‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Review embargo verliep een uurtje geleden...Aartstyle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:27:
Jensen, mag je dit wel plaatsen van codemasters? Ik bedoel ik vind het leuk om te kijken, maar dit is ongeveer het meest uitgebreide filmpje wat ik tot nu toe heb gezien.
Ah ik zie op youtube vandaag ineesn heel veel filmpjes verschijnen.Dus het zal wel toegestaan zijn voor degene die de luxe hebben hem eerder hebben mogen ontvangen.
Kan je iets zeggen over de safetycar en met name online?
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mag ik vragen hoe je aan de game komt?Jensen89 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:21:
Als jullie benieuwd zijn naar de gameplay, ik heb het volledige spel al en heb zojuist career geüpload op mijn kanaal. Komende dagen volgen er veel meer videos!
[video]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
24 augustus. Ik denk dat de eerder getoonde beelden van review exemplaren komen die mensen thuis hebben om een review te maken (omdat ze werken voor een game website / een F1 gaming youtube kanaal hebben etc)Zionrage schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:29:
Na het zien van al die video's, vraag ik mij af: Als ik de headline edition nu koop, kan ik het spel dan al spelen? Of moet ik tot 24 aug. wachten?
Kijk er zelf ook naar uit. Heb F1 2017 (en '16, '13 en '12) ook veel gespeeld en eigenlijk te snel alweer verkocht (ik verkoop meestal "oud seizoen" F1 games voor dat het nieuwe seizoen begint) want de races waren close en je moest echt goede lijnen rijden om te winnen.
[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 17-08-2018 13:30 ]
www.youtube.com/DerOllie
Uiteraard! Ik heb een review copy gekregen afgelopen woensdag en kon daardoor al videos opnemen. Deze mocht ik inderdaad vanaf 10:00 vanochtend online gooien.
YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl
De safety car kan ik helaas nog niets over zeggen en online ook niet. Dit komt omdat er pas 20 a 30 mensen een review copy op de pc hebben. Online spelen ga ik ook pas volgende week vrijdag ervaren en ben ik heel benieuwd naar omdat ik aan league racen doe.Aartstyle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:27:
Jensen, mag je dit wel plaatsen van codemasters? Ik bedoel ik vind het leuk om te kijken, maar dit is ongeveer het meest uitgebreide filmpje wat ik tot nu toe heb gezien.
Ah ik zie op youtube vandaag ineesn heel veel filmpjes verschijnen.Dus het zal wel toegestaan zijn voor degene die de luxe hebben hem eerder hebben mogen ontvangen.
Kan je iets zeggen over de safetycar en met name online?
Er komt nog een launchpatch voor safety car balancing en er zijn nog wat wat prestatieproblemen tijdens replays and cutscenes, maar ook die worden opgelost voor de release.Aartstyle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:01:
Zit net een livestream te kijken van Floris wijers op de ps4. Spa in de regen op hoogste niveau. Wordt er toch een paar keer hard afgeketst door de AI. Tevens komt er een safetycar melding en voordat ze bij start finish zijn verdwijnt die melding alweer. Safetycar dus helemaal niet gezien. Is mij nooit gebeurd in f1 2017, is dit een bug in 2018 of zat dit er ook al in bij f1 2017? Regen graphics zien er fantastisch uit overigens!
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 17-08-2018 14:06 ]
Link naar zijn livestream toevallig?Aartstyle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:01:
Zit net een livestream te kijken van Floris wijers op de ps4. Spa in de regen op hoogste niveau. Wordt er toch een paar keer hard afgeketst door de AI. Tevens komt er een safetycar melding en voordat ze bij start finish zijn verdwijnt die melding alweer. Safetycar dus helemaal niet gezien. Is mij nooit gebeurd in f1 2017, is dit een bug in 2018 of zat dit er ook al in bij f1 2017? Regen graphics zien er fantastisch uit overigens!
Ik vind het inderdaad ook een beetje vreemd dat zoveel mensen een week voordien de game ter beschikking krijgen.
Het voelt voor mij alsof de game al gereleased is maar ik hem nog niet kan krijgen en ik nog extra moet wachten.
Codemasters doet dit natuurlijk voor mediabekendheid en belangstelling, maar nu vind ik het gewoon meer vervelend dat ik het nog niet kan spelen dan dat het mij aanzet om het spel te kopen.
Wat bepaalt overigens of je hem wel al vroeger krijgt? Ik vermoed een YouTube account. Zelf zet ik niks op YouTube maar geef ik tonnen feedback op het forum. Ik zou ook heel graag een week op voorhand de bugs er willen uitwerken.
Maar codemasters heeft ons de game niet vroeger gegeven, maar wel de media. Dat doet me toch denken dat ze die mediabelangstelling belangrijker vinden dan bugs oplossen.
In de bèta heb ik ook al 2 jaar gezeten, maar ik vond persoonlijk dat ze heel weinig deden met onze, overigens terechte en informatieve, feedback.
Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.
Ik weet eigenlijk niet of dit met andere games ook zo gaat, dat veel Youtubers bijvoorbeeld de game al krijgen. Het is inderdaad 1 groot media spelletje om meer hype te creëren , maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin en wekt het toch wat irritatie op bij mij (hoe kinderachtig dat misschien ook is, weekje is zo voorbij )Techprice schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Ik vind het inderdaad ook een beetje vreemd dat zoveel mensen een week voordien de game ter beschikking krijgen.
Het voelt voor mij alsof de game al gereleased is maar ik hem nog niet kan krijgen en ik nog extra moet wachten.
Codemasters doet dit natuurlijk voor mediabekendheid en belangstelling, maar nu vind ik het gewoon meer vervelend dat ik het nog niet kan spelen dan dat het mij aanzet om het spel te kopen.
Wat bepaalt overigens of je hem wel al vroeger krijgt? Ik vermoed een YouTube account. Zelf zet ik niks op YouTube maar geef ik tonnen feedback op het forum. Ik zou ook heel graag een week op voorhand de bugs er willen uitwerken.
Maar codemasters heeft ons de game niet vroeger gegeven, maar wel de media. Dat doet me toch denken dat ze die mediabelangstelling belangrijker vinden dan bugs oplossen.
In de bèta heb ik ook al 2 jaar gezeten, maar ik vond persoonlijk dat ze heel weinig deden met onze, overigens terechte en informatieve, feedback.
Hoop dan maar dat Codemasters de week nodig heeft om wat bugs er uit te werken. Al zullen er waarschijnlijk genoeg bugs overblijven voor ons. Dus dat is ook niet echt een goede reden
Achja, ik ga de filmpjes gewoon kijken. Hopelijk laten ze de ERS oefening wat meer zien en hoe dit te behalen is, scheelt mij weer een hoop gedoein de practice programs.
Ik snap niet wat er raar aan is. Anders klaagt iedereen dat er pas reviews verschijnen nadat de game is uitgebracht, zoals bij Mafia III wat een verschrikkelijke titel bleek te zijn.Techprice schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Jensen89 op 17-08-2018 17:16 ]
Ja, dat valt mij ook op. Net al een dikke crash bij de start omdat ik wat vroeger remde waarna iemand mij volledig in de kont beukte. Beetje jammer dat er nog niemand online is.Jensen89 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:16:
Ik heb ook nog een 5 ronden race geupload van Paul Ricard. Let wel, maar kwartiertje voor geoefend. AI staat op 100, no assists. De game is offline in ieder geval redelijk bugvrij lijkt het, tot noch toe weinig bijzonders tegengekomen. De AI is alleen vrij agressief en lomp af en toe.
[video]
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 17-08-2018 17:21 ]
Natuurlijk is media belangerijker.Techprice schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Iemand die klaagt over bugs zorgt er niet voor dat ze geld ontvangen.
Zei willen juist winst maken en daarna zoveel mogelijk bugs eruit halen als nodig is
De game doet het en er zijn genoeg testers lijkt mij.
Vergeet trouwens niet dat een releasedatum ingecalculeerd is.
Je gaat met je team afspreken wanneer iedereen beschikbaar is om over te werken etc.
Ze geven de game alvast uit aan een groep grote youtubers en wat testers.
Gok dat het maar paar 100 mensen zijn die de game nu kunnen spelen thuis.
Straks op 24 augustus heb je opeens duizende mensen die het spel gaan spelen.
Je team moet er dan wel klaar voor zijn. Extra man inschakelen voor support, Media en programmeurs om gelijk naar nieuwe bugs te kunnen kijken.
Wij doen dat ook met onze software. Eerst kleine groep klanten updaten en straks iedereen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Snap ik, maar ik dacht dat het net daarom was dat ze de bèta releasen?Pykow schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:21:
[...]
Natuurlijk is media belangerijker.
Iemand die klaagt over bugs zorgt er niet voor dat ze geld ontvangen.
Zei willen juist winst maken en daarna zoveel mogelijk bugs eruit halen als nodig is
De game doet het en er zijn genoeg testers lijkt mij.
Vergeet trouwens niet dat een releasedatum ingecalculeerd is.
Je gaat met je team afspreken wanneer iedereen beschikbaar is om over te werken etc.
Ze geven de game alvast uit aan een groep grote youtubers en wat testers.
Gok dat het maar paar 100 mensen zijn die de game nu kunnen spelen thuis.
Straks op 24 augustus heb je opeens duizende mensen die het spel gaan spelen.
Je team moet er dan wel klaar voor zijn. Extra man inschakelen voor support, Media en programmeurs om gelijk naar nieuwe bugs te kunnen kijken.
Wij doen dat ook met onze software. Eerst kleine groep klanten updaten en straks iedereen.
Ik vind net dat ze dáár heel weinig mee doen.
Die voorrelease voor de YouTubers heeft niks dan alleen maar commerciële doelen.
Verwacht trouwens niet dat Codemasters extra programmeurs gaat inschakelen om bugs op te lossen. Uit goede bron weet ik zelfs dat na de eerste week van release, verschillende programmeurs op vakantie gaan. Voor media zullen ze naar mijn verwachtingen ook niet veel extra man inschakelen. Support bij Codemasters is barsclecht. De enige aftersales manier om ze te bereiken is via Twitter of via hun forum. Daar is maximaal 6 man mee bezig en het forum is grotendeels ook bemand door vrijwilligers.
Die voorrelease is echt dus enkel voor commerciële doeleinden en daar kan ik niet zo goed tegen.
Maar maakt nu toch niet meer uit. Op 24 augustus heb ik het spel en dan kan ik van start gaan met de ontwikkeling voor mijn telemetry utility.
Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.
Schrijf je deze tool zelf, als dat zo is dan is er wel interesse hier op Tweakers gok ik.Techprice schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:20:
[...]
Op 24 augustus heb ik het spel en dan kan ik van start gaan met de ontwikkeling voor mijn telemetry utility.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Ja, het gaat via de UDP die het spel ondersteunt.Pierre schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:31:
[...]
Schrijf je deze tool zelf, als dat zo is dan is er wel interesse hier op Tweakers gok ik.
Ik plan niet meteen om er een end-product van te maken maar natuurlijk wil ik de code wel delen eens het wat vordert.
Ik schrijf in C++ en wil wat specifieke data verzamelen, zoals position, angle, speed,...
Met die data wil ik dan berekeningen doen en ze zo omzetten dat ze gebruikt kunnen worden om een zelfgebouwde, bewegende simulator te kunnen aansturen.
Maar eventueel mag die code dan natuurlijk gebruikt worden voor andere doeleinden.
Het moeilijkste is de UDP van de receiver instellen en de packets decoden en molden in de datatypes die Codemasters gebruikt.
Vorig jaar hebben ze die info over de verzonden data gedeeld op het forum, maar nu zitten we nog steeds te wachten. Ze vertelden dat ze enkele wijzigingen zouden aanbrengen dit jaar, maar daar zijn tot nu toe nog geen details over bekend.
Ze doen dit nog niet omdat: "Als we die UDP packets informatie al zouden bekendmaken, dan zouden wij misschien bepaalde features kunnen prijsgeven die we liever tot de echte release, op 24 augustus, houden."
Daarom ben ik wat gefrustreerd dat reviewers en de media de game wel al vroeger krijgen en alles dus al bekend is, maar dat de udp data nog steeds niet gedeeld wordt, terwijl alle features nu wel al zijn prijsgegeven. Anyway, vanaf 24 augustus wordt het druk in de weer om de configuratie in orde te brengen. We zien dan wel.
Dit is trouwens een heel handige app, ook verkrijgbaar op Android en iOS, om data van je game te verzamelen. Het is een mooi finished end-product en zij kregen wel al vroeger toegang tot F1 2018, dus zij hebben ondersteuning vanaf day 0.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Maar issie verplicht? Ik dacht dat ze in een interview hadden gezegd dat je ze kan skippen zonder veel punten te verliezen.Oxigeon schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:00:
Volgens de review van XGN zit er nog steeds een trainingsmodus voor elke wrdstrijd
Als er verder nog vragen zijn over de game zal ik die de komende week wel blijven beantwoorden. Tot op heden nog steeds niet echt bugs tegengekomen in offline. De AI is wel lomp, zeker als ze je diven aan de binnenkant. Hun exit is dan echt abnormaal langzaam en slecht.
Niet dat ik weet via officiële kanalen, maar via de grijze markt kan je wel via Kinguin er aan geraken. Alleen maar goeie ervaringen mee. Daar is het verkrijgbaar voor 34,00 euro: linkjealex3305 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:23:
Zijn er nog aardige aanbiedingen voor de release van volgende week?
Het ziet ernaar uit dat de in-game interviews een echte flop worden. Zie maar hier.
Reed een redelijk slechte race, maar kreeg vragen alsof hij vooraan in het pak zat te strijden. Nog veel werk aan de winkel op dit niveau. Ik vind ook dat de vragen veel te snel gaan, heb nauwelijks tijd om ze allemaal te lezen. Ik hoop dat je de tijd kan afzetten, want anders is het echt niet te doen.
@Jensen89 Ben je dit ook niet tegengekomen als bug?
Het lijkt ook alsof je exact dezelfde vragen hebt moeten beantwoorden als in de video van Ben, behalve dan de laatste vraag, echt slecht geïmplementeerd dus en volledig gescript.
[ Voor 10% gewijzigd door Techprice op 18-08-2018 13:50 ]
Cdkeys 30 euroalex3305 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:23:
Zijn er nog aardige aanbiedingen voor de release van volgende week?
Ja, hoor is trouwens al lang geleden bevestigd. Kijk maar naar Developer Diary 1, een video van Aarava over ERS en zo verder.MarcoM schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:12:
@Jensen89 , kun je dat deploy en laad gebeuren ook automatisch laten gaan?
Dan wordt de ERS gedployed op dezelfde manier als dat nu al gebeurd bij F1 2017.
Klopt inderdaad, je kunt de ERS gewoon op automatisch zetten (wel minder leuk!)Techprice schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:01:
[...]
Ja, hoor is trouwens al lang geleden bevestigd. Kijk maar naar Developer Diary 1, een video van Aarava over ERS en zo verder.
Dan wordt de ERS gedployed op dezelfde manier als dat nu al gebeurd bij F1 2017.
Ik heb nog geen afwijkende interview vragen gekregen die nergens op sloegen. Dat ze hetzelfde zijn als Ben geloof ik direct, denk dat de interview vragen op een gegeven moment ook wel heel erg hetzelfde gaan zijn. Echter is het afwachten op de launch day patch, er worden de komende maand nog zat bugs uitgehaald.Techprice schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:46:
[...]
Niet dat ik weet via officiële kanalen, maar via de grijze markt kan je wel via Kinguin er aan geraken. Alleen maar goeie ervaringen mee. Daar is het verkrijgbaar voor 34,00 euro: linkje
Het ziet ernaar uit dat de in-game interviews een echte flop worden. Zie maar hier.
Reed een redelijk slechte race, maar kreeg vragen alsof hij vooraan in het pak zat te strijden. Nog veel werk aan de winkel op dit niveau. Ik vind ook dat de vragen veel te snel gaan, heb nauwelijks tijd om ze allemaal te lezen. Ik hoop dat je de tijd kan afzetten, want anders is het echt niet te doen.
@Jensen89 Ben je dit ook niet tegengekomen als bug?
Het lijkt ook alsof je exact dezelfde vragen hebt moeten beantwoorden als in de video van Ben, behalve dan de laatste vraag, echt slecht geïmplementeerd dus en volledig gescript.
Ik heb ook nog maar een paar races gereden, maar die interviews zijn niet erg spannend. Het is voornamelijk bedoeld om de moraal van je team hoog te houden, zo kun je bijvoorbeeld commentaar geven over hoe de auto voelt en dat heeft weer een effect op het team dat verantwoordelijk is voor de aero.Jensen89 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:56:
[...]
Ik heb nog geen afwijkende interview vragen gekregen die nergens op sloegen. Dat ze hetzelfde zijn als Ben geloof ik direct, denk dat de interview vragen op een gegeven moment ook wel heel erg hetzelfde gaan zijn. Echter is het afwachten op de launch day patch, er worden de komende maand nog zat bugs uitgehaald.
Klopt, de interviews zijn niet super spannend maar kunnen je wel helpen om nieuwe onderdelen voor je auto goedkoper te krijgen, je een betere contract positie te geven etc.NotSoSteady schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Ik heb ook nog maar een paar races gereden, maar die interviews zijn niet erg spannend. Het is voornamelijk bedoeld om de moraal van je team hoog te houden, zo kun je bijvoorbeeld commentaar geven over hoe de auto voelt en dat heeft weer een effect op het team dat verantwoordelijk is voor de aero.
PSN: xMaurice93
Yep, daarover heb ik dezelfde mening. Sinds ik kan herinneren is de AI in F1 games altijd te tam geweest. Dat ze nu wat agressiever zijn kan dus zeker geen kwaad. Zolang het niet op hetzelfde niveau is als PC2, wat het niet is, is het voor mij echt niet erg. Je moet gewoon maar wat meer opletten, net zoals in een online race en er niet zomaar vanuit gaan dat ze zomaar aan de kan gaan.Maurice079 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:43:
De AI is nu wellicht iets te agressief, maar dat er veranderingen nodig waren, mocht duidelijk zijn. De AI was in 2017 echt veel en veel te tam. Gelukkig is daar dus naar geluisterd! Er zal nog wel het e.e.a. gepatched worden, maar een agressieve(re) AI juich ik alleen maar toe!
Over de Safetycar heb ik niks gelezen op het Codemasters forum en heb zelf ook nog geen filmpjes gezien van een slecht werkende SC. Dat de AI wat agressiever is kan dus voor mij zeker geen kwaad en dat ze actief voor inhaalmanoeuvres gaan al helemaal niet. Dat gebeurt ion het echt ook en je moet maar plaats genoeg laten dan.Aartstyle schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:03:
Heb heel wat filmpjes en forums gelezen de afgelopen dagen. Besloten om maar even te wachten met de aanschaf. Safetycar werkt nog steeds niet goed. En ik heb inhaal manouvres gezien van de AI die echt te gek voor woorden zijn. Als speler ben je dan kansloos en is je race voorbij. De positieve dingen als betere car handling en beter geluid zijn voor deze prijs niet de moeite waard op dit moment. Ben benieuwd hoe vanaf vrijdag het league racing gaat mbt de safetycar.
Hier nog een filmpje waarbij ERS op automatisch staat:
Vind persoonlijk dat ERS op 'auto' goed werkt. Tijdens de SC en de pitstop zie je de deployment naar 0 gaan en modus 5 wordt ook goed gebruikt. Als je ERS dus op 'auto' zet zal je dus zeker niet veel tijd verliezen per ronde, maar het strategisch aspect verlies je natuurlijk wel.
YouTube: F1 2018 Career Mode Part 4: I NEVER THOUGHT THIS WOULD HAPPEN
En deze over speeding onder safetycar vond ik ook wel aardig
https://forums.codemaster...-speeding-under-vsc-party
Er zitten ook echt goede elementen tussen hoor. Als de vrijdag release deze dingen oplost is het denk ik echt een vooruitgang en koop ik hem alsnog binnenkort.
Soms zie ik in de filmpjes de AI wel eens teveel van het gas af gaan in sommige situaties.
Volgens mij is de AI niet te agressief, maar moeten de spelers gewoon wennen dat ze niet meer voor je aan de kant gaan en hun plek terug willen winnen. Dus je moet de AI wel de ruimte geven en 'respecteren' want anders krijg je ongelukken.
Ik kan me hier ook wel in vinden. Enorm veel spelers zijn gewend dat de AI overal maar aan de kant gaat en zodra je jezelf ernaast zet, de AI direct 3 meter ruimte geeft en van het gas gaat. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Dan heb ik liever een iets te agressieve AI. Neemt echter niet weg dat het hierboven geposte voorbeeld wel iets te gek isJordy8 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:42:
Volgens mij is de AI niet te agressief, maar moeten de spelers gewoon wennen dat ze niet meer voor je aan de kant gaan en hun plek terug willen winnen. Dus je moet de AI wel de ruimte geven en 'respecteren' want anders krijg je ongelukken.

PSN: xMaurice93
Ja, ok. Met die SC heb je zeker gelijk. Die glitch had ik inderdaad ook al eens gezien en die moeten ze er zeker uithouden.Aartstyle schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:24:
Hier een voorbeeld van een te agressieve AI. Dat ze wat agressiever moeten zijn klopt wel. Maar dit is te (op 11:30). Er komt ook geen Safetycar of VSC.
YouTube: F1 2018 Career Mode Part 4: I NEVER THOUGHT THIS WOULD HAPPEN
En deze over speeding onder safetycar vond ik ook wel aardig
https://forums.codemaster...-speeding-under-vsc-party
Er zitten ook echt goede elementen tussen hoor. Als de vrijdag release deze dingen oplost is het denk ik echt een vooruitgang en koop ik hem alsnog binnenkort.
Maar bij die crash, had ik ook al gezien, vind ik toch dat Ben iets meer plaats had moeten laten. Het was natuurlijk een beetje ongelukkig, maar hij plaatste zijn wagen nogal in het midden van de baan, zonder rekening te houden met de ander. Bottas ging er voor, iets wat in het echt ook zou kunnen gebeuren. Had hij hier zich aan de rechtse kant gehouden was de crash niet gebeurd. Maar ik zie dit zeker ook gebeuren in online. Verkeerde inschatting van de AI voor 75% en 25% Ben zijn fout.
@Jordy8 Slaat de nagel op de kop.We moeten gewoon er meer leren mee omgaan, en niet zomaar veronderstellen dat de positie zomaar opgeven.
En de overige 3%?Techprice schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:51:
[...]
Ja, ok. Met die SC heb je zeker gelijk. Die glitch had ik inderdaad ook al eens gezien en die moeten ze er zeker uithouden.
Maar bij die crash, had ik ook al gezien, vind ik toch dat Ben iets meer plaats had moeten laten. Het was natuurlijk een beetje ongelukkig, maar hij plaatste zijn wagen nogal in het midden van de baan, zonder rekening te houden met de ander. Bottas ging er voor, iets wat in het echt ook zou kunnen gebeuren. Had hij hier zich aan de rechtse kant gehouden was de crash niet gebeurd. Maar ik zie dit zeker ook gebeuren in online. Verkeerde inschatting van de AI voor 72% en 25% Ben zijn fout.
@Jordy8 Slaat de nagel op de kop.We moeten gewoon er meer leren mee omgaan, en niet zomaar veronderstellen dat de positie zomaar opgeven.
PSN: Curvaa_
Whoops, beetje te snel...
Wind, Pirelli,... Kon het ook allemaal aan liggen natuurlijk.
Maar iedereen weet natuurlijk dat het gewoon Marcus Ericsson zijn fout was.
Ik vind het ook jammer dat iedereen klaagt over te aggressieve AI. Ik vind het juist mooi dat je moet opletten, en je eigen inhaalacties beter moet uitvoeren. In het echt moet je ook zorgen dat je er fatsoenlijk naast / voorbij bent, om een inhaalactie te doen slagen (anders gooit de ander gewoon de deur dicht), en dat lijkt nu in de game ook te zijn.Jordy8 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:42:
Ik vind het zelf niet zo'n probleem dat de AI af en toe iets verkeerd inschat en mij daardoor raakt. Gebeurt in het echt eenmaal nou ook.
Soms zie ik in de filmpjes de AI wel eens teveel van het gas af gaan in sommige situaties.
De actie van de AI in dat filmpje van Azerbeijan is wel wat enthousiast
Oh ongetwijfeld dat de AI soms rare beslissingen neemt. Perfecte AI bestaat helaas nog niet.Aartstyle schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:56:
Je kan toch in die bocht niet inhalen. Een hoge snelheids bocht waar je alleen door heen kan met vol gas als je de ideale lijn hebt. Er zijn geen uitwijk mogelijkheden met die muren. Daar zal nooit iemand inhalen door op zo'n manier het gat in te duiken of je moet er al echt naast/voor zitten. En waarom zou je. Het rechte stuk komt hierna en dan rij je er zo voorbij. Maar goed, ze moeten het wellicht nog een beetje tweaker hier en daar .
@Swaxie Waar heb je 'm besteld? Wellicht is dit dan een optie om hem daar alsnog te bestellen.
[ Voor 30% gewijzigd door RenoD87 op 21-08-2018 14:16 ]
PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026
Ik heb je even een berichtje gestuurd.RenoD87 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:15:
Zou deze al ergens te vinden zijn? Morgen een dagje vrij en zou leuk zijn de Playseat weer uit het stof te halen.
@Swaxie Waar heb je 'm besteld? Wellicht is dit dan een optie om hem daar alsnog te bestellen.
Ik heb namelijk al eens voorgehad dat ik door mijn pre-order mijn pakketje pas had na 3 dagen, terwijl mijn review 2 dagen na release moest klaar zijn. Nu ga ik er zelf wel om.
PS. Ik verzamel de box edities, daarom geen key.
[ Voor 6% gewijzigd door Techprice op 21-08-2018 16:59 ]
Ja, het penalty systeem lijkt nog niet volledig op orde te staan. Er is nog veel werk aan. In 2017 kan ik mij herinneren dat ik bijna nooit een penalty heb gevreten voor "causing a collision". Enkel waarschuwingen. In '18 lijkt het mij veel van hetzelfde te zijn, en doordat de AI nu meer agressief is krijg je gewoon een waarschuwing als jij iemand aantikt of als iemand jou aantikt. Het spel is op dat vlak nog niet zo slim.Sir_Lion schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:09:
Wat ik tot op heden ook merk is dat als de AI jouw aantikt, krijg jij vaak alsnog een warning. Dat vind ik ook een beetje gek.
Verwijderd
Het is vrij simpel toch: bij vanachter aantikken door AI geen of minder vaak een warning geven.Techprice schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
Ja, het penalty systeem lijkt nog niet volledig op orde te staan. Er is nog veel werk aan. In 2017 kan ik mij herinneren dat ik bijna nooit een penalty heb gevreten voor "causing a collision". Enkel waarschuwingen. In '18 lijkt het mij veel van hetzelfde te zijn, en doordat de AI nu meer agressief is krijg je gewoon een waarschuwing als jij iemand aantikt of als iemand jou aantikt. Het spel is op dat vlak nog niet zo slim.
Waarom zou jij uberhaupt een waarschuwing moeten krijgen voor een move die de AI doet? Daar heb jij toch geen invloed op?Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:35:
[...]
Het is vrij simpel toch: bij vanachter aantikken door AI geen of minder vaak een warning geven.

Dit doet bij mij weer herinneringen oproepen aan F1 2015.
Zoveel glitches, AI rijden treintje, geen goede strategie voor de AI, race loopt in de soep, penalty systeem werkt compleet niet (zie eerste crash in nouvelle), etc.
Hopelijk komt er toch een stevige Day 1 patch want dit is toch echt gewoon te erg.
En online schijnt niet veel beter te zijn.
edit: glitch is vanaf 14:45
[ Voor 3% gewijzigd door Techprice op 21-08-2018 19:55 ]
Drs probleem lijkt het op.

Verwijderd
Ik vind dit niet echt een bug. Spa 98 was hetzelfde in de regen toch? Kan gebeuren. Die glitch in Monaco is wel echt een issue.
Verwijderd
Als jij bewust remt of de deur dichtgooit vind ik een waarschuwing wel op zijn plaats hoorSir_Lion schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:26:
[...]
Waarom zou jij uberhaupt een waarschuwing moeten krijgen voor een move die de AI doet? Daar heb jij toch geen invloed op?
Maar dan doe JIJ de move. De vraag is of jij een waarschuwing moet krijgen als de AI de move doet? Dat laatste gebeurt er momenteel.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:39:
[...]
Als jij bewust remt of de deur dichtgooit vind ik een waarschuwing wel op zijn plaats hoor
Verwijderd
Ik betwijfel of het systeem wel zo geavanceerd is...Sir_Lion schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:48:
[...]
Maar dan doe JIJ de move. De vraag is of jij een waarschuwing moet krijgen als de AI de move doet? Dat laatste gebeurt er momenteel.
Hopelijk wordt dat inderdaad ooit beter. Maar ik verwacht niet dat Codemasters de eerste zal zijn. Soms heb ik het idee dat ze eigenlijk niet super veel budget of vrijheid krijgen in wat ze eigenlijk willen neerzetten. En elk jaar moet er een volledige game staan met nieuwe features.
En tegenwoordig is het helaas ook heel normaal dat elk spel wat uitkomt gelijk een patch nodig heeft en daarna alsnog glitches heeft..
In Career mode, kan je tijdens de vrijetrainingen opdrachten doen voor je team. Krijg je dan juist minder punten die je voor het R&D kan gebruiken? Of juist wel meer? Dat was me ff nog niet duidelijk. 😅
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Minder randzaken als career en meer de focus op het racen. Het zal eens tijd worden dat kapotte F1 wagens realistisch van de baan worden gehaald ipv teleport.Jordy8 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:11:
Bij de meeste race games met penalty's en waarschuwingen heb je dit probleem. Er zijn teveel situaties en zaken waarmee rekening gehouden moet worden.
Hopelijk wordt dat inderdaad ooit beter. Maar ik verwacht niet dat Codemasters de eerste zal zijn. Soms heb ik het idee dat ze eigenlijk niet super veel budget of vrijheid krijgen in wat ze eigenlijk willen neerzetten. En elk jaar moet er een volledige game staan met nieuwe features.
En tegenwoordig is het helaas ook heel normaal dat elk spel wat uitkomt gelijk een patch nodig heeft en daarna alsnog glitches heeft..
YouTube: F1 2018 Career Mode #4: GIGANTISCHE CRASHES IN AZERBAIJAN!!
YouTube: F1 2018 Career Mode #4: GIGANTISCHE CRASHES IN AZERBAIJAN!!
1e moment is echt een moment waarop tijdelijk de rode vlag uit zou moeten en 2e moment is ook gewoon SC.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Verwijderd
Haha nou deze jongens hebben het wel al voor 2018 ondersteund https://www.f1career.com

meer. Je doet meer dus je R&D punten die je daar verdiend kun je dan besteden aan R&D onderdelen.Milan1NL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:52:
Ff een vraagje tussendoor.
In Career mode, kan je tijdens de vrijetrainingen opdrachten doen voor je team. Krijg je dan juist minder punten die je voor het R&D kan gebruiken? Of juist wel meer? Dat was me ff nog niet duidelijk. 😅
Wat was je beredenering voor minder dan?
www.youtube.com/DerOllie
Je kunt het ook in mo tags zetten zodat iedereen met een account het ook kan zien.
Nee, ik ben géén Belg!
WEEERRR die Verstappen in de eerste bocht, dit is geen fake.. dit is echt
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ja en nee vind ik. In Monaco kwam ik gigantisch in de problemen door Hulkenberg die ook deze mooie thumbnail veroorzaakt heeftJordy8 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:42:
Ik had nog meer ruimte kunnen geven maar dan moet ik dus de chicane afsnijden omdat hij hem daar ernaast zet..
Mag ik even een puntje van kritiek geven op jouw video's? Voor mij ben je niet echt goed te verstaan, zeker niet icm het achtergrond geluid van de motoren. Het klinkt ook alsof je microfoon of te zacht is afgesteld, of op een afstandje staat.Jensen89 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Ja en nee vind ik. In Monaco kwam ik gigantisch in de problemen door Hulkenberg die ook deze mooie thumbnail veroorzaakt heeft
Ik had nog meer ruimte kunnen geven maar dan moet ik dus de chicane afsnijden omdat hij hem daar ernaast zet..
[video]
Verwijderd
Wat mij betreft doen ze met disc hetzelfde als met games uit de store. Je kan niet spelen tot tijdstip x. Op die manier kan iedereen gewoon lekker tegelijk beginnen.
Thanks! Nee zo'n gevoel had ik. Dat die dingen juist punten kosten.DerOllie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:47:
[...]
meer. Je doet meer dus je R&D punten die je daar verdiend kun je dan besteden aan R&D onderdelen.
Wat was je beredenering voor minder dan?
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:13:
Nou moe klopt het dat F1 2018 nog steeds geen multiplayer career mode heeft? Ik had gedacht dat het lampje wel was gaan branden inmiddels.
Haha nou deze jongens hebben het wel al voor 2018 ondersteund https://www.f1career.com
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet dus?Milan1NL schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:01:
Had zelf alleen F1 2013 gekocht. Toen wat jaartjes later via een ''omweg'' F1 2016 geprobeerd.. Vond het niet echt wat qua physics. Nu op kinguin F1 2018 pre-order gedaan. Ben benieuwd wat ik van deze game vind.
Maybe een stomme vraag: Zal hier ook CO-OP in zitten als F1 2013 bijv?
Ja ok ik snap je. Nou feitelijk kosten die R&D dingen punten (jou punt dus), en die punten verdien je met het doen van acties in de vrije trainingen; snelle ronde tijden, goede lijnen, laag benzine verbruik etc.Milan1NL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
Thanks! Nee zo'n gevoel had ik. Dat die dingen juist punten kosten.
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb hem via kinguin. Maar die komt dus vrijdag. Ach, ben zelf vrijdag avond weg. Dus kan die ondertussen downloadenJordy8 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:35:
[...]
Heb m'n key nog niet![]()
Maar, vrijdag vrij, dus ik weet wel hoe ik m'n dag ga vullen
Heb hem ook via daar. Hopelijk krijg ik hem dan ook gewoon 's ochtendsMilan1NL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:13:
[...]
Ik heb hem via kinguin. Maar die komt dus vrijdag. Ach, ben zelf vrijdag avond weg. Dus kan die ondertussen downloaden
Net ff een livechat gehad met een van die mensen van kinguin. Gevraagd of we ook eerder de key kunnen ontvangen. Blijkt dat hun de keys nog niet hebben. Zodra ze de keys hebben, worden we (zo snel mogelijk) gemaild met de key!Jordy8 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:23:
[...]
Heb hem ook via daar. Hopelijk krijg ik hem dan ook gewoon 's ochtends
Als je op de PC speelt helaas niet, Steam blokkeert dit tot donderdag/vrijdagnacht.MarcoM schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:47:
allyourgames heeft 'm vandaag opgestuurd. Hopelijk kan ik morgen een rondje op Spa doen, voordat ik naar Belgie vertrek.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Jensen is een geval apart, die heeft volgens mij een Beta of Pre-access key. Als ik het goed zie speelt hij ook gewoon op de PC, ik kan nog niets via steam, alleen alvast het een en ander downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:30:
Matig weer dat iedereen hem een dag eerder krijgt. Meestal als ik pre order bij zo een tent heb ik pech en krijg ik hem alsnog later.
Wat mij betreft doen ze met disc hetzelfde als met games uit de store. Je kan niet spelen tot tijdstip x. Op die manier kan iedereen gewoon lekker tegelijk beginnen.
Ieder ander op een console kan wel spelen, maar volgens mij ook nog niet online.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
De steam unlock is vrijdag 1900 Nederlandse tijd als het goed is. De game is nu al wel te preloaden.Yannick97 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:57:
[...]
Als je op de PC speelt helaas niet, Steam blokkeert dit tot donderdag/vrijdagnacht.
Zelf een beetje teleurgesteld, had vrijdag vrijgenomen van werk in de hoop te kunnen racen.
Temujin schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:10:
[...]
De steam unlock is vrijdag 1900 Nederlandse tijd als het goed is. De game is nu al wel te preloaden.
Zelf een beetje teleurgesteld, had vrijdag vrijgenomen van werk in de hoop te kunnen racen.

Kijk morgenochtend wel even op Steam wat er precies staat. 24 augustus is 24 augustus natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Jordy8 op 23-08-2018 08:22 ]
Het Niveau stond een beetje laag waardoor ik in de Q 9e werd.
De race werd ik 7e. Had moeite om het tempo goed bij te kunnen houden van met name de Haas en Renaults.
Flink gevecht gehad met Hulkenberg nog maar die heb ik moeten laten lopen, het werd mezelf wat warm onder de voeten en dacht als ik hem niet laat gaan duwen we ons beide van de baan af.
Met uitvallers als Perez en Hamilton ben ik 7e geworden.
Niveau gaat bij mij nu omhoog want met een sauber 7e worden is niet helemaal juist haha
[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 23-08-2018 08:34 ]
1 snelle race gedaan op Spa om het niveau te testen en daarna career gestart bij Sauber.
De wijzigingen zijn nog niet heel bijzonder allemaal, de tijd bij het beantwoorden van vragen is echt heel kort.
Daarna is het allemaal het bekende verhaal.
Tijdens de vrije trainingen moet je wederom dezelfde objectives halen als in F1 2017 met de toevoeging van ERS deployment.
Tijdens de race voegt ERS deployment nog wel wat toe (zeker op lange rechte stukken op de overtake stand i.c.m. DRS), maar je bent heel veel settings aan het veranderen als je alles op manual hebt staan.
Ligt het aan mij of zijn niet alle knoppen op mijn Logitech G29 ergens aan gekoppeld? Vanavond nog maar eens verder uitzoeken.
Eerste indruk is goed, geen groot verschil t.o.v. 2017 maar alles weer up to date en wat kleine verbeteringen