Ja is wat voor te zeggen, maar zou leuk zijn als je er wat meer de keuze in krijgt

Ik hou zelf juist wel meer van die arcade stijl, maar ook daarin kun je oefenen en beter worden (niet dat ik zo goed ben

).
Ik zat me trouwens een beetje te ergeren aan de veel te korte sprint races die je dus niet langer kunt maken toen ik bedacht dat ik nooit echt geprobeerd had een custom race te maken. Dus geprobeerd... Sprint race helemaal rond Lego eiland (niet puur rond, ook wat er dwars doorheen). Ok moet je hem testen, blijkt dus dat de game echt gewoon exact hoe jij gereden hebt als racelijn aan houdt, inclusief jouw snelheid voor de kleur of je moet remmen of niet en waar je wellicht uit de bocht vloog (iets wat de drivatars dan mooi nadoen)
Dat is toch bijna onmogelijk om goed te doen dan? Want je moet dan dus eigenlijk je geplande race vlekkeloos rijden op perfecte snelheid overal om de racelijn te laten kloppen, maar je moet ook tegelijk overal checkpoints droppen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de game de wegen zou volgen en zelf de snelheid van remmen zou berekenen (eventueel met een optie om al dan niet off road te kunnen gaan waarbij hij je wel exact volgt). Verklaart wel waarom de snelheid waarop de lijn rood kleurt ook soms klopt maar soms ineens veel te langzaam adviseert (want bij de standaard events zal het dan ook wel niet dynamisch berekend worden).
Ik dacht nog naderhand een checkpoint te kunnen verplaatsen maar nee, je kunt hem alleen maar breder/smaller maken en links/rechts, niet vooruit of achteruit... En vervolgens moet ik wéér de hele race rijden om hem te valideren voordat ik hem op mag slaan... Om hem vervolgens zelf te mogen rijden en er één keer de credits voor te krijgen. Ik begin te begrijpen waarom er nauwelijks goede custom tracks te vinden zijn. Leuk idee, redelijk waardeloze uitvoering.
Bleh, sorry dat ik zo negatief doe hoor... Ik vind het echt een geweldige game, maar juist daarom stoort het me zo dat ze het op sommige vlakken zo lijken te laten liggen.