is veel geschikter op alle ranges dan de combi AR/pistol.
Top, hoe schakel ik de tweede tegenstander dan uit? Overigens is mijn ervaring dat je net zo goed je pistol kan gebruiken mid en close range ipv de BR (daarme heb je nog steeds 4 bursts nodig). Maar goed blijkbaar is Halo niet de game waarin je die clutch 1v2/3/4 momenten hebt waarbij meerdere tegenstanders binnen 5 seconden neerlegt (zonder gebruik van explosives). Ik kijk verder naar een andere shooter die de moeite van het spelen waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:59:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Denk dat je het alleen vergelijkt met de huidige hype van BR shooters en mogelijk TDM games.

[...]

Misschien, mijn ervaring is dat je pistool vrijwel net zo goed is als de rest van de wapens.

[...]

Top, hoe schakel ik de tweede tegenstander dan uit? Overigens is mijn ervaring dat je net zo goed je pistol kan gebruiken mid en close range ipv de BR (daarme heb je nog steeds 4 bursts nodig). Maar goed blijkbaar is Halo niet de game waarin je die clutch 1v2/3/4 momenten hebt waarbij meerdere tegenstanders binnen 5 seconden neerlegt (zonder gebruik van explosives). Ik kijk verder naar een andere shooter die de moeite van het spelen waard is.
Juist wel. Er is zelfs in elke Halo game een announcer die dat voor je bij houd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
De xbox terugzetten op 60fps was inderdaad de oplossing... Top! Ben benieuwd hoe Dolby Vision eruit ziet met gamen!!
Zijn toch amper games die ik 120fps speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
D-Ed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:50:
Nooit Halo spelen en het nu al afschrijven op een verkeerde TTK doe je de game tekort mee IMHO. Tuurlijk, als het niet je ding is dan snel weer door maar zoek maar eens naar de 'Golden Triangle' van Halo (al vanaf Halo CE is dat de formule om fights te winnen..

[Afbeelding]

Handgranaat, Gun en je Melee zijn je beste vriend en dien je echt wel een beetje te snappen. Als je dat eenmaal doorhebt en af en toe lukken de combos dan win je veel meer battles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ah jammer.

Gelukkig werkt keyboard en muis nu wel met Halo Infinite op de Xbox Series X maar net zoals CoD Vanguard als je de controller uitzet krijg je een scherm te zien dat je de controller opnieuw moet connecten om door te kunnen spelen. :-(

Dit terwijl je makkelijk dit zonder controller kan spelen.

Edit: op enter klikken op dat scherm en Xbox account kiezen en je kan weer verder spelen 💪

[ Voor 14% gewijzigd door polopolo150 op 16-11-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
For the record: Met "andere shooters" bedoel ik niet automatisch alle shooters ooit gemaakt.

Ik denk dat mijn punt niet duidelijk was, dus anders geformuleerd: Ik heb het idee dat de factor van teamplay in Halo wel eens wordt onderschat, terwijl dat in mijn ogen meer een factor is dan bij menig ander shooter van deze tijd.

Edit: Oja, ik beweer ook nergens dat de Magnum niet goed zou zijn? Ik vergeleek het vooral even met de spray and pray spelers die de AR gebruiken. Niet per se zijnde jou uiteraard, maar veel nieuwe spelers verwachten teveel van de AR.

[ Voor 20% gewijzigd door Dioscuri op 16-11-2021 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

[...]

[...]

[...]

Nog nooit Halo gespeeld en jij komt hier even met droge ogen vertellen dat Halo geen clutch momenten of teamwork heeft en niet balancced is.. bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]
De multi-kill medailles claimen wat anders ;) Granaten in Halo, met uitzondering van een sticky, zijn doorgaans geen instant-kill zoals ze dat wel zijn in andere games. Explosives afschrijven omdat het explosives zijn is jezelf op een achterstand zetten ten opzichte van de tegenstanders.

Er zijn genoeg andere games waar je tijdens je eerste avond spelen eenvoudig multi-kills kan behalen. Dat het je niet direct en consequent lukt in Halo snap ik volledig. Voor mensen die wel Halo willen spelen maar een lagere TTK wensen is er doorgaans de "Swat" game-mode beschikbaar waarbij spelers geen schilden hebben en een headshot met een precisie wapen gewoon een instant-kill is. Helaas voor jou is die game-mode nog niet beschikbaar in de huidige versie van Halo Infinite, ik heb een vermoeden dat "Swat" iets meer in jouw straatje licht dan gewone Halo gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Caayn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:22:
[...]
De multi-kill medailles claimen wat anders ;) Granaten in Halo, met uitzondering van een sticky, zijn doorgaans geen instant-kill zoals ze dat wel zijn in andere games. Explosives afschrijven omdat het explosives zijn is jezelf op een achterstand zetten ten opzichte van de tegenstanders.

Er zijn genoeg andere games waar je tijdens je eerste avond spelen eenvoudig multi-kills kan behalen. Dat het je niet direct en consequent lukt in Halo snap ik volledig. Voor mensen die wel Halo willen spelen maar een lagere TTK wensen is er doorgaans de "Swat" game-mode beschikbaar waarbij spelers geen schilden hebben en een headshot met een precisie wapen gewoon een instant-kill is. Helaas voor jou is die game-mode nog niet beschikbaar in de huidige versie van Halo Infinite, ik heb een vermoeden dat "Swat" iets meer in jouw straatje licht dan gewone Halo gameplay.
Sticky en spike op een Ghost plakken doet vrijwel niets behalve je locatie prijsgeven dus pas daar ook mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dioscuri schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:13:
[...]

For the record: Met "andere shooters" bedoel ik niet automatisch alle shooters ooit gemaakt.

Ik denk dat mijn punt niet duidelijk was, dus anders geformuleerd: Ik heb het idee dat de factor van teamplay in Halo wel eens wordt onderschat, terwijl dat in mijn ogen meer een factor is dan bij menig ander shooter van deze tijd.

Edit: Oja, ik beweer ook nergens dat de Magnum niet goed zou zijn? Ik vergeleek het vooral even met de spray and pray spelers die de AR gebruiken. Niet per se zijnde jou uiteraard, maar veel nieuwe spelers verwachten teveel van de AR.
Ik verwacht van een primary wapen dat die in de meeste gevallen beter is dan een secondary. Dat is echter niet het geval. Gekke keuze qua balance.
BroWohsEdis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:19:
[...]

Nog nooit Halo gespeeld en jij komt hier even met droge ogen vertellen dat Halo geen clutch momenten of teamwork heeft en niet balancced is.. bijzonder.
Ik kom van CS, dat is ook wel dé titel als het op clutch plays aankomt. Dus mijn referentiekader is waarschijnlijk wat anders dan die van jou.
Caayn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:22:
[...]

Ik had ook meerdere multikills in de eerste paar uur, maar vind het jammer dat het niet mogelijk met pure aim (tenzij je de sniperrifle hebt). Ook wel logisch voor een game die zijn oorsprong op een console kent, je moet daar gewoon meer opties inbouwen dan alleen beter mikken dan je tegenstander om het leuk te houden voor de massa. Ik ben ook niet zo van alle gadgets die je krijgt bij killstreaks in CoD bijvoorbeeld. Geef mij maar gewoon S&D zonder dat gedoe.

Swat mode klinkt inderdaad als een betere optie. Hopelijk komt die snel beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:02:
[...]

Ik verwacht van een primary wapen dat die in de meeste gevallen beter is dan een secondary. Dat is echter niet het geval. Gekke keuze qua balance.

[...]

Ik kom van CS, dat is ook wel dé titel als het op clutch plays aankomt. Dus mijn referentiekader is waarschijnlijk wat anders dan die van jou.

[...]

Ik had ook meerdere multikills in de eerste paar uur, maar vind het jammer dat het niet mogelijk met pure aim (tenzij je de sniperrifle hebt). Ook wel logisch voor een game die zijn oorsprong op een console kent, je moet daar gewoon meer opties inbouwen dan alleen beter mikken dan je tegenstander om het leuk te houden voor de massa. Ik ben ook niet zo van alle gadgets die je krijgt bij killstreaks in CoD bijvoorbeeld. Geef mij maar gewoon S&D zonder dat gedoe.

Swat mode klinkt inderdaad als een betere optie. Hopelijk komt die snel beschikbaar.
Volgens mij ga je veel meer van Halo genieten als je er iets meer tijd insteekt en de game iets neutraler bekijkt. Ipv social kun je ook de ranked matches spelen die al wat meer serieus zijn tov de big team battles..

Ook Halo draait alweer 20 jaar mee en is niet voor niets (weer?) populair aan het worden. Het is niet een 'typische shooter' zoals CS dat ooit was maar hangt gewoon erg van de 'dans' af die je doet met je tegenstanders in combinatie met de 'gouden driehoek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:10:
[...]

Volgens mij ga je veel meer van Halo genieten als je er iets meer tijd insteekt en de game iets neutraler bekijkt. Ipv staat kun je ook de ranked matches spelen die al wat meer serieus zijn tov de big team battles..

Ook Halo draait alweer 20 jaar mee en is niet voor niets (weer?) populair aan het worden. Het is niet een 'typische shooter' zoals CS dat ooit was maar hangt gewoon erg van de 'dans' af die je doet met je tegenstanders in combinatie met de 'gouden driehoek'.
Ik ben er juist neutraal in gegaan omdat ik al tijden uitkijk naar een goede niet-br shooter.

Counterstrike een 'typische shooter' noemen is wat mij betreft een beetje een verkeerde omschrijving. De reden dat het een typische shooter is, is omdat zoveel games CS proberen te evenaren.

Denk dat de gouden driehoek gewoon niet m'n ding is. Vind er weinig aan als ik iemand in een hoekje zie zitten zonder dat hij mij spot en ik hem op close-mid range af kan knallen met het minimaal aantal kogels, om vervolgens niet genoeg kogels meer over te hebben voor z'n 2 maatjes die vervolgens aan komt rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deel de mening wel. Voor mij is het niet zo storend dat ik het spel niet meer wil spelen en ik hoop dat ze er nog wat aan gaan doen. Her en der lees ik dit ook, misschien passen ze het dus nog aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
D-Ed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:22:
[...]

Voor de 30+ Xbox gamers hebben we juist een 'Xbox Oldies' Discord ingericht. Stel je daar even voor en haak aan met verschillende sessies (en je bent een jonkie voor velen daar ;) ): https://discord.gg/jNT4FadG
Leuk! Ik ga eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:30:
[...]

Ik ben er juist neutraal in gegaan omdat ik al tijden uitkijk naar een goede niet-br shooter.

Counterstrike een 'typische shooter' noemen is wat mij betreft een beetje een verkeerde omschrijving. De reden dat het een typische shooter is, is omdat zoveel games CS proberen te evenaren.

Denk dat de gouden driehoek gewoon niet m'n ding is. Vind er weinig aan als ik iemand in een hoekje zie zitten zonder dat hij mij spot en ik hem op close-mid range af kan knallen met het minimaal aantal kogels, om vervolgens niet genoeg kogels meer over te hebben voor z'n 2 maatjes die vervolgens aan komt rennen.
Ik bedoelde het ook zeker niet negatief maar wilde het ook geen 'normale' shooter noemen ;)

Als ik zo iemand zie zitten dan gaat er een sticky of spike granaten naartoe en kijk ik niet meer op of om want sta klaar met de volgende sticky voor z'n maatjes (zo speelt het af in mijn hoofd op dat moment in ieder geval...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
Ik heb een vraagje. Weet iemand al hoe ik ervoor kan zorgen dat ik bepaalde game-modes kan uitzetten?
Ik wil bijv. gewoon capture the flag en niet de rare batterij gedoe of schedel maar het lukt mij niet om dit in te stellen? Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben helemaal in mijn nopjes. Na 1500uur Overwatch wordt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Halo Infinite is de #1 kandidaat. Helemaal na het spelen gisteravond. Instant weer het oude Halo-gevoel terug. Heerlijk! Speelt gelijk zo lekker soepeltjes. En dat al op release wat nowadays een unicum is!

Edit:
Vergeet ik het nog te vragen: waar zijn de statistieken? Kon ze nergens vinden. Ik wil graag zien hoeveel kills, headshots, double/triple kills, killtaculars, killingspree's enz ik gemaakt heb. Of komt dit doordat ik (nog) geen premium gekocht heb?

[ Voor 30% gewijzigd door Techno Overlord op 16-11-2021 16:16 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik heb net mijn eerste online potje gespeeld. Gelijk een achievement voor drie dudes neermeppen met de Oddball. :) Speelde erg lekker, al schieten objective modussen niet op als je met random tegen een party speelt. Verder vond ik de laadtijden al genoeg, de intro waarin je iedereens poppetje kan zien, is voor mij niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Exactor it schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:28:
Ik heb net mijn eerste online potje gespeeld. Gelijk een achievement voor drie dudes neermeppen met de Oddball. :) Speelde erg lekker, al schieten objective modussen niet op als je met random tegen een party speelt. Verder vond ik de laadtijden al genoeg, de intro waarin je iedereens poppetje kan zien, is voor mij niet nodig.
Ja maar hoe kun je dan je l33t skins showen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voeg mij gerust toe; gamertag ThomasXIV.

Speel op Series S. Zag de FoV slider in de grafische opties, die staat bij mij nu op 95 en heb niet het idee dat het voor framedrops zorgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Techno Overlord schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:09:
Ik ben helemaal in mijn nopjes. Na 1500uur Overwatch wordt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Halo Infinite is de #1 kandidaat. Helemaal na het spelen gisteravond. Instant weer het oude Halo-gevoel terug. Heerlijk! Speelt gelijk zo lekker soepeltjes. En dat al op release wat nowadays een unicum is!

Edit:
Vergeet ik het nog te vragen: waar zijn de statistieken? Kon ze nergens vinden. Ik wil graag zien hoeveel kills, headshots, double/triple kills, killtaculars, killingspree's enz ik gemaakt heb. Of komt dit doordat ik (nog) geen premium gekocht heb?
Misschien staat dit al in de Halo Waypoint app, ik zag het gister nog niet op de site staan iig. Ze hebben gisteren de hele Waypoint site vernieuwd. Stond in een 343 community post een aantal maanden terug dat er behoorlijk wat getracked zal worden qua stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Kan iemand mij helpen hoe ik bijv. Instel dat ik een capture the flag big team battle matchmaking doe? Ik kan alleen die random Playlist instellen.. Dan heb ik geen invloed op de game mode.

[ Voor 13% gewijzigd door Frez op 16-11-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Laatst online: 20:04
Dat is helaas nog geen optie frez. Hopelijk krijgen we dat binnenkort nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
Kunnen we niet iets van een club maken zodat we makkelijk samen kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Zie discord link van eerder, volgens mij is het plan om vanavond 12 man zien bij elkaar te krijgen voor BTB.

Maar wow wat een heerlijke game dit, jammer dat het nog weinig belonend is. veel kills maken draagt niks bij aan je score, helaas. Ben level 2 van die battelpass, schiet echt niet op.

[ Voor 46% gewijzigd door RawChild op 16-11-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

wauturr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:04:
Kunnen we niet iets van een club maken zodat we makkelijk samen kunnen spelen?
Eens. Volgens mij had jij me net toegevoegd, maar is natuurlijk veel omslachtiger dan gewoon een club maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zet wel even een club op. Details deel ik zo.

E: lastiger dan ik dacht vanaf de xbox, maar hij is er: GoT Halo Infinite.

Ik heb moeite met er een mooie club van maken, iemand zin om dit te doen?

[ Voor 67% gewijzigd door Thomas op 16-11-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Kun je in kiezen met welk wapen je een potje begint, of is dat voor iedereen hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
BasGrunn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:24:
Kun je in kiezen met welk wapen je een potje begint, of is dat voor iedereen hetzelfde?
Iedereen begint met dezelfde wapens. De in game pickups bemachtigen is inderdaad belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
wauturr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:31:
[...]

Iedereen begint met dezelfde wapens. De in game pickups bemachtigen is inderdaad belangrijk.
Thx! Voor het eerst in mijn leven dat ik Halo speel. Erg tof, maar moet nog wel even wennen aan de pace en ttk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Ja, Halo is echt een unieke manier van spelen. Granaat plus schieten, granaat plus melee, schieten plus melee, wapen a en dan switchen naar wapen b.
Beste is ook om in groepjes te lopen, alleen tegen 2 of 3 man op gaan nemen is eigenlijk altijd kansloos. In een groepje maak je ook makkelijker kils (of lees pak je kills af, haha)

Maar zodra je het wat door hebt en het wat lekker loopt is het echt heel gaaf. Kan het tot nu toe heel goed combineren met Battelfield :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pariah86
Blijkbaar kan je crossplay niet uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Thomas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:07:

Kan je me ook inviten? Ik heb echt geen flauw idee hoe ik vanuit de Xbox app op PC een club join.. :+

GT is BesottedOrb
Pariah86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:52:
Alleen in ranked kan je verschillende pools kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door BroWohsEdis op 16-11-2021 17:53 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Frez
Zoals bij de meeste games waarop ik actief ben post ik na een tijdje een kleine user review. Bij deze de Frez Review.

productreview: Halo Infinite, Xbox One review door Frez

Ik ben enorm positief verast. Heb nu een aantal uurtjes in de multi-player zitten en een aantal zaken vallen mij op.

Graphics
Allereerst de Graphics zien er op de Series X super uit. Geen explosies als Battlefield maar een strakke, scherpe look met mooie reflecties. Zo reflecteren neon lampen zichtbaar op je wapen. Daarbij valt op dat in de 60fps Quality mode, met Dolby Vision de performance perfect is. Ik heb nog geen stutters meegemaakt in ieder geval.

Sound
Wat met mijn geluid setup opvalt is dat het sound design ook erg tof is. Spelinformatie wordt met heldere synthesizers door je tweeters gevuurd terwijl de nostalgische halo patronen door je kamer vliegen.
De vaak subtiele muziek die wordt afgespeeld in menu's past perfect bij Halo en ondanks dat ik er geen kippenvel van krijg, doet het geen afbreuk aan de sfeer.

Gameplay:
Dit is waar het spek pas echt gaat stinken. De gameplay vind ik fenomenaal. Als in, ik vind dit de beste online shooter die ik in tijden heb gespeeld.
In shooters als CoD of Battlefield ervaar ik vaak dat de speler welke het eerst vuurt op een tegenspeler het duel wint. Als daarbij dan ook nog eens de spawns heel willekeurig zijn (looking at you CoD!) is het dan soms ook erg frustrerend om te spelen.

Halo benaderd het vanuit een andere manier. Je hebt eerst een shield dat je moet wegschieten waarna je de health bar van je vijand moet wegschieten. Schiet je deze laatste health bar niet snel genoeg weg dan regenerate je shield weer.
Dit (typische Halo) systeem zorgt ervoor dat duellen weer echt om skill gaan. En dus niet om wie het eerst schiet. Zelfs wanneer je als eerste beschoten wordt kun je met knap bewegen, springen, weapon switchen en schieten alsnog je vijand verslaan.
Wanneer je de smaak te pakken hebt zul je zien dat de gevechten in Halo een soort dans zijn waarbij de beste danser beloond wordt.
Het schieten werkt top. En ondanks dat ik nog niet alle wapens ervaren heb vind ik ze allemaal leuk tot nu toe. En ook voelen ze gebalanceerd aan. Al moet ik nog oefenen met de wapens die ik gezien heb.

De Game Modes zijn weinig vernieuwd maar wel leuk. De maps vind ik tot zover ook knap gemaakt, al had ik er graag nog meer gezien met meer verschillende omgevingen.

En wat blijft het een geweldig gevoel wanneer je de vlag succesvol overbrengt in een potje Capture the Flag.

Jammer dat je niet kunt kiezen welke game mode je wilt spelen zoals in CoD. Je kunt enkel kiezen of je 4v4 of 12v12 doet. De game modes zijn dan willekeurig. Dit vind ik een gemiste kans en ik hoop dat dit later komt.

Customization
Zelf heb ik aardig wat centjes gestoken in games als fortnite. Ik vind het leuk om coole skins te verzamelen. Wat mij opvalt is dat Halo aardig wat ruimte biedt voor customization. Zo kun je bijv. Je pantsers, helmen en protheses naar wens aanpassen, kleuren en bestickeren. Er zijn zelfs effecten beschikbaar. Bijvoorbeeld vlammen over je schouders.
Wanneer er vette skins komen zou ik bereid zijn battle passes te gaan kopen.

Ik vind het echter jammer dat in de multi-player je lastig ziet wie wat aanheeft. Je teammates hebben immers een blauwe glans en de enemies een rode glans. Dit is klassiek voor Halo en een ontwikkel keuze om duidelijk te maken wie bij je team hoort en wie de vijand is. Hierdoor zie je helaas minder van ieder zijn coole outfit. Ik hoop dat wanneer er straks cooler outfits zijn dit niet de voel verpest. Dat zou mij weer tegenhouden geld in customization te steken.

Conclusie:

Dit is een super game met geweldig potentieel. De game is voor mij nu al beter dan BF2042 en Vanguard.
Deze game dient als een ware parel voor het Xbox ecosysteem. Wanneer je deze game op je Series X (of andere Xbox) speelt bekruipt je echt dat ouderwetse nostalgische xbox 360 gevoel. Heel leuk.

De toekomstige content gaat deze game maken of breken. Ik maak me enigzins zorgen over de toekomstbestendigheid van de customization. Hopelijk weet men hier een goede draai aan te geven. Ik ben benieuwd en zal voorlopig zeker nog blijven spelen en kijk uit naar toekomstige updates en maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Thomas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:07:

Ik join zo wel

had je ook gezien dat er een discord is?
😬

[ Voor 33% gewijzigd door RawChild op 16-11-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Pariah86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:52:
Ff gejat:

Op je Xbox:

- Settings
- Account
- Privacy & online safety
- Xbox privacy
- View details & customize
- Communication & multiplayer
- You can join cross-network play: BLOCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pariah86
RawChild schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:52:
[...]

Ff gejat:

Op je Xbox:

- Settings
- Account
- Privacy & online safety
- Xbox privacy
- View details & customize
- Communication & multiplayer
- You can join cross-network play: BLOCK
Klopt maar blijkbaar wordt die setting genegeerd en kom je toch tegen PC-spelers terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 19:50

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Voor degene met een legacy AMD GPU die geen driver updates meer krijgt en hele lage fps hebben (altijd rond de 20 ongeacht je settings): installeer gemodde recente drivers. Ik ging met een R9 Fury van dus 20 naar rond de 60. Nog niet ideaal, maar er zijn volgens mij nog geen gemodde Halo drivers, dus hopelijk nog wat meer fps met die drivers. Plus je kan dan BF2042 spelen zonder te gaan klooien in je registry om je driver versie handmatig te veranderen.

De game zelf is best leuk, vooral omdat het behoorlijk anders speelt dan andere shooters. DOOM 2016 multiplayer en Splitgate komen in de buurt, maar Halo blijft dan toch Halo I guess :)

Eens kijken of het de aandacht vast kan blijven houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 16-11-2021 19:53 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
RawChild schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:46:
Ja, Halo is echt een unieke manier van spelen. Granaat plus schieten, granaat plus melee, schieten plus melee, wapen a en dan switchen naar wapen b.
Beste is ook om in groepjes te lopen, alleen tegen 2 of 3 man op gaan nemen is eigenlijk altijd kansloos. In een groepje maak je ook makkelijker kils (of lees pak je kills af, haha)

Maar zodra je het wat door hebt en het wat lekker loopt is het echt heel gaaf. Kan het tot nu toe heel goed combineren met Battelfield :)
Leukste vind ik dat je eigenlijk nooit met 1 wapen de hele match speelt. Het is altijd gebruik maken van de omstandigheden. Daar een rocket launcher oppakken met nog 1 kogel, dan weer wisselen naar een plasma pistool omdat er even niks beters is. Dan weer een shotgun, etc. Wat dat betreft zit Halo dichter bij Unreal Tournament.

Net Capture the Flag gedaan en het is er leuk dat de vlag steeds verplaatst na elke capture. Hierdoor kan je niet razendsnel scoren door al direct een teamlid op de vlag spawn te hebben campen.

[ Voor 9% gewijzigd door Atmosfeer op 16-11-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Atmosfeer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:06:
[...]

Leukste vind ik dat je eigenlijk nooit met 1 wapen de hele match speelt. Het is altijd gebruik maken van de omstandigheden. Daar een rocket launcher oppakken met nog 1 kogel, dan weer wisselen naar een plasma pistool omdat er even niks beters is. Dan weer een shotgun, etc. Wat dat betreft zit Halo dichter bij Unreal Tournament.

Net Capture the Flag gedaan en het is er leuk dat de vlag steeds verplaatst na elke capture. Hierdoor kan je niet razendsnel scoren door al direct een teamlid op de vlag spawn te hebben campen.
Halo doet me idd terug denken aan quake 3 arena, unreal tournament. Ik ga me ontzettend vermaken met dit spel. Al mogen ze wel het menu wel wat overzichtelijker maken. Het is een wir war wat niet zou hoeven.

Ps Wat zou het vet zijn als ze de levels van UT konden overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RawChild schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:41:
[...]

Ik join zo wel

had je ook gezien dat er een discord is?
😬
Yes, gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Ramon27 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:17:
[...]

Halo doet me idd terug denken aan quake 3 arena, unreal tournament. Ik ga me ontzettend vermaken met dit spel. Al mogen ze wel het menu wel wat overzichtelijker maken. Het is een wir war wat niet zou hoeven.

Een Facing Worlds map zou in Halo ook wel goed werken. Zeker in custom game modes. In Halo 5 had je nog tot voor kort Castle Wars, welke maps erg veel op Facing Worlds leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 14:40
In de categorie domme vragen:

Bij voice chat mode in halo infinite op de xbox kan ik kiezen voor oa toggle-to-talk en push-to-talk. Maar welke knop hoort daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Hoe kun je een playlist selecteren? Ik kom steeds uit in Oddball terwijl ik als ik naar playlists ga ik in custom games uitkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Kan niet op dit moment.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Merk wel dat ik meer plezier heb in 4vs4 dan in BTB. Dat is me toch te groots en de gameplay is dan nét te traag IMO.

Perfect zou een 6vs6 of 8vs8 zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Dus, kwestie van hopen dat je een leuke gamemode krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Vooralsnog wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Ik was erg huiverig voor deze game, het zou niet de eerste keer zijn dat een game reeks die ik vroeger helemaal kapot speelde kapot gemaakt is door een dev.

Maar damn wat speelt dit lekker weg _/-\o_ , het was even wennen weer maar ik heb mij gister ontzettend vermaakt en wat ben ik blij dat ze de tijd hebben gekregen om de boel uit te werken.

Het was wel weer even wennen aan die assault rife (proppenschieter) maar zodra je de BR pakt is het weer headshots als vanouds :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Gundogan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:48:
Voor degene met een legacy AMD GPU die geen driver updates meer krijgt en hele lage fps hebben (altijd rond de 20 ongeacht je settings): installeer gemodde recente drivers. Ik ging met een R9 Fury van dus 20 naar rond de 60. Nog niet ideaal, maar er zijn volgens mij nog geen gemodde Halo drivers, dus hopelijk nog wat meer fps met die drivers. Plus je kan dan BF2042 spelen zonder te gaan klooien in je registry om je driver versie handmatig te veranderen.
Huh, ik heb een polaris videokaart en mijn performance is inderdaad crap, terwijl FH5 wel vrolijk draait op high quality. Speel nu op mijn series S (die gelukkig toetsenbord/muis ondersteunt), maar ik zou toch liever op pc spelen. Vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp trouwens niet waarom ze de premium battle pass niet in gamepass stoppen. ze hebben dan alsnog de xp boost meuk en een shop om geld aan te verdienen, en kans dat wanneer iemand die halo infinite speelt dat ie overstapt naar gamepass. Win-winsituatie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:12:
Ik begrijp trouwens niet waarom ze de premium battle pass niet in gamepass stoppen. ze hebben dan alsnog de xp boost meuk en een shop om geld aan te verdienen, en kans dat wanneer iemand die halo infinite speelt dat ie overstapt naar gamepass. Win-winsituatie toch?
Gezien de storm die nu raast over het hele Battlepass gebeuren kan het niet te lang duren voordat ze met een statement komen hierover. Ze hebben het al aangehaald in hun laatste blog (zie eerder bericht hier) en gisteren op Twitter.

Zo jammer dat die vreemde beslissing als een donderwolk boven de game hangt. Voor de rest voelt de game zo af aan. Geen vreemde server problemen, geen tot weinig (merkbare) lag, snel vinden van players.

Nu nog meer opties om je favoriete gamemode te vinden 'zoals vroeger' en het is 'af'.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
D-Ed schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:32:
[...]

Gezien de storm die nu raast over het hele Battlepass gebeuren kan het niet te lang duren voordat ze met een statement komen hierover. Ze hebben het al aangehaald in hun laatste blog (zie eerder bericht hier) en gisteren op Twitter.

Zo jammer dat die vreemde beslissing als een donderwolk boven de game hangt. Voor de rest voelt de game zo af aan. Geen vreemde server problemen, geen tot weinig (merkbare) lag, snel vinden van players.

Nu nog meer opties om je favoriete gamemode te vinden 'zoals vroeger' en het is 'af'.. _/-\o_
Dat, plus nog een paar leuke remakes van maps als Zanzibar, Lockout of Power House. :Y Ik mis een beetje een map waar ik écht enthousiast van word, maar misschien komt dat als ik meer speel en ze beter leer kennen. Weet ook niet of die oude maps zich nu nog lenen voor Halo Infinite met die grappling hook erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
kneusteun schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:52:
Ik was erg huiverig voor deze game, het zou niet de eerste keer zijn dat een game reeks die ik vroeger helemaal kapot speelde kapot gemaakt is door een dev.

Maar damn wat speelt dit lekker weg _/-\o_ , het was even wennen weer maar ik heb mij gister ontzettend vermaakt en wat ben ik blij dat ze de tijd hebben gekregen om de boel uit te werken.

Het was wel weer even wennen aan die assault rife (proppenschieter) maar zodra je de BR pakt is het weer headshots als vanouds :9~ O+
Ik heb juist het idee dat de assault rifle veel sterker is dan in eerdere edities. In Halo Reach lukte mij een kill maken met 1 clip haast nooit. In Infinite maak ik er veel kills mee. En mijn aim en snelheid is niet bepaald beter dan toen. :)

@Rivanov voor mij ook de voorkeur voor 4v4. Ik vind BTB te groot. De nadruk ligt daar te veel op vehicles en power weapons voor mij. Ook iets te veel gewandel.

Hij speelt wel weer heerlijk weg overigens. Af en toe wordt de laserbeam aim van KBM spelers me wel wat veel maar voor de rest heb ik veel lol gehad gisterenavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hopelijk komen ze ook op termijn met een Server Region filter. Zat vanochtend met Amerikanen en iemand uit Costa Rica in het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 19:50

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Nog een flinke performance boost voor PC spelers: uninstall de high res textures pack. Bij de steam versie staat deze bij de instellingen van Halo in steam zelf onder DLC. Deze pack uitvinken bracht mij van een kwakkelende 60ish fps naar 80-90+. Dit met alles op 1080p en low en geen fps limieten of dynamische resoluties. Waarom ze dit standaard mee installeren want het neemt ook iets van 8gb in beslag 7(8)7

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Ik snap er niks van. Heb Halo Infinite geïnstalleerd via de Xbox app op Windows 11, probeer een game te joinen, maar dat lukt niet. Heb van alles geprobeerd, maar ik krijg constant de onderstaande meldingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LurzdhU_W9ttvBbpXZog2qDvj3U=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7N41Zfxq3fuwOek1ydH7puhl.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlwTstlBqHeqFAJZlIkjK6soC1E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8e7jnsmJvNzguJQOfztxZU81.png?f=fotoalbum_medium

Al geprobeerd om de Windows Firewall uit te zetten, DNS veranderd (omdat ik normaal AdGuard Home gebruik), spel opnieuw geïnstalleerd. Niks van dat heeft mogen baten en het ergste is dat ik één van de enige lijk te zijn, omdat ik zowel op Google, Reddit, als hier niemand met een vergelijkbaar probleem kan vinden.

Met andere games heb ik geen enkel probleem om multiplayer te spelen (Siege, Apex, BF2042, etc. werken perfect). Het enige wat ik heb kunnen spelen is de tutorial bij Academy.

Hebben jullie misschien een idee wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Slechte timing, heb gehoord dat er deze ochtend problemen zijn met xbox netwerk

[ Voor 31% gewijzigd door Krimglas op 17-11-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 00:49
Heerlijke potjes gespeeld gister. Met 3 vrienden in een party, geweldig. Ben blij met die lange TTK, geeft vele leukere fights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Gister eind van de middag (half 6 ongeveer) had ik er ook al last van en 's avond rond een uur of 9 ook. ;(

Edit: Xbox.com werkt voor mij ook al niet inderdaad (gister ook niet), misschien routing issues met bepaalde netwerken? (Ik zit bij T-Mobile.)

[ Voor 16% gewijzigd door Louw Post op 17-11-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Gundogan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:43:
Nog een flinke performance boost voor PC spelers: uninstall de high res textures pack. Bij de steam versie staat deze bij de instellingen van Halo in steam zelf onder DLC. Deze pack uitvinken bracht mij van een kwakkelende 60ish fps naar 80-90+. Dit met alles op 1080p en low en geen fps limieten of dynamische resoluties. Waarom ze dit standaard mee installeren want het neemt ook iets van 8gb in beslag 7(8)7
Draai hem prima op een steady 120fps. En daar de cap op gezet. Mooi om te zien als je in menu zit en je de focus naar een discord gooit hij de game automatisch op 30fps zet.
Dat is bij veel huidige games anders…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Louw Post schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:59:
[...]

Gister eind van de middag (half 6 ongeveer) had ik er ook al last van en 's avond rond een uur of 9 ook. ;(

Edit: Xbox.com werkt voor mij ook al niet inderdaad (gister ook niet), misschien routing issues met bepaalde netwerken? (Ik zit bij T-Mobile.)
t-mobile heeft inderdaad met het standaard modem/router behoorlijk wat routing problemen.
Vriend van mij heeft t-mobile en kon geen NBA2K spelen, nieuwe router gekocht en het probleem was meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

kneusteun schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:04:
[...]

t-mobile heeft inderdaad met het standaard modem/router behoorlijk wat routing problemen.
Vriend van mij heeft t-mobile en kon geen NBA2K spelen, nieuwe router gekocht en het probleem was meteen opgelost.
Ik gebruik de USG van Ubiquiti als router, dus dat is het dan ook niet lijkt me (tenzij Ubiquiti weer buggy firmware heeft uitgebracht, maar dan had ik in meer games issues gehad gok ik).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atmosfeer
De eerste ongelooflijke 'trickshots' met granaten zijn alweer gemaakt. Erg leuk dat je met die ability ook granaten kan wegschieten.

https://www.reddit.com/r/..._get_in_halo_a_cinematic/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon27 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:17:
[...]

Ik mis de interessante movement van Q3A. Lijkt wel wat meer op UT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Het doet mij vooral denken aan Halo eigenlijk..
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste