mphilipp schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:23:
[...]
Ik ga ook niet opzij voor Verstappens, maar aangezien ik altijd 100 rij, kan er wel eens eentje aankomen met 130, dus dan ben ik wel even vriendelijk. Maar als je 100 mag, haal ik ook gewoon in. Ook al komt er een malloot met 130 aan. Dan heeft ie pecht. Uiteraard kijk ik wel even naar de afstand en ros ik 'm er niet zomaar op 10m voor...ik wil ook weer geen ongeluk uitlokken.
[offtopic]
Ik zit er wel steeds vaker aan te denken om zo'n dashcam te nemen. Met al die idioten op de weg is het soms wel eens leuk om ook terug te kunnen kijken. Het liefst zou ik er eentje willen waar je ook een camera voor de achterruit kunt plaatsen. Ook interessant wat er daar gebeurt. Ik ga me er toch eens op oriënteren...
Wacht, dus jij rijdt op de snelweg niet harder dan 100? Ook als je links rijdt (om in te halen)? Als ik op een snelweg rijd dan ga ik er van uit dat vrachtwagens ~85km/u rijden en auto's ~120. Campers, auto's met aanhangers en sommige andere vervoersmiddelen zitten er tussen in. Maar puur aan het vervoersmiddel kun je prima zien hoe hard iemand zou horen te rijden. Als ik 200 meter voor me een camper of tourbus een vrachtwagen zie inhalen ga ik even van het gas, kan ik netjes aansluiten en daarna weer verder rijden. Niet onnodig remmen en dus geen remgolf veroorzaken.
Die wagens kunnen simpelweg niet sneller dus het is niet anders. Maar als ik een auto zie inhalen dan ga ik er vanuit dat die gewoon 120 rijdt. Nu merk je gelukkig vrij snel of iemand die snelheid ook daadwerkelijk haalt, maar je anticiperen is in dit geval wat moeilijker. Nu zeg jij dat je kijkt of er mensen aan komen en dat je daar op let, maar er zijn genoeg mensen die dat niet doen. Toen ik nog dagelijks 90km reed op de snelweg gebeurde het bijna dagelijks dat men een wagen naar links gooide met 100km/u en het verrekte om harder te gaan rijden met als gevolg dat ik en de mensen achter mij flink af moesten remmen.
Dat je rechts lekker vooruit pruttelt met 100km/u is helemaal prima. Ik rij zelf ook geregeld 110, maar als je naar links gaat, ga dan gewoon zoveel mogelijk mee met de stroom. Dat scheelt aanzienlijk qua doorstroming. Het is daarnaast gewoon asociaal om te verwachten dat men links ook maar lekker aanpast aan jouw snelheid ondanks dat je prima harder kunt rijden.
mphilipp schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:47:
[...]
Het is de kift. Gewoon jaloers. Ik rij nu in een Seat Mii, heerlijk ding. Voorheen had ik een C70 T5. Ook een heerlijk ding, maar niet handig als je in het centrum woont met nauwelijks plek om te parkeren.
Het is pure afgunst en daarom hangen ze allerlei vooroordelen aan rijders van bepaalde merken. Grote onzin, er zitten hufters in 25 jaar oude Daihatsu's en ook in nieuwe Mercedessen.
Gescheld op leaserijders is helemaal kansloos. Maar ja, voedt de wereld maar op...

Heeft weinig met jaloezie te maken, en natuurlijk heb je in elk merk wel hufters zitten. Maar, bepaalde mensen kopen over het algemeen bepaalde auto's. Hier in de buurt heb je flink wat rotondes (ongeveer 10 in mijn dorp alleen) dus ik ga nogal vaak over rotondes heen. En van alle wagens die ik zie die geen richting aangeven zijn het 9 van de 10 keer BMW's, Audi's en Mercedessen. Als ik kijk naar de tijd dat ik flink wat kilometers maakte op de snelweg dan waren het van alle klevers/drukkers 9 van de 10 keer de Golfjes, BMW's, Audi's en Mercedessen.
Maar jij wilt zeggen dat ik me er aan erger omdat zij in een dure bak rijden en ik niet? Zelf heb ik een Citroen C2. Simpel ding, rijdt prima. Maar ik rijd ook wel eens in een van de wagens van m'n ouders. Soms heb ik dan de keuze uit een Toyota Aygo (2016) en een Toyota C-HR (2017). In beide kan ik prima rijden en parkeren is nooit een issue. De CH-R is groter, luxer, krachtiger en ruimer maar toch verkies ik vaak de Aygo. Mij boeit de prijs van een wagen niet, status boeit me ook niet. De Aygo rijdt meer dan prettig genoeg maar is daarnaast ook wat praktischer omdat het een zeer wendbaar wagentje is.
Aan de andere kan van de dure bakken heb je trouwens ook de typische bejaardenwagens maar die rijden dan weer vaak te traag en een stuk minder zelfverzekerd. Minstens zo irritant.
Mij maakt het geen bal uit in wat voor wagen je rijdt. Je hebt je gewoon aan de regels te houden.
[
Voor 29% gewijzigd door
SomerenV op 07-07-2018 00:52
]