Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:05

Algemene informatie

Cover F1 2018 PS4
Ontwikkelaar: Codemasters Birmingham
Platforms: PC, Xbox One & Playstation 4
Release-datum: 24 augustus 2018

Systeemvereisten

Minimale systeemvereisten
CPU: Intel Core i3 2130 or AMD FX 4300
CPU SPEED: Info
RAM: 8 GB
VIDEO CARD: Nvidia GT 640 or AMD HD 7750
SOUND CARD: DirectX Compatible Soundcard
FREE DISK SPACE: 50 GB

Aanbevolen systeemvereisten
CPU: Intel Core i5 8600K or AMD Ryzen 5 2600X
CPU SPEED: Info
RAM: 8 GB
VIDEO CARD: Nvidia GTX 1060 or AMD RX 580
SOUND CARD: DirectX Compatible Soundcard
FREE DISK SPACE: 50 GB

Info Gameplay

F1 2018 | MAKE HEADLINES | Charles Leclerc Monaco Gameplay

F1 2018 | MAKE HEADLINES | HEADLINE EDITION | Preorder Classic Car Reveal

F1 2018 | MAKE HEADLINES | Paul Ricard Reveal

F1 2018 | Making Headlines | Career Developer Diary 1

F1 2018 | Making Headlines | Car Research & Development System | Developer Diary 2

18 minuten aan gameplay-beelden van de carrière-modus

Overige topics

Racing Leagues
Binnen de GoT-community worden na de launch diverse competitive racing-leagues opgestart en georganiseerd. In deze leagues kun je tegen mede-tweakers racen, wat een betere ervaring is dan de open online lobby's. :+ Voor F1 2018 zijn natuurlijk nog geen leagues aangemaakt. Wél is het aan te raden om de topics van de leagues 2017 te bekijken. Hierin kun je de deelnemers, tijden, settings en nog veel meer bekijken:
[PS4] F1 2017 GoT Racing League
[PC] F1 2017 GoT Racing

Racing Setups
Natuurlijk is de race-ervaring niet compleet zonder een volledige racing-setup. Voor het aanschaffen, discussiëren en instellingen van deze racing setups, zie de volgende topics:
Racesturen, servo's en pedalen
Het grote 'show je race-rig' topic

[ Voor 25% gewijzigd door Maurice079 op 26-07-2018 21:12 . Reden: Toevoegen info en links naar topics ]

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
Ik zag dat er nog geen topic was voor de F1-game van 2018. Ik heb nauwelijks ervaring met start-posts, dus mocht men zich geroepen voelen deze uit te willen breiden: stuur me even een berichtje. Dan voeg ik je toe als mede-auteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Heel veel zin in deze game. Ben vooral benieuwd naar de uitgebreide career modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik kijk er ook naar uit.

F1 2017 speel ik veel. De save during race feature, waardeer ik enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43
Erg veel zin in ook!
Heb nu nog F1 2016 op PS4 en wil toch wel graag met het nieuwe roster aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Voordat die uitkomt ga ik ook nog even kijken naar een leuke race setup. Iemand nog een beetje betaalbare aanraders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
the_virus26 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:10:
Voordat die uitkomt ga ik ook nog even kijken naar een leuke race setup. Iemand nog een beetje betaalbare aanraders :)
Wat is betaalbaar? En op welk systeem ga je spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:01
Kan niet wachten! Speel zelf vooral career mode op de PC, maar hoop dat er stiekem een GoT league voor de PC komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
b.o.n.s schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Wat is betaalbaar? En op welk systeem ga je spelen?
Ik ga spelen op de ps4 en zat ergens te denken tot de 200 tot 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
the_virus26 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Ik ga spelen op de ps4 en zat ergens te denken tot de 200 tot 250 euro.
Dan zou een Thrustmaster T150 goeie optie kunnen zijn.
Als je toch het geld kan missen, kies dan de T300 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
b.o.n.s schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:48:
[...]

Dan zou een Thrustmaster T150 goeie optie kunnen zijn.
Als je toch het geld kan missen, kies dan de T300 _/-\o_
Thanks ik ga er even naar kijken😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Onlangs is de volledige lijst bekendgemaakt van alle classic cars die er zullen zijn in F1 2018.
http://blog.codemasters.c...-of-f1-2018-classic-cars/

Er staan er een paar mooie tussen en vooral de DLC-cars (brawnGP) lijken mij de leukste.
Wel jammer dat er geen enkele van de jaren 60 erbij komt.

De DLC-cars zijn eerst verkrijgbaar bij de "headline edition" (release versie) en na 60 dagen als koopbare DLC.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Super vet! In career kan je eind van het seizoen op verschillende gebieden door regel veranderingen flink de boot missen:

https://www.autosport.com...ve-career-rules-shake-ups

Hier nog wat extra info: https://www.redbull.com/int-en/f1-2018-codemasters-interview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
@Verwijderd heeft het hierboven al uitgelegd, maar Codemasters heeft er vandaag ook een video over vrijgegeven. Hierin wordt uitgebreid uitgelegd wat er allemaal veranderd. Mijn inziens allemaal ontzettend toffe functies! Zijn goed bezig daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Heb er zin in, na de vakantie meteen aan de slag. Hopelijk zijn de gfx opgepoetst en hdr

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:51
Preorder uitstaan heel erg veel zin in! Ben benieuwd hoe het racen met de halo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
2 pre-orders gedaan voor beide race sims. Zo jammer dat er nog geen VR mogelijkheid is. In PC en PC2 is dat zo gaaf racen met en tegen elkaar online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
En we hebben 18 minuten aan gameplay van de career mode! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Maurice079 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:11:
En we hebben 18 minuten aan gameplay van de career mode! *O*

[video]
Deel 2 is nu ook online en daarin zie je hoe de AI in de race is. Het lijkt stukken beter te zijn dan 2017, hierdoor alleen maar zin gekregen om het te spelen :)

Heb hem afgelopen week alvast besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
De steelbook versies zijn ook weer aangekondigd.
In België en Nederland krijg je een steelbook versie wanneer je de game bij Game Mania koopt.
Hiervoor zijn er dan wel geen aangepaste cover art versies.
Er zal van de steelbook versie maar één variant zijn, met op de voorkant:
v.l.n.r.: Sergio Perez, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Fernando Alonso en Romain Grosjean.

Krijg je zelfs gratis erbij bij Game Mania, of dat is toch alvast zo voor België.

Linkje: http://blog.codemasters.com/f1/07/f1-2018-steelbook/

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heb de game online gepre-orderd voor 30 euro, kan na het zien van de career video niet wachten om te beginnen. Ze hebben de boel weer flink verbeterd en vernieuwd,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techprice
G_Dragon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:29:
Heb de game online gepre-orderd voor 30 euro, kan na het zien van de career video niet wachten om te beginnen. Ze hebben de boel weer flink verbeterd en vernieuwd,
Amai € 30, waar heb je dat gevonden? Moet het ook nog pre-orderen.

Officiële gameplay trailer is gereleased:

Heel wat dingen hieruit op te maken:
  • Bij de contract onderhandelingen kan je zelf aangeven welke positie je verwacht te kwalificeren/eindigen bij de race. Je kan ook zeggen of je eerste rijder, tweede rijder of equal status wilt krijgen.
    Je kan ook een "team goal" instellen.
    Daarnaast kan je ook nog eens laten blijken welke "perks" je wil dat het team heeft.
    Al dit draagt bij tot de waarde van jouw contract, en dit moet (hoogstwaarschijnlijk) lager zijn dat wat jij waard bent.
  • In de gametip rechtsboven linksboven staat ook dat de verandering van team ingaat vanaf volgend raceweekend. Waarschijnlijk zijn mid-season veranderingen van team dus ook weer mogelijk.
  • Je kan, zoals we al wisten, zelf je tweede rivaal kiezen en hoe beter die is, hoe meer respect dat je daarvoor verdient. Er zijn dus ook "respectpunten".
  • Online is er nu een zogenaamde "ranked lobby". Daarin kan je telkens een vote doen voor het volgende circuit. In deze ranked lobby kan je ranks bereiken zoals silver.
  • Online zijn er ook weer levels met xp. Hangt er waarschijnlijk vanaf hoe goed je het doet en hoeveel je rijdt.
  • Introductie van safety rating was al gekend. Deze verschillende rating gaan zeker al van C tot en met S, met S zijnde het meest veilig. Mogelijks gaat het ook nog verder naar beneden.
Dit is alles wat ik zelf kon uitvogelen door naar deze video te kijken.

Trouwens: Heeft iemand een idee wat de witte balk met "D" en de gele balk met "H" willen zeggen? (op het stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Techprice schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Amai € 30, waar heb je dat gevonden? Moet het ook nog pre-orderen.

Officiële gameplay trailer is gereleased:
[video]

Heel wat dingen hieruit op te maken:
  • Bij de contract onderhandelingen kan je zelf aangeven welke positie je verwacht te kwalificeren/eindigen bij de race. Je kan ook zeggen of je eerste rijder, tweede rijder of equal status wilt krijgen.
    Je kan ook een "team goal" instellen.
    Daarnaast kan je ook nog eens laten blijken welke "perks" je wil dat het team heeft.
    Al dit draagt bij tot de waarde van jouw contract, en dit moet (hoogstwaarschijnlijk) lager zijn dat wat jij waard bent.
  • In de gametip rechtsboven linksboven staat ook dat de verandering van team ingaat vanaf volgend raceweekend. Waarschijnlijk zijn mid-season veranderingen van team dus ook weer mogelijk.
  • Je kan, zoals we al wisten, zelf je tweede rivaal kiezen en hoe beter die is, hoe meer respect dat je daarvoor verdient. Er zijn dus ook "respectpunten".
  • Online is er nu een zogenaamde "ranked lobby". Daarin kan je telkens een vote doen voor het volgende circuit. In deze ranked lobby kan je ranks bereiken zoals silver.
  • Online zijn er ook weer levels met xp. Hangt er waarschijnlijk vanaf hoe goed je het doet en hoeveel je rijdt.
  • Introductie van safety rating was al gekend. Deze verschillende rating gaan zeker al van C tot en met S, met S zijnde het meest veilig. Mogelijks gaat het ook nog verder naar beneden.
Dit is alles wat ik zelf kon uitvogelen door naar deze video te kijken.

Trouwens: Heeft iemand een idee wat de witte balk met "D" en de gele balk met "H" willen zeggen? (op het stuur)
Ik heb toen de game echt net te pre-orderen was , de game gekocht via mexico. Kijk anders even op xbox-store checker, daar koop ik vaak games goedkoop.

Er zijn op dit forum of de website zelf wel handleidingen te vinden,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
G_Dragon schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:05:
[...]

Ik heb toen de game echt net te pre-orderen was , de game gekocht via mexico. Kijk anders even op xbox-store checker, daar koop ik vaak games goedkoop.

Er zijn op dit forum of de website zelf wel handleidingen te vinden,
Handig, lijkt me een goede website daarvoor.

Maar ik ga F1 2018 kopen voor PC, F1 2017 heb ik namelijk al op Xbox en nu ik een deftige game pc heb gemaakt ga ik hem ook gebruiken. De PC versie is ook gemakkelijker in gebruik als je de live data wilt gebruiken.

Natuurlijk was ik bijna vergeten dat Kinguin ook bestaat.
Daar is het ook € 31 zag ik net.
Toch ga ik het voor de volledige € 45 kopen, want ik heb de traditie om de "box edition" te kopen. Ik ben de box f1 games eigenlijk aan het verzamelen. Heb ze nu al allemaal sinds 2010.

Ik dacht dat je de game misschien voor € 30 euro als boxed edition had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Techprice schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:48:
[...]

Handig, lijkt me een goede website daarvoor.

Maar ik ga F1 2018 kopen voor PC, F1 2017 heb ik namelijk al op Xbox en nu ik een deftige game pc heb gemaakt ga ik hem ook gebruiken. De PC versie is ook gemakkelijker in gebruik als je de live data wilt gebruiken.

Natuurlijk was ik bijna vergeten dat Kinguin ook bestaat.
Daar is het ook € 31 zag ik net.
Toch ga ik het voor de volledige € 45 kopen, want ik heb de traditie om de "box edition" te kopen. Ik ben de box f1 games eigenlijk aan het verzamelen. Heb ze nu al allemaal sinds 2010.

Ik dacht dat je de game misschien voor € 30 euro als boxed edition had gekocht.
Is zeker een handige website, heb nu al 3 games ( Kingdom Hearts 3 , Red Dead Redemption special edition en F1 2018 ) gekocht voor ongeveer 30 euro per stuk. Super dat ik je toch heb kunnen helpen herinneren dat er zoiets als kingpuin bestaat :P.

Heb je veel seizoenen gereden in de vorige games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005

Hoogie2004

Whohooooo

Techprice schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:39:

Dit blijft een van de vervelendste dingen in de Career mode... Ik wil juist het seizoen afmaken bij mijn team :(

Heb wel weer zin in deze game.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
G_Dragon schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:38:
[...]

Is zeker een handige website, heb nu al 3 games ( Kingdom Hearts 3 , Red Dead Redemption special edition en F1 2018 ) gekocht voor ongeveer 30 euro per stuk. Super dat ik je toch heb kunnen helpen herinneren dat er zoiets als kingpuin bestaat :P.

