Acties:
  • +1Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:07
Het gaat hier specifiek om de binnenmodule op batterijen. Volgens de app zijn de batterijen nog vol.

De afwijking ten opzichte van het station is nu 300 ppm. Ik denk dat ik hem maar retour, want ik krijg het niet gecorrigeerd. Zonde...

• dEjAvU24
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb het weerstation en de wind en regen module aangeschaft en heb ze toegevoegd aan HomeKit. De wind en regen sensor staan op iets van ‘niet ondersteund’. Nu krijg ik ze met IFTTT wel aan de praat en gekoppeld voor verschillende activiteiten, maar ik wil ze graag in HomeKit krijgen....

Ik heb Homebridge bekeken, Eve geprobeerd en gezien dat de je ipv een regenmeter een fload sensor kan gebruiken, maar het lukt me niet om er iets meer mee te doen dan alleen met IFTT.

Netatmo support gemaild, met de vraag wanneer er binnen HomeKit wat mee gedaan kan worden, maar die weten het niet, wat ik ook wel begrijp.

Heeft iemand nog een tip om de regen- en windmeter in HomeKit te krijgen zodat ik er wat meer mee kan dan nu?

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:42
dEjAvU24 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:00:
(...)
Netatmo support gemaild, met de vraag wanneer er binnen HomeKit wat mee gedaan kan worden, maar die weten het niet, wat ik ook wel begrijp.

Heeft iemand nog een tip om de regen- en windmeter in HomeKit te krijgen zodat ik er wat meer mee kan dan nu?
Netatmo kan daar niks aan doen inderdaad, is beperking van Apple. Wat wel meer mogelijkheden biedt is de Eve of Home+ app, daar kun je automatiseringen maken obv data die in de Home app niet wordt getoond. Maar net even gekeken, regen of wind wordt daar ook niet getoond lijkt het, dus bijv je rolluik omhoog als het hard gaat waaien kan nog niet. Dus fingers crossed at Apple in v15 van hun OS-en hier ondersteuning voor gaat bieden.

Overigens heb ik net de nieuwe Eve Weather ook in gebruik (met Thread). Die biedt al wat meer info dan de buitenmodule van Netatmo in de Eve app, oa weer trend (en historische data).

• dEjAvU24
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05-2022
Dank je wel en inderdaad, hopen dat Apple dit soort apparaten snel ondersteund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:06
Heb sinds gisteren ook het Netatmo Weerstation. Mijn weerstation bestaat uit de binnen- en buitenunit en een extra binnenunit. De hardware is versie 4 en de firmware 181. Installatie verliep probleemloos. De buitenunit heb ik gemonteerd in een TFA Dostmann beschermhoes. Voor zover ik kan nagaan heb ik het idee dat de aangegeven waarden kloppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20
Ik wil thuis de luchtkwaliteit gaan meten. Wat meer dan enkel luchtvochtigheid en temperatuur. Dan kan ik volgens mij het beste een Netatmo module kopen toch?

Klopt het dat de home coach niet werkt met andere modules? Dan moet ik een weerstation met binnenmodules kopen toch?

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen11
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:30:
Ik wil thuis de luchtkwaliteit gaan meten. Wat meer dan enkel luchtvochtigheid en temperatuur. Dan kan ik volgens mij het beste een Netatmo module kopen toch?
Ja, de hoofdmodule op externe voeding meet temperatuur, co2, geluidsdruk en vochtigheid. Optionele extra binnenmodules (op batterijen) meten niet de geluidsdruk.
Klopt het dat de home coach niet werkt met andere modules? Dan moet ik een weerstation met binnenmodules kopen toch?
De Home Coach is een apart apparaat met aparte app. Elke Home Coach is een los apparaat met eigen Wifi verbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crimby
jeroen11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Ja, de hoofdmodule op externe voeding meet temperatuur, co2, geluidsdruk en vochtigheid. Optionele extra binnenmodules (op batterijen) meten niet de geluidsdruk.

[...]

De Home Coach is een apart apparaat met aparte app. Elke Home Coach is een los apparaat met eigen Wifi verbinding.
Dank! Wat betreft de homecoach is erg jammer. Maargoed daar ben ik geloof ik niet de enige in.

Wordt dan inderdaad het weerstation met binnenmodules. Wel weer jammer dat geluid niet wordt gemeten bij de additionele modules..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen11
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Wordt dan inderdaad het weerstation met binnenmodules. Wel weer jammer dat geluid niet wordt gemeten bij de additionele modules..
Inderdaad, heeft allicht met het stroomverbruik te maken. Ik zou het ook fijner hebben gevonden als er een USB poort op die binnenmodules zat ipv het zoveelste apparaat waar AA's in moeten die elke 6 maanden oid vervangen moeten worden.

Voordeel van het weerstation is dat er een veel uitgebreider app ecosysteem is, zo heb ik bijv een menu bar app draaien op m'n Mac waar ik in een oogopslag temp en luchtkwaliteit van onze slaapkamer kan zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
jeroen11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Inderdaad, heeft allicht met het stroomverbruik te maken. Ik zou het ook fijner hebben gevonden als er een USB poort op die binnenmodules zat ipv het zoveelste apparaat waar AA's in moeten die elke 6 maanden oid vervangen moeten worden.

Voordeel van het weerstation is dat er een veel uitgebreider app ecosysteem is, zo heb ik bijv een menu bar app draaien op m'n Mac waar ik in een oogopslag temp en luchtkwaliteit van onze slaapkamer kan zien.
Daar heb ik home assistant voor :-) maargoed denk dat het wijs is om het weerstation aan te schaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Daar heb ik home assistant voor :-) maargoed denk dat het wijs is om het weerstation aan te schaffen.
Als je alleen binnen de luchtkwaliteit wilt meten en niet om buiten geeft, dan zou ik toch echt de healthy home coach kopen. Wat voor voordeel geeft een binnenmodule van het weerstation tegenover de home coach?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
evleerdam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Als je alleen binnen de luchtkwaliteit wilt meten en niet om buiten geeft, dan zou ik toch echt de healthy home coach kopen. Wat voor voordeel geeft een binnenmodule van het weerstation tegenover de home coach?
Ik dacht vooral de samenwerking met elkaar, maar als ik er zo over nadenk dan heb ik dat ivm home assistant helemaal niet nodig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Ik dacht vooral de samenwerking met elkaar, maar als ik er zo over nadenk dan heb ik dat ivm home assistant helemaal niet nodig
Wat bedoel je 'met elkaar'? Een buitenstation van de weermodule kan alleen in dezelfde app als de binnenmodule, dat klopt. Dus als je nu een home coach koopt, dan kan je niet meer uitbreiden met het weerstation.

Maar volgens mij is de binnenmodule van het weerstation vergelijkbaar aan de home coach, dus afgezien van de buitenmodule weet ik niet wat voor functionaliteiten je mist.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
evleerdam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Wat bedoel je 'met elkaar'? Een buitenstation van de weermodule kan alleen in dezelfde app als de binnenmodule, dat klopt. Dus als je nu een home coach koopt, dan kan je niet meer uitbreiden met het weerstation.

Maar volgens mij is de binnenmodule van het weerstation vergelijkbaar aan de home coach, dus afgezien van de buitenmodule weet ik niet wat voor functionaliteiten je mist.
Heeft die home coach niet meer sensoren dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Heeft die home coach niet meer sensoren dan?
Zoals wat? Als ik bij onderstaande links kijk, meten ze beide geluid, temperatuur, CO2 en luchtvochtigheid. Er is dan 1 sensor extra bij het weerstation, een barometer. Maar ik kan niet goed zien of die nu in het buiten of binnen station zit of beide.

https://www.netatmo.com/n...herstation/specifications

https://www.netatmo.com/n.../homecoach/specifications

De apps zijn wel verschillend, ik kan niet oordelen welke beter is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
evleerdam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Zoals wat? Als ik bij onderstaande links kijk, meten ze beide geluid, temperatuur, CO2 en luchtvochtigheid. Er is dan 1 sensor extra bij het weerstation, een barometer. Maar ik kan niet goed zien of die nu in het buiten of binnen station zit of beide.

https://www.netatmo.com/n...herstation/specifications

https://www.netatmo.com/n.../homecoach/specifications

De apps zijn wel verschillend, ik kan niet oordelen welke beter is.
Het grote verschil is dus
1) de app
2) de connectie (eigen wifi)
3) voeding

Weerstation heeft dan weer
1) uitbreidmogelijkheden buiten
2) betere app (blijkbaar)
3) op batterijen

Ik dacht dat de homecoach meer meette maar dat blijkt tegen te vallen.

Waarom zou je dan een home coach kopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het weerstation meet naast wat Homecoach meet ook de luchtdruk. Dat doet het binnenstation, niet dat dat een andere meting zou opleveren dan buiten, tenzij je huis compleet luchtdicht is, maar die kans lijkt me nihil. :)
Slimme keuze trouwens ivm het stroomverbruik want de binnenmodule is het enige apparaat aangesloten op het stopcontact, de rest loopt op batterijen.

Maar het voornaamste verschil is dat het weerstation een... weerstation is ;) en dus een buitenmodule heeft voor temperatuur en luchtvochtigheid. Het weerstation is uitbreidbaar met meerdere binnenmodules voor verschillende kamers, én een regensensor én een windmeter.

De Homecoach is dus alleen voor binnen.
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Waarom zou je dan een home coach kopen?
Omdat je geen behoefte hebt aan buitenmetingen en de home coach goedkoper is. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Cap op 08-06-2021 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
Cap schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:22:
Het weerstation meet naast wat Homecoach meet ook de luchtdruk. Dat doet het binnenstation, niet dat dat een andere meting zou opleveren dan buiten, tenzij je huis compleet luchtdicht is, maar die kans lijkt me nihil. :)
Slimme keuze trouwens ivm het stroomverbruik want de binnenmodule is het enige apparaat aangesloten op het stopcontact, de rest loopt op batterijen.

Maar het voornaamste verschil is dat het weerstation een... weerstation is ;) en dus een buitenmodule heeft voor temperatuur en luchtvochtigheid. Het weerstation is uitbreidbaar met meerdere binnenmodules voor verschillende kamers, én een regensensor én een windmeter.

De Homecoach is dus alleen voor binnen.

[...]

Omdat je geen behoefte hebt aan buitenmetingen en de home coach goedkoper is. ;)
Thanks! Buiten heb ik niet nodig, maar wellicht wel leuk in de toekomst en wat nauwkeuriger dan een weer app natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@crimby Nodig, niet nodig, misschien leuk in de toekomst... Je zult toch moeten beslissen of je nou een weerstation wilt of niet, en er zit een meerprijs aan. De vraag is dus, wil je weten wat de echte temperatuur en luchtvochtigheid bij je huis is, of hoeft dat niet. Zo ja heb je daar de meerprijs voor over. Kan alleen jijzelf beantwoorden. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroen11
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:12:
[...]
zet grote verschil is dus
1) de app
2) de connectie (eigen wifi)
3) voeding

Weerstation heeft dan weer
1) uitbreidmogelijkheden buiten
2) betere app (blijkbaar)
3) op batterijen

Ik dacht dat de homecoach meer meette maar dat blijkt tegen te vallen.
Nog wat verschillen:
  • Geluidsdruk wordt gemeten door Home Coach en hoofdmodule van weerstation; additionele binnenmodules niet
  • Per hoofdmodule van het weerstation sluit je maximaal 3 binnenmodules aan; HomeCoach werkt zolang je wifi hebt (maar is wel duurder...)
  • In mijn ervaring komt een binnenmodule maximaal door 1 betonnen vloer of een paar muren heen; als je grotere afstanden wil overbruggen en goede wifi dekking hebt in heel je huis is dat mogelijk een reden voor de homecoach

• crimby
Thanks @Cap @jeroen11 voor beide alsnog wat voor te zeggen. Prijs maakt niet zoveel uit, maar metingen binnen het hele huis dan weer wel. Icm home assistant kan ik natuurlijk ook met home coach beginnen en evt later een weerstation erbij. De integratie is er dan wel niet via netatmo zelf, maar wel via HA.

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 14:52
jeroen11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Met HomeAtmo op de Mac is dat ook mogelijk voor de Homecoach. Zo te zien is dat in de laatste versie toegevoegd. Ik heb een Homecoach op 4 kamers en die verschijnen allemaal op de Mac.

https://homeatmoapp.com/

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 20:49
Ik heb de Netatmo weather station nu een paar dagen in huis. Ik heb het weather station gekocht inclusief de buiten module en gelijk 2 binnen modules erbij. Doel van het systeem is primair de CO2 waardes te meten in huis. Om de dekking zo veel mogelijk te verdelen staat het weather station op de middelste verdieping in de slaapkamer, 1 binnen module in de woonkamer en 1 binnen module op zolder waar we sinds lange tijd samen thuis werken.

Ik weet niet wat er mis is maar mijn systeem raakt regelmatig de verbinding kwijt met de indoor modules.
Het doel is om ze te verbinden met mijn HOMEY waardoor ik een melding kan laten doen als de CO2 waarde te hoog is maar als het basis station de modules niet kan bereiken dan schiet ik er weinig mee op. Ik heb gezocht op google hoe ik de verbinding kan verbeteren tussen de basis en de extra modules maar kan er weinig over vinden. De enige oplossing is om ze dichter bij elkaar te zetten maar dat is nou juist niet de bedoeling.

Ben inmiddels zover dat ik aan het kijken ben naar kaiterra laser egg+ co2.
Kost een stuk meer maar liever 450 betalen voor iets dat werkt dan 275 voor iets wat hapert.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:07
ChrisVrolijk schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:59:
Ik heb de Netatmo weather station nu een paar dagen in huis. Ik heb het weather station gekocht inclusief de buiten module en gelijk 2 binnen modules erbij. Doel van het systeem is primair de CO2 waardes te meten in huis. Om de dekking zo veel mogelijk te verdelen staat het weather station op de middelste verdieping in de slaapkamer, 1 binnen module in de woonkamer en 1 binnen module op zolder waar we sinds lange tijd samen thuis werken.

Ik weet niet wat er mis is maar mijn systeem raakt regelmatig de verbinding kwijt met de indoor modules.
Het doel is om ze te verbinden met mijn HOMEY waardoor ik een melding kan laten doen als de CO2 waarde te hoog is maar als het basis station de modules niet kan bereiken dan schiet ik er weinig mee op. Ik heb gezocht op google hoe ik de verbinding kan verbeteren tussen de basis en de extra modules maar kan er weinig over vinden. De enige oplossing is om ze dichter bij elkaar te zetten maar dat is nou juist niet de bedoeling.

Ben inmiddels zover dat ik aan het kijken ben naar kaiterra laser egg+ co2.
Kost een stuk meer maar liever 450 betalen voor iets dat werkt dan 275 voor iets wat hapert.
Ik zou voor CO2 metingen niet vertrouwen op de Netatmo.

Ik heb mijn Netatmo een paar keer volgens het boekje netjes gecalibreerd. Sindsdien geeft de extra binnenmodule afwijkende metingen terug. Hoe ik hem ook calibreer ik heb de afwijking nooit meer kunnen rechttrekken.

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 10:37
Heb sinds begin april 2020 een Netatmo weerstation (basisunit, regenmeter, extra binnenunit en buitenunit). Van elk van deze modules hielden de meegeleverde batterijen het ruim een jaar vol. Moest ze eind april 2021 vervangen.
De nieuwe batterijen in de buitenunit en de extra binnenunit hielden het met een setje Duracell's (Optimum, te gebruiken tot 2028) ongeveer 4 maanden vol, daarna kwam de eerste batterij waarschuwing. De batterij van de regenmeter stond nog steeds op 100%.
Begin September 2021 de batterijen van de extra binnenunit weer vervangen door een vers setje Durcell's (weer de Optimum maar nu met een gebruiksduur tot 2030). Na 17 dagen staan deze inmiddels al weer op bijna 70%, een verbruik van 1 - 2% per dag!!. Sinds april 2020 is er niets gewijzigd in de positie van de verschillende units.
Ik weet dat er in het recente verleden vaker van dit soort berichten waren. Zijn er ook nu nog forumleden die last hebben van het enorme batterijverbruik van hun Netatmo set?

[Voor 6% gewijzigd door Celf11 op 28-09-2021 18:55]

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

ThaDude

Hang Loose

Ik heb sinds een paar maanden dat het hoofdstation zijn verbinding verliest met het internet/app. Dit lijkt om de 3-4 dagen te zijn. Enige wat de boel weer tot leven wekt is de hoofdmodule even spanningsloos maken.

Meer mensen hier last van? Ik heb een support ticket ingeschoten bij Netatmo ruim een week geleden helaas hoor ik hier niks van

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:03

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Hier is het station heel stabiel verbonden met wifi. Heb soms wel last dat de buiten module soms geen temperaturen doorgeeft. Tickets bij Netatmo duren heel lang, maar ze reageren wel uiteindelijk.
Alleen als je apparatuur buiten garantie is, kappen ze de discussie snel af.

• Cap
  • Niet online
Geen problemen hier, al jaren heel stabiel. Buitensensor doet het ook goed, daar zijn dingen vaak te wijten aan batterijproblemen. Alkaline batterijen / oplaadbare batterijen houden niet van lage temperaturen. Een setje lithiumbatterijen doet wonderen.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@Barrycade @Cap Dank voor jullie antwoorden. Ondertussen contact met support. Moest de voeding veranderen. Lijkt aan de (originele) voeding te liggen.. :z

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 15:52

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb een Netatmo weerstation gekocht en vroeg me af, aangezien het binnenstation zelf geen display heeft, kan ik hem ergens uit het zicht zetten en dan alsnog goede metingen krijgen? Ik bedoel, ik kan hem ergens bovenop een hoge kast zetten maar meet hij daar dan een andere co2 waarde en temperatuur dan wanneer ik hem op een dressoirkast zou zetten? En maakt het nog veel uit of hij bijvoorbeeld in een hoek van de kamer staat of vlakbij een deur?

Ik heb geen referentiemeting dus ik kan niet controleren of bepaalde waardes erg gaan afwijken als ik hem op een andere plek zet.

[Voor 12% gewijzigd door 3raser op 27-11-2021 16:50]

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
3raser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:49:
Ik heb een Netatmo weerstation gekocht en vroeg me af, aangezien het binnenstation zelf geen display heeft, kan ik hem ergens uit het zicht zetten en dan alsnog goede metingen krijgen? Ik bedoel, ik kan hem ergens bovenop een hoge kast zetten maar meet hij daar dan een andere co2 waarde en temperatuur dan wanneer ik hem op een dressoirkast zou zetten? En maakt het nog veel uit of hij bijvoorbeeld in een hoek van de kamer staat of vlakbij een deur?

Ik heb geen referentiemeting dus ik kan niet controleren of bepaalde waardes erg gaan afwijken als ik hem op een andere plek zet.
Hij meet waar je hem neer zet… dus als je wilt weten wat de temperatuur en de CO2 op de kast is, moet je hem daar neer zetten. Wil je het weten naast de bank, kan je hem beter daar neer zetten.

Verder is het logisch nadenken: bij een warmtebron in de buurt is het warmer, en kan het daar lekker warm zijn, maar ergens anders kouder. Ik heb vloerverwarming en m’n Netatmo staat net onder de hoogte van de thermostaat. En die meten ongeveer dezelfde temperatuur.
Qua CO2: ik dacht dat deze het beste op hoofdhoogte te meten is. Ook hier geldt: ben je ver weg van je bron (fornuis) of afvoer (bijv mechanische ventilatie afvoer), geeft het andere resultaten.
Je kan het beste daar meten waar je zit.

• Cap
  • Niet online
Ja dat maakt uit, de vloer is bijvoorbeeld het koudste en bij het plafond het warmste als je geen vloerverwarming hebt. En bij muren heb je vaak koude hoeken (of bijv in de buurt van een radiator juist warme hoeken).

Voor CO2 geldt zo'n beetje hetzelfde als temperatuur.

Je kan wel gaan compenseren met de handmatige kalibratie (hoog neerzetten en dan de kalibratie een halve of hele graad eraf), maar dat is een lapmiddel waar het niet nauwkeuriger van wordt: bij warme weer is je huis toch ook vaak warmer dan bij koud weer en zijn de temperatuurverschillen in de ruimte anders.

Dus net als bij een thermostaat, op de goede hoogte (c.a. 120-150 cm), niet in de hoek, niet aan een buitenmuur, tenzij echt zeer goed geisoleerd, bij een raam of bij een radiator, in de buurt van waar je je voornamelijk in de ruimte bevindt (de tafel / bank, etc).

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:37
Stel mijn vraag maar hier aangezien ik me suf heb wezen zoeken naar niet kunne vinden.

Ik heb een wifi weerstation 7 in 1 gekocht alles loopt redelijk op paar dingen wettherunderground en wethercloud werk mijn weerstation is ook op beide websites online te vinden.

Probleem is de tijd van zonsopgang en ondergang die klopt niet ook niet mogelijk via display handmatig in te stellen alleen datum en gewone tijd wel maar er zit wel een uur verschil in.

De verbinding gaat via wifi router waar je ook de instellingen moet verrichten in de AP modus van je station je krijgt een setup scherm voor wachtwoord en id station in te invullen gaat prima maar zit met het euvel in de wifi router instelling onder timer setup daar moet je server URL en Timzone invullen maar welke. je kunt kiezen uit verschillende time url standaard staat op time.nist.gov en heb keuze uit time.window.com time-nw.nist.gov time-a.nist.gov en time-b.nist.gov bij time zone heb ik keuze 0 en dan-1 t/m -12 om aan te vinken maar welke , in de handleiding geeft ook geen duidelijk antwoord hierin. snap er niet veel van.

Welke instellingen hebben julie er staan in de wifi router die op 2 manieren is te bereiken onder wifi mobiel of via de pc wifi ik kan alleen via mobiel aangezien de pc een vaste verbinding heeft kun je het station niet bereiken.

Het gaat om een Emos ESW9010 7 in 1 wifi weerstation en is vrij nieuw op de markt en staat nog niet op de website van Emos zel het zelfde station wordt ook verkocht door Bresser onder naam Explore Scientific WSX3001 is exact hetzelfde als de Emos (select) heeft alleen een Nederland handleiding als extra toegevoegd.

Weerstations word geproduceerd bij CCL China onder OEM onder verschillende label namen onder CCL zelf verkoopt het onder andere type nummers het product is vrij nieuw op de markt en nog niet veel info van verkrijgbaar
is ook uit te breiden met meer sensors voor water en grond totaal max 7 sensors uit te breiden.

Mij gaat het om de juiste instellingskeuze zoals ook bij andere stations wifi stations betreft de instelling in de wifi router want dat is het zelfde bij de meeste op deze manier. andere stations hebben instellingen via display maar dat kan deze niet ziet ook geen geheugen kaartsleuf op of via een usb poort bereikbaar.

Update Oem versies onderstaand wifi weerstation die verkocht worden onder verschillende namen.

Emos ESW9010 7 in 1 wifi weerstation

Bresser Explore Scientific WSX3001

Ambient Falcon WS-8480

Fabrikant die het produceert CCL Electronics Ltd China

Onder type display (C6075A) buiten station 7-in-1 (C3116B) binnen thermo-hygro sensor (C3110B)

Opties als aanvulling extra censors draadloze drijvende zwembad- en spa-sensor C3107B en Draadloze bodemvochtsensor C3127A

De extra censors worden ook onder Oem verkocht onder ander benaming en tupe nummers draadloos via de 868MHz onderlinge verbinding max bereik 150 meter vanaf het display.

Heb dit er maar bij geplaats zodat het overzicht wat duidelijker wordt met nieuwe type weerstations onder verschillede Oems en leveranciers met eigen label.

Hier een Nederlandse handleiding voor dit weerstation is wel een link via de blauwe BOL maar anders kon ik geen handleiding vinden in het Nederlands zal ook niet weten hoe ik ket hier anders in een PDF moet plaatsen of uit elke pagina een afbeelding hier neerzetten 8)7 lijkt me ook niet de bedoeling :)

https://media.s-bol.com/O5k1oYlyYqwg/original.pdf

[Voor 30% gewijzigd door J.E. Weinor op 29-11-2021 00:12]

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:36
Welke timeserver je kiest maakt niet echt uit. Theoretisch is een Europese server iets beter want dichtbij, maar in de praktijk gaat het toch wel goed (hij compenseert automatisch voor pingtijden enzo). Lekker laten staan op de standaard dus.

Voor tijdzone moet je op dit moment -1 kiezen. Als we weer zomertijd krijgen en hij het niet automatisch aanpast moet je hem dan naar -2 aanpassen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb een issue met een nieuw opgesteld Netatmo systeem. De CO2 meting blijft continu op 0 staan. Het systeem draait plm 24 uur momenteel. Er wordt nooit meer dan 0 weergegeven in de App. Ik heb zojuist een handmatige kalibratie opdracht gegeven maar ik vraag mij af of dat het probleem oplost. De module staat binnen in een kamer waar meerdere mensen aanwezig zijn. Een tijdje richting de binnenmodule uitademen doet niets met de meting.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• J.E. Weinor
Overspark schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:14:
Welke timeserver je kiest maakt niet echt uit. Theoretisch is een Europese server iets beter want dichtbij, maar in de praktijk gaat het toch wel goed (hij compenseert automatisch voor pingtijden enzo). Lekker laten staan op de standaard dus.

Voor tijdzone moet je op dit moment -1 kiezen. Als we weer zomertijd krijgen en hij het niet automatisch aanpast moet je hem dan naar -2 aanpassen.
Ik had hem ook op time.nist.gov staan en time zone op -1 standaard staat het in gesteld op 0 maar op beide standen dan loopt de tijd een uur achter en probeer ik de tijd handmatig in te stellen dan springt even later de de tijd weer een uur achter -2 stand nog niet geprobeerd ga ik ook eens uitproberen.

Het andere probleem is de zon op en ondergang dat loopt ook een uur achter of heeft dat ook invloed in de instelling, als ik handmatig de tijd instel zonder het time blijft de tijd wel staan die mogelijkheid is er ook dan haalt hij de tijd niet van het net maar aan de zon stand verandert er niets blijft achter van de werkelijke tijd.

Ook wat ik met buiten temperatuur vind van dit weerstation grote afwijking wat afgelopen dagen goed te zien tijdens de lichte vorst buiten was het min 1 maar gaf de sensor weerstation 1 graad boven nul aan dat is wel een groot verschil in afwijking, heb buiten sensor zwembad solar waar ook het weerstation zit op het dak en die zijn gekalibreerd en geven de juist temp aan ook aan de ijsvorming op het dak te zien.

Weet niet of de temp sensor in het weerstation te kalibreren is de handleiding geeft ook niet veel duidelijkheid over.

Het weerstation heb net 6 dagen in gebruik op forums lastig uit te zoeken en te vinden op bepaalde onderwerpen

• J.E. Weinor
Bor schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:41:
Ik heb een issue met een nieuw opgesteld Netatmo systeem. De CO2 meting blijft continu op 0 staan. Het systeem draait plm 24 uur momenteel. Er wordt nooit meer dan 0 weergegeven in de App. Ik heb zojuist een handmatige kalibratie opdracht gegeven maar ik vraag mij af of dat het probleem oplost. De module staat binnen in een kamer waar meerdere mensen aanwezig zijn. Een tijdje richting de binnenmodule uitademen doet niets met de meting.
Co2 is toch lastig meten in een woning en heeft wel afwijkingen maar alles hangt af van je ventilatie systeem en luchtstroom in je woning zelfs een raam open of via rooster heeft invloed op de meting 3 lampje of digtale uitlezing rood geel en groen hier vaak rood en dan geel groen wordt het niet, of ik moet de ramen open zetten maar ja dan gaat de warmte er uit is niet de bedoeling met een nul op de meter woning.
Alleen zomers de ramen open en ventilatie uit anders staat het toch maar stroom te vreten.

Met co2 meeting pin je niet te veel vast die hebben allemaal een afwijking doe maar is een professionele meting hebben ze bij ons ook gedaan nou een groot verschil maar het moet binnen de normen zijn zal best kunnen maar krijg de indruk dat ze niet niet zo nauw kijken met een co2 meting de woningen wordt zelfs op afstand gemonitord valt onder plicht onder NOM woning moet voldoen aan de normen die worden gesteld daar valt het onder en ook dat wordt weer gekoppelt aan een energie label.
Een keer per jaar kun je een uitdraai vragen hoe het gesteld is met je woning op energie en nog binnen de voorwaarden ligt.

• Cap
  • Niet online
Bor schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:41:
Ik heb een issue met een nieuw opgesteld Netatmo systeem. De CO2 meting blijft continu op 0 staan. Het systeem draait plm 24 uur momenteel. Er wordt nooit meer dan 0 weergegeven in de App.
Die lijkt stuk, DOA. Contact opnemen met de winkel en retour / inruilen voor een nieuwe set.

Een CO2 meter geeft nooit 0 aan, op zijn minst een waarde van rond de 400 met de ramen wijd open of buiten, en hoger zodra er iemand aanwezig is.

[Voor 3% gewijzigd door Cap op 28-11-2021 22:12]

• Glenfiddich
  • Laatst online: 19:53

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Ik heb sinds een paar dagen een Netatmo weerstation. Vandaag heb ik er een extra indoor module bij geplaatst, alleen na het instellen van de module zijn ineens beide modules (het hoofdstation én de extra module) handmatig de co2 sensor aan het kalibreren. Vanzelf, ik heb daar niet om gevraagd :/

De extra module heb ik nu snel naar een ongebruikte ruimte met open raam gebracht, maar de hoofdmodule kan ik niet verplaatsen: aangezien hij aan het kalibreren is mag de stroom er niet af de komende uren. Hij staat in de woonkamer en daar zitten wij nog wel een of twee uur.

Gaat het hele spul nu morgen ontregeld zijn en weer opnieuw handmatig gekalibreerd moeten worden voor een open raam? 7(8)7

Mooi fout is niet lelijk

• Cap
  • Niet online
Niet het hele spul, wel het basisstation. Dus idd morgen opnieuw kalibreren op de vensterbank van een open raam. Ik zou zeggen kies het kleinste kamertje uit en doe de deur dicht, anders is het zo koud in huis. :P

• Glenfiddich
  • Laatst online: 19:53

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Cap schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:43:
Niet het hele spul, wel het basisstation. Dus idd morgen opnieuw kalibreren op de vensterbank van een open raam. Ik zou zeggen kies het kleinste kamertje uit en doe de deur dicht, anders is het zo koud in huis. :P
Hmm, dat moet dan maar. Had ik net dat snoertje van het basisstation netjes achter een zware kast weggewerkt…

Wel bijzonder dat “iets” voor beide modules een handmatige kalibratie heeft getriggerd. Ik lees nergens dat dat gebruikelijk is na het toevoegen van een extra module?

Mooi fout is niet lelijk

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55
Ik heb sinds kort dat mijn buitenmodule geen temperatuur en vochtigheid meer doorgeeft, maar wel luchtdruk.

Ik heb hem opgemaakt en zag wel wat witte roest (?) bij een sensor. Goed schoongemaakt en laten drogen, maar nog steeds geen temperatuur.

Iemand dit al een keer mee gemaakt? En zo ja, is er iets aan te doen?

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
Ik heb net een extra binnen module gekocht en kan daar nu temperatuur, vochtigheid en CO2 mee meten.
Maar op de verpakking staat ook op een plaatje dat je het geluid in dB kan registreren? Dit stond ook in de beschrijving van Bol.com
Klopt dat en heb ik eventueel een oude versie ontvangen?

• Cap
  • Niet online
Alleen het basisstation heeft dB meting, de rest niet.

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 01:02:
Alleen het basisstation heeft dB meting, de rest niet.
Thanks 🙏 , dan klopt idd de foto op het doosje niet en ook niet de beschrijving bij de koop.

• peterthegreat71
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Herken me niet in de drain van de batterijen. Heb ze nu bijna een 3/4 jaar en er is nog nauwelijks een streepje stroom van het display af. Dus nee geen last van.

Wat ik echt wel mis een een apart scherm. Gewoon voor 1 tegen de muur

• Cap
  • Niet online
Koop een tablet en installeer de app erop, hang hem aan de muur. ;)

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 18:44
Mijn buitenmodule deed het al een poosje niet meer, vandaag nieuwe batterijen er in gedaan, maar nog steeds geen verbinding, contactpunten ook al gereinigd, maar nog niets.
Iemand nog een idee?
Hij staat overigens nog binnen naast de binnenmodule.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:36
sanderhgv schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:53:
Mijn buitenmodule deed het al een poosje niet meer, vandaag nieuwe batterijen er in gedaan, maar nog steeds geen verbinding, contactpunten ook al gereinigd, maar nog niets.
Iemand nog een idee?
Hij staat overigens nog binnen naast de binnenmodule.
Dagje binnen laten staan, de mijne ging de volgende dag opeens weer werken en doet het nu al maanden prima.

• Cap
  • Niet online
Inderdaad en dan vooral het kapje eraf en batterijen eruit, lekker droog en warm laten staan... dan kijken wat het resultaat is. En je natuurlijk niet vergissen in de + en de - van de batterijen, het is soms precies andersom dan je zou verwachten. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peterthegreat71
Gebruik de Netatmo nu sinds oktober 2021 en ik ben best tevreden.
vandaag de laatste uitbreiding gedaan en ook een kleine module in de slaapkamer gezet voor de Temp en de Co2 waarde.

Wat ik mis net als veel mensen is een scherm. ik vind de app en de site niet genoeg en niet echt overzichtelijk.
Voor de computer heb ik een alternatief gevonden. Namelijk deze.

Verdeelt over meerdere tabbladen voor de verschillende ruimtes . Deze zou ik eigenlijk wel als een scherm willen. Of op zijn minst in een android app. Helaas zie ik het niet gebeuren. Veel vragen er naar, maar in al die jaren hebben ze niks met de vraag gedaan.

- basis weerstation
- windmodule
- regen module
- 2 extra binnen modules.

De wind module heb ik aan de buitenzijde van de buurman zijn balkon mogen bevestigen. Dit omdat daar een nauwkeurige wind meten zal zijn en die doet het ook goed.

Met de regen module ook nog geen last gehad en de batterijen ook niet. Zie je eigenlijk sinds oktober nog niet echt in volume afnemen..

Dus al met al ben ik echt wel een tevreden gebruiker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
peterthegreat71 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:31:
Voor de computer heb ik een alternatief gevonden. Namelijk deze.
Welke? Ik kom geen link, naam of screenshot tegen in je bericht.

• peterthegreat71
Cap schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:19:
[...]

Welke? Ik kom geen link, naam of screenshot tegen in je bericht.
Sorry, zie je bericht nu pas. Soms vergeet ik wel eens dat er ook nog een reactie kan komen. Hahaha. Maar deze link moet naar de windows store gaan.

https://www.microsoft.com/store/productId/9NBLGGH5FWJ4

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:15
Vraagje voor de gevorderde Netatmo gebruikers.

Ook ik heb al een tijdje een Netatmo Weerstation met wat extra binnenmodules en daarnaast ook een Homecoach.

Het heeft mij in ieder geval een stuk bewuster gemaakt wat betreft het binnenklimaat. Met name CO2 en hoe snel het zich kan opbouwen. Bijv. met 2 volwassenen in een wnkmr van 28 m2, deur dicht/luchtroosters dicht en het klimt binnen no time naar 1200 PPM en meer als je het niet managed.

Dat managen doe ik nu vaak handmatig. Ja, ik zou de luchtroosters constant open moeten laten, echter voelt dat niet altijd prettig.

Ik heb een jaren '65 hoekwoning zonder MV. Nu zou ik graag eens willen experimenteren door te automatiseren.

...dus een soort 'vraaggestuurd ventileren' waarbij de Netatmo een ventilator kan triggeren. Die ventilator zal ik dan in het 'bovenlicht' van een slaap kamer monteren. Die moet dan mijn slaapkamer lucht afvoeren naar bijv. de badkamer die grenst aan de slp kmr (niet ideaal, maar goed).

Nu heb ik totaal geen ervaring met Home Kit / Assistant etc., maar mij lijkt dat de Netatmo bijv via IFTTT een Sonoff wifi controller kan aansturen, die op zijn beurt is aangesloten op de ventilator.

Is dit een optie of zijn er andere methoden om dit te bereiken?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
A-HARUN schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:52:
Vraagje voor de gevorderde Netatmo gebruikers.

Nu heb ik totaal geen ervaring met Home Kit / Assistant etc., maar mij lijkt dat de Netatmo bijv via IFTTT een Sonoff wifi controller kan aansturen, die op zijn beurt is aangesloten op de ventilator.

Is dit een optie of zijn er andere methoden om dit te bereiken?
Ik doe dit inderdaad ook, als de CO2 waarde van een van de slaapkamers of de woonkamer te hoog wordt, dan gaat onze WTW een standje harder draaien.

Ik doe dit zelf met Home Assistant, die heeft perfecte intergratie voor Netatmo en volgens mij ook vele WTW en ventilatie systemen.

• A-HARUN
Danielson schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:54:
[...]

Ik doe dit inderdaad ook, als de CO2 waarde van een van de slaapkamers of de woonkamer te hoog wordt, dan gaat onze WTW een standje harder draaien.

Ik doe dit zelf met Home Assistant, die heeft perfecte intergratie voor Netatmo en volgens mij ook vele WTW en ventilatie systemen.
Kijk, dat is goed om te weten. Ik moet dus richting Home Asisstant. Heb je dan een soort van HUB nodig om uiteindelijk een ventilator aan te sturen? In mijn geval is er geen optie tot fancy MV dus ik zal het moeten hebben van een eenvoudige ventilator die ik 'smart' maak.

• Danielson
A-HARUN schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:13:
[...]

Kijk, dat is goed om te weten. Ik moet dus richting Home Asisstant. Heb je dan een soort van HUB nodig om uiteindelijk een ventilator aan te sturen? In mijn geval is er geen optie tot fancy MV dus ik zal het moeten hebben van een eenvoudige ventilator die ik 'smart' maak.
Een hub heb je niet nodig, waarschijnlijk ga je hem aansturen via b.v. een Shelly slimme schakelaar en die werken via Wifi.

Er loopt hier volgens mij ook ergens een topic van een Tweaker die een USB dongle heeft ontwikkeld om mechanische ventialtie aan te sturen.

• A-HARUN
Danielson schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:20:
[...]

Een hub heb je niet nodig, waarschijnlijk ga je hem aansturen via b.v. een Shelly slimme schakelaar en die werken via Wifi.

Er loopt hier volgens mij ook ergens een topic van een Tweaker die een USB dongle heeft ontwikkeld om mechanische ventialtie aan te sturen.
Aha! Dat is waarschijnlijk wat ik wil... Zojuist even de producten van Shelly bekeken en als ik mij niet vergis dan zou ik, voor mijn opzet, de Shelly i3 Wifi schakelaar nodig hebben?

Dus dan hebben we de Netatmo die via Home Assistant de Shelly i3 triggert om de simpele 'badkamerventilator' aan te zetten wanneer CO2 boven een zekere waarde uitkomt.

..maar die Home Assistant moet wel ergens op 'draaien'? Kan dat bijv op een Synology?

• Danielson
A-HARUN schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:54:
[...]

..maar die Home Assistant moet wel ergens op 'draaien'? Kan dat bijv op een Synology?
Als je een redelijk moderne Synology hebt, dan kun je er docker op draaien en HA draait ook in docker...

• A-HARUN
Danielson schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:56:
[...]

Als je een redelijk moderne Synology hebt, dan kun je er docker op draaien en HA draait ook in docker...
een DS216Play en volgens mij een 214+

De vraag is wat nu het meest efficiente is qua energie-verbruik. De Synology's staan nl. niet standaard aan.
Anyhoe, iets wat ik moet nagaan.

Maar die Shelly i3, is dat een oplossing denk je? Hij is volgens mij iets geavanceerder voor mijn opzet of juist beter, als ie ook toeren kan regelen.
In worst case, zou een Sonoff basic een betere optie zijn? Ik zie op hun site Home Assistant niet als platform.

Thnx tot zover :)

• lexvo
Ik wil een Netatmo weerstation kopen en zeker weten dat ik de laatste versie (volgens mij v4) ontvang. Is dat ergens aan te herkennen (behalve door het opvragen van de hardware versie via de app)?

Het valt mij op dat BOL en Coolblue het Netatmo weerstation goedkoper aanbieden dan Netatmo zelf. Zou prima kunnen natuurlijk, maar ik ben bang dat ik misschien een oude versie geleverd krijg.

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 19:57
Niemand ? ( de laatste versie v4))
lexvo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:50:
Ik wil een Netatmo weerstation kopen en zeker weten dat ik ontvang. Is dat ergens aan te herkennen (behalve door het opvragen van de hardware versie via de app)?

Het valt mij op dat BOL en Coolblue het Netatmo weerstation goedkoper aanbieden dan Netatmo zelf. Zou prima kunnen natuurlijk, maar ik ben bang dat ik misschien een oude versie geleverd krijg.

• Kraz
  • Laatst online: 19:28

Kraz

Saving the world

brutus26 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:10:
Niemand ? ( de laatste versie v4))

[...]
Geen directe antwoorden op je vraag, maar waarom moet je persee v4 hebben?

Ik heb zelf de eerste versie en ervaar 0 problemen nml. Ben dus wel benieuwd wat de nieuwe iteratie doet. :D

• Cap
  • Niet online
V3 en nieuwer doen Apple Home, de oudere niet. Verder zou ik het niet weten. Maar ik denk dat het vooral is: ik ga geen v-oud meer kopen als ik een v-nieuw kan krijgen voor hetzelfde geld, dat principe kan ik me wel voorstellen. ;)

• lexvo
Cap schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:15:
V3 en nieuwer doen Apple Home, de oudere niet. Verder zou ik het niet weten. Maar ik denk dat het vooral is: ik ga geen v-oud meer kopen als ik een v-nieuw kan krijgen voor hetzelfde geld, dat principe kan ik me wel voorstellen. ;)
Inderdaad wil ik sowieso een versie die Apple Home ondersteunt. Maar ik kan me ook voorstellen dat er verbeteringen of nieuwe features zitten in de laatste versie. Ik zou het jammer vinden als ik nu een v3 koop en over enkele maanden merk dat ik voor een bepaald iets toch v4 had moeten aanschaffen.

Vandaar ook mijn vraag over hoe de versie te herkennen: als Netatmo zelf v4 aanbiedt voor een hogere prijs, en een andere leverancier v3 voor een lagere, dan weet ik in elk geval waar ik uit kan kiezen (en zou ik alsnog de v3 kunnen nemen).

En als iedere leverancier v4 aanbiedt, dan verbaast het mij een beetje dat de prijs bij Netatmo zelf hoger ligt (190 euro t.o.v. 149 voor bijvoorbeeld alleen het slimme weerstation).

[Voor 9% gewijzigd door lexvo op 09-10-2022 14:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Mijn tegenvraag is, wanneer is de v4 hardware versie dan uitgekomen en waar kan ik dat in de Netatmo documentatie vinden?

Ik kom via google niet verder dan referenties naar hardware versie v3, NSW01-EC.

EAN nummers 3700730500104, 3700730500135, 3700730500166 en 3700730501262 hebben allen referenties naar "compatible met Apple Homekit". Logischerwijs is de laatste met het hoogste EAN volgnummer ook de laatste uitgave, dat bevestigt een google search op datum ook. Maar dat betekent niet dat de hardware verschilt. Er kan ook alleen verschil in packaging zijn, of zelfs dat kan hetzelfde zijn voor verschillende EAN's.

Je kan in ieder geval naar de verpakking kijken. Op de Netatmo site vind je deze:

Deze unboxing video uit nov 2021 toont interessant genoeg een typenr NWS01-EU ipv -EC. (Dat erboven is een serienr. :))

Dat zal dan toch wel de nieuwste verpakking zijn, met de nieuwste hardware die er voorhanden is. Ook bijv Coolblue toont deze verpakking. Kijk je bij informatique of maxict dan zie je een oudere verpakkingen, of dat is wat je krijgt of dat ze gewoon de plaatjes niet bijgewerkt hebben is een tweede.

Ik zou het dus gewoon navragen voor aankoop.

Oudere verpakkingen herken je goed aan de steeds antiekere telefoontjes :)

[Voor 109% gewijzigd door Cap op 09-10-2022 22:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lexvo
@Cap Dank voor je uitgebreide antwoord!

Zoals aangegeven in mijn post van 5 oktober was ik er ook niet zeker van dat v4 de laatste versie is. Ik meende dat ergens op een site gelezen te hebben (weet niet meer waar). Met Google vond ik wel deze waar v4 genoemd wordt:
https://vybe.ch/die-smart...n-und-windmesser-im-test/
https://www.digitec.ch/de...ist-das-v3-oder-v4-344433

Geen idee of bovenstaande sites kloppen.

Jouw idee om te kijken naar de verpakking is een goede. Ik zal eens informeren bij Coolblue.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
Er is zeker een v4. Die heb ik zo’n jaar geleden gekocht. Je kan het in de instellingen zien van de Netatmo app welke versie je hebt.

• Cap
  • Niet online
Yes dat klopt (dat je de versie kan zien, dat er een v4 is wist ik dus niet :)), maar de aspiranten willen het natuurlijk graag weten voordat ze het kopen.

[Voor 29% gewijzigd door Cap op 10-10-2022 20:32]

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@lexvo als je nog even kan wachten Netatmo doet altijd (in ieder geval de laatste jaren) mee aan Black Friday.

• lexvo
Barrycade schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:39:
@lexvo als je nog even kan wachten Netatmo doet altijd (in ieder geval de laatste jaren) mee aan Black Friday.
Dank! Ik heb geen haast, dus ik wacht het rustig even af :)

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 12:06
Wat is het verschil tussen v3 en v4?

• lexvo
@Barrycade Nogmaals dank voor de black friday tip! Ik heb zojuist een Netatmo weerstation plus extra's met een leuke korting gekocht.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@lexvo Als ik mag vragen, waar en voor hoeveel?

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 23:09
Ik probeer een een extra binnenmodule aan mijn Netatmo weerstation toe te voegen, maar lees de volgende melding in de app:

Het kan even duren voordat deze module zijn eerste meting doet.

Dat geeft hij echter al dagen aan en opnieuw verwijderen en installeren lost ook niets op.

Iemand tips?

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Knippert de module wel als je de batterijen hebt bevestigd? En even in de buurt van basis station zetten totdat er verbinding is.

• cingero
Ik ben er al achter. Ik had hem naast het basisstation laten staan na het instellen, maar dan doet ie het niet.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Eindelijk heb ik dan ook het weerstation aangeschaft en heb ik mijn Smartwares weerstation vaarwel gezegd. Koppelen ging eenvoudig en de integratie met Homekit is een mooie plus. Klopt het trouwens dat de regenmeter en windmeter niet in homekit te zien zijn?

• cingero
Klopt, Homekit ondersteunt geen regen- en windmeters.

• lexvo
Ik heb sinds enkele weken een Netatmo weerstation in gebruik, met een buitenunit en een regenmeter.

De ontvangst valt mij tegen. Ik ben begonnen met het weerstation in de studeerkamer. Ik heb er toen helaas niet goed opgelet hoeveel streepjes ontvangst ik had, maar volgens mij was de ontvangst goed. Na een week of twee was ineens de verbinding met de regenmeter weg. Ik heb het weerstation toen op een kamer dichterbij gezet (en het scheelde ook 1 muur) en 's nachts was de verbinding hersteld. Echter kort daarop was de verbinding met de regenmeter weer weg. Ik zag dat ik 1 en soms 2 streepjes verbinding had. Daarop het weerstation in de woonkamer gezet, en dat gaat nu een paar dagen goed. Ook nu heb ik echter 1 en soms 2 streepjes verbinding.

Nazoeken in dit topic leverde op dat de plaatsing belangrijk is (logisch). Maar wat ik niet snap, is dat het eerst goed werkte op de grootste afstand. Kan het iets met de buitentemperatuur te maken hebben (is wat omlaag gegaan van ongeveer 10 graden naar zo'n 6 graden)?

Of kan de batterij een probleem zijn? Ik heb de bijgeleverde Duracells gebruikt, de indicator geeft een volle batterij aan.

De afstand tussen het weerstation en de regenmeter schat ik op zo'n 10 meter. Dat zou toch makkelijk moeten kunnen (en meer streepjes verbinding aangeven)? Ik heb wel een nieuwbouwhuis, misschien dat bepaalde materialen problemen geven?

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-06 13:40
Meer mensen die last hebben dat de telefoon crasht bij het openen van de grafieken?
Ik heb gisteren ios 16.2 geïnstalleerd en sinds die tijd geeft de app problemen.
reset uitgevoerd, app opnieuw geïnstalleerd lost het probleem niet op iPhone 12 pro

• chippie777
  • Laatst online: 16:23
Geen probleem hier. iOS 16.2 iPhone 12 mini.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Patrick80 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:55:
Meer mensen die last hebben dat de telefoon crasht bij het openen van de grafieken?
Ik heb gisteren ios 16.2 geïnstalleerd en sinds die tijd geeft de app problemen.
reset uitgevoerd, app opnieuw geïnstalleerd lost het probleem niet op iPhone 12 pro
Nope, iPhone 13, iOS 16.2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 17:14
De Netatmo temperaturen en RV zijn nu ook in Google home in te lezen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee