Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Ik heb echt al veel bugs ondervonden.
Als Codemasters niet snel met een patch komt ga ik de game voor de komende week laten liggen.
Heeft iemand ook nog last van eeeenorme stutter/gamefreezes/lagspikes?
Ik ben gewoon normaal aan het rijden, totdat opeens de game van 120fps naar 10 gps gaat, de game vertraagt, bijna tot stilstand voor 3 seconden, dan supersnel gaat, resultaat: ik in de muur
Ze komen soms iedere minuut voor, soms met intervallen van langer of korter.
Kan misschien aan Ryzen liggen? Iemand op het forum heeft het ook met zijn Ryzen pc, Tiametmarduk had het ook met zijn pc, ook Ryzen.

Heb 23(! ) andere bugs maar bovenstaande is voor mij echt gamebreaking.
Ik ben heel actief op de CM forums, daar heb ik ook al 18(!) topics moeten aanmaken voor bugs te rapporteren. Op slechts 2 werd er gereageerd door CM om te vertellen dat ze het gingen onderzoeken.

Voor de rest valt de game wel mee, er is weinig veranderd t.o.v. vorig jaar natuurlijk. Ik had toch verwacht dat er dit jaar wat meer werk was ingestoken.

Ranked werkt bij mij op pc niet, of toch niet voor 5 laps.
In online krijg ik super grote lagspikes wanneer iemand joined + die game freezes.

Handling is ok, maar er is toch iets off qua mechanische grip in snelle bochten.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:15

Hoogie2004

Whohooooo

Techprice schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:09:
Als Codemasters niet snel met een patch komt ga ik de game voor de komende week laten liggen.
Ik ben gewoon normaal aan het rijden, totdat opeens de game van 120fps naar 10 gps gaat, de game vertraagt, bijna tot stilstand voor 3 seconden, dan supersnel gaat, resultaat: ik in de muur
Kan misschien aan Ryzen liggen? Iemand op het forum heeft het ook met zijn Ryzen pc, Tiametmarduk had het ook met zijn pc, ook Ryzen.
.
Ik heb ik een Ryzen pc, en hier geen last van. Heel stottert en hem klein beetje, maar niet zoveel dat ik er last van heb. Heb nu 1 carrière race gedaan op 50%.

Draai overigens alles op stock speed qua cpu / geheugen / gpu.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:34
Techprice schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:09:

Heb 23(! ) andere bugs maar bovenstaande is voor mij echt gamebreaking.
Ik ben heel actief op de CM forums, daar heb ik ook al 18(!) topics moeten aanmaken voor bugs te rapporteren. Op slechts 2 werd er gereageerd door CM om te vertellen dat ze het gingen onderzoeken.

Voor de rest valt de game wel mee, er is weinig veranderd t.o.v. vorig jaar natuurlijk. Ik had toch verwacht dat er dit jaar wat meer werk was ingestoken.

Ranked werkt bij mij op pc niet, of toch niet voor 5 laps.
In online krijg ik super grote lagspikes wanneer iemand joined + die game freezes.

Handling is ok, maar er is toch iets off qua mechanische grip in snelle bochten.
Het lijkt er op dat 2018 toch wel de meeste bugs heeft na een release. Niet alleen bugs maar ook slechte optimalisatie voor verschillende systemen. Op youtube zie ik veel filmpjes van mensen op een ps4 of xbox waarbij ze tijdens een interview opeens framedrops hebben, terwijl het bij mij op de pc gewoon soepel gaat. Heel vreemd allemaal.

Zelf heb ik geen problemen gehad met stutters of gamefreezes. Draai hem op de pc met een 4de generatie i3 en een gtx 1060. Daardoor heb ik ook niet alles op high of ultra draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techprice
Geloof het of niet, maar ik heb zonet het wereldrecord op Paul Ricard gezet.
Door een bug bij de game:
Hier mijn ronde:

Beetje gek gedaan op het einde. Met een deuntje erbij. ;)
Hier het bewijs op de leaderboards:

Please, verbreek het niet, Copyright RebornDestroyer, :P
Nee maar nu even serieus, ik heb de bug al gerapporteerd en er wordt naar gekeken om het op te lossen.

Heb dit gedaan op PC, maar op andere platforms moet ook lukken.
Het zal niet lang duren voor het opgemerkt wordt door anderen gok ik.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Jordy8 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:47:
[...]

Het lijkt er op dat 2018 toch wel de meeste bugs heeft na een release. Niet alleen bugs maar ook slechte optimalisatie voor verschillende systemen. Op youtube zie ik veel filmpjes van mensen op een ps4 of xbox waarbij ze tijdens een interview opeens framedrops hebben, terwijl het bij mij op de pc gewoon soepel gaat. Heel vreemd allemaal.

Zelf heb ik geen problemen gehad met stutters of gamefreezes. Draai hem op de pc met een 4de generatie i3 en een gtx 1060. Daardoor heb ik ook niet alles op high of ultra draaien.
Ik speel op 4K met een GTX 1080, in het spel zelf stabiel 80 FPS, maar in de cutscenes maar 23 FPS, heel vervelend.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
iantje31 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Ik speel op 4K met een GTX 1080, in het spel zelf stabiel 80 FPS, maar in de cutscenes maar 23 FPS, heel vervelend.
In welke video mode speel je? Ik kreeg met 2017 altijd fps problemen als ik in windowed of full screen window speelde. In de normale Full screen had ik daarna nergens last van.
MikeyMan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

Ding is wel dat met dit specifieke issue, je er relatief snel omheen gaat rijden... Maar het mag gefixt worden idd ;)
"Probleem" is opgelost. Ik bedacht me opeens dat er misschien wel nieuwe drivers waren uitgekomen, en jawel...... :F
Hierna dus geen deadzone meer! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Jordy8 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

In welke video mode speel je? Ik kreeg met 2017 altijd fps problemen als ik in windowed of full screen window speelde. In de normale Full screen had ik daarna nergens last van.
Ik heb allebei de modes al geprobeerd, helaas allebei flinke frampedrops

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
iantje31 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Ik heb allebei de modes al geprobeerd, helaas allebei flinke frampedrops
Hier net hetzelfde.
De framedrops/gamefreezes gebeuren bij mij ook in beide modes.
De game freezed even en gaat daarna verder, maar haalde de gemiste frames in, dan krijg je opeens zo'n boost en lig je in de muur. Cutscenes zijn bij mij ok, maar ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Techprice schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

Hier net hetzelfde.
De framedrops/gamefreezes gebeuren bij mij ook in beide modes.
De game freezed even en gaat daarna verder, maar haalde de gemiste frames in, dan krijg je opeens zo'n boost en lig je in de muur. Cutscenes zijn bij mij ok, maar ook niet geweldig.
Zodra ik in de auto zit heb ik geen last van framedrops, enkel in de cutscenes bij bijvoorbeeld de interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Net de game voor PS4 in huis gehaald. Eerste indruk is zeker goed. Voelt beter dan 2017.

Wat me wel stoort; de pers. Waarom is de tijd zo kort om antwoord in te geven? Je hebt 10 seconden om alle antwoorden te lezen en te bedenken welke je gaat zeggen...

In 2017 had ik al mijn setups staan. Iemand getest hoe deze op de 2018 auto’s werken?

Net career begonnen bij Sauber. Leuk dat je nu je teamgenoot zelf kunt kiezen. Dus bij RB beginnen kun je met Max als teamgenoot. Maar laten we maar ‘laag’ starten ;).

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jordy8 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

[...]

"Probleem" is opgelost. Ik bedacht me opeens dat er misschien wel nieuwe drivers waren uitgekomen, en jawel...... :F
Hierna dus geen deadzone meer! *O*
Welke driver is dat? De 310 versie heb ik al een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
MikeyMan schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:08:
[...]

Welke driver is dat? De 310 versie heb ik al een tijd.
Deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b5E9m3JidodulPrjFCLmqK8d/full.png

Als je dezelfde versie hebt, misschien eens de driver verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:58
Qua physics is het echt een update tov van 2017.Voor het eerst is F1 nu ook visueel een mooie game.

Ik zit er serieus aan te denken om van T300 naar de CSL Elite Racing[Fanatec] te gaan .

Tip voor mensen die op zoek zijn naar Fanatec:mardomedia.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Lekker online bij ranked. Eerst een race joinen en daar na een beuk de game willen verlaten (achteraan, kapotte vleugel, etc) en dat kost je dus safety rating. Daarna een race joinen bij de kwalificatie, gaat de race beginnen rijdt ineens een AI mijn auto. Wil ik die leaven krijg ik wederom een melding over die safety rating.

Ook vraag ik me af waarom sommige mensen met hun verschrikkelijke verbinding bij onze games mee mogen doen, vooral mensen uit de USA of Brazilië zitten er ineens bij. Doe eens niet Codemasters

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
jori040 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:30:
Qua physics is het echt een update tov van 2017.Voor het eerst is F1 nu ook visueel een mooie game.

Ik zit er serieus aan te denken om van T300 naar de CSL Elite Racing[Fanatec] te gaan .

Tip voor mensen die op zoek zijn naar Fanatec:mardomedia.nl/
Mardo verkoopt geen Fanatec, dat doen ze alleen zelf. Mardo linkt gewoon door naar de Fanatec website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jordy8 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Deze:

[afbeelding]

Als je dezelfde versie hebt, misschien eens de driver verwijderen en opnieuw installeren?
Die had ik dus al... Na herinstallatie nog veel meer deadzone :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Figuur84 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Mardo verkoopt geen Fanatec, dat doen ze alleen zelf. Mardo linkt gewoon door naar de Fanatec website.
Ik zie het net ja.
Dat maakt voor mijn de stap toch net wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
jori040 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:12:
[...]

Ik zie het net ja.
Dat maakt voor mijn de stap toch net wat lastiger.
Waarom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Puur qua garantie leek mij zo'n NL shop toch wat makkelijker.Heel zo'n set + F1 add-on gaat aardig wat kosten.

Heb jij een goede ervaring met Fanatec zelf qua levering enzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figuur84
jori040 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

Puur qua garantie leek mij zo'n NL shop toch wat makkelijker.Heel zo'n set + F1 add-on gaat aardig wat kosten.

Heb jij een goede ervaring met Fanatec zelf qua levering enzo ?
Fanatec is een goed bedrijf, maar met een 'handleiding'. Binnen onze simracing-club hebben we er genoeg ervaringen mee. De producten zijn goed, maar er gaat ook wel eens iets stuk, net zoals bij de anderen zoals tm en logitech (in verhouding minder tov tm). Ze lossen het meestal wel op, maar je moet soms even geduld hebben. Tegemoetkomingen zijn ze wel streng in. De producten zijn echter prijs/kwaliteit wel erg goed. Verwacht service wanneer nodig mbt defecten, dat leveren ze als er wat mis is, maar imo is het het waard. Ze hebben een naam hoog te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Figuur84 op 25-08-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Figuur84 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:01:
[...]

Fanatec is een goed bedrijf, maar met een 'handleiding'. Binnen onze simracing-club hebben we er genoeg ervaringen mee. De producten zijn goed, maar er gaat ook wel eens iets stuk, net zoals bij de anderen zoals tm en logitech (in verhouding minder tov tm). Ze lossen het meestal wel op, maar je moet soms even geduld hebben. Tegemoetkomingen zijn ze wel streng in. De producten zijn echter prijs/kwaliteit wel erg goed. Verwacht service wanneer nodig mbt defecten, dat leveren ze als er wat mis is, maar imo is het het waard. Ze hebben een naam hoog te houden.
Ergens dit jaar wil ik die stap dan toch gaan maken.
Niet dat de T300/3pa3 pedals set slecht is maar je snapt wel het kan altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:55
Anderen ook problemen op de PC met het joinen van een ranked online lobby? Hij blijft op joining lobby staan bij mij. Op de achtergrondmuziek is trouwens ook een inbelverbinding te horen, geinig detail :P

EDIT: 25% werkt wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Woask op 25-08-2018 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
jori040 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:11:
[...]

Ergens dit jaar wil ik die stap dan toch gaan maken.
Niet dat de T300/3pa3 pedals set slecht is maar je snapt wel het kan altijd beter.
Heb zelf de T300 en zeker met het Sparco wiel heb ik geen behoefte aan wat anders. Nu de F1 addon er op zit moet ik wel weer hard wennen aan het plastic gevoel dus die gaan we eens goed modden binnenkort. De pedalen heb ik op dag 1 weg gedaan en ben gelijk voor Fanatec Elite's gegaan.

Nee als ik upgrade dan is het naar direct drive en een Heusinkveld pedalenset of iets dergelijks. Elke stap er tussen is naar mijn idee onnodig geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Hey forumleden,

Ik heb F1 2018 gekocht op de PS4. Dit is mijn eerste F1 spel.

Ik heb een paar rondjes gereden met een normale controller. Ik merk dat het best lastig is. Ik wil straks carriere gaan doen. Hebben jullie tips voor mij? Of misschien een Nederlandse handleiding voor F1 spellen zodat ik de basis een beetje weet?

Daarnaast zijn er een aantal vragen opgekomen tijdens het spelen:
1) Hoe werkt het FUEL management tijdens de wedstrijden? Wanneer moet die op welke standen? Hoe werkt dit precies?

2) Met carriere kan je investeren met je R&D punten in je wagen. Maar investeren jullie in of ligt dat puur in welk team je gaat zitten?

3) Doen jullie alle 3 de vrije trainingen en zo ja waarom? En proberen jullie dan de verschillende car setups (downforce, balanced, speed) uit?

Ik ben echt een beginner in F1 spellen en kijk sinds een jaar F1. Hierdoor heb ik weinig verstand van de F1. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
RR21 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:25:
Hey forumleden,

Ik heb F1 2018 gekocht op de PS4. Dit is mijn eerste F1 spel.

Ik heb een paar rondjes gereden met een normale controller. Ik merk dat het best lastig is. Ik wil straks carriere gaan doen. Hebben jullie tips voor mij? Of misschien een Nederlandse handleiding voor F1 spellen zodat ik de basis een beetje weet?

Daarnaast zijn er een aantal vragen opgekomen tijdens het spelen:
1) Hoe werkt het FUEL management tijdens de wedstrijden? Wanneer moet die op welke standen? Hoe werkt dit precies?

2) Met carriere kan je investeren met je R&D punten in je wagen. Maar investeren jullie in of ligt dat puur in welk team je gaat zitten?

3) Doen jullie alle 3 de vrije trainingen en zo ja waarom? En proberen jullie dan de verschillende car setups (downforce, balanced, speed) uit?

Ik ben echt een beginner in F1 spellen en kijk sinds een jaar F1. Hierdoor heb ik weinig verstand van de F1. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Alvast bedankt.
Moet zelf nog aan de carrière beginnen, maar het fuel managent is eigenlijk vrij simpel. Je wil er voor gaan dat je fuel aan het eind heb, maar er geen ronde meer mee kan rijden. Dus heb je wat extra power nodig om bij iemand weg te komen of naar toe te rijden dan kan je dat gebruiken. Als je DRS, ERS en extra fuel op het rechte stuk hebt dan heeft degene die je inhaalt vrij weinig kans als het om gelijkwaardige auto's gaat. Je kan dus bijvoorbeeld naar -1 laps fuel gaan halverweg de race, maar dan moet je wel weer besparen tot je weer in het groen staat.

Denk niet dat je alle vrije trainingen hoeft te doen zo lang je maar genoeg challenges doet om R&D punten vrij te spelen en ik zou de pits inrijden 1 of 2 keer testen en daar je ideale rempunt zoeken.

R&D investeren in waar jij denkt dat de auto te kort komt. Voelt de balans slecht of heb je te weinig snelheid op het rechte stuk? Dat scheelt natuurlijk per team.

Check wat career video's op YT en kijk hoe ze het aanpakken :

Deze 2 heb ik met veel plezier gevolgd voor release :

YouTube: F1 2018 CAREER MODE EP1! Williams Road To Glory S1 Round 1 Australia...

YouTube: F1 2018 Career Mode Part 1: Australia - OUR NEW JOURNEY TO GLORY BEG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
MikeyMan schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:03:
[...]

Die had ik dus al... Na herinstallatie nog veel meer deadzone :X
Nou, ik start net het spel dus weer op. Deadzone probleem weer terug.
Ik verwijder daarna de driver en installeer het opnieuw, computer opnieuw opgestart, deadzone weer in orde.
Sluit ik het spel daarna af, en weer op, deadzone probleem weer terug.......

Hoe krijgen ze het voor elkaar. :?

Edit:
Ik heb een beetje lopen spelen met de settings in het spel. Normaal heb ik in 1 control scheme de pedalen, stuur en toetsenbord ingesteld. Nu heb ik dit aangepast naar een aparte control scheme voor de pedalen en stuur en het standaard toetsenbord scheme. Hierna geen last meer van een deadzone, ook niet na het opnieuw starten van het spel.

Het enige wat ik zelf nog moet doen is even het stuur een kant op bewegen na het starten van het spel, anders blijft de kalibratie van de rem en het gaspedaal op minimaal 50% 8)7

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8WFyoD4WG7MVwJNY0BrfGgNi/full.png

Normaal gesproken maak ik dus gebruik van de bovenste, maar blijkbaar geeft dat problemen. Zodra ik de bovenste actief maak heb ik weer een deadzone probleem.

Hopelijk lukt het jou ook op deze manier @MikeyMan :)

[ Voor 47% gewijzigd door Jordy8 op 25-08-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple20
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 20:13
Ik heb het T150 stuur en pedalen, maar ben gewoon 2 seconden langzamer dan met de controller.

Kan dat aan de afstelling van de pedalen liggen?

Welke instellingen gebruiken jullie.

Alvast bedankt voor de response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
triple20 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:41:
Ik heb het T150 stuur en pedalen, maar ben gewoon 2 seconden langzamer dan met de controller.

Kan dat aan de afstelling van de pedalen liggen?

Welke instellingen gebruiken jullie.

Alvast bedankt voor de response.
Het kan aan de pedalen liggen natuurlijk, maar waarschijnlijk ligt het gewoon aan jou ;)

Dat je 2 dagen na release al weet dat je sneller met de controller bent vertelt mij alleen maar dat je niet genoeg gewend bent aan het exclusief rijden met stuur.

Als je heel lang hebt gereden met stuur dan moet je het pas weer proberen met de controller.

Het kan ook zijn dat je stuurhoek niet goed is, maar dan zou je moeite moeten hebben met scherpe bochten(dat je moet overpakken).

Pedalen kan je helaas niet testen zover ik weet in F1 dus dat moet je in een game doen die de input balkjes kan laten zien of de Thrustmaster app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem echt heel moeilijk ivm 2017. De langzame bochten ben ik heel traag en vrijwel altijd onderstuur, de snelle bochten zoals in Baku maar ook Bahrein (de links rechts na de drs zone) raak ik hem soms gewoon kwijt. Misschien komt het omdat ik met de Sauber rijd, online was met met de RB of Ferrari wel beter..

Las wel dat er nog issues zijn met t300rs plus F1 stuur, wellicht dat ik daar ook last van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Beakzz schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

Heb zelf de T300 en zeker met het Sparco wiel heb ik geen behoefte aan wat anders. Nu de F1 addon er op zit moet ik wel weer hard wennen aan het plastic gevoel dus die gaan we eens goed modden binnenkort. De pedalen heb ik op dag 1 weg gedaan en ben gelijk voor Fanatec Elite's gegaan.

Nee als ik upgrade dan is het naar direct drive en een Heusinkveld pedalenset of iets dergelijks. Elke stap er tussen is naar mijn idee onnodig geld uitgeven.
Direct drive is weer een ander verhaal. Imo is dit off-topic tov war er gevraagd wordt. DD zit in een andere financiële hoek. Leuk dat je er enthousiast over bent, maar het helpt hem niet lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 12:00
freddyathlon schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:18:
Net de game voor PS4 in huis gehaald. Eerste indruk is zeker goed. Voelt beter dan 2017.

Wat me wel stoort; de pers. Waarom is de tijd zo kort om antwoord in te geven? Je hebt 10 seconden om alle antwoorden te lezen en te bedenken welke je gaat zeggen...

In 2017 had ik al mijn setups staan. Iemand getest hoe deze op de 2018 auto’s werken?

Net career begonnen bij Sauber. Leuk dat je nu je teamgenoot zelf kunt kiezen. Dus bij RB beginnen kun je met Max als teamgenoot. Maar laten we maar ‘laag’ starten ;).
Ik vermoed dat ze je maar 10seconden tijd geven omdat je dan impulsiever zal antwoorden. In RL wacht je ook geen 45 seconden voordat je je antwoord formuleert ;).

Ben ook gestart met de Sauber. Heb ik altijd al een leuk team gevonden. In welke R&D tak ben je aan het investeren? Ik vooral in de airo tak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Figuur84 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

Direct drive is weer een ander verhaal. Imo is dit off-topic tov war er gevraagd wordt. DD zit in een andere financiële hoek. Leuk dat je er enthousiast over bent, maar het helpt hem niet lijkt mij....
Ja goeie grap. Zijn vraag is ten eerste offtopic en daarmee mijn antwoord en jouw 3 reacties. Je hele verhaal over je simclub en ervaringen met Fanatec hoort in een ander topic als je dan toch moeilijk wilt gaan doen.

Ik geef hem alleen advies omdat imo Fanatec niet zo'n grote upgrade is tegenover een T300 base (pedalen en standaard wheel addons buiten beschouwing gelaten). En een Fanatec Clubsport wheelbase is €550 en een Accuforce pro V2 €900,- dus doe niet net of het niet haalbaar is voor de liefhebber die al naar Fanatec kijkt.

Vraag anders modstatus aan bij Tweakers als je wil bepalen wat ontopic is ;) Ga hier verder niet meer op in, maar je bent welkom op mijn DM ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 26-08-2018 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:42

Oxigeon

En zo is dat!

R009 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:31:
[...]

Ik vermoed dat ze je maar 10seconden tijd geven omdat je dan impulsiever zal antwoorden. In RL wacht je ook geen 45 seconden voordat je je antwoord formuleert ;).

Ben ook gestart met de Sauber. Heb ik altijd al een leuk team gevonden. In welke R&D tak ben je aan het investeren? Ik vooral in de airo tak....
Hier ook gestart in de Sauber. En ook hier de aero aan het upgraden. Moet zeggen dat ik wel alleen maar practice 1 gedaan heb haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoe doet F1 2018 het met een (Xbox) controller? Vond F1 2017 nogal direct met de input op de pc. Misschien dat ik te wild om ga met de controller hoor maar met een stuur heb ik voor m'n gevoel wat meer controle. Heb alleen geen stuur meer dus zou wel chill zijn als F1 2018 ook goed speelbaar is met een controller :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Apple schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:12:
Hoe doet F1 2018 het met een (Xbox) controller? Vond F1 2017 nogal direct met de input op de pc. Misschien dat ik te wild om ga met de controller hoor maar met een stuur heb ik voor m'n gevoel wat meer controle. Heb alleen geen stuur meer dus zou wel chill zijn als F1 2018 ook goed speelbaar is met een controller :)
Spelen met de sensitiviteit-instellingen en de stick zo gebruiken dat je ronddraait(als zijnde het een stuur) in plaats van alleen links-rechts bewegen.
Heb alleen geen ervaring met specifiek de XBox controller.

Op de PS4 heb ik nu wel een ideale setting gevonden en ik moet zeggen dat ik het spel echt heerlijk vind rijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 26-08-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 21:46
Gisteren career gestart en ook wat time-trial gereden (meer om settings te tunen). Een aantal dingen valen mij op. Als eerste werkt mijn voice niet in game, om de opties aan te spreken vanuit het menu. Ik zag dit streamers wel doen, maar kan ook geen mogelijkheid vinden een microfoon in te stellen? Erg handig, bijvoorbeeld de race status opvragen of degene die achter je zit.

Verder staat het niveau voor mij nog wat te hoog in career, maar ik kan dit dus gewoon niet aanpassen. 8)7 Ik ken maar weinig circuits van deze kalender (damn, f1 2010 laatste keer gespeeld?) en heb dus meer tijd nodig om het beste eruit te halen. Hierdoor krijg ik de practice programmes niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 12:00
DVDL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 08:55:
Gisteren career gestart en ook wat time-trial gereden (meer om settings te tunen). Een aantal dingen valen mij op. Als eerste werkt mijn voice niet in game, om de opties aan te spreken vanuit het menu. Ik zag dit streamers wel doen, maar kan ook geen mogelijkheid vinden een microfoon in te stellen? Erg handig, bijvoorbeeld de race status opvragen of degene die achter je zit.

Verder staat het niveau voor mij nog wat te hoog in career, maar ik kan dit dus gewoon niet aanpassen. 8)7 Ik ken maar weinig circuits van deze kalender (damn, f1 2010 laatste keer gespeeld?) en heb dus meer tijd nodig om het beste eruit te halen. Hierdoor krijg ik de practice programmes niet voor elkaar.
Om je niveau in te stellen ga je beter eerst wat racen in de sectie championship en daar “sprint championship full spec serie”. Alle auto’s hebben dezelfde specificaties en aan het begin kan je de moeilijkheid zelf instellen (schaal van 1 tot 100). Ikzelf speel het spel op een PS4 met een gewone contoller en heb 78% ingesteld.

Ivm je micro probleem, kijk eens onder de audio tab en daar bij advanced audio. Ik dacht dat je daar de voice command kon aan of uit zetten....(weet het wel niet vanbuiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
k speel nu op 75% met een controller op de PC, De hele tijd 2e gereden op Bahrain met de STR. Totdat er een SC situatie was. Hamilton kwam niet goed weg op het rechte stuk en ik won hem.. Volgende race maar even de moeilijkheid naar 85%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:42

Oxigeon

En zo is dat!

R009 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:34:
[...]

Om je niveau in te stellen ga je beter eerst wat racen in de sectie championship en daar “sprint championship full spec serie”. Alle auto’s hebben dezelfde specificaties en aan het begin kan je de moeilijkheid zelf instellen (schaal van 1 tot 100). Ikzelf speel het spel op een PS4 met een gewone contoller en heb 78% ingesteld.

Ivm je micro probleem, kijk eens onder de audio tab en daar bij advanced audio. Ik dacht dat je daar de voice command kon aan of uit zetten....(weet het wel niet vanbuiten).
Voice controle. Klinkt eigenlijk wel fijn. Ik zit meestal op het rechte stuk wat op die knoppen te rammen om de juiste vraag aan de engineer te stellen. Staan daar ook de commando's bij die je kan vragen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
DVDL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 08:55:

Door veel time-trials te blijven doen doe je veel baan ervaring op.Als je de banen nog niet in je hoofd hebt zitten dan is de career-mode nog iets te heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik vindt het soms jammer dat je alle practice opdrachten moet voltooien.
Fuel management snap ik niks van. Wil ik rustiger rijden, dan haal ik de time target niet.

Ik kan ze moeilijk skippen, maar ik ga niet voor alles perfect en paars. Wil gewoon racen.
Ben geen pro en speelde F1 2017 ook op 50 of zo iets.

Ook in de wedstrijd is het veelste lastig al die menus. Daarom pas ik mij fuel nooit aan.
Ben benieuwd hoe het in F1 2018 verwerkt is

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Pykow schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:39:
Ik vindt het soms jammer dat je alle practice opdrachten moet voltooien.

Ook in de wedstrijd is het veelste lastig al die menus. Daarom pas ik mij fuel nooit aan.
Ben benieuwd hoe het in F1 2018 verwerkt is
Je moet die opdrachten niet doen, dat is een keuze. Als je ze goed doet heb je wel meer punten voor in het research programma. Maar je kan gewoon "vrij" rijden tijdens deze sessies.

Fuel kan je gewoon op medium zetten, dan kan je nooit de mist in gaan. Heb je aan t einde wat over (wat met medium meestal wel t geval is) zet hem dan 1 standje hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
Voor de PS4 racers in dit topic, de league inschrijvingen zijn geopend. Eerste (test race) is 25 november. [PS4] F1 2018 GoT Racing League

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:51
Vanochtend 'F1 2018' (PC) gekocht en even een paar rondjes Spa-Francorchamps gedaan. Beter dan dit wordt het - op dit moment - niet. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kTpsido0T3vXBnZRWKUSIirP/medium.jpg

Maar dat wordt, in ieder geval, weer lekker racen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Welke setting moet ik aanpassen (in Thrustmaster config of in-game) om de stuuruitslag te verminderen? Ik moet een stuk meer naar links of rechts sturen om de bochten te kunnen maken dan op het scherm te zien is. Voelt een beetje raar zo. In hele langzame, scherpe bochten moet ik meer dan 360graden draaien.

Ik gebruik een Thrustmaster T300 Alcantara Edition.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Techno Overlord schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:53:
Welke setting moet ik aanpassen (in Thrustmaster config of in-game) om de stuuruitslag te verminderen? Ik moet een stuk meer naar links of rechts sturen om de bochten te kunnen maken dan op het scherm te zien is. Voelt een beetje raar zo. In hele langzame, scherpe bochten moet ik meer dan 360graden draaien.

Steering saturation (in-game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Techno Overlord schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:53:

Ik weet niet of dit bij jou ook zo gaat, maar bij mijn TX gaat het als volgt:

Knop Mode ingedrukt houden
Via de D-pad kan ik naar links voor minder rotatie en rechts voor meer. Bij elke klik naar links gaat het lampje knipperen. Ik heb hem op 2 keer knipperen staan (360 graden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel22
Je kan het niveau in career wel aanpassen, maar alleen tussen 2 weekenden (niet tussen 2 sessions), als je je career aan het inladen bent (als je een nieuw race-weekend begint) kom je op het laadscherm waar je ff op de opties knop moet drukken, en dan kan je al je race-settings aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Wessel22 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Je kan het niveau in career wel aanpassen, maar alleen tussen 2 weekenden (niet tussen 2 sessions), als je je career aan het inladen bent (als je een nieuw race-weekend begint) kom je op het laadscherm waar je ff op de opties knop moet drukken, en dan kan je al je race-settings aanpassen
Dat zat in F1 2017, maar nu niet meer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Laatst online: 06-08 09:52
DVDL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Dat zat in F1 2017, maar nu niet meer dus.
Klopt niet, ook aanwezig in 2018. Heb zelf deze instelling al aangepast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Ik ging tussen race 2 en race 3 door via de schermpje waar je alles vanuit regelt in de paddock. Geen enkele optie kwam ik tegen. Of dien ik de carrière af te sluiten en opnieuw in te laden en daar de opties op te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
DVDL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:03:
Ik ging tussen race 2 en race 3 door via de schermpje waar je alles vanuit regelt in de paddock. Geen enkele optie kwam ik tegen. Of dien ik de carrière af te sluiten en opnieuw in te laden en daar de opties op te zoeken?
Nee. Wanneer je drukt op next weekend krijg je het laadscherm te zien. Daar druk je op de knop voor opties.

Zelf al gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Heeft F1 2018 ook native triple monitor support?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Jordy8 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Nee. Wanneer je drukt op next weekend krijg je het laadscherm te zien. Daar druk je op de knop voor opties.

Zelf al gebruik van gemaakt.
Zelf net gekeken op deze manier. Ik laad in 3 seconde door met geen enkel optiemenu. Geen mogelijkheid tot escape, f1 of f2 te rammen, kom nergens in. Zit nu weer in de paddock en hier mag ik het ook niet aanpassen, ik heb verder nog niets gekozen (training). 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
DVDL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

Zelf net gekeken op deze manier. Ik laad in 3 seconde door met geen enkel optiemenu. Geen mogelijkheid tot escape, f1 of f2 te rammen, kom nergens in. Zit nu weer in de paddock en hier mag ik het ook niet aanpassen, ik heb verder nog niets gekozen (training). 8)7 |:(
Tja, ik heb het toch echt net zoals anderen. Misschien is je computer gewoon te snel :+

Misschien TAB proberen? Of is het echt F2? Heb het maar 1 keer gebruikt en vergeten welke knop.
Maar bij het laadscherm zie ik rechtsonderin gewoon options staan. Tussen de weekenden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Jordy8 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:11:
[...]

Tja, ik heb het toch echt net zoals anderen. Misschien is je computer gewoon te snel :+

Misschien TAB proberen? Of is het echt F2? Heb het maar 1 keer gebruikt en vergeten welke knop.
Maar bij het laadscherm zie ik rechtsonderin gewoon options staan. Tussen de weekenden door.
Wat het ook is, ik vind het eerlijk gezegd best dom verwerkt zo, mocht ik het alsnog vinden (zal loop van de week wel worden) laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Deze game is zo ruk. Ik keek er dit jaar echt naar uit, maar 50 euro betalen voor een spel dat niet werkt, nee dank je. Het spel is een en al bugs, of toch op PC. :(

Heeft trouwens hier echt niemand het issue dat ik al eens eerder vermelde? Het gaat om screenfreezes/lagspikes. Als je Tiametmarduk volgt, een beetje zoals hij voorhad. Hier een paar video's:

timestamps wanneer het voorkomt: [1:33; 2:15; 2:30; 3:02; 3:20; 3:30; 3:41; 3:48; 4:30; 4:40; 4:51]
en deze is nog erger:

Te hoge settings hebben er niks mee te maken. Ik heb ook al geprobeerd met alles op low.
Indien iemand toch nog deze bug ondervindt? We zoeken nog mensen om de bug te rapporteren en te analyseren op het CM-forum

Heb overigens nog een pak andere bugs tegengekomen, maar deze maakt mijn spel echt onspeelbaar.
Niemand hier die een idee heeft wat het zou kunnen zijn?
Mijn specs:
Ryzen 3 1300x
GTX 1060 3gb
8gb ram @2666MHz

Met de gameplay op zich heb ik bij dit spel geen probleem, maar zo 1 bug kan natuurlijk de hele ervaring verpesten. De handling voelt goed aan en career is zeer vermakelijk.
Binnen een enkele weken starten de eerste league races al, hopelijk is het tegen dan opgelost. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 10:51
Vanavond nog even lopen vlammen op 'Albert Park' in de '2010 Red Bull RB6'. Love it! O+

[YouTube: https://youtu.be/bldZcmHvOsA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:11
Het enige waar ik momenteel nog mee zit in deze game is dat ik gewoon nauwelijks curbs kan nemen zonder compleet te spinnen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Hoe pas je de ERS en Fuel settings aan?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Sir_Lion schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:27:
Het enige waar ik momenteel nog mee zit in deze game is dat ik gewoon nauwelijks curbs kan nemen zonder compleet te spinnen. Meer mensen hier last van?
Daar heb ik nog niet echt problemen mee gehad. Al had ik wel dat wanneer ik de kerbs raakte op Raidillon ik de wagen kwijt was aan de achterkant. Met wat tweaken aan de setup heb ik het opgelost. Ballast wat meer naar voor gezet.

Nu ik er toch over bezig ben, wat voor tijden worden er hier gereden op spa?
Ik kreeg er echt niet veel meer uit dan een 1.42.900 alhoewel ik misschien nog wat kan winden in sector 2.
Volgens mij is op spa Mercedes duidelijk de snellere auto in TT maar het zal niet veel schelen. Mercedes is zeker trager op de rechte stukken, maar wint bakken tijd in de bochten.
Erw schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:43:
Hoe pas je de ERS en Fuel settings aan?
Wat bedoel je juist? Normaal gezien zou dat moeten kunnen op je MFD.

[ Voor 13% gewijzigd door Techprice op 26-08-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Techprice schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:44:
[...]

Daar heb ik nog niet echt problemen mee gehad. Al had ik wel dat wanneer ik de kerbs raakte op Raidillon ik de wagen kwijt was aan de achterkant. Met wat tweaken aan de setup heb ik het opgelost. Ballast wat meer naar voor gezet.

Nu ik er toch over bezig ben, wat voor tijden worden er hier gereden op spa?
Ik kreeg er echt niet veel meer uit dan een 1.42.900 alhoewel ik misschien nog wat kan winden in sector 2.
Volgens mij is op spa Mercedes duidelijk de snellere auto in TT maar het zal niet veel schelen. Mercedes is zeker trager op de rechte stukken, maar wint bakken tijd in de bochten.

[...]

Wat bedoel je juist? Normaal gezien zou dat moeten kunnen op je MFD.
MFD ja, ik heb denk ik alle knopjes op mijn keyboard (en mn g27) al gehad, maar kom er niet uit

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Erw schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:50:
[...]

MFD ja, ik heb denk ik alle knopjes op mijn keyboard (en mn g27) al gehad, maar kom er niet uit
MFD panel wel toegewezen dan op het stuur? Staat waarschijnlijk op unasigned.

Eventueel kun je ook MFD shortcuts binden.

[ Voor 7% gewijzigd door Kw4kje op 26-08-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Vooral snelle curbs doen dit inderdaad snel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Sommige curbs kun je idd beter niet nemen.
Gewoon kwestie van even oefenenwaar je wel of niet overheen kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik kon het niet laten en heb f1 2018 toch maar besteld. En het valt mij tot op heden nog niet tegen moet ik zeggen. Car handling een stuk beter (rij met een logitech Momo) en had bij f1 2017 veel meer problemen met het doseren van gas geven. In f1 2018 heb ik daar veel meer gevoel mee op de 1 of andere manier. Tot op heden nog niet te maken gehad met bugs o.i.d. maar dat is ook geluk hebben denk ik. Kan met de Red Bull nu races winnen op niveau 90, beetje afhankelijk van het circuit en startpositie.

Denken jullie dat ik veel sneller kan zijn met een moderner stuur (thrusmaster T150 ofzo).

Ben ook benieuwd hoe het league racen gaat? @Jensen89 Nog gereden vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Aartstyle schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:33:
Ik kon het niet laten en heb f1 2018 toch maar besteld. En het valt mij tot op heden nog niet tegen moet ik zeggen. Car handling een stuk beter (rij met een logitech Momo) en had bij f1 2017 veel meer problemen met het doseren van gas geven. In f1 2018 heb ik daar veel meer gevoel mee op de 1 of andere manier. Tot op heden nog niet te maken gehad met bugs o.i.d. maar dat is ook geluk hebben denk ik. Kan met de Red Bull nu races winnen op niveau 90, beetje afhankelijk van het circuit en startpositie.

Denken jullie dat ik veel sneller kan zijn met een moderner stuur (thrusmaster T150 ofzo).

Ben ook benieuwd hoe het league racen gaat? @Jensen89 Nog gereden vrijdag?
Als je echt veel tijd en energie ik deze race wil gaan steken dan raad ik de Thrustmaster T300RS +T3pa pedals aan.Het is even een uitgave maar dan kan je qua uitrusting top mee.

Mijn persoonlijke mening is dat de T150 het net niet is qua stuur & race ervaring.Ik zeg dan op mijn beurt leg 150 Euro bij voor een T300RS/T3pa.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 27-08-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Hoi Jori040,

Nou, heb een gezin met 2 kinderen. Dus qua tijd wordt het lastig. League racing (wekelijks vast tijdstip) zal hem dan ook niet worden. Een t150 vind ik wellicht nog de moeite waard als ik daardoor ook daadwerkelijk sneller ben of het speelplezier vergroot wordt. Rij nu met alle assists uit behalve dan soms de ideale lijn (nog wat moeite met vinden juiste rempunten). De momo geeft ook FFB en ondanks dat ik het gevoel heb bijna het maximale eruit te halen ben ik toch bijna 3 seconden langzamer per ronde dan de toppers. Heb het idee dat het toch ook met de uitrusting te maken heeft, al zal ik die 3 seconden nooit helemaal goedmaken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Het spel is op de PS4 nog best wel buggy.

Gisteren had ik plots dat het complete spel hing in lap 24/28 op Chine, lekker dan, kon de hele race opnieuw doen.

Daarnaast lagt het spel als je de replay terugkijkt, je eigen auto stottert dan verschrikkelijk.

Misschien had ik 'm dan toch maar voor de PC moeten aanschaffen.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:22
Afgelopen weekend mezelf ook even bezig gehouden met F1 2018. Laatste game voordien was de editie van 2016. Toch wel heel wat verbeteringen over 2 jaar. Een plus voor de R&D die nu echt veel beter is (upgrades kunnen ook mislukken). Daarnaast is er ook het feit dat onderdelen over het seizoen daadwerkelijk slijten en je dit dus kan managen. Dankzij de verbeterde physics is het rijden zelf er ook vooruit op gegaan.

Negatieve punten voor mij zijn het feit dat fuel en tyre management met een controller nog steeds onmogelijk zijn. Een setup downloaden via steam kan precies niet meer vanuit de game zelf en de moeilijkheid tussen sessies in, kan niet meer aangepast worden.

Oh en nog iets dat het vermelden waard is, races kunnen gesimuleerd worden! Moet ik eindelijk niet meer overleven op Monaco. :)

Over het aanpassen van de moeilijkheid tussen races door:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QCwN2SrvDjk]

Vanavond maar even testen of dit daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Is er een mogelijkheid om te zien of je DRS enabled hebt in cockpit mode. Ik weet dat ik de field of view kan veranderen en vervolgens in de spiegels te kijken, maar dat wil ik niet.

In alle andere views wordt in het de HUD weergegeven. Behalve in cockpit mode. Wellicht realistisch, maar ik zou het graag zien, of ik op het goed moment op het DRS knopje heb gedruk.

Ik vind de halo in de cockpit versie geen probleem. Went snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

gibsonneke schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:31:
Over het aanpassen van de moeilijkheid tussen races door:

[video]

Vanavond maar even testen of dit daadwerkelijk werkt.
Video is al niet meer beschikbaar...

Sinds vrijdag de game ook binnen. Al snel weer in de flow ala F1 2017 merk ik.
Wel heb ik het idee dat de auto's standaard meer onderstuur hebben, moest in Australie in ieder geval flink vertragen om een bocht door te komen. Na een paar time-trials en races daar ook weer aangewend.

De ERS settings laat ik voorlopig lekker op auto staan, het is een hoop ingestel via de MFD, werkt niet echt handig via controller. Fuel aanpassen is simpeler, MFD blijft nu ook open staan, handig!

De opdrachten die voor de vrije trainingen staan, daar is de ERS test bij gekomen dus, maar ik bedacht me later pas dat je die helemaal niet hoeft te doen (of welke andere ook): Er zijn 6 testen, maar er wordt maar aan 5 van de testen punten gegeven, eerst 50, dan 40, 30, 20 en 10. Wanneer je je ook de 6e doet, krijg je daar helemaal geen punten voor (!) (mits je voor alle eerdere doelen zowel groen als paarse doelen hebt bereikt, red) Dat is een stuk beter, op deze manier kun je de testen doen die je liggen en hoef je niet alles te doen. (puntentelling is 50+40+30+20+10 voor je groene doelen, en nog een 50+40+30+20+10 voor de paarse doelen (2x 150) en dan de additionele doelen voor 5x5 punten (25 punten) maakt 325 punten, en dat is de max.)

AI is zeker agressiever dan eerder, soms is dat prima, dan halen ze je in zonder te twijfelen, andere keren kiezen ze een gaatje dat er niet is. Ook verplaats ik me nog wel eens bij het remmen, tja dan kom ik ineens een andere coureur tegen die toch het gaatje heeft gezocht. Denk dat dit nog wel een toontje lager kan, maar goed...

Ben met de carrière met Sauber begonnen (doei, Ericsson) en dat rijd prima, wel merk ik dat de AI hoger moet dan de 86% waar ik hem nu op heb staan, want ik rijd soms met gemak de top 10 in, daar had ik nu nog wel wat meer tegenstand verwacht.

In een eerste race ook al paar wachtende auto's op de baan tegen gekomen, dus ineens een rijtje auto's die achter elkaar staan. Dit is een bug die nog even glad moet worden gestreken denk ik. Ook een "ghost" racende Force India die langzaam zn rondjes maakte maar waar je niet tegen aan kon botsen. Heel vreemd, maar dat zal vast eens goed komen.

Ohja, ben ook al even aan het trophy hunten geweest, maar makkelijke meteen in de pocket. Aantal die ook een beetje buggie aanvoelen: er is een trophy dat je begint bij een top team, eentje voor een middenmoter, en eentje voor de achterhoede. Ik merkte echter dat het uitdelen van de trophy al gedaan wordt op moment dat je nog bezig bent met het configureren van het seizoen. Je kan dan weer terug gaan en een ander team kiezen om de andere 2 trophies te pakken... Dit had pas moeten gegeven worden denk ik bij het starten van de daadwerkelijk eerste trainingen/quali/race... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 27-08-2018 11:15 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 14:57
Hebben meer mensen last van hun statistieken die verdwijnen na het opnieuw opstarten van het spel? ik bedoel hiermee de statistieken die je voor het klassement behaald, online tijdens 5 laps of 25%.

ontzettend vervelend, telkens moet je opnieuw beginnen. Zo werkt het systeem ook niet naar behoren natuurlijk, rij nu nog steeds met stuntmannen die een C licentie hebben.

Ook rijden wij in een league (vriendschappelijk) iedere maandag na een echte race, voor mensen die niet iedere week kunnen/willen kun je mij best een bericht sturen.

maandag na de race om 22.00 uur.
- korte kwalificatie
- 50% race
- schade: reduced
- regels: strict

[ Voor 27% gewijzigd door NickMetus op 27-08-2018 11:02 . Reden: toevoeging league ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Leuk NickMetus. Zou wel een keer mee willen doen, maar zeker niet elke week. Mijn rij eigenschappen. Absoluut geen bewuste Rammer,sportief en kan redelijk mee op 90% difficulty. Welke assists mag je gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Aartstyle schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:33:
Ik kon het niet laten en heb f1 2018 toch maar besteld. En het valt mij tot op heden nog niet tegen moet ik zeggen. Car handling een stuk beter (rij met een logitech Momo) en had bij f1 2017 veel meer problemen met het doseren van gas geven.

Ik heb de Logitech momo ook gehad. Vorig jaar november de Thrustmaster T300RS/T3pa set aangeschaft, je weet niet wat je overkomt. Met alle respect: de Momo voelt dan als een dood paard waar je aan trekt.

Dus zoals jori040 aangeeft; als je iets goeds wil kies dan die configuratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Aartstyle schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:48:
Hoi Jori040,

Nou, heb een gezin met 2 kinderen. Dus qua tijd wordt het lastig. League racing (wekelijks vast tijdstip) zal hem dan ook niet worden. Een t150 vind ik wellicht nog de moeite waard als ik daardoor ook daadwerkelijk sneller ben of het speelplezier vergroot wordt. Rij nu met alle assists uit behalve dan soms de ideale lijn (nog wat moeite met vinden juiste rempunten). De momo geeft ook FFB en ondanks dat ik het gevoel heb bijna het maximale eruit te halen ben ik toch bijna 3 seconden langzamer per ronde dan de toppers. Heb het idee dat het toch ook met de uitrusting te maken heeft, al zal ik die 3 seconden nooit helemaal goedmaken vrees ik.
Ga dan voor mij part voor de Logitech G29 want dan heb je zeer zeker meer kwaliteit dan die T150.De G29 kost je dan 50 Euro meer.

De pedalen van de G29 zijn misschien nog wel beter dan de T3pa pedalen van Thrustmaster.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 27-08-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Techprice schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:05:
Deze game is zo ruk. Ik keek er dit jaar echt naar uit, maar 50 euro betalen voor een spel dat niet werkt, nee dank je. Het spel is een en al bugs, of toch op PC. :(

Heeft trouwens hier echt niemand het issue dat ik al eens eerder vermelde? Het gaat om screenfreezes/lagspikes. Als je Tiametmarduk volgt, een beetje zoals hij voorhad. Hier een paar video's:
[video]
timestamps wanneer het voorkomt: [1:33; 2:15; 2:30; 3:02; 3:20; 3:30; 3:41; 3:48; 4:30; 4:40; 4:51]
en deze is nog erger:
[video]
Te hoge settings hebben er niks mee te maken. Ik heb ook al geprobeerd met alles op low.
Indien iemand toch nog deze bug ondervindt? We zoeken nog mensen om de bug te rapporteren en te analyseren op het CM-forum

Heb overigens nog een pak andere bugs tegengekomen, maar deze maakt mijn spel echt onspeelbaar.
Niemand hier die een idee heeft wat het zou kunnen zijn?
Mijn specs:
Ryzen 3 1300x
GTX 1060 3gb
8gb ram @2666MHz

Met de gameplay op zich heb ik bij dit spel geen probleem, maar zo 1 bug kan natuurlijk de hele ervaring verpesten. De handling voelt goed aan en career is zeer vermakelijk.
Binnen een enkele weken starten de eerste league races al, hopelijk is het tegen dan opgelost. :/
Ik draai Ryzen 5 1600
RX 580 8GB
en 24 GB DDR4 op 2666MHZ,

Ik heb Vsync aan staan omdat anders mn videokaart begint te loeien als een gek + settings naar medium/high

Ik heb werkelijk nog geen 1 keer een lagspike oid gehad.
Drivers geupdate oid? ik roep maar wat.

Verder vind ik het spel voor de rest heerlijk spelen. Ik betrap mezelf nog wel eens op het feit dat ik veel te hard de curbs neem en daardoor dus spin... is wel realistischer dan 2017. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
Jelmer93 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Ik draai Ryzen 5 1600
RX 580 8GB
en 24 GB DDR4 op 2666MHZ,

Ik heb Vsync aan staan omdat anders mn videokaart begint te loeien als een gek + settings naar medium/high

Ik heb werkelijk nog geen 1 keer een lagspike oid gehad.
Drivers geupdate oid? ik roep maar wat.

Verder vind ik het spel voor de rest heerlijk spelen. Ik betrap mezelf nog wel eens op het feit dat ik veel te hard de curbs neem en daardoor dus spin... is wel realistischer dan 2017. :p
Jaja, al gecheckt voor drivers. Ook al eens een steam integrity check gedaan. Het ligt waarschijnlijk grotendeels aan het spel zelfs, CM is het nu aan het bekijken maar we kunnen meer info gebruiken. Eerst werd er gedacht dat het lag aan de Ryzen CPUs maar dat hebben we ondertussen ook al uitgesloten. Het zou meer liggen aan de gpu, meer mensen hebben het die ook een GTX 1060/70/80 gebruiken.

Kerbs nemen is niet zo'n probleem, maar je moet er je auto goed voor afstellen. Een wat zachtere ophanging, hogere anti-roll bars en een relatief lage ballast gebruiken (6-7).
Ride height ook hoog genoeg zetten (op 5 bijvoorbeeld). Camber juist instellen kan ook helpen natuurlijk.
Vooral in trage bochten had ik eerst onderstuur maar dat heb ik ook kunnen verhelpen met de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Techprice schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Jaja, al gecheckt voor drivers. Ook al eens een steam integrity check gedaan. Het ligt waarschijnlijk grotendeels aan het spel zelfs, CM is het nu aan het bekijken maar we kunnen meer info gebruiken. Eerst werd er gedacht dat het lag aan de Ryzen CPUs maar dat hebben we ondertussen ook al uitgesloten. Het zou meer liggen aan de gpu, meer mensen hebben het die ook een GTX 1060/70/80 gebruiken.

Kerbs nemen is niet zo'n probleem, maar je moet er je auto goed voor afstellen. Een wat zachtere ophanging, hogere anti-roll bars en een relatief lage ballast gebruiken (6-7).
Ride height ook hoog genoeg zetten (op 5 bijvoorbeeld). Camber juist instellen kan ook helpen natuurlijk.
Vooral in trage bochten had ik eerst onderstuur maar dat heb ik ook kunnen verhelpen met de setup.
Daar moet ik mij eens in verdiepen. Ik heb daar niet zo veel verstand van. Gelukkig is er de replay button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Jelmer93 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Daar moet ik mij eens in verdiepen. Ik heb daar niet zo veel verstand van. Gelukkig is er de replay button
Ja, gelukkig maar. ;)
En gelukkig zijn ook vele setups te verkrijgen via de steam workshop. Gewoon downloaden en je er voor de rest niets van aantrekken. Dan kies je maar de setup die je het beste ligt.
jori040 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Ga dan voor mij part voor de Logitech G29 want dan heb je zeer zeker meer kwaliteit dan die T150.De G29 kost je dan 50 Euro meer.

De pedalen van de G29 zijn misschien nog wel beter dan de T3pa pedalen van Thrustmaster.
De T150 is zeker ook niet slecht naar mijn mening, gebruik hem zelf of toch de TMX variant, maar de pedalen zijn inderdaad niet de allerbeste. Die bij de G29 zijn dat overigens ook niet. Daar moet je soms nog het rempedaal aanpassen omdat je het niet volledig kunt indrukken. T3PAs zijn degelijk en de G29 pedalen moeten je gewoon liggen. Qua stuur vind ik eigenlijk de t150 beter, want de G29 gebruikt dit (minderwaardig) helisch tandwiel systeem. Dat terwijl de t150 gebruik maakt van een riem +tandwiel systeem. Algemeen wordt geacht dat dat laatste net wat beter is. De G29 is wel mooier vind ik persoonlijk en is qua bouwkwaliteit misschien net iets sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Waarom zou je de pedaalslag inkorten van de G29 pedalen? Dan bereiken de potmeters niet meer hun uiterste waarden. Dan heb je kans dat het ingame raar gaat werken.

Wat wel kan is andere veer met hogere veerconstante, of een rubberblokje zodat het lijkt alsof je blokken tegen de schijf aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik had de pech dat bij de G29 het rempedaal zo hard stond dat ik hem met hulp van een YouTube filmpje moest fixen.Ergens is de productie denk niet goed gegaan want bij een maat van mij was het meteen 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jordy8 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:44:
[...]

Nou, ik start net het spel dus weer op. Deadzone probleem weer terug.
Ik verwijder daarna de driver en installeer het opnieuw, computer opnieuw opgestart, deadzone weer in orde.
Sluit ik het spel daarna af, en weer op, deadzone probleem weer terug.......

Hoe krijgen ze het voor elkaar. :?

Edit:
Ik heb een beetje lopen spelen met de settings in het spel. Normaal heb ik in 1 control scheme de pedalen, stuur en toetsenbord ingesteld. Nu heb ik dit aangepast naar een aparte control scheme voor de pedalen en stuur en het standaard toetsenbord scheme. Hierna geen last meer van een deadzone, ook niet na het opnieuw starten van het spel.

Het enige wat ik zelf nog moet doen is even het stuur een kant op bewegen na het starten van het spel, anders blijft de kalibratie van de rem en het gaspedaal op minimaal 50% 8)7

Zo dus:
[afbeelding]

Normaal gesproken maak ik dus gebruik van de bovenste, maar blijkbaar geeft dat problemen. Zodra ik de bovenste actief maak heb ik weer een deadzone probleem.

Hopelijk lukt het jou ook op deze manier @MikeyMan :)
Even snel geprobeerd, zolang ik van de clutch af blijf, kan ik voor de pedalen de standaard scheme gebruiken. Dit lijkt goed te gaan.
Dan kan ik dus de knoppen wel toewijzen, maar de pedalen standaard laten. Zodra ik de clutch toewijs, moet ik daar ook een nieuw scheme voor maken en gaat het mis.
Eens kijken hoe lang dat goed gaat.

Ik mis overigens de optie om met beide schakelpeddels ingedrukt naar neutraal te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Iemand al goede instellingen voor de g27 gevonden? Stuur maakt enorm lawaai en trilt zowat uit mijn handen. Een upgrade zit er financieel voorlopig niet in voordat er dat soort opmerkingen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Track effect op 10 zetten, anders is het inderdaad als of je op de kasseien aan het rijden bent. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kw4kje op 27-08-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techprice schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Ik heb echt superveel onderstuur in trage bochten zoals bocht 1 en 2 in China, wat heb je gedaan om dit te fixen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple20
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 20:13
Ik heb ook de T150 en ben per ronde ook steeds 3 seconden langzamer als de nummer 1. Scheelt het ook in tijd als ik de pedalen van de T150 vervang door de T3pa pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
triple20 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:50:
Ik heb ook de T150 en ben per ronde ook steeds 3 seconden langzamer als de nummer 1. Scheelt het ook in tijd als ik de pedalen van de T150 vervang door de T3pa pedalen?
Deze upgrade heb ik twee weken geleden gedaan en is een wereld van verschil. Je moet wel wat eerder remmen als je dezelfde remdruk uitoefent, maar ik heb bijna nooit meer blokkerende wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goed stoeltje hebt kan ik je de loadcellmod.com mod aanraden. Basically maakt die van je T3PA een druk pedaal ipv afstand pedaal. Ik heb alleen een PlaySeat challenge en die heeft echt te weinig ondersteuning in de rug om zo hard te drukken, daarom heb ik hem geretourneerd.

T3PA is ook al flinke verbetering over de gewone pedalen, mede door de conical brake mod.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2018 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
Heeft iemand er toevallig ook last van dat als je een ranked sessie wilt joinen er blijft staan: joining session, please wait? Ik kan geen enkele sessie joinen op pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
iantje31 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:48:
Heeft iemand er toevallig ook last van dat als je een ranked sessie wilt joinen er blijft staan: joining session, please wait? Ik kan geen enkele sessie joinen op pc
Waarschijnlijk zijn er dan geen lobby's beschikbaar, of zijn de lobby's die er zijn al vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:46:
[...]

Ik heb echt superveel onderstuur in trage bochten zoals bocht 1 en 2 in China, wat heb je gedaan om dit te fixen dan?
Als je teveel onderstuur hebt, kun je het beste je front wing wat hoger zetten of je ballast wat hoger zetten.

Je ballast zorgt voor de verdeling van het gewicht, dus als je deze omhoog zet, vermindert de onderstuur maar krijg je daardoor wel wat meer overstuur.
Als je je front wing wat omhoog zet, heb je niet meer overstuur, maar ben je natuurlijk wel wat slomer op het rechte stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Omtrent het aanpassen van de difficulty van career, tussen het raceweekeind even tab blijven rammen. Dan kan je 'm aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:46:
[...]

Wings een beetje hoger zetten, ik doe het met 4 voor - 6 achter.
Ballast op China is zeker 7, 3-4 voor de vering 10-6 voor de anti-roll bars. 4-4 voor ride height.
Velocelimitless heeft hier een zeer goede setup voor eigenlijk elk circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wessel22 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Als je teveel onderstuur hebt, kun je het beste je front wing wat hoger zetten of je ballast wat hoger zetten.

Je ballast zorgt voor de verdeling van het gewicht, dus als je deze omhoog zet, vermindert de onderstuur maar krijg je daardoor wel wat meer overstuur.
Als je je front wing wat omhoog zet, heb je niet meer overstuur, maar ben je natuurlijk wel wat slomer op het rechte stuk :)
Ik vind 6 al vrij hoog, maar na alle circuits op TT gedaan te hebben in de Ferrari ben ik er wel achter; de Sauber rijdt ook gewoon als een vrachtwagen. Ze hebben natuurlijk de slechtste aero en chassis, alleen de motor is goed. Ik zal morgen inderdaad eens met wat meer vleugel spelen, ballast gebruik ik al, maar merk dat ik dan in snelle bochten uiteindelijk teveel overstuur heb. Die links te rechts combinatie het rechte stuk op in Baku kon ik bijv niet soepel nemen met mijn prutsetup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techprice schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

Wings een beetje hoger zetten, ik doe het met 4 voor - 6 achter.
Ballast op China is zeker 7, 3-4 voor de vering 10-6 voor de anti-roll bars. 4-4 voor ride height.
Velocelimitless heeft hier een zeer goede setup voor eigenlijk elk circuit.
[video]
Ik zal zijn setup ook eens proberen, Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kw4kje
Nieuwe nvidia driver is uit.

https://www.nvidia.com/Do...Results.aspx/137270/en-us

Provides the optimal gaming experience for Battlefield V Open Beta, F1 2018, Immortal: Unchained, Pro Evolution Soccer 2019, Strange Brigade, and Switchblade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 14:31
Het is soms wel destruction derby in het spel. Rijd ik in een rechte lijn, knallen ze zo achter op je wagen omdat ze sneller zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Al een paar keer een echte mechanical failure meegemaakt in een positie die ik niet in F1 2017 kreeg; 2x een lek op moment dat ik wilde starten met de vrije trainingen (olie en koelvloeistof geloof ik) en een keer tijdens een race strategie oefening, dat mn DRS open bleef staan, en dan ik meteen naar binnen moest komen voor reparaties. Niet leuk op zich, maar wel realistisch...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
rejer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:01:
Het is soms wel destruction derby in het spel. Rijd ik in een rechte lijn, knallen ze zo achter op je wagen omdat ze sneller zijn...
Heb je dat vaak? Ik heb dat namelijk nog niet gehad (105 AI),
Zodra ik merk dat ze er volle vaart aankomen pak ik mijn lijn en blijf ik daar meestal.
DerOllie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:01:
Al een paar keer een echte mechanical failure meegemaakt in een positie die ik niet in F1 2017 kreeg; 2x een lek op moment dat ik wilde starten met de vrije trainingen (olie en koelvloeistof geloof ik) en een keer tijdens een race strategie oefening, dat mn DRS open bleef staan, en dan ik meteen naar binnen moest komen voor reparaties. Niet leuk op zich, maar wel realistisch...
Ik hoopte nog dat er iets zou komen waardoor je, af en toe, gewoon tijdens het rijden een defecte turbo of iets zou krijgen. Dus gewoon een DNF, ookal is de turbo nog op bijvoorbeeld 40% wear.

De AI heeft dat namelijk best vaak waardoor je vaak beter scoort dan je eigenlijk zou moeten vind ik.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste