:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Mijn mening over de hype vs satisfaction blijft hetzelfde; ik vond Blizzard Mountain veel vetter, groter en langer.
See you online
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Absoluut mee eens. 3,5 uur deed ik over de hele expansion gisteren.MAX3400 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:04:
[...]
spoiler:Really? De map is klein; met een beetje offroader rij je van de ene naar de andere kant in 2 minuten, de wegen zijn minimaal aangelegd, de eerste 20 events lopen voor 60% over dezelfde wegen, er zit op een aantal tracks amper flow in de banen en het zogenaamde dynamische weer is ver te zoeken want de bliksem en noorderlicht krijg je toch echt alleen maar op bepaalde evenementen.
De hyped features zoals jeeeeh drifters galore en Drift Club 2.0? 2 vingers in de neus en gaan. En dat terwijl ik niet eens een drifter ben. Je gaat me niet vertellen dat een random drift n00b, zoals ik, gewoon 60% meer punten haal dan de target score door een run 1x te doen en dan 1x te herhalen. Check mijn Xbox Acitivity Feed maar van ongeveer 12:05 vandaag.
Zelfs de mega races kosten je minder dan 6 of 8 minuten afhankelijk van de klasse en race die je rijdt. En zelfs dat is omdat er amper flow in zit en je continu op je rem moet. Hi-la-risch
Oh ja, berg nieuwe auto's. Ja, die krijg je dus pas als je een aantal dingen hebt voltooid zoals schatzoeken. Moeilijk hoor; de kisten liggen voor het opraprn; heb je ook geen YT of in-game treasure map voor nodig.
Ben blij dat je minder gesteld bent op je plasser ofzo; deze expansion is zijn normale geld absoluuut niet waard als je die los zou moeten kopen. Mijn advies: als je nog moet kopen & geen haast hebt, wacht lekker op een aanbieding.
Vanmorgen nog wat aangekloot met de routeplanner maar daar was de keuze ook zeer beperkt aangezien er gewoon heel weinig wegen zijn en het eiland gewoon veel te klein is. Ben inmiddels weer terug naar de mainland en ik denk dat ik Fortune Island niet eens meer zal opstarten.
Dat Noorderlicht zal waarschijnlijk in het echt geweldig zijn, maar ik vond het in de game eigenlijk alleen maar hinderlijk.
Als ik dit gisteren los besteld had voor 20 euro had ik mij dik bekocht gevoeld. Die pijn was nu minder omdat de betaling al maanden geleden plaats heeft gevonden.
Gamertag: FinrazielNL
Wat niet is, kan nog komen. Ultimate heeft 2 expansionsFinraziel schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:20:
Nou, duidelijk, blij dat ik geen 50 euro neergeteld heb voor die ultimate upgrade dan...
Had echter wel meer verwacht dan dit. Ach nu 16 weken wachten op de tweede dlc. Tenminste ik neem aan dat ze dat bedoelen met de 16 nieuwe seizoenen.
Ik ben tot nu toe ook niet erg onder de indruk van deze expansion, maar ik vermaak me er verder wel mee(alleen niet erg lang).
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Het eiland, ja wat moet ik daar van zeggen, wel grappig maar maakt de verwachtingen niet echt waar. Heb nu 2 uur gespeeld en heel veel geld bij elkaar geharkt maar moet niet zeggen dat ik echt blijf plakken.
Op naar de kroeg op deze vrijdag avond. Proost
Ik heb die Civic RS uit 87 uitgebouwd naar S1 geloof ik. Win alles ermee. 4wd, engine swap en goan!mike30 schreef op zondag 16 december 2018 @ 02:02:
Iemand een idee voor een goede auto om de street races te doen op fortune island? De weggetjes zijn nogal krap in sommige races en de auto's van de game zelf lijken over rails te rijden maar bij mij is dat toch niet echt het geval.
Je hebt je tune toevallig niet online gegooid? Snap echt geen hout van dat tunen. Ook met een drift build is het echt allemaal abacadabra voor mijmr.DJ95 schreef op zondag 16 december 2018 @ 02:14:
[...]
Ik heb die Civic RS uit 87 uitgebouwd naar S1 geloof ik. Win alles ermee. 4wd, engine swap en goan!
Sommige achievements zijn echt stupid. Zoals die met de Peel. Daar kan ik echt geen lol aan beleven.
Waarom krijgen we eigenlijk zoveel geld terwijl we niks hebben gekregen om het aan uit te geven.
Ik had wel verwacht dat er minimaal 1 kasteel ofzo te koop zou staan, wie weet in de 2e expansion...JSchut schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:12:
Uitgespeeld qua progressie. Moet nog een paar achievements.
Sommige achievements zijn echt stupid. Zoals die met de Peel. Daar kan ik echt geen lol aan beleven.
Waarom krijgen we eigenlijk zoveel geld terwijl we niks hebben gekregen om het aan uit te geven.
Verwijderd
Wat ik vooral jammer vind is dat de random achievements zoals die met de Peel simpel zijn. Eigenlijk is de achievement voor alles met een specifieke wagen: koop auto, koop upgrade, houd R2 in. Het was een stuk toffer geweest als je de auto's stock moest gebruiken met een strakke tijd. Geen enkele achievement op Fortune Island (en eigenlijk in heel FH4) vereist dat je goed rijdt. Ook de challenges met sterren waren echt te simpel ditmaal.JSchut schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:12:
Uitgespeeld qua progressie. Moet nog een paar achievements.
Maar goed dat zijn maar achievements. Verder heb ik weer plezier gehad aan de expansion. Blizzard Mountain en Hot Wheels waren echt velen malen beter qua uitgebreidheid, afwisseling en originaliteit. Fortunes Island was simpelweg meer van hetzelfde. Wel vond ik de treasure hunts leuk bedacht. Zonder guides waren ze best grappig om op te lossen.
Als je game-klauwtjes wil ontwikkelen; blijkbaar is er een ongesproken wedstrijd gaande. Wie de hoogste score kan zetten op de Needle Climb Drift Zoneskreppiedoe schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:55:
Ik heb fortune island ook uitgespeeld, toch wel een erg korte expansion.

Bovenstaand plaatje ondertussen alweer achterhaald maar allicht kunnen we hier elkaar eens flink op afrekenen? Anything goes dus zoek een wagen, drift het parcours en kom maar op met die punten!!
@NLRev0lution
Eerste reis naar het eiland; Wat een kleine map?!?!
Enfin, links en rechts wel wat leuke plekjes en afwisseling maar als totaal zijnde DLC? Te klein. Zoals @MAX3400 aangeeft. Met een minuut of 2 van noord naar zuid. Mweh.
Die drift wegen, hartstikke leuk. De eerste 2 keer. Daarna, tja, been there done that gevoel beetje. Wellicht samen met anderen leuk. Die drift club 2.0 is/was echt een lachtertje. Verder schiet ik ook zo door alle races heen.
Nu heb ik voor de UE een eurootje of 55/60 totaal neergelegd destijds, dus vind ik het nog wel oké. Anders zou ik zeggen; wacht lekker tot die in de aanbieding is.
Om het nou niet volledig af te kraken: ik heb WEL weer wat plezier in de FH4 met deze DLC. Voor de DLC de maingame allang uitgespeeld en ook niet meer aangeraakt, bied mij te weinig. Nu toch weer even opgepakt en vermaak me er toch wel mee. Maar ik gok na het voltooien van alle races + cheevos dat die aan de kant gaat en ruimte maakt voor andere games
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Moet je eerst nog langs mij. Zo nog maar even kijken of ik voor een 400.000punter kan gaan.MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:01:
[...]
Als je game-klauwtjes wil ontwikkelen; blijkbaar is er een ongesproken wedstrijd gaande. Wie de hoogste score kan zetten op de Needle Climb Drift Zone
[Afbeelding]
Bovenstaand plaatje ondertussen alweer achterhaald maar allicht kunnen we hier elkaar eens flink op afrekenen? Anything goes dus zoek een wagen, drift het parcours en kom maar op met die punten!!
@NLRev0lution
Edit: Oke laatmaar jullie gaan met de hoonigan Focus al over de 400k terwijl ik met mijn zelfbouw drift hok net de 378 aan tik.
[ Voor 9% gewijzigd door mr.DJ95 op 16-12-2018 15:27 ]
Heb het 30 minuten gespeeld en was er eigenlijk alweer klaar meeMu.siQ schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:06:
Ah, ik dacht laat ik eens hier lezen wat mensen van de expansion vinden. Mijn eigen mening blijkt toch aardig overeen te komen met de meesten hier![]()
Eerste reis naar het eiland; Wat een kleine map?!?!![]()
![]()
Enfin, links en rechts wel wat leuke plekjes en afwisseling maar als totaal zijnde DLC? Te klein. Zoals @MAX3400 aangeeft. Met een minuut of 2 van noord naar zuid. Mweh.
Die drift wegen, hartstikke leuk. De eerste 2 keer. Daarna, tja, been there done that gevoel beetje. Wellicht samen met anderen leuk. Die drift club 2.0 is/was echt een lachtertje. Verder schiet ik ook zo door alle races heen.
Nu heb ik voor de UE een eurootje of 55/60 totaal neergelegd destijds, dus vind ik het nog wel oké. Anders zou ik zeggen; wacht lekker tot die in de aanbieding is.
Om het nou niet volledig af te kraken: ik heb WEL weer wat plezier in de FH4 met deze DLC. Voor de DLC de maingame allang uitgespeeld en ook niet meer aangeraakt, bied mij te weinig. Nu toch weer even opgepakt en vermaak me er toch wel mee. Maar ik gok na het voltooien van alle races + cheevos dat die aan de kant gaat en ruimte maakt voor andere games

Tot nu toe was FH3 met expansions het leukste van allemaal. Vooral Blizzard. Fortune ga ik morgen wel even uitspelen en dan is de volgende DLC wel 10x beter dan dit

Gamertag: timmie271
401k uit m’n hoofd ondertussenMAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:01:
[...]
Als je game-klauwtjes wil ontwikkelen; blijkbaar is er een ongesproken wedstrijd gaande. Wie de hoogste score kan zetten op de Needle Climb Drift Zone
[Afbeelding]
@NLRev0lution
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
403K

Heb een tune gedeeld voor de civic rs gebouwd voor road races met lange snelle bochten.
Ik snap waarom er drift-wagens in het spel zitten; ik snap alleen nog steeds niet hoe je ze moet gebruiken. Volledig onhandelbaar, wat mij betreft, snelheid zit er niet in en je moet ongeveer rpm-perfect rijden om ervoor te zorgen dat 'ie niet vanzelf een kant op gaat ipv dat je onder controle hebt of & wanneer je de achterkant een gooi geeft.mr.DJ95 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:30:
Ik sta netjes bovenaan, alle 500k plus gasten doen het met de viper D1 trouwens.
https://www.gtplanet.net/...cording-to-instagram-yes/
[ Voor 20% gewijzigd door Fuelke op 16-12-2018 19:12 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
@MAX3400 level 230 * 2. Meer gaat het niet worden. Speel pas weer echt als de volgende dlc er is.
Nu tijd voor AC Odyssey.
Heb eens gekeken maar ik zie helemaal geen Civic uit 87? Zie alleen een RS uit 74. Heb wel de ultimate edition maar lijk toch wel wat dingen te missen.mr.DJ95 schreef op zondag 16 december 2018 @ 02:14:
[...]
Ik heb die Civic RS uit 87 uitgebouwd naar S1 geloof ik. Win alles ermee. 4wd, engine swap en goan!
Heb ook even gekeken naar die Drift viper. Dacht dat ik er een met een kapotte versnellingsbak had. 4 versnellingen en geen van alle te gebruiken 1 en 2 is alleen maar spinnen en 3 en 4 ook alleen iets later
[ Voor 22% gewijzigd door mike30 op 17-12-2018 17:15 ]
Je koopt toch wel elke week de gratis auto's op de AutoShow?mike30 schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:39:
[...]
Heb eens gekeken maar ik zie helemaal geen Civic uit 87? Zie alleen een RS uit 74. Heb wel de ultimate edition maar lijk toch wel wat dingen te missen.
Ultimate Edition bevat x aantal gratis auto's in-game gedurende een bepaalde periode (6 maanden?¿) maar je moet vaak de auto's nog wel kopen in-game tegen 0 credits per stuk.
Uhm....moet bekennen dat ik dat niet doe. Dus die civic rs is dus zo'n auto? Koop meestal alleen de auto's die ik echt interessant vind dus bijvoorbeeld die camaro ZL1 en de corvette ZR1 die er al op horen te staan maar niet te vinden zijn. Maar misschien toch beter om alles vanaf nu maar te kopen idd. Zal vast wel op de auction house staan ook die civic?MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:14:
[...]
Je koopt toch wel elke week de gratis auto's op de AutoShow?
Ultimate Edition bevat x aantal gratis auto's in-game gedurende een bepaalde periode (6 maanden?¿) maar je moet vaak de auto's nog wel kopen in-game tegen 0 credits per stuk.
Je bedoelt car pass?MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:14:
[...]
Je koopt toch wel elke week de gratis auto's op de AutoShow?
Of wat bedoel je? Ik wil meer gratis auto's
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb trouwens even gekeken maar op de auction house word die civic RS uit 87 niet eens vermeld? Als hij er is of is geweest moet hij toch te vinden zijn? Is het niet die type r uit 97 die je bedoeld?
Het is eigenlijk te gek voor woorden; je wordt met de wheelspins helemaal doodgegooid met gratis meuk maar juist de gratis meuk waar je voor betaald hebt (car pass) moet je handmatig nog ergens toevoegen aan je in-game garage.
Ja Carpass heb ik los aangeschaft.MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:52:
@mike30 @Touchdomex Ben even met mijn gedachten elders maar de Car Pass, daar zitten meerdere auto's in (per week, per maand, whatever). Maar die wagens komen niet altijd automatisch in je eigen Garage terecht; je kan ze (voornamelijk) alleen maar kopen door 0 Credits per uitgebrachte wagen uit te geven op de Car Show op het Horizon Festival.
Het is eigenlijk te gek voor woorden; je wordt met de wheelspins helemaal doodgegooid met gratis meuk maar juist de gratis meuk waar je voor betaald hebt (car pass) moet je handmatig nog ergens toevoegen aan je in-game garage.
Gelukkig is er een voeg alles wat nieuw vrij is gekomen knop daar in dat menu.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En welke knop is dat precies? En die geldt alleen voor wat er op dat moment is bijgekomen zeker? Niet voor previous items?Touchdomex schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:04:
[...]
Ja Carpass heb ik los aangeschaft.
Gelukkig is er een voeg alles wat nieuw vrij is gekomen knop daar in dat menu.
Zit nu te kijken maar geen idee waar die knop moet zitten? Google zegt me ook niet veel.
Ik heb trouwens die drift section nog eens gedaan. Paar keer met de hoonicorn maar de auto die me het meest bevalt is een Audi RS4 avant met een drift tune erop. In z'n 3 zetten en af en toe naar z'n 4 voor de langere bochten maar gaat perfect. Als ik er 3 ton mee kan scoren en ik kan echt niet driften moet iemand die weet wat hij doet toch wel makkeljk zo'n D1 viper ermee voorbij komen.
[ Voor 40% gewijzigd door mike30 op 18-12-2018 02:42 ]
Tijdens het spel blijft FH4 bij het binnengaan van het menu volhouden dat ik allerlei loyalty's krijg. Dit vanwege eerder FH en FM spellen. Maar, na 10x geloof ik het echt wel. Dit blijft terugkomen.
Dan het veel irritanter punt, het geluid knalt soms op "vast". Remmen en dergelijke maakt niet uit, het toerental blijft constant. Dit lost zich vanzelf weer op, maar als je op geluid rijdt erg vervelend.
En dan de klapper van de dag (voor mij dan). Ben je net lekker een shortcut aan het nemen met de Polaris dwars door het land, boem. Vast. Controller gaat constant trillen. Beeld staat stil. Uiteindelijk stopt het trillen, maar FH4 mag ik gelijk opnieuw starten.
Nou kan ik het spel eerst van mijn console (xBox One S 1TB) verwijderen en opnieuw downloaden, maar raak ik mijn savegame dan wel of niet kwijt? Ik lees van alles (ja heb er al op gezocht) dat het zonder problemen kan, maar zou graag een ervaringsdeskundige spreken.
Of moet ik het spel en mijn savegame verwijderen (en daarbij dus ook de online variant van de savegame) en volledig opnieuw beginnen? Alles op 0, uithuilen en opnieuw beginnen. Niet dat het nou zo spectaculair is met level 140 en 17 miljoen credits en 170 auto's en een paar huizen....
Ja, ik weet dat jullie niet de Microsoft / Turn 10 / Playground Games helpdesk zijn. Maar gezamenlijke kennis van zaken kan soms beter werken.
If yes, dan is de volgende stap: console offline zetten (geen netwerkverbinding!!!!), lokale data verwijderen dus spel incl save-game. Console herstarten, inloggen, spel downloaden/installeren, spel opstarten, save-game uit cloud laten syncen (in Motorsport duurde dat soms errug lang, do NOT abort).
@MAX3400 Dank voor je snelle reactie.MAX3400 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:21:
@Ruerd Jan heb je je console al eens een volledige cold boot gegeven? Stroom eruit trekken, minuutje of 5 wachten, stroom erop, aanzetten met de knop op console.
If yes, dan is de volgende stap: console offline zetten (geen netwerkverbinding!!!!), lokale data verwijderen dus spel incl save-game. Console herstarten, inloggen, spel downloaden/installeren, spel opstarten, save-game uit cloud laten syncen (in Motorsport duurde dat soms errug lang, do NOT abort).
Wel een keer een reboot vanuit de menu's, niet letterlijk van de stroom af (na uitschakelen)
Zal het vanavond proberen. En als het niet werkt, dan heeft de console vanavond wat te doen.
Gekke is ook, bij mij gebeurd dat nooit in een race, alleen in freeroam. Is dat bij jou ook zo @Ruerd Jan?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Moet eerlijk zeggen, nooit op gelet. Dus of het alleen in Freeroam gebeurt of ook in de races, geen idee.BM schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:15:
Dat geluid issue klinkt bekend. Heb ik ook, volgens mij al sinds FM7, of eerder, en heeft nog geen enkele patch ooit opgelost. Hard reboots al vaak genoeg gedaan. Kan hooguit proberen savegame te restoren, maar daar verwacht ik niet veel van.
Gekke is ook, bij mij gebeurd dat nooit in een race, alleen in freeroam. Is dat bij jou ook zo @Ruerd Jan?
Ik ga vanavond eerst de hardhandige oplossing van MAX3400 proberen, door het spel te verwijderen en te herinstalleren (inclusief lokaal weggooien savegame) om ook de constante loyalty melding te doen verdwijnen.
En dan hoop ik ook dat de crashes tot een einde komen (van het spel, niet van mijn rijkunst).
Geluid, het zij zo. Niet leuk, maar niet onoverkomelijk.
Dit heb ik de eerste weken ook een paar keer gehad. Echter daarna nooit meer voorgekomen. Geen idee wat het is. Forza Horizon 4 is ook de enige Forza game waar ik dit ervaren heb.Ruerd Jan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:09:
Dan het veel irritanter punt, het geluid knalt soms op "vast". Remmen en dergelijke maakt niet uit, het toerental blijft constant. Dit lost zich vanzelf weer op, maar als je op geluid rijdt erg vervelend.
Ik heb dit ook nog regelmatig. Zou het te maken kunnen hebben met dat de in mijn geval One s misschien beetje onderbemeten is? Even radio aan en uit zetten lost het wel op. Had van de week een aventador zonder geluid is ook wel apart.JSchut schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:40:
[...]
Dit heb ik de eerste weken ook een paar keer gehad. Echter daarna nooit meer voorgekomen. Geen idee wat het is. Forza Horizon 4 is ook de enige Forza game waar ik dit ervaren heb.
Zat van de week in een race en er reed een M5 voor me en maakte echt overdreven veel geluid. Klonk wel prima maar viel overdreven op.
Ik heb het ook maar pas sinds ik gold heb. Ik dacht zelf dat het in mijn netwerk zat want wifi.JSchut schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:40:
[...]
Dit heb ik de eerste weken ook een paar keer gehad. Echter daarna nooit meer voorgekomen. Geen idee wat het is. Forza Horizon 4 is ook de enige Forza game waar ik dit ervaren heb.
Het is heel kort en daarna doet hij het wel weer naar behoren.
Beide problemen ervaar ik ook op een gewone Xbox OneRuerd Jan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:09:
En dan de klapper van de dag (voor mij dan). Ben je net lekker een shortcut aan het nemen met de Polaris dwars door het land, boem. Vast. Controller gaat constant trillen. Beeld staat stil. Uiteindelijk stopt het trillen, maar FH4 mag ik gelijk opnieuw starten.
Je kan dat iedere vrijdag doen voor extra credits.
Stappen doorlopen, geen resultaat.
Kortom, FH4 verwijderd. Reboot. Herinstallatie (man wat duurt dat lang). Savegame sync (iets van 23MB) en toch weer een crash.
De crash trad op in een SuperWheelspin sessie, niet in de rit zelf.
@BM
Geluid issue heb ik niet gehad gisteren nadat ik van noord tot zuid tot noord over de kaart gestuiterd ben.
Gewoon volgas cross-country gassen. Geen last. Geen crash gehad, raar maar waar in de rit maar dus wel (zie hierboven) in de SuperWheelspin
@JSchut
Na de herinstallatie gisteravond geen geluidissue meer gehad. Zie voor de rest hierboven.
@DaMarcus
Wat bedoel je precies met een gewone xBox One? De versie voor de S/X?
Zelf heb ik alleen een interne disk (in dit geval 1TB).
De crash na de herinstallatie van gisteravond (zie hierboven) is dus niet opgetreden in de rit.
@skreppiedoe
De loyalty melding is gisteren na de herinstallatie en resync van de savegame niet meer voorgekomen. Maar ik kijk regelmatig op de Forza Hub app en de site (krijg momenteel van tijd tot tijd 125.000cr) maar daar zie ik verder niets staan. Ook de inbox is leeg. Daar loop ik regelmatig doorheen vanwege de (beperkte) design en blueprint dingen.
Dan voor iedereen
Na het verwijderen van de game en het lang wachten voordat alle 70GB (ongeveer) weer binnen was tijdens een "lekker doorgassen" sessie geen issues. Geen geluid wat vastloopt. Geen crash van de game tijdens het rijden. De kaart dus van noord naar zuid en terug naar noord gereden.
OK, dit lijkt dus goed. Op naar de wens (lekker aan het sparen geweest) en Edinburgh Castle kopen. Niets aan de hand. Met de koop krijg je een paar SuperWheelspins en bij het starten daarvan, bam. Beeld op zwart. Even wachten en ik zie het dashboard van de xBox (niet de auto).
Herstart van de game en ik heb nog wel alle SuperSheelspins klaarstaan, dat is dus goed gegaan. Ook de aankoop van het kasteel is bewaard gebleven.
Het is dus of een probleem zoals de PC spelers ervaren (daar heb ik genoeg meldingen van voorbij zien komen in het forum op www.forzamotorspor.net) als ze online zijn. Althans, dat is idee wat ik er nu bij krijg.
Afhankelijk van hoe de komende dagen verlopen ga ik nog testen met een gast account (ik wil nog niet mijn savegame nu weggooien) en daarmee dus gewoon opnieuw beginnen.
En ik ga nog een keer offline testen met mijn bestaande savegame.
Het vreemde is echter dat mijn vrouw met haar eigen account (maar dus op dezelfde xBox) geen crashes heeft ervaren. Geluid heeft zij ook wel een paar keer een vastloper op gehad.
Hoe onwaarschijnlijk het ook mag klinken, zou dit aan de controller kunnen liggen? We hebben beide een eigen controller. Dit zodat het aanmelden automatisch gaat en de controllers altijd opgeladen zijn (Charge and Play kits).
Daar heb je een goed punt.MAX3400 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:09:
@Ruerd Jan hebben beide controllers wel dezelfde firmware?
Zal ik vanavond eens naar kijken. Foute aanname gedaan dat als we de controllers met de kabel aansluiten voor het laden, dat een eventuele firmware update wel uitgevoerd zal worden (of in ieder geval een melding zou geven).
Maar een geforceerde check zal geen kwaad kunnen.
Update volgt!
Na een nieuwe start van FH4 is het na ongeveer 30 minuten weer raak. Crash en dag.
Internetverbinding onderbroken (lang leve managed switch) en gaan. Na een 40 minuten de poort weer vrijgegeven. Want geen crash. 30 minuten later, dag dag. Crash. Zwart. Klaar uit.
Het gekke is, dat mijn vrouw ook wel meer dan een half uur achterelkaar met FH4 aan het spelen is en geen enkel probleem heeft.
Zou het toch een corruptie zijn in de savegame?
Wie heeft een idee??
Lastig dit hoor; of je moet een andere Xbox lenen van iemand en daar eens op spelen. Dan haal je alleen cloudsaves binnen. Gaat het goed, dan is je eigen Xbox "ergens corrupt" voor jou; gaat het niet goed, dan toch je save corrupt???
In andere games heb je geen issues toch?
Ik ga binnenkort proberen bij een vriend te spelen (ken weinig mensen in de omgeving met een xBox One S) en de komende tijd veel familie verplichtingen (iets met december) dus zal wel even gaan duren.
En inderdaad, andere games geen issues (vooralsnog). Speel nu veel FH4, maar heb nu ook FH1, 2 en 3 op disc dus ga daar misschien maar wat mee doen. FM7 staat er ook op, maar nog niet aan begonnen.
FH4 was gewoon leuk. Maar denk dat ik die maar een tijdje ga laten liggen.
Ben er op dit moment nog niet "klaar" voor om mijn savegame te verwijderen en vanaf 0 te beginnen.
Dank voor je meedenken en suggesties. Voor nu (puur door de tijd) zal ik het even laten liggen. Uiteraard, laat ik het weten als er wat nieuws is. Niets zo erg als een probleem wat nooit opgelost word op een forum terwijl het wel opgelost is.
Ik vond die Corvette gisteren ook niet, car pass wagens nochtans geinstalleerd. Vandaag ga ik kijken, staat hij er wel tussen, maar die nieuwe Ferrari is dan weer niet te vinden?mike30 schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:18:
Ik zag van de week dat de 2019 Corvette ZR1 er aan zou komen. Die staan nu als available maar nog steeds niet te vinden op de autoshow? Of zit er weer wat tijd tussen de release bijvoorbeeld in verschillende wereld delen?
Ook de Citroën die vandaag werd aangekondigd zie ik niet.
Ik zag hem net ook, in de Autoshow als je naar kijkt naar alle auto's die je kan kopen staat er onderaan een knop die "add all free cars" oid heet.mike30 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:49:
En welke knop is dat precies? En die geldt alleen voor wat er op dat moment is bijgekomen zeker? Niet voor previous items?
Zit nu te kijken maar geen idee waar die knop moet zitten? Google zegt me ook niet veel.
[ Voor 29% gewijzigd door Fuelke op 20-12-2018 18:39 ]
Andere xbox dus ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 20-12-2018 22:04 ]
HENG HENG
Ik heb vandaag ook twee crashes gehad op de PC. Voorheen geen last van gehad. Best klote dit :\Spacecowboy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:12:
Grrrr. Nu al (vanavond) 2x een crash gehad op FH4, terwijl het daarvoor nooit problemen gaf. zo eens kijken op m'n andere xbox of ik het kan reproduceren. Was met name bezig om de driftzones allemaal op 3 sterren te halen. Wel irritant als ie dan iedere keer klapt.
Andere xbox dus ook.
Heb je op de PC ook last van het feit dat het geluid vaak hapert, even wegvalt, en dan weer terugkomt?SomerenV schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 01:12:
[...]
Ik heb vandaag ook twee crashes gehad op de PC. Voorheen geen last van gehad. Best klote dit :\
HENG HENG
Heb je te hoge GPU settings? Dit was het probleem altijd bij mij.SomerenV schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 01:12:
[...]
Ik heb vandaag ook twee crashes gehad op de PC. Voorheen geen last van gehad. Best klote dit :\
Zou je misschien een screenshot of zo van die knop kunnen plaatsen. Want of ik ben blind of ik zoek op de verkeerde plekFuelke schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:36:
[...]
Ik vond die Corvette gisteren ook niet, car pass wagens nochtans geinstalleerd. Vandaag ga ik kijken, staat hij er wel tussen, maar die nieuwe Ferrari is dan weer niet te vinden?
Ook de Citroën die vandaag werd aangekondigd zie ik niet.
[...]
Ik zag hem net ook, in de Autoshow als je naar kijkt naar alle auto's die je kan kopen staat er onderaan een knop die "add all free cars" oid heet.
Die auto's kan ik wel verklaren. De auto's worden op verschillende data ingevoerd. De GTC4Lusso wordt op 3 januari beschikbaar las ik en de corvette was vanaf de 20e dus idd gisteren. Ik wacht ook op de Lusso. Vond het sowieso apart dat hij er niet in zat.
Ah gevonden. Moest via de Carpass knop. En dan redeem all free cars
[ Voor 19% gewijzigd door mike30 op 21-12-2018 15:24 ]
Ja pracht update. Ik zelf had nooit vastlopers en nu na Welcome back Mike doet dat spel niets meerRuerd Jan schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:51:
Er is een update gekomen voor het spel. Ongeveer 157MB in mijn geval. 30 minuten crash zijn voor nu verdwenen.
Dat is niet mijn insteek geweest. Maar snap niet waar ze mee bezig zijn dan.mike30 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:29:
[...]
Ja pracht update. Ik zelf had nooit vastlopers en nu na Welcome back Mike doet dat spel niets meer
Zou het kunnen dat de DS3 in CarPass komt?
Het is er niet heel veel beter op geworden. Had ik af en toe een vastloper, nu crast het spel gegarandeerd. Lekker.mike30 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:29:
[...]
Ja pracht update. Ik zelf had nooit vastlopers en nu na Welcome back Mike doet dat spel niets meer

HENG HENG
Goed, waarschijnlijk alleen dagelijks inloggen voor wat rewards enzo; ben er wel klaar mee (achievement-technisch gezien al best lang). Plus komende week weer een race in de FM7-league met Tweakers dus daar moet ook nog getraind voor worden!
Was ook absoluut niet tegen jou gericht hoor. Was alleen geirriteerd dat ik relatief weinig problemen had en ze brengen een mini update uit en dat spel doet niks meerRuerd Jan schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:53:
[...]
Dat is niet mijn insteek geweest. Maar snap niet waar ze mee bezig zijn dan.
Microsoft heeft ook van die grappige updates. Kreeg een aantal weken geleden een windows update zgn een beveiligingsupdate en na die update kreeg ik telkens dat blauwe scherm met die suffe smiley van foutopsporing van windows en dat het gefixed ging worden. Kon dus gewoon opnieuw gaan installeren. Dus als ik update zie staan krijg ik gelijk jeuk hehe
Ik zag dat ook voorbij komen. Als we het allebei hebben gezien kan het niet anders dan dat hij eraan komt toch?Touchdomex schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:56:
Oeh ik zag melding van een DS3 langskomen in Forza gisteren maar daarna zag ik het nergens terugkomen?
Zou het kunnen dat de DS3 in CarPass komt?
Lag in sturen, als ik stuur draaien mijn wielen pas een fractie later , rijden wordt hier een stuk lastiger door.
Crashen van spel, maar dit lijkt sinds de kleine update beter
Ergste, spel lijkt artifacts te geven als ik op hoge snelheid door bosjes/bomen of gewoon offroad ga. Pas als ik afrem wordt het beeld weer beter.
Ik wacht nog een update af, maar als het dan niet beter is ben ik wel fh4 klaar.
Van het weekend ook nog een aventador FE speedboost gekocht voor 9.000.000 , blijkt dat ik hem.daarna niet duurder kan inzetten dan 640.00p o.i.d. in dr auction..
Zit ik dan met die aventador in mijn maag
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Het lijkt net of ik constant op ijs rijd. Als ik een bocht neem verlies ik meteen grip en begin ik te spinnen. No way dat ik met me stuur de spin nog kan opvangen of corrigeren.
Iemand hier die zijn ffb settings met mij kan sharen?
Ik speel zelf met een G27 op 720 graden voor straatracen en 520 graden voor driften.(Driften met stuur is in dit spel veel lastiger dan het in het echt isSeoulsfinest schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:08:
Ik heb net de ultimate edition van Horizon 4 gekocht omdat deze in de aanbieding was en ik een g29 driving force heb gekocht. Nu heb ik wat problemen met mijn settings van mijn g29.
Het lijkt net of ik constant op ijs rijd. Als ik een bocht neem verlies ik meteen grip en begin ik te spinnen. No way dat ik met me stuur de spin nog kan opvangen of corrigeren.
Iemand hier die zijn ffb settings met mij kan sharen?

wat ik meestal doe is 1 a 2 graden toe-in op de achterwielen instellen van de auto, dit helpt ook al heel veel met de stabiliteit van de auto.
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Heb het af en toe. Normaal als je een driveatar aan zag komen en je maakte een u-turn was hij er nog. Nu zijn ze standaard weg. Heb sinds vandaag ook iets wat lijkt op artefacts. Stukken van de map verdwijnen heel even of zijn nog niet gerendered. Sound bug is vandaag ook zeer duidelijk aanwezig. En iets wat ik nog nooit in geen enkele forza game had..ik rijd 300+ en ik stond ineens stil en auto stond in reverse. Geluid bleef ook hangen en game deed 15 a 20 seconden helemaal niets.MisterJD schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:57:
Hebben nog meer mensen last van dat drivatars verdwijnen op je map en minimap. Heb het voornamelijk als je al een poos online bent. Zowel op PC als op de Xbox One X. Heb nu alle huizen, bijna 400 auto's. 30 mil credits. Nou ben ik aan het proberen hoe je fatsoenlijk suspension kan tunen. Stock settings zo ruk als het maar kan vooral RWD cars. Je kan wel een tune downloaden, maar de meeste zijn gewoon niks, en ik wil het liefste zelf doen natuurlijk.
Hoop niet dat m'n xdoos aan het overlijden is want laatste keer dat ik met m'n pc artefacts had kon er een nieuwe videokaart in
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Had de trial van TC2 gedaan maar is echt niet te vergelijken, zowel grafisch als gameplay niet.NLDViane schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:55:
Heeft even geduurd, maar na het spelen van de demo ook maar overstag gegaan en de Ultimate Edition gekocht. Wat een verademing ten opzichte van The Crew 2 zeg...
TC2 is wel oke, maar FH4 is echt op alle fronten beter.
Ik heb er een aantal speed traps opnieuw gedaan en sta er bij veel nu bovenaan van GoT
Het grappige is dat iedereen nu die auto als gift heeft gekregen. Ik heb daar geen trial voor hoeven doen.Nutral schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:09:
Deze week is er een trial waarbij je de Mosler MT900. Dit is pretty much de snelste auto die er is, weegt 1ton en heeft 1500pk. gaat als een speer en is ook verdomd snel in de bochten.
Ik heb er een aantal speed traps opnieuw gedaan en sta er bij veel nu bovenaan van GoT.
Dat ding is stock al een beest van een auto.
Mooie pics van mijn Mosler

[ Voor 27% gewijzigd door MisterJD op 02-01-2019 10:43 . Reden: pics toegevoegd ]
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Ben trouwens ook de GOT club gejoined paar dagen geleden als Sjaakie.

Er zijn ook met auto's zag ik veel geld te krijgen als je genoeg skill points hebt.. iemand een idee?
Heb er al één gezien met 300.000 - toch mooi meegenomen.
Volgens mij hebben de Formula Drift waggies (HSV Maloo iig 100% zeker, rest weet ik niet) een 300k instant payout voor skillpoints. Meen dat één van de oudere Porsches dat ook heeft. Youtube staat er in elk geval vol mee als fast money "glitches" ook al is het niet echt een glitch perse.HollowGamer schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:15:
Iemand ook met 7x multiplier wagens aan het rijden? De Hooligan RS200 heeft evens een 3x build speed. Zijn er nog hogere build speed mogelijk?
Er zijn ook met auto's zag ik veel geld te krijgen als je genoeg skill points hebt.. iemand een idee?
Heb er al één gezien met 300.000 - toch mooi meegenomen.
Btw is er iemand hier die McLaren of Porsche Preorder cars op een stapeltje heeft liggen? Zou er graag 1 willen overnemen
[ Voor 20% gewijzigd door Xant0r op 11-01-2019 16:25 ]
Heb hier inmiddels een lijst gevonden: https://www.reddit.com/r/...h_credits_payout_perk_in/Xant0r schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:21:
[...]
Volgens mij hebben de Formula Drift waggies (HSV Maloo iig 100% zeker, rest weet ik niet) een 300k instant payout voor skillpoints. Meen dat één van de oudere Porsches dat ook heeft. Youtube staat er in elk geval vol mee als fast money "glitches" ook al is het niet echt een glitch perse.Kost je in totaal 19 skillpoints, 1e rij gelijk alles omhoog (1/3/5/10 points). Mooie is dat die porsche rond de 150k op AH staat en die FD auto's al te krijgen zijn vanaf 30k ofzo. Alleen oppassen dat je niet koopt van iemand die er al 20 te koop heeft staan, kans is dan groot dat car mastery al gedaan is, neem aan dat dat aan de auto gekoppeld blijft en niet per player.
Btw is er iemand hier die McLaren of Porsche Preorder cars op een stapeltje heeft liggen? Zou er graag 1 willen overnemen
Ik ga de truc eens testen, misschien heb ik de auto in mijn garage.
Is inderdaad aan de auto gekoppeld ja, als je een auto in de auction koopt en het is al er mee gedaan kun je het niet opnieuw doen. Zou leuk zijn anders, dan kon je potentieel auto's gewoon rond laten gaan met een groepje en iedere keer opnieuw die mastery pakken.Xant0r schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:21:
[...]
Volgens mij hebben de Formula Drift waggies (HSV Maloo iig 100% zeker, rest weet ik niet) een 300k instant payout voor skillpoints. Meen dat één van de oudere Porsches dat ook heeft. Youtube staat er in elk geval vol mee als fast money "glitches" ook al is het niet echt een glitch perse.Kost je in totaal 19 skillpoints, 1e rij gelijk alles omhoog (1/3/5/10 points). Mooie is dat die porsche rond de 150k op AH staat en die FD auto's al te krijgen zijn vanaf 30k ofzo. Alleen oppassen dat je niet koopt van iemand die er al 20 te koop heeft staan, kans is dan groot dat car mastery al gedaan is, neem aan dat dat aan de auto gekoppeld blijft en niet per player.
Kijk even goed of je alle opritten van de huizen ook helemaal meegepakt hebt, zo heb ik de laatste 3 ook gevonden!remix42 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:17:
Ik moet nog 3 wegen vinden waar ik nog niet ben geweest, maar ik kan nergens die wegen vinden. iemand een idee / tips?
Oh ja, ik heb inmiddels alle straten gereden, ook volgens de statspagina. De ontbrekende weg was ergens in het Mudkickers Adventure Park, ook al was daar alles oranje ingekleurd. Dus ik zou zeker daar nog eens goed in gaan rondrijden.remix42 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:17:
Ik moet nog 3 wegen vinden waar ik nog niet ben geweest, maar ik kan nergens die wegen vinden. iemand een idee / tips?
Fuelke schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:45:
[...]
Oh ja, ik heb inmiddels alle straten gereden, ook volgens de statspagina. De ontbrekende weg was ergens in het Mudkickers Adventure Park, ook al was daar alles oranje ingekleurd. Dus ik zou zeker daar nog eens goed in gaan rondrijden.
Bedankt voor de tips!! Bij Mudkickers even rond gereden, helaas geen nieuwe wegen ontdekt. Ben ook voor de zekerheid naar het strand, kasteel, park en de mijn gereden, daar waren ook geen onbekende wegenNLDViane schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:40:
[...]
Kijk even goed of je alle opritten van de huizen ook helemaal meegepakt hebt, zo heb ik de laatste 3 ook gevonden!

Vet, kan ik weer lekker raggen met een dik getunde evo VIII. Ergens hoop ik dat Toyota (supra) er ook inkomt.
Ik heb de Old Rivals seasonal event ook gedaan, en de hoonigan RS200 is binnen. Wat een scheurbak is dat zeg. Heeft iemand een lijstje waar alle hoonigans op staan, zodat ik nog kan zien welke ik nog moet hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door MisterJD op 14-01-2019 23:12 . Reden: spelling ]
Heb alleen een probleem dat ik niet kan connecten met Horizon Life.
Ben wel al ruim voorbij de intro fase dus dat is het niet.
Hij blijft gewoon eeuwig in de matchmaking hangen zonder dat hij iets vindt.
Is dit een bekend probleem, iemand een idee?
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Verder een nieuwe story die er wel grappig uit ziet (Taxi) en nieuwe seasonals. Vandaag komt de update uit, sommige wijzigingen worden pas donderdag actief bij de volgende seizoenswijziging.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/fh4_series5
Komende week toch maar weer eens proberen, heb het spel volgens mij al een paar weken niet meer gespeeld...
Dit komt beschikbaar als je alle 4 de seizoenen een keer gehad hebt dacht ik. Dacht ook dat de introfase vrij lang duurde met alleen de zomer, maar die duurde dus nog langer dan verwachtBobbLeeSwaggr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:43:
Ik ben redelijk nieuw met het spel en vermaak me er goed mee.
Heb alleen een probleem dat ik niet kan connecten met Horizon Life.
Ben wel al ruim voorbij de intro fase dus dat is het niet.
Hij blijft gewoon eeuwig in de matchmaking hangen zonder dat hij iets vindt.
Is dit een bekend probleem, iemand een idee?