Heb je veel seizoenen gereden in de vorige games?
2010: Bijna 3 seizoenen un career mode denk ik. Veel online gereden.
2011: heb ik achteraf pas gekocht, maar 2 racen gedaan in career
2012: Ook 3 seizoenen gereden. Als ik het mij goed herinner; Caterham - Force India - Ferrari -RedBull
2013: 2 seizoenen, was aan mijn 3 seizoen net begonnen. Sauber - Lotus - Ferrari
Wel veel online gereden.
2014: Maar 2 seizoenen gereden. Marussia - Force India
Heel veel online gereden
2015: Ook achteraf pas gekocht. Geen Carrera mode, en ben ook niet meer begonnen aan die "PRO" mode
2016: 3 en een half seizoen: McLaren - Haas - Mercedes Redelijk wat online
2017: 3 volledige seizoenen gedaan: Renault - RedBull Veel online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:49
Ik kijk wel uit naar deze game. Ik twijfel nog of ik hem voor PS4 of PC ga halen. Moet zeggen dat ik recentelijk steeds vaker op de console game. Er zitten niet echt grote verschillen tussen die versies, toch? En qua online leagues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Een video waarin je de AI wat meer aan het werk ziet (difficulty 100). 5 rondjes op Spa.
Het ziet er allemaal wel erg vet uit. Kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:01
Dit zal mijn eerste race game worden. Ben echt benieuwd! Video's zien er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
Vroeger F1 veel gespeeld op de ps1/2 toen nog met Schumacher, Coulthard etc....
Aangezien ik behoorlijk uitgekeken raak op de hedendaagse shooters (COD black ops, CS GO, BF etc, ) ben ik toch van plan om weer een race game aan te schaffen.

Het gene wat mij getriggerd heeft was toen ik op een festival de E-battle van Formule 1 ging proberen. Wat een gave ervaring was dat! Ik was gelijk hooked.

Ik denk dat ik dus ook F1 2018 ga aanschaffen, met daarbij een Thrustmaster T300. Daarnaast ook van plan om een playseat (zittende, niet liggende) aan te schaffen of juist zelf ééntje bouwen. Hier moet ik mij eerst in verdiepen!

Al met al ziet F1 2018 er gaaf uit :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:37

Oxigeon

En zo is dat!

Ik moet ook bekennen dat ik de versie van dit jaar niet heb aangeraakt om de career. Hier zaten in het begin flink wat onderdelen in wat niet fatsoenlijk werkten wat betreft de motor onderdelen enzo. Daarom veel online gespeeld.

Gisteren dan maar verder gegaan aan seizoen 1 waar ik in het begin gebleven was.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-09 18:05
Had zelf alleen F1 2013 gekocht. Toen wat jaartjes later via een ''omweg'' F1 2016 geprobeerd.. Vond het niet echt wat qua physics. Nu op kinguin F1 2018 pre-order gedaan. Ben benieuwd wat ik van deze game vind.

Maybe een stomme vraag: Zal hier ook CO-OP in zitten als F1 2013 bijv?

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kan een coop kampioenschap doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Heb ondertussen gevonden wat de gele "H" en witte "D" zijn die op het stuur staan. Dit heeft te maken met het ERS systeem en staat voor "Harvest" en "Deployment".

Ik weet wel nog steeds niet exact wat het nu doet, of wat het wil aanduiden. Mogelijks duidt het aan hoeveel van de ronde ERS werd geharvest en hoeveel van de ronde er werd gedployed. Indien iemand het wel weet, laat het maar weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Techprice schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:31:
Heb ondertussen gevonden wat de gele "H" en witte "D" zijn die op het stuur staan. Dit heeft te maken met het ERS systeem en staat voor "Harvest" en "Deployment".

Ik weet wel nog steeds niet exact wat het nu doet, of wat het wil aanduiden. Mogelijks duidt het aan hoeveel van de ronde ERS werd geharvest en hoeveel van de ronde er werd gedployed. Indien iemand het wel weet, laat het maar weten.
Een deel van de systemen van de MGU zijn gelimiteerd in de hoeveelheid energie die ze mogen gebruiken / opslaan. Volgens mij slaan die 2 metertjes dus op het opwekken / verbruiken volgens onderstaande regels:
- A maximum of 4MJ per lap can be transferred from the ES to the MGU-K (and then in turn to the drivetrain).
- A maximum of 2MJ per lap can be transferred from the MGU-K to the ES.
- An unlimited amount of energy can be transferred between the MGU-H and the ES and/or MGU-K.

De blauwe balk boven de 2 balkjes die je noemt, is volgens mij de state-of-charge van de batterij (ES).

Als je het precies wilt weten, mag je de F1 reglementen nakijken: https://www.formula1.com/...s/Power_Unit_and_ERS.html
Of in het PDF document van de Technical Regulations die hier te vinden zijn:
https://www.fia.com/regulation/category/110 (artikel 5 gaat over de Power Unit)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-08-2018 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:55
Gameplay van Sim Racing Paddock. 25% Race, in de regen, 80% AI.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:52
Techprice schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:31:

Correct. In career mode zit in practice ook ers deployment oefening. Heel moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Techprice schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

2010: Bijna 3 seizoenen un career mode denk ik. Veel online gereden.
2011: heb ik achteraf pas gekocht, maar 2 racen gedaan in career
2012: Ook 3 seizoenen gereden. Als ik het mij goed herinner; Caterham - Force India - Ferrari -RedBull
2013: 2 seizoenen, was aan mijn 3 seizoen net begonnen. Sauber - Lotus - Ferrari
Wel veel online gereden.
2014: Maar 2 seizoenen gereden. Marussia - Force India
Heel veel online gereden
2015: Ook achteraf pas gekocht. Geen Carrera mode, en ben ook niet meer begonnen aan die "PRO" mode
2016: 3 en een half seizoen: McLaren - Haas - Mercedes Redelijk wat online
2017: 3 volledige seizoenen gedaan: Renault - RedBull Veel online
Dat is best netjes, ik heb eigelijk vanaf 2012 alleen nog maar voor Red Bull gereden.
Zit te twijfelen om in 2018 als een ander team te gaan beginnen.

De online functie heb ik 3 keer gebruikt? Heb het daar niet zo op, doe mij maar Single Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensen89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09-2022
Zin in de nieuwe game maar dat komt vooral omdat ik veel aan competitief league racen doe en meer dan 600 uur in F1 2017 heb gestopt. Daarnaast gaat mijn hele YT kanaal over F1 games dus verder gaan met een nieuwe game is wel zo fijn. Nu hopen dat ik het spel nog net iets eerder dan release dag krijg zodat ik eerder videos kan uploaden.

Als de multiplayer bugs zijn opgelost en de SC kan worden ingezet in league races ben ik al dik tevreden!

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:52

[ Voor 52% gewijzigd door Stancke op 03-08-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Jensen89 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:48:
Zin in de nieuwe game maar dat komt vooral omdat ik veel aan competitief league racen doe en meer dan 600 uur in F1 2017 heb gestopt. Daarnaast gaat mijn hele YT kanaal over F1 games dus verder gaan met een nieuwe game is wel zo fijn. Nu hopen dat ik het spel nog net iets eerder dan release dag krijg zodat ik eerder videos kan uploaden.

Als de multiplayer bugs zijn opgelost en de SC kan worden ingezet in league races ben ik al dik tevreden!
Ja laten ons hopen dat de SC is gefixt. Zelfs in singleplayer werkte die niet altijd goed. Heb 1 week na release een hele waslijst aan SC glitches in singleplayer op het Codesmasters forum gepost. Hopelijk hebben ze daar iets mee gedaan. Daardoor heb ik mijn Career moeten herstarten, ik was al 5 racen ver toen.

Voor wie geïnteresseerd is: UDP blijft beschikbaar in F1 2018.
Voor de packetstructure ga je nu uit 2 modi kunnen kiezen; een compatibiliteitsmodus (die dezelfde structuur heeft als in '17) en een rework modus.
Het packet gaat in de rework in meerdere "subpakketten" worden verstuurd, zodat ze meer informatie kunnen doorgeven. De oude structuur zal dus ook blijven werken in compatibiliteitsmodus.
De volledige details van de inhoud van de structuur is nog niet bekend gemaakt, maar men verwacht dat dit oftewel volgende week ofwel binnen 2 weken gaat gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wnRdt0z8MJD7xHQsVAotB7LY/full.png?nohitcount=1
Ik ga zelf ook iets ontwikkelen voor F1 2018 en kwam dit nieuws tegen, dus deel ik dat met jullie maar al te graag.
Het is ook heel handige informatie voor wie op dit moment de data van '17 gebruikt om iets aan te sturen, zoals een displaytje of voor wie ook iets gaat ontwikkelen voor de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Kan niet wachten totdat deze game uitkomt.

Zit nog te twijfelen over een aantal dingen;

Welk platform, PS4 of PC. En om samen met F1 2018 toch maar eens een stuurtje aan te schaffen, alleen heb gigantisch weinig ruimte om het allemaal uit te stallen..., krijg week na de release 3 weken vakantie dus mooi tijd om daar wat tijd in te verdoen :-)

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 10:07
Jordy8 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Deel 2 is nu ook online en daarin zie je hoe de AI in de race is. Het lijkt stukken beter te zijn dan 2017, hierdoor alleen maar zin gekregen om het te spelen :)

Heb hem afgelopen week alvast besteld.
Oeh, ik ben vooral benieuwd naar de AI inderdaad (dat het grafische op de xbox one x flink verbeterd is dat weten we allemaal al haha). Hoe vaak ik het wel niet gehad heb met een inhaalrace dat ik vloeiend door de bocht ga en er ineens een bot tegen mij aan knalt via de zijkant, gewoon omdat het kan.

Ik speel F1 2017 nog regelmatig met vrienden en familie online via de xbox one x en de kwalificaties lukken mij simpelweg nooit. Hierdoor moet je dus wel van achter naar voor rijden en dat is niet echt een probleem wanneer je zeer laat voor de bocht remt, maar als je dan in de bocht ineens via de zijkant gebeukt wordt sta je wederom achterin het veld. Het mooiste van dit alles is dan ook nog dat ik regelmatig een waarschuwing krijg :D Voor mij is dus de AI een flinke domper van F1 2017 en ben dan ook zeer benieuwd naar de AI van F1 2018 :D

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 07-08-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

LopendeVogel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:42:
[...]

Oeh, ik ben vooral benieuwd naar de AI inderdaad (dat het grafische op de xbox one x flink verbeterd is dat weten we allemaal al haha). Hoe vaak ik het wel niet gehad heb met een inhaalrace dat ik vloeiend door de bocht ga en er ineens een bot tegen mij aan knalt via de zijkant, gewoon omdat het kan.

Ik speel F1 2017 nog regelmatig met vrienden en familie online via de xbox one x en de kwalificaties lukken mij simpelweg nooit. Hierdoor moet je dus wel van achter naar voor rijden en dat is niet echt een probleem wanneer je zeer laat voor de bocht remt, maar als je dan in de bocht ineens via de zijkant gebeukt wordt sta je wederom achterin het veld. Het mooiste van dit alles is dan ook nog dat ik regelmatig een waarschuwing krijg :D Voor mij is dus de AI een flinke domper van F1 2017 en ben dan ook zeer benieuwd naar de AI van F1 2018 :D
De AI mag inderdaad nog wel een stukje beter, ik heb er dan niet zoveel last van zoals jij het hierboven beschrijft. Ik had zondagavond wel zo'n situatie toen ik met een maat van mij samen online ging racen tegen bots, wij stonden 1ste & 2e. Bij de start worden Vettel en wij er in de eerste bocht afgetikt door Alonso en die rijdt zo vrolijk verder .. >:)

Vermaak me nog dagelijks met F1 2017 en zit te denken om na 5 games voor Red Bull te hebben gereden nu is een keer voor Haas te gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
G_Dragon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

De AI mag inderdaad nog wel een stukje beter, ik heb er dan niet zoveel last van zoals jij het hierboven beschrijft. Ik had zondagavond wel zo'n situatie toen ik met een maat van mij samen online ging racen tegen bots, wij stonden 1ste & 2e. Bij de start worden Vettel en wij er in de eerste bocht afgetikt door Alonso en die rijdt zo vrolijk verder .. >:)

Vermaak me nog dagelijks met F1 2017 en zit te denken om na 5 games voor Red Bull te hebben gereden nu is een keer voor Haas te gaan rijden :)
Haha ja dat je gebeukt wordt door Alonso is dan nog vervelender, bij mij is het opvallend genoeg veelal Grosjean (ook andere die mij beuken hoor, maar Grosjean valt wel op).
Het zijn vooral de langere en snelle bochten waar ik gewoon mijn perfecte lijn rij (veelal de binnenkant, ligt aan het uitkomen) en ze vanaf de buitenkant vol naar binnen insturen, ja daar ga je dan.
Dit geeft mij dus het idee dat de AI in F1 2017 vrijwel standaard dezelfde lijnen rijden, rij jij toevallig halverwege de lijn van de AI dan ben je de sjaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

LopendeVogel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Haha ja dat je gebeukt wordt door Alonso is dan nog vervelender, bij mij is het opvallend genoeg veelal Grosjean (ook andere die mij beuken hoor, maar Grosjean valt wel op).
Het zijn vooral de langere en snelle bochten waar ik gewoon mijn perfecte lijn rij (veelal de binnenkant, ligt aan het uitkomen) en ze vanaf de buitenkant vol naar binnen insturen, ja daar ga je dan.
Dit geeft mij dus het idee dat de AI in F1 2017 vrijwel standaard dezelfde lijnen rijden, rij jij toevallig halverwege de lijn van de AI dan ben je de sjaak.
De AI blijft vrijwel zeker strak de ideale lijn rijden, ik heb ooit meegemaakt dat ik de laatste bocht voor start uitkwam en iemand via rechts inhaalde en die toen bedacht dat die de pit in moest en dacht dat die dwars door me heen kon.

Verder niet vaak meegemaakt naast de vele gevechten die ik heb gehad met coureurs 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:31
G_Dragon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:02:
[...]

De AI blijft vrijwel zeker strak de ideale lijn rijden, ik heb ooit meegemaakt dat ik de laatste bocht voor start uitkwam en iemand via rechts inhaalde en die toen bedacht dat die de pit in moest en dacht dat die dwars door me heen kon.

Verder niet vaak meegemaakt naast de vele gevechten die ik heb gehad met coureurs 8)
"Door het opspattende water kon ik nauwelijks nog iets zien en moest ik heel voorzichtig te werk gaan. Gelukkig reed ik in een Red Bull en kon ik goed meekomen voorin het veld. De AI had dat ook door en mijn voorligger begon een meer verdedigende lijn te rijden. In plaats van netjes de ideale lijn te volgen, ging hij een andere lijn rijden in een poging om mij te blokkeren. Dat was best wel indrukwekkend om te zien! Tegelijkertijd had ik echter ook nog wel een paar vreemde aanvaringen met de AI, waarbij ik van de baan werd geduwd of er echt geen ruimte werd gelaten. Het is nog te vroeg om te zeggen of dit misschien bewust is gedaan (als 'karakter' van de coureurs misschien?) of dat het verbeterpunten voor de AI kunnen zijn. Maar in ieder geval iets om in de gaten te houden."

https://www.budgetgaming.nl/columns/columns-424.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

rejer schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

"Door het opspattende water kon ik nauwelijks nog iets zien en moest ik heel voorzichtig te werk gaan. Gelukkig reed ik in een Red Bull en kon ik goed meekomen voorin het veld. De AI had dat ook door en mijn voorligger begon een meer verdedigende lijn te rijden. In plaats van netjes de ideale lijn te volgen, ging hij een andere lijn rijden in een poging om mij te blokkeren. Dat was best wel indrukwekkend om te zien! Tegelijkertijd had ik echter ook nog wel een paar vreemde aanvaringen met de AI, waarbij ik van de baan werd geduwd of er echt geen ruimte werd gelaten. Het is nog te vroeg om te zeggen of dit misschien bewust is gedaan (als 'karakter' van de coureurs misschien?) of dat het verbeterpunten voor de AI kunnen zijn. Maar in ieder geval iets om in de gaten te houden."

https://www.budgetgaming.nl/columns/columns-424.html
Ah Toppie, bedankt voor je bericht.
Dat klinkt al een stuk beter, natuurlijk eerst nog even ervaren.

Ik vind het trouwens wel lelijk dat ze de optie " Halo Uitschakelen " hebben toegevoegd, je speelt die game toch omdat het een simulator is? waarom zou je dan zoiets uit willen zetten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:13
De Halo uitschakelen is erg logisch juist. In het echte leven kijk je er zo omheen door de echte diepgang. Op een beeldscherm werkt dit anders en wordt je zicht aanzienlijk verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Aartstyle schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:35:
De Halo uitschakelen is erg logisch juist. In het echte leven kijk je er zo omheen door de echte diepgang. Op een beeldscherm werkt dit anders en wordt je zicht aanzienlijk verminderd.
Oh sorry voor de late reactie, had nooit een melding gekregen dat u had gereageerd.
Ik zie het meer als een soort easy mode in een simulator, die ik zelf niet zou gebruiken.
Wel fijn om te zien dat ze rekening houden met ze groep gamers die er niet mee kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens dit is misschien wat voor je game career met vrienden http://www.f1career.com/. Ik had verwacht dat het wel bij het nieuwe spel was gaan zitten maar niet dus. Wel een tip voor de makers haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
Hier de vierde developer diary.
Heel diepgaand in de physics van de game.
David Greco legt heel goed uit wat er is veranderd t.o.v. vorig jaar.
Het ziet ernaar uit dat het in dat opzicht veel verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Techprice schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:18:
Hier de vierde developer diary.
Heel diepgaand in de physics van de game.
David Greco legt heel goed uit wat er is veranderd t.o.v. vorig jaar.
Het ziet ernaar uit dat het in dat opzicht veel verbeterd is.
[video]
Heb er zin in, lijkt er inderdaad op dat er veel verbeterd is.
Gisteravond nog 3 uurtjes F1 2017 gedaan met een maat van me, even op niveau blijven voor 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 12:42
G_Dragon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:23:
[...]

Heb er zin in, lijkt er inderdaad op dat er veel verbeterd is.
Gisteravond nog 3 uurtjes F1 2017 gedaan met een maat van me, even op niveau blijven voor 2018.
Precies dit doe ik dus ook elke week 1 keer ,
Erger me dan vaak alleen dat er geen ers is en ik ingehaald wordt door kvyat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

glydoscoop schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:17:
[...]

Precies dit doe ik dus ook elke week 1 keer ,
Erger me dan vaak alleen dat er geen ers is en ik ingehaald wordt door kvyat
Elke week 1 keert 3 uurtjes of 1 race? :)
Ik probeer minimaal 1 race van 25% per avond te doen om in vorm te blijven.

Ja kan het soms best oneerlijk gaan in de race, ook hoe je soms van achter aangetikt kan worden en daardoor soms in een spin raakt terwijl je zelf voldoende afremt voor de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
G_Dragon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Elke week 1 keert 3 uurtjes of 1 race? :)
Ik probeer minimaal 1 race van 25% per avond te doen om in vorm te blijven.

Ja kan het soms best oneerlijk gaan in de race, ook hoe je soms van achter aangetikt kan worden en daardoor soms in een spin raakt terwijl je zelf voldoende afremt voor de bocht.
Elke week 3 uurtjes meestal 3/4 keer een race op 25% idd , jammer dat de AI niet echt in gevecht gaat . En je ziet ook bijna geen inhaalacties behalve op het rechte stuk met drs , en dan natuurlijk hamilton op stroll .

Rij zelf in season 8 van de carriere met redbull en riciardo haalt eigenlijk nooit iemand in . Kwa development zit ik op 2e beste auto onder mercedes , en Ai op 100% maar het is nu wel vervelend aan het worden dat de liveries en design zo veel verschillend van het echt net als de drivers enzo jammer dat ze geen kleine updates hebben uitgebracht , doormiddel van mods op de pc is alles mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

glydoscoop schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:27:
[...]

Elke week 3 uurtjes meestal 3/4 keer een race op 25% idd , jammer dat de AI niet echt in gevecht gaat . En je ziet ook bijna geen inhaalacties behalve op het rechte stuk met drs , en dan natuurlijk hamilton op stroll .

Rij zelf in season 8 van de carriere met redbull en riciardo haalt eigenlijk nooit iemand in . Kwa development zit ik op 2e beste auto onder mercedes , en Ai op 100% maar het is nu wel vervelend aan het worden dat de liveries en design zo veel verschillend van het echt net als de drivers enzo jammer dat ze geen kleine updates hebben uitgebracht , doormiddel van mods op de pc is alles mogelijk
3 uurtjes in de week is zeer netjes, je bent wel al een stuk verder dan mijn in de carreer ( seizoen 4. AI 80%).
Die missende inhaal acties hoop ik straks in F1 2018 wel te gaan zien, want dat zou ook voor meer crashes of verrassende situaties gaan zorgen.

Rij je altijd al onder Red Bull of heb je verschillende teams gereden? Zelf rij ik al sinds F1 2014 voor Red Bull & zit erover te denken om in 2018 voor Haas te gaan rijden, keertje wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga in 2018 zeker beginnen in de Haas, eens zien of ik het beter doe als Grosjean :+

De generale repetitie deze week in de career mode van 2017 was nog niet veelbelovend, een domme crash vanaf P6 op Barcelona, waarmee ik waardevolle punten weggooide voor Haas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
G_Dragon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

3 uurtjes in de week is zeer netjes, je bent wel al een stuk verder dan mijn in de carreer ( seizoen 4. AI 80%).
Die missende inhaal acties hoop ik straks in F1 2018 wel te gaan zien, want dat zou ook voor meer crashes of verrassende situaties gaan zorgen.

Rij je altijd al onder Red Bull of heb je verschillende teams gereden? Zelf rij ik al sinds F1 2014 voor Red Bull & zit erover te denken om in 2018 voor Haas te gaan rijden, keertje wat anders.
Ikzelf speel ook zo'n 6 uurtjes per week, maar dan niet enkel F1 2017. Ook nog wat Assetto Corsa ertussen gemengd. Ik hoop vooral dat ze met F1 2018 nog meer naar de simulatie kant gaan. AC is toch nog heel wat meer "serieus" qua simulatie. Daarnaast doet Codemasters het wel beter qua verhaallijn en alles rond het racen zelf.
Moet zeggen, AC houdt je ook goed scherp hoor ;) .

Heb net mijn 3e seizoen afgerond, maar ik doe ook wel elk practice programma en steeds een "short qualifying". Steeds ook een 50% race want 25% vind ik persoonlijk te kort om er strategisch iets van te maken.
Ben dit jaar bij Sauber gestart, 2 seizoenen er bij gereden maar moet zeggen dat de development in 2017 wel een pak trager ging dan in 2016. Dan maar eens overgeschakeld naar Force India in seizoen 3 omdat die hun auto toch wel wat hadden verbeterd. Op het eind van het seizoen stonden we 2e op de kaart. Heb er zelfs bijna kampioenschapje mee gewonnen.
Mijn AI staat op 106%. 110 is net iets te snel voor mij, dan kan ik niet mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@LopendeVogel @glydoscoop als ik naar deze video kijk vraag ik mij echt af waarom dit amper in mijn game voorgekomen is, heb wel is dat er eentje uitviel in een race. Maar zulke crashes? hopelijk is dat in 2018 een stuk anders

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uT0K1Er7qxE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
G_Dragon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

Ik ben begonnen bij Mclaren , toen na 1 seizoen naar torro rosso gegaan . Vervolgens naar haas 2 seizoenen en daarna redbull . Beetje leuke carreer dacht ik zo , wil alleen nu wel bij 1 team blijven wat langer om develompent te doen .

Vind soms alleen wel vervelend on alle practice programs te doen , op een hoop tracks is die fual managment gewoon vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

glydoscoop schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Ik ben begonnen bij Mclaren , toen na 1 seizoen naar torro rosso gegaan . Vervolgens naar haas 2 seizoenen en daarna redbull . Beetje leuke carreer dacht ik zo , wil alleen nu wel bij 1 team blijven wat langer om develompent te doen .

Vind soms alleen wel vervelend on alle practice programs te doen , op een hoop tracks is die fual managment gewoon vervelend
Kijk een afwisselende career in plaats van bij 1 team te blijven rijden zoals mij, welk team beviel jou het beste? Ik denk namelijk dat Haas wel de potentie heeft om kampioen te worden in F1 2018.

Heb zelf ook erg veel moeite met fual management en het tyre programma, sluit me daarom aan bij jou mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Rijden jullie hier allemaal met stuur of met een controller? Zit zelf nog heel erg in dubio wat te doen voor F1 2018.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glydoscoop
GAITii schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:23:
Rijden jullie hier allemaal met stuur of met een controller? Zit zelf nog heel erg in dubio wat te doen voor F1 2018.
Ik doe beide !
Ik heb een playseat challange met stuur etc , en af en toe controller als ik niet veel tijd heb . Moet zeggen dat beiden leuk is hoor ! Stuurtje iets leuker natuurlijk
G_Dragon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Kijk een afwisselende career in plaats van bij 1 team te blijven rijden zoals mij, welk team beviel jou het beste? Ik denk namelijk dat Haas wel de potentie heeft om kampioen te worden in F1 2018.

Heb zelf ook erg veel moeite met fual management en het tyre programma, sluit me daarom aan bij jou mening.
Ik denk dat ik f1 2018 lekker start bij torro rosso of force india ! ( mclaren misschien ook nog ) ik ben wel van de honda motor .. hopen dat de torro rosso ook echt zo klinkt als int echt ! En dat mclaren ook de nieuwe aero krijgt tot nu toe niet zoals in de fotage te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
Ik rijd met controller! Alle circuits zijn heel goed te doen, enige punt wat zeeeer lastig is met controller: de verdomde hairpin in Monaco >:)
Stuurtje etc. lijkt me zeer tof, maar vrees dat ik dan in eerste instantie heel veel aan snelheid moet inleveren. Daarnaast is het ook nog eens prijzig is. Neemt niet weg dat de ervaring een stuk leuker is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Controller, heb wel is getwijfeld over een playseat. Zie mezelf dat nog niet zo snel doen :)
glydoscoop schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:27:

[...]

Ik denk dat ik f1 2018 lekker start bij torro rosso of force india ! ( mclaren misschien ook nog ) ik ben wel van de honda motor .. hopen dat de torro rosso ook echt zo klinkt als int echt ! En dat mclaren ook de nieuwe aero krijgt tot nu toe niet zoals in de fotage te zien
Ah oke, nog wel een twijfel geval wie het van de twee zal gaan worden, ik denk dat we dit seizoen wel veel verschil zullen merken kwa teams vergeleken bij F1 2017.

[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 10-08-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Speel het zelf met stuur. F1 2016 altijd met controller gedaan, maar met een stuurtje vind ik het veel leuker. Voor F1 gebruik ik het thrustmaster F1 stuur, ook omdat daar wat meer knoppen op zitten om de fuel mix e.d. makkelijker in te stellen tijdens het rijden en voor 2018 de ers instellen.

In F1 2018 weet ik nog niet zo goed welk team ik ga kiezen. In 2017 begonnen met Sauber en 3 seizoenen gedaan, toen 2 seizoenen Mercedes, 1 seizoen Red Bull en huidig met Williams.

Aangezien de a.i. wel een stuk beter lijkt wil ik weer onderaan of in een middenmoot team beginnen. Volgens mij krijg je dan elke race veel gevechten, of in ieder geval meerdere auto's om je heen.

Nog maar 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
G_Dragon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:38:
@LopendeVogel @glydoscoop als ik naar deze video kijk vraag ik mij echt af waarom dit amper in mijn game voorgekomen is, heb wel is dat er eentje uitviel in een race. Maar zulke crashes? hopelijk is dat in 2018 een stuk anders

[video]
Ja.. hoewel ik echt opvallend door een AI gebeukt wordt valt t in de video nog wel mee.

Qua schade zijn het uiteraard wel dezelfde gevolgen, het ligt er ook aan wat je allemaal aan/uit zet in de settings natuurlijk. Indien alles ala Need For Speed gaat dan maakt een tikje niks uit, speel je het ''realistisch'' dan resulteert een tikje gelijk in hoofdpijn als je pech hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

LopendeVogel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:40:
[...]

Ja.. hoewel ik echt opvallend door een AI gebeukt wordt valt t in de video nog wel mee.

Qua schade zijn het uiteraard wel dezelfde gevolgen, het ligt er ook aan wat je allemaal aan/uit zet in de settings natuurlijk. Indien alles ala Need For Speed gaat dan maakt een tikje niks uit, speel je het ''realistisch'' dan resulteert een tikje gelijk in hoofdpijn als je pech hebt :D
Haha mooi gezegd, ik heb schade op realistisch staan. Wil thuis nog even kijken of er een instelling is waarbij je meer crashes kan krijgen , vind dat toch wel een stuk mooier dan als er niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Met stuur bij mij. Maar ik heb 2010 -2014 met controller gespeeld. Sinds 2016 naar stuur overgeschakeld want 2015 heb ik niet gespeeld.
Heb gisteren uitgetest of ik het ook nog steeds met controller kan. Het was echt wel moeilijk om het weer gewoon te worden, maar op Bahrein kon ik met AI op 85 toch nog goed mee. Ben het dus nog niet verleerd. Schakelen deed ik ook handmatig op controller, maar het moeilijkste met controller is ABS en TC uitschakelen.

Op stuur vind ik het toch iets gemakkelijker en ik zou het iedereen aanraden. Beginnen met een Thrustmaster TMX/150 of Logitech G920/29, zeker als je graag in het algemeen racegames speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
Maurice079 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Ik rijd met controller! Alle circuits zijn heel goed te doen, enige punt wat zeeeer lastig is met controller: de verdomde hairpin in Monaco >:)
Stuurtje etc. lijkt me zeer tof, maar vrees dat ik dan in eerste instantie heel veel aan snelheid moet inleveren. Daarnaast is het ook nog eens prijzig is. Neemt niet weg dat de ervaring een stuk leuker is!
T150 valt best mee van prijs! Ik kan het alleen aanraden, zonder stuur was ik ws al gestopt met F1 games :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:42:
De generale repetitie deze week in de career mode van 2017 was nog niet veelbelovend, een domme crash vanaf P6 op Barcelona, waarmee ik waardevolle punten weggooide voor Haas.
Klinkt als een realistische Grosjean vervanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:12
Wat ik allemaal zo lees/hoor/zie over de ai verbeteringen is het allemaal zeer positief!

Kan niet wachten tot de 24e! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tillietom schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:37:
Wat ik allemaal zo lees/hoor/zie over de ai verbeteringen is het allemaal zeer positief!

Kan niet wachten tot de 24e! :9~
Het schiet al op gelukkig, nog 11 dagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Zojuist een 100% race gedaan, de AI settings op 100%

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fFxpT9/IMG_8f6cbf0d_a762_4036_aa84_66390d268090.png

[ Voor 68% gewijzigd door G_Dragon op 13-08-2018 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

G_Dragon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:32:
Zojuist een 100% race gedaan, de AI settings op 100%

[afbeelding]
Lijkt wel de echte wereld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Ik zit al tijden lang op 105%, maar op sommige banen is de a.i. gewoon te snel. Wil zo graag op 110% spelen. Denk alleen dat ik dan helemaal wordt zoek gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Ik speel met een paar vrienden, online championship.
Weet iemand of in F1 2018, het volgende ingesteld kan worden?:

In het normale season gaan je onderdelen in percentages achteruit, dus je kan bijv. maar 4 races met een mgu-k doen..
In 2017 kun je dit niet instellen in het online championship, wat een beetje jammer, en onrealistisch is..

Kan dit in 2018 wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
Aankondiging:

Livestream van F1 2018 gaat van start om 17:15 Nederlandse/Belgische tijd op YouTube.

Op het officiële kanaal van F1 games. Mogelijks een showcase, maar het kan ook om een feature aankondiging gaan.
Hopelijk komen we er wat meer door te weten.

Update 1: We krijgen meer inzicht in de R&D en er wordt een einde van een seizoen in een Williams gesimuleerd. We krijgen een idee van hoe reglementswijzingen worden toegepast.
Er wordt ook gepraat over de verbeterde handling en de verbeteringen in de banden physics.
Update 2: Nog steeds geen rode vlaggen in het spel. Wel verbeteringen in Safety car.

[ Voor 36% gewijzigd door Techprice op 14-08-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:31
Techprice schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:12:
Aankondiging:

Livestream van F1 2018 gaat van start om 17:15 Nederlandse/Belgische tijd op YouTube.
[video]

Op het officiële kanaal van F1 games. Mogelijks een showcase, maar het kan ook om een feature aankondiging gaan.
180 de muur in.. enkel een frontwing die weg is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Androo schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:02:
Ik speel met een paar vrienden, online championship.
Weet iemand of in F1 2018, het volgende ingesteld kan worden?:

In het normale season gaan je onderdelen in percentages achteruit, dus je kan bijv. maar 4 races met een mgu-k doen..
In 2017 kun je dit niet instellen in het online championship, wat een beetje jammer, en onrealistisch is..

Kan dit in 2018 wel?
Mijn vermoeden is dat dit niet anders is in F1 2018. Er is voor zover ik weet nog geen bevestiging van, maar op het Codemasters forum kan ik hier niets over vinden.
Ik zit ook niet in de bèta dit jaar, dus ik kan er je niks over vertellen. (Niet dat ik dat zou doen als ik er wel in zat, want ik ben een brave jongen :+ )

In online is er dit jaar veel veranderd, maar ik denk overigens niet dat die verandering daar onder zou vallen. Als ik hun mentaliteit volg, willen ze liefst van al online en Singleplayer van elkaar gescheiden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Techprice schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Mijn vermoeden is dat dit niet anders is in F1 2018. Er is voor zover ik weet nog geen bevestiging van, maar op het Codemasters forum kan ik hier niets over vinden.
Ik zit ook niet in de bèta dit jaar, dus ik kan er je niks over vertellen. (Niet dat ik dat zou doen als ik er wel in zat, want ik ben een brave jongen :+ )

In online is er dit jaar veel veranderd, maar ik denk overigens niet dat die verandering daar onder zou vallen. Als ik hun mentaliteit volg, willen ze liefst van al online en Singleplayer van elkaar gescheiden houden.
Dank voor je bericht!
Jammer.. dat is echt een feature die het realisme in online championship wel mist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
edit:
moeilijk he, iets posten op een forum ;( .

[ Voor 194% gewijzigd door Jordy8 op 15-08-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Techprice schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:12:
Aankondiging:

[video]

Update 1: We krijgen meer inzicht in de R&D en er wordt een einde van een seizoen in een Williams gesimuleerd. We krijgen een idee van hoe reglementswijzingen worden toegepast.
Er wordt ook gepraat over de verbeterde handling en de verbeteringen in de banden physics.
Update 2: Nog steeds geen rode vlaggen in het spel. Wel verbeteringen in Safety car.
Volgens mij is de ERS oefening echt moeilijk. Hopelijk is dat goed gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Jordy8 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

Volgens mij is de ERS oefening echt moeilijk. Hopelijk is dat goed gebalanceerd.
Ja, inderdaad.
Het is een soort van fuelsaving programma, of daar is het toch mee te vergelijken.
Het beste kan je jezelf alvast voorbereiden door het quali programma op lean te rijden.

Bij het ERS programma is het wel zo dat je vaak van modus zal moeten veranderen. Je zal om er optimaal gebruik van te maken minstens zo'n 10 keer per ronde moeten veranderen van modus.

In een race moet je de fuel modus vooral zien op "lange termijn" en ERS op korte termijn. ERS verzet je voortdurend terwijl je fuel maar per 2 ronden eens zal moeten verzetten. Van wat ik er kan van opmaken heeft ERS een veel grotere invloed dan fuel.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Techprice schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:43:
[...]

Ja, inderdaad.
Het is een soort van fuelsaving programma, of daar is het toch mee te vergelijken.
Het beste kan je jezelf alvast voorbereiden door het quali programma op lean te rijden.

Bij het ERS programma is het wel zo dat je vaak van modus zal moeten veranderen. Je zal om er optimaal gebruik van te maken minstens zo'n 10 keer per ronde moeten veranderen van modus.

In een race moet je de fuel modus vooral zien op "lange termijn" en ERS op korte termijn. ERS verzet je voortdurend terwijl je fuel maar per 2 ronden eens zal moeten verzetten. Van wat ik er kan van opmaken heeft ERS een veel grotere invloed dan fuel.
Ziet er allemaal leuk uit de ERS. Maar veel spelers spelen toch met een controller. Hierdoor was voor mijn het banden sparen totaal niet te doen met een controller. Hoop niet dat dit bij de ERS dan ook zo is.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Techprice schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:43:
[...]
Het viel me op dat in die video de coureur meer met 1 hand reed dan met 2 handen, vanwege die ERS settings. Ik hoop dat ze daar iets aan doen, want dat is totaal niet realistisch (10x per ronde van modus switchen).

• Aartstyle
Zou handig zijn als je beide met voice control kon bedienen alhoewel dit natuurlijk geen communicatie is met Jeff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Beste forumleden,

Sinds vorig jaar ben ik het formule 1 gaan volgen. Hierdoor heb ik het spel ook nooit gespeeld maar ik zit er aan te denken om F1 2018 aan te schaffen. Mij lijkt namelijk carrière modus een toffe spelmodus.

Moet je voor de carrière modus enige verstand hebben of kan je hier ook als leek aan beginnen? Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
RR21 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:33:
Beste forumleden,

Sinds vorig jaar ben ik het formule 1 gaan volgen. Hierdoor heb ik het spel ook nooit gespeeld maar ik zit er aan te denken om F1 2018 aan te schaffen. Mij lijkt namelijk carrière modus een toffe spelmodus.

Moet je voor de carrière modus enige verstand hebben of kan je hier ook als leek aan beginnen? Ik hoor graag van jullie.
Goedemorgen!

De carrière-modus is redelijk laagdrempelig ingestoken, om het ook voor beginners toegankelijk te maken. Het is uiteraard wel handig als je de basiskennis van Formule 1 onder de knie hebt, aangezien dit impact zal hebben op je prestaties. Voorbeelden hiervan kunnen zijn:
-De afstelling van je auto zou per circuit moeten verschillen, aangezien het éne circuit meer downforce vereist dan het andere circuit. Gelukkig heeft de game 5 vooraf ingestelde opties beschikbaar, waarmee je gemakkelijk een keuze kunt maken.
-De banden-compound waar je in Q2 mee kwalificeert, zul je de race op beginnen.
-Kennis van het algemene bandenreglemenent: altijd twee verschillende compounds gebruiken, tenzij het regent.

Zo zou ik nog wel een aantal aspecten op kunnen noemen, maar ik denk dat het voor zich spreekt. Gelukkig geeft de game veel uitleg en zijn er in-game tutorials beschikbaar. Dat moet dus helemaal goeskomen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Oxigeon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

Ziet er allemaal leuk uit de ERS. Maar veel spelers spelen toch met een controller. Hierdoor was voor mijn het banden sparen totaal niet te doen met een controller. Hoop niet dat dit bij de ERS dan ook zo is.
Dacht altijd dat het aan mijn rijstijl lag , dat programma met banden sparen lukte inderdaad nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:11:
[...]

Dacht altijd dat het aan mijn rijstijl lag , dat programma met banden sparen lukte inderdaad nooit.
Nee, standaard werd die bij mij geskipt, net zoals het fuel save programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Oxigeon schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:19:
[...]

Nee, standaard werd die bij mij geskipt, net zoals het fuel save programma.
Bij mij ook na 40 pogingen , ben ze af en toe wel blijven proberen omdat ik het uiteindelijk onder de knie wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Ik heb ergens gelezen dat je dit jaar ervoor kan kiezen om alle practice programma's over te slaan. VInd ik een mooie toevoeging. Wil graag op basis van prestaties uit kwalificatie en Race mijn auto verbeteren, maar ik vond die practice programma's zo tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Aartstyle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:21:
Ik heb ergens gelezen dat je dit jaar ervoor kan kiezen om alle practice programma's over te slaan. VInd ik een mooie toevoeging. Wil graag op basis van prestaties uit kwalificatie en Race mijn auto verbeteren, maar ik vond die practice programma's zo tijdrovend.
Ik vond ze juist positief, deedt juist elke vrije training minimaal 3 om de baan te leren kennen..
Zou ze zelf om die reden ook niet snel overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
De meeste banen ken ik al. Dus dat is niet meer nodig. Soms even 3 rondjes om weer het gevoel te krijgen en dan op naar q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dat ze die practise rommel eruit halen kan ik alleen maar toejuichen. Vond ik geen bal aan. Deed alleen track verkennen. En de rest liet ik eigenlijk links liggen of deed ik omdat het moest. Vond dit saai. Maar na 3 rondjes weet ik wel hoe het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jensen89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09-2022
Als jullie benieuwd zijn naar de gameplay, ik heb het volledige spel al en heb zojuist career geüpload op mijn kanaal. Komende dagen volgen er veel meer videos!

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Jensen, mag je dit wel plaatsen van codemasters? Ik bedoel ik vind het leuk om te kijken, maar dit is ongeveer het meest uitgebreide filmpje wat ik tot nu toe heb gezien.

Ah ik zie op youtube vandaag ineesn heel veel filmpjes verschijnen.Dus het zal wel toegestaan zijn voor degene die de luxe hebben hem eerder hebben mogen ontvangen.

Kan je iets zeggen over de safetycar en met name online?

[ Voor 40% gewijzigd door Aartstyle op 17-08-2018 10:40 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste