Bij voetbal is het IMHO eerder een mentaliteitsprobleem. Bij rugby wordt er ook wel eens iets verkeerd beslist. Zelfs na overleg. Maar geen speler die daar , zelfs achteraf, over klaagt. Omdat men daar wel lijkt te begrijpen dat de scheidsrechter gewoon een mens is EN dat die uiteindelijk bepaald.
Je kan hands wel heel zwart-wit maken. Maar dan heb je dus in no-time een penalty want dat schoppen ze opzettelijk tegen iemands arm. Handen langs het lichaam is volgens mij een prima regel waar nauwelijks misbruik van gemaakt kan worden. Beter al dan "aangeschoten" was. Met een videoref is makkelijk te zien of de handen langs het lichaam zijn of rondzwaaien.
Voetbal ben ik sowieso al klaar mee, mede door de instelling van de meeste voetballers. Als ze het gedoe met schwalbes gaan aanpakken (videoscheids elke overtreding laten bekijken. Schwalbe aka niet eens geraakt is spelbederf aka rood en vertrekken) en de mentaliteit van de spelers wat veranderd ga ik weer eredivisie etc kijken. Dat vragen om kaarten moet ze direct belonen. Zodra je de beweging maakt naar de scheids om een kaart te trekken direct een gele kaart geven. De scheidsrechter bepaald en de spelers moeten ophouden zich er mee te bemoeien. Want momenteel is het gewoon drama.
Brazilië was gisteren een prachtig voorbeeld. Na 1-0 vonden ze het wel prima. Kat in het bakkie. Beetje rondtikken en balletje achterin naar elkaar spelen. Als dat je mentaliteit al is na een half uur voetbal, dan verdien je het IMHO gewoon om niet te winnen. En dat hebben ze ook niet gedaan.
[
Voor 23% gewijzigd door
Waah op 18-06-2018 15:21
]