|
[ Voor 1% gewijzigd door Balance op 01-06-2018 11:59 . Reden: Weerkaart toegevoegd ]
|
[ Voor 1% gewijzigd door Balance op 01-06-2018 11:59 . Reden: Weerkaart toegevoegd ]
Met deze verschillen kan ik wel levenCap schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:21:
Succes, 1 aandachtspuntje: alle modules kunnen tegen elkaar aan staan m.u.v. het basisstation zet je die binnen c.a. 15cm van de andere dan raakt ie modules kwijt. Ben benieuwd naar de verschillen. Heb je ook een referentiemeter voor de temperatuur? Trek er maar rustig een paar daagjes voor uit om te monitoren en bij te stellen. Dan krijg je ze binnen de 0.2 graden, 2% luchtvochtigheid en een CO2 level binnen de 80 ppm.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Thnx.Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:28:
Temperatuur is heel netjes. Je kan nog even de rel. luchtvochtigheid kalibratie doen. Of er vanuit gaan dat het gemiddeld wel goed is en het buitenstation 3% omlaag zetten.
Dat probleem heb ik ook al, ik heb hem gewoon andersom gezet.wolly_a schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:14:
Sinds een tijdje heb ik ook een Netatmo weerstation. Ik krijg de windmeter nog niet helemaal fijn. De windrichting lijkt niet te kloppen. Ik wou vandaag storm Ciara eens fijn volgen, maar volgens de windmeter zou dit een NO storm zijn, eigenlijk exact het tegenovergestelde van wat het moet zijn. Tijdens het installeren stond aangegeven dat het pijltje op de windmeter naar het noorden moet wijzen. Dat heb ik netjes gedaan. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog iets kalibreren?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Zelfde probleem hier, al staat ie maar 10 meter verder boven op de nok.Sphinkx schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:24:
Ik heb de volledige set sinds eind vorig jaar. Nu is mijn windmeter ineens niet meer bereikbaar. Als melding staat er op dat het mss de batterijen zijn of het weerstation te ver staat. De afstand is ongeveer 30m van mijn buitenstationet temperatuur meter. Het aantal blokjes staat wel maar op 1 blokje. Is het mogelijk dat dit plots te ver is? Uiteraard heb ik niets verplaats..
Andere mogelijkheid is dat batterijen al leeg zijn. Maar dat zou wel heel snel zijn..
Ik heb bij een webshop dit gekocht:upje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:43:
De netatmo mount is best wel prijzig (25 euro ex verzendkosten), plus dan moet je nog een paal bij de bouwmarkt halen. Ok, het is misschien knieperig als je net > 200 euro aan een weerstation voor de lol hebt uitgegeven, maar ik zoek eigenlijk een eenvoudigere/goedkopere oplossing die ik bij elke willekeurige bouwmarkt kan halen.
[ Voor 17% gewijzigd door Celf11 op 24-06-2020 12:43 ]
:strip_exif()/f/image/hxhSMFsyQsYcZDFN8NNyNERe.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Lcsj7VrksCPMHtKuInkT4BD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SrXMaFAKDAP87wvzH30nRzEO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xhLMHAjAMhhc30iBHRsUJHpi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/os4M6mDuXjDLfPf8qA4sG3R5.jpg?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door J.E. Weinor op 29-11-2021 00:12 ]
Aha! Dat is waarschijnlijk wat ik wil... Zojuist even de producten van Shelly bekeken en als ik mij niet vergis dan zou ik, voor mijn opzet, de Shelly i3 Wifi schakelaar nodig hebben?Danielson schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:20:
[...]
Een hub heb je niet nodig, waarschijnlijk ga je hem aansturen via b.v. een Shelly slimme schakelaar en die werken via Wifi.
Er loopt hier volgens mij ook ergens een topic van een Tweaker die een USB dongle heeft ontwikkeld om mechanische ventialtie aan te sturen.
:strip_exif()/f/image/HZBKx3cxYnsJ8USWV5UmY9Ox.jpg?f=fotoalbum_large)

[ Voor 109% gewijzigd door Cap op 09-10-2022 22:23 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq