|
[Voor 1% gewijzigd door Balance op 01-06-2018 11:59. Reden: Weerkaart toegevoegd]
|
[Voor 1% gewijzigd door Balance op 01-06-2018 11:59. Reden: Weerkaart toegevoegd]
[Voor 41% gewijzigd door Bor op 28-05-2018 10:31]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
4000Wp - Zuid Live PVoutput & 7560Wp - Oost/West/btjeZuid - Live PVoutput & Atlantic 200L
Dat scherm is wel heel lelijkAtomic2005 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:13:
Wat zou het voordeel van deze Netatmo moeten zijn boven bijvoorbeeld de Alecto WS-5500? Bij de Alecto zit de regen- en windmeter in 1 unit geïntegreerd zonder batterijen..
pricewatch: Alecto WS-5500 Professioneel weerstation
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.
Voordelen van Lithium Technology
De hoge energetische dichtheid geeft een lithium batterij een grotere capaciteit, zodat Lithium AAA-batterijen gaan tot vier keer langer mee in digitale camera's dan gewone alkaline batterijen. De lithium-technologie is aantrekkelijk dankzij de lage zelfontlading, en bruikbaarheid, zelfs in extreme temperaturen.
Bij mij maakte het soort / merk batterijen niet tot weinig uit. Mensen die klachten melden hebben dit niet alleen in de winter of bij koude temperaturen.ZuinigeRijder schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:10:
Bij het vervangen van de batterij zou ik Lithium batterijen nemen voor de buitenunit, vooral omdat die beter met koude om kunnen gaan. Bij vervanging door normale batterijen deden deze het met lage temperaturen niet goed. Na vervanging door deze al een half jaar geen probleem meer. De batterij indicator is nog steeds vol.
[...]
Ook ik herken de batterydrain van de buitenunit zeker wel, elke maand nieuwe batterijen hierin, verder ben ik zeker tevreden over de Netatmo, ik heb het basisstation met 3 extra binnensensoren, windmeter en regenmeter.ZuinigeRijder schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:10:
Bij het vervangen van de batterij zou ik Lithium batterijen nemen voor de buitenunit, vooral omdat die beter met koude om kunnen gaan. Bij vervanging door normale batterijen deden deze het met lage temperaturen niet goed. Na vervanging door deze al een half jaar geen probleem meer. De batterij indicator is nog steeds vol.
[...]
PSN: Marselaar
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
De originele batterijen hebben het bij mij ongeveer 1.5 jaar gedaan. De nieuwe batterijen zitten er nu een half jaar in en de indicator geeft nog vol aan. Ik heb geen idee hoe groot het probleem is. Ik weet wel dat er heel veel van verkocht zijn. Dus zullen er best mensen problemen hebben.Marselaar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:58:
Echt jammer van de battery drain van die buitenunit. Weerhoudt me er van om er één aan te schaffen, zeker omdat er totaal geen ontwikkelingen zijn op dit gebied. Het is me ook onduidelijk of het nou om ALLE buitenunits gaat of dat er ook gewoon goede tussen zitten. Als ik ZuinigeRijder mag geloven heeft hij dus een unit die het toch wel goed doet. Maar afgaande op het forum waag ik me er toch maar niet aan. Omvang van het probleem is onbekend, behalve dat het omvangrijk lijkt.
Het probleem is niet zo zeer alleen het issue rond de battery drain alleen (wat meer verspreid is dan men doet laten denken) maar ook dat de support ongeveer non existent is. Men reageert heel traag of geheel niet. Zelfs op reacties via social media komt bijna geen respons. Netatmo schuift issues af op de verkoper. Na ongeveer 2015 is er niet alleen geen oplossing, er is gewoon geen enkele voortgang.Marselaar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:58:
Echt jammer van de battery drain van die buitenunit. Weerhoudt me er van om er één aan te schaffen, zeker omdat er totaal geen ontwikkelingen zijn op dit gebied. Het is me ook onduidelijk of het nou om ALLE buitenunits gaat of dat er ook gewoon goede tussen zitten. Als ik ZuinigeRijder mag geloven heeft hij dus een unit die het toch wel goed doet. Maar afgaande op het forum waag ik me er toch maar niet aan. Omvang van het probleem is onbekend, behalve dat het omvangrijk lijkt.
[Voor 8% gewijzigd door Bor op 31-05-2018 17:50]
Powered by KPN
[Voor 3% gewijzigd door André op 01-06-2018 20:47]
Alsof er continue een wasmachine aan het draaien is in dezelfde ruimte. Ter referentie; volgens Netatmo ligt het geluidsniveau in onze woonkamer tussen de 30 - 40 dB, met af en toe een uitschieter naar 55 dB.
Zeer actueel de actuele temperatuur?André schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:52:
Nog niet genoemd, maar wel interessant is hun weathermap, zeer actueel de actuele temperaturen overal:
https://weathermap.netatmo.com/
Hier heb ik ook last van gehad (en veel disconnecten). Op aanraden van Netatmo terug gegaan naar de Mediamarkt en omgeruild voor een nieuw exemplaar. Deze doet het nu alweer een half jaar en staat op 100%.Bor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:09:
Ik heb mijn Netatmo installatie inmiddels retour gedaan vanwege de slechte kwaliteit van o.a. de buitensensor en de erg slechte support hierop. Na verloop van tijd (meestal rond of na de 1e batterij wissel lijkt het) krijgen veel buiten(temperatuur)sensoren last van een enorme battery drain waardoor de gebruiksduur ernstig wordt beperkt, van een paar weken naar soms zelfs maar een paar dagen! Op het Netatmo forum wordt hier veel over geklaagd. Ook op social media komt deze klacht voorbij. Support is vrijwel niet bestaand op dit punt. Erg teleurstellend.
Erg jammer want ik was op zich tevreden over de service en het station.
De regenmeter heb ik nooit gehad maar ook daar zijn klachten wegens verkeerd materiaal gebruik. Regendruppels schijnen te blijven "plakken" aan het oppervlakte en het device zou onnauwkeurig zijn. De enige review op Tweakers geeft om deze redenen slechts 1 ster: pricewatch: Netatmo Regenmeter
Hier een thread over de battery consumption, gestart op Mon Sep 21, 2015, laatste reactie Mon Feb 26, 2018. Inmiddels 22 pagina's ellende! https://forum.netatmo.com/viewtopic.php?f=10&t=4868
https://forum.netatmo.com/viewtopic.php?f=10&t=12943
Het regent klachten op dit punt. Support is erg slecht. Jammer want ik ken geen goede vervanger helaas.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn buitensensor in Home Assistant om aan te geven wanneer de ramen open kunnen ter afkoeling (buiten temp < binnen temp), alleen geeft hij in de avond standaard 2-3 graden te hoog aan...Bor schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:47:
Hebben bij het weerstation ook last van "traagheid" voordat de temperatuur daalt of stijgt? Dit lijkt te komen door het gekozen materiaal van de behuizing welke warmte vasthoudt of koude afstraalt. Uiteindelijk komt de unit wel op de goede temperatuur uit maar korte schommelingen lijken minder nauwkeurig gemeten te worden.
[Voor 43% gewijzigd door kepler op 01-06-2018 15:22]
Renault Zoe R210 Intens (22kWh)
Ik heb dit gehad met mijn buitenunit. Toen bij support aangegeven en deze gaven me aan om het op te sturen. Hierbij heb ik alleen de buitenunit terug gestuurd en kreeg vervolgens een complete netatmo weer. Voor 50 euro nieuwe buitenunit gekocht en had opeens twee complete netatmo's. Daarna heb ik er geen problemen mee gehad en de netatmo draait stabiel sinds 2014.Marselaar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:58:
Dat van de regenmeter herken ik niet, hij geeft eigenlijk nooit false positives. Ik check het ook regelmatig met de neerslagkaart van het KNMI en dat komt aardig overeen.grote_oever schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:19:
[...]
Ik heb dit gehad met mijn buitenunit. Toen bij support aangegeven en deze gaven me aan om het op te sturen. Hierbij heb ik alleen de buitenunit terug gestuurd en kreeg vervolgens een complete netatmo weer. Voor 50 euro nieuwe buitenunit gekocht en had opeens twee complete netatmo's. Daarna heb ik er geen problemen mee gehad en de netatmo draait stabiel sinds 2014.
Ik heb ook nog een regen meter, maar die zou ik niet meer aanraden. De regenmeter werkt met een soort "wipwap" systeem. Wanneer de ene kant van de wipwap vol water zit valt hij naar beneden en weet netatmo hoeveel regen er gevallen is. helaas is dit nogal gevoelig voor wind, waardoor er bij harde windvlagen soms nog wel eens voorkomt dat Netatmo denkt dat het regent. Ook kan een vogel die erop zit met een aantal bewegingen netatmo flink laten denken dat het regent.
Ik zie net in marskramer folder staan dat de alecto weerstation in de aanbieding is voor 79.99. Ik vermoed dat het de ws-5300 is.Balance schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:34:
Wow wat gaat dit topic hard! Leuk te zien dat er zoveel interesse is.
@Bor Jammer dat je ervaringen met de regenmeter en thermometer zo negatief zijn. Dat weerhoudt mij er wel een beetje van om in dit systeem te investeren, zeker gezien het vijf jaar op de markt is en blijkbaar nog steeds niet gefixt. Er lijkt ook bijzonder weinig ontwikkeling in de hardware te zitten, terwijl de software en services wel top zijn!
@Atomic2005 Ik ben zeker ook aan 't kijken naar het Alecto WS-5300 Weerstation en de Alecto WS-5500 Weerstation. Qua hardware mooi spul, maar die hebben dan weer geen eigen app (wel een display). De WS-5500 integreert wel met Weather Underground (en de Wundermap), dus dat lijkt ook wel een leuke optie.
@André Oeh dat is een toffe kaart! Ik heb hem aan de topic-start toegevoegd.
False positives zou ik ook niet verwachten. De meeste beker gebaseerde meters hebben hier weinig last van maar missen nauwkeurigheid. In het geval van de Netatmo regenmeter is het gekozen materiaal meer een issue waardoor deze extra nauwkeurig wordt. Voor een indicatie is het nog steeds prima volgens mij maar voor echt exacte metingen wat minder.kepler schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:05:
[...]
Dat van de regenmeter herken ik niet, hij geeft eigenlijk nooit false positives. Ik check het ook regelmatig met de neerslagkaart van het KNMI en dat komt aardig overeen.
Nice. Die andere verkocht of weggegeven zeker? Maar dat zou betekenen dat het toch exemplarisch is dus.grote_oever schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:19:
[...]
Ik heb dit gehad met mijn buitenunit. Toen bij support aangegeven en deze gaven me aan om het op te sturen. Hierbij heb ik alleen de buitenunit terug gestuurd en kreeg vervolgens een complete netatmo weer. Voor 50 euro nieuwe buitenunit gekocht en had opeens twee complete netatmo's. Daarna heb ik er geen problemen mee gehad en de netatmo draait stabiel sinds 2014.
Dat zou mooi zijn echter ken ik verhalen van modules die daarna weer stuk gaan. Wat ik vreemd vindt is dat veel mensen issues melden na de eerste batterij wissel. Netatmo roept soms dat er vocht in de unit moet zijn gekomen echter heb ik uit voorzorg de unit naar binnen gebracht, op temperatuur laten komen en deze in een droge ruimte open gemaakt. Er was totaal niets van vocht of zelfs condens te zien.Marselaar schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:04:
[...]
Nice. Die andere verkocht of weggegeven zeker? Maar dat zou betekenen dat het toch exemplarisch is dus.
Weggegeven, verkopen voelde niet goed en mijn schoonvader wilde er graag één hebben.Marselaar schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:04:
[...]
Nice. Die andere verkocht of weggegeven zeker? Maar dat zou betekenen dat het toch exemplarisch is dus.
[Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 04-06-2018 09:10]
Hij zou bij mij op balkon komen, ook onder overkapping. Dus dat zou dan misschien ook mee gaan vallen. Toch wacht ik wel op een goede aanbieding. De Alecto buitenunit is volgens mij een alles in één. Regen en windmeter heb ik niet zoveel aan op balkon.grote_oever schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:10:
[...]
Inmiddels hangt hij onder een overkapping en heeft hij daarvoor aan de muur, op (misschien) een te vochtige plek. Maar hij doet het nu al een paar jaar goed. Batterijen vervang ik één keer in het 1 1/2 of 2 jaar.
Kijk even een paar reacties van mij terug. De Alecto is nu in de aanbieding bij de Marskramer voor 79 euro. Misschien doet je dit over de streep trekken.Marselaar schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:23:
[...]
Hij zou bij mij op balkon komen, ook onder overkapping. Dus dat zou dan misschien ook mee gaan vallen. Toch wacht ik wel op een goede aanbieding. De Alecto buitenunit is volgens mij een alles in één. Regen en windmeter heb ik niet zoveel aan op balkon.
Haha, nee, ik wacht op een Netatmo aanbieding. De Alecto buitenunit kan ik niet kwijt omdat alles in 1 zit.grote_oever schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:29:
[...]
Kijk even een paar reacties van mij terug. De Alecto is nu in de aanbieding bij de Marskramer voor 79 euro. Misschien doet je dit over de streep trekken.
Ik kan niet goed zien of dat de WS-5500 is.grote_oever schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:29:
[...]
Kijk even een paar reacties van mij terug. De Alecto is nu in de aanbieding bij de Marskramer voor 79 euro. Misschien doet je dit over de streep trekken.
4000Wp - Zuid Live PVoutput & 7560Wp - Oost/West/btjeZuid - Live PVoutput & Atlantic 200L
Als ik naar het plaatje kijken en naar de prijs vermoed ik de WS-5300Atomic2005 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:53:
[...]
Ik kan niet goed zien of dat de WS-5500 is.
Idd, ik zie het nu ook. En voor de WS-5300 is geen app beschikbaar. Ook werkt de buitenunit van de 5300 op batterijen ipv met zonnepaneel. Daarnaast meet de binnenunit geen luchtdruk en luchtvochtigheid binnen.grote_oever schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:55:
[...]
Als ik naar het plaatje kijken en naar de prijs vermoed ik de WS-5300
Misschien niet geheel ontopic, maar heb hier een TFA regenmeter, ook zelfde model van andere merken verkrijgbaar. Staat hier buiten sinds 2009 en doet het tot op de dag van vandaag. Is niet vreselijk nauwkeurig, werkt per 0,7mm neerslag. Werkt ook met wipwap systeem. Geeft een 433Mhz signaal wat door diverse apparaten is te lezen, komt hier in Domoticz terecht en toon dat via een tablet met meer info. Was bij bij naast windmeter en display onderdeel vam een TFA Nexus set. Windmeter begaf het na paar jaar en display was overbodig nadat ik voor domoticz een display had gemaakt.Bor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:09:
Ik heb mijn Netatmo installatie inmiddels retour gedaan vanwege de slechte kwaliteit van o.a. de buitensensor en de erg slechte support hierop. Na verloop van tijd (meestal rond of na de 1e batterij wissel lijkt het) krijgen veel buiten(temperatuur)sensoren last van een enorme battery drain waardoor de gebruiksduur ernstig wordt beperkt, van een paar weken naar soms zelfs maar een paar dagen! Op het Netatmo forum wordt hier veel over geklaagd. Ook op social media komt deze klacht voorbij. Support is vrijwel niet bestaand op dit punt. Erg teleurstellend.
Erg jammer want ik was op zich tevreden over de service en het station.
De regenmeter heb ik nooit gehad maar ook daar zijn klachten wegens verkeerd materiaal gebruik. Regendruppels schijnen te blijven "plakken" aan het oppervlakte en het device zou onnauwkeurig zijn. De enige review op Tweakers geeft om deze redenen slechts 1 ster: pricewatch: Netatmo Regenmeter
Hier een thread over de battery consumption, gestart op Mon Sep 21, 2015, laatste reactie Mon Feb 26, 2018. Inmiddels 22 pagina's ellende! https://forum.netatmo.com/viewtopic.php?f=10&t=4868
https://forum.netatmo.com/viewtopic.php?f=10&t=12943
Het regent klachten op dit punt. Support is erg slecht. Jammer want ik ken geen goede vervanger helaas.
10 min.MarioMark1541 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:49:
Om de hoeveel seconden /minuten is de update interval bij de netatmo.
Wil m graag gebruiken op oa in combinatie met m'n Homey en zonnescherm
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Oke dan niet handig denk ik voor m'n zonwering
Ik heb het een keer gedaan via support. Waren redelijk snel met antwoorden. Was wel iets ander probleem, wat ik niet via website kon doen. Mocht je niet te lang willen zoeken dan zou ik dit ook even zo doen.middelsluis schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:32:
Weet iemand of het mogelijk om de historische data (gedeeltelijk) te wissen. Na aansluiten nw router geeft de app ineens aan dat er vandaag 8839 mam regen is gevallen.... niet handig.
Ja en nee. Heb het weerstation in Homey staan, maar nog geen flows.MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:16:
Gebruiken jullie netatmo ook in de werking met Homey ?
OkeVHware schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:11:
[...]
Ja en nee. Heb het weerstation in Homey staan, maar nog geen flows.
Wou dat ze die firmware eens gingen uitrollen.grote_oever schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:34:
Vanaf versie 3 krijgt netatmo weerstation ondersteuning voor homekit. Nu heb ik net versie 2, maar als je contact opneemt met Netatmo krijg je een kortingscode van 70 euro onder de noemer renewable program. Wel interessante deal.
iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Via Google kan ik niks vinden over Versie 3, wat is er nog meer anders aan?grote_oever schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:34:
Vanaf versie 3 krijgt netatmo weerstation ondersteuning voor homekit. Nu heb ik net versie 2, maar als je contact opneemt met Netatmo krijg je een kortingscode van 70 euro onder de noemer renewable program. Wel interessante deal.
[Voor 9% gewijzigd door kepler op 29-10-2019 10:25]
[Voor 8% gewijzigd door iAR op 26-11-2019 18:52]
14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD
Ik heb deze sinds kort dus nog geen ervaringen. Tuineffect is nooit uit te sluiten in een woonwijk.Sphinkx schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:29:
Tips voor de installatie van dit weerstation? Net eentje gekocht voor BF en ben aan het twijfelen wat de beste plaats is voor installatie.
Op mijn terras onder mijn dakgoot. Het is op een zijmuur met nnw positie. Dus in principe in schaduw maar mss een licht terras effect?
Nis tussen 2 muren. Altijd schaduw. Maar redelijk smal dus vrees een beetje voor microklimaat effect.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Iemand enig idee? Werkt namelijk zacht gezegd ruk in mijn nieuwe huis. Waar ik hem ook verplaats; ik blijft gewoon altijd 1 sensor buiten bereik houden. Vooral afstand van de woonkamer naar studiekamer is gewoon iets wat ik niet kan oplossen.grote_oever schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:57:
Iemand enige idee of de units samen een netwerk maken (zoals hue)? Heb in mijn nieuwe woning geen bereik met buitenunit en de extra module krijgt ook maar paar keer per dag een update. Kan de centrale unit wil verplaatsen, maar hij staat nu heel mooi en wil hem eigenlijk daar laten staan.
Ze communiceren via het eigen Netatmo 868 Mhz protocol, dat is geen open source. Basisstation werkt gewoon via 2.4GHz wifi. Als je basisstation weinig metingen geeft weet je dat het dus aan je wifi ligt, is het alleen een van de andere modules dan zul je moeten gaan schuiven. Wellicht heb je UMTS / LTE antennes in de buurt die het signaal vervuilen, die zitten volgens mij in de buurt van die frequentie.grote_oever schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:24:
[...]
Iemand enig idee? Werkt namelijk zacht gezegd ruk in mijn nieuwe huis. Waar ik hem ook verplaats; ik blijft gewoon altijd 1 sensor buiten bereik houden. Vooral afstand van de woonkamer naar studiekamer is gewoon iets wat ik niet kan oplossen.
[Voor 18% gewijzigd door Cap op 10-01-2020 19:56]
Goeie tipCap schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:31:
Omdat het nuttig kan zijn voor anderen hierbij mijn Netatmo kalibratie ervaringen, ik was toch al bezig in het Tado topic.
Ik heb Netatmo 1 basisstation + buitenmodule en 2 extra binnenmodules. Ik ben al een tijdje bezig deze te monitoren op de waardes, niet alleen temperatuur maar ook rel. luchtvochtigheid, CO2 en druk. Voor dat doel heb ik ze allemaal vlak bij elkaar op een tafel geplaatst, ver verwijderd van verwarmingsbronnen, ramen en muren (zonnestraling/tocht/koudetrek).
[Voor 23% gewijzigd door Cap op 10-01-2020 20:23]
Met deze verschillen kan ik wel levenCap schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:21:
Succes, 1 aandachtspuntje: alle modules kunnen tegen elkaar aan staan m.u.v. het basisstation zet je die binnen c.a. 15cm van de andere dan raakt ie modules kwijt. Ben benieuwd naar de verschillen. Heb je ook een referentiemeter voor de temperatuur? Trek er maar rustig een paar daagjes voor uit om te monitoren en bij te stellen. Dan krijg je ze binnen de 0.2 graden, 2% luchtvochtigheid en een CO2 level binnen de 80 ppm.
[Voor 16% gewijzigd door Cap op 11-01-2020 10:29]
Thnx.Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:28:
Temperatuur is heel netjes. Je kan nog even de rel. luchtvochtigheid kalibratie doen. Of er vanuit gaan dat het gemiddeld wel goed is en het buitenstation 3% omlaag zetten.
[Voor 80% gewijzigd door Cap op 11-01-2020 23:37]
| Losing my religion |
Staan ze allemaal bij elkaar hier of heb je de buitensensor in de badkamer net als hier.JoKo schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 07:58:
[...]
Met deze verschillen kan ik wel leven![]()
Vooral die van de temperatuur.
[Afbeelding]
Op dat moment staat alles bij elkaar.....Rol-Co schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:00:
[...]
Staan ze allemaal bij elkaar hier of heb je de buitensensor in de badkamer net als hier.
Werkt hier gewoon zoals het altijd was. Grafiek is niet echt een lijn grafiek, maar meer blokjes. Vanuit dat oogpunt heb ik er dus geen last vanCorona schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:19:
Ik heb sinds een maand een Netatmo station met regenmeter,werkt goed,maar nu ineens kan ik geen grafieken meer zien. Meer mensen daar last van?
Nou,ik heb de app verwijderd,WiFi veranderd en nog steeds geen grafiek in de app. Ik heb maar een ticket aangemaakt met deze vraag.grote_oever schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:25:
[...]
Werkt hier gewoon zoals het altijd was. Grafiek is niet echt een lijn grafiek, maar meer blokjes. Vanuit dat oogpunt heb ik er dus geen last van
Ja heb ik ook maar staat naast de regenmeter in de tuin, de buitensensor heb ik in de doucheJoKo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:20:
[...]
Op dat moment staat alles bij elkaar.....![]()
Nu ook de windmeter erbij. Moet nog naar de nok van het huis, op de nutteloze cv afvoer
Waarom in de douche? Had je toch een losse module voor aan kunnen schaffen.Rol-Co schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:57:
[...]
Ja heb ik ook maar staat naast de regenmeter in de tuin, de buitensensor heb ik in de douche
Nee, er kunnen er maar 3 bij op, dus 3 slaapkamers bij de huiskamer en buitensensor in de douche.JoKo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:22:
[...]
Waarom in de douche? Had je toch een losse module voor aan kunnen schaffen.
Dat probleem heb ik ook al, ik heb hem gewoon andersom gezet.wolly_a schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:14:
Sinds een tijdje heb ik ook een Netatmo weerstation. Ik krijg de windmeter nog niet helemaal fijn. De windrichting lijkt niet te kloppen. Ik wou vandaag storm Ciara eens fijn volgen, maar volgens de windmeter zou dit een NO storm zijn, eigenlijk exact het tegenovergestelde van wat het moet zijn. Tijdens het installeren stond aangegeven dat het pijltje op de windmeter naar het noorden moet wijzen. Dat heb ik netjes gedaan. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog iets kalibreren?
Haha... Ja, ik heb ‘m nu ook omgedraaid. Als het droog is, wil ik nog een keer kijken of ik ‘m destijds niet verkeerd om in elkaar heb gezet. Ik weet niet of dat mogelijk is. Hier is de storm ook nog maar zo zo... Netatmo zegt dat de zwaarste windstoot 58 km/h is.Rol-Co schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:30:
[...]
Dat probleem heb ik ook al, ik heb hem gewoon andersom gezet.
Nu is ie zzw
Ciara komt nog niet hoger dan 31km/pu in gouda![]()
[Afbeelding]
Maar het is nog vroeg.
De hartelijke groeten van mij!
Ja maar daar loop ik niet, ik wil weten hoe hard het waait waar ik loop.Japie.G schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:29:
De windmeter werkt alleen als he hem boven de nokvorsten van het dak hebt geïnstalleerd. De meting is anders totaal onbetrouwbaar. De hoogtecompensatie werkt niet.
[Voor 6% gewijzigd door Rol-Co op 09-02-2020 18:35]
Dat heeft dus geen zin aangezien je de sensoren dan in een turbulente luchtstroom zet.. de meting is niet de windsnelheid op die plek, hoe graag je dat ook zou willen :-)Rol-Co schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:34:
[...]
Ja maar daar loop ik niet, ik wil weten hoe hard het waait waar ik loop.
@wolly_a
Nu hier in gouda ook 58 km/h
[Voor 25% gewijzigd door Japie.G op 09-02-2020 19:28]
Ik heb ‘m op dezelfde plek hangen waar ooit mijn windmeter van de HoneWizard hing. Dat was er een met een molentje en die ging daar best goed. Begrijp ik goed dat je bedoelt dat de manier van meter door de Netatmo eigenlijk te gevoelig is voor luchtstromen die ontstaan door gebouwen/etc.?Japie.G schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:25:
[...]
Dat heeft dus geen zin aangezien je de sensoren dan in een turbulente luchtstroom zet.. de meting is niet de windsnelheid op die plek, hoe graag je dat ook zou willen :-)
Netatmo heeft daarvoor de hoogtecompensatie bedacht, maar dat werkt gewoon zeer beroerd. Tis niet anders..
Dan beter een windmeter met een molentje plaatsen. Verschil tussen netatmo en klassieke windmeter op gelijke hoogte (2m boven maaiveld) tot nu toe maar liefst bijna 30km/h
De netatmo in (relatief) laminaire stroming (boven hoogste schoorsteen) doet het behoorlijk okee.
Batterijen er uit, draadje aan solderen en voedinkje er aan. Opgelost :-)wolly_a schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:58:
[...]
Ik heb ‘m op dezelfde plek hangen waar ooit mijn windmeter van de HoneWizard hing. Dat was er een met een molentje en die ging daar best goed. Begrijp ik goed dat je bedoelt dat de manier van meter door de Netatmo eigenlijk te gevoelig is voor luchtstromen die ontstaan door gebouwen/etc.?
Het ding aan de schoorsteen maken, lijkt natuurlijk prachtig, maar ik zie mijzelf nog niet 2 keer per jaar een hoogwerker huren omdat de batterijen van mijn windmeter leeg zijn.
Heb je het basisstation al een keer uit/aan gedaan? Ik had laatst ook zo’n melding en die was weg na een herstart.Sphinkx schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:24:
Ik heb de volledige set sinds eind vorig jaar. Nu is mijn windmeter ineens niet meer bereikbaar. Als melding staat er op dat het mss de batterijen zijn of het weerstation te ver staat. De afstand is ongeveer 30m van mijn buitenstationet temperatuur meter. Het aantal blokjes staat wel maar op 1 blokje. Is het mogelijk dat dit plots te ver is? Uiteraard heb ik niets verplaats..
Andere mogelijkheid is dat batterijen al leeg zijn. Maar dat zou wel heel snel zijn..
Zelfde probleem hier, al staat ie maar 10 meter verder boven op de nok.Sphinkx schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:24:
Ik heb de volledige set sinds eind vorig jaar. Nu is mijn windmeter ineens niet meer bereikbaar. Als melding staat er op dat het mss de batterijen zijn of het weerstation te ver staat. De afstand is ongeveer 30m van mijn buitenstationet temperatuur meter. Het aantal blokjes staat wel maar op 1 blokje. Is het mogelijk dat dit plots te ver is? Uiteraard heb ik niets verplaats..
Andere mogelijkheid is dat batterijen al leeg zijn. Maar dat zou wel heel snel zijn..
Mijn ervaring is dat 1 streepje een te zwak signaal betekent. Zelfs bij twee streepjes heb ik wel eens gehad dat (in dit geval) een outdoor module niet bereikbaar was. Het basis station heb ik een halve meter verplaatst en opeens 3-4 streepjes en nooit meer last gehad van een niet bereikbare module.Sphinkx schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:24:
Dat zou ik ook heel graag willen. Eigenlijk vind ik het raar dat dit nog niet standaard wordt geboden. De data is er maar de ontsluiting niet. Iemand een idee?rudyhattem schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:08:
Hi,
Ik zou graag alles overzichtelijk in een scherm willen zien. Is dit mogelijk? Kan pi wellicht een oplossing zijn?
hmmz
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details