Napo schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:30:
[...]
Blijf het altijd interessant vinden om te lezen dat het volgen van de regels niet van belang is en dat het voor gevaarlijke situaties zorgt terwijl juist de gevaarlijke situaties naar voren komen als er niet aan de regels wordt gehouden...
Niemand zegt dat het volgen van de regels niet van belang is. Dat maak je er zelf van.
Niet volgen is wat anders dan niet onder alle omstandigheden stug blijven vasthouden.
Ik denk dat jij ook wel uitwijkt over de doorgetrokken streep als je daarmee een ongeluk kan voorkomen
Het andere voorbeeld, bij de rotonde, is ook mooi. Nee natuurlijk moet je niet last-minute remmen voor een wachtende fietser. Zéker niet als er nog een auto achter je zit. Maar als je vooruit kijkt en de fietser aan ziet komen, je rolt vervolgens nét wat langzamer naar de rotonde dan als je normaal zou doen. Dan denkt de fietser ook chill ik kan ervoor. Soepel.
Heb ik mij dan volgens jou niet aan een regel gehouden? En wordt daar dan van gemaakt dat ik 'het volgen van regels niet van belang vind'?
FlowSnake schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:01:
[...]
Nee hoor, jij hebt het over mensen die willen invoegen, met wilde gebaren, die in staat zijn jou in je zijkant te rammen. Dus ik vertaal dat even naar een scenario buiten de auto. Ik ben blij dat je inziet hoe absurd het is als een invoeger dusdanig gaat reageren omdat de weggebruiker gewoon zijn reis vervolgt, met zeeën van ruimte voor en achter hem.
[...]
Het is mijn probleem ook niet als een invoeger wild gaat zitten gebaren naast mij. Ik heb er een broertje dood aan. Als die er van leert, had hij dat direct al gedaan en was er geen probleem. Kennelijk is er een dusdanige disconnectie tussen zijn rijexamen, zijn interpretatie van de verkeersregels, en de huidige situatie, dat meneer zijn stuur kan loslaten om te gebaren dat je op moet rotten. Wat gaat hier nu fout?
Ik moet maar reageren op zijn drift? Door alsnog naar links te gaan? Jij denkt dat hij daar van leert? Sterker nog, je leert zijn gedrag dan aan. Het boeit mij letterlijk niets. Ik kijk zo'n gozer recht in zijn ogen aan, lach vriendelijk, en vervolg mijn reis.
Die voorbeeldsituatie kwam niet van mij maar van @
Napo.
Ik heb die situatie trouwens nog nooit meegemaakt, misschien omdat ik het oplos vóórdat mensen me de middelvinger geven.
En al was het mijn voorbeeld, dat je het doortrekt naar een overval slaat nergens op.
Verder herhaal je gewoon wat Napo eerder heeft gezegd (alleen dan op een zeer lompe manier, maar misschien past dat bij je rijstijl

). Dus mijn suggestie is om de laatste berichten van Napo en mij terug te lezen. Scheelt een herhaling.
kendo schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:28:
[...]
caissières, oranje spijkerbroeken, serieus?
wie is er nou de troll dan?
Verkeer is niet statisch, je past je elke dag aan, aan de situatie om je heen(tenminste als het goed is). Het heeft helemaal niets met het aan of afleren van slechte gewoontes te maken En dat is jouw taak ook niet. Daarnaast, het onder alle omstandigheden stug vast blijven houden aan de "zogenaamde" regels, zorgt alleen maar voor meer gevaarlijke situaties.
En waarom is dit zo'n issue? Ik heb in al mijn jaren nog nooit meegemaakt dat ik niet kon invoegen of dat ik dusdanig gehinderd werd tijdens het invoegen van een andere automobilist, dat er een gevaarlijke situatie ontstond.
Ik zorg in de eerste plaats altijd voor voldoende ruimte voor mij. En mocht het nodig en mogelijk zijn, dan schuif ook ik een plekje op.
Hetzelfde geldt bij inhalen. Ik maak regelmatig ruimte voor mensen die om wat voor reden dan ook vast zitten achter een vrachtwagen. Even het gas los en wat meer ruimte laten vallen, en het is opgelost.
Als je ziet hoeveel opgefokte, testosteron bommetjes er tegenwoordig rond jakkeren met het zogenaamde gelijk aan hun zijde, dan ben ik blij dat er nog mensen zijn die wel "actief" aan het verkeer deelnemen.
Helemaal mee eens!