Stel mijn vraag maar hier aangezien ik me suf heb wezen zoeken naar niet kunne vinden.
Ik heb een wifi weerstation 7 in 1 gekocht alles loopt redelijk op paar dingen wettherunderground en wethercloud werk mijn weerstation is ook op beide websites online te vinden.
Probleem is de tijd van zonsopgang en ondergang die klopt niet ook niet mogelijk via display handmatig in te stellen alleen datum en gewone tijd wel maar er zit wel een uur verschil in.
De verbinding gaat via wifi router waar je ook de instellingen moet verrichten in de AP modus van je station je krijgt een setup scherm voor wachtwoord en id station in te invullen gaat prima maar zit met het euvel in de wifi router instelling onder timer setup daar moet je server URL en Timzone invullen maar welke. je kunt kiezen uit verschillende time url standaard staat op time.nist.gov en heb keuze uit time.window.com time-nw.nist.gov time-a.nist.gov en time-b.nist.gov bij time zone heb ik keuze 0 en dan-1 t/m -12 om aan te vinken maar welke , in de handleiding geeft ook geen duidelijk antwoord hierin. snap er niet veel van.
Welke instellingen hebben julie er staan in de wifi router die op 2 manieren is te bereiken onder wifi mobiel of via de pc wifi ik kan alleen via mobiel aangezien de pc een vaste verbinding heeft kun je het station niet bereiken.
Het gaat om een Emos ESW9010 7 in 1 wifi weerstation en is vrij nieuw op de markt en staat nog niet op de website van Emos zel het zelfde station wordt ook verkocht door Bresser onder naam Explore Scientific WSX3001 is exact hetzelfde als de Emos (select) heeft alleen een Nederland handleiding als extra toegevoegd.
Weerstations word geproduceerd bij CCL China onder OEM onder verschillende label namen onder CCL zelf verkoopt het onder andere type nummers het product is vrij nieuw op de markt en nog niet veel info van verkrijgbaar
is ook uit te breiden met meer sensors voor water en grond totaal max 7 sensors uit te breiden.
Mij gaat het om de juiste instellingskeuze zoals ook bij andere stations wifi stations betreft de instelling in de wifi router want dat is het zelfde bij de meeste op deze manier. andere stations hebben instellingen via display maar dat kan deze niet ziet ook geen geheugen kaartsleuf op of via een usb poort bereikbaar.
Update Oem versies onderstaand wifi weerstation die verkocht worden onder verschillende namen.
Emos ESW9010 7 in 1 wifi weerstation
Bresser Explore Scientific WSX3001
Ambient Falcon WS-8480
Fabrikant die het produceert CCL Electronics Ltd China
Onder type display (C6075A) buiten station 7-in-1 (C3116B) binnen thermo-hygro sensor (C3110B)
Opties als aanvulling extra censors draadloze drijvende zwembad- en spa-sensor C3107B en Draadloze bodemvochtsensor C3127A
De extra censors worden ook onder Oem verkocht onder ander benaming en tupe nummers draadloos via de 868MHz onderlinge verbinding max bereik 150 meter vanaf het display.
Heb dit er maar bij geplaats zodat het overzicht wat duidelijker wordt met nieuwe type weerstations onder verschillede Oems en leveranciers met eigen label.
Hier een Nederlandse handleiding voor dit weerstation is wel een link via de blauwe BOL maar anders kon ik geen handleiding vinden in het Nederlands zal ook niet weten hoe ik ket hier anders in een PDF moet plaatsen of uit elke pagina een afbeelding hier neerzetten

lijkt me ook niet de bedoeling
https://media.s-bol.com/O5k1oYlyYqwg/original.pdf
[
Voor 30% gewijzigd door
J.E. Weinor op 29-11-2021 00:12
]