JDL15 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Nou ik vind de graphics juist wel erg mooi, zowel binnen als buiten. Echt de kleinste details alleen al in een elite die afgeknald is en waar ik even op inzoom met mijn BR laten dat al zien. De cutscenes vind ik ook mooi, snap alleen niet dat ze die stutter er nog niet uit hebben gehaald.
Ik vind de muziek inderdaad echt lame, pure p**p. Zoals die spanning bij Halo 1 en Halo 2 die het opbouwde is dit niks origineels, alleen op het einde komt er Halo theme even voorbij die wel leuk is, maar dan heb je het gehad. Ik "hoor" ook de soundtrack niet vaak of vergeet dat hij er is, en dat was echt wel anders bij Halo 1 tem Reach. De eerste encounters met the flood of bijvoorbeeld inderdaad Halo 2 Delta Halo.
Sound effects zijn echter weer helemaal top, dikke impact van bijv. de Sniper tot aan die warhorn van de Banished als er een dropship aankomt, echt heel vet!
Wat ik gewoon echt mis zijn verschillende levels, dan ging je naar verschillende settings en had je een begin en een einde, met wisselende landschappen.
Als ik de Halo's voor mezelf moet rangschikken van goed naar slecht, zijn ze als volgt:
1. Halo Reach
2. Halo CE
3. Halo 3
4. Halo 2
5. Halo Infinite
6. Halo 4
7. Halo ODST
8. Halo 5
Ik meen dat iemand het hier al eens aangehaald heeft, maar bij bepaalde belichting in het spel, lijkt het echt allemaal iets minder. Los van de details, die je terecht op noemt. Die zijn echt wel dik in orde.
Met die soundtracks slaan ze de plank wel mis, maar wie weet komt het in de volgende gameplay DLC’s terug en is dit een voorproefje. Aangezien ze toch een hoop uit de game gesloopt hebben 2/3 zit er niet in, meen ik of zelfs meer.
Ik hoop ook op meer variatie, dat zou de game goed doen. Maar in de verte zie je wel een neer gestorte guardian liggen, die (als ik me niet vergis) ook de oorzaak van het kapotte deel op de ring is. Ik ben enorm benieuwd naar de expansions.
Op zich vind ik alle Halo delen wel hun charmes hebben en ODST vind ik persoonlijk een leuke game. Misschien niet des Halo’s, maar de afwisseling beviel me goed.
Overigens heb ik vandaag binnen 4 uurtjes alle Tenrai challenges erdoorheen geknald. Helaas met heel veel frustratie, want de servers zijn complete schijterij. De gekste dingen mee gemaakt vandaag. Mensen neer slaan met zo’n hamer of sword en vervolgens niet dood gaan. 1 Voorval gehad dat ik 2 mensen tegelijk neersloeg mer een sword, ze verdwenen en werd daarna neer geschoten

Headshots die niet aankomen. Bashen doet die niet eens meer