• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Een whopping 18,3% verhoging. Ongelooflijk dat ze dat durven.

Maar aan de andere kant, het is "maar" 53 cent, dus ik moet ook toegeven dat ik er niet voor ga opzeggen
Onder het mom van 'winstloos kostendekkend blijven' vind ik het ok. Dan denk ik aan app gerelateerde ontwikkelaarskosten, bandbreedte en servers.

Alleen dat het maken van programma's ook onder die noemer valt doet me geen deugd. Met 835 miljoen belastinggeld draagt iedere burger daar al aan mee.

Maar ja, 't is zeuren over centen nu.

Marstek Venus E v3 | v147 | NoM | HWP1

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55
Gitarist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Een whopping 18,3% verhoging. Ongelooflijk dat ze dat durven.

Maar aan de andere kant, het is "maar" 53 cent, dus ik moet ook toegeven dat ik er niet voor ga opzeggen
De huidige prijs was al jaren hetzelfde, waar andere streamers minimaal èèn keer per jaar de prijzen omhoog gooien. Las van de week dat ze juist weer wat series overwegen in licentie aan Videoland en andere streamers te verhuren, dus dit blijft nog steeds een dubieus project van de NPO.

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:31

Friemel

Lekker bezig

En nog steeds een hopeloze app die geen goede UX heeft, want series als favoriet markeren geeft nooit een notificatie.

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37
Ik krijg sinds vandaag ineens advertenties voor het afspelen van de livestreams van npo1,npo2,npo3. Terwijl dat met een plus abonnement volgens mij niet hoort.
Heb een mailtje naar de klantenservices gestuurd, zijn er meer met deze ervaring?

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:00

mwa

Ja, wij krijgen ook reclame voor een live-stream.

Wat mij ook opvalt, via een Apple TV hebben we echt bagger kwaliteit tijdens de livestream. Zitten de olympische spelen opening te kijken, en het is blokken tot te met. Ook verder geen instelling gezien om de kwaliteit aan te passen.

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
Pnnnkk schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:06:
Ik krijg sinds vandaag ineens advertenties voor het afspelen van de livestreams van npo1,npo2,npo3. Terwijl dat met een plus abonnement volgens mij niet hoort.
Heb een mailtje naar de klantenservices gestuurd, zijn er meer met deze ervaring?
Ben je niet gewoon (weer... = te vaak, grrrr) uitgelogd uit de app? Heb het ook vaak. Zie ik ineens een reclame.. frustratie.. conclusie: ik moet *weer* inloggen. Ook weer frustratie.

NPO = frustratie all-over.

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37
testmanager schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:51:
[...]

Ben je niet gewoon (weer... = te vaak, grrrr) uitgelogd uit de app? Heb het ook vaak. Zie ik ineens een reclame.. frustratie.. conclusie: ik moet *weer* inloggen. Ook weer frustratie.

NPO = frustratie all-over.
Dat was wel het eerste wat ik dacht, maar ja, ik ben wel gewoon ingelogd.
De app is nog wel frustrerend en doet soms onverwachte dingen, maar het is allemaal langzaam beter aan het worden vergeleken met hoe erg het was toen ze ineens overgingen naar die nieuwe app

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Pnnnkk schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:06:
Ik kwam dit ook tegen, maar enkel op iOS en tvOS. Op web gebeurt dit niet. Heb ook een melding gemaakt.

Ben overigens benieuwd waar je het mailadres hebt gevonden, want op de contactpagina kun je alleen contact opnemen via Meta/X en via kantooruren per telefoon. :X

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:18
Pnnnkk schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:43:
[...]

maar het is allemaal langzaam beter aan het worden vergeleken met hoe erg het was toen ze ineens overgingen naar die nieuwe app
Dat mag ook wel na 2½ jaar.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Een herinstallatie verhelpt het probleem met pre-roll ads hier.

Update: en weer terug. Even een melding gemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Krisp op 08-02-2026 17:03 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
App is beter? Zolang het nog steeds niet mogelijk is om iets simpels te doen zoals doorklikken naar de detailpagina voor een serie vanuit het live overzicht durf ik daar aan te twijfelen.

Hoe kun je zulke functionaliteit laten liggen? Mis ik misschien iets? Het lijkt op geen manier mogelijk te zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:32
Krisp schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:49:
[...]

Ik kwam dit ook tegen, maar enkel op iOS en tvOS. Op web gebeurt dit niet. Heb ook een melding gemaakt.

Ben overigens benieuwd waar je het mailadres hebt gevonden, want op de contactpagina kun je alleen contact opnemen via Meta/X en via kantooruren per telefoon. :X
nou ik heb geen plus abo (meer) maar ik vind eigenlijk dat dit bij de livestreams sowieso niet hoort (ik heb er ook last van). Er is gewoon reclame tussen de programma's door en als je NPO 1,2 of 3 direct digitaal uit de lucht vist (gratis) heb je ook niet telkens last van reclames aan het begin 8)7 ...

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:41
Hebben meer mensen het probleem dat je helemaal geen 1080p kunt selecteren voor de livestreams? Hier stopt hij bij 540p of 'automatisch'.

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18:16
Rivalo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:06:
Hebben meer mensen het probleem dat je helemaal geen 1080p kunt selecteren voor de livestreams? Hier stopt hij bij 540p of 'automatisch'.
Ik kan op de Mac Mini bij livestreams kiezen voor 480p, 540p, 1080p en 'automatisch'. Als ik kies voor 1080p ziet het er weliswaar redelijk uit maar 1080p vraag ik me af. Mogelijk een lage bitrate.

[ Voor 3% gewijzigd door BertNL op 15-02-2026 16:12 ]

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:41
Nee het is nog leuker. Wat ik tot nu toe heb gevonden.
  • Ingelogd via NPO Plus: Geen 1080p, max 540p
  • Uitgelogd: Wel 1080p
  • Ingelogd via nieuw account: Wel 1080p
  • Abonnement afsluiten via nieuw account: 1080p opeens weg.

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18:16
Rivalo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:02:
Nee het is nog leuker. Wat ik tot nu toe heb gevonden.
  • Ingelogd via NPO Plus: Geen 1080p, max 540p
  • Uitgelogd: Wel 1080p
  • Ingelogd via nieuw account: Wel 1080p
  • Abonnement afsluiten via nieuw account: 1080p opeens weg.
Voor live uitzendingen die ik bekijk via de Mac Mini maakt het bij mij niet uit of ik ben ingelogd (met betaald abo) of niet, ik zie dezelfde opties. Bij terugkijken van uitzendingen (ingelogd) heb ik trouwens wel andere opties: 360, 540, 720, 1080 en automatisch.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET