Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en dus ook FH4, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de besturingen gekoppeld.
Ik heb een Simucube direct drive stuurwiel met een aparte shifter, heusinkveld pedalen en een streamdeck (met vjoy) als buttonbox. Daarbij heb ik nog een xbox controller.
Hiervoor had ik in plaats van de Heusinkveld pedalen, G29 pedalen met usb converter en geen buttonbox, maar een fysieke joystick als knoppenkast. Dit werkte.
Als ik nu de knoppen en assen wil toewijzen, gaat FH4 na een paar knoppen of assen in de stress en ziet overal device 3 as 1. Hierna kan ik het menu niet meer bedienen met de xbox controller. Tot dan heb ik echter ook niet device 3 as 1 een keer toegewezen.
Ik heb diverse dingen geprobeerd, 1 of meerdere controllers los getrokken, alle controllers aangesloten, fh4 opstarten, dan alle controllers 1 voor 1 los. No go.
Voor de simucube en g29 pedalen (en nu voor de heusinkvelds) gebruikte ik emuwheel om de juiste forcefeedback te krijgen.
Weet iemand waar ik kan uitzoeken wat device 3 in FH4 is?
Edit:
device 3 is dus de 2e vjoy device die ik gebruikte om via de stream deck een buttonbox aan te maken.
Nu een manier vinden waarop dat wel gaat lukken.
Het is dat het geen goedkoop spel was en het zo leuk speelt samen met een sfx motion platform, maar anders kwam het spel echt niet meer op mijn pc.

In al mijn jaren dat ik pc games speel, nog nooit zo'n eigenwijs éénkennig spel tegen gekomen. Als het draait, dan draait het soepel en prachtig maar verander niets aan je systeem want je bent weken verder.
[
Voor 19% gewijzigd door
jbbrans op 20-07-2020 14:50
]