Tweakers Gaming Live

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
plan: Tweakers komt dit najaar met driedaags game- en e-sportsevenement

In dit topic kunnen we discussiëren over het aankomende gamingevenement Tweakers Gaming Live. Op dit moment hebben we alles op hoofdlijnen op papier staan, maar er zijn een heleboel details die nog uitgewerkt moeten worden. In de .plan hebben we een poll gezet waarmee we animo voor bepaalde games willen polsen, zodat we een beter idee hebben op welke games we moeten inzetten bij het e-sports-toernooi. Dat lijst staat niet in steen gebeiteld en als je suggesties hebt die niet in de poll staan horen we die dan ook graag.

Lang niet elke game hoeft natuurlijk in toernooivorm gespeeld te worden, dus bepaalde games kunnen ook buiten de e-sports-setting een plekje krijgen.

Zoals gezegd: er is nog veel dat uitgewerkt moet worden en op veel vragen zullen we op dit moment nog geen antwoord kunnen geven. Ik hoop op jullie begrip daarvoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Waarom beperken tot Gaming? Tweakers is zoveel meer!
Modding, retrogaming, drone races, telefoonwerpen, hackerspace demo's, security/hacking challenges, noem het maar op!
En dan heb ik het alleen nog maar over de electronica-gerelateerde zaken. Op een Campzone bijvoorbeeld komt ook Cosplay aan de beurt en een tigtal gewoon leuke (buiten-)activiteiten.

EDIT: ik zie zojuist voorbijkomen welke organisatie hier ook bij betrokken is. Dan zal veel van mijn kritiek wel goedkomen :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Pathogen op 13-06-2018 11:29 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:55

JoepW

iRacer & Home Assistant

Zoals al aangegeven mis ik simracen. Hard- en software is zeker te regelen.
We hebben als GoT een zeer actieve en grote racesim community en er zijn voldoende hardware leveranciers (ook nederlandse) die hun steentje willen bijdragen!
@WoutF : Je weet me te vinden voor hulp.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 09:55

Blerf

VroomVroom

Heel leuk! ben super benieuwd en denk dat tweakers dit als geen ander kan doen.
Ik zou zoals @JoepW ook wel een racing game willen zien omdat daar ik daar zelf niet heel erg in thuis ben maar het me wel super spannend lijkt om naar te kijken.

Pubg, Fortnite, CSgo zijn toch wel een beetje de normale games die we zouden moeten zien denk ik persoonlijk.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvd123
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Wordt het dan ook BYOD, of worden er pc's geregeld? Of een combinatie?
Het lijkt me een goede kans voor de VR bedrijven om hun spullen onder de aandacht te brengen dus wellicht zouden ze over te halen zijn om een aantal VR sets te sponsoren voor een VR game competitie.
Verder lijkt het me ook leuk als er spellen zijn waar het over internet moeilijk is om een leuke groep bij elkaar te krijgen. Ik denk aan battlefield met een groot aantal spelers op een map. Tegen die tijd is Battlefield V uit, dus misschien is dat een leuke toevoeging?
En dan niet iedereen direct achter een PC zetten en zomaar beginnen. Eerst even kennis maken en strategie bespreken. Het hele offline gebeuren is volgens mij de grootste meerwaarde van zo'n evenement, dus zou ik daar veel aandacht aan besteden.

[ Voor 18% gewijzigd door Dvd123 op 13-06-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Ontzettend mooi initiatief! Ik ga zeker van de partij zijn, vooral om zelf te gamen met tweakers.
Mn zoon is 12 en speelt 'n aardig potje PUBG, ben benieuwd of we er een vader-zoon weekend van kunnen maken :)

esports: Starcraft2, PUBG, Overwatch, CSGO en een racegame inderdaad.

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Trackmania, Blobby Volley, Battlefield (welke versie dan ook), Paladins/Overwatch. Ik ben benieuwd waar het georganiseerd gaat worden...

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 23:52

Zorian

What the fox?

Count me in, hopelijk mag je aan BYOD doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Zorian schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:08:
Count me in, hopelijk mag je aan BYOD doen. :)
Ik hoop het niet...... Mijn 'zooi' weegt zo maar 100 kg minstens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
(jarig!)
Eens met @JoepW, ik mis een racegame/sim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje050
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:43
Zoals hierboven vermeldt zou een racegame een leuke toevoeging zijn. Van alle aanwezige Tweakers proberen de snelste tijd te behalen, dat wordt pas spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 15:35
Als er vele toernooien worden gehouden kan ook overwogen worden om "online passes" uit te geven (net als bijvoorbeeld Blizzard dat doet).

Een extra inkomsten bron, en natuurlijk leuk voor degene die fysiek niet kunnen/willen langskomen maar wel mee willen genieten van de toernooien :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:34

superwashandje

grofheid alom

erg leuk idee! ik zal wel een van de weinigen zijn maar mij lijkt het leuk dat wanneer er ook RTS spellen gespeeld worden dat Steel division mee draait :) denk dat ik dan sowieso wel kom.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosukiller
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 10:43
Ik zie tot nu toe enkel PC-games in het lijstje staan. Ik zou voor de variatie graag een suggestie willen doen voor:

- Super Smash Brothers Melee (Wii of Gamecube)

Ik denk dat onder al onze mede-tweakers er vast wel een paar Wii's en Gamecube's te verzamelen zijn :+

[ Voor 24% gewijzigd door Gosukiller op 13-06-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farzam89
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
Klassieker zoals Red Alert 2. Fortnite mag uiteraard ook niet ontbreken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-05 18:25
JoepW schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:17:
We hebben als GoT een zeer actieve en grote racesim community en er zijn voldoende hardware leveranciers (ook nederlandse) die hun steentje willen bijdragen!
Veel vraag naar idd, tenminste als we afgaan op de reacties onder het artikel. Ik ga me er hard voor maken dat we één van de experiences zullen inrichten met simracing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

derx666

mecker ende blaet

Ik zou zeker even met @JoepW hierover overleggen. Hij kent ook diverse hardware bedrijven in de simwereld die evt. aan sponsering zouden kunnen doen. Plus dat hij weet hoe je een fatsoenlijke simrig inricht, zodat je niet die braai krijgt die ze bij de Ziggo eBattle gebruiken, maar iets waar je ook daadwerkelijk mee kunt racen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@Bart Zoetmulder Naast het competitieve element, een paar simrigs op een evenement staan altijd goed en trekken veel bekijks.

Net als Joep, denk ik dat er genoeg hardware- en software te regelen is. BYOD voor simracing is wel een dingetje. Een snelle PC meenemen is vaak niet zo moeilijk, maar sommige simrigs wegen iets meer en ben je ook snel een dag kwijt aan montage/demontage :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:45:
Ik zou zeker even met @JoepW hierover overleggen. Hij kent ook diverse hardware bedrijven in de simwereld die evt. aan sponsering zouden kunnen doen. Plus dat hij weet hoe je een fatsoenlijke simrig inricht, zodat je niet die braai krijgt die ze bij de Ziggo eBattle gebruiken, maar iets waar je ook daadwerkelijk mee kunt racen.
Bedenk je wel dat we een balans moeten vinden in de toegankelijkheid van de verschillende dingen die je op het evenement kunt doen. Een die-hard-simrig met iRacing is heel leuk als je daar ervaring mee hebt, maar de drempel voor anderen is veel te hoog. Je geeft nu af op Ziggo en de eBattle, maar dat is voor mensen die minder ervaring hebben met racegames denk ik uiteindelijk veel leuker om te doen.

Mooiste oplossing zou m.i. beiden zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

WoutF schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:16:
[...]

Bedenk je wel dat we een balans moeten vinden in de toegankelijkheid van de verschillende dingen die je op het evenement kunt doen. Een die-hard-simrig met iRacing is heel leuk als je daar ervaring mee hebt, maar de drempel voor anderen is veel te hoog. Je geeft nu af op Ziggo en de eBattle, maar dat is voor mensen die minder ervaring hebben met racegames denk ik uiteindelijk veel leuker om te doen.

Je was me net voor.
Competitie met iets toegankelijks qua software en hardware en één of meerdere die hard rigs met passende software om eens te ‘proeven’ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 14:15
JoepW schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:17:
Dit :-)

Hoewel het publiek voor een FPS oid veel groter is, is juist simracing nu een up en coming. Draag er aan bij zou ik zeggen.. :)

Wat betreft games / simrig. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. We hebben echt een paar high-end simrig hardware leveranciers hier in Nederland zitten. Die zijn inderdaad voor de meeste mensen minder toegangelijk, zeker als je af en toe een race game speelt. Ik wil ook niet direct afgeven op de playseat/thrustmaster configuratie en dat houdt het ook betaalbaar om 10 of 20 van die dingen neer te zetten.

Ander opties om hier eens mee te beginnen zijn hotlap competities. Laat mensen op 1 hardcore simrig 3-5 rondjes rijden en de snelste tijd van de dag of whatever.. Genoeg mogelijkheden :-)

[ Voor 36% gewijzigd door Scr33x0r op 13-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zoals ook al bij het FP artikel gezegd, ik zou het leuk vinden als StarCraft 2 ook aanwezig is. Het is de populairste RTS van het moment en dat is een genre wat wmb niet mag ontbreken op een event zoals deze. Je zou natuurlijk ook naar een oudere game zoals C&C:TS kunnen grijpen, maar das misschien nou ook weer niet zo handig.

De DSCL kan wellicht ook wat betekenen, maar daar weet @.Frank waarschijnlijk meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

derx666

mecker ende blaet

WoutF schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:16:
[...]

Het kwam misschien over dat het een die hard simrig moet zijn, maar dat bedoelde ik niet. Maar een plastic stuurtje en plastic pedalen die al buigen en flexen als je er naar kijkt is het andere uiterste. Met een fatsoenlijk stuurtje (Logitech G29, een TrustmasterT300, of een Fanatec) en een setje loadcell pedalen kom je al een heel eind. Een rig zonder centre post zou ook wel fijn zijn :)

Misschien 1 rig met leuk spul (OSW en een setje oer hollandse Heusinkveld pedalen) om mensen te laten zien wat er mogelijk is.

Ik ben het met jullie eens dat het toegankelijk moet blijven, zonder meteen te simplistisch of die hard.
Goede default settings, en degelijk spul is daar natuurlijk wel handig. Keuze uit een paar game titels draagt daar natuurlijk ook aan bij. Voor de meesten zal F1 2017/18 al moeilijk genoeg zijn, maar titels als AC en bv Automobilista (en misschien pCars(2) ) zijn voor veel mensen ook wel herkenbaar. iRacing/rFactor is wellicht wel wat overkill.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Beetje mijn stokpaardje, en ook zeker niet voor serieuze battles (hoewel er nog steeds mensen serieus mee bezig zijn), maar Stepmania of DanceDanceRevolution of andere bewegings-games zijn onwijs leuk om te doen. Op die manier krijg je games ook nog 'n beetje in beweging en het is vaak best gaaf om naar te kijken én om zelf te doen.

Er zijn zelfs setups voor 20 matten tegelijk.

Ow, en onwijs gaaf! Als het een beetje kan, kom ik zeker!

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 13-06-2018 22:45 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:07
Rocket League misschien, weinig hardware (pc en controller) en je kan er veel plezier mee hebben.
Korte potjes en kan erg mooi zijn om te kijken, verder simrigs zijn ook altijd leuk om te kijken en op te racen natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16
Ik mis sowieso een RTS in dat lijstje, imho zou Starcraft 2 zeker vertegenwoordigd moeten zijn.
Qua Shooters zou ik zeggen dat Overwatch er ook zeker zou moeten zijn, ik zie bijv. veel meer E-sports aangaande Overwatch voorbij komen dan bijv. een Call of Duty.
Hearthstone is voor zover ik kan zien ook een van de populairste titels op het moment qua streaming / E-sports.

En ja, dat zijn veel Blizzard games, maar als je kijkt naar de toernooien waar deze games vertegenwoordigd zijn, Blizzcon en bijv. de Overwatch league e.d. straalt het imho ook een boel kwaliteit uit en dat is denk ik wel wat je wil hebben.

Een Rocketleage comp zou er ook zeker moeten zijn, een Moba ook zeker, Battle Royale is al gecovered met Fortnite zag ik, dus dat zit ook goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 21:22

.Frank

Frank.

Gropah schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:00:
Zoals ook al bij het FP artikel gezegd, ik zou het leuk vinden als StarCraft 2 ook aanwezig is. Het is de populairste RTS van het moment en dat is een genre wat wmb niet mag ontbreken op een event zoals deze. Je zou natuurlijk ook naar een oudere game zoals C&C:TS kunnen grijpen, maar das misschien nou ook weer niet zo handig.

De DSCL kan wellicht ook wat betekenen, maar daar weet @.Frank waarschijnlijk meer van.
Geweldig nieuws, dit evenement! Ik ga zeker nog nader contact zoeken over vertegenwoordiging van StarCraft II. Er is nog 'n goede kern van StarCraft-spelers actief in Nederland, en met plezier zet ik alle kanalen van de Dutch StarCraft League open om spelers te werven wanneer er StarCraft zou zijn. Als 't meezit kan ik via Blizzard ook nog aandacht regelen, en nu de DSCL van 2018 nog niet is vormgegeven zou dit evenement daar ook in verweven kunnen worden.

Wellicht heb ik dit weekend tijd om er even in te duiken. Tot die tijd staat m'n inbox altijd open: contact@dutchstarcraftleague.nl.

[ Voor 4% gewijzigd door .Frank op 14-06-2018 11:44 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 16:22
Ik weet nog niet zeker of ik er bij kan zijn. Als dat het geval is zou ik het erg leuk vinden om vanuit huis verschillende Twitch streams te kunnen volgen. Of iemand die live vlogt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:11
E-sports games die er minimaal moeten zijn:

CS:GO, League of Legends, DOTA, SC2.

Qua battle royale games is de keuze reuze, maar volgende drie komen naar voren:
Fortnite
PUBG
Maybe zelfs Realm Royale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:13

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Mag er ook iets gedaan worden aan casemodding? O-)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1084659

Ik ben voorstander van Battlefield 4 als game, grote variatie en groot publiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26

masauri

aka qwybyte

Paar retro games zouden leuk zijn natuurlijk UT99 vs Quake 3 Arena ^^

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

StarCraft 2 zou een mooie toevoeging zijn :)

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Enemy Territory!

Ik mis een optie in de poll: "Anders" of zo.

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 17-06-2018 00:00 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
F1 2017. In zo’n stoel als bij abofest lijkt me dat supervet. En Unreal Tournament ‘99 for old times sake? :P Misschien met strangelove en instagib.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 372172

PcDealer schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:53:
Enemy Territory!

Ik mis een optie in de poll: "Anders" of zo.
Of ik speel nooit games :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik hoop dat Wargaming ook wordt uitgenodigd en er ook wat anders te doen is dan kijken naar e-sports of het spelen van spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 19-06-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

jdh009

FP ProMod
World of Tanks, Unreal Tournament (99,2004/4), Quake III Arena of Battalion 1944. Daarnaast bij CoD, welke versie?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 03-06 11:09

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het ligt er een beetje aan hoe de insteek zal zijn, dat is me vanuit de TS en .plan artikel niet echt helemaal duidelijk geworden, maar ik zou er zelf ook echt een LAN-party van maken. Dat moet het ook echt uitstralen en moet in de communicatie ook duidelijk naar voren komen (Het moet niet als een gamingbeurs overkomen).

Dat betekent voor mij als basis:
  • Zo groot mogelijke area waar iedereen de eigen setup kan meenemen en doen wat ie' wil
  • Leuke competities waar je optioneel aan kunt meedoen
  • Chill area met hapjes en drankjes voor meet-ups met tweakers
  • Wat mij betreft vergeten we de consolegamers niet, en kunnen die zich ook inschrijven voor de lan
  • Ruimte waar je je matje kunt uitrollen om een kort tukkie te doen
Wat mij dan echt toffe toevoegingen lijken:
  • Een echte Esport stage waar pro-teams battles komen doen (of teams die meedoen aan de competities daar finales laten spelen, etc)
  • Game presentaties en/of demonstraties van producten / nieuwe tech
  • Fabrikanten-area die producten aanbieden / waar je gear kunt kopen
  • Zoals al vaker in dit topic aangegeven, racesim setups corner of VR corner
Uitgangspunt bij mij is overigens: Liever wat meer entreegeld / inschrijfgeld betalen en drankjes / hapjes zo cheap mogelijk i.p.v. andersom.

PS. nog een suggestie: Livestream de competities, trekt aandacht en interessen in een mogelijke volgende editie

[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 20-06-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassyFox
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-05-2020
Naar aanleiding van de afgelopen E3 vind ik dat de console gamers er hier een beetje bekaaid van af komen...

SSMMMAAAAASSSHHHHH........

En als we dan toch race sims willen, how bout good old MARIO KART? Met de tournooi optie en juist de mobiliteit van de Nintendo Switch lijkt me dit een prima sugestie.

SMMMAASSSHHH....

en er zijn vast nog wel andere euhm 8 player titels te bedenken waarbij je leuke competities kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrobo1989
  • Laatst online: 02-06 15:53
Chrosser schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:36:
Het ligt er een beetje aan hoe de insteek zal zijn, dat is me vanuit de TS en .plan artikel niet echt helemaal ...

Wat mij dan echt toffe toevoegingen lijken:
  • Een echte Esport stage waar pro-teams battles komen doen (of teams die meedoen aan de competities daar finales laten spelen, etc)
  • Game presentaties en/of demonstraties van producten / nieuwe tech
  • Fabrikanten-area die producten aanbieden / waar je gear kunt kopen
  • Zoals al vaker in dit topic aangegeven, racesim setups corner of VR corner
Uitgangspunt bij mij is overigens: Liever wat meer entreegeld / inschrijfgeld betalen en drankjes / hapjes zo cheap mogelijk i.p.v. andersom.

PS. nog een suggestie: Livestream de competities, trekt aandacht en interessen in een mogelijke volgende editie
Als gewenst kan ik binnen FaceIT wel een balletje opgooien. Zo ja, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

djrobo1989 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Als gewenst kan ik binnen FaceIT wel een balletje opgooien. Zo ja, hoor ik dat graag.
Bedoel je dit richting mij? of richting topic in de zin van ''als er meer mensen achter dit idee staan''

PS. weinig updates hier ook vanuit tweakers? Hoe hangt de vlag er voor??

[ Voor 10% gewijzigd door Chrosser op 17-07-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrobo1989
  • Laatst online: 02-06 15:53
Chrosser schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Bedoel je dit richting mij? of richting topic in de zin van ''als er meer mensen achter dit idee staan''

was inderdaad in algemene zin bedoeld, vandaar ook de quote op het esports-pro teams gedeelte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 18:36
Chrosser schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:39:
[...]

niet zo heel raar dat er nog weinig updates zijn bij de tweakers express begonnen de updates ook ongeveer 3 maanden van te voren waar bij de laatste ander halve maand pas echt meer info kwam.

dit duurt nog tot november dus verwacht ik voorlopig ook nog niet echt updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Pathogen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:48:
Modding, retrogaming, drone races, telefoonwerpen, hackerspace demo's, security/hacking challenges, noem het maar op!
En dan heb ik het alleen nog maar over de electronica-gerelateerde zaken. Op een Campzone bijvoorbeeld komt ook Cosplay aan de beurt en een tigtal gewoon leuke (buiten-)activiteiten.

EDIT: ik zie zojuist voorbijkomen welke organisatie hier ook bij betrokken is. Dan zal veel van mijn kritiek wel goedkomen :Y
[Half-offtopic] Even los van het gaming live event, ik ben ook voor een tweakers tinker dag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Junia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:52:
E-sports games die er minimaal moeten zijn:

CS:GO, League of Legends, DOTA, SC2.

Qua battle royale games is de keuze reuze, maar volgende drie komen naar voren:
Fortnite
PUBG
Maybe zelfs Realm Royale?
Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat er in Nederland populair is en niet zozeer wereldwijd. LOL, DOTA, CSGO en SC2 is vooral in het buitenland populair volgens mij. In NL is het vooral Pubg, fortnite en Fifa wat ik het meeste in de lijsten terug vind. Ook lijstjes van gameverkopen kun je niet meer echt vertrouwen, nu er zoveel mensen alles digitaal aanschaffen.

Probleem van bv Fortnite is dat er geen afgesloten game kan worden gestart. Denk ook niet dat dit voor het TGL evenement klaar zal zijn. Maar ik zie niet waarom je niet wat teams in squads online kunt laten gaan om dan gewoon te streamen hoe ver ze komen.

Daarnaast is het de vraag of je er echt een Esports toernooi moet willen of dat het gewoon een vriendschappelijk evenement is met wel wat highlights maar niet zozeer voor geld of iets.

Belangrijk is ook nog, en daar heb ik ook Tweakers of anderen niet voor gehoord, of er ook nog wat ruimte voor consoles is. Want PC is leuk en aardig, maar de console-communities binnen Tweakers zijn ook significant om niet te vergeten.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Martinspire schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat er in Nederland populair is en niet zozeer wereldwijd. LOL, DOTA, CSGO en SC2 is vooral in het buitenland populair volgens mij. In NL is het vooral Pubg, fortnite en Fifa wat ik het meeste in de lijsten terug vind. Ook lijstjes van gameverkopen kun je niet meer echt vertrouwen, nu er zoveel mensen alles digitaal aanschaffen.

Probleem van bv Fortnite is dat er geen afgesloten game kan worden gestart. Denk ook niet dat dit voor het TGL evenement klaar zal zijn. Maar ik zie niet waarom je niet wat teams in squads online kunt laten gaan om dan gewoon te streamen hoe ver ze komen.

Daarnaast is het de vraag of je er echt een Esports toernooi moet willen of dat het gewoon een vriendschappelijk evenement is met wel wat highlights maar niet zozeer voor geld of iets.

Belangrijk is ook nog, en daar heb ik ook Tweakers of anderen niet voor gehoord, of er ook nog wat ruimte voor consoles is. Want PC is leuk en aardig, maar de console-communities binnen Tweakers zijn ook significant om niet te vergeten.
Zoals ik het in mijn post bedoelde is om bijvoorbeeld een e-sports team uit te nodigen op een ''main stage''. Om een competitie wedstrijd vanaf daar te laten spelen. Of dat je het bijvoorbeeld kunt opnemen tegen dat team. Dus meer om live naar te kijken, of om voor de fun daar tegen te spelen. Een speelse opzet dus.

@Ardana Eigen eten/drinken toestaan is inderdaad ook een goede optie. Maar als ik dan een drankje bij de bar zou willen doen betaal ik liever een normaal bedrag ipv festivalprijzen. Ook al zou dat betekenen dat het inschrijfgeld/entree dan wat duurder wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 17-07-2018 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 00:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Chrosser schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:36:
Liever niet. Ik ben gewend m'n eigen eten/drinken mee te nemen, omdat dat eigenlijk altijd goedkoper en gezonder is dan kopen op de LAN. Dus dan sponsor ik eigenlijk het eten van anderen...

Op andere lan's is er trouwens vaak een case-mod-hoekje. Niet voor ingewikkelde mods, maar bijv. voor een (simpel) window in je case, extra fans of strak cable-management. Geen idee of hier nog belangstelling voor is overigens.

Wellicht in combi met @Mortum :P

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:13

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ardana schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:05:
[...]
Wellicht in combi met @Mietje :P
Huh wat? Mag ik case windows gaan laseren? :+

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Martinspire schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:03:
[...]

Probleem van bv Fortnite is dat er geen afgesloten game kan worden gestart. Denk ook niet dat dit voor het TGL evenement klaar zal zijn.
Enemy Territory! Meteen beginnen, indien gewenst eigen server en afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

Clush

Do as I say...

Ardana schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:05:
[...]

Liever niet. Ik ben gewend m'n eigen eten/drinken mee te nemen, omdat dat eigenlijk altijd goedkoper en gezonder is dan kopen op de LAN. Dus dan sponsor ik eigenlijk het eten van anderen...
:P voordat dat het geval is zal het onder kostprijs verkocht moeten worden. Moet wel heel wat gebeuren voordat de mensen die iets op locatie kopen gesponsord worden, denk dat je er wel rustig vanuit kan gaan dat het omgekeerde het geval is.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
tweakers express ging ik meeste jaren wel mee. wat betreft dit event ik heb op dit moment nog niet echt een idee. het ene moment denk ik lijkt me leuk het andere moment denk ik waarom zou ik daar heen gaan meeste games speel ik toch via internet en zo veel verschillende games heb ik nu ook weer niet.

denk dat het ook vooral aan de locatie waar het gehouden gaat worden (en natuurlijk wat het precies gaat inhouden) Utrecht is vermoedelijk kwa ligging het interessantste maar betaal je misschien aan 3 dagen je auto parkeren compleet scheel en de huur van een hal daar zal ook wel een stuk duurder zijn. waar misschien in het andere delen van het land voor de helft van het geld iets kunt huren en ook nog gratis parkeren. zelf zou ik het mooi vinden als het in Drenthe zou worden georganiseerd (lekker dicht bij en daardoor zou ik eerder geneigd zijn om heen te gaan)

[ Voor 12% gewijzigd door hjvg op 29-07-2018 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hjvg schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:09:
tweakers express ging ik meeste jaren wel mee. wat betreft dit event ik heb op dit moment nog niet echt een idee. het ene moment denk ik lijkt me leuk het andere moment denk ik waarom zou ik daar heen gaan meeste games speel ik toch via internet en zo veel verschillende games heb ik nu ook weer niet.

denk dat het ook vooral aan de locatie waar het gehouden gaat worden (en natuurlijk wat het precies gaat inhouden) Utrecht is vermoedelijk kwa ligging het interessantste maar betaal je misschien aan 3 dagen je auto parkeren compleet scheel en de huur van een hal daar zal ook wel een stuk duurder zijn. waar misschien in het andere delen van het land voor de helft van het geld iets kunt huren en ook nog gratis parkeren. zelf zou ik het mooi vinden als het in Drenthe zou worden georganiseerd (lekker dicht bij en daardoor zou ik eerder geneigd zijn om heen te gaan)
Je hoeft niet in Utrecht te staan. Er zijn genoeg plekken in de buurt met een mooi oppervlak om iets te organiseren en daarnaast je auto ergens te parkeren. Mijn werkgever weet elke keer prima locaties te vinden voor redelijk grote evenementen (waar bv 2000 man op komt dagen). Zo hadden we een keer een BBQ feest bij Studio A12. Kun je 1200 auto's kwijt en heb je zowel binnen als buiten plek voor je ding. 5 minuten van een station is ook prima te doen bv.

Het hangt er meer vanaf hoeveel mensen ze willen begroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Martinspire schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:50:
[...]

Je hoeft niet in Utrecht te staan. Er zijn genoeg plekken in de buurt met een mooi oppervlak om iets te organiseren en daarnaast je auto ergens te parkeren. Mijn werkgever weet elke keer prima locaties te vinden voor redelijk grote evenementen (waar bv 2000 man op komt dagen). Zo hadden we een keer een BBQ feest bij Studio A12. Kun je 1200 auto's kwijt en heb je zowel binnen als buiten plek voor je ding. 5 minuten van een station is ook prima te doen bv.

Het hangt er meer vanaf hoeveel mensen ze willen begroten
klopt maar als je je pc mee wilt nemen is met de trein komen niet heel handig denk ik. In ieder geval ik zou mijn pc + alle dingen die daarnaast mee moeten niet in de trein mee nemen. Daarom zijn parkeer plekken vlakbij wel nuttig en in daarnaast dus niet te duure pakereplekken. maar ik neem aan dat ze bij tweakers daar ook wel over na gedacht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:35

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik hoop op iets met Rainbox Six Siege <3

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hjvg schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:03:
[...]

klopt maar als je je pc mee wilt nemen is met de trein komen niet heel handig denk ik. In ieder geval ik zou mijn pc + alle dingen die daarnaast mee moeten niet in de trein mee nemen. Daarom zijn parkeer plekken vlakbij wel nuttig en in daarnaast dus niet te duure pakereplekken. maar ik neem aan dat ze bij tweakers daar ook wel over na gedacht hebben
Tuurlijk, maar er zullen er ook genoeg wel met OV komen. Bovendien is bv een console al makkelijker meenemen. En het huren van schermen oid lijkt me dan ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hjvg schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:09:

Ik dacht gelezen te hebben dat het in Rotterdam zou gaan plaatsvinden, maar ik kan het hier en in de .plan niet terug vinden. Wat betreft parkeren in Utrecht hoef het helemaal niet veel te kosten: https://objectdesk.gemgids.nl/Publication/Site/180. Via de P&R krijg je voor EUR 5,00 ook nog een vervoersbewijs voor een hele dag parkeren. Ja, in het centrum EUR 36,00 per dag. Tarieven hier te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Als ik terugdenk aan de lan party's van weleer was voor mij het leukste zaken als klaverjassen en poker. Wanneer we dit doen kunnen we dan ook een boardgame hoek opzetten?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audio.gio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 12:33

audio.gio

Guestlist member

WoutF schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:34:
plan: Tweakers komt dit najaar met driedaags game- en e-sportsevenement

In dit topic kunnen we discussiëren over het aankomende gamingevenement Tweakers Gaming Live. Op dit moment hebben we alles op hoofdlijnen op papier staan, maar er zijn een heleboel details die nog uitgewerkt moeten worden.
Kan je misschien (in het kader van constructieve discussies) ook aangeven welke concrete hoofdlijnen er zijn, voordat we gaan speculeren en plannen gaan opperen die al afgeschoten zijn?

Tot nu toe kom ik niet veel verder dan dat het een 3-daags evenement rondom gaming is wat door Tweakers en Duh-events wordt georganiseerd in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

masauri schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:56:
Paar retro games zouden leuk zijn natuurlijk UT99 vs Quake 3 Arena ^^
E-E-Excellent!

Of Quake Live, dat is in principe Q3a op steam.
Of is Q3a free to play tegenwoordig?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26

masauri

aka qwybyte

MrMonkE schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

E-E-Excellent!

Of Quake Live, dat is in principe Q3a op steam.
Of is Q3a free to play tegenwoordig?
Q3a is nog niet free to play maar is voor oa 5 euro op GoG te kopen, of ga voor ioquake (open source versie)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
audio.gio schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:23:
[...]

Kan je misschien (in het kader van constructieve discussies) ook aangeven welke concrete hoofdlijnen er zijn, voordat we gaan speculeren en plannen gaan opperen die al afgeschoten zijn?

Tot nu toe kom ik niet veel verder dan dat het een 3-daags evenement rondom gaming is wat door Tweakers en Duh-events wordt georganiseerd in november.
We komen binnenkort met een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezy
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-02 13:42
Ik weet niet of het al genoemd is, maar een aantal consoles met fighting games zou ook tof zijn. (Dragonball FighterZ, Street Fighter V etc.) De nederlandse fighting game community is toch behoorlijk klein, dit zou de community alleen maar groter maken! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 09:53
WoutF schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:11:
[...]

We komen binnenkort met een update :)
De ticket site is al online zie ik ;)

https://www.eventbrite.nl...s-gaming-live-49126636091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 03-06 16:14
wordt er iets gedaan met speedrunning? Iets wat steeds groter wordt, waar miljoenen voor het goede doel mee wordt opgehaald. Dat zou geweldig zijn

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daar ben ik zaterdag nog voorbij gereden :)
Datum en tijd

vr, 9 nov. 2018, 09:00 –

zo, 11 nov. 2018, 20:00 CET

Brabanthallen 's-Hertogenbosch

2 Diezekade

5222 AK 's-Hertogenbosch

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 21-08-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

corset schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:25:
wordt er iets gedaan met speedrunning? Iets wat steeds groter wordt, waar miljoenen voor het goede doel mee wordt opgehaald. Dat zou geweldig zijn
Gezien er nu al een Benelux community speedrun marathon aan de gang is, schat ik niet dat er nog iets soort gelijks word opgezet voor november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 03-06 16:14
Gropah schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:38:
[...]

Gezien er nu al een Benelux community speedrun marathon aan de gang is, schat ik niet dat er nog iets soort gelijks word opgezet voor november.
daar doelde ik zeker niet op :) Maar meer voor toekomstige Tweakers Gaming Live events. Soort races oid :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
het nieuws van locatie is alweer bekent voor dat tweakers het zelf gepost heeft. beetje zoals bij de aankondiging dat de tweakers express niet door ging stond toen ook eerst op linked in volgens mij.

@WoutF dus vermoedelijk deze week nog een post op de fp neem ik aan. Misschien niet de handigste week gezien het aantal nieuws posten deze week door de gamescom verdwijnt het snel weer naar onderen van de andere kant veel gamers volgen nu het nieuws

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iloste
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03-2023
Oops... In al mijn enthousiasme heb ik Tweakers Gaming Live via Eventbrite al live gezet. En stiekem ook om de pagina te testen. Ik had gehoopt dat jullie deze nog niet zouden vinden ;) Zojuist is de Eventbrite pagina weer offline gehaald en komt deze online zodra de officiële ticketverkoop start. En dat gaat niet lang meer duren dus houd de frontpage in de gaten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Fortnite, League of Legends en Heartstone.... -O- Wat is jullie doelgroep precies als ik vragen mag?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 00:08
https://tweakers.net/partners/tweakersgaminglive/

De pagina voor als mensen hem niet gezien hebben.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat er allemaal bij het ticket inbegrepen zit. Zoals ik dat nu lees is dat alleen een plek in de zaal? (dus tafel/stoel/stroom/netwerk) en eventueel een slaapplek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het is me niet helemaal duidelijk of het nou een pc-only lanparty is of niet en of er voor de toernooien ook nog consoles zijn toegestaan dan wel toegejuicht (en eventueel apart ivm voordeel van het hebben van meer knopjes op PC bij Fortnite bv). En of dat ik bv zowel mn Xbox als mn PC mee kan/zal nemen.

Verder nog de vraag over parkeren en of het daar kan of dat ik in de buurt moet gaan staan.

Lijkt me leuk om met een stel Xboxers daarheen te gaan. Zit alleen nog even te dubben of ik een ticket voor het hele weekend wil nemen. Brabanthallen is in ieder geval dichtbij en ook qua OV voor niemand een probleem. Het is (mits je niet teveel mee zeult) zelfs te belopen vanaf Den Bosch Centraal en anders gaan er genoeg bussen die kant op wat ook geen 5 minuten duurt. Ik hoop dat de organisatie het ook nog mogelijk maakt het 1 en ander te huren, want eigenlijk heb ik weinig zin om mn scherm en andere meuk ook nog mee te moeten nemen :P

En gezien het erg dichtbij is, denk ik dat ik voor de nacht gewoon in mn eigen bed kan slapen maar dat gaan we nog wel zien. Eerst even kijken of ik wat mensen mee krijg, maar wat meer info over de faciliteiten lijkt me nog wel handig dus als de redactie dat nog kan aanvullen, dan graag ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 29-08-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe kom je daar bij? Op de FP niets over te zien. Kennelijk onder embarge voor niet partners en nog niet af.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat er allemaal bij het ticket inbegrepen zit. Zoals ik dat nu lees is dat alleen een plek in de zaal? (dus tafel/stoel/stroom/netwerk) en eventueel een slaapplek?
Ik heb helemaal geen idee wat de bedoeling nu is. Eerlijk gezegd begint mijn interesse flink af te zwakken.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 29-08-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

PcDealer schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:01:
[...]
Hoe kom je daar bij? Op de FP niets over te zien. Kennelijk onder embarge voor niet partners en nog niet af.

[...]

Ik heb helemaal geen idee wat de bedoeling nu is. Eerlijk gezegd begint mijn interesse flink af te zwakken.
Abo's hebben vandaag wel een DM gehad met wat info, maar daar stond deze link ook niet bij.

En ben jij ineens geen abo meer :?

Ik ben zelf ook bang dat ik hier geen interesse voor heb, misschien als er meer informatie vrijkomt over wat er verder te doen valt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bvk schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:14:
[...]

En ben jij ineens geen abo meer :?
Mijn abo is verlopen. Normaliter zou het nu verlengd zijn i.c.m. de Tweakers Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:05:
Het is me niet helemaal duidelijk of het nou een pc-only lanparty is of niet en of er voor de toernooien ook nog consoles zijn toegestaan dan wel toegejuicht (en eventueel apart ivm voordeel van het hebben van meer knopjes op PC bij Fortnite bv). En of dat ik bv zowel mn Xbox als mn PC mee kan/zal nemen.
Dit snapte ik inderdaad ook niet helemaal, of het is lan-pass voor heel het weekend+slapen en weekend pass zonder slapen, of heeft die lan-pass dan ook als extra nog voor de toernooien die weekend niet heeft (alleen kijken)? (alsof ik LoL kan.. maargoed).

Maarja, gaat m'n xbox mee, moet m'n racestuur ook mee :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
Muerte.Diablo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:05:
https://tweakers.net/partners/tweakersgaminglive/

De pagina voor als mensen hem niet gezien hebben.

sowieso vind ik dat er nog veel onduidelijk is rond het evenement om nu al een kaartje te kopen.

De meest complete optie is een lanparty-ticket, waarmee je toegang krijgt tot de driedaagse lanparty en tussendoor de games en expo kunt bezoeken.

maar ja zoals slaap plek is op dit moment nog niet duidelijk omdat de gemeente nog toestemming moet geven. Ik zie mij zelf op dit moment nog niet die kant op gaan met mijn pc voor de lanparty. en ook de 3 e-sportstoernooien heb nog niet zo iets van wow daar moet ik bij zijn.

misschien dat er vandaag nog wat meer info komt op de FrontPage (artikel zou daar vandaag verschijnen) maar denk dat de info daar redelijk overeen komt met wat er in de dm stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 19:06
Ach ik woon in de buurt, dus ik kan desnoods thuis gaan slapen.

Ik hoop wel dat parkeren inbegrepen is bij dat 'volledige' ticket.

Wat meer info is wel handig ja. Kom op Ginz...
Mag ik ook andere games spelen? Multiplayer Factorio/Minecraft?
PC only/consoles?
Welke faciliteiten zijn er? Hoeveel computers kan/mag ik meenemen?

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
twcm schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:31:
Ach ik woon in de buurt, dus ik kan desnoods thuis gaan slapen.

Ik hoop wel dat parkeren inbegrepen is bij dat 'volledige' ticket.

Wat meer info is wel handig ja. Kom op Ginz...
Mag ik ook andere games spelen? Multiplayer Factorio/Minecraft?
PC only/consoles?
Welke faciliteiten zijn er? Hoeveel computers kan/mag ik meenemen?
klopt zo veel vragen wat verduidelijkt mag worden maar om er een reactie op te krijgen moeten we misschien wachten tot fp post of even de aandacht trekken van wat mensen @Ginz @iloste @WoutF zodat ze dit nog mee kunnen nemen in het fp artikel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Th0rsten
  • Laatst online: 27-05 12:21
Vind persoonlijk dat Tweakers iets te vroeg van start gaat met de kaarten verkoop.
Heel veel (expo tot aan andere games) is nog niet bekend en of er überhaupt slaap plaatsen zijn.

Meer dan de helft van het hele event is gewoon nog niet bekend.
Denk dat het daarom ook niet storm loopt of je moet echt voor de comp's gaan LOL,Heartstone en fortnite.

Vind het ook jammer dat ze voor dezen spellen hebben gekozen terwijl in de poll van Juni hele andere games in de top 5 naar boven kwamen.

1 PlayerUnknown's Battlegrounds 18,7%
2 CS: GO 17,1%
3 Rocket League 13,2%
4 Dota 2 12,8%
5 Rainbow Six Siege 10,2%
6 League of Legends 8,9%
7 HearthStone 7,6%
8 FIFA 18 5,9%
9 Call of Duty 5,6%

(fortnite 10 +?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 16:59

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Th0rsten schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:51:
Vind persoonlijk dat Tweakers iets te vroeg van start gaat met de kaarten verkoop.
iloste schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:02:
Oops... In al mijn enthousiasme heb ik Tweakers Gaming Live via Eventbrite al live gezet. En stiekem ook om de pagina te testen. Ik had gehoopt dat jullie deze nog niet zouden vinden ;) Zojuist is de Eventbrite pagina weer offline gehaald en komt deze online zodra de officiële ticketverkoop start. En dat gaat niet lang meer duren dus houd de frontpage in de gaten :)
Lijkt dus vooral een foutje te zijn. Zie het maar als een sneak peak, maar ga er niet vanuit dat alles klopt/hetzelfde blijft :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjvg
IdieEasy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

[...]

Lijkt dus vooral een foutje te zijn. Zie het maar als een sneak peak, maar ga er niet vanuit dat alles klopt/hetzelfde blijft :+
uhm jij reageert op een post van een aantal dagen (22 augustus) terug als je alle reacties had gelezen is er gisteren een dm uit gegaan naar alle abbo`s en komt er vandaag een post op de FrontPage voor iedereen

• Th0rsten
IdieEasy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

[...]

Aah overheen gelezen thx, dat verklaard en wacht ik de FP met smart af. :)

• Th0rsten
hjvg schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

uhm jij reageert op een post van een aantal dagen (22 augustus) terug als je alle reacties had gelezen is er gisteren een dm uit gegaan naar alle abbo`s en komt er vandaag een post op de FrontPage voor iedereen
Dus het klopt wel :-( zag het ook net. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iloste
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03-2023
Th0rsten schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:51:
Heel veel (expo tot aan andere games) is nog niet bekend en of er überhaupt slaap plaatsen zijn.
Wij hebben ervoor gekozen om alvast te starten met de kaartverkoop omdat we jullie niet langer in spanning wilden houden :) In de komende weken maken we uiteraard nog extra informatie bekend. Als we hadden moeten wachten totdat het volledige event voor 100% is ingevuld dan was de kaartverkoop veel later van start gegaan.
Meer dan de helft van het hele event is gewoon nog niet bekend.
Denk dat het daarom ook niet storm loopt of je moet echt voor de comp's gaan LOL,Heartstone en fortnite.

Vind het ook jammer dat ze voor dezen spellen hebben gekozen terwijl in de poll van Juni hele andere games in de top 5 naar boven kwamen.

1 PlayerUnknown's Battlegrounds 18,7%
2 CS: GO 17,1%
3 Rocket League 13,2%
4 Dota 2 12,8%
5 Rainbow Six Siege 10,2%
6 League of Legends 8,9%
7 HearthStone 7,6%
8 FIFA 18 5,9%
9 Call of Duty 5,6%

(fortnite 10 +?)
We zijn momenteel druk bezig met de top 3 uit deze poll. Het was nog te vroeg om deze aan te kondigen omdat we achter de schermen nog de laatste puntjes op de i zetten voor wat betreft licenties etc. We doen ons best om deze top 3 toe te voegen aan het programma. Daarnaast proberen we de overige spellen allemaal een plek te laten krijgen op de Game Expo. We vragen natuurlijk niet voor niets jullie mening ;)

• twcm
Hoezo licenties?
dat suggereert dat de spelers zelf geen licentie nodig hebben om te komen gamen?

Niet helemaal logisch als mensen hun eigen computer mee moeten nemen.
Dan hebben mensen waarschijnlijk al een licentie.

We wachten het af...

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

• Th0rsten
Helder snap de insteek, als alles bekend is zal het zo uitverkocht zijn vermoed ik.
Wat ik wel mis (misschien overheen gelezen) hoeveel plekken zijn er in totaal?

@twcm
Neem aan dat er meer bij komt kijken dan alleen een spelers licentie als je zo iets organiseert.
Zo weet ik dat je voor PUBG ook een Stand Alone Dedicated Servers licence kan kopen/krijgen.

Omdat de dev's hier nog erg veel controle op willen hebben geven ze die niet zomaar weg, voor evenementen zoals dit is dat een ander verhaal misschien.

Ligt er dus aan per spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 16:06

Geckoo

Good news, everyone!

De lan party is
"inclusief drankjes en exclusief parkeergeld"
hoe zit dit?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:49

OmeJoyo

This is me

twcm schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:33:
Hoezo licenties?
dat suggereert dat de spelers zelf geen licentie nodig hebben om te komen gamen?

Niet helemaal logisch als mensen hun eigen computer mee moeten nemen.
Dan hebben mensen waarschijnlijk al een licentie.

We wachten het af...
Je gaat voorbij aan het feit dat er en een LAN-party is en een e-sports toernooi. Deze zijn op dezelfde dagen maar zijn losse events. Voor de e-sports zal je dus geen PC en Licentie nodig hebben omdat dit wordt geregeld zodat het voor meer mensen toegankelijk is.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• twcm
OmeJoyo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:18:
[...]
Je gaat voorbij aan het feit dat er en een LAN-party is en een e-sports toernooi. Deze zijn op dezelfde dagen maar zijn losse events. Voor de e-sports zal je dus geen PC en Licentie nodig hebben omdat dit wordt geregeld zodat het voor meer mensen toegankelijk is.
DAT is me nou net niet duidelijk; tot op heden staat er nergens dat er pc's geregeld zijn voor wat dan ook.
Ik verwacht idd dat er het eea aan hardware geregeld wordt, en dan snap ik het licentie-verhaal.

En dan is de vraag: Is er alleen HW voor het toernooi, of ook voor gamers die niet met hun eigen HW kunnen/willen slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
OmeJoyo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

dat zeg je nu wel dat het losse events zijn maar als je bij de comments kijkt bij de FP post dan heeft
handsomejoene dit gepost:
We maken nog niet alle games bekend, plan is om 3 grote esportstoernooien te hebben met lan-voorrondes op vrijdagavond (2 ervan zijn al bekend; League of Legends en Hearthstone) voor de laatste 2 van de 8 spots. Daarnaast staan er momenteel 3 lantoernooien in de planning met prijzengeld (1 hiervan is Fortnite).

Qua fun competities staat momenteel Beat Saber op de planning. Zal kijken of er ruimte is voor een Unreal Tournament en een consolegame (denk zelf aan Mario Kart??)
dat betekend dat je voor de e-sportstoernooien ook aanwezig moet zijn op de lan party dus neem ik aan dat je wel eigen hardware gebruikt.

Maar goed het klinkt leuk 3 events in 1 maar met zo veel onduidelijkheid is het mij nog vrij moeilijk om een beeld te krijgen wat alles nu precies gaat inhouden zoals de expo hier is nog helemaal niets van bekend en ik kan mijzelf ook niet echt een beeld geven wat er onder expo word verstaan. allemaal stands net als een beurs of 1 podium waar op een bepaald tijdstip iets word geshowd?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is het handig om in de TS een lijstje/link toe te voegen van wie wanneer gaan, wat ze willen spelen en op welke platformen? Want ik denk dat je anders hebt dat mensen afhaken omdat ze niet weten of bepaalde games gespeeld gaan worden of bepaalde platformen niet veel gebruikt gaan worden.

Mij lijkt het wel leuk om met wat xboxers te gaan spelen maar weet niet hoeveel er aanwezig gaan zijn en zonder te zien hoeveel er komen is daar ook wat minder animo voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
Pathogen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:48:

Gewoon een algemeen nerd-evenement dus? Ik stem voor! 8)

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:49

OmeJoyo

This is me

twcm schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

DAT is me nou net niet duidelijk; tot op heden staat er nergens dat er pc's geregeld zijn voor wat dan ook.
Ik verwacht idd dat er het eea aan hardware geregeld wordt, en dan snap ik het licentie-verhaal.

En dan is de vraag: Is er alleen HW voor het toernooi, of ook voor gamers die niet met hun eigen HW kunnen/willen slepen.
Je kan voorlopig een deel van de info al hier vinden: https://tweakers.net/part...minglive/315/competities/

Fortnite is BOYPC (Bring your own PC) en is op de LAN Party
HS en LOL zijn op de Esports Booth en hierbij wordt niet opgemerkt dat je een eigen PC hoeft mee te nemen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mbt Lan-party, zijn dit vaste plekken (gereserveerd)? Zou wel leuk zijn als er soort van thema hoekjes zijn (xbox, PS4, PC dit, PC dat). En enig idee hoe de tafels eruit zien ivm racestuur? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 02-06 11:06

India Sierra

Learn by failure

Ik snap deze event aankondiging niet zo goed. Er is bijna geen informatie beschikbaar, er zijn slechts 3 games bekend, geen schema's, gang van zaken ? etc. :?

Geeft mij niet echt een indruk dat er al veel geregeld is maar dat er een idee op tafel ligt en men met de verkoop van tickets eventueel animo wil zien. :F

Voordat ik 80 of zelfs 100 euro betaal voor een ticket wil ik op zijn minst zien wat ik daar mee ga krijgen en dat is nu simpelweg nog niet bekend 8)7

Edit:

Een kaartje voor Dreamhack Winter is al vanaf 93 euro te koop.. Als Tweakers zich hiermee wil laten meten moet het van goede huizen komen.. :O

Edit:

Nog een leuke, The Party kost 60-70 euro afhankelijk van wanneer je een ticket koopt.. Ik weet het niet zo met die 80 of zelfs 100 euro van tweakers..

Nog een edit:

Handig site om de LAN-parties die er zijn in de gaten te houden: https://www.lanscene.info/

Ander leuke vergelijking voor LAN-Party: Times-Lan: Clan VIP package, 287,50 voor 5 pers, incl prive slaapzaal, douches, toiletten en de hele mikmak. Dat is nog een 60 euro pp.

Des te meer ik rondkijk, des te meer me de moed in de schoenen zakt.

[ Voor 43% gewijzigd door India Sierra op 30-08-2018 17:29 ]

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

thehawk007 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:52:

Ander leuke vergelijking voor LAN-Party: Times-Lan: Clan VIP package, 287,50 voor 5 pers, incl prive slaapzaal, douches, toiletten en de hele mikmak. Dat is nog een 60 euro pp.
Die is alleen uitverkocht :P

• India Sierra
  • Laatst online: 02-06 11:06

India Sierra

Learn by failure

Fair point :+ Vergelijking qua prijs blijft staan echter, ik vind het echt veel geld als je gaat kijken wat je daar bij anderen voor krijgt tov wat ik verwacht dat tweakers gaat aanbieden.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
TGL Discord server: https://discordapp.com/invite/WJH7VGN