Kan me niet rotten. Wat een kutmatch. Leuk dat je terugkomt, maar absoluut onvergeeflijk dat je met 0-2 achterkomt. Bende losers.
Wel apart eigenlijk. Dertig seconden nog te spelen valt een goal, maar wel meteen affluiten. Waar verschilt dat toch altijd zo met scheidsrechters. Sommige tellen alles op en geven nog 2 minuten extra in de extra tijd bij bijvoorbeeld een blessure. Andere scheidsrechters tellen in een zelfde situatie niks bij.
Waarom zouden we het die gunnen? Totaal ander land, heb ik helemaal niets mee hoor.nino_070 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:53:
Goh wat gunnen we onze zuiderburen weer veel
Goed teruggekomen en uitstekend afgemaakt, dat weer wel.
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 02-07-2018 21:55 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wel mooie overwinning van de Belgen. Perfecte terugkomst van 2-0.
op z'n Duits
op z'n Duits
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Zonde, gunde Japan de overwinning
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Die laatste goal was erg mooi en onverwacht. Maar het wordt een loodzware taak tegen Brazilië. Ben blij met een 1-0 tot 3-0 verlies vrijdag
En als we dromen een 0-1 voor België
Het scheelde weinig of ik mocht naar het ziekenhuis voor een harstilstand.. Wat een match!
Ongelofelijk, wat weer een bizarre pot voetbal, poeh.
Eerst laat België zich het kaas van het brood eten en kijken ze tegen een hopeloze 2-0 achterstand. Ik dacht eerlijk gezegd dat het gewoon afgelopen was. Daarna in no time 2-2, en daarna laten die Japanners zich in de laatste seconden hopeloos wegcounteren. Wat een fout zeg.
België, uiteindelijk, gewoon verdiend gewonnen, maar dit was me er eentje....
Eerst laat België zich het kaas van het brood eten en kijken ze tegen een hopeloze 2-0 achterstand. Ik dacht eerlijk gezegd dat het gewoon afgelopen was. Daarna in no time 2-2, en daarna laten die Japanners zich in de laatste seconden hopeloos wegcounteren. Wat een fout zeg.
België, uiteindelijk, gewoon verdiend gewonnen, maar dit was me er eentje....
Bra-Bel is dan wel spannender dan japan.
Ik gun het de Belgen van harte, maar vind het wel zuur voor de Japanners. Japan speelde goed en vooral heel netjes, bijna geen overtredingen in de hele wedstrijd, geen drama en toneelspel, voetbal zoals het moet zijn. Ik zie 10 keer liever zo'n team als Japan het ver schoppen dan zo'n dramaqueens als de Brazilianen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Prachtige counter! Jammer voor Japan, hadden de gunfactor.
Denk dat België tegen Brazilië tekort gaat komen maar je weet het nooit!
Ook grote klasse om alsnog 3-2 te winnen. Mentaal sterk!
Denk dat België tegen Brazilië tekort gaat komen maar je weet het nooit!
Ook grote klasse om alsnog 3-2 te winnen. Mentaal sterk!
Mejor así
Wat zou die Japanner hebben gedacht toen hij die corner nam? Hoge bal terwijl je gemiddeld 15cm kleiner bent.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat wared de odds voor Belgie toen het nog 0-2 stond voor een overwinning
Wel naïef van die Japanners die laatste corner/aanval diep in blessuretijd. Wel erg mooie counter!
Japan was echt niet slecht, het staat gewoon niet altijd goed op het veld.Coltrui schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
Kan me niet rotten. Wat een kutmatch. Leuk dat je terugkomt, maar absoluut onvergeeflijk dat je met 0-2 achterkomt. Bende losers.
Vond de match wel leuk, maar begrijp dat je kritisch kunt zijn, al verwachten we misschien te veel?
Op Unibet 8.0vhal schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:55:
Wat wared de odds voor Belgie toen het nog 0-2 stond voor een overwinning
Over zoiets zegt men dan: alleen de echt grote ploegen kunnen dit.
Vanaf nu met 4 achterin. Vergeet dat rotverhaal met die 2 flankspelers!!!!!!
Speelde die ook dan?bvbal79 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:55:
Hazard MOTM....hoezo dat dan??
Door Brazilië uitgeschakeld gaan worden is toch best wel eervol...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat is dat voor onzin in de NOS studio. Staan klappen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Anders had België misschien nog verloren.Fleximex schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
Wel apart eigenlijk. Dertig seconden nog te spelen valt een goal, maar wel meteen affluiten. Waar verschilt dat toch altijd zo met scheidsrechters. Sommige tellen alles op en geven nog 2 minuten extra in de extra tijd bij bijvoorbeeld een blessure. Andere scheidsrechters tellen in een zelfde situatie niks bij.
Vier verdedigers. Dat deed WilmotsAnton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
Is dat nu alles wat daar staat te vieren? krap 80 man voor een scherm?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Eerst voor Marokko, nu voor België, ik snap daar helemaal niets vanQuad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Klopt.
Maar met 3 is toch gewoon zelfmoord?
We hebben veel meer gemeen met de belgen dan met de japanners hoor. Qua cultuur, taal, karakter enz. Maar dat is natuurlijk geen reden om voor een land te zijn, dat snap ik ook welSt@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
[...]
Waarom zouden we het die gunnen? Totaal ander land, heb ik helemaal niets mee hoor.
Goed teruggekomen en uitstekend afgemaakt, dat weer wel.
Het was gewoon tijd. In een wedstrijd met weinig drama. Tijd op? Fluiten. Die andere wedstrijden hadden meer drama wegens..
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het is de NOS, wat verwacht je?
Ik zap altijd weg zodra ze in de studio komen
Nee dat niet. Maar het is zo inconsistent. Hetzelfde met blessuretijd dat niet consistent is. Als er 3 minuten bij waren getrokken hadden de Belgen niet nog in de reguliere tijd gescoord. Een andere 4de man had er namelijk misschien een minuutje minder bijgeteld.
Kijk nooit meer NOS, puur om allemaal die onzin. Neutraal zijn ze bijna nooit en één is zoveel veel beter in verslag uitbrengen.Quad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
[ Voor 32% gewijzigd door HollowGamer op 02-07-2018 22:01 ]
Toegegeven, v/d Vaart doet het wel weer netjes, die geef Japan veel credits.Deadsy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:59:
Het is de NOS, wat verwacht je?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er zit een Belg. En Touzani is België supporter. Dat zal het wel zijnQuad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
Maar dat is toch geen reden om dan maar voor een ander land te zijnnino_070 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:58:
[...]
We hebben veel meer gemeen met de belgen dan met de japanners hoor. Qua cultuur, taal, karakter enz. Maar dat is natuurlijk geen reden om voor een land te zijn, dat snap ik ook welWe gunnen het die sympathieke hardwerkende dribbelaartjes uit japan meer

Ik kijk gewoon voetbal om het spelletje, niet omdat ik nu ineens voor een ander land ben.
Ik ben voor Kroatië want Modric lijkt op Cruijff
Stel dat België nu was uitgeschakeld, zijn de Belgen dan ook voor Frankrijk?
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 02-07-2018 22:04 ]
Mijn buren komen origineel uit Japan, geloof ik zo. Gezien het gejuich en de doodse stilte nu...
Ik begrijp buurman's vraag of ik Belg ben eind vorige week nu ook beter
Ik begrijp buurman's vraag of ik Belg ben eind vorige week nu ook beter
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het probleem van Wilmots was dat het team niet compact genoeg was in de verdediging en de passes veel te traag waren in de aanval. Bij deze partij heb je nog altijd het probleem van de tiki taka die wel heel traag rond tikt (met Hazard en Carrasco als trage tikkers). Japan had dan goed in de mot om dan natuurlijk met 8 ervoor te staan.D-e-n schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:57:
Vier verdedigers. Dat deed Wilmots
Neemt iemand Studio NOS nog serieus dan? De enige kleurrijke figuur (Borst) zit er laveloos bij omdat hij elke dag moet aanschuiven. VdV, Touzani, Levchenko, enz. hebben allemaal niks te melden.Quad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
De schaarse goede analyses komen van Perez maar voor de rest grossiert NOS in het uitnodigen van slechte analisten. Daniel de Ridder: heeft niks interessants te melden, dat Cattenaccio mannetje gister is ook een grap, met zijn onbehoorlijke kleding op de nationale tv (en dat noemen ze dan “nieuwe stijl”). Oh en dan heb ik het nog nieteens over de slechtste host aller tijden Egbers gehad.
Ik denk maar (redelijk hautain) dat de logica gerespecteerd werd. Ik hoop verder dat die blaaskaak van een Martinez even gaat nadenken en hopelijk beseffen dat je er met een driemansverdediging niet gaat komen tegen Brazilië. Zoals ik zei: da's goed voor een 6-6 of zo, aar 't blijft roulette spelen.
Mooi?Von Helm schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:01:
Ze klappen voor een mooi potje voetbal. Vanwaar die haat?

Spannend?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Arme PWM. Blije BelgenPWM schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:11:
[...]
200Dit zijn er 2200 terug.
Arme Belgen. Blije PWM
Leuker om te kijken wellicht, maar spannender weet ik nog niet direct.jaapstobbe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
Bra-Bel is dan wel spannender dan japan.
Japan is veel meer georganiseerd en daarmee in staat de Brazilianen te controleren.
Ik denk dat het grote verschil in het aantal doelpunten zou zitten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo, dat heeft België op karakter toch goed afgewerkt, maar dit wordt natuurlijk niks tegen Brazilië, ik hoop dat men dat ook ziet daar.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ah ik zie waarvoor ze Hazard MOTM maken die ene assist voor Witsel bij de 2e goal. Maar niemand die zich het hier herinnert dus de titel is er wat naast haha.
Nou, nog even dat gore beest in een hokkie laten lopen en we kunnen weer naar morgen
Ik ga ff een ritje maken en mijn claxon flink verkrachten

Men zei altijd dat België nog niet getest is. Dat is vandaag gebeurd.
Hopelijk gaan hun ogen nu open.
De opstelling van de groepsfase is gewoon zelfmoord. Zoals @Coltrui zegt; een roulette
De opstelling van de groepsfase is gewoon zelfmoord. Zoals @Coltrui zegt; een roulette
Die heeft tactisch anders meer te vertellen dan de hele tafel van Voetbal Insite bij elkaarnino_070 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:01:
[...]
dat Cattenaccio mannetje gister is ook een grap, met zijn onbehoorlijke kleding op de nationale tv
Ik denk toch dat Brazilië er niet wakker van ligt...Anton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:05:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Test? Testje. De echte test van België komt tegen Brazilië, dan zullen we zien wat ze echt kunnen.Anton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:05:
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat is ook niet zo moeilijk. Maar zo geweldig vind ik hem nou ook niet hoor, met zijn “data” heiligverklaren. En dan gaf hij als voorbeeld dat die back van Denemarken zo ver kan ingooien. Ja jochie, daar heb je dus geen data voor nodig om dat te zien. Laat hem voortaan maar lekker achter z’n computertje zitten of stuur hem tenminste even naar een stylist alvorens hem op nationale tv open deuren in te laten trappen (want zijn echte data analyse kan hij blijkbaar niet live uitvoeren)D-e-n schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:05:
[...]
Die heeft tactisch anders meer te vertellen dan de hele tafel van Voetbal Insite bij elkaar
Met die verdediging hoeft Neymar niet eens op de grond te rollen.Fiber schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:07:
[...]
Ik denk toch dat Brazilië er niet wakker van ligt...
Nu ineens wel? Japan werd als formaliteit beschouwd en nu was het ineens wel een test? Ik wacht op Brazilië.Anton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:05:
Als dit al een test was bewijst het hoe kwetsbaar België achterin is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Chadli had voor mij MOTM mogen zijn, hij was steeds diegene die er langs kwam en ook dat laatste doelpunt was belangrijk.
Le Enfant! schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:05:
Ik ga ff een ritje maken en mijn claxon flink verkrachten![]()
België speelt altijd beter tegen een voetballende ploeg. Open vizier van twee ploegen en je hebt een prima wedstrijd. Maar resultaatgericht blijft het gokken - veel te aanvallende opstelling.Dr. Strangelove schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:08:
[...]
Test? Testje. De echte test van België komt tegen Brazilië, dan zullen we zien wat ze echt kunnen.
Edit: goh, die voorbereiding van Inui aan de zestien, voor die tweede goal. Wat een speler...
[ Voor 10% gewijzigd door Coltrui op 02-07-2018 22:11 ]
Het was zeker niet goed.. Meunier en Carrasco werden telkens weer koud gepakt op de flanken, dat wordt een serieus probleem tegen Brazilië..
Petje af voor de Japanners, die enorm gedisciplineerd voetbalden.. De versnelling van DeBruyne op het einde was dan wel weer fenomenaal.
Maar ik moet wel zeggen dat jullie met zen wel lekker negatief zijn tov. ons Belgjes
Ik blijf erin geloven, Brazilië gaat toch volledig anders voetballen dan Japan.. Maar dan moeten ze allemaal een goede dag hebben, dat dan weer wel
Petje af voor de Japanners, die enorm gedisciplineerd voetbalden.. De versnelling van DeBruyne op het einde was dan wel weer fenomenaal.
Maar ik moet wel zeggen dat jullie met zen wel lekker negatief zijn tov. ons Belgjes
Ik blijf erin geloven, Brazilië gaat toch volledig anders voetballen dan Japan.. Maar dan moeten ze allemaal een goede dag hebben, dat dan weer wel
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Landen als Spanje moesten ook voorbij een formaliteitje voor het echte werk begonGonadan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:08:
[...]
Nu ineens wel? Japan werd als formaliteit beschouwd en nu was het ineens wel een test? Ik wacht op Brazilië.
Als dit al een test was bewijst het hoe kwetsbaar België achterin is.
Zij liggen er wel uit
OP weer bijgewerkt, wat een spannende wedstrijd was dat.
België heeft zeker de kwaliteiten maar het team heeft geen natuurlijke flow waar je de Japanners echt als een blok synchroon ziet bewegen. Ik stel me dan zo voor dat ze tot een gat in de nacht dezelfde moves bijna machinaal zitten te trainen tot het blindelings gaat.
Soms zag ik een Belgische chaos en de verdediging die het dan laat afweten. Maar ik weet niet of België gesloten wil spelen. Ik word hier wss weer beticht om zoiets te suggereren. Enkel de aanval is dé methode. De rest is rommeltactiek en geen voetbal.
Soms zag ik een Belgische chaos en de verdediging die het dan laat afweten. Maar ik weet niet of België gesloten wil spelen. Ik word hier wss weer beticht om zoiets te suggereren. Enkel de aanval is dé methode. De rest is rommeltactiek en geen voetbal.
Nou, nee. De Brazilianen kunnen prima overweg met 4 man achter.Anton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:56:
Over zoiets zegt men dan: alleen de echt grote ploegen kunnen dit.
Wat op de BRT nu wordt gezegt. Bij de strot grijpen en doodmaken.
Brazilianen kunnen elke tactiek goed spelen, maar als ze de bal niet hebben of willen hebben, dan kunnen ze niet scoren. Dan gaan ze lopen schoppen en met een beetje geluk gaan er 2 Gele Kanaries uit met een rode kaart.
Geef je Brazilië het iniatief, dan ga je eraan. Een eenvoudige voetbalwet.
Iniu had wat mij betreft wel de MOTM mogen zijn. Ondanks het verlies zag ik em wel écht een smaakmaker zijn.. Honda's vrije trap mocht er ook wel wezen
Rotterdam
Het feestje hier is in volle gang.. 6 man en een paardekop.. waar zijn de pleinen vol met Belgen?
Blijkbaar beeld uit Brussel.. leeft het WK wel in België?
[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 02-07-2018 22:20 ]
Onder andere in Brussel, Gent, Brugge, Antwerpen, en hier in Sint-Niklaas. Maar bescheiden he - iedereen krijgt drie confetti's en mag om beurten eens fluisteren.
Coltrui schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:20:
Onder andere in Brussel, Gent, Brugge, Antwerpen, en hier in Sint-Niklaas. Maar bescheiden he - iedereen krijgt drie confetti's en mag om beurten eens fluisteren.
Ik vind het echt tegenvallen daar in Brussel. Ik weet nog dat het 4 en 8 jaar geleden hier in Zwolle telkens groot gekkenhuis was.
En daar wonen maar 110.000 mensen
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 02-07-2018 22:23 ]
Ik ging in de Nederlandse glorietijden (toen BE zelfs nooit meemocht) altijd de grens over naar Zeeuws-Vlaanderen. Maar wat ik daar zag, ga je in België nooit zien.
Ze zijn in Mechelen, Antwerpen en andere gemeentepleinen. Brussel is de enige stad voor het buitenland maar daar wordt in BE zelf weinig van getoond, mss omdat het daar zo belabberd is haha. Er zijn daar wel 2-3 pleinen in de randgemeenten van Brussel die vol zitten (ik dacht Elsene).St@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:18:
Het feestje hier is in volle gang.. 6 man en een paardekop.. waar zijn de pleinen vol met Belgen?
Valt toch best mee.. Beelden gezien van Antwerpen bij de 2-2 en 3-2 ? Of in Mechelen ?St@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:22:
[...]
![]()
![]()
Ik vind het echt tegenvallen daar in Brussel. Ik weet nog dat het 4 en 8 jaar geleden hier in Zwolle telkens groot gekkenhuis was
We weten ook wel dat we niet moeten roepen dat we wereldkampioen worden na zo'n partij tegen Japan hoor... Er zijn andere landen daarvoor
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Nee ik kijk naar de Nederlandse staatsomroep dus ik zie alleen net een paar beelden uit Brussel, dat noem ik geen feestKipCurreh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:25:
[...]
Valt toch best mee.. Beelden gezien van Antwerpen bij de 2-2 en 3-2 ? Of in Mechelen ?
We weten ook wel dat we niet moeten roepen dat we wereldkampioen worden na zo'n partij tegen Japan hoor... Er zijn andere landen daarvoor
Als ik beelden van Panama zag was het ook maar een oud moedertje dat een kaarsje zat te branden, dat was alles daar!St@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:26:
Nee ik kijk naar de Nederlandse staatsomroep dus ik zie alleen net een paar beelden uit Brussel, dat noem ik geen feest
Wij zijn meer bescheiden :-).Coltrui schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:24:
Ik ging in de Nederlandse glorietijden (toen BE zelfs nooit meemocht) altijd de grens over naar Zeeuws-Vlaanderen. Maar wat ik daar zag, ga je in België nooit zien.
Brazil here we come. Dit gaat onze spelers een boost geven. Maar we zijn wel kwetsbaar op de flanken.
Hopelijk kan Marcelo niet spelen want die maakt gehakt van onze flanken ....
Welja, daar komt Cruiijf weer.St@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:00:
[...]
Maar dat is toch geen reden om dan maar voor een ander land te zijnMijn buren aan beide kanten zijn aan het juichen en hebben feest
Ik kijk gewoon voetbal om het spelletje, niet omdat ik nu ineens voor een ander land ben.
Ik ben voor Kroatië want Modric lijkt op Cruijff
Stel dat België nu was uitgeschakeld, zijn de Belgen dan ook voor Frankrijk?
Nee, Modric is geen Cruiif. Dat hij er wat uiterlijke trekken van heeft, maakt niet dat het een tweede Cruiif is.
Er is ook maar een god.
Dat zeg ik toch? Modric lijkt op Cruijff.mavaros schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:39:
[...]
Dat hij er wat uiterlijke trekken van heeft, maakt niet dat het een tweede Cruiif is.

Ga je je het aankomend jaar ook mengen in het voetbaltopic? Ik kan mijn geluk nu al niet op
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 02-07-2018 22:43 ]
Verwijderd
En dat is Messi!mavaros schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:39:
[...]
Welja, daar komt Cruiijf weer.
Nee, Modric is geen Cruiif. Dat hij er wat uiterlijke trekken van heeft, maakt niet dat het een tweede Cruiif is.
Er is ook maar een god.
Gnhihi.
Er is helemaal niks getest. We hebben het hier over Japan. Normaal doen die aan honkbal en drink je ze als ontbijt.Anton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:05:
Vrijdag, dan krijgt België de vuurdoop. Dit was een voorafje en dat is gelukkig goed afgelopen voor de Belgen.
Er valt nog een hoop te bespreken, daar in België. Zo hoor ik nu ineens dat België catenacho liep te spelen. WOEHAAA.
Was het niet eerder Japan die dat toepaste? Bij de Belgen was er van een slot op het doel weinig sprake.mavaros schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:52:
Zo hoor ik nu ineens dat België catenacho liep te spelen.
Ik weet eigenlijk niet welke tactiek daar wordt toegepast. Er zijn er toch weinig die het als effectief beschouwen.
Ze zijn zeker getest: op mentaal vlak. Terugkomen van een 2-0 achterstand op een WK is geen walk in the park hoor.mavaros schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:52:
[...]
Er is helemaal niks getest. We hebben het hier over Japan. Normaal doen die aan honkbal en drink je ze als ontbijt.
Zoals ik al zei: landen als Spanje en Duitsland zaten in een gelijkaardige situatie, zij liggen er gewoon uit.
Dat terzijde: België gaat veel sterker moeten spelen om een kans te maken tegen Brazilië
Catenaccio was het zeker niet, hebben hoog druk gezet. De bus parkeren, liefst een dubbeldekker, is catenaccio. Zoals Rusland dus ...
Pressing van België was, zoals eerder vandaag genoemd al tegen Panama te zien was in de allereerste wedstrijd, nu nog steeds lachwekkend. Komt net ook steeds voorbij in de nabeschouwing op Één ...
Pressing van België was, zoals eerder vandaag genoemd al tegen Panama te zien was in de allereerste wedstrijd, nu nog steeds lachwekkend. Komt net ook steeds voorbij in de nabeschouwing op Één ...
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 02-07-2018 23:08 ]
Japan heeft het dan goed gezien, ze gingen als een schildpad terug in de 16 en dan trapt een Duivel hoog weg of ver naast omdat er een been in de weg staat.apis29 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:03:
Catenaccio was het zeker niet, hebben hoog druk gezet. De bus parkeren, liefst een dubbeldekker, is catenaccio. Zoals Rusland dus ...
Pressing van België was, zoals eerder vandaag genoemd al tegen Panama te zien was, nu nog steeds lachwekkend. Komt net ook steeds voorbij in de nabeschouwing op Één ...
Kan België voorbij de voorlinie van de Brazilianen komen en dan ver richting 16 mikken? Brazilië is een bulldozer.
We krijgen ook nog een extra "item" waar Neymar 3-4x theater gaat spelen. Nog slechter dan een B-film met honderden camera's rond pas 5 seconden nadien beginnen kermen

Ik ben na zojuist gewoon 20 jaar ouder geworden. Wat was dit voor een ongezien wedstrijd. 2 positieve dingen: de comeback natuurlijk maar ook geen gele kaarten. Terwijl Brazilië het zonder casemiro moet doen en dat is wel een gemis daar. Ik geef ze zeker een kans maar dan moet er wel ingegrepen worden in de verdediging en op de flanken. Dus vertonghen en Kompany wisselen door boyata en Vermaelen en Carrasco door chadli. En knal er witsel ook maar uit door dembele.
[ Voor 68% gewijzigd door Tomski1986 op 02-07-2018 23:18 ]
De Belgen moeten wat doen ja, anders is het doei tegen Bra. Wat dan......nou een team worden. Maar tegen Bra kunnen krachten loskomen, zie Oranje in 2010, zo een wedstrijd maakt je hele Wk schitterend, al moeten de Belgen daarna nog tegen Fra, voorwaar moeilijke route. Van dit Bel ligt Bra niet wakker, maar moet dat omgekeerd dan wel zo zijn..? Ja ik ben wel optimistisch dat de coach wat wisselingen gaat doen.
De Japanners spelen een soort van rekenmachine-voetbal, goed op maat.
Wat zal Mexico ziek zijn zeg.
De Japanners spelen een soort van rekenmachine-voetbal, goed op maat.
Wat zal Mexico ziek zijn zeg.
Ok, dat klopt, al vind ik mentaal testen eigenlijk onzin, want ze spelen allemaal bij topclubs. Dan komen er volgens mij regelmatig clubs voorbij die met het mes in de binnenzak spelen, zoals die gekke Belgen vandaag.Anton.net schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:00:
[...]
Ze zijn zeker getest: op mentaal vlak. Terugkomen van een 2-0 achterstand op een WK is geen walk in the park hoor.
Zoals ik al zei: landen als Spanje en Duitsland zaten in een gelijkaardige situatie, zij liggen er gewoon uit.
Dat terzijde: België gaat veel sterker moeten spelen om een kans te maken tegen Brazilië
Wat Spanje en Duitsland betreft. Die konden gewoon niet goed genoeg voetballen. Hier hoort ten dele ook Argentinië bij, denk ik. Allemaal verstokt in hun vaste tactische spel. De Duitsers kunnen niet meer terug naar hun oude tactiek. De Spanjaarden kunnen alleen zaalvoetbal spelen. De Argentijnen hadden een mafklapper als trainer. Pas de laatste wedstrijd speelden ze weer een beetje zoals het daar hoort. Daar is dus veel meer aan de hand.
Nederland is dus weer de voorloper in het voetbal. Is altijd geweest en zal altijd zo blijven, hoe slecht het ook gaat.

Hebben jullie die reactie van Martinez gezien na de derde goal?
Normaal staat hij daar zo hoffelijk langs de zijlijn en durft hij amper in zijn handjes te klappen bij een goal
Normaal staat hij daar zo hoffelijk langs de zijlijn en durft hij amper in zijn handjes te klappen bij een goal
mavaros schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:30:
[...]
Nederland is dus weer de voorloper van het voetbal. Is altijd geweest en zal altijd zo blijven, hoe slecht het ook gaat.

Simpel. Gewoon spelen wat we altijd speelden. Soms 3, soms 4 verdedigers en de rest mag de tegenstander uitvissen. Cruiijf zijn gedachtegang, maar dan modern.Qu3st schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:34:
[...]
Verklaar u nader? Nederland weer voorloper? Omdat we gewoon voordat het toernooi begon al waren uitgeschakeld als "top"land?
Je ziet alle grote landen kapot gaan omdat een nieuw systeem beter zou zijn. Nieuwe systemen inslijpen duurt jaren. Vraag maar aan de Duitsers. Zij waren zelfs zo dom om hun beproefde systeem overboord te gooien en de Hollandse school te omarmen. Nouja, we weten hoe dit afliep. Alleen wij kunnen dat.

Verwijderd
Japan liet het beste voetbal zien én de beste tactiek, in de zin dat ik noch Hazard of Mertens heb gezien. Toch won België, door dat mazzeldoelpunt wat eigelijk een voorzet was en de Japanse keeper zich op verkeek én door het lengteverschil.
Benieuwd hoe de Belgen het tegen Brazilië gaan doen.
Ja zie waar ons dat brengt..... Nergens!
Ik vind het een beetje misplaatste arrogantie dat wij alleen dat kunnen, want wij hebben ons de afgelopen jaren echt niet bewezen. Niks Hollandse school, het was meestal niet om aan te gluren!
Nederland is alleen voorloper omdat wij ons al veel eerder door verdedigende nietige landjes als IJsland en Zweden lieten uitschakelen. Nu zie je dat landen als Duitsland en Spanje hetzelfde overkomt. Wij zijn echt een voorbeeld voor andere landenmavaros schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:30:
[...]
Nederland is dus weer de voorloper in het voetbal. Is altijd geweest en zal altijd zo blijven, hoe slecht het ook gaat.
Kijk, we komen er wel.Qu3st schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:53:
[...]
Ja zie waar ons dat brengt..... Nergens!
Ik vind het een beetje misplaatste arrogantie dat wij alleen dat kunnen, want wij hebben ons de afgelopen jaren echt niet bewezen. Niks Hollandse school, het was meestal niet om aan te gluren!
De afgelopen jaren waren ook Oranje onwaardig. Gaan we ineens met 5 verdedigers spelen tegen een of ander land. Iedereen ziet dat we dat niet kunnen. Ja, we werden per ongeluk 3e op een WK en Van Gaal is een hele goede coach. Dat staat buiten kijf.
Daarna zie je alle grote landen, behalve Brazilië hun systeem omgooien. Dat is dit toernooi helemaal mis gegaan.
Nederland loopt altijd voor op de wereld, je moet tussen de lijntjes kijken.

Beter wss, hier was het van Japan, eitje. En hebben ze zwaar onderschat. Gaan ze echt met Bra niet doen.Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:50:
Japan liet het beste voetbal zien én de beste tactiek, in de zin dat ik noch Hazard of Mertens heb gezien. Toch won België, door dat mazzeldoelpunt wat eigelijk een voorzet was en de Japanse keeper zich op verkeek én door het lengteverschil.
Of jap/bel goed gespeeld hebben laat ik buiten kijf, maar deze match was echt reclame voor echt voetbal. Dit in de zin van geen vuile fouten, geen schwalbes, geen echt gemekker tegen zcheidsrechter of over fases, geen komedie spelende bleitende spelers op het veld, geen gestamp geen tijdrekken of keepers die half uur op een bal gaan liggen. Gewoon 22 venten op het plein die voetbal spelen
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wat een wedstrijd gisteren, ik heb er wel van genoten.
Toch denk ik dat de wissel van Kompany en Boyata niet goed heeft uitgepakt. Vertonghen kneep erg veel naar binnen waardoor de rechtsbuiten van Japan elke keer vrij stond. En vaak werd hij bereikt door een van de vele crosspasses van Japan. Buiten dat stond Carrasco ook veels te diep en in verdedigend opzicht liet hij het erg liggen. Hopelijk speelt Chadli tegen Brazilië.
Toch denk ik dat de wissel van Kompany en Boyata niet goed heeft uitgepakt. Vertonghen kneep erg veel naar binnen waardoor de rechtsbuiten van Japan elke keer vrij stond. En vaak werd hij bereikt door een van de vele crosspasses van Japan. Buiten dat stond Carrasco ook veels te diep en in verdedigend opzicht liet hij het erg liggen. Hopelijk speelt Chadli tegen Brazilië.
PSN: Curvaa_