Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:45
Het gaat hier specifiek om de binnenmodule op batterijen. Volgens de app zijn de batterijen nog vol.

De afwijking ten opzichte van het station is nu 300 ppm. Ik denk dat ik hem maar retour, want ik krijg het niet gecorrigeerd. Zonde...

• dEjAvU24
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 24-06 07:30
Ik heb het weerstation en de wind en regen module aangeschaft en heb ze toegevoegd aan HomeKit. De wind en regen sensor staan op iets van ‘niet ondersteund’. Nu krijg ik ze met IFTTT wel aan de praat en gekoppeld voor verschillende activiteiten, maar ik wil ze graag in HomeKit krijgen....

Ik heb Homebridge bekeken, Eve geprobeerd en gezien dat de je ipv een regenmeter een fload sensor kan gebruiken, maar het lukt me niet om er iets meer mee te doen dan alleen met IFTT.

Netatmo support gemaild, met de vraag wanneer er binnen HomeKit wat mee gedaan kan worden, maar die weten het niet, wat ik ook wel begrijp.

Heeft iemand nog een tip om de regen- en windmeter in HomeKit te krijgen zodat ik er wat meer mee kan dan nu?

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:13
dEjAvU24 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:00:
(...)
Netatmo support gemaild, met de vraag wanneer er binnen HomeKit wat mee gedaan kan worden, maar die weten het niet, wat ik ook wel begrijp.

Heeft iemand nog een tip om de regen- en windmeter in HomeKit te krijgen zodat ik er wat meer mee kan dan nu?
Netatmo kan daar niks aan doen inderdaad, is beperking van Apple. Wat wel meer mogelijkheden biedt is de Eve of Home+ app, daar kun je automatiseringen maken obv data die in de Home app niet wordt getoond. Maar net even gekeken, regen of wind wordt daar ook niet getoond lijkt het, dus bijv je rolluik omhoog als het hard gaat waaien kan nog niet. Dus fingers crossed at Apple in v15 van hun OS-en hier ondersteuning voor gaat bieden.

Overigens heb ik net de nieuwe Eve Weather ook in gebruik (met Thread). Die biedt al wat meer info dan de buitenmodule van Netatmo in de Eve app, oa weer trend (en historische data).

• dEjAvU24
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 24-06 07:30
Dank je wel en inderdaad, hopen dat Apple dit soort apparaten snel ondersteund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
Heb sinds gisteren ook het Netatmo Weerstation. Mijn weerstation bestaat uit de binnen- en buitenunit en een extra binnenunit. De hardware is versie 4 en de firmware 181. Installatie verliep probleemloos. De buitenunit heb ik gemonteerd in een TFA Dostmann beschermhoes. Voor zover ik kan nagaan heb ik het idee dat de aangegeven waarden kloppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:18

crimby

PSN: Crimby

Ik wil thuis de luchtkwaliteit gaan meten. Wat meer dan enkel luchtvochtigheid en temperatuur. Dan kan ik volgens mij het beste een Netatmo module kopen toch?

Klopt het dat de home coach niet werkt met andere modules? Dan moet ik een weerstation met binnenmodules kopen toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen11
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:30:
Ik wil thuis de luchtkwaliteit gaan meten. Wat meer dan enkel luchtvochtigheid en temperatuur. Dan kan ik volgens mij het beste een Netatmo module kopen toch?
Ja, de hoofdmodule op externe voeding meet temperatuur, co2, geluidsdruk en vochtigheid. Optionele extra binnenmodules (op batterijen) meten niet de geluidsdruk.
Klopt het dat de home coach niet werkt met andere modules? Dan moet ik een weerstation met binnenmodules kopen toch?
De Home Coach is een apart apparaat met aparte app. Elke Home Coach is een los apparaat met eigen Wifi verbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crimby

crimby

jeroen11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Ja, de hoofdmodule op externe voeding meet temperatuur, co2, geluidsdruk en vochtigheid. Optionele extra binnenmodules (op batterijen) meten niet de geluidsdruk.

[...]

De Home Coach is een apart apparaat met aparte app. Elke Home Coach is een los apparaat met eigen Wifi verbinding.
Dank! Wat betreft de homecoach is erg jammer. Maargoed daar ben ik geloof ik niet de enige in.

Wordt dan inderdaad het weerstation met binnenmodules. Wel weer jammer dat geluid niet wordt gemeten bij de additionele modules..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen11
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Wordt dan inderdaad het weerstation met binnenmodules. Wel weer jammer dat geluid niet wordt gemeten bij de additionele modules..
Inderdaad, heeft allicht met het stroomverbruik te maken. Ik zou het ook fijner hebben gevonden als er een USB poort op die binnenmodules zat ipv het zoveelste apparaat waar AA's in moeten die elke 6 maanden oid vervangen moeten worden.

Voordeel van het weerstation is dat er een veel uitgebreider app ecosysteem is, zo heb ik bijv een menu bar app draaien op m'n Mac waar ik in een oogopslag temp en luchtkwaliteit van onze slaapkamer kan zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby

crimby

jeroen11 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Inderdaad, heeft allicht met het stroomverbruik te maken. Ik zou het ook fijner hebben gevonden als er een USB poort op die binnenmodules zat ipv het zoveelste apparaat waar AA's in moeten die elke 6 maanden oid vervangen moeten worden.

Voordeel van het weerstation is dat er een veel uitgebreider app ecosysteem is, zo heb ik bijv een menu bar app draaien op m'n Mac waar ik in een oogopslag temp en luchtkwaliteit van onze slaapkamer kan zien.
Daar heb ik home assistant voor :-) maargoed denk dat het wijs is om het weerstation aan te schaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:32
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Daar heb ik home assistant voor :-) maargoed denk dat het wijs is om het weerstation aan te schaffen.
Als je alleen binnen de luchtkwaliteit wilt meten en niet om buiten geeft, dan zou ik toch echt de healthy home coach kopen. Wat voor voordeel geeft een binnenmodule van het weerstation tegenover de home coach?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby

crimby

evleerdam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Als je alleen binnen de luchtkwaliteit wilt meten en niet om buiten geeft, dan zou ik toch echt de healthy home coach kopen. Wat voor voordeel geeft een binnenmodule van het weerstation tegenover de home coach?
Ik dacht vooral de samenwerking met elkaar, maar als ik er zo over nadenk dan heb ik dat ivm home assistant helemaal niet nodig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Ik dacht vooral de samenwerking met elkaar, maar als ik er zo over nadenk dan heb ik dat ivm home assistant helemaal niet nodig
Wat bedoel je 'met elkaar'? Een buitenstation van de weermodule kan alleen in dezelfde app als de binnenmodule, dat klopt. Dus als je nu een home coach koopt, dan kan je niet meer uitbreiden met het weerstation.

Maar volgens mij is de binnenmodule van het weerstation vergelijkbaar aan de home coach, dus afgezien van de buitenmodule weet ik niet wat voor functionaliteiten je mist.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby

crimby

evleerdam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Wat bedoel je 'met elkaar'? Een buitenstation van de weermodule kan alleen in dezelfde app als de binnenmodule, dat klopt. Dus als je nu een home coach koopt, dan kan je niet meer uitbreiden met het weerstation.

Maar volgens mij is de binnenmodule van het weerstation vergelijkbaar aan de home coach, dus afgezien van de buitenmodule weet ik niet wat voor functionaliteiten je mist.
Heeft die home coach niet meer sensoren dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Heeft die home coach niet meer sensoren dan?
Zoals wat? Als ik bij onderstaande links kijk, meten ze beide geluid, temperatuur, CO2 en luchtvochtigheid. Er is dan 1 sensor extra bij het weerstation, een barometer. Maar ik kan niet goed zien of die nu in het buiten of binnen station zit of beide.

https://www.netatmo.com/n...herstation/specifications

https://www.netatmo.com/n.../homecoach/specifications

De apps zijn wel verschillend, ik kan niet oordelen welke beter is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby

crimby

evleerdam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Zoals wat? Als ik bij onderstaande links kijk, meten ze beide geluid, temperatuur, CO2 en luchtvochtigheid. Er is dan 1 sensor extra bij het weerstation, een barometer. Maar ik kan niet goed zien of die nu in het buiten of binnen station zit of beide.

https://www.netatmo.com/n...herstation/specifications

https://www.netatmo.com/n.../homecoach/specifications

De apps zijn wel verschillend, ik kan niet oordelen welke beter is.
Het grote verschil is dus
1) de app
2) de connectie (eigen wifi)
3) voeding

Weerstation heeft dan weer
1) uitbreidmogelijkheden buiten
2) betere app (blijkbaar)
3) op batterijen

Ik dacht dat de homecoach meer meette maar dat blijkt tegen te vallen.

Waarom zou je dan een home coach kopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Het weerstation meet naast wat Homecoach meet ook de luchtdruk. Dat doet het binnenstation, niet dat dat een andere meting zou opleveren dan buiten, tenzij je huis compleet luchtdicht is, maar die kans lijkt me nihil. :)
Slimme keuze trouwens ivm het stroomverbruik want de binnenmodule is het enige apparaat aangesloten op het stopcontact, de rest loopt op batterijen.

Maar het voornaamste verschil is dat het weerstation een... weerstation is ;) en dus een buitenmodule heeft voor temperatuur en luchtvochtigheid. Het weerstation is uitbreidbaar met meerdere binnenmodules voor verschillende kamers, én een regensensor én een windmeter.

De Homecoach is dus alleen voor binnen.
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Waarom zou je dan een home coach kopen?
Omdat je geen behoefte hebt aan buitenmetingen en de home coach goedkoper is. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Cap op 08-06-2021 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby

crimby

Cap schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:22:
Het weerstation meet naast wat Homecoach meet ook de luchtdruk. Dat doet het binnenstation, niet dat dat een andere meting zou opleveren dan buiten, tenzij je huis compleet luchtdicht is, maar die kans lijkt me nihil. :)
Slimme keuze trouwens ivm het stroomverbruik want de binnenmodule is het enige apparaat aangesloten op het stopcontact, de rest loopt op batterijen.

Maar het voornaamste verschil is dat het weerstation een... weerstation is ;) en dus een buitenmodule heeft voor temperatuur en luchtvochtigheid. Het weerstation is uitbreidbaar met meerdere binnenmodules voor verschillende kamers, én een regensensor én een windmeter.

De Homecoach is dus alleen voor binnen.

[...]

Omdat je geen behoefte hebt aan buitenmetingen en de home coach goedkoper is. ;)
Thanks! Buiten heb ik niet nodig, maar wellicht wel leuk in de toekomst en wat nauwkeuriger dan een weer app natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
@crimby Nodig, niet nodig, misschien leuk in de toekomst... Je zult toch moeten beslissen of je nou een weerstation wilt of niet, en er zit een meerprijs aan. De vraag is dus, wil je weten wat de echte temperatuur en luchtvochtigheid bij je huis is, of hoeft dat niet. Zo ja heb je daar de meerprijs voor over. Kan alleen jijzelf beantwoorden. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroen11
crimby schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:12:
[...]
zet grote verschil is dus
1) de app
2) de connectie (eigen wifi)
3) voeding

Weerstation heeft dan weer
1) uitbreidmogelijkheden buiten
2) betere app (blijkbaar)
3) op batterijen

Ik dacht dat de homecoach meer meette maar dat blijkt tegen te vallen.
Nog wat verschillen:
  • Geluidsdruk wordt gemeten door Home Coach en hoofdmodule van weerstation; additionele binnenmodules niet
  • Per hoofdmodule van het weerstation sluit je maximaal 3 binnenmodules aan; HomeCoach werkt zolang je wifi hebt (maar is wel duurder...)
  • In mijn ervaring komt een binnenmodule maximaal door 1 betonnen vloer of een paar muren heen; als je grotere afstanden wil overbruggen en goede wifi dekking hebt in heel je huis is dat mogelijk een reden voor de homecoach

• crimby

crimby

Thanks @Cap @jeroen11 voor beide alsnog wat voor te zeggen. Prijs maakt niet zoveel uit, maar metingen binnen het hele huis dan weer wel. Icm home assistant kan ik natuurlijk ook met home coach beginnen en evt later een weerstation erbij. De integratie is er dan wel niet via netatmo zelf, maar wel via HA.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True