[Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic

Pagina: 1 ... 10 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
loekf2 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:58:
[...]

Neymar hopelijk volgende keer op de bank, moest eerst leren pasta el dente te koken voordat je het op je haar copy paste. Nee, is sponsor hype.
Messi, Neymar, een pot nat. Vedettes die in hun nationale team te graag het verschil zelf willen maken dat ze meer hun team in de weg lopen dan helpen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Flinke discussie bij Studio Rusland over de video ref. Ik vond het in principe niet erg dat het voetbalwedstrijd gewoon lekker doorging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik zie het voor het eerst, maar wat een kansloos item weer. Bas als scheidsrechter zijn collega's laten beoordelen, nee dat is waar een scheidsrechter op zit te wachten. Net als je denkt dat het niet dieper kan zinken. :F

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
polopolo150 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:03:
Flinke discussie bij Studio Rusland over de video ref. Ik vond het in principe niet erg dat het voetbalwedstrijd gewoon lekker doorging.
Bij de Belg ook... maar daar zit Jan Mulder dus neem het niet 100% serieus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Ik heb letterlijk alleen de laatste 5 min gezien.
Als ik een paar comments hier lees ga ik er vanuit dat het misging bij Neymar en dat hij op de solo tour ging?
Oftewel, zwarte gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond Neymar best sterk. Beter dan Messi en Ronaldo. Iedereen kijkt met z'n eigen (zure) bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:07:
Vond Neymar best sterk. Beter dan Messi en Ronaldo. Iedereen kijkt met z'n eigen (zure) bril.
Maw jij vind dit Zwitserland beter dan bv het Spanje tegen wie Portugal het opnam ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36
Niemand nog over Jan Roelfs? Goal 1:
"Schitterend schot, schitterend schot" in een ongeïnteresseerd toontje bij een geweldig doelpunt.

En goal 2 eigenlijk wat hij altijd zegt:
"En de goal".

Van "en (dan) de goal" of zijn variaties "de goal" of "daar is de goal" kan je wel een compilatie van een uur maken.
Youtube klassiekertje:

Holy shit. Hoe zit zo'n man in die functie? Dat kan toch niet? Alsof je iemand zonder rijbewijs vrachtwagenchauffeur laat worden. Flikker toch op NOS. Volgens mij als je dit voorlegt aan Nederlanders zal minstens 90% de commentators ook slecht vinden. Publieke omroep, dan mag je toch ook wel naar de kijkers luisteren lijkt mij (iets met belastinggeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Nederland had ook de Hollandse school wat betreft de Nederlandse voetbal commentatoren. NOS had de monopolie en was een goeie leerschool voor generaties aan voetbalcommentatoren. Maar sinds Sport 7 en Canal+ die ook live voetbal ging uitzenden is er iets misgegaan. We zijn nu op het punt gekomen dat er qua voetbal commentatoren het niet loont om deze baan te hebben. Het zijn (sowieso in commericeel TV) allemaal ZZP'ers die per wedstrijd ingehuurd worden. Je hebt dan een Sierd de Vos die waarde heeft en een okay salaris heeft maar voor de rest loont het gewoon niet om commentator te worden.

Daarnaast is de wereld zo besloten dat de huidige generatie denk ik zelfs in hun pensioen nog commentaar gaan doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
enchion schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:56:
De zelfverzekerdheid en inzet hebben Ronaldo eigenlijk best ver boven de andere "superspelers" gezet.
/ paranoia ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:11:
"Schitterend schot, schitterend schot" in een ongeïnteresseerd toontje bij een geweldig doelpunt.

"En de goal".

Van "en (dan) de goal" of zijn variaties "de goal" of "daar is de goal" kan je wel een compilatie van een uur maken.
Youtube klassiekertje:
[video]
Holy shit. Hoe zit zo'n man in die functie? Dat kan toch niet? Alsof je iemand zonder rijbewijs vrachtwagenchauffeur laat worden. Flikker toch op NOS. Volgens mij als je dit voorlegt aan Nederlanders zal minstens 90% de commentators ook slecht vinden. Publieke omroep, dan mag je toch ook wel naar de kijkers luisteren lijkt mij (iets met belastinggeld).
Daarom kijk ik tegenwoordig eigenlijk bijna alles wat mogelijk is op de Belg.

Belg is rustig informatief en probeert niet op te zwepen, of te suggereren hoe ik thuis zit te kijken (gedachten lezen).
Ook heb ik zowiezo een hekel aan "commentators" die alleen beschrijven wat ze zien, wat ik toevallig ook al had gezien aangezien het een TV programma is en ik niet naar de Radio zit te luisteren. (ook zo`n typisch NOS dingetje, en iets waar de Belg ook veel beter in is)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:02

Clush

Do as I say...

Ik vind het commentaar door de bank genomen prima. Enige wat me soms irriteert is het gekwijl over de sterren. Ook als ze niks bijzonders doen.

Ik weet wel vrij zeker dat je voor een aantal mensen het als nederlandse commentator gewoon nooit goed kan doen. Volgens mij vindt men zeiken op het commentaar veel te leuk en wil men stiekem ook niet anders.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:09:
[...]

Maw jij vind dit Zwitserland beter dan bv het Spanje tegen wie Portugal het opnam ?
Wat heeft het presteren van een speler met de tegenstander te maken?
Neymar vind ik oprecht de beste en leukste wedstrijd spelen van deze drie. Ronaldo heeft beslissende momenten en is daarmee waardevol, maar bracht verder vrij weinig. WK's leven van momenten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Toch is er ook op België een commentator die niet uit te staan is, vlgns mij deed hij Spanje - Portugal (zou Filip Joos moeten zijn blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
polopolo150 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:20:
We zijn nu op het punt gekomen dat er qua voetbal commentatoren het niet loont om deze baan te hebben. Het zijn (sowieso in commericeel TV) allemaal ZZP'ers die per wedstrijd ingehuurd worden.
Valt wel mee hoor, qua verdiensten. Dat laatste klopt wel. Bij FOX gingen er aan het einde van dit seizoen twee met pensioen (want 67+) maar die gaan komend seizoen als ZZPers gewoon wedstrijden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
Beligsch commentaar is best goed, maar af en toe beetje te veel "downplay stem" . Bedoel een Herman Kuiphof, God hebben zijn ziel, zal je daar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:11:

"En de goal".

Youtube klassiekertje:
[video]
Wikipedia: Charles de Gaulle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
Ik ben er klaar voor, voor morgen. Op het werk kijken op groot scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Lyca schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:39:
Ik ben er klaar voor, voor morgen. Op het werk kijken op groot scherm.
Zweden - Zuid Korea...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:29:
Toch is er ook op België een commentator die niet uit te staan is, vlgns mij deed hij Spanje - Portugal (zou Filip Joos moeten zijn blijkbaar)
Je hebt er bij de Belg 1 die klinkt alsof ie heel erg nodig moet poepen, die heeft echt een zeer irritante stem. Geen idee hoe ie heet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
toolkist schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:29:
[...]
Je hebt er bij de Belg 1 die klinkt alsof ie heel erg nodig moet poepen...
Leuke uitdrukking als het over een Belg gaat :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
enchion schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:24:
[...]

Daarom kijk ik tegenwoordig eigenlijk bijna alles wat mogelijk is op de Belg.

Belg is rustig informatief en probeert niet op te zwepen, of te suggereren hoe ik thuis zit te kijken (gedachten lezen).
Ook heb ik zowiezo een hekel aan "commentators" die alleen beschrijven wat ze zien, wat ik toevallig ook al had gezien aangezien het een TV programma is en ik niet naar de Radio zit te luisteren. (ook zo`n typisch NOS dingetje, en iets waar de Belg ook veel beter in is)
De Belgische commentator tijdens Brazilië - Zwitserland was anders ook behoorlijk negatief. Ik wil meer enthousiasme tijdens (mooie) doelpunten. Meer relevant tactisch commentaar: Waarom komt Brazilië er niet doorheen? Commentator zegt dan enkel dat het niet lukt. Ja dat zag ik ook.

Bij de NOS zou ik weleens wat nieuwe, jongere commentatoren willen horen. Gewoon wat nieuws, niet deze gasten die er al 30 jaar zitten en per wedstrijd aan enthousiasme en fantasie verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Een commentator moet ook leren dat even je mond houden als er niets te melden is niet verboden is. Gekakel over niet relevante weetjes over de schoonouders van de zus van een wisselspeler is NIET interessant (@Frank Snoeks, lees je mee?)

Doel is om de kijker te helpen met begrijpen wat er op het veld gebeurt. Dus wat relevante achtergrond info, wijzen op iets dat misschien niet prominent in beeld gebeurt is etc. En verder gewoon kaken op elkaar houden en de kijker lekker laten kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Tk55 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:03:
[...]

De Belgische commentator tijdens Brazilië - Zwitserland was anders ook behoorlijk negatief. Ik wil meer enthousiasme tijdens (mooie) doelpunten. Meer relevant tactisch commentaar: Waarom komt Brazilië er niet doorheen? Commentator zegt dan enkel dat het niet lukt. Ja dat zag ik ook.

Bij de NOS zou ik weleens wat nieuwe, jongere commentatoren willen horen. Gewoon wat nieuws, niet deze gasten die er al 30 jaar zitten en per wedstrijd aan enthousiasme en fantasie verliezen.
Commentator is een iets ander vak dan analist hoor. Als een commentator de vinger op de zere plek kan leggen kan een commentator ook wel assistent-bondscoach worden bij wijze van spreken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
Gisteren bij Bra-Zwi was het Jan Roelfs. Dat is idd de minste van het stel. Erg monotoom in zijn verslaggeving. Ook Philip Kooke is niet al te best vindt ik. De overigen vindt ik goed te pruimen verder, alleen jammer dat ze Sierd de Vos of good old Jack van Gelder niet ff kunnen inhuren voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
Wie deed het commentaar bij Costa Rica - Servie? Die vond ik echt irritant. Maarja iedereen vindt iemand anders irritant. Gewoon kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Beavbusi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:35:
Wie deed het commentaar bij Costa Rica - Servie? Die vond ik echt irritant. Maarja iedereen vindt iemand anders irritant. Gewoon kwestie van smaak.
Als ze nou gewoon de optie aanbieden om de wedstrijd zonder commentaar te bekijken... Moet toch niet zo lastig zijn, bij Ziggo kan ik voor de Premier League ook kiezen tussen NL of ENG commentaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 14:40
Ik zie het al voor me wanneer België wint. Krantenkoppen schreeuwen dat ze een potentiele wereldkampioen zijn omdat de rest verzaakt.
België be like, laten we maar met 0-3 verliezen :+

Ontopic:
België moet dat gewoon winnen vanavond. Kan me ook niets anders voorstellen tegen Panama. Met alle respect voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
https://www.nu.nl/wk-2018...n-mexicaanse-fans-wk.html

Dit doen de Mexicanen al jaren, ook tegen ons in 2014... Laat de FIFA lekker naar belangrijkere zaken gaan kijken als dit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:15:
https://www.nu.nl/wk-2018...n-mexicaanse-fans-wk.html

Dit doen de Mexicanen al jaren, ook tegen ons in 2014... Laat de FIFA lekker naar belangrijkere zaken gaan kijken als dit :')
Dat maakt het nog niet direct wenselijk. Dit soort kreten hoor je ook in de eredivisie langskomen en laat mijn inziens enkel het gebek aan intelligentie bij die "supporters" zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13

KipCurreh

Nightcrawler

Kwestie van Belgische commentaar, een korte samenvatting wat de algemene opvatting is ;

Frank Raes - Ouderdomsdeken van de VRT, vrij saai en vaak verkeerd. Valt heel vaak in herhaling ook
Filip Joos - Wilt (te) graag de nieuwe voetbalman worden op de VRT. Heel vaak eigenwijs (heeft zelf tot op middelmatig niveau gevoetbald) en ook best irritant op momenten
Peter Vanden Brempt - Doet meestal het voetbal op de radio, wat ook in zijn TV-commentaar opvalt. Heel actief en vaak ook heel gevat. Wat mij betreft de beste commentator die België te bieden heeft
Eddy Demarez - Vooral zijn strepen verdiend met Champions League wedstrijden, maar ook vaak andere sporten. Best aangenaam en doorgaans goed geïnformeerd. Doet gewoon zijn job, best goed te noemen.

er zijn er nog 2 maar die ken ik helemaal niet 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
toolkist schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Als ze nou gewoon de optie aanbieden om de wedstrijd zonder commentaar te bekijken... Moet toch niet zo lastig zijn, bij Ziggo kan ik voor de Premier League ook kiezen tussen NL of ENG commentaar
idd, vroegah zette je altijd het geluid op de TV om vervolgens van Gelder op de radio aan te zetten.

BBC bevalt me tot nu toe het beste, maar het UHD van de NOS is wel erg prettig, ziggo sport nog niet gekeken. Maar dit zijn wel ontzettende FWP :+

Thuiswerken is wel heerlijk nu, lekker voetbal op de iPad naast scherm.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:35:
[...]

idd, vroegah zette je altijd het geluid op de TV om vervolgens van Gelder op de radio aan te zetten.

BBC bevalt me tot nu toe het beste, maar het UHD van de NOS is wel erg prettig, ziggo sport nog niet gekeken. Maar dit zijn wel ontzettende FWP :+

Van Gelder is ook alleen goed op de radio omdat hij heel beschrijvend vertelt. Als tv commentator doet hij dat niet en dat maakt het al gelijk minder. Overigens ben ik van mening dat radiocommentaar ook het enige is dat hij kan. Waardeloze presentator verder.
Maar Frank Snoeks spant bij mij de kroon. Die probeert van iedere zin die zijn strot uitkomt poëzie te maken maar slaagt daar nooit in. Ik heb wel eens het geluid en zelfs een wedstrijd uitgezet vanwege hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Bossie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:35:
[...]

UHD van de NOS? Helaas niet bij Ziggo zo te zien....zelfs de gewone HD content is bagger...

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 18-06-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De beste momenten van Sierd de Vos waren toen de audioverbinding met de bezemkast waar vandaan hij verslaggeeft was uitgevallen, Dat is echt iemand waarvan de gimmick na een wedstrijd eraf is. Evert ten Napel dan nog bijna liever.

De beste verslaggever is wat mij betreft saai, zakelijk en verteld wat er op het veld gebeurt. Het liefts hoort hij zichzelf niet praten en meldt alleen de belangrijke zaken. Alle lolligheden, analyses en andere zaken kunnen na de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Ze zouden bij de NOS gewoon Dennis van Eersel en Sinclair Bischop moeten inhuren. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Frank Snoeks blijft de meest gehate commentator in NL. Elk WK komt de frustratie bij half NL weer naar boven. En toch blijft die man grote wedstrijden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 08:34
Bij de NOS is het echt een drama.. Vermeulen, Snoeks, Ten Napel en Roelfs zijn echt verschrikkelijk en reden om over te schakelen naar onze belgische vrienden.

Gisteren een kwartier geprobeerd via de NOS en toen was ik dat ophemelen van Brazilië zo zat dat ik weer snel overgeschakeld heb. Elke bal was van wereldklasse en oh zo mooi, terwijl het (op het doelpunt na) gewoon heel zwak was.

Ook lekker, geen 10 minuten reclame in de rust..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
bvbal79 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:54:
[...]

UHD van de NOS? Helaas niet bij Ziggo zo te zien....zelfs de gewone HD content is bagger...
KPN UHD + ziggo bundel voor Champions League, Premier League en F1 :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Die Brazilianen maar janken dat het allemaal zo oneerlijk was en het lag vooral aan de scheids. Hoop dat ze de volgende potjes ook verliezen, stelletje jankerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

KipCurreh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:27:
Kwestie van Belgische commentaar, een korte samenvatting wat de algemene opvatting is ;

Frank Raes - Ouderdomsdeken van de VRT, vrij saai en vaak verkeerd. Valt heel vaak in herhaling ook
Filip Joos - Wilt (te) graag de nieuwe voetbalman worden op de VRT. Heel vaak eigenwijs (heeft zelf tot op middelmatig niveau gevoetbald) en ook best irritant op momenten
Peter Vanden Brempt - Doet meestal het voetbal op de radio, wat ook in zijn TV-commentaar opvalt. Heel actief en vaak ook heel gevat. Wat mij betreft de beste commentator die België te bieden heeft
Eddy Demarez - Vooral zijn strepen verdiend met Champions League wedstrijden, maar ook vaak andere sporten. Best aangenaam en doorgaans goed geïnformeerd. Doet gewoon zijn job, best goed te noemen.

Is er al een opvolger voor de legendarische Rick de Sadelaer? (of hoe je dat ook mag schrijven)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:22
Weet niet of hij hier al is langs geweest, maar ik heb me er al ziek mee gelachen!

https://uploads.tapatalk-...6_VID-20180616-WA0001.mp4

Alleen nu hopen dat er straks over België niet zo'n filmpje zal verschijnen.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
Leon Zwiers schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:52:
Die Brazilianen maar janken dat het allemaal zo oneerlijk was en het lag vooral aan de scheids. Hoop dat ze de volgende potjes ook verliezen, stelletje jankerds
Hoop het niet voor mijn Poule :)
voor de rest wel een "hekel" aan ze
Net zo als aan alle andere landen die doen alsof ze vermoord worden na een klein duwtje

[ Voor 11% gewijzigd door chimera2 op 18-06-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ze hebben wel een punt, maar idd beetje minder janken en zelf beter ballen zou ook een hoop schelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ankona schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:17:
[...]

Ze hebben wel een punt, maar idd beetje minder janken en zelf beter ballen zou ook een hoop schelen.
idd, kansen genoeg gehad de eerste helft maar na de goal werd het al heel snel minder.
Na de gelijkmaker had ik juist het gevoel dat Zwitserland ging doorpakken.

Brazilië heeft goede spelers, maar het leek voornamelijk voetbal zonder systeem waarbij individuele kwaliteiten tegen mindere tegenstanders voornamelijk het verschil maken.

De commentator op de NOS vond Neymar overigens wel errug geweldig/wereldklasse etc :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tja, erg objectief ben je ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Ankona schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:17:
[...]

Een punt? Nou, dat duwtje? Die verdediger probeerde werkelijk he-le-maal niets...hij stond gewoon met zijn voeten aan de grond genageld, dan moet je ook niet gaan zeuren achteraf (als team zijnde) :).

Een eventuele strafschop vond ik daarna ook wat ver gezocht.

Het enige waar ze over moeten klagen; bijzonder weinig echte kansen gecreëerd...laat staan benut (voornamelijk de tweede helft dan). Het zag er bij vlagen (in mijn ogen) zelfs zeer klungelig uit, dat voor een team met op papier toch echt wel wat kwaliteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
Iemand een idee waar je online radio rechtsreeks verslag kan luisteren?
Radio 1 is geen dedicated verslag.
Op TuneIn vind ik het ook zo snel niet. Gisteren een aantal geprobeerd om na 2 minuten reclame te horen te krijgen dat je het verslag niet kan luisteren vanuit het land waar je je bevind...

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
eric.1 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Een punt? Nou, dat duwtje? Die verdediger probeerde werkelijk he-le-maal niets...hij stond gewoon met zijn voeten aan de grond genageld, dan moet je ook niet gaan zeuren achteraf (als team zijnde) :).

Een eventuele strafschop vond ik daarna ook wat ver gezocht.

Het enige waar ze over moeten klagen; bijzonder weinig echte kansen gecreëerd...laat staan benut (voornamelijk de tweede helft dan). Het zag er bij vlagen (in mijn ogen) zelfs zeer klungelig uit, dat voor een team met op papier toch echt wel wat kwaliteiten...
Ik ben het met je oneens.
Nog nagedacht over dat hij door het duwtje niet meer omhoog kon springen?
de strafschop was een omarming en werd nog in de wedstrijd Kroatie-Nigeria een penalty voor gegeven. Dus vergezocht nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
bvbal79 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Tja, erg objectief ben je ook niet...
Tja, als je die Neymar stilstaand schaartjes ziet doen, uitdagen en een beetje onfunctioneel pingelen dan vindt ik het niet meer dan terecht dat de tegenstander daar klaar mee is en m onderuit schoffelt. Moet je er niet achteraf over gaan lopen janken in de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Leon Zwiers schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:52:
[...]

Tja, als je die Neymar stilstaand schaartjes ziet doen, uitdagen en een beetje onfunctioneel pingelen dan vindt ik het niet meer dan terecht dat de tegenstander daar klaar mee is en m onderuit schoffelt. Moet je er niet achteraf over gaan lopen janken in de media.
Dus je wil zeggen dat als iemand je uitdaagt dat je vrijbrief krijgt om hem neer te schoppen. Echt sportief inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
bvbal79 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:54:
[...]

Dus je wil zeggen dat als iemand je uitdaagt dat je vrijbrief krijgt om hem neer te schoppen. Echt sportief inderdaad.
Reageer niet zo verwijtend op anderen.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-06-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iedereen die met normale ogen die herhaling zag, weet ook dat als er niet geduwd was, het in ieder geval moeilijker was geweest om de bal te raken en te scoren. Alleen daarom had de goal gewoon afgekeurd moeten worden.

Dat Neymar een uitdager/jankerd is en dat de ploeg het beter had moeten doen heeft daar niets mee te maken.

Het leek redelijk goed te gaan met de VAR, maar gisteravond werd het opgebouwde krediet in een keer teniet gedaan of iig geweld aan gedaan.

De FIFA zou er goed aan doen om die videoref naar huis te sturen of minimaal op het matje te roepen.

Wellicht is het een idee om alle andere refs te laten reviewen en als je dan onder de maat scoort als VAR, dan mag je naar huis.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:25

Garyu

WW

Jolke schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:26:
* Jolke pakt zijn oranje voetbalshirt uit de kast en trekt die morgen naar werk aan. Zullen de Duitse collega's waarderen. oOo
Heb de wedstrijd hier ook bij een public viewing zitten kijken. Stemming zat er aardig in, die Mexicanen wisten de boel wel op te fleuren :D

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Zolang ze deze manier van VAR gebruiken gaat het niet goedkomen en wordt de discussie alleen nog maar groter. Ze moeten naar het systeem van hockey gaan, waarbij het team het aan kan vragen en zodra je geen gelijk krijgt ben je je aanvraag kwijt.

In veel sporten gaat het goed met een videoscheids, maar in voetbal hebben ze het weer zo voor elkaar dat het nog steeds een zooitje is.

Het is nu nog zo ondoorzichtig als wat. Wat er bij het doelpunt van Zwitserland gebeurde gebeurd elke wedstrijd meerdere keren en werd vroeger ook zelden voor gefloten...

[ Voor 14% gewijzigd door M@cer op 18-06-2018 13:16 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
Garyu schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Heb de wedstrijd hier ook bij een public viewing zitten kijken. Stemming zat er aardig in, die Mexicanen wisten de boel wel op te fleuren :D
Kan ik me voorstellen. Ik was gewoon thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:02
jammer dat er geen Tweakers cup is vrijgekomen.

Dus iedereen een lijst maken met wie er per pool potje wint en uiteindelijk de winnaar. zou een leuke actie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
KipCurreh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:27:

https://sporza.be/nl/2018/06/11/commentatoren/

Nu ook een irritante: Stef Wijnants (blijft ook maar doorratelen)

Scheidsrechter is al net zo kansloos :|

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 18-06-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Bij een tackle op de bal krijg je geel en bij een tackle waarbij alleen de speler geraakt wordt, mag er door gespeeld worden.
Topscheids!

Edit: Heerlijke tackle op de bal van KSY

[ Voor 13% gewijzigd door SR8 op 18-06-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
M@cer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:15:
Zolang ze deze manier van VAR gebruiken gaat het niet goedkomen en wordt de discussie alleen nog maar groter. Ze moeten naar het systeem van hockey gaan, waarbij het team het aan kan vragen en zodra je geen gelijk krijgt ben je je aanvraag kwijt.

In veel sporten gaat het goed met een videoscheids, maar in voetbal hebben ze het weer zo voor elkaar dat het nog steeds een zooitje is.

Het is nu nog zo ondoorzichtig als wat. Wat er bij het doelpunt van Zwitserland gebeurde gebeurd elke wedstrijd meerdere keren en werd vroeger ook zelden voor gefloten...
Gaat niet werken omdat in tegenstelling tot andere sporten bij voetbal de regels door de scheidsrechter veel meer worden geinterpreteerd. Bij andere sporten is het veel meer zwart-wit. Een bal is in of uit, aangeraakt of niet etc. Bij voetbal zijn een heleboel zaken verboden maar dan is het het humeur van de scheidsrechter dat bepaald of er wel of niet voor wordt gefloten.
Als teams zelf een krediet aan VAR calls hebben dan krijg je daarna discussie over de situaties waarin het team wel terecht een call heeft gedaan en technisch gelijk heeft maar de scheids toch vindt dat de spelregel genegeerd moet worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13

KipCurreh

Nightcrawler

Ankona schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Gaat niet werken omdat in tegenstelling tot andere sporten bij voetbal de regels door de scheidsrechter veel meer worden geinterpreteerd. Bij andere sporten is het veel meer zwart-wit. Een bal is in of uit, aangeraakt of niet etc. Bij voetbal zijn een heleboel zaken verboden maar dan is het het humeur van de scheidsrechter dat bepaald of er wel of niet voor wordt gefloten.
Als teams zelf een krediet aan VAR calls hebben dan krijg je daarna discussie over de situaties waarin het team wel terecht een call heeft gedaan en technisch gelijk heeft maar de scheids toch vindt dat de spelregel genegeerd moet worden.
Exactly..
Wat de eerste stap zou moeten zijn in dit ganse gebeuren is alle regels van het voetbal opnieuw bekijken, en verduidelijken zodat er veel minder grijze zones ontstaan..
Weet er iemand nu nog hoe een handsbal te interpreteren ? Je kan op 10 verschillende zenders/site 10 verschillende meningen of uitleg krijgen.. Nee maak gewoon de regel eenduidig zoals bij hockey : bal aanraken met de hand/arm = fout, no matter what.

Het grote probleem in voetbal is niet de scheids of VAR systeem hoor, het hele spel is gewoon naar een soort alternatieve vorm van voetbal afgegleden door onduidelijkheid, en nog meer door spelers die er alles aan doen om het spel nog meer te verdraaien. Hoeveel keer heeft Neymar gister op de grond gelegen alsof zijn been was gebroken ? Gewoon triest..

Ik speel zelf voetbal, maar deze sport begint gewoon stilaan een karikatuur te worden van de sport die het zou moeten zijn.. Zeker als je het gaat vergelijken met rugby of hockey

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:13
Bij voetbal is het IMHO eerder een mentaliteitsprobleem. Bij rugby wordt er ook wel eens iets verkeerd beslist. Zelfs na overleg. Maar geen speler die daar , zelfs achteraf, over klaagt. Omdat men daar wel lijkt te begrijpen dat de scheidsrechter gewoon een mens is EN dat die uiteindelijk bepaald.

Je kan hands wel heel zwart-wit maken. Maar dan heb je dus in no-time een penalty want dat schoppen ze opzettelijk tegen iemands arm. Handen langs het lichaam is volgens mij een prima regel waar nauwelijks misbruik van gemaakt kan worden. Beter al dan "aangeschoten" was. Met een videoref is makkelijk te zien of de handen langs het lichaam zijn of rondzwaaien.

Voetbal ben ik sowieso al klaar mee, mede door de instelling van de meeste voetballers. Als ze het gedoe met schwalbes gaan aanpakken (videoscheids elke overtreding laten bekijken. Schwalbe aka niet eens geraakt is spelbederf aka rood en vertrekken) en de mentaliteit van de spelers wat veranderd ga ik weer eredivisie etc kijken. Dat vragen om kaarten moet ze direct belonen. Zodra je de beweging maakt naar de scheids om een kaart te trekken direct een gele kaart geven. De scheidsrechter bepaald en de spelers moeten ophouden zich er mee te bemoeien. Want momenteel is het gewoon drama.

Brazilië was gisteren een prachtig voorbeeld. Na 1-0 vonden ze het wel prima. Kat in het bakkie. Beetje rondtikken en balletje achterin naar elkaar spelen. Als dat je mentaliteit al is na een half uur voetbal, dan verdien je het IMHO gewoon om niet te winnen. En dat hebben ze ook niet gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 18-06-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Weer een videoref moment met pingel als gevolg. En ja, hij was terecht.

Maar het moet nu natuurlijk niet zo zijn dat we een blinde vink op het veld zetten omdat er toch backup is. De penalty had nooit een videoref nodig hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PWM schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:23:
Weer een videoref moment met pingel als gevolg. En ja, hij was terecht.

Maar het moet nu natuurlijk niet zo zijn dat we een blinde vink op het veld zetten omdat er toch backup is. De penalty had nooit een videoref nodig hoeven hebben.
Makkelijk achteraf zeggen, deze zat in dezelfde 10de van een seconde als de vorige, deze was alleen eerst speler, dan bal. Hadden we deze VAR paar jaar geleden, hadden we dus ook niet gewonnen (onze grote robben actie). Net als normale scheids is het nu ook nog steeds een keertje voordeel, keertje nadeel.

(Neymar had bv ook geel moeten krijgen met z'n schwalbe).

Waar is de VAR nu met tijdrekken? :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Dat overdreven gejank en schwalbes mogen ze van mij harder aanpakken.
En het is irritant dat er voor elk duwtje wordt afgefloten lijkt het wel
VAR een goed iets vind ik.

Zweden terecht voor hoor ik. Ben benieuwd of ze nu weer geluk gaan krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 18-06-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Cruyff pleitte er altijd voor, dus ben ik ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:43
SinergyX schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:27:
[...]

Waar is de VAR nu met tijdrekken? :D
Ik heb juist het gevoel dat er op dit WK echt bizar veel tijd bijgetrokken wordt, wellicht door de VAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Harribo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:40:
Dat overdreven gejank en schwalbes mogen ze van mij harder aanpakken.
En het is irritant dat er voor elk duwtje wordt afgefloten lijkt het wel
VAR een goed iets vind ik.

Zweden terecht voor hoor ik. Ben benieuwd of ze nu weer geluk gaan krijgen
Beide zijn niet bijzonder, laatste 20 minuten is het veelal korea aanvallen, maar ze missen gewoon kwaliteit om normaal af te maken.

Zie nu ook die kopbal, die moet je hebben.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
KipCurreh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:11: Hoeveel keer heeft Neymar gister op de grond gelegen alsof zijn been was gebroken ? Gewoon triest...
Hoeveel spelers hebben geprobeerd om hem zo hard mogelijk te raken, om hem zo maar onschadelijk te maken? Het overdreven vallen is irritant, maar van de andere kant worden spelers nog steeds veel te weinig in bescherming genomen tegen de lompe varkens op t veld. Hoe vaak hebben we de noppen op voet/achillespees/enkel overtreding al gezien dit WK? En hoeveel spelers hebben er een kaart voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
toolkist schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:51:
[...]

Hoeveel spelers hebben geprobeerd om hem zo hard mogelijk te raken, om hem zo maar onschadelijk te maken? Het overdreven vallen is irritant, maar van de andere kant worden spelers nog steeds veel te weinig in bescherming genomen tegen de lompe varkens op t veld. Hoe vaak hebben we de noppen op voet/achillespees/enkel overtreding al gezien dit WK? En hoeveel spelers hebben er een kaart voor gehad?
Er heerst hier gewoon een anti-Neymar sfeer blijkbaar. Geniet gewoon van het talent van zulke spelers zou ik zeggen. Maar helaas werkt dat zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Die van Hooijdonk altijd met z'n "bal wel geraakt is geen overtreding" en "bal niet geraakt is overtreding"..

Sorry, maar dat niemand hem corrigeert, zeg.. Je kan prima de bal raken én een overtreding maken. Als ik door m'n tegenstander heen schop en daarmee ook de bal raak is het gewoon een overtreding.

Wel of niet de bal raken verandert niets aan wel of niet de man tegen de regels raken.

Ja, het kan op sommige momenten teken van intentie zijn, maar het is niet de heilige graal en staat er 90% los van.

[ Voor 26% gewijzigd door aicaramba op 18-06-2018 15:59 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
bvbal79 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Er heerst hier gewoon een anti-Neymar sfeer blijkbaar. Geniet gewoon van het talent van zulke spelers zou ik zeggen. Maar helaas werkt dat zo niet.
Dan moet hij dat wel enigszins laten zien, want gisteren was het niet meer dan janken en alleen maar het tempo uit de hele wedstrijd halen.. Voorlopig is het niet meer dan een hele middelmatige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
bvbal79 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Als hij wat moois laat zien kan ik daar zeker van genieten. Als het enige dat hij laat zien onsportief gedrag en gejank is dan kots ik van hem.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ankona schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:02:
[...]

Als hij wat moois laat zien kan ik daar zeker van genieten. Als het enige dat hij laat zien onsportief gedrag en gejank is dan kots ik van hem.
Het blijft irritant dat de Zuid-Amerikanen een voetbalcultuur hebben waarbij zo aangesteld wordt. Dat is voor mij altijd een smet op het genieten van die getalenteerde voetballanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
winkbrace schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Het blijft irritant dat de Zuid-Amerikanen een voetbalcultuur hebben waarbij zo aangesteld wordt. Dat is voor mij altijd een smet op het genieten van die getalenteerde voetballanden.
Dat dus inderdaad, maar dat is al jaren zo, snap dus niet waarom we nu zo een punt van moeten maken. Sinds wanneer moet je je druk maken over jankende voetballers en er zelfs van moeten kotsen :)

Belgie gaat met een 3-4-3 van start. Geen Vermaelen en Kompany nog in de verdediging. Nu startend met Boyata

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
@bvbal79 Geen Vermaelen en Kompany bedoel je.
Geen verrassing in deze startploeg dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nou, hopelijk hebben we de middelmatigheid weer gehad voor vandaag en gaan België en UK knallen straks. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchOwnage schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:20:
Nou, hopelijk hebben we de middelmatigheid weer gehad voor vandaag en gaan België en UK knallen straks. Zin in!
Buiten Rusland is er eigenlijk nog geen pot geweest waar het echt overmacht was van 1 van de 2 teams, mag aannemen dat belgie toch echt geen moeite zal hebben met Panama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
aicaramba schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:56:
Die van Hooijdonk altijd met z'n "bal wel geraakt is geen overtreding" en "bal niet geraakt is overtreding"..
Die van Hooijdonk moeten ze zowiezo naar huis sturen. Ik hoorde hem vrijdag "in mijn mening .. was het dit" roeptoeteren.

Mensen die geen correcte zinnen kunnen uitkramen moeten ze niet op TV laten zien. Nog een (slecht) voorbeeld is ene R. de Boer...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15:43
[...]

Dat hebben we in Europa inmiddels wel ingelopen toch? Vind dat het zich de laatste (tientallen?) jaren iig flink heeft verspreid en het is tegenwooordig vrij normaal om elkaar maar kaarten aan te naaien en enorm overdreven te vallen/te faken alsof je pijn hebt. Beste voorbeeld is de handen naar het gezicht zodra er maar iets enigszins in de buurt van het gezicht wordt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:20:
UK? Mogen Wales en Schotland meedoen met Engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Engeland, ook goed :z ;) Blijven allemaal eilandbewoners, één pot nat.

[ Voor 47% gewijzigd door DutchOwnage op 18-06-2018 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
toolkist schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:31:
[...]

UK? Mogen Wales en Schotland meedoen met Engeland?
Je vergeet N-Ierland, jij hebt het over GB. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verdomme, zetten ze Kooke op deze wedstrijd. Dan maar ff naar de Belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Sowieso de Belgische wedstrijden op Sporza kijken! :D

Ik hoop dat ze ver komen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit valt me ook erg op met de VAR: When real-time looks more benign: Fouls in slo-mo are penalized more severely by soccer referees (een blog over een wetenschappelijk paper).

Dit is het wetenschappelijk onderzoek waar het over gaat: The impact of video speed on the decision-making process of sports officials

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

In Zuid-Europa kunnen ze er ook wat van. Maar moet wel zeggen dat het gedrag van Brazilianen me wel vaak negatief opvalt. Zit vaak in kleine dingen, maar in mijn ogen zijn ze tot op het bot onsportief en zit dat diep in hun cultuur/genen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Haha, kijk die Panamezen eens meeroepen met hun volkslied, wat een passie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Zowiezo al die Zuid-Amerikanen zijn heerlijk gepassioneerd. Alleen Italië kan daar aan tippen, met Buffon voorop. Jammer dat die er ook niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zet m op Patattekes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
KipCurreh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Exactly..
Wat de eerste stap zou moeten zijn in dit ganse gebeuren is alle regels van het voetbal opnieuw bekijken, en verduidelijken zodat er veel minder grijze zones ontstaan..
Weet er iemand nu nog hoe een handsbal te interpreteren ? Je kan op 10 verschillende zenders/site 10 verschillende meningen of uitleg krijgen.. Nee maak gewoon de regel eenduidig zoals bij hockey : bal aanraken met de hand/arm = fout, no matter what.

Het grote probleem in voetbal is niet de scheids of VAR systeem hoor, het hele spel is gewoon naar een soort alternatieve vorm van voetbal afgegleden door onduidelijkheid, en nog meer door spelers die er alles aan doen om het spel nog meer te verdraaien. Hoeveel keer heeft Neymar gister op de grond gelegen alsof zijn been was gebroken ? Gewoon triest..

Ik speel zelf voetbal, maar deze sport begint gewoon stilaan een karikatuur te worden van de sport die het zou moeten zijn.. Zeker als je het gaat vergelijken met rugby of hockey
Idd, de regels zijn niet zwart/wit genoeg en daardoor is er altijd ruimte voor interpretatie/discussie.
Hands, buitenspel en overtredingen moet simpelweg er simpele en duidelijke regels hebben zodat een gepensioneerde hobby-fluistert het op zondagochtend bij bal op het dak ook snapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Mertens een hele opzichtige schwalbe ?
Of trapte in de grond?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

v8power67 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:08:
Mertens een hele opzichtige schwalbe ?
Of trapte in de grond?
Kijk, en dan geen VAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ja had van mij idd met var dik geel mogen krijgen !
Maar ook dit had de scheids makkelijk zelf kunnen inschatten en geel geven. Durven nu niks meer geloof ik..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Wat Panama de eerste 10 minuten laat zien, heeft heel weinig met voetbal te maken. Niet te geloven, wat een prutsers.

[ Voor 17% gewijzigd door Witte op 18-06-2018 17:13 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Witte schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:12:
Wat Panama de eerste 10 minuten laat zien, heeft heel weinig met voetbal te maken. Niet te geloven, wat een prutsers.
11 man, bal, balletje tikken.. niet ieder team is niveau Argent.. Brazi.. Duitsl… Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:22
Belgie ook hoor.. Spelen met schijt tussen de billen. Moeten duidelijk groeien in de match.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:20
Wat een derderangs elftal is dat Panama. De volgende keer staat het Vaticaan op zo'n toernooi. Totale aanfluiting voor alles en iedereen die van voetbal houdt.

Oja, die scheidsrechters deugen ook niet. Ik heb er nog maar 1 gezien die het spel aanvoelde. De rest zijn poppetjes aan een touwtje.

[ Voor 30% gewijzigd door mavaros op 18-06-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
We zitten duidelijk naar de matigste ploeg van dit WK te kijken. Je ziet het echt aan alles.
Pagina: 1 ... 10 ... 95 Laatste