Er is een hotfix geweest waarbij de TC change in patch 1.05 is teruggedraaid.DerOllie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:46:
[...]
Ik las dit gister, en dacht gisteravond even proberen, maar ik krijg het niet eens voor elkaar met medium TC op Hockenheim in de Alfa. Heb je specifieke settings gebruikt? Ik merkte gisteravond geen verschil dus...
De 1.05 patch heeft als minpunt dat de ai minder agressief is geworden.
Dus is weer net als in f1 2017.
Ik blijf voorlopig op 1.04 zitten. De agressievere ai vind ik juist zorgen voor leuke battles.
Hopelijk draait codemasters dit weer terug.
Ik blijf voorlopig op 1.04 zitten. De agressievere ai vind ik juist zorgen voor leuke battles.
Hier ook hetzelfde probleem. Eigenlijk begin ik ook elke keer weer opnieuw op 0. Echter mijn level blijft wel gewoon bestaanVerwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:11:
Hallo !
Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn met het volgende probleem:
Elke keer lijkt het of mijn online statistieken worden gereset nadat ik de PS4 heb uitgezet.
Heb ondertussen al tientallen races gedaan en elke keer als ik de PS4 opnieuw opstart staat alles weer op 0.
(Ranked races)
Lijkt mij dat ik niet de enige ben met dit probleem?
Vind het erg storend want ik zie graag mijn overall stats.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Waarom patchen ze dit soort dingen? Daar is toch de aggresive ai slider voor die ze naar hartelust kunnen aanpassen? Wil ook niet die slappe hap van 2017 terug en heb liever dat ze de ai laten weten hoe die met een backmarker om moeten gaan. Al 2 keer gehad dat de hele top 5 er uit lag omdat ze geen backmarker kunnen passeren zonder schade.invincible30 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:27:
De 1.05 patch heeft als minpunt dat de ai minder agressief is geworden.
Ik heb even getest met de nieuwe patch 1.05. Ik heb zelf geen verschil gemerkt met de ai ten opzichte van 1.04.
Nog net zo agressief.
Dus ik kan mij niet vinden in het geklaag op het codemasters forum.
Ik speel op een ps4. Wellicht verschilt het per platform.
Nog net zo agressief.
Dit dus, ze gaan mooi naast je rijden in eau rouge en duwen ze je er zo af.invincible30 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:58:
Ik heb even getest met de nieuwe patch 1.05. Ik heb zelf geen verschil gemerkt met de ai ten opzichte van 1.04.
Nog net zo agressief.
Heb ik wat gemist? Is er een slider voor de agressiviteit van de AI?Beakzz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:04:
[...]
Waarom patchen ze dit soort dingen? Daar is toch de aggresive ai slider voor die ze naar hartelust kunnen aanpassen? Wil ook niet die slappe hap van 2017 terug en heb liever dat ze de ai laten weten hoe die met een backmarker om moeten gaan. Al 2 keer gehad dat de hele top 5 er uit lag omdat ze geen backmarker kunnen passeren zonder schade.
PSN: xMaurice93
Geen idee eerlijk gezegd. Speel zoveel racegames dat ik niet meer weet wat in welk spel zitMaurice079 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:57:
[...]
Heb ik wat gemist? Is er een slider voor de agressiviteit van de AI?
Nee dan heb ik liever af en toe een onnodige beuk. Enige reden waarom ik rewind aan laat in dit spel. Eigen schuld botsingen is gewoon retire.
Enige reden waarom ik flashbacks gebruik is juist als ik eraf vlieg zonder dat ik daar schuld aan heb. Dus op sommige stukken pak ik net de curb omdat ik dat gewend ben van 2017, terwijl dat juist nu je van de baan doet vliegen.Beakzz schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:09:
[...]
Nee dan heb ik liever af en toe een onnodige beuk. Enige reden waarom ik rewind aan laat in dit spel. Eigen schuld botsingen is gewoon retire.
Ik heb een T150 stuur met pedalen. Ik probeer nou steeds meer assists uit te zetten maar als ik Traction control helemaal uitzet slip is steeds weg bij het gas geven. Ik probeer wat gedoseerder gas te geven maar dan verlies ik zo een seconde of zo. Komt dit door de pedalen of moet ik in de settings iets aanpassen?
Wat in veel gevallen wel helpt is handmatig schakelen en in sommige gevallen wat shortshiften (lees versnelling hoger rijden dan je zou doen om max vermogen te krijgen).
Pas echt het gaspedaal onderin drukken als je stuur recht staat. het hele ding met TC off, is dat je veel 'vloeiender' moet gaan rijden. In het begin zal je tijd inleveren, maar je wint het vanzelf terug.triple20 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:44:
Ik heb een T150 stuur met pedalen. Ik probeer nou steeds meer assists uit te zetten maar als ik Traction control helemaal uitzet slip is steeds weg bij het gas geven. Ik probeer wat gedoseerder gas te geven maar dan verlies ik zo een seconde of zo. Komt dit door de pedalen of moet ik in de settings iets aanpassen?
Iemand enig idee hoe je tijdens de carrière je moeilijkheidsgraad kunt verhogen? Bij de opties is het hele 'gameplay & settings' deel grijs en kan dus niet gewijzigd worden.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
ik had gelezen dat wanneer je race weekend klaar is, dat je het dan kan veranderen. 100% zeker weet ik het niet.Redax schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:28:
Iemand enig idee hoe je tijdens de carrière je moeilijkheidsgraad kunt verhogen? Bij de opties is het hele 'gameplay & settings' deel grijs en kan dus niet gewijzigd worden.
Je kan de moeilijkheidsgraad enkel en alleen veranderen tussen twee weekenden in. Als je dus vanuit het datacentre op 'next weekend' drukt, komt er een laadscherm. Tijdens dat laadscherm kun je de opties openen en is de mogelijkheid om het niveau aan te passen beschikbaar. Dit wordt hopelijk aangepast in de volgende patchRedax schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:28:
Ik heb 'opeens' last van dat ik niet meer aan de tijden kom van de AI. Ik speel op ps4, 90 ingesteld en kom sinds Frankrijk en Canada gewoon 3 seconden te kort op de nummer enerlaatst. Verder niks veranderd.
Ik speel met een gewone controller en zelfs de mclaren en Williams schieten me voorbij. Lijkt wel of ik geen power heb, alles al vervangen van de auto.
Nog iemand hier last van?
Ik speel met een gewone controller en zelfs de mclaren en Williams schieten me voorbij. Lijkt wel of ik geen power heb, alles al vervangen van de auto.
[ Voor 24% gewijzigd door Incognitum op 09-09-2018 20:38 ]
Iemand een tip voor mij?
Ik krijg de setup van mijn Force India niet goed in Singapore. Mijn voorbanden worden veel te heet, worden rood van kleur in de ‘grafiek’ waardoor de grip ver te zoeken is. Ben dus veel te langzaam en iedereen rijdt me voorbij. Wat pas je aan zodat je banden niet binnen 4 rondes te heet zijn?
Speel op ps4, AI op 93, met controller.
Toch ook wel vreemd; Monza en Rusland met 2 vingers in de neus naar podium gereden met Ocon op P8 en snelste ronde een dikke seconde langzamer dan die van mij. Op andere circuits is het wat meer ‘natuurgetrouw’ en haal ik soms met moeite Q3.
Ik krijg de setup van mijn Force India niet goed in Singapore. Mijn voorbanden worden veel te heet, worden rood van kleur in de ‘grafiek’ waardoor de grip ver te zoeken is. Ben dus veel te langzaam en iedereen rijdt me voorbij. Wat pas je aan zodat je banden niet binnen 4 rondes te heet zijn?
Toch ook wel vreemd; Monza en Rusland met 2 vingers in de neus naar podium gereden met Ocon op P8 en snelste ronde een dikke seconde langzamer dan die van mij. Op andere circuits is het wat meer ‘natuurgetrouw’ en haal ik soms met moeite Q3.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Je kunt alleen tussen 2 weekenden in de moeilijkheidsgraad wijzigen. In het laadscherm van de volgende GP Options indrukken (PS4).Redax schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:28:
Wat is de setup die je nu gebruikt?freddyathlon schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:50:
Iemand een tip voor mij?
Ik heb er ook moeite mee hoor. In de time trials, rij ik redelijk makkelijk naar de bovenste 10-15%.Incognitum schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:30:
Ik heb 'opeens' last van dat ik niet meer aan de tijden kom van de AI. Ik speel op ps4, 90 ingesteld en kom sinds Frankrijk en Canada gewoon 3 seconden te kort op de nummer enerlaatst. Verder niks veranderd.
Maar op 90% AI krijg ik die Toro Rosso niet van de 20 plek af...
Heb er nu een aantal races opzitten en vind wel dat de AI niet echt lekker in elkaar steekt ze blijven namelijk best lang heel dicht achter je hangen en zetten maar weinig een aanval in.. Met als resultaat dat je een heel treintje achter je aan hebt..
De bovenste setup van James gebruik ik. Zojuist Japan gedaan, ook daar worden de voorbanden lichtelijk te warm. Ik rijdt vooral met de setups van James rond op alle circuits. Zijn echt wel goed, behalve soms dan
De setup is hier te vinden:
http://f1carsetup.com/ind...singapore-grand-prix-dry/
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Dat zijn vaak time trial setups, die denken niet aan bandenduur langer dan 2 a 3 rondjes.freddyathlon schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:47:
[...]
De bovenste setup van James gebruik ik. Zojuist Japan gedaan, ook daar worden de voorbanden lichtelijk te warm. Ik rijdt vooral met de setups van James rond op alle circuits. Zijn echt wel goed, behalve soms dan.
De setup is hier te vinden:
http://f1carsetup.com/ind...singapore-grand-prix-dry/
Ik heb die van Jaeger gebruikt met een aanpassing van de aero en ballast.
Ik heb de eerste races nergens problemen mee gehad (reed meestal rond p11-p14 in de TR). Nu sinds twee races gewoon standaard 3 seconden langzamer dan wie dan ook. Ze vliegen me gewoon voorbij op de rechte stukken. Kom ook nauwelijks boven de 300km/uur uit.MikeyMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:02:
[...]
Ik heb er ook moeite mee hoor. In de time trials, rij ik redelijk makkelijk naar de bovenste 10-15%.
Maar op 90% AI krijg ik die Toro Rosso niet van de 20 plek af...
Heb die weekend voor het eerst carrière gespeeld... Voor/na 1.0.5 toevallig?Incognitum schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:42:
[...]
Ik heb de eerste races nergens problemen mee gehad (reed meestal rond p11-p14 in de TR). Nu sinds twee races gewoon standaard 3 seconden langzamer dan wie dan ook. Ze vliegen me gewoon voorbij op de rechte stukken. Kom ook nauwelijks boven de 300km/uur uit.
Zo te zien is er een update uit:
Patch 1.06 is now out on Steam. The PS4 and Xbox One versions will be following soon. We’ll confirm the dates and times closer to their releases. Below you’ll find the patch notes for this update.
2018 Car model and Livery Updates
o Various livery and sponsor logo updates to teams
o Updated McLaren nosecone
o Updated Ferrari mirror mountings
o Updated Force India sidepod turning vane geometry and steering wheel materials
o Updated Renault front wing and rear wing endplates
o Updated Haas sidepod turning vanes, mirror mountings and halo geometry
2018 Vehicle Performance Updates
Players can now change AI difficulty between sessions
Updated DRS Detection zones for the 2018 Singapore GP
Updated Hungary and Singapore Track Map Videos
Fixed an issue where it was possible to have DRS used on incorrect parts of the track after using instant replay
Made some adjustments to the AI R&D Progression in Career
Achievements – “Every artist was first an amateur” should now unlock correctly
Fixed an issue where the player was being awarded an incorrect 10 place grid drop penalty instead of 5, for changing a gearbox in career
Fixed an issue where the player was being awarded a 5 place grid drop penalty instead of 10, for fitting an extra MGU-K, Control Electronics or Energy Store component for the 1st time.
Xbox One – Fixed Xbox Voice chat not working
PC – Global leaderboards are now showing in the Steam client
Multiplayer – Fixed an issue in multiplayer where the host was able to select re-start session after receiving terminal damage
Multiplayer – Fixed a deadstate issue for players starting OSQ when the host and secondary host are dedicated spectators
Multiplayer – Fixed an issue where cars would spawn on top of each other after joining in progress a OSQ session and then loading into a race
Improved stability and various other fixes
Das een goeie. Zou heel goed kunnen, alhoewel ik nu het TC niet meer ervaar.MikeyMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:01:
[...]
Heb die weekend voor het eerst carrière gespeeld... Voor/na 1.0.5 toevallig?
Zit nu iig op 1.05.
Patch 1.06 is nu te downloaden:
http://blog.codemasters.com/f1-2018-patch-notes/
Inclusief: • 2018 Vehicle Performance Updates
http://blog.codemasters.com/f1-2018-patch-notes/
Inclusief: • 2018 Vehicle Performance Updates
Maar wat zou ik aan de setup moeten veranderen om de banden minder heet te laten worden? Ik heb van dat soort zaken iets minder kennis namelijkJordy8 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:57:
[...]
Dat zijn vaak time trial setups, die denken niet aan bandenduur langer dan 2 a 3 rondjes.
Ik heb die van Jaeger gebruikt met een aanpassing van de aero en ballast.
En ook in de eerder gerefereerde patch: De mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad tussen elke sessie aan te passen!

Meestal is de Suspension Geometry te extreem naar links of rechts. Dan krijg ik teveel last van tyre wear en dan worden de temperaturen van de banden ook hoger.freddyathlon schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:23:
[...]
Maar wat zou ik aan de setup moeten veranderen om de banden minder heet te laten worden? Ik heb van dat soort zaken iets minder kennis namelijk.
Zelf zoek ik meestal een beetje de middenweg. Dus als de camber of toe bij een setup helemaal naar links of rechts is, dan doe ik er meestal 2 of 3 klikjes vanaf.
Ook bandenspanningen doe ik niet te extreem, en de ballast heb ik op maximaal 7 staan. Anders krijg ik bij gas los teveel overstuur wat niet ten goede is van de banden.
Op deze manier heb ik nog geen problemen gehad met de banden. Rijstijl is natuurlijk ook bepalend
[ Voor 5% gewijzigd door Jordy8 op 10-09-2018 21:41 ]
Hoera!!!Maurice079 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:33:
En ook in de eerder gerefereerde patch: De mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad tussen elke sessie aan te passen!
Lijkt erop dat ik sinds de 1.06 patch veel meer last van heb stutters?. Reed gister practice op Monaco en o.a. de bocht voor de DRS zone had ik een aantal keren een flinke stutter.... kortom vol in de vangrail
.
Meer mensen last van?.
Meer mensen last van?.
Ik ben al een paar avonden online ranked aan het spelen en heb al even status A gehaald maar ik begrijp echt niet dat ik na een cleane race procenten verlies. Weet iemand de exacte regels waardoor je veel procenten kunt winnen of verliezen?
is mij ook niet helemaal duidelijk Ruud. Maar als je gewoon clean blijft rijden zal het echt niet veel slechter worden. Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig rammers ben tegengekomen in f1 2018. Ook niet in de unranked lobby's. Ongelukken gebeuren er natuurlijk wel, maar dat is inherent aan online racing.
Ik heb ook al mooie cleane gevechten gehad. Het aantal rammers valt idd mee. Blijft wel frustrerend dat als ik van achter geramd wordt en ik een penalty krijg... Hoop dat ze dat nog gaan verbeteren!Aartstyle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:09:
is mij ook niet helemaal duidelijk Ruud. Maar als je gewoon clean blijft rijden zal het echt niet veel slechter worden. Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig rammers ben tegengekomen in f1 2018. Ook niet in de unranked lobby's. Ongelukken gebeuren er natuurlijk wel, maar dat is inherent aan online racing.
Zal een eeuwig probleem blijven Ruud. Zelfs in het echie zijn de meningen verdeeld over penalty's, zie verstappen vs Bottas op monza. Laat staan dat een algoritme de situatie goed weet te beoordelen. Vind wel dat codemasters te weinig aandacht geeft aan multiplayer. Als e-sport promoter moet je toch een fatsoenlijk online platform kunnen aanbieden in deze tijden.
Ja hoor, zeker. Ik heb deze "bug" al sinds de allereerste versie.Tortelli schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:07:
Lijkt erop dat ik sinds de 1.06 patch veel meer last van heb stutters?. Reed gister practice op Monaco en o.a. de bocht voor de DRS zone had ik een aantal keren een flinke stutter.... kortom vol in de vangrail.
Meer mensen last van?.
Gaat het om dit soort stutters zoals ik in mijn review heb geschreven?:
https://tweakers.net/prod...f1-2018-pc-(windows).html
Anders kan je meer informatie vinden over het probleem op het Codemasters Forum:
http://forums.codemasters.com/discussion/137286/game-breaking-bug-lagspikes-slowdowns-pc#latest
Het blijkt een redelijk groot probleem te zijn en heeft naar het schijnt te maken met hoe het spel omgaat met CPU gebruik. Het probleem heeft te maken met de EGO-engine die ze gebruiken. Deze is niet echt gemaakt voor heel zware workloads en daar krijgen we nu de gevolgen van. Hoogstwaarschijnlijk wordt deze bug niet gefixt, maar alleszins zijn Hoo en zijn team er mee bezig. Ze proberen het probleem te diagnosticeren en het op te lossen. Ik heb deze bug meteen 2 dagen na release gerapporteerd maar er komt niet echt schot in de zaak.
Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.
Ik heb dit probleem ook in F12017, F12016. En dat terwijl ik gewoon een goede CPU en game-PC heb.Techprice schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:43:
[...]
Ja hoor, zeker. Ik heb deze "bug" al sinds de allereerste versie.
Gaat het om dit soort stutters zoals ik in mijn review heb geschreven?:
https://tweakers.net/prod...f1-2018-pc-(windows).html
Het blijkt een redelijk groot probleem te zijn en heeft naar het schijnt te maken met hoe het spel omgaat met CPU gebruik. Het probleem heeft te maken met de EGO-engine die ze gebruiken. Deze is niet echt gemaakt voor heel zware workloads en daar krijgen we nu de gevolgen van. Hoogstwaarschijnlijk wordt deze bug niet gefixt, maar alleszins zijn Hoo en zijn team er mee bezig. Ze proberen het probleem te diagnosticeren en het op te lossen. Ik heb deze bug meteen 2 dagen na release gerapporteerd maar er komt niet echt schot in de zaak.
Was er geen workaround voor dit probleem in 2016 of 2017?. Kan me vaag wat herinneren.....
CPU load is helemaal geen probleem iig, dat moet het probleem zeker niet zijn.
CPU load is helemaal geen probleem iig, dat moet het probleem zeker niet zijn.
Jullie al eens zoiets meegemaakt?
Gebeurde mij afgelopen week (ik was die toro rosso op het einde die op de mercedes rijdt, omdat ik niet doorhad dat hij net gecrashed was).
Er was ook geen melding dat Hamilton uit de race was, dus ik schrok van zijn stilstaande auto.
Gebeurde mij afgelopen week (ik was die toro rosso op het einde die op de mercedes rijdt, omdat ik niet doorhad dat hij net gecrashed was).
Er was ook geen melding dat Hamilton uit de race was, dus ik schrok van zijn stilstaande auto.
Het Redbull team had moeten melden dat die Mercedes uit de pits kwam haha... Hij pakt net een stukje 'witte lijn' mee waar die Mercedes binnen rijdt. Het is dus net andersom Ricciardo crashes into Hamilton...Luuknoord schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:43:
Jullie al eens zoiets meegemaakt?
[YouTube: F1 2018 France Pit AI exit fail Hamilton crashes into Ricciardo]
O ja haha, zo op die manier..Maar dit is toch lomp van die gameRuud010 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:40:
[...]
Het Redbull team had moeten melden dat die Mercedes uit de pits kwam haha... Hij pakt net een stukje 'witte lijn' mee waar die Mercedes binnen rijdt. Het is dus net andersom Ricciardo crashes into Hamilton...
Ik merk na 1.06 installatie nogal wat meer bugs.
Stond in de garage in Singapore, het regende ook in de pitbox en op de auto.
Voor elke sessie werd als eerste niet meer de scenematic video getoond, bv van singepore de omgeving en daarna wat coureurs en daarna een cameraman die met commentator over de grid loopt etc, maar het beeld gaat direct naar mijn coureur en de onboardview zoals ik die in race gebruik. Je ziet dan op de grid wel de settings veranderen van coureurs die lopen en met reporters praten etc, maar de camera blijft bij mijn coureur onboard. Heel jammer dat dit stuk is gegaan. Ik heb er nog niets van gelezen van anderen hier trouwens...
De volgende bestond al in mijn ogen ik krijg een melding dat er een nieuwe strategie mogelijk is en ik zou op mijn MFD moeten kijken. Echter daar staat helemaal niets. Ook als ik alle menu's door scrol dan zie ik nergens een nieuwe strategie optie voorbij komen...
Stond in de garage in Singapore, het regende ook in de pitbox en op de auto.
Voor elke sessie werd als eerste niet meer de scenematic video getoond, bv van singepore de omgeving en daarna wat coureurs en daarna een cameraman die met commentator over de grid loopt etc, maar het beeld gaat direct naar mijn coureur en de onboardview zoals ik die in race gebruik. Je ziet dan op de grid wel de settings veranderen van coureurs die lopen en met reporters praten etc, maar de camera blijft bij mijn coureur onboard. Heel jammer dat dit stuk is gegaan. Ik heb er nog niets van gelezen van anderen hier trouwens...
De volgende bestond al in mijn ogen ik krijg een melding dat er een nieuwe strategie mogelijk is en ik zou op mijn MFD moeten kijken. Echter daar staat helemaal niets. Ook als ik alle menu's door scrol dan zie ik nergens een nieuwe strategie optie voorbij komen...
[ Voor 16% gewijzigd door DerOllie op 14-09-2018 10:58 ]
www.youtube.com/DerOllie
Ik had dat daarvoor al, dat skippen van de introfilmpjes (maar dan compleet alsof ik een toets heb ingedrukt terwijl dat niet zo is), Niet vervelend, maar soms vind ik het wel leuk om daarnaar te kijken. Zeker nu ze ook de actuele prestaties van individuele teams betrekken in hun openingspraatje.
Het probleem dat jij beschrijft heb ik bij mijn laatste race op Silverstone (eergisteren) niet meegemaakt.
Wat wel soms gebeurd is als ik Flashback doe (soms dan doe ik dat) dan krijg je gelijk VSC of Safety Car omdat hij dan nog denkt dat er wat aan de hand is, terwijl je flashback doet omdat er wat gebeurd was, opnieuw flashbacken verhelpt dat probleem dan weer (als jullie snappen wat ik bedoel).
Het probleem dat jij beschrijft heb ik bij mijn laatste race op Silverstone (eergisteren) niet meegemaakt.
Wat wel soms gebeurd is als ik Flashback doe (soms dan doe ik dat) dan krijg je gelijk VSC of Safety Car omdat hij dan nog denkt dat er wat aan de hand is, terwijl je flashback doet omdat er wat gebeurd was, opnieuw flashbacken verhelpt dat probleem dan weer (als jullie snappen wat ik bedoel).
Ik heb de 1.06 update gedownload, maar het lijkt nu net alsof de AI weer minder agressief is en net zo laf is als in F1 2017. Meer mensen die hier last van hebben?
Die introskip-bug, random VSC en SC na flashbacks en missende strategie in MFD heb ik al sinds dat de game uitkomt. Dat pakt Codemasters niet aan, maar wel de goede AI.
Die introskip-bug, random VSC en SC na flashbacks en missende strategie in MFD heb ik al sinds dat de game uitkomt. Dat pakt Codemasters niet aan, maar wel de goede AI.
Ikke niet, ik rijd op moeilijkheidsgraad 103 en heb serieus moeite om met mijn toro rosso andere auto's in te halen of van me af te houden.Soccer98 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:05:
Ik heb de 1.06 update gedownload, maar het lijkt nu net alsof de AI weer minder agressief is en net zo laf is als in F1 2017. Meer mensen die hier last van hebben?
Wat is online toch wederom een ramp dit jaar zeg... Te veel bugs om op te noemen met het laden van sessies en veel te veel lagg. Ook veel te veel onnodige penalties voor illegal overtakes. Ze lijken het maar niet te leren bij codemasters.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Heb hem eindelijk voor de Xbox. Afgelopen 2 jaar op PC gespeeld met T150, nu met de controller. moet nog wel een beetje het "smooth" sturen onder de knie krijgen, maar tot nu heb ik het erg naar mijn zin
Verwijderd
Reed op Oostenrijk wat hard dus AI naar 103 gezet. Dijk van een race, door een foutje van 6 naar 8 gezakt maar soit. Zie ik aan het einde van de race dat Leclerc (5 plaatsen achter me gestart) gewoon 4e is. Hoe dan?
Ik heb nog een aantal Bol.com bonnen, dus ik ben van plan om daar f1 2018 aan te schaffen voor de PC.
Kan ik de key die ik er bij krijg ook gewoon in steam toevoegen?
Kan ik de key die ik er bij krijg ook gewoon in steam toevoegen?
Omdat hij geen foutje heeft gemaakt misschien? Koekenbakker!Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:08:
Reed op Oostenrijk wat hard dus AI naar 103 gezet. Dijk van een race, door een foutje van 6 naar 8 gezakt maar soit. Zie ik aan het einde van de race dat Leclerc (5 plaatsen achter me gestart) gewoon 4e is. Hoe dan?
Het ding in F1 2018 is wel dat coureurs die buiten de top 10 starten (en dus een vrije bandenkeuze hebben) een overdreven en niet realistisch voordeel hebben ten opzichte van de top 10. Zo zie je dat rijders die elfde of twaalfde starten heel makkelijk vijfde kunnen worden. Vettel en Hamilton moeten bijvoorbeeld al in ronde drie naar binnen omdat ze op versleten hypersofts rijden. Zie je vooral in 50% races.LAPJENL70 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:53:
[...]
Omdat hij geen foutje heeft gemaakt misschien? Koekenbakker!
Verwijderd
Ik heb hem de hele race niet gezien en ik heb bij de pitstop 6 en 7 gepakt. Zijn snelste ronde was ook opeens 1 seconde harder dan die van mij. Vond het een beetje vreemd..LAPJENL70 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:53:
[...]
Omdat hij geen foutje heeft gemaakt misschien? Koekenbakker!
Verwijderd
Ben ik de enige die de progressie wat snel vindt?

Ik heb de AI op een niveau staan waarin ik op mijn goeie circuits Leclerc versla en op de slechte van hem verlies... Begin van het seizoen was ook ff pittig want de game was nieuw. Doe ongeveer 2 of 3 practice programs per keer...
Wat is jullie mening?

Ik heb de AI op een niveau staan waarin ik op mijn goeie circuits Leclerc versla en op de slechte van hem verlies... Begin van het seizoen was ook ff pittig want de game was nieuw. Doe ongeveer 2 of 3 practice programs per keer...
Wat is jullie mening?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2018 18:12 ]
Voor mijn gevoel gaat het ook te snel. Je brengt een laag team als Williams binnen 2 seizoenen aan de top.
Verwijderd
Ik denk dat als ik flink doorrace Sauber op plek 4 eindigt. Twijfel om opnieuw te beginnen, maar dan 1 programma per practice te doen (dat is max 100 van de 325 punten) en geen bonussen in mijn contract op te nemen voor punten. Ik heb nu bijna ieder weekend 325 punten in practice plus de bonussen op het contract voor de race en dan gaat het gevoelsmatig te hard.Jordy8 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:55:
Voor mijn gevoel gaat het ook te snel. Je brengt een laag team als Williams binnen 2 seizoenen aan de top.
Laatste race was ik 10e geëindigd, ik had 1400 punten verdiend. Dat zijn bijna drie kleine upgrades voor 1 race.
Mee eens, maar ik denk dat het zonder alle practice programmes nog steeds te snel gaat, de practice programmes zijn maar een klein % van het totaal. Ik sla de oefeningen in ieder geval nu grotendeels over.
[ Voor 16% gewijzigd door Divak op 17-09-2018 09:45 ]
Verwijderd
Dan is de enige optie de moeilijkheid hoger zetten, waardoor je altijd van je teammaat verliest :):)
F1® 2018 PATCH NOTES - 1.07
Good morning all, patch 1.07 is here! You can find all the notes below.
Please note that this will mean that leaderboards will be reset once the patch has gone live. If anyone has already saved in v1.07 prior to the leaderboard wipe, then all you'll need to do is re-enter the respective Time Trial session and the game will re-upload your personal best time from v1.07 to the new leaderboards.
Fixed an issue where players leaving and rejoining in a large player session causes frame rate drops
Fixed an issue where it was possible to set fastest lap in Time Trial by driving a shorter route off circuit and not returning to the track
Modern car lap times should no longer upload to Classic era leaderboards
Fixed a crash for some users loading into a career race session
Fixed a framerate drop on the France when players drive off track
Players with an 'S' Safety Rating should no longer be put into lobbies with 'D' rank players
Fixed an issue where there was no engine audio when beginning MP race from Car setup screen
Engine audio no longer gets stuck in 1st gear when exiting pits
Various updates to the UDP telemetry output
Various stability and performance fixes
Various other bug fixes
Good morning all, patch 1.07 is here! You can find all the notes below.
Please note that this will mean that leaderboards will be reset once the patch has gone live. If anyone has already saved in v1.07 prior to the leaderboard wipe, then all you'll need to do is re-enter the respective Time Trial session and the game will re-upload your personal best time from v1.07 to the new leaderboards.
Fixed an issue where players leaving and rejoining in a large player session causes frame rate drops
Fixed an issue where it was possible to set fastest lap in Time Trial by driving a shorter route off circuit and not returning to the track
Modern car lap times should no longer upload to Classic era leaderboards
Fixed a crash for some users loading into a career race session
Fixed a framerate drop on the France when players drive off track
Players with an 'S' Safety Rating should no longer be put into lobbies with 'D' rank players
Fixed an issue where there was no engine audio when beginning MP race from Car setup screen
Engine audio no longer gets stuck in 1st gear when exiting pits
Various updates to the UDP telemetry output
Various stability and performance fixes
Various other bug fixes
Volgens mij heb ik wat verkeerd gedaan in mijn R&D development, beide ontwikkelingen zijn misluktVerwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:04:
Ben ik de enige die de progressie wat snel vindt?
[Afbeelding]
Wat is jullie mening?

Kwam op steam een reactie tegen de game te verwijderen / reinstallen. Leek gister (practice 1 van Monaco gereden) geholpen te hebben. Had na een rewind (vangrails zijn een bitch) maar 1 stutter te pakken.Divak schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:10:
[...]
Ik heb dit probleem ook in F12017, F12016. En dat terwijl ik gewoon een goede CPU en game-PC heb.
[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 18-09-2018 09:39 ]
Verwijderd
Ik heb er ook een paar gehad die zijn mislukt, daarom des te vreemder dat ik nu net zo goed ben als de Haas, terwijl ik het seizoen begon op niveau Toro Rosso. Denk dat ik vanaf nu nog maar 1 departement per keer ga upgraden. Dus ik kies of voor engine, of chassis of aero, maar niet allemaal tegelijk.Tortelli schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:37:
[...]
Volgens mij heb ik wat verkeerd gedaan in mijn R&D development, beide ontwikkelingen zijn mislukt
Sowieso ga ik na dit seizoen de career herstarten en dan rij ik ook zonder flashbacks. Die gebruik ik nu nog om aan de AI te wennen (moet ook een beetje leuk blijven), maar na een seizoen kan dat ook wel uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2018 10:37 ]
Zit er sterk aan te denken F1 2018 aan te schaffen, echter twijfel ik wat ik het beste kan doen. Hopelijk heeft er iemand van jullie wat advies.
Mijn situatie is als volgt:
PC: Medion X6601 Laptop met een i7-6700HQ, 8GB RAM en een Nvidia GTX960M 2GB
Heb ook een Xbox One S
Beide aangesloten op hetzelfde Dell U2715H monitor, max resolutie dus 2560x1440
Heb nog een Thrustmaster 458 Italia racestuurtje liggen, amper gebruikt. Deze heeft enkel Xbox 360 en PC ondersteuning, dus werkt helaas niet op de Xbox One. Geen hoogstaand stuurtje, maar wel een betere ervaring dan een Xbox controller lijkt me
Ik twijfel of dat ik de game moet halen voor de PC of voor de Xbox.
Van wat ik lees is de performace op Xbox constanter, deze wil op de PC wel eens droppen, voornamelijk frame drops (of is dit inmiddels gepatched?).
PC heeft dan weer het grote voordeel dat ik het stuur kan gebruiken.
Wat zou jullie advies zijn m.b.t. deze keuze?
Heb ook een Xbox One S
Heb nog een Thrustmaster 458 Italia racestuurtje liggen, amper gebruikt. Deze heeft enkel Xbox 360 en PC ondersteuning, dus werkt helaas niet op de Xbox One. Geen hoogstaand stuurtje, maar wel een betere ervaring dan een Xbox controller lijkt me
Van wat ik lees is de performace op Xbox constanter, deze wil op de PC wel eens droppen, voornamelijk frame drops (of is dit inmiddels gepatched?).
Verwijderd
Een nieuw stuurtje is sowieso duurder dan een pc game. Dus als je wilt proberen of je het wat vindt zou ik de pc game kopen (kan ook best goedkoop), je kan later altijd nog een stuurtje kopen dat je op de X1 kan aansluiten en daar de game voor kopen (tweedehands ofzo).
Edit - wel vanuit gaande dat je laptop hem kan draaien...
Edit - wel vanuit gaande dat je laptop hem kan draaien...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2018 15:54 ]
Met die specificaties zou ik hem lekker op de Xbox met controller spelen.bottR schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:38:
Zit er sterk aan te denken F1 2018 aan te schaffen, echter twijfel ik wat ik het beste kan doen. Hopelijk heeft er iemand van jullie wat advies.
Heb ook een Xbox One S
Welke wheel base heb je precies?
Het gaat om dit racewiel:Jordy8 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:09:
[...]
Met die specificaties zou ik hem lekker op de Xbox met controller spelen.
Welke wheel base heb je precies?
http://www.thrustmaster.c...ducten/ferrari-458-italia
Ah, oke. Ik zou dan zeker gewoon voor de Xbox gaan met controller.bottR schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:10:
[...]
Het gaat om dit racewiel:
Denk dat je de settings op de laptop aardig laag moet zetten wil je hem soepel draaiend hebben.
Het spel is met de controller daarnaast erg goed te spelen. Beetje oefening en zonder assists is ook mogelijk
Hopelijk komt deze snel in de aanbieding op de ps4 , heb m ff geprobeerd op Mn pc en vond het erg vet dat op race weekend 1 ineens Mn cooling system kapot was .. vrije training nergens last van en tijdens de kwalificatie (had nog niet gereden ) was Mn koeling kapot , reperatie 5 min ... na flying lap gedaan te hebben en terug de pits in ging had ik het weer .
Meer mensen soortgelijk gehad of is dit toeval/pure peg
psn: taker-mart
Hier vooral veel problemen met "electrical faults", DRS die offline gaat en recent nog de MGU-H opgeblazentaker1987 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:27:
Hopelijk komt deze snel in de aanbieding op de ps4 , heb m ff geprobeerd op Mn pc en vond het erg vet dat op race weekend 1 ineens Mn cooling system kapot was .. vrije training nergens last van en tijdens de kwalificatie (had nog niet gereden ) was Mn koeling kapot , reperatie 5 min ... na flying lap gedaan te hebben en terug de pits in ging had ik het weer .
Ja ook al aantal technical failures gehad, maakt het wat realistischer.taker1987 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:27:
www.youtube.com/DerOllie
Heb hier ook nog steeds last van, soms niet soms wel. Sommige websites geven aan dat het aan vsync ligt of aan de gamemodus. Heb nog geen trend kunnen ontdekken helaas.. Erg irritanttillietom schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:17:
Misschien is dit al vaker naar voren gekomen maar meerdere mensen die last hebben van een soort stotter tijdens je replay/flashback?
Ik weet niet of je deze al gekocht hebt, maar ik heb deze gehad en raad hem af.bottR schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:10:
[...]
Het gaat om dit racewiel:
Na verloop van tijd reageert het stuur steeds slechter, dit hangt met name af van hoe strak je hem vastdraait aan je bureau. Hoe strakker, hoe matiger hij gaat werken.
Ik heb sinds kort de T150, welke voor een zeer schappelijke prijs echt een waanzinnig goed stuurtje is. Ja hij is iets duurder dan de Ferrari 458 Italia versie, maar het is de investering zeker dubbel en dwars waard, zeker omdat er dan FFB bij zit.
EDIT: Ik zie nu dat je hem al hebt, niet dat je hem gaat kopen. sorry. Heb jij geen slechte ervaringen met dit stuur?
[ Voor 8% gewijzigd door Luuknoord op 19-09-2018 15:41 ]
hij staat al ongeveer 2,5 jaar ongebruikt in mijn kast te verstoffen, dusja ik heb hem al gekocht hahaLuuknoord schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:40:
[...]
Ik weet niet of je deze al gekocht hebt, maar ik heb deze gehad en raad hem af.
Toch erg bedankt voor het advies!
Ja stom, ik las over het stukje dat je hem al had heen. Maar ik vond het een draak van een stuur.bottR schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:41:
[...]
hij staat al ongeveer 2,5 jaar ongebruikt in mijn kast te verstoffen, dusja ik heb hem al gekocht haha
Toch erg bedankt voor het advies!
Geen probleem. Ach een ander stuur, al dan niet tweedehands is zo gekocht, dus ik maak me er nog niet heel erg druk om vooralsnogLuuknoord schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:42:
[...]
Ja stom, ik las over het stukje dat je hem al had heen. Maar ik vond het een draak van een stuur.
ik speel het spel niet vaak dus speel ook niet erg hoog (81 expert) maar dan kom ik met torro rosso gewoon makkelijk in de top 7. Zodra ik het niveau van AI iets omhoog gooi, ook al is het 1 (dus 82) meer dan rijden ze me er allemaal uit?!
Iemand enig idee of dat aan een andere instelling ligt o.i.d.?
Ik speel met Stuurtje soms met schakelen en soms zonder. Weet niet of dat veel invloed heeft.
Ik speel met Stuurtje soms met schakelen en soms zonder. Weet niet of dat veel invloed heeft.
heb m ook gekocht , maar hebben ze wat aan de AI veranderd ? ik heb nu 4 races er op zetten, maar in geen enkele race echt grote crashes gehad .. safety car heb ik nog niet mee gemaakt en ook niet meer dan 2 uitvallers . ik had hoge verwachtingen op bacu in de eerste bocht op een safety car , en later in de race toen mijn vleugel beschadigd raakte had ik ook goede hoop op een safety car om alsnog wat dichter bij de groep te komen , helaas mocht dit niet baten en eindigde ik op een 17de plaats door 2 uitvallers .
Ik merk soms ook bij stapjes van 1 verschil, maar denk dat het ook een kwestie van oefenen is. En daarnaast dat je met een toro rosso niet de top 7 haalt is gezien de prestaties in het echt ook wel zo realistisch.tillietom schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:59:
ik speel het spel niet vaak dus speel ook niet erg hoog (81 expert) maar dan kom ik met torro rosso gewoon makkelijk in de top 7. Zodra ik het niveau van AI iets omhoog gooi, ook al is het 1 (dus 82) meer dan rijden ze me er allemaal uit?!
www.youtube.com/DerOllie
Ik merk dat het nog een stuk lastiger is de juiste setup te vinden.DerOllie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:11:
[...]
Ik merk soms ook bij stapjes van 1 verschil, maar denk dat het ook een kwestie van oefenen is. En daarnaast dat je met een toro rosso niet de top 7 haalt is gezien de prestaties in het echt ook wel zo realistisch.
Ik ben vandeweek van niveau 102 naar 103 gegaan en ik heb nu gewoon moeite mijn practice targets te halen (of het team verwacht te veel van me door mijn goede prestaties in eerdere races),
Maar over het algemeen vind ik dat de AI in de race niet zo sterk is als in de kwalificatie.
O, en dit gebeurde me gisteren bij de start van een natte Duitse Grand Prix. Geen idee wat de AI met Leclerc van plan was, maar hij miste "net aan" zijn rempunt. Vooraan was het ook chaos.
Wel leuk dat de AI dus ook bij de start gewoon een puinhoop ervan maakt.
Dat gezegd hebbende,alle oefensessies en kwalificatie waren droog. Dus dat zal wel zijn invloed hebben gehad qua setups hier en daar.
[ Voor 5% gewijzigd door Luuknoord op 20-09-2018 14:07 ]
Die puinhoop ben ik nog niet tegen gekomen in mijn eerste seizoenLuuknoord schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:04:
[...]
Ik merk dat het nog een stuk lastiger is de juiste setup te vinden.
Ik ben vandeweek van niveau 102 naar 103 gegaan en ik heb nu gewoon moeite mijn practice targets te halen (of het team verwacht te veel van me door mijn goede prestaties in eerdere races),
Maar over het algemeen vind ik dat de AI in de race niet zo sterk is als in de kwalificatie.
O, en dit gebeurde me gisteren bij de start van een natte Duitse Grand Prix. Geen idee wat de AI met Leclerc van plan was, maar hij miste "net aan" zijn rempunt. Vooraan was het ook chaos.
Wel leuk dat de AI dus ook bij de start gewoon een puinhoop ervan maakt.
Dat gezegd hebbende,alle oefensessies en kwalificatie waren droog. Dus dat zal wel zijn invloed hebben gehad qua setups hier en daar.
[YouTube: F1 2018 Game Germany Grand Prix Wet Race Start Chaos]
Dit was voor mij de eerste keer sowieso, maar ik denk ook dat het sowieso te maken heeft met de afstelling van de auto's.taker1987 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:14:
[...]
Die puinhoop ben ik nog niet tegen gekomen in mijn eerste seizoen
Want de waarheid is:
Dit was de 2e keer dat het gebeurde in dezelfde race.
Hoe?
Ik deed een race start en leclerc maakte dezelfde actie als hij nu deed. vol gas mij rechts voorbij en niet op tijd remmen. Maar ik wilde opnemen, maar deze pannekoek hiero drukte op ALT+F4 ipv ALT+F9, ik balen dat ik niet op kon nemen. Dus ik moest herstarten. Maar Leclerc deed praktisch hetzelfde na de herstart, alleen deze keer nam hij 2 ipv 1 auto mee. De chaos vooraan gebeurde alleen in de 2e run.
Dus ik denk dat doordat alle trainingen en de kwalificatie droog waren en alleen de race nat begon dat de AI zijn setup niet goed voor mekaar had. Het lijkt er op dat setup ook bij de AI een rol speelt, want je kan het zien aan je eigen setup. Als je iets aanpast en "Flying Lap" doet, dan zie je volgens mij aan de tijd die je er nog over doet voordat de lampjes aangaan hoe snel je auto (dus ook voor de AI) is. Aanpassingen kunnen je dichter bij of verder van dat punt brengen.
(misschien is het allemaal niet waar en had ik toeval, maar ik gok dat er wel een systeem of iets achter zit)
Vind het wel leuk dat er een hoop updates uitkomen tot nu toe , het is natuurlijk wel achter de feiten aanlopen kwa decelopment in de f1 .
Zo hebben we nu de ferrari spiegels wel maar niet de nieuwe van redbull, en ook iets better geluid in de ferrari motoren naar mijn gevoel maar de honda is nog geen eens half zo als hij hoort te klinken helaas want het is juist zon unieke
Zo hebben we nu de ferrari spiegels wel maar niet de nieuwe van redbull, en ook iets better geluid in de ferrari motoren naar mijn gevoel maar de honda is nog geen eens half zo als hij hoort te klinken helaas want het is juist zon unieke
Dat klopt ook. maar dan wordt ik door iedereen weg gereden XD haha, is ook niet zo'n fijn gevoelDerOllie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:11:
[...]
Ik merk soms ook bij stapjes van 1 verschil, maar denk dat het ook een kwestie van oefenen is. En daarnaast dat je met een toro rosso niet de top 7 haalt is gezien de prestaties in het echt ook wel zo realistisch.
Development gaat zo snel deze game , ik heb 2 seizoenen gereden en ben met torro rosso 2e overal kwa perfomance beetje onrealistisch alleen dat je geen contracten krijgt aangebode van redbull etc .tillietom schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:27:
[...]
Dat klopt ook. maar dan wordt ik door iedereen weg gereden XD haha, is ook niet zo'n fijn gevoel
Je kunt wel zelf onderhandelen maarja
Voor de consolegamers én twijfelaars onder ons: bol.com heeft F1 2018 als 'bulkkorting' voor €44. Tijd voor mij om ook eens te upgraden naar dit seizoen
Alles staat uit , behalve anti lock brackes in monaco , dat is gewoon een zwak circuit nog voor mijVerwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:47:
@glydoscoop Je assists uitzetten misschien?
Mijzelf voorgenomen F1 2018 niet te kopen vanwege de bugs in 2017 en de matige support (na een paar maanden al geen updates meer). De cracked versie laatst gespeeld om uit te proberen en na een paar uurtjes spelen toch gekocht
. Vind online wel leuk (behalve de rammers).
Nu heb ik een vraagje: het lukt mij niet om tijdens een race het menu op te roepen waarbij je wat stats op kan vragen zoals 'driver front', 'pit information' en dat soort dingen. Heb naar m'n bindings gekeken maar kom er maar niet achter welke knop het is (loopt van knop 1 tot en met 20 (ik heb een stuurtje) dus gaat nogal lastig).
Iemand enig idee?
Nu heb ik een vraagje: het lukt mij niet om tijdens een race het menu op te roepen waarbij je wat stats op kan vragen zoals 'driver front', 'pit information' en dat soort dingen. Heb naar m'n bindings gekeken maar kom er maar niet achter welke knop het is (loopt van knop 1 tot en met 20 (ik heb een stuurtje) dus gaat nogal lastig).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
ik heb nu ook F1 2018 voor op de pc. Heb alle graphics op extra high staan en motion blur uit.
maar toch vind ik het er maar ene beetje vaagjes/blurry uitzien. ik had echt gedacht een crisply clear beeld te krijgen. zijn er bepaalde settings die ik moet aanpassen??
draai op een 1080 gtx. 144 hz scherm.
maar toch vind ik het er maar ene beetje vaagjes/blurry uitzien. ik had echt gedacht een crisply clear beeld te krijgen. zijn er bepaalde settings die ik moet aanpassen??
draai op een 1080 gtx. 144 hz scherm.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Geen idee of meer mensen hier last van hebben.
Ik doe nu 50% race carriere, en vandaag op Bahrein kon ik 80% van de race in rich fuel mix blijven rijden. Door te liften in de bochten kon ik hem van 0.90 naar 1.20 krijgen en daarna niet meer onder de 1.00 gekomen. Lijkt me niet dat dit de bedoeling is of wel?
Ik doe nu 50% race carriere, en vandaag op Bahrein kon ik 80% van de race in rich fuel mix blijven rijden. Door te liften in de bochten kon ik hem van 0.90 naar 1.20 krijgen en daarna niet meer onder de 1.00 gekomen. Lijkt me niet dat dit de bedoeling is of wel?
Gebeurt vaker, heb hetzelfde in career gehad met 50% races. Geen idee of het aan de settings ligt van de AI, maar gisteren een full race Red Bull Ring gedaan, toen kon het toch echt niet. Was echt managen. Beide op 80AI.
Iemand tips om de fuel mix en ERS handmatig te beheren? Alleen de fuel mix te veranderen valt goed mee, maar die ERS... Ik race met een stuurtje en vind het echt teveel knopjes induwen om een zo snel mogelijke tijden neer te zetten. Ik weet dat je het op auto kunt zetten maar het is trager dan het handmatig te doen...
Hmm... Als je op fuel mix staat en je doet pijltje omhoog staat die gelijk op ERS en andersom. Maar ik ga ervan uit dat je dit zelf ook wel had ontdekt.
Het is inderdaad een stuk lastiger geworden
Yay, 1.10 is uit: https://store.steampowered.com/news/?appids=737800
285,3MB bij mij.
Sowieso het combineren van deze 2 gaat mij nog niet helemaal goed af.
285,3MB bij mij.
Lijkt wel alsof ze nu meer updates uitbrengen dan vorig jaar.Hi all,
Patch 1.10 is now out on Steam - and you can find the notes below\;
- Players will no longer be incorrectly overtaken under the Safety Car when they have high engine or gearbox wear.
- Fixed an issue that caused AI drivers with a puncture to not pit.
- Numerous improvements to the Interviews with Claire.
- Co commentator commentary should now always play correctly.
- Fixed an issue with the track rubbering in and marbles not working.
- Players will no longer be able to select reverse gear while driving forwards.
- Updated the Power Unit & Gearbox Management tutorial audio in German to correctly reflect the 2018 rules.
- Fixed players occasionally getting stuck waiting for players in Multiplayer when loading in to OSQ.
Ik heb ook alles handmatig aan staan. Alle assists uit staan, en ERS doe ik automatisch. Ik heb 2 buttons op m'n Logitech Driving Force GT zitten (aan de voorkant, twee knoppen die boven het logo: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1232713550.jpeg) en daarmee kan ik m'n ERS aanpassen. Linker voor lager zetten. Rechter voor hoger zetten. Is alleen nog pielen met het brandstofverbruik..Boatje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:37:
Iemand tips om de fuel mix en ERS handmatig te beheren? Alleen de fuel mix te veranderen valt goed mee, maar die ERS... Ik race met een stuurtje en vind het echt teveel knopjes induwen om een zo snel mogelijke tijden neer te zetten. Ik weet dat je het op auto kunt zetten maar het is trager dan het handmatig te doen...

[ Voor 35% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-10-2018 18:51 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Yep, maar ik vind het idd veel lastiger. Van een recht stuk maar low speed corners: 2 x pijltje naar links, 1x boven, 3 x naar links. En dat terwijl je uw rempunt zoekt...Skinnyice schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:39:
Hmm... Als je op fuel mix staat en je doet pijltje omhoog staat die gelijk op ERS en andersom. Maar ik ga ervan uit dat je dit zelf ook wel had ontdekt.

ook maar eens gekocht voor de pc (was F1 2016 nu wel beu
). Maarrrrrrr...... Waarom ziet het er zo matig uit?? 
Resolutie 2560*1080
Graphics alles op ultra
Nvidia driver meest recente versie: 411.70
Maar het is totaal niet scherp en op de halo zitten bijvoorbeeld ook rare artifacts/schaduwen.
Bij 2016 geen enkel probleem mee gehad en die zag er met dezelfde settings stuk beter/mooier uit.
Ook tijdens de race zijn de overige wagens voor je dan niet scherp en kartelig. Is niet echt fijn racen zo.
Heb in de settings ook maar 2 anti aliasing settings. Meer mensen waar de game er niet scherp/mooi uit ziet op pc?
Voorbeeld (zie de bovenkant halo):
Resolutie 2560*1080
Graphics alles op ultra
Maar het is totaal niet scherp en op de halo zitten bijvoorbeeld ook rare artifacts/schaduwen.
Bij 2016 geen enkel probleem mee gehad en die zag er met dezelfde settings stuk beter/mooier uit.
Ook tijdens de race zijn de overige wagens voor je dan niet scherp en kartelig. Is niet echt fijn racen zo.
Heb in de settings ook maar 2 anti aliasing settings. Meer mensen waar de game er niet scherp/mooi uit ziet op pc?

Ik heb ook alles op maxed out, wel op 1080p icm GTX1070, en ik vind de graphics er imo ook niet goed uit zien, het lijkt allemaal zo blurry etc. ik zat ook al te zoeken of er ergens verborgen instellingen waren maar helaas... vind het tegenvallen.Paulus07 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:11:
ook maar eens gekocht voor de pc (was F1 2016 nu wel beu). Maarrrrrrr...... Waarom ziet het er zo matig uit??
Resolutie 2560*1080
Graphics alles op ultra
[Afbeelding]
Ik vind het wel mooi.
K heb ook Ultra staan 1920*1080, GTX 1050ti icm i5-6500.
Het is allemaal wat rauwer, maar voor mij voelt alles juist wel realistischer, ik heb geen problemen met rare graphics zoals hierboven op de halo.
K heb ook Ultra staan 1920*1080, GTX 1050ti icm i5-6500.
Het is allemaal wat rauwer, maar voor mij voelt alles juist wel realistischer, ik heb geen problemen met rare graphics zoals hierboven op de halo.