Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn wel wat alternatieven voor de standaard Netatmo app. O.a. voor MacOS HomeAtmo, Netmo. Voor iOS is er o.a. Weather Stations, Comfort en myAtmo. Voor Windows en Android zal er ook het een een ander beschikbaar zijn maar op de platforms gebruik ik Netatmo niet. Comfort vind ik zelf verassend overzichtelijk met de gekleurde tiles, en achter elke kamer zitten met 1 druk op het scherm direct de grafieken ipv dat onhandige gedraai naar landscape met je device.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 28-03-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag een Netatmo weerstation gekocht maar ik krijg hem niet gekoppeld aan mijn wifi. Tijdens het proces moet ik een wifi netwerk kiezen. Hij probeert dan te verbinden en enkel seconde later krijg ik een melding dat het wifi netwerk niet op tijd heeft gereageerd. Een andere melding die i vaak krijg is: Failed to associate device.

Iemand een idee hoe ik dat ding kan connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Je moet hem met een 2.4GHz netwerk connecten, 5GHz werkt niet. Het is een low power device om batterijen zoveel mogelijk te sparen, en die werken allemaal op de lage frequentieband. 2.4GHz heeft ook een groter bereik. 2.4GHz op je router aanzetten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 02-04-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
alarma2nd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:53:
Ik heb vandaag een Netatmo weerstation gekocht maar ik krijg hem niet gekoppeld aan mijn wifi. Tijdens het proces moet ik een wifi netwerk kiezen. Hij probeert dan te verbinden en enkel seconde later krijg ik een melding dat het wifi netwerk niet op tijd heeft gereageerd. Een andere melding die i vaak krijg is: Failed to associate device.

Iemand een idee hoe ik dat ding kan connecten?
Zet anders 5ghz even uit. Voor verdere tips zie https://helpcenter.netatm...ork-troubleshooting-guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Hij werkt, 5GHZ tijdelijk uitschakelen was inderdaad de manier. Thanks!
Morgen nog even de buitenmodule installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03
Lang naar gekeken om er 1 te kopen, nu via iBood er ook maar een aangeschaft.

Voor de liefhebbers: https://www.ibood.com/nl/...mo-smart-weerstation.html

Het betreft wel de V1: Netatmo NWS01-EC Smart Weerstation V1
Op deze versie van het weerstation zit geen homekit, deze is de V1 en die heeft geen homekit firmware. Dit zit wel in de V3.

Wellicht ook in de toekomst nog een wind- en regensensor aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Witlof op 03-04-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Tjee de inmiddels antieke versie 1. Uit welke stoffige la heeft iBood die getrokken? Zijn ze wel nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cap schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:42:
Tjee de inmiddels antieke versie 1. Uit welke stoffige la heeft iBood die getrokken? Zijn ze wel nieuw?
Dat vroeg ik me ook af. Niet zo lang geleden hadden ze de Netatmo Welcome, Presence en Weather Station in de aanbieding. Het Weather Station was toen ook een V1. Echter alle producten waren toen refurbished/retouren. Dat wordt nu niet vermeld, maar ik heb wel m'n bedenkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb het weerstation vandaag binnengekregen. Ik heb even gekeken en in de portal staat Hardware versie: Station v2. Het lijkt ook een nieuwe te zijn zover ik dat kan inschatten. Maar zoals aangegeven geen v3 dus.

Nu wil ik naast de woonkamer en buitenmodule nog een module plaatsen in de slaapkamer. Welke adviseren jullie mij? Gewoon een 'simpele' extra binnenunit? Of die Netatmo Healthy Home Coach?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Witlof schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:50:
Ik heb het weerstation vandaag binnengekregen. Ik heb even gekeken en in de portal staat Hardware versie: Station v2. Het lijkt ook een nieuwe te zijn zover ik dat kan inschatten. Maar zoals aangegeven geen v3 dus.

Nu wil ik naast de woonkamer en buitenmodule nog een module plaatsen in de slaapkamer. Welke adviseren jullie mij? Gewoon een 'simpele' extra binnenunit? Of die Netatmo Healthy Home Coach?
Zelf zou ik voor een extra binnen module gaan. Een extra binnen module meet volgens mij hetzelfde als de Healthy Home Coach, op het geluid na.

Wat betreft de versie, je geeft aan een Healthy Home Coach overweegt. De HHC werkt alleen onder HomeKit. Kennelijk heb je daar dus interesse in. Dan moet je gaan voor V3. Ik zou dus sowieso de Netatmo WS retourneren en een andere (nieuwe) kopen. Alles wat nu uitgeleverd wordt, behoort gewoon versie 3 te zijn.

Zo heb ik een paar maanden geleden bij tink een Netatmo WS met extra binnen module besteld (voor 145 euro overigens). Dit betreft versie 3. Anders was ie echt retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik kan het mis hebben maar volgens mij verbindt de HCC ook niet met het Netatmo weerstation en heb je dan 2 modules die los van elkaar opereren, geen integratie dus. Lijkt me niet handig. Het nut van de HCC ontgaat me dan ook, hij kan niets meer dan het weerstation. Maar dat terzijde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Cap schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:10:
Ik kan het mis hebben maar volgens mij verbindt de HCC ook niet met het Netatmo weerstation en heb je dan 2 modules die los van elkaar opereren, geen integratie dus. Lijkt me niet handig. Het nut van de HCC ontgaat me dan ook, hij kan niets meer dan het weerstation. Maar dat terzijde. :)
Precies! Het Weather Station is veelzijdiger.

Als je maar 1 apparaat wil hebben voor indoor (en outdoor niet interessant vindt), zou je eventueel voor een HCC kunnen gaan. Of als je perse in meerdere ruimtes het geluidsniveau gecontroleerd wil hebben, dan kun je meerdere HCC's overwegen.

Ik begrijp overigens wel waarom de HCC op de markt was gekomen. Het Weather Station was destijds niet HomeKit compatible. Maar dat argument geldt nu niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 09:20
Ik had een paar home coaches in gebruik (vanwege HomeKit) en daar is recent een V3 weather station bij gekomen. Verschil is de app (die van weather station is veel uitgebreider) en dat indoor module op batterijen werkt, en de HHC via USB voeding. En dat de HHC Wifi gebruikt, terwijl de binnen modules een eigen verbinding maken. Het bereik daarvan is matig (ik kan de indoor modules 1 verdieping lager nog gebruiken, maar niet 2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
Duidelijk! Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens op zoek naar een extra binnen module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
jeroen11 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:51:
Ik had een paar home coaches in gebruik (vanwege HomeKit) en daar is recent een V3 weather station bij gekomen. Verschil is de app (die van weather station is veel uitgebreider) en dat indoor module op batterijen werkt, en de HHC via USB voeding. En dat de HHC Wifi gebruikt, terwijl de binnen modules een eigen verbinding maken. Het bereik daarvan is matig (ik kan de indoor modules 1 verdieping lager nog gebruiken, maar niet 2).
Hallo, ik heb een Netatmo Weather Station met 1 buiten unit, Regenmeter, Windmeter en 3 binnenunits, maar wil nog een ruimte extra monitoren, werkt de HHC met dezelfde app als NWS of is dit weer een andere app, apart voor de HHC. In de playstore te lezen van wel, echter als ik via de website kijk (https://my.netatmo.com/app/station) zie ik daar geen aparte afleesmogelijkheid voor de HHC, of valt hier de HHC ook onder Weather ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MadDog11 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:33:
[...]

Hallo, ik heb een Netatmo Weather Station met 1 buiten unit, Regenmeter, Windmeter en 3 binnenunits, maar wil nog een ruimte extra monitoren, werkt de HHC met dezelfde app als NWS of is dit weer een andere app, apart voor de HHC. In de playstore te lezen van wel, echter als ik via de website kijk (https://my.netatmo.com/app/station) zie ik daar geen aparte afleesmogelijkheid voor de HHC, of valt hier de HHC ook onder Weather ?
Voor HCC heb je een afzonderlijke app. Zoek maar eens in de App Store op 'Netatmo'. Je komt de app dan vrij snel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw1ss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10-2023
Is die battery drain van de units nog zo'n issue waar ik veel over lees? Of is dit voornamelijk iets dat met de V1 en V2 unites speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sw1ss schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:52:
Is die battery drain van de units nog zo'n issue waar ik veel over lees? Of is dit voornamelijk iets dat met de V1 en V2 unites speelt?
Ik heb sinds twee maanden een WS versie 3 in gebruik. Zowel de extra binnen module als outdoor hebben nog volledige capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik heb ruim 2 jaar een V3 incl 3 binnenmodules in gebruik. Totaal geen issues met batterijverbruik. Maar laat ik mezelf ff quoten :):
Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:31:
Idd, er staat batterij + wifi. ;)

Overigens is een setje lithium batterijen echt aan te bevelen, die gaan echt veel langer mee dan alkaline batterijen. Voor de buitenmodule al helemaal, in de kou presteren ze veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cap schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:48:
Ik heb ruim 2 jaar een V3 incl 3 binnenmodules in gebruik. Totaal geen issues met batterijverbruik. Maar laat ik mezelf ff quoten :):

[...]
O ja. Dat is een goede toevoeging. Ik maak nog gebruik van de bijgeleverde batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
De afgelopen maakte mijn iPhone een hard geluid. Echter ik zag helemaal niks op het scherm verschijnen. Een paar dagen heb ik dat genegeerd. Later heb ik me er een beetje in verdiept. Toen maar eens gekeken naar de waarden in de Netatmo app. De co2 was boven de 1000 ppm. Dat triggerde me om te kijken naar de berichtgeving instellingen; deze stonden allemaal goed. Even uitgezet en weer aan. En warempel ik kreeg weer notificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 08:13
Ook hier een vraagje. ik overweeg dit weerstation te kopen. Graag met wind- en regenmeter.
Nu heeft mijn vrouw sinds kort een kleine serre, voorlopig is dat een goedkoop plastieken ding. Maar volgend jaar zou dat moeten veranderd worden in een volwaardige glazen constructie.
Daar hoort een thermometer in te hangen. Zou dit kunnen met een extra binnen unit? In de glazen versie zal het waarschijnlijk geen probleem zijn, maar hoe goed kan dat ding de vrieskoude aan? (als die nog ooit komt :-)) Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
Dalike schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:57:
Zou dit kunnen met een extra binnen unit? In de glazen versie zal het waarschijnlijk geen probleem zijn, maar hoe goed kan dat ding de vrieskoude aan? (als die nog ooit komt :-)) Iemand daar ervaring mee?
Specificaties:
Temperatuur (binnen):
Bereik: 0°C tot 50°C
Meetnauwkeurigheid: ± 0,3°C

Hij zal denk ik niet meteen stuk gaan (aanname), maar hij kan het wss ook niet goed meten.

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:43
meesje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:42:
[...]

Ik heb sinds twee maanden een WS versie 3 in gebruik. Zowel de extra binnen module als outdoor hebben nog volledige capaciteit.
Hier na vele jaren zonder problemen, nu onlangs batterij drain in de buitenmodule, een nieuwe besteld in de Netatmo shop en bezorgd vanuit Frankrijk.

Gemonteerd en geen probleem meer (ontvangst is ook stukken beter nu)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Laatst online: 24-05 16:27
Ik ben nu zo'n 48 uur in bezit van een Netatmo weerstation. Tot op heden zijn de ervaringen met deze set prima.
Ik kan echter wel wat hulp gebruiken: Elke (!!) keer wanneer ik het programma op mijn iPhone start verschijnt er gedurende 3 seconden een pop-up met de mededeling "draai het scherm om de grafieken weer te geven". Ik kan nergens in de instellingen iets vinden om deze vreselijk irritante pop-up uit te zetten. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Celf11 schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:29:
Ik ben nu zo'n 48 uur in bezit van een Netatmo weerstation. Tot op heden zijn de ervaringen met deze set prima.
Ik kan echter wel wat hulp gebruiken: Elke (!!) keer wanneer ik het programma op mijn iPhone start verschijnt er gedurende 3 seconden een pop-up met de mededeling "draai het scherm om de grafieken weer te geven". Ik kan nergens in de instellingen iets vinden om deze vreselijk irritante pop-up uit te zetten. iemand een idee?
Bij mij was dit eenmalig (iOS). Misschien de app even verwijderen en opnieuw installeren?

Wat ik zelf irritant vind dat ze in de app onder nieuws reclame maken voor hun wind- en regenmeter. Zoiets verwacht ik bij goedkoop spul van Xiaomi maar niet bij Netatmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
@meesje, dank voor de tip. Zojuist alles opnieuw geïnstalleerd..helaas blijft de pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Celf11 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:37:
@meesje, dank voor de tip. Zojuist alles opnieuw geïnstalleerd..helaas blijft de pop-up.
Zowel op iPhone als iPad heb ik dit niet (meer). Ik heb geen suggesties meer. Anders even melden bij Netatmo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
Celf11 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:37:
Heb je daadwerkelijk ook een aantal malen je scherm gedraaid? Bij mij op Android is de melding ook vanzelf verdwenen

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Marselaar schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:26:
[...]

Heb je daadwerkelijk ook een aantal malen je scherm gedraaid? Bij mij op Android is de melding ook vanzelf verdwenen
Jazeker, "tig" keer, inclusief het aanklikken/schuiven van de diverse grafiekonderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
Na precies 72 uur zijn de pop-ups gestopt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik meld mij ook even hier. Heb de weerstation bij tink besteld. Nou ik er wel vanuit dat dit de laatste hardware versie bevat. Waar check ik dit?
Hoe zijn de ervaringen hier met de windmeter en de regenmeters?
En kan je ergens ook de batterij status aflezen?

[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 03-05-2020 15:16 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@luigi87 In de Netatmo app kun je onder instellingen o.a. de radio ontvangst en batterijstatus terug vinden. Daarnaast ook de hardware revisie van binnen module. Bij mij staat er ‘station v3’. Mijn set (met extra indoor module) is trouwens ook van tink, gekocht in januari dit jaar. Deze is een v3.
Zelf heb ik geen ervaring met wind- en regenmeter.
Of je ook buiten de app kunt zien of het een v3 betreft, weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

luigi87 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:16:
Ik meld mij ook even hier. Heb de weerstation bij tink besteld. Nou ik er wel vanuit dat dit de laatste hardware versie bevat. Waar check ik dit?
Hoe zijn de ervaringen hier met de windmeter en de regenmeters?
En kan je ergens ook de batterij status aflezen?
Geen ervaring met de windmeter, wel met de regenmeter.

Wat is er over te zeggen, ik heb geen ouderwetse regenmeter dus kan niet goed bepalen of hij het accuraat doet, maar als het begint te regenen krijg ik een notificatie dat het harder dan 0,3 mm/h regent.

En hij loopt redelijk in de pas met de stations in de buurt. Maar je kan m ook ijken via de app. (Heb ik niet gedaan)

Batterij zie je inderdaad in de app onder instellingen. Gaan lang mee. Heb m sinds eind oktober en de buitensensor is 3/4 vol nog. Regenmeter is met kerst gekomen en is nog 4/4.

Ik heb m in eerste instantie voor CO2 metingen in de woonkamer en slaapkamer gekocht. Regenmeter is voor de leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

meesje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:58:
@luigi87 In de Netatmo app kun je onder instellingen o.a. de radio ontvangst en batterijstatus terug vinden. Daarnaast ook de hardware revisie van binnen module. Bij mij staat er ‘station v3’. Mijn set (met extra indoor module) is trouwens ook van tink, gekocht in januari dit jaar. Deze is een v3.
Zelf heb ik geen ervaring met wind- en regenmeter.
Of je ook buiten de app kunt zien of het een v3 betreft, weet ik niet.
Oke duidelijk dan zal het wel goedkomen met die set denk.
Barrycade schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Geen ervaring met de windmeter, wel met de regenmeter.

Wat is er over te zeggen, ik heb geen ouderwetse regenmeter dus kan niet goed bepalen of hij het accuraat doet, maar als het begint te regenen krijg ik een notificatie dat het harder dan 0,3 mm/h regent.

En hij loopt redelijk in de pas met de stations in de buurt. Maar je kan m ook ijken via de app. (Heb ik niet gedaan)

Batterij zie je inderdaad in de app onder instellingen. Gaan lang mee. Heb m sinds eind oktober en de buitensensor is 3/4 vol nog. Regenmeter is met kerst gekomen en is nog 4/4.

Ik heb m in eerste instantie voor CO2 metingen in de woonkamer en slaapkamer gekocht. Regenmeter is voor de leuk.
Klink voor mij als voldoende. Ik wil de regenmeter data gebruiken in mijn domotica om te bepalen of ik de tuin moet beregenen of niet.

Die batterijduur is dan ook niet slecht.

Ben benieuwd naar het setje. Moet alleen nog ff een goede plek bedenken voor de windmeter.

[ Voor 47% gewijzigd door luigi87 op 03-05-2020 18:50 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

@meesje @Barrycade thanks nog voor jullie input. Gisteren is de complete set van basis station+ buiten sensor + windmeter + regenmeter binnen gekomen. Installeren was een eitje. Werkt allemaal erg snel en stabiel. Voelt ook allemaal degelijk aan op de regenmeter na (die is wel erg plastic).
Bereik van de regenmeter is ten op zichte van de windmeter en de buitensensor ook een stuk minder.

Me data komt ook netjes per x tijd binnen in Domoticz. Mooi spul :D

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
luigi87 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:16:
@meesje @Barrycade thanks nog voor jullie input. Gisteren is de complete set van basis station+ buiten sensor + windmeter + regenmeter binnen gekomen. Installeren was een eitje. Werkt allemaal erg snel en stabiel. Voelt ook allemaal degelijk aan op de regenmeter na (die is wel erg plastic).
Bereik van de regenmeter is ten op zichte van de windmeter en de buitensensor ook een stuk minder.

Me data komt ook netjes per x tijd binnen in Domoticz. Mooi spul :D
Mooi dat je de set binnen hebt en alles werkt! Bij een goede aanbieding wil ik tzt ook uitbreiden met de wind- en regenmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Hi, kan ik aan de buitenverpakking (modelnr nws01-ec) (ean 3700730500104) zien welke versie ik heb? Of gewoon de doos openmaken en aansluiten en dan via de app checken welke versie ik heb? Ik had hem bij Tink besteld, maar op de verzendkabel is ie onder de bedrijfsnaam navstar verstuurd en ik zie op de verpakking geen logo met homekit support. Ik zie alleen de app en play store logo's en een logo van works with ifttt en Alexa er op staan.

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Steelo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:53:
Hi, kan ik aan de buitenverpakking (modelnr nws01-ec) (ean 3700730500104) zien welke versie ik heb? Of gewoon de doos openmaken en aansluiten en dan via de app checken welke versie ik heb? Ik had hem bij Tink besteld, maar op de verzendkabel is ie onder de bedrijfsnaam navstar verstuurd en ik zie op de verpakking geen logo met homekit support. Ik zie alleen de app en play store logo's en een logo van works with ifttt en Alexa er op staan.
Op mijn verpakking staat ook geen HomeKit logo. Echter achterop staat rechtsonder (in wat kleine letters): NBU-NWS-NIM-EU-V3. Ik heb trouwens het pakket met extra binnen module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryve
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb afgelopen week ook mijn Netatmo weer station gekocht. Inclusief buiten module en regen meter.

Zeer te spreken over het station. Bereik vond ik wel tegen vallen. Ik had het buitenstation wat verder geplaatst (5/6 meter inclusief muur / kozijnen) en er was geen bereik meer.

Regenmeter, onduidelijk het is schitterend weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27
Hier ook een nieuwe eigenaar van het Netatmo weerstation.

Meteen een vraag: de regenmeter heeft aan de onderzijde een schroefdraad. Het lijkt me heel handig om de regenmeter met de schroefdraad te installeren op en stok/paal/statief. Heeft iemand dit voor elkaar? Bestaat er iets kant-en-klaars, of anders welke onderdelen heb ik nodig die ook nog een beetje goed verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

upje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:54:
Hier ook een nieuwe eigenaar van het Netatmo weerstation.

Meteen een vraag: de regenmeter heeft aan de onderzijde een schroefdraad. Het lijkt me heel handig om de regenmeter met de schroefdraad te installeren op en stok/paal/statief. Heeft iemand dit voor elkaar? Bestaat er iets kant-en-klaars, of anders welke onderdelen heb ik nodig die ook nog een beetje goed verkrijgbaar zijn?
De netatmo mount. Zit mijn regenmeter en mijn windmeter op gemonteerd. Kan aan een buis/rgenpijp of gewoon geschroefd op de muur/schutting

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27
De netatmo mount is best wel prijzig (25 euro ex verzendkosten), plus dan moet je nog een paal bij de bouwmarkt halen. Ok, het is misschien knieperig als je net > 200 euro aan een weerstation voor de lol hebt uitgegeven, maar ik zoek eigenlijk een eenvoudigere/goedkopere oplossing die ik bij elke willekeurige bouwmarkt kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

upje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:43:
De netatmo mount is best wel prijzig (25 euro ex verzendkosten), plus dan moet je nog een paal bij de bouwmarkt halen. Ok, het is misschien knieperig als je net > 200 euro aan een weerstation voor de lol hebt uitgegeven, maar ik zoek eigenlijk een eenvoudigere/goedkopere oplossing die ik bij elke willekeurige bouwmarkt kan halen.
Dan moet je zoeken naar iets met een camera mount.
Tja persoonlijk vindt ik ze erg netjes, assen bij de sensoren zelf. Vondt het dus wel die 20/25 euro waard.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Er staan ook wel 3rd party mounts op Amazon e.d. Ik heb er 1 voor de regenmeter gekocht. Prima ding.

De batterijstatus is wel een ding bij Netatmo. Mijn windmeter spamt mij al de hele week dat de batterijen leeg zijn, maar ondertussen werkt ie nog steeds. De regenmeter heeft nooit een groen batterijbalkje gehad en werkt al 3 jaar probleemloos. :?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Ik heb bij een webshop dit gekocht:

SmallRig 838 Quick release Camera Fixing Screw 1/4"-20

Werkt perfect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CV3lTATFG2Wv5eykpc8csUtmc4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s3GQdcM5YKRIZVLdPvGUQDAi.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Celf11 op 24-06-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB55
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-07-2020
Veel heb ik al over dit mooie weerstation mogen lezen, zo ook hier. Voor ik echter dit product aan zou willen schaffen heb ik wat vragen waar ik maar niet uit kom maar wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Zo zou ik graag willen weten hoe ik voorafgaand aan de aanschaf kan beoordelen met welke versie van het product ik te maken heb? Ik zou nl alleen voor een V3 van dit product gaan maar zowel Legrand (producent van het Netatmo) alsmede hun wederverkopers geven hier geen duidelijk antwoord op.
Verder zie ik in de specificaties dat er 1 maal per 5 minuten data wordt doorgestuurd van sensor naar hoofdstation en zou ik graag weten of hier alle gegevens inzitten zoals windvlagen of dat er slechts momentopnames worden verstuurd?
Wie heeft er wat meer technisch inzicht in dit weerstation en kan deze vragen beantwoorden?
Alvast bedankt allemaal voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het verschil is Homekit compatibiliteit voor de v1.3. Of het v1.3 is zie je in de software, helaas niet op het apparaat zelf of aan de doos. Als er Homekit compatible bij het product vermeld staat dan is het de v1.3.

Aan de andere kant... sinds oktober 2016 is de productie al over op de v1.3, inmiddels dus bijna 4 jaar geleden. Dus zolang je niet een exemplaar bij een of andere gare winkel met een onduidelijke restpartij (zoals iBood enzo) koopt dan zal je echt wel goed zitten.

Hier het hele verhaal:
https://www.netatmo.com/b.../homekit-weather-station/

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 14-07-2020 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Cap schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:00:
Het verschil is Homekit compatibiliteit voor de v1.3. Of het v1.3 is zie je in de software, helaas niet op het apparaat zelf of aan de doos. Als er Homekit compatible bij het product vermeld staat dan is het de v1.3.

Aan de andere kant... sinds oktober 2016 is de productie al over op de v1.3, inmiddels dus bijna 4 jaar geleden. Dus zolang je niet een exemplaar bij een of andere gare winkel met een onduidelijke restpartij (zoals iBood enzo) koopt dan zal je echt wel goed zitten.

Hier het hele verhaal:
https://www.netatmo.com/b.../homekit-weather-station/
Je kunt aan de doos wel zien of het een v3 versie betreft. Zie mijn eerdere opmerking: meesje in "[Ervaringen] Netatmo Weerstation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 05:00
Dacht ik een set aan te kopen aan een mooie prijs, Netatmo & windmeter & regenmeter voor 199€ op tink.nl - verzenden ze niet naar België |:(

Dan maar wachten tot november om een Black Friday deal te scoren :+

@meesje Weet niet of dit voor jou een goede deal is, maar de wind + regenmeter staat te koop voor 99€ op tink.nl -- https://www.tink.nl/netatmo-windmeter-regenmeter

[ Voor 28% gewijzigd door Krize18 op 28-07-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs bertels
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09-2020
Hoi,

Ik heb het station nu net 48 uur. Na. 1 dag grafiek opbouw werk het bij mij ook niet meer. Ook de link naar WeatherPro verzameld geen grafiek gegevens. Is dit nog opgelost bij je?

• meesje
Ik heb zojuist even gekeken in welke meldingen er standaard verstuurd worden via de Netatmo app en gelijk even de hulp doorgenomen. Daar staat o.a. dat er een regenmelding is. Maar deze heb ik echt nog nooit ontvangen (schiet me nu te binnen, krijg je deze alleen als je de regenmodule hebt?). De enige die ik regelmatig binnen krijg is hoge CO2 (boven 1000ppm). Ook een vorstmelding heb ik nog nooit gehad.
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ja alleen als je een regenmeter hebt, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Kun je de buitenmodule ook als extra binnenmodule inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Uiteraard kan je de buitenmodule binnen zetten en dan geeft ie de temperatuur en luchtvochtigheid binnen aan. Maar niet het CO2 gehalte want die zit natuurlijk niet in een buitenmodule ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dan krijg je wel rare weersvoorspellingen denk ik... :+

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hoezo, de weersvoorspelling hangt toch niet af van wat je buitenmodule meet maar is gewoon een online weather report op basis van de geolocatie van je station? Hoe denk jij dan dat die weersvoorspelling tot stand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Vraagje, hoe ver kunnen de verschillende sensoren uitklaar staan? Ik wil de windmeter op het dak samen met de regenmeter, de buitentemperatuur meter wil ik in de tuin en de binnentemperatuurmeter wil ik beneden in de woonkamer. Gewoon een normaal huis. is dit mogelijk of moet alles behoorlijk dicht bij elkaar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Valt niets zinnigs over te zeggen. Ligt aan obstakels, richting / hoek, aantal / type muren en vloeren, etc. Kwestie van uitproberen.

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:40
Ik gebruik nu zo'n 14 dagen de CO2 meter. Hij staat inmiddels een paar dagen in een goed geventileerde ruimte waar geen mensen zijn. De waarde zit steeds rond de 350. Dat is volgens mij heel vreemd. Hij zou toch moeten kalibreren. Op de app ook handmatig die opdracht gegeven. Ik kan niet zien of hij het ook doet want op de site kan ik niks zien (er staat in de handleiding dat je op de site kan zien dat het ding aan het kalibreren is).
Overigens loopt de waarde keurig op als er mensen in de ruimte zitten. Ik snap dat je best een afwijking kan hebben maar de onderwaarde zou toch moeten kloppen. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdrkdr
Ik beantwoord even mijn eigen vraag voor het geval iemand hier terecht komt met zoeken op CO2 Netatmo waardes onder 400.
Het probleem is opgelost. Automatische kalibratie uitgeschakeld. Na een uurtje weer inschakelen en voila/ Keurige waarde van 410. Dat lijkt wel heel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Cap schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:59:
Valt niets zinnigs over te zeggen. Ligt aan obstakels, richting / hoek, aantal / type muren en vloeren, etc. Kwestie van uitproberen.
Duidelijk, wel jammer is toch een prijzige gadget. Zou jammer zijn wanneer je de sensors niet kan plaatsen waar je wilt ivm verbindings issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

chippie777 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:27:
Vraagje, hoe ver kunnen de verschillende sensoren uitklaar staan? Ik wil de windmeter op het dak samen met de regenmeter, de buitentemperatuur meter wil ik in de tuin en de binnentemperatuurmeter wil ik beneden in de woonkamer. Gewoon een normaal huis. is dit mogelijk of moet alles behoorlijk dicht bij elkaar staan?
Tja heb je een bungalow? Of een huis met houten vloeren? Of een nieuwbouwhuis met alleen maar gewapend beton?

Ik woon in een nieuwbouwhuis en de binnen therometer staat bij ons op de 1e verdieping in de slaapkamer met vrij veel (gewapende) muren en vloeren er tussen en die haalt 50% radio.

Maar de buiten thermometer hangt op 3 meter afstand van de hoofdmodule achter Hr+++ glas en die haalt maar 1/3e radio.

En de regenmeter weer op 5 meter verder in de tuin en die heeft 75% dus zeg het maar er is geen zinnig woord over te zeggen hoe het bij jou wordt.

Voor de rest wel een prima apparaatje, doet het nu een jaar stabiel, batterijen ook niet hoeven te vervangen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

borgoe72 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:31:
Kun je de buitenmodule ook als extra binnenmodule inzetten?
Ja, ik gebruik hem in de badkamer.
Buiten meet ik met wat anders.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

chippie777 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:27:
Mijn regen en wind meter staan 13 meter van de main unit af in de tuin en een binnen sensor op elke verdieping dus ook zolder 7 meter hoger.

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 11:57
Ik heb het bizarre probleem dat ik in mijn appartement en mijn chalet 200 km verderop in de Ardennen een netatmo systeem heb, die ik echter voor geen meter kan opsplitsen in twee verschillende locaties in mijn app. Als de unit in mijn appartement op de locatie zet van mijn appartement wordt ook de unit van mijn chalet geografisch geplaatst in die van mijn appartement en andersom. Ik zou graag in mijn app willen dat er twee verschillende geografische locaties aangegeven worden. Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

• Rol-Co

Rol-Co

pharmacist schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:26:
Ik heb het bizarre probleem dat ik in mijn appartement en mijn chalet 200 km verderop in de Ardennen een netatmo systeem hebt, die ik echter voor geen meter kan opsplitsen in twee verschillende locaties in mijn app. Als de unit in mijn appartement op de locatie zet van mijn appartement wordt ook de unit van mijn chalet geografisch geplaatst in die van mijn appartement en andersom. Ik zou graag in mijn app willen dat er twee verschillende geografische locaties aangegeven worden. Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Goed punt, netatmo zelf al gevraagd?
Ik vind het ook raar dat je niet meer in de app kan zetten, dat er niet meer units op de main unit kan snap ik maar kan toch ook 2 setjes kopen voor in huis, totaal 8 sensoren, maar dat krijg je niet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pharmacist
Rol-Co schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:30:
[...]

Goed punt, netatmo zelf al gevraagd?
Ik vind het ook raar dat je niet meer in de app kan zetten, dat er niet meer units op de main unit kan snap ik maar kan toch ook 2 setjes kopen voor in huis, totaal 8 sensoren, maar dat krijg je niet in de app.
Het zijn ook twee verschillende setjes (2 main units) fysiek 200 km van elkaar gescheiden maar aangestuurd door met een account op de app. Ik heb netatmo gecontacteerd om dat fysiek te scheiden zodat er op mijn app ook twee verschillende locaties staan.

[ Voor 11% gewijzigd door pharmacist op 26-09-2020 10:46 ]

• pharmacist
Contact opgenomen met Netatmo: over een paar weken komt er een update, waardoor je eindelijk met één account twee of meerdere main units kunt onderverdelen in verschillende huizen en elk huis geografisch kunt taggen. Nu heb je het probleem: één account met twee huizen: dan worden beide huizen geografisch of in het ene of het andere huis gezet. Verplaats je huis A in op plaats A, dan wordt ook huis B op plaats A gezet. Probeer je het omgekeerd: plaats je huis B op plaats B, dan wordt huis A meegesleept naar plaats B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 10:44
Ik loop sinds de laatste webupdate te stoeien met netatmo. Sinds kort komen alle devices waar ik gast van ben terug in de web als "mijn huis". Gezien ik er een aantal heb maakt het dit volledig onoverzichtelijk. Weet iemand waar ik dit kan veranderen? Ik zie nergens een mogelijkheid om dit te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 10:44
grote_oever schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:55:
Ik loop sinds de laatste webupdate te stoeien met netatmo. Sinds kort komen alle devices waar ik gast van ben terug in de web als "mijn huis". Gezien ik er een aantal heb maakt het dit volledig onoverzichtelijk. Weet iemand waar ik dit kan veranderen? Ik zie nergens een mogelijkheid om dit te veranderen.
Na een paar weken heen en weer gemail met Netatmo krijg ik vandaag te horen dat het gaat om een bug in de software. Er komt hiervoor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57
Kan het even duren voordat de CO2-sensor de juiste resultaten weergeeft ofzo? Ik heb rond 1800 mijn weerstation geïnstalleerd. De hoofdmodule staat in de slaapkamer en meette een CO2-concentratie van 4500 ppm :o. Terwijl de slaapkamerdeur eigenlijk nooit dicht is, juist met het oog op ventilatie. Nu heb ik meteen daarna op de 1e en verdieping alle ramen geopend en de airco's in de circulatiestand gezet om extra airflow te genereren. Echter lijkt het er in de grafiek nu op dat hij zo'n beetje blijft hangen tegen de 3000 ppm. Terwijl de ramen nog steeds wagenwijd open staan.

Vanwege het feit dat de curve al een half uur nauwelijks daalt, vraag ik me een beetje af of de waarde wel echt klopt. Of duurt het doorluchten gewoon echt veel langer dan ik denk? Er is amper iemand boven geweest tijdens het doorluchten dus het is ook niet zo dat er CO2 wordt geproduceerd.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-05 22:14
@HarmoniousVibe check voor de zekerheid even de batterijen, dit moeten type LR03 zijn (alkaline), bij type R03 gaat het mis en werkt de CO2 sensor niet correct.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Chris_82 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:18:
@HarmoniousVibe check voor de zekerheid even de batterijen, dit moeten type LR03 zijn (alkaline), bij type R03 gaat het mis en werkt de CO2 sensor niet correct.
Thanks, maar het basisstation werkt op USB-stroom :P

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-05 22:14
HarmoniousVibe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:20:
[...]

Thanks, maar het basisstation werkt op USB-stroom :P
Aha, tja geduld hebben dan. Of staat er een kaars in de buurt? :P

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Chris_82 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:22:
[...]

Aha, tja geduld hebben dan. Of staat er een kaars in de buurt? :P
Nee er zijn geen CO2-produceerders boven. Op zolder weg een gasketel maar die doet alleen iets bij warmwatervraag of als ik ga koken. Ik ben zelf 1 of 2 keer naar boven geweest om even een handmatige CO2-check te doen mbv die knop maar dat was het wel.

Momenteel is de waarde zelfs weer aan het oplopen naar de 3500ppm. Alles staat nog steeds open. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ah, ik ruik nu wel een beetje een verbrandingslucht. Volgens mij zijn mensen met hun houtkachel aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

Japie.G

Colour Classic

sensor kalibratie doen in vol geventileerde ruimtes nachts

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:30:
[...]

Nee er zijn geen CO2-produceerders boven. Op zolder weg een gasketel maar die doet alleen iets bij warmwatervraag of als ik ga koken. Ik ben zelf 1 of 2 keer naar boven geweest om even een handmatige CO2-check te doen mbv die knop maar dat was het wel.

Momenteel is de waarde zelfs weer aan het oplopen naar de 3500ppm. Alles staat nog steeds open. Heel vreemd.
Je moet hem even kalibreren. Dat gaat in principe ook periodiek automatisch maar je kan bij de instellingen een kalibratie forceren. Tijdens de kalibratie moet de sensor in een echt goed geventileerde ruimte staan, in praktijk betekent dat in de buurt van een open raam. Zo bepaalt ie namelijk het nulniveau, de concentratie in de buitenlucht: rond de 400 ppm.

Automatische kalibratie is verder uit te schakelen in de instellingen als de module te weinig met goede ventilatie in aanraking komt (en dus het nulniveau niet kan bepalen). Maar uit eindelijk zal je af en toe toch weer moeten kalibreren, want zoals vrijwel elk meetinstrument heeft ook deze sensor last van drift. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 05-11-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Cap schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:29:
[...]

Je moet hem even kalibreren. Dat gaat in principe ook periodiek automatisch maar je kan bij de instellingen een kalibratie forceren. Tijdens de kalibratie moet de sensor in een echt goed geventileerde ruimte staan, in praktijk betekent dat in de buurt van een open raam. Zo bepaalt ie namelijk het nulniveau, de concentratie in de buitenlucht: rond de 400 ppm.

Automatische kalibratie is verder uit te schakelen in de instellingen als de module te weinig met goede ventilatie in aanraking komt (en dus het nulniveau niet kan bepalen). Maar uit eindelijk zal je af en toe toch weer moeten kalibreren, want zoals vrijwel elk meetinstrument heeft ook deze sensor last van drift. ;)
Ja ik heb voor het slapen (rond een uur of half 12) op handmatig kalibreren gedrukt. Ergens rond een uur of 2 is de meting bijna van het ene op het andere moment gezakt van 3500 ppm naar 400 ppm. Op zich leuk natuurlijk, maar klopt het nu nog wel?

M.a.w. als je hem in een ruimte zet met een hele hoge concentratie en je doet dan een handmatige kalibratie, kalibreert hij dan nog steeds de dan huidige waarde naar 400 ppm? Of heeft hij toch ook wel een soort absoluut anker? Want in de specs staat een betrouwbaarheid van +/- 50 ppm of +/- 5% boven de 1000ppm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdrkdr
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ja ik heb voor het slapen (rond een uur of half 12) op handmatig kalibreren gedrukt. Ergens rond een uur of 2 is de meting bijna van het ene op het andere moment gezakt van 3500 ppm naar 400 ppm. Op zich leuk natuurlijk, maar klopt het nu nog wel?

M.a.w. als je hem in een ruimte zet met een hele hoge concentratie en je doet dan een handmatige kalibratie, kalibreert hij dan nog steeds de dan huidige waarde naar 400 ppm? Of heeft hij toch ook wel een soort absoluut anker? Want in de specs staat een betrouwbaarheid van +/- 50 ppm of +/- 5% boven de 1000ppm.
Je moet hem alleen kalibreren als je zeker weet dat de lucht 'schoon' is. Dus bij open raam bijvoorbeeld. Anders krijg je onzin waardes. Buitenlucht is 400 ppm. Als jij hem vertelt (door kalibreren) dat hij in schone lucht staat en dat is niet zo dan weet je zeker dat hij heftig ontregeld is. Was de lucht wel schoon dan zal bij -binnen normale afwijkingen- een betrouwbare waarde geven. Maar zoals gezegd: zorg dat hij minstens 1 maal per week in een goed geventileerde ruimte staat.
En bedenk dat co2 heel snel kan oplopen als er mensen in een ruimte zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Exact. In een kamertje bij het raam zetten dus, raam minimaal op een flinke kier. Deur van die kamer dicht en er 8 uur lang niet komen. Dan is ie goed gekalibreerd.
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ergens rond een uur of 2 is de meting bijna van het ene op het andere moment gezakt van 3500 ppm naar 400 ppm. Op zich leuk natuurlijk, maar klopt het nu nog wel?
Dat is dus het kalibratiemoment wat je ziet, hij probeert te ijken op 400 ppm.
Echt handmatige kalibratie is het niet, in die zin dat je niet kan zeggen "zet nu het nulniveau". Je geeft alleen handmatig de opdracht om de komende uren in kalibratiestand te gaan. Er zal waarschijnlijk een soort algoritme in zitten waarbij de sensor wacht tot het niveau zakt en daarna langere tijd stabiel is, dan gaat ie het nulpunt zetten en zag je hem bij jou in een keer van een hele hoge CO2 concentratie naar 400 ppm gaan. :)

Na kalibratie van een 2000+ ppm ruimte op 400 ppm zal je bij normale CO2 niveaus ultra lage waarden zien dik onder de 400ppm: 355 ppm, 280 ppm, etc. Ik spreek uit ervaring. :) De betrouwbaarheid geldt alleen bij een correct uitgevoerde kalibratie. Netatmo geeft daarom aan dat de sensor in een goed geventileerde ruimte gekalibreerd moet worden. Toegegeven, dit had wel wat uitgebreider en nadrukkelijker beschreven kunnen worden.

[ Voor 94% gewijzigd door Cap op 06-11-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehfnz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06-2022
Heeft er iemand ervaring met het aansturen van de ventilatie dmv de humiditysensor van de binnenunit?

Ik overweeg er een aan te schaffen en deze in de badkamer te plaatsen zodat bij het douchen de WTW-unit optoert tot de vochtigheid terug onder een bepaalde treshold is. Ik twijfel of dit snel genoeg werkt mits de Netatmo maar 1 meting / 5 minuten uitvoert. Voor je het weet ben je 4+ minuten aan het douchen en hangt de badkamer al vol damp.

Geplande flow: Netatmo > OpenHAB > KNX > Zehnder Comfoair Q 350 Premium. Dit kan overigens ook gebruikt worden om extra te ventileren bij een hoge CO2-waarde in bv de slaapkamer, daar is een vertraging van 5 minuten natuurlijk minder erg.

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 12:49
tehfnz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:31:
Heeft er iemand ervaring met het aansturen van de ventilatie dmv de humiditysensor van de binnenunit?

Ik overweeg er een aan te schaffen en deze in de badkamer te plaatsen zodat bij het douchen de WTW-unit optoert tot de vochtigheid terug onder een bepaalde treshold is. Ik twijfel of dit snel genoeg werkt mits de Netatmo maar 1 meting / 5 minuten uitvoert. Voor je het weet ben je 4+ minuten aan het douchen en hangt de badkamer al vol damp.

Geplande flow: Netatmo > OpenHAB > KNX > Zehnder Comfoair Q 350 Premium. Dit kan overigens ook gebruikt worden om extra te ventileren bij een hoge CO2-waarde in bv de slaapkamer, daar is een vertraging van 5 minuten natuurlijk minder erg.
Ja ik gebruik netatmo binnenmodule in badkamer en ja die is inderdaad te traag. Ik gebruik hem icm home assistant maar zet elke keer als ik ga douchen met een schakelaar de ventilatie aan en dan als de binnenmodule minder vocht detecteert gaat hij uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
(jarig!)
Vd week een extra binnenmodule gekocht.

Nu heb ik die even naast mijn hoofdstation binnen gezet en komt de temperatuur redelijk overeen. De co2 ppm en luchtvochtigheid echter wijken fors af.

Netatmo geeft aan een nauwkeurigheid van 50co2 ppm te bieden onder de 1000 ppm. Dit lijkt niet het geval te zijn.

Ik weet echter niet nu of mijn hoofdstation de goede waarde geeft of mijn nieuwe binnenmodule.
Wie heeft tips? Bestaat een co2 ppm hoeveelheid van 310 uberhaupt in een woning? Mijn hoofdstation is nog nooit zo laag gekomen maar de extra binnenmodule nu wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfWjvY37EuZ87Wqsj0HkbePsbhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxhSMFsyQsYcZDFN8NNyNERe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOpSUQLdl-2YXqsOzolFtjr7ARs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVe3D9ZbNCOLHyGeEXyr85EK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Denk dat je nieuwe binnenstation nog aan het ijken is.

Zover onder de 400 heb ik nog niet gezien, zelfs niet als ik m in het open raam heb staan.

Wat hierboven ook al wordt vermeld; Cap in "[Ervaringen] Netatmo Weerstation"

[ Voor 26% gewijzigd door Barrycade op 02-12-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Zelfde issue hier. Heb een set met extra binnenmodule. Deze samen met hoofdunit buiten geplaatst (onder afdak) en calibratie gestart. Na 8 uren gaven buiten en 2x binnen redelijk zelfde waarden. Vervolgens hoofdunit en extra binnenunit naast elkaar gezet in woonkamer op neutrale plaats zonder directe invloeden. Afstand van elkaar 15 cm. Na twee dagen komen lichtvochtigheid en temp aardig overeen maar co2 wijkt meer af dan de 50ppm. Verschil is nu: hoofdunit 777 en extra binnen 509. Vind dat verschil nogal fors en kan t niet verklaren.

Iemand enig idee?

Verder: ik heb zojuist automatische kalibratie uitgezet. Ik bewoon een lichtdicht huis met balansventilatie met voortdurende aanvoer verse lucht. Grote pieken en dalen verwacht ik niet. Zou eens per 6 mnd buiten kalibreren volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Inderdaad beter eens in de paar maanden zelf kalibreren dan auto. Want bij auto gaat ie zelf opeens aan de slag en als je ramen dan niet (wijd) open staan kloppen je waarden gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:53
Ik vind de CO2 meting voor in de woonkamer ook wel interessant en kijk dus naar een Netatmo systeem.
Echter is het mij compleet onduidelijk wat nu het verschil is tussen de Slim Weerstation en de Slimme indoor luchtkwaliteit meter.
Ze lijken beide vocht, kwaliteit, geluid en temperatuur te meten.
Website helpt niet echt mee met de verschillen ....

Kan iemand me hier het verschil tussen de 2 uitleggen ?
Ik snap dat weerstation je meerdere extensies kan aansluiten, maar kwa binnen woonomgeving kwaliteit, is er verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik ken het indoor product niet maar obv de naam gok ik dat het verschil is: weerstation heeft buiten en binnenmeting, dus 2 modules in het standaardpakket. Indoor meter is alleen voor binnen. Lijkt mij dan he. Met het weerstation ben je dus flexibeler. Maar als het indoor station voor jouw situatie volstaat en het is goedkoper, dan neem je dat.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 08-01-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 11:24
Is het mogelijk om meerdere binnenunits op verschillende Wifi netwerken aan dezelfe account te koppelen?

Casus: ik wil een aantal voertuigen (med wifi) voorzien van een (netatmo) modul om de temperatuur, luchtvochtigheid/kwaliteit en geluid te monitoren. Het idee is om ze in een app te krijgen zodat ik grofweg het volgende overzicht krijg:

- voertuig A: 21 graden etc. etc.
- voertuig B: 19 graden etc. etc.

In eerste instantie wil ik een test doen met 5 voertuigen.

Tot slot: er is geen stroomvoorziening. hoelang gaat de accu pakweg mee?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEjAvU24
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05-2022
Even een vraagje, ik heb de set gekocht met 1 indoor en 1 outdoor module. Binnen de Netatmo app zie ik nu elke keer een "additionele indoor module" verschijnen. Nu is dat geen probleem als je alleen de app gebruikt, maar ik zie hem op mijn netatmo account online verschijnen en binnen m'n Apple Homekit. Daar staat de melding dat de accessoire niet reageert. Weet iemand hoe je deze extra indoor module kan verwijderen?

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06
Volgens mij is mijn CO2 binnenmodule defect. Er komen onzinwaardes uit ten opzichte van het weather station. Vanaf 400 ppm lopen ze nog redelijk gelijk (afwijking ~500), maar waar weather station 1950 aangeeft geeft binnenmodule 1218 aan. Of is weather station defect...

Heb al meerdere malen geprobeerd te kalibreren, maar altijd in kleine ruimte volledig geventileerd met open raam. Kalibreren met automatische kalibratie aan, automatische kalibratie uit, opnieuw pairen. Hetzelfde resultaat.

• Cap
  • Niet online
Dit heb ik ook gehad met 1 module, ticket uitgezet bij Netatmo en ik kreeg netjes een nieuwe binnenmodule opgestuurd. Kan uiteraard ook via de winkelier als de fabrieksgarantie verlopen is maar de 2 jr wettelijke garantie nog niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 25-02-2021 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdrkdr
Soortgelijke ervaring. Module gaf 1400 ppm aan terwijl CO2 regeling op 900 staat en ook andere meter rond 900 aangaf. Is natuurlijk erg verwarrend als je niks hebt om mee te controleren. Ticket uitgezet. Moest 3 maal kalibreren maar dat hielp allemaal niks. Vervolgens zei Netatmo dat het ding defect was en dat ik de leverancier moest benaderen. Kreeg van CoolBlue keurig een nieuwe opgestuurd. Die deed helemaal niks. Gaf na kalibratie een waarde van 50 ppm. Ben vertrouwen in nauwkeurigheid Netatmo wel een beetje kwijt. Ander ding gekocht (EnviSense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1965
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 22:37
Vandaag toch maar een complete set gekocht (binnen, buiten, regen, wind). Doorslag gaf ook de integratie met Whether Pro, wat mij betreft de beste weer-app.

Voor de plaatsing van de buitenunit ga ik een TFA sensorhut gebruiken. Nu zit ik met de plaatsing. Een ideale plaats heb ik niet. Op 1,5 meter boven gras kan wel, maar de tuin op het zuid-westen is afgesloten. Wind uit noord tot oost voel je niet. Een alternatief is plaatsing bij de windmeter, aan de zuidwest kant van het huis. Daar heeft de wind vrijspel maar kan weer stralingswarmte van het dakterras zijn. Dat dakterras ligt dan wel 3 meter lager. Heeft iemand ervaringen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
banaliteit schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 06:24:
Volgens mij is mijn CO2 binnenmodule defect. Er komen onzinwaardes uit ten opzichte van het weather station. Vanaf 400 ppm lopen ze nog redelijk gelijk (afwijking ~500), maar waar weather station 1950 aangeeft geeft binnenmodule 1218 aan. Of is weather station defect...

Heb al meerdere malen geprobeerd te kalibreren, maar altijd in kleine ruimte volledig geventileerd met open raam. Kalibreren met automatische kalibratie aan, automatische kalibratie uit, opnieuw pairen. Hetzelfde resultaat.
Het kan er ook aan liggen dat de batterijen bijna leeg zijn. Dan gaat ie ook vreemde waardes aangeven. Zo had ik in de slaapkamer ineens een luchtkwaliteit van 4000 ppm met het raam open. 8)7 Batterijen vervangen er opgelost.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
rimave schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:31:
[...]

Het kan er ook aan liggen dat de batterijen bijna leeg zijn. Dan gaat ie ook vreemde waardes aangeven. Zo had ik in de slaapkamer ineens een luchtkwaliteit van 4000 ppm met het raam open. 8)7 Batterijen vervangen er opgelost.
Eh.. binnenmodule heeft toch usb voeding of ben ik nu de weg kwijt? (ik had alleen een binnenmodule)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
kdrkdr schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Eh.. binnenmodule heeft toch usb voeding of ben ik nu de weg kwijt? (ik had alleen een binnenmodule)
Oeps. Heb ik daar overheen gelezen.
De binnenmodule werkt op usb voeding idd. Die doet hier ook wel eens raar. Dan zegt ie dat ik de stekker eruit op getrokken (in de app) terwijl dat ding 24/7 aanstaat. Dan moet ik hem even restarten en werkt ie weer een tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
't is maar net hoe je het wil zien.

Je hebt 3 soorten temperatuurmeet apparaten:
- het station op USB voeding
- binnenmodule(s) op batterijen
- buitenmodule op batterijen (geen CO2 sensor)

Het hangt dus maar net af van welk apparaat je bedoelt.
Uiteraard moet je bij vreemde metingen van de batterijmodules de batterijen checken. ;)

Maar die CO2 sensors gaan dus wel vaker stuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 28-02-2021 21:35 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste