Ik ben een beetje laat, maar ik heb een paar weken geleden de aankoop van een nieuwe computer aangegrepen om eens naar wat recentere (race)spellen te kijken. Bij mijn XBOX Series controller zat een gamepass-voucher, dus heb ik Forza Horizon 4 en 5 even geprobeerd. Omdat ik 5 nu nog te duur vind, heb ik de ultimate versie van 4 gekocht. Gewoon bij Microsoft zelf, om geklooi met licenties te voorkomen.
Toch heb ik nu al twee keer de volgende melding gehad:
"deze app kan niet worden geopend. uw proefperiode voor deze app is verlopen. Ga naar Windows store om de volledige app te kopen"
Ik dacht eerst dat dat was omdat mijn gamepass-voucher verlopen was, maar ik kreeg hem vandaag weer.
Eรฉn van de oplossingen die ze voorstellen is het opnieuw installeren van het spel. Ik zit er alleen niet op te wachten om elke week weer 100Gb te moeten downloaden als ik even een spelletje wil spelen. Met mijn basic kabelabonnementje duurt dat dik 3 uur.
Ik heb geprobeerd de XBOX app opnieuw in te stellen, de MS Store opnieuw in te stellen en meer van dat soort dingen. FH4 Ultimate staat ook wel in mijn bibliotheek, maar toch krijg ik die melding. Weet iemand hoe ik die weg kan krijgen zonder elke keer het hele spel opnieuw te moeten downloaden (en dan te hopen dat hij weer werkt)?
extra info: ik speel dus op een PC met Windows 11, verdere specs lijken me niet heel relevant omdat ik verwacht dat het een Microsoft-bug is, maar als iemand die wil horen spui ik ze wel (of zie mijn inventaris)
[
Voor 7% gewijzigd door
gwystyl op 29-05-2022 13:47
]