Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:11
Ja vroeger bij GP4 was dat wel zo. Kon je nog zo ver voorliggen het was altijd spannend of je heel bleef. Wat ook leuk was in die tijd was de hotseat mode. Dat je met meerdere mensen op 1 pc kon racen en dat de computer het dan na 1 ronde weer van je overnam en de andere persoon dan kon rijden. Terwijl de andere dan reed zag je ineens je eigen auto in de fik staan in de laatste ronde :). Goede oude tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:20
Jordy8 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Heb je dat vaak? Ik heb dat namelijk nog niet gehad (105 AI),
Zodra ik merk dat ze er volle vaart aankomen pak ik mijn lijn en blijf ik daar meestal.

[...]
Bijna elke race wel(sauber). +/- 100AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Een tijdje gespeeld maar helaas nog te arcade voor mij. Leuk om een keer op de console te spelen 1v1, maar verder geen blijvertje.

Jammer! Want grafisch is het echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoD87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11-2024

RenoD87

Arnhem

Ik merk inderdaad ook dat de CPU zich stug vasthoudt aan de racing line. Al meerdere malen gehad dat ik wordt geramd om vervolgens (beide) een warning te krijgen. Moet zeggen dat het rijden in 'niemandsland' er wel beter op is geworden, doordat je echt op moet blijven letten met curbs en slijtage van je banden etc. Dit vond ik in 2017 nogal saai.

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:55
Gisteren in de career mode Canada gehad, dat was echt fantastisch rijden. Kom steeds meer in het ritme en leer de AI een beetje kennen en daardoor kan je echt mooi racen. Ook gaaf om te zien hoe de AI gewoon een halve lap zij aan zij kunnen vechten.

Helaas laten ze wel wat teveel snelheid vallen hierdoor, dat is nog even een puntje van aandacht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
iantje31 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:48:
Heeft iemand er toevallig ook last van dat als je een ranked sessie wilt joinen er blijft staan: joining session, please wait? Ik kan geen enkele sessie joinen op pc
Heb ik ook last van als ik een sessie verlaat, en daarna weer een nieuwe sessie wil zoeken. Dat gebeurd mij elke keer weer. Enige oplossing is de game opnieuw opstarten. Eerste keer een sessie zoeken gaat bij mij altijd wel goed.

Lijkt mij een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

KRAI.7

Bwoah...

Hallo! :) Iemand nog tips om de bandentemperatuur (met name het karkas) onder controle te houden en tegelijkertijd toch snel te zijn? Zie ze redelijk snel oververhitten en je glibbert dan alle kanten uit.

Probeer al minder gas te geven in de bocht zelf en dat helpt redelijk, alleen is de pace dan ook een stuk minder. Net 3e gefinished in Australië (100% race, AI 103 en in een Ferrari) en dat kwam voornamelijk doordat ik m’n banden moeilijk kon managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KRAI.7 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:30:
Hallo! :) Iemand nog tips om de bandentemperatuur (met name het karkas) onder controle te houden en tegelijkertijd toch snel te zijn? Zie ze redelijk snel oververhitten en je glibbert dan alle kanten uit.

Probeer al minder gas te geven in de bocht zelf en dat helpt redelijk, alleen is de pace dan ook een stuk minder. Net 3e gefinished in Australië (100% race, AI 103 en in een Ferrari) en dat kwam voornamelijk doordat ik m’n banden moeilijk kon managen.
Belangrijkste is dat je zo weinig mogelijk druk op de banden zet, dus subtiel met gas en rem omgaan is erg belangrijk. Je moet vooral zorgen om ‘analoog’ met de pedalen om te gaan, en vooral bij het remmen hard remmend te beginnen, en langzaam van het pedaal af te gaan als de snelheid daalt.
Ook op het gas, niet teveel in een keer.

En zorg dat je een subtiele overgang tussen rem en gas houdt.

Voor sturen geldt hetzelfde, niet als een gek het stuur om gooien, maar subtiel de bocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Jordy8 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:44:
Gisteren in de career mode Canada gehad, dat was echt fantastisch rijden. Kom steeds meer in het ritme en leer de AI een beetje kennen en daardoor kan je echt mooi racen. Ook gaaf om te zien hoe de AI gewoon een halve lap zij aan zij kunnen vechten.

Helaas laten ze wel wat teveel snelheid vallen hierdoor, dat is nog even een puntje van aandacht vind ik.
Als ze strijden dan is het logisch dat ze tijd verliezen.... just in real life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Ruud010 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:25:
[...]

Als ze strijden dan is het logisch dat ze tijd verliezen.... just in real life!
Dat snap ik :P maar nu staan ze soms bijna stil, dat is iets te veel van het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik zit erg te twijfelen om toch een stuurtje aan te schaffen voor deze game, om smoother te kunnen sturen. Wordt het racen hier wat makkelijker door? Het is voor mij een grote uitgave.

Zit te denken aan de G29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Mortalboy[NL] schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:49:
Ik zit erg te twijfelen om toch een stuurtje aan te schaffen voor deze game, om smoother te kunnen sturen. Wordt het racen hier wat makkelijker door? Het is voor mij een grote uitgave.

Zit te denken aan de G29
Het is niet persé zo dat je met een stuur sneller bent. Je hebt uiteraard wel meer controle en je kunt makkelijker zonder assists rijden. Ik heb zelf ook een stuur maar gebruik vaker de xbox controller (Ik speel op de pc). Ik vind het nogal een gedoe om het stuur elke keer aan te sluiten. Heb geen vaste opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Laatst online: 03-10 08:02
Is het iemand gelukt om op de Xbox de headset (de originele) via de controller aan te sluiten zodat je Jeff via de headset kunt horen en commando's kunt geven terwijl je met een stuur racet? Het schijnt te kunnen...

[ Voor 3% gewijzigd door Folkert1985 op 28-08-2018 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triple20
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 12:34
Ik hen de T150 maar ik kom niet aan mijn tijden met de controller gereden. Het is net of de acceleratie minder snel gaat. Geen idee hoe het kan. Ik had dit trouwens in f1 2017 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoD87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11-2024

RenoD87

Arnhem

Ik ben met controller ook een stuk sneller dan met stuur (G920). Toch maar eens goed uitzoeken waar 'm dat nou in zit.

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarschijnlijk doordat het spel je stiekem nog een handje helpt als je met een controller rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Precies. Logischerwijs gezien moet je met stuur eigenlijk sneller zijn aangezien je veel preciezer kan insturen. Maar de controller bestuurders worden gecompenseerd door het spel zelf. Waarbij ik niks wil afdoen van degene die heel goed met de controller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple20
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 12:34
Ik hoe me aanbevolen voor tips waardoor dit dan komt. Met een stuur is natuurlijk veel leuker en realistischer maar ik wil mijn zelfde tijden kunnen rijden als met de controller. Misschien dat er toch iets niet goed staat in de wheel settings??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Stuurtje en controller liggen niet veel van elkaar verwijdert qua snelheid (verschilt ook per baan), al denk ik dat een stuur wel iets de overhand heeft over het algemeen. Ik heb zelf ook een tijdje geleden de overstap gemaakt van een controller naar een stuur en het kost gewoon echt veel tijd voor je weer op je normale snelheid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
triple20 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:18:
Ik hoe me aanbevolen voor tips waardoor dit dan komt. Met een stuur is natuurlijk veel leuker en realistischer maar ik wil mijn zelfde tijden kunnen rijden als met de controller. Misschien dat er toch iets niet goed staat in de wheel settings??
Je moet rijden met controller of stuur niet vergelijken. Je reactiesnelheid zal met een stuur (bv indrukken rempedaal) altijd lager dan met een controller. Maar het is wel realistischer en daardoor meer fun vind ik.

Je zou wel de instellingen van je gas en rempedaal 'strakker' kunnen zetten met behulp van deadzone, linearity en saturation. Zelf doe ik dat niet omdat ik zonder ABS rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:37
Tot dusver voelt deze game makkelijker aan dan F1 2017. Vooral de practice programms valt beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Welk stuur raden jullie aan om te beginnen met racen? Ik race nu met toetsenbord en met mijn muis schakel ik. Alles is een verbetering dus. Ik wil het wel meteen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
Jeanke117 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:24:
Welk stuur raden jullie aan om te beginnen met racen? Ik race nu met toetsenbord en met mijn muis schakel ik. Alles is een verbetering dus. Ik wil het wel meteen goed doen.
Ligt een beetje aan wat je eraan uit wilt geven.
Ik zou wel echt een stuur aanraden met force feedback, een stuur zonder ffb is het geld eigenlijk niet waard.
Goedkoopste met ffb is de thrustmaster t150, een stapje hoger is dan de t300 (deze heb ik zelf, echt een prima stuur) maar logitech heeft ook een aantal prima stuurtjes, zoals de g29 en de g920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Wessel22 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Ligt een beetje aan wat je eraan uit wilt geven.
Ik zou wel echt een stuur aanraden met force feedback, een stuur zonder ffb is het geld eigenlijk niet waard.
Goedkoopste met ffb is de thrustmaster t150, een stapje hoger is dan de t300 (deze heb ik zelf, echt een prima stuur) maar logitech heeft ook een aantal prima stuurtjes, zoals de g29 en de g920.
In de richting van de T150 en de G29 zat ik ook te denken. Uiteraard wel de PRO versie van de T150. Dan kom je uit op dezelfde prijs eigenlijk. De G29 ziet er mooier uit. Maar stuurt die ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
Jeanke117 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

In de richting van de T150 en de G29 zat ik ook te denken. Uiteraard wel de PRO versie van de T150. Dan kom je uit op dezelfde prijs eigenlijk. De G29 ziet er mooier uit. Maar stuurt die ook beter?
De T300 heeft volgens velen een betere FFB ( Geoptimaliseerd wrijvingsloos mechanisme met twee riemen) maar de G29 heeft meer buttons op het stuur en de pedalen schijnen beter te zijn.

Ik heb zelf voor de betere ffb gekozen (t300)en geupgraded met de T3PA Pro 3. _/-\o_

Heel tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempietje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 17:54
[...]

Ik heb de T150 Pro (TMX PRO) Deze bevalt prima. Gebruik het niet heel intensief maar ben erg tevreden over de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:13
[...]

Geen idee hoe de T150 pro is, maar ik weet wel dat de G29 alleen bruikbaar is als de familie niet op bed ligt. Wat een takkeherrie als ik het vergelijk met mijn T300. Gewoon iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Beakzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Geen idee hoe de T150 pro is, maar ik weet wel dat de G29 alleen bruikbaar is als de familie niet op bed ligt. Wat een takkeherrie als ik het vergelijk met mijn T300. Gewoon iets om rekening mee te houden.
Dat is een wel een goed punt. Als de G29 daadwerkelijk zoveel herrie maakt is het een no brainer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Worden jullie niet gek van die cijfers van knoppen. Moet ik bv knop 6 in drukken geen idee welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Remco Tr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:10:
Worden jullie niet gek van die cijfers van knoppen. Moet ik bv knop 6 in drukken geen idee welke dat is.
Yup echt heel irritant .Iemand moet ze daar eens gaan uitleggen wat een muis is, want dat zou het leven al een stuk beter maken. Moet je foto mode eens gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Beakzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Yup echt heel irritant .Iemand moet ze daar eens gaan uitleggen wat een muis is, want dat zou het leven al een stuk beter maken. Moet je foto mode eens gebruiken 8)7
En dan staat er ergens F1 denk je dan druk ik die in . Maar dan blijft dat die functie weer ergens achter een knop op je stuur zit verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:12
Vanavond wat time trials gedaan op 'Albert Park', maar ik krijg bocht 11 & 12 maar niet onder de knie. Eigenlijk is heel S3 een doorn in het oog, want daar laat ik soms gewoon 0,4-0,5 seconden liggen. |:(

Wat kan er beter? Vanaf 3:20.
[YouTube: https://youtu.be/a8ePHXHIGEw]

Wat betreft setup: ik gebruik de setup van Real Sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yonix schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:20:
Vanavond wat time trials gedaan op 'Albert Park', maar ik krijg bocht 11 & 12 maar niet onder de knie. Eigenlijk is heel S3 een doorn in het oog, want daar laat ik soms gewoon 0,4-0,5 seconden liggen. |:(

Wat kan er beter?
[video]

Rij je met een controller? Je lijkt vrij veel stabiliteit te verliezen tussen remmen en op het gas. Momentje van overlap tussen beiden kan helpen. Iets langzamer de bocht in en met meer tractie eruit zou denk ik ook schelen.

Kijk ik er overheen trouwens, of kun je geen enkel weekend naar keuze doen? Dus even een race weekend op Monza?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 29-08-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:15:
[...]

Rij je met een controller? Je lijkt vrij veel stabiliteit te verliezen tussen remmen en op het gas. Momentje van overlap tussen beiden kan helpen. Iets langzamer de bocht in en met meer tractie eruit zou denk ik ook schelen.
Ik maak gebruik van een Thrustmaster TMX Pro. Het punt zit hem in het insturen van bocht 11. Ik weet niet goed of ik daar nu moet liften of kort even op de rem moet gaat, want met vol gas die bocht in rijden om vervolgens bocht 12 er kort achteraan te krijgen lijkt mij iets teveel van het goede ...

Trouwens, in het filmpje begin ik op 03:20 aan een goede ronde. Daarvoor is het enkel frustratie.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
MikeyMan schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:15:
[...]

Kijk ik er overheen trouwens, of kun je geen enkel weekend naar keuze doen? Dus even een race weekend op Monza?
Grand Prix mode, en daar kun je vervolgens wel de baan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yonix schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Ik maak gebruik van een Thrustmaster TMX Pro. Het punt zit hem in het insturen van bocht 11. Ik weet niet goed of ik daar nu moet liften of kort even op de rem moet gaat, want met vol gas die bocht in rijden om vervolgens bocht 12 er kort achteraan te krijgen lijkt mij iets teveel van het goede ...

Trouwens, in het filmpje begin ik op 03:20 aan een goede ronde. Daarvoor is het enkel frustratie.:p
Heb in F1 2018 nog niet daar gereden, maar ik zou zeggen even van het gas om wat load op de voorwielen te houden.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 18:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game gister gekocht voor de PC en een halfuurtje gespeeld. FFB (Logitech G920) is nog niet helemaal lekker, wat spikes op rechte stuk volgens mij.

Had daarnaast last van enkele framedrops/0,1 seconden freeze, al draaide ik nog met oude Nvidia drivers (397.**). Gisteravond de nieuwe geinstalleerd maar hierna niet meer gespeeld. Probleem zal wel opgelost zijn?.

(framerate was verder prima, ergens rond de 100-120 fps @ 1440p)

Edit:
Kon helemaal geen setup mogelijkheid vinden in de garage tijdens time trials? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 30-08-2018 12:45 ]

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Gisteren nog maar eens de Thrustmaster TMX Pro aangesloten op de laptop. Maar ik blijft een stuurtje niet echt fijn vinden. Komt waarschijnlijk mede door de zithouding en misschien door de instellingen. Blijf maar klooien met de max graden draaihoek (1,2, 3 of 4 keer knipperen lampje). Ik krijg het niet voor elkaar dat ik het idee heb dat mijn input ook in de game naar voren komt. Of het insturen in scherpe bochten gaat niet lekker (wat met dezelfde setup met Xbox controller wel goed gaat) of bij het opvangen van uitbrekende achterkant schiet je alle kanten op. De response is gewoon niet lekker. Gek genoeg heb ik met een controller een veel beter gevoel. Komt bij dat ik als casual racer meer houd van game starten, race instellen en gaan. Met zo'n stuur is het toch een gedoe om aan te sluiten en op te stellen. Als het dan ook voor mij nog niet een echte meerwaarde geeft dan laat ik hem links liggen.

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik zit heel erg te twijfelen om de game te halen voor de Xbox One.

Ik zal nagenoeg altijd racen met mijn Thrustmaster TMX. Maar mijn vraag voornamelijk is, is deze game het waard om volledig met stuur te spelen, of neigt het toch meer naar een controller game?

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Partypooper schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:55:
Ik zit heel erg te twijfelen om de game te halen voor de Xbox One.

Ik zal nagenoeg altijd racen met mijn Thrustmaster TMX. Maar mijn vraag voornamelijk is, is deze game het waard om volledig met stuur te spelen, of neigt het toch meer naar een controller game?
Tsjah, bij racen met een controller denk ik persoonlijk aan GTA V enzo.
Ik haal hier zeker veel lol uit met het stuurtje, en eerlijk is eerlijk, het wordt elk jaar beter.

Ongeacht het realisme blijft het een uitdaging om telkens sneller te gaan.

• Ruud010
Tortelli schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:09:
Game gister gekocht voor de PC en een halfuurtje gespeeld. FFB (Logitech G920) is nog niet helemaal lekker, wat spikes op rechte stuk volgens mij.

Had daarnaast last van enkele framedrops/0,1 seconden freeze, al draaide ik nog met oude Nvidia drivers (397.**). Gisteravond de nieuwe geinstalleerd maar hierna niet meer gespeeld. Probleem zal wel opgelost zijn?.

(framerate was verder prima, ergens rond de 100-120 fps @ 1440p)

Edit:
Kon helemaal geen setup mogelijkheid vinden in de garage tijdens time trials? 8)7
Bij de ranking (inzoomen op je linker beeldscherm in de pit) staat helemaal rechts de carsetup....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wessel22 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:32:
[...]

Grand Prix mode, en daar kun je vervolgens wel de baan selecteren
Huh? Hoe dan?
Ik kom automatisch op Bahrein short uit daar .. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 17:18
MikeyMan schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:55:
[...]

Huh? Hoe dan?
Ik kom automatisch op Bahrein short uit daar .. :?
Dan voeg je een race toe aan je lijst vrees ik. Gewoon bij de eerste race naar rechts switchen voor het gewenste circuit. Kun je vervolgens helemaal naar wens instellen.

PSN: xMaurice93

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
Overigens lijkt de R&D-development ook wel erg rap te gaan. Op het forum van codemasters staat iemand (met een Renault) die na het eerste seizoen al boven alle teams staat op het gebied van car performance. Zie: http://forums.codemasters...career-mode-season#latest

PSN: xMaurice93

• Jordy8
Maurice079 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:40:
Overigens lijkt de R&D-development ook wel erg rap te gaan. Op het forum van codemasters staat iemand (met een Renault) die na het eerste seizoen al boven alle teams staat op het gebied van car performance. Zie: http://forums.codemasters...career-mode-season#latest
Ja, dat is te verwachten. De kosten zijn omlaag gegaan en je verdient veel sneller punten. Codemasters en balans blijft een lastig dingetje. Volgens mij testen die gasten daar nooit een heel seizoen.. anders waren ze er toch echt wel achter gekomen. Net zoals zoveel andere problemen en balans dingetjes.

Hierdoor doe ik zelf 2 soms 3 practice programs en dan hou ik op. Anders gaat het veel en veel te snel. Het is gewoon jammer dat je zelf rustiger aan moet doen omdat je anders de AI voorbij schiet in R&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:25
mis wel 1 dingetje in de game en dat is de honda sound in de torro rosso . erg jammer want die is superdik !

merk dat de williams dichterbij komt bij het geluid dan de torro rosso ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 18:29
Yonix schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:20:

Wat kan er beter? Vanaf 3:20.
[video]

Ik heb wel wat tips aan de hand van je video. Zelf zou ik toch echt de racing line uitzetten, IMO leidt dit meer af dan het toevoegt en zodra je de bochten van een circuit kent, is de racelijn ook duidelijk.
Een algemene tip is nog om het hele circuit te gebruiken, bij het ingaan van de bocht laat je regelmatig veel ruimte liggen.

Bocht 1/2: scherper/eerder insturen zodat je meer snelheid mee kunt pakken. Het hele stuk daarna is volgas, dus exit is cruciaal.
Bocht 3 en 4 zijn netjes!
Bocht 5: hier laat je ruimte aan de buitenkant liggen bij entry, die kan uit m'n hoofd gezegd dan wel volgas.
Bocht 6/7: ook hier laat je weer wat ruimte aan de buitenkant en bij het aansnijden liggen. Probeer hier toch ietsje curb mee te pakken zodat je hier zo recht mogelijk doorheen kan.
Bocht 9/10: weer ruimte aan de buitenkant bij entry, voor de rest prima.
Bocht 11/12: tussen 11 en 12 kun je een stuk naar links ipv recht zodat je meer snelheid door 12 kunt meenemen die dacht ik ook volgas kan.
Bocht 13: hier laat je het meest liggen, voor de entry stuur je al lichtjes in, remt iets te laat en laat daarom aan de binnenkant ruimte liggen.
Bocht 14: in 5e versnelling met een korte lift en dan volgas.
Bocht 15: prima
Bocht 16: goed, kan iets scherper aangesneden worden zodat je eerder op het gas kan.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren begonnen na jaren geen F1 game aangeraakt te hebben. F1 2010 staat nog in de lijst met games. :P

Maar oh man, wat ze hebben ze een zooitje van de controls gemaakt zeg. Totaal onduidelijk wat je nu moet indrukken om door een menu heen te komen. Laat staan als je nog een G25 hebt met zo goed als geen knoppen op het stuur.
Het MFD is dan zo goed als onbruikbaar. Ze hadden wel wat meer aandacht mogen besteden aan de pc gamers. Soms is het F1 maar een andere keer is het weer gewoon 1. Wat een bende. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat een drama zijn deze wagens om te besturen. De gevolgen van bandenslijtage lijken dit deel veel erger te zijn dan in de vorige delen. Na zes ronden op Paul Ricard (50%) glibber je door elke bocht heen. Niet te geloven. Doe ik iets concreet verkeerd of kan het zo zijn dat een Sauber veel gevoeliger is voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:58:
Sinds gisteren begonnen na jaren geen F1 game aangeraakt te hebben. F1 2010 staat nog in de lijst met games. :P

Maar oh man, wat ze hebben ze een zooitje van de controls gemaakt zeg. Totaal onduidelijk wat je nu moet indrukken om door een menu heen te komen. Laat staan als je nog een G25 hebt met zo goed als geen knoppen op het stuur.
Het MFD is dan zo goed als onbruikbaar. Ze hadden wel wat meer aandacht mogen besteden aan de pc gamers. Soms is het F1 maar een andere keer is het weer gewoon 1. Wat een bende. :|
Nou, dit herken ik totaal niet.
Ligt m.i. meer aan je stuur dan aan het spel.
Je kunt natuurlijk ook gewoon je toetsenbord ernaast gebruiken.
En dan is alles ook nog eens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhu, ff op je toetsenbord aan de gang midden in een race. zoeken naar het juiste knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:42:
Uhu, ff op je toetsenbord aan de gang midden in een race. zoeken naar het juiste knopje.
Zoals hierboven al gezegd, je kan al die knoppen zo instellen als jij zelf wilt. De vrijheid voor aanpassingen is echt huge!

Ik speel op PS4 met een controller en om strategie wat makkelijker te maken heb ik Fuel change op de L1-R1 button en ERS change op de rechterstick (L-R). Doordat je dat aan kan passen heb ik de hele MFD niet eens nodig tijdens een race.

Dus misschien de moeite waard om daar even aandacht aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik dus al zei. Ik speel met een G25. Daar zitten welgeteld 2 knoppen op. Overschakelen tijdens een race naar een toetsenbord gaat dus niet zo makkelijk.

En dan blijft dus nog steeds het probleem dat de knoppen ingame van legenda veranderen. Daar zal je als je een controller gebruikt geen last van hebben. Jullie kennen dat probleem dus niet.
Elders in het topic ben ik het ook al tegengekomen. Ben dus niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:42:
Ja hoe had je het anders in gedachten? Je hebt een stuur met maar twee knoppen. Dan houdt het snel op.
Wat zou je een praktisch oplossing vinden?

Het spel geeft overigens ook constant netjes aan welke knop je voor welke functie kunt gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 31-08-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat het niveau qua discussiëren zo ongeveer hetzelfde is gebleven in een game gerelateerd topic na al die jaren.
:O ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2018 16:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:08:
Ik merk dat het niveau qua discussiëren zo ongeveer hetzelfde is gebleven in een game gerelateerd topic na al die jaren.
:O ;w
Want? Je stelt een vraag waar netjes antwoord op komt. Het antwoord staat je niet aan en dan is het niveau van discussiëren ineens discutabel?

Nogmaals; wat stel je voor? Hoe had codemasters een oplossing kunnen bedenken voor het feit dat je een stuur hebt met maar twee knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
MikeyMan schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Want? Je stelt een vraag waar netjes antwoord op komt. Het antwoord staat je niet aan en dan is het niveau van discussiëren ineens discutabel?

Nogmaals; wat stel je voor? Hoe had codemasters een oplossing kunnen bedenken voor het feit dat je een stuur hebt met maar twee knoppen?
Meer met voicecontrol? Zou een optie kunnen zijn.
Verder zijn de antwoorden natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Racierox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:12:
[...]

Ik heb wel wat tips aan de hand van je video. Zelf zou ik toch echt de racing line uitzetten, IMO leidt dit meer af dan het toevoegt en zodra je de bochten van een circuit kent, is de racelijn ook duidelijk.
Een algemene tip is nog om het hele circuit te gebruiken, bij het ingaan van de bocht laat je regelmatig veel ruimte liggen.

Bocht 1/2: scherper/eerder insturen zodat je meer snelheid mee kunt pakken. Het hele stuk daarna is volgas, dus exit is cruciaal.
Bocht 3 en 4 zijn netjes!
Bocht 5: hier laat je ruimte aan de buitenkant liggen bij entry, die kan uit m'n hoofd gezegd dan wel volgas.
Bocht 6/7: ook hier laat je weer wat ruimte aan de buitenkant en bij het aansnijden liggen. Probeer hier toch ietsje curb mee te pakken zodat je hier zo recht mogelijk doorheen kan.
Bocht 9/10: weer ruimte aan de buitenkant bij entry, voor de rest prima.
Bocht 11/12: tussen 11 en 12 kun je een stuk naar links ipv recht zodat je meer snelheid door 12 kunt meenemen die dacht ik ook volgas kan.
Bocht 13: hier laat je het meest liggen, voor de entry stuur je al lichtjes in, remt iets te laat en laat daarom aan de binnenkant ruimte liggen.
Bocht 14: in 5e versnelling met een korte lift en dan volgas.
Bocht 15: prima
Bocht 16: goed, kan iets scherper aangesneden worden zodat je eerder op het gas kan.

Succes! :)
Bedankt voor je uitgebreide analyse! d:)b
Hier gaan we iets mee doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ligt het aan mij of doet de koppeling bij de oude stick shift bolides weer niks? Als ik de koppeling in trap, dan zou het toerental naar stationair moeten gaan. Dat gebeurt niet. Het blijft hangen zoals bij uitrijden op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:05:
Zoals ik dus al zei. Ik speel met een G25. Daar zitten welgeteld 2 knoppen op. Overschakelen tijdens een race naar een toetsenbord gaat dus niet zo makkelijk.

En dan blijft dus nog steeds het probleem dat de knoppen ingame van legenda veranderen. Daar zal je als je een controller gebruikt geen last van hebben. Jullie kennen dat probleem dus niet.
Elders in het topic ben ik het ook al tegengekomen. Ben dus niet de enige.
Het blijft een uitzonderlijk probleem 2 knoppen. Ja ik had het erg kunnen waarderen als ze Codemasters had geweten dat er iets handigs als een muis bestaat, maar ja het is wat het is helaas.

Het ligt er maar net aan waar je stuur staat, maar kan je het toetsenbord er niet haaks naast leggen? En dan de numlock toetsen gebruiken. Het zal even wennen zijn, maar na een tijdje oefenen moet dat toch lukken. Of je sluit ook een controller aan die je naast het stuur of tussen je benen plaatst.

Zelf heb ik alles op het stuur (F1 stuur) en een Elgato streamdeck er naast hangen voor dingen die ik daar niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Dat van die verschillend mappings heb ik ook gemerkt. Ik had de ERS omhoog en omlaag op de 1 en 2 van mijn numkeypadje gezet. Tijdens de trainingen werkt dat ook. Maar tijdens een race is dat automagically gekoppeld aan het menu omhoog halen en naar de fuelmapping gaan. Raar maar waar.

Ach, ik vond die ERS oefening toch maar K. Wat een gedoe zeg. Petje af voor de coureurs dat ze dat met die snelheden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Wanneer gaan ze een keer wat aan dat matchmakingsysteem doen, nog net zo droevig als voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
NotSoSteady schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:56:
Wanneer gaan ze een keer wat aan dat matchmakingsysteem doen, nog net zo droevig als voorgaande jaren.
Speel je ranked? Ik heb er gelukkig al goede ervaringen mee gehad met mensen die elkaar respecteren op de baan maar ze zouden dat inderdaad nog veel meer kunnen verbeteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jensen89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09-2022
Dit is toch echt wel de allervetste race die ik ooit in een career heb gereden. Het einde is echt waanzinnig. Je kunt dus prima battlen met de AI. Minuut 24 voor de mensen die geen zin hebben de hele video te kijken.

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensen89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09-2022
Aartstyle schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:33:
Ik kon het niet laten en heb f1 2018 toch maar besteld. En het valt mij tot op heden nog niet tegen moet ik zeggen. Car handling een stuk beter (rij met een logitech Momo) en had bij f1 2017 veel meer problemen met het doseren van gas geven. In f1 2018 heb ik daar veel meer gevoel mee op de 1 of andere manier. Tot op heden nog niet te maken gehad met bugs o.i.d. maar dat is ook geluk hebben denk ik. Kan met de Red Bull nu races winnen op niveau 90, beetje afhankelijk van het circuit en startpositie.

Denken jullie dat ik veel sneller kan zijn met een moderner stuur (thrusmaster T150 ofzo).

Ben ook benieuwd hoe het league racen gaat? @Jensen89 Nog gereden vrijdag?
League racen begint voor mij eind september begin oktober vast weer. Multiplayer is op dit moment nog een beetje een puinhoop. Teveel visual bugs, audio bugs en vooral desync. Ik ben er ook benieuwd naar en kan niet wachten op een nieuw seizoen league racing!

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Ruud010 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:33:
[...]

Speel je ranked? Ik heb er gelukkig al goede ervaringen mee gehad met mensen die elkaar respecteren op de baan maar ze zouden dat inderdaad nog veel meer kunnen verbeteren.
Ik heb het eigenlijk meer over lobby's die blijven hangen, dat probleem is er al sinds het eerste deel in de serie. Nu zit ik ook weer in een lobby met alleen een zwart scherm, waarbij iedereen de game moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Jensen89 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:55:
Dit is toch echt wel de allervetste race die ik ooit in een career heb gereden. Het einde is echt waanzinnig. Je kunt dus prima battlen met de AI. Minuut 24 voor de mensen die geen zin hebben de hele video te kijken.

[video]
Wow, spannender dan de F1 op TV. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:51
Iemand tips voor dat ERS practice programma simpel te voltooien?

Wanneer best welke modus gebruiken en ik las al dat een lagere remdruk afstelling meer ERS recovery gaf omwille van de langere remweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Even een vraag. Sinds vandaag heb ik een GTX1070 in mijn systeem. kom van een ATI 280X.
Heb aan de 1070 drie schermen hangen en aan de onboard GPU een 4de scherm.

Nu is het zo dat als ik F1 2018 opstart, het spel altijd op de 4de scherm komt, wat dus resulteert in een foutmeling om dat er te weinig power in zit.

Start ik F1 2017 , dan gebruikt die wel de 1070.

Iemand een idee hoe ik 2018 ook gebruik kan laten maken van de 1070?

In windows staat al triple setting als eerste scherm. Toen ik iracing starte moest ik ook de Graphics Config starten en daar aangeven dat ik de 1070 wilde gebruiken. Maar die functie kom ik in Steam of F1 2018 niet tegen

Opgelost..Heb Hardware_settings_config van 2017 bij gepakt en info hiervan gekopieerd naar de 2018 file

[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 01-09-2018 21:20 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 19:46
Top dat je dat gevonden hebt.
Maar zou het niet handig zijn om jou config file (of de inhoud mbt aansturing monitoren) dan hier te posten zodat anderen die hetzelfde probleem ervaren jou info kunnen gebruiken.?
seninha schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:14:
Even een vraag. Sinds vandaag heb ik een GTX1070 in mijn systeem. kom van een ATI 280X.
Heb aan de 1070 drie schermen hangen en aan de onboard GPU een 4de scherm.

Nu is het zo dat als ik F1 2018 opstart, het spel altijd op de 4de scherm komt, wat dus resulteert in een foutmeling om dat er te weinig power in zit.

Start ik F1 2017 , dan gebruikt die wel de 1070.

Iemand een idee hoe ik 2018 ook gebruik kan laten maken van de 1070?

In windows staat al triple setting als eerste scherm. Toen ik iracing starte moest ik ook de Graphics Config starten en daar aangeven dat ik de 1070 wilde gebruiken. Maar die functie kom ik in Steam of F1 2018 niet tegen

Opgelost..Heb Hardware_settings_config van 2017 bij gepakt en info hiervan gekopieerd naar de 2018 file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:25
Valt het andere mensen ook op dat op 110% AI de practice programs redelijk zijn behalve ers en quali . En zo ook de gehele qualificatie ?!

Ik bedoel torro rosso verwacht dan een p 11 minimaal , hoe lang en vaak ik het ook probeer p 13/14 is de max dus dan zou je zeggen moeilijkheid verlagen toch?

Nou nee want met die 110% rij je de eerste lap zo 4/5 man voorbij en vervolgens rij je in niemands land . Ik bedoel ze remmen extreem vroeg hebben lage top speed ( eerste lap ) waardoor je echt door het veld heen walst todat je bij de top 4/5 komt dat red je net niet en zo finish je

Allemaal carreer mode natuurlijk
Als ik de ai naar 100 zet win ik alles met de torro rosso , ook niet bepaald leuk want waar zijn de battles .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

artworx2010 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:37:
Maar zou het niet handig zijn om jou config file (of de inhoud mbt aansturing monitoren) dan hier te posten zodat anderen die hetzelfde probleem ervaren jou info kunnen gebruiken.?

[...]
Kan ik wel doen. Weet alleen niet of ID welke de ini gebruikt voor de videokaart zelfde is bij iedereen.
Zal vanavond even een copy maken en hier posten

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoe racen jullie in de carreer modus? :),

Zelf race ik in cockpit view met halo aan, was na 2 races gewend aan de halo en had er snel een manier op gevonden om ermee te kunnen racen. Ben nu bijna bij seizoen 2 , moet nog 3 races.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
G_Dragon schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:20:
Hoe racen jullie in de carreer modus? :),

Zelf race ik in cockpit view met halo aan, was na 2 races gewend aan de halo en had er snel een manier op gevonden om ermee te kunnen racen. Ben nu bijna bij seizoen 2 , moet nog 3 races.
Cockpitview maar dan zonder middensteun. In het echt kijk je er ook veel meer langs dan dat je het op een scherm ziet. En ik gebruik headtracking voor de spiegels en om het stuur af te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Beakzz schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:33:
[...]

Cockpitview maar dan zonder middensteun. In het echt kijk je er ook veel meer langs dan dat je het op een scherm ziet. En ik gebruik headtracking voor de spiegels en om het stuur af te kunnen lezen.
Netjes, klopt in het echt kijk je er wel meer langs. ah thanks , wist niet dat je Headtracking kon uitzetten?!

Eerlijk gezegd kan je er ook langs kijken en moet je maar net even doorhebben hoe ermee te rijden , dan rijdt het met middensteun super easy. Ik ga vaak 1 tot 2 mm van de idieale lijn naar links of rechts zitten, zo zie je hem nog alsof je zonder rijdt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
G_Dragon schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:38:
[...]

Netjes, klopt in het echt kijk je er wel meer langs. ah thanks , wist niet dat je Headtracking kon uitzetten?!

Eerlijk gezegd kan je er ook langs kijken en moet je maar net even doorhebben hoe ermee te rijden , dan rijdt het met middensteun super easy. Ik ga vaak 1 tot 2 mm van de idieale lijn naar links of rechts zitten, zo zie je hem nog alsof je zonder rijdt.
Headtracking als in camera die registreert waar ik naar kijk door middel van IR Leds :) Op die manier kan ik de FOV acceptabel zetten aangezien het scherm boven mijn stuur hangt. Al kan je bocht in kijken wel aanpassen als je dat bedoelt,

F1 setup

Lijkt me best dat je kan wennen aan die middensteun, maar in mijn gedachte klopt het gewoon dus laat me :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Beakzz schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:48:
[...]

Headtracking als in camera die registreert waar ik naar kijk door middel van IR Leds :) Op die manier kan ik de FOV acceptabel zetten aangezien het scherm boven mijn stuur hangt. Al kan je bocht in kijken wel aanpassen als je dat bedoelt,

[afbeelding]

Lijkt me best dat je kan wennen aan die middensteun, maar in mijn gedachte klopt het gewoon dus laat me :+
Oh jij hebt echt een stuur en alles, een mooie setup :*) !
Ik race zelf op de Xbox One X , daar kan je niet zoveel aanpassen.
Bedoel gewoon dat vergeleken bij 2017 hoe ik daar op de ideale lijn reed , ik in 2018 een 2 tot 5 mm meer naar rechts op links rij en dan de ideale lijn perfect zie.

Haha ik laat je ook wel hoor, wees maar niet bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
Ik ben inmiddels bij Seizoen 1 bij de race van Monaco aangekomen.
Heb helaas de moeilijksheidsgraad wat te laag gehad staan en kom hem steeds maar niet aanpassen. Heb dus met sauber te goeie resultaten gehaald. En ben dus na de race in Spanje meteen in de contractonderhandelingen aangenomen bij Red bull...
Beetje vreemd dat dit na 5 races al kan eerlijk gezegd maargoed. Rij nu dus in Red Bull en heb de moeilijkheid maar weer wat omhoog geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo !

Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn met het volgende probleem:

Elke keer lijkt het of mijn online statistieken worden gereset nadat ik de PS4 heb uitgezet.
Heb ondertussen al tientallen races gedaan en elke keer als ik de PS4 opnieuw opstart staat alles weer op 0.
(Ranked races)

Lijkt mij dat ik niet de enige ben met dit probleem?

Vind het erg storend want ik zie graag mijn overall stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:16

[video]
Leuk filmpje, maar wat jij steeds doet in Remus (turn 2), dat kan natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Astratuner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:39:
Iemand tips voor dat ERS practice programma simpel te voltooien?

Wanneer best welke modus gebruiken en ik las al dat een lagere remdruk afstelling meer ERS recovery gaf omwille van de langere remweg.
Gebruik maximaal medium en rij zo hard als je kan

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartgeurkink
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-07-2021

[video]
Als jullie benieuwd zijn naar meer gameplay,ik heb zojuist career geüpload op mijn kanaal. Komende dagen volgen er veel meer videos!

https://www.youtube.com/bartgeurkink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Wat is er aan de hand met mijn carreer.

Rij met mclaren Australlie ging goed maar op Vahrein en China miste ik heel veel top speed. Op China ging ie niet harder dan 280. En nu op baku tikt ie net de 300 aan.

-verschillende setups
-uiteraard rich en ERS op hotlap geprobeerd
-had 2 R&D updates die mislukt waren maar zijn nu hersteld
-ICE en nog ander motor onderdeel vervangen maar maakt geen verschil.

Ben echt 3 tot 5 sec trager dan de rest en kan toch echt wel goeie rondjes rijden maar verlies zoveel op de rechte stukken.

Lijkt wel een echte mclaren. Alleen jammer dan Alonso wel de snelheid heeft.

2 races achteraan geeindigd omdat ie gewoon niet harder gaat.

Wie herkent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://blog.codemasters.com/f1-2018-patch-notes/
Patch 1.05 per direct uit op PC, morgen op PS4, XBOX (zoals wel vaker) later deze week...
F1® 2018 PATCH NOTES – 1.05
Patch 1.05 is out now on PC, with PS4 out tomorrow and the Xbox version out later this week. You can take a look at the patch notes below.

General

Interviews – Option included to turn off or extend the interview timer – you can find this option in Preferences -> Gameplay Settings -> Press Interview Time Limit.

Fixed an issue where race fuel load was insufficient to finish a race after using the race strategy practice program in a restarted practice session – NOTE: This fix will only apply after you go to the next Race Weekend. You may also have to complete a Race Strategy Practice Programme for it to take full effect.

PC – Fixed issues with Thrustmaster T300 wheel.

PC – Game now works with AMD Phenom CPU’s – (without the need to use the Beta workaround) NOTE: These CPUs are below minimum specifications to run the game and are therefore not technically supported, so you may still experience some performance issues.

Updated the Abu Dhabi tyre compound selections.

Fixed a crash when fast forwarding an instant replay.

Re-balanced Medium Traction Control Settings.

Fixed an issue where AI team mates could become stuck queuing in the pit lane.

Updated the Baku track map to include all DRS detection zones.

Improved game stability and various other fixes, including fixing the most common crashes on PC and PS4.

Fixed a crash that occurred on the last corner of Shanghai.

PC – Fixed an issue where resolution changes cause partial black screens during cut-scenes.

Multiplayer

Fixed an issue where hosting a lobby after leaving a classic race resulted in some players being locked to soft tyre compounds

Fixed an issue where a dedicated spectator who is a client can get de-synced information for pit lane status in the position list

Fixed a crash when spectating qualifying sessions

Improved game stability and various other fixes

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remco Tr
Het was mn pedaal die ging maar tot 70%. Nu kunnen we weer verder🤣
Remco Tr schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:33:
Wat is er aan de hand met mijn carreer.

Rij met mclaren Australlie ging goed maar op Vahrein en China miste ik heel veel top speed. Op China ging ie niet harder dan 280. En nu op baku tikt ie net de 300 aan.

-verschillende setups
-uiteraard rich en ERS op hotlap geprobeerd
-had 2 R&D updates die mislukt waren maar zijn nu hersteld
-ICE en nog ander motor onderdeel vervangen maar maakt geen verschil.

Ben echt 3 tot 5 sec trager dan de rest en kan toch echt wel goeie rondjes rijden maar verlies zoveel op de rechte stukken.

Lijkt wel een echte mclaren. Alleen jammer dan Alonso wel de snelheid heeft.

2 races achteraan geeindigd omdat ie gewoon niet harder gaat.

Wie herkent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Een hoop klachten over de medium traction control na de patch 1.05. Zelf rij ik zonder assists dus heb er geen last van, maar de pad users die de TC op medium hadden staan klagen steen en been dat de auto nu onhandelbaar is. Als het echt onhandelbaar is dan is het belachelijk. Als de Medium TC alleen langzamer geworden is dan vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 04-10 16:54
Remco Tr schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:29:
Het was mn pedaal die ging maar tot 70%. Nu kunnen we weer verder🤣

[...]
Net als echte McLaren dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Magere update na een eerste week. Lijkt erop dat de kwaliteit beter voor elkaar is dan vorige delen? Of is dat te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
In mijn eigen races nog geen vreemde dingen tegen gekomen. Behalve in mijn carriere waarbij ik het gevoel heb dat de AI een stuk sneller is op bahrein dan op australie. In youtube videos wel genoeg vreemde dingen gezien en online racing is zoals elk jaar weer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk fiksen ze ook de Bug dat de online stats keer op keer worden gereset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Laatst online: 03-10 19:44
Misschien is dit al vaker naar voren gekomen maar meerdere mensen die last hebben van een soort stotter tijdens je replay/flashback?

Vind AI vergeleken met voorgaande jaren echt een +punt! Filmpje hieronder had ik een geniale battle met gasly, later kwamen er nog meer coureurs bij (vanaf 1:50). (rij zelf met williams)

YouTube: battle vs. gasly plek 12 13

Tot nu toe heerlijke battles gehad in career mode!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

artworx2010 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:37:

[...]
Dit is dus wat ik veranderd heb. Weet niet of iemand wat aan heeft:

<graphics_card deviceId="0x1B81" rating="4">
<resolution width="5287" height="1050" displayMode="1" vsync="false" vsyncInterval="auto">
<refreshRate numerator="59954" denominator="1000" />

Ik moest CardDeviceld veranderen , resolutie en daarnaast ook refreshRate.

Dit met een 1070 kaart

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Gisteren moest ik Singapore rijden , kwalificatie werd ik eerste en de race reed ik ook al erg snel eerste in heavy rain. Helaas door een foute beslissing van mijn team met de pitstop ben ik als 8ste geëindigd.

Kreeg de soft band eronder terwijl 1 ronde later de rest hyper soft eronder kregen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik heb sinds afgelopen Vrijdag ook F1 2018. Het is mijn eerste F1 game die ik speel, maar tot zover bevalt die mij erg goed! Ik speel zelf met een Thrustmaster TMX.

Momenteel rijd ik nog met traction control op medium maar ik wil dit eigenlijk uitzetten. Iemand nog tips waar ik dan op moet letten? CPU niveau staat momenteel op 80% (Expert) rest van de assists staat uit.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:24
Aartstyle schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:39:
Een hoop klachten over de medium traction control na de patch 1.05. Zelf rij ik zonder assists dus heb er geen last van, maar de pad users die de TC op medium hadden staan klagen steen en been dat de auto nu onhandelbaar is. Als het echt onhandelbaar is dan is het belachelijk. Als de Medium TC alleen langzamer geworden is dan vind ik het prima.
Oh vandaar spin in nu vaker wanneer ik een bocht uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Patch 1.05 is uit sinds vanmiddag.
Patch 1.05 is out now for PC! Please have a look through the patch notes below.

General

• Interviews – Option included to turn off or extend the interview timer – you can find this option in Preferences -> Gameplay Settings -> Press Interview Time Limit
• Fixed an issue where race fuel load was insufficient to finish a race after using the race strategy practice program in a restarted practice session – NOTE: This fix will only apply after you go to the next Race Weekend. You may also have to complete a Race Strategy Practice Programme for it to take full effect
• PC - Fixed issues with Thrustmaster T300 wheel
• PC - Game now works with AMD Phenom CPUs – (without the need to use the Beta workaround) NOTE: These CPUs are below minimum specifications to run the game and are therefore not technically supported, so you may still experience some performance issues
• Updated the Abu Dhabi tyre compound selections
• Fixed a crash when fast forwarding an instant replay
• Re-balanced Medium Traction Control Settings
• Fixed an issue where AI team mates could become stuck queuing in the pit lane
• Updated the Baku track map to include all DRS detection zones
• Improved game stability and various other fixes, including fixing the most common crashes on PC.
• Fixed a crash that occurred on the last corner of Shanghai
• PC - Fixed an issue where resolution changes cause partial black screens during cut-scenes

Multiplayer

• Fixed an issue where hosting a lobby after leaving a classic race resulted in some players being locked to soft tyre compounds
• Fixed an issue where a dedicated spectator who is a client can get de-synced information for pit lane status in the position list
• Fixed a crash when spectating qualifying sessions
• Improved game stability and various other fixes

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Er valt nog genoeg te fixen. Zo lijkt de AI tactisch niet goed om te gaan met 50% races. De coureurs die in de top 10 starten (en dus moeten starten op hun band uit Q2) maken altijd een pitstop meer omdat ze op versleten hyper/ultra/supersofts starten, terwijl de nummer twaalf bijvoorbeeld altijd door rijd met een stop minder. Zo krijg je echt compleet rare resultaten met Hamilton die wint, Ocon tweede, Grosjean derde, Vettel vierde en Hartley vijfde. Mag wel wat meer balans in gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:37
Fijn dat ze die TC fix hebben terug gedraaid. Nu enkel nog 2 fixes en ik ben blij:
* Monaco is veel lastiger qua difficulty vergelijken met andere banen in Careermode. Ze vragen bijvoorbeeld dat ik een 1:12.5 rijd, terwijl ik moeite heb om 1:13 te rijden in TT. Ik verlies al tijd zodra ik begin aan een rondje. Met maximale fuel EN ERS loop ik nog steeds meer dan 1 seconde achter op de tijd die ze willen. Hier hebben meer mensen last van, van wat ik heb begrepen.
* Het veranderen van difficulty tijdens een weekend zou ook heel fijn zijn om weer terug te hebben. Juist om dingen als hierboven tegen te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Incognitum schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:13:
[...]

Oh vandaar spin in nu vaker wanneer ik een bocht uit kom.
Ik las dit gister, en dacht gisteravond even proberen, maar ik krijg het niet eens voor elkaar met medium TC op Hockenheim in de Alfa. Heb je specifieke settings gebruikt? Ik merkte gisteravond geen verschil dus...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
Sir_Lion schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:38:
Fijn dat ze die TC fix hebben terug gedraaid. Nu enkel nog 2 fixes en ik ben blij:
* Monaco is veel lastiger qua difficulty vergelijken met andere banen in Careermode. Ze vragen bijvoorbeeld dat ik een 1:12.5 rijd, terwijl ik moeite heb om 1:13 te rijden in TT. Ik verlies al tijd zodra ik begin aan een rondje. Met maximale fuel EN ERS loop ik nog steeds meer dan 1 seconde achter op de tijd die ze willen. Hier hebben meer mensen last van, van wat ik heb begrepen.
* Het veranderen van difficulty tijdens een weekend zou ook heel fijn zijn om weer terug te hebben. Juist om dingen als hierboven tegen te kunnen gaan.
Oh fijn dat ik dit hier even lees! Ik dacht al dat het aan mij ligt dat ik zo langzaam ben op Monaco (career), heb gister avond verschillende set-ups geprobeerd maar kom niet verder dan een P3. Door al dat getreuzel met mn setup niet echt aan practice sessies toegekomen. Kwam ook niet boven de delta tijdens de meeste programma's waardoor die al falen.

En toen begon het ook nog te regenen tijdens de practice en ook in race!. Uiteindelijk de race meer opgegeven na dat ik mn voor vleugel kapot gereden had ;(

Kwalificeerde op P16, terug gevallen naar P19 en toen de handdoek in de ring gegooid.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste